Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Had liever een automatische handrem gehad dan een auto hold functie. Kan met niet voorstellen dat veel mensen deze gebruiken, maar misschien ben ik juist de uitzondering?
Vind het zelf maar irritant, heb de auto hold een tijdje aan gehad maar dat had als gevolg dat de auto altijd krakend en piepend van zijn plaats kwam na parkeren.
Nou, heb 3 auto's gehad (allemaal automaat) voor de EV6 waar het opzat en na de eerste wilde ik alleen nog maar met (was een reden om een auto niet te kopen).
Bij standaard automaat in een brandstof auto moet je dus telkens voor het stoplicht je voet op de remblijven houden (of in de file).
Als je dat niet wil, moet je 'schakelen' naar de N of P en bij weg rijden weer naar D.
Voordeel was dat dus met auto-hold je hem gewoon in de D kon laten staan en als je remde en stil stond, dan bleef de auto stilstaan totdat je weer gas gaf.
Nu gebruik ik het niet bij de EV6, aangezien ik altijd I-pedal rij (doet hetzelfde).
Alleen bij 'I-pedal' kan je theoretisch heel zacht rijden, maar bij bijv. stand 3 heb je al een minimale snelheid die de auto altijd wil rijden.
Dus als je nooit de stand I-pedal gebruikt (wat jij volgens mij doet), lijkt mij het een fijne toevoeging.
Dus geen rem inhouden bij stoplicht/files (of schakelen).
Maar ja, zoals al gezegd: zo kan iedereen rijden zoals die gene het fijn vind.
P.S.:
Had liever een automatische handrem gehad dan een auto hold functie.
Je hebt dus zelfs beide
Alleen hebben ze beide een andere functie en merk dat je dat nog niet duidelijk is.
automatische handrem: is alleen voor parkeren
auto hold functie: is alleen voor tijdens het 'rijden' (stil staan met je auto en dan in de 'D')
[
Voor 11% gewijzigd door
stimpyrulez op 16-08-2022 14:59
]