Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Het putje is voor de 'touch sensor'.
Hiermee kan je de auto op/van het slot doen.

Als je de optie hebt (keyless) en de optie dat als je in de buurt komt 'auto openen is uit', dan kan je de auto open/sluiten als je je vinger op dat putje drukt.
ik weet het, heb een GT Line dus ben er mee bekend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

@Wesco Houd jij de known issue lijst bij ? Dan heb ik er een die ik mis, maar hier al vaker gemeld is:
CV.EUR.S5W_L.001.001.220721 :
(Op afstand bedienbare) slimme parkeerassistentie (RSPA) is plots in de Deense taal ipv in de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38
Dit weer is niet echt lekker voor de accu geloof ik. 3% eraf in minder dan 20 uur stil staan zonder enig gebruik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Phusebox schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:23:
Dit weer is niet echt lekker voor de accu geloof ik. 3% eraf in minder dan 20 uur stil staan zonder enig gebruik.
Kan jij dan ook zien bij het energie verbruik overzicht of er energie is verbruikt voor accu onderhoud. Een collega van mij is 2 weken op vakantie geweest zonder zijn Tesla, en die heeft 20% moeten inleveren voor het koelen van zijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
JerJon schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Kan jij dan ook zien bij het energie verbruik overzicht of er energie is verbruikt voor accu onderhoud. Een collega van mij is 2 weken op vakantie geweest zonder zijn Tesla, en die heeft 20% moeten inleveren voor het koelen van zijn accu. Zijn buurman gaf ook aan de auto met regelmaat te hebben horen koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Kan jij dan ook zien bij het energie verbruik overzicht of er energie is verbruikt voor accu onderhoud. Een collega van mij is 2 weken op vakantie geweest zonder zijn Tesla, en die heeft 20% moeten inleveren voor het koelen van zijn accu.
Nee kan ik niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Mijn auto staat al 2 dagen stil maar er is niks van de accu capaciteit af en ook geen % gemeten voor het gebruik van battery care. Had gehoopt hier wel wat in te zien, nu hij zo lang in de zon buiten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont2mountain
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
Anunnaki schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Denk dat het putje daarvoor is inderdaad, maar heb ook een bericht gezien dat ze die hadden vervangen op een GT-Line vanwege krassen en hij kreeg deze gemonteerd. Dus met putje, betekend eigenlijk dat hij de grepen zonder touch gemonteerd kreeg?

Weet trouwens niet meer bij wie het was.
Op onze EV6 Plus zijn de hendels deze week ook vervangen. Alleen op de linker achterdeur hebben ze een Air hendel gemonteerd met de inkeping… Een vervanging staat alweer in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Pont2mountain schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Op onze EV6 Plus zijn de hendels deze week ook vervangen. Alleen op de linker achterdeur hebben ze een Air hendel gemonteerd met de inkeping… Een vervanging staat alweer in de wacht.
Hebben ze dat zelf niet doorgehad, of was dit het enige wat ze voorradig hadden?

Twee verschillende soorten grepen op een auto valt toch wel heel erg op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:57
[...]

Je moet dus opletten dat je niet de verkeerde gemonteerd krijgt. Nou, dan weet ik dit zodra de mijne eventueel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-06 01:35
Phusebox schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:22:
Deze week op en neer gereden naar Berlijn. Laden ging over het algemeen met de maximale snelheid en er was altijd wel plek.

Verbruik viel me een beetje tegen. Met 100% gestart op de heenweg en eerste laadstop na 320 km. Dat haalde ik net (12% over) met een gemiddelde snelheid van 113 km/u.
Dat is geen vreemd gebruik lijkt me.
Gemiddeld 113 dus waarschijnlijk regelmatig 120 km/h of meer en misschien af en toe accelereren. Dan ook nog grotendeels oosten wind laatste week. Stel 20km/h..tel die daar gedeeltelijk bij op. Ja, is niet helemaal wetenschappelijk. Als dan je verbruik 21,2 km/100km is zoals je aangeeft, dan is dat toch niet heel bijzonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
JerJon schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

Hebben ze dat zelf niet doorgehad, of was dit het enige wat ze voorradig hadden?

Twee verschillende soorten grepen op een auto valt toch wel heel erg op
Dat is een ‘producteigenschap’ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Bij welke firma Pruts en Klungel was dat dan, daar moeten we niet wezen. 4 gelijke handels, hoe moeilijk is het nou helemaal :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:13
Anunnaki schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Die vraag heb ik hier ook al een paar keer gesteld, geen duidelijk antwoord gekregen. Ik heb Easy gekozen terwijl ik zeker weet dat ik in aanmerking kom voor Advanced. EV6 is december 2021 geleverd. Heb Advanced niet echt nodig, het gaat mij alleen om het Ionity pakket (buitenland). Vandaar maar de veilige keuze en ben voor Easy gegaan.
Ja dat heb ik ook gedaan.
Gisteren even getest en het werkt. Nu via abrp ingesteld om alleen ionity laders te kiezen. Benieuwd hoe de heenreis en de terugreis gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 10:56
De Ideale Man schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan.
Gisteren even getest en het werkt. Nu via abrp ingesteld om alleen ionity laders te kiezen. Benieuwd hoe de heenreis en de terugreis gaat bevallen.
Dat advanced pakket kan je alleen gratis krijgen als je een prereservering gedaan hebt. Wanneer je de auto hebt ontvangen maakt geen bal uit. Duas als je geen pre reservering gedaan hebt gewoon easy kiezen. Heb daar een hele discussie met KIA over gehad maar ik kreeg het advanced dus ook niet gratis. Heb het abo toen maar naar easy omgezet. Enige verschil met advanced is dat je een start tarief hebt. Dus als je niet veel van die KIA kaart gebruik maakt kan je beter easy kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:44
Voor de IT tweakers onder ons die hun EV willen hacken is dit een heel interessante artikel over hoe een hacker zijn infortainment heeft gehackt en commando’s zoals lock/unlock uit kan voeren.
https://programmingwithstyle.com/posts/howihackedmycar/

Dit artikel gaat meer over Hyundai Ioniq, maar ik denk gezien ze beide veel componenten delen dat het ook geld voor Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mad_Master schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:52:
Voor de IT tweakers onder ons die hun EV willen hacken is dit een heel interessante artikel over hoe een hacker zijn infortainment heeft gehackt en commando’s zoals lock/unlock uit kan voeren.

Dit artikel gaat meer over Hyundai Ioniq, maar ik denk gezien ze beide veel componenten delen dat het ook geld voor Kia
Het gaat wel om de oude Ioniq en niet de Ioniq 5. Grappig om te lezen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb ergens in q1 een bericht gelezen dat het linux systeem waar onze auto op draait in verregaande stast van gehackt zou zijn. Zal er nog eens naar zoeken. Altijd nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Mad_Master schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:52:

"It is a nice fuel-efficient hybrid" ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:20
De classic IONIQ is er ook als hybrid @JeJeBe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:40
Hier al een aantal dagen in Spanje en in dit land beginnen dan wel de problemen met het laden.

Iberdrola palen van 50kw schieten niet erg op en zijn ook vaak een aardig stukje van de snelweg.
Ionity palen zijn gecapped op 170kw, wel een verademing vergeleken met 50kw natuurlijk.

Nu in het stadje wachten tot de functionerende Iberdrola paal vrij is, de andere staat helaas in storing.

Uiteindelijk ben ik wel gewoon op de bestemming gekomen dus mag eigenlijk niet klagen.
2100km afleggen doet de auto probleemloos en zolang de accu goed gevuld is buffelt de auto flink door, mijn achterligger zei dat hij wel flink moest planken af en toe om het bij te benen terwijl ik gewoon op de ACC reed. :*)

Bij de laatste Ionity stop pikte net een Fransman de laatste plek in met een Interstella gray EV6. Een rwd plus met grote wielen, zo krijg je hem NL niet. Zeer vriendelijke man overigens die goed Engels sprak. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsOLkbrWURsUJoVOlpQFifN85S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nErokOabWauu67OppaW3vxt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Loei123 op 14-08-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
frank3523 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Dat advanced pakket kan je alleen gratis krijgen als je een prereservering gedaan hebt. Wanneer je de auto hebt ontvangen maakt geen bal uit.
"Deze aanbieding geldt voor alle Kia EV6 (EV6, EV6 Plus of EV6 GT-Line) pre-reserveringen die vóór 31/12/2021 zijn besteld of voor alle EV6 GT pre-reserveringen die vóór 31/12/2022 hebben besteld en voor 31/12/2023 geregistreerd zijn bij Kia Charge."

Dus als je de auto in 2021 hebt ontvangen wanneer denk je dan dat hij is besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:24
Anunnaki schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

"Deze aanbieding geldt voor alle Kia EV6 (EV6, EV6 Plus of EV6 GT-Line) pre-reserveringen die vóór 31/12/2021 zijn besteld of voor alle EV6 GT pre-reserveringen die vóór 31/12/2022 hebben besteld en voor 31/12/2023 geregistreerd zijn bij Kia Charge."

Dus als je de auto in 2021 hebt ontvangen wanneer denk je dan dat hij is besteld?
Een bestelling is geen pre-reservering, helaas.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
dejager58 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Ja beetje wel (sorry) maar ik vind dat er op deze site opvallend veel geklaagd wordt over allerlei zaken. Kan me daar helemaal niet in terug vinden. Ook opvallend veel gevoelszaken die als waarheid worden gepresenteerd. De EV6 moet je echt leren kennen en langzaam ontdekken. Voor €60.000 heb je ook niet de top range auto met alles er op en er aan en bij andere merken is ook vast veel te ‘klagen’.
Absolutely. I have a colleague who had a Model S, then an electric mini clubman, now a Taycan. Despite costing over €120k the Taycan is his most fun car to drive but also the single most unreliable. It’s been into the Porsche dealership 11 times for all sorts of gremlins and failures.
We are very lucky that Kia did such a good job with a total new platform. Love my EV6 GTL 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
HansAuutB schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Een bestelling is geen pre-reservering, helaas.
Wacht ff, dus je besteld vóór 31/12/2021, of nog beter vóór 31/09/2021 en dat is dan geen pre-reserveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
Anunnaki schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Wacht ff, dus je besteld vóór 31/12/2021, of nog beter vóór 31/09/2021 en dat is dan geen pre-reserveringen?
Yes this is true! The pre order was a process before final dealership ordering was organised. I had done that via a €100 payment via the Kia NL website. I got the €100 back and the dealer said he didn’t need the pre order code so I thought no more.
Until….delivery when I didn’t get Advanced for free. 20 emails later and lots of evidence including the PayPal payment of the €100, then Kia NL put the advanced on with the ionity for 12 months. Not using as much as I thought as big journeys don’t happen so often and charging by from solar is just better at home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 12-06 18:42
Darksprout schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Yes this is true! The pre order was a process before final dealership ordering was organised. I had done that via a €100 payment via the Kia NL website. I got the €100 back and the dealer said he didn’t need the pre order code so I thought no more.
Until….delivery when I didn’t get Advanced for free. 20 emails later and lots of evidence including the PayPal payment of the €100, then Kia NL put the advanced on with the ionity for 12 months. Not using as much as I thought as big journeys don’t happen so often and charging by from solar is just better at home!
Besteld eind maart 2021, geleverd 2 november 2021.
Ook ik had eerst geen Advance KIA Charge, wel Ionity. Na veel heen en weer gemail, uiteindelijk wel toegekend. Mijn VIN zou niet in hun systeem staan ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
JanKoen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Besteld eind maart 2021, geleverd 2 november 2021.
Ook ik had eerst geen Advance KIA Charge, wel Ionity. Na veel heen en weer gemail, uiteindelijk wel toegekend. Mijn VIN zou niet in hun systeem staan ??
I ended up having to provide email confirmations, the PayPal receipt email, dates of the transactions, the bank refund of the €100 also. It took them about 7 weeks to verify things and then refunded the previous advanced costs too. So in the end it was worth pursuing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Anunnaki schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Pre-reserveringen konden gedaan worden tot het moment dat de EV6 voor het eerst rijdbaar in de showroom stond (met misschien nog een paar dagen speling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Bij de laatste Ionity stop pikte net een Fransman de laatste plek in met een Interstella gray EV6. Een rwd plus met grote wielen, zo krijg je hem NL niet. Zeer vriendelijke man overigens die goed Engels sprak. :)

[Afbeelding]
Misschien heb je geluk gehad en de enige Franse EV6 gezien? Ik heb juist 17 dagen vakantie gehad in Frankrijk en geen enkele EV6 zien rijden of ergens geparkeerd gezien. Vandaag wel een Ioniq 5 tegengekomen (NL kenteken).
Overigens zie je hier nog bar weinig elektrische wagens, misschien een verklaring voor de slechte betrouwbaarheid van de snelladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:40
Mini-me schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Misschien heb je geluk gehad en de enige Franse EV6 gezien? Ik heb juist 17 dagen vakantie gehad in Frankrijk en geen enkele EV6 zien rijden of ergens geparkeerd gezien. Vandaag wel een Ioniq 5 tegengekomen (NL kenteken).
Overigens zie je hier nog bar weinig elektrische wagens, misschien een verklaring voor de slechte betrouwbaarheid van de snelladers?
De vorige vakantie in juni (ook Frankrijk) heb ik er wel wat gespot bij laders, waaronder twee taxi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mini-me schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Ik heb er ook onderweg naar Berlijn en in de stad zelf in totaal maar 1 gezien, op de terugweg bij een Ionity lader.

Ben wel even op bezoek geweest bij het reclamebureau achter de EV6 tv spots (die met de bloesem o.a.). Is toevallig een partner van het bedrijf waar ik werk dus dacht wip even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

De vorige vakantie in juni (ook Frankrijk) heb ik er wel wat gespot bij laders, waaronder twee taxi's.
Ik wacht nog op de levering van mijn EV6 dus reed nu nog diesel. Geen laadstations bezocht dus mogelijk heb ik ze daar gemist. Maar vergeleken met ritten in BE en NL, waar je de EV6 toch wel af en toe ziet, een stuk minder in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
  • Laatst online: 13-05 20:38
Solarman schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Sowieso zitten ze dus op de air uitvoering.
Op de plus en hoger zie ik ze nergens, dus ik denk dat je aanname klopt.
[Afbeelding]
Ik heb een Plus met kuitlje in de handles voor en glad achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
HansAuutB schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:22:
[...]

Pre-reserveringen konden gedaan worden tot het moment dat de EV6 voor het eerst rijdbaar in de showroom stond (met misschien nog een paar dagen speling).
Dus leasemaatschappijen en dealers hebben blijkbaar in die periode dat het kon geen pre-reserveringen gedaan maar gewoon heel vroeg een aantal besteld. Ik had namelijk al een VIN nummer voor hij rijdend in de showroom stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ViWe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Ik heb een Plus met kuitlje in de handles voor en glad achter.
Apart, toevallig niet het kuiltje voor de ontgrendeling in de voorportieren!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0AxY0ojHE2pTTLXVMVRI7qczJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KjoeNj3cKpEvOWGuS8sT6F9x.png?f=user_large

Ik bedoelde deze inkeping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myOAKkIxuPF6U43RT6nww17hGfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nz9P9Lx3AR1QaNPmmNcd3MtX.png?f=user_large
Zou je anders misschien van zowel een voor- als achter Flush portierhandel een foto kunnen posten hier?

[ Voor 36% gewijzigd door Solarman op 15-08-2022 12:24 ]

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19
Solarman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je anders misschien van zowel een voor- als achter Flush portierhandel een foto kunnen posten hier?
Die laatste kende ik (nog) niet. Maar thx voor de verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Plus en hoger hebben automatisch ontgrendeling bij naderen van voertuig met sleutel, dus daarom ontbreekt de extra inkeping (foto 2)? De basis modellen hebben dit niet dus die hebben wel die inkeping voor handmatig induwen van de grepen. Maar dan alsnog de touch inkeping extra?

Of bestaan er nu 4 varianten?
  1. Foto 1
  2. Foto 2
  3. helemaal glad
  4. alleen de inkeping voor het induwen van de greep (zonder middelste touch putje)
:?

Foto 2 (extra inkeping) ontbreekt bij mij bij alle portier.

[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 15-08-2022 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:35
Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

De Plus en hoger hebben automatisch ontgrendeling bij naderen van voertuig met sleutel, dus daarom ontbreekt de extra inkeping (foto 2)? De basis modellen hebben dit niet dus die hebben wel die inkeping voor handmatig induwen van de grepen. Maar dan alsnog de touch inkeping extra?

1. Foto 1
  2. Foto 2
  3. helemaal glad
  4. alleen de inkeping voor het induwen van de greep (zonder middelste touch putje)

‘Touch’ inkeping is plek wat je kan indrukken om auto te vergrendelen/ontgrendelen

Bij mijn auto (Air) heb ik de inkeping links en rechts.

[ Voor 3% gewijzigd door Tolga07 op 15-08-2022 14:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

1. Foto 1
  2. Foto 2
  3. helemaal glad

Er zijn inderdaad 4 soorten handgrepen zoals je aangeeft. Missschien maakt onderstaande het duidelijker voor iedereen (of niet natuurlijk.. ;) )

Foto A. betreft de Air uitvoering. (Flush portiergrepen handbediend)
1-Voorzijde voorzien van druk-inkeping (groen) om Flushgreep naar buiten te drukken en van Touch-inkeping (rood) om te vergendelen/ontgrendelen.
2-Achterzijde voorzien van druk-inkeping (groen) om Flushgreep naar buiten te drukken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMD9N6XQdIQLL1L_4B1Q33_vdGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/is7xVEjrouxe8JX9B0bid0U3.png?f=fotoalbum_large

Foto B. betreft Plus, Advanced, GT-Line en denk ook de GT. (Flush portiergrepen automatisch)
3-Voorzijde voorzien van Touch-inkeping (rood) om te vergendelen/ontgrendelen.
4-Achterzijde helemaal glad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKG61cVL2VvSzG4vAoTslQ-sNLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WqoUsBpb85rMaO84EaBDg4no.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Franciesco schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:16:
De classic IONIQ is er ook als hybrid @JeJeBe
Ik bedoel maar te zeggen dat het artikel dus helemaal niet over de Ioniq 5 kan gaan als ze in 1e zin al roepen dat het een hybride is :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 14:11
Ook ik ben terug uit Frankrijk met de vouwwagen. Laden ging op een enkel hikje na uitstekend en de snelladers waren bij aankomst steeds beschikbaar. Tijdens het laden bij een Ionity paal in Frankrijk kreeg ik al zeer snel de melding dat het laden voltooid was. Dat bleek bij 71% te zijn. De paal gaf een error en weigerde verder dienst. Daarop heb ik het nummer op de paal gebeld en na de keus voor Frans of Engelse taal ben ik keurig te woord gestaan (what type of car do you have? 'Kia EV6' gevolgd door een enthousiast 'Cool car!') en werd de paal gereboot. Daarna ging het laden weer gewoon verder. De dame aan de telefoon kon niet zeggen wat het had veroorzaakt maar gaf aan dat mogelijk de stekker niet goed verbinding zou maken. Op het moment van de storing waren alle palen waren bezet met oa een Franse EV6 die ook in storing stond. Alle andere auto's laden wel normaal. De snelheid was perfect met ca. 230Kw. Na de herstart Ca180Kw. Op de heenweg was de heft van de palen bezet en kwam de snelheid daar niet boven de 68Kw.
Deze palen staan bij Champfleury Frankrijk en hebben een led indicator op de voorkant welke langzaam hoger oplicht naarmate de accu voller wordt. Bij Bierset in België stonden andere palen. Dat verschil was me nog niet eerder opgevallen. Overigens heb ik de factuur over juli nu gekregen terwijl de sessies nog niet in de app zichtbaar zijn. Qua inzichtelijkheid is er nog wel wat te winnen. Kosten voor de heenreis van 600 kilometer is 26,89. Door de btw verlaging betalen we aan de snellader 26 cent met KiaCharge.
Op de terugweg heb ik 140 kilometer lang 130 gereden met de vouwwagen erachter. Volgens de route van ABRP (verbruik aangepast nadat ik de ervaring van de heenweg had) zou ik bij Champfleury aan moeten komen met 58% bij een snelheid van 105, dat werd uiteindelijk 39%. Het stuk van Champfleury naar Bierset is 257km en zou van 93% naar 10% SOC gaan. We hebben tot 97% geladen omdat de 10% nog niet comfortabel voelde. Tijdens het rijden heeft mijn vrouw de snelheid verlaagd naar 95 km/u voor de laatste 50 kilometer omdat ze het niet vertrouwde. We kwamen met nog 44km range bij de lader. Percentage heb ik vergeten te kijken maar dat zal circa 15% zijn geweest. Op de camping konden we de granny gebruiken en dat werkte prima. Er waren 22Kw laders beschikbaar maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Al met al is het een fijne auto voor de lange ritten met als enige minpunt dat Volvo de stoelen beter voor elkaar heeft. Deze stoelen zijn wat harder, maar nog steeds goed genoeg. Een mens moet wat te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:33
xxander968 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:52:
Ook ik ben terug uit Frankrijk met de vouwwagen. Laden ging op een enkel hikje na uitstekend en de snelladers waren bij aankomst steeds beschikbaar. Tijdens het laden bij een Ionity paal in Frankrijk kreeg ik al zeer snel de melding dat het laden voltooid was. Dat bleek bij 71% te zijn. De paal gaf een error en weigerde verder dienst. Daarop heb ik het nummer op de paal gebeld en na de keus voor Frans of Engelse taal ben ik keurig te woord gestaan (what type of car do you have? 'Kia EV6' gevolgd door een enthousiast 'Cool car!') en werd de paal gereboot. Daarna ging het laden weer gewoon verder. De dame aan de telefoon kon niet zeggen wat het had veroorzaakt maar gaf aan dat mogelijk de stekker niet goed verbinding zou maken. Op het moment van de storing waren alle palen waren bezet met oa een Franse EV6 die ook in storing stond. Alle andere auto's laden wel normaal. De snelheid was perfect met ca. 230Kw. Na de herstart Ca180Kw. Op de heenweg was de heft van de palen bezet en kwam de snelheid daar niet boven de 68Kw.
Deze palen staan bij Champfleury Frankrijk en hebben een led indicator op de voorkant welke langzaam hoger oplicht naarmate de accu voller wordt. Bij Bierset in België stonden andere palen. Dat verschil was me nog niet eerder opgevallen. Overigens heb ik de factuur over juli nu gekregen terwijl de sessies nog niet in de app zichtbaar zijn. Qua inzichtelijkheid is er nog wel wat te winnen. Kosten voor de heenreis van 600 kilometer is 26,89. Door de btw verlaging betalen we aan de snellader 26 cent met KiaCharge.
Op de terugweg heb ik 140 kilometer lang 130 gereden met de vouwwagen erachter. Volgens de route van ABRP (verbruik aangepast nadat ik de ervaring van de heenweg had) zou ik bij Champfleury aan moeten komen met 58% bij een snelheid van 105, dat werd uiteindelijk 39%. Het stuk van Champfleury naar Bierset is 257km en zou van 93% naar 10% SOC gaan. We hebben tot 97% geladen omdat de 10% nog niet comfortabel voelde. Tijdens het rijden heeft mijn vrouw de snelheid verlaagd naar 95 km/u voor de laatste 50 kilometer omdat ze het niet vertrouwde. We kwamen met nog 44km range bij de lader. Percentage heb ik vergeten te kijken maar dat zal circa 15% zijn geweest. Op de camping konden we de granny gebruiken en dat werkte prima. Er waren 22Kw laders beschikbaar maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Al met al is het een fijne auto voor de lange ritten met als enige minpunt dat Volvo de stoelen beter voor elkaar heeft. Deze stoelen zijn wat harder, maar nog steeds goed genoeg. Een mens moet wat te klagen hebben.
Kia Charge toont bij mij alleen op de website mijn kosten. Daar staan ze ook snel. In de app krijg ik niets te zien, erg maf.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag toevallig een artikel over wegwerkzaamheden met name in Duitsland, en vroeg me dat zelf ook af vorige week.

Ik heb stukken gereden waar de maximale breedte 2 meter was. Nu is de EV6 officieel 1890 mm breed maar dat is zonder de spiegels. Dus ik neem aan de de EV6 in ieder geval breder is dan 2 meter.

In dit soort geval kan het dus zijn dat je een bekeuring krijgt of niet verzekerd bent indien je een ongeval hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Even terugkomende op mijn Berlijn trip. Ik dacht dat ik, grove schatting, op 400 kWh uit zou komen.

Zie nu wat ik geladen heb bij Kia Charge en valt uiteindelijk nog reuze mee. Kom in totaal op 305 kWh (uiteraard inclusief thuis weer tot 100% laden).

Daarmee komt het gemiddeld verbruik op 23,5 kWh/100 km. Waarbij ik best wat stukken 170 heb gereden op de terugweg. Heenweg zat meestal rond de 130 km/u.

PS. Dit is overigens inclusief laadverliezen omdat ik naar de geladen kilowattuur heb gekeken.

Totale kosten voor 1300 km zijn daarmee afgerond 90 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:59:
Ik zag toevallig een artikel over wegwerkzaamheden met name in Duitsland, en vroeg me dat zelf ook af vorige week.

Ik heb stukken gereden waar de maximale breedte 2 meter was. Nu is de EV6 officieel 1890 mm breed maar dat is zonder de spiegels. Dus ik neem aan de de EV6 in ieder geval breder is dan 2 meter.

In dit soort geval kan het dus zijn dat je een bekeuring krijgt of niet verzekerd bent indien je een ongeval hebt.
Nee joh...volgens de media alleen SUV's of Tesla's...Hoe suggestief kan het zijn..

Overigens rijden er inderdaad asociale horken ...ik reed met de caravan (230 breed) rechts en nog steeds willen ze met grote auto's op de Baustelle inhalen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:59:

Je hebt helemaal gelijk. Al is dit voor veel huidige voertuigen zo.
De rechste baan heeft vaak geen breedte limiet, de overige banen dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:19

Fab1Man

Live life to the fullest

Sterker nog, dat artikel dat vandaag de wereld in geslingerd is door het AD (https://www.ad.nl/auto/bo...EZmYDLlGTeSLmpc&fs=e&s=cl)
is gewoon hetzelfde als een artikel van 3 jaar geleden, behalve dat dan nu SUV's en Tesla genoemd wordt: (https://www.ad.nl/auto/le...heden-duitsland~afeb3a62/). Zelfs dezelfde auteur...

Omdat vrijwel elke moderne auto incl. spiegels breder dan 2m is zul je ook zien dat veel wegwerkzaamheden werken met 2,1 of zelfs 2,2m voor de linker rijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fab1Man schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:17:
Sterker nog, dat artikel dat vandaag de wereld in geslingerd is door het AD (https://www.ad.nl/auto/bo...EZmYDLlGTeSLmpc&fs=e&s=cl)
is gewoon hetzelfde als een artikel van 3 jaar geleden, behalve dat dan nu SUV's en Tesla genoemd wordt: (https://www.ad.nl/auto/le...heden-duitsland~afeb3a62/). Zelfs dezelfde auteur...

Omdat vrijwel elke moderne auto incl. spiegels breder dan 2m is zul je ook zien dat veel wegwerkzaamheden werken met 2,1 of zelfs 2,2m voor de linker rijbaan.
Zelfs met 2,2 meter red je het volgens mij niet met de EV6? Ik ben maar overal rechts gebleven, de 30 sec tijdswinst was het me niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Misschien iemand de breedte eens meten inclusief spiegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:23
Met ingeklapte spiegels er links voorbij. Woosh.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:21:
Misschien iemand de breedte eens meten inclusief spiegels?
Als ik het goed meet kom ik op ca. 211 cm.
Heb wat hulpmiddelen moeten gebruiken, geen schietlood helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:48

TGEN

Hmmmx_

Fab1Man schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:17:

Hij heeft wel de moeite genomen het artikel te herschrijven... maar helaas dezelfde stockfoto gebruikt ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15:38

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Weet je het zeker?
Als ik deze website bekijk vallen de spiegels nog in de brede heupen van de auto. Maar kan ook gezichtsbedrog zijn...

https://www.carsized.com/...?consentmsg=62fa5dba3ac7d

Edit: Op andere foto's kijkende is dat hetzelfde beeld.
https://drawingdatabase.com/kia-ev6-2021/

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 15-08-2022 16:57 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Weet je het zeker?
Als ik deze website bekijk vallen de spiegels nog in de brede heupen van de auto. Maar kan ook gezichtsbedrog zijn...

https://www.carsized.com/...?consentmsg=62fa5dba3ac7d

Edit: Op andere foto's kijkende is dat hetzelfde beeld.
https://drawingdatabase.com/kia-ev6-2021/
Foto van voren genomen kan vertekend beeld geven, door o.a. de gebruikte lens (of virtuele lens bij renderen).

Van bovenaf lijken de spiegels toch uit te steken, maar ook hier kan het een licht vertekend beeld geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQdXT43TJr2hBMPuqxtaFcjg0UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxn8SpqFx6Z4FSHFEXfW7pYA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15:38

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Foto van voren genomen kan vertekend beeld geven, door o.a. de gebruikte lens (of virtuele lens bij renderen).

Van bovenaf lijken de spiegels toch uit te steken, maar ook hier kan het een licht vertekend beeld geven.

[Afbeelding]
Ik heb de manual en online gekeken, nergens een eenduidig antwoord. Laten we er maar vanuit gaan dat je minimaal 2,2 meter nodig hebt :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

[Afbeelding]
Als jij rond de 2,11 mtr hebt gemeten steken ze wel degelijk buiten het koetswerk (neem aan over de voorruit heen).
En....meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:07:
[...]

Ik heb de manual en online gekeken, nergens een eenduidig antwoord. Laten we er maar vanuit gaan dat je minimaal 2,2 meter nodig hebt :P
Klopt, kan ook niets op internet vinden met spiegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
MrBlueEyes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Kia Charge toont bij mij alleen op de website mijn kosten. Daar staan ze ook snel. In de app krijg ik niets te zien, erg maf.
Ben meteen gaan kijken via de website, en inderdaad daar staan de sessies wel. En in de app ontbreken ze. Vond het al zo raar dat ik de sessies niet kan zien met de bijhorende kosten.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Kom inderdaad ook ongeveer op zoiets uit, mag zelfs iets meer zijn 213/214 cm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 02-06 20:37
[...]

Hulpmiddelen? Je kan ook de ramen laten zakken en door de auto heen meten 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Nou, ik eerst roepen dat alles perfect is aan mijn auto. Ontdek ik net een bult in de bumper. Ik kan maar niet bedenken hoe zo iets kan ontstaan en of dat deze er al zat bij oplevering. Het is net of er een schroef aan de binnenkant er tegen aan heeft gedrukt. Maar als ik het plastic voorzichtig indruk geeft alles gewoon mee en lijkt er niks achter te zitten.

:'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuqBXvaCvmJZnv2J_NWbxsM-54E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RrWVUolQ7b3gcx4E7Xz1vOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18QOzk_A3mn2A4cU01LpuDhNTts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GS6efTnyQ5u9dKL5jKFu18LS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Hulpmiddelen? Je kan ook de ramen laten zakken en door de auto heen meten 8)7 :P
7(8)7 :w

Beetje dom wel van mij maar in mijn eentje was me dat niet gelukt met een rolmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:35:
Nou, ik eerst roepen dat alles perfect is aan mijn auto. Ontdek ik net een bult in de bumper. Ik kan maar niet bedenken hoe zo iets kan ontstaan en of dat deze er al zat bij oplevering. Het is net of er een schroef aan de binnenkant er tegen aan heeft gedrukt. Maar als ik het plastic voorzichtig indruk geeft alles gewoon mee en lijkt er niks achter te zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me misschien iets van een fiets geweest? De trapper of zo die er tegenaan is gekomen?

Ergens geparkeerd waar fietsers komen onlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Phusebox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

7(8)7 :w

Beetje dom wel van mij maar in mijn eentje was me dat niet gelukt met een rolmaat.
en de AR measure app met een iPhone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 14:11
MrBlueEyes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:57:
[...]
Dank voor de tip, nooit aan gedacht dat er ook nog een website is terwijl ik daar notabene zelf mijn account heb gemaakt. Hoe dan ook, daar staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2IwCOEK7R2qmSlZMean2hGBkdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSeoXs8GYr3n8dvV2iq3rIpC.jpg?f=fotoalbum_large

De afgebroken laadsessie door de laadpaalstoring staat er niet bij om het nog makkelijker te maken. Het maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar de factuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

2.11 meter klopt. Trouwens er zijn geen hulpmiddelen nodig. Gewoon beiden ramen opendraaien dan kun je via interieur in een rechte lijn meten van rechter naar linker spiegel.
Gaat ook alleen gemakkelijk. Beetje rechts van het midden zitten en armen strekken. Of touwtje nemen, dit aan één spiegel vastplakken. Daarna touw opmeten. Maar ik zie nu net dat er al geantwoord is. Maar goed dit trucje is op veel meer toepasbaar als we alleen iets moeten opmeten.

[ Voor 26% gewijzigd door Wiliyama op 15-08-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
xxander968 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Dank voor de tip, nooit aan gedacht dat er ook nog een website is terwijl ik daar notabene zelf mijn account heb gemaakt. Hoe dan ook, daar staat het volgende:
[Afbeelding]

De afgebroken laadsessie door de laadpaalstoring staat er niet bij om het nog makkelijker te maken. Het maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar de factuur.
Ik heb hetzelfde issue, vorige week gemeld bij de makers van de Charge app, hopelijk doen ze er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JerJon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer deze schade.
Wanneer dit bij afleveren was lijkt het mij dat je dit gezien had, sowieso kun je het aan de dealer vragen natuurlijk.

Wat nog een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een steentje vanuit band/wegdek met een noodgang is weggesprongen tegen de binnenzijde van je bumper, en dan bedoel ik specifiek een steentje op de plek loopvlak/wang - wegdek band, zie foto. (op de manier als het vlooienspel).
ik weet niet of deze specifieke afgelgede weg mogelijk is voor een steenje aangezien ik zelf de EV6 nog niet heb ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx-eIcoa8vbFlh047bIdr72LTlM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GRfhbaimuUB6etbsyv8qNdMK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
Solarman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:19:
[...]

Jammer deze schade.
Wanneer dit bij afleveren was lijkt het mij dat je dit gezien had, sowieso kun je het aan de dealer vragen natuurlijk.

Wat nog een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een steentje vanuit band/wegdek met een noodgang is weggesprongen tegen de binnenzijde van je bumper, en dan bedoel ik specifiek een steentje op de plek loopvlak/wang - wegdek band, zie foto. (op de manier als het vlooienspel).
ik weet niet of deze specifieke afgelgede weg mogelijk is voor een steenje aangezien ik zelf de EV6 nog niet heb ontvangen.
[Afbeelding]
Zoiets klinkt aannemelijk.
Vandaag ga ik naar Groningen en zal daar eens kijken of ik tijd heb om bij de Kia dealer langs te rijden. Naast dat het super zonde is heb ik nog nooit z'n dergelijke bult gezien (helaas wel meer dan genoeg deukjes).

Update: zelf net even onder de auto gekeken, maar die zit helemaal pot dicht. Daar kan geen steen bij komen vanaf de grond.

[ Voor 5% gewijzigd door JerJon op 16-08-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Solarman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:19:
[...]

[Afbeelding]
Op zich aannemelijk...maar de EV6 heeft de onderzijde tot aan de bumper dicht met kunstof plaat.
Laat dealer er maar nar kijken. Ziet er vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Op zich aannemelijk...maar de EV6 heeft de onderzijde tot aan de bumper dicht met kunstof plaat.
Laat dealer er maar nar kijken. Ziet er vreemd uit.
Idd, zal straks rond lunch tijd even bij ze langs rijden. Kan ik meteen even kennis maken en aan ze uitleggen dat dit een lease auto betreft die is geleverd door een dealer niet bij mij uit de buurt en waar ik dus ook niet meer heen ga voor onderhoud en dus op zoek ben naar een dealer wat dichter bij huis / klant voor het onderhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
JerJon schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

Idd, zal straks rond lunch tijd even bij ze langs rijden. Kan ik meteen even kennis maken en aan ze uitleggen dat dit een lease auto betreft die is geleverd door een dealer niet bij mij uit de buurt en waar ik dus ook niet meer heen ga voor onderhoud en dus op zoek ben naar een dealer wat dichter bij huis / klant voor het onderhoud :P
Ik maak hier uit op dat je uit het noorden komt?
Ik ook...ik zal hier niet gaan namen shamen maar heb hier ook heel duidelijk voorkeur voor dealer en echte no-go's....
Dealers van de firma S kom ik niet... rondom stad Grunn heb je ook van de firma V...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 13-06 17:48

TGEN

Hmmmx_

EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:12:
[...]
Dealers van de firma S kom ik niet... rondom stad Grunn heb je ook van de firma V...
V is wat voorheen W was? Overigens zijn mijn ervaringen met S niet per se slecht.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-06 15:20
Vraagje, zijn er hier mensen die een mango-Toll kastje hebben ? zo ja waar heb je die geplaatst?
Ik had vorige maande een iPace mee (huurauto) naar FR, maar met geen mogelijkheid kreeg ik daar de tolbadge werkend. nou kan dat te maken hebben met de voorruitverwarming oid, of de badge is doa. Vandaar mijn vraag waar mensen het ding in de EV6 hebben bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Nl-jeff schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:14:
Vraagje, zijn er hier mensen die een mango-Toll kastje hebben ? zo ja waar heb je die geplaatst?
Ik had vorige maande een iPace mee (huurauto) naar FR, maar met geen mogelijkheid kreeg ik daar de tolbadge werkend. nou kan dat te maken hebben met de voorruitverwarming oid, of de badge is doa. Vandaar mijn vraag waar mensen het ding in de EV6 hebben bevestigd.
Niet geplakt. Gewoon even naast spiegel houden tijdens inrijden tolpoort. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Nl-jeff schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:14:
Al jaren rijd ik met zo'n badge.
Heb dit voorjaar een nieuwe besteld bij Mango voor 4 landen (ipv alleen Fr). Zat een begeleidend briefje bij, de badge RECHTS naast de spiegel plakken, dus in rastergedeelte (waar geen coating zit).
Ding heeft tientallen keren gepiept...werkt perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Al jaren rijd ik met zo'n badge.
Heb dit voorjaar een nieuwe besteld bij Mango voor 4 landen (ipv alleen Fr). Zat een begeleidend briefje bij, de badge RECHTS naast de spiegel plakken, dus in rastergedeelte (waar geen coating zit).
Ding heeft tientallen keren gepiept...werkt perfekt.
Daar had ik m in de iPace ook zitten, affain zal m in de ev6 ook eens rechts doen, maar als die mijn volgende trip weer niets doet gok ik dat die doa is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Nl-jeff schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Daar had ik m in de iPace ook zitten, affain zal m in de ev6 ook eens rechts doen, maar als die mijn volgende trip weer niets doet gok ik dat die doa is :(
Hoe oud is jou badge ? ze gaan max 7 jaar mee...bij plm 5 jaar omruilen. Het schijnt dat je dat ding kan laten testen bij een anwb winkel...

In mijn Passat had ik ook vaak dat hij het niet deed...moest hem dan snel buiten het raam houden en zwaaien...slagboom ging toen wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Hoe oud is jou badge ? ze gaan max 7 jaar mee...bij plm 5 jaar omruilen. Het schijnt dat je dat ding kan laten testen bij een anwb winkel...

In mijn Passat had ik ook vaak dat hij het niet deed...moest hem dan snel buiten het raam houden en zwaaien...slagboom ging toen wel open.
De bage is nieuw, heb em sinds mid-juni in ontvangst mogen nemen.
Wist niet dat ANWB die dingen kan testen, zal eens bellen naar de lokale anwb winkel. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb sinds een week of twee, dat het me opvalt. dat wanneer ik de auto uitzet er een soort "klonk" geluid komt, met name op de oprit (lichte helling). Dan rolt de auto nog een klein stukje, beetje als bij een handbak wanneer je de auto in de 1 zet en de rem loslaat na parkeren.

Voorheen had ik dit (meen ik) niet, is me althans nooit opgevallen. Zou het iets te maken hebben met die recall? Maar dat is inmiddels 2 maanden geleden uitgevoerd valt me echt pas anderhalve week op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:17:
Ik heb sinds een week of twee, dat het me opvalt. dat wanneer ik de auto uitzet er een soort "klonk" geluid komt, met name op de oprit (lichte helling). Dan rolt de auto nog een klein stukje, beetje als bij een handbak wanneer je de auto in de 1 zet en de rem loslaat na parkeren.

Voorheen had ik dit (meen ik) niet, is me althans nooit opgevallen. Zou het iets te maken hebben met die recall? Maar dat is inmiddels 2 maanden geleden uitgevoerd valt me echt pas anderhalve week op.
Automatische handrem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez

zou goed kunnen dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB

Zet je hem in de P in de draaiknop ? Dan is het herkenbaar...en volgens dealer 'logisch'..doet mijn EV6 al vanaf begin.
De P geeft een blokkering tussen de voor- en achteruit versnelling. Dit is iets anders dan een handrem die de wielen blokkeert.
Met enig beleid (niet bruusk of nog beetje rollend...) de P gebruiken was reactie dealer.
Dit onderwerp is al eens eerder hier besproken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Auto-hold staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Zet je hem in de P in de draaiknop ? Dan is het herkenbaar...en volgens dealer 'logisch'..doet mijn EV6 al vanaf begin.
De P geeft een blokkering tussen de voor- en achteruit versnelling. Dit is iets anders dan een handrem die de wielen blokkeert.
Met enig beleid (niet bruusk of nog beetje rollend...) de P gebruiken was reactie dealer.
Nope, ik stop op de oprit bijvoorbeeld en zet de auto uit. Druk niet zelf op P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

Nope, ik stop op de oprit bijvoorbeeld en zet de auto uit. Druk niet zelf op P.
Ik bedenk mij net...mijn oprit is ook beetje schuin, zet hem (ook) nooit zelf in de P (Auto Hold staat ook uit, en de hand/parkeerrem gebruik ik ook vrijwel nooit.)
Ik parkeer, druk auto uit en stap uit...dan zet de EV zichzelf dan in P? Bij starten staat hij nl wel in P en moet je kiezen; voor of achteruit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:14
Auto-hold != handrem ;)

Auto hold houdt gewoon ie reguliere rem automatisch vast.

Handrem blokkeert.

Maar ik herken het ook van als ik op een helling geparkeerd ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViWe
  • Laatst online: 13-05 20:38
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad, voor wel kuiltje geen inkeping, achter niets van dit alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Ik maak hier uit op dat je uit het noorden komt?
Ik ook...ik zal hier niet gaan namen shamen maar heb hier ook heel duidelijk voorkeur voor dealer en echte no-go's....
S**** Groningen is geen Kia dealer meer sinds 1 juli (wist ik niet). En ze kunnen dus helemaal niks meer betekenen voor de EV6 (ze hebben geen systeem meer waarmee ze op de auto kunnen inprikken). Maar ze wilden wel even mee kijken naar de bumper. Het viel hem op dat er een puntje onder de bult zat en een vouw lijn. Dit duide er volgens hem op dat er toch iets zoveel tegen de bumper heeft gedrukt dat hij zover naar binnen is gedruk dat hij daar tegen iets aan is gekomen wat deze schade heeft veroorzaakt.

Gezien de bodem helemaal dicht zit klinkt dit wel heet aannemelijk.

De eerste schades doen altijd het meeste zeer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 13:22
JerJon schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

S**** Groningen is geen Kia dealer meer sinds 1 juli (wist ik niet). En ze kunnen dus helemaal niks meer betekenen voor de EV6 (ze hebben geen systeem meer waarmee ze op de auto kunnen inprikken). Maar ze wilden wel even mee kijken naar de bumper. Het viel hem op dat er een puntje onder de bult zat en een vouw lijn. Dit duide er volgens hem op dat er toch iets zoveel tegen de bumper heeft gedrukt dat hij zover naar binnen is gedruk dat hij daar tegen iets aan is gekomen wat deze schade heeft veroorzaakt.

Gezien de bodem helemaal dicht zit klinkt dit wel heet aannemelijk.

De eerste schades doen altijd het meeste zeer ;(
ik was daar toevallig gisteren ook geweest om de status op te vragen van mijn ev6..
Toch maar weer eens proberen te bellen naar mijn eigen dealer waar hij besteld is.. (misschien dat ie nu wel schrikt omdat hij mij een week geleden zou terug bellen :o :o :+ :+ )

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
klopt, zijn 2 verschillende dingen.

Moet wel zeggen dat mijn eerdere auto's (ook automaat) altijd automatisch de elektronische handrem er zetten toen ik de auto uit deed (via de P of gewoon via uitzetten).
je hoorde ook altijd (bij mijn c-klasse) toen ik de deur opendeed dat de handrem erop ging.
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

mij werd altijd verteld dat je moest stilstaan voordat je de P ingeschakeld.
Deze zet de versnelling (in de versnellingsbak) vast of zo met een pin. Alleen als je het rollend doet, dan kan dat wel eens stuk gaan.
Maar voor de EV6 is het anders aangezien je geen versnelling hebt (geen versnellingsbak).

Dus naar mijn inziens zou hij standaard de handrem moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

[...]

Deze zet de versnelling (in de versnellingsbak) vast of zo met een pin. Alleen als je het rollend doet, dan kan dat wel eens stuk gaan.
Maar voor de EV6 is het anders aangezien je geen versnelling hebt (geen versnellingsbak).

Ik bedoel precies hetzelfde...jij legt het beter uit. De P alleen gebruiken als je stilstaat, dit is GEEN rem, maar blokkering. Daarom bonkt hij bij beetje beweging.
De (mechanische) rem met handknop blokkeert de remmen (auto hold houdt dus ook de remmen vast tot je 'gas' geeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 15:21
Hier ook een oprit die wat schuin afloopt. De P-stand voelt niet heel erg robuust aan, dus vanaf het begin maar gewoonte van gemaakt om nog met de voet op de rem de handrem aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

De (mechanische) rem met handknop blokkeert de remmen (auto hold houdt dus ook de remmen vast tot je 'gas' geeft).
klopt, auto-hold houdt gewoon je rem vast.

Maar zou dus wel verwachten dat de 'mechanische handrem' er automatisch opgaat als je de auto 'uitzet' of de deur open doet.

Nu hoor ik dit eigenlijk nooit als ik uitstap.
Wellicht dat het bij de EV6 heel zacht klinkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De P-stand van een automaat verzorgt inderdaad de mechanische blokkering van de aandrijving.
Dit gebeurt door middel van een pal of pen. (Is inderdaad beslist geen rem)
Onderstaand een schets van een automaat met werking P-strand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ex3Y71ND2t5D41Ho1xGCPHbVeDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HC2E4a62KAjdalRfrom0Xy7F.png?f=fotoalbum_large
Doordat er met dit systeem een grote speling zit van wiel naar blokkering kun je inderdaad een tik horen, je rem rustig loslaten voorkomt dit vaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Solarman op 16-08-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
Ik zet hem regelmatig op een helling weg en gebruik nooit de P. Ik zet hem uit laat de rem los (dan voel je hem in de blokkering hangen maar je hoort idd niks).

Wellicht is de "blokkering" wat anders dan de handrem (die aangetrokken wordt en dat typische geluid maakt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerJon
P = pin
Auto hold = voetrem vast houden en werkt alleen als de auto "aan" staat.
Handrem = rem aantrekken en blijft aangetrokken ook als de auto uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

klopt, auto-hold houdt gewoon je rem vast.

Maar zou dus wel verwachten dat de 'mechanische handrem' er automatisch opgaat als je de auto 'uitzet' of de deur open doet.

Nu hoor ik dit eigenlijk nooit als ik uitstap.
Wellicht dat het bij de EV6 heel zacht klinkt?
Volgens mij gaat hij automatisch de P activeren ( ik draai na uitzetten auto nooit aan de knop...na opnieuw starten staat hij altijd in de P en niet op de 'handrem'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

De EV6 heeft wel een reductie kast maar geen versnellingen. Die ' klok' komt inderdaad uit de mechanische blokkering. Bij parkeren op een helling gebruik ik altijd de 'echte handrem' links onder en daarna de 'P'. Dan 'klokt' er niets. Voor mijn gevoel beter voor mechanisme.
Pagina: 1 ... 187 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic