Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:26
Als ik handschoentjes en vaseline in de kofferbak ga leggen, dan gaat de misses wel vragen stellen. :')

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 08:51
DaMenaz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:46:
Als ik handschoentjes en vaseline in de kofferbak ga leggen, dan gaat de misses wel vragen stellen. :')
Dan moet je deze hebben O-) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2DbgPXbW0Nd6NTUuLL-uo_1VPo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dWexCKsMP3daJlOMPPwXtId5.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Vraag aan allen met trekhaak...

inmiddels vervloek ik de stekkerdoos met klepveer :(

Afgelopen week paar keer fietsendrager gebruikt, maar.... Het is niet te doen...volledig op de grond liggen met 2 handen aan of ontkoppelen, een hand klep hooghouden, andere met veel moeite en geweld stekker in draaien...bloed, krassen, losse vellen aan de hand....

Jullie ook?
Heb dealer gebeld, dit moet anders. Vrijdag kan ik komen.
Ik gebruik mijn fietsendrager achterop de trekhaak bijna wekelijks.

Bij mij is die aansluiting (ook) behoorlijk stroef, maar het draaisysteem op de stekker van mijn fietsendrager (waarmee hij vergrendeld) is kapoet en eraf, dus bij mij is het alleen de stekker erin steken.

Juist omdat de vergrendeling er niet meer opzit, is het voor mij wel fijn dat hij goed strak zit, dan kan de stekker er ook niet uitvallen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:31:
@Phusebox (en anderen) optie gevonden om cruise control automatisch aan te laten passen, vinkje onderaan aanzetten.

[Afbeelding]

Volgende stap: stuur melding uitzetten vinden :D
Werkt alleen niet. Heb ik ook al sinds dag 1 aan staan.

Dat +x km doet ook helemaal niks.

Range blijft ruk. Kan me gewoon niet voorstellen dat er geen kwaliteitsverschil in de accu's zit of ergens anders. Ik rij echt niet zo anders waardoor ik 70-100 km range mis ten opzichte van anderen.

Of je mag gewoon nooit snelweg rijden. Dan snap ik het.

Beetje teleurgesteld na de euforie van de eerste 3 dagen.

Ga maar eens een reset doen. Ben je dan alles kwijt of is het gewoon een cold boot?

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 30-05-2022 13:13 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 17:06
Nieuwe update via de updater software al wel te downloaden. (wel gedownload, niet geïnstalleerd, ik ben benieuwd naar de OTA update)

[ Voor 33% gewijzigd door henrov op 30-05-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:18
henrov schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:08:
Nieuwe update via de updater software al wel te downloaden. (wel gedownload, niet geïnstalleerd, ik ben benieuwd naar de OTA update)
Heb net even updater opgestart.
Alleen in het bestand "EV6_MY_22_EU.ver":
+|21Q2|CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211|KM|EV6_MY_22_EU|1556|0
EV6_MY_22_EU|.lge.upgrade.xml|5|-582555595|17344|1
EV6_MY_22_EU|AppUpgrade|5|354249153|4976948|1
Dus ben bang dat dit nog steeds 11-02-2022 is :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Vraag aan allen met trekhaak...

inmiddels vervloek ik de stekkerdoos met klepveer :(

Afgelopen week paar keer fietsendrager gebruikt, maar.... Het is niet te doen...volledig op de grond liggen met 2 handen aan of ontkoppelen, een hand klep hooghouden, andere met veel moeite en geweld stekker in draaien...bloed, krassen, losse vellen aan de hand....

Jullie ook?
Heb dealer gebeld, dit moet anders. Vrijdag kan ik komen.
Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste paar keren het ook niet super vond werken. Maar dat is met alle nieuwe stekkerverbindingen.
En nu draai ik m blindelings in.
Moet wel zeggen het is een handigheidje, omdat je moet insteken, 1 vinger erlangs om te zorgen dat de stekkerdoos weer niet inklappen en dan een draai geven.

Als ik er aan denk, en het lukt om te filmen zal ik dit volgende keer proberen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-04 09:24
JPoers83 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste paar keren het ook niet super vond werken. Maar dat is met alle nieuwe stekkerverbindingen.
En nu draai ik m blindelings in.
Moet wel zeggen het is een handigheidje, omdat je moet insteken, 1 vinger erlangs om te zorgen dat de stekkerdoos weer niet inklappen en dan een draai geven.

Als ik er aan denk, en het lukt om te filmen zal ik dit volgende keer proberen te delen.
Het is onmogelijk om hem met een (1) hand er in te krijgen bij mijn stekkerdoos.... de afdekklep heeft een heel sterke veer en klepje komt niet helemaal in 90gr omhoog. Dus die moet je stevig omhoog/wegduwen, dan pas (met andere hand !) stekker erin draaien...grrr
Ik wil dat de stekkerdoos iets lager komt en de veer minder strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

cruysen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:17:
[...]

[...]

Ik denk het ook ja... :-(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01 09:20
Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:06:
[...]

Range blijft ruk. Kan me gewoon niet voorstellen dat er geen kwaliteitsverschil in de accu's zit of ergens anders. Ik rij echt niet zo anders waardoor ik 70-100 km range mis ten opzichte van anderen.

Ga maar eens een reset doen. Ben je dan alles kwijt of is het gewoon een cold boot?
Hoeveel km heb je inmiddels gereden? Bij mij zijn verbruik (gunstiger) en range (meer) nu merkbaar aan het verbeteren (+/- 1500 km gereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
roelwillems schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Hoeveel km heb je inmiddels gereden? Bij mij zijn verbruik (gunstiger) en range (meer) nu merkbaar aan het verbeteren (+/- 1500 km gereden).
1200km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

ik heb er inmiddels meer dan 15K opzitten, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:56
[...]

Hmm bij mij wel, vanochtend aangezet, en als je grote afwijking heb van de borden dan geeft ie circa 3 seconden dus de optie het het omlaag of omhoog af te stellen.

Maare wat is je range nu? Vanochtend vertrok ik met 400km range bij 100%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Ik heb de EV6 nu ruim half jaar...eerste maanden nov-feb was het koud, nat en guur...ik zag een max range van 350. Oeps. Zelfs klachten ingediend bij Kia.
Langzaamaan stijgt de range-km's...en niet alleen door 'warmere' weer. Afgelopen dagen was het qua temp vergelijkbaar met feb/maart...brrr op de camping en toch 522km.
En toch stijgt de range, heb er even vertrouwen in, geef het de tijd. Afgelopen weken continu tussen 420 en 470 km, nu rond de 500km.

Ik ben geen techneut of wizzkid, heb niet de wijsheid in pacht....heb geen idee. Inrijden? Accu 'aan het werk' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:50
Ik heb er nu 8000km opzitten ik krijg mijn range op max 475km. Ik heb de 77kw in RWD, ligt bij mij aan de hogere cruise snelheden op de autosnelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_J_
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Is het niet ook zo dat batterijen pas hun maximum vermogen verkrijgen na x aantal laadbeurten? Bij zo een groot pack misschien dat dit langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Is verboden in Nederland. ( voor personen auto's )
Klopt, al sinds jaar en dag. Net als te hard rijden of alcohol drinken. Maar sinds de stuurbekrachtiging en drive by wire, is dat verbod onzinnig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:21
Heb er nu ook een kleine 10K opzitten.

Vanochtend met 93% een range van 420Km.
Ik vind het dikke prima.
rij niet bewust super zuinig.

op de snelweg zet ik hem wel op ECO en cruise op 105 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:23
P_J_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:05:
Is het niet ook zo dat batterijen pas hun maximum vermogen verkrijgen na x aantal laadbeurten? Bij zo een groot pack misschien dat dit langer duurt?
En zou dit ook de reden zijn dat je de 1e 2000 km moet inrijden alvorens een caravan oid te trekken?
De batterij moet langzaam op maximale kracht en capaciteit komen? Zonder teveel (over)belasting?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:51:
[...]

Hmm bij mij wel, vanochtend aangezet, en als je grote afwijking heb van de borden dan geeft ie circa 3 seconden dus de optie het het omlaag of omhoog af te stellen.

Maare wat is je range nu? Vanochtend vertrok ik met 400km range bij 100%...
Nee ik krijg die pijltjes nooit, eerder had ik wel dat de snelheid groen werd als ik hem op de max toegestane snelheid had ingesteld. Dat doet ie ook niet meer.

Bij mij is het nu 440 nog steeds. Laad wel nooit tot 100%, altijd max 80%>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:13:
[...]
...

Daar komt de aap uit de mouw: 440 km x (100/80) = 550 km range bij 100% opladen. Dat is toch helemaal prima voor een WLTP van 528 km?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:46
Ja dat lijkt mij zeker prima, ik haal soms maar 460km op 100% (niet dat ik daar wakker van lig overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wesco schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Daar komt de aap uit de mouw: 440 km x (100/80) = 550 km range bij 100% opladen. Dat is toch helemaal prima voor een WLTP van 528 km?
Nee, 440km na terugrekenen vanuit 80% 8)
Bij 80% dus 348 km.
Was het maar andersom.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 30-05-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Nee, 440km na terugrekenen vanuit 80% 8)
Bij 80% dus 348 km.
Was het maar andersom.
Maar is die SoC wel lineair? Laad hem eens een paar keer op tot 100% en kijk dan wat je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Peetman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:15:
[...]

Maar is die SoC wel lineair? Laad hem eens een paar keer op tot 100% en kijk dan wat je haalt.
Inderdaad, weten is iets anders dan aannemen.
Meten is weten en weten is meten.

Alhoewel heel veel mensen heel veel dingen heel zeker weten ongehinderd door ervaring :9
Je wilt niet weten hoe vaak het nodig is om mensen te vragen: "Weet je dat of denk je dat?" En dan kijken ze je aan alsof ze vuur zien branden....

[ Voor 3% gewijzigd door henrov op 30-05-2022 16:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AntonRoo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
sQuare schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:54:
Wij zijn ook van plan op vakantie te gaan met de EV6 (yeehaa vrijdag komt ie).

Ik was even aan het kijken naar opties om de kofferbak te gebruiken voor de vakantie en kwam deze tegen:

https://www.car-bags.com/...v6-2021-heden-detail.html

Heeft iemand daar ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX4aGTSgeQ0OkvNEnq-U8bCuUw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFj0DtOuqdhFOvY87CBRuwMd.jpg?f=fotoalbum_large

Tassenset gekocht bij car bags en bevalt prima. Kwaliteit is goed en past (zoals je uiteraard mag verwachten) als een handschoen. De tassen zijn niet erg hoog (zeker de bovenste 3) maar het werkt met inpakken en onderweg erg efficiënt. Het is sowieso even slikken als je van een VW Passat variant komt qua bergruimte maar dit voldoet prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Tip van oma, Voor kleding: vacuümzakken.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
DaMenaz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:
Tip van oma, Voor kleding: vacuümzakken.
Dan moet je ook een stofzuiger oid hebben voor de terugweg. Hoe pak jij dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Moet hem woensdag naar 100% laden en zal eens kijken wat ie dan zegt. Maar volgens mij is het redelijk lineair. Heb al vaker terug gerekend vanuit 40, 50, 60 procent etc... Kwam altijd op ongeveer hetzelfde uit (verschil lijkt meer afronding dan wat anders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisvanBakel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-04 15:02
Vandaag eens voorzichtig geïnformeerd bij de dealer. De leverdatum vanuit de site van Leaseplan staat nog op week 28 en dat is al over 6 weken!

Maar helaas. Mijn auto is nog niet in productie en dus is de boodschap: vergeet die datum maar, het wordt (hopelijk!) september.

Niet onverwacht, een toch pijnlijk....

In bestelling: Kia EV6 RWD 77 kWh Plus - OnePlus 8T - Erazer i7-9750H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DennisvanBakel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:41:
Vandaag eens voorzichtig geïnformeerd bij de dealer. De leverdatum vanuit de site van Leaseplan staat nog op week 28 en dat is al over 6 weken!

Maar helaas. Mijn auto is nog niet in productie en dus is de boodschap: vergeet die datum maar, het wordt (hopelijk!) september.

Niet onverwacht, een toch pijnlijk....
Balen man, maar het beste kun je dit plaatsen in het leveringen topic Het KIA EV6 leveringen topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-05 18:54
AntonRoo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:02:
[...]

[Afbeelding]

Tassenset gekocht bij car bags en bevalt prima. Kwaliteit is goed en past (zoals je uiteraard mag verwachten) als een handschoen. De tassen zijn niet erg hoog (zeker de bovenste 3) maar het werkt met inpakken en onderweg erg efficiënt. Het is sowieso even slikken als je van een VW Passat variant komt qua bergruimte maar dit voldoet prima.
Ik vind dit echt makkelijk pakken en ook handig voor de vrouw (tas vol, helaas pindakaas)
Maar ik wil ook een koelbox meenemen Losse spullen in een krat (misschien past dat in 1 tas).

Moet je 6 tassen kopen of kun je er ook 4 aanschaffen?
Ligt de bodem van de kofferbak nog in de auto?
Is er nog ruimte naast de tassen voor jassen?
Kun je nu meer meenemen dan voor de de aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Fijn goed om te horen.
Ja ik heb zelf ook de verlengkabel. Werkt goed en mooi weggewerkt.

Heb je ook een link? Er zijn zoveel verschillende soorten.
Is het deze?
[Afbeelding]
Ik heb de icar pro ontvangen. En ja hoor deze maakt meteen verbinding met abrp. Schakelaar werkt top.
Ben weer een blije man :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
De Ideale Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Ik heb de icar pro ontvangen. En ja hoor deze maakt meteen verbinding met abrp. Schakelaar werkt top.
Ben weer een blije man :Y
Goed om te horen.
Die ga ik ook bestellen als Kia dit nog niet opgelost heeft wanneer ik de auto krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

The Wizard

Moderator Mobile
GoEV6 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:59:
[...]

Dan moet je ook een stofzuiger oid hebben voor de terugweg. Hoe pak jij dat aan?
Je hebt ook varianten met een handpompje :).
https://www.amazon.nl/dp/...d_dp_4T28V78RQNK0W4Y54VMF

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44
Wat maakt jou ideaal eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Loei123 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Wat maakt jou ideaal eigenlijk?
Dat kun je beter vragen aan mijn vrouw :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
GoEV6 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:59:
[...]

Gewoon naar de dichtsbijzijnde autowasbox. En anders kom je een heel eind door er met je gewicht op te zitten.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 22-04 08:32
[...]

[Afbeelding]

thanks voor je reactie.

Twijfelde een beetje want vindt ze nog best prijzig maar nu de knoop doorgehakt en mijn bestelling meteen geplaatst bij car bags :)

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44
De Ideale Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Dat kun je beter vragen aan mijn vrouw :)F
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbVS0qP4IblghtQHFObByeuXfSw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Yfl04BsJSMe1wBprZ37UuGYr.webp?f=fotoalbum_large

Op Reddit nu. Kijk bij Battery Level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 18:47
Iemand al ervaring met de RWD en sneeuw/ijzel op de weg? Met mijn oude Opel RWD was een afvoergootje van 1 cm diep voldoende om niet meer voorruit te komen. Ik neem aan dat dit voor de EV's zoals de EV6 krek hetzelfde probleem gaat geven in de winter, dus winterbanden zal een must zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
cruysen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:17:
[...]

[...]

Ik kreeg ook van de auto (ik kon het niet laten) de melding dat het dezelfde versie is als de bestaande :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePPyd70GJhppYk6neKJ11oBYtvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrCVzrx1Vmmeah7hWZeXjdoE.jpg?f=fotoalbum_large
Zolang je maar als een slak rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
DigitalHombre schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:53:
Iemand al ervaring met de RWD en sneeuw/ijzel op de weg? Met mijn oude Opel RWD was een afvoergootje van 1 cm diep voldoende om niet meer voorruit te komen. Ik neem aan dat dit voor de EV's zoals de EV6 krek hetzelfde probleem gaat geven in de winter, dus winterbanden zal een must zijn zeker?
De mijne komt op allseasonbanden. Zal het laten weten zodra er sneeuw ligt. 😉

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DigitalHombre schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:53:
Je tractie is een stuk beter dan meteen oude Opel want de auto heeft ESP, ABS, etc. Tenzij je het strookpedaal vol intrapt, zou je dus ook met weinig grip een stuk beter op gang moeten kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonRoo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
De Ideale Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Ik vind dit echt makkelijk pakken en ook handig voor de vrouw (tas vol, helaas pindakaas)
Maar ik wil ook een koelbox meenemen Losse spullen in een krat (misschien past dat in 1 tas).

Moet je 6 tassen kopen of kun je er ook 4 aanschaffen?
Ligt de bodem van de kofferbak nog in de auto?
Is er nog ruimte naast de tassen voor jassen?
Kun je nu meer meenemen dan voor de de aanschaf?
De vrouw moest ook ff wennen. Ze had ook eerst het idee er 4 mee te nemen en kratje of andere tas er naast te passen. Dat heb ik uit hoofd kunnen praten.
Volgens mij is het wel het idee dat je er 6 koopt. Misschien als je e-mailtje stuurt naar info@etc dat ze maatwerk (lees: 4 tassen) kunnen leveren.

De bodem ligt er nog in dus als je die eruit haalt kun je er zeker bovenop nog wat kwijt.

Weet niet of ik nu meer mee kan nemen maar het idee vol=vol is erg prettig en het is allemaal strak georganiseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
AntonRoo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:11:
[...]

De vrouw moest ook ff wennen. Ze had ook eerst het idee er 4 mee te nemen en kratje of andere tas er naast te passen. Dat heb ik uit hoofd kunnen praten.
Volgens mij is het wel het idee dat je er 6 koopt. Misschien als je e-mailtje stuurt naar info@etc dat ze maatwerk (lees: 4 tassen) kunnen leveren.

De bodem ligt er nog in dus als je die eruit haalt kun je er zeker bovenop nog wat kwijt.

Weet niet of ik nu meer mee kan nemen maar het idee vol=vol is erg prettig en het is allemaal strak georganiseerd.
Klopt, ik ga het ook op haar inpraten.

Dan zijn we af van, schatje deze tas moet er ook nog in 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

[Afbeelding]

Vind je het erg om wat foto's te maken van de tassen zelf, dus uit de auto en misschien de binnenkant te laten zien van de onderste en bovenste tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik kwam tijdens mijn trip naar Berlijn een Mach-E rijder tegen met deze set. Heb ze mogen zien en voelen. Hij was er erg tevreden over. Ieder familielid 1as, en geen gezeur meer. Grappig, had het opgeschreven en nu wordt t hier benoemd. Service was volgens hem ook prima. Hij was de eerste Mach-e met deze tassen set, en kreeg vooraf pas mallen tbv inmeten en pre-productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
AnotherFruitcake schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:39:

Op Reddit nu. Kijk bij Battery Level.
Heb de link hiernaar? Is dit een officiële Kia app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:21
Freezhost schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Heb de link hiernaar? Is dit een officiële Kia app?
Volgens mij is de amerikaanse Kia app.
Ben wel benieuwd of wij dit dus 'ooit' gaan krijgen...

gok uit dit topic:
https://www.reddit.com/r/...ng_new_or_for_the_future/

en die hebben het weer hiervan blijkbaar
https://www.kiaevforums.c...ery-preconditioning.3034/

[ Voor 29% gewijzigd door stimpyrulez op 31-05-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
stimpyrulez schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is de amerikaanse Kia app.
Ben wel benieuwd of wij dit dus 'ooit' gaan krijgen...
Als wij dit niet gaan krijgen zou dat wel een tegenvaller zijn, zeker omdat de auto qua hardware het wel kan. We wachten af wat er de komende dagen gaat komen, ben benieuwd al blijf ik wat sceptisch. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Freezhost op 31-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
[...]

[Afbeelding]

Zo ben ik vorige week ook aan het passen en meten geweest hoe alles er een beetje inpast.
Alleen dan met een te grote koelbox.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xCp5eUIOKCB-QrF0iQ4CLeL2mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81Bj2LtChxrtjRK50QcAae6A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENgcG_TurL6nOzw1-gMEDADHSwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exAcJ37Ks6Ko0gDIJG3qF7Pm.jpg?f=fotoalbum_large

En welk kratje past nu het beste.
Grappig is dat ten opzichte van mijn optima SW het net iets efficiënter inpakt omdat de bak 1cm breder is waardoor kratjes er ook overdwars inpassen en de tentstokken tegen de stoelen aankunnen ipv helemaal achteraan, achter de wielen waar het net iets breder is.

Ook in het interieur ideaal dat bij de kinderen achter de vloer vlak is en in het midden dan nog een klein (kia) klapkratje past met reisbenodigdheden.
En dat geweldige vak voor waar een koeltas met de nodige drankjes inpast ipv het voetcompartiment van vrouwlief.

En dan nog de mogelijkheid om onder de vloer en en in de neus nog wat kwijt te kunnen. Laadkabel, bandenplak ed lag voorheen ook in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denk dat het probleem van dichtbij de snelweg wonen is dat je weinig verkeer hebt op lagere snelheid en weinig recuperatie. Waardoor mijn verbruik dus nooit echt heel laag gaat zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soclGj5qeZyQwi1s6Xh2N2tYd6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ed6oYk8v63SA6XDsewtuNKuG.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar is de afwijking tussen wat de auto en de app aangeeft te wijten aan recuperatie.

De auto geeft het verbruik zonder recuperatie, de app mét recuperatie. Waardoor de app altijd lager uitvalt.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Even een vraagje voor de andere EV6 bezitters.
Was vandaag even bij de Kia dealer ivm lekke band van onze picanto.
Nu vroeg ik meteen naar de onderhoudsinterval van de EV6. Ik zit nu op 14.000 km namelijk.
Zij gaven mij aan dat elke 15.000 km er een beurt is. De eerste beurt kost 241 euro inclusief BTW. Dat is dan vervangen ruitenvloeistof en uitgebreide inspectie auto. Komt mij wat vroeg en duur over eerlijk gezegd. Er stond mij bij dat het elke 30.000 km is. Ze ging het nog wel even uitzoeken, maar denk check het hier ook even of jullie een idee hebben. Heb in het topic beide standen voorbij zien komen de afgelopen tijd namelijk.

Van de week weer een aanhanger er achter gehad. Wel grappige functie ontdekt. Het rechterachterlicht van de aanhanger was kapot. Kreeg netjes een melding in het scherm. Elke keer als ik mijn knipper toen naar rechts deed, gaf de auto ook aan de buitenkant een akoestisch signaal in knipperlicht ritme om duidelijk te maken dat ik naar rechts ging. Was wel grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Mister I schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:26:
Nu vroeg ik meteen naar de onderhoudsinterval van de EV6. Ik zit nu op 14.000 km namelijk.
Zij gaven mij aan dat elke 15.000 km er een beurt is. De eerste beurt kost 241 euro inclusief BTW. Dat is dan vervangen ruitenvloeistof en uitgebreide inspectie auto. Komt mij wat vroeg en duur over eerlijk gezegd. Er stond mij bij dat het elke 30.000 km is. Ze ging het nog wel even uitzoeken, maar denk check het hier ook even of jullie een idee hebben. Heb in het topic beide standen voorbij zien komen de afgelopen tijd namelijk.

Van de week weer een aanhanger er achter gehad. Wel grappige functie ontdekt. Het rechterachterlicht van de aanhanger was kapot. Kreeg netjes een melding in het scherm. Elke keer als ik mijn knipper toen naar rechts deed, gaf de auto ook aan de buitenkant een akoestisch signaal in knipperlicht ritme om duidelijk te maken dat ik naar rechts ging. Was wel grappig.
Bij mij is het 30 dkm / 1 jaar, wat er als eerst komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm

2 jaar of 30.000 kilometer is de onderhoudsinterval.
Staat hier voor alle Europese ev6'en: https://ev6.synology.me/en/topics/chapter8_4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
30.000 km slaat al nergens op voor een EV. En het bedrag voor die eerste beurt is ook stevig in verhouding tot de werkzaamheden. Ik krijg toch de sterke indruk dat Kia op deze manier een soort premie casht in ruil voor de lange garantietermijn en periodieke updates

En er zijn altijd mensen die dan roepen dat je niet moet z31ken bij een auto van dit bedrag, maar ik heb gewoon principieel een takkehekel aan dit soort ontransparante praktijken. Bovendien leidt het tot onzinnige handelingen en verspilling. Zo wil KIA ook dat de remvloeistof iedere 2 jaar vervangen wordt. Dat is ook echt complete onzin. Het spul is hygroscopisch, maar gaat toch zeker wel 4 jaar mee. Desnoods check je na 2 jaar alvast een keer het vochtgehalte. En ik dacht ook dat na 4 jaar er iets van 8 liter peperdure koelvloeistof vervangen moet worden. So far dus voor wat betreft lagere onderhoudskosten voor EV's. Dan doen Tesla en Ford het een heel stuk beter |:( /einde rant ;)
Idd heel handig, maar niet iets heel nieuws: zit ook al op mijn Astra uit 2017 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
asennamm schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:50:
[...]

2 jaar of 30.000 kilometer is de onderhoudsinterval.
Staat hier voor alle Europese ev6'en: https://ev6.synology.me/en/topics/chapter8_4.html
Ja dat gaf mijn dealer ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

marcel3 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:58:
[...]

30.000 km slaat al nergens op voor een EV. En het bedrag voor die eerste beurt is ook stevig in verhouding tot de werkzaamheden. Ik krijg toch de sterke indruk dat Kia op deze manier een soort premie casht in ruil voor de lange garantietermijn en periodieke updates

En er zijn altijd mensen die dan roepen dat je niet moet z31ken bij een auto van dit bedrag, maar ik heb gewoon principieel een takkehekel aan dit soort ontransparante praktijken. Bovendien leidt het tot onzinnige handelingen en verspilling. Zo wil KIA ook dat de remvloeistof iedere 2 jaar vervangen wordt. Dat is ook echt complete onzin. Het spul is hygroscopisch, maar gaat toch zeker wel 4 jaar mee. Desnoods check je na 2 jaar alvast een keer het vochtgehalte. En ik dacht ook dat na 4 jaar er iets van 8 liter peperdure koelvloeistof vervangen moet worden. So far dus voor wat betreft lagere onderhoudskosten voor EV's. Dan doen Tesla en Ford het een heel stuk beter |:( /einde rant ;)

[...]

Idd heel handig, maar niet iets heel nieuws: zit ook al op mijn Astra uit 2017 :9
Eens hoor wat betreft onderhoud.

Ja ik had hem ook op mijn Astra Station uit 2017, maar zonder akoestisch signaal. Zit een soort toetertje aan de buitenkant van de auto in het knipperlicht patroon :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
marcel3 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:58:
[...]

Grappig dat dan de helft van de opel gebruikers niet eens weet dat die functie erop zitten, omdat ze simpelweg de functie van die hendels aan het stuur niet eens weten. #eindetroll 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Mister I schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:21:
[...]
Zit een soort toetertje aan de buitenkant van de auto in het knipperlicht patroon :D
Dat zal dan dezelfde tuuter zijn die het alarm gebruikt.... is heel anders dan de stuurwiel claxon.

Hier kwam ik deze week achter toen de hond nog in de afgesloten auto zat...(don't worry, was voor een winkel voor boodschapje )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Zo! Ik mag me hier nu ook melden. Ben nog niet in het bezit van een EV6 maar hij is in bestelling! Heb de afgelopen 4 jaar in een Ioniq gereden (die helaas nu bij de schadehersteller staat), en daar moet ik nog een klein jaartje in rijden, maar gezien de huidige levertijden moest ik al wel een keuze maken. Het is de 58 kWh Plus geworden in gravity blue, helaas viel de 77 kWh net buiten budget. Maar evengoed ga ik met de kleinere batterij ook prima uitkomen hoor. Als je dat met een 28 kWh Ioniq lukt, moet 58 kWh toch ook wel passen, niet? Zowat dubbele range, dus ik maak me daar niet druk om.

Anyway, het lange wachten gaat nu beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Gerard S 67 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:40:
Als je dat met een 28 kWh Ioniq lukt, moet 58 kWh toch ook wel passen, niet? Zowat dubbele range, dus ik maak me daar niet druk om.
Ho! Ondanks dat je er wel mee uit de voeten zult komen moet je je niet al te rijk rekenen. Wij hebben sinds 2017 een Ioniq (28kWh), en die gebruikt mijn vrouw sinds ik de EV6 (77kWh RWD)als lease heb. En ondanks de veel grotere accu, komt deze met een 2,58x grotere accu maar 2,09x zo ver. Dat is, uiteraard, met de zelfde rijstijl (de mijne ;)) en afstanden. Dat is voornamelijk 80km en snelweg (file) waarbij ik altijd toegestaan +6KM op de GPS rij.

Daarom verwacht ik eerder dat je 1.5x tot 1.65x de radius van je huidige Ioniq gaat halen met een 58kWh EV6 dan de bijna verdubbeling. Dus nog steeds niks om je druk om te maken, maar wellicht kun je door je verwachtingen realistisch bij te stellen teleurstelling zoals sommige hier ( O-) ahem..) voorkomen. Mocht je de Ioniq ernaast houden voor een ander gezinslid of privé let dan op dat wij altijd heel erg blij waren met onze 'premium' Ioniq, maar sinds de EV6 er 1 week was we het als een dinky toy ervaren (deuren, stuurwiel, bekleding, afwerking, geluid, lane assist,... :X).

FYI onze verbruikscijfers:
Hyundai Ioniq (28kWh) 2017: 12kW/100KM zomer, 16kW/100KM winter (140,000KM)
EV6 (77kWh) 2021: 15kW/100KM zomer, 20kW/100KM winter (10,000KM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:52

Uit mijn Familycard. Duidelijk om de 30.000 km (ik heb wel opgegeven dat ik 20.000-25.000km/jaar rijd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4spK_JJreLmV4nD9wxVdZH4bPvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggUhmPTHrEV55wq6zThGmVnb.png?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 7700Wp; KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 2* Marstek 5kWh (v1.48) + HW P1 ++ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Mobzy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Ho! Ondanks dat je er wel mee uit de voeten zult komen moet je je niet al te rijk rekenen. Wij hebben sinds 2017 een Ioniq (28kWh), en die gebruikt mijn vrouw sinds ik de EV6 (77kWh RWD)als lease heb. En ondanks de veel grotere accu, komt deze met een 2,58x grotere accu maar 2,09x zo ver. Dat is, uiteraard, met de zelfde rijstijl (de mijne ;)) en afstanden. Dat is voornamelijk 80km en snelweg (file) waarbij ik altijd toegestaan +6KM op de GPS rij.

Daarom verwacht ik eerder dat je 1.5x tot 1.65x de radius van je huidige Ioniq gaat halen met een 58kWh EV6 dan de bijna verdubbeling. Dus nog steeds niks om je druk om te maken, maar wellicht kun je door je verwachtingen realistisch bij te stellen teleurstelling zoals sommige hier ( O-) ahem..) voorkomen. Mocht je de Ioniq ernaast houden voor een ander gezinslid of privé let dan op dat wij altijd heel erg blij waren met onze 'premium' Ioniq, maar sinds de EV6 er 1 week was we het als een dinky toy ervaren (deuren, stuurwiel, bekleding, afwerking, geluid, lane assist,... :X).

Het verbruik van de ev6 ten opzichte van de Ioniq natuurlijk altijd nog erg netjes.
De ev6 is 1985 kilo ten opzichte van 1420kilo voor de Ioniq.
De ev6 heeft 228 pk en 350 nm ten opzichte van 136 pk en 295 nm voor de Ioniq.
Dat verklaard een hoop.

Jouw verbruikscijfers met de ev6 zijn erg goed.
Ik heb de mijne nog niet, maar ga uit van een verbruik van 18 tot 20 kW in de zomer en 22 tot 25kW in de winter. En is het beter dan is dat meegenomen en is het slechter dan is dat maar zo. Ik wil wel gewoon lekker en vlot rijden.

Ik snap die fixatie op het verbruik niet zo. Dat is zo afhankelijk van de omstandigheden en pas over langere termijn/afstand kun je een reëel gemiddeld verbruik vaststellen.
Ik zou zeggen enjoy the ride. Zeker wanneer je thuis kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb hem eens naar 100% laten laden maar klopt die 'estimated charging completion' melding bij jullie ook totaal niet?

Kreeg een melding met nog 10 minuten en een half uur later en hij is nog niet niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:48:
Ik heb hem eens naar 100% laten laden maar klopt die 'estimated charging completion' melding bij jullie ook totaal niet?

Kreeg een melding met nog 10 minuten en een half uur later en hij is nog niet niet klaar.
Klopt niet helemaal. Ligt er aan de andere kant niet ver van af. Tenminste bij een constante laadstroom. De melding dat hij op 100% zit krijg je overigens niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Klopt niet helemaal. Ligt er aan de andere kant niet ver van af. Tenminste bij een constante laadstroom. De melding dat hij op 100% zit krijg je overigens niet 😉
Zowel de auto (dashboard) als app geven aan nog 4 minuten, maar is wel 100%. Lampjes bij de laadpoort knipperen niet meer. Die 4 minuten staat er ook alweer een paar minuten.

Stel dat ie nu klaar zou zijn over 4 minuten dan zat de tien minuten melding er meer dan een half uur naast.

Laadpaal geeft aan dat er nog 0,1 kWh in gaat.

Beetje zelfde euvel als dat ie bij 80% bij mij ook nooit klaar is en altijd blijft steken op 50 minuten. Maar ik heb wel één keer een charging completion melding gehad eens.

Dus tja, wanneer is ie nou klaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 21:01
Bij mij is het een paar keer voorgekomen dat de laatste % erg fluctuerend... soms heeft ie dan nog 35min nodig of zoals jij had dat de tijd tot 100% een tijdje gelijk blijft.

De totale tijd laden (af gezien van de laatst %) komt wel redelijk overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:56:
[...]

Zowel de auto (dashboard) als app geven aan nog 4 minuten, maar is wel 100%. Lampjes bij de laadpoort knipperen niet meer. Die 4 minuten staat er ook alweer een paar minuten.

Stel dat ie nu klaar zou zijn over 4 minuten dan zat de tien minuten melding er meer dan een half uur naast.

Laadpaal geeft aan dat er nog 0,1 kWh in gaat.

Beetje zelfde euvel als dat ie bij 80% bij mij ook nooit klaar is en altijd blijft steken op 50 minuten. Maar ik heb wel één keer een charging completion melding gehad eens.

Dus tja, wanneer is ie nou klaar?
Ja, bij 80%(90%) liep die gewoon door tot 83% en blijkbaar blijft er altijd 0,1kWh in gaan.

Anyway, daar heb ik geen last van 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
markbenq schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:57:
Bij mij is het een paar keer voorgekomen dat de laatste % erg fluctuerend... soms heeft ie dan nog 35min nodig of zoals jij had dat de tijd tot 100% een tijdje gelijk blijft.

De totale tijd laden (af gezien van de laatst %) komt wel redelijk overeen met de werkelijkheid.
Ook die totale tijd zit er inmiddels ruim een half uur naast. Terwijl mijn Zappi wel vrij constant is geweest.

Tot op het laatst dus waar de snelheid instort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYNM9HLE1afihNXynJi5VZg-hDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfGw0okgimmKlkWDEFpVVjNO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Ja, bij 80%(90%) liep die gewoon door tot 83% en blijkbaar blijft er altijd 0,1kWh in gaan.

Anyway, daar heb ik geen last van 😉
Die ene keer dat ie wel een melding gaf dat ie klaar was met laden stopte hij netjes op 80%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mobzy
  • Nu online
[...]

De SOC bij Hyundai en Kia is niet linear. YouTube: Kia EV6 1000 km challenge is geen wereld van verschil maar toch.
[...]
In de handleiding staat ergens verstopt dat je hem eens in de zoveel tijd (1 keer per maand ofzo) naar de volle 100% moet laten gaan. Al hoewel de mijne bij tot 90% laden meestal pas bij 93-94% echt stopte (cellbalanceren?) doe ik hem nu braaf af en toe overnacht aan 100% zitten als ik weet dat ik de volgende dag hem toch bijna leeg rijd.

Verder zou ik stoppen met klagen over de wat de GOM zegt en gewoon je verbruik gebruiken en dan zelf terug rekenen hoeveel je met 72,5 (als vol geladen) zou halen. Deze methode heeft ons in 140,000KM in een Ioniq nooit in de steek gelaten maar wel een 2 tal keer met <0% --- op de oprit laten rollen :+
[...]
Nee ik krijg die pijltjes nooit, eerder had ik wel dat de snelheid groen werd als ik hem op de max toegestane snelheid had ingesteld. Dat doet ie ook niet meer.
De afbeelding waar je op reageert kan ook nog gescrolled worden naar beneden, daar staat uit mijn hoofd de functie die je zoekt. Zie overigens de (engelsetalige) handleiding over dit onderwerp hier (staat dan weer niet hoe je het aan/uit zet): https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_22_2.html Het werkt overigens alleen als je EXACT de snelheid instelt die de verkeersbord herkenning ziet en die instelling erboven +/- zoveel KM is alleen voor de 'waarschuwing' wat de kleur van de herkenning doet veranderen. Verder vindt ik de functie ruk omdat deze te vaak de verkeerde snelheid herkent, o.a. de N weg uit mijn dorp herkent hij als 60 ipv 80 tot de eerste kruising na 6KM en op de snelweg heb ik random momenten gehad in de eerste week datie van 120 (na 19:00) spontaan naar 70 aanpaste zonder aanleiding. En bij utrecht op de A12 waar je 100 mag met traject controle paktie vaker de paralel weg waar op dat moment 80 geld ;w. Er zijn trouwens 3 settings: uit, vragen, en vragen+auto met delay.
TheCoach schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:00:
Vanochtend op weg naar werk merkte ik op de snelweg dat de hele auto trilt, te voelen in stoel en stuur. Afgelopen weekend was daar nog geen sprake van.

Dealer zegt dat niet te verhelpen is en ik het een km of 3000 moet aankijken. Een in mijn ogen nogal teleurstellende reactie, want waar ligt dit dan aan, wat gaat er in de tussentijd dan 'veranderen' aan de auto dat dit gedrag zich niet meer voordoet?

iemand ervaring met genoemd issue?
@frank3523 @1Mark @DaMenaz
Betreft het trillen; Toen ik m'n auto op 27 dec kreeg stonden deze op Kumho zomerbanden en had ik dit trillen (alleen boven 80km/u) ook. Vervelend maar de wissel naar winterbanden stond al over 2 weken. Op de winterbanden (goodyear) 0 trillen. Sinds de zomerbanden er weer op zitten trilt deze weer boven de 80/90km/u. Omdat dit dus aanwezig was op de 19" velg met zomerband, niet meer met 19" velg winterband (gebalanceerd), en daarna weer terug was op de 19" velg met oude zomerband (gebalanceerd) heb ik zelf het idee dat het gewoon aan de band ligt (of erger aan het bijzondere veringsysteem? en dat de zachtere winterband dit dan compenseert?), niet aan uitlijning of balancering. Maar ik kan het niet echt uitsluiten.

Het is ook een extreem lullig getril wat niet erg genoeg is voor een defect, maar maximale irritatie bereikt. Met alle lane assists uitgeschakeld blijft hij ook kaars recht rijden en het is ook geen 'zoekend' gevoel wat ik ken van uitlijnen ofzo.

Vorige week woensdag om 19:00 180km naar huis gereden en dus ook 120/130 waar dat mocht en boven de 120 merk ik dat het trillen in het stuur weg is maar van de onderkant (kont/benen dus) juist erger wordt 8)7. Ik hoop na aanstaande winter dus met lief aankijken een ander set zomerbanden eronder te kunnen krijgen. Tenzij ik me er eerder lang genoeg aan ga ergeren dat ik ga vragen bij de lease maatschappij of het zinvol is om tijdelijk op andere banden te rijden om te testen of het dan weg is.

_____________________________________________________________________________________
asennamm schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Het verbruik van de ev6 ten opzichte van de Ioniq natuurlijk altijd nog erg netjes.
De ev6 is 1985 kilo ten opzichte van 1420kilo voor de Ioniq.
De ev6 heeft 228 pk en 350 nm ten opzichte van 136 pk en 295 nm voor de Ioniq.
Dat verklaard een hoop.

Jouw verbruikscijfers met de ev6 zijn erg goed.
Ik heb de mijne nog niet, maar ga uit van een verbruik van 18 tot 20 kW in de zomer en 22 tot 25kW in de winter. En is het beter dan is dat meegenomen en is het slechter dan is dat maar zo. Ik wil wel gewoon lekker en vlot rijden.

Ik snap die fixatie op het verbruik niet zo. Dat is zo afhankelijk van de omstandigheden en pas over langere termijn/afstand kun je een reëel gemiddeld verbruik vaststellen.
Ik zou zeggen enjoy the ride. Zeker wanneer je thuis kunt laden.
Helemaal mee eens. Ik heb mezelf ook betrapt op lichtelijk geiriteerd zijn bij het halen van 'maar' 150kW ipv de verwachte 230kW aan de snel lader. Maar kort daarna realiseerde ik me dat alle andere EV's die ik overwoog uberhaupt maximaal 125kW halen onder ideale omstandigheden, en m'n oude Ioniq ons in 11 uur naar Zwitserland heeft gebracht met maximaal 70kW snelladen.

Vroeger, met 28kWh tot m'n beschikking moest ik nadenken of ik kon laden op locatie of waar ik dat het best op de terugweg kon doen. Nu met de EV6 let ik er niet eens meer op, ik stap in en ga rijden. Als ik thuis kom ga ik laden en als ik onderweg onder de 20% kom kan ik altijd een snellader vinden binnen bereik.

Ik denk dat vooral mensen die net van een ICE komen zich hier zorgen om maken, of mensen die zich heel hard hebben laten voorliegen door de brochure en specsheet :+. Zelf houd ik altijd de gecombineerde winter/zomer range aan van https://ev-database.nl/auto/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD en die klopt tot nu toe altijd met een beetje +/- marge op de modellen waar ik vanuit mijn kenniskring ervaring mee heb (Kona, e-Niro, Ioniq, EV6, Ampera-E, Model 3, Model S).

PS. Ik geloof dus ook niet dat de mensen die screenshots posten van 550KM range dat in de praktijk kunnen halen op een dag. Als je alleen <80KM/u aan houdt misschien, maar zodra je daar 25% van snelweg pakt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Mobzy op 31-05-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Over het feit dat mijn auto nu al een hele tijd op 100% staat en nog blijft laden las ik zojuist dit op een ander forum:

"It’s balancing the cell groups,good to let it finish,if you always disconnect before it releases/ finish’s the battery can get out of balance and cause range issues or battery management issue’s."

Dus laat hem maar eens lopen, misschien is dat wel mijn probleem dat ik hem nooit heb laten doorlopen als ie weer eens bleef hangen op 50 minuten te gaan en 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:19:
Over het feit dat mijn auto nu al een hele tijd op 100% staat en nog blijft laden las ik zojuist dit op een ander forum:

"It’s balancing the cell groups,good to let it finish,if you always disconnect before it releases/ finish’s the battery can get out of balance and cause range issues or battery management issue’s."

Dus laat hem maar eens lopen, misschien is dat wel mijn probleem dat ik hem nooit heb laten doorlopen als ie weer eens bleef hangen op 50 minuten te gaan en 80%.
Jij hebt hem al deze tijd van je eigen (?) zappi gehaald zodra je 'vol' zag in je smartphone app |:(?
Staat letterlijk in de handleiding van elke EV dat je hem eens in de zoveel tijd gewoon moet laten hangen, zodat het BMS z'n werk kan doen wat alleen gebeurt als de accu al 'vol' zit. Alhoewel ik moet toegeven dat niemand waarschijnlijk de handleiding leest, en die van de EV6 slecht leesbaar is in zijn digitale vorm.

Gelukkig heb je nog maar 1200KM ermee gereden :P je hoeft m niet altijd lang te laten hangen maar het advies vanuit Kia zelf is dus een keer permaand van redelijk leeg tot helemaal vol laten gaan (en dan dus lekker overnacht laten hangen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mobzy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:27:
[...]

Jij hebt hem al deze tijd van je eigen (?) zappi gehaald zodra je 'vol' zag in je smartphone app |:(?
Staat letterlijk in de handleiding van elke EV dat je hem eens in de zoveel tijd gewoon moet laten hangen, zodat het BMS z'n werk kan doen wat alleen gebeurt als de accu al 'vol' zit. Alhoewel ik moet toegeven dat niemand waarschijnlijk de handleiding leest, en die van de EV6 slecht leesbaar is in zijn digitale vorm.

Gelukkig heb je nog maar 1200KM ermee gereden :P je hoeft m niet altijd lang te laten hangen maar het advies vanuit Kia zelf is dus een keer permaand van redelijk leeg tot helemaal vol laten gaan (en dan dus lekker overnacht laten hangen ofzo).
Ja misschien wel handig als een dealer dat verteld had. Ook nergens gelezen van te voren dus.

Misschien moeten ze dan ook zorgen dat de app niet 'blijft hangen' en meer dan een uur dezelfde status en time remaining aan te geven.

Edit: ik heb via de manual app gezocht maar kan niks vinden over wat jij zegt...

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
[...]

Misschien beetje als geruststelling: ik kom ook niet verder dan 430-440km… snelweg SCC aan, 107km/u, airco, muziekje, telefoon op lader, niet snelwegen i-pedal, vlot rijden maar zeker niet overdreven. Wel vrij veel kortere ritten waardoor er relatief veel accucapaciteit naar airco en elektrische systemen gaat tov rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard S 67
[...]

Ik weet dat het niet echt het dubbele is, maar gevoelsmatig komt het wel in de buurt. :) Heb met mijn Ioniq een vergelijkbaar verbruik, wat de EV6 gaat brengen moet ik natuurlijk nog afwachten. Overigens heeft de 58 kWh volgens mij een iets lager verbruik dan de 77 kWh, al zal dat marginaal zijn. Hoe dan ook zal ik er inderdaad wel mee uitkomen.

Edit: volgens spec is het verbruik van de 58 kWh juist marginaal hoger, 16,6 vs 16,5 kWh/100 km voor de 77 kWh. Ondanks lager gewicht en minder vermogen… klinkt tegenstrijdig.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard S 67 op 31-05-2022 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
Mobzy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:02:
[...]

@frank3523 @1Mark @DaMenaz
Betreft het trillen; Toen ik m'n auto op 27 dec kreeg stonden deze op Kumho zomerbanden en had ik dit trillen (alleen boven 80km/u) ook. Vervelend maar de wissel naar winterbanden stond al over 2 weken. Op de winterbanden (goodyear) 0 trillen. Sinds de zomerbanden er weer op zitten trilt deze weer boven de 80/90km/u. Omdat dit dus aanwezig was op de 19" velg met zomerband, niet meer met 19" velg winterband (gebalanceerd), en daarna weer terug was op de 19" velg met oude zomerband (gebalanceerd) heb ik zelf het idee dat het gewoon aan de band ligt (of erger aan het bijzondere veringsysteem? en dat de zachtere winterband dit dan compenseert?), niet aan uitlijning of balancering. Maar ik kan het niet echt uitsluiten.

Het is ook een extreem lullig getril wat niet erg genoeg is voor een defect, maar maximale irritatie bereikt. Met alle lane assists uitgeschakeld blijft hij ook kaars recht rijden en het is ook geen 'zoekend' gevoel wat ik ken van uitlijnen ofzo.

Vorige week woensdag om 19:00 180km naar huis gereden en dus ook 120/130 waar dat mocht en boven de 120 merk ik dat het trillen in het stuur weg is maar van de onderkant (kont/benen dus) juist erger wordt 8)7. Ik hoop na aanstaande winter dus met lief aankijken een ander set zomerbanden eronder te kunnen krijgen. Tenzij ik me er eerder lang genoeg aan ga ergeren dat ik ga vragen bij de lease maatschappij of het zinvol is om tijdelijk op andere banden te rijden om te testen of het dan weg is.

_____________________________________________________________________________________

[...]

PS. Ik geloof dus ook niet dat de mensen die screenshots posten van 550KM range dat in de praktijk kunnen halen op een dag. Als je alleen <80KM/u aan houdt misschien, maar zodra je daar 25% van snelweg pakt niet.
zie een eerdere post. Bij mij gaat range langzaam steeds beter (omhoog). De daadwerkeijk gereden kilometers ook... vorige week 460 km met nog 39 reserve. Kwam exact overeen met opgegeven range van 500km na laden . En dit was met gewoon rijden, geen getut met alleen 80....

vwb banden; Ik had/heb het vermoeden dat het niet uit de banden voortkomt (of wat sommige dealers zeiden...auto stond lang op de boot...ja ja).
Mijn EV6 is voor de aflevering van Continental All Season voorzien. Ook trillingen..tussen plm 100 en 120km/h. Duizenden kilometers verder en 2 x laten balanceren ( wat niets hielp..) is het eindelijk voorbij...

[ Voor 13% gewijzigd door EricEB op 31-05-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Hyundai gaat Apple Digital Car Key ondersteunen. Kia weigert info te geven behalve dat de 2023 Niro het ook gaat ondersteunen via Digital Key 2 systeem. Wat de EV6 niet heeft…

Gelukkig heeft ‘onze’ sleutel meer functies dan de Apple Digital CAR Key dus wat mij betreft geen zure appel

Er is wel een promo die de functie belooft…

https://youtu.be/6-KZ6-Zydww

[ Voor 13% gewijzigd door Ihkvdb op 31-05-2022 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mobzy
  • Nu online
Gerard S 67 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:38:
[...]
Edit: volgens spec is het verbruik van de 58 kWh juist marginaal hoger, 16,6 vs 16,5 kWh/100 km voor de 77 kWh. Ondanks lager gewicht en minder vermogen… klinkt tegenstrijdig.
Volgens EV database is het juist wel andersom:
58kWh RWD: 154 Wh/km zomer (https://ev-database.nl/au...dard-Range-2WD#efficiency)
77kWh RWD: 158 Wh/km zomer (https://ev-database.nl/au...Long-Range-2WD#efficiency)

Lijkt mij ook onlogisch dat een lichtere wagen met minder vermogen meer zou verbruiken, maar zoals gezegd zal je er altijd verder mee komen dan met de oude Ioniq :P.

__________________________________________________________________________________
EricEB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:25:
[...]
zie een eerdere post. Bij mij gaat range langzaam steeds beter (omhoog). De daadwerkeijk gereden kilometers ook... vorige week 460 km met nog 39 reserve. Kwam exact overeen met opgegeven range van 500km na laden . En dit was met gewoon rijden, geen getut met alleen 80....
Dat geloof ik ook wel, maar wat ik bedoelde was dat ik niet geloof dat dit haalbaar is in een dag. Als ik weg moet voor het werk dan rijd ik bijvoorbeeld 400KM in 1 dag. No way dat ik met 106KM/u (GPS) op de SCC boven de 450KM ga halen. Ik kom dan dus bijvoorbeeld met 30-50KM resterend thuis na 389KM retourtje.

En prive zitten we momenteel veel te pendelen tussen ons huidige huis en ons volgende huis wat 75KM enkeltje is waarvan 15KM 100KM/u en de rest 80KM/u is waarbij je altijd achter een vrachtwagen aan tuft. Op deze ritjes verwacht ik dus uitzonderlijk zuinig te rijden aangezien het weinig optrekken/remmen is en nagenoeg constant 80-85. Maar dat is na een dag altijd 14 - 15kWh per 100KM. Dat haal ik op de snelweg KM's in net voor/na de spitsuren ook :?

Dan blijft nog over stadsverkeer. Mogelijk dat hij daar heul zuinig is. Maar met stadsverkeer haal je dus weer niet die 500KM op een dag, tenzij je taxi chauffeur bent?

Nu rijd ik natuurlijk (veel) meer dan een 'gemiddeld' persoon op een dag. Maar daarom zeg ik dus ook dat ik niet geloof dat er mensen zijn die dezelfde hoeveelheid snelweg rijden (en niet achter vrachtwagens kleven) die veel verder dan 450KM komen op een lading. En persoonlijk probeer ik zelf niet onder de 15% te komen zoals we wel vaak deden met onze vorige EV, want daar is hij zeker niet beter op geworden :X
EricEB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:25:
vwb banden; Ik had/heb het vermoeden dat het niet uit de banden voortkomt (of wat sommige dealers zeiden...auto stond lang op de boot...ja ja).
Mijn EV6 is voor de aflevering van Continental All Season voorzien. Ook trillingen..tussen plm 100 en 120km/h. Duizenden kilometers verder en 2 x laten balanceren ( wat niets hielp..) is het eindelijk voorbij...
Dit is wel heel vreemd dan, dat ik er met de winterbanden dus helemaal geen last van heb gehad. Misschien toch maar gaan bellen of ze niet ook nog kunnen balanceren o.i.d. en dan met extra aandacht ofzo. Is bij mij trouwens beide keren gedaan door een lokale Profile en niet de Kia dealer. Ik ga binnenkort ook weer veel meer rijden dus misschien dat het er dan ook uiteindelijk uit gaat, maar er zitten op deze banden dus al weer 4000KM op :|

____________________________________________________________________________________
Phusebox schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:32:
[...]
Edit: ik heb via de manual app gezocht maar kan niks vinden over wat jij zegt...
Ik kan het nu zelf ook geen van beide terugvinden, maar ik vindt het ook een zwaar ruk systeem dat er niet gewoon een PDFje is en dat je per onderwerp vaag kan doorklikken.

Maar voor de duidelijkheid, officieel advies vanuit Kia (global?) waarvan ik op dit moment te lui ben om de bron te zoeken:
  • Laad bij voorkeur op tot 80%
  • Ontlaad niet verder dan 20%
  • Laad bij voorkeur 1 keer per maand vanaf laag (20%) naar vol (100%), en laat hem dan hangen nadat deze 'vol' is
  • Laat hem niet lang met 100% staan
  • Laat hem niet langer dan 3 maanden zonder tussendoor opladen staan
Oftewel standaard Lithium-ion 'best practice' en het 'vol' laten hangen eens in de zoveel tijd is zodat de BMS cellen kan balanceren. Die 80% neem ik zelf lekker met de reserve die al standaard in de EV6 zit (72,5 van 77,4 bijv) en dan kom je dus op iets van 85% display = 80% SOC. Maar doe met deze info wat je wilt, google is your friend en obscure (koreanse) forumleden (welke engineer zijn bij Kia/Hyundai) weten hier vaak meer van dan je lokale dealer.

Verder eens dat de documentatie voor specifiek de EV6 te wensen overlaat wat betreft dit. Deze informatie zit dus verspreid over diverse pers informatie van diverse regionale Kia/Hyudnai websites. Bij onze Hyundai Ioniq staat het gewoon heel duidelijk in de handleiding hoe/wat m.b.t. laden. Daar kon je dan alleen weer geen limiet instellen anders dan 100% 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Mobzy op 31-05-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 13:34
[...]
waarbij ik altijd toegestaan +6KM op de GPS rij.
Wat rijdt iedereen netjes hier! 😄 Terwijl er in NL pas wordt bekeurd na ong +5-6km boven de werkelijke snelheid. Ik heb m (nog geen EV6, staat in bestelling 🤞🏻) op:
87 = 85 @ GPS
110 = 106 @ GPS
130 = 126 @ GPS
140 = 136 @ GPS

Is op het randje 😅 Ook beetje afhankelijk van zomer/winterrubber natuurlijk.

Nog even afwachten hoe het straks in een EV gaat, want range gaat meer meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Nu online
SwEEp3R schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:03:
Nog even afwachten hoe het straks in een EV gaat, want range gaat meer meespelen.
Zodra je door hebt dat je met 1050km/u kan snelladen dan hoef je je over je rijsnelheid geen zorgen meer te maken zoland die daar onder zit :Y)
SwEEp3R schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:03:
Wat rijdt iedereen netjes hier! 😄 Terwijl er in NL pas wordt bekeurd na ong +5-6km boven de werkelijke snelheid. Ik heb m (nog geen EV6, staat in bestelling 🤞🏻) op:
87 = 85 @ GPS
110 = 106 @ GPS
130 = 126 @ GPS
140 = 136 @ GPS

Is op het randje 😅 Ook beetje afhankelijk van zomer/winterrubber natuurlijk.
Ik zeg toch ook dat ik +6 op de GPS rijd :P?
Als ik het goed heb onthouden is het 4KM correctie eraf, en de eerste 3KM geen bekeuring (behalve boven 130 dan gelijk na 4KM correctie). Dus pas als je 108 rijd krijg je een bekeuring voor 1KM te snel. En dan beetje GPS accuratie speling dus 106 :P

Het is andersom en iets anders, zie bron: https://www.om.nl/onderwe.../marges-en-meetcorrecties
1. Meetcorrectie
Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

2. Ondergrens voor bekeuren
Er geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd.

Voorbeelden
Snelheid minder dan 100 km/u
Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
Met mijn bandjes en banden spanning kom ik op:
88 = 86 @ GPS
109 = 106 @ GPS
129 = 126 @ GPS
136 = 134 @ GPS

[ Voor 20% gewijzigd door Mobzy op 31-05-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2d87
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Zojuist mijn EV6 bijgewerkt met de software update die sinds gisteren (?) te downloaden valt op de Kia website. De OTA update informatie in het Algemeen menu is me reeds opgevallen. Heeft iemand wellicht al andere changes gezien die de moeite van het vermelden waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tommy2d87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:44:
Zojuist mijn EV6 bijgewerkt met de software update die sinds gisteren (?) te downloaden valt op de Kia website. De OTA update informatie in het Algemeen menu is me reeds opgevallen. Heeft iemand wellicht al andere changes gezien die de moeite van het vermelden waard zijn?
Kun je een foto maken van de versienummers die je nu in de auto ziet?

Als het "CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211" is, is het dus nog de vorige update. Wellicht enkel een kaart update maar geen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-04 11:01

lawnmower

Elvis lives..

Ik heb mijn regeneration settings altijd op 'auto' staan. Maar nu heb ik al een aantal keer gemerkt dat deze na een tijdje in de war raakt. Dat wil zeggen, dat als er geen auto voor me rijdt, hij toch gaat regenereren, gevoelsmatig op level 1 ofzo in plaats van te coasten. Als ik vervolgens de regeneratie stand van 'auto' afhaal, en weer terug op 'auto' zet dan werkt het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 12:32
Phusebox schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:10:
[...]

Kun je een foto maken van de versienummers die je nu in de auto ziet?

Als het "CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211" is, is het dus nog de vorige update. Wellicht enkel een kaart update maar geen software.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-30yI3DgLBgDKDYsBwkBQCRz2-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UoHcdRxKKtMaJb6alBze8FxB.png?f=user_large

Mijn conversatie met een helpdesk agent van Kia/Hyundai. Ze zijn nu de Gen5 release aan het uploaden / testen. Zou binnen een paar dagen beschikbaar moeten zijn!
Ik heb overigens ook softwareversie CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door MaikDuif1981 op 01-06-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11
Net gespot op Reddit, een bericht over de updates van de EV6:
The first product improvements are now finding their way into the 2023 model year. The Kia EV6 receives preconditioning of the battery fir fast charging. If a fast-charging station is scheduled system, the battery temperature is brought to the ideal temperature shortly before the charging point is the ideal temperature range between 20°C and 25°C shortly before reaching the charging point.

At this optimum battery temperature, the thermal requirements are thus met to enable the battery to be recharged under very good fast-charging results in more demanding weather conditions. With the model year change, the rear electric side windows also have the impulse function as standard. impulse function. To improve noise insulation, the stowage space under the center armrest has been covered with lined with fabric. The side bolsters of the front seats have also been optimized in terms of support. The optional Drive package is also extended to include solar glass on the rear side windows.

With model year 2023, the designation of the "Vehicle-to-Load" (V2L) function changes to "Vehicle-to-Device" (V2D). This does not affect the function. This term is also used for other Kia models (e.g. Kia Niro EV).

As of 31.05.2022 Kia EV6 model year 2022 will be closed and until 01.06.2022 the orderability of model year 2023 will be opened. The first vehicles will be produced in July 2022 and will be delivered in the fall 2022. For the EV6 GT, which will be handled as a separate model (see circular-mail dated March 10, 2022) there will be specific information on the 2023 model year.
Ik hoop dat preconditioning toch ook naar de huidige modellen wordt gebracht.. Voor zover ik op internet lees is de hardware er wel al in de huidige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Ruben. schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:04:
Net gespot op Reddit, een bericht over de updates van de EV6:

[...]

Ik hoop dat preconditioning toch ook naar de huidige modellen wordt gebracht.. Voor zover ik op internet lees is de hardware er wel al in de huidige modellen.
Dat zal er wsl van afhangen of hiervoor in my2023 aanpassingen gedaan zijn aan het koelsysteem om hiervoor restwarmte en de warmtepomp te gebruiken. Het systeem in onze versies is vrij primitief in vgl met bijvoorbeeld Tesla.

Dat het al zo lang duurt en dat het hier wordt besproken naast andere aanpassingen aan de hardware is geen heel gunstig teken.

[ Voor 8% gewijzigd door marcel3 op 01-06-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Als het niet komt want bedoelen ze dan met de functie batterijverwarming zoals vermeld in de prijslijst? Hopelijk dat het wel komt anders zijn de eerste kopers eigenlijk benadeeld ten opzicht van de rest.

[ Voor 32% gewijzigd door Freezhost op 01-06-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Freezhost schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:15:
Als het niet komt want bedoelen ze dan met de functie batterijverwarming zoals vermeld in de prijslijst?
Ik weet het ook niet zeker, maar vermoed dat het dan voor ons blijft bij hooguit opwarmen tegelijk met snelladen. Dan maakt het ook niet uit dat het inefficient gaat met een PTC heater, een paar kW meer of minder maakt tijdens snelladen ook niet uit. Maar als je al met een bijna lege accu onderweg bent, dan is dat juist minder welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zou jammer zijn, maar goed de vraag is ook wat dat met de prijs doet. Update zou zo maar eens met de huidige ontwikkelingen paar duizend euro duurder kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Ik weet niet of dit het specifiek duurder maakt. Maar weinig wordt in ieder geval goedkoper op het moment. Tesla heeft het dan wel weer tot een ware kunst verheven om systemen te verbeteren waarbij ze ook nog kosten uitsparen. Die hebben bv maar 1 koelcircuit, terwijl het e-GMP platform er nog twee heeft. En juist dat maakt denk ik ook het aantal vrijheidsgraden om met de bestaande hardware verbeteringen door te voeren beperkt.

Maar om het te relativeren, het is mi vooral jammer voor wintersporters. Ik heb zelf een pesthekel aan sneeuw en de winter, laat staan dat ik het bewust ga opzoeken >:) Als je overwegend s winters AC laadt, dan heb je er verder niet al te veel last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijmen0000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-05 16:17
Het bereik en verbruik van de 58 kwh valt mij iig niet tegen. 👍 Snelweg altijd op 100 en veel korte ritjes in de wijk gehad met aanhanger vanwege verhuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjsmNPgeSgWZY5BZ18bzZ76kFvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s3KtJXf44tLTsFMDtorgGHmy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tijmen0000 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:
Het bereik en verbruik van de 58 kwh valt mij iig niet tegen. 👍 Snelweg altijd op 100 en veel korte ritjes in de wijk gehad met aanhanger vanwege verhuizing.

[Afbeelding]
Hmmm...daar zit ik met mijn 77Kwh nog onder... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door --HOOLIE-- op 01-06-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Tijmen0000 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:

[Afbeelding]
Hmm... dat stemt mij wel positief, voor mij staat er nl ook een 58 kwh in bestelling. Alhoewel natuurlijk het aangegeven bereik bij 100% en wat je haalt als je echt de batterij leeg rijdt meestal niet hetzelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Gerard S 67 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:38:
[...]

Hmm... dat stemt mij wel positief, voor mij staat er nl ook een 58 kwh in bestelling. Alhoewel natuurlijk het aangegeven bereik bij 100% en wat je haalt als je echt de batterij leeg rijdt meestal niet hetzelfde is...
Na 3dkm kan ik wel zeggen dat als je dezelfde rijstijl blijft behouden dat het accuraat is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
MaikDuif1981 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]

Mijn conversatie met een helpdesk agent van Kia/Hyundai. Ze zijn nu de Gen5 release aan het uploaden / testen. Zou binnen een paar dagen beschikbaar moeten zijn!
Ik heb overigens ook softwareversie CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 draaien.
Vrijdag as staat garagebezoek gepland...oa software updates worden gedaan....ben benieuwd wat er op/in komt...
Pagina: 1 ... 157 ... 430 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic