Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:45
Bij een EV6 ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:45
Ik vroeg niet bij. Ik bedoelde of er dan een EV6 op het scherm staat.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
DaMenaz schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Ik vroeg niet bij. Ik bedoelde of er dan een EV6 op het scherm staat.
Mag hopen van wel, zoiets fiks je toch als één van de eerste dingen als je ontwikkelaar/designer bent, desnoods in je pauze. Die afbeelding van die Ioniq 5 is echt een afknapper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Freezhost schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Mag hopen van wel, zoiets fiks je toch als één van de eerste dingen als je ontwikkelaar/designer bent, desnoods in je pauze. Die afbeelding van die Ioniq 5 is echt een afknapper 8)7
Ik veronderstel dat de ontwikkelaars van KIA niet de typische "google vrijheid" kennen die in veel silicon valley bedrijven heerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik heb de nieuwste infotainment update, maar nog steeds geen EV6 in beeld...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

MrBlueEyes schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Die melding krijg je als je niet je stuur beweegt voor een tijdje. Op de snelweg gebeurd dit snel, zeker omdat de auto het zelf al doet.
Ook op de snelweg heb ik het niet...ik krijg deze melding nooit...Gelukkig!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:41
--HOOLIE-- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Ik heb de nieuwste infotainment update, maar nog steeds geen EV6 in beeld...
Klopt, die is er ook niet. Alleen Kia weet of dit wordt aangepast in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
--HOOLIE-- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Ook op de snelweg heb ik het niet...ik krijg deze melding nooit...Gelukkig!!
Ff testen of hij bij jou wel goed functioneert? HDA2 even aan doen op de snelweg en dan handen voor een paar seconden van het stuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Ff testen of hij bij jou wel goed functioneert? HDA2 even aan doen op de snelweg en dan handen voor een paar seconden van het stuur houden.
Dat zal het zijn..ik gebruik geen HDA2...veel te veel poespas.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:19:
[...]

Klopt, die is er ook niet. Alleen Kia weet of dit wordt aangepast in de toekomst.
Ik begrijp uit @Dartlink zijn woorden dat hij het wel heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
--HOOLIE-- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Dat zal het zijn..ik gebruik geen HDA2...veel te veel poespas.. ;)
Is maar ff om te testen of hij het wel doet bij jou. Ik krijg de melding heel soms gewoon ook al, zonder HDA2 aan. Als ik heel relax rij bijvoorbeeld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Is maar ff om te testen of hij het wel doet bij jou. Ik krijg de melding heel soms gewoon ook al, zonder HDA2 aan. Als ik heel relax rij bijvoorbeeld 8)
Ik weet nu waarom ik het niet heb. Had alleen ff de link niet gelegd dat het in het HDA2 pakket zat.
Vast o.a. de reden waarom ik die heb uitgezet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
HDA2 aan is heel relaxed hoor, vooral als het niet druk is op de weg. Gewoon knopje indrukken op de juiste snelheid. En hij brengt me 's ochtend bijna volledig naar mijn werk (75km enkele rit) met enkel af en toe een tikje tegen het stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Het zit er in vanaf HDA, dus niet alleen op de GT-Line.

Ik krijg de melding continue, als het maar een lange rechte weg is. Beetje bizar dat je móet sturen terwijl het niet hoeft om die melding weg te houden...

Slechte implementatie in mijn ogen.

HDA1 vindt ik af en toe best gevaarlijk, bij afritten en/of spitsstroken wil die opeens afslaan of afbuigen terwijl ik rechtdoor wil.

Soms ook midden in de bocht wil ie opeens wat anders gaan doen en dan is het maar goed dat ik altijd het stuur vasthoudt. Of hij verliest zijn calibratie en stopt er opeens mee.

Ghost braking heb ik ook al gehad.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2022 10:50 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 22:25
Mijn Astra en veel andere auto's ook gebruiken capacitatieve detectie. Dat werkt perfect, als je het stuur gewoon stil houdt komen er geen meldingen.
Dat veel fabrikanten nu weer gebruik maken van de stuurhoeksensor zal een centenkwestie zijn, maar volgens mij heeft het ook te maken met veiligheidstesten zoals NCAP. Op deze manier telt het systeem ook mee als bestuurdersalertheidsdetectie. Maw een implementatie van de dodemansknop zoals in treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:48:
Het zit er in vanaf HDA, dus niet alleen op de GT-Line.

Ik krijg de melding continue, als het maar een lange rechte weg is. Beetje bizar dat je móet sturen terwijl het niet hoeft om die melding weg te houden...

Slechte implementatie in mijn ogen.

HDA1 vindt ik af en toe best gevaarlijk, bij afritten en/of spitsstroken wil die opeens afslaan of afbuigen terwijl ik rechtdoor wil.

Soms ook midden in de bocht wil ie opeens wat anders gaan doen en dan is het maar goed dat ik altijd het stuur vasthoudt. Of hij verliest zijn calibratie en stopt er opeens mee.

Ghost braking heb ik ook al gehad.
Alles wat je hierboven opnoemt, was voor mij de reden om HDA(2) uit te zetten...
Werd er gillend gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:47:
HDA2 aan is heel relaxed hoor, vooral als het niet druk is op de weg. Gewoon knopje indrukken op de juiste snelheid. En hij brengt me 's ochtend bijna volledig naar mijn werk (75km enkele rit) met enkel af en toe een tikje tegen het stuur.
Ik vind het helemaal niks. Ook de ACC kan ik niet aan wennen. Gebruik het dan ook alleen in de file.
Wel jammer want in mijn vorige auto reed ik veel vaker met CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Alles wat je hierboven opnoemt, was voor mij de reden om HDA(2) uit te zetten...
Werd er gillend gek van.
Maar je moet het elke rit opnieuw uitzetten toch, want het blijft niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Maar je moet het elke rit opnieuw uitzetten toch, want het blijft niet uit.
Je bedoelt het stuur icoontje een paar seconde ingedrukt houden? Dat is inmiddels al zo in mijn systeem geslopen, dat merk ik niet eens meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Waterman53 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:39:
Mango tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië aanbieding tijdelijk geen opstartkosten van 15 euro.
Vwb betreft de bevestiging kan de badge eenvoudig naast de spiegel tegen de voorruit geplakt worden, zelfs zonder de bijgeleverde houder met dubbelzijdig tape is mijn ervaring. Gebruik deze badge nu 2 jaar en heel tevreden over.

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0
_O_ danku! Besteld. Deze zomer naar Frankrijk. Dus perfect. :)

Werkt de badge ook als je 'm met de hand even voor de voorruit houdt zodra je bij de tolpoort komt? Geen zin om 'm vast te plakken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 29-05-2022 11:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:11
Rivanov schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Werkt de badge ook als je 'm met de hand even voor de voorruit houdt zodra je bij de tolpoort komt? Geen zin om 'm vast te plakken. ;)
Lijkt me toch. Was ook mijn idee. Klusje voor de bijrijder.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
HansAuutB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Precies. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Gewoon uitproberen. Als het poortje daarna in 100 stukjes op de Péage ligt, dan werkt het niet. :P

Je plakt trouwens alleen een voetje. De badge haal je er af.

[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 29-05-2022 13:26 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Wat ook prima werkt is ff je raam open en uit het raam houden.
Bestuurders kant werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
[...]

Vlgs ANWB niet.
Maar als bijrijder badge even op beoogde plek houdt (niet zwaaien), zal het toch moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
Rivanov schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Zo heb ik het in het verleden ook gedaan, zit ook niet te wachten om plastic houders op de voorruit te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCoach
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-05 13:28
weet iemand wat de laatste versie van de ev6 update voor Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TheCoach schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:08:
weet iemand wat de laatste versie van de ev6 update voor Europa?
CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211

11 februari 2022 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alweer een bericht over bereik, zag dit op Facebook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bog_KBdrck9fsD38pVxsg8tM95E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nLO4afveJwFlU2f8d4gY4YP.webp?f=fotoalbum_large

Maar ik heb een gemiddelde van 15,5 en een bereik van 450 km. Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
@Phusebox Volgens mij wordt de actieradius niet bepaald a.d.h.v. het totale langdurige gemiddelde, maar alleen van de recentere ritten. Althans: dit maak ik op uit de info van de handleiding (een echte berekeningsmethode wordt volgens mij niet vermeld).
De FB foto laat een gemiddeld verbruik zien sinds de laatste laadsessie of sinds de laatste rit (dat is instelbaar dus niet te bepalen met alleen de foto) van 13,9kWh/100km. Uitgaande van 72,5kWh netto batterijcapaciteit kom je dan op 522km. Aardig dichtbij de 537km van de foto.

Wat is het verbruik bij jou van de pakweg laatste 200 kilometer? Ik denk dat je met die waarde de getoonde actieradius redelijk goed zou moeten kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:34:
@Phusebox Volgens mij wordt de actieradius niet bepaald a.d.h.v. het totale langdurige gemiddelde, maar alleen van de recentere ritten. Althans: dit maak ik op uit de info van de handleiding (een echte berekeningsmethode wordt volgens mij niet vermeld).
De FB foto laat een gemiddeld verbruik zien sinds de laatste laadsessie of sinds de laatste rit (dat is instelbaar dus niet te bepalen met alleen de foto) van 13,9kWh/100km. Uitgaande van 72,5kWh netto batterijcapaciteit kom je dan op 522km. Aardig dichtbij de 537km van de foto.

Wat is het verbruik bij jou van de pakweg laatste 200 kilometer? Ik denk dat je met die waarde de getoonde actieradius redelijk goed zou moeten kunnen controleren.
Edit: verkeerd gelezen.

Hoe moet ik dat zien van de laatste 200 km? Heb paar ritten gehad onder de 14. Maar bereik blijft nog steeds laag.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2022 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaPBhj84T3uD1x5BzD_vsW1THfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDRTSqzkTf8SL8jAasum4qvT.jpg?f=fotoalbum_large

Serieus gaaf dit. Zojuist teruggekomen uit Berlijn. De terugrit in tegenstelling tot heenreis soms gas gegeven.

Wil je mijn heenreis zien? Even een berichtje terugkijken.

De Kia Charge app is verder serieus goed. Op alle stations (maar vooral Ionity) goed kunnen laden met de app. Een blijvertje wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:42:
[Afbeelding]

Serieus gaaf dit. Zojuist teruggekomen uit Berlijn. De terugrit in tegenstelling tot heenreis soms gas gegeven.

De Kia Charge app is verder serieus goed. Op alle stations (maar vooral Ionity) goed kunnen laden met de app. Een blijvertje wat mij betreft!
Serieus... Hoe dan. Ik heb net 50km gereden over de snelweg. Op een vlakke weg, airco uit, gemiddeld verbruik op de snelweg 22 kWh/100km. Met paar km stadsverkeerd heb ik het kunnen terugbrengen naar 17,5.

Ik bedoel jij hebt bijna alleen snelweg gereden en zit onder de 14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 22:25
[Afbeelding]

Netjes. 58 kWh versie toch? En dat gas geven doe je neem ik aan niet in de ecostand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:21:
[...]

Edit: verkeerd gelezen.

Hoe moet ik dat zien van de laatste 200 km? Heb paar ritten gehad onder de 14. Maar bereik blijft nog steeds laag.
Dat kun je helaas nergens zien, tenzij het 200km tot de vorige laadstop was of een rit van 200km.

Ik bedoelde het overigens als een redelijk aannemelijke afstand waarvan ik verwacht dat de EV6 zijn actieradius berekent. Al zal die afstand wel redelijk constant gereden moeten zijn denk ik wil de waarde enigszins waarheidsgetrouw zijn.
Maar ik rijd de EV6 pas een paar dagen, dus wie weet heb ik het mis.

Als je uit gaat van 72,5kWh netto accucapaciteit:
22kWh gemiddeld verbruik: 330km actieradius
20kWh gemiddeld verbruik: 362km actieradius
18kWh gemiddeld verbruik: 403km actieradius
16kWh gemiddeld verbruik: 453km actieradius
14kWh gemiddeld verbruik: 518km actieradius
13kWh gemiddeld verbruik: 558km actieradius
12kWh gemiddeld verbruik: 604km actieradius

Zelf zit ik nu met mijn AWD op gemiddeld een kleine 16kWh/100km. Maar gezien de 250km op de teller zegt dat nog erg weinig. Toen ik gisteren tot 80% opgeladen heb gaf de GOM 375km aan, wat omgerekend naar 100% (wat niet helemaal klopt vanwege de niet-lineaire schaal) ca 470km is. En dat klopt weer met bovenstaande overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
[Afbeelding]

13,48kWh/100km is een Tesla Model 3 waarde onder gunstige zomerse omstandigheden met snelheden van niet meer dan 100km/h langdurig…
Begrijp me niet verkeerd: ik hoop dat het klopt, maar geeft de auto in de history functie hetzelfde verbruik aan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Phusebox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Serieus... Hoe dan. Ik heb net 50km gereden over de snelweg. Op een vlakke weg, airco uit, gemiddeld verbruik op de snelweg 22 kWh/100km. Met paar km stadsverkeerd heb ik het kunnen terugbrengen naar 17,5.

Ik bedoel jij hebt bijna alleen snelweg gereden en zit onder de 14...
Kan erger hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHPKrV9ayslrKecQhrMjmJSUIV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwpVbzopjMaRCoEN2v8Zgpll.jpg?f=fotoalbum_large

Oke misschien niet helemaal eerlijk, net terug van weekend ardennen met 1500kg aan de rukpukkel. Heerlijk zoals de Ev6 eraan blijft trekken alsof die er soms niet eens aanhangt.

Oke verbruik op de Zeeuwse weg met bakken regen en volle tegenwind (volgens mij was het windkracht 5 met pieken naar 6) liep t verbruik ietsjes hard op.

Verder kan ik weer tevreden terugkijken naar een rit van ca 230km met de caravan.
In de heuvels van de ardennen heerlijk rustig kunnen cruisen. Nergens gestress of je wel optijd bent terug geschakeld. Camping af was voor sommige auto's een uitdaging. Knikje naar boven de helling op. Heb wat koppelingsplaten geroken. Maar met de ev6 niet. Moest nog ff stoppen voor een wildoverstekende peuter, maar met de 4wd moeiteloos de combinatie die toch ruim over de 3,5ton gaat weer in beweging gezet.

Ook onderweg ligt het als een huis, hier merk je goed dat de auto een behoorlijk stuk zwaarder is dan de aanhanger. Klein minpuntje is de hoogte van de kogel. De auto ging niet eens ver door de hoefkes met de belading (36cm ipv 37 hoogte kogel) maar zorgde er helaas niet voor at het neuswiel af en toe even enthousiast meedeed in het nemen van hobbeltjes.

Onderweg weer prima kunnen laden, helaas wat minder snel dan heen (max ergens 140kw) maar goed sneller dan de teslas, vw, mercedes en bmw die er stonden. (Allen rond de 55kw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji3i7_YgS3oWq8eDVN8QhSCi-6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXuHT4hKmDBnKHWnbpFSUsJa.jpg?f=fotoalbum_large

En halverwege de 1e accu lading, ondanks tegenwind en regen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKZPedXoYnjcU4GW3zf1OcaaPd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dpoPokDO3sYaXbTHrK5xt46.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al is er dus met een volle lading een 200km haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Mooie ervaring @JPoers83!

Je had een kogeldruk van ca 75kg als ik me niet vergis?
Hangt de caravan dan mooi recht achter de auto of iets met de neus naar beneden omdat je af en toe met het neuswiel op de grond kwam?

En wat is nu je totale gemiddelde verbruik over heen+terugweg samen geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Heeft iemand al de app PUMP gebruikt in combinatie met de koppeling met een KIA account? Ik heb de auto nog niet, dus kan het niet proberen. Maar het lijkt er op dat je in ieder geval iets kan koppelen zonder OBD dongle. Ik ben heel benieuwd wat voor data er wordt gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:00:
Mooie ervaring @JPoers83!

Je had een kogeldruk van ca 75kg als ik me niet vergis?
Hangt de caravan dan mooi recht achter de auto of iets met de neus naar beneden omdat je af en toe met het neuswiel op de grond kwam?

En wat is nu je totale gemiddelde verbruik over heen+terugweg samen geweest?
Iets met de neus naar beneden helaas, bij ca 75kg kogeldruk. Niet zo erg als je soms auto's ziet rijden.
Nu had ik bij de optima daar nog meer last van heb toen ook hulpveren bij laten plaatsen.
En wieltje draait alleen mij bij van die gemene verkeersdrempels waar je met een normale belading al moet oppassen dat je je voorbumper niet beschadigd.

Gemiddelde verbruik was 19,5 ofzo. Nu 20,3 over 7560km.
Actieradius nu bij 100% vol is 340km 😱. Gauw tijd om dat weer ruim boven de 400km te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Ruben. schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:06:
Heeft iemand al de app PUMP gebruikt in combinatie met de koppeling met een KIA account? Ik heb de auto nog niet, dus kan het niet proberen. Maar het lijkt er op dat je in ieder geval iets kan koppelen zonder OBD dongle. Ik ben heel benieuwd wat voor data er wordt gedeeld.
Jammer dat die er niet is voor niet appel gebruikers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
[...]

13,48kWh/100km is een Tesla Model 3 waarde onder gunstige zomerse omstandigheden met snelheden van niet meer dan 100km/h langdurig…
Begrijp me niet verkeerd: ik hoop dat het klopt, maar geeft de auto in de history functie hetzelfde verbruik aan?
Ja zit het nu ook nader te bekijken. Zal het in de auto eens gaan checken zo. Klopt voor mijn gevoel ook niet.

Als je wilt weten hoe ik de auto rij, staat een aantal posts terug. Altijd reagen 0, daarna acc aan op standje 3 én sportstand ivm oppikken snelheidwisseling verkeer voor mij.

En ik heb serieus (lees: 150/160) ‘gas’ kunnn geven. Wel veelal bergaf

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 29-05-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 09:47
Ik heb dat eerder getest, maar viel jammer genoeg nogal tegen. Je koppelt je Kia account in de app en dan wordt bij berekening je SoC meegenomen en hoever je komt met geplande laadstops. Tijdens navigeren zie ik echter niet die koppeling met de SoC en zie je dat het percentage dat wordt weergegeven niet gelijk loopt met dat van de auto. Dat had niet met vertraging te maken qua sync, aangezien het percentage in de app in eerste instantie hoger was dan van de auto, maar op een gegeven moment lager. Toch een soort gemiddelde wat er gebruikt wordt dus en niet de actuele SoC. Daarnaast dacht de app dat wij onze bestemming bijna bereikt hadden wat niet zo was. De verkeerde plek op de kaart werd weergegeven.

Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
JPoers83 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Iets met de neus naar beneden helaas, bij ca 75kg kogeldruk. Niet zo erg als je soms auto's ziet rijden.
Nu had ik bij de optima daar nog meer last van heb toen ook hulpveren bij laten plaatsen.
En wieltje draait alleen mij bij van die gemene verkeersdrempels waar je met een normale belading al moet oppassen dat je je voorbumper niet beschadigd.

Gemiddelde verbruik was 19,5 ofzo. Nu 20,3 over 7560km.
Actieradius nu bij 100% vol is 340km 😱. Gauw tijd om dat weer ruim boven de 400km te brengen.
Ok. Tzt zal ik mijn caravan ook eens aankoppelen (nu ik de EV6 ook heb opgehaald afgelopen vrijdag). Hopelijk inderdaad niet te veel met de neus naar beneden. Ik gebruikte met de BMW 3-serie meestal een kogeldruk van 75kg (was de max wat mocht), en zal dat waarschijnlijk nog steeds doen en dat is dan dus hetzelfde als jij. Maar als iets meer (rond de 80kg) ook kan zonder dat de auto te veel inveert zou dat fijn zijn.

Ik bedoelde overigens eigenlijk je gemiddelde verbruik van heen+terugweg met caravan tijdens de Ardennen trip. Op de heenweg had je 34,5kWh/100km schreef je eerder. En op de teurgweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JPoers83 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Wel hoor. 👍

https://apps.apple.com/nl...laadstations/id1548198010

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 29-05-2022 21:58 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
De Ideale Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:06:
[...]

Even aan @Golfie5 vragen. Die heeft het logo ook laten verwijderen.
Inmiddels weet ik hoe de voor logo eraf moet. Via iemand van de facebook groep “KIA EV6 NL/BE” heeft het uitgebreid omschreven. De pennetjes zitten los en moet de logo met een föhn verwarmen en met een visdraad geheel los “zagen”. Van ondermidden beginnen en rond de pennetjes alles los maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik denk dat dit dezelfde data binnenhaalt als Tronity. Best interessant maar zat wel een kleine vertraging in het uitlezen. Ben er maar weer mee gestopt, was ook een betaalde account en vond het niet waard meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Ok. Tzt zal ik mijn caravan ook eens aankoppelen (nu ik de EV6 ook heb opgehaald afgelopen vrijdag). Hopelijk inderdaad niet te veel met de neus naar beneden. Ik gebruikte met de BMW 3-serie meestal een kogeldruk van 75kg (was de max wat mocht), en zal dat waarschijnlijk nog steeds doen en dat is dan dus hetzelfde als jij. Maar als iets meer (rond de 80kg) ook kan zonder dat de auto te veel inveert zou dat fijn zijn.

Ik bedoelde overigens eigenlijk je gemiddelde verbruik van heen+terugweg met caravan tijdens de Ardennen trip. Op de heenweg had je 34,5kWh/100km schreef je eerder. En op de teurgweg?
Ow zo. Uiteindelijk een gemiddelde van 37,6 terug. Dit is met tegenwind en behoorlijk veel regen onderweg. Dus een hardwerkende airco om het 'droog' te houden binnen.

Ook in België iets harder gereden 95 op cruise. (Wou op tijd thuis zijn voor de f1, gelukkig werd die nog iets uitgesteld) (Weg was stuk leger) En heen meestal op max 93 gezet.

Wat dat betreft vind ikzelf erg nette waardes, had gerekend dubbel verbruik dus ca 40kw/100km. En bleef ondanks wind en regen er gemiddeld onder.
Zeeuwse weg is helaas een slechte maatstaf. Verbruik is hier altijd hoger. Zodra ik Brabant inrijd zie ik het verbruik gewoon zakken.
Meer open weg zonder windbrekers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Dat is dus Apple 8)7 , hij bedoelt als niet Apple gebruiker. Android dus.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
JPoers83 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Ow zo. Uiteindelijk een gemiddelde van 37,6 terug. Dit is met tegenwind en behoorlijk veel regen onderweg. Dus een hardwerkende airco om het 'droog' te houden binnen.

Ook in België iets harder gereden 95 op cruise. (Wou op tijd thuis zijn voor de f1, gelukkig werd die nog iets uitgesteld) (Weg was stuk leger) En heen meestal op max 93 gezet.

Wat dat betreft vind ikzelf erg nette waardes, had gerekend dubbel verbruik dus ca 40kw/100km. En bleef ondanks wind en regen er gemiddeld onder.
Zeeuwse weg is helaas een slechte maatstaf. Verbruik is hier altijd hoger. Zodra ik Brabant inrijd zie ik het verbruik gewoon zakken.
Meer open weg zonder windbrekers.
Inderdaad: mij valt dat verbruik ook niet tegen!
Jij had geloof ik ook nog het geluk dat je niet hoefde af te koppelen voor het laden. Dat is ook prettig al zal je dat vast niet elke keer lukken vrees ik.

Maar in ieder geval fijne eerste ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
MrBlueEyes schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:33:
[...]

Dat is dus Apple 8)7 , hij bedoelt als niet Apple gebruiker. Android dus.
Haha, te snel gelezen. My bad. :$

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
HansAuutB schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:30:
[...]

Weet je toevallig hoe het met kentekenwissel zit?
Ja, eenvoudig aan te passen in de app. Je kan de badge dus ook uitlenen en later de kosten verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Loei123 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Zo heb ik het in het verleden ook gedaan, zit ook niet te wachten om plastic houders op de voorruit te plakken.
Ja hoor, geen probleem. Als hij maar op juiste moment tegen de voorruit zit zodat detectie kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
JPoers83 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Je zou hier naar kunnen kijken. Ik gok dat deze hetzelfde doet.

TRONITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
JPoers83 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Kan erger hoor.

[Afbeelding]

Oke misschien niet helemaal eerlijk, net terug van weekend ardennen met 1500kg aan de rukpukkel. Heerlijk zoals de Ev6 eraan blijft trekken alsof die er soms niet eens aanhangt.

Oke verbruik op de Zeeuwse weg met bakken regen en volle tegenwind (volgens mij was het windkracht 5 met pieken naar 6) liep t verbruik ietsjes hard op.

Verder kan ik weer tevreden terugkijken naar een rit van ca 230km met de caravan.
In de heuvels van de ardennen heerlijk rustig kunnen cruisen. Nergens gestress of je wel optijd bent terug geschakeld. Camping af was voor sommige auto's een uitdaging. Knikje naar boven de helling op. Heb wat koppelingsplaten geroken. Maar met de ev6 niet. Moest nog ff stoppen voor een wildoverstekende peuter, maar met de 4wd moeiteloos de combinatie die toch ruim over de 3,5ton gaat weer in beweging gezet.

Ook onderweg ligt het als een huis, hier merk je goed dat de auto een behoorlijk stuk zwaarder is dan de aanhanger. Klein minpuntje is de hoogte van de kogel. De auto ging niet eens ver door de hoefkes met de belading (36cm ipv 37 hoogte kogel) maar zorgde er helaas niet voor at het neuswiel af en toe even enthousiast meedeed in het nemen van hobbeltjes.

Onderweg weer prima kunnen laden, helaas wat minder snel dan heen (max ergens 140kw) maar goed sneller dan de teslas, vw, mercedes en bmw die er stonden. (Allen rond de 55kw)

[Afbeelding]

En halverwege de 1e accu lading, ondanks tegenwind en regen:

[Afbeelding]

Al met al is er dus met een volle lading een 200km haalbaar.
Is het wel mogelijk voor een andere auto om nog te laden bij de paal achter jou i.c.m. de caravan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 14:37
Nieuw rangerecord voor mij... nergens rekening mee gehouden vwb rijgedrag, zelfs paar keer fietsendrager met grote fiets achterop, wisselende rij-modi en airco altijd aan... het wordt gewoon steeds beter 👍😀.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOnzmbouAUB999GSkgmlBFahvpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQNaRV2VrZTG0OJkCa6uMWGp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door EricEB op 30-05-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:09:
Nieuw rangerecord voor mij... nergens rekening mee gehouden vwb rijgedrag, zelfs paar keer fietsendrager met grote fiets achterop, wisselende rij-modi en airco altijd aan... het wordt gewoon steeds beter 👍😀.[Afbeelding]
99% opgeladen. 515km range. Haal ik eigenlijk altijd wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nfhX6Imja-ENtdcgL5bU6vIzcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1Imf9WFHkSzURenDbPuDFZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartlink
@Phusebox (en anderen) optie gevonden om cruise control automatisch aan te laten passen, vinkje onderaan aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9PHDxDpFv3t7MFfRSLvEhVk8JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkkkT7YFx1rYPYXAJdm8egKj.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende stap: stuur melding uitzetten vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:31:

Volgens mij alleen mogelijk als je HDA2 uitzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Is een testje waard natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:31:

Of eens kijken of een gewicht aan je stuur de melding weg krijgt (wil ik nog eens proberen).
Voor Tesla's kon/kan je zo'n gewicht kopen en dan zeurde hij ook niet meer.
Tesla heeft dit nu aangepast.

Maar Kia werkt volgens mij volgens het de oude tesla manier.

Als ik het stuur vasthoudt en mijn arm laat 'hangen' (als zijnde gewicht aan het stuur) dan zeurt hij ook niet meer.
Maar ja, dit zit niet altijd lekker en dan krijg je gelijk weet het gezeur.

[ Voor 23% gewijzigd door stimpyrulez op 30-05-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fabian-69 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Inmiddels weet ik hoe de voor logo eraf moet. Via iemand van de facebook groep “KIA EV6 NL/BE” heeft het uitgebreid omschreven. De pennetjes zitten los en moet de logo met een föhn verwarmen en met een visdraad geheel los “zagen”. Van ondermidden beginnen en rond de pennetjes alles los maken.
Kun jij screenschots / werkinstructie hier plaatsen of linkje toevoegen met beeldmateriaal? Ik controleer altijd graag mijn dealer door te weten hoe het moet (en dus: waar op te letten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Of eens kijken of een gewicht aan je stuur de melding weg krijgt (wil ik nog eens proberen).
Voor Tesla's kon/kan je zo'n gewicht kopen en dan zeurde hij ook niet meer.
Tesla heeft dit nu aangepast.

Maar Kia werkt volgens mij volgens het de oude tesla manier.

Als ik het stuur vasthoudt en mijn arm laat 'hangen' (als zijnde gewicht aan het stuur) dan zeurt hij ook niet meer.
Maar ja, dit zit niet altijd lekker en dan krijg je gelijk weet het gezeur.
Ja zo doe ik het nu ook maar, arm beetje laten hangen op lange ritten.

Meende gisteren hier iets te lezen dat dit "veiliger" zou zijn omdat dan ook oplettendheid van de bestuurder kan worden gemeten. En met een "vasthoud" sensor dit niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:15:
[...]
[...]
Of met zo'n jongen proberen :-) Afbeeldingslocatie: https://www.123autoparts.nl/servicebest-images/api/blobs/d6829f8c-ac46-47b4-9be8-d473997915e5/2512701_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Nieuwe update is er blijkbaar!

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/633

Valt me wel een beetje vies tegen de change log....

[ Voor 24% gewijzigd door stimpyrulez op 30-05-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:21:

Waaaaacht, hebben ze zowaar een soort van Release Notes erbij gezet?! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Wiliyama schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:13:
Vorige week bij een dealer eens onder de 'motorkap' van de EV6 gekeken. Daar lag toch een hoop rotzooi onder die via de voorkant naar binnen waait. Vooral op de dieper gelegen gedeelten. Dat moet eigenlijk niet kunnen. Of zou het voor de koeling noodzakelijk zijn?
Heeft misschien iemand al een goede oplossing bedacht om iets onder de kap aan te brengen? Ik was aan het denken aan een soort halve schuimrol waarmee je verwarmingsbuizen isoleert.
Laat het horen als je iets weet.
mmm, ik moet even wat pagina's inhalen met lezen...

Bij mij is in februari al na veel klachten een rubberen slangetje aangebracht onder bestaande rubber strip tussen de koplampen. Bij regen kwam veel water naar binnen, bleek dat de rubber afdichting daar niet hoog/dik genoeg was.
Sindsdien is het veel beter, ook al komt er ook vanonder nog wel 'rommel' binnen. Ik vermoed luchtturbulentie vanuit onderkant aangezien er geen 'open' gril is om het door te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Nl-jeff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:
Vandaag een ritje gemaakt in de ev6 van de dealer (soort van wachttherapie die ze me aanboden :) ) wat me op viel was eigenlijk voornamelijk:

- een tik in de stoel als je ‘stroom’ geeft, bij zowel optrekken vanuit stilstand of verdere plotselinge acceleratie.
- de bas is ver te zoeken (met mijn muziek smaak, metal/rock etc)
Het ging hier om een rwd advance plus.
Hebben andere mensen hier ook last van gehad? (Met name de stoel gaf me haast de indruk dat die niet goed gemonteerd was)
De 'tik' in de stoel had ik ook, gevoel dat stoel los zat...is later verholpen door alle bouten vast te zetten met lock-tide(?) door dealer, poosje goed gegaan maar het begint weer...heb net afspraak gemaakt voor vrijdag as...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:23:
[...]

Dus een functionaliteit voor twee verschillende routes en een lelijke visualisatie voor de kia Voice assistant? :O

Ik heb de ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt, want ik heb CarPlay. Ik hoop wel dat er iets van integratie komt voor Apple Maps, dat die ook je accu percentage kan uitlezen, zoals Ford onlangs heeft toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door 1Mark op 30-05-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB

Grappig..ik belde uur geleden met dealer...na intoetsen kenteken zei ze aan telefoon dat er idd nieuwe software beschikbaar is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Mini-me schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:20:
[...]

Of met zo'n jongen proberen :-) [Afbeelding]
Is verboden in Nederland. ( voor personen auto's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:23:
[...]

Ik had niet dit eerlijk gezegd al verwacht, dit is niet de update waar we op zaten te wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Freezhost schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Ik had niet dit eerlijk gezegd al verwacht, dit is niet de update waar we op zaten te wachten |:(
Had iets gehoopt in de trant van:

- accu voorverwarmen
- full screen AA
- automatisch toevoegen laadstops bij lange reis (of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Verder rijd de combinatie super, had zo rond de 75 op de kogel, aanhangermodus uit, airco aan. Bij heuvel op zakt die totaal niet terug.

Tegendeel zelfs, er was een momentje dat ik even moest inhouden voor een vrachtauto heuvel op en kon niet meteen baantje om, toen het wel kon modus op normaal en pedaal naar beneden. Mijn vrouw verwachte al een gejank van de motor zoals vroeger met de fossielverbrander maar enige wat ze daarna deed was in de spiegels kijken of de caravan er nog wel achter hing. Zo soepel sprintte de auto heuvel op naar boven.

Al met al tot zover prima ervaring met de caravan.
Top dat je dit gedeeld hebt ! Cijfers lijken mee te vallen, hangt natuurlijk van totale gewicht af en rijgedrag...
Ik moet nog even wachten tot ik mijn E achter B heb...grrr !

Vraag; waarom 'aanhangermodus uit' ? wat doet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Vraag; waarom 'aanhangermodus uit' ? wat doet dit?
Dan werkt Ipedal en zo niet meer.
Volgens mij ook bij HDA heeft het dan beperkingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Jammer genoeg niet voor EV6, daarbij is de versie nog steeds 220211

Er zijn wel andere modellen met versie 220519 (Compact Gen5 Navigation 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCoach
Ik rijd sinds vrijdag 27 mei een EV6 RWD GT-Line. Afgelopen weekend wat ritten gemaakt, helemaal top.
Vanochtend op weg naar werk merkte ik op de snelweg dat de hele auto trilt, te voelen in stoel en stuur. Afgelopen weekend was daar nog geen sprake van.

Dealer zegt dat niet te verhelpen is en ik het een km of 3000 moet aankijken. Een in mijn ogen nogal teleurstellende reactie, want waar ligt dit dan aan, wat gaat er in de tussentijd dan 'veranderen' aan de auto dat dit gedrag zich niet meer voordoet?

iemand ervaring met genoemd issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:19
--HOOLIE-- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Ik heb alleen HDA en ook deze melding. Had het in mijn vorige auto ook (VW Golf). Er zit geen sensor in het stuur om te kijken of je deze vasthoudt, maar er wordt gekeken naar bewegingen van het stuur. Dat een weg soms recht is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
TheCoach schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:00:
Ik rijd sinds vrijdag 27 mei een EV6 RWD GT-Line. Afgelopen weekend wat ritten gemaakt, helemaal top.
Vanochtend op weg naar werk merkte ik op de snelweg dat de hele auto trilt, te voelen in stoel en stuur. Afgelopen weekend was daar nog geen sprake van.

Dealer zegt dat niet te verhelpen is en ik het een km of 3000 moet aankijken. Een in mijn ogen nogal teleurstellende reactie, want waar ligt dit dan aan, wat gaat er in de tussentijd dan 'veranderen' aan de auto dat dit gedrag zich niet meer voordoet?

iemand ervaring met genoemd issue?
Is een bekend probleem. Soms help opnieuw balanceren van de wielen. En soms gaat het inderdaad na 3000 km over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
frank3523 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:04:
[...]

Is een bekend probleem. Soms help opnieuw balanceren van de wielen. En soms gaat het inderdaad na 3000 km over.
Het wordt bij mij inderdaad minder vanaf zo'n 3000km. De dealer had er daarvoor nog eens geprobeerd opnieuw te balanceren, maar kon er geen nuttige nieuwe balans in aanbrengen. Daarna was/werd het wel een stuk beter.

En nu is het wiebelen er vrijwel helemaal uit overigens (4200km).

[ Voor 7% gewijzigd door 1Mark op 30-05-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
TheCoach schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:00:
Vanochtend op weg naar werk merkte ik op de snelweg dat de hele auto trilt, te voelen in stoel en stuur.
Op de 19"? Of heb je optioneel de 20"?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Effe op de chat gezeten met Kia.
Maar ze verwijzen dus naar deze:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/928

Hij komt dus later.

Alleen ze zeggen verder niks over mogelijke andere wijzigingen |:(

Mooie reactie....
I understand can be annoying but just a bit more of patience and the update gonna be great 🤞️
Maar gereageerd dat als het hetzelfde is al de huidige, dat ik er niet echt blij van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Ik liet de hond in de auto en deed hem op slot....hoor ik later een voor mij onbekend claxon signaal afgaan...was het mijn EV6 alarm. Ik kon nergens de instellingen vinden om interieurbewaking uit te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Loei123 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Is het wel mogelijk voor een andere auto om nog te laden bij de paal achter jou i.c.m. de caravan?
Bij de fastned waar ik nu heb kunnen laden waren enkele laders, dus sowieso niet beschikbaar voor een ander om te staan.

Fastned is wel zo slim om 2 vakken te reserveren voor de laders zodat men in de neus kan laden bijvoorbeeld de Niro of in de kont zoals de ev6.

Omdat de ev6 achterin laad, en je vrij ver naar voren moet staan kan de caravan op het plekje staan waar iemand staat die in de neus laad.
Laatste station was wel voorbereid voor een extra laadzuil. En zag ik 3 plekken, daar zou het dan ook passen voor een auto die in de neus moet laden, helaas dan niet een 'achterlader'. Of die moet m ff achteruit erop zetten. Vaak genoeg ruimte om te keren. (Op de foto van laatste station zie je ook een id3 die verkeerd om staat te laden (33kw/uur) 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Jij had geloof ik ook nog het geluk dat je niet hoefde af te koppelen voor het laden. Dat is ook prettig al zal je dat vast niet elke keer lukken vrees ik.

Voor nu had ik speciaal gekeken om de fastneds simpel omdat je daar langs parkeert en er veel ruimte omheen is. De ionity zal lastiger wezen.
Van de zomer naar het midden van frankrijk dat zal best wel eens een vloekmomentje opleveren.
En keertje afkoppelen, slot op de dissel en laden maar. Maar agh we zijn dan op vakantie en momentje om de kinderen even hun energie uit te laten tussendoor is dan ook niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCoach
DaMenaz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Op de 19"? Of heb je optioneel de 20"?
ik heb 19"(bewust gekozen ivm comfort en efficiency qua actieradius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Ik liet de hond in de auto en deed hem op slot....hoor ik later een voor mij onbekend claxon signaal afgaan...was het mijn EV6 alarm. Ik kon nergens de instellingen vinden om interieurbewaking uit te zetten...
Google zegt: https://ev6.synology.me/e..._3_2.html?SEARCH=advanced

Hopelijk ook in NL.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
TheCoach schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:22:
[...]

ik heb 19"(bewust gekozen ivm comfort en efficiency qua actieradius
Comfort, na 3.000 km. :+ ;)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Dat is toch juist de lijst van voertuigen die in aanmerking komen voor de update, daar staat de EV6 gewoon tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 30-05-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Kijk eens of het hier in UIP staat.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freezhost schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Dat is toch juist de lijst van voertuigen die in aanmerking komen voor de update, daar staat de EV6 gewoon tussen.
Nee, dat is de lijst van laatste versies voor alle modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Nee, dat is de lijst van laatste versies voor alle modellen....
Ik krijg die lijst als ik klik op de knop "List of eligible vehicles available to download" 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Freezhost schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Ik krijg die lijst als ik klik op de knop "List of eligible vehicles available to download" 8)7 :?
Blijkbaar is dus deze voor 'ons'
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:48

Maar helaas nog niet beschikbaar voor de EV6 :-(
Lijst van voertuigen die in aanmerking komen die beschikbaar zijn voor de download
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFC_6sjJfSX3xFWsJcJQmuy1c-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KBRXH40zUWuPSHB7CcDrF5OE.png?f=user_large
Staat nog steeds op 11-02-2022
Edit: Of het moet hier in zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlOJxk0YhLkzHCJK1ZIgLzt3l8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t9sk9rIUJpg283I7Qa6HOoV8.png?f=user_large
Edit2: Zie dat er al meer op gereageerd hebben hierop

[ Voor 25% gewijzigd door cruysen op 30-05-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Vraag aan allen met trekhaak...

inmiddels vervloek ik de stekkerdoos met klepveer :(

Afgelopen week paar keer fietsendrager gebruikt, maar.... Het is niet te doen...volledig op de grond liggen met 2 handen aan of ontkoppelen, een hand klep hooghouden, andere met veel moeite en geweld stekker in draaien...bloed, krassen, losse vellen aan de hand....

Jullie ook?
Heb dealer gebeld, dit moet anders. Vrijdag kan ik komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Voor wie geïnteresseerd is in hoe de ev6 het qua verbruik doet ten opzichte van andere ev's.

Deze man rijdt steeds hetzelfde rondje met diverse ev's, waarbij hij zo zuinig mogelijk probeert te rijden.
Op het weer heeft hij natuurlijk geen invloed....
Zo heeft hij de ev6 en de ioniq5 gereden. De ev6 bij 4 graden buitentemperatuur en de ioniq5 bij 15 graden.

Ook rekent hij de efficiëntie uit gerelateerd aan het gewicht van de auto.

En hij is van mening dat level 0 regeneratie het meest efficiënt rijdt bij een ev.....

Link naar de ev6 (rwd):

Link naar de ioniq5 (rwd):

Link naar de ID3:

Mustang Mach-E (awd):

Audi Q4 Etron (awd):

Mercedes EQA (rwd):

Kia E-Niro:

Hyundai Kona:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
asennamm schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:25:
Voor wie geïnteresseerd is in hoe de ev6 het qua verbruik doet ten opzichte van andere ev's.

Deze man rijdt steeds hetzelfde rondje met diverse ev's, waarbij hij zo zuinig mogelijk probeert te rijden.
Op het weer heeft hij natuurlijk geen invloed....
Zo heeft hij de ev6 en de ioniq5 gereden. De ev6 bij 4 graden buitentemperatuur en de ioniq5 bij 15 graden.

Ook rekent hij de efficiëntie uit gerelateerd aan het gewicht van de auto.

Link naar de ev6 (rwd):
[YouTube: Kia EV6. real-life consumption test in colder weather]
En de conclusie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
EricEB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Vraag aan allen met trekhaak...

inmiddels vervloek ik de stekkerdoos met klepveer :(

Afgelopen week paar keer fietsendrager gebruikt, maar.... Het is niet te doen...volledig op de grond liggen met 2 handen aan of ontkoppelen, een hand klep hooghouden, andere met veel moeite en geweld stekker in draaien...bloed, krassen, losse vellen aan de hand....

Jullie ook?
Heb dealer gebeld, dit moet anders. Vrijdag kan ik komen.
Herkenbaar ook bij een niet ev6.

Tip: Gooi deze in de kofferbak en gebruik ze.
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-IQ6rw4fv2fRVciitLgMM9xyiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW2oBFRnely0LjPTXiT8r4Eq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door asennamm op 30-05-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Dat ik de filmpjes gepost heb zodat je ze kunt bekijken en je eigen conclusies kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
@EricEB vaseline schijnt te helpen, zelf niet geprobeerd
Pagina: 1 ... 156 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic