Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb het wel eens getest in het begin maar toen was het heel omslachtig, geen idee of het nu beter werkt maar 3 x keer steken terwijl het ook in één keer kan is dikke onzin als je het mij vraagt.

Zal het binnenkort nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Het is de vraag waarom wij het nog niet hebben en Zuid-Korea (heel Azië?) en de VS wel.

Volgens de support chat van KIA:

[...]
Ik hoop dat ze door hebben dat het al bijna juni is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anunnaki schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik heb de wagen nu exact 162 dagen maar heb dit nog nooit gebruikt/getest. Toch maar eens een keer uit proberen.

Denk ook dat ik dit van mijn vrouw en dochter ga eisen om altijd te gaan gebruiken..... :+
Ik rij met een Renault Grand Scenic, een slagschip maar net wat compacter dan de EV6 (!). Lengte is 15cm minder, breedte 5cm en draaicirkel is 30cm korter. (veel meer ruimte zlvoor bestuurder en bijrijder, en laadvolume dubbel zo groot.. je moet toch wat opofferen om elektrisch te gaan!)
Mijn inrit achterom is krap en ik heb nu aan beide kanten max 10cm ruimte. Grootste zorg met de EV6 is schade rijden op dat stuk en ik zou het geweldig vinden als Kia een soort van park assist had om de nauwe doorgang en twee haakse bochten te kunnen pakken.

Oja, vrouw zal het net zo spannend vinden maar zich er wel mee redden. Mijn dochter komt simpelweg niet achter het stuur want ze reed al te vaak schade met onze vorige auto's en de leasemaatschappij gaat minder vergevend zijn ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Mini-me op 27-05-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Mini-me Voor zulke gevallen is het jammer dat er geen parking memory opzit, volgens mij heeft de Skoda Enyaq dat wel. Je doet het één keer zelf en dat onthoudt de auto om het de volgende keer automatisch te doen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn oprit maar daar dat zit de auto al niet eens als parkeerplek.

Edit: zit er inderdaad op bij een Enyaq YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - Automatisch inparkeren

[ Voor 19% gewijzigd door Freezhost op 27-05-2022 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Het is de vraag waarom wij het nog niet hebben en Zuid-Korea (heel Azië?) en de VS wel.

Volgens de support chat van KIA:

[...]
Volgens mij ligt het minder aan KIA en meer aan Google AA. Via ottocast (AA emulatie via carplay) heb je nu al full widescreen in AA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5Kc0VNbvl9Lg94X70CYGDzINwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13WqrnsxV7f62NLQn2Pk6shL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHNY_KihGi7PEbEWMCIq5EZWIT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXNciAG8GwvZqmdQbeRDlzfA.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast nog een experiment. Muziek afspelen via AA en DS-audio. Flacs rechtsreeks van mijn Synology DS418 thuis _/-\o_ _/-\o_ . Werkt stabiel. Ook "hoesjes" worden getoond.

PS: nieuwste versie TomTom Go met navigatiebalk rechts :)

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@JanAllElectric ben je niet bang dat je zo heel veel data verbruikt voor het afspelen van je muziek? Ik heb DS audio ook draaien maar heb toch een USB stick voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
JanAllElectric schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Volgens mij ligt het minder aan KIA en meer aan Google AA. Via ottocast (AA emulatie via carplay) heb je nu al full widescreen in AA.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast nog een experiment. Muziek afspelen via AA en DS-audio. Flacs rechtsreeks van mijn Synology DS418 thuis _/-\o_ _/-\o_ . Werkt stabiel. Ook "hoesjes" worden getoond.

Omdat de Ottocast enkel Carplay heeft en via het Carplay systeem Android Auto faket. Je streamt als het ware Android Auto naar Apple Carplay.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:14:
[...]

Omdat de Ottocast enkel Carplay heeft en via het Carplay systeem Android Auto faket. Je streamt als het ware Android Auto naar Apple Carplay.
Weet ik. Het gaat er mij meer om dat het blijkbaar niet aan KIA zelf ligt (zoals jij dacht ik aangeeft).

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Freezhost schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:48:
@JanAllElectric ben je niet bang dat je zo heel veel data verbruikt voor het afspelen van je muziek? Ik heb DS audio ook draaien maar heb toch een USB stick voor de auto.
DS-audio gebruikt inderdaad meer, maar de kwaliteit is ook mooier. Ik heb een abonnement met 20GB per maand. Verder kan volgens mij niet AA en muziek op een USB tegelijk. Ik heb er een hubje tussen gezet, maar dan ziet KIA de USB niet.

[ Voor 15% gewijzigd door JanAllElectric op 27-05-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Weet ik. Het gaat er mij meer om dat het blijkbaar niet aan KIA zelf ligt (zoals jij dacht ik aangeeft).
Jawel het ligt wel aan KIA want die moeten widescreen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Jawel het ligt wel aan KIA want die moeten widescreen ondersteunen.
Waarom kan het met AA via Carplay dan wel en ook met de volgende AA upgrade van google zelf (coolwalk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Vermoedelijk zit er in de API van AC dus een widescreen mogelijkheid die KIA dus slikt.

Maar binnen AA zelf dus niet.
Google gaat AA aanpassen voor meer schermen. En fabrikanten moeten ook wat doen.

Dat laatste zal KIA nog moeten doen.

Wat jij gebruikt is niet direct representatief tov native android auto.
Net als je op APK mirror ook apps hebt waarbij je dus wel YT e.d kunt kijken binnen AA zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
DarkSide schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:35:
Vermoedelijk zit er in de API van AC dus een widescreen mogelijkheid die KIA dus slikt.

Maar binnen AA zelf dus niet.
Google gaat AA aanpassen voor meer schermen. En fabrikanten moeten ook wat doen.

Dat laatste zal KIA nog moeten doen.

Wat jij gebruikt is niet direct representatief tov native android auto.
Net als je op APK mirror ook apps hebt waarbij je dus wel YT e.d kunt kijken binnen AA zeg maar.
OK. "rest my case". Ik hoop dat KIA/Google dat dan snel oplossen. Voordeel is dat je dan geen dongle ervoor nodig hebt. AA via kabel is toch wat stabieler. Alhoewel sinds ik een dure kabel heb gekocht (€ 25) en ook android auto 7.6 geïnstalleerd is Ottocast stabiel gebleven.

Ik vind de widescreen oplossing van ottocast wel mooi. Beter gebruik van het scherm (navigatie AA links, groter deel scherm voor de navigatie zelf en rechts de muziek).

[ Voor 17% gewijzigd door JanAllElectric op 27-05-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Freezhost schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:39:
@Mini-me Voor zulke gevallen is het jammer dat er geen parking memory opzit, volgens mij heeft de Skoda Enyaq dat wel. Je doet het één keer zelf en dat onthoudt de auto om het de volgende keer automatisch te doen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn oprit maar daar dat zit de auto al niet eens als parkeerplek.

Edit: zit er inderdaad op bij een Enyaq YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - Automatisch inparkeren
Dat is precies wat ik zoek. Ben wel benieuwd of hij het ook zo goed doet in een "echte" uitdaging :X

Jammer dat de Skoda zo duur is. Viel ruim buiten mijn lease budget dus ik ben niet eens gaan kijken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:31:
[...]

Waarom kan het met AA via Carplay dan wel en ook met de volgende AA upgrade van google zelf (coolwalk)?
Nee die update van Google is enkel hoe het er uitziet, niet of het wel of niet widescreen is.

Waarom het via Carplay wel kan, omdat Android Auto dus wel widescreen ondersteund en Kia aan Carplay wel de volledige resolutie ter beschikking stelt.

Vervolgens streamt de Ottocast Android Auto, via het Carplay protocol (en dus met de volledige resolutie), naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik blijf me toch wel verbazen over het verlies met AC laden thuis.

Momenteel voor elke 10% acculading heeft mijn oplader (Zappi) ruim 10 kWh nodig.

100% accu zou dus 100 kWh zijn, dus 27,5 % verlies (gerekend vanaf die 72,5 kWh die je blijkbaar maar hebt).

Dus met mijn fantastisch verbruik van rond de 16 kWh kom ik op een werkelijk gebruik van 20 kWh.

Verder daalt het bereik bij elke laadbeurt. Nu nog maar ongeveer 440 km.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2022 13:52 . Reden: Rekenfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:19:
[...]

De KIA dealer verzekering is die van Bovemij. Dat is één en hetzelfde... Voor de voorwaarden werd verwezen naar de site van Bovemij.
Ik zit me ook eens te verdiepen in verzekeringen - volgende week mijn EV6 ophalen :9~

Na wat gezoek en gespit door voorwaarden vallen er best wel wat verzekeringen af omdat ze additionele eisen stellen aan het alarm. Heb er nu nog 3 op mijn shortlist staan:

Unive
Inshared
Bovag (dit is ook gewoon bovemij, voorwaarden erg vergelijkbaar met de verzekering via KIA)

Voorwaarden ontlopen elkaar weinig (bovag gaat tot 5 jaar nieuwwaarde bij extra premie van een dikke 10 Euro per maand). Kosten voor deze 3 vergelijkbaar (vanwege huidige private lease slechts 4 jaar schadevrij), unive wat korting in combinatie met FNV lidmaatschap.

Ik zal van het weekend een keuze (moeten :p) maken - zal wel met een dobbelsteen beslist worden 8)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:24:

Momenteel voor elke 10% acculading heeft mijn oplader (Zappi) ruim 10 kWh nodig.

100% accu zou dus 100 kWh zijn, dus 37% verlies (gerekend vanaf die 72,5 kWh die je blijkbaar maar hebt).
Dat is 27,5% verschil (effectief geladen tov daadwerkelijk opgeslagen). Jij rekent het omgekeerd ;) maar idd nog steeds best veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mini-me op 27-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mini-me schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Dat is 27,5% verschil (effectief geladen tov daadwerkelijk opgeslagen). Jij rekent het omgekeerd ;) maar idd nog steeds best veel.
Ah ja sorry klopt. Maar dan nog inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:24:

100% accu zou dus 100 kWh zijn, dus 27,5 % verlies (gerekend vanaf die 72,5 kWh die je blijkbaar maar hebt).

Dus met mijn fantastisch verbruik van rond de 16 kWh kom ik op een werkelijk gebruik van 20 kWh.

Verder daalt het bereik bij elke laadbeurt. Nu nog maar ongeveer 440 km.
Dat is wel aan de hoge kant :? Hoe lang is jou kabel vanaf de meterkast naar de Zappi? En weet je welke kabel er is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Mini-me schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Dat is precies wat ik zoek. Ben wel benieuwd of hij het ook zo goed doet in een "echte" uitdaging :X

Jammer dat de Skoda zo duur is. Viel ruim buiten mijn lease budget dus ik ben niet eens gaan kijken bij de dealer.
De Skoda is met dezelfde opties inderdaad flink duurder en kon op dat moment maar maximaal 125kW snelladen :+ Aangezien ik al goede ervaringen had met Kia heb ik geen moment getwijfeld, neemt niet weg dat ik Enyaq ook mooi vindt.

Denk niet dat Kia hiervoor een update gaat uitbrengen al denk ik dat het technisch gewoon mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Dat is wel aan de hoge kant :? Hoe lang is jou kabel vanaf de meterkast naar de Zappi? En weet je welke kabel er is gebruikt?
Anderhalve meter. Wat voor kabel weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15
@Phusebox Jij hebt een zappi he? Laadt jij op ECO mode (puur zonneoverschot of duw je 11KW naar de Kia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aprofet schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:22:
@Phusebox Jij hebt een zappi he? Laadt jij op ECO mode (puur zonneoverschot of duw je 11KW naar de Kia?
Normaal 11 kW, heb 1x op Eco+ geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Anderhalve meter. Wat voor kabel weet ik niet.
Dat kan het probleem dan niet zijn terwijl of er moet echt gekozen zijn voor 1.5mm kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Is lees alleen maar verhalen over AA auto met alle nadelen ect. Maar heeft iemand hier ervaring met CarPlay, heb zelf een iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:54:
Is lees alleen maar verhalen over AA auto met alle nadelen ect. Maar heeft iemand hier ervaring met CarPlay, heb zelf een iPhone
Ik overweeg naar iPhone over te stappen vanwege carplay. Zegt genoeg.

Problemen zijn er niet echt met AA, maar het is nog niet zo geoptimaliseerd als Carplay in de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Niks mis met Android Auto, gebruik het al jaren (lees: 300.000 km). Tuurlijk zijn er wel eens connectie problemen, maar die zijn vaak op te lossen door goede kabels te gebruiken.

Carplay werkt ook gewoon goed, al zijn daar ook zeker problemen mee (bij verschillende merken).

Al met al zit er weinig verschil in de beide systemen en draaien ze normaal gesproken zonder problemen. Het ligt er ook vaak aan hoe de auto fabrikant de boel ingeregeld en afgesteld heeft.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik gebruik mijn iPhone 12 pro met een kabel voor CarPlay. Nog nooit uitgevallen of langzaam geweest.
Siri roep ik aan met het knopje op het stuur voor de meeste bediening.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Ik had al maanden geen gebruik gemaakt van de snelladers omdat ik een eigen lader heb. Nu een lange rit gehad en dacht ik ga het even weer testen met deze temperaturen. Heb alleen tijdens de kouden maanden de snelladers gebruikt.

Ik tikte mooi de 235 kW aan en was binnen 18 min. klaar en weer onderweg. Ik ben begonnen met 11% met 20gr buiten. Bij het starten ging hij direct naar 190 kW waarna hij netjes omhoog liep.

IONITY laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bMfSw4NStqbIDgWpU-qRkcyD54=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/LuZsGKxKenODEfVnFyMQXH4S.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
1Mark schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Ik gebruik mijn iPhone 12 pro met een kabel voor CarPlay. Nog nooit uitgevallen of langzaam geweest.
Goed om te horen. Dan ben ik ook eigenlijk benieuwd naar draadloos gebruik van CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

1Mark schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Hoe is apple maps tov google maps? Heb je de mogelijk tot plannen met automatsch laadpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
jefjef schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Hoe is apple maps tov google maps? Heb je de mogelijk tot plannen met automatsch laadpunten?
Je kan volgens mij gewoon Google Maps gebruiken op de iPhone. Althans ik gebruik deze altijd ipv Apple Maps. En waarom omdat jaren terug Apple Maps niet zo goed was als Google en heb toen nooit meer gewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik ben van plan om gewoon de navigatie van Kia zelf te gebruiken is volgens mij niks mis mee. Geeft ook alle laadpalen in de buurt weer waar je rijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Dit is in te plannen bij EV's die hiervoor compatible zijn met Apple Maps. Alleen behoord de EV6 niet tot deze lijst. Dus voor ons is dit helaas niet automatisch in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Anunnaki schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Dit is in te plannen met EV's die hiervoor compatible zijn met Apple Maps. Alleen behoord de EV6 niet tot deze lijst. Dus voor ons is dit helaas niet automatisch in te plannen.
Bedoel je via Apple maps? Zal denk ik Apple kennende wel een update voor komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2024
[quote]Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 07:07:
Hebben de GT kopers hier al eerder iets over gehoord?
Gratis rijtraining voor eerste 200 GT kopers

Oh en de EV6 heeft vier iF design awards gewonnen. Maar deze vind ik toch wel het opvallendste:

Hoi Phuse,

Ik weet van niets, ik hoor überhaupt niets van de dealer, maar klinkt wel mooi. De vraag is of dat voor bestellingen wereldwijd is (lijkt me aannemelijk gezien het aantal van 200).

Nog iets aparts, ik heb een picanto voor mijn moeder gekocht, en uiteraard haar contactgegevens doorgegeven (ik was mee bij de aankoop).

Belt ze onlangs op dat ze een proefrit krijgt aangeboden voor de EV6.....jullie raden het al, ik heb niets ontvangen _O-

Ik lach er om, maar eigenlijk ben ik best een beetje gefrustreerd, je koopt geen zak snoep ofzo.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Joer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:19:
[...]

Bedoel je via Apple maps? Zal denk ik Apple kennende wel een update voor komen
Ja, via Apple Maps.
Maar de bal ligt bij Kia, die moet met een update van de Kia Connect app komen om dit te laten werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anunnaki op 27-05-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
'Tikt' jullie auto ook de hele dag? Viel me al eerder op maar ik dacht 'dat is zeker net na het rijden of laden dat ie nog wat aan het doen is'. Maar ook uren later staat het ding te tikken op de oprit. Klinkt als een soort relais, tikt 1x per 20-30 sec denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2022 17:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:24:
'Tikt' jullie auto ook de hele dag? Viel me al eerder op maar ik dacht 'dat is zeker net na het rijden of laden dat ie nog wat aan het doen is'. Maar ook uren later staat het ding te tikken op de oprit. Klinkt als een soort relais, tikt 1x per 20-30 sec denk ik.
Ik denk dat je de schietstoel heb geactiveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat je de schietstoel heb geactiveerd
Ik denk dat de batterij bij een tik dan weer 1kWh heeft verloren :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AntonRoo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcyAxhhK8TnVMZEV4C6417YYZ1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVr0A073obhOL3IWZ4YfYj8R.jpg?f=fotoalbum_large

Snel zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
Heems78 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:21:
[quote]Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 07:07:
Hebben de GT kopers hier al eerder iets over gehoord?
Gratis rijtraining voor eerste 200 GT kopers

Oh en de EV6 heeft vier iF design awards gewonnen. Maar deze vind ik toch wel het opvallendste:

Hoi Phuse,

Ik weet van niets, ik hoor überhaupt niets van de dealer, maar klinkt wel mooi. De vraag is of dat voor bestellingen wereldwijd is (lijkt me aannemelijk gezien het aantal van 200).

Nog iets aparts, ik heb een picanto voor mijn moeder gekocht, en uiteraard haar contactgegevens doorgegeven (ik was mee bij de aankoop).

Belt ze onlangs op dat ze een proefrit krijgt aangeboden voor de EV6.....jullie raden het al, ik heb niets ontvangen _O-

Ik lach er om, maar eigenlijk ben ik best een beetje gefrustreerd, je koopt geen zak snoep ofzo.

[...]
Jij hebt een GT besteld zo te horen? Ben benieuwd. Van de week onze EV6 opgehaald en ik rij inmiddels standaard op ECO omdat ik de andere modussen veel te snel vind. Met name het ‘onnatuurlijk’ direct beschikbare vermogen van een elektrische aandrijving gaat me echt te snel. In elk geval, als mijn GT-Line AWD op sportmodus staat is het dus al best bizar. Ben dan wel ontzettend benieuwd naar de GT!

Ben over het bochtengedrag niet zo tevreden trouwens. De auto voelt best log aan. Ik kom van een BMW 4-serie af btw.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Met 192 op de teller is het stuur wel erg gevoelig, lijkt niet progressief?

Verder stuitert de auto dan ook wel redelijk.

Heb het hypermilen opgegeven blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:38:

Als je toch naar de dealer gaat, misschien je banden opnieuw laten uitlijnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
DigiK-oz schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Ik zit me ook eens te verdiepen in verzekeringen - volgende week mijn EV6 ophalen :9~

Na wat gezoek en gespit door voorwaarden vallen er best wel wat verzekeringen af omdat ze additionele eisen stellen aan het alarm. Heb er nu nog 3 op mijn shortlist staan:

Unive
Inshared
Bovag (dit is ook gewoon bovemij, voorwaarden erg vergelijkbaar met de verzekering via KIA)

Voorwaarden ontlopen elkaar weinig (bovag gaat tot 5 jaar nieuwwaarde bij extra premie van een dikke 10 Euro per maand). Kosten voor deze 3 vergelijkbaar (vanwege huidige private lease slechts 4 jaar schadevrij), unive wat korting in combinatie met FNV lidmaatschap.

Ik zal van het weekend een keuze (moeten :p) maken - zal wel met een dobbelsteen beslist worden 8)
De keuze is inderdaad niet reuze. Ik heb voor Unive gekozen: deze was voordeliger dan Kia Bovenmij en Inshared. Wel met een wat hoger eigen risico en 3 jaar nieuwwaarderegeling (wat ik ruim voldoende vind).
Overigens begreep ik van de dealer dat de EV6 een alarm heeft dat qua eigenschappen vergelijkbaar is met klasse 2. Helaas krijg je er geen certificaat bij waardoor je er niks aan hebt bij de verzekering. Jammer, anders had ik voor de ANWB gekozen.

P.S.: heb mijn EV6 vandaag opgehaald. Zie leveringen topic. Succes met de laatste wacht-loodjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 23:15
Vandaag eens een lange rit gemaakt
Retourtje Heemskerk/Helden
Best een straf windje vandaag heen mee terug tegen
Overall gemiddelde 90 km/u
Ik ben tevreden hoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxFlk8OMXuqPe_PCQ0e6CNWZtpE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4cVrCwWe2c0e6Zm3AqFpWNHD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Mini-me schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Als je toch naar de dealer gaat, misschien je banden opnieuw laten uitlijnen? ;)
Banden balanceer je.
Uitlijnen doe je de wielophanging van een auto.

Het stuiteren zal meer aan de straffe veren/demping liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door asennamm op 27-05-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:54
Porpoising. Net een Mercedes F1.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
B-Bandit schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:36:
[...]

Jij hebt een GT besteld zo te horen? Ben benieuwd. Van de week onze EV6 opgehaald en ik rij inmiddels standaard op ECO omdat ik de andere modussen veel te snel vind. Met name het ‘onnatuurlijk’ direct beschikbare vermogen van een elektrische aandrijving gaat me echt te snel. In elk geval, als mijn GT-Line AWD op sportmodus staat is het dus al best bizar. Ben dan wel ontzettend benieuwd naar de GT!

Ben over het bochtengedrag niet zo tevreden trouwens. De auto voelt best log aan. Ik kom van een BMW 4-serie af btw.
Ja klopt. Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik heb alle testritten met een testcoureur bekeken, ziet er wel hoopvol uit. De beste is met TeslaBjorn, zie link.
YouTube: Kia EV6 GT driving at 263 km/h in Germany

De GT heeft een adaptief onderstel, en een sperdifferentieel, dus dat zou goed op de weg moeten liggen. In het filmpje gooien ze de auto met 180 km/h abrupt van de linkerbaan naar de middelste baan, zonder probleem. Best indrukwekkend. Het blijft natuurlijk wel 2100 kg aan massa, ze geven zelf al aan dat het geen circuitmonster zal zijn.

Ik was in mijn vorige post wellicht wat negatief, maar kan gewoon niet meer wachten. Dealer heeft eigenlijk ook niet veel te melden, daar de productie nog niet eens is begonnen (in September zal de productie starten). Was dus niet helemaal fair van me, zie het als iets therapeutisch :*)

Vwb de 4 serie, dat is ook wel een auto met perfect rijgedrag! Ik zat zelfs te denken om de ev6 te annuleren en voor een 2e hands F80 M3/F82 M4 te gaan. Alleen word ik er ook niet jonger op, en voor de toekomst is elektrisch denk ik beter ( maandelijkse kosten etc). Maar het duiveltje op mijn schouder praat wel vaak op me in (en ik heb genoeg tijd om maar te blijven twijfelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
AntonRoo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Achter de spiegel…maar dat gaat niet passen door de plastic kap die daar zit.

[Afbeelding]
Iemand een idee waar dan wel? Ik denk er ook over na zo'n tolbadge aan te schaffen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MrBlueEyes schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:58:
[...]

Iemand een idee waar dan wel? Ik denk er ook over na zo'n tolbadge aan te schaffen.
https://www.bipandgo.com/...-cropped.image?format=png

Ik heb deze. Gewoon naast de spiegelkap aan de bijrijderskant. Als je hem niet gebruikt, dan zit alleen het voetje op de ruit geplakt.

Instructies zitten er bij. Vaak ben je te bang.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 27-05-2022 22:10 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:19
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Ik ben genezen van dongles na het debacle dat AA Wireless heet. 100 euro weggegooid. Die gok ga ik niet nog eens nemen. Dan maar met een kabel.

Ga denk ik toch een iPhone kopen. Al is het maar een losse iPhone die ik in de auto laat liggen enkel voor carplay.
Ik heb de AA Wireless inmiddels ook twee weken ingebruik. Grootste probleem wat ik gehad heb is dat de dubbelzijdige plakband waarmee hij vast zat tot twee keer toe los liet, dus nu maar gelijmd. Na in de settings USB passthrough te hebben aangezet een verbindingsproblemen meer gehad. Als ik instap en wegrij heb ik na een seconde of 5 AA op het scherm staan.

Wat ik wel gemerkt hebt is dat als je in de buurt bent van de auto, en je update KIA connect, gaat bljkbaar het infotainment systeem even aan, want op de telefoon gaat Android Auto aan. Vanaf de bank in mijn woonkamer naar de auto (drie verdiepingen lager) is ongeveer 20 meter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Mango tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië aanbieding tijdelijk geen opstartkosten van 15 euro.
Vwb betreft de bevestiging kan de badge eenvoudig naast de spiegel tegen de voorruit geplakt worden, zelfs zonder de bijgeleverde houder met dubbelzijdig tape is mijn ervaring. Gebruik deze badge nu 2 jaar en heel tevreden over.

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:56
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:38:

Dat stuiteren zijn de eerste pogingen om de lucht in te gaan (zoals een jong vogeltje dat probeert het nest te verlaten).
Na circa 2000 km (inrijden) en dan een snelheid van > 175 moet je akkoord van de dichtstbijzijnde KIA-dealer vragen (via wireless AA) om de lucht in te mogen. Hierna zakt het verbruik naar 2 kW/100km, dus je range (en jezelf) schiet omhoog.

Nadeel is wel dat je al vliegend elke minuut een tik hoort van de batterijbom.

[ Voor 13% gewijzigd door HansAuutB op 28-05-2022 00:33 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
Waterman53 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:39:
Mango tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië aanbieding tijdelijk geen opstartkosten van 15 euro.
Vwb betreft de bevestiging kan de badge eenvoudig naast de spiegel tegen de voorruit geplakt worden, zelfs zonder de bijgeleverde houder met dubbelzijdig tape is mijn ervaring. Gebruik deze badge nu 2 jaar en heel tevreden over.

Thanks _/-\o_ . Direct besteld. Grootste ergernis is altijd in het verkeerde rijtje te komen staan 8)7 .

Inderdaad geen opstartkosten en de abonnementskosten alleen voor de maanden dat de badge echt wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:56

Weet je toevallig hoe het met kentekenwissel zit?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
JanAllElectric schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jij gebruikt ottocast zie ik. Nu heb ik diverse sites doorgelezen en deze kwam goed uit de test zeker met z’n snellere 5ghz. Ben jij tevreden met deze dongle. Heb je wel eens last dat ie z’n connectie verliest of andere kleine probleempjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes

Dankje ook besteld. Ben er verder niet bekend mee, maar zo te zien krijg je daar nu dus voor 10 euro die badge, ipv 22 euro bij de ANWB.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:24:
Even serieus, niemand dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 09:47
Phusebox schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 06:43:
[...]

Bij mij lijkt het bij de achterklep te gebeuren. Alsof het plastic van de achterlichtunit krimpt of uitzet. Ik had het idee dat het voornamelijk gebeurt als de zon er op schijnt. Waar komt het bij jou vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
-Burner- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 06:48:
[...]

Bij mij lijkt het bij de achterklep te gebeuren. Alsof het plastic van de achterlichtunit krimpt of uitzet. Ik had het idee dat het voornamelijk gebeurt als de zon er op schijnt. Waar komt het bij jou vandaan?
Ga ik nog eens goed naar luisteren. In eerste instantie lijkt het onder de motorkap vandaan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
[...]

Toevallig dat ik gisteren ook wat dacht te horen bij het leeghalen van de kofferbak.

Ik vond het wel wat weghebben van een afkoelend motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
HansAuutB schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:30:
[...]

Weet je toevallig hoe het met kentekenwissel zit?
Zie de uitleg van de ANWB;

Dit hangt af van het soort tolbadge. De tolbadge Frankrijk is niet kenteken gebonden. Indien je in het bezit bent van deze tolbadge hoef je dus niets te doen.

Voor gebruik in Frankrijk en Spanje geldt dat de badge niet gebonden is aan één auto of persoon, voor Portugal en Italië wel. Dit kan in je persoonlijke AREA account en werkt als volgt:

Ga naar je account en klik op 'mijn badges' in het linker menu.
Klik op ‘beheer van kentekenplaten’ onder het kopje ‘mijn badges'.
Klik op ‘Invoeren en valideren’ en pas de gegevens aan. Klik vervolgens op ‘valideer’
Let op! Het duurt 12 tot 48 uur voordat de wijziging is doorgevoerd. Houd hier dus rekening mee.

[ Voor 58% gewijzigd door Solarman op 28-05-2022 08:08 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Toevallig dat ik gisteren ook wat dacht te horen bij het leeghalen van de kofferbak.

Ik vond het wel wat weghebben van een afkoelend motorblok.
Ja klopt, maar ik had gisterochtend nog niet gereden toen ik het hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:06:
[...]

Ja klopt, maar ik had gisterochtend nog niet gereden toen ik het hoorde.
Ik denk ook niet dat het zoiets is.

De zon stond wel op de auto op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Heeft iemand hier rechtstreeks live verbinding gekregen met een obd en abrp? Werkt dit stabiel?

Welke obd hebt je gebruikt? Heb je ook een linkje?

Ik heb er zelf 1 (veepeak obd II) maar die werkt niet, lukt alleen met evnotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:19
[...]

Hier nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
[...]

Nee. geen tikken gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
Joer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 02:12:
[...]

Jij gebruikt ottocast zie ik. Nu heb ik diverse sites doorgelezen en deze kwam goed uit de test zeker met z’n snellere 5ghz. Ben jij tevreden met deze dongle. Heb je wel eens last dat ie z’n connectie verliest of andere kleine probleempjes???
Vanwege de widescreen mogelijkheden meer tevreden met Ottocast dan over de Carsifi, die ik ook heb. Nadeel van Ottoacast is dat navigatie ook het muziekkanaal gebruikt. Bij carsifi zijn dat verschillende kanalen, die je dus afzonderlijk wat betreft sterkte kan regelen. Carsifi start ook sneller op.

Beide dongles vielen regelmatig weg. Ik heb nu een dure kabel gekocht, geupgraded naar AA 7.6 en diverse instelling in de telefoon aangepast (mobiele data altijd actief in de ontwikkelaarsopties,..),. De laatste dagen geen wegvallen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
De Ideale Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:48:
Heeft iemand hier rechtstreeks live verbinding gekregen met een obd en abrp? Werkt dit stabiel?

Welke obd hebt je gebruikt? Heb je ook een linkje?

Ik heb er zelf 1 (veepeak obd II) maar die werkt niet, lukt alleen met evnotify.
Ik heb vgate icar pro dongle. Deze werkt goed met ABRP (met abonnement). In de vakantie naar Spanje gebruikt. Je ziet dan live welke stalls vrij zijn op de volgende laadplaats. Overigens moet de route planning zelf van ABRP wel wat verbetering krijgen. Gek genoeg zijn de aanwijzingen wel duidelijk, maar de kaart zelf minder. Verder reageert ABRP veel langzamer dan bv google maps als je per ongeluk verkeerd rijdt.

Ik moest wel iedere keer bij starten de dongle er uit en weer in stoppen. Dat heb ik opgelost met de ODB verlengkabel met schakelaar. Bij gebruik ABRP even de dongle met schakelaar aanzetten. Het kunnen uitzetten is ook veiliger. De dongle kan dan niet mee van buiten worden gescand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Idem hier Vgate met schakelaar en ABRP met abbo. Bevalt prima. Nu in Berlijn dankzij deze combi, zondag weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Anunnaki schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Dit is in te plannen bij EV's die hiervoor compatible zijn met Apple Maps. Alleen behoord de EV6 niet tot deze lijst. Dus voor ons is dit helaas niet automatisch in te plannen.
Ford heeft dit onlangs nog geactiveerd voor de Mach-E. Als Kia dit nu ook doet kan Apple Maps dus je SoC uitlezen en de route met de nodige laadstops maken.

EV routing in Apple Maps for Mach-E drivers

En als Ford dit voor Apple Maps kan, waarom dan ook niet voor de overige navigatie apps. Kia en TomTom zou voor mij ideaal zijn. Samenwerking tussen de verschillende bedrijven hierin is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:12:
[...]

Ik denk ook niet dat het zoiets is.

De zon stond wel op de auto op dat moment.
Heb bij de wielkast geluisterd en komt echt onder de motorkap vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Ik heb vgate icar pro dongle. Deze werkt goed met ABRP (met abonnement). In de vakantie naar Spanje gebruikt. Je ziet dan live welke stalls vrij zijn op de volgende laadplaats. Overigens moet de route planning zelf van ABRP wel wat verbetering krijgen. Gek genoeg zijn de aanwijzingen wel duidelijk, maar de kaart zelf minder. Verder reageert ABRP veel langzamer dan bv google maps als je per ongeluk verkeerd rijdt.

Ik moest wel iedere keer bij starten de dongle er uit en weer in stoppen. Dat heb ik opgelost met de ODB verlengkabel met schakelaar. Bij gebruik ABRP even de dongle met schakelaar aanzetten. Het kunnen uitzetten is ook veiliger. De dongle kan dan niet mee van buiten worden gescand.
Fijn goed om te horen.
Ja ik heb zelf ook de verlengkabel. Werkt goed en mooi weggewerkt.

Heb je ook een link? Er zijn zoveel verschillende soorten.
Is het deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJBIikis15V3VfEoOwJDRcXEHoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU5HXBqqjO2M9ahRrNU9bJYo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door De Ideale Man op 28-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
De Ideale Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Fijn goed om te horen.
Ja ik heb zelf ook de verlengkabel. Werkt goed en mooi weggewerkt.

Heb je ook een link? Er zijn zoveel verschillende soorten.
Is het deze?
[Afbeelding]
Ja. Ik heb deze ook via amazon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Heb bij de wielkast geluisterd en komt echt onder de motorkap vandaan.
Bij mij lijkt het het plastic van de ledbalk te zijn.
Had jij niet iets tegen steenmarters laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Na een maandje bijna alles onder controle. Nu nog 3 ergernisjes.

Misschien wet iemand daar een oplossing voor:
- Welkomstscherm dat je moet bevestigen. Leuk, maar liever niet bij iedere start. Vertraagt ook opstarten AA.
- Waarschuwing handen aan stuur. Dat heb ik helaas ook als ik ontspannen rijd met een hand aan het stuur.
- Ik wil de KIA navigatie best wel gaan gebruiken. Met name in het zicht op de volgende update (hoop ik) dat je automatisch kan navigeren maar het laadstation met accu-conditionering. In de handleiding staat dat je moet kunnnen kiezen tussen darkthema (ik kan er te wenig op zien) en light of mocca thema van de kaarten. Ik heb dat helaas nergens kunnen vinden.

Wat (voor mij) goed werkt:
- i-pedal altijd aan
- SCC zoveel mogelijk gebruiken. Via pijltjes (ja dat werkt @Phusebox) met een klikje naar max snelheid+ 5 km
- AA is nu stabiel met goede kabel en AA versie 7.6
- TomTom go (laatste versie met trajectbalk) vind ik de beste navigatie voor AA (files, trajectcontrole, roodlicht camera's)
- ABRP + vgate icar pro dongle voor lange ritten (SOC + vrije plaatsen stalls)
- Muziek klinkt over AA beter dan via bluetooth

@Freezhost Inderdaad via DS-audio FLACS afspelen vanaf mijn Synology thuis kost wel erg veel mobiele data 8)7 .

[ Voor 4% gewijzigd door JanAllElectric op 28-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@JanAllElectric SCC werkt bij mij echt niet met +5km automatisch instellen.

Wordt laatste tijd ook niet meer groen als ik hem op de aangegeven max snelheid instel. Heb niks veranderd aan de instellingen.

Dat welkomstscherm overslaan is geen optie helaas. Snap ook niet waarom dat in Aziatische auto's zit, althans ik ken het alleen daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

JanAllElectric schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:18:

- Waarschuwing handen aan stuur. Dat heb ik helaas ook als ik ontspannen rijd met een hand aan het stuur.
Ik heb dit nooit.... :?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:31:
@JanAllElectric SCC werkt bij mij echt niet met +5km automatisch instellen.

Wordt laatste tijd ook niet meer groen als ik hem op de aangegeven max snelheid instel. Heb niks veranderd aan de instellingen.

Dat welkomstscherm overslaan is geen optie helaas. Snap ook niet waarom dat in Aziatische auto's zit, althans ik ken het alleen daar van.
Dat word een rest van de auto, ff terug zetten naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JanAllElectric schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:18: In de handleiding staat dat je moet kunnnen kiezen tussen darkthema (ik kan er te wenig op zien) en light of mocca thema van de kaarten. Ik heb dat helaas nergens kunnen vinden.
Zou moeten kunnen idd. Heb het ook bij linksgestuurse wagens gezien online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AqnscPBWyAcKP2LuPcqxTllh1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mXJoXQPh5G6cV4ge8Bnc7JBN.webp?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik heb dit zelf ook wel eens, niet super storend naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
In mijn huidige auto - fors focus - heb ik dit ook met regelmaat. Heb het altijd opgevat als een “ik rijd te comfortabel” / niet actief genoeg 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basofiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12-2024

@Freezhost Inderdaad via DS-audio FLACS afspelen vanaf mijn Synology thuis kost wel erg veel mobiele data 8)7 .
Al je genoeg geheugen in je telefoon hebt kun je de FLACS ook op de telefoon zetten en dan in AA met bijvoorbeeld jetAudio afspelen.

[ Voor 33% gewijzigd door basofiel op 28-05-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Timmiee schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:59:
[...]

In mijn huidige auto - fors focus - heb ik dit ook met regelmaat. Heb het altijd opgevat als een “ik rijd te comfortabel” / niet actief genoeg 😅
Die melding krijg je als je niet je stuur beweegt voor een tijdje. Op de snelweg gebeurd dit snel, zeker omdat de auto het zelf al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

- .................
- .................
- .................................. In de handleiding staat dat je moet kunnnen kiezen tussen darkthema (ik kan er te wenig op zien) en light of mocca thema van de kaarten. Ik heb dat helaas nergens kunnen vinden.
De kaartkleur wijzigen kan vermoedelijk in het menu, maar weet het niet zeker.
Instellingen > Navigatie instellingen > Map Screen > Kaartkleur

Beide schermen van darkmode naar light, en vv., gaat via Thema/layout in het menu

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01

- Welkomstscherm dat je moet bevestigen. Leuk, maar liever niet bij iedere start. Vertraagt ook opstarten AA.
- Ik wil de KIA navigatie best wel gaan gebruiken. Met name in het zicht op de volgende update (hoop ik) dat je automatisch kan navigeren maar het laadstation met accu-conditionering. In de handleiding staat dat je moet kunnnen kiezen tussen darkthema (ik kan er te wenig op zien) en light of mocca thema van de kaarten. Ik heb dat helaas nergens kunnen vinden.

- i-pedal altijd aan
- SCC zoveel mogelijk gebruiken. Via pijltjes (ja dat werkt @Phusebox) met een klikje naar max snelheid+ 5 km
- TomTom go (laatste versie met trajectbalk) vind ik de beste navigatie voor AA (files, trajectcontrole, roodlicht camera's)

Bedankt voor de uitgebreide feedback.
Dit geeft de burger moed.

Het is te hopen dat de herfstupdate betere navigatie omvat. Ik lees op diverse forums (Engeland/Duitsland) dat de dealer belooft dat het komt. Dus fingers crossed.

Hopelijk dat ze dan ook meteen wireless AA meenemen in de update.

Ten aanzien van de kleuren van de kaarten zie dit topic:
https://www.kiaevforums.c...-in-night-mode-only.1399/

[ Voor 12% gewijzigd door asennamm op 28-05-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man

- i-pedal altijd aan

Je hoeft het welkomscherm niet te bevestigen. Na 10 sec gaat hij van zelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
De Ideale Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Je hoeft het welkomscherm niet te bevestigen. Na 10 sec gaat hij van zelf weg.
Hoeft niet, maar wil je snel wat instellen is het wel irritant, je koppelt aan een profiel dus hoef je toch niet steeds dat door te geven.

Zelfde als dat je je televisie aan zet en Philips of samsung een melding geeft en je wil net f1 kijken. Aaarghhhaaa (8>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik hoop dat ze bij een update deze afbeelding nog een keer onderhanden nemen zodat je ook een EV6 op het scherm ziet en niet een of andere onbestemde SUV-blob. Vind dat echt een afknapper. Bij VAG zie je gewoon je ‘eigen’ auto op het scherm. En ze kunnen het wel, want op het scherm voor je neus zie je wel een EV6 tussen de lijntjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp5HWvmQUSLZgEULBglNWkRsXms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKoIGi1bSe4oxk5PBQal2cJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 12:54

...
Bedoelt jij dit? Het gaat om het geluid, maar of het ook de visuele veranderingen aan brengt weet ik niet...
YouTube: Kia EV6 - How to get rid of startup/shutdown bongs/noises

[ Voor 8% gewijzigd door Canby op 28-05-2022 19:15 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Zo, mijn vrouwtje gaat morgen alleen een heel stuk rijden. Heb ik net even uitgelegd hoe acc werkt. Net ff proefrit gereden. Valt niet mee... zucht.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Mijn EV6 staat bij de dealer en heb gevraagd om de logo’s eraf te halen. Voor de voorkant heb ik een nieuwe zwarte. Nu hebben ze problemen met het verwijderen van de VOOR logo. Nu weet ik dat die met pinnetjes vast zit, maar kan iemand vertellen hoe ze het logo eraf kunnen halen?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fabian-69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:35:
Mijn EV6 staat bij de dealer en heb gevraagd om de logo’s eraf te halen. Voor de voorkant heb ik een nieuwe zwarte. Nu hebben ze problemen met het verwijderen van de VOOR logo. Nu weet ik dat die met pinnetjes vast zit, maar kan iemand vertellen hoe ze het logo eraf kunnen halen?
Thx!
Dit zou de dealer moeten weten. Eerlijk gezegd nogal raar. Mijne krijgt nieuwe voorlogo’s omdat de toplaag afbladdert. Dit is een bekend issue bij Kia Nederland, en dealer kan hiervoor een nieuwe set aanvragen. Daar zit een instructie bij.

Ik heb aangegeven de nieuwe in mijn handen (want: customize ongedaan maken wanneer LeasePlan auto terug wilt) te willen, en dat ze de oude eraf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JPoers83 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Hoeft niet, maar wil je snel wat instellen is het wel irritant, je koppelt aan een profiel dus hoef je toch niet steeds dat door te geven.

Zelfde als dat je je televisie aan zet en Philips of samsung een melding geeft en je wil net f1 kijken. Aaarghhhaaa (8>
Ik dacht begrepen te hebben dat dit een wettelijke iets is wat moet. Mijn Megane uit 2017 heeft het iig ook. Daar kan ik het iig niet uitprogrammeren met DDT4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
king_dude schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Dit zou de dealer moeten weten. Eerlijk gezegd nogal raar. Mijne krijgt nieuwe voorlogo’s omdat de toplaag afbladdert. Dit is een bekend issue bij Kia Nederland, en dealer kan hiervoor een nieuwe set aanvragen. Daar zit een instructie bij.

Ik heb aangegeven de nieuwe in mijn handen (want: customize ongedaan maken wanneer LeasePlan auto terug wilt) te willen, en dat ze de oude eraf halen.
Bedankt voor je reactie. Ze vertelde mij, dat ze ook KIA NL hadden gebeld..raar verhaal idd. Hopelijk weet iemand hoe hij eraf gehaald worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Fabian-69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:35:
Thx!
Even aan @Golfie5 vragen. Die heeft het logo ook laten verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:24
DaMenaz schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:12:
Ik hoop dat ze bij een update deze afbeelding nog een keer onderhanden nemen zodat je ook een EV6 op het scherm ziet en niet een of andere onbestemde SUV-blob. Vind dat echt een afknapper. Bij VAG zie je gewoon je ‘eigen’ auto op het scherm. En ze kunnen het wel, want op het scherm voor je neus zie je wel een EV6 tussen de lijntjes.

[Afbeelding]
Even infotainment updaten ;) Dan heb je een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dartlink schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:39:
[...]

Even infotainment updaten ;) Dan heb je een andere versie.
Een EV6?

Dan hoop ik dat het straks in augustus als ik ‘m krijg al gefikst is.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 155 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic