Oke dit weekend op pad met de sleurhut, 233km vanuit middelburg naar de Belgische ardennen.
(Awd gt-line, 20", hobby 540, (230breed) 1500kg schoon aan de haak)
Vertrokken vanmorgen met wind op de zij, 93km op de cruise. Af en toe een vrachtwagen inhalend. Wind Variërend van zij-voor tot zij-achter. Zeeuwse weg.
Verbruik bleef lang op ca 37kw/100km. Rond antwerpen file en na antwerpen liep het verbruik gauw terug naar een nette 34kw/100km.
Bij diepenbeek een fastned opgezocht zat op ca 30% accu (165km inmiddels gereden) keurig kunnen laden met 234kw. 15min, snelle plasstop en weer door de heuvels in met wind tegen en heuvel op ging het verbruik soms zelfs naar 60kw gelukkig na elk heuveltje kwam weer een dalletje en wonnen we weer wat kw's terug.
Bij 50% even snel foto.
Al met al gemiddeld bij het afzetten van de motor zag ik 34,5kw/100km. Alleen met 2 stuiterende kinderen op de achterbank geen foto genomen.
Nu wel eentje van de boordcomputer..maar die maakt er een zooitje van.
Al met al prima te doen met de caravan. Nu hadden we wel geluk bij fastned om daar prachtig te kunnen staan met laden we niet hoefde af te koppelen.
Verder rijd de combinatie super, had zo rond de 75 op de kogel, aanhangermodus uit, airco aan. Bij heuvel op zakt die totaal niet terug.
Tegendeel zelfs, er was een momentje dat ik even moest inhouden voor een vrachtauto heuvel op en kon niet meteen baantje om, toen het wel kon modus op normaal en pedaal naar beneden. Mijn vrouw verwachte al een gejank van de motor zoals vroeger met de fossielverbrander maar enige wat ze daarna deed was in de spiegels kijken of de caravan er nog wel achter hing. Zo soepel sprintte de auto heuvel op naar boven.
Al met al tot zover prima ervaring met de caravan.