Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:11
Tosemime schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:35:
Vanmiddag even langs het hoofdkantoor van Kia gereden om de kleur deep forest green in het echt te zien, ben blij met m'n keuze voor deze kleur :D
Goede keus ook. Vandaag weer een paar EV6’s zien rijden. Zwart, zwart, zwart, zwart. Typisch Nederlands. Enige afwisseling was een taxikenteken. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
DaMenaz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Goede keus ook. Vandaag weer een paar EV6’s zien rijden. Zwart, zwart, zwart, zwart. Typisch Nederlands. Enige afwisseling was een taxikenteken. :+
En dat terwijl ik zwart misschien wel de minst mooie kleur vind persoonlijk, met name op een Plus. Dan lijkt ie voor mij opeens heel ouderwets.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hebben jullie ook momenteel een Network error in de Kia Connect app?

Ben blij dat ik hem nog met Homey gekoppeld had want dat werkt wel gewoon.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
Ik wel ja

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
Yep.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:03:
[...]

En dat terwijl ik zwart misschien wel de minst mooie kleur vind persoonlijk, met name op een Plus. Dan lijkt ie voor mij opeens heel ouderwets.
Vind ook persoonlijk de kleur zwart echt niet mooi op de ev6. Terwijl ik veel zwarte auto’s heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Grappig, ik vind zwart juist wel mooi op de GT-line dan. Mat was mijn eerste kleur maar was niet leverbaar, rood durfde ik niet aan want hoe verkoopt dat over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:33:
Grappig, ik vind zwart juist wel mooi op de GT-line dan. Mat was mijn eerste kleur maar was niet leverbaar, rood durfde ik niet aan want hoe verkoopt dat over 5 jaar.
Op de GT Line is het stukken beter. Denk dat met die paar chrome accenten en andere bumpers de Plus in het zwart voor mij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
DaMenaz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Weet je zeker dat er geen gravity blue tussen zat? :9

Ben met je eens dat helemaal zwart niet mijn keuze zou zijn, ben wel heel blij met Gravity Blue. Een donkere kleur staat op de Plus in mijn ogen beter (ivm voorbumper, chrome accenten én zo komt de achterlichten/led-strip beter uit) een fellere/contrastrijkere kleur zou mijn keuze zijn als ik voor de GT-line was gegaan (valt de sportievere voorkant mooier uit). Maar dat is allemaal wel erg persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:51
Spijtig dat de kleuren zo beperkt zijn afhankelijk van het model dat je wil. Ik heb een zwarte GT besteld maar enkel omdat voor mij persoonlijk niet veel ander keuze was. Mocht wat mij betreft wel iets "flashier" kunnen voor een GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik zelf kon via pvl maar uit drie kleuren kiezen. Zwart, gravity bleu en installer grey. Wij hebben de installer grey gekozen, althans de baas in huis. Zelf wild ik de gravity bleu maar op het kleurenstaal van de dealer kwam het niet goed uit. Helaas heb ik die kleur ook nog geen goede foto of in het echt gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Joer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:18:
Ik zelf kon via pvl maar uit drie kleuren kiezen. Zwart, gravity bleu en installer grey. Wij hebben de installer grey gekozen, althans de baas in huis. Zelf wild ik de gravity bleu maar op het kleurenstaal van de dealer kwam het niet goed uit. Helaas heb ik die kleur ook nog geen goede foto of in het echt gezien
Ziet er uit als zwart behalve als je dichterbij komt of hij vol in de zon staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Vandaag op en neer naar de drie landenpunt gereden. Totaal 300km. Wat is het een fijne auto _/-\o_

Ook in de heuvels rijdt hij lekker en naar beneden is helemaal leuk.

[ Voor 26% gewijzigd door De Ideale Man op 25-05-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
roelwillems schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Weet je zeker dat er geen gravity blue tussen zat? :9

Ben met je eens dat helemaal zwart niet mijn keuze zou zijn, ben wel heel blij met Gravity Blue. Een donkere kleur staat op de Plus in mijn ogen beter (ivm voorbumper, chrome accenten én zo komt de achterlichten/led-strip beter uit) een fellere/contrastrijkere kleur zou mijn keuze zijn als ik voor de GT-line was gegaan (valt de sportievere voorkant mooier uit). Maar dat is allemaal wel erg persoonlijk natuurlijk ;)
Ze waren echt zwart. :)

Overigens zei ik niks over mooi/lelijk. Dat is voor iedereen persoonlijk. Alleen kiezen we in Nederland zo vaak voor zwart, grijs en wit. Beetje kleur, zoals die groene waar ik op reageerde, is dan wel wekom.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Komt de rotzooi niet binnen via de ventilatie kleppen onderaan de voorkant? Iets van een gaas erachter zou wellicht al helpen, maar goed kom je daar bij? Je kunt de kleppen niet zelf openzetten en van buitenaf wordt sowieso lastig denk ik?
Ja misschien komt daar ook rommel naar binnen. Maar ook door de spleet onder de ' motorkap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Ja misschien komt daar ook rommel naar binnen. Maar ook door de spleet onder de ' motorkap'.
Dat is toch dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Zijn hier Belgische EV6 rijders die hun verzekeringskosten kenbaar willen maken? Ben benieuwd wat de EV6 me gaat kosten. Graag opgave van type en/of kW.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Oke dit weekend op pad met de sleurhut, 233km vanuit middelburg naar de Belgische ardennen.
(Awd gt-line, 20", hobby 540, (230breed) 1500kg schoon aan de haak)

Vertrokken vanmorgen met wind op de zij, 93km op de cruise. Af en toe een vrachtwagen inhalend. Wind Variërend van zij-voor tot zij-achter. Zeeuwse weg.
Verbruik bleef lang op ca 37kw/100km. Rond antwerpen file en na antwerpen liep het verbruik gauw terug naar een nette 34kw/100km.
Bij diepenbeek een fastned opgezocht zat op ca 30% accu (165km inmiddels gereden) keurig kunnen laden met 234kw. 15min, snelle plasstop en weer door de heuvels in met wind tegen en heuvel op ging het verbruik soms zelfs naar 60kw gelukkig na elk heuveltje kwam weer een dalletje en wonnen we weer wat kw's terug.

Bij 50% even snel foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p9OxbnFrILBSsB-3pWXqYug3Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybvfed3e2sQ1vW0ogFr6CHRn.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al gemiddeld bij het afzetten van de motor zag ik 34,5kw/100km. Alleen met 2 stuiterende kinderen op de achterbank geen foto genomen.

Nu wel eentje van de boordcomputer..maar die maakt er een zooitje van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGMkU7QwMjAl8sWBJKlbgZ_Npk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYT94GyzlVr6YZwUhfq75huq.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al prima te doen met de caravan. Nu hadden we wel geluk bij fastned om daar prachtig te kunnen staan met laden we niet hoefde af te koppelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZn-GsNUCXwjEIZYowqNOjMXTDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQ2v0gPb7L7eZIhdGhix599P.jpg?f=fotoalbum_large

Verder rijd de combinatie super, had zo rond de 75 op de kogel, aanhangermodus uit, airco aan. Bij heuvel op zakt die totaal niet terug.

Tegendeel zelfs, er was een momentje dat ik even moest inhouden voor een vrachtauto heuvel op en kon niet meteen baantje om, toen het wel kon modus op normaal en pedaal naar beneden. Mijn vrouw verwachte al een gejank van de motor zoals vroeger met de fossielverbrander maar enige wat ze daarna deed was in de spiegels kijken of de caravan er nog wel achter hing. Zo soepel sprintte de auto heuvel op naar boven.

Al met al tot zover prima ervaring met de caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
grotegok schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:00:
Vandaag de subwoofer op de aansluiting van de Meridian aangesloten. Geheel gevoed door een 230v PSU met condensator als buffer. Handig gebruik gemaakt van de in de auto aanwezige stopcontact.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
interessant. Kun je hier wat meer over vertellen wat ik hiervoor nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:35:
[...]

Op de GT Line is het stukken beter. Denk dat met die paar chrome accenten en andere bumpers de Plus in het zwart voor mij het niet doet.
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik heb de White Pearl gekozen in de Plus uitvoering. Ik heb lang getwijfeld tussen de GT line en Plus maar ik vind het uiterlijk van de Plus echt veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jack1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Gelukkig dat smaken verschillen. Ik heb de White Pearl gekozen in de Plus uitvoering. Ik heb lang getwijfeld tussen de GT line en Plus maar ik vind het uiterlijk van de Plus echt veel mooier.
Ik heb zelf ook een Plus maar dat was meer geld dat de doorslag gaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
JPoers83 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:23:
Oke dit weekend op pad met de sleurhut, 233km vanuit middelburg naar de Belgische ardennen.
(Awd gt-line, 20", hobby 540, (230breed) 1500kg schoon aan de haak)

Vertrokken vanmorgen met wind op de zij, 93km op de cruise. Af en toe een vrachtwagen inhalend. Wind Variërend van zij-voor tot zij-achter. Zeeuwse weg.
Verbruik bleef lang op ca 37kw/100km. Rond antwerpen file en na antwerpen liep het verbruik gauw terug naar een nette 34kw/100km.
Bij diepenbeek een fastned opgezocht zat op ca 30% accu (165km inmiddels gereden) keurig kunnen laden met 234kw. 15min, snelle plasstop en weer door de heuvels in met wind tegen en heuvel op ging het verbruik soms zelfs naar 60kw gelukkig na elk heuveltje kwam weer een dalletje en wonnen we weer wat kw's terug.

Bij 50% even snel foto.
[Afbeelding]

Al met al gemiddeld bij het afzetten van de motor zag ik 34,5kw/100km. Alleen met 2 stuiterende kinderen op de achterbank geen foto genomen.

Nu wel eentje van de boordcomputer..maar die maakt er een zooitje van.
[Afbeelding]

Al met al prima te doen met de caravan. Nu hadden we wel geluk bij fastned om daar prachtig te kunnen staan met laden we niet hoefde af te koppelen.
[Afbeelding]

Verder rijd de combinatie super, had zo rond de 75 op de kogel, aanhangermodus uit, airco aan. Bij heuvel op zakt die totaal niet terug.

Tegendeel zelfs, er was een momentje dat ik even moest inhouden voor een vrachtauto heuvel op en kon niet meteen baantje om, toen het wel kon modus op normaal en pedaal naar beneden. Mijn vrouw verwachte al een gejank van de motor zoals vroeger met de fossielverbrander maar enige wat ze daarna deed was in de spiegels kijken of de caravan er nog wel achter hing. Zo soepel sprintte de auto heuvel op naar boven.

Al met al tot zover prima ervaring met de caravan.
Dank voor het delen van deze ervaring. Omdat ik ook met de caravan icm EV6 op stap zal gaan is dit erg interessant om te lezen. Het verbruik valt mij niet tegen, en vind ik eigenlijk zelfs netjes voor deze combinatie.

Overigens heb ik straks (hopelijk eind van de week) ook een blauwe AWD GT-line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Nog een vraagje over verzekeringen. Ik weet dat daar al een paar keer over gesproken is hier, maar ik meen me te herinneren dat de verzekering via de Kia dealer er eentje was waar geen alarmklasse 3 of hoger vereist wordt. Nu heb ik een offerte gekregen, maar die bevat wel de eis voor “Terugvindsysteem TV01 OF Alarmsysteem met hellingshoekdetectie”. Heb ik het verkeerd onthouden of zijn de voorwaarden aangepast?

Ik zal dan ook op zoek moeten naar een alternatief. Tot nu toe heb ik Inshared in gezien voor een redelijke prijs en die lijken geen aanvullende eisen te stellen. Daarnaast lijkt ABN Amro scherp in prijs al hebben ze wel een verhoogd eigen risico als het alarmsysteem niet aan de eisen voldoet.

Heeft iemand nog tips voor bepaalde verzekeraars?

https://www.abnamro.nl/nl...utoverzekering/index.html
Beveiligingsklassen

Met een goed beveiligde auto heeft u geen eigen risico bij (poging tot) diefstal, inbraak of joyriding. Stichting Certificering Motorrijtuigen heeft verschillende beveiligingsklassen bepaald. Voldoet uw auto hier niet aan, dan heeft u een eigen risico van 2,5% van de cataloguswaarde (met een minimum van € 375).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:11:
Nog een vraagje over verzekeringen. Ik weet dat daar al een paar keer over gesproken is hier, maar ik meen me te herinneren dat de verzekering via de Kia dealer er eentje was waar geen alarmklasse 3 of hoger vereist wordt. Nu heb ik een offerte gekregen, maar die bevat wel de eis voor “Terugvindsysteem TV01 OF Alarmsysteem met hellingshoekdetectie”. Heb ik het verkeerd onthouden of zijn de voorwaarden aangepast?

Ik zal dan ook op zoek moeten naar een alternatief. Tot nu toe heb ik Inshared in gezien voor een redelijke prijs en die lijken geen aanvullende eisen te stellen. Daarnaast lijkt ABN Amro scherp in prijs al hebben ze wel een verhoogd eigen risico als het alarmsysteem niet aan de eisen voldoet.

[...]
Bij de Kia-verzekering trekken ze de grens bij 60k. Zit je daarboven dan komen er aanvullende beveiligingseisen, zit je daaronder dan volstaat de standaard startonderbreker. Ik heb de accessoires niet volledig meeverzekerd om net onder de 60k te blijven. Met 5 jaar nieuwwaarde vond ik het een goede aanbieding.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:11:

[...]
Ik zit ook bij Inshared.
Prima verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Ik zit ook bij Inshared.
Prima verzekering
Hier ook, maar of het wat is kan ik niet zeggen. Wel aan de prijs, maar de prijzen waren overal hard gestegen.

Wel al even discussie met hun over of mijn coating wel meeverzekerd is. Normaal wel, maar ze doen er heel vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
ERN5T schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Bij de Kia-verzekering trekken ze de grens bij 60k. Zit je daarboven dan komen er aanvullende beveiligingseisen, zit je daaronder dan volstaat de standaard startonderbreker. Ik heb de accessoires niet volledig meeverzekerd om net onder de 60k te blijven. Met 5 jaar nieuwwaarde vond ik het een goede aanbieding.
Ah, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Goeie tip, ik zal dat eens navragen bij hen.

5 jaar nieuwwaarde is inderdaad erg netjes. Wel is de premie van de Kia verzekering vrij hoog in vergelijking met ABN (ca 30% verschil). De voorwaardes zijn wel wat anders, maar een nieuwwaarderegeling van 3 jaar bij ABN vind ik op zich ook voldoende. Voor de rest moet ik het nog wat beter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:06:
[...]

Ah, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Goeie tip, ik zal dat eens navragen bij hen.

5 jaar nieuwwaarde is inderdaad erg netjes. Wel is de premie van de Kia verzekering vrij hoog in vergelijking met ABN (ca 30% verschil). De voorwaardes zijn wel wat anders, maar een nieuwwaarderegeling van 3 jaar bij ABN vind ik op zich ook voldoende. Voor de rest moet ik het nog wat beter bekijken.
Wat me vooral bij Kia verbaasde was dat er dingen waren uitgesloten, zoals molest, en dat het zo'n enorm slechte reviews krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Ik zit ook bij Inshared.
Prima verzekering
In het verleden heb ik oa mijn auto ook bij Inshared verzekerd. Nooit problemen mee gehad, maar ja ik had daar ook nooit wat geclaimd. En dat zijn over het algemeen de momenten waarop je merkt hoe de verzekeraar handelt.

Maar naast de Kia verzekering, ABN Amro staat Inshared in het rijtje van kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:08:
[...]

In het verleden heb ik oa mijn auto ook bij Inshared verzekerd. Nooit problemen mee gehad, maar ja ik had daar ook nooit wat geclaimd. En dat zijn over het algemeen de momenten waarop je merkt hoe de verzekeraar handelt.

Maar naast de Kia verzekering, ABN Amro staat Inshared in het rijtje van kanshebbers.
ABN AMRO heb ik ook over getwijfeld, maar dan moest ik ook een rekening openen en geen zin in al dat geregeld. Beetje dom van hun want zo raken ze eerder klanten kwijt dan dat ze ze erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:08:
[...]

Wat me vooral bij Kia verbaasde was dat er dingen waren uitgesloten, zoals molest, en dat het zo'n enorm slechte reviews krijgt.
Er zijn wel meerdere verzekeraars die molest uitsluiten. B.v. bij ABN Amro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:11:
[...]

ABN AMRO heb ik ook over getwijfeld, maar dan moest ik ook een rekening openen en geen zin in al dat geregeld. Beetje dom van hun want zo raken ze eerder klanten kwijt dan dat ze ze erbij krijgen.
Klopt. Nu wil het toeval dat ik/we daar sinds een dik jaar een bankrekening heb. Gedaan voor wat spreiding: alle rekeningen bij 1 bank leek me niet slim meer vanwege mogelijk faillissement, storingen in internet bankieren en/of pintransacties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Er zijn wel meerdere verzekeraars die molest uitsluiten. B.v. bij ABN Amro.
Bij telefonisch navraag blijkt dus vandalisme niet verzekerd bij Kia. Althans dat zeiden ze tegen mij. Dat is lekker dan als iemand je auto bekrast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:49
Joer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:18:
De baas in huis.
Je zit blijkbaar behoorlijk onder de plak.
Mij liet ze alle vrijheid, als het maar rood was.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
JPoers83 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:23:
Waarom de aanhangermodus uit?
Wat doet de aanhangermodus eigenlijk (heb de ev6 nog niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
HansAuutB schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:37:
[...]

Waarom de aanhangermodus uit?
Wat doet de aanhangermodus eigenlijk (heb de ev6 nog niet)?
Aanhangermodus houdt bij de awd de voorste motor permanent ingeschakeld (in ecomodus) zodat er optimale prestaties worden geleverd.
Ook is dan ipedal niet beschikbaar. Iets wat ik in een file best prettig vind om te gebruiken.

Voor mijn gevoel zorgde dit voor een hoger verbruik. Zodra ik vermogen nodig had kon ik naar rijmodus 'normaal' schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:25
Franciesco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:06:
[...]

Je zou ook bij ASR kunnen kijken. Deze biedt een nieuwwaarde regeling aan van 2 of 3 jaar.
Hoe kan je de premie van de KIA verzekering opvragen?
Op https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/verzekeren/ kan ik niks vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door R20141016 op 26-05-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:01:
[...]

Je zou ook bij ASR kunnen kijken. Deze biedt een nieuwwaarde regeling aan van 2 of 3 jaar.
Hoe kan je de premie van de KIA verzekering opvragen?
Op https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/verzekeren/ kan ik niks vinden.
Via de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Hmmm ik zie in de voorwaarden van KIA dat je in het geval van schade in het buitenland geen vervangend vervoer krijgt. Zo vergoeden de kosten die je maakt om terug naar Nederland te gaan maar de rest van de vakantie kan je vergeten. Zuur dus als je op je 1e vakantie dag flinke schade rijdt...

Bij andere verzekeraars krijg je meestal de resterende vakantiedagen vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:
Hmmm ik zie in de voorwaarden van KIA dat je in het geval van schade in het buitenland geen vervangend vervoer krijgt. Zo vergoeden de kosten die je maakt om terug naar Nederland te gaan maar de rest van de vakantie kan je vergeten. Zuur dus als je op je 1e vakantie dag flinke schade rijdt...

Bij andere verzekeraars krijg je meestal de resterende vakantiedagen vervangend vervoer.
Ja ik vond het ook maar matige voorwaarden. Leuk die 5 jaar nieuwwaarde, maar dat is het enige echte pluspunt.

Meer info en reviews over de maatschappij achter de verzekering:

https://zeker.com/verzekeringen/autoverzekering/bovemij/

https://nl.trustpilot.com...ring.nl%2Fautoverzekering

Het is voor mij al voldoende om het niet te doen als een bedrijf zo vaag is over wie er nu achter zit etc. Noem het gewoon duidelijk "Verzekering X" van "Bedrijf Y" en niet van die constructies dat het als tig producten op de markt verkrijgbaar is, met vaak ook verschillende voorwaarden.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 26-05-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Ja ik vond het ook maar matige voorwaarden. Leuk die 5 jaar nieuwwaarde, maar dat is het enige echte pluspunt.

Meer info en reviews over de maatschappij achter de verzekering:

https://zeker.com/verzekeringen/autoverzekering/bovemij/

https://nl.trustpilot.com...ring.nl%2Fautoverzekering

Het is voor mij al voldoende om het niet te doen als een bedrijf zo vaag is over wie er nu achter zit etc. Noem het gewoon duidelijk "Verzekering X" van "Bedrijf Y" en niet van die constructies dat het als tig producten op de markt verkrijgbaar is, met vaak ook verschillende voorwaarden.
De Kia-verzekering hoeft niet via de dealer, kan ook rechtstreeks, via de website.
Molest wordt door de meeste verzekeringen uitgesloten en vandalisme is gewoon meeverzekerd.
De argumenten in de negatieve recensies waren voor mij niet bepaald overtuigend.
In mijn geval voordeliger dan bij Inshared (- €120,-/jaar), met 5 jaar nieuwwaarde genoeg redenen om voor de Kia (Bovemij) verzekering te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:07:
[...]

De Kia-verzekering hoeft niet via de dealer, kan ook rechtstreeks, via de website.
Molest wordt door de meeste verzekeringen uitgesloten en vandalisme is gewoon meeverzekerd.
De argumenten in de negatieve recensies waren voor mij niet bepaald overtuigend.
In mijn geval voordeliger dan bij Inshared (- €120,-/jaar), met 5 jaar nieuwwaarde genoeg redenen om voor de Kia (Bovemij) verzekering te kiezen.
Toen ik vroeg naar vandalisme werd er erg vaag gedaan, een schriftelijke bevestiging dat het wel gedekt is heb ik nooit gekregen, wel gevraagd. Verder was schade door een opstand of rellen ook uitgesloten. Iets dat bij andere verzekeraars in een aantal gevallen in ieder geval niet zo is.

Waren ook positieve punten, maar geen eigen risico enkel bij Kia zelf vond ik eerder een nadeel voor mezelf. Ga liever naar een specialist, persoonlijke slecht ervaring met merkgagarages die zelf schadeherstel doen of uitbesteden aan de goedkoopste aanbieder.

Doe vooral waar je je goed bij voelt en hoop dat je nooit gebruik hoeft te maken van de verzekering. Ik heb dus inshared en ook daar is niet alles hosanna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
HansAuutB schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:28:
[...]

De baas in huis.
Mijn ene baas eist dat het een metallic lak is, dus besloot ik om de standaard optie te kiezen en mijn lease budget zoveel mogelijk in opties te steken. De andere vond de EV6 van achter niet mooi, maar van het alternatief (Ioniq 5) moest ze al helemaal niets weten dus ze is overstag gegaan d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Mini-me schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Mijn ene baas eist dat het een metallic lak is, dus besloot ik om de standaard optie te kiezen en mijn lease budget zoveel mogelijk in opties te steken. De andere vond de EV6 van achter niet mooi, maar van het alternatief (Ioniq 5) moest ze al helemaal niets weten dus ze is overstag gegaan d:)b
Jij bespreekt auto keuze met vrouw EN minnares???? :?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:19:
[...]

Jij bespreekt auto keuze met vrouw EN minnares???? :?
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Maandag wordt de EV6 definitief besteld. Privé wagen wel.

GT-line met warmtepomp, 20" velgen en premium pack, trekhaak en een set wintervelgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfG3-0MSyuxCSZaNqSVInwSyDqY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D4OtYi23bGbciMA9zeei4PGk.png?f=fotoalbum_large

De kleur zal het matte moonscape worden normaal gezien, maar nu lees ik ier problemen met de leverbaarheid, dus ik zal maandag eens horen wat de dealer te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
R20141016 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:

Vervangend vervoer kun je regelen in je reisverzekering.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
HansAuutB schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:28:
[...]

De baas in huis.
Dus jou ketting is net zo lang als de mijne. En is toch heerlijk om onder de vrouwelijke plak te zitten. Tenzij die van jou uitgedroogd is :+ 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Bij FBTO allrisk verzekering zouden wij met 75% no-claim €104,- per maand betalen met een eigen risico van €150,- schade door vandalisme ect ect worden wel vergoed.

Als jaren verzekerd bij de FBTO en nooit problemen gehad en al genoeg geclaimt. Zoals als afgelopen maart op de terug weg van vakantie. Had m’n automaat (dsg7) in de prak gereden. En gebeurde natuurlijk op een zaterdag in België. Altijd voordat we op vakantie gaan zet ik de module pechhulp buitenland aan voor nog geen €5,- en als ik terug kom zet ik hem gelijk weer uit. Als de auto niet binnen 2 werkdagen gerepareerd kan worden kreeg ik vervangend vervoer en als het wel lukte om te repareren kregen wij 2 overnachtingen. Mijn geval niet mogelijk om te repareren en alle garages waren dicht op zaterdag. Oké dan werd het een leen auto. Helaas voor mijn wensen was er geen leen auto te vinden. Ik wilde al mijn wintersport spullen mee nemen dus had een grote auto nodig. Geen probleem we werken met een Taxi busje opgehaald en vanaf Brussel naar Brielle in Nederland terug gebracht is z’n 200km. Een week later was de auto netjes afgezet bij een garage naar keuze. Wij zijn altijd zeer te spreken over FBTO. Altijd werd alles netjes afgehandeld. Ook met diverse schades aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
De premie betreft wel een plus 77kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Joer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Dus jou ketting is net zo lang als de mijne. En is toch heerlijk om onder de vrouwelijke plak te zitten. Tenzij die van jou uitgedroogd is :+ 7(8)7 7(8)7
Ik mag dan wel weer binnen slapen. Ze is wel lief, soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
HansAuutB schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Ik mag dan wel weer binnen slapen. Ze is wel lief, soms.
🤣🤣🤣 lmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Kinderen, even weer on topic aub *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel een beetje jammer dat KIA zoveel tijd nodig heeft om een update die in de VS en Zuid-Korea al bijna 1 of zelfs 2 maanden uit is naar Europa te brengen...

Android Auto widescreen where are you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Mini-me schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Kinderen, even weer on topic aub *O* oOo
Waar hadden we het ook alweer over 🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:58:
Wel een beetje jammer dat KIA zoveel werk nodig heeft om een update die in de VS en Zuid-Korea al bijna 1 of zelfs 2 maanden uit is naar Europa te brengen...

En wat zeggen ze dan als je bent met wat je net zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:59:
[...]

En wat zeggen ze dan als je bent met wat je net zegt?
Je bedoelt als je belt? Alsof dat zin heeft. Ze kunnen niet eens zeggen wanneer mijn trekhaak komt die ik in november 2021 besteld heb.

Kia Nederland weet niks of zegt niks en verwijst naar de dealer en die wijst naar Kia Nederland en dat die niks weten. Beetje slap van een importeur.

Zou handig zijn als ik niet weer een vakantie boek waarbij we de fietsen willen meenemen en die dan vervolgens niet door kan gaan (zoals gepland)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

REMNET schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:00:
weet iemand hoe het slot werkt van de opberger tussen de voorstoelen, er zit een slot je in echter ben er nog niet uit hoe deze werkt. als je namelk je zelf toegang verschaft onder de "laadplek" voor je telefoon zit daar wel het complete mechaniek echter hoe het bedient kan worden?
Hij valt op slot als de auto tijdens een ongeval ondersteboven komt te liggen, die uitleg heb ik een keer hier of op de EV6-subreddit gelezen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Je bedoelt als je belt? Alsof dat zin heeft. Ze kunnen niet eens zeggen wanneer mijn trekhaak komt die ik in november 2021 besteld heb.

Kia Nederland weet niks of zegt niks en verwijst naar de dealer en die wijst naar Kia Nederland en dat die niks weten. Beetje slap van een importeur.

Zou handig zijn als ik niet weer een vakantie boek waarbij we de fietsen willen meenemen en die dan vervolgens niet door kan gaan (zoals gepland)...
Als je een andere dealer belt dan waar jij je auto vandaan hebt en het probleem uitlegt? De dealer waar mij auto besteld is via leaseplan staat mij constant goed te woord en zoekt ook dingen uit voor me. Hij belde mij zelfs van de week op om te zeggen dat het geschil tussen Kia nl en leasemaatschappij. Dit hoefde hij niet te doen maar hij had een paar weken belooft dat ie zou bellen als ie wat meer weet.

Het blijkt maar weer de ene dealer is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
DaMenaz schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Vervangend vervoer kun je regelen in je reisverzekering.
Klopt, maar dan gaat die premie ook weer omhoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonRoo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
Binnenkort richting Zuid Europa en maak ik gebruik van een elektronische zender voor de tolwegen in Frankrijk en Italie. Enig idee welk deel van de voorruit het meest geschikt is om de zender te plakken? In de handleiding kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
AntonRoo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:20:
Binnenkort richting Zuid Europa en maak ik gebruik van een elektronische zender voor de tolwegen in Frankrijk en Italie. Enig idee welk deel van de voorruit het meest geschikt is om de zender te plakken? In de handleiding kan ik het niet vinden.
https://www.anwb.nl/vakan...ng/tolbadge/hoe-werkt-het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonRoo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
Achter de spiegel…maar dat gaat niet passen door de plastic kap die daar zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmkZJt5knayUPkcVmhNT9Pfgo1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Th2q8XkYpBBN6hp3jnmFQX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Hema heeft ook een interessante premie incl. 3 jaar nieuwwaarde garantie.
Premie voor mij iets meer dan € 71 (15 schadevrije jaren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
Hij komt goed uit de euro ncap test!

Wat betreft verzekeringspremie lijkt de ANWB ook gunstig, ik heb alleen niet alle voorwaarden bekeken.

[ Voor 28% gewijzigd door mark2000 op 26-05-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik kom uit voor vezekering rond de € 60,00 per maand voor een Gt-line rwd incl. 3 jaar nieuwaarde. Weet niet wat de prijzen gaan doen voordat ie geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FearTheBen schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:07:
Ik kom uit voor vezekering rond de € 60,00 per maand voor een Gt-line rwd incl. 3 jaar nieuwaarde. Weet niet wat de prijzen gaan doen voordat ie geleverd wordt.
Allemaal afhankelijk van hoeveel schadevrije jaren je hebt natuurlijk. Maar toen ik bij inshared een berekening maakte op basis van merk en type was de maandprijs 30 euro lager dan toen ik mijn kenteken invoerde...

Dus verkijk je daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:08:
[...]

Allemaal afhankelijk van hoeveel schadevrije jaren je hebt natuurlijk. Maar toen ik bij inshared een berekening maakte op basis van merk en type was de maandprijs 30 euro lager dan toen ik mijn kenteken invoerde...

Dus verkijk je daar niet op.
Heb 20 schade vrije jaren en betaal nu voor mijn forester e-boxer € 65,00 per maand. Maar met een hogere catalogus waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Bij telefonisch navraag blijkt dus vandalisme niet verzekerd bij Kia. Althans dat zeiden ze tegen mij. Dat is lekker dan als iemand je auto bekrast.
Daarom heb ik de KIA bovemij (niet de KIA dealer) verzekering genomen. 5 jaar nieuwwaarde en ook vandalisme. Premie was nog iets voordeliger ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8sqZd8c8gePWUDTHciYhf5Ma_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CrhJaNZmBwdc7XiUGIUqABuz.png?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:16:
[...]

Daarom heb ik de KIA bovemij (niet de KIA dealer) verzekering genomen. 5 jaar nieuwwaarde en ook vandalisme. Premie was nog iets voordeliger ook.

[Afbeelding]
De KIA dealer verzekering is die van Bovemij. Dat is één en hetzelfde... Voor de voorwaarden werd verwezen naar de site van Bovemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:58:
Wel een beetje jammer dat KIA zoveel tijd nodig heeft om een update die in de VS en Zuid-Korea al bijna 1 of zelfs 2 maanden uit is naar Europa te brengen...

Als je de Ottocast-dongle gebruikt. Die heeft al widescreen voor AA.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Als je de Ottocast-dongle gebruikt. Die heeft al widescreen voor AA.
Ik ben genezen van dongles na het debacle dat AA Wireless heet. 100 euro weggegooid. Die gok ga ik niet nog eens nemen. Dan maar met een kabel.

Ga denk ik toch een iPhone kopen. Al is het maar een losse iPhone die ik in de auto laat liggen enkel voor carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Ik ben genezen van dongles na het debacle dat AA Wireless heet. 100 euro weggegooid. Die gok ga ik niet nog eens nemen. Dan maar met een kabel.

Ga denk ik toch een iPhone kopen. Al is het maar een losse iPhone die ik in de auto laat liggen enkel voor carplay.
Laat die telefoon alsjeblieft eruit als je niet in de auto zit, voor je ruit wordt ingetikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Laat die telefoon alsjeblieft eruit als je niet in de auto zit, voor je ruit wordt ingetikt...
Uiteraard niet in het zicht hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Een geruststelling. Google komt voor de zomer met een AA versie (versienaam coolwalk) uit die zelf widescreen ondersteunt. Dan kan het ook zonder KIA updates.

https://www.notebookcheck...ar-displays.619937.0.html

[ Voor 11% gewijzigd door JanAllElectric op 26-05-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:24:
[...]

Uiteraard niet in het zicht hè.
Tegenwoordig ook geen nut meer, hoe ze het doen weet ik niet, maar met een iPhone uit het zicht en op vliegtuigstand is bij mij in 2019 de ruit ingetikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:26:
[...]

Tegenwoordig ook geen nut meer, hoe ze het doen weet ik niet, maar met een iPhone uit het zicht en op vliegtuigstand is bij mij in 2019 de ruit ingetikt...
Hmm ok, geen idee hoe ze dat doen dan.

Wordt je paranoïde van tegenwoordig. Heb de sleutels thuis ook al in een faraday doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Hmm ok, geen idee hoe ze dat doen dan.

Wordt je paranoïde van tegenwoordig. Heb de sleutels thuis ook al in een faraday doos.
De wagenparkbeheerder had een idee dat ze de accu's konden uitlezen ofzo, zouden straling afgeven. Maar dat lijkt me vrij sterk. Maar ze hebben precies de ruit ingetikt waar het lag, rechtsachter onder de mat.

Faraday doos heb ik dan niet, maar de sleutels hangen bij mij in het midden van mijn huis, en ook de auto staat nog achter een hek (met de afstandsbediening in de auto dat wel).

Had de sleutel trouwens nog iets van een uit modus als deze niet bewoog? Meende dat sommige merken/sleutels dat hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
mark2000 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:00:
Wat betreft verzekeringspremie lijkt de ANWB ook gunstig, ik heb alleen niet alle voorwaarden bekeken.
De ANWB heb ik toevallig ook berekend en is inderdaad gunstig geprijsd (zeker nu met 15% korting eerste jaar). Echter is (iig voor een AWD GT-line) minimaal alarmklasse 2 verplicht. En die zit er helaas niet op.

Tot nu toe lijkt voor mij Unive de gunstigste (met 3 jaar nieuwwaarderegeling). En tot €85k hebben ze geen alarmeis (staat op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
FearTheBen schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:07:
Bij welke verzekeraar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:31:
[...]

De wagenparkbeheerder had een idee dat ze de accu's konden uitlezen ofzo, zouden straling afgeven. Maar dat lijkt me vrij sterk. Maar ze hebben precies de ruit ingetikt waar het lag, rechtsachter onder de mat.

Faraday doos heb ik dan niet, maar de sleutels hangen bij mij in het midden van mijn huis, en ook de auto staat nog achter een hek (met de afstandsbediening in de auto dat wel).

Had de sleutel trouwens nog iets van een uit modus als deze niet bewoog? Meende dat sommige merken/sleutels dat hadden.
Better safe than sorry dan maar. Auto staat hier gewoon op de oprit, hangt wel een camera maar voor gerichte autodieven helpt dat niet.

Ik hoop dat ze een uit stand hebben, maar ja zeker weten doe ik het niet. Weet wel dat de KIA toch iets van een alarm heeft, laatst mezelf opgesloten in de auto om remote climate te testen en toen ik de deur open deed ging het alarm af.

Horen de buren toch liever het pong pong achteruitrij geluid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
Bij alliance direct, maar voor een awd moet er een peilzender in kosten rond € 500,00 en nog € 10,00 per maand voor de meldkamer. Vandaar dat ik heb gekozen voor de rwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Allianz direct stelt voor mijn AWD alleen alarmklasse 3 (niet 4 of 5 met peilzender/voertuigvolgsysteem). Tenminste: die melding gaf het systeem toen ik een berekening maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Overigens was de prijs niet heel interessant bij Allianz direct: lag net iets boven Inshared.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:34:
[...]

Better safe than sorry dan maar. Auto staat hier gewoon op de oprit, hangt wel een camera maar voor gerichte autodieven helpt dat niet.

Ik hoop dat ze een uit stand hebben, maar ja zeker weten doe ik het niet. Weet wel dat de KIA toch iets van een alarm heeft, laatst mezelf opgesloten in de auto om remote climate te testen en toen ik de deur open deed ging het alarm af.

Elektromagnetisme kun je uitlezen. Ook als devices claimen uit te staan (wat bij Apple niet het geval is). Uit de auto halen is de enige oplossing.

Inzake autosleutel en faraday cage: is alleen op te lossen als je de auto instructie geeft om niet meer te luisteren naar de fob, dus het uitzetten van keyless entry. Dit kan (volgens mij) niet bij de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@king_dude Volgens mij is het juist zo dat sommige sleutels (niet de auto) zichzelf kunnen uitschakelen na een X aantal minuten wanneer er geen beweging van de sleutel gedetecteerd is. Hierdoor zend de sleutel geen signaal meer uit waardoor dat signaal ook niet meer op te vangen en te versterken is. En dus veiliger is tegen diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Franciesco schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:53:
@king_dude Volgens mij is het juist zo dat sommige sleutels (niet de auto) zichzelf kunnen uitschakelen na een X aantal minuten wanneer er geen beweging van de sleutel gedetecteerd is. Hierdoor zend de sleutel geen signaal meer uit waardoor dat signaal ook niet meer op te vangen en te versterken is. En dus veiliger is tegen diefstal.
En laat de Kia nu dit soort sleutels hebben. Het aantal minuten heb ik niet exact uitgeprobeerd, na een half uur doet de sleutel in ieder geval niets meer, mogelijk is de tijd korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Franciesco schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:53:
Klopt, maar is geen echte oplossing, omdat ze je alsnog pakken als je beweegt.
Er zijn ook sleutels die werken met een UWB chip. Die zijn het veiligst. Naast de oplossing om je keyless entry uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hebben de GT kopers hier al eerder iets over gehoord?
Gratis rijtraining voor eerste 200 GT kopers

Oh en de EV6 heeft vier iF design awards gewonnen. Maar deze vind ik toch wel het opvallendste:
Het geavanceerde infotainmentsysteem van de EV6 won de iF Design Award 2022 in de categorie 'Product Interface'. Het panoramische, gebogen scherm met zeer hoge resolutie ondersteunt en verbetert de ervaring van de bestuurder en harmonieert met de algehele esthetiek van het interieur. Met name de interfaces en het groene en violette kleurenpalet van het systeem vielen op bij de juryleden.
Als er iets geen (design) prijs verdient van de EV6 dan is het wel het infotainment systeem... 😂

[ Voor 65% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2022 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:34:
[...]

..
........................................................... Weet wel dat de KIA toch iets van een alarm heeft, laatst mezelf opgesloten in de auto om remote climate te testen en toen ik de deur open deed ging het alarm af.

Waarschijnlijk is dat dit.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 07:07:

Oh en de EV6 heeft vier iF design awards gewonnen. Maar deze vind ik toch wel het opvallendste:

[...]

Als er iets geen (design) prijs verdient van de EV6 dan is het wel het infotainment systeem... 😂
Persoonlijk vind ik de infotainment erg netjes en overzichtelijk. Kan alles prima vinden.
Ook juist geen overdreven gedoe met teveel visuele overgangen. BMW wordt altijd geprezen maar daar kan ik juist niet aanwennen. Het is een persoonlijke smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:49:
[...]

Persoonlijk vind ik de infotainment erg netjes en overzichtelijk. Kan alles prima vinden.
Ook juist geen overdreven gedoe met teveel visuele overgangen. BMW wordt altijd geprezen maar daar kan ik juist niet aanwennen. Het is een persoonlijke smaak.
Ik kan nooit wat vinden, maar gelukkig hoef ik er niet veel in te doen aangezien ik voor audio, bellen en navigatie android auto gebruik.

Als je belt via het KIA systeem komt er gewoon fullscreen de naam en nummer in beeld in een lettertype dat ik zonder bril, en ik heb -7, nog kan lezen. Of je nu aan het navigeren bent of niet...

Verder weet ik nooit waar wat staat in het menu, zo heb ik 1x de Ambient lighting ingesteld en daarna 3x gezocht maar nooit meer kunnen vinden. :X

PS. Ik ben zelf UX/UI designer, en mijn vingers jeuken elke dag weer als ik deze interface zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik kan nooit wat vinden, maar gelukkig hoef ik er niet veel in te doen aangezien ik voor audio, bellen en navigatie android auto gebruik.

Als je belt via het KIA systeem komt er gewoon fullscreen de naam en nummer in beeld in een lettertype dat ik zonder bril, en ik heb -7, nog kan lezen. Of je nu aan het navigeren bent of niet...

Verder weet ik nooit waar wat staat in het menu, zo heb ik 1x de Ambient lighting ingesteld en daarna 3x gezocht maar nooit meer kunnen vinden. :X

PS. Ik ben zelf UX/UI designer, en mijn vingers jeuken elke dag weer als ik deze interface zie...
Ik vind het infotainment systeem helemaal top, maar Ambient lighting kon ik de 2e keer ook maar niet vinden. Deze is dan ook echt goed verborgen. Ik vond hem gisteren wel, ook al kan ik zo uit mijn hoofd het al niet meer vertellen waar.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Even voor mijn beeldvorming.
Dit wordt er dus bedoelt met geen widescreen?
Of zit ik nu weer helemaal mis??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GtLtouRqrjLcLZ7Wa2Wm_Ivgzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20Qe28peq88f38JQukvG7VMg.jpg?f=fotoalbum_large

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik gebruik AA dus helemaal niet. Toevallig op de reis naar de ardennen dacht ik slim om ook Google als back-up ernaast te hebben. Kon dus niet omdat je die eerst met een stilstaande auto moet koppelen. Heb de auto gelukkig al een half jaar 8)7
In de zoe gebruiken we het wel omdat de renault een draak van een systeem heeft. De begeleiding van Google vind ik zeer onduidelijk. Ze praat teveel zonder te weten waar t omgaat.

Zoals gezegd ben ik zeer tevreden met het systeem in de Kia. Tuurlijk heb ik ook wensen die ik graag verbeterd/aangevuld zou willen zien.

Ambient lighting al zovaak ingesteld (kinderen willen zo graag een ander kleurtje, zo rijden we weer met roze lampjes of groen.) Dus die is moeiteloos gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:27:
Even voor mijn beeldvorming.
Dit wordt er dus bedoelt met geen widescreen?
Of zit ik nu weer helemaal mis??[Afbeelding]
Ja, als je widescreen hebt is die balk aan de zijkant ook gevuld met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik kwam deze video tegen over het automatisch fileparkeren met de EV6. Best impressive, al begreep ik uit de comments dat het ook nog vaak niet lukt.

YouTube: Kia EV6 Park Assist put to the test! Round 2 - No curbs were hurt! S...

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Ja, als je widescreen hebt is die balk aan de zijkant ook gevuld met Android Auto.
Ok..helder
En dat schijnt dus voor de zomer opgelost te zijn??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Ok..helder
En dat schijnt dus voor de zomer opgelost te zijn??
Het is de vraag waarom wij het nog niet hebben en Zuid-Korea (heel Azië?) en de VS wel.

Volgens de support chat van KIA:
the new software is currently in the testing phase and our engineers are targeting to launch within the next few Days.

to be honest with you we have not received the Exact Date of releasing the update yet from the engineers
but most expectation show that it will be released before the End of this month

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
Chevalric schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:37:
Ik kwam deze video tegen over het automatisch fileparkeren met de EV6. Best impressive, al begreep ik uit de comments dat het ook nog vaak niet lukt.

YouTube: Kia EV6 Park Assist put to the test! Round 2 - No curbs were hurt! S...
Ik heb de wagen nu exact 162 dagen maar heb dit nog nooit gebruikt/getest. Toch maar eens een keer uit proberen.

Denk ook dat ik dit van mijn vrouw en dochter ga eisen om altijd te gaan gebruiken..... :+
Pagina: 1 ... 154 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic