Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
EricEB schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Precies...en daarom staat bij mij altijd verlichting volledig aan. Gewoon beter zichtbaar voor overig verkeer.
Oh ja...met lichtbalk achter aan is ook gewoon mooier...
Ja ik ook, soms overdag vind ik dan met enkel DRL aan de voorkant mooier. Dus heb ik hem op stadslicht staan zodat de achterkant ook aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Dat weet ik niet. Ik antwoorde enkel bevestigend op zijn vraag hoe het dan werkt. ;)
Heeft weinig meerwaarde in een Kia EV6 topic. Leuk dat het op je BMW wel kan..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
@Phusebox je kan met niet geloven, prima. Maar heb toch echt gelezen die de DRL voor achter had aangezet zodat deze ook mee brand met voor overdag. Het moest ergens in de instelling staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:51:
@Phusebox je kan met niet geloven, prima. Maar heb toch echt gelezen die de DRL voor achter had aangezet zodat deze ook mee brand met voor overdag. Het moest ergens in de instelling staan
Geloof wel dat je het hebt gelezen. Maar geloof niet dat het kan ;)

Enkel als je de verlichting gewoon volledig aan zet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
LuPo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Heeft weinig meerwaarde in een Kia EV6 topic. Leuk dat het op je BMW wel kan..
:O

Man man man, wat zijn we weer lekker wakker.
Hij vraagt hoe die functie werkt, ik bevestig dat enkel met een voorbeeld. *;

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:54:
[...]

:O

Man man man, wat zijn we weer lekker wakker.
Hij vraagt hoe die functie werkt, ik bevestig dat enkel met een voorbeeld. *;
Hij vraagt als eerste hoe/waar je dat aanzet. En vraagt dat daarna nog een keer *;

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
LuPo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Hij vraagt als eerste hoe/waar je dat aanzet. En vraagt dat daarna nog een keer *;
Lees maar selectief en zoals het jou uitkomt. :O
Mobzy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Kun je vertellen waar/hoe je dat aanzet? Dan ben je dus op 'auto' altijd van voor en achter verlicht, ook als je dimlichten uitstaan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Heb ff gezocht en kwam dit tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwHkDX99d_q5y42ti8lNyZ1y0YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2I6VQud5vCLkBHhq3PnsNJx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Lees maar selectief en zoals het jou uitkomt. :O

[...]
Niet om het een of ander, maar je pikt er een vraag uit die specifiek gesteld wordt over de EV6, om vervolgens antwoord te geven voor een BMW? Dat is wel een beetje gek. Ik snap dat je blij bent met je auto, maar het is hartstikke irrelevant.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja ok, dat is wat ik zei, dan staat je "gewone" verlichting dus aan, en niet enkel je DRL + Ledbalk achter.
Dat is een optie, maar niet wat ik graag zou zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Ja ok, dat is wat ik zei, dan staat je "gewone" verlichting dus aan, en niet enkel je DRL + Ledbalk achter.
Dat is een optie, maar niet wat ik graag zou zien ;)
Dat is niet juist. De stand boven auto is de DRL plus de led balk achter.
De stand daarboven is met de koplampen erbij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Dat is niet juist. De stand boven auto is de DRL plus de led balk achter.
De stand daarboven is met de koplampen erbij aan.
Stadslicht is dus DRL, er is geen apart stadslicht?

Goed om te weten, nadeel is wel dat je dan 's avonds niet automatisch de juiste stand hebt. Maar goed de AUTO stand werkt ook al niet lekker dus dan maar handmatig switchen.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16
Dimlicht is de bovenste stand. DRL moet dan verplicht dimmen/uit.
Auto's die vanaf 2011 nieuw op de markt komen moeten standaard zijn voorzien van verlichting voor overdag. Dit om het voertuig overdag zichtbaar te maken voor anderen. De dagrijverlichting dient automatisch aan te gaan bij het starten van het voertuig of het omdraaien van het contact en voor minimaal 50% te dimmen bij aanschakelen van het stadslicht of dimlicht. Voor het later plaatsen van dagrijverlichting geldt dat het niet automatisch aan hoeft te gaan bij het starten van de auto of het omdraaien van het contact. Echter dient de dagrijverlichting wel voor minimaal 50% te dimmen bij het aanschakelen van het stadslicht of dimlicht. Ook gelden er bepaalde regels voor het plaatsen van de dagrijverlichting. Dit mag maar op bepaalde plaatsen bevestigd worden.
Als ik bovenstaande lees, zou DRL dus ook moeten dimmen met stand 3?

Kom elders weer dit tegen:
Dagrijverlichting moet een naderende auto overdag beter zichtbaar maken. Bij auto’s die na 30 januari 2015 hun typegoedkeuring hebben gekregen, moeten tegenwoordig de achterlichten tegelijkertijd met de dagrijlichten branden. Bij slecht zicht en in tunnels dien je overdag dimlicht te voeren. DRL staat automatisch aan wanneer de motor loopt. Wordt de verlichting aangezet, dan gaat het dagrijlicht automatisch uit.

[ Voor 145% gewijzigd door The__Virus op 24-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Goed om te weten, nadeel is wel dat je dan 's avonds niet automatisch de juiste stand hebt. Maar goed de AUTO stand werkt ook al niet lekker dus dan maar handmatig switchen.
Klopt inderdaad, wanneer je stadslicht inschakelt verandert er niets aan de DRL, bij sommige auto's wordt de DRL dan iets gedimd, maar volgens mij doet de EV6 dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:58
PieterSn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Mag ik vragen waar je dat in kan stellen?
Aah eigenlijk bedoel ik heel simpel het pookje voor het (knipper)licht gewoon draaien naar de dimlicht-stand. Ben je altijd goed zichtbaar. Dit hoef je overigens niet elke keer weer uit te zetten zoals dat in 'oudere auto's' moet.
[...]

Of dus standaard in de dimlicht stand (4 op bovenstaande plaatje). Switchen is dan ook niet meer nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door dosh op 24-05-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ook mooi deze mail van KIA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8sXbyo559J03T36oovYVPiQ8KI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/otg4hWvaY1t0jp1DkRf9FRdW.png?f=user_large

- Prijslijsten zijn niet te vinden
- De status zoals in het screenshot al helemaal niet (geen accu, bereik, rijstijl, deuren etc)
- Digitale handleiding is gewoon een linkje naar een PDF
- KM stand moet je zelf handmatig updaten

Mooi staaltje fake marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat screenshot is van hun vorige/oude app. Daar stonden die punten wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The__Virus schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:31:
Dat screenshot is van hun vorige/oude app. Daar stonden die punten wel in.
Dan moeten ze hun marketing materialen eens updaten. Dus nu krijg je minder functionaliteit want die prijslijsten vind je nergens, ook niet online. Inmiddels moet je nu 4 apps installeren van KIA om alles te vinden/gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joer
@Phusebox bij nader inzien moet jij je achter DRL niet aanzetten, dan heb je nog minder acceradius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 22:44
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:52:
@Phusebox bij nader inzien moet jij je achter DRL niet aanzetten, dan heb je nog minder acceradius
_O- _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:52:
Klopt ik moet immers al rijden met AC uit, muziek niet harder dan volume 30, rechter display uit en alle sfeerverlichting uit om nog enigszins een acceptabele range te halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Klopt ik moet immers al rijden met AC uit, muziek niet harder dan volume 30, rechter display uit en alle sfeerverlichting uit om nog enigszins een acceptabele range te halen. :+
Ik heb ook het vermoeden dat ze jou een 58kwh accupakket hebben gegeven. Klein foutje in de fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
Grote recall actie gaat eraan komen voor EV6 en Ioniq 5:
https://arstechnica.com/c...arly-20000-ioniq-5s-ev6s/

Elektronische handrem die spontaan los kan komen in uitzonderlijke gevallen.

Gelukkig et update eenvoudig op te lossen lijkt het, maar zal wel garagebezoek worden.

[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 24-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The__Virus schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:49:
Grote recall actie gaat eraan komen voor EV6 en Ioniq 5:
https://arstechnica.com/c...arly-20000-ioniq-5s-ev6s/

Elektronische handrem die spontaan los kan komen in uitzonderlijke gevallen.

Gelukkig maar kleinigheidje voor een update lijkt het.
Is al eerder gepost en zal vooral de VS betreffen voor zover bekend. En is gewoon een software update voor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Klopt dat had ik z’n twee weken geleden al gepost (nee ik hoef geen sticker). Ik denk dat het niet alleen voor de VS blijft maar dat dit wereldwijd gaat komen die terug roep actie. Want wat zou er in de VS anders moeten zijn dan in Europa qua handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
dosh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Eens, vanochtend in de auto reed ik ook een stukje achter een EV6. Voorlampen stonden aan, achter alleen niet. In een redelijke regenbui is dat toch wel wat je wilt.

Ik heb in het begin ergens direct mijn lampen op standaard ‘aan’ staan. Ben je zowel voor als achter goed zichtbaar.
Dagrijverlichting en je achterlichten aan doen. Zo rij ik meestal overdag als het slecht weer of mistig is.

Tweede stand van bovenaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het fijnste zou natuurlijk zijn, bij regendetectie altijd de volledige verlichting aan. Ik merk van vertraging met het intreden van de duisternis overigens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:40:
Het fijnste zou natuurlijk zijn, bij regendetectie altijd de volledige verlichting aan. Ik merk van vertraging met het intreden van de duisternis overigens niets.
Ligt er maar aan wat je gewend bent denk ik. Ik ben in ieder geval gewend dat de verlichting automatisch aangaat bij regen (al dan afhankelijk van intensiteit) of bij schemering/donkere wolken. Zo heb ik al gemerkt dat de verlichting even na 21u nog niet aan ging afgelopen weekend, en dat is minder dan een half uur voor zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:02:
[...]

Ligt er maar aan wat je gewend bent denk ik. Ik ben in ieder geval gewend dat de verlichting automatisch aangaat bij regen (al dan afhankelijk van intensiteit) of bij schemering/donkere wolken. Zo heb ik al gemerkt dat de verlichting even na 21u nog niet aan ging afgelopen weekend, en dat is minder dan een half uur voor zonsondergang.
Ik ben het bij regen ook gewend, dat vind ik wel een missertje van KIA. Lichten met de hand bedienen vind ik wel erg 2010, zo niet 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:51
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:02:
[...]

Is er nergens geen instelling om de gevoeligheid daarvan te bepalen? Bij onze Audi kan ik die gevoeligheid kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Bij mij springt de verlichting 9 van de 10 keer wel aan als het regent.
Ik bedoel dan wel regen, geen miezer.

Ik heb eigenlijk 0 klachten over de automatische verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 22:44
Loei123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:17:
Ik heb eigenlijk 0 klachten over de automatische verlichting.
Dat is niet de bedoeling hier hè, tevreden gebruikers. 🤭

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
DaMenaz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:39:
[...]

_O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
In de handleiding kom ik 2 soorten koelmiddel voor het aircosysteem tegen, type A heeft R-134a en type B heeft R-1234yf, welke beide ook een verschillende inhoud hebben!
Nu spreken ze eerder in de handleiding over type B = GT-line en Type A = overige, maar het is mij niet duidelijk of dat hier ook bedoeld wordt.

Willen sommige, die het geluk hebben hun auto al te hebben ontvangen, onder de voorklep kijken welk type koelmiddel gebruikt wordt en de hoeveelheid?
Puur interesse van mijn kant.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Ja.

En je krijgt een melding als je zonder dimlicht rijdt en de auto het toch wel donker begint te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Je zou het bijna denken hé.

Ook super tevreden over het snelladen overigens.
En over de audio.
Over de acceleratie.
Over de verlichting.
Over de looks.

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:54:
In de handleiding kom ik 2 soorten koelmiddel voor het aircosysteem tegen, type A heeft R-134a en type B heeft R-1234yf, welke beide ook een verschillende inhoud hebben!
Nu spreken ze eerder in de handleiding over type B = GT-line en Type A = overige, maar het is mij niet duidelijk of dat hier ook bedoeld wordt.

Willen sommige, die het geluk hebben hun auto al te hebben ontvangen, onder de voorklep kijken welk type koelmiddel gebruikt wordt en de hoeveelheid?
Puur interesse van mijn kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUMLMjeZPfMHbwPdg5Ub-0oMsrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bzzl3uDEPeqKvyxp56Fzmjz2.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van een Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu goed en wel 1000km op de teller. Het lange termijn gemiddelde in de app daalt heel langzaam, maar de range daalt ook steeds verder. Blijft het onbegrijpelijk hoe die range bepaalt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het lijkt er op dat Moonscape Matte (tijdelijk) gaat verdwijnen als optie. Ik lees op diverse forums en sites dat mensen in met name de US en UK gevraagd zijn hun order aan te passen naar een andere kleur omdat de matgrijze versie niet meer geleverd zal worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 15-09 13:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DddmvWbvM2RAXOnoUHSqfo_1sZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erQnrNMo1GG7x7d7TPixptSo.jpg?f=fotoalbum_large

Shell recharge belooft 175 KWh, mijn KIA heeft er 174 gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat is dan 10 tot 80% in 20 min oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Vorige week bij een dealer eens onder de 'motorkap' van de EV6 gekeken. Daar lag toch een hoop rotzooi onder die via de voorkant naar binnen waait. Vooral op de dieper gelegen gedeelten. Dat moet eigenlijk niet kunnen. Of zou het voor de koeling noodzakelijk zijn?
Heeft misschien iemand al een goede oplossing bedacht om iets onder de kap aan te brengen? Ik was aan het denken aan een soort halve schuimrol waarmee je verwarmingsbuizen isoleert.
Laat het horen als je iets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
[...]

Of gewoon verlichting altijd in de juiste stand aan dus overdag en als het donker is. Is toch allemaal led. Veiligheid boven die paar kilometers minder lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Dat is mij ook op gevallen dat de motorruimte snel smerig wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 15-09 13:46
sloth schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:55:
Dat is dan 10 tot 80% in 20 min oid?
15 naar 80 SOC in 21 min. 88 km naar 388 km. Mooi even tijd voor een kopje koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:13:
Vorige week bij een dealer eens onder de 'motorkap' van de EV6 gekeken. Daar lag toch een hoop rotzooi onder die via de voorkant naar binnen waait. Vooral op de dieper gelegen gedeelten. Dat moet eigenlijk niet kunnen. Of zou het voor de koeling noodzakelijk zijn?
Heeft misschien iemand al een goede oplossing bedacht om iets onder de kap aan te brengen? Ik was aan het denken aan een soort halve schuimrol waarmee je verwarmingsbuizen isoleert.
Laat het horen als je iets weet.
Komt de rotzooi niet binnen via de ventilatie kleppen onderaan de voorkant? Iets van een gaas erachter zou wellicht al helpen, maar goed kom je daar bij? Je kunt de kleppen niet zelf openzetten en van buitenaf wordt sowieso lastig denk ik?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luuk81
  • Nu online
Gister de thule dakdragers op een GT-Line gezet. Ze zitten er prima op en het panorama dak blijft mooi vrij. Wel even opletten dat je ‘m niet open doet natuurlijk 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEYw_bZkYDD5BWOucRs5RQwEPdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/536jxREOjAiIPYj6wwQTKzhe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCCUBbPzkRYJtC7wtzoAJ5KM25w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2SXJz62ZnbST6d127fipYTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2ic48o8B3mLm_rg4u4Mem1i76M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tod3fnvW71qLWsDTsVcquPIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Luuk81 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:00:
Gister de thule dakdragers op een GT-Line gezet. Ze zitten er prima op en het panorama dak blijft mooi vrij. Wel even opletten dat je ‘m niet open doet natuurlijk 😀

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aangezien ze op een redelijk klein oppervlak klemmen: kun je ons laten weten hoe de lak er uit ziet na een trip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 17-09 13:53
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Komt de rotzooi niet binnen via de ventilatie kleppen onderaan de voorkant? Iets van een gaas erachter zou wellicht al helpen, maar goed kom je daar bij? Je kunt de kleppen niet zelf openzetten en van buitenaf wordt sowieso lastig denk ik?
Ik maak mij er niet zo druk over.
Als er wel issues door komen dan lijkt mij dat gewoon een 'garantie' dingetje.
Dus als er rotzooi in komt en je kan het niet weghalen/voorkomen, tja... slecht ontworpen zeg ik dan.

Gaas zou denk ik prima wat tegen kunnen houden.
Maar dan moet je telkens het gaas weer schoonmaken (anders wordt de ventilatie slechter).
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Over kofferbak en vuil gesproken: zijn er mensen met ervaring met steenmarters, ratten etc die knagen aan leidingen in EV6 of (meer algemeen) EV?
Het aantal leidingen lijkt me een stuk kleiner dus minder risico maar wordt dat in de praktijk ook zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
Mini-me schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:07:
Over kofferbak en vuil gesproken: zijn er mensen met ervaring met steenmarters, ratten etc die knagen aan leidingen in EV6 of (meer algemeen) EV?
Het aantal leidingen lijkt me een stuk kleiner dus minder risico maar wordt dat in de praktijk ook zo ervaren?
Oei, wat zou er gebeuren als je aan de 800V kabel knaagt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
1Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Oei, wat zou er gebeuren als je aan de 800V kabel knaagt? :+
Dan heb je denk ik een geroosterde marter...... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mini-me schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:07:
Ik heb zelf meteen een verjager laten installeren. Kan nooit kwaad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb de EV6 nu ook met Homey gekoppeld, kun je ook de 12V status uitlezen. Wel grappig dat KIA dat zelf niet doet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:42:
Heb de EV6 nu ook met Homey gekoppeld, kun je ook de 12V status uitlezen. Wel grappig dat KIA dat zelf niet doet in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFTkl-jiJ7q5ZjnRocTif_UH0P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3FkX0UfTHmEToLgs31pgXWI.jpg?f=fotoalbum_large

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja ok goed, maar niet het percentage hoe vol die is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Eindelijk is de Euro NCAP test van de Ev6 er.
En alles lijkt te werken, 5 sterren.

En de gedetailleerde resultaten: https://www.euroncap.com/nl/results/kia/ev6/45871

[ Voor 27% gewijzigd door asennamm op 25-05-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REMNET
  • Laatst online: 15-09 14:18
weet iemand hoe het slot werkt van de opberger tussen de voorstoelen, er zit een slot je in echter ben er nog niet uit hoe deze werkt. als je namelk je zelf toegang verschaft onder de "laadplek" voor je telefoon zit daar wel het complete mechaniek echter hoe het bedient kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
FirePuma142 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Ik ben het bij regen ook gewend, dat vind ik wel een missertje van KIA. Lichten met de hand bedienen vind ik wel erg 2010, zo niet 2005.
Ik vind de algehele aansturing van de ruitenwissers/verlichting onder de maat. Inderdaad bij regen zou het dimlicht automatisch in moeten schakelen naar mijn mening. En eerlijk gezegd ben ik een e-Niro rijder, maar daar vind ik het ook mega storend dat contact uit ervoor zorgt dat direct de ruitenwissers ook worden uitgeschakeld, halverwege de ruit. Das leuk in een Starlet uit 1995, maar kom op voor dat geld zo'n nieuwe auto; maak die ronde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chorro schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:00:
[...]

En eerlijk gezegd ben ik een e-Niro rijder, maar daar vind ik het ook mega storend dat contact uit ervoor zorgt dat direct de ruitenwissers ook worden uitgeschakeld, halverwege de ruit. Das leuk in een Starlet uit 1995, maar kom op voor dat geld zo'n nieuwe auto; maak die ronde af.
Dat is ook één van mijn pet peeves, ik reed hier voor een C350 en daar stopte de ruitenwissers ook in het midden van de ruit. Kleine dingetjes die een groot verschil maken in gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
asennamm schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:58:
Pijnlijk om te zien maar wel een goed resultaat wat mij betreft

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joer
De ene Kia helpt de andere Kia. 😜😜Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSwCZyeY6YOBwT8fKbNrpCzFEjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoCZrjCybugpBc73YeSgy6jL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
REMNET schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:00:
weet iemand hoe het slot werkt van de opberger tussen de voorstoelen, er zit een slot je in echter ben er nog niet uit hoe deze werkt. als je namelk je zelf toegang verschaft onder de "laadplek" voor je telefoon zit daar wel het complete mechaniek echter hoe het bedient kan worden?
Z’n 2 a drie weken terug hier op het forum ook al een post over geweest.

Van wat ik ervan weet kan je hem niet op slot doen. Gaat ie alleen op slot als je de auto afsluiten. Maar dit laatste is voor mijn nog niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ga je er dit weekend mee weg? Kun je laten weten wat het et het verbruik doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
L-VIS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

Nice! Ga je er dit weekend mee weg? Kun je laten weten wat het et het verbruik doet?
Ik denk dat je schrikt van het gebruik. Zeker met een dakkoffer en 130kmpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zier er goed uit. d:)b
Maar misschien is er de mogelijkheid om je zekering van het opendak tijdelijk te verwijderen, een foutje is zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
asennamm schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:58:

En de gedetailleerde resultaten: https://www.euroncap.com/nl/results/kia/ev6/45871

[YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Kia EV6 2022]
Wel opvallend dat ze aangeven dat ze een AWD uitvoering hebben getest, maar in de filmpjes lijkt het steeds eerder om een eenvoudiger model (vlgb met Air in NL) te gaan. Zou overigens voor het resultaat niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Bij de Skoda octavia kun je de achterklep niet meer met de binnenknop, of sleutel, bedienen wanneer er een fietsendrager/caravan is gemonteerd EN de stekker is aangesloten. Je kan hem dan alleen via de knop op de achterklep zelf openen. Dit om schade aan de achterklep te voorkomen. (vooral bij fietsendragers).

Is dit ook zo bij de EV6 ?
Indien je dit probeert dan alleen de stekker erin steken zodat de achterklep nog vrij open kan, dit om schade aan de achterklep te voorkomen.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marcel3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Wel opvallend dat ze aangeven dat ze een AWD uitvoering hebben getest, maar in de filmpjes lijkt het steeds eerder om een eenvoudiger model (vlgb met Air in NL) te gaan. Zou overigens voor het resultaat niet uit moeten maken.
Hier wat uitleg hierover. NCAP selectie auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

Solarman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:33:
Bij de Skoda octavia kun je de achterklep niet meer met de binnenknop, of sleutel, bedienen wanneer er een fietsendrager/caravan is gemonteerd EN de stekker is aangesloten. Je kan hem dan alleen via de knop op de achterklep zelf openen. Dit om schade aan de achterklep te voorkomen. (vooral bij fietsendragers).

Indien je dit probeert dan alleen de stekker erin steken zodat de achterklep nog vrij open kan, dit om schade aan de achterklep te voorkomen.
Ik ben benieuwd.
De 'slimme' achterklep werkte nog toen ik de fietsendrager erop zette en aansloot (december, daarna nog updates gehad en niet meer getest). Pas toen de auto aanstond werkte dat niet meer.
Als ik er aan denk zal ik het dit weekend nog eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Solarman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:33:

Ik ben benieuwd.
Helaas niet, zelf al ervaren dat, als je met de sleutel bij je, de fiets wilt plaatsen de achterklep automatisch open gaat omdat de auto de sleutel detecteert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:30
Vanmiddag de weg voor een paar dagen vakantie, dus dacht volgooien die batterij.. Gaat prima met de range!! 🎉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-qhUdog6bEarVmsmJ57Q1uQ2BE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OjcF6KoZUjP7S4HLe4fPBL05.png?f=fotoalbum_large

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yilar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:49:
Vanmiddag de weg voor een paar dagen vakantie, dus dacht volgooien die batterij.. Gaat prima met de range!! 🎉

[Afbeelding]
Het feit dat ie bij jou wel netjes 4 minutes remaining aangeeft bij 100% doet me vermoeden dat er echt iets mis is met mijn batterij.

Als ie namelijk op het einde komt van het beoogde laadniveau, dan staat er altijd 50 mins remaining. Hij is ook nooit volledig klaar en die 50 mins remaining gaat dus nooit weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark

[Afbeelding]
Nice! Ik kom op precies 500km uit op 93% batterij (wat het resultaat is van opladen tot de 90% limiet in mijn settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Nice! Ik kom op precies 500km uit op 93% batterij (wat het resultaat is van opladen tot de 90% limiet in mijn settings)
Dat heb ik vaker gelezen dat ie bij mensen 2-3% over de ingestelde limiet heen gaat. Dat doet ie bij mij dan weer niet. Je zou verwachten dat het voor iedereen hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
marcel3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:30:
[...]

In een aantal landen kun je de "basis uitvoering" ook met awd krijgen. Bijvoorbeeld ik Duitsland is dit het geval.
Je kunt daar de basisuitvoering upgraden met grotere batterij, meer vermogen (awd) en optiepakketten zodat hij ook 360 graden camera, hud en zo heeft. Hij ziet er dan nog steeds uit als een Nederlandse Plus uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[Afbeelding]
Jaloers!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Het feit dat ie bij jou wel netjes 4 minutes remaining aangeeft bij 100% doet me vermoeden dat er echt iets mis is met mijn batterij.

Als ie namelijk op het einde komt van het beoogde laadniveau, dan staat er altijd 50 mins remaining. Hij is ook nooit volledig klaar en die 50 mins remaining gaat dus nooit weg.
Wat is dan momenteel je gemiddelde maximale bereik wanneer "volgeladen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Wat is dan momenteel je gemiddelde maximale bereik wanneer "volgeladen"?
450-460 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
Ik gisteren vol geladen 410km.... voor een 58Kw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Ik gisteren vol geladen 410km.... voor een 58Kw...
Ja dat komt overeen met mensen die hier redelijk goede cijfers halen, omgerekend zou dat ca. 540-550 km zijn op een 77 kWh.

Wat heb jij dan voor 'langdurig' gemiddeld verbruik in de app? Hier nu 15,36 kWh/100km.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ik kom met 93% op 431Km uit.
Dikke prima al zeg ik hetzelf.

Leuk al die 500Km+ berichten.
De vraag is sowieso of je dat gaat halen.

Tevens refresh de app op een ander tijdstip nog eens, dan kan het zomaar zijn dat het meer/minder is geworden.
Volgens mij houd hij namelijk ook de temperatuur inscope bij deze 'indicatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:17:
[...]

ik kom met 93% op 431Km uit.
Dikke prima al zeg ik hetzelf.

Leuk al die 500Km+ berichten.
De vraag is sowieso of je dat gaat halen.

Tevens refresh de app op een ander tijdstip nog eens, dan kan het zomaar zijn dat het meer/minder is geworden.
Volgens mij houd hij namelijk ook de temperatuur inscope bij deze 'indicatie'
Ik heb wel eens getest tussen eind van de dag als ik thuis ben, rond 18u en in de ochtend als het een stuk frisser is, maar veel meer dan 1-3 km heeft er nog niet in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Ja dat komt overeen met mensen die hier redelijk goede cijfers halen, omgerekend zou dat ca. 540-550 km zijn op een 77 kWh.

Wat heb jij dan voor 'langdurig' gemiddeld verbruik in de app? Hier nu 15,36 kWh/100km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnzKGbGECWku4yaAaLYBmJJ4RR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrOeQCWOSjY9cBCtUHs0N34S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe dan :? :|

Als ik naar jouw cijfers kijk zie ik dat ik meer energie terugwin op de lange termijn. Misschien moet ik wel minder "zuinig" rijden dan. Jij hebt ca. 14% recuperatie en bijna 20%.

Wel zijn jouw ritten gemiddeld 2x zo lang, dus dat helpt wellicht ook, waardoor er minder verloren gaat aan opwarmen/koelen en starten/stoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Nu begrijp ik dat je hier best wat voor moet doen om dit te halen.
Nu is er geen batterypack gelijk aan elkaar natuurlijk, maar een bezoek aan de dealer lijkt me in jou geval best op zijn plaats. Zo enige tijd te lezen liggen je waarden toch wel achter op de rest.
Nu weet ik niet waar het eventuele probleem ligt, in de accu zelf en/of battery managment system, maar dat moet de dealer kunnen achterhalen. (Ze moeten hun best maar doen is tenslotte een auto van dik € 50k)

Ik weet ook niet of de EV6 gebruik maakt van passieve- of actieve cell balancing.(zie video voor uitleg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Ik heb nu hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Het ritje vanmorgen als voorbeeld... grotendeels snelweg (van Renkum naar 's-Gravenzande). Maximaal 110, 102 op de ACC, maar soms ook wel even achter een vrachtwagen gehangen met 85 (gevaar van ACC, niet in de gaten hebben dat je al een tijdje een stuk langzamer rijd). Climate control op 19 graden, stand 1, maar AC uit (het was nog niet super warm vanmorgen). Radio aan, Andoid Auto aan.... Regenaratie staat op Auto, Drive mode op ECO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Het ritje vanmorgen als voorbeeld... grotendeels snelweg (van Renkum naar 's-Gravenzande). Maximaal 110, 102 op de ACC, maar soms ook wel even achter een vrachtwagen gehangen met 85 (gevaar van ACC, niet in de gaten hebben dat je al een tijdje een stuk langzamer rijd). Climate control op 19 graden, stand 1, maar AC uit (het was nog niet super warm vanmorgen). Radio aan, Andoid Auto aan.... Regenaratie staat op Auto, Drive mode op ECO.
Misschien moet ik de Auto regeneratie stand ook nog maar eens proberen. Had nog wat andere opmerkingen bij mijn initiële reactie gezet waar ik deels het verschil mee zou kunnen verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Misschien moet ik de Auto regeneratie stand ook nog maar eens proberen. Had nog wat andere opmerkingen bij mijn initiële reactie gezet waar ik deels het verschil mee zou kunnen verklaren.
Ik denk dat vooral dat soms achter een vrachtwagen hangen met 85 ook wel wat doet. Gebeurd mij onbewust. Je kunt het ook luiheid noemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ThatGuy2303 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Regenaratie staat op Auto, Drive mode op ECO.
Maar als je met ACC rijdt, dan boeit die regeneratie toch niet?
ACC regelt dat dan lekker zelf en regenereert hij toch ook zelf (volgens mij heb je daar geen invloed op)?
Waarom ik denk dat het geen invloed heeft is aangezien de 'flippers' niet werken als ACC aanstaan.
Ik rij vaak IPedal, maar heb niet het gevoel dat als de ACC begint te remmen dat dit als 'IPedal mode' is.

Tenzij je ACC uit zet, dan gaat hij terug naar de laatst geselecteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk81
  • Nu online
Mini-me schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:02:
[...]

Aangezien ze op een redelijk klein oppervlak klemmen: kun je ons laten weten hoe de lak er uit ziet na een trip?
Ik verwacht dat het mee gaat vallen. Ze zijn niet zo diep, maar de voeten zijn best aardig breed. Wel even goed schoonmaken voordat je ze plaatst :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
  • Nu online
L-VIS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

Zojuist al een ritje gemaakt, maar dat gaat zo naar 15-25% extra verbruik afhankelijk van de wind / snelheid. Deze zomer gaan we voor een langere reis naar Kroatie, maar met de hoge laadsnelheid maak ik me daar niet zoveel zorgen over. 2-2,5 uur achter elkaar rijden is toch wel de max met 3 kleine kinderen.

In maart al een ritje naar Oostenrijk gedaan (+800 km) en met de laadsnelheden van een EV6 is dat echt geen issue. Ik vond het verrassend soepel gaan en toch leuk om later aan te komen en veel eerder te vertrekken dan de meeste andere EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:56
Vandaag een ritje gemaakt in de ev6 van de dealer (soort van wachttherapie die ze me aanboden :) ) wat me op viel was eigenlijk voornamelijk:

- een tik in de stoel als je ‘stroom’ geeft, bij zowel optrekken vanuit stilstand of verdere plotselinge acceleratie.
- de bas is ver te zoeken (met mijn muziek smaak, metal/rock etc)
Het ging hier om een rwd advance plus.
Hebben andere mensen hier ook last van gehad? (Met name de stoel gaf me haast de indruk dat die niet goed gemonteerd was)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
Vanmiddag even langs het hoofdkantoor van Kia gereden om de kleur deep forest green in het echt te zien, ben blij met m'n keuze voor deze kleur :D

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nl-jeff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:
Vandaag een ritje gemaakt in de ev6 van de dealer (soort van wachttherapie die ze me aanboden :) ) wat me op viel was eigenlijk voornamelijk:

- een tik in de stoel als je ‘stroom’ geeft, bij zowel optrekken vanuit stilstand of verdere plotselinge acceleratie.
Hebben andere mensen hier ook last van gehad? (Met name de stoel gaf me haast de indruk dat die niet goed gemonteerd was)
Schijnen meer mensen last van te hebben met de stoelen met relax functie. Ik heb die stoel ook maar het gelukkig nog niet gemerkt, misschien komt dat met de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
Nl-jeff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:

Allemaal geen last van (Nederlandse Plus versie).

Het zou kunnen dat de bass pas goed is na de laatste software updates. Er was er namelijk ook eentje voor geluid. Ik weet niet wat die update dan gedaan heeft. De bass had ik in de equalizer een maandje terug op +7 en nu (na de laatste updates 2 weken terug) heb ik hem op +2 gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Schijnen meer mensen last van te hebben met de stoelen met relax functie. Ik heb die stoel ook maar het gelukkig nog niet gemerkt, misschien komt dat met de tijd.
Ik had last van een krakende stoel, vooral bij afremmen. Voor bij de dealer geweest. Monteur is met olie bezig geweest. Geen direct resultaat, maar een week later geen kraak meer gehoord. Olie moest nog een beetje overal tussen lopen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 12:00
Mensen hier ook de tariefswijzigingen gezien van Kia Charge?

AC-laden via Advanced gaat van 0,25Eur/Kwh naar 0,32Eur/Kwh per 26/06/2022.

Vervolgens vanaf 1 juli t/m eind van het jaar de BTW van 21% naar 9%, tarief is dan volgens mij 0,29Eur/Kwh....

Heb Kia Charge advanced juist genomen omdat het goedkoper leek dan E-Flux (is nu 0,31Eur/Kwh gaat vermoedelijk dan naar naar 0,28Eur/Kwh).

Enige voordeel lijkt dan Ionity te zijn voor 0,29Eur/Kwh. Als dat geen verdere tariefswijziging krijgt dan wordt dat 0,26Eur/Kwh.... en is dat goedkoper dan via bovengenoemde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
1Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Allemaal geen last van (Nederlandse Plus versie).

Het zou kunnen dat de bass pas goed is na de laatste software updates. Er was er namelijk ook eentje voor geluid. Ik weet niet wat die update dan gedaan heeft. De bass had ik in de equalizer een maandje terug op +7 en nu (na de laatste updates 2 weken terug) heb ik hem op +2 gezet.
Geen idee of er verschillen zijn in software, maar met mijn muziek voorkeur ben ik in mijn RWD Plus eigenlijk direct op +2 uitgekomen qua equalizer bass instelling. Prima tevreden met de algemene geluidskwaliteit*.

* ik heb wel een sterke voorkeur voor een neutraal/gedetailleerd. Dat is lastig te omschrijven natuurlijk, maar qua headphones heb ik een voorkeur voor Sennheiser (HD660s mocht iemand dat iets zeggen).
Pagina: 1 ... 153 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic