Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
r0el schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Volgens mij is dat het gemiddeld verbruik sinds laatste laadbeurt, zeker weten doe ik 't niet..
Dit klopt, je kunt wel aanpassen wanneer dit gereset wordt, bijvoorbeeld na elke nieuwe start van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:02
de vliegvisser schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:30:
Beste
Weet iemand waar je een lakstift voor de Kia EV6 in de Glacier kleur kan krijgen?
Heb ik ook nodig...ben gister meer dan half uur bezig geweest alle dode vliegen van frum-kap (geen 'motor-kap....) en bumper te verwijderen...K...klus. En toen kwam ik 2 steenslag putjes tegen in de bumper :(

Moet toch naar dealer voor sw updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Niet als ik alle cijfers overal langs zie komen van mensen die vrolijk 14 of nog lager halen...
Het duurt even voordat je auto je rijgedrag leert kennen dus mijn advies is daar nog niet al te veel op te letten. Ik rij voornamelijk snelweg, autoweg en 80km wegen en anders zijn het weggetjes en dijkjes waar je maximaal 60 mag, ik kom maar sporadisch in de stad. En zaterdag had ik een gemiddeld verbruik van 13,85kWh per 100km maar mijn gemiddelde snelheid was dan ook maar 50km want ik ben binnendoor gereden. Het gemiddelde verbruik van 23-4 tot 22-5 is 14,42kWh per 100km, en ja ik rij als ik haast heb ook 110 (op de snelweg) en soms nog harder, trek sprintjes etc. Alleen op de lange afstanden naar mijn werk zet ik hem vaak op 105 en zak ik lekker onderuit, muziekje op, koffie en genieten... :D

Mijn advies, geniet vooral in het begin die cijfers zijn pas betrouwbaar als je voldoende kilometers hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
Joer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:59:
[...]

Dat bedoel ik niet. Als het onderdeel kapot gaat moeten ze hem kunnen vervangen. Dat onderdeel moeten ze dan bestellen. En mijn vraag wat het oem nummer zou zijn.

Die kabel zal er wel zitten als voorbereiding. Ze gaan echt geen aparte kabel bomen maken voor de verschillende uitvoeringen. In sommige landen kan je je auto uitbreiden met extra opties en word dan aangesloten op de kabelboom
Dat is de hardware-zijde, maar de lader wordt door de software aangestuurd en die ontbreekt in jouw geval. Als het alleen het plaatsen van de originele lader zou zijn, had Kia geen andere uitvoering bedacht.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
ERN5T schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Dat is de hardware-zijde, maar de lader wordt door de software aangestuurd en die ontbreekt in jouw geval. Als het alleen het plaatsen van de originele lader zou zijn, had Kia geen andere uitvoering bedacht.
Dat stukje van software begrijp ik niet. Als je de oplader later plaatst zoals te kopen via Kia site. Dan word hij toch ook aangesloten op de boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Loei123 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:58:
Voor mensen die nog geen ipad oplossing hebben gevonden, koop deze hoes.

[Afbeelding]
En waar kan je deze kopen? Wat is de naam hiervan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

alwinus

Tweaked

r0el schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Volgens mij is dat het gemiddeld verbruik sinds laatste laadbeurt, zeker weten doe ik 't niet..
Ja zou kunnen maar ook dan klopt het niet want elke rit zit ik wel onder dat getal wat daar dan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
BelgNL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:19:
[...]

En waar kan je deze kopen? Wat is de naam hiervan? Alvast bedankt.
Ik weet niet of dit exact dezelfde is als die ik heb, maar het lijkt er aardig veel op.

https://www.bol.com/nl/nl...ZLxQ.4_71.75.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:53

[Afbeelding]
Das wel handig ja!
Die hebben we al namelijk.

Nadeel blijft wel dat mijn kinderen (7 en 10 jaar) denk ik niet met hun armen bij de tablet komen als ze op de achterbank zitten.
Das dan weer een 'nadeel' van zoveel ruimte op de achterbank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Das wel handig ja!
Die hebben we al namelijk.

Nadeel blijft wel dat mijn kinderen (7 en 10 jaar) denk ik niet met hun armen bij de tablet komen als ze op de achterbank zitten.
Das dan weer een 'nadeel' van zoveel ruimte op de achterbank :P
Ja dat klopt, maar als de vrouw naast je zit kan die er makkelijk genoeg bij toch? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Joer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Dat stukje van software begrijp ik niet. Als je de oplader later plaatst zoals te kopen via Kia site. Dan word hij toch ook aangesloten op de boom?
In het menu kan je de lader in- of uitschakelen, je krijgt een melding als je je telefoon laat liggen bij het verlaten van de auto en misschien is er nog wel meer. De originele lader is geheel geïntegreerd.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Joer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:59:
[...]

Die kabel zal er wel zitten als voorbereiding. Ze gaan echt geen aparte kabel bomen maken voor de verschillende uitvoeringen. In sommige landen kan je je auto uitbreiden met extra opties en word dan aangesloten op de kabelboom
Daar zou ik niet zondermeer vanuit gaan. Mijn (beperkte) ervaring obv recente Hyundai's is dat er wel degelijk verschil kan zijn in de kabelbomen van verschillende versies.

Ik denk dat het hetzelfde is als met de interieurverlichting. Die kan je ook als optie bij de dealer bestellen voor de Air, maar dan krijg je een veel meer basic versie.

Overigens heb ik zelf een universele inbouwlader (spoelje met wat elektronica) van de Ali liggen voor mijn EV6. Ik zal tzt hier wel posten of dat nog wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ERN5T schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:40:
[...]

In het menu kan je de lader in- of uitschakelen, je krijgt een melding als je je telefoon laat liggen bij het verlaten van de auto en misschien is er nog wel meer. De originele lader is geheel geïntegreerd.
Oké gaat dat zover met melding als je je tel laat liggen. Wist ik niet. Dan houd het op voor dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
marcel3 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Daar zou ik niet zondermeer vanuit gaan. Mijn (beperkte) ervaring obv recente Hyundai's is dat er wel degelijk verschil kan zijn in de kabelbomen van verschillende versies.

Ik denk dat het hetzelfde is als met de interieurverlichting. Die kan je ook als optie bij de dealer bestellen voor de Air, maar dan krijg je een veel meer basic versie.

Overigens heb ik zelf een universele inbouwlader (spoelje met wat elektronica) van de Ali liggen voor mijn EV6. Ik zal tzt hier wel posten of dat nog wat is.
Welke heb je liggen van Ali? Is dat met een usb??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
Joer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Welke heb je liggen van Ali? Is dat met een usb??
Het is niet letterlijk deze, maar voor het idee: https://nl.aliexpress.com/item/1005001351394696.html

De meeste kunnen op 12V en op een USB-C kabel. Dus dan kan je nog kiezen of je hem 'in het zicht' bedraad of helemaal wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
marcel3 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Het is niet letterlijk deze, maar voor het idee: https://nl.aliexpress.com/item/1005001351394696.html

De meeste kunnen op 12V en op een USB-C kabel. Dus dan kan je nog kiezen of je hem 'in het zicht' bedraad of helemaal wegwerkt.
Oké en neem aan dat jij de 12v inbouw gaat doen. Leg je dan een rubber matje er boven op?

Als je hem gaat inbouwen zou dat foto’s kunnen maken ook waar je hem op aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Oja en hoevaak W is ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:40
--HOOLIE-- schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Nou niet dus..

Gisteren ruim 350km gereden bij gem 110km , dus de accu zou wel warm moeten zijn zou je denken ,maar niet hoger gekomen dan 93kw bij Fastned (350kw lader) gestart met 14% SOC.
Heb er 2 geprobeerd, zelfde resultaat.
En ja, wintermodus is uit...

Frustrerend wel...18 min-80% heb ik nog nooit gehaald..
Hier ook nog niet hoger gekomen dan 120kW. Echter niet zo'n lange rit gemaakt als jij.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

LuPo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Hier ook nog niet hoger gekomen dan 120kW. Echter niet zo'n lange rit gemaakt als jij.
Afgelopen vakantie 2x bij een Fastned geladen. Eerste keer op een 175kW paal, begonnen rond 50% SoC, maximaal 130kW gehaald tot ongeveer 80%, toen nog een tijdje met 75kW.
Tweede keer op een 300kW paal, begonnen rond 20% SoC. Schoot vrij snel naar de 198 kW, maar dat was van erg korte duur.
Daarna nog een tijdje onder de 100kW gehangen en toen besloten maar los te koppelen en naar huis te rijden (had een gratis laadbeurt via Bonnet, dus was leuk geweest als we wat meer hadden kunnen laden, maar woog nu niet op tegen de extra wachttijd)
Tweede keer stonden er na ons wel meerdere te laden, dus misschien daarvan afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[Afbeelding]
Bij een noodstop gaat dat ding met een noodgang richting achterbank. Ik zou hem nog even extra vast zetten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
FirePuma142 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Bij een noodstop gaat dat ding met een noodgang richting achterbank. Ik zou hem nog even extra vast zetten.
Hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Loei123 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Hoe zie je dat voor je?
Tiewrap lijkt met het eenvoudigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Laatst online: 22-07 13:37
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:56:
[...]

Bij je dealer zou ik zeggen.
De dealerheeft ze niet: van Mossel groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
FirePuma142 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Tiewrap lijkt met het eenvoudigst.
Ik bedoel, hoe zie je het voor je dat de tablet in geval van een noodstop naar de achterbank vliegt?
De kans dat ik hem als bestuurde in de rug krijg lijkt me dan groter, hoe onwaarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
de vliegvisser schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
[...]

De dealerheeft ze niet: van Mossel groep
Ook lekker dan 8)7

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Loei123 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Ik bedoel, hoe zie je het voor je dat de tablet in geval van een noodstop naar de achterbank vliegt?
De kans dat ik hem als bestuurde in de rug krijg lijkt me dan groter, hoe onwaarschijnlijk ook.
Waar ik noodstop zei, bedoelde ik ongeval. Stop de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
FirePuma142 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Hoe stevig zit het vast? Ik denk dat bij een frontale botsing de tablet best wel eens gelanceerd kan worden en dat komt best hard aan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Freezhost schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Hoe stevig zit het vast? Ik denk dat bij een frontale botsing de tablet best wel eens gelanceerd kan worden en dat komt best hard aan gok ik.
Ik heb geen idee, dat weet @Loei123 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Zoveel als de seller op Ali aangeeft, garantie tot de brievenbus ;)

Maar die van mij lijkt in ieder geval prima te werken. Mijn S21 die op sommige cheapo laders niet werkt geeft aan dat hij snel laadt en de boel wordt niet warm.

Als ik de auto in juni heb ga ik het eens rustig uitvogelen, zal dan wel wat foto's nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Zoveel als de seller op Ali aangeeft, garantie tot de brievenbus ;)

Maar die van mij lijkt in ieder geval prima te werken. Mijn S21 die op sommige cheapo laders niet werkt geeft aan dat hij snel laadt en de boel wordt niet warm.

Als ik de auto in juni heb ga ik het eens rustig uitvogelen, zal dan wel wat foto's nemen.
Ik zou toch wel huiverig zijn zoiets in mijn auto in te bouwen... angst voor brand met deze goedkope onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16
Peetman schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Afgelopen vakantie 2x bij een Fastned geladen. Eerste keer op een 175kW paal, begonnen rond 50% SoC, maximaal 130kW gehaald tot ongeveer 80%, toen nog een tijdje met 75kW.
Tweede keer op een 300kW paal, begonnen rond 20% SoC. Schoot vrij snel naar de 198 kW, maar dat was van erg korte duur.
Daarna nog een tijdje onder de 100kW gehangen en toen besloten maar los te koppelen en naar huis te rijden (had een gratis laadbeurt via Bonnet, dus was leuk geweest als we wat meer hadden kunnen laden, maar woog nu niet op tegen de extra wachttijd)
Tweede keer stonden er na ons wel meerdere te laden, dus misschien daarvan afhankelijk.
Dat zijn geen gekke waarden indien het een 175kW paal was. Dat zijn volgens mij nl. 400V palen ipv 800V. Dan is 130kW een heel nette waarde. Feitelijk nl. iets meer dan de helft van de max laadsnelheid, maar dan dus bij het 'reguliere'/halve maximale voltage.
De maximale hoeveelheid ampere bepaalt hier de limiet, want meer ampere is meer laadverliezen (verlies gaat kwadratisch met toename van stroom).

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 23-05-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
marcel3 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Dus om terug te komen op de eerder gestelde vraag wat het verschil is tussen GT-Line en andere modellen met full-option: moeilijk te zeggen want dealers zijn niet echt transparant (lees: ik vermoed dat ze niet eens weten wat de verschillen zijn...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik zou toch wel huiverig zijn zoiets in mijn auto in te bouwen... angst voor brand met deze goedkope onderdelen.
Op zich altijd goed om zelf ook op te blijven letten, maar ik maak me niet al teveel zorgen. Natuurlijk altijd wel goed om van tevoren te testen en te checken dat nergens overmatige warmteontwikkeling optreedt tijdens snelladen. Maar hier is de inbouwruimte ook royaal in vergelijking met de krappe cases waar dit soort dingen meestal in worden behuisd.

Door (zo laag mogelijk) af te zekeren, beperk je het risico verder. Veiligheidshalve zou je ook ergens nog een extra schakelaar kunnen opnemen. Zag hier laatst al iemand voorbij komen die de boor al in de middenconsole had gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:22
Vraag over split screen i.c.m. Android Auto. Ik weet waar je het aan/uit kunt zetten, maar kun je ook ergens bepalen wat hij op het rechter gedeelte laat zien? Beetje onzien om in Android Auto Google Maps te hebben en daarnaast de kaart van de ingebouwde navigatie. Ik wil daar de gegevens van de radio zien als die aanstaat, en anders de status van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:33:
Vraag over split screen i.c.m. Android Auto. Ik weet waar je het aan/uit kunt zetten, maar kun je ook ergens bepalen wat hij op het rechter gedeelte laat zien? Beetje onzien om in Android Auto Google Maps te hebben en daarnaast de kaart van de ingebouwde navigatie. Ik wil daar de gegevens van de radio zien als die aanstaat, en anders de status van de accu.
Gewoon swipen over dat deel van het scherm. Verbergen/tonen zit een pijltje voor rechts, en verder is het omhoog of omlaag swipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
ThatGuy2303 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:33:
Gewoon over het kleine schermpje swipen dan komt er een andere optie in beeld de radio bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Gewoon swipen over dat deel van het scherm. Verbergen/tonen zit een pijltje voor rechts, en verder is het omhoog of omlaag swipen.
Klopt, maar dan moet je dus wel split screen aanzetten. Anders zie je alleen het android auto logo daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:22
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Zo simpel dat ik het nog niet eens had geprobeerd, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Ben een keer bewust van 100% naar plm 20% gaan rijden zonder tussentijds op/bijladen, nergens rekening mee gehouden, dus binnendoor, snelweg 100 en 130, airco aan 20.5 gr etc.

Een mooie score vind ik...400km met nog 100km voor resterende 21%. Dus 500km is realistisch te doen.
ps, enige wat ik niet snap is de tijd die er voor staat...ruim 11 uur ? kan geen rijtijd zijn...ws tijd dat auto 'aan' staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfS7Cw-3wHamdN4R9SabN3m-c2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuAoeoCvtwz3gol6x8vRV9gF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door EricEB op 23-05-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:20:
Ben een keer bewust van 100% naar plm 20% gaan rijden zonder tussentijds op/bijladen, nergens rekening mee gehouden, dus binnendoor, snelweg 100 en 130, airco aan 20.5 gr etc.

Een mooie score vind ik...400km met nog 100km voor resterende 21%. Dus 500km is realistisch te doen.
ps, enige wat ik niet snap is de tijd die er voor staat...ruim 11 uur ? kan geen rijtijd zijn...ws tijd dat auto 'aan' staat.
[Afbeelding]
Ja dat is de "aan" tijd.

Zoals gezegd werkt remote climate starten niet bij mij, althans het doet niks. Nu maar eens de auto gestart met de sleutel in de hoop dat dit iets zou doen maar ook dit doet niks qua temperatuur in de auto. Je ziet het bedieningspaneel van media/klimaat ook niet aanspringen als je de auto met de sleutel aanzet.

Dus, beetje een deceptie wel want dit is één van de grote voordelen van een EV; een voorverwarmde of gekoelde auto. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
@Phusebox : in het IONIQ 5 topic las ik soortgelijke ervaringen: vooraf koelen (al dan niet gepland) werkt niet. Software issue van de auto? Melden bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:46:
@Phusebox : in het IONIQ 5 topic las ik soortgelijke ervaringen: vooraf koelen (al dan niet gepland) werkt niet. Software issue van de auto? Melden bij de dealer?
Heb het gemeld. Niks van bekend. Ze gaan er naar kijken als de trekhaak er onder moet, maar ja dat kan met zo goed oktober worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben toch wel benieuwd @Phusebox.. en dit is serieus bedoeld en niet cynisch of wat dan ook.
Ben je wel happy met de auto? Ik weet dat je graag een kritische noot plaatst en niet enkel hosanna spreekt over een aankoop. Maar ik lees eigenlijk veelal negatieve en teleurgestelde posts.

- Slechte actieradius t.o.v. verwachting / fabrieksopgave
- Goedkoop uitziende Qi charger
- Geen ventilatie / verwarming
- etc. etc.

Je mag uiteraard kritisch zijn over een aankoop van € 50k+, maar ben gewoon oprecht benieuwd of je onder aan de streep wel blij bent met de auto. Overheersen de positieve punten wel de negatieve? Want je doet voorkomen alsof dat niet zo is namelijk. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2022 16:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:57:
Ben toch wel benieuwd @Phusebox.. en dit is serieus bedoeld en niet cynisch of wat dan ook.
Ben je wel happy met de auto? Ik weet dat je graag een kritische noot plaatst en niet enkel hosanna spreekt over een aankoop. Maar ik lees eigenlijk veelal negatieve en teleurgestelde posts.

- Slechte actieradius t.o.v. verwachting / fabrieksopgave
- Goedkoop uitziende Qi charger
- Geen ventilatie / verwarming
- etc. etc.
Vooral het punt van remote koelen/verwarmen is iets wat onderhand wel zou mogen werken, ruim 8 maanden ofzo na de introductie.

Verder is de auto prima, daar valt weinig over te zeggen. Als ik het rechter pedaal indruk gaat ie vooruit en het is relatief stil. Zoiets?

Maar zonder dollen, verbruik en juist die EV voordelen die nu niet werken zijn natuurlijk wel de reden waarom ik deze auto heb gekocht. En als dat niet echt voldoet aan de verwachting is het wel een lichte teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zonde. Je zou zeggen dat met name het verbruik een algemeen ding zou moeten zijn bij vergelijkbare modellen. Of zou jij weer pech hebben met je batterijen? :/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:10:
Zonde. Je zou zeggen dat met name het verbruik een algemeen ding zou moeten zijn bij vergelijkbare modellen. Of zou jij weer pech hebben met je batterijen? :/
Ik vraag me echt af hoe goed die batterijen gecontroleerd worden en wat de toleranties zijn.
Of misschien is het wel een maandagochtend motor.

Maar ik reed vanmiddag rond zonder airco en alles uit en nog kom ik niet in de buurt van de cijfers hier.

15 km gereden en er ging 24 km range af. Dus het was zelfs nog slechter dan gemiddeld.

Mijn gebruik is wel zeker 95% snelweg, maar daar rijdt ik inmiddels nog maar maximaal 100.

Verder voel ik me een beetje belazerd dat de accu nu 72 kWh blijkt te zijn ipv 77 kWh. Als consument verwacht ik dat de vermelde capaciteit ook de bruikbare is.

Tijd dat ze fabrikanten verplichten om dit te vermelden, zoals bij bijvoorbeeld een console waar op staat hoeveel opslag er daadwerkelijk over blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Ik vraag me echt af hoe goed die batterijen gecontroleerd worden en wat de toleranties zijn.

Maar ik reed vanmiddag rond zonder airco en alles uit en nog kom ik niet in de buurt van de cijfers hier.

15 km gereden en er ging 24 km range af. Dus het was zelfs nog slechter dan gemiddeld.

Mijn gebruik is wel zeker 95% snelweg, maar daar rijdt ik inmiddels nog maar maximaal 100.
Kan de dealer niet iets uitlezen qua waardes? Geen idee hoe/of dat bij een EV kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:15:
[...]

Kan de dealer niet iets uitlezen qua waardes? Geen idee hoe/of dat bij een EV kan.
Ik ga het wel vragen als de trekhaak eens binnen is en ze die moeten monteren. Maar zal wel niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
ThatGuy2303 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Zo simpel dat ik het nog niet eens had geprobeerd, bedankt!
Bij instellingen kun je aangeven wat je allemaal kunt zien bij splitscreen of wat je niet wilt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ligt het aan het weer of trekt deze auto viezigheid aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:59:
Ligt het aan het weer of trekt deze auto viezigheid aan!!
Same here, zal wel zand in de lucht zitten ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Verder voel ik me een beetje belazerd dat de accu nu 72 kWh blijkt te zijn ipv 77 kWh. Als consument verwacht ik dat de vermelde capaciteit ook de bruikbare is.

Tijd dat ze fabrikanten verplichten om dit te vermelden, zoals bij bijvoorbeeld een console waar op staat hoeveel opslag er daadwerkelijk over blijft.
Ik deel je mening. Ik heb reeds 2 keer vriendelijk de vraag uitstaan of ze mijn batterij kunnen testen maar krijg nog geen antwoord van de dealer.
Ondertussen haal ik krap 450km en doe geen gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:31:

Zoals gezegd werkt remote climate starten niet bij mij, althans het doet niks. Nu maar eens de auto gestart met de sleutel in de hoop dat dit iets zou doen maar ook dit doet niks qua temperatuur in de auto. Je ziet het bedieningspaneel van media/klimaat ook niet aanspringen als je de auto met de sleutel aanzet.

Dus, beetje een deceptie wel want dit is één van de grote voordelen van een EV; een voorverwarmde of gekoelde auto. :(
Onze auto’s hebben beide op de Grand Uranus gestaan en zijn dus van dezelfde generatie. Het op afstand starten van de AC heb ik n.a.v. jouw opmerking uitgeprobeerd. Het werkt, je hoort kleppen schakelen en de ventilator starten, maar je ziet niets op het dashboard. Als je daarna de auto opent, merk je dat de AC heeft gewerkt.
Het kan niet zo zijn dat de door jou gevraagde temperatuur hoger lag dan de werkelijke waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
ERN5T schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:35:
[...]

Onze auto’s hebben beide op de Grand Uranus gestaan en zijn dus van dezelfde generatie. Het op afstand starten van de AC heb ik n.a.v. jouw opmerking uitgeprobeerd. Het werkt, je hoort kleppen schakelen en de ventilator starten, maar je ziet niets op het dashboard. Als je daarna de auto opent, merk je dat de AC heeft gewerkt.
Het kan niet zo zijn dat de door jou gevraagde temperatuur hoger lag dan de werkelijke waarde?
Op welke temperatuur had jij het ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

[Afbeelding]
Heb deze hoes ook, maar hoe heb je 'm vastgezet aan de stoel?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3

[Afbeelding]
Haha die komt me bekend voor, maar dan in knalroze. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:35:
[...]

Nee, in twee gevallen zeker niet. Het was 25+ graden buiten en de auto heeft een paar uur in de zon staan bakken. Vervolgens een kwartier remote climate control aangehad (op 23 graden) en binnentemperatuur voelde nog als 40 graden.

Je hoort ook niks overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:18:
[...]

Nee, in twee gevallen zeker niet. Het was 25+ graden buiten en de auto heeft een paar uur in de zon staan bakken. Vervolgens een kwartier remote climate control aangehad (op 23 graden) en binnentemperatuur voelde nog als 40 graden.

Je hoort ook niks overigens.
Al je in de auto gaat zitten (niet als hij aan het bakken is) en je probeert het dan, krijg je meteen mee of hij iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog iets dat me net opviel, verlichting in Auto stand reageert wel erg laat.

Zojuist in een fikse regenbui, donkere wolken, iedereen heeft de verlichting aan maar mijn auto vond het nog wel prima licht. Ruitenwissers op standje turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Al je in de auto gaat zitten (niet als hij aan het bakken is) en je probeert het dan, krijg je meteen mee of hij iets doet.
Ga ik nog eens proberen, met een thermometer erbij, dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Deurstopper schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Heb deze hoes ook, maar hoe heb je 'm vastgezet aan de stoel?
Het handvat stevig op de stoel schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Dartlink schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:39:
[...]

Op welke temperatuur had jij het ingesteld?
Op 19gr C, in de auto was het op dat moment ca. 21gr C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Op 19gr C, in de auto was het op dat moment ca. 21gr C.
Die van mij stond ook nog van vanochtend op 19 graden toen ik de auto aanzette met de sleutel. De app gaf dit ook aan dat 19 graden was ingesteld..
Maar helaas deed dat dus ook niks. Ik dacht dat de auto echt starten altijd werkte voor de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox heb je wel de laatste software versies? Ik had dit in het begin ook maar sinds de inverter is vervangen en wat software updates later werkt het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
Freezhost schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:35:
@Phusebox heb je wel de laatste software versies? Ik had dit in het begin ook maar sinds de inverter is vervangen en wat software updates later werkt het perfect
Ik heb ook nog steeds problemen, staan twee punten open bij Kia maar op dit moment geen oplossing.
We hebben zeker een uur in twee auto's gezeten zowel mijn auto als de demo auto hadden hetzelfde probleem.
Tijdens het testen op de temperatuur ging die zelf ook een keer spontaan de airco terwjil de auto aan het opwarmen was. Zelfs de werkplaats chef snapte hier niks van.
Wat ik heb begrepen zijn er meerdere auto's in europa met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Vanavond weer getest met wintermodus aan om te zien wat er zou gebeuren als ik deze uit zet maar de auto begon meteen met 224kw te laden. :*)
Alsnog winter modus uitgezet want het is nu niet nodig maar het maakte dus geen verschil in mijn geval.

Begonnen met 27% soc.

[ Voor 23% gewijzigd door Loei123 op 23-05-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:35:
Ik heb voor aflevering het lijstje met bekende updates naar de dealer gestuurd en ze verzekerden me dat alle updates gedaan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
HansAuutB schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Dat laatste sommetje klopt niet.

Edit. Ik begrijp dat het niet 29 maar 20 moet zijn.
Ja stom van me. Moet inderdaad 20(inch) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Wiliyama schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:25:
[...]

235x0,55x2+19x25,4=741,1
255x0,45x2+29x25,4=737,5
-_______
Theoretisch verschil: 3,6mm
En als het profiel van de 19" band 1,8 mm gesleten is dan staat de auto weer even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 00:13:
[...]

En als het profiel van de 19" band 1,8 mm gesleten is dan staat de auto weer even hoog.
- nevermind zelf niet goed opgelet -

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Ik heb voor aflevering het lijstje met bekende updates naar de dealer gestuurd en ze verzekerden me dat alle updates gedaan waren.
En heb je dit ook gecontroleerd?
Met in het achter hoofd de ervaring met de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:47:
[...]

En heb je dit ook gecontroleerd?
Met in het achter hoofd de ervaring met de dealer..
Ik zou niet weten hoe je dat moet controleren, die informatie is niet beschikbaar in het systeem.

En ja ze hebben dingen niet helemaal lekker aangepakt maar ze hebben andere dingen wel weer erg goed gedaan. Volgens mijn detailer zijn er maar weinig dealers waarbij het lukt om je auto zo onaangetast af te laten leveren. Maar goed dat spaart hun ook geld en tijd natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2022 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Opvallend....of juist heel logisch ?

Gister liet ik foto van daadwerkelijk gereden km zien met waarschijnlijke 'restant' , totaal 500km.

Vannacht (voor eerst aan mwe lasdpaal) thuis 100% opgeladen....rijbereik 499 km !

Maw, opgegeven range wordt bepaald door laatste gerealiseerde verbruik ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMJ80Db_JM9GEnwp0-V4A1fQzDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GweEhXAfUj15aAwSAmloIu9s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:52:

Gister liet ik foto van daadwerkelijk gereden km zien met waarschijnlijke 'restant' , totaal 500km.

Vannacht (voor eerst aan mwe lasdpaal) thuis 100% opgeladen....rijberijk 499 km !

Maw, opgegeven range wordt bepaald door laatste gerealiseerde verbruik ?[Afbeelding]
Ik zou zeggen dat ze het gemiddelde nemen van de afgelopen maand ofzo, maar dat is wellicht te complex. In een ICE is het ook meestal op basis van je gerealiseerde verbruik sinds de laatste keer dat je getankt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17

anc

Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Die van mij stond ook nog van vanochtend op 19 graden toen ik de auto aanzette met de sleutel. De app gaf dit ook aan dat 19 graden was ingesteld..
Maar helaas deed dat dus ook niks. Ik dacht dat de auto echt starten altijd werkte voor de airco.
Er is gewoon wat mis met jouw auto.
Dat hele verwarming/koelen/remote-climate is de achilles van de auto uit de eerste x productielijnen.

Bij mij is de inverter vervangen en daarmee zou het opgelost zijn, nou mooi niet.
Moest later nog een update bij komen en nu is het gefixt, MAAR ik vind het nog niet goed genoeg. Als ik namelijk remote climate aanzet en ik stap later de auto in dan is mijn climate control gewoon helemaal uit bij het starten. Dus moet ik het handmatig weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:08:
[...]

Er is gewoon wat mis met jouw auto.
Dat hele verwarming/koelen/remote-climate is de achilles van de auto uit de eerste x productielijnen.

Bij mij is de inverter vervangen en daarmee zou het opgelost zijn, nou mooi niet.
Moest later nog een update bij komen en nu is het gefixt, MAAR ik vind het nog niet goed genoeg. Als ik namelijk remote climate aanzet en ik stap later de auto in dan is mijn climate control gewoon helemaal uit bij het starten. Dus moet ik het handmatig weer aanzetten.
Beh, ik heb weer een maandagochtend model zeker.
Ik ga het nog eens testen.

Volgens de VIN is ie wel in 2022 geproduceerd dus zal er maar even vanuit gaan dat ik geen oude stock heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17

anc

Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:10:
[...]

Beh, ik heb weer een maandagochtend model zeker.
Ik ga het nog eens testen.

Volgens de VIN is ie wel in 2022 geproduceerd dus zal er maar even vanuit gaan dat ik geen oude stock heb gekregen.
Ja tuurlijk heb je een maandagochtend model. Daarom is je verbruik ook zo ongelofelijk hoog... Straks gaat je auto ook nog trillen bij 50km/u en is je laadpoort ook defect om snel te laden.
Nee ik schrijf dat het verwarmen/koelen/etc de achilles is... Je bent echt niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:15:
[...]

Ja tuurlijk heb je een maandagochtend model. Daarom is je verbruik ook zo ongelofelijk hoog... Straks gaat je auto ook nog trillen bij 50km/u en is je laadpoort ook defect om snel te laden.
Nee ik schrijf dat het verwarmen/koelen/etc de achilles is... Je bent echt niet de enige.
Update: ik heb net remote verwarmen getest terwijl ik in de auto zat en dat werkt wel, sort of. Er kwam een lauwwarme lucht uit de roosters. Paar minuten gewacht.

Zodra het weer wat warmer is ga ik het koelen ook testen, misschien verwacht ik er te veel van en is het meer ventileren ipv echt koelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

alwinus

Tweaked

EricEB schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:52:

Vannacht (voor eerst aan mwe lasdpaal) thuis 100% opgeladen....rijberijk 499 km !

Maw, opgegeven range wordt bepaald door laatste gerealiseerde verbruik ?[Afbeelding]
Pak het gemiddelde verbruik van afgelopen maand in de Connect app. Rekensommetje: 72,5 gedeeld door gemiddelde verbruik x 100 = te rijden km

Ik ben benieuwd wat er bij staat. Bij mij klopt dat wel namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox ik zal het ook een keer testen zodra het weer warmer weer is, kijken of er bij mij wel echt koude lucht uit komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:58
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:24:
Nog iets dat me net opviel, verlichting in Auto stand reageert wel erg laat.

Zojuist in een fikse regenbui, donkere wolken, iedereen heeft de verlichting aan maar mijn auto vond het nog wel prima licht. Ruitenwissers op standje turbo.
Eens, vanochtend in de auto reed ik ook een stukje achter een EV6. Voorlampen stonden aan, achter alleen niet. In een redelijke regenbui is dat toch wel wat je wilt.

Ik heb in het begin ergens direct mijn lampen op standaard ‘aan’ staan. Ben je zowel voor als achter goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 05:43:
[...]

Is het verschil in jouw berekening niet sowieso maar 1,8mm want alleen de afstand van de as tot aan de grond telt mee voor de hoogte en dat is de helft van de diameter dus.

En is die afstand dan niet:
((19"/2)*2,54cm)+55mm= 296,3mm
((20"/2)*2,54cm)+45mm= 299mm
Verschil is dan 2,7 mm

Is mij even niet duidelijk waarom je iets met de breedte van de band doet?
Op een band staan de aanduidingen 235/55 R19, deze aanduidingen hebben de volgende betekenissen: 235 is de loopvlakbreedte in mm. De bandhoogte is 55% van de breedte van 235mm. Dus 0.55 x 235 = 129.25 mm.
Verder was het een uitleg dat de 19" en 20" wielen dezelfde afrollengte hebben ofwel dezelfde hoogte of diameter. Dus ook dezelfde wagenhoogte opleveren. Omdat iemand een vraag stelde over de hoogte van de trekhaak kogel.
Ja en het gaat hier niet over een paar millimeter verschil omdat bandendruk, belading van de auto en bandenslijtage allemaal kleine verschillen opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Op een band staan de aanduidingen 235/55 R19, deze aanduidingen hebben de volgende betekenissen: 235 is de loopvlakbreedte in mm. De bandhoogte is 55% van de breedte van 235mm. Dus 0.55 x 235 = 129.25 mm.
Verder was het een uitleg dat de 19" en 20" wielen dezelfde afrollengte hebben ofwel dezelfde hoogte of diameter. Dus ook dezelfde wagenhoogte opleveren. Omdat iemand een vraag stelde over de hoogte van de trekhaak kogel.
Ja en het gaat hier niet over een paar millimeter verschil omdat bandendruk, belading van de auto en bandenslijtage allemaal kleine verschillen opleveren.
Ah klopt ja, my bad. Was nog niet helemaal wakker blijkbaar. Bedankt voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:46:
[...]

Ik geloof wel dat je het haalt. Daar heb ik geen twijfel over.

Ik speel op dit moment nergens meer mee. Snelweg + N wegen: level 0 + SCC. Bebouwde kom: ipedal.
AC Driver only, Auto 1, maximaal 4 graden onder buitentemperatuur.

Bandenspanning heb ik maar bar gezet maar zal ik wel eens checken. Vaak zijn ze of te hard of te zacht. Krijg bijna nooit een auto mee met de goede druk, na een wissel of iets anders.
Om hier nog even op terug te komen, afgelopen zondagochtend vroeg heb ik een korte rit gemaakt waarbij ik een kilometer of 10 op de snelweg 150 km/h heb gereden. Op dezelfde dag nog drie ritten van vergelijkbare afstand, maar dan in mijn normale rijstijl. En warempel, ik zie ineens 488km range staan bij 99% lading, alsof het contrast noodzakelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
dosh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Eens, vanochtend in de auto reed ik ook een stukje achter een EV6. Voorlampen stonden aan, achter alleen niet. In een redelijke regenbui is dat toch wel wat je wilt.

Ik heb in het begin ergens direct mijn lampen op standaard ‘aan’ staan. Ben je zowel voor als achter goed zichtbaar.
Je kan ook de achter lampen (die over de kofferbak loopt) overdag aan zetten als dag rij verlichting. Net zoals aan de voorkant, led dag rij verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
[...]

Mag ik vragen waar je dat in kan stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:31:
[...]
Je kan ook de achter lampen (die over de kofferbak loopt) overdag aan zetten als dag rij verlichting. Net zoals aan de voorkant, led dag rij verlichting
Kun je vertellen waar/hoe je dat aanzet? Dan ben je dus op 'auto' altijd van voor en achter verlicht, ook als je dimlichten uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Hoe dan? Buiten gewoon handmatig je lampen aanzetten, wat ik al meer dan 10 jaar niet meer hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ja daar vraag je me wat. Heb een tijd geleden gelezen dat er ergens in de instelling je de led-lampen als dagrijverlichting aan kon zetten. En dan in de avond je kop en achterlampen aanzetten met auto of met de hand.

Waar dat kan weet ik niet. Volgens mij had ik het hier ergens op het forum gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mobzy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Kun je vertellen waar/hoe je dat aanzet? Dan ben je dus op 'auto' altijd van voor en achter verlicht, ook als je dimlichten uitstaan?
** Het voegt niets toe om in een KIA topic als reactie op een vraag aan te geven dat dit ook in je BMW zit. Beantwoord de vraag voor een KIA, of reageer niet. **

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 24-05-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oh tegenwoordig wel? Voorheen moest je dat zelf coderen met een OBD2 dongle en Bimmercode ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 24-05-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:45:
Ja daar vraag je me wat. Heb een tijd geleden gelezen dat er ergens in de instelling je de led-lampen als dagrijverlichting aan kon zetten. En dan in de avond je kop en achterlampen aanzetten met auto of met de hand.

Waar dat kan weet ik niet. Volgens mij had ik het hier ergens op het forum gelezen
Ik geloof niet dat die optie er is. Volgens mij heb ik alle menu's van de auto onderhand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Knip, voegt niets toe.

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 24-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
Ja maar waar dan in de EV6 :D?

Ik vindt het zelf juist wel fijn, vooral voor mijn achterliggers als het een beetje mistig is of regent maar nog niet donker genoeg volgens de auto. Vroegah reed ik namelijk met de dimlichten altijd aan, maar ja toen stond ik ook elke 4 maand bij de garage voor m'n gratis koplamp vervangen :Y). En dat vind ik een beetje zonde van de LED koplampen (alhoewel die (veel) langer mee gaan) om die onnodig aan te laten staan terwijl ik alleen achter maar 'dagrij verlichting' wil hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 24-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 24-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Het is enkel knop draaien naar stadsverlichting, enkel dan is DRL + achterlichten aan. (nog) niet mogelijk in de standaard auto stand. Raar want de Kia Ceed had dit wel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Dartlink schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:07:
Het is enkel knop draaien naar stadsverlichting, enkel dan is DRL + achterlichten aan. (nog) niet mogelijk in de standaard auto stand. Raar want de Kia Ceed had dit wel...
Precies...en daarom staat bij mij altijd verlichting volledig aan. Gewoon beter zichtbaar voor overig verkeer.
Oh ja...met lichtbalk achter aan is ook gewoon mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als extra verwarring de online handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGGEsBL8Lvvz_0gdeVA6cimYIHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OhEeeomzTFmeojwC7SiSsr5a.png?f=user_large

Dus als verlichting op OFF staat heb je DRL :?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ja DRL is verplicht ten alle tijden bij nieuwe auto's. Achterlicht valt in NL niet onder DRL.

(Volgens mij wel in Scandinavië, maar dat weet ik niet 100% zeker)
Pagina: 1 ... 152 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic