Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:26:
[...]

Ja heb ik ook. Het 2de profiel kan wel alleen voornaam.
Nee ook die springt steeds terug op voor- en achternaam. Klein slordigheidje in de software.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:36:
Ik meen het eens gelezen te hebben maar kan het niet vinden, ook niet in de handleiding of in de menu's van de auto:

Kun je instellen dat je de SCC standaard op +x km/u wil hebben van de maximum snelheid. Dus bijvoorbeeld 105 ipv 100, en als je dan langs een 120 bord komt dat ie er 125 van maakt?

Vind het automatisch aanpassen wel fijn maar niet als ik dan steeds exact de limiet moet rijden.
Ja je kunt instellen dat hij 5 of 10 km harder rijdt als de max snelheid op het bord. Na het bord krijg je dan een groen pijlje omhoog of om laag. Als je dat selecteerd springt bv naar 105 km, maar je kunt het ook negeren.
Vind ik prettig rijden.

Wil je weer de automatisch de borden volgen bv in het buitenland, dan stel je de snelheid in van het bord en wordt de snelheid groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:25:
[...]

Ik gebruik wel aawireless en werkt goed. Je moet wel de juiste instellingen gebruiken en update naar 2.0.

Ik gebruik AA en aawireless op de draadloze lader.
Staat op passthrough en heb als eerste de update naar 2.0 gedaan.

Ook had ik meerdere keren gewoon geen audio, wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:38:
[...]

Nee ook die springt steeds terug op voor- en achternaam. Klein slordigheidje in de software.
2de naam is bij mij niet gekoppeld aan de app. Misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:38:
[...]

Ja je kunt instellen dat hij 5 of 10 km harder rijdt als de max snelheid op het bord. Na het bord krijg je dan een groen pijlje omhoog of om laag. Als je dat selecteerd springt bv naar 105 km, maar je kunt het ook negeren.
Vind ik prettig rijden.

Wil je weer de automatisch de borden volgen bv in het buitenland, dan stel je de snelheid in van het bord en wordt de snelheid groen.
Waar vind ik die instelling want ik heb snelheidswaarschuwing op +5 staan maar dat heeft niet het gewenste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:39:
[...]

Staat op passthrough en heb als eerste de update naar 2.0 gedaan.

Ook had ik meerdere keren gewoon geen audio, wel beeld.
Misschien het kasje dichterbij de telefoon leggen. Op de vloer pakt hij hem niet goed. Ik heb hem geplakt tegen het midden console.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhAhAcr_nOAADzU3e9PEQb6f5m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4KDyBAYulGS6bYIO4mnyHdi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Jack1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:26:
Gekke vraag:

Mijn auto staat de komende 2 weken in het buitenland en heb er geen toegang tot. Nu heb ik de afstand even nodig in cm vanaf de grond tot de bovenkant van de trekhaak (dus tot de bovenkant van de kogel). Toevallig iemand hier met de afneembare trekhaak die dat even voor mij op zou kunnen meten ?
GTline zal misschien iets schelen tov de plus. Ivm "sportiever" onderstel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThKjoNn9Z6ZHUmb0Oct8ZrI1pfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cu2d2H92iXkCw4r5aJdtqiOM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:29:
[...]

De draadloze lader is inderdaad niet geweldig, understatement. De laadsnelheid is echt enorm traag.

De draadloze lader op mijn fiets is 3x zo snel.
Is bij jou naderhand ingebouwd toch? Volgens mij is die inderdaad een stuk langzamer dan de standaard van de GT-Line.

Anyway mijn telefoon wordt ook heel heet bij draadloos opladen en wireless AA. Eigenlijk te heet. Stop je daarna niet ff in je broek. Aan een draadje onder in de bak. Kan ik de foon ook niet zien. Dikke prima 😉

En aan draadje laadt die bij een uurtje rijden prima op. Maar vanaf 90% (95%) laad je telefoon ook langzamer op...dus ja dan blijft dat zo denk ik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Goeiemorgen en dank !!

Edit: heb jij de plus of gt ?
En volgens mij is onderstel van de GT exact hetzelfde als van mijn plus toch

[ Voor 83% gewijzigd door Jack1 op 21-05-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
king_dude schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:54:
[...]

Woon jij toevallig op de grote wielen? 😊
Nee, maar daar heb ik wel gewoond. In de Watertuinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:43:
[...]

GTline zal misschien iets schelen tov de plus. Ivm "sportiever" onderstel

[Afbeelding]
Volgens mij is er 0 verschil in het onderstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Jack1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:26:
Gekke vraag:

Mijn auto staat de komende 2 weken in het buitenland en heb er geen toegang tot. Nu heb ik de afstand even nodig in cm vanaf de grond tot de bovenkant van de trekhaak (dus tot de bovenkant van de kogel). Toevallig iemand hier met de afneembare trekhaak die dat even voor mij op zou kunnen meten ?
Net even gemeten bij de plus versie, deze heeft 40cm van de grond tot aan de bovenkant van de kogel bij een lege auto. Let wel, zonder kofferbakbodemplank en ook geen gebruiksaanwijzing in de auto. Alles om te hypermilen :+ Het lijkt er dus op dat de GT-line toch iets dichter op de grond staat met de genoemde 37cm daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Net even gemeten bij de plus versie, deze heeft 40cm van de grond tot aan de bovenkant van de kogel bij een lege auto. Let wel, zonder kofferbakbodemplank en ook geen gebruiksaanwijzing in de auto. Alles om te hypermilen :+ Het lijkt er dus op dat de GT-line toch iets dichter op de grond staat met de genoemde 37cm daar.
Denk eerder dat het ligt aan het feit dat de GT-Line een andere trekhaak heeft... Zijn verschillende onderdelen.

Nu, als ik eens een trekhaak zou hebben had ik het ook kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:23
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Denk eerder dat het licht aan het feit dat de GT-Line een andere trekhaak heeft... Zijn verschillende onderdelen.

Nu, als ik eens een trekhaak zou hebben had ik het ook kunnen meten.
De hoogtes van de Plus en de GT-line zijn gelijk, ook de trekhaken zijn in principe gelijk (alleen de haak voor de GT wijkt af omdat deze 1800kg mag trekken). Wat kan schelen zijn de meetomstandigheden (vlakke ondergrond, belading) en de trekhaak zelf. De haken worden niet door Kia gemaakt, er zijn meerdere toeleveranciers, ik weet uit ervaring bij een ander automerk dat dit verschillen in de hoogte kan opleveren.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Jack1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:01:
Goeiemorgen en dank !!

Edit: heb jij de plus of gt ?
En volgens mij is onderstel van de GT exact hetzelfde als van mijn plus toch
Moest het even opzoeken maar volgens de brochure hebben zowel de GT-line als de Plus 160mm grondspeling. Dus lijkt in het veerpakket geen verschil te zitten.
En volgens mij de 20" of 19" moet ook nagenoeg geen verschil maken.
Foto is dus van een GT-Line AWD met 20" velgen, zonder belading op een vlakke weg.

[ Voor 3% gewijzigd door JPoers83 op 21-05-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:41:
[...]

Waar vind ik die instelling want ik heb snelheidswaarschuwing op +5 staan maar dat heeft niet het gewenste effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaDImKa26EP3zDWtEc8_o7JpiB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giQglXIUFGxTeqoxdH9RuSVu.jpg?f=fotoalbum_large

Voertuig snelheid bord
Waarschuwing staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
JPoers83 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Moest het even opzoeken maar volgens de brochure hebben zowel de GT-line als de Plus 160mm grondspeling. Dus lijkt in het veerpakket geen verschil te zitten.
En volgens mij de 20" of 19" moet ook nagenoeg geen verschil maken.
Foto is dus van een GT-Line AWD met 20" velgen, zonder belading op een vlakke weg.
Met een extra motor voorin, zou de AWD theoretisch niet iets dieper liggen aan de voorkant en iets hoger aan de achterkant tov een RWD model? Of wordt dit gecompenseerd met de afstelling van de vering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

Voertuig snelheid bord
Thanks. Ja dat heb ik ook zo staan maar werkt niet zoals jij beschrijft of ik verwacht. Geen idee wat ik fout doe dan.

Ik rij 105 op de SCC, er komt een bord 80 en dan zou ik dus 85 moeten kunnen krijgen door te bevestigen? Maar er komt niks in beeld. Zal nog eens uitgebreid testen.

Of werkt dit alleen op de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

Voertuig snelheid bord
dit is toch alleen een geping als je te hard rijdt dan toegestaan? heeft niks met de afstelling van de cc te maken.
lijkt mij ook sterk dat dit kan voor een autoleverancier is 80-80 / 100-100 niet ineens 5km harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Mini-me schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Met een extra motor voorin, zou de AWD theoretisch niet iets dieper liggen aan de voorkant en iets hoger aan de achterkant tov een RWD model? Of wordt dit gecompenseerd met de afstelling van de vering?
Ik denk dat ze dit gewoon keurig hebben afgestemd. Daarnaast met de korte overhang achter zou dit een verwaarloosbaar verschil zijn op de kogelhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Thanks. Ja dat heb ik ook zo staan maar werkt niet zoals jij beschrijft of ik verwacht. Geen idee wat ik fout doe dan.

Ik rij 105 op de SCC, er komt een bord 80 en dan zou ik dus 85 moeten kunnen krijgen door te bevestigen? Maar er komt niks in beeld. Zal nog eens uitgebreid testen.

Of werkt dit alleen op de GT-Line?
Werkt ook op de plus. Naast de ingestelde snelheid moet je na het bord een groene pijl zien en dan met het knopje SCC omhoog drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Werkt ook op de plus. Naast de ingestelde snelheid moet je na het bord een groene pijl zien en dan met het knopje SCC omhoog drukken
Zie dit filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm, heb nog werkelijk geen enkele keer dat pijltje gezien.

Ok die melding onderin beeld met Driving Style Adaptive SCC komt niet in beeld bij mij. Adaptive zal de GT Line wel zijn, maar ik krijg helemaal die melding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Uit het V2X artikel van tweakers plus:

Anne Lobbes van Hyundai zegt hierover: "Ik verwacht niet dat wij retroactief voertuigen van v2g gaan voorzien door middel van een software-update. Op het moment dat wij v2x commercieel uitrollen, zal het alleen van toepassing zijn op de modellen die wij vanaf dat moment gaan introduceren. Dit betekent dat kopers van huidige modellen geen gebruik kunnen gaan maken van v2x. Wij focussen ons internationaal vooral op de uitrol van v2l."

Dat is wel erg jammer als ze echt niet met terugwerkende kracht de software gaan leveren voor de huidige auto’s. Dat de software niet eenvoudig te maken is begrijp ik goed, maar als je het werkend hebt voor de nieuwe modellen vraag ik me af wat de beperking is van de huidige modellen. Afgezien van het commerciele oogpunt dat je maar een nieuwe moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:58
Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:29:
[...]

De draadloze lader is inderdaad niet geweldig, understatement. De laadsnelheid is echt enorm traag.

De draadloze lader op mijn fiets is 3x zo snel.
Mijn S10 geeft wel "snel draadloos laden" aan, dit heb ik nog niet met een andere lader gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Mijn S10 geeft wel "snel draadloos laden" aan, dit heb ik nog niet met een andere lader gehad.
Doet mijn Note 10+ niet. Jij hebt een Plus met achteraf ingebouwde lader?

Dramatische kwaliteit ook dat Qi logo was er al na 2 dag vanaf, los stukje rubber dat er op geplakt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Dramatische kwaliteit ook dat Qi logo was er al na 2 dag vanaf, los stukje rubber dat er op geplakt zat.
Nee sorry, ik heb een GT line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Nee sorry, ik heb een GT line.
Ik snap ook niet waarom ik niet gewoon de lader van de GT-Line kan kopen. Die zullen ze toch ook moeten kunnen vervangen als ie stuk gaat. Voelt een beetje als mensen pesten die niet genoeg geld hebben voor een GT Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Het is van dat vies rubber wat al vanaf dag 1 uitzag of het 5 jaar oud was en ook noet schoon te krijgen is.
Dat vindt ik juist van wat er standaard in de EV6 zit. Het lelijkste van de auto. Rubber wat na verloop van tijd vies blijft en gaat plakken.

Mocht iemand een alternatief hebben: ik hou mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Dat vindt ik juist van wat er standaard in de EV6 zit. Het lelijkste van de auto. Rubber wat na verloop van tijd vies blijft en gaat plakken.

Ehm volgens mij is het niet veel anders. Zal een foto posten straks. Die charging pad van mij is echt al vanaf dag 1 alsof het een oude afgeragde auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
king_dude schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:46:
[...]

klinkt misschien stom maar een klein beetje Dasty erop en het plakt helemaal niet. #grootmoeders-tip van de dag
(ook ideaal voor bijvoorbeeld handvaten van paraplu's worden ook altijd zo plakkerig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JPoers83 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:53:
[...]

klinkt misschien stom maar een klein beetje Dasty erop en het plakt helemaal niet. #grootmoeders-tip van de dag
(ook ideaal voor bijvoorbeeld handvaten van paraplu's worden ook altijd zo plakkerig)
Klinkt niet stom hoor, maar blijft gewoon vies spul. Totaal niet premium. Niet te doen om mooi te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
xxander968 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:47:
Uit het V2X artikel van tweakers plus:

Anne Lobbes van Hyundai zegt hierover: "Ik verwacht niet dat wij retroactief voertuigen van v2g gaan voorzien door middel van een software-update. Op het moment dat wij v2x commercieel uitrollen, zal het alleen van toepassing zijn op de modellen die wij vanaf dat moment gaan introduceren. Dit betekent dat kopers van huidige modellen geen gebruik kunnen gaan maken van v2x. Wij focussen ons internationaal vooral op de uitrol van v2l."

Dat is wel erg jammer als ze echt niet met terugwerkende kracht de software gaan leveren voor de huidige auto’s. Dat de software niet eenvoudig te maken is begrijp ik goed, maar als je het werkend hebt voor de nieuwe modellen vraag ik me af wat de beperking is van de huidige modellen. Afgezien van het commerciele oogpunt dat je maar een nieuwe moet kopen.
Helaas maar waar.
king_dude schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Ik heb een kleine update over V2G (bidirectionele laadpaal). Mijn kennis is bij de presentatie geweest die voor een select aantal personen gegeven is. Ons EV platform gebruikt een software taal die waarschijnlijk NIET de standaard gaat worden.

Er is een partij waarbij dit wel mogelijk is, echter hebben deze (voorlopig) nog geen consument producten behalve de testapparatuur zoals gebruikt wordt op de testlocatie in Utrecht.
Dit is niet de Quasar 2 waar men mee test overigens.

ik zeg niet dat het niet gaat komen, wel zeg ik dat er meerdere software wegen naar onze VTG Rome gaan komen, en dat Kia voor een versie gekozen heeft die wss niet de standaard gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Klinkt niet stom hoor, maar blijft gewoon vies spul. Totaal niet premium. Niet te doen om mooi te houden
Zo ziet ie er uit, 1 week oud, maar was al van dag 1 zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1CyeFtYm1p600SlWoAyYlZsU2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSFFIqNUOybeZZ0KgMhbf5S1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]
Ben jij niet gewoon een vieze oude man _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Is de oplader trouwens een plug and play systeem??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
xxander968 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Tsja, ook de autoverkopers die de energietransitie helpen te versnellen, zijn uiteindelijk vooral geïnteresseerd in geld verdienen. Net als de netbeheerders en de overheid, die allemaal mee moeten werken in dit verhaal. Jammer maar helaas.

Plus: afschrijving van de batterij door extra laadcycli en bijbehorende garantiewetgeving is nog onduidelijk. Zowel voor privé/zakelijk lease als voor particuliere aankoop is dat een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

[Afbeelding]
Met een natte doek reinigen helpt niet? Het oogt inderdaad als rubber van meerdere jaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:42
xxander968 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Velgmaat doet er toch ook toe?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ERN5T schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:02:
[...]

De schakelaars zijn bedraad. Dit is de onderzijde van het console.
[Afbeelding]
@ERN5T als er een draadloze oplader achteraf ingebouwd word weet jij dat toevallig waar die aangesloten word? Aangezien jij het midden consol eruit/los hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
HansAuutB schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Grotere velg is voorzien van banden met minder hoge wang. Maar er is wel een klein verschil tussen de 19" en 20" velg/banden combinatie (op basis van deze generieke vergelijking tussen 235/55-19 en 255/45-20).

Maar dat kan nooit cm verschil in rijhoogte verklaren (hoogstens paar mm).

[ Voor 8% gewijzigd door roelwillems op 21-05-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
roelwillems schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Grotere velg is voorzien van banden met minder hoge wang. Maar er is wel een klein verschil tussen de 19" en 20" velg/banden combinatie (op basis van deze generieke vergelijking tussen 235/55-19 en 255/45-20).

Verklaart dan alleen de bandbreedte het verschil in actieradius?
Ik zou ook de totale omtrek van velg en band (en daarmee de hoogte) verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
HansAuutB schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:00:
[...]

de 20" hebben qua omtrek een mindere actieradius van 0,5% t.o.v. de 19".
De breedte van de 20" geven meer rolweerstand wat de mindere actieradius verklaart.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:11
En ze zullen ongetwijfeld ook zwaarder zijn. En dan kost het meer energie om ze aan het draaien te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door DaMenaz op 21-05-2022 18:29 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
HansAuutB schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:00:
[...]

De bandbreedte heeft invloed (rolweerstand + aerodynamisch nadeel want breder opervlakte aan de voorzijde). Daarnaast is een (grotere) velg zwaarder én zit dit gewicht verder van het middelpunt van de velg. Hiermee hebben grotere velgen een hogere rotatie-inertie* dan een kleinere velg met een hogere band.

Dit merk je bij een grote zware auto met veel koppel (lees: een EV) niet echt qua rijden maar wel qua verbruik. Bij een lichte auto is dit wel erg duidelijk te merken. Overigens ook de rede dat race-auto's de kleinst mogelijke velg willen gebruiken die nog wel om de remschijven heen past die de auto nodig heeft (wij zijn alleen grote velgen bij reguliere auto's sportief gaan vinden ;) )
Solarman schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:20:
[...]

de 20" hebben qua omtrek een mindere actieradius van 0,5% t.o.v. de 19".
De breedte van de 20" geven meer rolweerstand wat de mindere actieradius verklaart.
Of je 0,5% actieradius inlevert met een 20" vs 19" velg weet ik niet, maar verwacht dat dit percentage een heel stuk hoger ligt afhankelijk van welke ritten je vaak maakt. Veel optrekken/afremmen vergroot het effect van rotatie-inertie. Op de snelweg maakt dat weer weinig uit, maar heb je aerodynamisch nadeel.

P.s de -0,5% die de calculator aangeeft is het aantal rotaties per km. Dus de 20" velg zal -0,5% minder rondjes maken vs de 19" velg. Dit geeft een indicatie hoeveel je snelheidsmeter zal afwijken tussen beide velgen/banden combinatie.

[ Voor 37% gewijzigd door roelwillems op 21-05-2022 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
Vandaag de subwoofer op de aansluiting van de Meridian aangesloten. Geheel gevoed door een 230v PSU met condensator als buffer. Handig gebruik gemaakt van de in de auto aanwezige stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inl_npwzcDeTdt7DZU_bwjmwFzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjBsvpsHONaPC3cuIjlu5Lqo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tURh4w578kBVfnLjhs77pAxDRjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXCi420TOWzcs4o0NUowQ68I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-2he4PiEyqL79QkVgVEL7os1ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmGQhySoYyuJhcNAqlF5iECX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jgg1aULXnANwmIVaUQQR4flPa4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zjDe407bm8i8QRCC0VQ1QDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
grotegok schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:00:
Vandaag de subwoofer op de aansluiting van de Meridian aangesloten. Geheel gevoed door een 230v PSU met condensator als buffer. Handig gebruik gemaakt van de in de auto aanwezige stopcontact.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig, maar ben wel bang dat de WAF van deze uitvoering ver onder nul is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Wat ik al zei, echt lelijk. Ziet er exact uit als rest van die matte meuk. Ik hou mij aanbevolen voor alternatieven. Ziet eruit als afgetrapt pedaalrubber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
Zo vandaag de laatste hand gelegd aan mijn laadpaaltje obv smartevse. Nu de auto nog :P

Zijn er hier toevallig nog anderen die hun EV6 met een smartEVSE laden? Ben vooral benieuwd of de solarfunctie werkt zonder communicatieproblemen tussen de auto en de EVSE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FpS5ETbNzSwiAQNpWDNRh_H_Sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3piNnF8kN7Yho0MfgUCivVw.jpg?f=fotoalbum_large

BTW het u profiel gaat als het goed is snel roesten (dat hoor je ook niet vaak ;) ). Hij is van Cortenstaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Vandaag weer getest maar ik krijg geen groene pijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
marcel3 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:00:
Zo vandaag de laatste hand gelegd aan mijn laadpaaltje obv smartevse. Nu de auto nog :P

Zijn er hier toevallig nog anderen die hun EV6 met een smartEVSE laden? Ben vooral benieuwd of de solarfunctie werkt zonder communicatieproblemen tussen de auto en de EVSE.

[Afbeelding]

BTW het u profiel gaat als het goed is snel roesten (dat hoor je ook niet vaak ;) ). Hij is van Cortenstaal.
Ziet er netjes uit. Waar heb je de controller gemonteerd?
En wat betreft de paal, ik neem aan dat je die op maat hebt laten knippen/buigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
Mini-me schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Ziet er netjes uit. Waar heb je de controller gemonteerd?
En wat betreft de paal, ik neem aan dat je die op maat hebt laten knippen/buigen?
De EVSE zit in de meterkast. Mensen die streng in de NEN1010-leer zijn moeten maar even de andere kant op kijken, moet het nog wat fatsoeneren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teMZeJ9srm8f-aWi3GvxNfNOuAY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jg2hpYfQC1124haFYsukm37x.jpg?f=user_large

Het U-profiel heb ik idd op maat laten buigen. Lasdoos is aan de achterkant verlijmd en ik moet de redundante UTP kabel nog netjes wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

marcel3 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:00:

[Afbeelding]

Netjes!
Ik gebruik zelf ook smartevse. Gaat perfect. Af en toe de solar mode en dat werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Joer schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:25:
[...]

@ERN5T als er een draadloze oplader achteraf ingebouwd word weet jij dat toevallig waar die aangesloten word? Aangezien jij het midden consol eruit/los hebt gehad.
Ik heb de GT-line met de lader af fabriek ingebouwd, die bedrading verdwijnt in de kabelboom. Ik heb er geen foto van.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Mister I schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:04:
[...]

Netjes!
Ik gebruik zelf ook smartevse. Gaat perfect. Af en toe de solar mode en dat werkt ook zonder problemen.
Top! Daar was ik naar op zoek. Goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
HansAuutB schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Nee, vrijwel zelfde hoogte van het wiel. Theoretisch 3,6 mm hoogte verschil. Dat is 0,48% omtrek verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Wiliyama op 22-05-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
roelwillems schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:29:
[...]

235x0,55x2+19x25,4=741,1
255x0,45x2+29x25,4=737,5
-_______
Theoretisch verschil: 3,6mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ben met mijn Zappi eens een test aan het doen met alleen laden op overschot aan energie, maar heb het gevoel dat een lage laadstroom wel erg veel verlies heeft?

Toch al bijna een uur bezig en nog geen procent erbij. De minimale stroom die er in gaat is ongeveer 1,2 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Wiliyama schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:25:
[...]

235x0,55x2+19x25,4=741,1
255x0,45x2+29x25,4=737,5
-_______
Juist, en als we het dan over de invloed op de hoogte van de trekhaak hebben, is het de helft daarvan, dus 1,8mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ERN5T schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Ik heb de GT-line met de lader af fabriek ingebouwd, die bedrading verdwijnt in de kabelboom. Ik heb er geen foto van.
Geen probleem. Had gehoopt dat de lader plug and play zou zijn. Want er zijn verschillende laders, de ene stop je in de usb en de andere zijn losse draden. En die laatste zou mijn voor keur hebben want dat kan je hem netjes inbouwen op dezelfde plek als de GT-line. Ik denk dat ik dan uiteindelijk ook voor de gene ga die je bij de Kia kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Joer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Geen probleem. Had gehoopt dat de lader plug and play zou zijn. Want er zijn verschillende laders, de ene stop je in de usb en de andere zijn losse draden. En die laatste zou mijn voor keur hebben want dat kan je hem netjes inbouwen op dezelfde plek als de GT-line. Ik denk dat ik dan uiteindelijk ook voor de gene ga die je bij de Kia kan kopen.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de ingebouwde 15W is en de diegene die achteraf ingebouwd wordt maar 5W is. Maar kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:09:
Ben met mijn Zappi eens een test aan het doen met alleen laden op overschot aan energie, maar heb het gevoel dat een lage laadstroom wel erg veel verlies heeft?

Toch al bijna een uur bezig en nog geen procent erbij. De minimale stroom die er in gaat is ongeveer 1,2 kW.
Klopt. Hoe lager de ac laadstroom. Hoe meer het verlies. Check hiervoor het thuis laden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de ingebouwde 15W is en de diegene die achteraf ingebouwd wordt maar 5W is. Maar kan het niet meer terugvinden.
Zou best kunnen kloppen. Baal er wel een beetje van. Zonde geld. Denk dat ik hem zelfs ga loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Klopt. Hoe lager de ac laadstroom. Hoe meer het verlies. Check hiervoor het thuis laden topic.
Dus zolang we nog mogen salderen, en misschien daarna zelfs, beter om gewoon op volle snelheid te laden. Verlies lijkt behoorlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het testen, maar weten jullie dat je niet persé je account hoeft te koppelen in Kia Connect? Wat mij opvalt is dat je gewoon alle commando’s kunt uitvoeren in de app, alleen je kunt dan geen auto instellingen aanpassen.

Die instellingen kun je gewoon in de auto vinden, behalve één optie: bandenspanning in bar ipv psi (alles afgezocht, niet gevonden in auto menu).

Voordeel van niet-koppelen = (naar mijn ervaring) een snellere GUI van de EV6

Dus app werkt gewoon (op/van slot. Airco aan/uit, laaddeurtje open/dicht), én de menus’s van EV6 zijn sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door king_dude op 22-05-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
king_dude schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:42:
Het lijkt erop dat alles een stukje sneller is geworden hierdoor (menu switch, navigatie algemeen).
Waardoor precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Zou best kunnen kloppen. Baal er wel een beetje van. Zonde geld. Denk dat ik hem zelfs ga loskoppelen.
Als je dat gaat doen. Wil je dan foto’s maken van hoe het aangesloten zit ect ect. En dan hier plaatsen aub. Ook als er losse draden zijn die aangesloten zijn op een kabelboom. Dan weet ik welke draden waar Moet aansluiten als ik een oplader koop op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
[...]

235x0,55x2+19x25,4=741,1
255x0,45x2+29x25,4=737,5
-_______
Dat laatste sommetje klopt niet.

Edit. Ik begrijp dat het niet 29 maar 20 moet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HansAuutB op 22-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
[...]

235x0,55x2+19x25,4=741,1
255x0,45x2+29x25,4=737,5
-_______
https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:42:
… dat je niet persé je account hoeft te koppelen in Kia Connect? …

Het lijkt erop dat alles een stukje sneller is geworden hierdoor (menu switch, navigatie algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dit is nu de derde keer, van de drie, dat ik het merk maar als de auto bij mij klaar is met laden (ingestelde limiet bereikt), zegt ie nooit klaar. Hij stopt ook niet maar blijft met 0,1 kW doorgaan, en resterende tijd blijft dan hangen op 50 mins. Als ik hem dan handmatig stop of afsluit krijg ik een melding dat het laden mislukt is.

Blijkbaar normaal dan als het elke keer die 50 minuten zijn en die melding van mislukt?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 22-05-2022 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:12
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Thanks, ik heb dat QI logo er ook afgehaald. Verpestte het echt idd. Betreft die achteraf ingebouwde lader: ik merk er niet zoveel van dat ik het nodig heb, is wel altijd fijn dat hij oplaadt voor de kortere ritten (dan heb ik sowieso al een hoog batterijpercentage dus dan is opladen een extraatje) maar voor die lange ritten sluit ik het toch aan via kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Tolga07 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Thanks, ik heb dat QI logo er ook afgehaald. Verpestte het echt idd. Betreft die achteraf ingebouwde lader: ik merk er niet zoveel van dat ik het nodig heb, is wel altijd fijn dat hij oplaadt voor de kortere ritten (dan heb ik sowieso al een hoog batterijpercentage dus dan is opladen een extraatje) maar voor die lange ritten sluit ik het toch aan via kabel.
Dat draadloos laden boeit mij ook niks zolang er geen draadloos Carplay is. Ik heb het nu ook in de Skoda af-fabriek. Gebruik het nooit. Altijd met een kabeltje voor Carplay. Komt hoogstens van pas als de bijrijder een keer wil laden.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb toch echt het idee dat er iets mis is met mijn auto qua verbruik. Als ik nog langzamer optrek of langer uitrol wordt ik door fietsers ingehaald. En aan het einde van de rit staat er nog steeds die mooie 17 kWh per 100 km verbruik op mijn scherm... Wordt er wel een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:18:
Heb toch echt het idee dat er iets mis is met mijn auto qua verbruik. Als ik nog langzamer optrek of langer uitrol wordt ik door fietsers ingehaald. En aan het einde van de rit staat er nog steeds die mooie 17 kWh per 100 km verbruik op mijn scherm... Wordt er wel een beetje moedeloos van.
17 KWh is toch juist zeer netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:24:
[...]

17 KWh is toch juist zeer netjes?
Niet als ik alle cijfers overal langs zie komen van mensen die vrolijk 14 of nog lager halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Niet als ik alle cijfers overal langs zie komen van mensen die vrolijk 14 of nog lager halen...
Die proberen jou gewoon te stangen. 😬

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoe zijn de ervaringen met ABRP gratis versus betaald. Loont het om de betaalde versie te gebruiken? Zijn de extra’s de moeite waard?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Zonder stangen: ik haal zelfs onder de 13kW/100km als ik 15km rij (geen snelweg).
Als ik de auto uitzet laat die dat zien.

(Tijdens rijden blijft die indicator op de KW meter wel zo rond de 17 staan en ik denk dat de auto ook die 17 gebruikt om het bereik uit te rekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Wat staat er in de kia connect ap onder energy consumption?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
1Mark schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:29:
[...]

Zonder stangen: ik haal zelfs onder de 13kW/100km als ik 15km rij (geen snelweg).
Als ik de auto uitzet laat die dat zien.

(Tijdens rijden blijft die indicator op de KW meter wel zo rond de 17 staan en ik denk dat de auto ook die 17 gebruikt om het bereik uit te rekenen)
Dat is zonder snelweg. Met snelweg (en constante snelheid) mag je blij zijn met 16.5/17 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:39:
[...]

Wat staat er in de kia connect ap onder energy consumption?
15.6 momenteel, in de auto heb ik nog maar sporadisch onder de 17 gezien. Snelweg hangt ie meestal rond de 20 met 105 km/u. Moet je een beetje heuvel op dan schiet ie met gemak naar 60 of 80 zelfs geloof ik. Wil ik niet weten wat het in de bergen doet.

Al die mensen die dus 530 of soms zelfs 600+ km actieradius halen rijden dan blijkbaar nooit snelweg ofzo. Want dan moet je een gemiddeld verbruik halen van 13,5 kWh/100km of lager.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 22-05-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:05:
[...]

15.6 momenteel, in de auto heb ik nog maar sporadisch onder de 17 gezien. Snelweg hangt ie meestal rond de 20 met 105 km/u. Moet je een beetje heuvel op dan schiet ie met gemak naar 60 of 80 zelfs geloof ik. Wil ik niet weten wat het in de bergen doet.

Al die mensen die dus 530 of soms zelfs 600+ km actieradius halen rijden dan blijkbaar nooit snelweg ofzo. Want dan moet je een gemiddeld verbruik halen van 13,5 kWh/100km of lager.
20 kWh bij 105 km/u? Dat lijkt me aan de hoge kant. Ik heb over 2000 km waarbij 95% snelweg 16.4 kWh/100km en dat op 110 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
@Phusebox Staat je niet blind. Je moet eerst de auto nog leren kennen. Dit duurt wel een kilometer of 5000.

Dit zijn mijn cijfers. Ik doe er 4000 in de maand, veel snelweg. %recuperatie is left-over van stad, en actief gebruik wanneer uitrollen niet veilig genoeg binnen efficientiekaders kan. Gemiddeld hou ik mij aan de snelheid en efficiënt rijden, maar soms smijt ik ook met energie. Dit zit er allemaal in.

Je ziet ook de cijfers van vandaag.
Vandaag een ritje lekker op acc, nog gestopt voor snelladen, en airco gewoon op 20 graden.
Snelheid? Iets van 100.

Wil je weten hoe ik rijd? Check mijn eerdere post. Dat is (naar mijn mening) de beste manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF3n5uxtru1F1tikQVPtqj3btv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkNtropQbwCkpgE9pmKcchnx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door king_dude op 22-05-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:12:
@Phusebox Staat je niet blind. Je moet eerst de auto nog leren kennen. Dit duurt wel een kilometer of 5000.

Dit zijn mijn cijfers. Ik doe er 4000 in de maand, veel snelweg. %recuperatie is left-over van stad, en actief gebruik wanneer uitrollen niet veilig genoeg binnen efficientiekaders kan. Gemiddeld hou ik mij aan de snelheid en efficiënt rijden, maar soms smijt ik ook met energie. Dit zit er allemaal in.

Je ziet ook de cijfers van vandaag.
Vandaag een ritje lekker op acc, nog gestopt voor snelladen, en airco gewoon op 20 graden.
Snelheid? Iets van 100.

Wil je weten hoe ik rijd? Check mijn eerdere post. Dat is (naar mijn mening) de beste manier.

[Afbeelding]
Ik probeer nu ook altijd iPedal in dorp/stad en level 1 of 0 op de snelweg.

Maar jij wint 1/5e terug, gemiddeld over alles wat je gereden hebt. Ik zit op 1/7e en heb op 1000km volgens mij de rem welgeteld 3x gebruikt. De rest is allemaal uitrollen tot stilstand.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ps.. ik ben zooo blij! Mijn schade is hersteld, en ben de eerste hersteller tegengekomen die mijn auto-isme serieus genomen heeft, en aardig dicht tegen mijn perfectie aan is gekomen! 😍😍.

Ze hebben ‘m klassiek laten uitdeuken door een expert. Tijdrovend, maar o zo mooi gedaan.
Verder een nieuwe velg en compleet nieuwe kunststof stootlijst vanaf wielkuip naar achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkjqvJRiaowLpsdCw1oujWjfROE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0fHlRQ49dapW0CGOZBK4ADO.jpg?f=fotoalbum_large

Kost een volledige dag extra, maar echt goud!
Spuitwerk ook goed. Nu opnieuw wrappen en coaten!

[ Voor 28% gewijzigd door king_dude op 22-05-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Misschien gewoon lekker het potentieel van de auto gebruiken? Hij is zo weer volgeladen :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LuPo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Misschien gewoon lekker het potentieel van de auto gebruiken? Hij is zo weer volgeladen :+
Nee ik ben pas gerust dat er niks mis is als ik op zijn minst 500+ zie op de guess-o-meter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Laatst online: 22-07 13:37
Beste
Weet iemand waar je een lakstift voor de Kia EV6 in de Glacier kleur kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
de vliegvisser schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:30:
Beste
Weet iemand waar je een lakstift voor de Kia EV6 in de Glacier kleur kan krijgen?
Bij je dealer zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
king_dude schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:26:
Ps.. ik ben zooo blij! Mijn schade is hersteld, en ben de eerste hersteller tegengekomen die mijn auto-isme serieus genomen heeft, en aardig dicht tegen mijn perfectie aan is gekomen! 😍😍.

Ze hebben ‘m klassiek laten uitdeuken door een expert. Tijdrovend, maar o zo mooi gedaan.
Verder een nieuwe velg en compleet nieuwe kunststof stootlijst vanaf wielkuip naar achter.

[Afbeelding]

Kost een volledige dag extra, maar echt goud!
Spuitwerk ook goed. Nu opnieuw wrappen en coaten!
Dat is heel mooi. Gelukkig weer in ere hersteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Zat nog eens aan de draadloze oplader te denken. Weet iemand het product nummer/oem nummer. Want als hij in een GT-line kapot zou gaan en de garage een nieuwe moet plaatsen hebben ze ook een nummer nodig om het juiste onderdeel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:32:
Zat nog eens aan de draadloze oplader te denken. Weet iemand het product nummer/oem nummer. Want als hij in een GT-line kapot zou gaan en de garage een nieuwe moet plaatsen hebben ze ook een nummer nodig om het juiste onderdeel te bestellen.
Ik denk dat ze die niet achteraf inbouwen omdat die waarschijnlijk een aparte stroomaansluiting heeft die anders is dan de langzame lader. Misschien is die kabel niet voorhanden in de Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

LuPo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Nou niet dus..

Gisteren ruim 350km gereden bij gem 110km , dus de accu zou wel warm moeten zijn zou je denken ,maar niet hoger gekomen dan 93kw bij Fastned (350kw lader) gestart met 14% SOC.
Heb er 2 geprobeerd, zelfde resultaat.
En ja, wintermodus is uit...

Frustrerend wel...18 min-80% heb ik nog nooit gehaald..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Ja dat getal naast het blauwe balkje kan ik ook niet volgen. Staat bijv. op 16,7 terwijl op het einde van rit er in het overzichtscherm 14,3 staat. Over de afgelopen maand staat er bij mij nu 15,12kwh voor 100km. En is nog langzaam dalende sinds het begin dat ik de auto heb. Dat cijfer klopt wel met het aangegeven bereik na volle accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

--HOOLIE-- schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Nou niet dus..

Gisteren ruim 350km gereden bij gem 110km , dus de accu zou wel warm moeten zijn zou je denken ,maar niet hoger gekomen dan 93kw bij Fastned (350kw lader) gestart met 14% SOC.
Heb er 2 geprobeerd, zelfde resultaat.
En ja, wintermodus is uit...

Frustrerend wel...18 min-80% heb ik nog nooit gehaald..
93kw is wel heel erg weinig. Zou toch eens terug naar de dealer gaan. Want met je bereik en dit laden erbij krijg ik bijna het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

alwinus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:50:
[...]

93kw is wel heel erg weinig. Zou toch eens terug naar de dealer gaan. Want met je bereik en dit laden erbij krijg ik bijna het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit.
Dealer zegt dat hij probleem bij KIA meldt...
Ga de leasemaatschappij maar eens bellen..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loei123
Voor mensen die nog geen ipad oplossing hebben gevonden, koop deze hoes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwd8P-E-CAkklXEkIxwFRUgBBhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9bl2bbFwCAsIxB2Ts5uA3NP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Loei123 op 23-05-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat ze die niet achteraf inbouwen omdat die waarschijnlijk een aparte stroomaansluiting heeft die anders is dan de langzame lader. Misschien is die kabel niet voorhanden in de Plus.
Dat bedoel ik niet. Als het onderdeel kapot gaat moeten ze hem kunnen vervangen. Dat onderdeel moeten ze dan bestellen. En mijn vraag wat het oem nummer zou zijn.

Die kabel zal er wel zitten als voorbereiding. Ze gaan echt geen aparte kabel bomen maken voor de verschillende uitvoeringen. In sommige landen kan je je auto uitbreiden met extra opties en word dan aangesloten op de kabelboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alwinus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:48:
[...]
Ja dat getal naast het blauwe balkje kan ik ook niet volgen. Staat bijv. op 16,7 terwijl op het einde van rit er in het overzichtscherm 14,3 staat.
Volgens mij is dat het gemiddeld verbruik sinds laatste laadbeurt, zeker weten doe ik 't niet..
Pagina: 1 ... 151 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic