Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
lopke schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:24:
Helaas moet ik voor de Plus gaan omdat ik met 193 met mijn hoofd tegen het dak kom bij een GT-line.
Bij de GT-line is minder hoofdruimte door het schuifdak. Stoel zo laag mogelijk gesteld maar nog te weinig ruimte. Herkennen jullie dit? Belangrijk om rekening mee te houden bij het maken van een keuze.
Ik ben ook een 1m94. Maar ik heb de GT-line wel besteld maar zonder panoramisch en dan ging het bij wel. Ik had wel het gevoel dat mijn kijkhoogte door voorruit hoger was. Volgens mij keek bij mijn optima lager door de voorruit.

Maar zal gewoon nog wel wat gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopke
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 23:29
JT900 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Ik ben ook een 1m94. Maar ik heb de GT-line wel besteld maar zonder panoramisch en dan ging het bij wel. Ik had wel het gevoel dat mijn kijkhoogte door voorruit hoger was. Volgens mij keek bij mijn optima lager door de voorruit.

Maar zal gewoon nog wel wat gewenning zijn.
Bij een GT-line zit je toch vast aan een schuifdak en dus minder hoofdruimte. Ik dacht dat zonder schuifdak bij GT-line niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cork
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 21:37
Rij al een week in m’n GT-line, ben 192 en heb geen problemen met zitpositie of hoogte. Stoel instellingen vastgelegd en stoel gaat netjes naar achteren -instelbaar- bij uitstappen en weer naar voren na instappen

Corky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Freekers schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:49:

Tip; kijk ook eens naar de MG Marvel R vanaf € 45.985,- (Fiscale waarde ligt net onder de 45k ivm subsidie). De instapper/basis versie zit standaard bomvol opties (o.a. 360 graden camera, panoramisch schuifdak, vehicle-2-load, automatische achterklep, elektrisch verstelbare stoelen, verwarmde voorstoelen enz). Het (piek)laadvermogen lijkt in eerste instantie niet geweldig, maar de laadcurve is verrassend goed waardoor hij net zo snel vol zit van 10%-80% als een Enyaq. Piek laadvermogen zegt namelijk niet alles. Staat ook nog op mijn lijstje voor een proefrit alvorens we de knoop doorhakken :)
Zonder teveel offtopic te willen gaan, ik had me eerder ook verdiept in de Marvel R, maar met de komst van de vernieuwde ZS EV long range, dan lijkt er naar mijn indruk weinig reden meer voor de Marvel R te kiezen.. luxury versie heeft ook veel tech, trekhaak, langere range, lagere prijs en recht op subsidie. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Igor4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Zonder teveel offtopic te willen gaan, ik had me eerder ook verdiept in de Marvel R, maar met de komst van de vernieuwde ZS EV long range, dan lijkt er naar mijn indruk weinig reden meer voor de Marvel R te kiezen.. luxury versie heeft ook veel tech, trekhaak, langere range, lagere prijs en recht op subsidie. Of mis ik iets?
Goede vraag! Laten we hier verder gaan: Het grote MG EV Topic ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
lopke schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Bij een GT-line zit je toch vast aan een schuifdak en dus minder hoofdruimte. Ik dacht dat zonder schuifdak bij GT-line niet mogelijk is.
Niet als je belgisch bent. Handig die verschillende versies. Was bij de optima al zo. Mijn panorama dak was daar een optie, terwijl in nederland standaard aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Freekers schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

[...]

Welke features mis je op de basis versie of gaat het name om de optische features (gebruikte materialen e.d.)?
Warmtepomp, dan valt ie buiten de subsidie. Schijnt toch best een impact te hebben en het bereik is al niet denderend van de 58 kWh.

Verder is het inderdaad het materiaal (ik vrees veel goedkoop plastic), het mindere vermogen (voor mijn gevoel net te weinig voor zo'n zware auto) een de accu waar ik bang voor ben.

Moet nog maar weer eens alles naar elkaar zetten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Warmtepomp, dan valt ie buiten de subsidie. Schijnt toch best een impact te hebben en het bereik is al niet denderend van de 58 kWh.

Verder is het inderdaad het materiaal (ik vrees veel goedkoop plastic), het mindere vermogen (voor mijn gevoel net te weinig voor zo'n zware auto) een de accu waar ik bang voor ben.

Moet nog maar weer eens alles naar elkaar zetten.
Met alleen een warmtepomp als optie valt de 58 kWh nog nét binnen de subsidie (43.505 + 995 = 44.500 euro fiscale waarde) , maar dan kun je geen kleurtje meer kiezen. (+ 795 euro fiscale waarde).

Accu zou ik me niet zo'n zorgen over maken. Sowieso heb je 7 jaar garantie (tot 150k km) op de accu. Als de SoC onder 70% valt, wordt deze kosteloos vervangen voor een nieuwe.

De materialen ben ik inderdaad wel benieuwd naar op de 58kWh versie, dus ik wacht met smart op de foto's en reviews van de medetweakers die er eentje in bestelling hebben staan :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 07:25
Zojuist de meest volledige review van de EV6 gezien (en ook nog eens in het rood!). Een leuke in depth review van ruim 1 uur.

Wel Duits gesproken overigens:

https://youtu.be/aDJrmKzAVoA

[ Voor 2% gewijzigd door dosh op 15-10-2021 00:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
lopke schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Ik ben inderdaad Belg. En daar is pano-dak een optie net zoals warmtepomp , 20 inch velg , drive assist pack en Premium pack en bepaalde kleuren.

Ik heb de 20 inch velgen , de warmtepomp en het Premium pack niet genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
JT900 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:56:
[...]

Ik ben inderdaad Belg. En daar is pano-dak een optie net zoals warmtepomp , 20 inch velg , drive assist pack en Premium pack en bepaalde kleuren.

Ik heb de 20 inch velgen , de warmtepomp en het Premium pack niet genomen.
Ideaal belg zijn heb je tenminste keuze, wij nederlanders snappen die opties allemaal niet maakt het veel te lastig met bijtelling en fiscale waarde daarom heeft kia nederland besloten om maar 3 niveaus te kiezen, standaard, plus, gt-line. Met een sporadische kleurkeuze..
En dan zeggen ze dat belgen 'dom' zijn 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Gisteren in Alkmaar even naar de dealer gegaan en de EV6 bekeken.
Is wel een hele mooie auto zeg. Zwart is ook erg chique.
Ik ben verkocht :)

Leuke review van Autoweek :

[ Voor 29% gewijzigd door Iusedto op 15-10-2021 11:12 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 11:51
Gisterenavond de EV6 dan samen met mijn vader mogen rijden (hij heeft er 1 besteld). Zelf rij ik ondertussen al een 3 weken in een Skoda Enyaq iV80, dus kon eens gaan vergelijken.

Qua looks en uitstraling is de EV6 een love it or hate it auto. Ik vind het geweldig, het straalt sportiviteit uit met dan toch nog de ruimte. Een beetje a la Jaguar I pace.

Op interieurgebied ziet alles er ook op het eerste gezicht er goed uit, maar eenmaal even aan materialen zitten ontdek je toch het en der wat harde plastics, of wat paneeltjes die niet helemaal goed zaten. Maar het zijn maar kleine details. Overal indruk was goed.

Dan het zitcomfort. Dit is iets wat ik bij Aziatische auto’s altijd een probleem mee heb. Ben 1.93m met vrij lange benen en die stoelen zijn qua zitvlak altijd te kort. Ook in de Kia. Daarnaast kreeg ik de stoel ook niet laag genoeg zoals ik zou willen, waardoor je toch een op de bok gevoel blijft houden. Qua zijdelingse steun is het prima, maar had er meer van verwacht. De Skoda biedt in dat opzicht een beter zitcomfort en steun.

Dan maar eens een stukje rijden in de RWD GT-line. Qua rijden kan ik de reviewers compleet volgen. De KIA is dynamisch, en reageert heel alert. Het stuurgedrag in bochten is trefzeker en zelfs een beetje sportieve rijder gaat de KIA bevallen. In dat opzicht is de KIA leuker te berijden dan de Enyaq. En dan ook one pedal driving is top, iets wat de Enyaq niet goed kan helaas…

Dan de rijhulp systemen. Deze doen het goed en werken prima. Al werd ik wat horendol van de piepjes. Daarnaast is lane keeping assist wat abrupt in zijn tegensturen, dit is in de enyaq vee natuurlijker. Verder ontlopen de systemen elkaar niet veel. Wel een fijne toevoeging is de camera functie bij het aanzetten van de richtingaanwijzer. Helemaal omdat de EV6 een wel erg grote dodehoek heeft, met nauwelijks zicht naar achteren.

De audio van meridian vond ik overigens voor een prestigieus merk als meridian ronduit tegenvallen. Erg jammer!

Qua ergonomie is het we fijn met alle knopjes. Dit is iets wat de enyaq ook deels heeft en ik zeker kan waarderen. Het scheelt dan om minder in je infotainment bezig te zijn. Het stuurwiel daarentegen qua knoppen en gevoel vond ik persoonlijk ook iets tegenvallen. Voelde allemaal wat goedkoop aan.

Het HUD is voor mij in de EV6 wel een misser qua kwaliteit en in de avond stoorde ik mij er mateloos aan. Miste de scherpte in de weergave. Voor mij geen meerwaarde dat systeem.

Ander puntje is als je savonds rijdt dat de ambiance verlichting in de ramen zichtbaar is. Erg storend, en dit zou je fink moeten dimmen of uitzetten. Zal ongetwijfeld kunnen maar in de testrit daar niet mee bezig geweest.

Wat ik ook jammer vind is het Panoramadak. Dit had wat mij betreft binnen ook een heel glazendak mogen zijn zoals bij de enyaq. Nu heeft uiteindelijk de rijder en bijrijder profijt. En is het van binnen net een schuifkanteldakje dan echt een Panoramadak.

Qua ruimte achterin is het prima vertoeven, en voor de meesten is de kofferbak ruim voldoende. Hierin is de Enyaq wel heer en meester in bruikbare ruimte.

Overall denk ik met snelladen en de rijeigenschappen een geweldige auto wat hee veel goed doet. Een paar kleine missers helaas metname dan materiaal gebruik, en dan de persoonlijk zaken als stoelen als je lang bent. Als ik nu de keus had tussen de enyaq of EV6 zou het een lastige worden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Wicked-Game schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:40:
Als ik nu de keus had tussen de enyaq of EV6 zou het een lastige worden.
Is een Enyaq in dezelfde uitrusting niet heel veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Loei123 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:34:
Zeker weten, heb ik zelf namelijk naar gekeken.. En het materiaal gebruik in de instapversie van de Enyaq vond ik niet om naar huis te schrijven. Voorin is het prima, maar achterin vond ik het een sombere bedoening voor 45k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
Gisterenavond de EV6 dan samen met mijn vader mogen rijden (hij heeft er 1 besteld). Zelf rij ik ondertussen al een 3 weken in een Skoda Enyaq iV80, dus kon eens gaan vergelijken.
Dank voor de review, handig dat je de Enyaq meeneemt in de vergelijking, deze stond bij het maken van mijn keuze ook op mijn lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Freekers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Zeker weten, heb ik zelf namelijk naar gekeken.. En het materiaal gebruik in de instapversie van de Enyaq vond ik niet om naar huis te schrijven. Voorin is het prima, maar achterin vond ik het een sombere bedoening voor 45k
Not only that, start adding some options and the price goes crazy.
Then after all that you have to see it’s ugly face every day!!! 👹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15

Qua looks en uitstraling is de EV6 een love it or hate it auto. Ik vind het geweldig, het straalt sportiviteit uit met dan toch nog de ruimte. Een beetje a la Jaguar I pace.

Op interieurgebied ziet alles er ook op het eerste gezicht er goed uit, maar eenmaal even aan materialen zitten ontdek je toch het en der wat harde plastics, of wat paneeltjes die niet helemaal goed zaten. Maar het zijn maar kleine details. Overal indruk was goed.

Dan het zitcomfort. Dit is iets wat ik bij Aziatische auto’s altijd een probleem mee heb. Ben 1.93m met vrij lange benen en die stoelen zijn qua zitvlak altijd te kort. Ook in de Kia. Daarnaast kreeg ik de stoel ook niet laag genoeg zoals ik zou willen, waardoor je toch een op de bok gevoel blijft houden. Qua zijdelingse steun is het prima, maar had er meer van verwacht. De Skoda biedt in dat opzicht een beter zitcomfort en steun.

Dan maar eens een stukje rijden in de RWD GT-line. Qua rijden kan ik de reviewers compleet volgen. De KIA is dynamisch, en reageert heel alert. Het stuurgedrag in bochten is trefzeker en zelfs een beetje sportieve rijder gaat de KIA bevallen. In dat opzicht is de KIA leuker te berijden dan de Enyaq. En dan ook one pedal driving is top, iets wat de Enyaq niet goed kan helaas…

Dan de rijhulp systemen. Deze doen het goed en werken prima. Al werd ik wat horendol van de piepjes. Daarnaast is lane keeping assist wat abrupt in zijn tegensturen, dit is in de enyaq vee natuurlijker. Verder ontlopen de systemen elkaar niet veel. Wel een fijne toevoeging is de camera functie bij het aanzetten van de richtingaanwijzer. Helemaal omdat de EV6 een wel erg grote dodehoek heeft, met nauwelijks zicht naar achteren.

De audio van meridian vond ik overigens voor een prestigieus merk als meridian ronduit tegenvallen. Erg jammer!

Qua ergonomie is het we fijn met alle knopjes. Dit is iets wat de enyaq ook deels heeft en ik zeker kan waarderen. Het scheelt dan om minder in je infotainment bezig te zijn. Het stuurwiel daarentegen qua knoppen en gevoel vond ik persoonlijk ook iets tegenvallen. Voelde allemaal wat goedkoop aan.

Het HUD is voor mij in de EV6 wel een misser qua kwaliteit en in de avond stoorde ik mij er mateloos aan. Miste de scherpte in de weergave. Voor mij geen meerwaarde dat systeem.

Ander puntje is als je savonds rijdt dat de ambiance verlichting in de ramen zichtbaar is. Erg storend, en dit zou je fink moeten dimmen of uitzetten. Zal ongetwijfeld kunnen maar in de testrit daar niet mee bezig geweest.

Wat ik ook jammer vind is het Panoramadak. Dit had wat mij betreft binnen ook een heel glazendak mogen zijn zoals bij de enyaq. Nu heeft uiteindelijk de rijder en bijrijder profijt. En is het van binnen net een schuifkanteldakje dan echt een Panoramadak.

Qua ruimte achterin is het prima vertoeven, en voor de meesten is de kofferbak ruim voldoende. Hierin is de Enyaq wel heer en meester in bruikbare ruimte.

Overall denk ik met snelladen en de rijeigenschappen een geweldige auto wat hee veel goed doet. Een paar kleine missers helaas metname dan materiaal gebruik, en dan de persoonlijk zaken als stoelen als je lang bent. Als ik nu de keus had tussen de enyaq of EV6 zou het een lastige worden.
Interessant om je vergelijk te lezen!

Zelf heb ik ook naar de Enyaq gekeken. Voor mij is hij o.a. afgevallen omdat ik die auto te hoog vind en daardoor het gevoel heb op de bok te zitten. Dat heb ik met de EV6 veel minder, al is hij qua hoogte en zitpositie niet zo laag als een reguliere hatchback of stationwagon. Dus ik vind het wel grappig dat jij als Enyaq rijder juist schrijft dat de stoel in de EV6 niet laag genoeg kon waardoor je op de bok voelde zitten. :)

Overigens wordt het dak in de EV6 niet als "panoramadak" omschreven, maar als schuif-/kanteldak. En dat krijg je dan ook (op de GT-line in NL). Een panoramadak zou inderdaad nog mooier geweest zijn, mits die ook open kan. Er zijn tegenwoordig toch wel veel auto's met een pano dak die niet open kan (zoals Polestar 2, ID4 en Model Y): dat vind ik dus heel erg jammer, want ik rijd heel veel op de kantelstand en in de zomer op de binnenwegen volledig open. Dan heb ik liever een regulier schuif-/kanteldak dan een pano dak die niet open kan.

De prijs van een ongeveer gelijk aangeklede Enyaq IV80X (met dus AWD) en de EV6 AWD GTl-line ligt ca €5k hoger. Niet super veel dus naar mijn mening, maar toch wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Loei123 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Tja dat is wel het voordeel van Kia die vanaf begin af aan completer is. Dat ga je inderdaad met de enyaq niet redden. In de lease ligt het wel anders. De Skoda is (in iedergeval via mijn werkgever) gunstiger dan de EV6 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Wicked-Game schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Tja dat is wel het voordeel van Kia die vanaf begin af aan completer is. Dat ga je inderdaad met de enyaq niet redden. In de lease ligt het wel anders. De Skoda is (in iedergeval via mijn werkgever) gunstiger dan de EV6 weer.
Dat is het probleem van alle duitse hokken.

Ook in vergelijking met een VAG -> Volvo bijvoorbeeld, krijg je standaard bij een Volvo veel meer dan bij een Passat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Franciesco schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Interessant om je vergelijk te lezen!

Zelf heb ik ook naar de Enyaq gekeken. Voor mij is hij o.a. afgevallen omdat ik die auto te hoog vind en daardoor het gevoel heb op de bok te zitten. Dat heb ik met de EV6 veel minder, al is hij qua hoogte en zitpositie niet zo laag als een reguliere hatchback of stationwagon. Dus ik vind het wel grappig dat jij als Enyaq rijder juist schrijft dat de stoel in de EV6 niet laag genoeg kon waardoor je op de bok voelde zitten. :)

Overigens wordt het dak in de EV6 niet als "panoramadak" omschreven, maar als schuif-/kanteldak. En dat krijg je dan ook (op de GT-line in NL). Een panoramadak zou inderdaad nog mooier geweest zijn, mits die ook open kan. Er zijn tegenwoordig toch wel veel auto's met een pano dak die niet open kan (zoals Polestar 2, ID4 en Model Y): dat vind ik dus heel erg jammer, want ik rijd heel veel op de kantelstand en in de zomer op de binnenwegen volledig open. Dan heb ik liever een regulier schuif-/kanteldak dan een pano dak die niet open kan.

De prijs van een ongeveer gelijk aangeklede Enyaq IV80X (met dus AWD) en de EV6 AWD GTl-line ligt ca €5k hoger. Niet super veel dus naar mijn mening, maar toch wel geld.
Waar ik een beetje op doelde is dat ik in de EV6 lager had willen zitten dan dat die kan. In de enyaq heb ik de stoel op de laagste stand staan waardoor ik minder “op de bok” zit dan dat ik bij de EV6 voelde.

En betreft Panoramadak dat verklaart het dan. De verkoper noemde het zo bij de EV6 en ik dacht al van hmm dit is geen Panoramadak.

Aziatische merken hebben het voordeel dat ze in principe hee compleet zijn. Dat gaat bij VAG idd niet. Al liggen de prijzen niet absurd veel van elkaar.

Mijn conclusie is wel dat het een goede auto is. Vandaar ook de opmerking als ik nu had moeten kiezen dan was het lastig geworden. Beiden auto’s hebben zo hun plussen en minnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Wicked-Game schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Mijn conclusie is wel dat het een goede auto is. Vandaar ook de opmerking als ik nu had moeten kiezen dan was het lastig geworden. Beiden auto’s hebben zo hun plussen en minnen.
Helemaal mee eens! Het is persoonlijke voorkeur welke eigenschappen de doorslag geven om voor een bepaald model te kiezen. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde, want met alleen Enyaqs of EV6-en op de weg zou het bijzonder saai worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Darksprout schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Not only that, start adding some options and the price goes crazy.
Then after all that you have to see it’s ugly face every day!!! 👹
Eens, alhoewel over smaak niet te twisten valt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:13
lopke schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:24:
Helaas moet ik voor de Plus gaan omdat ik met 193 met mijn hoofd tegen het dak kom bij een GT-line.
Bij de GT-line is minder hoofdruimte door het schuifdak. Stoel zo laag mogelijk gesteld maar nog te weinig ruimte. Herkennen jullie dit? Belangrijk om rekening mee te houden bij het maken van een keuze.
Ik heb in augustus een EV6 Plus besteld en ben er blij mee nu ik in een GT-Line en een Plus gezeten (en de GT-Line gereden) heb. Met mijn 1,94 meter voel ik mijn haar de hele tijd langs de randen van het schuifdak gaan. Ik vind de zwarte leren stoelen van de Plus ook mooier.

Van buiten is de GT-Line mooier, maar je kunt niet alles hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door glasbergem op 15-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Heb zelf ook naar de enyaq gekeken, maar werd al gek van de bestellijst.
Daarnaast wat een echt gemis in de auto is is het gebrek aan trekgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:22
Een beetje leuke Enyaq kost 8k meer, met de standaard kleur, zonder trekhaak (59,4k voor de Kia AWD GT-Line en 67,4 voor de AWD Skoda bij vergelijkbare uitrusting). Ik moet het zelf betalen en dan is dat toch een flinke brug. Beide auto's kunnen uiteraard ook goedkoper, maar ik ben dol op gadgets en gimmicks en wil ook niet minder luxe en / of minder vlot dan de huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@AnotherFruitcake Ik kwam voor een IV80x Sportline op ca 5k meer dan een EV6 AWD GT-line incl trekhaak en in Yacht blue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDMf8Qp0zdNsBpV9cyJwt1izbI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HxeHUMA2nBGdzoexMfuQMYAF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:11
Franciesco schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:41:
@AnotherFruitcake Ik kwam voor een IV80x Sportline op ca 5k meer dan een EV6 AWD GT-line incl trekhaak en in Yacht blue.

[Afbeelding]
en dan mis je volgens mij nog de snellaad optie in het lijstje, niet dat die het haalt bij de EV6 laadsnelheid, maar toch

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Nee, 125kW laden zit er bij. Eigenlijk vrijwel alles aangevinkt.
Maar goed, gaat een beetje off topic hier. En of het prijsverschil nu €5k of €6k met de Enyaq is maakt voor het algemene beeld ook niet zo heel veel uit.

Terug naar de EV6: ik hoop dat ik op korte termijn een belletje van de dealer krijg over de offerte en inruil van mijn huidige auto.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Vandaag even de tijd gehad om kennis te maken met de EV6 (gt line proefgereden).
Toevallig, toen we bij de dealer aan kwamen rijden, stond er een zwarte Plus. Voor de grap gezegd; "kijk da's die van mij". Blijkt het nog waar te zijn ook, dus naar alle waarschijnlijkheid toch eerder rijden dan eind november (lease maatschappij moet vervroegde levering goedkeuren en wallbox moet nog geïnstalleerd worden).
Paar foto's voor de geïnteresseerden in de Plus variant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wua2JnFuWdtGnpkS4nyDgUjJZio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyrGQ1wML7K2h2CplY35hUES.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XqkSqOXYxYU-HLXcW6LoOChm9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URLLj8bZfCl4GCewb5lf4XFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWoVkprHgsN16XBgcOroutQ7O_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSLPkgBwpbjzwP7A7Jksntzy.jpg?f=fotoalbum_large

Over het algemeen overigens zeer te spreken over de proefrit, alsnog veel te kort om alle functies e.d. te proberen, maar dat kan ik binnenkort gaan ontdekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog wat nieuwe video reviews van vandaag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
En hier nog een review van een groene basis versie

En nog een review waarin ze even met een GT Line AWD "voll gas gehen" om verbruik te meten (is dan ruim 30 kWh per 100 km)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Redez schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:38:
Vandaag even de tijd gehad om kennis te maken met de EV6 (gt line proefgereden).
Toevallig, toen we bij de dealer aan kwamen rijden, stond er een zwarte Plus. Voor de grap gezegd; "kijk da's die van mij". Blijkt het nog waar te zijn ook, dus naar alle waarschijnlijkheid toch eerder rijden dan eind november (lease maatschappij moet vervroegde levering goedkeuren en wallbox moet nog geïnstalleerd worden).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Over het algemeen overigens zeer te spreken over de proefrit, alsnog veel te kort om alle functies e.d. te proberen, maar dat kan ik binnenkort gaan ontdekken!
Toch wel een tikkie jaloers ;)
Geniet er van, vind het echt een van de mooiste auto's van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt erop alsof ieder land z'n eigen (basis) uitvoeringen krijgt. Ik zie in de video namelijk veel zaken die niet op de basis versie in NL zitten. O.a. automatische handgrepen, pianolak achtige randen van de wielkasten, vehicle 2 load, elektrisch verstelbare stoelen, front camera, telefoonlader, stoelventilatie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wel de eerste video waar de groene kleur goed in beeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
jkwl schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:09:
En hier nog een review van een groene basis versie

[YouTube: Kia EV6 (2022) Geht so richtig gute Elektromobilität ab 35.000€? Fahrbericht | Review | Test | Sound]

En nog een review waarin ze even met een GT Line AWD "voll gas gehen" om verbruik te meten (is dan ruim 30 kWh per 100 km)

[YouTube: KIA EV6 - erste Ausfahrt! Walkaround, Probefahrt, Verbrauch und Ladegeschwindigkeit!]
Die 30kwh valt echt mee. Als we de zoe vol intrappen staat er vrolijk 40kwh op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Lijkt erop alsof ieder land z'n eigen (basis) uitvoeringen krijgt. Ik zie in de video namelijk veel zaken die niet op de basis versie in NL zitten. O.a. automatische handgrepen, pianolak achtige randen van de wielkasten, vehicle 2 load, elektrisch verstelbare stoelen, front camera, telefoonlader, stoelventilatie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wel de eerste video waar de groene kleur goed in beeld is :)
Jep, veel landen hebben niet eens een 58 kWh versie of een heel goedkope upgrade (2000 euro naar de 77 kWh). Nederland komt er wat dat betreft weer eens karig vanaf.
En dan is het in andere landen ook nog eens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Hoop stiekem dat de mijne vandaag aankomt in Rotterdam met de Thruxton. De volgende die moet vertrekken komt pas halverwege of eind november aan. Zou volgens planning te laat zijn in mijn geval.

Finger crossed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor diegene die hem al heeft ontvangen of de leverdatum al is gepland, hoeveel weken zaten er tussen aankomst en levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Niet online
Anunnaki schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:08:
Voor diegene die hem al heeft ontvangen of de leverdatum al is gepland, hoeveel weken zaten er tussen aankomst en levering?
De mijne stond op de Morning Lily (24/9 in Rotterdam). Op 1 of 2 oktober is hij bij de dealer aangekomen dacht ik, en ik krijg hem komende dinsdag (met trekhaak gemonteerd).

[ Voor 3% gewijzigd door ruud76 op 16-10-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zou mooi zijn als er eens een EV kwam waarbij je later een upgrade kon kopen van je accu. Dat zou voor mij echt een meerwaarde zijn. Zeker als accu's in de toekomst een hogere energiedichtheid zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
ruud76 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

De mijne stond op de Morning Lily (24/9 in Rotterdam). Op 1 of 2 oktober is hij bij de dealer aangekomen dacht ik, en ik krijg hem komende dinsdag (met trekhaak gemonteerd).
Een week of 3-4 na aankomst. Top, bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:16:
Zou mooi zijn als er eens een EV kwam waarbij je later een upgrade kon kopen van je accu. Dat zou voor mij echt een meerwaarde zijn. Zeker als accu's in de toekomst een hogere energiedichtheid zouden krijgen.
Er zijn al auto’s waar je een box in rijd die je accu onder de auto verwijderd en een volle terug plaatst. Dus geen laadtijd meer onderweg.

Zou zomaar in de toekomst niet alleen een volle accu zijn maar ook de keuze in grote of juist kleinere. Net wat je nodig zult hebben voor die rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:40
Phusebox schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:16:
Die is er al hoor, onder een oude leaf prakken ze zo een accu van een nieuwe..
https://www.muxsan.com/Nederlands/index.html

Alhoewel ik denk dat het niet helemaal is wat je bedoeld ;-)

Maar bij veel auto's is de accu relatief makkelijk te vervangen, alleen de kosten zijn vaak niet rendabel, misschien dat er een opkoop programma komt voor de oude accu.

NIO heeft zelfs wisselstations:
https://www.want.nl/elektrische-auto-accu-wisselen-nio/

En volgens mij las ik ook ergens dat je dan tijdelijk een grotere accu zou kunnen huren voor een korte periode om bijvoorbeeld op vakantie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Anunnaki schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:05:
Hoop stiekem dat de mijne vandaag aankomt in Rotterdam met de Thruxton. De volgende die moet vertrekken komt pas halverwege of eind november aan. Zou volgens planning te laat zijn in mijn geval.

Finger crossed…
Wat had de dealer aangegeven als verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
PieterSn schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Wat had de dealer aangegeven als verwachte leverdatum?
Wk 46-47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Ohja bij mij begin december. Heb/had ook de hoop op de Thruxton!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Hey forumbewoners! Goed topic en mooie discussie. Heel veel aan gehad. Deze week 'vanaf de boot' de ev6 plus rwd besteld. Veel kleuren waren al vergeven (oa mat grijs) uiteindelijk voor een witte gegaan. De lijnen vind ik in die kleur mooi uitkomen. Anders werd het zwart, ook mooi. De Hyundai ioniq 5 zat ook in de shortlist maar vond ik toch wat 'hokkerig' voelen.

Als accessoires de uiterst onsexy trekhaak, fietsendrager en bagagebox besteld, anders krijg ik de spullen van de wintersport nooit mee ;-)

Benieuwd op welke boot hij precies staat, maar levering is nog dit jaar in ieder geval. Benieuwd hoe de overstap mij als fervent VAG klant gaat bevallen. Maar de vele reviews (en dit forum) hebben me over de streep getrokken. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
Het lijkt er op dat mijn early bird bestelling in mei niks uitmaakt in de levertijd. Zijn er hier meer met deze ervaring? Verwachte levertijd is nu begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb weer eens een zoektocht gedaan over het internet maar nog steeds nergens iets te vinden over de 58 kWh standaard uitvoering.

Lijkt ook wel of Nederland het enige land is dat een dergelijke uitvoering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Ramtka schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:46:
Het lijkt er op dat mijn early bird bestelling in mei niks uitmaakt in de levertijd. Zijn er hier meer met deze ervaring? Verwachte levertijd is nu begin december.
Wij hebben eind april besteld en kunnen woensdag de auto ophalen. Staat al even bij de dealer, maar moest ook nog een trekhaak onder. Plus RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Redez schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, mooi zeg! Die plus versie is echt top, en alles wat je nodig hebt zit er op! Ik kan (ook) niet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Peetman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Wij hebben eind april besteld en kunnen woensdag de auto ophalen. Staat al even bij de dealer, maar moest ook nog een trekhaak onder. Plus RWD.
Jouw exemplaar is dus eind juli/begin aug gefabriceerd. Let op dat er bij deze batch geen isolatieplaat onderaan de motorkap bevestigd is. Hierdoor zie je het blanke metaal door de gaten heen. Kan je de dealer vragen of er alsnog eentje op geplaatst word? In KR worden die gratis verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
magikfly schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Jouw exemplaar is dus eind juli/begin aug gefabriceerd. Let op dat er bij deze batch geen isolatieplaat onderaan de motorkap bevestigd is. Hierdoor zie je het blanke metaal door de gaten heen.
Bij welk batch zit die er wel op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magikfly
Anunnaki schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Bij welk batch zit die er wel op?
Batches die na 15 aug gefabriceerd zijn. De exemplaren daarvoor zijn in KR via de dealers van zo een isolatieplaat voorzien.

Kia vond de isolatie initieel niet nodig omdat er geen motor voorin zit in de RWD versie. Ze hadden echter niet door dat de kap in zijn geheel gespoten wordt waardoor er plekken ontstaan die niet met lak bespoten worden. Hier zie je wat ik bedoel:
https://cdn.motor1.com/im...probe-im-kia-ev6-2021.jpg
Check dus eventjes bij de overdracht van de auto.

[ Voor 43% gewijzigd door magikfly op 16-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
magikfly schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Batches die na 15 aug gefabriceerd zijn. De exemplaren daarvoor zijn in KR via de dealers van zo een isolatieplaat voorzien.

Kia vond de isolatie initieel niet nodig omdat er geen motor voorin zit in de RWD versie. Ze hadden echter niet door dat de kap in zijn geheel gespoten wordt waardoor er plekken ontstaan die niet met lak bespoten worden. Hier zie je wat ik bedoel:
https://cdn.motor1.com/im...probe-im-kia-ev6-2021.jpg
Check dus eventjes bij de overdracht van de auto.
Bedankt voor de tip 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
En nog een positieve review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Niet online
magikfly schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:21:
[...]

Jouw exemplaar is dus eind juli/begin aug gefabriceerd. Let op dat er bij deze batch geen isolatieplaat onderaan de motorkap bevestigd is. Hierdoor zie je het blanke metaal door de gaten heen. Kan je de dealer vragen of er alsnog eentje op geplaatst word? In KR worden die gratis verstrekt.
Wat is het probleem van geen isolatieplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Nog een video waarbij verbruik vergeleken wordt tussen Kia Stinger Benzine vs EV6 AWD GT Line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor de gelukkige onder ons, daar op die boot staat je EV6 op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC8fqYjhiH0CuKUV0oC1kzWDIbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7nx3BwqqLYKjILyYaMaE9iAW.png?f=fotoalbum_large

Waar de vorige boot vol met demo's en showroom modellen op stonden, zullen er nu meer voor de verkoop op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
Ik ben op zoek naar een Garmin smartwatch app die samenwerkt met UVO. Maar helaas alleen voor Apple en Android gevonden. Heeft hier iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Anunnaki schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:05:
Voor de gelukkige onder ons, daar op die boot staat je EV6 op.

[Afbeelding]

Waar de vorige boot vol met demo's en showroom modellen op stonden, zullen er nu meer voor de verkoop op staan.
Hij is bijna binnen, net de pakjesboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Ramtka schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:31:
Ik ben op zoek naar een Garmin smartwatch app die samenwerkt met UVO. Maar helaas alleen voor Apple en Android gevonden. Heeft hier iemand tips?
Ander horloge kopen 😉
Ik heb een wear os smartwatch.
Maar de vraag is of dit gaat werken in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag bij Wansink in Nijmegen geweest om naar een EV-6 en Nero te kijken. Helaas weinig gezien, want na 20m te hebben gewacht, had er een verkoper wel "even snel tijd" tussendoor. Erg jammer, want van alle huidige EV modellen vind ik de EV-6 by far de mooiste.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NoFearCreations schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:25:
Vandaag bij Wansink in Nijmegen geweest om naar een EV-6 en Nero te kijken. Helaas weinig gezien, want na 20m te hebben gewacht, had er een verkoper wel "even snel tijd" tussendoor. Erg jammer, want van alle huidige EV modellen vind ik de EV-6 by far de mooiste.
Beste altijd een afspraak maken.

PS. Het is Niro en EV6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:19
Na test ritjes in de ev6, xc40 P8, polestar en model 3, de keuze op de model 3 laten vallen. De range en verbruik was 0,13-0,16 bij de model 3, 0,16-0,19 bij de ev6, en bij de polestar/Volvo vrij dramatisch 0,18-0,25…

Range was belangrijk voor mij, oplaad ook , en de laad netwerk, + intelligentie en snelheid van de navi etc, en snelheid/rijgedrag

Dan is de Tesla echt de winnaar voor mij, en de Kia 2e. Was toch wel beetje appels met peren vergelijken.

Zie jullie graag onderweg met een mooie ev6 onder jullie kont 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Als bereik en efficiëntie erg belangrijk zijn, dan is de Model 3 een hele goede keuze.

Zelf rijd ik zakelijk een Model 3 en zijn deze zaken + SuC netwerk vanwege vaak lange ritten ook heel belangrijk. Maar prive heb ik andere eisen (toegang kofferbak, trekgewicht, bepaalde opties zoals open dak, HUD etc) en dan valt de Model 3 juist weer af en komt de EV6 als grote kanshebber naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
  • Laatst online: 10-06-2022
Lekker dwars met een EV6 , hier wint de EV6 van al zijn concurrenten de dempers zijn geweldig daardoor is de handeling vele male beter dan zijn Duitse concurrenten.
Voor de twijfelaars kijk even op youtube Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/oNKuHN7z9mA
YouTube: Dwars met de elektrische Kia EV6! (2021) | Review | Autovisie Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/oNKuHN7z9mA

[ Voor 24% gewijzigd door Joluv op 17-10-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Anunnaki schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:08:
De mijne heb ik geprereserveerd in april, officiële bestelbon getekend eind mei.
Van de band gerold eind augustus , verzonden op 31/08 aangekomen op 3/10. Dealer verwacht hem volgende week samen met de dealer/ showroom auto's.

Dus hopelijk week van 25/10 afgeleverd. Let er wel op is een Belgische EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
ruud76 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Wat is het probleem van geen isolatieplaat?
Geen, behalve dat het spuuglelijk is. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
magikfly schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Geen, behalve dat het spuuglelijk is. :*)
Het is inderdaad lelijk , ik heb in het echt mogen bewonderen , je bent bijna beschaamd om de frunk te openen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
Heb een 58Kw Yacht bleu model besteld, en die staat volgens de dealer gepland voor Februari 2022☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 19:13
ERN5T schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:47:
Een EV moet beneden de 20km/h geluid maken zodat deze waarneembaar is voor andere weggebruikers. Over ‘motor’-geluid in het interieur is genoeg te vinden, maar welk geluid maakt de EV6 aan de buitenkant?
Om mijn eigen vraag dan maar te beantwoorden:
YouTube: Kia EV6 AWD: Konkurrenz für VW ID.4 und Hyundai Ioniq 5! Test | Revi... Van 17:09 tot 17:18

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Aanhakend, zit er ook zo'n verschrikkelijk pingend geluid op als je achteruit rijdt?
Zo ja, waar vind ik die speaker. 😀 #knip

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:22
Voor eigenaren van de EV6, zet ajb een gebruikersrecensie op de autoweek website. Ik denk dat veel mensen dat zouden waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe videoreview. Aparte titel wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Jeez, ik ga "omscholen" naar autoblogger voor een willekeurig flutblaadje, man man man |:( beetje naar spanje om rondjes te rijden en wat te blaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tiggy80 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:39:
[...]

Jeez, ik ga "omscholen" naar autoblogger voor een willekeurig flutblaadje, man man man |:( beetje naar spanje om rondjes te rijden en wat te blaten
Haha hij is overigens wel de enige reviewer die ik tot nu toe heb gezien die de 58kWh versie aanraad, omdat je zo snel kunt bijladen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:02
Uhhh heb ik wat gemist in de optielijst? Ondersteunt de EV6 dan toch V2G? Of halen ze termen door elkaar en bedoelen ze eigenlijk V2L?

video: Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 - 'Betaalbare' gamechangers met 800V en V2G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
V2Grid / V2Load was altijd een aanwezigheid bij de demo ioniq5/ev6.

voor v2l heb je het schuko adapter nodig
v2g is wat lastiger te controleren omdat je een laadpaal nodig hebt die bi-directionaal is en het netwerkt moet ook meewerken.

vraag is of het voor geleverde autos het gewoon standaard uit staat of nog verborgen is en nog komt met een update. Dat weet ik zelf niet.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:02
In mijn beperkte kennis heb ik begrepen dat enkel de Ioniq5 dit op papier ondersteund. Maar ik heb dit in geen enkele optielijst gelezen/review gezien tot en met vandaag voor de EV6. Vandaar mijn verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Dartlink schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:23:
Uhhh heb ik wat gemist in de optielijst? Ondersteunt de EV6 dan toch V2G? Of halen ze termen door elkaar en bedoelen ze eigenlijk V2L?

video: Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 - 'Betaalbare' gamechangers met 800V en V2G
ze halen termen door elkaar, ja op papier kunnen zowel de ioniq 5 en de EV6 V2G hebben, echter op dit moment zijn ze alleen uitgerust met V2L. vermoedelijk komt er in de toekomst een (software) update waardoor V2G actief wordt. (zie ook de we drive solar projecten waarbij de ioniq 5 als proef is aangepast, de EV6 heeft dezelfde techniek en zal dus ook deze mogelijkheid hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door Tiggy80 op 18-10-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vind het wel jammer dat de 58 kWh geen V2L ondersteund... dat ze de adapter er niet bij stoppen à la, maar dat ze die functie eruit halen. Snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Phusebox schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:37:
Vind het wel jammer dat de 58 kWh geen V2L ondersteund... dat ze de adapter er niet bij stoppen à la, maar dat ze die functie eruit halen. Snap ik niet helemaal.
Wellicht dat ze het nog een betaalde feature maken die je achteraf kunt aanschaffen. Lijkt mij kwestie van software installeren en daar zien alle autofabrikanten tegenwoorden wel een leuk business model in. Moet je natuurlijk nog wel de adapter hebben, misschien ziet die er dan bij in het pakket V2L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:47
Freekers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:14:
[...]

Haha hij is overigens wel de enige reviewer die ik tot nu toe heb gezien die de 58kWh versie aanraad, omdat je zo snel kunt bijladen indien nodig.
Precies ook wat er mis is met de journalisten. Die snappen de techniek vaak onvoldoende of zoeken niet alle details voldoende uit naar onze maatstaven als tweakers :P. 58kWh heeft minder cellen, dus ook minder grote laadstroom. Dus (bij benadering) procentueel laden gaat net zo snel, maar je krijgt er minder km's voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PieterSn
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Niet om je uit je positieve flow te halen, maar ben bang dat er nog een boot gaat komen.
Die Thruxton is ruim een maand onderweg.
Dus ze kunnen wellicht nog een schip sturen 1 dezer dagen.
Die komt dan eind november/ begin december binnen.

En ben dus bang dat je je auto nog niet in november hebt.. 😬

Maar hoop voor je dat het anders is hoor.
Want dan heb ik misschien ook geluk dat mijn AWD er eerder is.
Blijkbaar hebben mensen in de UK ook al een leverdatum in november voor een AWD.
En die auto's moeten dan ook op de Thruxton staan (die vaart daarna door naar de UK).
Zojuist de dealer gesproken, mijn Kia is in NL. Dus hij stond toch op de Thruxton!
Mooi nieuws voor meerdere mensen denk ik. Wacht nu op transport richting de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 17:33
PieterSn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Zojuist de dealer gesproken, mijn Kia is in NL. Dus hij stond toch op de Thruxton!
Mooi nieuws voor meerdere mensen denk ik. Wacht nu op transport richting de dealer.
lucky you _/-\o_
Ben benieuwd of er ook AWD's zijn afgeleverd.
Zal de dealer zo eens mailen of hij er al iets over kan roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

anc

[...]

Dat is heel mooi! Wanneer stond de levering gepland voor jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
anc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Dat is heel mooi! Wanneer stond de levering gepland voor jou?
Zijn levering stond op 6 december als ik zijn vorige berichten lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Top, gefeliciteerd. Nu hopen dat ik ook bericht krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
En nog 1:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Anunnaki schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Zijn levering stond op 6 december als ik zijn vorige berichten lees.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens mij zijn dit de half-leren stoelen van de EV6 basis? Lijkt ook op de mat zwarte afwerking ipv hoogglans zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAttVEF3TdbR5H09ZfRkfoOq0WE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sh6xGRAbyDTyYkXao9q7MB3X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:29:
Volgens mij zijn dit de half-leren stoelen van de EV6 basis? Lijkt ook op de mat zwarte afwerking ipv hoogglans zwart.

[Afbeelding]
Zou kunnen, maar het panoramadak + stoelventilatie knoppen verraden dat het geen instapper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:29:

[Afbeelding]
De modellen en de uitvoeringen per model verschillen ook weer per land. Het is maar in welk land en met welke uitvoering de journalist van dienst rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Zou kunnen, maar het panoramadak + stoelventilatie knoppen verraden dat het geen instapper is.
Nee klopt maar die instapconfiguratie is in elk land weer anders. Noorwegen heeft gewoon leer en relaxstoelen standaard bijvoorbeeld.

Je ziet hier ook duidelijk een ander patroon op het dashboard.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 18-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
Het begint mij langzaamaan steeds meer te irriteren dat er amper beeldmateriaal beschikbaar is van de 58kWh. De virtuele showroom is onduidelijk en de afbeeldingen in de brochure ook. De dealer kan mij hier niet van voorzien want die weet het zelf ook niet.

Heb nu maar even een mail gestuurd naar KIA met een verzoek om beeldmateriaal te krijgen. Als ik het ontvang zal ik het hier delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:10:
Het begint mij langzaamaan steeds meer te irriteren dat er amper beeldmateriaal beschikbaar is van de 58kWh. De virtuele showroom is onduidelijk en de afbeeldingen in de brochure ook. De dealer kan mij hier niet van voorzien want die weet het zelf ook niet.

Heb nu maar even een mail gestuurd naar KIA met een verzoek om beeldmateriaal te krijgen. Als ik het ontvang zal ik het hier delen.
Probleem is gewoon dat die versie die we hier krijgen bijna specifiek voor hier gebouwd is. KIA Nederland zegt dat er modellen in het land zijn, maar ze kunnen niet zeggen bij welke dealer.

De dealers die ik hebben gevraagd gaf er maar één van aan dat ze er eentje verwachten, in december. Dan zouden ze ook foto's sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_81
  • Laatst online: 21-06 22:16
De reviews zijn zonder uitzondering positief. Ik ben zelf in de markt voor de 58 kWh en ben net als een paar anderen hier heel benieuwd naar de foto's en ervaringen van die versie. Omdat ik hem particulier zou gaan aanschaffen, kijk ik ook naar de subsidie. Ik hoop dat de 58 kWh + warmtepomp ook per 1-1-2022 nog onder de € 45k fiscale waarde blijft. Het accupakket is voor mij ruim voldoende, die 1 of 2 keer per jaar op vakantie maak ik wel een stop extra.

Op de site van Kia Korea zijn foto's te zien die het verschil laten zien tussen de middenarmsteun van de standaard (ventilatie-knopjes wegdenken) en andere versies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Krq3yTXh2o2TVFTaYzdguzG1GA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRHtNsvWIJlbBWpfr5wUaVZo.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c-fIqaNNbxrUN9MiUELanDnu0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sUoAG2iZJeA5CM6AbFgJTyaF.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BDelamontagne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:10:
De communicatie met Kia Nederland is ook waardeloos. Die verwijzen je continue door naar de lokale dealer.... die je doorverwijst naar (juist) Kia Nederland.

Check deze advertentie van een officiële Kia dealer: https://www.autowereld.nl...oom-35218099/details.html
Het is alsof ze die dingen niet eens wíllen verkopen. 1 pixelachtige foto moet je het mee doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Freekers op 18-10-2021 13:58 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic