Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 17:33
JPoers83 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Zijn er al meer mensen die soortgelijke berichtgeving hebben gehad omtrent levering van hun AWD?

Ik wacht sinds 18 mei al op een bericht of GT-Line, blauw AWD dit jaar gaat komen. :(
hier ook rond begin december (dacht ook 6/7 december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Weet iemand of de boot voor de levering in november als is vertrokken en waar ik deze kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
EPE2021 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:49:
Weet iemand of de boot voor de levering in november als is vertrokken en waar ik deze kan volgen?
Zeer waarschijnlijk de Thruxton, gepland voor aankomst 16 oktober. Vaart nu net voorbij zuid Portugal.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9782089

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EPE2021
BDelamontagne schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Zeer waarschijnlijk de Thruxton, gepland voor aankomst 16 oktober. Vaart nu net voorbij zuid Portugal.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9782089
Dank je wel, maar ik bedoelde eigenlijk de volgende boot :) mijn bestelling (GT-line RWD) zal als het goed is 19 november bij de dealer staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Ik ook bericht van dealer dat de levering 6 december is.
Zeer waarschijnlijk Thruxton en die ligt meer dan goed op schema. Dealer verteld mij dat de transporteur max 5 dagen mag doen om van haventerminal naar dealer te gaan. Dus als de Thruxton daadwerkelijk 16 oktober aan komt, is hij rond 21e bij de dealer. Dan nog 1/2weken gereed maken (alhoewel ik geen extra opties heb), oa. vloeistoffen etc.

Komt de datum eerder op 6 november uit:)

Fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
EPE2021 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Dank je wel, maar ik bedoelde eigenlijk de volgende boot :) mijn bestelling (GT-line RWD) zal als het goed is 19 november bij de dealer staan.
Volgens mij is dit, de Thruxton, de enige boot die op dit moment onderweg is. Ik heb een leverdatum van 15 november toegezegd gekregen, dus ik vermoed dat het deze boot is waar onze auto's op staan.

Naar Antwerpen zijn nog wel een hele rits boten onderweg die dit jaar aan moeten komen.

https://www.eukor.com/schedule-search

[ Voor 12% gewijzigd door KingOfNorway op 13-10-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
PieterSn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Ik had meteen gevraagd bij de dealer of ik de spiegels met camera als optie op mijn Plus kon laten installeren, zodat ik en de 360 camera en de dodehoek camera zou hebben. Hij zei dat dit niet kan. Misschien in de toekomst wel.
Met spiegels alleen ben je er nog niet want je moet ook een camera in je “digital tiger nose”. Dat ze nu niet weten hoe het moet en de losse onderdelen wellicht nog niet kunnen bestellen geloof ik wel. Maar dat het “niet kan” heb ik wat moeite mee. Het is een rijdende computer en die kan je vast herprogrammeren en hem vertellen dat hij extra camera’s heeft :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
PieterSn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:10:
Zeer waarschijnlijk Thruxton en die ligt meer dan goed op schema. Dealer verteld mij dat de transporteur max 5 dagen mag doen om van haventerminal naar dealer te gaan. Dus als de Thruxton daadwerkelijk 16 oktober aan komt, is hij rond 21e bij de dealer. Dan nog 1/2weken gereed maken (alhoewel ik geen extra opties heb), oa. vloeistoffen etc.

Fingers crossed
Niet om je uit je positieve flow te halen, maar ben bang dat er nog een boot gaat komen.
Die Thruxton is ruim een maand onderweg.
Dus ze kunnen wellicht nog een schip sturen 1 dezer dagen.
Die komt dan eind november/ begin december binnen.

En ben dus bang dat je je auto nog niet in november hebt.. 😬

Maar hoop voor je dat het anders is hoor.
Want dan heb ik misschien ook geluk dat mijn AWD er eerder is.
Blijkbaar hebben mensen in de UK ook al een leverdatum in november voor een AWD.
En die auto's moeten dan ook op de Thruxton staan (die vaart daarna door naar de UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
PieterSn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:10:

Fingers crossed
Die van mij staat op 1 november en is al ruim een week in Nederland.
Het zijn natuurlijk niet alleen ev6's die naar de dealers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Edit: dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door Loei123 op 13-10-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Niet om je uit je positieve flow te halen, maar ben bang dat er nog een boot gaat komen.

Maar hoop voor je dat het anders is hoor.
Want dan heb ik misschien ook geluk dat mijn AWD er eerder is.
Blijkbaar hebben mensen in de UK ook al een leverdatum in november voor een AWD.
En die auto's moeten dan ook op de Thruxton staan (die vaart daarna door naar de UK).
Ja het blijft afwachten haha, maar hebt de hoop dat hij daar op staat. Zijn overigens nog twee boten onderweg naar UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Loei123 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Die van mij staat op 1 november en is al ruim een week in Nederland.
Het zijn natuurlijk niet alleen ev6's die naar de dealers gaan.
Oke, hoe weet je dat hij al in NL is? Via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. De dealer in Utrecht geeft aan dat ze mijn auto op 19 nov hebben en 26 nov mij deze kunnen leveren.
De boot komt op 16 okt aan en ik neem aan dat het geen maand duurt om de auto tussen Rotterdam en Utrecht te vervoeren, anders is er nog wel wat in het logistieke proces te verbeteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EPE2021 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. De dealer in Utrecht geeft aan dat ze mijn auto op 19 nov hebben en 26 nov mij deze kunnen leveren.
De boot komt op 16 okt aan en ik neem aan dat het geen maand duurt om de auto tussen Rotterdam en Utrecht te vervoeren, anders is er nog wel wat in het logistieke proces te verbeteren :-)
Eens, volgens mij zou dat dan sneller moeten kunnen 😉.
Alleen staat er op dit moment nog niet een andere boot op die site.
Dus het is een beetje afwachten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O-B-One
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Eens, volgens mij zou dat dan sneller moeten kunnen 😉.
Alleen staat er op dit moment nog niet een andere boot op die site.
Dus het is een beetje afwachten
Hoe weten “wij” dat de auto’s voor Nederlandse klanten in Rotterdam gelost worden en niet in Antwerpen? In Antwerpen komen wel een stuk of 7-8 boten aan uit Pyeongtaek en ook eentje op 19 November……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
O-B-One schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:04:
[...]

Hoe weten “wij” dat de auto’s voor Nederlandse klanten in Rotterdam gelost worden en niet in Antwerpen? In Antwerpen komen wel een stuk of 7-8 boten aan uit Pyeongtaek en ook eentje op 19 November……
Goed punt, dat was een verkeerde aanname.
Terug naar mijn originele vraag dan maar:
Weet iemand of de boot voor de levering in november al is vertrokken en waar ik deze kan volgen?

Welke applicatie gebruik jij hiervoor en kan je filteren op Pyeongtaek en Antwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
Update van mijn levering is binnen. Had volgende week moeten zijn, maar is verzet naar week 49. Begin december bij de dealer, dan nog rijklaar maken. Trekhaak er onder zetten en zo. 58kw, RWD, runway red, warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
Verder weet ik dat er veel auto's arriveren in de haven van Vlissingen. Rotterdam volgens mij nauwelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
EPE2021 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Goed punt, dat was een verkeerde aanname.
Terug naar mijn originele vraag dan maar:
Weet iemand of de boot voor de levering in november al is vertrokken en waar ik deze kan volgen?

Welke applicatie gebruik jij hiervoor en kan je filteren op Pyeongtaek en Antwerpen?
Als je Googled op “Eukor schedule search” dan kom je op de website van Eukor waar je vertrekhaven en aankomst haven kan invoeren en krijg je het hele overzicht. Kia’s vertrekken uit Pyeogtaek heb ik begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
JPoers83 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Zijn er al meer mensen die soortgelijke berichtgeving hebben gehad omtrent levering van hun AWD?

Ik wacht sinds 18 mei al op een bericht of GT-Line, blauw AWD dit jaar gaat komen. :(
Yep exactly the same situation here in apeldoorn. No concrete news from Kia and this forum is way more accurate in terms of dates and arrivals. The power of social and crowdsourcing information 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
PieterSn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Oke, hoe weet je dat hij al in NL is? Via de dealer?
Inderdaad van de dealer, zal morgen eens verder informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
O-B-One schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:04:
[...]

eens, dit was een aanname van mij.

Maar bij Antwerpen zie je wel veel boten, maar soms ook met bijzonder lange reistijden (vergeleken met de boten die ik tot op heden heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Maar bij Antwerpen zie je wel veel boten, maar soms ook met bijzonder lange reistijden (vergeleken met de boten die ik tot op heden heb gezien).
Elk van die boten heeft een vastte route langs Europese en Koreaanse havens. Zo nemen ze ook Hyundai’s mee. De boot naar Rotterdam vaart door naar het VK bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:04
Zijn er al mensen die hebben berekend wat de restwaarde van de EV6 over 5 jaar is. Zelf heb ik hier totaal geen ervaring mee helaas.

Aanvulling ANWB schat 20.400 euro in na 5 jaar met 20.000 per jaar. Zou dat realistisch zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Freezhost op 13-10-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Freezhost schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:50:
Zijn er al mensen die hebben berekend wat de restwaarde van de EV6 over 5 jaar is. Zelf heb ik hier totaal geen ervaring mee helaas.

Aanvulling ANWB schat 20.400 euro in na 5 jaar met 20.000 per jaar. Zou dat realistisch zijn?
Is een beetje koffiedik kijken. Ik heb zelf in mijn calculaties gerekend met 16% afschrijving per jaar. Dus aankoopprijs maal 0,42 (ook 20k km per jaar). Dat lijkt wel overeen te komen met ANWB als je uitgaat van 50k.

Stel de auto blijkt een probleemauto te zijn of de ontwikkeling gaat zo snel, you never know. Beetje moeilijk nog met EV's.

En je hebt natuurlijk slijtage van de accu. Ik vraag me af wat ik daarvan moet verwachten na 5 jaar? 80% capaciteit over zou al een flinke hap uit het bereik nemen, zeker met de 58 kWh waar ik voor kijk. Dan gaat het langzaam richting onwerkbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2021 20:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:50:

Ik was zelf ook al op zoek, omdat ik iets moet invoeren in de boekhouding tbv de afschrijving. Het is vermoedelijk nog een beetje koffiedik kijken omdat er weinig EV’s in dezelfde prijsklasse al 5 jaar rondrijden. Onze sportage heeft in 4,5 jaar ca. 45% afgeschreven met 18.000 per jaar. Dus dan zou ik voor een EV6 uitgaan van een restwaarde van 50%. Maar als de anwb dit inschat lijkt me dat ook een prima onderbouwing voor in de boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja hier hetzelfde, ik moet de afschrijving ook invoeren in de boekhouding. Ik zal anders eens informeren bij de de dealer maar verwacht dat hun met hetzelfde probleem zitten. Er is gewoon geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
stimpyrulez schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Op 3/10 is er eentje aangekomen in Antwerpen, mijn EV6 stond er mee op. De dealer verwacht hem vrijdag nog anders begin volgende week zeker bij hem dus ik hoop hem nog voor november te kunnen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
refused81 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:34:
na 2e proefritje toch maar besloten om verder te kijken.
Laat je het weten welke het uiteindelijk is geworden? Ben wel benieuwd hier naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:03:
En je hebt natuurlijk slijtage van de accu. Ik vraag me af wat ik daarvan moet verwachten na 5 jaar? 80% capaciteit over zou al een flinke hap uit het bereik nemen, zeker met de 58 kWh waar ik voor kijk. Dan gaat het langzaam richting onwerkbaar.
Als ik kijk dat de eerste e-Niro's nog steeds 100% capaciteit aangeven (die zijn nu 2+ jaar oud als ik me niet vergis) maak ik me daar niet zo druk over. Ten eerste is de bruikbare capaciteit minder dan de bruto capaciteit (dus zelfs als je hem 100% vol zou laden is het eigenlijk maar ~90%) en ten tweede zijn er de afgelopen jaren flinke stappen gezet met BMS (battery management systemen), kennis van chemische samenstelling van de cells, etc.

De horrorverhalen die je hoort over 1e gen Leaf's bijvoorbeeld komen door het compleet ontbreken van thermal management op die packs, dus die waren na 1 x snelladen al enkele procenten van hun capaciteit kwijt.

Ik maak me daar eerlijk gezegd geen zorgen over.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Arfman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Als ik kijk dat de eerste e-Niro's nog steeds 100% capaciteit aangeven (die zijn nu 2+ jaar oud als ik me niet vergis) maak ik me daar niet zo druk over. Ten eerste is de bruikbare capaciteit minder dan de bruto capaciteit (dus zelfs als je hem 100% vol zou laden is het eigenlijk maar ~90%) en ten tweede zijn er de afgelopen jaren flinke stappen gezet met BMS (battery management systemen), kennis van chemische samenstelling van de cells, etc.

De horrorverhalen die je hoort over 1e gen Leaf's bijvoorbeeld komen door het compleet ontbreken van thermal management op die packs, dus die waren na 1 x snelladen al enkele procenten van hun capaciteit kwijt.

Ik maak me daar eerlijk gezegd geen zorgen over.
Ik denk ook dat de degradatie niet heel spannend is tegenwoordig. Heb mijn phev nu 2,5 jaar en wordt heel veel 100% tot 15-11% leeggereden. En merk nog niks van minder rijbereik.
En juist die consequent 100% laden wordt als 'slopend' voor een accu beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Franciesco schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

De witte en zwarte achtergrond is denk ik het "thema" wat je bedoeld? Zo ja: dat had ik gezien. Maar ergens moet dus de kleur van de kaart apart ingesteld kunnen worden. Ben benieuwd welke opties daar dan in zitten. :)
Het menu kaartkleur is niet beschikbaar op de EV6, tenminste ik zie hem niet. Het lijkt er dus op dat je alleen thema zwart of wit kunt kiezen. Mogelijk komt het nog beschikbaar met de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb een beetje last van het waiting for the next big thing syndroom... Want kan pas in januari bestellen ivm subsidie, dan zeg eens 6-9 maanden levertijd en we zitten in september ofzo. Dat is bijna een jaar verder, dan zijn er ook weer allerlei nieuwe modellen op de markt. (en zo verder tot in het oneindige ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Er zijn al aardig wat meer video's verschenen inmiddels.
Moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik een GT-Line krijg, maar het ook ontzettend jammer van dat die niet in het groen te krijgen is, wat staat dat ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:07:
Ik heb een beetje last van het waiting for the next big thing syndroom... Want kan pas in januari bestellen ivm subsidie, dan zeg eens 6-9 maanden levertijd en we zitten in september ofzo. Dat is bijna een jaar verder, dan zijn er ook weer allerlei nieuwe modellen op de markt. (en zo verder tot in het oneindige ;) )
Enige oplossing is dan de automarkt in de gaten houden en als de subsidie vrij komt dan blindelings The Next Big Thing bestellen zodra de eerste mogelijkheid er komt. Dan heb je hem vrijwel direct zodra hij in NL gereleased wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Enige oplossing is dan de automarkt in de gaten houden en als de subsidie vrij komt dan blindelings The Next Big Thing bestellen zodra de eerste mogelijkheid er komt. Dan heb je hem vrijwel direct zodra hij in NL gereleased wordt. :)
Haha ja alleen ben ik bang dat die subsidiepot dan weer leeg is. Heb sinds de aankondiging een schuin oog gehouden op de Megane E-Tech maar denk dat die net zo duur wordt in een luxe uitvoering als de EV6 instapper. (Zo heeft de Megane enkel op de duurste trim parkeersensoren aan de voorkant :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
JPoers83 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Ik denk ook dat de degradatie niet heel spannend is tegenwoordig. Heb mijn phev nu 2,5 jaar en wordt heel veel 100% tot 15-11% leeggereden. En merk nog niks van minder rijbereik.
En juist die consequent 100% laden wordt als 'slopend' voor een accu beoordeeld.
Hmm zit daar - zeker bij de PHEVs - niet een soort beveiliging op? dat 100% weergegeven accu inhoud in werkelijkheid 80% is?

Zo weet ik van een video van Bjorn Nyland dat bij de Tesla's 0% accu inhoud vaak nog een paar km rijden kan betekenen. Benieuwd of vanuit accu bescherming ook het 100% volladen niet 100% is.

Dessalnietemin lijkt degradatie zeker mee te vallen. Mijn 7 jaar oude Model S heeft nog meer dan 90% vd oorspronkelijke capaciteit _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Igor4 op 14-10-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
Freezhost schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:03:
[...]

Het menu kaartkleur is niet beschikbaar op de EV6, tenminste ik zie hem niet. Het lijkt er dus op dat je alleen thema zwart of wit kunt kiezen. Mogelijk komt het nog beschikbaar met de komende updates.
Dank voor het nakijken. Jammer dat er geen kaartkleur gekozen kan worden. Ik vind het donkere thema mooi voor het scherm achter het stuur, maar voor de kaart overdag minder praktisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
Autoweek heeft weer een review gemaakt van het productie model (AWD).
Dus blijkbaar zijn ze er al wel....

[ Voor 12% gewijzigd door stimpyrulez op 14-10-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Zeer blij dat ik de EV6 'blind' besteld heb als ik alles hier lees. Het gaat om de Plus versie RWD in zwart (i.v.m. wielkastranden minder opvallend). Levering verwacht medio november, kan niet wachten.
Morgen heb ik de tijd voor een uitgebreide proefrit met een GT-Line RWD bij de dealer. Iemand nog punten waarop ik extra kan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 16:26
stimpyrulez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:

[YouTube: Kia EV6 - AutoWeek Review]
Zaterdag ook een proefrit met de EV6, helaas valt alleen het basismodel in mijn leasebudget. Ben door de review wel een beetje huiverig hiervoor maar zal me eens goed laten informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:34
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Zaterdag ook een proefrit met de EV6, helaas valt alleen het basismodel in mijn leasebudget. Ben door de review wel een beetje huiverig hiervoor maar zal me eens goed laten informeren.
Huiverig als in range?

Als je een thuislader tot je beschikking hebt of altijd wel een paal in de buurt bij je huis is er weinig reden tot zorgen te maken in nederland. Ga je op vakantie dan is het met de basis variant meer plannen hoe en wanneer je gaat laden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:47
Redez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:12:
Zeer blij dat ik de EV6 'blind' besteld heb als ik alles hier lees. Het gaat om de Plus versie RWD in zwart (i.v.m. wielkastranden minder opvallend). Levering verwacht medio november, kan niet wachten.
Morgen heb ik de tijd voor een uitgebreide proefrit met een GT-Line RWD bij de dealer. Iemand nog punten waarop ik extra kan letten?
Verbruik op de snelweg bij 110km/u ben ik erg benieuwd naar. Verbruik valt mogelijk toch wat tegen, net als bij de Ioniq 5. En hoe hij drempels neemt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wicked-Game schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:50:
[...]

Huiverig als in range?

Als je een thuislader tot je beschikking hebt of altijd wel een paal in de buurt bij je huis is er weinig reden tot zorgen te maken in nederland. Ga je op vakantie dan is het met de basis variant meer plannen hoe en wanneer je gaat laden.
Ja inderdaad de range, ik heb geen mogelijkheid tot thuisladen maar ik heb in een straal van 150m 3 verschillende oplaadstations dus dat is goed te doen. Op vakantie ga ik meestal met het vliegtuig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Ja inderdaad de range, ik heb geen mogelijkheid tot thuisladen maar ik heb in een straal van 150m 3 verschillende oplaadstations dus dat is goed te doen. Op vakantie ga ik meestal met het vliegtuig. :+
Dan zou ik mij niet teveel zorgen maken.

In principe moet je jezelf gaan aanleren bij thuiskomst altijd aan de laadpaal te gooien. Dan is er prima mee te rijden in NL qua range. Tenzij je echt rondjes eindhoven, groningen, amsterdam doet, dan zal je ook wat moeten plannen bij snelladers. Het zal wennen worden, dat is zeker.

Merk het zelf ook met mijn Enyaq, maar zal mijn pa (die een EV6 besteld heeft) dit ook moeten gaan leren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
The__Virus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Verbruik op de snelweg bij 110km/u ben ik erg benieuwd naar. Verbruik valt mogelijk toch wat tegen, net als bij de Ioniq 5. En hoe hij drempels neemt in NL.
Drempels waren geen issues vond ik, ging er soepel overheen. (GT-Line testrit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 16:56

uFx

Wicked-Game schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Dan zou ik mij niet teveel zorgen maken.

In principe moet je jezelf gaan aanleren bij thuiskomst altijd aan de laadpaal te gooien. Dan is er prima mee te rijden in NL qua range. Tenzij je echt rondjes eindhoven, groningen, amsterdam doet, dan zal je ook wat moeten plannen bij snelladers. Het zal wennen worden, dat is zeker.

Merk het zelf ook met mijn Enyaq, maar zal mijn pa (die een EV6 besteld heeft) dit ook moeten gaan leren :D
Als je geen eigen laadpaal hebt zou ik hem niet elke dag aan een publieke paal hangen. Dat kost je sowieso wat meer transactiekosten (bij de meeste laadpasleveranciers) en is voor anderen in de buurt ook niet prettig. Laden hoeft alleen als hij bijna leeg is of als je een langere rit voor de boeg hebt.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Als het lease betreft, dan is ook het andere argument (accu degredatie) een minder groot issue voor je. Immers, als de accu inderdaad naar 80% afkabbelt, dan kun je hem gewoon weer inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
uFx schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Als je geen eigen laadpaal hebt zou ik hem niet elke dag aan een publieke paal hangen. Dat kost je sowieso wat meer transactiekosten (bij de meeste laadpasleveranciers) en is voor anderen in de buurt ook niet prettig. Laden hoeft alleen als hij bijna leeg is of als je een langere rit voor de boeg hebt.
Als je baas betaald (lease) is het geen issue natuurlijk. Privé snap ik je, en dan zal je er wat slimmer mee om moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben benieuwd als de eerste standaard 58 kWh modellen zijn uitgeleverd, mijn dealer en KIA Nederland kunnen me niet helpen in ieder geval met mijn vragen (interieur bijvoorbeeld).

Denk dat ik voorlopig de conclusie moet trekken dat het hem niet gaat worden, de concessies zijn te groot en helaas zonder subsidie wordt het bedrag te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
@Igor4 en @Wicked-Game @uFx Het is zakelijke lease, dus de accu degradatie heeft geen invloed. En daarmee kan ik hem ook wat vaker in de lader steken.

Jullie hebben mij in ieder geval gerust gesteld, zaterdag de EV6 maar eens goed aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:05:
@Igor4 en @Wicked-Game @uFx Het is zakelijke lease, dus de accu degradatie heeft geen invloed. En daarmee kan ik hem ook wat vaker in de lader steken.

Jullie hebben mij in ieder geval gerust gesteld, zaterdag de EV6 maar eens goed aan de tand voelen.
Vergis je niet, de versie die je gaat rijden is compleet anders:

Standaard heeft
- minder vermogen
- minder laadsnelheid
- geen interieurverlichting
- geen automatische deurhendels, volgens mij gaat dat echt irriteren als je die telkens steeds zelf naar buiten moet drukken en dan de deur openen. (Is dat uberhaupt te doen met 1 hand?)
- mat zwarte (standaard kunststof) afwerking aan de binnen- en buitenkant
- geen warmtepomp (wel een optie)
- geen projectie koplampen
- geen v2l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Standaard heeft
- minder vermogen
- minder laadsnelheid
- geen automatische deurhendels, volgens mij gaat dat echt irriteren als je die telkens steeds zelf naar buiten moet drukken en dan de deur openen. (Is dat uberhaupt te doen met 1 hand?)
- geen v2l
Laadsnelheid is inderdaad minder, maar door het kleinere accupakket blijft de 10-80% hetzelfde, namelijk 18 minuten (onder de juiste omstandigheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
[...]

Standaard heeft
- minder vermogen
- minder laadsnelheid
- geen v2l
Nee ik begrijp dat de proefrit auto de meest uitgevoerde versie is, en ik heb mij ook al verdiept in de verschillen tussen de versies. Maar als ik de EV6 wil heb ik geen keus.

Bovendien is deze auto niet de enige op het lijstje, dus er is nog niks besloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Nee ik begrijp dat de proefrit auto de meest uitgevoerde versie is, en ik heb mij ook al verdiept in de verschillen tussen de versies. Maar als ik de EV6 wil heb ik geen keus.

Bovendien is deze auto niet de enige op het lijstje, dus er is nog niks besloten.
Wat zijn de andere opties? Ik heb deze namelijk ook op mijn lijstje staan, maar goed moet wel zelf de rekening betalen 8) Dus dan ben ik wellicht wat kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
[...]

Met welke andere auto's ben je hem aan het vergelijken? Ik had als keuze voor de EV6 ook alleen de instapper maar vond deze i.v.m. andere modellen binnen dit leasebudget wel het meest volledig voor wat ik wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Wat zijn de andere opties? Ik heb deze namelijk ook op mijn lijstje staan, maar goed moet wel zelf de rekening betalen 8) Dus dan ben ik wellicht wat kritischer.
De Enyaq, Kia Proceed en Renault Arkana.
@BDelamontagne Ja precies, voor deze prijsrange en bijtelling heeft de EV6 wel het meest "bang for bucks".

[ Voor 14% gewijzigd door Poulske op 14-10-2021 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Ah ok, de Enyaq IV is voor mij veel duurder als ik kijk naar private lease.
Arkana vind ik persoonlijk foeilelijk.

En ICE is een noodoplossing, maar dan koop ik iets ouds en wacht ik op wat er komen gaat in 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
[...]

@BDelamontagne Ja precies, voor deze prijsrange en bijtelling heeft de EV6 wel het meest "bang for bucks".
Had zelf nog Enyaq, ID.3/4, PS2/XC40 instappers of EQA op mijn lijstje staan. Helaas waren die allemaal i.v.m. EV6 instapper een stuk kariger en/of duurder, nog los van de vraag of ze dit jaar nog leverbaar zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
BDelamontagne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Had zelf nog Enyaq, ID.3/4, PS2/XC40 instappers of EQA op mijn lijstje staan. Helaas waren die allemaal i.v.m. EV6 instapper een stuk kariger en/of duurder, nog los van de vraag of ze dit jaar nog leverbaar zouden zijn.
Bijna geen EV is dit jaar meer leverbaar, dus daar pin ik mij niet meer op vast. Zo ook de EV6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:

[YouTube: Kia EV6 - AutoWeek Review]
Mooie kleur he, dat blauw? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Nog even een vraag aan degenen die al een EV6 hebben:
Is het mogelijk om de achterbank verwarming te vergrendelen?

Qua ruiten kan dit wel, maar als mijn zoon ziet dat er een klein lampje op een knopje gaat branden wanneer hij daar op drukt wordt dat een aan/uit feest. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
The__Virus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Verbruik viel mij erg mee, gisteren een rit met een gemiddelde van 16,8kWh was wel een ritje van 100km. Gemiddeld staat hij nu op 17.2kWh en dat vind ik voor zn auto echt niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
Deze vond ik op Youtube, een rit dwars door Korea. Met een opmerkelijk laag verbruik, 7,5km op 1 kWh op de snelweg, ofwel 13,3 kWh per 100km:
YouTube: Ultimate Kia EV6 Range Test | Down to 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Franciesco schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Dank voor het nakijken. Jammer dat er geen kaartkleur gekozen kan worden. Ik vind het donkere thema mooi voor het scherm achter het stuur, maar voor de kaart overdag minder praktisch.
Je kan de thema's wel plannen op basis van tijd, lijkt mij softwarematig ook niet ingewikkeld om het op basis van je lampen te doen. Enige nadeel is wel dat het scherm achter het stuur ook wit wordt... daar is dus nog wat werk aan de winkel voor Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Igor4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Als het lease betreft, dan is ook het andere argument (accu degredatie) een minder groot issue voor je. Immers, als de accu inderdaad naar 80% afkabbelt, dan kun je hem gewoon weer inruilen.
Of je gaat gewoon netjes met de aan jou beschikbaar gestelde spullen om zodat die auto nog eregens een goed 2e leven kan krijgen. Ook weer beter voor het milieu.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Igor4
Arfman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Of je gaat gewoon netjes met de aan jou beschikbaar gestelde spullen om zodat die auto nog eregens een goed 2e leven kan krijgen. Ook weer beter voor het milieu.
Ik heb het niet over het slecht behandelen van je leasebak. Ik doel op de natuurlijke accu degradatie (uit nornaal gebruik) waar iedereen zo voor vreest. Hoewel het in de praktijk alleszins meevalt, hebben de gevolgen op de 58kWh versie natuurlijk wel meer praktische betekenis. Immers is 80% resterende range van een al kleinere range aan het begin een redelijke impact. Mogelijk is de dan nog bruikbare range voor veel 2e hands rijders te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Net gebeld door de dealer.
Voorlopige datum staat niet op 1 november maar ergens eind november.
Hij gaf aan dat dit echt dagelijks wijzigt en hij zou niet verbaast zijn als het alsnog eerder werd.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nog een review van autoblog van de productie auto (AWD)
(Vind zijn manier van presenteren altijd wel leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Die review van Autoblog sla ik even over denk ik: vind dat juist vaak helemaal niets... :)
Hopelijk gaat Thomas van Autogefühl de EV6 ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:31:
Die review van Autoblog sla ik even over denk ik: vind dat juist vaak helemaal niets... :)
Als KIA hem een zak centen geeft vast wel :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:18:

[YouTube: Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren]
Grappig dat ze overal min of meer zeggen, die 58 kWh versie is niks... Ja leuk voor de welgestelden onder ons, maar 45k is alsnog een pak geld en daar mag je toch ook wel wat voor verwachten denk ik dan.

Niet iedereen rijdt in auto's van 60k, al zie ik steeds meer jongeren in Tesla's rijden en vraag ik me altijd af "hoe dan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Nooit gerealiseerd, maar een nadeel van de moonscape matte optie is kennelijk dat je niet meer door de wasstraat kunt. Weet iemand of je wel in zo'n wasbox met hogedrukspuit deze zonder lakschade kunt wassen?Of met de spons in de weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Igor4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:55:
Nooit gerealiseerd, maar een nadeel van de moonscape matte optie is kennelijk dat je niet meer door de wasstraat kunt. Weet iemand of je wel in zo'n wasbox met hogedrukspuit deze zonder lakschade kunt wassen?Of met de spons in de weer?
In de wasbox kan ja.
Alleen geen schuim gebruiken.
Je moet wax vrije schuim gebruiken zodat je lak niet gaat glimmen.
Verder zitten er aan een matte kleur wel meer nadelen (even zoeken in dit topic)

Ik had ook een mat grijs besteld, maar geswitched naar rood aangezien hij anders niet meer leverbaar zou zijn dit jaar.
Dus ergens vind ik het jammer (mat grijs staat zeer mooi), aan de andere kant wellicht qua onderhoud wel praktischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Niet iedereen rijdt in auto's van 60k, al zie ik steeds meer jongeren in Tesla's rijden en vraag ik me altijd af "hoe dan".
euh, lease bak van je werk?

Als je in de IT werkt krijg (of kreeg) je veel al een lease auto.
Dus neem aan dat ze hem leasen.
Of tegenwoordig heb je een 'mobiliteits budget', tja... daar kan je 2de hands van gaan rijden en extra 'salaris' opstrijken, of je leased er een auto van.

Maar ben met je eens, 45K is al een smak geld en dat is 60K helemaal.
Je moet gaan rijden wat je kan/wil betalen.
En er zeker niet risico's voor gaan lopen (met geld lenen en zo, tenminste zo ben ik opgevoed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:02
Sterker nog, een aantal jaar geleden heb ik genoeg recruiters in mijn inbox gehad met "kom bij ons en krijg je een Tesla". Dus ik gok op die manier :)

Gewoon kenteken door ovi.rdw.nl gooien en je weet het snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Loei123 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:51:

Qua ruiten kan dit wel, maar als mijn zoon ziet dat er een klein lampje op een knopje gaat branden wanneer hij daar op drukt wordt dat een aan/uit feest. :+
Berijd je dan maar voor op een aan/uit feestje. of je moet de zekering eruit trekken. Maar bij mijn optima of de hyundai tuscon van schoonvader is dit niet mogelijk ook niet in de menustructuur, lijkt mij sterk dat men nu voor de ev6 in het menu wel een optie daarvoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JPoers83 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Berijd je dan maar voor op een aan/uit feestje. of je moet de zekering eruit trekken. Maar bij mijn optima of de hyundai tuscon van schoonvader is dit niet mogelijk ook niet in de menustructuur, lijkt mij sterk dat men nu voor de ev6 in het menu wel een optie daarvoor heeft.
Voor de EV6 zal het wel van meer invloed zijn op het bereik lijkt me, dan zou ik de optie niet vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Loei123 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Voor de EV6 zal het wel van meer invloed zijn op het bereik lijkt me, dan zou ik de optie niet vreemd vinden.
Stoelverwarming trek je in eerste instantie uit de 12v accu. Dus geen invloed op het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JPoers83 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Stoelverwarming trek je in eerste instantie uit de 12v accu. Dus geen invloed op het bereik.
Oh, dat wist ik niet. Niet zo'n hele ramp dan in dat geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
stimpyrulez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

In de wasbox kan ja.
Alleen geen schuim gebruiken.
Je moet wax vrije schuim gebruiken zodat je lak niet gaat glimmen.
Verder zitten er aan een matte kleur wel meer nadelen (even zoeken in dit topic)

Ik had ook een mat grijs besteld, maar geswitched naar rood aangezien hij anders niet meer leverbaar zou zijn dit jaar.
Dus ergens vind ik het jammer (mat grijs staat zeer mooi), aan de andere kant wellicht qua onderhoud wel praktischer
Ah ja, bedankt voor de tip. Naar wat ik zo lees is het dus wel een bedenkelijke keuze qua onderhoud.. helaas, want zo mooi!
stimpyrulez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:18:

[YouTube: Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren]
Haha, wireless charging in de frunk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Hoe wordt die 12V accu dan opgeladen ;)

Zal niet veel zijn maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:06:
[...]

Hoe wordt die 12V accu dan opgeladen ;)

Zal niet veel zijn maar toch.
In principe op de langere rit door de tractie-accu. Maar daarom zeg ik ook in eerste instantie.
Zodra de auto aan de laadpaal hangt dan balanceert die m weer bij.
Stoelverwarming is ook geloof ik iets van max 100watt, dus heel hard gaat het gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

En je kan altijd ook nog eens met de Plus een tweede proefrit gaan maken. Gewoon ergens opzoeken waar ze die als demo hebben. Ik heb ze beide gereden, eerst de GT-Line en daarna de Plus. Over de Plus was ik ook zeer tevreden, gewoon een goeie auto die EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Franciesco schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:31:
Ik kijk uit naar de uitgebreide test van Herr Bloch van Auto und Sport. Als je Duits verstaat, hij heeft al een uitgebreide uitleg wat de demping van de Kia zo bijzonder maakt en ook welke keuzes Kia heeft gemaakt wat betreft de aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:51:

De eerste en beste keer dat dit gebeurd direct de kofferbak in. Doet hij het nooit meer. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Laadcurve van de EV6 volgens Fastned hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenska
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03-2023
Vandaag voor de eerste keer de EV6 kunnen bewonderen in Belgie (nog niet mee rijden), mijn dealer stond met een kersverse GT-Line 77kWh RWD Yacht Blue op een netwerkevent in Antwerp Expo.
Vanaf volgende week hebben ze 2 demo modellen in hun showroom, eentje om te bekijken, en eentje voor de testritten. Ze hopen dit jaar nog iets te kunnen afleveren aan hun klanten.
Wederom bewijs dat de situatie in Belgie/Vlaanderen helemaal anders is dan in Nederland, waar er nu wel vollop afgeleverd wordt.

De eerste indruk is overweldigend: de wagen is sowieso een pak groter dan je zou denken, de foto's/filmpjes geven dit niet correct weer. Het Yacht Blue staat hem prachtig, ook veel mooier dan op foto (en gelukkig heb ik die kleur besteld).
Interieur ziet er afgelikt uit, en de functie om de stoelen in relax modus te zetten is best leuk en ligt heel goed.
Uiteraard niet veel kunnen testen, hopelijk mag ik binnen 2 weken hem eens meenemen voor een testrit.

Trouwens origineel doel gehoord vandaag omtrent de frunk: frietjes van de frituur gaan halen en ze voorin bewaren: ze blijven warm en het interieur stinkt niet naar frieten :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECWDwp7eJYtTlFboU6AfbgQH4J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u83srEd8uFbZsEuvxdpWf515.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT7gQHIYW7BspH6CYbSjv7Ke7Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mr8SrU2xfFCEG6UIyGllendD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfdMYxIyEA7Sv7cH3Ps_VhQDVw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVQIiUNoY9QMVqSmueLZAwc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYF9ho7gRFY2Z2VUAXo7iXg0jwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2vAS2WCG8REIc7Sy5wWrUDp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxWhQxGQwCSwT4zkDWPnr9dYsqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmiZ7EXHtPF0te7IEgNZobPC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monipolus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:12
Loei123 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Niet zo'n hele ramp dan in dat geval. :P
waar denk je dat de stroom uit de twaalf volt accu vandaan komt....

edit... dat hadden meer mensen al bedacht

[ Voor 8% gewijzigd door monipolus op 14-10-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pff autoverkopers. Vraag over de subsidie uitgezet voor 2022. Krijg ik terug dat hij wel binnen de regeling valt enkel als je de 58 kWh versie neemt in de standaardkleur. Dat terwijl ik al had gevraagd naar de fiscale waarde en of dat niet het ijkpunt was... Want dan zou je dus een andere kleur kunnen kiezen. Totaal geen reactie op die vraag. Eigen onderzoek en jullie reacties zeggen allemaal fiscale waarde. Zij zeggen adviesprijs.

Mooiste was nog: hij gaf aan dat er waarschijnlijk prijsverhogingen komen in 2022 dus als de auto nog dit jaar geleverd werd dan zou ie nog binnen de subsidieregeling vallen. (Werkt dus averechts die verkooptactiek om te dreigen met prijsverhogingen)

Ehm ja, met een levertijd van een half jaar en dan leveren in 2021 voor de subsidie van 2022...

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
svenska schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:46:
Trouwens origineel doel gehoord vandaag omtrent de frunk: frietjes van de frituur gaan halen en ze voorin bewaren: ze blijven warm en het interieur stinkt niet naar frieten :-D
Dat is idd een goeie... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:19
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:27:
Pff autoverkopers. Vraag over de subsidie uitgezet voor 2022. Krijg ik terug dat hij wel binnen de regeling valt enkel als je de 58 kWh versie neemt in de standaardkleur. Dat terwijl ik al had gevraagd naar de fiscale waarde en of dat niet het ijkpunt was... Want dan zou je dus een andere kleur kunnen kiezen. Totaal geen reactie op die vraag. Eigen onderzoek en jullie reacties zeggen allemaal fiscale waarde. Zij zeggen adviesprijs.

Mooiste was nog: hij gaf aan dat er waarschijnlijk prijsverhogingen komen in 2022 dus als de auto nog dit jaar geleverd werd dan zou ie nog binnen de subsidieregeling vallen. (Werkt dus averechts die verkooptactiek om te dreigen met prijsverhogingen)

Ehm ja, met een levertijd van een half jaar en dan leveren in 2021 voor de subsidie van 2022...
Helaas ook mijn ervaring bij sommige dealers, er komt vaak onzin uit, en ze hebben geen idee.
Een verkoper hield bij mij vol dat de subsidie regeling 2022 tot 35k was …… stompzinning zo verkoop je geen auto die er met 44 binnen valt 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja of de gebakken kibbeling... Maar in de RWD frunk past ook een kratje bier of een xl pak wc papier als je dat liever hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@svenska Het is inderdaad een beest... en die kleur blauw is in ieder geval beter dan rood, al staat op de GT-Line wel bijna alles. Jammer aan rood is dat de achterlampen, een van dé designelementen dan wegvalt.

Toch wel jaloers op de mensen die hier straks in rijden, ik heb niet vaak gehad dat ik zo verliefd was op een auto, maar bij deze... Zelfs mijn vrouw vind hem helemaal geweldig, en ze heeft helemaal niks met auto's. Zij baalt er ook van dat de EV6 waarschijnlijk zal moeten afvallen van ons lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ook je mobiel draadloos opladen in de frunk? 🤔 Dat wist ik nog niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lopke
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 23:29
Helaas moet ik voor de Plus gaan omdat ik met 193 met mijn hoofd tegen het dak kom bij een GT-line.
Bij de GT-line is minder hoofdruimte door het schuifdak. Stoel zo laag mogelijk gesteld maar nog te weinig ruimte. Herkennen jullie dit? Belangrijk om rekening mee te houden bij het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter001
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 22:58
Erg handig lijkt me dat toch niet. Eerst de deur openen om onder het stuur de motorkap te ontgrendelen, dan uw frieten op de grond leggen om met beide handen de frunk open te doen, en vooral niet vergeten dat uw handen dan vol slijk of smeervet hangen van naar de hendel te vissen.

En dat terwijl uw koffer met een kniezwengel motorisch opent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
Denk dat ik voorlopig de conclusie moet trekken dat het hem niet gaat worden, de concessies zijn te groot en helaas zonder subsidie wordt het bedrag te groot.
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:53:
@svenska Het is inderdaad een beest... en die kleur blauw is in ieder geval beter dan rood, al staat op de GT-Line wel bijna alles. Jammer aan rood is dat de achterlampen, een van dé designelementen dan wegvalt.

Toch wel jaloers op de mensen die hier straks in rijden, ik heb niet vaak gehad dat ik zo verliefd was op een auto, maar bij deze... Zelfs mijn vrouw vind hem helemaal geweldig, en ze heeft helemaal niks met auto's. Zij baalt er ook van dat de EV6 waarschijnlijk zal moeten afvallen van ons lijstje.
Welke features mis je op de basis versie of gaat het name om de optische features (gebruikte materialen e.d.)?
De Tesla Model 3 heeft ook geen automatische deurhendels en dat is prima met 1 hand te doen :)
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Grappig dat ze overal min of meer zeggen, die 58 kWh versie is niks... Ja leuk voor de welgestelden onder ons, maar 45k is alsnog een pak geld en daar mag je toch ook wel wat voor verwachten denk ik dan.

Eens, lekker arrogante opmerking van Autoweek. Die denken zeker dat hun publiek alleen uit zakelijke lease rijders bestaat ofzo. Bij de review van de Enyaq zeiden ze ook niet 'de IV60 moet je links laten liggen, ga voor de IV80' of bij de Id.4 'Als je toch bezig bent, koop dan meteen de 77kWh versie'. Volgens die redenatie kun je beter meteen voor een Tesla Model S Plaid gaan.
BDelamontagne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:25:
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:15:
Tip; kijk ook eens naar de MG Marvel R vanaf € 45.985,- (Fiscale waarde ligt net onder de 45k ivm subsidie). De instapper/basis versie zit standaard bomvol opties (o.a. 360 graden camera, panoramisch schuifdak, vehicle-2-load, automatische achterklep, elektrisch verstelbare stoelen, verwarmde voorstoelen enz). Het (piek)laadvermogen lijkt in eerste instantie niet geweldig, maar de laadcurve is verrassend goed waardoor hij net zo snel vol zit van 10%-80% als een Enyaq. Piek laadvermogen zegt namelijk niet alles. Staat ook nog op mijn lijstje voor een proefrit alvorens we de knoop doorhakken :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
KingOfNorway schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Ik kijk uit naar de uitgebreide test van Herr Bloch van Auto und Sport. Als je Duits verstaat, hij heeft al een uitgebreide uitleg wat de demping van de Kia zo bijzonder maakt en ook welke keuzes Kia heeft gemaakt wat betreft de aandrijving.
Ja, dat zou absoluut ook mooi zijn! Zeker zijn Super testen vind ik interessant.
Overigens heb ik de Autoblog review toch maar even gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59

Grappig. Bij de hand-over van onze Polestar wist de leuke dame mij te vertellen dat de Frunk perfect was als koeler voor wijn en fris. Dit zal ik van de winter testen. Lijkt me dat friet in de frunk dan geen goed idee is tenzij deze verwarmd is ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 15 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic