Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Freekers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

De communicatie met Kia Nederland is ook waardeloos. Die verwijzen je continue door naar de lokale dealer.... die je doorverwijst naar (juist) Kia Nederland.

Check deze advertentie van een officiële Kia dealer: https://www.autowereld.nl...oom-35218099/details.html
Het is alsof ze die dingen niet eens wíllen verkopen. 1 pixelachtige foto moet je het mee doen.
Helemaal mee eens , die pixel achtige foto is ook nog eens een GT-Line.
Kia Nederland weet niet eens welke type auto's er op de boot staan.
Maar goed als je bij andere merken kijkt hebben die ook problemen met levertijden.

Maar als je op een auto aan het wachten bent is en blijft het frustrerend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik gok dat het precies dat is, ze willen die basis versie niet verkopen. Ik denk dat ze hem gebruiken om een aantrekkelijke vanaf prijs te kunnen promoten, maar dat het niet echt aantrekkelijk is voor Kia om ze te produceren.

[ Voor 193% gewijzigd door KingOfNorway op 18-10-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Zoals eerder gezegd heb ik een 58 KWH gekocht, en er werd tegen mij gezegd dat hij dit jaar leverbaar was.
Twee dagen later een mailtje dat het februari wordt. Heb het idee dat er nog geen zicht is wanneer de 58 KWH versie deze kant op komt. Of de lease rijders gaan voor de particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
Dit laatste is (in Nederland) zeker ook het geval: ik ben in gesprek over een mogelijke particuliere aanschaf van een EV6, en de dealer vertelde mij dat lease dit jaar voorrang heeft vanwege de aangepaste bijtellingsregels vanaf 2022. Hij vertelde dat zo'n beetje alles wat hij binnen krijgt gereserveerd wordt voor de leaserijders.

Misschien is er, met enige druk, wel wat te ritselen voor een particulier, maar zal denk ik lastig zijn. En dat is natuurlijk wel jammer, want als je eenmaal beslist hebt wil je toch vaak zo snel mogelijk kunnen rijden in de nieuwe bolide. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou me niet verbazen dat je als particulier momenteel geparkeerd wordt totdat alle leaserijders aan de beurt zijn geweest. Spijtig, en ergens ook arrogant, maar helaas werkt het blijkbaar zo bij meerdere merken. Bij Skoda heb ik voorafgaand aan onze proefrit eerst moeten luisteren naar een popiejopie verkoper die verkondigde dat hij vandaag al 23 Enyaqs verkocht had aan lease rijders (het was 11:00 uur 's ochtends btw) en bij Cupra hetzelfde verhaal (ik heb er al 1000 verkocht aan lease rijders werd gezegd). Goed verhaal beste verkoper(s), maar ik ben ook een klant (en nee ik wil geen kaas voor degene die de referentie snappen).

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Interessant wel hoe dealers daar mee omgaan. Vorig jaar was ik bij A-Point in de markt voor een nieuwe lease ID4, maar daar werd mij duidelijk gemaakt dat alle ID4s die naar A-Point zouden komen alleen voor particulier zouden zijn. Naar mijn idee zou het gewoon een first-come first-serve aanpak moeten zijn, onafhankelijk van particulier/zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Heb dezelfde ervaring, geen zakelijke lease? Niet interessant. De Hyundai dealer had niet eens 5 minuten voor ons, werd afgescheept met een visitekaartje, terwijl ik een afspraak had gemaakt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Er over nadenkend zou je toch eigenlijk zeggen dat een particuliere aanschaf voor een dealer interessanter is dan een lease? Want korting hoef je als particulier in deze markt niet te verwachten. Itt de leasemaaatschappijen die dat vermoedelijke wel krijgen vanwege grotere aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Franciesco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:08:
Er over nadenkend zou je toch eigenlijk zeggen dat een particuliere aanschaf voor een dealer interessanter is dan een lease? Want korting hoef je als particulier in deze markt niet te verwachten. Itt de leasemaaatschappijen die dat vermoedelijke wel krijgen vanwege grotere aantallen.
Maar als je een leasemaatschappij paait, krijg je misschien nog wel meer klanten via hun in de toekomst. Een particulier koopt over het algemeen niet zo vaak een nieuwe auto.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Franciesco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:49:
Dit laatste is (in Nederland) zeker ook het geval: ik ben in gesprek over een mogelijke particuliere aanschaf van een EV6, en de dealer vertelde mij dat lease dit jaar voorrang heeft vanwege de aangepaste bijtellingsregels vanaf 2022. Hij vertelde dat zo'n beetje alles wat hij binnen krijgt gereserveerd wordt voor de leaserijders.

Misschien is er, met enige druk, wel wat te ritselen voor een particulier, maar zal denk ik lastig zijn. En dat is natuurlijk wel jammer, want als je eenmaal beslist hebt wil je toch vaak zo snel mogelijk kunnen rijden in de nieuwe bolide. :)
Hmm dat kan per dealer verschillen denk ik. Ik heb deze particulier besteld. Dealer gaf aan liever aan particulier te verkopen en deze ook voorrang te geven. Stukje klantenbinding. Onderhoud wat bij je erbij krijgt. Bij verkoop aan leasemaatschappijen moet je nog maar afwachten waar deze naar toe gaat.

Bovendien hadden zij als dealer 15 ´slots´ toegewezen gekregen voor verkoop (en levering dit jaar). Is wel een kleinere dealer en daarmee geen grote speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
PieterSn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Zojuist de dealer gesproken, mijn Kia is in NL. Dus hij stond toch op de Thruxton!
Mooi nieuws voor meerdere mensen denk ik. Wacht nu op transport richting de dealer.
Welke versie verwacht je? Dacht een Plus...maar dan?

Kennis van mij kreeg vorige week een app dat de zijne binnen was en hij m eind deze week kan afhalen. Dan heeft die ook de trekhaak gemonteerd. (Zwarte Gt-Line RWD)

[ Voor 19% gewijzigd door JPoers83 op 18-10-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
alwinus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:25:
[...]

Hmm dat kan per dealer verschillen denk ik. Ik heb deze particulier besteld. Dealer gaf aan liever aan particulier te verkopen en deze ook voorrang te geven. Stukje klantenbinding. Onderhoud wat bij je erbij krijgt. Bij verkoop aan leasemaatschappijen moet je nog maar afwachten waar deze naar toe gaat.

Bovendien hadden zij als dealer 15 ´slots´ toegewezen gekregen voor verkoop (en levering dit jaar). Is wel een kleinere dealer en daarmee geen grote speler.
Kan zeker zo zijn ja. Bij welke dealer heb jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
Vandaag mail contact met dealer waar ik in juni/juli een EV6 58kwh in de lease heb besteld. Hij meldde dat de auto op de boot staan en eind november in Nederland verwacht worden.
Ze verwachten de auto's in december te kunnen uitleveren, dus net op tijd.

Ik ben ook best nieuwsgierig naar exacte details van de basis. Voor mij was het (opnieuw) bestellen zonder de auto ooit in het echt te hebben gezien. Uitvoering paste het beste in financiële plaatje, en technisch, optisch, value for money voor mij de beste keuze. VAG heeft mindere laadspecs dus viel (ook mede vanwege financiële plaatje) uiteindelijk af.

Ben net als jullie benieuwd naar de uitvoering in het eggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 07:55
Wellicht ten overvloede maar deze foto van de stof+kunstleer bekleding van het basismodel is al heel lang te vinden op internet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL8JLn5ceO-5P8OaSx4VvXIqWjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AXFbFdWbgvJ6vcbc00EngIiO.jpg?f=user_large

Natuurlijk moet je alle toeters en bellen zoals stoelverstelling voor achterpassagiers en ambiance verlichting even wegdenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
marcokootstra schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:21:
Vandaag mail contact met dealer waar ik in juni/juli een EV6 58kwh in de lease heb besteld. Hij meldde dat de auto op de boot staan en eind november in Nederland verwacht worden.
Ze verwachten de auto's in december te kunnen uitleveren, dus net op tijd.
Misschien onderweg via België? Zie nog niets onderweg naar Nederland namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Niet online
JPoers83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Kennis van mij kreeg vorige week een app dat de zijne binnen was en hij m eind deze week kan afhalen. Dan heeft die ook de trekhaak gemonteerd. (Zwarte Gt-Line RWD)
Die trekhaak was mij ook toegezegd (krijg mijn auto morgen), maar ik werd vandaag gebeld dat ze ‘m nog steeds niet binnen hebben. Dus laat hem die trekhaak maar met een korrel zout nemen, grote kans dat hij die er later nog een keer onder mag laten zetten… (volgens mij heeft in dit forum nog niemand een EV6 met trekhaak geleverd gekregen).

[ Voor 6% gewijzigd door ruud76 op 18-10-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:04
Klopt, ik heb de auto nu ongeveer 1,5 week maar heb ook nog niets gehoord over de trekhaak. Dealer gaf bij aflevering aan dat die nog niet geleverd waren.

[ Voor 13% gewijzigd door Freezhost op 18-10-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Ben benieuwd dan, wij halen de auto woensdag op. Nog niks gehoord over de trekhaak die er nog niet onder zou zitten. Heb 'm niet direct nodig, maar wil binnenkort wel een fietsendrager achterop hebben, dus zou wel onhandig zijn als die trekhaak niet snel komt. En zit er ook niet zo op te wachten om weer heen en weer naar de dealer te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Peetman leuk nog twee nachtjes slapen! Monteren van die trekhaak schijnt ook nog wel wat werk te zijn heb ik begrepen dus de kans is groot dat je nog een keer terug moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
JPoers83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Plus RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wavesailor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 13:15
Nog even over de subwoofer in de GT line. Ik heb als bron spotify op m’n iphone gebruikt maar ook de radio. De bodemplaat in de koffer verwijderd en zo ongeveer met mijn oor op de subwoofer gelegen, maar het ding doet echt vrijwel niks. Ik hoor dat hij werkt maar het is echt helemaal prut. Alsof ‘ie stroom van een 1,5volt batterijtje krijgt. Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo de bedoeling is. De verkoper weet het natuurlijk ook niet. Ik lees hier dezelfde ervaringen.
Kortom, heeft iemand wel een goede ervaring met het ding of een idee waarom de output zo slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Is het eigenlijk zeker dat het een subwoofer is? Of alleen een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Freezhost schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:13:
@Peetman leuk nog twee nachtjes slapen! Monteren van die trekhaak schijnt ook nog wel wat werk te zijn heb ik begrepen dus de kans is groot dat je nog een keer terug moet.
Interessant... Voor mij ook wel vrij belangrijk (gelijk een lange rit naar Oostenrijk)..

Iemand trouwens goede ervaringen al met slimme navigatie app? (Link naar ander topic ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

EV_81 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:35:
De reviews zijn zonder uitzondering positief. Ik ben zelf in de markt voor de 58 kWh en ben net als een paar anderen hier heel benieuwd naar de foto's en ervaringen van die versie. Omdat ik hem particulier zou gaan aanschaffen, kijk ik ook naar de subsidie. Ik hoop dat de 58 kWh + warmtepomp ook per 1-1-2022 nog onder de € 45k fiscale waarde blijft. Het accupakket is voor mij ruim voldoende, die 1 of 2 keer per jaar op vakantie maak ik wel een stop extra.

Op de site van Kia Korea zijn foto's te zien die het verschil laten zien tussen de middenarmsteun van de standaard (ventilatie-knopjes wegdenken) en andere versies:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen goed teken voor de premium versie als ik op basis van deze twee afbeeldingen echt niet kan raden welke wat is.

Ik gok dat de pianolak knopjes gereserveerd zijn voor de dure versie? Terwijl die er binnen een week lekker "schmutzig" uit zullen zien?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Geen goed teken voor de premium versie als ik op basis van deze twee afbeeldingen echt niet kan raden welke wat is.

Ik gok dat de pianolak knopjes gereserveerd zijn voor de dure versie? Terwijl die er binnen een week lekker "schmutzig" uit zullen zien?
Ja goed tijd moet het leren maar pianolak krast meestal snel. Heb dat in mijn huidige auto bewust niet gekozen. Anderzijds, dat matte kunststof kan ook heel cheap aanvoelen als het niet goed gedaan is.

Lastig af te leiden van deze renders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Ja goed tijd moet het leren maar pianolak krast meestal snel. Heb dat in mijn huidige auto bewust niet gekozen. Anderzijds, dat matte kunststof kan ook heel cheap aanvoelen als het niet goed gedaan is.

Lastig af te leiden van deze renders.
Ik snap het gezeur over die pianolak niet zo goed. Heb het nu ook in mijn optima en zelfs de zoe heeft een paar accenten. Ja je ziet soms een vlekje maar met de palm van je hand poets je die zo weg. En je kan het juist wegpoetsen. Had bij een vorige auto van dat olifantenhuid en kreeg ik maar moeilijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik heb de GT-line in het zwart besteld. Helaas de RWD versie moeten nemen, met het oog op de bijtelling verhoging volgend jaar,omdat de AWD versie dit jaar niet meer geleverd zou worden.
Volgens de dealer zou mijn bestelling in week 46/47 geleverd worden.
Ik ben benieuwd. Heb wel een clausule dat als de auto niet in 2021 op kenteken staat, ik deze mag annuleren...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
JPoers83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Ik snap het gezeur over die pianolak niet zo goed. Heb het nu ook in mijn optima en zelfs de zoe heeft een paar accenten. Ja je ziet soms een vlekje maar met de palm van je hand poets je die zo weg. En je kan het juist wegpoetsen. Had bij een vorige auto van dat olifantenhuid en kreeg ik maar moeilijk schoon.
Letterlijk in de eerste zin van het bericht dat je citeert de reden tot zorgen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:09:
[...]

Letterlijk in de eerste zin van het bericht dat je citeert de reden tot zorgen.. :+
Daarnaast is een van de redenen waarom ik afknapte op de e-Niro het grote glanzend zwarte stuk dashboard aan de bijrijderskant. Dat werkt als een spiegel en tijdens het rijden zag ik in mijn ooghoek alle bomen, lantaarnpalen, vrachtwagens en meer langsflitsen, gereflecteerd in het prachtige pianozwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:19:
[...]

Daarnaast is een van de redenen waarom ik afknapte op de e-Niro het grote glanzend zwarte stuk dashboard aan de bijrijderskant. Dat werkt als een spiegel en tijdens het rijden zag ik in mijn ooghoek alle bomen, lantaarnpalen, vrachtwagens en meer langsflitsen, gereflecteerd in het prachtige pianozwart.
Mee eens. De nieuwe tucson heeft dit ook zeer veel, gelukkig lijkt het in de ev6 mee te vallen verder.

Vandaag nog maar eens informeren over de status van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:21:
[...]

Mee eens. De nieuwe tucson heeft dit ook zeer veel, gelukkig lijkt het in de ev6 mee te vallen verder.

Vandaag nog maar eens informeren over de status van mijn auto.
Ja de EV6 heeft het gelukkig niet in je zichtveld, dat scheelt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Auto waar ik nu in rij heeft veel pianolak. Totaal geen problemen mee. Veeg je idd zo schoon, je ramen zijn vaak viezer. Inclusief je voorruit. :+

Ik persoonlijk zou mijn keuze daar niet op baseren. Maar begrijp dat een ander zich hieraan kan storen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Inderdaad, ik heb ook geen negatieve ervaring met de pianolak. Ik heb standaard een doekje voor beeldschermen in de auto liggen. Hiermee maak ik het touchscreen schoon en ook de pianolak, laat zich makkelijk schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Let wel op welke schoonmaakmiddelen je voor pianolak gebruikt. Bij mijn Niro zat er een pianolak rand om hen infotainment systeem. Deze had de lease maatschappij met een agressieve stof schoongemaakt waardoor er allerlei vlekken in zijn gekomen die er niet uit gingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Reactie van KIA op mijn beeldmateriaal verzoek:

"Op dit moment zijn er geen (betere) foto's beschikbaar van het interieur van jouw uitvoering, noch is de auto in Nederland: de eerste uitgeleverde auto's zijn allemaal van het 77,4 kWh type.
Naar verwachting worden de eerste 58 kWh auto's in de 2e week van november naar de dealers getransporteerd, de boot wordt in de week daarvoor in de Rotterdamse haven verwacht.
Je zou te zijner tijd nog eens contact met ons kunnen opnemen, dan kunnen we kijken bij welke dealers een exemplaar terecht is gekomen.
Sorry dat we je op dit moment niet verder kunnen helpen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:09

HollovVpo1nt

I like gadgets

In het winkelcentrum van Innsbruck staat een grijze EV6. Heb daar we wat foto's van mocht dat gewenst zijn.
Ik denk dat het grijs is omdat de kleur van deze EV6 wel anders is dat het zwarte van het EV6 Experience model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
De versie van het mat zwart aan de buitenkant en binnenkant. Wel leren stoelen maar ik zie hier voor het eerst het stoffen (look) dashboard en de matte afwerking uitgebreid in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BDelamontagne schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:54:
Reactie van KIA op mijn beeldmateriaal verzoek:

"Op dit moment zijn er geen (betere) foto's beschikbaar van het interieur van jouw uitvoering, noch is de auto in Nederland: de eerste uitgeleverde auto's zijn allemaal van het 77,4 kWh type.
Naar verwachting worden de eerste 58 kWh auto's in de 2e week van november naar de dealers getransporteerd, de boot wordt in de week daarvoor in de Rotterdamse haven verwacht.
Je zou te zijner tijd nog eens contact met ons kunnen opnemen, dan kunnen we kijken bij welke dealers een exemplaar terecht is gekomen.
Sorry dat we je op dit moment niet verder kunnen helpen"
Dank voor het navragen en delen. Zowaar een inhoudelijke reactie van Kia, wauw! Normaliter is het 'vraag het na bij je dealer' oid. Dan wachten we maar weer even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:09

HollovVpo1nt

I like gadgets

Haha moet een beetje gniffelen om de discussie over onduidelijk over wat voor EV6 je nou kunt verwachten (foto's). Bij het gniffelen moet ik wel een traantje wegpikken, want ik krijg een Ioniq 5 waar je wel duidelijke foto's had van interieur en exterieur, maar waar gaandeweg bleek dat dat dus niet was wat je kreeg xD
#HyundaiKiaGroup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

Hmm, is dat dan een boot die je niet vindt in de eukor schedule search? Of komt ie ergens anders vandaan (niet pyeongtaek)?

Er zijn natuurlijk meer car-shipping toko's, iemand een idee hoe/waar je kan zoeken op alle boten (niet alleen eukor) die richting Rotterdam komen vanuit Pyeongtaek?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Dan is er een boot niet vanuit Pyeongtaek onderweg maar ergens anders vandaan. De volgende staat gepland op 1 november en zal 1 december aankomen.

Iemand een idee waar die dan vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
DigiK-oz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Hmm, is dat dan een boot die je niet vindt in de eukor schedule search? Of komt ie ergens anders vandaan (niet pyeongtaek)?

Er zijn natuurlijk meer car-shipping toko's, iemand een idee hoe/waar je kan zoeken op alle boten (niet alleen eukor) die richting Rotterdam komen vanuit Pyeongtaek?
Je was me net voor ;)

Denk via België dan. Daar komen nu nog 11 boten aan vanuit Pyeongtaek.

[ Voor 7% gewijzigd door Anunnaki op 19-10-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Net contact gehad met de dealer, waar mijn werkgever aangaf dat de auto al in Nederland was en ik naar verwachting 1 november kon gaan rijden zegt de dealer nu dat de auto op zee is en naar verwachting in week 50 aankomt/geleverd wordt.

Gaat dus allemaal weer langer duren dan in eerste instantie gedacht... :(
Wel waren ze zeer overtuigd dat ze hem dit jaar op kenteken zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29
Anunnaki schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Je was me net voor ;)

Denk via België dan. Daar komen nu nog 11 boten aan vanuit Pyeongtaek.
Maybe, hoewel KIA dus expliciet Rotterdam noemt..we'll see :)

Whatever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Franciesco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:07:
Is het eigenlijk zeker dat het een subwoofer is? Of alleen een versterker?
Volgens dit plaatje is het toch echt de 14e speaker en niet (alleen) de versterker.

Ik heb hem bij mijn proefrit ook echt niet als sub ervaren helaas, hopelijk wordt dit met een update nog aangepakt.

Afbeeldingslocatie: https://www.google.nl/search?q=kia+ev6+sound&tbm=isch&ved=2ahUKEwi0iqOFn9bzAhUBNuwKHdDuDKoQ2-cCegQIABAA&oq=kia+ev6+sound&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQGDoFCAAQgAQ6BAgAEB46BAgAEBM6CAgAEAgQHhATOgYIABAeEBNQtRZYmx9g2i9oAHAAeACAAZQBiAGjBJIBAzQuMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=vZpuYfS3KYHssAfQ3bPQCg&bih=728&biw=1121&client=safari&hl=nl-nl#imgrc=-pacIgfUwLGg0M

Plaatje werkt niet, hier de link https://www.google.nl/sea...l-nl#imgrc=-pacIgfUwLGg0M

[ Voor 20% gewijzigd door Zimonia2 op 19-10-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veridis_quo
DigiK-oz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Maybe, hoewel KIA dus expliciet Rotterdam noemt..we'll see :)
Toen ik bij de Kia dealer in Utrecht liep, stond er een aantal nieuwe EV6'en nog met de beschermstrips erop, en die hadden de Zeebrugge sticker erop zitten. We will see. Als er nog 11 boten aankomen heb ik wel goede hoop ;-). Als ik meer hoor van mijn dealer post ik t hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke leverdatum. 77.4kWh GT-Line besteld in augustus (toen werd mij verzekerd dat het eind september/begin oktober zou worden). Ik ontvang na mijn vakantie van de leasemaatschappij een bericht waarbij de afleverweek op zn vroegst week 52 zou zijn :? Na nogmaals navragen is nu de verwachting dat de EV6 in november geleverd gaat worden. Zijn er nog tips om te achterhalen of ik hier duidelijkheid over kan krijgen?

In elk geval veel rijplezier voor de gelukkigen die de EV6 al thuis hebben staan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veridis_quo
MaikDuif1981 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:27:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke leverdatum. 77.4kWh GT-Line besteld in augustus (toen werd mij verzekerd dat het eind september/begin oktober zou worden). Ik ontvang na mijn vakantie van de leasemaatschappij een bericht waarbij de afleverweek op zn vroegst week 52 zou zijn :? Na nogmaals navragen is nu de verwachting dat de EV6 in november geleverd gaat worden. Zijn er nog tips om te achterhalen of ik hier duidelijkheid over kan krijgen?

In elk geval veel rijplezier voor de gelukkigen die de EV6 al thuis hebben staan _/-\o_
Ik heb bij Alphabet besteld en op hun site stond/staat: Snel rijden! Kia EV6 BEV 168kW/77kWh RWD in 2 uitvoeringen. Staan op de boot uit Korea. Levering vanaf november. Beperkte voorraad voorgeconfigureerde auto's via Kia dealer Zeeuw. Levering uiterlijk 31-12-2021.
Let op: deze aanbieding is slechts via een beperkt aantal dealers mogelijk.

Puntje bij paaltje weten ze niet meer details te geven. De dealer (ws ZeeuwenZeeuw) weet ook niet op welke boot hun eigen auto's staan. Dat wordt mailen naar Kia zelf ;-). Maar ergens heb ik wel goede hoop.. Iedereen die al kan genieten: Top!

UPDATE: Vandaag de dealer gesproken. Mijn boot (naam wist ie niet) komt mid November aan. Dus levering vrij snel erna... Kan niet wachten,

[ Voor 5% gewijzigd door Veridis_quo op 19-10-2021 17:53 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
Veridis_quo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb bij Alphabet besteld en op hun site stond/staat: Snel rijden! Kia EV6 BEV 168kW/77kWh RWD in 2 uitvoeringen. Staan op de boot uit Korea. Levering vanaf november. Beperkte voorraad voorgeconfigureerde auto's via Kia dealer Zeeuw. Levering uiterlijk 31-12-2021.
Let op: deze aanbieding is slechts via een beperkt aantal dealers mogelijk.

Puntje bij paaltje weten ze niet meer details te geven. De dealer (ws ZeeuwenZeeuw) weet ook niet op welke boot hun eigen auto's staan. Dat wordt mailen naar Kia zelf ;-). Maar ergens heb ik wel goede hoop.. Iedereen die al kan genieten: Top!
Ik heb bij Athlon besteld, maar de communicatie klinkt bekend. Wassink autogroep levert de auto uit voor Athlon, ik zal daar nog eens navraag doen. Fingers crossed dat je leaseauto dit jaar nog geleverd wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Als je zoekt op Korea en Netherlands in de eukor.com site, dan zie je dat de Morning Lily gepland staat voor 5 december. Hij gaat via een aantal Koreaanse havens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
KingOfNorway schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:17:
Als je zoekt op Korea en Netherlands in de eukor.com site, dan zie je dat de Morning Lily gepland staat voor 5 december. Hij gaat via een aantal Koreaanse havens.
de morning lilly kan ik niet vinden wel zusje laura, zou een hele mooie datum zijn als die 5-december binnenkomt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BvO3sNERbACF0zH-LrOuV-57PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0QthMh7FWxNd7IWUdbxCLPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sgsprutser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb vandaag bericht gekregen van dealer Wassink. Ik krijg de auto op 29 oktober geleverd. Het gaat om een Kia EV-6 GT-line zwart. Dit is een Athlon editie. Ik heb deze besteld in juni. De aflevering is dik 2 weken eerder dan gepland. Dit is allemaal wel fijn. Wel een nadeel, de laadpaal is nog niet geleverd en ik verwacht niet dat deze voor volgende week vrijdag geplaatst is.

Helaas niet het comfort van voor de deur de auto opwarmen op het elektriciteit net.

Ach ja, je kan niet alles hebben.

Ik zal wel met moeite afscheid moeten nemen van de Skoda Superb, ook een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
sgsprutser schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:07:
Ik heb vandaag bericht gekregen van dealer Wassink. Ik krijg de auto op 29 oktober geleverd. Het gaat om een Kia EV-6 GT-line zwart. Dit is een Athlon editie. Ik heb deze besteld in juni. De aflevering is dik 2 weken eerder dan gepland. Dit is allemaal wel fijn. Wel een nadeel, de laadpaal is nog niet geleverd en ik verwacht niet dat deze voor volgende week vrijdag geplaatst is.

Helaas niet het comfort van voor de deur de auto opwarmen op het elektriciteit net.

Ach ja, je kan niet alles hebben.

Ik zal wel met moeite afscheid moeten nemen van de Skoda Superb, ook een hele fijne auto.
Je kan deze toch voor het opwarmen met de piggyback lader? als je de timer wil gebruiken.
Of via de app handmatig aantikken als die niet is aangekoppeld.

Maar gefeliciteerd, ben verder niet jaloers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
sgsprutser schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:07:

Ga je de ruimte niet missen? Volgens mij lever je hier aardig op in met de EV6.

[ Voor 19% gewijzigd door _YmmiT_ op 19-10-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 04:42:
Ik heb de GT-line in het zwart besteld. Helaas de RWD versie moeten nemen, met het oog op de bijtelling verhoging volgend jaar,omdat de AWD versie dit jaar niet meer geleverd zou worden.
Ik ben volgend jaar aan de beurt voor een nieuwe leasebak. Helaas net een jaar (of twee) te laat want fiscaal gezien wordt het langzamerhand wel een stuk minder aantrekkelijk.

Ik kan dan echter wel voor mogelijk voor een AWD gaan. Om het niet te gek te maken zal het dan of een RWD GT-line worden of een AWD plus (= goedkoper).

Ben benieuwd of de auto volgend jaar nog steeds zo populair is (onder de lease-berijders dan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
_YmmiT_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Ik ben volgend jaar aan de beurt voor een nieuwe leasebak. Helaas net een jaar (of twee) te laat want fiscaal gezien wordt het langzamerhand wel een stuk minder aantrekkelijk.

Ik kan dan echter wel voor mogelijk voor een AWD gaan. Om het niet te gek te maken zal het dan of een RWD GT-line worden of een AWD plus (= goedkoper).

Ben benieuwd of de auto volgend jaar nog steeds zo populair is (onder de lease-berijders dan...).
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Als de voordelige bijtelling verdwijnt, dan is het maar de vraag hoeveel mensen die extra kosten van een ev willen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Leuke app om je EV6 geprojecteerd in bijvoorbeeld je huiskamer te kunnen bewonderen.

https://apps.apple.com/nl...erience/id1579657323?l=en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx-o4NaS_zgqKmTXel65Y9QmRBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34KdmP9zsEvFStwv2FHO4XtP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 20-10-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
Vanochtend voor het eerst de EV 6 in het wild gezien.👍🏼 Mooie achterlichten 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 16:26
_YmmiT_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

De EV6 is qua bijtelling in 2022 nog steeds goedkoper dan de meeste auto's in het C segment, vandaar dat ik deze week de Kia ga bestellen.

En beter voor het milieu. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Beter/minder slecht voor het milieu ben ik het met je eens @Poulske
Maar goedkoper dan de meeste C-segment auto's vraag ik me af.

Voorbeeld:
Kia EV6 RWD Plus: ca €52k (incl optioneel kleurtje)
Bijtelling 2022: 16% tot €35k, alles daarboven is 22%.
Dit is bruto per maand €778.

Kia Ceed SW GT-PlusLine DCT7: ca €38k
Bijtelling 2022: 22%
Dit is bruto per maand €697

Ook ik ben benieuwd hoe populair de zakelijke EV blijft vanaf 2022. Dit zou nog wel eens kunnen gaan tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Helemaal mee eens.
Als ik de auto dit jaar niet kon rijden ging ik heel misschien voor een Plus uitvoering in 2022, maar waarschijnlijk gewoon voor een brandstof auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Het fiscale voordeel is inderdaad grotendeels verdwenen. Het wordt gewoon een kwestie van besluiten of je iets voordeliger voor een conventionele brandstof auto gaat als (in mijn geval) voor bijvoorbeeld een Seat Leon, Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Kia Proceed of anders voor iets meer geld een wat meer "spannende" auto als de Kia EV-6

Voor mij zou het voordeel zijn "een keer iets heel anders". Daarmee neem ik het gedoe van die vakanties dan maar even voor lief. Ben gewoon benieuwd naar de ervaring van een elektrische auto.

(oh en natuurlijk beter voor milieu)

Kan ook nog steeds zijn dat ik toch besluit te stoppen met leasen en het leasebudget uit laat betalen en tweedehands een BMW 3 importeer uit Duitsland hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
_YmmiT_ schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:34:
Kan ook nog steeds zijn dat ik toch besluit te stoppen met leasen en het leasebudget uit laat betalen en tweedehands een BMW 3 importeer uit Duitsland hoor.
Wanneer mijn EV6 er is heb ik nog wel een 320D in de aanbieding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Franciesco schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:17:

Voorbeeld:

Ook ik ben benieuwd hoe populair de zakelijke EV blijft vanaf 2022. Dit zou nog wel eens kunnen gaan tegenvallen...
Vergeet ook niet dat in geval van de EV6 door de hogere prijs meer van je leasebudget wordt afgesnoept en je minder heffingskorting op je salaris krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske

Voorbeeld:

Ik vergelijk hem niet met de Plus versie, maar met de instap versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Poulske schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Ik vergelijk hem niet met de Plus versie, maar met de instap versie.
Welke instap C segmenter is dan duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Ok @Poulske , dan liggen de zaken iets anders, maar nog steeds niet heel erg gunstig voor de BEV.

De instap EV6 versie (€43500) is €623 bruto per maand bijtelling. Dat is dezelfde bijtelling als bij een 22% auto met een fiscale waarde van €34000.
Daar kun je bijvoorbeeld een ruim uitgeruste Kia Ceeed SW 1.5 T-GDi MHEV DCT7 GT-Line Business Edition (fiscale waarde €33k) voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Franciesco schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:55:
Ok @Poulske , dan liggen de zaken iets anders, maar nog steeds niet heel erg gunstig voor de BEV.

De instap EV6 versie (€43500) is €623 bruto per maand bijtelling. Dat is dezelfde bijtelling als bij een 22% auto met een fiscale waarde van €34000.
Daar kun je bijvoorbeeld een ruim uitgeruste Kia Ceeed SW 1.5 T-GDi MHEV DCT7 GT-Line Business Edition (fiscale waarde €33k) voor krijgen.
Precies.

Voordelen Ceed:
- geen angst voor range met lange afstanden of in de vakantie in Frankrijk op de route de Soleil met z'n allen in de rij voor een oplader
- grotere kofferruimte

Nadelen:
- stuk minder innovatief / cool (= subjectief)
- slecht voor milieu (ik gooi hem er gewoon in)
- ietsje langzamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
@Loei123 @Franciesco
Nee inderdaad, jullie hebben gelijk, had een foutje gemaakt in de rekensom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Als ICE voertuigen net als EV's volgend jaar duurder zouden worden was EV alsnog een nobrainer geweest, maar doordat de overheid dit niet doet gaan denk ik toch veel mensen opnieuw/terug naar ICE auto's in de zakelijke lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:05:
Als ICE voertuigen net als EV's volgend jaar duurder zouden worden was EV alsnog een nobrainer geweest, maar doordat de overheid dit niet doet gaan denk ik toch veel mensen opnieuw/terug naar ICE auto's in de zakelijke lease.
Niet alleen zakelijk, privé is ICE nog altijd een stuk goedkoper, wanneer je nieuw koopt in ieder geval (ondanks de subsidie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
Ik heb zojuist vernomen van Wassink Autogroep dat de auto op 19 november geleverd wordt. Daarna volgt nog het rijklaar maken van de auto, iemand ervaring hoelang dit rijklaar maken duurt? Athlon zegt dat dit meestal een week of 2 zal duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Niet alleen zakelijk, privé is ICE nog altijd een stuk goedkoper, wanneer je nieuw koopt in ieder geval (ondanks de subsidie).
Ik heb deze berekening recent nog gemaakt en als je appels met appels vergelijkt kom ik er op uit dat het ongeveer even duur is. De hogere aanschafprijs van de EV en daarmee hogere afschrijving wordt namelijk grotendeels gecompenseerd door het ontbreken van wegenbelasting en de veel lagere brandstofkosten. (bij 20.000 km per jaar scheelde het bij mij 250 euro per maand, dat is 18.000 euro in 5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Met de stijgende verkoop cijfers van EV's en opkomende concurrentie zullen de verkoop prijzen de komende jaren ook wel gaan zakken. Als die heel ver gaan zakken vanwege de grote vraag wordt het wel weer interessant.

Alleen de vraag blijft, worden toekomstige EV's in het algemeen goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Griffen83 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb deze berekening recent nog gemaakt en als je appels met appels vergelijkt kom ik er op uit dat het ongeveer even duur is. De hogere aanschafprijs van de EV en daarmee hogere afschrijving wordt namelijk grotendeels gecompenseerd door het ontbreken van wegenbelasting en de veel lagere brandstofkosten. (bij 20.000 km per jaar scheelde het bij mij 250 euro per maand, dat is 18.000 euro in 5 jaar)
Voor mij is het verschil toch kleiner, wegenbelastig is ook maar t/m 2024 vrijgesteld. Als er geen wijziging komt betaal je het laatste jaar flink meer MRB voor een EV vanwege het gewicht en het feit dat er nog geen aparte categorie is in de MRB wetgeving.

20.000 km kost me aan benzine 2100 euro (kan in België tanken), aan stroom ca. 1050 euro, dus zeg maar de helft. Die 1050 euro besparing per jaar weegt in 5 jaar niet op tegen de duurdere aanschaf en afschrijving (hoger vanwege aanschafprijs maar ook sneller vanwege de technologische vooruitgang verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Griffen83 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Het lastige is dat het ontbreken van de wegenbelasting en de lagere verbruikskosten vooral ten gunste komen van de werkgever bij een zakelijke lease. Als werknemer is eigenlijk alleen de cataloguswaarde belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway

Voorbeeld:

Ik gebruik altijd deze site om de netto bijtelling te berekenen, inclusief de effecten van de heffingskorting.

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html (deze site :) )

[ Voor 5% gewijzigd door KingOfNorway op 20-10-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
KingOfNorway schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Ik gebruik altijd deze site om de netto bijtelling te berekenen, inclusief de effecten van de heffingskorting.
Welke site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Misschien iemand die weet waar je informatie bij Kia kunt ophalen van je bestelde auto als je je VIN nummer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Weet jij toevallig of die effecten van de heffingskorting hetzelfde zijn als je een leaseauto neemt van je mobiliteitsbudget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Weet jij toevallig of die effecten van de heffingskorting hetzelfde zijn als je een leaseauto neemt van je mobiliteitsbudget?
Ik heb geen idee. Mijn werkgever doet niet aan zulke zottigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik gebruik deze site om het 1 en ander te berekenen als ZZP'er zijnde

https://ofof.nl/elektrisch-rijden/kosten-zzp-start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb geen idee. Mijn werkgever doet niet aan zulke zottigheden.
Wil je mij uitleggen wat er zottig aan is?
Volgens mij komt het tegenwoordig vrij veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:25
@Freezhost (of andere EV6-bezitters)

Even een heel andere vraag: heb jij ooit die koffie-automaat ontvangen bij de levering van je EV6? Ik ga er toch van uit dat jij wel bij de eerste 1.500 klanten zit aan wie KIA dit beloofd had.

Edit: ik zie dat die actie ook niet meer op de website staat inmiddels. Dus óf de 1.500 bezitters zijn bereikt, óf die actie is gecanceled.

[ Voor 23% gewijzigd door dosh op 20-10-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
dosh schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:44:
@Freezhost (of andere EV6-bezitters)

Even een heel andere vraag: heb jij ooit die koffie-automaat ontvangen bij de levering van je EV6? Ik ga er toch van uit dat jij wel bij de eerste 1.500 klanten zit aan wie KIA dit beloofd had.

Edit: ik zie dat die actie ook niet meer op de website staat inmiddels. Dus óf de 1.500 bezitters zijn bereikt, óf die actie is gecanceled.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, hoe weet je of je bij de eerste 1500 zit. Een dealer kan natuurlijk gewoon zeggen dat je later hebt besteld dan de eerste 1500 bestellingen maar dit valt voor een leaserijder of particulier op geen enkele manier te controleren.
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Naast het bericht welke eerder op de Kia web-site stond, heb ik een kleine 2 weken geleden gezien dat er enkele tientallen van die koffie-automaten in doos stonden bij de dealer in Heerenveen. Bij Kia Zwolle heb ik ze niet zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Wil je mij uitleggen wat er zottig aan is?
Volgens mij komt het tegenwoordig vrij veel voor.
Ik weet dat het veel voorkomt en vooral bij de grotere bedrijven. Ik werk voor een kleine club en dat maakt het makkelijker om in individuele gesprekken te bepalen wat je nodig hebt om je werk te doen en wat je persoonlijke voorkeuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Ik weet dat het veel voorkomt en vooral bij de grotere bedrijven. Ik werk voor een kleine club en dat maakt het makkelijker om in individuele gesprekken te bepalen wat je nodig hebt om je werk te doen en wat je persoonlijke voorkeuren zijn.
Volgens mij geen antwoord op de vraag maar maakt niet uit.

Na het bericht van gisteren is er contact geweest met de dealer vanuit mijn werkgever en ze gaan proberen de levertijd te vervroegen, hoe dat ook maar in zijn werk mag gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S3mk0
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-06 20:21
Ik volg deze topic al een paar weken nu en waardeer alle informatie van iedereen waardoor ik eind september de plus gravity blue heb besteld (zakelijk lease). Vanmiddag te horen gekregen dat deze 2 november geleverd zal worden! Besteld via content groep Eindhoven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 23:23
Ik heb een AWD GT-line besteld en wordt nog steeds aan het lijntje gehouden over de leverdatum. Ben benieuwd of er überhaupt AWD's uitgeleverd gaan worden dit jaar. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Hier wordt AWD volgens dealer waarschijnlijk medio november verwacht (AWD plus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
menzo1 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:40:
Ik heb een AWD GT-line besteld en wordt nog steeds aan het lijntje gehouden over de leverdatum. Ben benieuwd of er überhaupt AWD's uitgeleverd gaan worden dit jaar. Wat zijn jullie ervaringen?
Begin december (hopelijk eerder 😉)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Laatst online: 12-07 11:04
Sinds 2 weken heb ik nu een EV6, RWD, GT-Line in bezit via Wassink. Superblij mee!
Wat mij tegenviel is het feit dat Apple CarPlay niet draadloos was. Heb je zo'n mooie auto en moet ik nog steeds dagelijks met een snoer gaan zitten rommelen. Sinds dit weekend heb ik een apparaatje aangeschaft waardoor CarPlay draadloos kan werken. Het werkt heel goed. Kan het iedereen aanraden:
https://www.bol.com/nl/nl...ay/9300000050810995/?s2a=

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:02
Vanmiddag ook mijn EV6 in Lelystad mogen ophalen. Direct een mooi ritje terug naar Twente.

Over het algemeen erg positief, moet nog wel even de goeie manier van stoel instellen vinden wat prettig is.

Twee minpuntjes waar ik morgen de dealer even wil mailen: mij snelheden hoger dan 100kmh trilt de auto enorm hard, lijkt op een niet gebalanceerd wiel oid. En het linker gedeelte van de achterbank kan ik niet platleggen met de hendel in de kofferbak. Voor de rest prima auto! Erg tevreden tot nu toe :)

Aanvulling betreffende het espresso apparaat, stoute schoenen aangetrokken vanmiddag en er gewoon naar gevraagd. Hebben er nog genoeg en krijg er eentje opgestuurd (lagen in Heerenveen en niet in Lelystad waar ik was).

Betreffende de isolatie bij de "motorkap": mijn verkoper vond het ook lelijk en een goed punt. Ging hij navragen bij KIA NL. Wordt vervolgd. Hij verwacht dat er een terugroepactie voor komt of punt voor tijdens onderhoud.

[ Voor 30% gewijzigd door Dartlink op 20-10-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
menzo1 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:40:
Heb mijne een AWD GT-Line yacht blue, 18-mei besteld. En heb nog geen leverdatum doorgehad. Als men in de systemen kijkt staat er wel een datum achter in december, echter kan hier zolang er geen VIN nummer is aangemaakt rechten aan worden ontleend.

We wachten helaas in spanning af...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb inderdaad een nespresso vertuo gehad. Wat ik heb begrepen waren er nog over, die 1500 reserveringen zijn niet gehaald. Gewoon even naar vragen dus.

Overigens kost het betreffende apparaat maar 1 euro bij nespresso als je voor een x bedrag aan cups besteld. De cups kosten ongeer 60 cent afhankelijk van het soort.

Ik heb inmiddels meer dan 1000km op de teller, zal binnenkort even berichten wat mijn ervaringen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 23:23
JPoers83 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Heb mijne een AWD GT-Line yacht blue, 18-mei besteld. En heb nog geen leverdatum doorgehad. Als men in de systemen kijkt staat er wel een datum achter in december, echter kan hier zolang er geen VIN nummer is aangemaakt rechten aan worden ontleend.

We wachten helaas in spanning af...
Ik heb precies hetzelfde helaas. Wacht nog een week of twee af, dan zou hij toch op de boot moeten staan neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Hier begin vorige week een EV6 bestelt via de LM, levering eind december.... (LM kon er nog een paar dit jaar krijgen in de RWD plus versie in een paar kleuren)

Zolang hij maar dit jaar op kenteken staat, ik ben heel erg benieuwd of het gaat lukken :)

[ Voor 6% gewijzigd door markbenq op 20-10-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
MaikDuif1981 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, hoe weet je of je bij de eerste 1500 zit. Een dealer kan natuurlijk gewoon zeggen dat je later hebt besteld dan de eerste 1500 bestellingen maar dit valt voor een leaserijder of particulier op geen enkele manier te controleren.
Weet iemand hier meer over?
Really intrigued by whether this was based on order date, delivery date or some other arbitrary value that no one can explain!!! 🤷🏼‍♂️
Pagina: 1 ... 17 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic