Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 22:17

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Martindelamar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:46:
Sinds 2 weken heb ik nu een EV6, RWD, GT-Line in bezit via Wassink. Superblij mee!
Wat mij tegenviel is het feit dat Apple CarPlay niet draadloos was. Heb je zo'n mooie auto en moet ik nog steeds dagelijks met een snoer gaan zitten rommelen. Sinds dit weekend heb ik een apparaatje aangeschaft waardoor CarPlay draadloos kan werken. Het werkt heel goed. Kan het iedereen aanraden:
https://www.bol.com/nl/nl...ay/9300000050810995/?s2a=
Ervaar je bij de bediening lag van enige betekenis of is het instant response?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 19:52

FFW

Ik heb wat testritten gedaan met EV's (ev400, p100d, ev6 en ioniq5) en de EV6 scoort over het algemeen het beste.

Nu sta ik ook op het punt om komend jaar ons huis flink te laten verbouwen ga dan zonnepanelen op mijn daken leggen. Het kortdurig opslaan van de daarmee opgewekte energie is natuurlijk een uitdaging maar de EV6 zou dan een dubbelrol kunnen vervullen. Een kleine thuisaccu voor als de auto er niet is en als de auto er tijdens thuiswerken wel is dan kan die de stroom opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3mk0
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-06 20:21
de meester01 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:25:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar. Heb nu in mijn huidige lease wel gewoon draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
@Dartlink Moet je nu voor elk wissewasje naar Lelystad rijden of kun je ook bij Van Mossel in Hengelo terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
Freezhost schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:43:
Ik heb inmiddels meer dan 1000km op de teller, zal binnenkort even berichten wat mijn ervaringen zijn
Heb je nog enige last gehad van beperkte of zelfs slechte zicht via de achterruit? Nu het zoveel regent en eventueel snel vies wordt doordat de ruitenwisser ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:02
Loei123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:06:
@Dartlink Moet je nu voor elk wissewasje naar Lelystad rijden of kun je ook bij Van Mossel in Hengelo terecht?
Leasewagen van de leasemaatschappij. Dus ik verwacht wel dat onderhoud in Hengelo kan, maar dat zie ik tzt wel :) En anders heeft onze planning afdeling een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Helder.
Ik wacht momenteel op bericht van Van Mossel of de auto vervroegd geleverd kan worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Gisteren onze Plus opgehaald en vanmorgen eerste langere rit naar werk.
Best even wennen zo in het donker en de regen. Zicht naar achter tijdens regen is wat moeilijk iets over te zeggen omdat het nog donker was. Sowieso is de ruit lager dan bij onze vorige auto, dus het zicht is sowieso wat beperkter.

Nog wat observaties:
- Switchen naar CarPlay lijkt minder eenvoudig dan bij onze vorige Kia. Je moet een menu in, ipv dat er een knopje op het homescreen staat.

- Als je in de stromende regen weg moet om je zoon van sport te halen en je vergeet om het rempedaal in te drukken als je de startknop indrukt dan lijkt het allemaal aan te staan, maar de auto gaat dan niet in Drive. Inmiddels weet ik dat, maar gisteren was dat best vervelend en ik miste wat informatie. Sommige zaken worden namelijk wel aangegeven op het scherm.

- Buitenspiegel kan automatisch naar beneden als je de auto in de achteruit zet (knopje in deur moet op L of R staan, naar gelang de spiegel die je wil laten verstellen).

- Ambient lighting van kleur veranderen kan ik de optie niet voor vinden.

- Slimme achterklep moet ik vermoedelijk ook nog ergens aanzetten, want die heb ik ook nog niet werkend gezien.

@Dartlink @Freezhost Hebben jullie voor deze 2 laatste opties al wel iets gevonden?

[ Voor 62% gewijzigd door Peetman op 21-10-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
@Loei123 Gewoon Fulco achter de broek aanzitten? :D (Dat is mijn contactpersoon in Hengelo)

@Freezhost heb jij wellicht nog een tip om het kale plastic te beschermen in de kofferbak? Ben erg bang dat als ik er iets zwaar inleg dat het plastic binnen de korste keren kapot is. Jammer dat ze dat niet hebben beschermt met beetje stof ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
@Dartlink Ik laat dit verlopen via de wagenparkbeheerder.

Ergens ben ik dus wel benieuwd hoe het eventueel eerder leveren van de auto in zijn werk zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 22:17

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Anunnaki schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:14:
[...]

Heb je nog enige last gehad van beperkte of zelfs slechte zicht via de achterruit? Nu het zoveel regent en eventueel snel vies wordt doordat de ruitenwisser ontbreekt.
Gisteren een proefrit in de regen gemaakt en het zicht is niet beter of slechter dan bij mijn E-klasse sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Dartlink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:31:
@Loei123 Gewoon Fulco achter de broek aanzitten? :D (Dat is mijn contactpersoon in Hengelo)
Is ook mijn contactpersoon.
Alleen is hij deze week op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Leuk om te zien dat er nog wat Twentenaren aan de EV6 gaan. :)

Maar achter de broek aan zitten, wat gaan ze doen?
De auto is er simpelweg niet volgens hun, ik ben dus zeer benieuwd wat hun manier van vervroegen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
@Freezhost heb jij wellicht nog een tip om het kale plastic te beschermen in de kofferbak? Ben erg bang dat als ik er iets zwaar inleg dat het plastic binnen de korste keren kapot is. Jammer dat ze dat niet hebben beschermt met beetje stof ofzo.
Ik ben bezig te kijken of ik dit kan kopen uit KR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:11
magikfly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Als je dat weghaald (om welke rede dan ook) is het plastic ook geruweneerd denk ik. het aantal stukken zelfklevend klitteband wat ervoor wordt gebruikt krijg je volgens mij nooit meer netjes weg....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:51:
Leuk om te zien dat er nog wat Twentenaren aan de EV6 gaan. :)
Tijd voor een Twente EV6 meetup zo snel iedereen hem heeft? :P
Maar achter de broek aan zitten, wat gaan ze doen?
De auto is er simpelweg niet volgens hun, ik ben dus zeer benieuwd wat hun manier van vervroegen zal zijn.
Doelde meer op, zo snel de auto binnen is, zorgen dat deze zo snel mogelijk klaar gemaakt gaat worden :) Volgens de dealer van mij duurde dit een week (waarbij ik me afvraag wat ze dan precies allemaal doen).
[...]

Wel heel fancy, maar volgens mij niet waterdicht o.i.d. :(

Ik zat zelf te denken om als quick fix maar twee van de fleecedekens aan de zijkant te rollen of vast te maken op één of andere manier. Even rustig over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:30:

Doelde meer op, zo snel de auto binnen is, zorgen dat deze zo snel mogelijk klaar gemaakt gaat worden :) Volgens de dealer van mij duurde dit een week (waarbij ik me afvraag wat ze dan precies allemaal doen).
Volgens mij voornamelijk beschermplastic verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:48
S3mk0 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar. Heb nu in mijn huidige lease wel gewoon draadloos.
In het IONIQ 5 topic las ik dat iemand in het service menu van de auto heeft gezien dat de hardware voor wireless carplay aanwezig is. Dat zal dan voor de EV6 vast ook gelden.
Ik put hier hoop uit dat via een software update wireless carplay in de toekomst mogelijk gaat zijn. En anders is de dongle een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]
Wellicht wel een keer leuk om te doen.
Zal met mijn AWD vast en zeker volgend jaar worden (ook al zou hij in december geleverd gaan worden)
Tja, veel kan het niet zijn nee.
Alle bescherm plastic eraf halen en poetsen lijkt mij.
[...]
Heb het wel ergens gezien in een filmpje.
Volgens mij is het doel van dit zodat je in de kofferbak kan slapen.
Zou persoonlijk eerder voor een rubbermat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Ik begin me zorgen te maken om de Meridian audio. Heb tot nu toe geen enkel positief geluid er over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
[...]

[...]

[...]

Wel heel fancy, maar volgens mij niet waterdicht o.i.d. :(

Ik zat zelf te denken om als quick fix maar twee van de fleecedekens aan de zijkant te rollen of vast te maken op één of andere manier. Even rustig over nadenken.
Ik gebruik in mijn huidige auto (ID4) een kofferbakzak van de intratuin. Perfect voor buggy's, kinderwagens en andere modderige zooi. Misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
MaikDuif1981 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Ik gebruik in mijn huidige auto (ID4) een kofferbakzak van de intratuin. Perfect voor buggy's, kinderwagens en andere modderige zooi. Misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt wel :)
The simple solutions are often the most practical. It’s not like we show off the car in the AH car park each week!!! 😂😂
With the Kia boot liner and a sensible box for the bits we all carry then I think this is good 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
magikfly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:12:
Ik begin me zorgen te maken om de Meridian audio. Heb tot nu toe geen enkel positief geluid er over gehoord.
Badum*tss

Wellicht dat ze dit ook met een software update nog fixen/tunen. Slecht kan het toch niet zijn denk ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
MaikDuif1981 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Is dat deze: https://www.intratuin.nl/...k-zwart-150-x-120-cm.html ?

Zo ja, is ie ook waterdicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
magikfly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:12:
Ik vind dit ook heel jammer.
Het wordt mijn eerste auto met een affabriek "dik" geluidssysteem en dat schijnt dus direct tegen te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Ik vind dit ook heel jammer.
Het wordt mijn eerste auto met een affabriek "dik" geluidssysteem en dat schijnt dus direct tegen te vallen..
Ik vind hem ook niet helemaal je van het. Vrij vlak/neutraal. Maar misschien dat ik er even voor moet gaan zitten en kijken of ik via de equalizer iets beter kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
Het is deze zak die je op het plaatje ziet. Als je er een emmer water in leeg gooit dan gaat het niet goed. Maar de zak heeft wel opstaande randen waardoor het vuil zich in de zak ophoopt, even uitkloppen en je kunt weer door :)
https://images.app.goo.gl/tvKm9q5k216tZGqG9

[ Voor 31% gewijzigd door MaikDuif1981 op 21-10-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Badum*tss

Wellicht dat ze dit ook met een software update nog fixen/tunen. Slecht kan het toch niet zijn denk ik.
Dat denk ik ook.
En wellicht dan met zijn allen gaan klagen als we de auto hebben.
Als er maar genoeg mensen over zeuren, dan neem ik aan dat ze er wel iets aan moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
Martindelamar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:46:
Sinds 2 weken heb ik nu een EV6, RWD, GT-Line in bezit via Wassink. Superblij mee!
Wat mij tegenviel is het feit dat Apple CarPlay niet draadloos was. Heb je zo'n mooie auto en moet ik nog steeds dagelijks met een snoer gaan zitten rommelen. Sinds dit weekend heb ik een apparaatje aangeschaft waardoor CarPlay draadloos kan werken. Het werkt heel goed. Kan het iedereen aanraden:
https://www.bol.com/nl/nl...ay/9300000050810995/?s2a=
Is dit er ook voor Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:33:
@Dartlink Ergens ben ik dus wel benieuwd hoe het eventueel eerder leveren van de auto in zijn werk zal gaan.
Ik ook, weet echt niet hoe ze dit bij Kia met de enorme vraag van de EV6 kunnen gaan realiseren. Hoop dat het lukt en ben zeker wel benieuwd hiernaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
stimpyrulez schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Dat denk ik ook.
En wellicht dan met zijn allen gaan klagen als we de auto hebben.
Als er maar genoeg mensen over zeuren, dan neem ik aan dat ze er wel iets aan moeten doen
Ik vond initieel het geluid ook tegenvallen tijdens de proefrit maar na het bijwerken van de equalizer naar mijn smaak vond ik het eigenlijk helemaal prima. Standaard stond de auto erg raar afgesteld qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Griffen83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Ik vond initieel het geluid ook tegenvallen tijdens de proefrit maar na het bijwerken van de equalizer naar mijn smaak vond ik het eigenlijk helemaal prima. Standaard stond de auto erg raar afgesteld qua geluid.
Dat klinkt hoopvol.
Hoe is het laag? Daar gaat het me vooral om. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Anunnaki schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:14:
[...]

Nee totaal geen last van gehad. Door de luchtstroom is de achterruit vrij snel droog. Wel slecht zicht met de camera's er blijven druppels aan hangen zeker als het regent zoals vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Nee totaal geen last van gehad. Door de luchtstroom is de achterruit vrij snel droog. Wel slecht zicht met de camera's er blijven druppels aan hangen zeker als het regent zoals vandaag.
Vanmorgen achteruit inparkeren was inderdaad lastig, dat was met een iets hoger zittende camera wel stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
Peetman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Vanmorgen achteruit inparkeren was inderdaad lastig, dat was met een iets hoger zittende camera wel stukken beter.
Of zoals bij Volkswagen, de camera achter het logo, en alleen open klappen bij gebruik. Komt er ook geen laag vuil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Freezhost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Top dat is goed te horen, was ook wat Kia aangaf. Door de luchtstroom is een ruitenwisser niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Peetman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Door de top view (360 view) is dit toch wel goed te zien dan? Dan zie je de auto volledig van boven af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Door de top view (360 view) is dit toch wel goed te zien dan? Dan zie je de auto volledig van boven af.
Zit sowieso alleen op de GT-Line... niet iedereen heeft die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Daar gebruikt die wel de achtercamera voor. als die geen goed zicht geeft...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

[...]

Dat heb ik niet op de Plus... En inderdaad, dat werkt alsnog met de camera's, het is niet dat er een drone opstijgt om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik ook bij veel auto's slecht vind, over zicht naar achteren gesproken, het feit dat je de hoofdsteunen op de achterbank niet kan wegklappen. Dat heb ik nu wel en is echt ideaal.

Kun je ze wel er uit halen? Dan zou ik dat namelijk waarschijnlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Peetman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:29:
Gisteren onze Plus opgehaald en vanmorgen eerste langere rit naar werk.
Best even wennen zo in het donker en de regen. Zicht naar achter tijdens regen is wat moeilijk iets over te zeggen omdat het nog donker was. Sowieso is de ruit lager dan bij onze vorige auto, dus het zicht is sowieso wat beperkter.

Nog wat observaties:
- Switchen naar CarPlay lijkt minder eenvoudig dan bij onze vorige Kia. Je moet een menu in, ipv dat er een knopje op het homescreen staat.

- Als je in de stromende regen weg moet om je zoon van sport te halen en je vergeet om het rempedaal in te drukken als je de startknop indrukt dan lijkt het allemaal aan te staan, maar de auto gaat dan niet in Drive. Inmiddels weet ik dat, maar gisteren was dat best vervelend en ik miste wat informatie. Sommige zaken worden namelijk wel aangegeven op het scherm.

- Buitenspiegel kan automatisch naar beneden als je de auto in de achteruit zet (knopje in deur moet op L of R staan, naar gelang de spiegel die je wil laten verstellen).

- Slimme achterklep moet ik vermoedelijk ook nog ergens aanzetten, want die heb ik ook nog niet werkend gezien.

@Dartlink @Freezhost Hebben jullie voor deze 2 laatste opties al wel iets gevonden?
Je weet dat de achterklep alleen slim is als de auto is afgesloten. Het werkt niet bij een ontgrendelde auto.
Als je dan met je sleutel in de buurt van de achterklep komt hoor je piep....piep...pieeeeepp rn dan gaat die open.

Dat gebeurt dus ook als je een karretje aan je trekhaak hebt hangen het staal geleid de zender. Niet altijd handig..of slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Loei123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

Dat klinkt hoopvol.
Hoe is het laag? Daar gaat het me vooral om. :9~
Ik vond juist de Bas veel te aanwezig dus ik heb die weggedraaid, maar denk dat er zeker voldoende Bas in zit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:11
JPoers83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Dat gebeurt dus ook als je een karretje aan je trekhaak hebt hangen het staal geleid de zender. Niet altijd handig..of slim
Dat lijkt mij niet, aangezien je parkeersensoren ook worden uitgeschakeld als je karretje erachter hangt.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

JPoers83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Je weet dat de achterklep alleen slim is als de auto is afgesloten. Het werkt niet bij een ontgrendelde auto.
Als je dan met je sleutel in de buurt van de achterklep komt hoor je piep....piep...pieeeeepp rn dan gaat die open.

Dat eerste wist ik ja. Maar blijkbaar staat het standaard uit. Heb het aangezet nu, maar nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Tiggy80 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Dat lijkt mij niet, aangezien je parkeersensoren ook worden uitgeschakeld als je karretje erachter hangt.....
Geloof mij, bij mijn kia optima al meermaals voorgekomen. Praat helaas uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Griffen83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Wellicht moeten de speakers nog even "inspelen"? Ik heb zelf sinds een week een nieuwe e-Niro en het geluid lijkt ten opzichte van een week geleden wat "voller". Kan ook gewenning zijn natuurlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Arfman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Wellicht moeten de speakers nog even "inspelen"? Ik heb zelf sinds een week een nieuwe e-Niro en het geluid lijkt ten opzichte van een week geleden wat "voller". Kan ook gewenning zijn natuurlijk.
Kan goed het geval zijn ja, meeste speakers hebben vaak een burn-in nodig. Maar of dat hier geval is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Arfman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat laatste :+

Tijdens de proefrit vond ik zowel het Bose systeem van de Ioniq 5 als het Meridian van de EV6 niet echt overtuigen. Prima geluid, maar niet meer dan dat.
Komt voor mijn gevoel echter niet in de buurt van de HK in mijn 1 serie.

Maar goed, wellicht moeten ze nog een update doen of is het inderdaad inspelen, al heb ik daar nooit echt in geloofd. Je kunt anders eerst een paar weken (100 uur) met white noise rondrijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Laatst online: 12-07 11:04
de meester01 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:25:
[...]

Nee hoor. Het werkt allemaal direct. Alleen de automatische koppeling na het starten van de auto duurt ongeveer 10-15 sec. Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:58:
[...]
Je kunt anders eerst een paar weken (100 uur) met white noise rondrijden ;)
Daarom zijn er dus bos, zee en andere natuurgeluiden meegeleverd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Wat betreft het audiosysteem ben ik erg benieuwd waar ze mee op de proppen komen voor de instapper. Kan in ieder geval niet slechter dat mijn vorige auto (ID.3) die maar 4+1 had en dus geen geluid op de achterbank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:31:
Wat betreft het audiosysteem ben ik erg benieuwd waar ze mee op de proppen komen voor de instapper. Kan in ieder geval niet slechter dat mijn vorige auto (ID.3) die maar 4+1 had en dus geen geluid op de achterbank....
6 speakers, neem aan 2 in dashboard, 2 in de voordeuren en 2 in de achterdeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Krijg ik gisteravond een foto van de dealer doorgestuurd, met de melding: Je auto is vandaag binnengekomen 8)
Kijk ik goed naar de foto is het een Plus ipv GT-Line 8)7
Vandaag even bellen of dat helemaal goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Weet iemand of de EV6 ook Plug & Charge (van o.a. Ionity) ondersteunt/gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Begrijp ik het goed dat niet beide spiegels kantelen maar dat je 1 van de 2 moet kiezen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

DeFeCt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Begrijp ik het goed dat niet beide spiegels kantelen maar dat je 1 van de 2 moet kiezen?
Dat lijkt mij best logisch.
Aan de kant waar je inparkeert bestaat de mogelijkheid van het raken van de stoep. Dus dan is het handig dat die kant naar beneden kantelt...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

[...]

In mijn proefrit vorige week gingen beide spiegels omlaag als ik hem in zijn achteruit zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Nope, gaan beiden naar beneden als je hem in de achteruit zet! Bij Drive gaat ze weer "normaal".

Hier zit de granny charger er al aan :+ Leasemi heeft een niet werkende laadpas geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
[...]

Beide spiegels gaan naar beneden (mits je stoelgeheugen ook hebt) alleen dat werkt weer alleen als je de spiegelverstelling op 1 van de spiegels hebt staan en niet heel autistisch in het midden zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
Phusebox schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:58:
Tijdens de proefrit vond ik zowel het Bose systeem van de Ioniq 5 als het Meridian van de EV6 niet echt overtuigen. Prima geluid, maar niet meer dan dat.
Komt voor mijn gevoel echter niet in de buurt van de HK in mijn 1 serie.

Maar goed, wellicht moeten ze nog een update doen of is het inderdaad inspelen, al heb ik daar nooit echt in geloofd. Je kunt anders eerst een paar weken (100 uur) met white noise rondrijden ;)
Ik was vorige week zaterdag ook even bij een EV6 wezen kijken in de buurt. Voor mij is vooral de bergruimte belangrijk en ik hecht veel waarde aan geluidskwaliteit. Ik had geen rijbewijs bij me dus heb ik niet gereden maar wel even in de auto gezeten en bluetooth verbonden om audio te testen.

Ik heb geen uitgebreide luistersessie gedaan maar wel even basale instellingen en stukje klassiek en drum&bass en ik was enorm onder de indruk van detail, balans en diepte. Echt wel een "total immersion" ervaring.

In principe heb ik de EV6+ al afgeschreven als optie i.v.m. mislopen subsidie en achterlijk veel geld wat eigenlijk nergens voor nodig is. Na het luisteren begon het toch direct weer te kriebelen. Bovenstaande opmerking verbaast me dus wel (wellicht is mijn referentiekader simpelweg anders).
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:31:
Hier idem. Als er een Tweaker is die de standaard versie geleverd krijgt en in de buurt van regio Rotterdam/Gorinchem komt zou ik graag eens komen luisteren.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ik was vorige week zaterdag ook even bij een EV6 wezen kijken in de buurt. Voor mij is vooral de bergruimte belangrijk en ik hecht veel waarde aan geluidskwaliteit. Ik had geen rijbewijs bij me dus heb ik niet gereden maar wel even in de auto gezeten en bluetooth verbonden om audio te testen.

k heb geen uitgebreide luistersessie gedaan maar wel even basale instellingen en stukje klassiek en drum&bass en ik was enorm onder de indruk van detail, balans en diepte. Echt wel een "total immersion" ervaring.

In principe heb ik de EV6+ al afgeschreven als optie i.v.m. mislopen subsidie en achterlijk veel geld wat eigenlijk nergens voor nodig te zien. Na het luisteren begon het toch direct weer te kriebelen. Bovenstaande opmerking verbaast me dus wel (wellicht is mijn referentiekader simpelweg anders).

[...]

Hier idem. Als er een Tweaker is die de standaard versie geleverd krijgt en in de buurt van regio Rotterdam/Gorinchem komt zou ik graag eens komen luisteren.
Ja die subsidie drempel hik ik hier ook tegenaan. De plus kost me dan meteen een smak meer, en soms denk ik "fuck it, ik leef maar één keer" en een uur later denk ik weer "nergens voor nodig die extra luxe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online

Nog wat observaties:

@Peetman

Even uit mijn hoofd mar Ambient lighting zit onder Setup - voertuig - verlichting - omgevingslicht, slimme achterklep zit onder Setup - voertuig - deuren. Werkt overigens alleen als je vanachter komt aanlopen, als je eerst voor aan komt en de auto ontgrendeld heb ik het idee dat hij dan niet meer opent. Heb de achterklep nog niet veel gebruik moet ik zeggen.

Wat betreft carplay, volgens mij kan je de ster knop op je stuur zo instellen dat je naar carplay gaat.

@Dartlink nee ik heb daar ook nog niet op gezocht maar je moet inderdaad wel oppassen want er zit zo een kras op.

Zelf heb ik problemen met het gepland voorverwarmen, dat doet hij niet. Krijg dan de melding laadkabel ontkoppelt klimaat regeling niet gestart terwijl de kabel er wel in zit. Sowieso hoop ik dat we de optie krijgen om ook zonder kabel te koelen/verwarmen, met zn dikke accu kan dat best.

En voor de trotse eigenaren: Kan iemand met een EV6 even testen of het gepland voorverwarmen werkt? Het kan ook nog aan de laadpaal liggen namelijk. Verder blijft bij het starten bij mij het gordellampje van de middelste plek op de achterbank branden hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

[...]

Ik dacht dat maar 1 spiegel ging, maar mogelijk niet goed gekeken. Zoals hierboven al gezegd zouden ze allebei naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

@Peetman

Even uit mijn hoofd mar Ambient lighting zit onder Setup - voertuig - verlichting - omgevingslicht, slimme achterklep zit onder Setup - voertuig - deuren. Werkt overigens alleen als je vanachter komt aanlopen, als je eerst voor aan komt en de auto ontgrendeld heb ik het idee dat hij dan niet meer opent. Heb de achterklep nog niet veel gebruik moet ik zeggen.

Wat betreft carplay, volgens mij kan je de ster knop op je stuur zo instellen dat je naar carplay gaat.

@Dartlink nee ik heb daar ook nog niet op gezocht maar je moet inderdaad wel oppassen want er zit zo een kras op.

Zelf heb ik problemen met het gepland voorverwarmen, dat doet hij niet. Krijg dan de melding laadkabel ontkoppelt klimaat regeling niet gestart terwijl de kabel er wel in zit. Sowieso hoop ik dat we de optie krijgen om ook zonder kabel te koelen/verwarmen, met zn dikke accu kan dat best.

En voor de trotse eigenaren: Kan iemand met een EV6 even testen of het gepland voorverwarmen werkt? Het kan ook nog aan de laadpaal liggen namelijk. Verder blijft bij het starten bij mij het gordellampje van de middelste plek op de achterbank branden hebben jullie dat ook?
Thanks. Inmiddels gevonden, Carplay scherm zal ik dit weekend even naar gaan kijken.

Voor wat betreft voorverwarmen: Ik heb in m'n laadpaal (Easee Home) de optie om altijd 6A aan te bieden, ook als er niet wordt geladen. Mogelijk heeft het daar mee te maken? Ook nog niet getest zelf.

Gordellampje zal ik ook even op letten de volgende keer als ik ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:55:
Krijg ik gisteravond een foto van de dealer doorgestuurd, met de melding: Je auto is vandaag binnengekomen 8)
Kijk ik goed naar de foto is het een Plus ipv GT-Line 8)7
Vandaag even bellen of dat helemaal goed gaat..
Nou, verkeerde auto geleverd bij de dealer dus...
Ze gaan nu uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om toch de goede auto of een goed alternatief snel te kunnen leveren.
Wel balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mister I schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Ze gaan nu uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om toch de goede auto of een goed alternatief snel te kunnen leveren.
Wel balen...
Meen je niet!! Balen zeg! Hoe krijgen ze 't voor elkaar... ook slecht dat de dealer dat niet gechecked heeft imho.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
@Mister I mooi balen zeg, heeft de transporteur de verkeerde gelost misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ze zijn druk aan het bellen om uit te zoeken waar het fout is gegaan, blijft bizar inderdaad.
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
[/quote] Nou, verkeerde auto geleverd bij de dealer dus...
Wel balen...
[/quote]

Schuif die Plus maar door naar mij anders..... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 07:55
Mister I schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:36:
Ze zijn druk aan het bellen om uit te zoeken waar het fout is gegaan, blijft bizar inderdaad.
Ik hou jullie op de hoogte
Wat voor kleur Plus is er geleverd? En bij welke dealer? Wie weet zijn er meer auto’s “verkeerd geleverd”….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:49:
In principe heb ik de EV6+ al afgeschreven als optie i.v.m. mislopen subsidie en achterlijk veel geld wat eigenlijk nergens voor nodig is. Na het luisteren begon het toch direct weer te kriebelen. Bovenstaande opmerking verbaast me dus wel (wellicht is mijn referentiekader simpelweg anders).
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:07:
Ja die subsidie drempel hik ik hier ook tegenaan. De plus kost me dan meteen een smak meer, en soms denk ik "fuck it, ik leef maar één keer" en een uur later denk ik weer "nergens voor nodig die extra luxe".
+1. Het verschil tussen de instap en de plus is, mede door het mislopen van subsidie, te groot voor mij. (3350 subsidie + 7500 verschil tussen EV6 en EV6 Plus maakt maar liefst een verschil van 10.850 euro).

Voor dat ik de knoop doorhak wil ik echter wel de basis versie gereden hebben. Het is een smak met geld, dus dan wil ik zeker weten wat ik krijg voor m'n geld i.p.v. mijn mening baseren op vage (niet kloppende) pixelated renders en lekker gemaakt worden met een proefrit in een dikkere uitvoering.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:19:
Voor dat ik de knoop doorhak wil ik echter wel de basis versie gereden hebben. Het is een smak met geld, dus dan wil ik zeker weten wat ik krijg voor m'n geld i.p.v. mijn mening baseren op vage (niet kloppende) pixelated renders en lekker gemaakt worden met een proefrit in een dikkere uitvoering.
De dealer waar ik was gaf in ieder geval aan dat ze niet verwachtte de standaard uitvoering op voorraad of als demo te gaan hebben.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

De dealer waar ik was gaf in ieder geval aan dat ze niet verwachtte de standaard uitvoering op voorraad of als demo te gaan hebben.
Ja die willen ze blijkbaar niet verkopen. Er zijn een aantal Tweakers die de 58 kWh versie hebben besteld, hopelijk krijgen we zo wat info.

Ik durf die gok niet te nemen in ieder geval, dan wordt het gewoon een andere auto. Als alternatief hoop ik dat de nieuwe Sportage beetje goed wordt, want EV stap ik dan ook maar vanaf nog de komende 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:25:
Jammer, maar verbaasd me eerlijk gezegd niets :(
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:35:
Ja die willen ze blijkbaar niet verkopen. Er zijn een aantal Tweakers die de 58 kWh versie hebben besteld, hopelijk krijgen we zo wat info.
Daar hoop ik ook op. Ben ook bereid om een stukje te rijden om er een in het echt te zien (eventueel tegen kleine vergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Mister I schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Wel balen...
Dat is inderdaad balen zeg. Hopelijk gauw iets geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Jammer, maar verbaasd me eerlijk gezegd niets :(

[...]

Daar hoop ik ook op. Ben ook bereid om een stukje te rijden om er een in het echt te zien (eventueel tegen kleine vergoeding)
Ik dacht altijd dat het irritant was dat je bij BMW bijvoorbeeld alle opties zelf kon kiezen... maar nu mis ik dat wel.

Verbaas me vooral dat je een GT-Line moet nemen voor automatisch inparkeren, dat gebruik ik nu toch ook regelmatig en zou toch niet pas vanaf de duurste lijn (de echte GT uitgezonderd) op deze auto moeten zitten.

Oh ja en enkel de GT-Line heeft dynamische knipperlichten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Ik dacht altijd dat het irritant was dat je bij BMW bijvoorbeeld alle opties zelf kon kiezen... maar nu mis ik dat wel.

Verbaas me vooral dat je een GT-Line moet nemen voor automatisch inparkeren, dat gebruik ik nu toch ook regelmatig en zou toch niet pas vanaf de duurste lijn (de echte GT uitgezonderd) op deze auto moeten zitten.

Oh ja en enkel de GT-Line heeft dynamische knipperlichten... 8)7
Als de GT-Line minder opties zou hebben dat zouden waarschijnlijk meer mensen voor de Plus gaan, terwijl in de praktijk het verschil in productiekosten voor Kia mogelijk niet zo groot is. Qua extra hardware voor het automatisch inparkeren hebben ze wat extra ultrasoonsensoren en 3 camera's extra. En dat maakt waarschijnlijk ook het verschil met de HDA2 tov HDA in de Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Peetman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Als de GT-Line minder opties zou hebben dat zouden waarschijnlijk meer mensen voor de Plus gaan, terwijl in de praktijk het verschil in productiekosten voor Kia mogelijk niet zo groot is. Qua extra hardware voor het automatisch inparkeren hebben ze wat extra ultrasoonsensoren en 3 camera's extra. En dat maakt waarschijnlijk ook het verschil met de HDA2 tov HDA in de Plus.
Mja zelfs een Polo of Fiesta kan automatisch inparkeren... en dat al zeker 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik las trouwens in het Ioniq 5 topic dat de V2L adapter in Duitsland (en België) binnenkort los te bestellen is en volgens de Duitse site zou deze op elke versie van de Ioniq 5 werken.

Zou de basis EV6 ook V2L ondersteunen, zodat je alleen maar die adapter hoef te kopen voor die functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:51:
Ik las trouwens in het Ioniq 5 topic dat de V2L adapter in Duitsland (en België) binnenkort los te bestellen is en volgens de Duitse site zou deze op elke versie van de Ioniq 5 werken.

Zou de basis EV6 ook V2L ondersteunen, zodat je alleen maar die adapter hoef te kopen voor die functionaliteit?
Dat zou top zijn! Zal wel een duur adaptertje worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Laatst online: 18:57
Bij Ioniq 5 is het onderstaande in de prijslijst te lezen. Doordat deze zeer vergelijkbaar is met de EV6 qua laadtechniek, verwacht ik dat een losse adapter een vergelijkbare prijs zal hebben in NL.
Alleen het basismodel van de Ioniq 5 heeft geen V2L adapter, maar kan dus los besteld worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8leLtR8abrSk6e6XBj1LhkvMOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NVMjF8WZ2n3lOAEs1wsAiJQz.jpg?f=user_large

[ Voor 188% gewijzigd door Amersfoort op 22-10-2021 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Dat zou top zijn! Zal wel een duur adaptertje worden denk ik...
399 euro bij Hyundai in Duitsland. En België geloof ik 375 excl. BTW...

Duitsland is sowieso stuk voordeliger, misschien wachten op de tweedehands markt gezien de dikke premies daar op EV's.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Nog een leuke en uitgebreide review (RWD):
YouTube: The new 2022 Kia EV6 review | best electric car? | 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Amersfoort schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
Bij Ioniq 5 is het onderstaande in de prijslijst te lezen. Doordat deze zeer vergelijkbaar is met de EV6 qua laadtechniek, verwacht ik dat een losse adapter een vergelijkbare prijs zal hebben in NL.
Alleen het basismodel van de Ioniq 5 heeft geen V2L adapter, maar kan dus los besteld worden.
[Afbeelding]
Hmm, zou het dan echt enkel de adapter zijn en is de software van de basis versie dus al 'unlocked' voor V2L ? Interesstant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Hmm, zou het dan echt enkel de adapter zijn en is de software van de basis versie dus al 'unlocked' voor V2L ? Interesstant!
Als dat het geval zou zijn is het wel jammer dat de ik adapter niet als accessoire bij de LM kan bijbestellen. Zit nu qua budget onder de norm, dus had het gat best willen vullen met een adaptertje, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:03:
Toch wel heel persoonlijk denk ik, automatisch inparkeren blijft voor mij toch echt een gimmick en een totaal zinloze optie.
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:59:
Duitsland is sowieso stuk voordeliger, misschien wachten op de tweedehands markt gezien de dikke premies daar op EV's.
Als je nu naar aanbod van bijvoorbeeld Niro's kijkt valt dat verschil me toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Toch wel heel persoonlijk denk ik, automatisch inparkeren blijft voor mij toch echt een gimmick en een totaal zinloze optie.

[...]

Als je nu naar aanbod van bijvoorbeeld Niro's kijkt valt dat verschil me toch tegen.
Ik zag in Duitsland op de Ioniq 5 instapmodel krijgen ze gewoon dik 9000 euro subsidie...

Inpakeren een gimmick... mwah, gaat sneller dan wanneer ik het zelf doe (altijd in 1x goed) en zeker met zo'n grote auto geen overbodige luxe lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Ik zag in Duitsland op de Ioniq 5 instapmodel krijgen ze gewoon dik 9000 euro subsidie...

Inpakeren een gimmick... mwah, gaat sneller dan wanneer ik het zelf doe (altijd in 1x goed) en zeker met zo'n grote auto geen overbodige luxe lijkt me.
Heb het nu ook op mijn optima maar welgeteld, 1x gebruikt omdat mijn dochter vroeg hoe of dat ging.
Na 3x steken stond die eindelijk in een vrij ruim vak. Dus sneller en 1x goed was het zeker niet. Alleen al het parkeerterrein 2x afrijden omdat er geen plekje wordt gevonden vind ik al niet handig.
Met de 360 camera helemaal super voor het zicht op de velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Vanochtend een proefrit gemaakt met de EV6 GT-Line bij Louwman Breda.
Heerlijke auto en natuurlijk mooi om te zien. Ik was niet echt te spreken over de 360 en augmented display, die 2 zijn voor mij niet weggelegd.
Afijn 2,5 uur later met de getekende offerte de deur uitgestapt. De auto (EV6 Plus) staat al in Nederland en kan snel geleverd worden (het is meer dat ik nog zit te wachten op mijn BV oprichting).

Ze hadden alleen nog een witte (nu niet meer) en gravity blue die gegarandeerd dit jaar geleverd konden worden, EV6 Plusjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Heb het nu ook op mijn optima maar welgeteld, 1x gebruikt omdat mijn dochter vroeg hoe of dat ging.
Na 3x steken stond die eindelijk in een vrij ruim vak. Dus sneller en 1x goed was het zeker niet. Alleen al het parkeerterrein 2x afrijden omdat er geen plekje wordt gevonden vind ik al niet handig.
Met de 360 camera helemaal super voor het zicht op de velgen.
Ok dan is het systeem in mijn BMW blijkbaar een stuk beter, en dat zonder camera's. Herkent automatisch parkeervakken als je langzaam rijdt en ik hoef ook niks eerst aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
Amersfoort schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]
Let op: de genoemde V2L optie van € 795 consumentenprijs bij de Ioniq 5 is zoals beschreven zowel de 230v aansluiting binnen in de auto als de adapter om 230v van de laadpoort buiten af te nemen. Zo'n optie kun je vaak alleen kiezen bij het bestellen van de auto, en wordt dan in de fabriek, bij de importeur of bij de dealer gemonteerd voor de aflevering.
Dat is dus iets anders dan een losse V2L adapter die je als accessoire kunt kopen. In de Nederlandse accessoire-prijslijst van de Ioniq 5 staat die (nog) niet. Het kan ook nog zijn dat die adapter alleen als vervanging bedoeld is omdat de auto er op voorbereid moet zijn.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
In Zweden heeft de basis EV6 ook V2L. Het lijkt me toch sterk dat ze dat echt zo gemaakt hebben dat je meer nodig hebt dan enkel die adapter... Misschien softwarematig dan, maar dat zou wel triest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Lion-Art schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:56:
Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.
Kan niet zeggen dat het echt heel soepel werkt!
En zo op het eerste gezicht had ik zelf in 1x die achteruitdraai wel kunnen maken...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24
serieus....dat doe je een keer voor de fun en daarna nooit meer.....
gaat wel heel moeizaam.... :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
Lijkt wel een puber die voor het eerst gaat inparkeren. Deze feature ga ik dus echt niet missen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Lijkt wel een puber die voor het eerst gaat inparkeren. Deze feature ga ik dus echt niet missen 8)7
Rt
Pagina: 1 ... 18 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic