Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Dealer aan de lijn , mijn EV6 is vandaag toegekomen en mag hem donderdag na eigen werktijd ophalen.
Morgen toch eens even gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:11
Lion-Art schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:56:
Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.
ik hoop niet dat ie andere auto's net zo behandeld als de stoeprand; dan komen er wel krassen in 8)7 maar echt soepel ziet het er niet uit nee. misschien ook niet achter de auto in het parkeervak gaan staan, dat zal misschien ook niet helpen :X

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik vind het voor de EV6 niet direct terug , maar bij sommige EV's wordt geadviseerd om tot laden tot bijvoorbeeld max 80% van de batterij.

Is dat voor de EV6 ook van toepassing of gewoon elke keer tot 100% laden 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.
Een lege keyfob, lamme duim en 3 minuten later maar dan staat ie wel volledig automatisch geparkeerd!
Niet meer dan een gimmick dus ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-04-2024
Dit was het filmpie op het einde gaat die automatisch file parkeren dat gaat een stuk beter dan op het andere filmpie YouTube: Prøvetur med Kia EV6 GT Line i Marbella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 19:57
Dat file parkeren gaat prima, maar haaks parkeren heeft nog wel een paar software updates nodig zo te zien.
Retetraag, tegen de trottoirband en nog enigszins schuin einde.
Sleutelbatterij zal ook wel snel leeg zijn hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
JT900 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:47:
Ik vind het voor de EV6 niet direct terug , maar bij sommige EV's wordt geadviseerd om tot laden tot bijvoorbeeld max 80% van de batterij.

Net even het boekje erbij gepakt. Staat eigenlijk niet veel in benoemd. Enkel dat DC laden tot een minimum beperkt moet blijven. Tevens kun je in de instellingen van je auto op AC en DC modus instellen tot hoeveel procent hij moet gaan.

Tijdens het laden zelf is hij zowel aan het aftellen tot 80% en het door jou ingestelde percentage.

Ik hanteer zelf 90% omdat ik ook nog een beetje speelruimte wil houden in verband met regeneratief remmen.

@EV6 bezitters, jullie al een goede plek gevonden voor een eventuele zonnebril? Console in het midden vind ik niet heel erg handig....

Ik heb volgens mij nu ook een softwarebugje erin zitten, het draadloos opladen werkt niet meer ;( getest met meerdere telefoons en geen van allen doen laden nog op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
@Dartlink staat het draadloos laden nog wel aan? Misschien per ongeluk uitgeschakeld of van profiel gewisseld? Zonnebril heb ik ook nog geen plekje voor, voor nu in het vak onder de armsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Freezhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:48:
@Dartlink staat het draadloos laden nog wel aan? Misschien per ongeluk uitgeschakeld of van profiel gewisseld? Zonnebril heb ik ook nog geen plekje voor, voor nu in het vak onder de armsteun.
Zou het zo simpel zijn?! Moment ik ga direct even kijken.

Heb nu zonnebril maar in de bekerhouder gedaan, dat palletje in het midden weggehaald. Maar eens over nadenken.

Edit: instelling voor draadloos opladen niet kunnen vinden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Dartlink op 22-10-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Dartlink schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Zou het zo simpel zijn?! Moment ik ga direct even kijken.

Heb nu zonnebril maar in de bekerhouder gedaan, dat palletje in het midden weggehaald. Maar eens over nadenken.

Edit: instelling voor draadloos opladen niet kunnen vinden :(
Volgens mij bij SETUP > Voertuig > Comfort
Zie ook http://webmanual.kia.com/...NT2/EU/Dutch/vehicle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 22:17

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Toch wel heel persoonlijk denk ik, automatisch inparkeren blijft voor mij toch echt een gimmick en een totaal zinloze optie.
Ach, als zo'n sukkel zijn auto zo dicht op jouw auto heeft gezet dat je met goed fatsoen niet meer de deur kan openen is wel handig om de auto even uit het parkeervak te kunnen rollen zonder dat je erin zit. In mijn Ioniq kun je dan ook nog via de passagierskant erin omdat de middenconsole open is :)

Daarnaast kun je op verjaardagen opscheppen :+

Maar dat zijn dan in mijn beleving de enige praktische gebruiksmogelijkheden. Die 360 camera zul je meer plezier en nut van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53
JT900 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:47:

De levensduur van een lithium battery is het langst als hij zo dicht mogelijk bij zijn "neutrale" spanning blijft. Langdurige hoge spanning of lage spanning bepaalt met nog wat variabelen de degradatie.

Bijvoorbeeld zoals geïllustreerd in deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKXOw0Widub-GOZyiOFSlqWGlJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7PXDWMhev9papY6Y6YBjMtz7.jpg?f=user_large

Ja de levensduur zal dus langer zijn als je 10-90% laadt, hij zal nog langer zijn als je 30-70% laadt. Hoe zinvol/noodzakelijk dit is verschilt per auto en is afhankelijk van het BMS (Battery Management System).

Veel EV's (en ook de EV6) hebben een vrij groot verschil tussen bruto en netto accucapaciteit. Dit wil zeggen dat er al reserves zijn ingebouwd ( tot 100% laden is dus niet werkelijk 100%). Tesla kiest ervoor een relatief grote range te gebruiken dus daar is tot 100% laden in principe schadelijker.

Gedetailleerde informatieve blog van Mux voor wie het interessant vindt:
mux' blog
  • Charge to 80%
  • Only charge to full when you need the surplus capacity
  • Do not leave the car at <25% for long periods of time
  • Do not leave the car in hot environments for long periods of time
All this being said; use the car for its intended purpose - don't overdo the babying. A well-designed electric car will do much more for battery longevity than these tips.
Misschien wordt het verschil nooit merkbaar, misschien maakt het verschil tussen 700kkm levensduur en 800kkm levensduur; je weet het niet.

Als je op eigen terrein laadt zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een lagere laadsetting als je de range niet nodig hebt simpelweg omdat het nauwelijks moeite kost.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Dartlink schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:42:
Net even het boekje erbij gepakt. Staat eigenlijk niet veel in benoemd. Enkel dat DC laden tot een minimum beperkt moet blijven. Tevens kun je in de instellingen van je auto op AC en DC modus instellen tot hoeveel procent hij moet gaan.
Vanuit fabrikant zal de boodschap in de basis zijn dat BMS dit regelt en het niet nodig is. Zij hebben er geen baat bij dat een beeld ontstaat dat er allerlei moeite gedaan moet worden een batterij in leven te houden.

Maar; de lat ligt voor de fabrikanten ook niet bepaald hoog. Garantie op iets van >70% restcapaciteit bij 7 jaar/150kkm bijvoorbeeld. Als dat waarheid zou zijn zou het natuurlijk een enorm droevig resultaat zijn. Er is geen enkele reden waarom zo'n accu niet minimaal 4x zo lang mee moet kunnen gaan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:28:
[...]

De levensduur van een lithium battery is het langst als hij zo dicht mogelijk bij zijn "neutrale" spanning blijft. Langdurige hoge spanning of lage spanning bepaald met nog wat variabelen de degradatie.

Bijvoorbeeld zoals geïllustreerd in deze afbeelding:
[Afbeelding]

Ja de levensduur zal dus langer zijn als je 10-90% laadt, bij zal nog langer zijn als je 30-70% laadt. Hoe zinvol/noodzakelijk dit is verschilt per auto en is afhankelijk van het BMS (Battery Management System).

Veel EV's (en ook de EV6) hebben een vrij groot verschil tussen bruto en netto accucapaciteit. Dit wil zeggen dat er al reserves zijn ingebouwd ( tot 100% laden is dus niet werkelijk 100%). Tesla kiest ervoor een relatief grote range te gebruiken dus daar is tot 100% laden in principe schadelijker.

Gedetailleerde informatieve blog van Mux voor wie het interessant vindt:
mux' blog

[...]

Misschien wordt het verschil nooit merkbaar, misschien maakt het verschil tussen 700kkm levensduur en 800kkm levensduur; je weet het niet.

Als je op eigen terrein laad zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een lagere laadsetting als je de range niet nodig hebt simpelweg omdat het nauwelijks moeite kost.
700k levensduur... Mjah ik verwacht dat deze auto's niet gebouwd zijn voor meer dan 300k, dat is toch al bovengemiddeld in deze wegwerpmaatschappij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
de meester01 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:03:
Daarnaast kun je op verjaardagen opscheppen :+
Dat vooral idd :P
Maar dat zijn dan in mijn beleving de enige praktische gebruiksmogelijkheden. Die 360 camera zul je meer plezier en nut van hebben.
Ik heb vroeger een Nissan Leaf gehad met 360 camera maar zonder parkeersensoren aan de voorkant.

Als ik moet kiezen tussen 360 camera en sensoren zou ik toch voor sensoren kiezen. Die camera is super bij goede condities maar in het donker of bij slecht weer blijft het behelpen.

Uiteindelijk is ook dit voor mij vooral een gimmick. Zo moeilijk is een parkeervak insturen niet (ok ik heb het nog niet met de EV6 geprobeerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:39:
700k levensduur... Mjah ik verwacht dat deze auto's niet gebouwd zijn voor meer dan 300k, dat is toch al bovengemiddeld in deze wegwerpmaatschappij.
Zo lang de accu een langere levensduur dan de rest van de auto heeft is dat alvast mooi. Daarnaast kan de accu natuurlijk een 2e leven krijgen als de auto afgeschreven is.

In principe heeft een elektrische auto het in zich om een langere levensduur te hebben dan ICE. Als dat werkelijkheid wordt wordt de hogere aanschafprijs gecompenseerd met een lagere afschrijving.

[ Voor 18% gewijzigd door assje op 23-10-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Heel bijzonder, vanochtend weggereden en toen deed het het wel...

Enkel nog geen Carplay via USB-C, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Helaas slecht nieuws. Er is gewoon de verkeerde auto geproduceerd voor mij.
Er was nog 1 gt line leverbaar dit jaar. Wel blauw ipv rood, maar dan wel gegarandeerd in december geleverd.
Dus die gekozen en hopen dat het in december gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mister I schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:40:
Helaas slecht nieuws. Er is gewoon de verkeerde auto geproduceerd voor mij.
Er was nog 1 gt line leverbaar dit jaar. Wel blauw ipv rood, maar dan wel gegarandeerd in december geleverd.
Dus die gekozen en hopen dat het in december gaat lukken...
Wow bizar zeg. Hoe kan dat? Heeft de dealer de verkeerde besteld? Wel enorm balen!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Freekers schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Wow bizar zeg. Hoe kan dat? Heeft de dealer de verkeerde besteld? Wel enorm balen!
Nee ze hebben de goede besteld.
De eerste bestellingen konden ze nog niet via het kia systeem bestellen en moesten per mail. Vermoeden is dat tussen importeur en fabriek iets is fout gegaan toen ik van mat grijs naar rood ben gegaan.
Ja vind het ook erg jammer. Anders zou ie komende week klaar staan..

Ik heb sinds juli een huur auto bij kia tot december dan nu. Daar krijg ik geen factuur van ter compensatie. Is netjes (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:25
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Enkel nog geen Carplay via USB-C, maar dat kan aan mij liggen.
Dit had ik ook tijdens de proefrit! Bewust een usb-c kabel meegenomen, maar helaas. Stom genoeg kreeg ik überhaupt het geluid niet aan in de auto (ook de radio niet) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Peetman

Tjah....

Het lijkt er op dat de USB-c poort alleen voor laden is en niet voor CarPlay. Denk er nu over om een simpele usb hub te kopen zodat we mediabestanden en Carplay tegelijk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:18
Mister I schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Nee ze hebben de goede besteld.
De eerste bestellingen konden ze nog niet via het kia systeem bestellen en moesten per mail. Vermoeden is dat tussen importeur en fabriek iets is fout gegaan toen ik van mat grijs naar rood ben gegaan.
Ja vind het ook erg jammer. Anders zou ie komende week klaar staan..

Ik heb sinds juli een huur auto bij kia tot december dan nu. Daar krijg ik geen factuur van ter compensatie. Is netjes (y)
Je eerste bestelling was dus mat grijs. Daarna twijfelde je tussen rood en blauw als ik me niet vergis. Je koos toen voor rood, en nu krijg je toch een blauwe. Het kan verkeren… :)

Hopelijk komt het nu goed en krijg je de auto “op tijd”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:42:
[...]
Zo moeilijk is een parkeervak insturen niet (ok ik heb het nog niet met de EV6 geprobeerd :P)
De auto is wel serieus breed. Dat zal in het begin wel even wennen worden denk ik. Ik heb overigens een Ioniq 5 besteld. Scheelt dat ik altijd wel grotere auto's heb gereden.

Zal wel proppen worden hier op de smallere wegen in de rimboe bij het passeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
de meester01 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

De auto is wel serieus breed. Dat zal in het begin wel even wennen worden denk ik. Ik heb overigens een Ioniq 5 besteld. Scheelt dat ik altijd wel grotere auto's heb gereden.

Zal wel proppen worden hier op de smallere wegen in de rimboe bij het passeren :+
Ja is wel een bijkomend nadeel van een ruime auto. Met mijn huidige kleinere auto is het soms al lastig parkeren in bepaalde steden. Parkeer ook vaak expres zo ver mogelijk van de ingang van een winkel of iets dergelijks. Meer ruimte en hopelijk minder snel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Dit ziet er toch niet uit? :D Ik snap uberhaupt niet de use-case.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Ja is wel een bijkomend nadeel van een ruime auto. Met mijn huidige kleinere auto is het soms al lastig parkeren in bepaalde steden. Parkeer ook vaak expres zo ver mogelijk van de ingang van een winkel of iets dergelijks. Meer ruimte en hopelijk minder snel schade.
Ik heb een gehandicaptenparkeerkaart. Mijn parkeerplaatsen zijn doorgaans overbemeten breed :+

Maar ik parkeer niet altijd op zulke plaatsen. Mijn vrouw rijdt er het meeste in en die parkeerde onze Lexus van 5 meter lang alsof het een Aygo was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Makkelijk schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Dit ziet er toch niet uit? :D Ik snap uberhaupt niet de use-case.
Auto inparkeren snap ik wel maar remote... Als je de auto zo dicht op een ander wil zetten dat je er zelf niet in of uit komt, maar het je niet boeit dat je parkeerschade krijgt van die andere die geen remote parking heeft en zich er dus in moet wurmen.

Of mensen die een garage hebben waar je niet kan uitstappen maar wel genoeg ruimte voor de auto. Dat snap ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Of mensen die een garage hebben waar je niet kan uitstappen maar wel genoeg ruimte voor de auto. Dat snap ik dan wel.
True, misschien komt de feature een beetje uit typisch aziatische urban problemen voort dan :+
Want inderdaad, als je al je auto wilt laten inparkeren, dan blijf je er toch lekker in zitten zonder een knopje ingedrukt te hoeven houden :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Als een plekje echt te smal is zet ik hem gewoon met de bijrijderskant strak langs de bijrijderskant van een andere auto. Enige impact is dat eerst uit het vak gereden moet worden voordat eventuele bijrijders in kunnen stappen.

Dan ook wel zaak hem er goed strak langs te zetten om geen ruimte voor twijfel te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:53:
Als een plekje echt te smal is zet ik hem gewoon met de bijrijderskant strak langs de bijrijderskant van een andere auto. Enige impact is dat eerst uit het vak gereden moet worden voordat eventuele bijrijders in kunnen stappen.

Dan ook wel zaak hem er goed strak langs te zetten om geen ruimte voor twijfel te laten.
En dan komt die ander niet goed uitgedraaid en heb je een mooie veeg of erger over je bumper. Zonder briefje uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter001
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 22:58
Dit is een goede use case: YouTube: Kleinste garage OOIT in Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:54
[...]

Auto inparkeren snap ik wel maar remote... Als je de auto zo dicht op een ander wil zetten dat je er zelf niet in of uit komt, maar het je niet boeit dat je parkeerschade krijgt van die andere die geen remote parking heeft en zich er dus in moet wurmen.

Je kan hem dan gewoon achter in de smalle doodlopende brandgang parkeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lion-Art
Weer eens een ander kleurtje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_cnm8cnOeQOA0-VyX8nr-ZzrD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DgjrQRDPRmkZd8npZBsIPuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag dat de VS die kleur kreeg inderdaad. Best lelijk vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:22
Ik vind de kleur super! Nu nog gifgroen, brons, oranje en een mooi donkere kleur paars en de wereld wordt een kleurrijker plaats. Ze bieden nu veel te weinig kleuren aan, zoals zoveel merken vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:03:
Ik vind de kleur super! Nu nog gifgroen, brons, oranje en een mooi donkere kleur paars en de wereld wordt een kleurrijker plaats. Ze bieden nu veel te weinig kleuren aan, zoals zoveel merken vandaag de dag.
Heb ook zelf een zwart bestel zodat we hem in een andere kleur kunnen wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:29
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Ik zag in Duitsland op de Ioniq 5 instapmodel krijgen ze gewoon dik 9000 euro subsidie...
ook op de EV6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4JR5w0EcF9zHe34EEPzhBD5rrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2m72votlRas72BHysJEJWmja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
dosh schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Dit had ik ook tijdens de proefrit! Bewust een usb-c kabel meegenomen, maar helaas. Stom genoeg kreeg ik überhaupt het geluid niet aan in de auto (ook de radio niet) :?
Iemand anders al met een USB-C kabel Carplay of Android Auto werkend gekregen? Of is het enkel via USB-A?

Dat geluid niet aan is wel vreemd... enig idee wat het had kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Iemand anders al met een USB-C kabel Carplay of Android Auto werkend gekregen? Of is het enkel via USB-A?

Volgens mij moet dat perse met de USB-A.
Dus de gene aan de bestuurders kant voorin (ook echt een rot plek).

Ik heb android auto zo prima werkend gekregen tijdens de 2 proefritten.

De plek is echt jammer.
Als je dus de telefoon op de lader legt, moet er een kabel naar onder. Best wel slecht.
Mooier zou dan zijn een usb ergens onder de armsteun.
Of gewoon draadloos natuurlijk...

Dus tot dat wireless 'aan gaat' is misschien zo'n dongle wel een optie.
Maar bij mij is dat ook weer minder.
Ik heb een android telefoon en mijn vrouw een apple.
En er is volgens geen (draadloze) dongle die beide ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
stimpyrulez schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Volgens mij moet dat perse met de USB-A.
Dus de gene aan de bestuurders kant voorin (ook echt een rot plek).

Ik heb android auto zo prima werkend gekregen tijdens de 2 proefritten.

De plek is echt jammer.
Als je dus de telefoon op de lader legt, moet er een kabel naar onder. Best wel slecht.
Mooier zou dan zijn een usb ergens onder de armsteun.
Of gewoon draadloos natuurlijk...

Dus tot dat wireless 'aan gaat' is misschien zo'n dongle wel een optie.
Maar bij mij is dat ook weer minder.
Ik heb een android telefoon en mijn vrouw een apple.
En er is volgens geen (draadloze) dongle die beide ondersteunt.
Erg irritant, ik had al een 2 meter USB-C - Lightning kabel gekocht zodat ik hem via het console weg kon werken. Maar dan haal ik er een USB-A - Lightning bij om die even via de vloer te laten loepn. Ik meende ook een soort kabelgootje te zien aan de bestuurderskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Gezien je CarPlay alleen aan de gang krijg met een USB kabel, hoe werkt dat dan als je hem op de draadloze lader legt? Hij wordt al geladen via USB, dus lijkt mij stug dat hij dan via draadloos ook gaat laden. Daarentegen lijkt het mij ook stug dat de draadloze lader zo slim is te herkennen dat hij al aan het laden is….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
BDelamontagne schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:37:
Gezien je CarPlay alleen aan de gang krijg met een USB kabel, hoe werkt dat dan als je hem op de draadloze lader legt? Hij wordt al geladen via USB, dus lijkt mij stug dat hij dan via draadloos ook gaat laden. Daarentegen lijkt het mij ook stug dat de draadloze lader zo slim is te herkennen dat hij al aan het laden is….
Ga ik morgen testen! De telefoon gaat natuurlijk niet laden, maar ben erg benieuwd wat de auto denkt (hier gaat eerst een lampje branden voor het opladen uberhaupt begint)

Zouden we nog een (3rd party?) optie krijgen om wat geluiden uit te zetten zoals VESS en het piepen bij achteruit rijden? En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Klopt het dat de wireless lader je smartphone ook koelt tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3mk0
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-06 20:21
Ihkvdb schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:27:
Klopt het dat de wireless lader je smartphone ook koelt tijdens het laden?
Tijdens mijn testrit met een GT Line werd mijn telefoon toch wel redelijk warm. Ik weet niet of anderen hetzelfde ervaren hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+
Really? Soms denk ik weleens dat ze echt 0 euro uitgeven aan UX (user experience) research bij dit soort merken. Dit is toch iets dat 15 jaar geleden al uitgestorven had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
  • Laatst online: 10-06-2022
Een paar mooie voorbeelden als je jouw EV6 wil wrappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvvxCVTCp4yaeXrvRFiFYBarDzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eMJHIcMOScs5FW1E5MvXtl5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHo1626X4Q73utFF6fG3zEwX-Ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9f07H0Io2QoS6MfQx9lP5TP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Joluv schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:23:
Een paar mooie voorbeelden als je jouw EV6 wil wrappen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
There I fixed it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Really? Soms denk ik weleens dat ze echt 0 euro uitgeven aan UX (user experience) research bij dit soort merken. Dit is toch iets dat 15 jaar geleden al uitgestorven had moeten zijn.
Jup... Enorm gemiste kans. Wat zou de kostprijs zijn? 5 dollar? Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je de ramen wel openen door de "open" knop op de sleutel ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

Ga ik morgen testen! De telefoon gaat natuurlijk niet laden, maar ben erg benieuwd wat de auto denkt (hier gaat eerst een lampje branden voor het opladen uberhaupt begint)

Zouden we nog een (3rd party?) optie krijgen om wat geluiden uit te zetten zoals VESS en het piepen bij achteruit rijden? En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+
Laatst heb ik ergens in een Youtube filmpje gezien dat je de VESS uitkon zetten en dat er nog 2 andere "geluidjes" beschikbaar waren + zelf iets aanpassen naar smaak. Dit was echter wel in Korea, maar ga ervan uit dat dit in NL ook wel beschikbaar zou moeten zijn.

Edit: gevonden: YouTube: Kia EV6 review & First drive – IONIQ 5, move over!

[ Voor 9% gewijzigd door markbenq op 24-10-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
markbenq schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:16:
[...]

Laatst heb ik ergens in een Youtube filmpje gezien dat je de VESS uitkon zetten en dat er nog 2 andere "geluidjes" beschikbaar waren + zelf iets aanpassen naar smaak. Dit was echter wel in Korea, maar ga ervan uit dat dit in NL ook wel beschikbaar zou moeten zijn.

Edit: gevonden: YouTube: Kia EV6 review & First drive – IONIQ 5, move over!
Dat is vanaf de Plus versie (Active Sound Design (ASD)) en dat zijn de geluiden die je in de auto hoort. Dat zou ik altijd uit zetten. Heb je een stille auto ga je van die plink plonk tingeltangel shit aanzetten :x

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
S3mk0 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

Tijdens mijn testrit met een GT Line werd mijn telefoon toch wel redelijk warm. Ik weet niet of anderen hetzelfde ervaren hebben..
Dit gebeurt naar mijn wetens altijd.
Als ik hem aan de kabel leg (met snelladen aan) wordt mijn S10 plus ook warm.

Op mijn draadloze oplader in de auto ook.

Als hij iets warm wordt is ook niet erg hé, de accu van je auto wordt ook warm tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:36:
[...]

Dat is vanaf de Plus versie (Active Sound Design (ASD)) en dat zijn de geluiden die je in de auto hoort. Dat zou ik altijd uit zetten. Heb je een stille auto ga je van die plink plonk tingeltangel shit aanzetten :x
Lijkt mij dat het ook bedoeld is dat inzittenden weten wanneer de auto accelereert.
Schijnt dat je door de afwezigheid van geluid snel misselijk kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:04:
Kun je de ramen wel openen door de "open" knop op de sleutel ingedrukt te houden?
De voorruiten wel. Achterruiten niet...

Blijft een gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Lijkt mij dat het ook bedoeld is dat inzittenden weten wanneer de auto accelereert.
Ik heb ergens gelezen (niet meer terug kunnen vinden waar) dat Bentley of Rolls zelfs in een nieuwere versie van een model *minder* isolatie toegepast hebben, juist vanwege deze rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Lion-Art schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Heb ook zelf een zwart bestel zodat we hem in een andere kleur kunnen wrappen.
Wat kost zoiets??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Ik vond het zelf best irritant. Ik dacht eerst wat maakt dat ding een herrie, bleken het dus die nep geluidjes te zijn.

Maar ik snap het idee inderdaad. Nooit over nagedacht. 0

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik hoop er morgen over een week achter te komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Geen flauw idee! Zowel het volume op het stuur als de fysieke knop geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat. Nu moet ik zeggen dat ik er ook weer niet heel lang mee bezig ben geweest..

Rond de 19e wordt mijn auto geleverd als het goed is! Hopelijk óp de 19e, dan kan ik dat weekend alle opties stuk voor stuk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Je had waarschijnlijk de display onder het scherm op klimaatregeling staan.
Ik was ook aan het knoeien met geluid tot ik me realiseerde dat ik de temperatuur steeds hoger en lager zette....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:53:
Je had waarschijnlijk de display onder het scherm op klimaatregeling staan.
Ik was ook aan het knoeien met geluid tot ik me realiseerde dat ik de temperatuur steeds hoger en lager zette....
Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, waardoor ik nu benieuwd bent wat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Is er al iemand met een 58kwh versie die een afleverdatum heeft? (Anders dan ”de week van november” die in mei werd doorgegeven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
[
Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, l
Dat dacht ik dus ook <bloos>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Dartlink schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, waardoor ik nu benieuwd bent wat het probleem was.
De dealer wist het ook niet precies. Gaf ook aan niet alle opties te kennen. Ik denk dat het een mysterie zal blijven waar het probleem nou zat.

Zolang het geluid het straks maar doet op mijn wagen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:56:
Is er al iemand met een 58kwh versie die een afleverdatum heeft? (Anders dan ”de week van november” die in mei werd doorgegeven?)
Ben ik ook wel benieuwd naar. Oktober is ver ten einde, dacht dat de eerste zelfs in oktober verwacht werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Oktober is ver ten einde, dacht dat de eerste zelfs in oktober verwacht werden.
Hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rM12mBTLMf1aofWtuJ0NflKQYuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7foCQOGO2teokH1aYwaPBLWA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Tot nu toe staan er 195 EV6 op naam.

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

Hierbij ook een overzichtje die ik ff heb gemaakt met wat er nu totaal op kenteken staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYJRfFSQOui_uZT_mfJI9Emcvkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ThxLthMUSoFeFVdv2lv2kVbh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:55:

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

Hierbij ook een overzichtje die ik ff heb gemaakt met wat er nu totaal op kenteken staat:

[Afbeelding]
Snap dat wit populair is voor mensen die geen geld voor een kleur willen betalen, maar vrijwillig kiezen voor wit en er ook nog voor betalen? Niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn.

In Azië kamperen ze toch maar graag in hun auto...

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Wat is jouw besteldatum?
23-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Mijn bestelling was definitief bij de dealer op 14-6. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Anunnaki schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:55:

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

[Afbeelding]
Kan je ook de verschillende aandrijflijnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Daar was ik ook benieuwd naar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
  • Laatst online: 10-06-2022
Op welke website kun je zien hoeveel EV6 op kenteken zijn gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Joluv schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:09:
Op welke website kun je zien hoeveel EV6 op kenteken zijn gezet?
Sowieso de opendata set van het RDW :)

https://opendata.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
JPoers83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Nee, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Kan je ook niet zoeken op andere details?
Als je op motorvermogen kan zoeken, dan kan je ook de RWD en AWD uit elkaar houden

Heb zelf ook al op deze site gekeken vorige week, maar moet zeggen dat ik er niet zo handig mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
stimpyrulez schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:15:
[...]

Kan je ook niet zoeken op andere details?
Als je op motorvermogen kan zoeken, dan kan je ook de RWD en AWD uit elkaar houden

Heb zelf ook al op deze site gekeken vorige week, maar moet zeggen dat ik er niet zo handig mee ben :)
Dat kan op prijs, doe ik nu om de Plus en GT-Line te filteren. Zal zo even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn de knopjes voor de ramen achterin wel automatisch? Zag bij deze review van wel?

YouTube: The new 2022 Kia EV6 review | best electric car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:52:
Zijn er knopjes voor de ramen achterin wel automatisch? Zag bij deze review van wel?

YouTube: The new 2022 Kia EV6 review | best electric car?
In die versie zit ook die mooie stoelverstelling voor de passagiersstoel. Jammer dat die ook niet op de nederlandse versie zit. Kan soms erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Gisteren auto even aan de wallbox gehangen. Tijd geladen toen de zon scheen. In de Kia Connect app zie je nu dat we 420 km kunnen rijden, met 68% accu. Maar dat laatste is dus niet omhoog gegaan. Zojuist auto even aangezet om daar te kijken, staat de accu op 85%. Kia Connect weer ververst, maar die blijft op 68% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Peetman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:40:
Gisteren auto even aan de wallbox gehangen. Tijd geladen toen de zon scheen. In de Kia Connect app zie je nu dat we 420 km kunnen rijden, met 68% accu. Maar dat laatste is dus niet omhoog gegaan. Zojuist auto even aangezet om daar te kijken, staat de accu op 85%. Kia Connect weer ververst, maar die blijft op 68% staan.
Ik zie ook af en toe dat de informatie niet helemaal 100% klopt. Vaak sluit ik de app volledig en dan ververst hij wel volledig. Ook de UVO app lijkt beter te werken dan de Connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Verder blijft bij het starten bij mij het gordellampje van de middelste plek op de achterbank branden hebben jullie dat ook?
Is mij ook opgevallen. Bij rijden niet gezien, dus waarschijnlijk betekent het iets anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JBrabant
  • Laatst online: 18-02-2022
Volgens mij is er een nieuwe boot onderweg naar Rotterdam. Hij vertrekt over 3 dagen en komt 6 december aan, dit zal wel de boot zijn waar veel van ons op aan het wachten zijn met o.a. de 58kWh modellen.

Nu maar duimen dat hij op tijd gaat zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITcnWz5iygAEvUxAKIHTpLW4hFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGSK2MVyjnUjN5sQbAkF8xG3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt met de EV6 GT-Line RWD. helaas nog geen AWD die ik zelf in bestelling heb staan. Ik vind de auto heerlijk rijden moet ik zeggen. Genoeg pit voor een RWD maar toch blij dat ik voor de AWD ben gegaan. Alhoewel ik het dan weer jammer vindt dat er dan meteen 20inch wielen eronder komen. In het kader van meer range had ik 19inch meer dan oké gevonden.

Audiosysteem vond ik prima. Beetje mee gespeeld. Krijg er nog genoeg bass uit. HUD hoop ik nog wel af te kunnen stellen. Was helder genoeg maar de locatie zat net niet goed voor mijn zitpositie.

In ieder geval zeer blij dat ik er al 1 in bestelling heb (Moonscape grey AWD GT-Line). Volgens de dealer staat nu levering in maart. Hopelijk wordt eerder en niet later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
alwinus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:49:
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt met de EV6 GT-Line RWD. helaas nog geen AWD die ik zelf in bestelling heb staan. Ik vind de auto heerlijk rijden moet ik zeggen. Genoeg pit voor een RWD maar toch blij dat ik voor de AWD ben gegaan. Alhoewel ik het dan weer jammer vindt dat er dan meteen 20inch wielen eronder komen. In het kader van meer range had ik 19inch meer dan oké gevonden.

Audiosysteem vond ik prima. Beetje mee gespeeld. Krijg er nog genoeg bass uit. HUD hoop ik nog wel af te kunnen stellen. Was helder genoeg maar de locatie zat net niet goed voor mijn zitpositie.

In ieder geval zeer blij dat ik er al 1 in bestelling heb (Moonscape grey AWD GT-Line). Volgens de dealer staat nu levering in maart. Hopelijk wordt eerder en niet later
Je kan de locatie van het HUD verplaatsen (links/rechts - boven-onder) en kantelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Dartlink schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ik zie ook af en toe dat de informatie niet helemaal 100% klopt. Vaak sluit ik de app volledig en dan ververst hij wel volledig. Ook de UVO app lijkt beter te werken dan de Connect app.
App gesloten en weer geopend, staat nu inderdaad wel op 85%.
Die UVO app ziet er wel exact hetzelfde uit. Vraag me af of er technisch verschillen in zitten.

Zal wel even een app review plaatsen om de bug te melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Net de dealer weer gesproken, auto komt deze week bij hun binnen (Plus RWD, Interstellar Grey).
Eind deze week moet ik terugbellen om een afspraak in te plannen om hem op te halen (verwacht binnen 2 weken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Snap dat wit populair is voor mensen die geen geld voor een kleur willen betalen, maar vrijwillig kiezen voor wit en er ook nog voor betalen? Niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn.

In Azië kamperen ze toch maar graag in hun auto...

[Video]
Ref wit: Voor mij persoonlijk was belangrijk dat de auto dit jaar geleverd werd. Het liefst had ik mat grijs, maar helaas. Zwart vond ik te zwart, blauw, rood en grijstinten werden afgeschoten door de familie, dus toen bleef wit over ;-). Best blij mee, vind dat de belijning wel mooi uitkomt in wit. ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stani Kleber
  • Laatst online: 19-01-2022
Veridis_quo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Ref wit: Voor mij persoonlijk was belangrijk dat de auto dit jaar geleverd werd. Het liefst had ik mat grijs, maar helaas. Zwart vond ik te zwart, blauw, rood en grijstinten werden afgeschoten door de familie, dus toen bleef wit over ;-). Best blij mee, vind dat de belijning wel mooi uitkomt in wit. ;) ;)
Zelfde afweging hier; nu al haat-liefde verhouding met mijn keuze voor wit, maar blauw/rood geen optie en zwart doet auto geen recht imo. Over een tijdje met jaloerse blikken naar mat grijs kijken, behalve als ze em staan te wassen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Heeft iemand al meer info over levering van de trekhaak?

Ik heb vorige week gehoord dat ik de mijne op 03-11 op kan halen, echter trekhaak staat nog in backorder. Kon nog wel 6 tot 8 weken duren, maar ik kreeg het idee dat ze nog geen datum weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Iemand een idee wat het onderste knopje bij de laadpoort doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8Zmk2eomLaVnB-l6luRKNnWBnw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF7nv4tuLEsn9QkjKq5IYnjL.jpg?f=fotoalbum_medium

Handleiding doorgeplozen, op internet gezocht, maar kan het zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Peetman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:14:
Iemand een idee wat het onderste knopje bij de laadpoort doet?

[Afbeelding]

Handleiding doorgeplozen, op internet gezocht, maar kan het zo niet vinden.
Is dat niet voor de V2L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
V2L is een knopje op de adapter zelf.

Ik zat zelf ook al te kijken naar die knop, onderbuikgevoel zegt dat dat iets met vergrendelen of ontgrendelen van de stekker is. Maar kon het ook niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Dartlink schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

V2L is een knopje op de adapter zelf.

Ik zat zelf ook al te kijken naar die knop, onderbuikgevoel zegt dat dat iets met vergrendelen of ontgrendelen van de stekker is. Maar kon het ook niet terugvinden.
Zoiets dacht ik ook. Of scheduled charging overrulen en meteen gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Peetman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Zoiets dacht ik ook. Of scheduled charging overrulen en meteen gaan laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FmR_lKdhi5NtIhAQ6Hli6_wh-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebVHId8Z5KN97bVoi1uyDSrS.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht is het dit (laatste zin)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
PieterSn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:45:
Net de dealer weer gesproken, auto komt deze week bij hun binnen (Plus RWD, Interstellar Grey).
Eind deze week moet ik terugbellen om een afspraak in te plannen om hem op te halen (verwacht binnen 2 weken) :)
Ben benieuwd naar de foto's!
Had ook graag die kleur willen hebben in combinatie met AWD.

Maar in verband met vertragingen naar rood geswitched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Dartlink schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

[Afbeelding]

Wellicht is het dit (laatste zin)?
klopt is een niet vergrendel modus, dit kan handig zijn in de wintermaanden zodat je stekker niet vast vriest. (E golf rijders hebben daar heel veel plezier van gehad >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
stimpyrulez schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Ben benieuwd naar de foto's!
Had ook graag die kleur willen hebben in combinatie met AWD.

Maar in verband met vertragingen naar rood geswitched
Dat is nou precies wat er bij mij geleverd zou moeten worden (staat nu op levering 16 december bij de dealer). Ik had steel grey besteld en zal interstellar geleverd worden, ik vind het allemaal best zolang het maar dit jaar geleverd wordt (auto beleid van de zaak zegt dat het (metallic) grijs moet zijn (verder niet welke kleur grijs))
Pagina: 1 ... 19 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic