Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jov13
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Is er trouwens al een online NL gebruikshandleiding, dat leest net wat sneller weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:07
Jov13 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:29:
Is er trouwens al een online NL gebruikshandleiding, dat leest net wat sneller weg.
https://ev6.synology.me/en/index.html

Alleen in het Engels, geen NL

[ Voor 6% gewijzigd door Anunnaki op 25-10-2021 13:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anunnaki
Bij deze ook op aandrijving. Voor nu zijn alleen de Plus versie en de GT-Line op naam gezet, ik zal dit voor nu elke keer proberen bij te houden als dit gewenst is.

Kunnen we zien welke er uitgeleverd worden de komende tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDV-gZsiDcnkihFlCVdTqoZbv5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U57POdnNguuRoNZbhDVq6O1I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpuBvdhGFIpxUR-dGL-QaHiaCE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mIoAiH1krypN6gFKOidvVjBZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Anunnaki schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:38:
Bij deze ook op aandrijving. Voor nu zijn alleen de Plus versie en de GT-Line op naam gezet, ik zal dit voor nu elke keer proberen bij te houden als dit gewenst is.

Kunnen we zien welke er uitgeleverd worden de komende tijd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi lijstje!! leuk om te zien, helaas nog geen AWD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Komende vrijdag mijn blauwe gt line ophalen in Rotterdam. Ben zeer benieuwd! Dat word mijn proefrit

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Diegene die al rond rijden met de EV6 , liggen er standaard matten in?
Of is dat een accessoire die bij besteld moet worden ?

Ik mag de mijne donderdag ophalen, maar ik heb geen flauw idee of daar iets van matten in ligt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02

Peetman

Tjah....

JT900 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:04:

Ik mag de mijne donderdag ophalen, maar ik heb geen flauw idee of daar iets van matten in ligt 😊
Heb nog nooit een auto zonder matten gezien eigenlijk. Maar in de EV6 zitten ze er inderdaad bij. Wij hebben wel nog een extra mat voor in de achterbak er bij gedaan met bumperflap. Handig bij spullen inladen en makkelijk uitzuigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen Zaterdag proefrit gehad in een rode RWD GT-Line. Zelf zijn we in de markt voor een EV tot 45k i.v.m. subsidie, dus we moesten even door de extra opties heenkijken maar dan nog... wat een machtig mooie auto.

Paar zaken die me opvielen was inderdaad het beperkte zicht naar achteren en tevens ook de beperkte hoofdruimte op de achterbank. Ikzelf ben 1.83m en ik voelde dat mijn haren tegen het dak kwamen als ik met de rug tegen de rugleuning ging zitten. Ik denk dat je vanaf 1.85m met je hoofd tegen het dak komt als je achterover gaat zitten.
Ik heb 2x wheelspin gehad toen ik hard optrok vanuit stilstand bij het stoplicht. De achterwielen gleden weg over de witte verf/markeringen op de weg, ondanks dat het niet geregend had.

We zijn netjes te woord gestaan door de dealer. Ze namen de tijd, waren niet opdringerig en wisten waar ze het over hadden m.b.t. subsidie; je kunt dus een kleur kiezen óf de warmtepomp optie op de 58.8kWh, niet beiden. Al met al een prettige ervaring en een verademing t.o.v. Skoda.
Voor ons valt de standaard rode kleur in ieder geval af. Deze lijkt erg veel op nagellak rood waardoor de grote lichtbalk aan de achterkant, een belangrijk design element imho, compleet wegvalt. Volgens de dealer voegt de warmtepomp zo'n 30km range toe in de winter, afhankelijk van het gebruik van de verwarming en/of voorverwarmen zonder laadpaal. Standaard is de EV6 voorzien van batterijverwarming dus qua laadsnelheid in de winter zou het niks uit mogen maken.

De dealer wist overigens ook te vertellen dat de basis versies op 22 November verwacht worden en er momenteel nog geen enkele basis versie in Nederland is. Ze hebben geen foto's en moeten dus ook wachten totdat de eerste modellen in Nederland arriveren. Wel hebben ze nog enkele GT-Lines RWD op voorraad (kleur wit) die ze dit jaar kunnen leveren. De AWD variant komt pas volgend jaar medio Maart werd me verteld.
Op de vraag of de basis versie voorzien is van een 'witte ledstrip' in het dashboard, middenconsole en deuren hadden zij dus ook nog geen antwoord (omdat dit wel op de renders staat). Tevens wisten ze nog niet of de V2L adapter ook beschikbaar komt als losse accessoire op de basis versie zoals nu bij de Ioniq het geval lijkt te zijn.

We hebben nog 2 proefritten met 2 andere auto's gepland staan, daarna gaan we de knoop doorhakken wat we gaan doen. Momenteel staat de Kia EV6 echter op de eerste plek ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
JT900 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:04:

Normale matten? Heb nog nooit een auto gekregen zonder matten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:25
Phusebox schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Dan had je afgelopen jaren een Tesla SR+ moeten bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
[...]

Oké top , ik heb al wel weet van een kennis die de matten extra moest bij bestellen. Anders gewoon op de vloermat met de voeten. Wel merk het was weet ik niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door JT900 op 25-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
dosh schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:20:
[...]

Dan had je afgelopen jaren een Tesla SR+ moeten bestellen :9~
Ik zei auto... :+
[...]

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:27
Zijn de animaties van de koplampen en achterlicht zoals te zien in het begin van onderstaand filmpje standaard bij alle edities van de EV6 of pas vanaf de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mrbubble456 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:51:
Zijn de animaties van de koplampen en achterlicht zoals te zien in het begin van onderstaand filmpje standaard bij alle edities van de EV6 of pas vanaf de GT-Line?

[YouTube: 2022 KIA EV6 GT Line Long range 4WD POV exterior and interior]
Vanaf de GT-Line in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:27
Phusebox schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Jammer. Ik heb de Plus in bestelling staan.

Kwam dit filmpje tegen en vond het wel een gaaf detail. Lijkt me overigens gewoon een software wijziging of zou er echt een andere controller achter de lichten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:13
Jov13 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:29:
Deze website wordt gelinkt :) Geen PDF maar so be it.

http://webmanual.kia.com/...AVNT2/EU/Dutch/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Kan iemand al definitief bevestigen dat Carplay/AndroidAuto alleen via USB-A gaat?
Zijn die USB-C dan echt alleen maar voor opladen of kan daar dan wel een USB-stick aan? Want zo niet kun je dus aleen maar of CP/AA gebruiken of een USB-stick tezij je met een USB hub gaat werken - voorop gesteld dat dat uberhaupt kan. Heb zelf al jaren vast een SD-kaart/USB-stick met eigen muziek vast in de auto en plug de android in als nodig.

En weet iemand dan wat de specs zijn van die USB-C poorten (nergens te vinden bij Kia) qua quick charge en vermogen...? Ik ga er maar niet vanuit dat het ook PD ondersteunt.....En dus afhankelijk wat de USB-C dan kan heb je ieg slow charging als je AC/AA gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
diGierre schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:59:
Kan iemand al definitief bevestigen dat Carplay/AndroidAuto alleen via USB-A gaat?
Zijn die USB-C dan echt alleen maar voor opladen of kan daar dan wel een USB-stick aan? Want zo niet kun je dus aleen maar of CP/AA gebruiken of een USB-stick tezij je met een USB hub gaat werken - voorop gesteld dat dat uberhaupt kan. Heb zelf al jaren vast een SD-kaart/USB-stick met eigen muziek vast in de auto en plug de android in als nodig.

En weet iemand dan wat de specs zijn van die USB-C poorten (nergens te vinden bij Kia) qua quick charge en vermogen...? Ik ga er maar niet vanuit dat het ook PD ondersteunt.....En dus afhankelijk wat de USB-C dan kan heb je ieg slow charging als je AC/AA gebruikt.
Hmm heeft ie geen interne opslag, dat je media kunt kopiëren want continue met een usb stick rondrijden is toch ook niet handig?

(Soms ben je van die dingen gewend van je vorige auto dat je denk dat dit standaard is op alle auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
diGierre schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:59:

Dat van de USB A staat letterlijk in de prijslijst:
1x USB-A aansluiting (data / Apple CarPlay / Android Auto)

De andere vragen over USB-C kan ik je niet mee helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Carplay vooralsnog enkel via USB-A dus dat klopt dan ook wel (jammer genoeg) met de prijslijst.

Quick Charge kan ik niets over zeggen, omdat ik dus een iPhone heb. Wellicht een Android user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Phusebox schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Dat heb ik de mijne nog niet zien doen anders... laatst nog getest :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Kayflay schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Dat van de USB A staat letterlijk in de prijslijst:
1x USB-A aansluiting (data / Apple CarPlay / Android Auto)

De andere vragen over USB-C kan ik je niet mee helpen :P
Thanks. Daar had ik het net niet verwacht.... 8)7 had wel in de web manual gekeken....
Maar er staat ook weer niet letterlijk dat het alleen op de USB-A werkt, al kun je dat er wel uit concluderen inderdaad,
Dan hadden ze trouwens ook wel de specs van de USB-C mogen specificeren in de prijslijst.......

Wel een praktisch minuntje dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:18
JT900 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Oké top , ik heb al wel weet van een kennis die de matten extra moest bij bestellen. Anders gewoon op de vloermat met de voeten. Wel merk het was weet ik niet meer.
Als aanvulling op de al geplaatste reacties: toevallig heb ik dit een paar weken geleden nagevraagd. De dealer vertelde mij dat er standaard velours matten worden meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Freezhost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Dat heb ik de mijne nog niet zien doen anders... laatst nog getest :?
Misschien is deze functie afhankelijk van de modus waarop de verlichting ingesteld staat? Off/Auto/dimlicht aan etc?
Zou toch wel erg jammer zijn als die lichtshow het niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Franciesco Ja mogelijk, die van mij staat op automatisch, zal het straks even proberen op aan...

Update:
Heb het getest maar geen lichtshow, ongeacht welke stand van de schakelaar. Het was mij al eerder opgevallen want ik had dat filmpje al gezien, erg jammer want het ziet er wel vet uit. Hopelijk kunnen ze het via een software update nog toevoegen. Ik heb al een heel lijstje met puntjes voor Kia dus deze gaat er ook op.

[ Voor 62% gewijzigd door Freezhost op 25-10-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Peetman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Is mij ook opgevallen. Bij rijden niet gezien, dus waarschijnlijk betekent het iets anders.
Oké ga ik het navragen bij de dealer. Iemand al het voorverwarmen getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:08:
@Franciesco Ja mogelijk, die van mij staat op automatisch, zal het straks even proberen op aan...

Update:
Heb het getest maar geen lichtshow, ongeacht welke stand van de schakelaar. Het was mij al eerder opgevallen want ik had dat filmpje al gezien, erg jammer want het ziet er wel vet uit. Hopelijk kunnen ze het via een software update nog toevoegen. Ik heb al een heel lijstje met puntjes voor Kia dus deze gaat er ook op.
Caring is sharing! Ik ben benieuwd in hoeverre onze lijst overeen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Freezhost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:08:

Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTy_k_8-PIS7CGJCQ908_vP_gBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4LBYGp6SXW9BUsL48yqe9Lf.png?f=fotoalbum_large

Is dit iets om te proberen? "Welkomstfunctie spiegels/licht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dat staat aan bij mij maar daardoor gaan de deuren vast open en klappen de spiegels uit als je met sleutel in de buurt bent. Heeft verder geen effect op de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Jongens, waar blijft mijn auto? Dealer zegt dat ik mijn muil moet houden totdat men mij belt. Auto is onlangs door Thruxton naar hier verscheept, maar hoe lang duurt het nou om een auto van de haven naar de dealer te slepen? Of worden die krengen druppelsgewijs het land binnen geloodst? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
magikfly schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:02:
Jongens, waar blijft mijn auto? Dealer zegt dat ik mijn muil moet houden totdat men mij belt. Auto is onlangs door Thruxton naar hier verscheept, maar hoe lang duurt het nou om een auto van de haven naar de dealer te slepen? Of worden die krengen druppelsgewijs het land binnen geloodst? :(
Tja.. Ik wil mijn auto ook wel.
Maar ja, kan blijven vragen, maar als hij er niet is..
Ga er vanuit dat hij dit jaar nog op kenteken staat (was ook de belofte). Maar ja, dat is 30 december ook nog.

Gewoon geduld hebben zou ik zeggen ;) .
Of switchen naar de auto die direct leverbaar is (als de druk zo hoog is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Freezhost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:47:
Dat staat aan bij mij maar daardoor gaan de deuren vast open en klappen de spiegels uit als je met sleutel in de buurt bent. Heeft verder geen effect op de lampen.
Ok jammer!! dan ben ik bang dat het niet mogelijk is in de Nederlandse versies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
magikfly schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:02:
Gewoon geduld hebben. Die boot lag op de 16e in de haven en is in het volgende weekend waarschijnlijk gelost. Er vanuit gaande dat jouw (en mijn) auto op die boot stond. Ik heb begrepen dat het dan nog een week of langer kan duren voordat hij bij de dealer is. De dealer heeft dan nog even tijd nodig om hem rijklaar te maken. Jouw auto zal vast niet de enige zijn die moet worden uitgeleverd, dus relax. Het is maar een auto. Niet iets waar je leven van af hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 07:55
Ik had vandaag een afspraak in Ahoy en toen in de A15 op reed kwam er op de andere weghelft een transporter vol met EV6-jes mij tegemoet gereden. Er stonden zeker 3 rode plussen op dus ik vertel mijzelf gewoon dat die van mij er ook op stond ……… ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
Bij mij heeft het 3 weken geduurd van aankomst in de haven tot levering bij de dealer. Dan nog een weekje om de auto rijklaar te maken. Dus 4 weken in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Oja, nog een ding dat me was opgevallen tijdens de proefrit; ik werd na een half uurtje rijden misselijk, maar volgens mij kwam dit door de HUD. Deze zat voor mijn gevoel veels te hoog en dus teveel in m'n gezichtsveld waardoor ik continue (onbewust) de tekst aan het lezen was. Ik word ook misselijk als ik een boekje oid probeer te lezen in de auto, dus ik gok dat het daardoor kwam. Ik heb vaker in EVs gereden en dit was de eerste keer dat me dit overkwam maar tevens ook de eerste keer dat ik in een auto met HUD reed..

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:52:
Oja, nog een ding dat me was opgevallen tijdens de proefrit; ik werd na een half uurtje rijden misselijk, maar volgens mij kwam dit door de HUD. Deze zat voor mijn gevoel veels te hoog en dus teveel in m'n gezichtsveld waardoor ik continue (onbewust) de tekst aan het lezen was. Ik word ook misselijk als ik een boekje oid probeer te lezen in de auto, dus ik gok dat het daardoor kwam. Ik heb vaker in EVs gereden en dit was de eerste keer dat me dit overkwam maar tevens ook de eerste keer dat ik in een auto met HUD reed..
Kan ik me iets bij voorstellen. Bij onze proefrit heb ik de hud voor mijn vrouw ook uit moeten zetten. Die kon er ook niet mee rijden. Zelf had ik er geen last van en zag ik de hud niet echt tijdens het rijden, enkel als ik er bewust naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

@Freezhost Ook hier krijg ik de opwarmfunctie niet aan via een schedule / telefoon. Ook de melding dat er geen laadkabel in zit. Als ik het commando naar de auto stuur zie ik wel dat de laadpaal de sessie hervat, maar direct daarna stopt die weer.

Ik heb een Easee Home als laadpaal overigens.

Zojuist bij mijn klant aan de publieke laadpaal gehangen en geprobeerd, dan kan ik het wel activeren. Dus mogelijk dat de beperkte stroom die ik nu heb ingesteld (wacht nog op Equalizer voor loadbalancing thuis) er voor zorgt dat het niet werkt thuis. Wat voor laadpaal heb jij?

[ Voor 40% gewijzigd door Peetman op 26-10-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Klinkt toch als er nog behoorlijk veel bugs in de software zitten... Hopelijk lossen ze het snel op. Neem aan dat de EV6 OTA updates ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 06:51:
Klinkt toch als er nog behoorlijk veel bugs in de software zitten... Hopelijk lossen ze het snel op. Neem aan dat de EV6 OTA updates ondersteunt?
Klopt, EV6 ondersteund OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
Anunnaki schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:43:
[...]

Klopt, EV6 ondersteund OTA updates.
De vraag is alleen wel wat ze kunnen updaten met de OTA.
Weet niet hoever KIA/Hyundai is met meer dan alleen de navigatie updaten met een OTA.

Tesla is hier in natuurlijk koploper, maar volgens mij zijn er niet veel autofabrikanten die al veel meer kunnen updaten met een OTA update (naar mijn wetens kan Polestar ook al meer updaten via OTA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
stimpyrulez schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

De vraag is alleen wel wat ze kunnen updaten met de OTA.
Weet niet hoever KIA/Hyundai is met meer dan alleen de navigatie updaten met een OTA.

Tesla is hier in natuurlijk koploper, maar volgens mij zijn er niet veel autofabrikanten die al veel meer kunnen updaten met een OTA update (naar mijn wetens kan Polestar ook al meer updaten via OTA).
OTA is alleen voor kaarten en multimedia systeem. Mijn (nog even) Kia E-Niro werd bij eke service beurt netjes van laatste verbeteringen voorzien, niet alleen kaarten maar alles dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Volgens mij wat OTA alleen voor de navigatie niet voor de software van de auto zelf.

Dit is wat ik toe nu toe aan puntjes heb:
  • Voorverwarmen werkt niet, Alarm kabel niet aangesloten
  • Tot 90% opladen is in de praktijk 92%
  • Display achter het stuur geeft na het laden 95% accu aan, rechts stond echter nog 65%
  • Spraakopdrachten werken niet altijd, kreeg de melding: Voertuig bedieningsopdrachten werken pas wanneer de auto is gestart terwijl ik al aan het rijden was.
  • Middelste stoel achter - gordellampje brand altijd rood
  • Waarom geen lichteffect bij ontgrendelen?
Overigens lijkt het e.e.a. ook wel gerelateerd te zijn aan het wisselen van het profiel, mogelijk dat dit niet helemaal goed gaat.

@Peetman Bedankt voor je reactie, ik heb een Zappi maar dan weet ik dat het waarschijnlijk niet in de paal zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hier heb je zo iemand met een garage waarbij dat remote "parking" handig is:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Mijn auto is bevestigd voor week 50. Dat wordt nog krap :)
Het zal mij benieuwen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lichtelijk offtopic, maar ik zag deze video in het IONIQ5 topic voorbij komen waarin de basis versie vergeleken wordt met de aangeklede(re) versie: YouTube: IONIQ 5 BASE LINE SHORT RANGE 👉 reicht das?
Om die reden wil ik dus graag de basis versie van de EV6 met mijn ogen ogen zien alvorens deze te bestellen. Met name de verlichting vind ik een grote domper. De richtingaanwijzers zien er imho niet uit, van die gloeilampjes in een EV....
stimpyrulez schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:20:
Ik dacht dat Volkswagen momenteel met mondjesmaat OTA updates aan het pushen is naar ID.3's die meer dan alleen de navigatie updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:53:
Lichtelijk offtopic, maar ik zag deze video in het IONIQ5 topic voorbij komen waarin de basis versie vergeleken wordt met de aangeklede(re) versie: YouTube: IONIQ 5 BASE LINE SHORT RANGE 👉 reicht das?
Om die reden wil ik dus graag de basis versie van de EV6 met mijn ogen ogen zien alvorens deze te bestellen. Met name de verlichting vind ik een grote domper. De richtingaanwijzers zien er imho niet uit, van die gloeilampjes in een EV....

[...]

Ik dacht dat Volkswagen momenteel met mondjesmaat OTA updates aan het pushen is naar ID.3's die meer dan alleen de navigatie updated.
De koplampen, knipperlichten en achterlichten van de 58 kWh zijn hetzelfde als die van de Plus ;)

Je mist natuurlijk wel de sfeerverlichting aan de binnenkant, vind ik persoonlijk wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Iusedto schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:21:
Mijn auto is bevestigd voor week 50. Dat wordt nog krap :)
Het zal mij benieuwen.
Gefeliciteerd! Type + besteldatum bij dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BDelamontagne schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:09:
Je mist natuurlijk wel de sfeerverlichting aan de binnenkant, vind ik persoonlijk wel jammer...
Ambient lighting zit idd niet op de basis versie, maar op de renders op Kia.com is wel led licht te zien op de plekken waar op de duurdere variant ambient lighting zit (dashboard, middenconsole, deuren). Dit staat echter niet expliciet genoemd in de optielijst. Ik had deze vraag gesteld aan de dealer afgelopen weekend, maar zij weten ook nog niet precies hoe de basis versie uit komt te zien. Er is er nog geen in Nederland en ze hebben geen foto's. Wordt dus afwachten totdat de eerste gelost zijn. Hopelijk zit het witte led licht er wel op, dat geeft een mooi effect 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

@Freezhost Zojuist aan een publieke paal de scheduled climate control geprobeerd, maar ook daar dezelfde melding. Maar de laadsessie was ook net op dat moment gestopt omdat het gestelde niveau was bereikt, dus dat geeft nog geen uitsluitsel helaas.

Morgen doe ik een nieuwe poging tijdens het laden, maar dat is dan weer aan de lader thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Peetman op 26-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Peetman dat was bij mij dus ook het geval, mogelijk werkt het wel als er nog daadwerkelijk wordt geladen maar dat zou betekenen dat hij bij 100% ook niet meer voorverwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:46:
@Peetman dat was bij mij dus ook het geval, mogelijk werkt het wel als er nog daadwerkelijk wordt geladen maar dat zou betekenen dat hij bij 100% ook niet meer voorverwarmd.
Dat zou wel dom zijn, want je wil 's nachts thuis laden bijvoorbeeld en pas in de ochtend voor je vertrekt voorverwarmen.

Lijkt een beetje overhaast die software :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:15:
[...]
Hopelijk zit het witte led licht er wel op, dat geeft een mooi effect 's avonds.
Reken er maar niet op:

- geen ambient verlichting > Vanaf Plug
- geen geluiden tijdens het rijden (wel VESS maar geen "motorgeluid" (Active Sound Design) > Vanaf Plus
- geen dynamische led verlichting (knipperlichten) > vanaf GT-Line
- geen wireless charger voor mobiel > vanaf GT-Line

Laatste puntje vind ik wel erg zielig... op een auto van 50k+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Reken er maar niet op:

- geen ambient verlichting > Vanaf Plug
- geen geluiden tijdens het rijden (wel VESS maar geen "motorgeluid" (Active Sound Design) > Vanaf Plus
- geen dynamische led verlichting (knipperlichten) > vanaf GT-Line
- geen wireless charger voor mobiel > vanaf GT-Line

Laatste puntje vind ik wel erg zielig... op een auto van 50k+.
Ik reken er idd niet op, want in autoland is het dikwijls; staat het niet op de lijst, dan zit het er niet op, maar we gaan het zien.

Ik vraag me af of je die wireless charger nog achteraf kan inbouwen. Op AliExpress zie ik wat kitjes staan voor andere Kia's, wellicht komt dit ooit ook voor de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
Freezhost schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:37:
Volgens mij wat OTA alleen voor de navigatie niet voor de software van de auto zelf.

Dit is wat ik toe nu toe aan puntjes heb:
  • Voorverwarmen werkt niet, Alarm kabel niet aangesloten
Dit is wel bizar natuurlijk. Voorverwarmen is toch wel één van de grootste pro's die horen bij een elektrische auto wat mij betreft. Helemaal met oog op de aankomende koude maanden keek ik er naar uit om in een warme auto te stappen 's ochtends.. Hopelijk fixen ze dit snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Ambient lighting zit idd niet op de basis versie, maar op de renders op Kia.com is wel led licht te zien op de plekken waar op de duurdere variant ambient lighting zit (dashboard, middenconsole, deuren). Dit staat echter niet expliciet genoemd in de optielijst. Ik had deze vraag gesteld aan de dealer afgelopen weekend, maar zij weten ook nog niet precies hoe de basis versie uit komt te zien. Er is er nog geen in Nederland en ze hebben geen foto's. Wordt dus afwachten totdat de eerste gelost zijn. Hopelijk zit het witte led licht er wel op, dat geeft een mooi effect 's avonds.
Op de basis versie heb je gewoon witte ''sfeer'' verlichting binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmX0jIGQQxftc8Q6MU2GIFqWmoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GiMuYgJx69TDVvGQuN7GfE3B.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]
Ik twijfel inderdaad of dat is wat ze hiermee bedoelen... of dat het de lampjes in de hemelbekleding zijn (die aangaan als je bijv. de deur open maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]
Ah die had ik gemist... nice. Of bedoelen ze de leeslampjes :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Ik vraag me af of je die wireless charger nog achteraf kan inbouwen. Op AliExpress zie ik wat kitjes staan voor andere Kia's, wellicht komt dit ooit ook voor de EV6.
Dit moet vast kunnen. In mijn ID.3 zonder wireless charging kon ik de middenconsole open maken om zelf een wireless charger in te bouwen.

Maar goed, zolang CarPlay niet draadloos is ga ik het toch niet gebruiken en dus niet missen. Wel karig inderdaad dat dit niet gewoon standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Ik twijfel inderdaad of dat is wat ze hiermee bedoelen... of dat het de lampjes in de hemelbekleding zijn (die aangaan als je bijv. de deur open maakt)
Nee het is sowieso die sfeerverlichting, zie onderstaande afbeelding. Je moet goed kijken, maar je ziet wit licht. Bij de Plus waar ze rood hebben aangehouden is het duidelijker te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS6ZmtaRiInpedGo2y_fRYankNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxelAVSeImLiFhX6Fh9iSzFb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Nee het is sowieso die sfeerverlichting, zie onderstaande afbeelding. Je moet goed kijken, maar je ziet wit licht. Bij de Plus waar ze rood hebben aangehouden is het duidelijker te zien.

[Afbeelding]
Dit is exact de verlichting die ik bedoel idd. Probleem is dat op die render ook het Meridian Surround logo te zien is, welke niet aanwezig is in de basis versie. Zodoende dat @Phusebox en ik twijfelen aan de juistheid van deze render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Dit is exact de verlichting die ik bedoel idd. Probleem is dat op die render ook het Meridian Surround logo te zien is, welke niet aanwezig is in de basis versie. Zodoende dat @Phusebox en ik twijfelen aan de juistheid van deze render.
En daarnaast wordt onder 'EV6 Plus' specifieke de uitrusting 'Ambient Lighting' genoemd. Met deze naam wordt de sfeerverlichting in de auto ook in het systeem benaderd volgens mij. Dus ik zou juist verwachten dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Deze render klopt voor geen meter nee en KIA NL is niet instaat ons te voorzien van accuraat beeldmateriaal ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

dosh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:18:
En daarnaast wordt onder 'EV6 Plus' specifieke de uitrusting 'Ambient Lighting' genoemd. Met deze naam wordt de sfeerverlichting in de auto ook in het systeem benaderd volgens mij. Dus ik zou juist verwachten dat het er niet op zit.
Eens, maar bij ambientverlichting denk ik aan instelbare kleuren. Wellicht dat de basis versie enkel wit licht kan weergeven, wat dus onder 'LED interieurverlichting' zou kunnen vallen... het blijft speculeren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Freekers op 26-10-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
dosh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Dit is wel bizar natuurlijk. Voorverwarmen is toch wel één van de grootste pro's die horen bij een elektrische auto wat mij betreft. Helemaal met oog op de aankomende koude maanden keek ik er naar uit om in een warme auto te stappen 's ochtends.. Hopelijk fixen ze dit snel.
Mee eens dit is wel gemis, en het is in mijn ogen ook zinloos dat de kabel moet zijn aangesloten. Met zn dikke accu moet het toch mogelijk zijn zonder aangesloten te zijn, zeker in de zomer even de airco aan voor je vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Freezhost schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:49:
Mee eens dit is wel gemis, en het is in mijn ogen ook zinloos dat de kabel moet zijn aangesloten. Met zn dikke accu moet het toch mogelijk zijn zonder aangesloten te zijn, zeker in de zomer even de airco aan voor je vertrekt.
Als ik tussen de lijntjes doorlees in de manual, lijkt mij dat dit ook zonder kabel zou moeten werken;

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/ZoseGIMA03.png/raw

Dus hopelijk is het inderdaad een bug :)

EDIT: Ik heb die zin nog een paar keer gelezen... het staat er vrij cryptisch. Nu twijfel ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 26-10-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Voor de IONIQ 5 is er een zogenaamde wintermodus beschikbaar (las ik in het betreffende topic). Geen idee of die er ook is voor de EV6 en/of dat dit invloed heeft op wel/niet kunnen pre-heaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Franciesco schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:03:
Voor de IONIQ 5 is er een zogenaamde wintermodus beschikbaar (las ik in het betreffende topic). Geen idee of die er ook is voor de EV6 en/of dat dit invloed heeft op wel/niet kunnen pre-heaten?
Wintermodus is er ook inderdaad, alleen geen idee of die werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Franciesco schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:03:
Volgens de officiële Hyundai website kan de IONIQ5 alleen pre-heaten als deze is aangesloten op de lader:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/WOLuMUKe96.png/raw

Bron: https://www.hyundai.com/w...lity-lifestyle-0000016626

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dartlink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Wintermodus is er ook inderdaad, alleen geen idee of die werkt...
Dit zegt de handleiding erover:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/DUhofiWU15.png/raw

Lijkt dus geen invloed te hebben of je wel/niet kunt pre-heaten met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Met de kwakkel winters van de laatste jaren zou ik me niet zo zorgen maken over een winter modus :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Als ik tussen de lijntjes doorlees in de manual, lijkt mij dat dit ook zonder kabel zou moeten werken;

[Afbeelding]

EDIT: Ik heb die zin nog een paar keer gelezen... het staat er vrij cryptisch. Nu twijfel ik.
Bij mijn e-Niro (grotendeels dezelfde software gok ik) werkt voorverwarmen zonder dat je staat te laden prima. Afgelopen weekend nog getest bij een pretpark.

Tevens stond ook bij mijn e-Niro de "LED interieurverlichting" op de optielijst. Dat is inderdaad gewoon de binnenverlichting. Ik durf er wel centjes op te wedden dat er in de EV6 geen sfeerverlichting zit op de basisversies, net zoals bij de ... e-Niro ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
Freekers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

[Afbeelding]

If target temp is set with the Cable connected, lijkt mij duidelijk, het werkt alleen met de kabel aan de paal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Reacher

oldschool

De kia dealer in breda vertelde mij dat voorverwarmen alleen werkt aan de kabel.

De reden zou zijn omdat anders het risico bestaat dat de verwarming de accu zou leeg trekken. Of dit ook echt zo is.. geen idee. Kennelijk zit er geen uitschakeling in na een periode van verwarmen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arfman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Bij mijn e-Niro (grotendeels dezelfde software gok ik) werkt voorverwarmen zonder dat je staat te laden prima. Afgelopen weekend nog getest bij een pretpark.

Tevens stond ook bij mijn e-Niro de "LED interieurverlichting" op de optielijst. Dat is inderdaad gewoon de binnenverlichting. Ik durf er wel centjes op te wedden dat er in de EV6 geen sfeerverlichting zit op de basisversies, net zoals bij de ... e-Niro ;)
Dan moet er misschien nog een update komen want lijkt me sterk dat de e-Niro daarin anders zou zijn dan de EV6.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Hier maar even proef op de som nemen, net even de granny aangesloten en een vertrektijd van 14.00 via de App opgegeven. Eens kijken of ie zo 23 graden is. Ben benieuwd.

Update: Zowel de Connect als de UVO app lijkt niet te werken.

Heb het nu in de auto zelf gedaan voor 14.30

[ Voor 25% gewijzigd door Dartlink op 26-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Reacher schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:45:
De kia dealer in breda vertelde mij dat voorverwarmen alleen werkt aan de kabel.

De reden zou zijn omdat anders het risico bestaat dat de verwarming de accu zou leeg trekken. Of dit ook echt zo is.. geen idee. Kennelijk zit er geen uitschakeling in na een periode van verwarmen.
Dat kunnen ze toch instelbaar maken, voor het V2L gebeuren kun je ook kiezen tot hoever de accu mag ontladen waarbij 20% het minimale is. Dat kan dus voor het verwarmen ook en lijkt mij niet heel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 17:12

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:21:
Hier maar even proef op de som nemen, net even de granny aangesloten en een vertrektijd van 14.00 via de App opgegeven. Eens kijken of ie zo 23 graden is. Ben benieuwd.

Update: Zowel de Connect als de UVO app lijkt niet te werken.

Heb het nu in de auto zelf gedaan voor 14.30
En??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Ook niet! Voor op ons lijstje richting KIA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Balen! Ik heb zojuist mijn lijstje naar de dealer gestuurd, gevraagd of ik het rechtstreeks met Kia op moest nemen maar hij wilde het graag zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Weten jullie misschien of een afgevlakt stuur van de GT line als optie(linker afbeelding), later, te kiezen valt voor de Plus versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PunmLBS1KgfS0WFd9UjlSUZfZTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XTUBf9PIzdfkvfyKCFHrpN6Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:34:
Weten jullie misschien of een afgevlakt stuur van de GT line als optie(linker afbeelding), later, te kiezen valt voor de Plus versie?

[Afbeelding]
Ik dacht dat het afgevlakte stuur de enige optie was :/

Dealer zei dat dit over alle auto's hetzelfde was, ook handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Ik dacht dat het afgevlakte stuur de enige optie was :/

Dealer zei dat dit over alle auto's hetzelfde was, ook handig.
Bedoel je dat deze standaard op alle versies aanwezig zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Het zou me ook niets verbazen als dat een optie zou zijn voor een ander land. Hier in Nederland hebben we weinig te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Bedoel je dat deze standaard op alle versies aanwezig zou zijn?
Ja dat is wat mij verteld is. Of het klopt is uiteraard de vraag dan.

@Peetman Jij hebt een Plus uitvoering, heb je het afgevlakte stuur of gewoon een rond?

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

Ja dat is wat mij verteld is. Of het klopt is uiteraard de vraag dan.

@Peetman Jij hebt een Plus uitvoering, heb je het afgevlakte stuur of gewoon een rond?
Plus heeft sowieso rond stuur en Gt-Line afgevlakt. Kijk maar naar de versies die nu op Gaspedaal en mp staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Plus heeft sowieso rond stuur en Gt-Line afgevlakt. Kijk maar naar de versies die nu op Gaspedaal en mp staan.
Handig ook van die dealers die je gewoon structureel de verkeerde info geven. Begin steeds meer minpunten te zien om toch maar de EV6 aan de kant te schuiven als optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2021 15:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
Hier is de kogel door de kerk: het is een EV6 AWD GT-line in Yacht blue geworden. *O*
De uitvoering is niet verbazend aangezien ik daar vanaf het begin mijn zinnen op gezet had. Het was meer dat o.a. het ruimte aanbod en de proefrit moesten overtuigen dat een EV6 een goede keuze zou zijn. :)

De levertijd is nog onduidelijk, vermoedelijk in de loop van Q1 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Franciesco schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:48:
Hier is de kogel door de kerk: het is een EV6 AWD GT-line in Yacht blue geworden. *O*
De uitvoering is niet verbazend aangezien ik daar vanaf het begin mijn zinnen op gezet had. Het was meer dat o.a. het ruimte aanbod en de proefrit moesten overtuigen dat een EV6 een goede keuze zou zijn. :)

De levertijd is nog onduidelijk, vermoedelijk in de loop van Q1 2022.
Jemig je gaat toch niet voor een AWD in het blauw kan het echt, nee geen smaak. :P

Haha nee hoor geintje, Leuk, Gaaf, Tof, goede smaak, etc meer superlatieven, hopen dat die snel leverbaar is.

Wanneer zou mijn blauwe AWD komen? .... :*) (wacht al 161 dagen op überhaupt een leveringsrichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

Handig ook van die dealers die je gewoon structureel de verkeerde info geven. Begin steeds meer minpunten te zien om toch maar de EV6 aan de kant te schuiven als optie.
Als je nog niets in bestelling hebt staan is er toch geen probleem? Dan kun je toch ook nog de keuze maken voor de versie met dat stuur?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Haha @JPoers83 !
Ik hoop ook dat ie er snel is, want zo werkt het nou eenmaal: heb je beslist, dan wil je "het" ook zo snel mogelijk hebben. :)
Maar goed, ik zal echt nog wel wat maanden geduld moeten hebben... Hopelijk krijg jij nu eens eindelijk duidelijkheid over de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:34:

[Afbeelding]
Ik heb in beide gereden en kan me herinneren dat ook de Plus een afgevlakt stuur had, alleen 100% zeker ben ik niet....

Ik heb helaas alleen van de GT-Line een foto van het stuur gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Als je nog niets in bestelling hebt staan is er toch geen probleem? Dan kun je toch ook nog de keuze maken voor de versie met dat stuur?
Niet voor die meerprijs van de GT Line, dat is het me niet waard.

Dat is het hele probleem met pakketten. Kies liever zelf mijn eigen opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Anunnaki schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb in beide gereden en kan me herinneren dat ook de Plus een afgevlakt stuur had, alleen 100% zeker ben ik niet....

Ik heb helaas alleen van de GT-Line een foto van het stuur gemaakt.
Denk dat je je vergist. Op internet kun je foto's vinden van Nederlandse Plus en GT-line uitvoeringen. Daarin is te zien dat de Plus een rond stuur heeft en de GT-line aan de onderzijde een afgevlakt stuur.

Plus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhVpFyJI5J1GGrODyoYKZ5Ur4CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDp6c0zZfrumaJO0UplETzeI.jpg?f=fotoalbum_large

GT-line:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZNnc-b2Cpx_CxofxYcY9BYEyXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmYlGklhdSG6Bo2W3QalrgAR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Deze kwam ik toevallig tegen: 20 inch GunSan bi color velgen onder een EV6 Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpYRI84aAmMXfWFuN1U_ke5evN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8Kud3K9f5EIXIP7NcW6h7G5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Denk dat je je vergist. Op internet kun je foto's vinden van Nederlandse Plus en GT-line uitvoeringen. Daarin is te zien dat de Plus een rond stuur heeft en de GT-line aan de onderzijde een afgevlakt stuur.

Plus:
[Afbeelding]

GT-line:
[Afbeelding]
Jammer. Is toch datgene waar je het meeste mee in aanraking komt als je auto rijdt.
Stuur van de Plus lijkt ook iets dunner maar lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Plus lijkt veel grijzer (los van dakbekleding) van binnen. Lijkt veel zwarter op site / brochure. Raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Overigens kan ik uit ervaring zeggen dat op een IONIQ 5 en een EV6 het voorwerwarmen werkt ook al is het voertuig niet aangesloten op een laadpaal. De nuance zit hem in het opwarmen via een schema. Je kan dit wel geprogrammeerd hebben maar de auto doet dit niet zo lang niet aangesloten op laadpaal.

Ik kan uiteraard de auto voorverwarmen ook al zit deze niet aangesloten op een laadpaal via de app en dan gaat de auto voor een x periode verwarmen en stopt dan vanzelf.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
krizzziz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:33:
Overigens kan ik uit ervaring zeggen dat op een IONIQ 5 en een EV6 het voorwerwarmen werkt ook al is het voertuig niet aangesloten op een laadpaal. De nuance zit hem in het opwarmen via een schema. Je kan dit wel geprogrammeerd hebben maar de auto doet dit niet zo lang niet aangesloten op laadpaal.

Ik kan uiteraard de auto voorverwarmen ook al zit deze niet aangesloten op een laadpaal via de app en dan gaat de auto voor een x periode verwarmen en stopt dan vanzelf.
Is dat dan deze knop welke je gebruikt in de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ql9CCpjcV1zdK3cSXfCcMS1hVCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfPAWdr3hvy6oVlYDUQv85zf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Dartlink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:35:
[...]

Is dat dan deze knop welke je gebruikt in de app?

[Afbeelding]
Correct, eerst temp instellen en dan die knop gebruiken.

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 20 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic