Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 18:54
Hoe is de navigatie van de EV6 zelf? Worden die kaarten wekelijks geüpdatet of lopen ze hopeloos achter? Werkt de file info goed en accuraat? Adviseert hij tijdig alternatieve routes bijvoorbeeld?

Of is het echt noodzakelijk om (bedraad...) AA of AC te gebruiken als je aan dat soort zaken waarde hecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
dedominee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:02:
Hoe is de navigatie van de EV6 zelf? Worden die kaarten wekelijks geüpdatet of lopen ze hopeloos achter? Werkt de file info goed en accuraat? Adviseert hij tijdig alternatieve routes bijvoorbeeld?

Of is het echt noodzakelijk om (bedraad...) AA of AC te gebruiken als je aan dat soort zaken waarde hecht?
Ik heb iets proberen te zoeken via de app, een restaurant, en hij vond de oude locatie die al 2 jaar dicht is. Dus up to date voor 2 jaar geleden. :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wie heeft er al een Urban Yellow besteld trouwens? Die zijn ik Nederland nu ook te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
jefjef schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:43:
[Afbeelding]

Foto is trouwens gemaakt door de passagier met een iPhone
Dan had jij toch je beide handen aan het stuur kunnen houden..? :) Geintje, ik ben ook benieuwd naar het antwoord hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik zag dat AA voor de zomer met een nieuwe update komt geschikt voor alle beeldschermen.

https://tweakers.net/nieu...met-adaptief-ontwerp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:15:
Ik zag dat AA voor de zomer met een nieuwe update komt geschikt voor alle beeldschermen.

https://tweakers.net/nieu...met-adaptief-ontwerp.html
Als KIA die update hier nu ook eens uitrolt, want leuk en aardig dat Google dat doet, maar als KIA niet het volledige scherm toestaat hebben we er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
[Afbeelding]

Even een foto van mijn mobiele kantoor (samsung Z fold 3) op deze manier kan ik mooi gebruik maken van de mobiele versie van ABRP. Hoe kan ik nu zorgdragen dat de aanwijzingen via BT gaat? In de app zie ik geen instelling daarvoor. Iemand een idee?
Is ABRP voor jouw gevoel betrouwbaarder dan de navigatie van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die KIA Family Card, is dat iets fysieks of enkel een naam en zie je dat alleen in je account? Indien fysiek, hoe krijg je die?

En hoe zit het nu met de KIA charge aanbieding: ik moet gewoon geen account aanmaken als ik die aanbieding later in wil laten gaan, toch?

De dealer zei overigens dat hij niet wist of ik die korting überhaupt nog geldig was voor mij :?

[ Voor 48% gewijzigd door Phusebox op 13-05-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:27:
Die KIA Family Card, is dat iets fysieks of enkel een naam en zie je dat alleen in je account? Indien fysiek, hoe krijg je die?

En hoe zit het nu met de KIA charge aanbieding: ik moet gewoon geen account aanmaken als ik die aanbieding later in wil laten gaan, toch?

De dealer zei overigens dat hij niet wist of ik die korting überhaupt nog geldig was voor mij :?
De plastic Kia Family card kreeg ik out of the blue thuis gestuurd, 2 maal zelfs. Je gegevens staan ook in je MijnKia account online.

De KIA Charge aanbieding moest ik activeren binnen je Charge account op basis van VIN of een andere code. De actie -voor zover van nog geldig- wordt niet automatisch toegepast op je account.

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 13-05-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
r0el schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:47:
[...]

De plastic Kia Family card kreeg ik out of the blue thuis gestuurd, 2 maal zelfs. Je gegevens staan ook in je MijnKia account online.

De KIA Charge aanbieding moest ik activeren binnen je Charge account op basis van VIN of een andere code. De actie -voor zover van nog geldig- wordt niet automatisch toegepast op je account.
Ok, vaag. Nou ja KIA roept op de site voor alle in 2021 bestelde auto's. Volgens mij zelfs 2022 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49

jefjef

learning by doing

Loei123 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:12:
[...]

Is ABRP voor jouw gevoel betrouwbaarder dan de navigatie van de auto zelf?
Niet makkelijker in gebruik de kia navi of dan bijvoorbeeld google maps die ik als standaard gebruik. Toegevoegde waarde is natuurlijk dat de laadmogelijkheden in de route worden meegenomen in acht houdende de gegevens die je invoert betreffende de auto die je rijd. Mijn vorige ev was een tesla en ik zou best wel geld voor over willen hebben om de diezelfde navi te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ok, vaag. Nou ja KIA roept op de site voor alle in 2021 bestelde auto's. Volgens mij zelfs 2022 nog.
Dit is de respons die ik gekregen heb op dezelfde vraag aan mijn dealer. Let wel het is voor BE.

Bestelling oktober vorig jaar:

Voor jouw bestelling geldt de volgende actie:
Recht op 1 jaar gratis Ionity Power abonnement.
Praktisch: surf naar https://kiacharge.com/web/kia-be, daar maak je een account aan.

Let wel dit kan pas nadat je de wagen hebt (of nadat het chassisnummer bij ons gekend is)

Je doorloopt de verschillende stappen (eentje ervan zal dus het chassisnummer zijn)

Het systeem herkent automatisch dat het om een EV6 gaat – en zal dan automatisch de correcte promo toewijzen.

De laadkaart wordt naar je thuisadres opgestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:48
Op de NL site staat het er toch ook vrij duidelijk:

Klanten met een nieuwe Kia EV6:
Deze actie geldt voor alle nieuwe Kia EV6-klanten die het voertuig vóór 31/12/2022 hebben besteld en zich vóór 31/12/2023 bij Kia Charge hebben geregistreerd. Bij het aanmaken van een Kia Charge-account wordt automatisch het IONITY Power-pakket voor 12 maanden toegevoegd zonder abonnementskosten. Het IONITY Power-pakket loopt op 12 maanden af en wordt niet automatisch verlengd. Deze aanbieding is eenmalig geldig voor elke nieuwe Kia EV6 en kan niet worden overgedragen aan andere voertuigen of eigenaren. Voor het overige gebruik gelden de normale voorwaarden van het gekozen Kia Charge-tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:21:
Op de NL site staat het er toch ook vrij duidelijk:

Klanten met een nieuwe Kia EV6:
Deze actie geldt voor alle nieuwe Kia EV6-klanten die het voertuig vóór 31/12/2022 hebben besteld en zich vóór 31/12/2023 bij Kia Charge hebben geregistreerd. Bij het aanmaken van een Kia Charge-account wordt automatisch het IONITY Power-pakket voor 12 maanden toegevoegd zonder abonnementskosten. Het IONITY Power-pakket loopt op 12 maanden af en wordt niet automatisch verlengd. Deze aanbieding is eenmalig geldig voor elke nieuwe Kia EV6 en kan niet worden overgedragen aan andere voertuigen of eigenaren. Voor het overige gebruik gelden de normale voorwaarden van het gekozen Kia Charge-tarief.
Top, laten we hopen dat het zo werkt want ik wil mijn registratie uitstellen tot we daadwerkelijk op vakantie gaan (of ja enkele weken daarvoor maximaal ivm activatie en ontvangen laadpas). Zo kan ik er optimaal gebruik van maken en wellicht volgend jaar ook nog een vakantie meepakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Top, laten we hopen dat het zo werkt want ik wil mijn registratie uitstellen tot we daadwerkelijk op vakantie gaan (of ja enkele weken daarvoor maximaal ivm activatie en ontvangen laadpas). Zo kan ik er optimaal gebruik van maken en wellicht volgend jaar ook nog een vakantie meepakken.
Je kan het account aanmaken en het pakket kiezen. Dan kan je los daarvan instellen wanneer het pakket actief wordt, ik heb de ingangsdatum ook aangepast zodat het handig valt met de vakantie dit jaar en (waarschijnlijk) volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
roelwillems schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Je kan het account aanmaken en het pakket kiezen. Dan kan je los daarvan instellen wanneer het pakket actief wordt, ik heb de ingangsdatum ook aangepast zodat het handig valt met de vakantie dit jaar en (waarschijnlijk) volgend jaar.
De laadpas heb ik al gekregen bij de auto. Het duurt 24 uur om de pas te activeren.
Ik wacht ook even op de grote vakantie. Nu hebben we laat vakantie en volgend jaar eerder vakantie. Dus kan ik misschien 2 keer gebruik maken van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:23:
[...]

De laadpas heb ik al gekregen bij de auto. Het duurt 24 uur om de pas te activeren.
Ik wacht ook even op de grote vakantie. Nu hebben we laat vakantie en volgend jaar eerder vakantie. Dus kan ik misschien 2 keer gebruik maken van het abonnement.
Kun je inloggen met je account van kia connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Voor degene die wat zwaars achter de auto willen hangen!
De eerste 2000 km dus niets

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:26:
Dat hadden ze bij aflevering misschien ook mogen melden..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

Peetman

Tjah....

Daarom leveren ze de trekhaak dus met vertraging >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Als je die jaar gratis abb hebt van Kia. Wat betaal je dan qua prijs bij ionity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:35
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:37:
Als je die jaar gratis abb hebt van Kia. Wat betaal je dan qua prijs bij ionity?
29 cent per KwH of sommige landen per minuut aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19-09 16:35
Deze wist ik ook niet:

Always drive your vehicle at moderate speed of less than 100 km/h

En

On a long uphill grade, do not exceed 70 km/h

In Belgie en Frankrijk ligt de max snelheid nog wel wat hoger dan 100 met een aanhanger. Wat is dan een lange klim? Wordt leuk als je bij Luik gewoon 70 gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:37:
€ 0,29 / kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
[Afbeelding]

Even een foto van mijn mobiele kantoor (samsung Z fold 3) op deze manier kan ik mooi gebruik maken van de mobiele versie van ABRP. Hoe kan ik nu zorgdragen dat de aanwijzingen via BT gaat? In de app zie ik geen instelling daarvoor. Iemand een idee?
Wat voor telefoonhouder heb je?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En wat betaal je dan zonder abb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb die kaart ook geactiveerd maar er werden wel maandelijkse service kosten van 9 euro in rekening gebracht. Heb deze week met Kiacharge gebeld hoe dat dat zit want zo is het niet echt gratis.
Zijn er meer die dit hebben.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat is dit nou weer voor onzin zeg... Hadden ze wel even goed mogen communiceren :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:32
Ik krijg bij het lezen van dat document een enorm gevoel van copy-paste van een benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:18
frank3523 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Ik heb die kaart ook geactiveerd maar er werden wel maandelijkse service kosten van 9 euro in rekening gebracht. Heb deze week met Kiacharge gebeld hoe dat dat zit want zo is het niet echt gratis.
zeker en dat was voor mij ook duidelijk toen ik de pas activeerde.

Ik laad bij publieke palen, dus de business case van het Kia Charge abonnement is het wel waard. Want dan laad ik voor 25ct/kWh bij publieke AC laadpalen, ipv 35ct of meer zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:26:
[...]

En wat betaal je dan zonder abb?
€ 0,79 / kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist de routine doorlopen om te activeren. Voor de oplettende lezers: In dit draadje is al eerder geschreven over de Kia Charge actie, wat het kost, en wat de aandachtspunten zijn.

* Je kunt idd contract in laten gaan op een later moment.
* Actievoorwaarde Advanced check gaat op basis van VIN nummer. de mijne is van 28-12 en ik kan nog gewoon via actietarief mee.
* Je moet een PayPal accountof creditcard hebben.
* Beide acties vormen stoppen vanzelf. Geen automatische verlenging tegen duurdere tarieven.

Kijk even op de Kia Charge site. daar staat het eigenlijk erg duidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door king_dude op 13-05-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

KIA maakt onderscheid in een gewone bestelling en PRE-reservering.
Wanneer het een gewone bestelling betreft zijn er wel degelijk kosten voor het Charge Advanced pakket.
Alleen het Charge Easy pakket is dan geheel gratis, inclusief Ionity Power pakket.

Bij PRE-reserveringen is ook het Charge advanced pakket gratis, inclusief Ionity Power pakket.
Vermoedelijk kun je bij activeren zien, d.m.v. VIN, of het een PRE-reservering betreft of niet.
Maar hoe dat precies werkt is mij niet bekend.

Zie voor complete uitleg KIA CHARGE.
(Vergeet vooral de uitleg aan de onderzijde van de site niet te lezen)

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 13-05-2022 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

MrBlueEyes schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Wat voor telefoonhouder heb je?
Auto Draadloze Oplader 10W Qi Snelle Telefoon Oplader Houder voor Samsung Galaxy Fold Note 10 9 S10 iPhone XR XS 11 X Max van Wish

[ Voor 13% gewijzigd door jefjef op 13-05-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
jefjef schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:09:
[...]

Auto Draadloze Oplader 10W Qi Snelle Telefoon Oplader Houder voor Samsung Galaxy Fold Note 10 9 S10 iPhone XR XS 11 X Max Huawei Mate X

https://www.wish.com/prod...65f406a23b038b3?share=web
Waar heb je deze precies aan vast gemaakt? Lijkt wel aan de air vent, maar bij standaard air vent houder valt deze omdat deze dan naar beneden beweegt door het gewicht.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb dit afgelopen week getest en bij Ionity snellaadstations keurig 29 eurocent per kWh berekend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

FrankvH schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb dit afgelopen week getest en bij Ionity snellaadstations keurig 29 eurocent per kWh berekend gekregen.
Ik ook. Met mijn komende nieuwe energie contract kan ik goedkoper buitenshuis laden dan thuis (44 cent normaal, 40 cent dal 😒.... Dat wordt overstappen op day ahead leveranciers. Kan je nog eens op momenten goedkoop laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[...]

Waar heb je deze precies aan vast gemaakt? Lijkt wel aan de air vent, maar bij standaard air vent houder valt deze omdat deze dan naar beneden beweegt door het gewicht.
[/quote]

Aan air vent, goed aandrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
FrankvH schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Ik ook bij een laadsessie in de UK. En de factuur en factuurspecificatie zijn prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
[...]

Ik heb ze ook gebeld omdat er servicekosten worden ingehouden. Maar die zijn bij mij 2,5 euro/maand

BTW: volgens mij is Ionity snelladen eerder 79 cent/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Dartlink schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:33:
Ik krijg bij het lezen van dat document een enorm gevoel van copy-paste van een benzine auto.
Precies. Waar staat dat het om een EV6 gaat?
Behalve dat bij elektrische auto's de range het verbruik ongeveer verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

[...]

Bij het aanmaken kan je voor 2 kia charge accounts kiezen. Wel voor easy gekozen. Want de andere is inderdaad niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 00:17
[quote]Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Wanneer het een gewone bestelling betreft zijn er wel degelijk kosten voor het Charge Advanced pakket.
Alleen het Charge Easy pakket is dan geheel gratis, inclusief Ionity Power pakket.

Bij PRE-reserveringen is ook het Charge advanced pakket gratis, inclusief Ionity Power pakket.
Vermoedelijk kun je bij activeren zien, d.m.v. VIN, of het een PRE-reservering betreft of niet.

Klopt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanKoen schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:10:
[quote]Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Klopt !!
Ik vind nog lastig lezen. Wat is nu het verschil tussen de pakketten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

De Ideale Man schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Ik vind nog lastig lezen. Wat is nu het verschil tussen de pakketten?
Kia charge easy is gratis. Dan betaal je een bepaald bedrag bij laadpalen. Een soort roaming.

Kia charge advanced is een abbo met maandelijkse kosten. Krijg je korting. Pre-rserveringen van een kia ev6 hebben die ook een jaar gratis. Die kan niemand meer gratis krijgen.

Ionity advanced is weer ander abbo pakket waar je dan tegen gereduceerd tarief kan snelladen. Die krijg je bij de aanschaf van een kia ev6 een jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Is hier vast al een langsgekomen. Wat is nou het bruikbare deel van de batterij? Ik heb het vermoeden dat 72.5/ 73 Kwh is. En 77,4 de maximale. Als ik mijn gemiddelde verbruik zie over een lange periode en dan vergelijk met de voorspelde kilometers kom ik uit op uit op die netto 72,5. Met 77,4 mis ik dan een kilometer of 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:18:
Is hier vast al een langsgekomen. Wat is nou het bruikbare deel van de batterij? Ik heb het vermoeden dat 72.5/ 73 Kwh is. En 77,4 de maximale. Als ik mijn gemiddelde verbruik zie over een lange periode en dan vergelijk met de voorspelde kilometers kom ik uit op uit op die netto 72,5. Met 77,4 mis ik dan een kilometer of 35.
Je hebt gelijk, ik dacht dat bruikbaar juist die 77 kWh was... Beetje belazerd dus.

"The battery of the Kia EV6 has a total capacity of 77.4 kWh. The usable capacity is 72.5 kWh (estimate)."

Bron: EV database website

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 14-05-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 08:32
Sinds de laatste (infotainment) updates op mijn Plus geïnstalleerd zijn werkt de HDA alleen nog op snelwegen. Voorheen werkte dit ook op N-wegen en andere provinciale wegen. Ik vond bijvoorbeeld de automatische snelheidswijziging juist handig bij een provinciale weg hier in de buurt waar de max snelheid steeds switcht tussen 80 en 100 km/u.

Iemand die dit herkend en weet waarom dit gedaan is of dat er een instelling voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen? Geluid ABRP via BT te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jefjef schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen? Geluid ABRP via BT te laten verlopen?
Neem aan dat je de auto op bluetooth input hebt staan dan voor audio? Anders gaat het sowieso niet.

Misschien neemt ABRP de settings van Google Maps over? Werkt dat wel via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:15
[...]

Koppelen via BT met de EV6 en dan op media klikken en device kiezen rechtsboven?
Enige is geen radio dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Anunnaki schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:20:
[...]

Koppelen via BT met de EV6 en dan op media klikken en device kiezen rechtsboven?
Enige is geen radio dan..
Mm oke eigenlijk logisch ja, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
@Phusebox vandaag je auto halen bij de poetser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:24:
[...]

Je hebt gelijk, ik dacht dat bruikbaar juist die 77 kWh was... Beetje belazerd dus.

"The battery of the Kia EV6 has a total capacity of 77.4 kWh. The usable capacity is 72.5 kWh (estimate)."

Het was eigenlijk al een beetje vaag dat Ioniq 5 wel kwam met 72,5. Is uiteindelijk wel dezelfde capaciteit. Ik vind dat wel slecht. Meestal adverteren fabrikanten met de netto capaciteit. Hyundai die dat dus wel maar zuster erk Kia dus niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:13
[...]

Niet via BT, maar gezien je volgens mij radio wilt doe ik het volgende (bij iPhone, neem aan dat Android hetzelfde is?) verbinden met Apple CarPlay en dan gewoon radio aanzetten en dan teruggaan, dan hoor ik wel de meldingen van Flitsmeister / waze / abrp en ook de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
alwinus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Het was eigenlijk al een beetje vaag dat Ioniq 5 wel kwam met 72,5. Is uiteindelijk wel dezelfde capaciteit. Ik vind dat wel slecht. Meestal adverteren fabrikanten met de netto capaciteit. Hyundai die dat dus wel maar zuster erk Kia dus niet....
Ioniq 5 heeft toch een compleet ander batterij? Later gingen ze toch over naar 77?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Tolga07 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Ioniq 5 heeft toch een compleet ander batterij? Later gingen ze toch over naar 77?
Ja blijkbaar niet dus. Netto capaciteit is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:43
Vandaag ophalen bij detailer @Phusebox ?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:36:
@Phusebox vandaag je auto halen bij de poetser?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
Tolga07 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:55:
[...]

De Ioniq 5 heeft dezelfde batterij, alleen dan met 30 cellen modules, de EV6 heeft er 32.
Toevallig afgelopen week artikel over gelezen. Zal ff opzoeken. 👍

Edit: wel op een andere site gevonden
Battery options:
58 kWh: 24 modules (288 cells)
72.6 kWh: 30 modules (360 cells)
77.4 kWh: 32 modules (384 cells)

[ Voor 28% gewijzigd door cruysen op 14-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Kom maar op met je foto’s

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Kom maar op met je foto’s
Geen tijd. Drukke dag :X

Heb 1 snelle foto en heb nu paar uur familiedag gedoe....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb_UyBOskGR_sgbtx2vrHkNcECM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HjwI9pNYA18E5uZJtqgFXE4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 14-05-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Van alles krijg je melding binnen als je deuren motorkap open staan.
Nu hadden mijn kinderen en mijn vrouw doodleuk de hele nacht de ramen volledig open laten staan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Tolga07 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Niet via BT, maar gezien je volgens mij radio wilt doe ik het volgende (bij iPhone, neem aan dat Android hetzelfde is?) verbinden met Apple CarPlay en dan gewoon radio aanzetten en dan teruggaan, dan hoor ik wel de meldingen van Flitsmeister / waze / abrp en ook de radio
Dank je ga het proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]
Proficiat.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen (ook op de langere termijn). En dan ook ten aanzien van de glascoating.

Veel plezier in Thorn vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

cruysen schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:10:
[...]

De Ioniq 5 heeft dezelfde batterij, alleen dan met 30 cellen modules, de EV6 heeft er 32.
Toevallig afgelopen week artikel over gelezen. Zal ff opzoeken. 👍

Edit: wel op een andere site gevonden

[...]
Ah my bad. Dan adverteert Hyundai hetzelfde? Met 72,5 wat niet netto maar 'bruto' is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:48
Als de informatie in onderstaand draadje klopt, dan zijn het wel degelijk netto waarden:

https://www.ioniqforum.co...5-battery-overview.37487/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 20:58
Weet iemand eigenlijk of je de laadsnelheid kan terug vinden in de connect app?

Zie wel dat hij standaard laad, maar weet niet of dit 11 of 22kwh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
stimpyrulez schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:07:

Nee, is niet mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09 15:23
stimpyrulez schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:07:

De laadsnelheid heb ik ook niet kunnen vinden. De weergave in Connect is hetzelfde, of je nu met 6A of met 16A laadt. 16A is het maximum, komt overeen met 11kW, het maximale vermogen waarmee de EV6 op AC kan laden. 22kW is sowieso niet mogelijk.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ERN5T schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:25:
[...]

De laadsnelheid heb ik ook niet kunnen vinden. De weergave in Connect is hetzelfde, of je nu met 6A of met 16A laadt. 16A is het maximum, komt overeen met 11kW, het maximale vermogen waarmee de EV6 op AC kan laden. 22kW is sowieso niet mogelijk.
Nee, klopt het is max 11kW.
Wel jammer dat je het niet terug kan zien.

In de Amerikaanse app kan je het volgens mij wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Is dat niet mogelijk 32amp en dan 22kw??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Joer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:41:
Volgens mij accepteert de EV6 maximaal 11kW A-C. DC is natuurlijk een heel ander verhaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Joer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:41:
Niet met de onboard lader.
Die is maar 11kW.

Bijv. Mercedes EQS heeft een onboard 22kW lader.
Je kan theoretische bij een snellader wel maar 22kW kunnen laden (maar dan is het DC en gaat het niet via de interne omvormer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
stimpyrulez schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Nee, klopt het is max 11kW.
Wel jammer dat je het niet terug kan zien.

In de Amerikaanse app kan je het volgens mij wel zien.
Noord- Amerika maakt ook gebruik van een andere aansluiting (type 1), die is altijd 1-fase. Ze kunnen daar met 32A laden. Ik vermoed dat de omvormer en elektronica ook anders is dan hier.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dit lijkt mij nuttige info voor de topic start! Wellicht een goede uitleg van de Kia charge actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Noord- Amerika maakt ook gebruik van een andere aansluiting (type 1), die is altijd 1-fase. Ze kunnen daar met 32A laden. Ik vermoed dat de omvormer en elektronica ook anders is dan hier.
Ik vermoed dat de omvormer en elektronica identiek zijn maar met andere software. Omvormers zijn tegenwoordig altijd geschakelde voedingen en door de laad/ontlaadcyclus in de trafo aan te passen, kan de uitgangsspanning worden geregeld. Componenten zijn vaak sowieso 100-400 of zelfs 1000V rated dus die zullen alle 50 en 60Hz 110V/230V spanningen wel kunnen genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
marcel3 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:26:
Als de informatie in onderstaand draadje klopt, dan zijn het wel degelijk netto waarden:

EV database is niet altijd correct. Ik heb al vaker verschillen gezien tussen de database en specs van fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

marcel3 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:26:

Mja, of de app zit er helemaal naast. Maar wat ik gemiddeld heb gereden de afgelopen maand en dan bekijk wat de auto bij een volle batterij aangeeft. Klopt dat met de accu met netto 72,5 Kwh capaciteit.

Ook als ik kijk naar de video's van Bjorn Nyland gaat die er vanuit dat het max 73kwh usable is. Hmmm 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:32
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:24:
[...]

Die website merk ik op als onbetrouwbaar, die site had al verbruikscijfers voor de auto uberhaupt op de markt was (of in handen van reviewers).

Tevens zie ik dat ze 233kW als maximum snelheid aanmerken, ook dat heb ik al sneller gezien op foto's in dit forum en op feestboek. Zelfs ikzelf heb al meer dan 233 aangeraakt de laatste dagen.

Ook staat op die website een snelweg verbruik van 199Wh/km. Nou ik kan toch uit praktijkervaring zeggen dat dat met hun condities toch echt meer rond de 160Wh/km ligt. Dus nee. Ev-database is leuk voor een soort overzicht, maar absoluut niet bron van betrouwbare informatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Dartlink op 14-05-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Dartlink schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:02:
[...]

Die website merk ik op als onbetrouwbaar, die site had al verbruikscijfers voor de auto uberhaupt op de markt was (of in handen van reviewers).

Tevens zie ik dat ze 233kW als maximum snelheid aanmerken, ook dat heb ik al sneller gezien op foto's in dit forum en op feestboek. Zelfs ikzelf heb al meer dan 233 aangeraakt de laatste dagen.

Ook staat op die website een snelweg verbruik van 199Wh/km. Nou ik kan toch uit praktijkervaring zeggen dat dat met hun condities toch echt meer rond de 160Wh/km ligt. Dus nee. Ev-database is leuk voor een soort overzicht, maar absoluut niet bron van betrouwbare informatie.
De info op deze site klopt inderdaad niet altijd.

Naar aanleiding van een Duitse en Engelse rangetest op YouTube heb ik laatst eens zitten rekenen.
Ik kwam toen ook op een netto capaciteit van 72,5 of 72,6 uit.

Iets positiefs wat in dit verband nog wel kan melden. Bij een akku degradatietest van een e niro vertelde de tester dat hij dacht dat de software degradatie verborg/verminderde door een groter deel van de bruto akkucapaciteit vrij te geven.

Helaas kijk het al weer een tijdje geleden dat ik dit heb gezien en kijk ik te veel ev filmpjes op YouTube om deze terug te vinden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phusebox
Nog twee foto's, en twee vragen:

- hoe krijg ik in Android Auto de Google Assistent in Nederlands ipv Engels? Thuis is alles gewoon Nederlands op de hubs etc.
- hoe zorg ik ervoor dat ie berichtje voorleest via de speakers van de auto ipv mijn telefoon bij Android Auto?

Oh ja remote climate werkt bij mij nog steeds niet. Auto heeft in de zon gestaan en kwartier de airco aangehad, zogenaamd, maakt echt geen verschil volgens mij. Heb wel alle updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTtANUEtfpKzChVMom1eRNSi6NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMRUhIVZf6d8ywybnEmn5ldM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfFA0S_ufxKeq50dGyFVzmwj14I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIOyPoGqFzSsMbk5FjPSBXoT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 14-05-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:10:

- hoe krijg ik in Android Auto de Google Assistent in Nederlands ipv Engels? Thuis is alles gewoon Nederlands op de hubs etc.
- hoe zorg ik ervoor dat ie berichtje voorleest via de speakers van de auto ipv mijn telefoon bij Android Auto?

Oh ja remote climate werkt bij mij nog steeds niet. Auto heeft in de zon gestaan en kwartier de airco aangehad, zogenaamd, maakt echt geen verschil volgens mij. Heb wel alle updates.

Hmmm, merkte ik vanmiddag ook. Bericht: [alarm] Klimaatregeling niet beschikbaar.
Terwijl de opdracht naar mijn auto wel succesvol was verzonden.

Toffe auto trouwens 👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toffe auto, eerste echte indruk?

Remote Climate werkt ook bij mij niet, had het gepland in de ochtend, stap in de auto en had het gevoel alsof er helemaal niks gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Toffe auto, eerste echte indruk?

Remote Climate werkt ook bij mij niet, had het gepland in de ochtend, stap in de auto en had het gevoel alsof er helemaal niks gebeurd was.
Korte eerste indruk, rijdt goed, alsof je zweeft over de weg. Heerlijk rustig rijden.

Pong pong geluidje nog steeds irritant ;) Alle hoogglans delen super gevoelig voor krassen, ook al zijn deze nu gecoat aan binnen en buitenkant.

Audio klinkt prima, gek genoeg met DAB+ meer bas ervaren dan via Spotify. Nog wat mee spelen de komende weken.

Auto is groter dan ik me herinner van de proefritten 😮

Heb nog niet de kans gehad om echt een uitgebreide eerste indruk te geven.

Helaas heeft de detailer wel twee kleine deukjes in het dak ontdekt waarvoor de auto terug zal moeten. Al met de dealer besproken dat ze dit oplossen als de trekhaak er is. Hopelijk een kwestie van uitdeuken zonder verdere schade. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]
Meteen de prijs betaald voor parkeren in de buurt van bomen, niet eens er onder...

Heb vanavond de auto al kunnen foamen en wassen vanwege het feit dat de hele auto vol zat met honingdauw.

De keramische coating heeft zich al bewezen, weer super smooth na een wasbeurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:42:
[...]

Alle hoogglans delen super gevoelig voor krassen, ook al zijn deze nu gecoat aan binnen en buitenkant.
Coating zal krassen niet tegenhouden als ondergrond extreem zacht is (koffer klep licht balk). Leg daar Xpel op (heb ik ook gedaan). Ben je er meteen vanaf.

Blij dat je m’n tips ter hande genomen hebt. Dit scheelt je veel lak ellende zoals een aantal hier gehad hebben. Ik kan het alleen maar adviseren om te doen. Het is de prijs op die 4 jaar stand tijd meer dan waard (zeker als je omrekent naar bedrag per maand vs wasstraat kosten).

Ze hebben mooi werk afgeleverd. Veel rijplezier gewenst na het lange wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:21:
[...]

Coating zal krassen niet tegenhouden als ondergrond extreem zacht is (koffer klep licht balk). Leg daar Xpel op (heb ik ook gedaan). Ben je er meteen vanaf.

Blij dat je m’n tips ter hande genomen hebt. Dit scheelt je veel lak ellende zoals een aantal hier gehad hebben. Ik kan het alleen maar adviseren om te doen. Het is de prijs op die 4 jaar stand tijd meer dan waard (zeker als je omrekent naar bedrag per maand vs wasstraat kosten).

Ze hebben mooi werk afgeleverd. Veel rijplezier gewenst na het lange wachten!
Ok, maar eens even op zoek naar iemand die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:59
Phusebox schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:42:
[...]

Pong pong geluidje nog steeds irritant ;)
VESS Zekering voorzien van een schakelaar en wanneer nodig aanzetten (of juist uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
grotegok schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:13:
[...]

VESS Zekering voorzien van een schakelaar en wanneer nodig aanzetten (of juist uitzetten)
Als leek wil dat eens in Nijntje taal uitleggen? En wat bereik je ermee? Ga ervan uit dat geluidje betreft voor het achteruitrijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat voor matten hebben jullie trouwens in de auto, ik meen dat mensen hier zeiden standaard, geen velours. Dus ik had een set velours matten besteld, maar in de auto ligt ook velours. Volgens het label op de matten.

Dus nu heb ik een set dubbel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Hoe prijzig is de Xpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hele auto? Richting 5000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:44
Phusebox schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:01:
Wat voor matten hebben jullie trouwens in de auto, ik meen dat mensen hier zeiden standaard, geen velours. Dus ik had een set velours matten besteld, maar in de auto ligt ook velours. Volgens het label op de matten.

Dus nu heb ik een set dubbel... :X
Setje extra matten is nooit weg. Had mijn huidige wagen net toen ik bij een snelle rijderswissel terug van vakantie op een Belgische parkeerplaats kauwgom onder mijn schoen kreeg. Die mat kon ik dus weggooien daarna.

Oprechte vraag: ben je wel blij met je auto? In elke post lijkt bijna wel iets bozigs te zitten. :(:)

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 15-05-2022 11:55 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Hele auto? Richting 5000 euro.
Wtf dat had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 20:57
MrBlueEyes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:11:
[...]

[...]

De locatie zou dus aan de rechterkant moeten zijn (https://shop.global.nl/proclip-kia-ev6-22-angled-mount.html). Dat lijkt mij goed te doen. Maar ik krijg hem daar niet aangesloten helaas. Hij klikt bij mij alleen links van de alarmlichten knop vast. Erg raar. Daar klikt hij meteen helemaal vast, terwijl aan de rechterkant de bovenkant niet vast komt te zitten, wat je ook doet. Blijkbaar net een mm verschil ofzo.

Ik heb nu maar een algemene oplader besteld voor op de ventilatie roosters, hopelijk zit die ook goed.
Ik heb al jaren Brodit houders, zitten altijd goed, maar hier werkt hij niet. Ja alleen aan de linkerkant, erg raar.
ik heb hem gisteren kunnen installeren aan de rechterkant. Eerst de bovenkant (maar die ging niet vast), toen onderkant. Daarna met duimen tussen de rooster om de bovenkant aan te drukken en toen hoorde ik ineens een soort klik en toen zat ie vast. Dus zat niet 123 vast maar past wel gewoon, nu niet meer los te krijgen.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:43
DaMenaz schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Setje extra matten is nooit weg. Had mijn huidige wagen net toen ik bij een snelle rijderswissel terug van vakantie op een Belgische parkeerplaats kauwgom onder mijn schoen kreeg. Die mat kon ik dus weggooien daarna.

Oprechte vraag: ben je wel blij met je auto? In elke post lijkt bijna wel iets bozigs te zitten. :(:)
Laat me je kennismaken met het fenomeen @Phusebox

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:51:
[...]
Ik ben niet "bozig" maar kritisch ;)

Maar heel blij hoor, voor het allergrootste deel, er zijn wat dingetjes (die ik wist) die ik minder vind. Vooral de hoogglans zwarte delen aan de binnenkant storen me nu het meest :) maar dat is vooral mierenneuken over iets wat ik al had kunnen weten.

Maar als dat dan het grootste probleem is. In de winter zie je daar toch niks van :+

Eerste paar dagen ga je toch dingen vergelijken en je bent zo gewend aan een andere auto dat je nog even moet acclimatiseren. Voor mij is dat wel gelukt inmiddels, mijn vrouw moet nog wat meer wennen aan alle toeters en bellen. Maar goed dat we niet de GT-Line hebben 8)

Rijdt heerlijk en ziet er prachtig uit. Erg blij met de kleur ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Laat me je kennismaken met het fenomeen @Phusebox
Tja als ik 50+ k over moet maken mag ik best een beetje kritisch zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
sQuare schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:49:
[...]

ik heb hem gisteren kunnen installeren aan de rechterkant. Eerst de bovenkant (maar die ging niet vast), toen onderkant. Daarna met duimen tussen de rooster om de bovenkant aan te drukken en toen hoorde ik ineens een soort klik en toen zat ie vast. Dus zat niet 123 vast maar past wel gewoon, nu niet meer los te krijgen.
Dankje, ga ik ook nog een keer proberen dan. Ook al heb ik nu ook een draadloze oplader met zuignap op de midden console op het moment.

Pagina: 1 ... 147 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic