Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:05
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Ik heb het gevoel dat onze dealer alleen updates installeert als je er echt specifiek om vraagt. Paar weken geleden was ik bij de dealer "en er waren geen updates anders dan ik al had". En @stimpyrulez was er laatst en er waren toch ineens extra updates...

Zeker aangezien je infotainment ook niet is geüpdatet lijkt het me dat ze het niet hebben gedaan. Hoe lang was je je auto kwijt? Uurtje, twee uur of hele dag?
De hele dag voor de bandenwissel en de updates.
En ze hadden de A-stijl en de deurgrepen gemeld bij Kia die dus in aanmerking voor vervanging bleken te zijn.

Wanneer die vervangen gaan worden kan ik dus nogmaals aangeven dat de auto geüpdatet moet worden...
Toen ik er om vroeg gaven ze wel aan dat sowieso de verwarmingsupdate klaar stond, dikke kans dat dat dan de enige is die ze hebben uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Loei123 op 11-05-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 08:32
Loei123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:27:
[...]

De hele dag voor de bandenwissel en de updates.
En ze hadden de A-stijl en de deurgrepen gemeld bij Kia die dus in aanmerking voor vervanging bleken te zijn.

Wanneer die vervangen gaan worden kan ik dus nogmaals aangeven dat de auto geüpdatet moet worden...
Toen ik er om vroeg gaven ze wel aan dat sowieso de verwarmingsupdate klaar stond, dikke kans dat dat dan de enige is die ze hebben uitgevoerd.
De verwarmingsupdate is een systeemupdate, informatie daarover kun je niet terugvinden in het infotainmentsysteem. Of die update daadwerkelijk uitgevoerd is blijft dus gissen. Overigens zijn voor het infotainmentsysteem ook updates beschikbaar, daarvan is inderdaad de versie die Phusebox aanhaalt de meest recente versie. Deze zou je eventueel ook zelf kunnen updaten, link naar de update tool staat in de topicstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
mrbubble456 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:47:
[...]

De verwarmingsupdate is een systeemupdate, informatie daarover kun je niet terugvinden in het infotainmentsysteem. Of die update daadwerkelijk uitgevoerd is blijft dus gissen. Overigens zijn voor het infotainmentsysteem ook updates beschikbaar, daarvan is inderdaad de versie die Phusebox aanhaalt de meest recente versie. Deze zou je eventueel ook zelf kunnen updaten, link naar de update tool staat in de topicstart.
Maar als je auto bij de dealer brengt en die dat beloven, mag je ervanuit gaan dat ze ook infotainment update mijns inziens. Zeker aangezien veel leasemij's zeggen dat dat niet zelf mag, in ieder geval alle auto's die ik in het verleden heb gehad stond een dergelijke zin in het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Je krijgt een werkbon met daarin benoemd welke updates doorgevoerd zijn. Indien niet: ernaar vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Maar als je auto bij de dealer brengt en die dat beloven, mag je ervanuit gaan dat ze ook infotainment update mijns inziens. Zeker aangezien veel leasemij's zeggen dat dat niet zelf mag, in ieder geval alle auto's die ik in het verleden heb gehad stond een dergelijke zin in het contract.
Ik werd gebeld rond 15uur dat hij weer klaar stond (rond 10uur kreeg ik bericht van de app dat de motorkap nog openstond, dus blijkbaar rond die tijd begonnen).
Toen was er:
  • 2 updates uitgevoerd
  • banden opnieuw gebalanceerd
  • gekeken naar de midden sensor van de achterbank
  • naar de deurhendels gekeken
Ik kan niet oordelen of dit zo lang had moeten duren.
Neem aan dat de updates doorvoeren een stuk korter duurt dan een update van het infotainment (zal eerder een paar MB zijn zo's update t.o.v. GB's van het infotainment).

Wel vind ik het 'slecht' dat ze het infotainment niet standaard meenemen in de check.
Ik zou verwachten dat als ze de auto aansluiten aan de computer daar ook een bericht van krijgen.
En dan kan je het updaten van het infotainment gewoon aanzetten als de rest klaar is, dan is dat ook gedaan na 30min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:17
stimpyrulez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Ik werd gebeld rond 15uur dat hij weer klaar stond (rond 10uur kreeg ik bericht van de app dat de motorkap nog openstond, dus blijkbaar rond die tijd begonnen).
Toen was er:
  • 2 updates uitgevoerd
  • banden opnieuw gebalanceerd
  • gekeken naar de midden sensor van de achterbank
  • naar de deurhendels gekeken
Ik kan niet oordelen of dit zo lang had moeten duren.
Neem aan dat de updates doorvoeren een stuk korter duurt dan een update van het infotainment (zal eerder een paar MB zijn zo's update t.o.v. GB's van het infotainment).

Wel vind ik het 'slecht' dat ze het infotainment niet standaard meenemen in de check.
Ik zou verwachten dat als ze de auto aansluiten aan de computer daar ook een bericht van krijgen.
En dan kan je het updaten van het infotainment gewoon aanzetten als de rest klaar is, dan is dat ook gedaan na 30min.
Automensen zijn geen softwaremensen.
Tesla: battterij + software met wielen
Anderen: wielen met grote accu + software

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:57
Poulske schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:46:
Had gister een vreemd probleem, ik rij de parkeergarage uit komt er ineens in beeld, Verkeerde richting, draai veilig om. Terwijl ik toch echt op de goeie weghelft zat.
Melding geprobeerd weg te klikken met OK op het stuur maar kwam na een paar tellen dan weer terug.

Uiteindelijk de auto helemaal uitgezet en afgesloten met de sleutels zodat alles ook echt uit gaat. Zet de auto weer aan maar de melding komt direct weer terug. Uiteindelijk heb ik de navigatie moeten openen, zag dat ie zich snel ging herpositioneren. Toen bleef de melding weg, dus gelukkig redelijk eenvoudig opgelost.[Afbeelding]
Dit probleem heb ik ook al tweemaal gehad. Heel vervelend tijdens het rijden, maar inderdaad snel op te lossen na het openen van de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Wat mij betreft hoor de app van de auto ook een melding te geven dat de auto en infotainment van nieuwe softwareversies zijn voorzien.

Dan hoef ik zelf niet met codes op internet te zoeken of de dealer daadwerkelijk gedaan heeft wat ik vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Nou heb een half uur gereden in de auto en nog een minuutje of 20 met de instellingen gespeeld en ik heb al wat vragen (auto staat bij de detailer nu):

- De Kia Connect App zegt dat ik een pincode heb, maar ik heb er geen ingesteld? 0000 is het niet. Ik kreeg die vraag toen ik op het map/pin+auto icoontje klikte op de kaart. Ook geen idee wat het doet verder trouwens?
- Als ik iemand bel en Android Auto staat aan met navigatie dan toont het hele scherm de naam en het nummer van diegene die ik aan het bellen ben... kan dat uit of op het splitscreen? Navigatie is belangrijker lijkt me.
- Hoe ga je snel terug naar Android Auto zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:30:
Nou heb een half uur gereden in de auto...
*O*

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou heb een half uur gereden in de auto en nog een minuutje of 20 met de instellingen gespeeld en ik heb al wat vragen (auto staat bij de detailer nu):

- De Kia Connect App zegt dat ik een pincode heb, maar ik heb er geen ingesteld? 0000 is het niet. Ik kreeg die vraag toen ik op het map/pin+auto icoontje klikte op de kaart. Ook geen idee wat het doet verder trouwens?
Goeie vraag.
Is dat niet de code die naar je mailadres of zo is gestuurd?
Moet zeggen dat mijn dealer het meeste al had gedaan voor kia connect.
Ik had het toen (met hulp) binnen 10 min werkend.

Kan me wel herinneren dat hij toen zei dat het een x aantal minuten kon duren voordat het goed werkte.
- Als ik iemand bel en Android Auto staat aan met navigatie dan toont het hele scherm de naam en het nummer van diegene die ik aan het bellen ben... kan dat uit of op het splitscreen? Navigatie is belangrijker lijkt me.
Bellen via android auto i.p.v. via standaard systeem
- Hoe ga je snel terug naar Android Auto zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan?
Op de media knop drukken op de 'balk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Goeie vraag.
Is dat niet de code die naar je mailadres of zo is gestuurd?
Moet zeggen dat mijn dealer het meeste al had gedaan voor kia connect.
Ik had het toen (met hulp) binnen 10 min werkend.

Kan me wel herinneren dat hij toen zei dat het een x aantal minuten kon duren voordat het goed werkte.
Heb geen mail gehad?
Bellen via android auto i.p.v. via standaard systeem
Hmm ok, omslachtig :X
Op de media knop drukken op de 'balk'
Ja maar dan gaat ie naar Spotify en niet de actieve navigatie merkte ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

Peetman

Tjah....

Heeft iemand al eens geprobeerd om zowel een USB stick voor media als USB voor Carplay / Android Auto gelijktijdig aan te sluiten via een USB hubje? Ben benieuwd of het werkt, maar heb geen USB hub liggen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Peetman schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:37:
Heeft iemand al eens geprobeerd om zowel een USB stick voor media als USB voor Carplay / Android Auto gelijktijdig aan te sluiten via een USB hubje? Ben benieuwd of het werkt, maar heb geen USB hub liggen om te proberen.
Gedaan met een hub en de ottocast.
Kreeg toen de melding dat android auto niet wilde werken i.v.m. verkeerde kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Tja.. je zit in AA, dus dan moet je het daar ook starten.
Nu ga je dan blijkbaar uit AA naar telefoon stukje in de standaard software en wil je gaan bellen.
terwijl je dit dan via de AA menu naar telefoon gaat.
Denk ik net zoveel werk ;)
[...]

Ja maar dan gaat ie naar Spotify en niet de actieve navigatie merkte ik...
Meer dus wel naar AA.
Alleen als jij als laatste in spotify zat, gaat hij daar naar toe.
Onderin staat dan wellicht maps/iets anders.
Zo werkt AA nou eenmaal (en volgens mij CP ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53

Is dat niet gewoon de PIN van je telefoon? Anders geen idee.
Hmm, als ik mensen bel (via Android Auto) met Waze op de voorgrond blijft Waze gewoon op de voorgrond...
Ik start altijd bellen via voiceopdracht (Bel "naam").
Ik heb het sterretje van het instrumentenpaneel aan Android auto gekoppeld. Dan opent hij de laatste app die hij open had.

[ Voor 5% gewijzigd door pica op 11-05-2022 14:50 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pica schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Is dat niet gewoon de PIN van je telefoon? Anders geen idee.
Dat is lastig dan want heb een 6-cijferig PIN voor telefoon en de app pakt er maar vier maximaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:47:
[...]
Meer dus wel naar AA.
Alleen als jij als laatste in spotify zat, gaat hij daar naar toe.
Onderin staat dan wellicht maps/iets anders.
Zo werkt AA nou eenmaal (en volgens mij CP ook)
Ik zat gewoon in Maps, belde iemand, drukte op Media en toen kreeg ik Spotify groot in beeld. Ach ja even klungelen nog en wennen hoe alles werkt waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Wacht @Phusebox heeft eindelijk de auto? :P Dus toch niet aan een andere klant verkocht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 08:40
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:56:
Wacht @Phusebox heeft eindelijk de auto? :P Dus toch niet aan een andere klant verkocht? :+
Hahaha... ik dacht hetzelfde...

Gewoon even melden dat je een half uurtje gereden hebt is niet voldoende @Phusebox !!

Laat ons weten wat je van je auto vind.....etc...(toch)blij mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
EricEB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Hahaha... ik dacht hetzelfde...

Gewoon even melden dat je een half uurtje gereden hebt is niet voldoende @Phusebox !!

Laat ons weten wat je van je auto vind.....etc...(toch)blij mee?
Ik roep "Pics or it didn't happen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Dat is lastig dan want heb een 6-cijferig PIN voor telefoon en de app pakt er maar vier maximaal :D
De app zelf vroeg als het goed is bij aanmaken voor je account ook om een pincode. Waarna je hem direct kan omzetten naar biometriche beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:56:
Nou ik heb hem betaald en hij staat op mijn naam... maar de komende dagen staat ie bij de detailer Dus heb er maximaal een dik half uur ingezeten. Kan er nog niet veel over zeggen.

En pics... tja ongepoets, met vogelpoep en beschermfolie erop... niet echt iets wat je wil zien.

Oh ja, en het ging natuurlijk niet van een leien dakje; zie het leveringen topic: Phusebox in "Het KIA EV6 leveringen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:00:
[...]

De app zelf vroeg als het goed is bij aanmaken voor je account ook om een pincode. Waarna je hem direct kan omzetten naar biometriche beveiliging.
Heb hem gereset inmiddels, maar ik pak altijd dezelfde pincode voor zoiets maar werkte niet. Hij zei ook elke keer; 4 attempts remaining, wat gek is als ik het al 4x fout heb gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Nou ik heb hem betaald en hij staat op mijn naam... maar de komende dagen staat ie bij de detailer Dus heb er maximaal een dik half uur ingezeten. Kan er nog niet veel over zeggen.

En pics... tja ongepoets, met vogelpoep en beschermfolie erop... niet echt iets wat je wil zien.

Oh ja, en het ging natuurlijk niet van een leien dakje; zie het leveringen topic: Phusebox in "Het KIA EV6 leveringen topic"
Ik kijk uit naar je ervaringen!
Welke kleur heb je gekregen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Ik kijk uit naar je ervaringen!
Welke kleur heb je gekregen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok1qx1nUTDvtciRdMHvGSNhQ6io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7iv0c7XzFhj8bZSqANGRtO11.png?f=fotoalbum_large

Ik had eigenlijk blauw besteld, maar goed dit is ook ok. :+

(grapje he)

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 11-05-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

(grapje he)
Mooie kleur en ook een gepersonaliseerde nummerplaat _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Oh wauw :+ Nouja hopelijk vanaf nu van de vage problemen verlost! :D Ook voorzien van alle updates? mits je dealer niet dezelfde grappen als bij @Loei123 en mijzelf uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Heb hem gereset inmiddels, maar ik pak altijd dezelfde pincode voor zoiets maar werkte niet. Hij zei ook elke keer; 4 attempts remaining, wat gek is als ik het al 4x fout heb gedaan :?
Maar het werkt nu wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Oh wauw :+ Nouja hopelijk vanaf nu van de vage problemen verlost! :D Ook voorzien van alle updates? mits je dealer niet dezelfde grappen als bij @Loei123 en mijzelf uitvoert.
Ja, alle updates, althans ik kan alleen die van de multimedia checken en dat heb ik gedaan voor ik wegreed. Versie van 11 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Maar het werkt nu wel dus?
Jep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Heuuuj, hopelijk is ie vrijdagmiddag klaar, kun je mooi toeren dit weekend! Dat alles nu van een leien dakje mag gaan voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
....
Je kan in de instellingen het ster-symbool (op het stuur én op het climate/nav bedieningselement) instellen om direct naar telefoon-weergave te gaan. Weet de exacte plek in de instellingen niet meer, kan ik eventueel vanavond voor je nagaan!

[ Voor 11% gewijzigd door roelwillems op 11-05-2022 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:54:
[...]

Ik zat gewoon in Maps, belde iemand, drukte op Media en toen kreeg ik Spotify groot in beeld. Ach ja even klungelen nog en wennen hoe alles werkt waarschijnlijk.
Als je in Android Auto zit...lang spraakknop indrukken krijg je de google assistent. Kort indrukken spraak assistent van auto. Dus bellen via AA is toch niet zo'n probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Dat zal wel meevallen, aangezien wij dezelfde dealer hebben en @Phusebox niet vermoed ik. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Loei123 op 11-05-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 17-09 16:28
roelwillems schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Je kan in de instellingen het ster-symbool (op het stuur én op het climate/nav bedieningselement) instellen om direct naar telefoon-weergave te gaan. Weet de exacte plek in de instellingen niet meer, kan ik eventueel vanavond voor je nagaan!
Die op het stuur toch niet? Op het climate/nav bedieningselement heb ik hem idd wel verwezen naar Android Auto/telefoon-weergave, maar zover ik weet kon dat niet met de ster op het stuur.

[ Voor 16% gewijzigd door DaLass op 11-05-2022 16:04 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oh ja, nog een dingetje, en daar wist de dealer dus ook geen antwoord op. Er werd hier eerder gesproken over Kia Connected Services dat die verlopen na een jaar en onderhoud pas over 2 jaar of 30.000 km is. Maar dat zelfde geldt voor de pechhulp.

Dus je moet toch elk jaar voor een beurt gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
DaLass schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Die op het stuur toch niet? Op het climate/nav bedieningselement heb ik hem idd wel verwezen naar Android Auto/telefoon-weergave, maar zover ik weet kon dat niet met de ster op het stuur.
Zou het even moet nagaan. Ik heb op het stuur de ster ingesteld om terug te gaan naar regulier Kia Nav en de Modus button naar telefoon-weergave maar dat zou ook omgekeerd kunnen zijn. Er zitten verschillen in wat je kan instellen qua configureerbare knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:10:
Oh ja, nog een dingetje, en daar wist de dealer dus ook geen antwoord op. Er werd hier eerder gesproken over Kia Connected Services dat die verlopen na een jaar en onderhoud pas over 2 jaar of 30.000 km is. Maar dat zelfde geldt voor de pechhulp.

Ik zou verwachten dat juist de dealer hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:10:

Daar is ook al antwoord op geweest dat het 2 jaar geldig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Daar is ook al antwoord op geweest dat het 2 jaar geldig blijft.
Officieel? Linkje?

Want op de hardcopy die ik heb gekregen staat een einddatum volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Officieel? Linkje?

Hardcopy is al een jaar oud? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Laatst online: 19-09 19:28
Wat ik in de brochure op bladzijde 20 terugvind is dat het voor 7 jaar geldig zou zijn voor de EV6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQK2KvJQ8_zjz9R8tB5_eOYSeIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLoOC3WFBfIJcr69TRZ52vym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:23:
Wat mij betreft hoor de app van de auto ook een melding te geven dat de auto en infotainment van nieuwe softwareversies zijn voorzien.

Dan hoef ik zelf niet met codes op internet te zoeken of de dealer daadwerkelijk gedaan heeft wat ik vraag...
Of de werkbon checken die je hoort te krijgen en controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
alwinus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Als je in Android Auto zit...lang spraakknop indrukken krijg je de google assistent. Kort indrukken spraak assistent van auto. Dus bellen via AA is toch niet zo'n probleem ;)
Wist ik nie!
Weer wat geleerd ;)
(dacht dat het niet werkte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Munro Live Kia EV6 op de brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
king_dude schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Of de werkbon checken die je hoort te krijgen en controleren..
Die krijg ik aan het eind van de dag wanneer ik de auto ophaal en ook echt weer nodig heb, schiet ik niet zo veel mee op behalve meteen een afspraak plannen wat nu ook nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:38:
[...]

Die krijg ik aan het eind van de dag wanneer ik de auto ophaal en ook echt weer nodig heb, schiet ik niet zo veel mee op behalve meteen een afspraak plannen wat nu ook nog kan.
Maar daar doel ik niet op. Je wilde weten óf updates gedaan zijn, en legde een wens neer of dit ergens zichtbaar gemaakt kan worden in de software. Ik geef je alleen een alternatief/controlemiddel, zodat je niet in onzekerheid bent of het werk wel of niet gedaan is.

Hey ik probeer je alleen te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
king_dude schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:39:
[...]

Maar daar doel ik niet op. Je wilde weten óf updates gedaan zijn, en legde een wens neer of dit ergens zichtbaar gemaakt kan worden in de software. Ik geef je alleen een alternatief/controlemiddel, zodat je niet in onzekerheid bent of het werk wel of niet gedaan is.

Hey ik probeer je alleen te helpen!
Ja snap ik, maar als op de werkbon updates vermeld en dat bevat bijvoorbeeld alleen de verwarmingsupdate kan ik dus nog niet controleren of ze gedaan hebben wat ik vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
.. dan is je dealer een prutser, want hij hoort het wel te doen. Ik krijg ze netjes op de werkbon, en hoef dus nooit te twijfelen.

Je kunt wellicht zoals je aangaf een request indienen om de software aan te laten passen, en ik zeg niet dat ze het niet doen… maar de werkbon specificatie is toch iets makkelijker me dunkt ;)

Teruggaan en aantekening maken op je account dat je ze voortaan wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Officieel? Linkje?

In mijn onderhoudsboekje laatste bladzijde heb ik een sticker wanneer de onderhoudsbeurten moeten worden uitgevoerd. 30.000km of 2 jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
Zo effe wensen rommelen maar ik heb de dashcam opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyrURN9gJY3sSjJSdcAb2yGP_hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5KfFeyF2YDPi1CwDVffNHQy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXVdRRuTWllzMWMgzXLKdkRFPBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5OHQoOTJUVDlTBPKvottV6o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/firc2OkT51L7Rz10O6bFeSapxMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9W5VLE0iELMpE3v1z8gIQ8b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door De Ideale Man op 11-05-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:58:
[...]

In mijn onderhoudsboekje laatste bladzijde heb ik een sticker wanneer de onderhoudsbeurten moeten worden uitgevoerd. 30.000km of 2 jaar
Ja ik heb die sticker ook. En daar staat op dat je pechhulpservice over een jaar verloopt, of ja een jaar na tenaamstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Ideale Man schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:02:
[...]
welke connector heb je daar voor gekocht? En is dat een beetje zelf te doen?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

(grapje he)
Gefeliciteerd en hopelijk heel veel plezier ermee!

Nog twee vragen:
Heb je bij moeten betalen omdat de prijzen verhoogd zijn of heb je de prijs die op de koopovereenkomst staat betaald?
Wanneer had je hem gekocht? Ik 22 oktober bij Kerres en hij zou 1-2de week van juni geleverd worden. Volgens mij had jij hem later gekocht en je hebt hem al ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Wiliyama schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Nog twee vragen:
Heb je bij moeten betalen omdat de prijzen verhoogd zijn of heb je de prijs die op de koopovereenkomst staat betaald?
Wanneer had je hem gekocht? Ik 22 oktober bij Kerres en hij zou 1-2de week van juni geleverd worden. Volgens mij had jij hem later gekocht en je hebt hem al ontvangen.
Hij had hem in november besteld, ik krijg hem pas eind Mei (op de kade). Ook besteld in November.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Nog twee vragen:
Nee, gewoon de overeengekomen prijs betaald. Ze hebben er ook helemaal niks over gezegd.

Besteld eerste helft november. Plus RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lode Ver
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-07 17:53
Hey allemaal,

Ik ben van plan ren KIA EV6 te bestellen, ik ben op het moment aan het twijfelen tussen Earth met lounge pack en park assist en GT Line met park assist.

Wat zijn de verschillen tussen deze beide?

Ik las dat de GT line enkel de deurhandles naar buiten klikt? Heeft de earth line ook de mogelijkheid om de koffer op afstand open te doen? Nog enige andere verschillen naast uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 00:31
De Ideale Man schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:02:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De grote grijze plaat achter de spiegel kan ook los. Naar beneden schuiven en los klikken. Kun je daar het laatste stuk van de kabel achter verstoppen. Zie mijn eerdere post hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eigenlijk wel gek dat hier de widescreen Android Auto update nog niet is gereleased. Zou het een licentie issue zijn en dat ze die licentie wel voor de VS hebben maar niet voor Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ramtka schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:26:
[...]

De grote grijze plaat achter de spiegel kan ook los. Naar beneden schuiven en los klikken. Kun je daar het laatste stuk van de kabel achter verstoppen. Zie mijn eerdere post hierover
Ik durfde niet overal aan te trekken, maar alle kabel paste er wel achter. De connector past net achter het klepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
BlaTieBla schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:22:
[...]

welke connector heb je daar voor gekocht? En is dat een beetje zelf te doen?
Ja binnen een half uur ben je klaar. De connector heb ik gekocht bij Dongar in Amerika.

https://dongar.tech/products/hyundaikia

[ Voor 8% gewijzigd door De Ideale Man op 11-05-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:03:
Eigenlijk wel gek dat hier de widescreen Android Auto update nog niet is gereleased. Zou het een licentie issue zijn en dat ze die licentie wel voor de VS hebben maar niet voor Europa?
Ja inderdaad en bij ons was Kia ev6 al eerder gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neel
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:21
@Lode Ver
De KIA-verdeler vertelde mij dat je een "earth" met dezelfde opties kan voorzien als een GT-line, .. op het uiterlijk na. De stoelen zijn ook anders. Je kan bij een 'earth' van de andere kant wel uit meer kleuren kiezen. Om die reden ben ik voor die 'earth' gegaan. Dat open dak moest ook niet voor mij. Ik heb de 3 packs gekozen. Die automatische opening en sluiting van kofferklep en de automatisch uit- en inklapbare deurklinken zitten in het 'lounge pack' (vlgs de folder althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Ideale Man schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:30:
[...]

Ja binnen een half uur ben je klaar. De connector heb ik gekocht bij Dongar in Amerika.

Bah. Currently unavailable (op de eigen site en op amazon).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:30:
[...]

Maar deze werkt niet als de auto uit staat toch? Bijvoorbeeld voor parking mode van een dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 22:13
Phusebox schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:46:
[...]

Maar deze werkt niet als de auto uit staat toch? Bijvoorbeeld voor parking mode van een dashcam.
Klopt, dashcam gaat aan als auto (of elektrische systemen) aangaan. Of je moet een batterij in je dashcam hebben, los daarvan, uit persoonlijke ervaringen is een parkeermodus op een dashcam nutteloos: altijd een false positive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 22:13
Op hoeveel hebben jullie de limiet voor AC-charging gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:19:
Ik heb beide op 80% gezet nu. 100% heb ik nagenoeg nooit nodig, doe ik wel 1x per maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_J_
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Hey allemaal,
vraagje voor de Belgische experten.
Ik rij nu met een MY lease maar ga wisselen van werkgever en kan geen MY meer selecteren.
De EV6 bevalt mij erg goed, heb eens kort test gereden.
Ik ben vergeten te vragen aan de dealer wat nu eigenlijk het verschil is tussen de earth full option en de GT line full option.
Ik vind dit niet meteen terug na dit zo te configureren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Flips schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:14:
Voor wat betreft de dakdragers voor de GT line zit ik met dezelfde vraag. Ik heb deze bij Thule neergelegd en kreeg vrijwel direct onderstaand antwoord
Goeiemorgen,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Momenteel is er nog geen datum beschikbaar voor de ontwikkeling van een dakdrager voor uw wagen.
U kunt inderdaad wel de dakdragers gebruiken voor die Kia EV 6 met een gewoon dak, mits u het dak gesloten houdt.

Image_2022-05-10_10-40-52.png

https://www2.thule.com/nl...?c=roof+racks&q=9mxo5av9K

Mocht u hierover nog vragen hebben, aarzel zeker niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groet
Phoëbe
Ja, dat is precies wat ik in alle forums tegen kom. Er is wel iemand die dit gedaan heeft maar die komt niet ,met de juiste foto's.
Ik ben vooral benieuwd of de voetjes op het glas komen, dat lijkt me niet fijn.
Als het alleen over het niet openen van het dak gaat.... juiste zekering eruit (even overleggen met de dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Poulske schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:46:
Had gister een vreemd probleem, ik rij de parkeergarage uit komt er ineens in beeld, Verkeerde richting, draai veilig om. Terwijl ik toch echt op de goeie weghelft zat.
Melding geprobeerd weg te klikken met OK op het stuur maar kwam na een paar tellen dan weer terug.

Uiteindelijk de auto helemaal uitgezet en afgesloten met de sleutels zodat alles ook echt uit gaat. Zet de auto weer aan maar de melding komt direct weer terug. Uiteindelijk heb ik de navigatie moeten openen, zag dat ie zich snel ging herpositioneren. Toen bleef de melding weg, dus gelukkig redelijk eenvoudig opgelost.[Afbeelding]
Zal aan de dag liggen, had ik gisteren ook. Dacht tegen het verkeer in te rijden maar gezien de geparkeerde auto's (richting) was het niet waar. Genegeerd, gaat dan wel weg uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Tolga07 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:19:
100% maar ik kan alleen openbaar laden en maak eigenlijk elke dag lange trips waarbij ik het nodig heb.

Als ik thuis kon laden zou ik 80 of 90% kiezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
P_J_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:32:
Hey allemaal,
vraagje voor de Belgische experten.
Ik rij nu met een MY lease maar ga wisselen van werkgever en kan geen MY meer selecteren.
De EV6 bevalt mij erg goed, heb eens kort test gereden.
Ik ben vergeten te vragen aan de dealer wat nu eigenlijk het verschil is tussen de earth full option en de GT line full option.
Ik vind dit niet meteen terug na dit zo te configureren.

Alvast bedankt!
Volgens mij idem aan NL: exterieur is iets anders.
Heb je een brochure mee gekregen? Daar staan alle standaard opties per model en extra pakketten netjes in vermeld. Geen idee qua prijsverschil trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Normaal op 90%, maar voor de vakantie heb ik het naar 100% gezet omdat niet helemaal duidelijk was hoe vaak we kunnen laden. Normaal laden we altijd thuis op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Dartlink schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:34:
[...]

100% maar ik kan alleen openbaar laden en maak eigenlijk elke dag lange trips waarbij ik het nodig heb.

Als ik thuis kon laden zou ik 80 of 90% kiezen denk ik.
Om welke reden zou je thuis niet volledig laden? Heeft het te maken met energiekosten of de batterij levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Mini-me schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Om welke reden zou je thuis niet volledig laden? Heeft het te maken met energiekosten of de batterij levensduur?
Omdat ik in mijn appartement niet kan opladen :+ De verhuurder wil (nog) geen laadpalen op onze privé parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Oh je bedoeld waarom thuis niet naar 100% in het algemeen. Onderbuikgevoel, en ik weet zeker dat ik thuis een plek zou hebben, wat ik hier met openbaar laden niet (altijd) heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaLass
Rethink schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Ja, dat is precies wat ik in alle forums tegen kom. Er is wel iemand die dit gedaan heeft maar die komt niet ,met de juiste foto's.
Ik ben vooral benieuwd of de voetjes op het glas komen, dat lijkt me niet fijn.
Als het alleen over het niet openen van het dak gaat.... juiste zekering eruit (even overleggen met de dealer).
Ik heb de dakdragers liggen, de juiste voetenset van Thule staat in bestelling. Zelf rij ik een Plus, maar als ik de set compleet heb mag iemand met een GTLine best even passen hoor. Regio Amersfoort.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Mini-me schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Beter voor de batterij om niet altijd naar de 100 te gaan. Dus ja batterij onderhoud. Zo is altijd snelladen ook nadelig voor levensduur batterij (degradeert sneller)

Thuis doe ik tot 90% en DC staat op 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
alwinus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Beter voor de batterij om niet altijd naar de 100 te gaan. Dus ja batterij onderhoud. Zo is altijd snelladen ook nadelig voor levensduur batterij (degradeert sneller)

Thuis doe ik tot 90% en DC staat op 80%
Ik begrijp dat niet goed. De stroom die uiteindelijk naar de accucellen stroomt is toch altijd DC. Is het dan qua degradatie minder schadelijk om bij AC laden tot 90% te gaan dan bij DC laden? Het is geen kritiek..maar misschien zit er wel verschil in.
Zelf ben ik van plan als ik over een maand de auto krijg om de range misschien wel tussen de 30 en 70 % te houden als dat voldoende is voor het dagelijks gebruik. En misschien ook met 1 fase te laden en indien nodig met 3 fase. Dit alles om de levensduur van de accu te verlengen.
Wat denken jullie hierover? Of is het onzin?
(p.s. misschien wil de auto wel 15 jaar houden als hij voor de rest lang meegaat)

[ Voor 26% gewijzigd door Wiliyama op 12-05-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Wiliyama schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Ik begrijp dat niet goed. De stroom die uiteindelijk naar de accucellen stroomt is toch altijd DC. Is het dan qua degradatie minder schadelijk om bij AC laden tot 90% te gaan dan bij DC laden? Het is geen kritiek..maar misschien zit er wel verschil in.
Als je zou DC laden op 11 KW maakt het waarschijnlijk niks uit. Maar aangezien DC laden met 10-20x grotere stroomsterktes gaat zit de extra degradatie met name daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_J_
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Mini-me schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Volgens mij idem aan NL: exterieur is iets anders.
Heb je een brochure mee gekregen? Daar staan alle standaard opties per model en extra pakketten netjes in vermeld. Geen idee qua prijsverschil trouwens.
Maakt in prijs 1000€ verschil, enige verschil wat ik zie is vegan kunstleder vs vegan kunstleder met alcantara en bumpers beetje anders.
Zal denk ik nog eens terug moeten om detail verschil uitgelegd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Peetman schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Als je zou DC laden op 11 KW maakt het waarschijnlijk niks uit. Maar aangezien DC laden met 10-20x grotere stroomsterktes gaat zit de extra degradatie met name daarin.
Dus als alwinus hierboven schrijft dat hij bij DC laden maar tot 80% gaat om de batterij te beschermen tegen degradatie dan is het logisch om ook bij AC maar tot 80% te gaan en niet tot 90%.want daar zit dan geen verschil in. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wiliyama schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Naar mijn wetens wel.
Er komt AC uit de lader thuis en de omvormer in de auto maakt er DC van.

In sommige laden hebben ze DC thuis, dus ja, daar doet de omvormer dan niks (of is er wellicht uit).

Of tot 90% AC thuis slechter is dan 90% DC... tja..
Zoals eerder gezegd door @Peetman , bij een DC snellader ligt de stroomsterkte veel hoger.
Of dit echt slechter is voor je accu weet ik niet.

Aan de andere kant denk ik, de fabrikant zegt dat je (zelfs met DC snelladen) tot 100% kan laden.
Dus dan zal het wel moeten kunnen en veilig zijn.
Of je altijd tot 100% moet laden, tja... ik zou het niet doen.
Maar snelladen tot 80% bijv. is volgens mij prima te doen en zou ook gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
volgens mij heb ik precies dezelfde verlengkabel, maar ik krijg dat klepje echt niet dicht onderaan als ik dat probeer, want dan zit de stekker in de weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Wiliyama schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Dus als alwinus hierboven schrijft dat hij bij DC laden maar tot 80% gaat om de batterij te beschermen tegen degradatie dan is het logisch om ook bij AC maar tot 80% te gaan en niet tot 90%.want daar zit dan geen verschil in. Klopt dat?
Let wel, ik ben geen accuexpert. Dus ik doe aannames o.b.v. wat ik weet van elektrotechniek. Het BMS regelt naar welke cellen de stroom heengaat om op te laden. Bij 11 kW is dat makkelijker te sturen dan bij 200 kW want dat gaat veel sneller. Zie het als het vullen van 100 emmers water (de accucellen) met een tuinslang vs een brandslang. Als je emmers tot max 80% vult ipv 90% is het risico dat de emmer overstroomt een stukje kleiner.

Elke autofabrikant hanteert uit zichzelf al wat marge en het BMS bewaakt de boel. Maar waarom zou je altijd tot de max gaan als je het niet nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Peetman op 12-05-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:32
Vanaf welke spec heeft de EV6 de summon-optie met de sleutel?

YouTube: Kia EV6 Remote Park Summon

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:04:
Vanaf welke spec heeft de EV6 de summon-optie met de sleutel?

YouTube: Kia EV6 Remote Park Summon
GT-Line.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
Work in Progress...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRCIZFfbJzd7pe-R8G5vT1m7hJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTDptJcDQjMMejmko3Sh1hDm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wanneer klaar? Zaterdag pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ja klopt alleen moet Kia die update nog in Europa uitbrengen. In de VS is het er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:45:
[...]

Wanneer klaar? Zaterdag pas?
Waarschijnlijk, hopelijk niet later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
P_J_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Maakt in prijs 1000€ verschil, enige verschil wat ik zie is vegan kunstleder vs vegan kunstleder met alcantara en bumpers beetje anders.
Zal denk ik nog eens terug moeten om detail verschil uitgelegd te krijgen
Nog een verschil: de Earth versie kan alleen met dynamische pinkers en adaptieve koplampen worden uitgevoerd in het premium pack, dan moet je ook Meridian sound system nemen. Op de GT-Line kun je die laatste als optie krijgen. Prijsverschil van 3300 tussen de basisversies is dan kleiner dan de som van de drie packets (met prijzen van februari dit jaar, misschien is het sinds de prijsverhoging anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
1Mark schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:43:
[...]

volgens mij heb ik precies dezelfde verlengkabel, maar ik krijg dat klepje echt niet dicht onderaan als ik dat probeer, want dan zit de stekker in de weg
Idem hier. Vandaar boven mij stuur langs. Bevalt overigens prima, want je ziet verder niets. Is een flatcable, dus niet lelijk. De obd met lampjes is richting passagier gericht, maar is ook klein en niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
king_dude schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Idem hier. Vandaar boven mij stuur langs. Bevalt overigens prima, want je ziet verder niets. Is een flatcable, dus niet lelijk. De obd met lampjes is richting passagier gericht, maar is ook klein en niet storend.
Vreemd. Is dat bij verschillende type dan anders? ik heb een 77kW RWD plus. Bij kan OBD-dongle + kabel er met gemak in. Klep kan makkelijk dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyE4tzvikrX3zVuMAqugJzrpIdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4V0WWWxoBU2kpbFKmWcS6A0.jpg?f=fotoalbum_large Schakelaar kan door de gaten waarmee je het dekseltje opentrekt.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
DaLass schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Ik heb de dakdragers liggen, de juiste voetenset van Thule staat in bestelling. Zelf rij ik een Plus, maar als ik de set compleet heb mag iemand met een GTLine best even passen hoor. Regio Amersfoort.
Top! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Waar heb je trouwens de voeten besteld? Ook ik heb de 172cm wines al liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Rethink schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Top! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Waar heb je trouwens de voeten besteld? Ook ik heb de 172cm wines al liggen.
offtopic:
De voeten had ik al bij de bars. Setje wat op de voetenset/kit na perfect is voor de EV6. :)
Ik heb dus alleen de EV6 specifieke kit in bestelling bij de lokale automat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDBU1k-AoLz5mOL1Ts8t817xf94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRoq6SotsdGShYwmWpfvDjKR.jpg?f=fotoalbum_large

Even een foto van mijn mobiele kantoor (samsung Z fold 3) op deze manier kan ik mooi gebruik maken van de mobiele versie van ABRP. Hoe kan ik nu zorgdragen dat de aanwijzingen via BT gaat? In de app zie ik geen instelling daarvoor. Iemand een idee?
Foto is trouwens gemaakt door de passagier met een iPhone

[ Voor 4% gewijzigd door jefjef op 12-05-2022 21:44 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic