Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 19:18
als je nu een ev6 bestelt, heb je dan de my22 versie besteld, of de my23 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

my22 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06
huCks schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:48:
als je nu een ev6 bestelt, heb je dan de my22 versie besteld, of de my23 versie?
Mij lijkt MY23, want die productie switch maken ze al halverwege het jaar. Geloof niet dat er iets anders is overigens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10
Als je vandaag bestelt en je bestelt geen auto die al op voorhand besteld is door de dealer dan krijg je (denk ik) sowieso een MY23, want Kia heeft vaak halverwege het jaar de nieuwe MY gereed voor daadwerkelijk productie. Gezien de huidige levertijden ruim een half jaar overschrijden kun je wel stellen dat je dan een MY23 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 19:52
De Ideale Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik gevraagd. Het is 30.000km of na 2 jaar.
Correct, Kia Arnhem gaf aan dat dit probleem ook al bij diesels speelde en opgelost is door het op 2 jaar te zetten. Meteen met de disclaimer erbij dat een EV echt harder banden slijt en het echt verstandig is om geen twee jaar te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Correct, Kia Arnhem gaf aan dat dit probleem ook al bij diesels speelde en opgelost is door het op 2 jaar te zetten. Meteen met de disclaimer erbij dat een EV echt harder banden slijt en het echt verstandig is om geen twee jaar te wachten.
Mag toch hopen dat je banden wel 30.000 km mee gaan?
Ik rij nu 60.000 met dezelfde banden en dan vallen ze nog ruim binnen de marge als ik ze laat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Ik rij nu 60.000 met dezelfde banden en dan vallen ze nog ruim binnen de marge als ik ze laat vervangen.
Van de eerste beurt naar de tweede beurt zit dan ook weer 30.000 km. Als ze bij eerste beurt goed genoeg zijn is het de vraag daarna weer 30.000 mee kunnen tot de volgende beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-04 09:24
JPoers83 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:31:
[...]

Onderweg aardig wat EV6en gespot. In de kleuren, zwart, zwart, antraciet, zwart, antraciet, zwart, zwart, zwart, grijs, en een witte...
Hollandser kan het bijna niet....tjee wat saai :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:36
Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Vergeet niet dat je een EV (gaat) rijdt met veel vermogen. Banden slijten hierdoor sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Vergeet niet dat je een EV (gaat) rijdt met veel vermogen. Banden slijten hierdoor sneller.
Snap ik maar 2x zo snel zou dus 30.000km zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06 10:54
Decal1981 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:46:
iemand die ook afwijking ziet tss auto en kia connect app, op 1 rit verbruik auto op +-15kWh/100km, in de app staat dan 13,06kWh/100km bij energieverbruik?
Alsook om de instellingen bij het gebruikersprofiel aan te passen krijg ik melding 502 bad gateway en kan ik via app nx aanpassen.
Die bad gateway melding krijg ik ook als ik het gebruikersprofiel probeer aan te passen. Alle andere functies incl op afstand climate control activeren en aanpassen van laad limieten werken wel perfect.

Zou even moeten nagaan of de auto zelf andere statistieken geeft aangaande verbruik.

In de app zie ik over de eerste ~300km 14.71 kWh/100km (11.92kWh/100km bij de laatste rit van 82km). Wat volgens mij heel behoorlijk is.

Rij overigens snelweg voornamelijk op regeneratie 0 en overige wegen op regeneratie Auto. “Rem” vaak bij met de linker flipper als het nodig is wat meer af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 15:47

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik ben een beetje lost in het hele regen verhaal.
Wat is nu wijsheid om welke stand te gebruiken?
Ik rij nu in Eco modus met regen 3 en gebruik de "normale" rem...niet de flippers..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

volgens mij zit er niet veel verschil in. Ik rijdt op Auto Regen stand 3. Volgens mij weinig verschil met i-pedal bijv. Bijremmen met linkerflipper in Auto regen. Gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 19:56
alwinus schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:04:
volgens mij zit er niet veel verschil in. Ik rijdt op Auto Regen stand 3. Volgens mij weinig verschil met i-pedal bijv. Bijremmen met linkerflipper in Auto regen. Gaat prima
Hoe werkt dat bijremmen met linkerflipper? Is dat met i-pedal rijden?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
roelwillems schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Die bad gateway melding krijg ik ook als ik het gebruikersprofiel probeer aan te passen. Alle andere functies incl op afstand climate control activeren en aanpassen van laad limieten werken wel perfect.

Zou even moeten nagaan of de auto zelf andere statistieken geeft aangaande verbruik.

In de app zie ik over de eerste ~300km 14.71 kWh/100km (11.92kWh/100km bij de laatste rit van 82km). Wat volgens mij heel behoorlijk is.

Rij overigens snelweg voornamelijk op regeneratie 0 en overige wegen op regeneratie Auto. “Rem” vaak bij met de linker flipper als het nodig is wat meer af te remmen.
Ier even melding van gemaakt via mail bij kia connect, bij account van mijn vrouw juist hetzelfde (kia proceed) bad gateway.

Bij totaal gemiddeld verbruik in de auto staat 15,1kWh/100km en in de app bij totaal gemiddelde staat dan 13,46kWh/100km, zie ik iets over het hoofd? Zou dit ook in theorie niet hetzelfde moeten zijn?

Ik rij voornamelijk altijd met ipedal en gewone wegen, geen snelweg, is wel een AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
--HOOLIE-- schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:55:
Ik ben een beetje lost in het hele regen verhaal.
Wat is nu wijsheid om welke stand te gebruiken?
Ik rij nu in Eco modus met regen 3 en gebruik de "normale" rem...niet de flippers..
Je hebt verschillende opties qua regenereren. P.s. zelf ben zelf ik ook nog aan het uitvinden wat goed werkt.

Maar in theorie zou je op de snelweg je regenereren zo veel mogelijk uit willen hebben staan.
Je gebruikt dan alle energie die je er in hebt gestopt om op snelheid te komen om door te rollen. Dat is altijd efficiënter dan dat je probeert wat energie terug te winnen door te regenereren (je kan nooit 100% van de energie die je nodig had om te versnellen weer terugwinnen met regenereren).

Binnen de bebouwde kom of op plekken waar je toch vaak echt moet afremmen (drempels/stoplichten/ander verkeer) is regenereren wel verstandig omdat je anders vaker de reguliere rem zou moeten gebruiken wat alleen maar verlies van energie is*.

Welke stand je gebruikt is verder vrij persoonlijk. Sterk regenereren is gunstig als je veel moet afremmen (eventueel zelfs tot stilstand) beperkt regenereren is juist weer handig als je slechts een klein beetje moet afremmen. Kortom, je wil dus maximaal regenereren om af te remmen maar zonder dat je daarna direct weer energie moet gebruiken om te versnellen.

Dus:
  • 70km/h -> regenereren naar 50km/h -> doorrijden met 50km/h = efficiënt.
  • 70km/h -> regenereren naar 35km/h -> optrekken naar 50km/h -> door rijden met 50km/h = niet zo efficiënt
Je kan hiervoor zelf de levels kiezen. Zelf vind ik de automatisch stand best prettig. Die kijkt naar snelheid en eventuele voorgangers en past daar regeneratie niveau op aan. Remt de voorganger veel af ga je ook sterker regenereren, rolt het allemaal lekker door dan regenereer je minder sterk.

Mocht meer afremmen nodig zijn kan dat door de linker flipper in gedrukt te houden (auto gaat dan zolang je de flipper ingedrukt houdt naar maximaal regenereren).

* Volgens mij regenereert de EV6 dat ook als je het reguliere rempedaal gebruikt dus dit is niet 100% juist en wellicht is mijn flipper techniek niet echt nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Waar word de energie voor gebruikt als je regenateerd? Komt dat terug in het accu pakket of voor wat anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:41
roelwillems schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:
[...]

* Volgens mij regenereert de EV6 dat ook als je het reguliere rempedaal gebruikt dus dit is niet 100% juist en wellicht is mijn flipper techniek niet echt nodig ;)
Als dat zo is, dan maakt die regeneratie stand dus niet veel uit voor de efficiëntie en is die voornamelijk voor rij-comfort en veiligheid (de auto begint al met remmen als je het stroompedaal loslaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Terug in je accu, waar anders kan je zo snel 100kW wegstoppen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dartlink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:40:
Terug in je accu, waar anders kan je zo snel 100kW wegstoppen? :P
Vandaar mijn vraag, dus dat zou dan in theorie ten goede moeten komen van de acceradius? Dus veel generen levert meer aceradius op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Als dat zo is, dan maakt die regeneratie stand dus niet veel uit voor de efficiëntie en is die voornamelijk voor rij-comfort en veiligheid (de auto begint al met remmen als je het stroompedaal loslaat).
Dat is zo, afhankelijk van de stand regenereert het rempedaal eerst voordat die echt gebruik maakt van de remmen. Daarom is het ook belangrijk om af en toe echt de rem te gebruiken vanwege roestvorming etc op de remmen als ze niet gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Vandaar mijn vraag, dus dat zou dan in theorie ten goede moeten komen van de acceradius? Dus veel generen levert meer aceradius op?
Niet altijd, hangt van de situatie af. Soms is uitdrijven gunstiger dan regenereren (en dus harder afremmen dan uitdrijven), bijvoorbeeld als je daarna weer moet optrekken.

Op de snelweg is stand 0 volgens mij meestal effectiever, maar YMMV (your mileage may vary).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En heeft iemand al eens een berekening gemaakt of ervaren hoeveel km’s je terug wint, Bv 10km extra kunnen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Joer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Zeker! Ik rij regelmatig een rit waarbij bijna 50% van de verbruikte energie ook weer geregenereerd wordt (binnenstad).

Maargoed als je afremt moet je ook weer op ging komen dus het is een wisselwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Niet altijd, hangt van de situatie af. Soms is uitdrijven gunstiger dan regenereren (en dus harder afremmen dan uitdrijven), bijvoorbeeld als je daarna weer moet optrekken.

Op de snelweg is stand 0 volgens mij meestal effectiever, maar YMMV (your mileage may vary).
Klopt helemaal! En dan in stand 0 zou je dus handmatig kunnen regenereren met je linker flipper, of zachtjes op je rempedaal. Hard op je rempedaal worden de "normale" remmen ook gebruikt. Dat verschil voel je wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
Joer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:48:
En heeft iemand al eens een berekening gemaakt of ervaren hoeveel km’s je terug wint, Bv 10km extra kunnen rijden?
In de connect app kun je zien hoeveel KwH er teruggewonnen is met Recuperatie. Maar pas op, recuperatie is alleen zinvol bij slim rijden. Bij de afrit 100km/u blijven rijden om op het laatste moment naar 0 km/h voor het stoplicht te gaan levert veel recuperatie op maar is niet zuinig. Anticiperen is echt zuinig rijden. Recupereren is (heel zwart wit gezien) eerder teveel snelheid gehouden. In de praktijk kun je niet helemaal 100% uitrollen, want op stand 0 verliest de auto maar heel weinig snelheid bij gas los, maar dat is wel het meest zuinig. Wat de gulden middenweg is bepaal je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:02:
[...]

In de connect app kun je zien hoeveel KwH er teruggewonnen is met Recuperatie. Maar pas op, recuperatie is alleen zinvol bij slim rijden. Bij de afrit 100km/u blijven rijden om op het laatste moment naar 0 km/h voor het stoplicht te gaan levert veel recuperatie op maar is niet zuinig. Anticiperen is echt zuinig rijden. Recupereren is (heel zwart wit gezien) eerder teveel snelheid gehouden. In de praktijk kun je niet helemaal 100% uitrollen, want op stand 0 verliest de auto maar heel weinig snelheid bij gas los, maar dat is wel het meest zuinig. Wat de gulden middenweg is bepaal je zelf.
Ben echt eens benieuwd, met mijn BMW als ik hem op ECO zet ontkoppelt ie echt alles en dan kan ik enorm ver uitrollen. De EV6 is een flink stuk zwaarder dus ben benieuwd of die kinetische energie compenseert voor de hogere (lucht)weerstand.

Ik laat hem nu al vaak 500/600 meter voor einde afrit uitrollen en dan moet je nog flink remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
Joer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:39:
Waar word de energie voor gebruikt als je regenateerd? Komt dat terug in het accu pakket of voor wat anders??
Een behoorlijk deel gaat terug naar de accu. Maar je hebt ook verlies is door warmte ontwikkeling. Je zal in de praktijk ergens tussen de 20% en 60%* van de energie die je er in hebt gestopt om te versnellen kunnen terugwinnen met regenereren.

* erg afhankelijk van de situatie uiteraard.
1Mark schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Er zit wel een verschil in regeneratie kracht lijkt het. Op de hoogste regeneratie stand kan je fors afremmen (of zelfs volledig afremmen op de i-pedal stand) waar je met het regulier rempedaal toch al snel de normale remmen gaat gebruiken (wat alleen maar verlies is).
Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Ben echt eens benieuwd, met mijn BMW als ik hem op ECO zet ontkoppelt ie echt alles en dan kan ik enorm ver uitrollen. De EV6 is een flink stuk zwaarder dus ben benieuwd of die kinetische energie compenseert voor de hogere (lucht)weerstand.

Ik laat hem nu al vaak 500/600 meter voor einde afrit uitrollen en dan moet je nog flink remmen.
Op stand 0 ontkoppeld de EV6 ook alles en rol je echt verbazingwekkend snel en soepel door. Geen idee hoe ver je kan uitrollen, maar de snelheid neemt verbazingwekkend langzaam af.

[ Voor 48% gewijzigd door roelwillems op 04-05-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik had laatst autoregen op de snelweg op 3 en smart cruise control aan. Haalde een verbruik van 14,9 KwH/100km (met AWD).

Ik vraag mij af of regen op 0 daar nog wat extra uit kan halen. Of bepaalt SCC dan alles en maakt het niet uit op welke stand die staat. het is echt zoeken naar de beste standen en ga liever niet te veel heen en weer lopen klooien. 1 stand en klaar zou het mooiste zijn ;) (voor mijn vriendin helemaal want die wil gewoon rijden en niet met allerlei regen standen bezig zijn :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:20
roelwillems schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:

Daarom hebben de MQB-modellen van VAG trommelremmen achter. Verhaal is dat achter bijna alles op de motor remt en schijven alleen maar zouden roesten.
Dat het goedkoper voor ze is, is vast bijzaak. 😬

Op mijn door mij geannuleerde Q4 van dik 60K zaten dus ook van die skere trommels achter. Geen gezicht.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
[...]

Vergeet niet dat EVs het vermogen beter overbrengen dan peutautos. Piepende of slippende banden komt bij EVs minder voor. Ook afremmen is gelijkmatiger ivm de recuperatie.
Slijtage valt echt alleszins mee bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
alwinus schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:19:
Ik had laatst autoregen op de snelweg op 3 en smart cruise control aan. Haalde een verbruik van 14,9 KwH/100km (met AWD).

Ik vraag mij af of regen op 0 daar nog wat extra uit kan halen. Of bepaalt SCC dan alles en maakt het niet uit op welke stand die staat. het is echt zoeken naar de beste standen en ga liever niet te veel heen en weer lopen klooien. 1 stand en klaar zou het mooiste zijn ;) (voor mijn vriendin helemaal want die wil gewoon rijden en niet met allerlei regen standen bezig zijn :+ )
Helemaal eens, mijn ritje op regen 0 (~80km voornamelijk snelweg, 100km/h aangehouden) heb ik 11.92kWh gehaald. Voor korte ritten ga ik niet heel bewust het regenereren bedienen (buiten voor rijcomfort) maar lange snelwegritten kan het best interessant zijn.

Het liefste zou ik een set en forget optie hebben. Auto regen die dan ook automatisch naar 0 regen gaat op de snelweg (tenzij de auto ziet dat remmen nodig is ivm remmende voorgangers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-05 11:21
roelwillems schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Een behoorlijk deel gaat terug naar de accu. Maar je hebt ook verlies is door warmte ontwikkeling. Je zal in de praktijk ergens tussen de 20% en 60%* van de energie die je er in hebt gestopt om te versnellen kunnen terugwinnen met regenereren.

* erg afhankelijk van de situatie uiteraard.

[...]

Er zit wel een verschil in regeneratie kracht lijkt het. Op de hoogste regeneratie stand kan je fors afremmen (of zelfs volledig afremmen op de i-pedal stand) waar je met het regulier rempedaal toch al snel de normale remmen gaat gebruiken (wat alleen maar verlies is).
Er word hier iedere keer gesproken over i-pedal, maar het is eigenlijk one pedaal drive dus 1 pedal. Het is waarschijnlijk de schuld van Apple met al zijn i producten :)

[...]

Op stand 0 ontkoppeld de EV6 ook alles en rol je echt verbazingwekkend snel en soepel door. Geen idee hoe ver je kan uitrollen, maar de snelheid neemt verbazingwekkend langzaam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-05 11:21
Er word hier iedere keer gesproken over i-pedal, maar het is eigenlijk one pedaal drive dus 1 pedal. Het is waarschijnlijk de schuld van Apple met al zijn i producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Electrocar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:39:
Kia noemt het zelf ook i-Pedal. Idd te veel naar Apple gekeken. “One pedal” zou inderdaad wel logischer zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door roelwillems op 04-05-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Voor wie 45 min naar YT wil kijken...

een aardig filmpje over een roadtrip van 1500 km door 5 landen.

opvallende high lights:
-gunstig verbruik
-wisselend snelladen
-batterij % winst in bergen door regeneratie
-prima slaapplek
-hele nacht kampeermodus incl verwarming trekt zeer weinig kw's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 19:18
als ik nu bestel:

(reactie van garage)
MY23 zal vooral betekenen dat er opties die in vele gevallen standaard genomen worden als standaard in de wagen zullen opgenomen worden. Verder zit er tussen de modeljaren geen verschil op een keuze van zwart of grijze interieur kleur na.
Jouw wagen zal een MY22 zijn, de MY23 zullen vanaf half juni opengesteld worden.

zit er effectief geen verschil tussen de my22 en my23?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:20
Hoe gaan jullie om met tassen/spullen/boodschappen in de kofferbak... bij mij rolt dat alle kanten op en dat is behoorlijk irritant plus dat het de zijkanten beschadigd.

Heb wat dingen voorbij zien komen maar nog niet de oplossing, iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:21:
Hoe gaan jullie om met tassen/spullen/boodschappen in de kofferbak... bij mij rolt dat alle kanten op en dat is behoorlijk irritant plus dat het de zijkanten beschadigd.

Rubberen mat, met kratje achterin? Zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Dartlink en die krat blijft echt op zn plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvPaAkV_a4jYbd5AgArcHE1TAh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jXL8lKvCi6esQVz37Fnapps.jpg?f=fotoalbum_large

Rubberen mat en een netje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10

De AH/Jumbo/Picnic komen het gewoon brengen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52

https://www.bol.com/nl/nl...al/9300000070633713/?s2a=

Ik ben wel benieuwd naar het eerder gelinkte netje; ik heb er ook 1 gekocht alleen die is veel te groot :P

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@sn0x0r Dat is ook een optie maar laatst even bij een tuincentrum geweest voor wat planten, die kun je leuk in een doosje zetten maar dan hoef je ze als je thuis bent niet meer poten... vooral met wat rontondes en nee dat is niet mijn rijstijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:27:
@Dartlink en die krat blijft echt op zn plaats?
Ik heb standaard voor het werk een Stanley koffer achterin liggen en die blijft behoorlijk goed op z'n plaats liggen. Daarnaast heb ik ook regelmatig een duikset a 40 kilo in de kofferbak liggen. En ook die blijft goed op de plaats :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
roelwillems schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Kia noemt het zelf ook i-Pedal. Idd te veel naar Apple gekeken. “One pedal” zou inderdaad wel logischer zijn.
Bij de EV6 is One Pedal Driving iets anders dan i-Pedal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Eens, overigens vind ik het erg handig dat beide opties er op zitten. Maar qua naamgeving is het niet super duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Franciesco schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:12:
[...]

De schatting is gebaseerd op mijn caravan: een Eriba Touring 530. Die is voor caravanbegrippen goed gestroomlijnd en niet heel groot. Daarnaast rijd ik op de snelweg met caravan meestal 90-95km/h wat een stuk lager is dan mijn solo snelheid op de snelweg. Die snelheid (90km/h) is overigens in Frankrijk ook de hoogst toegestane snelweg voor een combinatie met een toegestane maximale massa van 3500kg en meer. In Duitsland mag ik max 100km/h en daar houd ik mij dus normaal gesproken braaf aan. :)

Het verbruik van mijn huidige benzine auto gaat ongeveer 50% omhoog met caravan. En dan vergelijk ik de genoemde lagere caravansnelheid tegen solo met iets van 120km/h: 9 versus 6 liter/100km. Als ik uitga van 22kWh/100km voor solo met 120km/h dan zou dat 33kWh met caravan en 90km/h zijn.
Andere manier van inschatting: solo 90km/h met een verbruik van 17kWh/100km, en dan een ca 2x hoger verbruik met caravan geeft 34kWh/100km. Die factor 2 zie ik ook ongeveer bij mijn benzine auto.
Overigens zou het kunnen dat de caravan iets meer wegvalt bij de EV6 dan bij mij huidige lagere stationwagon. Dat zou het meerverbruik iets kunnen dempen.

Maar misschien schat ik het allemaal te rooskleurig in… time will tell.
Heb je inmiddels ervaring. Ik denk aan dezelfde combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-06 13:21
[...]

En het afremmen bij de RWD vaak alleen via de achterwielen plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
pica schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:35:
[...]

https://www.bol.com/nl/nl...al/9300000070633713/?s2a=

Ik ben wel benieuwd naar het eerder gelinkte netje; ik heb er ook 1 gekocht alleen die is veel te groot :P
Deze heb ik ook. Althans niet deze, maar dan van het merk Stayhold. Je hebt ze in verschillende maten, ik heb een S en een L. Je kunt ze recht plaatsen om bijvoorbeeld een kratje of een bigshopper, maar ook schuin als je meerdere spullen in de kofferbak hebt. Echt superfijn voor de EV6, niets schuift meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-06 17:08
mrbubble456 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Deze heb ik ook. Althans niet deze, maar dan van het merk Stayhold. Je hebt ze in verschillende maten, ik heb een S en een L. Je kunt ze recht plaatsen om bijvoorbeeld een kratje of een bigshopper, maar ook schuin als je meerdere spullen in de kofferbak hebt. Echt superfijn voor de EV6, niets schuift meer.
Ik heb overal aan de onderkant klittenband geplakt. Zo blijft alles op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De hele dag door België gereden. Geen 1 EV6 gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
De Ideale Man schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:02:
De hele dag door België gereden. Geen 1 EV6 gezien..
In België tot nu toe ook maar 2x een EV6 gezien. Je ziet ze daar nog niet zo vaak als hier in Nederland inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
alwinus schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:19:

SCC bepaalt wanneer aan alles zelf. Remt via af via regeneren.

Wel is het nuttig om op de snelweg regeneratie uit te zetten ivm drivability tijdens ingrijpen (lees: gas geven of scc uit schakelen).

- Na gas geven zal SCC (indien voor het aanzetten van SCC regen ingesteld is op 0) uitrollen naar de ingestelde km’s = veel prettiger dan abrupt remmen wanneer deze op 3 zou staan. Ook veiliger, omdat je remlicht niet aan gaat.

- Na uitschakelen SCC zal - indien regen vooraf op 0 stond - de auto niet direct abrupt remmen.
Ook dit is fijner (en veiliger!)

Slim rijden is idd key voor efficiëntie. Ik probeer altijd uit te rollen, en het laatste stukje zó te regenereren dat ik precies op stilstand uitkom. Dit werkt uiteraard alleen in de stad.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat ik dat als een sport zie om de kunst van het inschatten tot perfectie te verheffen!

Op snelweg is het efficient rijden vooral goed anticiperen op voorkomen van snelheid wisseling.
In de praktijk betekent dit (voor snelweg):
- Regenereren op 0
- scc op 3 blokjes (of 4 blokjes)
- sport stand

Hiermee is de SCC vergevingsgezind bij voor je invoegend verkeer, en reageert voldoende snel om niet een te groot gat te laten vallen indien iemand invoegt (op eco duurt het veel te lang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-06 22:11
dwarsdrijver schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:58:
[...]

Heb je inmiddels ervaring. Ik denk aan dezelfde combinatie
Helaas nog niet: oorspronkelijk zou de EV6 eind januari geleverd worden, nu is de hoop eind mei.
Waarschijnlijk net te laat voor mijn "voorjaars" vakantie. Maar het kan goed zijn dat ik toch een keer een proefrit met caravan ga maken om een beeld te krijgen van het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Een vraagje aan de trotse ev6 bezitters: hebben jullie het stopcontact onder de achterbank al draaiende gekregen? ik doe contact aan, klepje schuiven, blauw ledje, apparaat erin, niks... rood ledje.
mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Onderstaande kwam ik tegen voor de IONIQ 5. Met name het stuk over de precondtioning vind ik interessant.
In de afbeelding is o.a. te lezen dat het accupack +17 graden warmer gemaakt kan worden door 1 uur lang te pre-heaten. Wellicht gaat hetzelfde gelden voor de EV6?
Helaas staat er niks vermeld over het stroomverbruik van de pre-heating of pre-condtionering in het algemeen.

Ook lijkt de getoonde info te suggereren dat de (bestaande) wintermode alleen tot 0 graden verwarmd.Vandaar dat deze optie tot nu toe niks leek toe te voegen (want hoe vaak is je accupack kouder dan 0 graden?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMFW5QjemzIoHdk_4rvGcRcdNGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWZLNJq6ZMD4GTZTtb38u8L4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32

The Wizard

Moderator Mobile
huCks schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:19:

zit er effectief geen verschil tussen de my22 en my23?
Nee, alleen dat de warmtepomp geen optie meer is op de basis uitvoering.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Rethink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:01:
Een vraagje aan de trotse ev6 bezitters: hebben jullie het stopcontact onder de achterbank al draaiende gekregen? ik doe contact aan, klepje schuiven, blauw ledje, apparaat erin, niks... rood ledje.
mis ik iets?
Voor stopcontact binnen moet die aan-aan staan je auto. Dus zeg maar klaar om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
JPoers83 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Voor stopcontact binnen moet die aan-aan staan je auto. Dus zeg maar klaar om te rijden.
Thanks. Dat is ook wat ik doe. Mis ik iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Rethink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:41:
[...]

Geef het even tijd, ik moet soms ook een paar seconden wachten voor ie het doet.
En auto staat echt in ready stand? Batterij vol genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Een vraagje. Heeft er iemand ervaring met de nav app van Plugshare? Had wel al gelezen dat een hoop ev gebruikers ABRP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
De wintermodus van de Kia met de functie accutemp vooraf te verhogen, werkt deze wel of niet??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 05:30:
De wintermodus van de Kia met de functie accutemp vooraf te verhogen, werkt deze wel of niet??
In de winter als je accu onder nul graden is zou die moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 05:42:
[...]

In de winter als je accu onder nul graden is zou die moeten werken.
-10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Buitentemperatuur -10 of accu -10? Nogal een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Rethink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:41:
[...]

Heb je de v2l lager ingesteld als je Soc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:16:
[...]

Buitentemperatuur -10 of accu -10? Nogal een verschil.
Moet ik even mijn mail van Kia nakijken. Meende -10 accu. Maar twijfel nu. Mail staat ook wel in dit topic. Over uurtje ben ik op kantoor. Dan zoek ik het even snel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:33:
[...]

Moet ik even mijn mail van Kia nakijken. Meende -10 accu. Maar twijfel nu. Mail staat ook wel in dit topic. Over uurtje ben ik op kantoor. Dan zoek ik het even snel op :)
Ok, in dat geval hebben wij er niks aan :)

Meer Arctic mode dan Winter mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Wanneer mag de wintermode eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
xxander968 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:57:
Wanneer mag de wintermode eigenlijk uit?
Die kan altijd aan blijven toch? Boven de -10 graden doet het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Tolga07 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:01:
[...]

Nu je het zo zegt, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Wintermode deed mij denken dat er ook een zomermode is, maar kennelijk is het eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waarom zou je die ooit niet aanzetten en waarom is het überhaupt een optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:39
Op Ebay zijn prima rubberen bakken te koop, met zo'n opstaande rand, had ik ook in mijn Niro en heb ik al klaar liggen voor de EV6, Dan beschadigd je tapijt niet als je eens je natte laadkabel erin legd of de boodschappen , een vuilniszak etc. ik heb hem gekocht voor 40 euro. :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:22:
[...]

Op Ebay zijn prima rubberen bakken te koop, met zo'n opstaande rand, had ik ook in mijn Niro en heb ik al klaar liggen voor de EV6, Dan beschadigd je tapijt niet als je eens je natte laadkabel erin legd of de boodschappen , een vuilniszak etc. ik heb hem gekocht voor 40 euro. :)
Linkje of foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
Kofferraumwanne Laderaumwanne für Kia EV6 ( electric ) erh. Ladefläche µ

Totaal: EUR 48,00
Bestelnummer: 19-08496-04840
Objectnummer: 185351685068
Verkoper: sport-tuning-hb(15,842)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Het lukt mij niet om een foto te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
hoe kan ik een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hier op klikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkAEUndN93CZsOCbJilGV3jteTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uOdp6ZMf5rbdK9Mcq6NUv8sb.png?f=user_large

En dan hier op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmSmNj_XobfJuJun0pGbrX8zfE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cEvrmETf0NWhl0zvpXoB19mQ.png?f=user_large

Of uploaden via www.imgur.com en dan via Share Links de [img][/img] tags gebruiken.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tolga07 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:03:
[...]

In België tot nu toe ook maar 2x een EV6 gezien. Je ziet ze daar nog niet zo vaak als hier in Nederland inderdaad.
Sinds mijn proefrit in Januari heb ik er tot nu maar twee stuks gezien (naast de testauto zelf) in mijn BE woonplaats van 100k inwoners. Daarbuiten nog niet, maar ik leg weinig km's af. Op een retour naar het noorden van NL zag ik op de heenweg en op de terugweg beide keren 1 EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Hier op klikken:

[Afbeelding]

En dan hier op:

[Afbeelding]

Of uploaden via www.imgur.com en dan via Share Links de [[URL=" "]Afbeelding[/URL]] tags gebruiken.
Als toevoeging kun je tegenwoordig ook als je in dit scherm zit gewoon ook een screenshot plakken (CTRL/CMD + V)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywdTpt_hFOE8XuzvliJEx2o5UUc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D2C2JunSk5SwIfh28DAgJ4tL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Als toevoeging kun je tegenwoordig ook als je in dit scherm zit gewoon ook een screenshot plakken (CTRL/CMD + V)

[Afbeelding]
Klopt. :) Gebruik dat ook vaak.
Goede toevoeging.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUilcqnPHuq7_tGghuOBc4Ykmvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFOiYxy8IIMLnz9qJpbRpzww.webp?f=user_large :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

Volgens de afbeelding uit mijn post van gisterenavond werkt de wintermodus onder c.q. tot 0 graden (ik neem aan) accu temperatuur. Dus in Nederland zul je daar zelden wat aan hebben.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71426134

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 14:05
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:07:
Waarom zou je die ooit niet aanzetten en waarom is het überhaupt een optie dan?
omdat het blijkbaar 'extra' stroom verbruikt.
Dus ja, of het uitmaakt... ik weet het niet.
[...]

Wanneer is het -10 in NL en voor hoeveel dagen.
Je zou ook kunnen zeggen dat hij altijd uit mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Franciesco schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Helaas nog niet: oorspronkelijk zou de EV6 eind januari geleverd worden, nu is de hoop eind mei.
Waarschijnlijk net te laat voor mijn "voorjaars" vakantie. Maar het kan goed zijn dat ik toch een keer een proefrit met caravan ga maken om een beeld te krijgen van het verbruik.
Ook hier nog geen ervaring met de caravan erachter.... met de komst van de EV6 moet ik E achter B...en ik wist niet dat er zulke belachelijke wachttijden zijn....bijna 5 maanden !!

Dus grrr...de caravan staat sinds gister bij huis...maar met geleende benzine auto van schoonpa 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Nou...dat weet ik zo niet...

Toevallig gister wintermodus UIT gezet...prompt ging het laden veel sneller. Waar ik meestal max haal tussen 130 en 150 kw ging hij heel vlot naar 200kw...
Toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:35:
[...]

Ok, in dat geval hebben wij er niks aan :)

Meer Arctic mode dan Winter mode.
Kan het niet terugvinden :( Denk alweer opgeruimd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand deze al gekocht? Wat is hier de meerwaarde van ten opzicht van geen mat?
Er staat antislip bij, maar lijkt mij niet echt antislip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igkxX3f12TBMbbpLWZMJWGD_NXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4OQr5wAmuyy8SkeJChqJrgdW.png?f=fotoalbum_large

https://webshop.kia.nl/ac...0/CV120ADE00&modelid=162/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:01:
Heeft iemand deze al gekocht? Wat is hier de meerwaarde van ten opzicht van geen mat?
Er staat antislip bij, maar lijkt mij niet echt antislip?

[Afbeelding]

https://webshop.kia.nl/ac...0/CV120ADE00&modelid=162/
titel is: Anti-slipmat (omkeerbaar)

Dus wellicht de andere kant ;)

De ene kant stof de andere kant rubber?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Ik heb de rubbermat erin liggen. Deze bevalt goed. Die kun je dan altijd eenvoudig eruithalen en schoonmaken.
Anti-slipbak (met in hoogte verstelbare laadvloer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggpsx71podpjw9ArkioEUzvMfjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wo2kjLfE9GE83SI4qa5XtLc6.png?f=fotoalbum_large

Edit: maar even verder zoeken zijn er veel goedkopere: b.v. Kofferbakmat Kia EV6 (electric) SUV/5 10.2021> :)

[ Voor 56% gewijzigd door cruysen op 05-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:26:
[...]

titel is: Anti-slipmat (omkeerbaar)

Dus wellicht de andere kant ;)

De ene kant stof de andere kant rubber?
Hmm ja zou kunnen. Zie wel dat ze dat voor andere modellen hebben maar dan is de foto duidelijker of de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cruysen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:29:
Ik heb de rubbermat erin liggen. Deze bevalt goed. Die kun je dan altijd eenvoudig eruithalen en schoonmaken.
Anti-slipbak (met in hoogte verstelbare laadvloer)
Hoe makkelijk kom je onder de vloer met deze rubber mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Die van KIA is vrij dik en stug, als er spullen op liggen is het vrij lastig. Met alleen de mat is dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
EricEB schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Ook hier nog geen ervaring met de caravan erachter.... met de komst van de EV6 moet ik E achter B...en ik wist niet dat er zulke belachelijke wachttijden zijn....bijna 5 maanden !!

Dus grrr...de caravan staat sinds gister bij huis...maar met geleende benzine auto van schoonpa 8)7
Ah, da's balen!
Ik heb gelukkig al wel E achter B: heb dit een aantal jaren terug al moeten halen omdat ik boven TTM van 3500kg kwam met mijn caravan en zware personenauto van destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Ah, da's balen!
Ik heb gelukkig al wel E achter B: heb dit een aantal jaren terug al moeten halen omdat ik boven TTM van 3500kg kwam met mijn caravan en zware personenauto van destijds.
Jep, veel weten niet precies wanneer je die moet halen (wist ik eerst ook niet).

Maar hieronder een linkje waarmee je het kan berekenen opbasis van je combinatie:

https://caravantrekker.nl/rdw/advies.php

Kort door de bocht:
max. laad gewicht auto (EV6): 2530Kg
max. laad gewicht caravan: bijv. 1500Kg

als deze opgeteld boven de 3500Kg komt, dan heb je E bij B nodig.

Tekstje opbasis van mijn combinatie:
Je hebt een BE-rijbewijs nodig omdat het maximaal toegestaan beladen gewicht van de Kia (2530 kg) plus het maximaal toegestaan gewicht van de Weinsberg (1500 kg) samen meer is dan 3500 kg, namelijk 4030 kg. Dit geldt ook als de caravan of de auto leeg zijn en bij weging onder de 3500 kg zou blijven. (Een B96 rijbewijs is ook goed maar wordt in Nederland zelden uitgegeven.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Ik ben voor deze gegaan. Ik ben er zeer tevreden mee. Prima rubber mat en als voordeel een lusje aan voorkant waarmee je heel makkelijk onder de mat komt (ik heb laadkabel er altijd onder liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Dartlink schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 01:47:
[...]

Geef het even tijd, ik moet soms ook een paar seconden wachten voor ie het doet.
En auto staat echt in ready stand? Batterij vol genoeg?
Bij mij werkt het ook niet... Heb 1 keer aan de gang gekregen met een stofzuiger, verder gaat ie netjes op groen maar totaal geen prik.. Moet het een geaarde stekker zijn toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ruudje1983 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Bij mij werkt het ook niet... Heb 1 keer aan de gang gekregen met een stofzuiger, verder gaat ie netjes op groen maar totaal geen prik.. Moet het een geaarde stekker zijn toevallig?
Ik laad regelmatig mijn laptop op als ik van klant naar klant rij, tevens ook al eens mijn makita oplader aangesloten, die is niet geaard.

Auto moet dus wel in ready stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
stimpyrulez schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Jep, veel weten niet precies wanneer je die moet halen (wist ik eerst ook niet).

Maar hieronder een linkje waarmee je het kan berekenen opbasis van je combinatie:

https://caravantrekker.nl/rdw/advies.php

Kort door de bocht:
max. laad gewicht auto (EV6): 2530Kg
max. laad gewicht caravan: bijv. 1500Kg

als deze opgeteld boven de 3500Kg komt, dan heb je E bij B nodig.

Tekstje opbasis van mijn combinatie:

[...]
Yep, de regels zijn mij goed bekend (toch thx voor degene die het niet weten..)

Kreeg de EV6 in November, ik dacht eind februari 'kom, laat ik de E even gaan doen...." op zoek naar rijschool, 1e week maart aangemeld
Maar dat was een koude kermis...pas eind juni examen :(
Pagina: 1 ... 142 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic