Laat de mijne ook meteen inbouwen. Duurt alleen wel wat langer voordat ik hem in bezit heb....
Die granny lader trek meteen alles leeg. Houdt nergens rekening mee, kan deze ook niet. Je kan wel het te trekken vermogen instellen op de granny lader. maar slim is ie verder niet.lawnmower schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:46:
Ik wil m'n EV6 opladen met de granny lader. Maar vroeg me af of die rekening houdt met wat er nog meer op de groep van dat stopcontact zit? Met andere woorden, vliegen de stoppen er uit als er bijvoorbeeld ook al een koelkastje op dezelfde groep draait of neemt de lader gewoon wat over is qua capaciteit?
S22 ultra past ook 'net'. maar ligt dus er strak iksn0x0r schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:14:
[...]
Iemand hier enig idee of de S21 Ultra (met een nudient hoesje) past in de wireless Charger van de GT-Line?
Jep, dat is de US spec. Blijkbaar mogen oranje knipperlichten daar wel (of in bepaalde staten), maar hebben ze allemaal deze rode knipperlichten.EricEB schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:01:
Kom net filmpje tegen op Instagram...Amerikaanse EV6 die de alarmknipperlichten aan heeft. Het zijn alleen niet de oranje onderboogjes maar de rode hoge zijkanten die knipperen....! Andere regel- wetgeving ws....[Afbeelding]
Waren best wat Amerikanen over teleurgesteld na het zien van de Europese en Aziatische filmpjes.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Neem ik aan dat je eventueel ook wel het dynamische kan laten coderen later.
Voor KIA's is volgens mij niks te coderen nog, helaas.Tolga07 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:06:
Neem ik aan dat je eventueel ook wel het dynamische kan laten coderen later.
Bijzonder. In mijn offerte was de trekhaak 1050€ inclusief BTW, maar wordt de prijs verrekend zonder fleet korting. Keuring komt er nog overheen. Prijs hangt af van wie/wat/waar maar in de buurt van 195€. Al met al niet veel verschil met het bedrag dat jij noemt. Lease prijs per maand is dan ~1250/48=26€ per maand. Als je met je budget aan de grens zit, kan dat best veel zijn (was in mijn geval het punt, en aangezien ik nog een privewagen met trekhaak heb, was dit geen must voor mij).huCks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:04:
[...]
de trekhaak kwam all in (keuring, plaatsing, btw etc) op 12XX€, daar gaat dan nog onze fleetkorting af.
Welke extra kosten heeft dit op mijn leasebudget buiten dat dit een extra "optie" is die ik aanduid?
Betreffende dat de sport modus het accu pack zou opwarmen. Bij deze ontkracht. Net een half uur gereden met sport stand aan op de snelweg.
Begonnen met 11 om 14 graden. En na een half uur is dit gestegen naar een whopping 12 om 14 graden.
Begonnen met 11 om 14 graden. En na een half uur is dit gestegen naar een whopping 12 om 14 graden.
Stond volgens mij ook al ergens in de reacties onder de video.Dartlink schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:02:
Betreffende dat de sport modus het accu pack zou opwarmen. Bij deze ontkracht. Net een half uur gereden met sport stand aan op de snelweg.
helaas pindakaas dus...
Hopen dat er een update verschijnt binnenkort...
Kgoh opzich, als ik de wagen in het blauw neem, dan heb ik 1314€ budget over (ik heb elke optie aangeduid, behalve 20inch velgen en een laadpaal (laadpaal ga ik via cafetariaplan nemen, opzich kan ik in mijn straat aan laadpaal hangen en op kantoor))Mini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:57:
[...]
Bijzonder. In mijn offerte was de trekhaak 1050€ inclusief BTW, maar wordt de prijs verrekend zonder fleet korting. Keuring komt er nog overheen. Prijs hangt af van wie/wat/waar maar in de buurt van 195€. Al met al niet veel verschil met het bedrag dat jij noemt. Lease prijs per maand is dan ~1250/48=26€ per maand. Als je met je budget aan de grens zit, kan dat best veel zijn (was in mijn geval het punt, en aangezien ik nog een privewagen met trekhaak heb, was dit geen must voor mij).
Dus dan past de trekhaak in het budget.
Neem ik hem in een kleur, dan blijft er 735€ budget over, dus moet ik een beetje bijleggen.
In dat geval zou ik er ook niet aan twijfelen.huCks schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:13:
[...]
Kgoh opzich, als ik de wagen in het blauw neem, dan heb ik 1314€ budget over (ik heb elke optie aangeduid, behalve 20inch velgen en een laadpaal (laadpaal ga ik via cafetariaplan nemen, opzich kan ik in mijn straat aan laadpaal hangen en op kantoor))
Dus dan past de trekhaak in het budget.
Neem ik hem in een kleur, dan blijft er 735€ budget over, dus moet ik een beetje bijleggen.
(laadpaal krijg ik gratis van de baas, dus wordt niet in het budget meegeteld).
laadpaal kost 1900€ van je budget hier, en ik heb dan geen idee wat voor een je krijgt...Mini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:47:
[...]
In dat geval zou ik er ook niet aan twijfelen.
(laadpaal krijg ik gratis van de baas, dus wordt niet in het budget meegeteld).
Ik heb nu wel via men werkgever zijn vaste leverancier een offerte gevraagd wat het me zou kosten (inclusief plan en fotos doorgestuurd naar hen) om een laadpaal te plaatsen die load balancing heeft (yay capaciteits tarief in belgië) en bidirectioneel is.
Mogelijks laat ik die dan eind dit jaar of volgend jaar (ik ga men huis verbouwen) dan plaatsen om het gebruiksgemak te verhogen.
Maar momenteel heb ik een 11kw laadpaal op 100m van mijn deur (en daar staat praktisch nooit iemand op te laden) en 33 laadpalen op kantoor van 22kw.
Ik doe +- 300km/week dus met de ev6 en de huidige laadpalen in aanbod rondom me is het missen van een eigen paal geen ramp
Ik ben 1.95m en kom met mijn hoofd ook niet tegen de A-stijl aan. Enkel wanneer ik een bad hair day heb, komt er wel eens een haarsprietje tegen het (panorama)dak. Maar hier valt best mee te leven.turkeyhakan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:55:
[...]
Hoe bedoel je? Lengte is lengte toch? Mijn hoofd komt tegen de A stijl aan.
Overigens staat de stoel op de laagste stand en licht achterover gekanteld.
Dit geeft mij goeie hoop dat ik er geen last van ga hebben dan (2.03m, en heb ook pano dak straks). Ik zit altijd zo laag mogelijk en wat onderuitgezakt, dus niet mega rechtop.MaikDuif1981 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:25:
[...]
Ik ben 1.95m en kom met mijn hoofd ook niet tegen de A-stijl aan. Enkel wanneer ik een bad hair day heb, komt er wel eens een haarsprietje tegen het (panorama)dak. Maar hier valt best mee te leven.
Overigens staat de stoel op de laagste stand en licht achterover gekanteld.
Toevallig iemand met een GT-Line of Plus advanced in de regio Tilburg?
Nog even hier op terugkomend: Dit zal natuurlijk niet gelden tijdens het hoogseizoen.PNa schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:45:
[...]
Net terug van retourtje Zuid-Frankrijk: onderweg op één keer na alleen Ionity geladen met Kia Charge.
Nergens problemen gehad. Kia Charge werkte ook overal op locale palen. Heb uit het verleden ( toen Frankrijk nog echt spannend was met EV) ook goede ervaringen gehad met pasje van Ecotap.
Onderweg ongeveer om de 300 km geladen, 115-120 km gereden, regelmatig >200 kw/h geladen, de accu stond meestal sneller op 80% dan wij terugkwamen van wc/koffie/broodje
De belangrijkste reden (naast trekhaak) waarvoor wij E-Niro hebben vervangen door EV6 ten volle waargemaakt. 1100 km op een dag is weer mogelijk. Heerlijke reisauto! Met de EV6 naar Frankrijk is echt niet eng meer.
Iemand ervaring met EV reizen in het hoogseizoen?
Leasewagen kunnen gebruiken icm bidirectionele laadpaal gaat mogelijk een VAA probleem worden. De wetgeving is er nog niet klaar voor dus bereid je voor op een verrassing.huCks schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:50:
[...]
laadpaal kost 1900€ van je budget hier, en ik heb dan geen idee wat voor een je krijgt...
Ik heb nu wel via men werkgever zijn vaste leverancier een offerte gevraagd wat het me zou kosten (inclusief plan en fotos doorgestuurd naar hen) om een laadpaal te plaatsen die load balancing heeft (yay capaciteits tarief in belgië) en bidirectioneel is.
Load balancing is min of meer een must vanwege capaciteitstarief maar er wordt weinig over gecommuniceerd door Eneco (de leverancier die werkt in opdracht van mijn werkgever. Ik heb zelf weinig laadpalen in de buurt maar kan ook makkelijk op mijn werk laden dus hoogstwaarschijnlijk gaat dat een wekelijks tripje worden en gebruik ik de laadpaal thuis alleen in vakantie of andere momenten.
Vorige week besteld ja, levering pas in week 52 helaas...sn0x0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:43:
[...]
waarom is load balancing een must vanwege het capaciteitstarief?Mini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:58:
[...]
Leasewagen kunnen gebruiken icm bidirectionele laadpaal gaat mogelijk een VAA probleem worden. De wetgeving is er nog niet klaar voor dus bereid je voor op een verrassing.
Load balancing is min of meer een must vanwege capaciteitstarief maar er wordt weinig over gecommuniceerd door Eneco (de leverancier die werkt in opdracht van mijn werkgever. Ik heb zelf weinig laadpalen in de buurt maar kan ook makkelijk op mijn werk laden dus hoogstwaarschijnlijk gaat dat een wekelijks tripje worden en gebruik ik de laadpaal thuis alleen in vakantie of andere momenten.
Bredasn0x0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Dit geeft mij goeie hoop dat ik er geen last van ga hebben dan (2.03m, en heb ook pano dak straks). Ik zit altijd zo laag mogelijk en wat onderuitgezakt, dus niet mega rechtop.
Vorig jaar juli 2021 dezelfde route afgelegd met E Niro.Loei123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:44:
[...]
Nog even hier op terugkomend: Dit zal natuurlijk niet gelden tijdens het hoogseizoen.
Iemand ervaring met EV reizen in het hoogseizoen?
Ook toen nergens problemen en niet te maken gehad met bezettingsproblemen: altijd een paal beschikbaar
Met het capaciteitstarief gaat de Vlaamse overheid de gebruiker extra belasten op hun piekvermogen, berekend per kwartier gedurende de maand. Als de elektrische wagen aan het laden is met andere grootverbruikers tegelijkertijd aan, drijft hij de piekbelasting op. Met load balancing zal de wagen alleen gaan laden op de momenten dat andere gebruikers geen vermogen afnemen, zodat de piek wordt uitgemiddeld.alwinus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:58:
[...]
waarom is load balancing een must vanwege het capaciteitstarief?
Dit zelfde principe kan door een (slimme) thuisbatterij worden gebruikt. Alleen laden als niemand anders om stroom vraagt, of je verbruik beperken zodat het totaal niet over een bepade grens gaat.
Ik dacht dat load balancing ervoor zorgde dat je laadpaal niet alle beschikbare stroom in huis gebruikt als je ondertussen ook probeert om eten te koken op je inductie kookplaat en in je oven.
Als ik toevallig in de buurt ben doe ik wel ff een DM
[ Voor 33% gewijzigd door sn0x0r op 02-05-2022 14:31 ]
Ik heb sinds vandaag overal oplaadpunten zichtbaar in de navigatie die er eerder niet waren. Inclusief bezetting. Heb ik iets gemist?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Helaas weer een update van het zoemende geluidLeezer14 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:23:
Gisteren bij de dealer geweest voor een vervanging van de koelvloeistofpomp. Het zoemende geluid is eindelijk weg!!
Daarnaast ook voorzien van de laatste infotainment (en andere?) updates: Het lijkt erop dat OTA updates inderdaad via een abonnement gaan komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had eerlijk gezegd de reacties niet eens gelezen onder de videostimpyrulez schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:06:
[...]
Stond volgens mij ook al ergens in de reacties onder de video.
helaas pindakaas dus...
Hopen dat er een update verschijnt binnenkort...
Ah oké iets Vlaams. Vermoedde het al. Maar load balancing kijkt toch alleen naar het verbruik binnenshuis? En past het daar dan op aan. Je kan ook alleen 's nachts laten laden. Geen load balancing voor nodig overigensMini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:14:
[...]
Met het capaciteitstarief gaat de Vlaamse overheid de gebruiker extra belasten op hun piekvermogen, berekend per kwartier gedurende de maand. Als de elektrische wagen aan het laden is met andere grootverbruikers tegelijkertijd aan, drijft hij de piekbelasting op. Met load balancing zal de wagen alleen gaan laden op de momenten dat andere gebruikers geen vermogen afnemen, zodat de piek wordt uitgemiddeld.
Dit zelfde principe kan door een (slimme) thuisbatterij worden gebruikt. Alleen laden als niemand anders om stroom vraagt, of je verbruik beperken zodat het totaal niet over een bepade grens gaat.
idd alleen in vlaanderen.alwinus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:35:
[...]
Ah oké iets Vlaams. Vermoedde het al. Maar load balancing kijkt toch alleen naar het verbruik binnenshuis? En past het daar dan op aan. Je kan ook alleen 's nachts laten laden. Geen load balancing voor nodig overigens
Opzich komt het er opneer dat je de ev6 nooit volledige zijn capaciteit gebruiken bij het thuisladen.
En je moet dan opletten want als je ev6 oplaad, je de kookplaat hebt opstaan en net de washmachine opzet ga je de gehele maand een duurder tarief mogen betalen.
De loadbalancing gaat dus dedecteren dat hij de laadpaal moet verlagen qua gebruik wanneer er andere dingen opspringen.
Ik had gister een leeglopend linksachterband...komen er 3 signalen op je scherm ! Plus een knipperend wiel in je scherm met te weinig Bar.
Even op locatie opgepompt met de Kia Tyre fit set...einde dag nogmaals. Bewust NIET het witte goedje uit de fles in de band gepompt. Vanmiddag naar de Profile bandencenter. Lease-mij had ook al gevraagd of ik witte goedje niet wilde gebruiken.
Band bleek idd lek, kleine spijker en is gedicht. Had ik wel het flesje gebruikt kon de band nu in de afvalbak en een nieuwe band laten monteren....
Even op locatie opgepompt met de Kia Tyre fit set...einde dag nogmaals. Bewust NIET het witte goedje uit de fles in de band gepompt. Vanmiddag naar de Profile bandencenter. Lease-mij had ook al gevraagd of ik witte goedje niet wilde gebruiken.
Band bleek idd lek, kleine spijker en is gedicht. Had ik wel het flesje gebruikt kon de band nu in de afvalbak en een nieuwe band laten monteren....
Wacht. Zit er een compressor in?! En die werkt zonder het witte goedje. Weer wat geleerd.EricEB schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:48:
Ik had gister een leeglopend linksachterband...komen er 3 signalen op je scherm ! Plus een knipperend wiel in je scherm met te weinig Bar.
Ik heb een kleine update over V2G (bidirectionele laadpaal). Mijn kennis is bij de presentatie geweest die voor een select aantal personen gegeven is. Ons EV platform gebruikt een software taal die waarschijnlijk NIET de standaard gaat worden.Mini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:58:
[...]
Leasewagen kunnen gebruiken icm bidirectionele laadpaal gaat mogelijk een VAA probleem worden. De wetgeving is er nog niet klaar voor dus bereid je voor op een verrassing.
Er is een partij waarbij dit wel mogelijk is, echter hebben deze (voorlopig) nog geen consument producten behalve de testapparatuur zoals gebruikt wordt op de testlocatie in Utrecht.
Dit is niet de Quasar 2 waar men mee test overigens.
ik zeg niet dat het niet gaat komen, wel zeg ik dat er meerdere software wegen naar onze VTG Rome gaan komen, en dat Kia voor een versie gekozen heeft die wss niet de standaard gaat zijn.
To be continued
Wel even opletten deze instelling is profiel gebonden.Loei123 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Hier instructies hoe je de hoogte in kunt stellen.
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_6_2.html
Op kiaevforums.com heeft iemand in Canada enn update gekregen waardoor hij wireless android auto heeft. Carplay nog niet getest. Zou het dan toch.
Hier de link
Hier de link
Ik heb verder nog niks getest, maar onlangs voor het eerst mijn telefoon bekabeld aangesloten gehad en sinds die tijd geeft mijn telefoon regelmatig aan dat Android Auto beschikbaar is ik deze aan kan sluiten. Deze melding krijg ik wanneer er geen kabel in de telefoon zit en de bluetooth verbinding tot stand is gekomen.Fabianno1234 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:33:
Op kiaevforums.com heeft iemand in Canada enn update gekregen waardoor hij wireless android auto heeft. Carplay nog niet getest. Zou het dan toch.
Hier de link
De auto heeft 15 april updates gehad, aldus de dealer.
Dat gaat idd obv herkenning van de bluetooth-aansluiting. Dat heb ik in mijn huidige auto met uitsluitend bedrade Android Auto ook. Behoorlijk irritant ook nog eens vind ik. Moet nodig eens de betreffende instelling opzoeken en dit uitzetten.Loei123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Ik heb verder nog niks getest, maar onlangs voor het eerst mijn telefoon bekabeld aangesloten gehad en sinds die tijd geeft mijn telefoon regelmatig aan dat Android Auto beschikbaar is ik deze aan kan sluiten. Deze melding krijg ik wanneer er geen kabel in de telefoon zit en de bluetooth verbinding tot stand is gekomen.
Maar het zou wel echt super zijn als het in de EV6 middels een update toch mogelijk wordt om AA wireless te gaan gebruiken. Ik blijf het een zwaktebod vinden dat je in een auto met alle benodigde hardware moet gaan zitten klooien met een kastje dat nooit 100% lekker gaat werken.
Bevestigd, gewoon standaard melding van de telefoon.marcel3 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:21:
[...]
Dat gaat idd obv herkenning van de bluetooth-aansluiting. Dat heb ik in mijn huidige auto met uitsluitend bedrade Android Auto ook. Behoorlijk irritant ook nog eens vind ik. Moet nodig eens de betreffende instelling opzoeken en dit uitzetten.
Maar het zou wel echt super zijn als het in de EV6 middels een update toch mogelijk wordt om AA wireless te gaan gebruiken. Ik blijf het een zwaktebod vinden dat je in een auto met alle benodigde hardware moet gaan zitten klooien met een kastje dat nooit 100% lekker gaat werken.
Ik wacht wel op de update van de dealer ipv een dongel.
Hij moet nog terug voor een nieuwe a stijl en deurgrepen, hopelijk zijn hun dan zover dat die update erbij kan.
De rechter zit een vouwtje in doordat deze niet juist gemonteerd is.Dartlink schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:29:
Wat is er met je A stijl aan de hand dan? Deurgrepen snap ik
Niet vervelend maar eenmaal gezien...
Ahh check! Sund ja...Loei123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:41:
[...]
De rechter zit een vouwtje in doordat deze niet juist gemonteerd is.
Niet vervelend maar eenmaal gezien...
Niet als ik daardoor nog wireless android auto krijg vlak voor mijn vakantie.
Laat maar weten, dan bel ik Hengelo even opLoei123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:06:
[...]
Niet als ik daardoor nog wireless android auto krijg vlak voor mijn vakantie.
Die van mij gaat vrijdag.Dartlink schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:08:
[...]
Laat maar weten, dan bel ik Hengelo even opDe mijne mag ook nog even die kant op vanwege de hendels
Ook voor updates en andere dingen.
Maar ook voor de hendels (worden krommer) en er zitten krassen op.
Hopelijk is er dan een nieuwe update.
Mijn warmtepomp werkt 24/7 om de vloerverwarming op temperatuur te houden. Ook 's nachts. Dus load balancing is altijd nuttig, want het capaciteitstarief geldt gedurende de hele dag.alwinus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:35:
[...]
Ah oké iets Vlaams. Vermoedde het al. Maar load balancing kijkt toch alleen naar het verbruik binnenshuis? En past het daar dan op aan. Je kan ook alleen 's nachts laten laden. Geen load balancing voor nodig overigens
Stel je voor dat alle fabrikanten een future proof oplossing meeleverden ;-). We gaan wel horen wat er mogelijk wordt.king_dude schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:03:
[...]
Ik heb een kleine update over V2G (bidirectionele laadpaal). Mijn kennis is bij de presentatie geweest die voor een select aantal personen gegeven is. Ons EV platform gebruikt een software taal die waarschijnlijk NIET de standaard gaat worden.
Er is een partij waarbij dit wel mogelijk is, echter hebben deze (voorlopig) nog geen consument producten behalve de testapparatuur zoals gebruikt wordt op de testlocatie in Utrecht.
Dit is niet de Quasar 2 waar men mee test overigens.
ik zeg niet dat het niet gaat komen, wel zeg ik dat er meerdere software wegen naar onze VTG Rome gaan komen, en dat Kia voor een versie gekozen heeft die wss niet de standaard gaat zijn.
To be continued
Ik meen me toch echt te herinneren dat bij mijn eerste informatiezoektocht de Hyundai Ioniq 5 top uitvoering met zonnepaneel en V2G werd gepromoot als extra tov V2L op de goedkopere uitvoeringen, maar ik vind dat nergens meer terug. Ofwel ik zoek niet goed, ofwel ze zijn gestopt met V2G te adverteren.
Er was laatst een item op TV over een appartementengebouw met 4 Ioniq 5 deelauto’s waarvan de batterijen werden gebruikt om overdags de elektriciteit van de zonnepanelen op te slaan en deze ‘s-avonds terug te leveren aan het gebouw.Mini-me schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:53:
[...]
Stel je voor dat alle fabrikanten een future proof oplossing meeleverden ;-). We gaan wel horen wat er mogelijk wordt.
Ik meen me toch echt te herinneren dat bij mijn eerste informatiezoektocht de Hyundai Ioniq 5 top uitvoering met zonnepaneel en V2G werd gepromoot als extra tov V2L op de goedkopere uitvoeringen, maar ik vind dat nergens meer terug. Ofwel ik zoek niet goed, ofwel ze zijn gestopt met V2G te adverteren.
Hier een ouder artikel. Het is nu dus praktijk:
https://www.groen7.nl/hyu...ie-terug-aan-het-net/amp/
[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 03-05-2022 01:48 ]
Catch my drift?
Yep, daar was die presentatie waar mijn kennis geweest is. Mijn gedeelde info beslaat dat project.DaMenaz schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 01:38:
[...]
Er was laatst een item op TV over een appartementengebouw met 4 Ioniq 5 deelauto’s waarvan de batterijen werden gebruikt om overdags de elektriciteit van de zonnepanelen op te slaan en deze ‘s-avonds terug te leveren aan het gebouw.
Hier schrijft een Canadees dat hij de update voor een 2022 Steltos heeft geïnstalleerd op de EV6 en nu draadloos Apple Carplay en Android Auto heeft, ook bevestigd door anderen in de comments.
https://www.kiaevforums.c...to-kia-update-works.2613/
Ik zou het zelf niet zo snel aandurven hoor software van een ander model installeren...
Ik zou het zelf niet zo snel aandurven hoor software van een ander model installeren...
Hier een recent artikel:DaMenaz schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 01:38:
[...]
Er was laatst een item op TV over een appartementengebouw met 4 Ioniq 5 deelauto’s waarvan de batterijen werden gebruikt om overdags de elektriciteit van de zonnepanelen op te slaan en deze ‘s-avonds terug te leveren aan het gebouw.
https://www.duic.nl/algem...aar-wat-is-dat-eigenlijk/
Grappig, we praten in rondjes. Is al eerder voorbij gekomen ;-).king_dude schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 06:29:
[...]
Yep, daar was die presentatie waar mijn kennis geweest is. Mijn gedeelde info beslaat dat project.
Voor de test in Utrecht worden speciaal uitgevoerde Ioniq 5's ingezet. Andere hardware/software dan normaal, en speciale laadpalen.
Mijn punt was dat op de Ioniq 5 Balance Vision uitvoering V2G werd geadverteerd terwijl de Core en Balance Solar versies uitsluitend met V2L waren uitgerust.
Was iets eerder ook al gedeeld.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:07:
Hier schrijft een Canadees dat hij de update voor een 2022 Steltos heeft geïnstalleerd op de EV6 en nu draadloos Apple Carplay en Android Auto heeft, ook bevestigd door anderen in de comments.
Maar wat ik er zo lees werkte het alleen in Canada.
In Amerika kregen ze dit ook niet werkend.
Tevens heeft er nu 1 updates gehad en daarna werkte het niet meer.
Dus ja, denk dat we moeten afwachten en hopen dat het ooit komt.
Blijkbaar kan de auto het dus wel (dat is niet het issue dan).
Maar wellicht dat het iets met licenties of zo te maken heeft.... ?
Ah die had ik even gemist. Ja ik zou zelf ook wachten op een officiële update... je wil niet een auto brickenstimpyrulez schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:26:
[...]
Was iets eerder ook al gedeeld.![]()
Maar wat ik er zo lees werkte het alleen in Canada.
In Amerika kregen ze dit ook niet werkend.
Tevens heeft er nu 1 updates gehad en daarna werkte het niet meer.
Dus ja, denk dat we moeten afwachten en hopen dat het ooit komt.
Blijkbaar kan de auto het dus wel (dat is niet het issue dan).
Maar wellicht dat het iets met licenties of zo te maken heeft.... ?

Er staat in de stukje tekst dat de media unit van Stelton is en dat hij daarom het heeft geïnstalleerd.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:07:
Moest steltos zijn. Hier dat stukje:
I looked again at the manuals I received with my vehicle and saw that besides the main EV6 manual there were two manuals for the infotainment system, French and English, but they were titled "Seltos".not EV6. Remembering that I saw Seltos in the menu of files available for the audio/infotainment update I thought, "Why not try?" The rest is history.
I looked again at the manuals I received with my vehicle and saw that besides the main EV6 manual there were two manuals for the infotainment system, French and English, but they were titled "Seltos".not EV6. Remembering that I saw Seltos in the menu of files available for the audio/infotainment update I thought, "Why not try?" The rest is history.
Heb het topic ook even doorgelezen en vind het wel verdacht dat ze niet even een foto plaatsen met 'bewijs' van wireless Android Auto of wireless Apple Carplay.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:07:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gezelligsn0x0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:24:
Ik dacht dat load balancing ervoor zorgde dat je laadpaal niet alle beschikbare stroom in huis gebruikt als je ondertussen ook probeert om eten te koken op je inductie kookplaat en in je oven.
[...]
Als ik toevallig in de buurt ben doe ik wel ff een DM
Uhuh eensch! Ondanks dat Kia Nederland mij in een mail heeft gezegd dat het niet komt, houd ik stille hoop door dit soort berichten.Rivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:53:
[...]
Heb het topic ook even doorgelezen en vind het wel verdacht dat ze niet even een foto plaatsen met 'bewijs' van wireless Android Auto of wireless Apple Carplay.
Hoe bevalt wireless CP/AA in je nieuwe BMW trouwens?
Maar is de splitscreen update hier nu wel beschikbaar voor Android Auto?
De software-update moet nog uitkomen en geïnstalleerd worden die CP/AA weer activeert. Hopelijk snel, want mis het toch wel. Hoe fijn iDrive 7 ook is.. CarPlay is gewoon ideaal als je dat gewend bent.Dartlink schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:02:
[...]
Uhuh eensch! Ondanks dat Kia Nederland mij in een mail heeft gezegd dat het niet komt, houd ik stille hoop door dit soort berichten.
Hoe bevalt wireless CP/AA in je nieuwe BMW trouwens?
Het zit in de nieuwe ISTA versie dus het is wachten tot mijn dealer de nieuwe ISTA versie ontvangt vanuit BMW. Heb op internet al gelezen dat in enkele landen de update al is verschenen, dus het is een kwestie van tijd tot het hier in Nederland ook uitgerold is.
/einde BMW .. verder over KIA!
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 03-05-2022 09:13 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
BMW heeft toch wel OTA updates?Rivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:12:
[...]
De software-update moet nog uitkomen en geïnstalleerd worden die CP/AA weer activeert. Hopelijk snel, want mis het toch wel. Hoe fijn iDrive 7 ook is.. CarPlay is gewoon ideaal als je dat gewend bent.
Het zit in de nieuwe ISTA versie dus het is wachten tot mijn dealer de nieuwe ISTA versie ontvangt vanuit BMW. Heb op internet al gelezen dat in enkele landen de update al is verschenen, dus het is een kwestie van tijd tot het hier in Nederland ook uitgerold is.
Zeker. Maar deze specifieke update voor de nieuwe chip moet helaas wel door de dealer uitgevoerd worden middels ISTA/ESYS.
Post van iemand uit Roemenië op Bimmerpost.com:
I can give you the following information. Ista version 4.35.x will provide the firmware for the MGU faster than OTA.
This version was released today with the changelog saying that the version will solve the issue . It takes time to update all the notebooks from the dealership (the package has 200+gb) . I guess that next week all the dealers will have this version updated , from the currently 4.34.
Ista update is not region dependent . Remote Software is , so you can expect a longer time to receive (1-2 month more) .
After i received the notification , i took the car to my service advisor and he told me just that , that the notebooks haven't yet been updated . I will keep you updated
[ Voor 58% gewijzigd door Rivanov op 03-05-2022 09:15 ]
Ah sund ja...Rivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:12:
[...]
De software-update moet nog uitkomen en geïnstalleerd worden die CP/AA weer activeert. Hopelijk snel, want mis het toch wel. Hoe fijn iDrive 7 ook is.. CarPlay is gewoon ideaal als je dat gewend bent.
/einde BMW .. verder over KIA!
Kia: 470KM range
:fill(white):strip_exif()/f/image/KLusY6wX0ZHVYsbAzd70aLQB.png?f=user_large)
je doelt op de full screen functie?Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:06:
Maar is de splitscreen update hier nu wel beschikbaar voor Android Auto?
Zo ja, dan is die er volgens mij nog niet.
Heb een ottocast 2 in 1 en die heeft dat al wel.
Binnenkort krijg ik ook de carsifi binnen.
Kan ik effe kijken welke ik het fijnst vind.
ottocast ben ik nog niet altijd tevreden over (gebruik AA i.p.v. CP, maar dat werkt naar mijn inziens nog niet geweldig via apple carplay).
In andere markten is die er wel, maar hier dus nog niet dan. Jammer.stimpyrulez schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:27:
[...]
je doelt op de full screen functie?
Zo ja, dan is die er volgens mij nog niet.
Heb een ottocast 2 in 1 en die heeft dat al wel.
Binnenkort krijg ik ook de carsifi binnen.
Kan ik effe kijken welke ik het fijnst vind.
ottocast ben ik nog niet altijd tevreden over (gebruik AA i.p.v. CP, maar dat werkt naar mijn inziens nog niet geweldig via apple carplay).
Het was toch opgelost het splitscreen/fullscreen verhaal. Je kon dat tegenwoordig toch in de instellingen veranderen? Of is dat nog niet beschikbaar in Nederland/België?
Dat was mijn vraagJoer schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:57:
Het was toch opgelost het splitscreen/fullscreen verhaal. Je kon dat tegenwoordig toch in de instellingen veranderen? Of is dat nog niet beschikbaar in Nederland/België?
Het is een vrij recente update die volgens mij hier nog niet beschikbaar is.
Klopt inderdaad. Gistermiddag nog gekeken, maar deze versie is hier nog niet.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:58:
[...]
Dat was mijn vraag
Ik heb net een chat conversatie gehad iva update.kia.com. De nieuwe update komt volgende week of die week daarop uit. In deze update zal ook OTA actief worden, wat betekent dat alle updates na de volgende via OTA beschikbaar worden.Mister I schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:
[...]
Klopt inderdaad. Gistermiddag nog gekeken, maar deze versie is hier nog niet.
Over The Air.Joer schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:47:
Rare vraag maar wat is OTA?
Oftewel, updates worden automatisch door de auto via de dataverbinding gedownload en geïnstalleerd.
[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 03-05-2022 10:48 ]
Ik kan het even niet volgen...Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:58:
[...]
Dat was mijn vraag
eind december t/m 3 januari ging hethier op het forum ook al over instellingen spilt screen bij AA...EVodessy had een YT gemaakt.
zelf poste ik toen een Insta verhaal over breedbeeldinstellingen bij AA.....maar die kan ik zelf nergens vinden op mn telefoon...
Het gaat hiet om full screen Android Auto waarbij je dus rechts ook een soort splitscreen hebt en niet een schermpje van KIA zelf.EricEB schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Ik kan het even niet volgen...
eind december t/m 3 januari ging hethier op het forum ook al over instellingen spilt screen bij AA...EVodessy had een YT gemaakt.
zelf poste ik toen een Insta verhaal over breedbeeldinstellingen bij AA.....maar die kan ik zelf nergens vinden op mn telefoon...
https://www.autoevolution...-and-kia-cars-187865.html
Met andere woorden, eigenaren van Hyundai- en Kia-automodellen waarop Android Auto op een scherm met een brede resolutie draait, kunnen nu de nieuwste firmware-update installeren waarmee de app het volledige scherm kan gebruiken.
Met andere woorden, eigenaren van Hyundai- en Kia-automodellen waarop Android Auto op een scherm met een brede resolutie draait, kunnen nu de nieuwste firmware-update installeren waarmee de app het volledige scherm kan gebruiken.
:strip_exif()/f/image/UarZheOFPPhRIez9jAnhD7Wz.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nog niet in Europa dusDe Ideale Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:29:
https://www.autoevolution...-and-kia-cars-187865.html
[Afbeelding]
AA breedbeeld...was al in januari ......??EricEB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:30:
Zie net Android update via Instagram...breedbeeld !
Tekst is vertaald naar NL....dus geen idee of en wanneer beschikbaar.
[Afbeelding]
Ik heb een rare bug. Laatst stond de tijd al verkeerd op het home screen maar niet op gelet toen. Vanmorgen stapte ik in de auto en op de home screen stond de tijd op 19:45 {het was overigen 07:46) en de datum stond op 2 mei ipv 3 mei. Na een minuut of 5 wilde ik in de instellingen de tijd dan maar even goed zetten. Maar door te swipen werd opeens de juiste tijd en datum getoond? Meer mensen wel eens opgevallen?
Probeer de reset knopjealwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:39:
Ik heb een rare bug. Laatst stond de tijd al verkeerd op het home screen maar niet op gelet toen. Vanmorgen stapte ik in de auto en op de home screen stond de tijd op 19:45 {het was overigen 07:46) en de datum stond op 2 mei ipv 3 mei. Na een minuut of 5 wilde ik in de instellingen de tijd dan maar even goed zetten. Maar door te swipen werd opeens de juiste tijd en datum getoond? Meer mensen wel eens opgevallen?
Toevallig gevraagd of het 'OTA-abonnement' daarvoor geactiveerd moet worden?MaikDuif1981 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:36:
[...]
Ik heb net een chat conversatie gehad iva update.kia.com. De nieuwe update komt volgende week of die week daarop uit. In deze update zal ook OTA actief worden, wat betekent dat alle updates na de volgende via OTA beschikbaar worden.
Nee niet gevraagd, maar het OTA-abonnement heb je sowieso het eerste jaar gratis (ik zou eerlijk gezegd verwachten dat dit de eerste 7-10 jaar gratis zou zijn). Wellicht dat iemand anders dit nog kan ophelderen?mrbubble456 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:57:
[...]
Toevallig gevraagd of het 'OTA-abonnement' daarvoor geactiveerd moet worden?
A - moet je het OTA abonnement activeren, zo ja hoe?
B - klopt het dat het OTA abonnement alleen het eerste jaar gratis is?
Waarschijnlijk zal het 7 jaar gratis zijn als je die 7 jaar ook je onderhoud elk jaar bij KIA laat doen. Beetje hetzelfde als de pechhulpservice.MaikDuif1981 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:09:
[...]
Nee niet gevraagd, maar het OTA-abonnement heb je sowieso het eerste jaar gratis (ik zou eerlijk gezegd verwachten dat dit de eerste 7-10 jaar gratis zou zijn). Wellicht dat iemand anders dit nog kan ophelderen?
A - moet je het OTA abonnement activeren, zo ja hoe?
B - klopt het dat het OTA abonnement alleen het eerste jaar gratis is?
Dat zou ik ook denken, maar de eerste servicebeurt is voor mij pas over twee jaar.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:21:
[...]
Waarschijnlijk zal het 7 jaar gratis zijn als je die 7 jaar ook je onderhoud elk jaar bij KIA laat doen. Beetje hetzelfde als de pechhulpservice.
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Wellicht is het voor EV's anders dan? Of ben je dan je pechhulpservice ook kwijt na 1 jaar?ERN5T schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:23:
[...]
Dat zou ik ook denken, maar de eerste servicebeurt is voor mij pas over twee jaar.
Dat is voor mij ook nog een openstaande vraag. 1e onderhoud staat bij 30.000 km. Maar dat red ik niet in een jaar. Maar de wegenwachthulp is maar een jaar geldig.... Of is er iemand die dit al heeft uitgezocht?Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:26:
[...]
Wellicht is het voor EV's anders dan? Of ben je dan je pechhulpservice ook kwijt na 1 jaar?
Is het niet 30.000 km of 1 jaar?alwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:32:
[...]
Dat is voor mij ook nog een openstaande vraag. 1e onderhoud staat bij 30.000 km. Maar dat red ik niet in een jaar. Maar de wegenwachthulp is maar een jaar geldig.... Of is er iemand die dit al heeft uitgezocht?
Ik heb precies hetzelfde!!alwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:39:
Heel vreemd
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Dat heb ik gevraagd. Het is 30.000km of na 2 jaar.
Ja dat had ik ook.alwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:39:
Na 10.000km eerste probleem geconstateerd met mijn KIA EV6 plus en wel met de audioinstallatie (Meridian).
Indien de installatie aanstaat gebeurt het volgende:
Linkerportier box doet niets behalve af en toe knetteren.
Alle andere boxen doen het een paar seconden. Eerst valt uit de rechterportierbox, de anderen gaan nog even door, daarna valt alles uit en gaan allen na een paar seconden ook weer aan op dezelfde wijze als hiervoor beschreven. Daarna weer uit enzoverder.
Het knetteren van de linkerportierbox houdt aan ook als is de auto uit.
De dealer heeft een nieuwe versterker besteld , hij verwacht dat de versterker kapot is.
Iemand die dit probleem herkent ?
Alle andere boxen doen het een paar seconden. Eerst valt uit de rechterportierbox, de anderen gaan nog even door, daarna valt alles uit en gaan allen na een paar seconden ook weer aan op dezelfde wijze als hiervoor beschreven. Daarna weer uit enzoverder.
De dealer heeft een nieuwe versterker besteld , hij verwacht dat de versterker kapot is.
Even zoeken in het topic helpt maar ja, er zijn meer mensen geweest waarbij de versterker kapot is gegaan. Vooral de eerste lichting auto's volgens mij.oldeae schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:25:
Na 10.000km eerste probleem geconstateerd met mijn KIA EV6 plus en wel met de audioinstallatie (Meridian).
hmm moeilijke keuze, ik wil hem nu bestellen awd gt line.
maar ik moet keuze tussen yacht blue (en niets bij betalen)
of wit (en dan 414€ bij betalen voor de trekhaak)
Allebei verkeerde kleur 😜huCks schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:52:
Tja op die 414 zou ik de keuze niet laten afhangen. Wit en zwart gewrapped dak. Zwarte velgen. Ja dan. Anders blauw 😉
het is lease, dus wrappen ga ik niet doenalwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Allebei verkeerde kleur 😜
Tja op die 414 zou ik de keuze niet laten afhangen. Wit en zwart gewrapped dak. Zwarte velgen. Ja dan. Anders blauw 😉
414 euro... Waar hebben we het over.huCks schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:52:
Als je een baan hebt waarbij je zo'n auto krijgt moet dat toch ook niet het probleem zijn.
Hier ook al vaker gehad. Heb m op GPS tijd staan en afgelopen zondag was ie helemaal de weg kwijt. Mn navi ook 🤨alwinus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:39:
Hier retour middelburg-zeewoldeDartlink schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:28:
Vandaag even een retourtje Almelo - Den Haag moeten rijden. Ik raak bijna de WLTP range aan
77kWh GT-Line RWD
Heenweg
[Afbeelding]
Terugweg
[Afbeelding]
Totaal. Gestart op 100% en nu thuis 14% nog over
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/SeTM17sz6Nz40hkIdmbWQRMr.jpg?f=fotoalbum_large)
Gtline AWD, 7% over bij thuiskomst. Op de Zeeuwse weg ging het verbruik helaas vlot omhoog. Bij bergen op zoom theoretisch 470 km range. Thuiskomst helaas nog maar 455.
Vanmorgen vroeg vertrokken nog koud zo'n 6 graden.
Onderweg aardig wat EV6en gespot. In de kleuren, zwart, zwart, antraciet, zwart, antraciet, zwart, zwart, zwart, grijs, en een witte...
[ Voor 10% gewijzigd door JPoers83 op 03-05-2022 23:34 ]
Heb exact hetzelfde probleem 2 weken geleden gekregen, is bij mij overnacht ontstaan.oldeae schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:25:
Ben er ook mee naar de dealer geweest (Louwman Breda) en die gaf direct aan dat het een known issue is, liet mij zelfs een filmpje zien van het issue welke bij kia vandaan komt, en had precies een overzicht met hoe het opgelost moest worden. Helaas moet er wel een vervangend onderdeel worden besteld (weet niet exact welke) en dat zou het dan op moeten lossen. Ben momenteel nog aan het wachten op een berichtje dat het onderdeel binnen is.
iemand die ook afwijking ziet tss auto en kia connect app, op 1 rit verbruik auto op +-15kWh/100km, in de app staat dan 13,06kWh/100km bij energieverbruik?
Alsook om de instellingen bij het gebruikersprofiel aan te passen krijg ik melding 502 bad gateway en kan ik via app nx aanpassen.
Alsook om de instellingen bij het gebruikersprofiel aan te passen krijg ik melding 502 bad gateway en kan ik via app nx aanpassen.
Nice! Ik tijdens mijn ritje maar eentje op de terugweg, een antracieten.JPoers83 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:31:
[...]
Hier retour middelburg-zeewolde
[Afbeelding]
Gtline AWD, 7% over bij thuiskomst. Op de Zeeuwse weg ging het verbruik helaas vlot omhoog. Bij bergen op zoom theoretisch 470 km range. Thuiskomst helaas nog maar 455.
Vanmorgen vroeg vertrokken nog koud zo'n 6 graden.
Onderweg aardig wat EV6en gespot. In de kleuren, zwart, zwart, antraciet, zwart, antraciet, zwart, zwart, zwart, grijs, en een witte...
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic