Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:03
Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:28:
[...]

Ja ok, kan. Zit je wel vast aan Spotify en diens kwaliteit.

Je hebt ook maar 1 bruikbare USB poort toch? Ook lastig. Dus je kunt nooit AA/AC gebruiken en tevens een USB stick met muziek...
True. Ja 1 USB met data, rest is enkel stroom/opladen. Dat zeggende, ik heb het nog nooit getest met een usb hubje...

Wellicht ooit Spotify HiFi als dat ooit eens uitkomt? Anders misschien Apple Music of Tidal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
PB-powell schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:53:
[...]

Het blauwe balkje geeft het verbruik na het laden aan zoals eerder genoemd in dit topic. Die getallen komen bij mij altijd overeen, maar ik gebruik zelf altijd het verbruik per rit omdat momenteel in de ochtend de heater aanstaat en in de middag niet. Dat geeft nogal een verschil in verbruik
Dat is niet waar, het streepje op het blauwe balkje is het gemiddelde verbruik na het opladen. Het blauwe balkje zelf is dynamisch en nou niet erg duidelijk wat het doet. Maar mijn aanname blijft dat het blauwe balkje je gemiddelde weergeeft van X tijd in seconden. Maar wat de X doet is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 18:49
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:21:
Is het normaal als je langs je auto loopt en de klinken open gaan en je doorloopt naar achteren dat dan vervolgens de achterklep niet automatisch meer open gaat??
Ja, de auto dient minimaal 15 seconden afgesloten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-06 18:39
roelwillems schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:53:
[...]

Ja, de auto dient minimaal 15 seconden afgesloten te zijn.
Ok. Dan moet ik ff met een boog omheen lopen als ik de auto van voren nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Of even op het knopje drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik gebruik het natuurlijk als ik mijn handen vol heb, maar anders kan ik inderdaad het knopje gebruiken of op de sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Er is weer een nieuwe update van 28 april. Iemand al geïnstalleerd?

Hier een filmpje met de toevoegingen in de hyundai ioniq 5 met AA full screen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:38:
Er is weer een nieuwe update van 28 april. Iemand al geïnstalleerd?

Hier een filmpje met de toevoegingen in de hyundai ioniq 5 met AA full screen!!

[YouTube: Ioniq 5/EV6 US April 2022 Software Update - Widescreen Android Auto and Split Screen CarPlay!]
Vanochtend ook al gepost ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:23:
[...]

Vanochtend ook al gepost ;)
Haha helemaal overheen gelezen. Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
PB-powell schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:53:
[...]

Het blauwe balkje geeft het verbruik na het laden aan zoals eerder genoemd in dit topic. Die getallen komen bij mij altijd overeen, maar ik gebruik zelf altijd het verbruik per rit omdat momenteel in de ochtend de heater aanstaat en in de middag niet. Dat geeft nogal een verschil in verbruik
Ik bedoelde dat blauwe bewegende balkje. Die soms op willekeur heen en weer gaat, zonder een vergelijkbaar verbruik in de andere getallen terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:24:
[...]

Hij zal wel bedoelen dat ie een 22 kWh paal heeft, en dat haal je dus normaal alleen door een combi van zonnepanelen en netstroom.
Spot on buddy. Energymanager with PV can top it up to 22kW, but that’ll just have to wait for the EV12!!! 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:37
Native Android Auto splitscreen met de Amerikaanse software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 22:49
JPoers83 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:41:
[...]

Ik bedoelde dat blauwe bewegende balkje. Die soms op willekeur heen en weer gaat, zonder een vergelijkbaar verbruik in de andere getallen terug te zien.
Dat bedoelde ik ook. Na optrekken waarbij balk richting 40 a 60 gaat constant rijden. De balk blijft hoog. Pas bij afremmen gaat de balk weer terug naar 0. Bovendien hebben we ook de powerbalk rechts in beeld, die ook teruggewonnen energie weergeeft. Wat is de toegevoegde waarde van de balk onderin? Als ze in de grote powerbalk nou eens de kW bijzetten, heb ik de obd niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 22:29
Als je bijna een tunnel in rijdt wordt automatisch de lucht circulatie op intern gezet. Het lijkt erop dat deze niet automatisch weer wordt uitgezet dan?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dat is niet zoals het hoort. Bij mij gaat recirculatie automatisch aan én uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
king_dude schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:21:
Dat is niet zoals het hoort. Bij mij gaat recirculatie automatisch aan én uit.
Snel nadat je de tunnel uit bent?

Ik wil een brodit installeren in de auto, maar hij wilt niet vastzitten aan de bovenkant. Ik heb ook geen idee wat ik fout doe. Heeft iemand er ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6gN-z1QuCz7Qfiys2OhtDN8LbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m0Ub7Or4fdHoUdQ2IyM3vqg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door MrBlueEyes op 30-04-2022 01:36 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
MrBlueEyes schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:33:
Als je bijna een tunnel in rijdt wordt automatisch de lucht circulatie op intern gezet. Het lijkt erop dat deze niet automatisch weer wordt uitgezet dan?
Duurt even. Geef 't een minuut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Mini-me schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:12:
[...]

Bedoel je dat de HUD instelbaar is per profiel? Dan heb ik mijn dealer fout begrepen. Het was een reden om geen extra pakket met HUD te bestellen (+ dat ik dat pakket erg duur vond voor wat er in zat..).
De dealer van VW gaf mij toe dat in de ID4 de spiegel van de HUD ook kan worden aangepast maar niet via software settings. Blijkbaar heb ik de KIA dealer dan ook zo geïnterpreteerd |:(
Ja, de HUD is instelbaar. Positie, scherpte en wat je wilt zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rethink
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyfhKdSRlAtQMF8QYISo4KVOM2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMOXi0t5bnjtOnWoKq16LMJB.jpg?f=fotoalbum_large

En voor wie nog twijfelt over de kleur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Dartlink schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:13:
[...]

Net even getest, zowel mp3 als flac speelt probleemloos af. Ik kon geen optie vinden om lokaal op te slaan.
Er is geen opslag om geluid op te slaan. Dat is een beetje verdwenen nadat Bluetooth kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rethink schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:24:
[...]

Er is geen opslag om geluid op te slaan. Dat is een beetje verdwenen nadat Bluetooth kwam.
Not really... Bij de goedkopere merken misschien. Maar BMW heeft het bij mijn weten nog steeds, mijn huidige in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rethink schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:20:
[Afbeelding]

Bah, wat lelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:06
EV6 is een mooie auto om te zien. Helaas is die niet gemaakt voor mensen met een lengte van 185. Mijn hoofd komt tegen het plafond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:46:
EV6 is een mooie auto om te zien. Helaas is die niet gemaakt voor mensen met een lengte van 185. Mijn hoofd komt tegen het plafond aan.
Hangt van je bouw af. Ik ben 1m89 en pas zelfs met gemak in de GT Line, die een iets lager plafond heeft vanwege het panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:06
Phusebox schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:47:
[...]

Hangt van je bouw af. Ik ben 1m89 en pas zelfs met gemak in de GT Line, die een iets lager plafond heeft vanwege het panorama dak.
Hoe bedoel je? Lengte is lengte toch? Mijn hoofd komt tegen de A stijl aan.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 30-04-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:04
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:55:
[...]

Hangt inderdaad van je bouw af. Ik ben 1,90 en zit voorin prima en als ik dan achter mezelf ga zitten heb ik voldoende hoofdruimte alleen is de beenruimte, vooral vanwege de hoge vloer, beperkt. Ligt aan het feit dat ik relatief lange benen heb en een korter bovenlijf. Verschilt weer per persoon.

Btw, A stijl? Dan zou ik de stoel wat naar achteren zetten. :+

[ Voor 6% gewijzigd door J-M-T op 30-04-2022 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rethink
Ik ben 1.92 meter. Geen probleem, zelfs niet met schuifdak. (verhouding bovenlijf en onderlijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MrBlueEyes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:26:
[...]

Snel nadat je de tunnel uit bent?

Ik wil een brodit installeren in de auto, maar hij wilt niet vastzitten aan de bovenkant. Ik heb ook geen idee wat ik fout doe. Heeft iemand er ervaring mee?
[Afbeelding]
Geen ervaring, veel Brodit gehad maar ik vind deze locatie persoonlijk drie keer niks.

Dit is de meest heldere uitleg die ik kon vinden, het lijkt er op dat de bovenkant moet klemmen in verticale richting, want je schuift het bovenste horizontale stuk nergens klemvast tussen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Nee, ook met je zithouding. Ik ben 184 en dat gaat dikke prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGkM4ZgG5RpGlbPOFrsWxM65VFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9Dn059TMW2m5x1sLtW9akTv.jpg?f=fotoalbum_large

Betreffende de blauwe balk onderling. Rechts zie je het echte verbruik. Onderin de balk die nu ineens al een aantal seconden vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 13:02
[...]

Hangt toch echt af van de lengte van je bovenlichaam en hoe onderuit gezakt je zit.. ik heb dezelfde zithoogte als mijn 20 centimeter kortere vriendin… bovenlichaam scheelt niet zoveel en ik zit meer onderuit kennelijk. Arme rug.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Makkelijk schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:06:
[...]

Hangt toch echt af van de lengte van je bovenlichaam en hoe onderuit gezakt je zit.. ik heb dezelfde zithoogte als mijn 20 centimeter kortere vriendin… bovenlichaam scheelt niet zoveel en ik zit meer onderuit kennelijk. Arme rug.
Je kunt ook een heel groot hoofd hebben!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:19:
[...]

Je kunt ook een heel groot hoofd hebben!!
Of een lange nek... Dus zoals gezegd, hangt het heel erg van je bouw af en moet je dus zeker niet afgaan op wat anderen zeggen maar vooral zelf proef gaan rijden.

Des te meer reden om nooit blind een auto te bestellen, denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
Euh, dit is raar dan... Ik ben 2.03 meter lang en ik kwam letterlijk nergens tegenaan, daarnaast doe ik mijn haar zodanig dat deze nog een paar centimeter omhoog komt en dan nog steeds kom ik nergens tegenaan. Heb je zo'n ontzettend lang bovenlichaam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Het zal toch niet...CarManiac denkt DE oplossing te hebben voor Coldgate.....

Toch maar eens uitproberen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
sn0x0r schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:
[...]

Euh, dit is raar dan... Ik ben 2.03 meter lang en ik kwam letterlijk nergens tegenaan, daarnaast doe ik mijn haar zodanig dat deze nog een paar centimeter omhoog komt en dan nog steeds kom ik nergens tegenaan. Heb je zo'n ontzettend lang bovenlichaam?
1m99 met redelijk lange rug, stoot mijn hoofd ook in een model zonder panoramadak. Het hangt absoluut af van je postuur. Beenruimte is vaak een probleem voor mij, al is dat in de EV6 meer dan voldoende. En steun van de bovenbenen is een probleem in veel wagens, onafhankelijk van de hoge of lage zit. Ik heb alvast een hoge verwachting van de zithoek afstelling.

Voor mij is de EV6 niet anders dan andere wagens dus we zien wel hoe de langere ritten gaan zijn als ik mijn wagen ontvang eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Uh... Ik ben 1.90 en heb daarbij ook nog eens een lang bovenlijf (gemiddeld mens van 185 heeft nog langere benen dan ik 😁)

Ik heb de GT-line. En toegegeven dat kan net. Het is even wennen. En geen sunroof was beter geweest maar ik wilde de plus niet 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:04
EricEB schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:38:

[YouTube: Entdeckung: Nie wieder Probleme beim Elektroauto laden?]
TLDW, hij geeft aan dat sportmodus activeren bij zijn Merc het voorverwarmen van accu activeert, dat dit waarschijnlijk ook bij de EV6 zo zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Rethink schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:20:
[Afbeelding]

Mooiste kleur :+

En de chromen strip is volgens mij ook donkerder dan op andere kleuren? Kan het mis hebben maar de knipperlichten lijken wat 'smokey' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 09:45
Ik ben ook 185cm lang en afgelopen jaren ook vrij "massief" geworden (bijna 1070N). Tijdens proefrit in een Plus versie geen last van een "lage plafond" gehad. Maar als jij aan 15cm boven jouw hoofd gewend bent, dan is EV6 niet voor jou.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Mini-me schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:58:
[...]

1m99 met redelijk lange rug, stoot mijn hoofd ook in een model zonder panoramadak. Het hangt absoluut af van je postuur. Beenruimte is vaak een probleem voor mij, al is dat in de EV6 meer dan voldoende. En steun van de bovenbenen is een probleem in veel wagens, onafhankelijk van de hoge of lage zit. Ik heb alvast een hoge verwachting van de zithoek afstelling.

Voor mij is de EV6 niet anders dan andere wagens dus we zien wel hoe de langere ritten gaan zijn als ik mijn wagen ontvang eind dit jaar.
Ik ervaar alle lange (alles > 2 uur) ritten door mijn lengte als vervelend. :+

Gelukkig houdt mijn vrouw net als ik van heel vaak stoppen onderweg en aangezien ik inmiddels een kind van 2 heb zitten echt lange ritten er toch niet echt in.

Ik heb zelf overigens alleen in de Plus gereden en ik ben nu wel benieuwd hoeveel lager het dak is in de GT-Line door het panorama dak. Ik heb daar namelijk nooit bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19

Ik er al een idee of het voorverwarmen van de accu binnen kort opgelost gaat worden? Of functioneert ie nu al goed. Ben benieuwd naar de mensen die dit met sport modus gaan testen en of het echt veel uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Joer schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:55:
[...]

Ik er al een idee of het voorverwarmen van de accu binnen kort opgelost gaat worden? Of functioneert ie nu al goed. Ben benieuwd naar de mensen die dit met sport modus gaan testen en of het echt veel uitmaakt.
Wordt nu minder (geen) probleem vanwege oplopende temperaturen. Maar nog geen voorverwarmen in ieder geval. Hopelijk voor de winter wel. Zelf mis ik het niet. Laden doe ik voor 95% thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53

jefjef

learning by doing

Oke na 12,5 min we moeten dus rijden in de sportmodus naar een laadpoel toe? En dan zal de accu de meest perfecte temperatuur hebben om snel te laden? Straks maar ff proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:54
Ik heb proefgereden in de GT-Line (geen fan van die witte stukken op de stoelen). Geen probleem met de hoofdruimte. Ben 1.86. Dus ‘mijn’ Plus Advanced met schuifdak zal prima gaan.
sn0x0r schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:
[...]

Staat je dak soms open? :)

[ Voor 19% gewijzigd door DaMenaz op 30-04-2022 14:49 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:58
Phusebox schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:45:
[...]

Not really... Bij de goedkopere merken misschien. Maar BMW heeft het bij mijn weten nog steeds, mijn huidige in ieder geval wel.
Ook bij BMW is het tegenwoordig lang niet altijd meer mogelijk: ik heb ca 1 jaar lang de huidige 1-serie gereden (auto was van Februari 2020), en die had die optie ook al niet meer. Helaas de EV6 dus ook niet. Jammer, want ik vind die optie ook fijn (heb het nu nog wel in mijn 3-serie). Al heeft het ook het nadeel dat je nieuwe muziek twee keer moet kopieren: 1x naar USBstick en dan nog een keer van USB stick naar auto. Een CD-speler zit er immers ook niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
jefjef schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:39:
[...]

Oke na 12,5 min we moeten dus rijden in de sportmodus naar een laadpoel toe? En dan zal de accu de meest perfecte temperatuur hebben om snel te laden? Straks maar ff proberen
Ben benieuwd breng ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 10:07
Na de hoeveelheid krassen nu ook 2 doffe vogelpoep vlekken :-(.
Nog geen dag op de auto gezeten. Ben echt benieuwd hoe Kia hier op gaat reageren.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het straks weer langere tijd mooi weer is.
De gemeente heeft namelijk heel fijn lindebomen bij ons in de straat geplaatst.
Uit deze bomen druipt behoorlijk wat honingdauw. Dus zomers zit de hele auto vaak helemaal onder de plak en heelveel insecten. Ben wel benieuwd wat dit met de lak gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Zeker geen ervaringsdeskundige? ;-)
Het schuifdak is juist een probleem omdat de rail en omkadering altijd aan de binnenkant zit, dus je verliest hoogte. Bovendien maken ze het schuifdak bijna altijd zo, dat de rand midden boven de bestuurder en passagier zit, dus dat is juist het laagste punt.
Zouden ze het schuifdak dak iets breder of iets minder breed maken, dan is er een veel kleiner probleem voor lange bestuurders.

Of gewoon het hele dak eraf (cabrio) en een helm op, want insecten die net over je voorruit komen vliegen, kunnen best vervelend op je voorhoofd of in je ogen komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
sn0x0r schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:50:
[...]

Ik heb zelf overigens alleen in de Plus gereden en ik ben nu wel benieuwd hoeveel lager het dak is in de GT-Line door het panorama dak. Ik heb daar namelijk nooit bij stilgestaan.
In België geen probleem want het panoramadak is een aparte optie, niet standaard op de GT-Line :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Franciesco schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:01:
[...]

Ook bij BMW is het tegenwoordig lang niet altijd meer mogelijk: ik heb ca 1 jaar lang de huidige 1-serie gereden (auto was van Februari 2020), en die had die optie ook al niet meer. Helaas de EV6 dus ook niet. Jammer, want ik vind die optie ook fijn (heb het nu nog wel in mijn 3-serie). Al heeft het ook het nadeel dat je nieuwe muziek twee keer moet kopieren: 1x naar USBstick en dan nog een keer van USB stick naar auto. Een CD-speler zit er immers ook niet meer in.
MY23 wordt gelukkig uitgerust met een platenspeler in de voorfrunk.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:00
stoutski schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:35:
Na de hoeveelheid krassen nu ook 2 doffe vogelpoep vlekken :-(.
Nog geen dag op de auto gezeten. Ben echt benieuwd hoe Kia hier op gaat reageren.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het straks weer langere tijd mooi weer is.
De gemeente heeft namelijk heel fijn lindebomen bij ons in de straat geplaatst.
Uit deze bomen druipt behoorlijk wat honingdauw. Dus zomers zit de hele auto vaak helemaal onder de plak en heelveel insecten. Ben wel benieuwd wat dit met de lak gaat doen.
Hou ons aub op de hoogte. Mijn auto zal nu een keer of 3 zijn gewassen waaronder een wasstraat bezoek door de dealer en er zijn al verschijdene swirls aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 16:26
En hebben ze jullie allen die coating van 200,- aangesmeerd en toch die problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik probeer mijn auto op te laden aan een openbare laadpaal, maar na een paar minuten is hij niet meer verbonden. De paal wordt geel. Nu al 2x bij dezelfde paal. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
HansAuutB schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:36:
[...]

MY23 wordt gelukkig uitgerust met een platenspeler in de voorfrunk.
Dat zal dan wel zijn om de vermeende klachten over de audio kwaliteit op te lossen. :+
Problemen over de range zijn dan ook opgelost: elke ca 20 minuten (bij 33,3RPM) moet je immers toch de plaat omdraaien. :+

Toevallig ben ik as we speak thuis een LP aan het draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Franciesco schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:41:
[...]

Dat zal dan wel zijn om de vermeende klachten over de audio kwaliteit op te lossen. :+
Problemen over de range zijn dan ook opgelost: elke ca 20 minuten (bij 33,3RPM) moet je immers toch de plaat omdraaien. :+

En voor de korte boodschappen krijg je er een paar single-tjes bij.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
MrBlueEyes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:23:
Ik probeer mijn auto op te laden aan een openbare laadpaal, maar na een paar minuten is hij niet meer verbonden. De paal wordt geel. Nu al 2x bij dezelfde paal. Wat kan ik hier aan doen?
Waarschijnlijk een storing in de paal.
Gewoon even de storingsnummer bellen die op de paal staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
INsaiGN schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:47:
[...]

De navigation updater ziet hem niet of wil hem nog niet downloaden. Hij zegt nog steeds dat november de meest recente versie is. Meer mensen bekend met dit fenomeen?
De update van april is voor auto model CVAS.S5BLC.AEU en niet voor ‘onze’ CVAE.S5BLC.AEU maar weet niet waar het verschil in zit.

Zou zomaar kunnen dat de E staat voor Europe en de S voor South Korea. In dat geval staat de update op de verkeerde plek.

[ Voor 12% gewijzigd door Ihkvdb op 30-04-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:10:
En hebben ze jullie allen die coating van 200,- aangesmeerd en toch die problemen?
Nee daar hebben ze het niet overgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Wel middels V2L toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 28-01 23:44
Ik heb een charge amps halo van Vattenfall
De auto wou maar niet laden
Ik heb de laadpaal gereset in het menu van Vattenfall in charge
Deze laadpaal heeft een vaste kabel
Ik steek de stekker in de auto en je ziet dat de lader aan gaat, de verlichting van de buitenste ring draait rondjes
In de auto zie je ook dat er een lader aangesloten is maar er verschijnt geen tijd hoe lang het gaat duren dus gaat de laadpaal weer uit
na een paar keer stekker in en uit gaat de laadpaal laden en laat zien hoe lang het gaat duren maar na 1 uur stopt deze er mee
Dit tot 2 keer aan toe
ik heb dus 2 keer 11.2 KW geladen
Ik snap er geen reet van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Helaas is mijn EV6 nog steeds niet geleverd, maar anders… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
stoutski schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:54:
[...]

Waarschijnlijk een storing in de paal.
Gewoon even de storingsnummer bellen die op de paal staat.
Had ik vanmiddag bij een paal van mijn ouders, maar toen zag ik in chargemap ook dat die paal als storing werd aangegeven daarna. Nu ben ik naar een andere paal gegaan. Daar ging het nu wel goed.
FirePuma142 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:10:
[...]

Geen ervaring, veel Brodit gehad maar ik vind deze locatie persoonlijk drie keer niks.

Dit is de meest heldere uitleg die ik kon vinden, het lijkt er op dat de bovenkant moet klemmen in verticale richting, want je schuift het bovenste horizontale stuk nergens klemvast tussen.
Hmm, linkerkant van het rooster klikt hij meteen goed vast. Aan de rechterkant waar hij moet lukt het gewoon echt niet. Blijkbaar een millimeter verschil ofzo. Wel raar, nog nooit gehad dat Brodit niet paste. Of mijn ev6 wijkt af dat linker en rechter deel niet gelijk zijn van het rooster.

[ Voor 48% gewijzigd door MrBlueEyes op 30-04-2022 23:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-06 20:54
[...]

Zelf ben ik 1,99 en heb nergens last van. Instappen en zitten is probleemloos. Mijn vrouw is 1,69 en knalde met haar hoofd tegen de A stijl. Het zit niet inlengte, het zit in je motoriek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bij het open van de achterklep in een garage met een laag plafond. Moet je ff opletten. Was ik ff vergeten, toen ik hem via de bestuurderstoel omhoog heb gelaten, BAM!!
Gelukkig geen schade...

Hoe moet ik nu de achterklep open maken zonder dat ik hem hoef tegen te houden? Ik weet niet tijdens de rit dat ik in een parkeergarage ga staan, anders kan ik hem natuurlijk van te voren afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
De Ideale Man schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:33:
Bij het open van de achterklep in een garage met een laag plafond. Moet je ff opletten. Was ik ff vergeten, toen ik hem via de bestuurderstoel omhoog heb gelaten, BAM!!
Gelukkig geen schade...

Hoe moet ik nu de achterklep open maken zonder dat ik hem hoef tegen te houden? Ik weet niet tijdens de rit dat ik in een parkeergarage ga staan, anders kan ik hem natuurlijk van te voren afstellen.
Op de sluiten knop drukken, dan stopt ie. Zo werken in ieder geval alle elektrische kleppen die ik heb gehad.
MrBlueEyes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:43:
[...]

Hmm, linkerkant van het rooster klikt hij meteen goed vast. Aan de rechterkant waar hij moet lukt het gewoon echt niet. Blijkbaar een millimeter verschil ofzo. Wel raar, nog nooit gehad dat Brodit niet paste. Of mijn ev6 wijkt af dat linker en rechter deel niet gelijk zijn van het rooster.
Wil je een foto maken van de houder vanuit de bestuurders positie? Ben benieuwd hoeveel "last" je hebt van de telefoon in de houder TOV het scherm.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-06 19:42
Gelukkig geen schade...

Dat heb ik dus op dag 2 gehad, gelukkig ook geen schade :)

Ik maak hem in een parkeergarage pas open als ik achter de auto’s sta door op de knop op de afstandsbediening te drukken. Wanneer ik in de buurt van het plafond kom druk ik nog een keer op de afstandsbediening en dan stopt de klep met openen. Dit is makkelijker dan de knop op de achterklep zelf want die kan je vaak nog niet zien als die niet ver genoeg open staat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Gelukkig geen schade...

Hier instructies hoe je de hoogte in kunt stellen.

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_6_2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 19:18
Gistere een testrit gedaan met een earth edition rwd met wa opties op.
Dinsdag staat en gt line gepland.

Omdat ik aan het denken was aan een trekhaak (om dan een trekhaak koffer te nemen, want een dakkoffer raad kia België af)
Gaat het qua nipt zijn qua leasebudget.
Dus stelde de verkoper voor om ipv een gt line een earth line te nemen en daar elk optie pakket op aan te duiden.
De prijs was dan goedkoper en volgens hem was er langs binnen geen verschil.
Het enige verschil tussen een full option earth line en een full option gt line (buiten de grotere velgen) was volgens hem een klein beetje looks, de gt line was harder afgeveerd en de gt line zijn zetels zijn harder.
Klopt dit? (Als ik de info brochure lees precies wel?)

Ook wist hij te zeggen zat er komende jaren een software upgrade zou komen die de 77kwh versie naar 7xxkm laat gaan ipv 5xxkm.
(En dat de ev6 klaar was om met swapable battery te gaan werken in de koffer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
huCks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:57:
Ook wist hij te zeggen zat er komende jaren een software upgrade zou komen die de 77kwh versie naar 7xxkm laat gaan ipv 5xxkm.
Dat zou wat zijn zeg... Ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is.

Verder vind ik de GT-Line stoelen prima comfortabel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 11:33

Arfman

Drome!

Ik zou een andere dealer zoeken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@huCks weet je zeker dat je niks gebruikt hebt en in een trip zat? :+

Lijkt me in ieder geval een dealer met veel fantasie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:33:
@huCks weet je zeker dat je niks gebruikt hebt en in een trip zat? :+

Lijkt me in ieder geval een dealer met veel fantasie.
De term dealer krijgt hier mogelijk ook een andere betekenis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Haha njah, dinsdag ga ik langs bij hun andere afdeling, daar ook eens polsen naar wat zei zeggen 😛

Opzich zou de dealer "oke" moeten zijn?
Ze zijn de aangeduide dealer voor ons bedrijf, en we hebben toch 8k bedrijfwagens, dus ik ga er vanuit dat ze goede dealers kiezen 😂

Edit: volgens hem was er dinsdag ook een meeting met kia België om de gt line meer kleuren te geven ipv de paar kleuren die je nu kan kiezen, dus ik ga hem dinsdag is bellen

[ Voor 24% gewijzigd door huCks op 01-05-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Gistere een testrit gedaan met een earth edition rwd met wa opties op.
Dinsdag staat en gt line gepland.

Omdat ik aan het denken was aan een trekhaak (om dan een trekhaak koffer te nemen, want een dakkoffer raad kia België af)
Gaat het qua nipt zijn qua leasebudget.
Heeft je dealer verteld over de bijkomende keuringskosten en de impact op je lease budget?
Dus stelde de verkoper voor om ipv een gt line een earth line te nemen en daar elk optie pakket op aan te duiden.
De prijs was dan goedkoper en volgens hem was er langs binnen geen verschil.
Het enige verschil tussen een full option earth line en een full option gt line (buiten de grotere velgen) was volgens hem een klein beetje looks, de gt line was harder afgeveerd en de gt line zijn zetels zijn harder.
Klopt dit? (Als ik de info brochure lees precies wel?)
De GT-Line heeft standaard relaxation zetels, volgens mij exact dezelfde als in het premium pack op de Earth. Dat ze harder zijn, zou mij sterk lijken.
Misschien bedoelt hij dat er een software upgrade komt om van 4xx echte km naar 5xxkm te gaan?
Swappable batterij in de koffer. Je zou dan alle kilo's van de extra batterij op de achterwielen erbij krijgen. En hoe swappable wordt zo'n batterij? Met de hand er uit tillen? Dat gaat om honderden kilo's, niet erg goed voor de rug.
Plus je zult een groot deel van je koffervolume verliezen. En hoe te verbinden? Via de V2L adapter? Die kan het vermogen niet leveren dat de auto nodig heeft om op te trekken.

Technisch gezien is dit simpelweg flauwekul. Maar misschien heeft de dealer wel meer visie dan wij met z'n allen samen? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Mini-me schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Heeft je dealer verteld over de bijkomende keuringskosten en de impact op je lease budget?

[...]

De GT-Line heeft standaard relaxation zetels, volgens mij exact dezelfde als in het premium pack op de Earth. Dat ze harder zijn, zou mij sterk lijken.

[...]

Misschien bedoelt hij dat er een software upgrade komt om van 4xx echte km naar 5xxkm te gaan?
Swappable batterij in de koffer. Je zou dan alle kilo's van de extra batterij op de achterwielen erbij krijgen. En hoe swappable wordt zo'n batterij? Met de hand er uit tillen? Dat gaat om honderden kilo's, niet erg goed voor de rug.
Plus je zult een groot deel van je koffervolume verliezen. En hoe te verbinden? Via de V2L adapter? Die kan het vermogen niet leveren dat de auto nodig heeft om op te trekken.

Technisch gezien is dit simpelweg flauwekul. Maar misschien heeft de dealer wel meer visie dan wij met z'n allen samen? B-)
de trekhaak kwam all in (keuring, plaatsing, btw etc) op 12XX€, daar gaat dan nog onze fleetkorting af.
Welke extra kosten heeft dit op mijn leasebudget buiten dat dit een extra "optie" is die ik aanduid?

ivm de swappable battery:
Hij liet de foto's van de ev9 zien met zijn dunne vloer en zei: "waar denk je dat de batterij zit?"
Blijkbaar zou dit in de koffer verwerkt zitten en zouden dit 2 "tegels" van 1m² zijn (elke tegel goed voor 1000km rijbereik :x)
in de ev6 zou hier rekening meegehouden zijn volgens hem, er zou een kleine aanpassing moeten gebeuren, maar de "tegels" zouden in de valse vloer van de koffer komen (de ruimte onder de koffervloer die je kan opheffen), volgens hem zitten er al "connectors" klaar in de kofferbak vn een ev6.
(swappen van de batterij ging enkel bij een kia garage, en maakt het dus al nutteloos om bv mee op reis te gaan imo)

ik vrees dat hij gewoon nog "iets" wou kunnen zeggen, omdat ik al zijn standaard uitleg op voorhand al had opgezocht en kende :p

ivm de range upgrade.
Ik vroeg: "zit er bij kia zoiets aan te komen zoals bij de e-mach is gebeurd, daar is het rijbereik software mating omhoog gebumped omdat de batterij die er in zat nog niet volledig was vrijgegeven, dus is de 77kwh batterij echt de limiet van de batterij, of is dit softwarematig op 77kwh vrijgegeven?"
Hij beweerde dat er (niet komend jaar) een software upgrade aankomt die de batterij zou vrijgeven en de range van 5xxkm naar 7xxkm zou laten gaan

[ Voor 18% gewijzigd door huCks op 01-05-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
MrBlueEyes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:43:
[...]

Had ik vanmiddag bij een paal van mijn ouders, maar toen zag ik in chargemap ook dat die paal als storing werd aangegeven daarna. Nu ben ik naar een andere paal gegaan. Daar ging het nu wel goed.

[...]

Does having the phone mount there affect access to either the climate panel or the touch screen? I’m looking at MagSafe holders for iPhone and the choice of good quality ones (from the great warehouse of Asia) is not great!!!

Anyone got a working Brodit or equivalent in place with a MagSafe holder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 10:56
Loei123 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:37:
[...]

De term dealer krijgt hier mogelijk ook een andere betekenis. :*)
_O- de meeste autoverkopers zijn niet vies van een leugentje om bestwil, maar dit is er wel één uit de buitencategorie. Nog een bezoekje en @huCks komt hier vertellen dat er een upgrade aan zit te komen die de ev6 laat vliegen.
Ben wel benieuwd of het plannen van laadstops tegen die tijd ook werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

1Mark schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:58:
Apple Music in de hoogste kwaliteit via CarPlay klinkt heel erg goed op mijn meridian (authentic, geen IQ/surround, bass +7, mid +2, high -1)
+7 voor bass? Die staat bij mij op +1 en ik vind dat al flink basserig. Bij hoger is het net alsof ik mijn hoofd in een subwoofer heb zitten.

Ik heb mid ook op +2, high op 0.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:07

lawnmower

Elvis lives..

Ik wil m'n EV6 opladen met de granny lader. Maar vroeg me af of die rekening houdt met wat er nog meer op de groep van dat stopcontact zit? Met andere woorden, vliegen de stoppen er uit als er bijvoorbeeld ook al een koelkastje op dezelfde groep draait of neemt de lader gewoon wat over is qua capaciteit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

Of nog beter: setje draaien vanuit de EV6 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h7ahEDIgKMfuIHk0YvmbscGcz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zMRTujUjz7esyAHuA0zyLaf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffn0SkRJ5HbBu6F2HtMC_XlPIdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZ3tkzxj4yLoaRH8G7ECXKOh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSdLWEkanAvfknlg438QGBPjGZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Tmf8hZctX4iymFd2yWWwkOA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53

jefjef

learning by doing

ik krijg nog steeds bij het downloaden van het updatebestand, bij het insteken van de USB de melding dat het updatebestand onvolledig is.. gek word ik ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:54
Mini-me schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:28:
[...]

Zeker geen ervaringsdeskundige? ;-)
Zoals ik al aangaf, heb ik gereden met een EV6 met schuifdak. Schuifdak is ook altijd een van de eerste opties die ik aanvink. 😉

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
lawnmower schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:46:
Ik wil m'n EV6 opladen met de granny lader. Maar vroeg me af of die rekening houdt met wat er nog meer op de groep van dat stopcontact zit? Met andere woorden, vliegen de stoppen er uit als er bijvoorbeeld ook al een koelkastje op dezelfde groep draait of neemt de lader gewoon wat over is qua capaciteit?
Nee, dat kan de granny charger niet voelen, je kan alleen de afname op de charger instellen, als je niet weet hoeveel er op de groep zit moet je hem laag instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Ik las hier al dat de Kia app vernieuwd was...het rode is weg en het ziet er erg zwart wit uit...

Maar...klopt het dat ik toch iets nieuws ontdekt heb? Bij kaart weergave zie ik nu (?) Ineens Here staan...dit is toch de verwachte kaartupdate voor in de auto...?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HnXNxdP8FMH-OrJFs6PjOnbVRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wNar10lNPnfIv0ejFP3UbYR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:46:
Ik las hier al dat de Kia app vernieuwd was...het rode is weg en het ziet er erg zwart wit uit...

Maar...klopt het dat ik toch iets nieuws ontdekt heb? Bij kaart weergave zie ik nu (?) Ineens Here staan...dit is toch de verwachte kaartupdate voor in de auto...?[Afbeelding]
Hier hetzelfde.

Ook bijzonder dat ik wel restaurants in de buurt kan zoeken maar geen laadpalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 17:53
Volgens mij was het verhaal dat de update van Here naar TomTom zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
The Wizard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:39:
[...]

Op de sluiten knop drukken, dan stopt ie. Zo werken in ieder geval alle elektrische kleppen die ik heb gehad.

[...]

Wil je een foto maken van de houder vanuit de bestuurders positie? Ben benieuwd hoeveel "last" je hebt van de telefoon in de houder TOV het scherm.
Darksprout schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Does having the phone mount there affect access to either the climate panel or the touch screen? I’m looking at MagSafe holders for iPhone and the choice of good quality ones (from the great warehouse of Asia) is not great!!!

Anyone got a working Brodit or equivalent in place with a MagSafe holder?
De locatie zou dus aan de rechterkant moeten zijn (https://shop.global.nl/proclip-kia-ev6-22-angled-mount.html). Dat lijkt mij goed te doen. Maar ik krijg hem daar niet aangesloten helaas. Hij klikt bij mij alleen links van de alarmlichten knop vast. Erg raar. Daar klikt hij meteen helemaal vast, terwijl aan de rechterkant de bovenkant niet vast komt te zitten, wat je ook doet. Blijkbaar net een mm verschil ofzo.

Ik heb nu maar een algemene oplader besteld voor op de ventilatie roosters, hopelijk zit die ook goed.
Ik heb al jaren Brodit houders, zitten altijd goed, maar hier werkt hij niet. Ja alleen aan de linkerkant, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MrBlueEyes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:11:
[...]

[...]

De locatie zou dus aan de rechterkant moeten zijn (https://shop.global.nl/proclip-kia-ev6-22-angled-mount.html). Dat lijkt mij goed te doen. Maar ik krijg hem daar niet aangesloten helaas. Hij klikt bij mij alleen links van de alarmlichten knop vast. Erg raar. Daar klikt hij meteen helemaal vast, terwijl aan de rechterkant de bovenkant niet vast komt te zitten, wat je ook doet. Blijkbaar net een mm verschil ofzo.

Ik heb nu maar een algemene oplader besteld voor op de ventilatie roosters, hopelijk zit die ook goed.
Ik heb al jaren Brodit houders, zitten altijd goed, maar hier werkt hij niet. Ja alleen aan de linkerkant, erg raar.
Ik gebruik ook al jaren brodit houders, altijd een perfecte fit. Ik heb hem hier ook liggen, nog wachten op de bijbehorende auto 😋. Maar wel vreemd, als je hier een melding van maakt bij Brodit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
The Wizard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik ook al jaren brodit houders, altijd een perfecte fit. Ik heb hem hier ook liggen, nog wachten op de bijbehorende auto 😋. Maar wel vreemd, als je hier een melding van maakt bij Brodit?
Ik heb hem gekocht bij broditcenter, daar net wel naar gemaild.

Wat maf is dat hij links dus wel past. Dus blijkbaar is het linker en rechterrooster in ieder geval niet op de mm gelijk. Geen idee of dat alleen bij mij het geval is.

Snel filmpje, lelijke manier van plaatsen, maar je ziet wel meteen dat hij links vast klikt en rechts niet. Wat ik ook doe.
Onedrive: https://1drv.ms/v/s!AuBtnRxtGIRxiat4tm8kBKHi7LLK-Q

[ Voor 14% gewijzigd door MrBlueEyes op 01-05-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
[/quote]

Je kan ook de draadloze oplader kopen bij Kia voor €100 of €150 incl inbouw. Dan heb je dezelfde draadloze oplader net zoals in de GT-line.

https://webshop.kia.nl/ac...0/66685ADB00&modelid=162/

Ik heb zelf de plus besteld en deze ga ik zeker inlaten bouwen. En voor draadloze CarPlay neem ik een dongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:05:
Je kan ook de draadloze oplader kopen bij Kia voor €100 of €150 incl inbouw. Dan heb je dezelfde draadloze oplader net zoals in de GT-line.

Ik heb zelf de plus besteld en deze ga ik zeker inlaten bouwen. En voor draadloze CarPlay neem ik een dongle
Niet helemaal waar, het ziet er anders uit en heeft geen lampje en geen ventilatie.

Heb die ook besteld maar ben bang dat het tegen gaat vallen, laadsnelheid ligt waarschijnlijk ook lager. Zal het testen als ik de auto heb en misschien kan iemand hier ook de GT Line lader eens testen qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Phusebox schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Niet helemaal waar, het ziet er anders uit en heeft geen lampje en geen ventilatie.

Heb die ook besteld maar ben bang dat het tegen gaat vallen, laadsnelheid ligt waarschijnlijk ook lager. Zal het testen als ik de auto heb en misschien kan iemand hier ook de GT Line lader eens testen qua vermogen.
Iemand hier enig idee of de S21 Ultra (met een nudient hoesje) past in de wireless Charger van de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
sn0x0r schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Iemand hier enig idee of de S21 Ultra (met een nudient hoesje) past in de wireless Charger van de GT-Line?
Ik heb zelf de iPhone 12 Max pro en die past goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Het zal denk ik niet veel verschillen tov de gt line en komt gewoon bij “Kia” vandaan. Dus zal geen problemen opleveren. Ik kon alleen niet vinden wat jij zei over de oplaadsnelheid van die in de webshop en die in de gt line zit. Die van in de gt line werd mij telefoon ook erg warm. En kon daar geen ventilatie zien?

Wanneer krijg je je auto? En word die lader gelijk ingebouwd of ga je het zelf doen. Ik denk dat het een plug and play ding is. Hopelijk heb je snel een revieuw over deze oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Mijn Note 10+ past ook. Zijn vergelijkbaar qua formaat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Het zal denk ik niet veel verschillen tov de gt line en komt gewoon bij “Kia” vandaan. Dus zal geen problemen opleveren. Ik kon alleen niet vinden wat jij zei over de oplaadsnelheid van die in de webshop en die in de gt line zit. Die van in de gt line werd mij telefoon ook erg warm. En kon daar geen ventilatie zien?

Wanneer krijg je je auto? En word die lader gelijk ingebouwd of ga je het zelf doen. Ik denk dat het een plug and play ding is. Hopelijk heb je snel een revieuw over deze oplader
Laat het meteen inbouwen, op het hele bedrag maken die paar tientjes ook niet veel meer uit. En dan ook geen verwijten mogelijk achteraf als er iets mis zou zijn.

Auto duurt nog 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Laat het meteen inbouwen, op het hele bedrag maken die paar tientjes ook niet veel meer uit. En dan ook geen verwijten mogelijk achteraf als er iets mis zou zijn.

Auto duurt nog 2 weken.
Spannend gaat nu opschieten met auto🎉🎉🎉. Komt ie op dezelfde plek als in de gt line???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Spannend gaat nu opschieten met auto🎉🎉🎉. Komt ie op dezelfde plek als in de gt line???
Ja dat wel. Vind het best spannend nu. Hoop dat het niet tegen gaat vallen allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Joer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:05:
[/quote]

Ik vind de plek daarvoor niet zo handig. Ik heb graag Google Maps op het scherm en flitsmeister op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Auto duurt nog 2 weken.
Ik had ook gehoopt dat ze hem gelijk bij aflevering gingen inbouwen, maar ze waren nog niet binnen. Heb nu pas een afspraak staan op 19 mei, vanwege vakantie, drukte bij de dealer en ik dat ik wilde wachten. Dan kun je blijkbaar alleen op speciale dagen, vreemd. Het kost ongeveer 1 uur om in te bouwen.

Ik ben wel bang dat hij niet genoeg power geeft voor de AA dongle en niet oplaad.
Pagina: 1 ... 140 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic