Mini-me schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:02:
[...]
Heeft je dealer verteld over de bijkomende keuringskosten en de impact op je lease budget?
[...]
De GT-Line heeft standaard relaxation zetels, volgens mij exact dezelfde als in het premium pack op de Earth. Dat ze harder zijn, zou mij sterk lijken.
[...]
Misschien bedoelt hij dat er een software upgrade komt om van 4xx echte km naar 5xxkm te gaan?
Swappable batterij in de koffer. Je zou dan alle kilo's van de extra batterij op de achterwielen erbij krijgen. En hoe swappable wordt zo'n batterij? Met de hand er uit tillen? Dat gaat om honderden kilo's, niet erg goed voor de rug.
Plus je zult een groot deel van je koffervolume verliezen. En hoe te verbinden? Via de V2L adapter? Die kan het vermogen niet leveren dat de auto nodig heeft om op te trekken.
Technisch gezien is dit simpelweg flauwekul. Maar misschien heeft de dealer wel meer visie dan wij met z'n allen samen?

de trekhaak kwam all in (keuring, plaatsing, btw etc) op 12XX€, daar gaat dan nog onze fleetkorting af.
Welke extra kosten heeft dit op mijn leasebudget buiten dat dit een extra "optie" is die ik aanduid?
ivm de swappable battery:
Hij liet de foto's van de ev9 zien met zijn dunne vloer en zei: "waar denk je dat de batterij zit?"
Blijkbaar zou dit in de koffer verwerkt zitten en zouden dit 2 "tegels" van 1m² zijn (elke tegel goed voor 1000km rijbereik :x)
in de ev6 zou hier rekening meegehouden zijn volgens hem, er zou een kleine aanpassing moeten gebeuren, maar de "tegels" zouden in de valse vloer van de koffer komen (de ruimte onder de koffervloer die je kan opheffen), volgens hem zitten er al "connectors" klaar in de kofferbak vn een ev6.
(swappen van de batterij ging enkel bij een kia garage, en maakt het dus al nutteloos om bv mee op reis te gaan imo)
ik vrees dat hij gewoon nog "iets" wou kunnen zeggen, omdat ik al zijn standaard uitleg op voorhand al had opgezocht en kende
ivm de range upgrade.
Ik vroeg: "zit er bij kia zoiets aan te komen zoals bij de e-mach is gebeurd, daar is het rijbereik software mating omhoog gebumped omdat de batterij die er in zat nog niet volledig was vrijgegeven, dus is de 77kwh batterij echt de limiet van de batterij, of is dit softwarematig op 77kwh vrijgegeven?"
Hij beweerde dat er (niet komend jaar) een software upgrade aankomt die de batterij zou vrijgeven en de range van 5xxkm naar 7xxkm zou laten gaan
[
Voor 18% gewijzigd door
huCks op 01-05-2022 12:07
]