xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hoorde dat die 10K duurder wordt en met raamslingers komt.Phusebox schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:41:
[...]
Ok, dat zou fraai worden. Is mij niet verteld en staat ook nergens op de overeenkomst. Ook dat de uitrusting nu anders is, bijvoorbeeld de relax stoelen in de Plus.
Als dat zo is mogen ze hem houden en ben ik er echt klaar mee.
(Don’t shoot the messenger, ik zit in hetzelfde schuitje)
[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 24-04-2022 13:06 ]
Catch my drift?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja als er ook maar iets is koop ik de BMW gewoon over. Moet de EV6 er wel zijn voor ik deze moet inleveren.
Ik heb exact hetzelfde!stimpyrulez schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
Hebben andere eigenaren ook last van krasjes op de handgrepen?
Ik heb op alle handgrepen wel krassen zitten.
Lijkt erop dat ze de boven kant raken of zo.
Volgende week gaat de auto toch effe naar de garage voor updates.
Heb ook aangegeven dat de handgrepen krom beginnen te trekken.
Dus gelijk dit maar laten zien.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De verkoper vertelde mij anders, hier heb ik namelijk nog naar gevraagd!DaMenaz schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:33:
[...]
Waarom boos? De prijs wordt toch pas bij aflevering definitief. Dus besteldatum maakt formeel niet uit.
[Afbeelding]
Help mij alsjeblieft eens, wat bedoel je met de verlengkabel en schakelaar? Hoe ziet dat er uit?[b]
Ook Ottocast 3-in-1 werkt goed met Android Auto (via Carplay). Ik gebruik ABPR met de Vgate iCar pro dongle. De dongle past ruim achter het klepje. Het klepje kan dus gemakkelijk dicht. voor een goede en veilige werking heb ik via Amazon een verlengkabel met schakelaar ertussen gezet. Dan kan je de dongle uitzetten (kunnen derden de dongle niet meer scannen) en juist aanzetten indien nodig. Bij was dat ook nodig omdat de dongle niet automatisch "wakker" werd bij aanzetten auto.
In bestelling: Kia EV6 RWD 77 kWh Plus - OnePlus 8T - Erazer i7-9750H
Bij mij ook minimaal op een metallic Black Pearl. Aangegeven tijdens een bandenwissel en de auto komt in aanmerking voor nieuwe deurgrepen, dus gewoon aangeven zou ik zeggen.stimpyrulez schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
Ondanks de prijsverhoging ga ik dinsdag toch maar een GT bestellen in Yacht blue, ik heb er een poosje over nagedacht, of doorrijden in mijn 5 serie diesel en daarnaast een M3/M4 voor de fun toch maar een EV6 GT en leuke goedkopere cabrio zoals een MX-5 ND.
Yes en inmiddels alle 4 vervangen en zijn nu mooi rechtstimpyrulez schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
Zo ziet dat er uit. (€3,50) incl. Verzendkosten.DennisvanBakel schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:52:
[...]
Help mij alsjeblieft eens, wat bedoel je met de verlengkabel en schakelaar? Hoe ziet dat er uit?
De datum op het einde: 210719 = 21-7-2019 19-07-2021 (Edit: Zie opmerking verderop van 'Mister I')Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:00:
Waar kan ik vinden welke software en firmware de meest recente versie is? Ik heb deze:
[Afbeelding]
Dit betreft ook wel alleen de navigatie/media software, niet de anders software van het automanagement. Die kun jij niet uitlezen
(Edit2: Datum is in ISO_8601 formaat)
[ Voor 39% gewijzigd door cruysen op 25-04-2022 10:38 ]
Verwijderd
Dat lijkt me erg oud. Op welke versie zitten jullie hier ?cruysen schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:08:
[...]
De datum op het einde: 210719 = 21-7-2019
Dit betreft ook wel alleen de navigatie/media software, niet de anders software van het automanagement. Die kun jij niet uitlezen
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeListVerwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:00:
Waar kan ik vinden welke software en firmware de meest recente versie is? Ik heb deze:
[Afbeelding]
Kun je hier iets mee? (Daar kun je ook software downloaden om de update te downloaden en op een stick te zetten)
februari 2022 volgens mij de laatste versie.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:45:
[...]
Dat lijkt me erg oud. Op welke versie zitten jullie hier ?
De datum is trouwens net iets anders als hier boven geschetst wordt.
210719 = 19 juli 2021.
Ik red momenteel rustig de 490km bij 90% laden... vind 401 echt wel te weinig..Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:09:
[...]
Het is algemeen bekend dat je normaal 80% van de WLTP moet verwachten bij een EV. Net als de fabrieksopgave van een benzine of diesel ook nor.asl nooit haalbaar is.
En dan zit je ongeveer aan die 400 km.
Daarbij WLTP = 528 * 80% = 464
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Accu kun je checken door het kenteken in te vullen op de rdw-site. 125 kW vermogen is 58 kWh. 168 kW en hoger is 77,4 kWh.de vliegvisser schreef op maandag 25 april 2022 @ 03:57:
Beste Hoe kan je bij de Ev6 zien of je een 77 kwh of een 56 kwh hebt? En of er een warmtepomp in de auto zit?
Vanaf de Plus is de warmtepomp standaard. Op de Air is het een optie. Dat kun je aan de buitenkant niet zien.
Catch my drift?
Eh 80% van 528 is toch echt wel 422,4.Yilar schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:41:
[...]
Ik red momenteel rustig de 490km bij 90% laden... vind 401 echt wel te weinig..
Daarbij WLTP = 528 * 80% = 464
Bewijs
https://www.google.com/search?q=80%25+of+528
Whoops.. was uitgegaan van 580 in het rekenenPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:43:
[...]
Eh 80% van 528 is toch echt wel 422,4.
Bewijs![]()
https://www.google.com/search?q=80%25+of+528
En het vreemde is inderdaad dat ik bij 90% laden tegen de 500 aan begin te lopen.. Kan me helemaal voorstellen dat het dan vreemd voor @--HOOLIE-- is als je met een zelfde auto zo laag uitkomt.
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Wow bizar. Ik heb de auto besteld en de prijs en opties staan op de bestelbon. KIA moet zich hier wettelijk aan houden. Contract is contract.DaMenaz schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:33:
[...]
Waarom boos? De prijs wordt toch pas bij aflevering definitief. Dus besteldatum maakt formeel niet uit.
[Afbeelding]
Het kan zomaar een technisch defect zijn of een software issue. Totdat zijn dealer dat uitsluit of bevestigt kunnen we er weinig zinnigs over zeggen.Yilar schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:52:
[...]
Whoops.. was uitgegaan van 580 in het rekenenMaar dan nog, hij komt niet verder dan 401 nu..
En het vreemde is inderdaad dat ik bij 90% laden tegen de 500 aan begin te lopen.. Kan me helemaal voorstellen dat het dan vreemd voor @--HOOLIE-- is als je met een zelfde auto zo laag uitkomt.
Als dat allemaal in orde blijkt dan kan het alleen nog aan rijgedrag en/of instellingen liggen die gebruikt worden. Hopelijk krijgt @--HOOLIE-- snel duidelijkheid.
Wil je deze 'vermeende' bestelbon eens pakken en afgezien van alle persoonsgegevens (en evt. prijs/opties) eens een foto maken en delen (door de eerder vermelde gegevens weg te lakken)? Als jurist ben ik wel benieuwd wat er nou precies op staat.Bogey555 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:55:
[...]
Wow bizar. Ik heb de auto besteld en de prijs en opties staan op de bestelbon. KIA moet zich hier wettelijk aan houden. Contract is contract.
Ik verwacht ook niet dat een dealer de prijs gaat aanpassen achteraf. Ja proberen kunnen ze het in deze markt, maar ik heb dan ook geen overeenkomst met KIA Nederland maar met mijn dealer.Bogey555 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:55:
[...]
Wow bizar. Ik heb de auto besteld en de prijs en opties staan op de bestelbon. KIA moet zich hier wettelijk aan houden. Contract is contract.
(Die overigens geen algemene voorwaarden verstrekt hebben bij het aangaan van het contract en ook niet op hun orderbevestiging verwijzen naar algemene voorwaarden, dus die hebben al helemaal geen poot om op te staan).
Het zou toch wat zijn dat dit waar is... KIA kan dit wel zo opschrijven, maar dat maakt het nog niet gelijk waar.DaMenaz schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:33:
[...]
[Afbeelding]
Dat de prijzen in de brochure kunnen wijzigen is prima, maar je zet toch geen handtekening op de brochure als je een auto besteld?
Op je bestelformulier/bon/whatever moet gewoon in detail (met codes?) aangegeven zijn welke optie er wel/niet op zitten en staat over het algemeen wel een prijs zo onder aan een bonnetje. Dat is logischerwijs het geen waar je voor tekent.
Als de tekst in de brochure echt gehandhaafd wordt dan geef je dus een blanco cheque uit, zou je er dan onderuit kunnen als KIA zegt dat de auto toch per ongeluk 200k gaat kosten en of je even NU wilt betalen
[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 25-04-2022 10:01 ]
Wel sorry maar een contract is een contract. Ik heb getekend voor een prijs. Ik kan niet zo snel een kopij maken maar ik lees duidelijk bij artikel 2 Prijs: De op de bestelbon vermelde prijs, exclusief taksen mag niet worden verhoogd.sn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:58:
[...]
Wil je deze 'vermeende' bestelbon eens pakken en afgezien van alle persoonsgegevens (en evt. prijs/opties) eens een foto maken en delen (door de eerder vermelde gegevens weg te lakken)? Als jurist ben ik wel benieuwd wat er nou precies op staat.
Dat lijkt mij kristalhelder.
Edit: Ik woon wel in Belgie, misschien is Nederland anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Bogey555 op 25-04-2022 10:05 ]
Dit klinkt als Belgisch recht, dus daar kan ik sowieso geen zinnig woord over zeggen.Bogey555 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:04:
[...]
Wel sorry maar een contract is een contract. Ik heb getekend voor een prijs. Ik kan niet zo snel een kopij maken maar ik lees duidelijk bij artikel 2 Prijs: De op de bestelbon vermelde prijs, exclusief taksen mag niet worden verhoogd.
Dat lijkt mij kristalhelder.
Dit is het enige document dat ik heb: https://drive.google.com/...GLvnAdzZ/view?usp=sharingsn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:58:
[...]
Wil je deze 'vermeende' bestelbon eens pakken en afgezien van alle persoonsgegevens (en evt. prijs/opties) eens een foto maken en delen (door de eerder vermelde gegevens weg te lakken)? Als jurist ben ik wel benieuwd wat er nou precies op staat.
Heb alle persoonlijke info, dealer info, prijzen (vanwege korting) en codes verwijderd. Meer was er niet, ook geen andere bijlages.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2022 10:17 ]
Inderdaad Belgisch recht. Maar als die praktijken in Nederland door de beugel kunnen dan val ik van mijn stoel. Maakt niet uit wat je besteld en tekent... we doen er wel 10% bij achteraf... dat is toch van de pot geruktsn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:05:
[...]
Dit klinkt als Belgisch recht, dus daar kan ik sowieso geen zinnig woord over zeggen.
Yep, klopt. Net andersom. Tja maandag morgen. (Edit: de auto bestond niet eens in 2019Mister I schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:58:
[...]
februari 2022 volgens mij de laatste versie.
De datum is trouwens net iets anders als hier boven geschetst wordt.
210719 = 19 juli 2021.
Ik heb deze ook nog in mijn EV6. Heb deze in januari gekregen 'met de laatste updates'
De laatste versie op de KIA update site is nu van 5 april 2022
Edit: datum is in ISO 8601 formaat
[ Voor 17% gewijzigd door cruysen op 25-04-2022 10:37 ]
sn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:05:
[...]
Dit klinkt als Belgisch recht, dus daar kan ik sowieso geen zinnig woord over zeggen.
:strip_exif()/f/image/qrdtJqyPlkM69HPFh5v2zQHB.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is pag 1 vd verkoopsvoorwaarden.
Ik ga niet in op de vraag OF er een koopovereenkomst tot stand is gekomen of niet, maar louter de zin:Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:07:
[...]
Dit is het enige document dat ik heb: https://drive.google.com/...GLvnAdzZ/view?usp=sharing
Heb alle persoonlijke info, dealer info, prijzen (vanwege korting) en codes verwijderd. Meer was er niet, ook geen andere bijlages.
"Deze koopovereenkomst is onder voorbehoud goedkeuring directie."
gooit vermoedelijk roet in het eten over de vraag of er al een koopovereenkomst tot stand is gekomen of dat deze van rechtswege kan worden ontbonden indien aan de gestelde voorwaarde uiteindelijk toch niet wordt voldaan. Hoe deze uitgelegd moet worden is lastig te achterhalen, want de omstandigheden van het geval kunnen bepalen of hiermee een ontbindende of opschortende voorwaarde bedoeld wordt. Ik vermoed dat ze hiervoor Haviltexen, maar ik kan niet zo snel jurisprudentie vinden in relatie tot de aanschaf van een nieuwe auto met een lange levertijd.
Disclaimer: ik houd mij niet dagelijks bezig met verbintenissenrecht (of tenminste niet dergelijke verbintenissen) dus leid hier niets uit af.
De directie was aanwezig bij het maken van de offerte en door de 6 maanden schriftelijke correspondentie na het tekenen van de overeenkomst mag je als consument aannemen dat de koopovereenkomst is goedgekeurd. Heb ook nog een bevestigingsmail gekregen met "gefeliciteerd met uw aankoop". Die kwam pas na een paar weken.sn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:49:
[...]
Ik ga niet in op de vraag OF er een koopovereenkomst tot stand is gekomen of niet, maar louter de zin:
gooit vermoedelijk roet in het eten over de vraag of er al een koopovereenkomst tot stand is gekomen of dat deze van rechtswege kan worden ontbonden indien aan de gestelde voorwaarde uiteindelijk toch niet wordt voldaan. Hoe deze uitgelegd moet worden is lastig te achterhalen, want de omstandigheden van het geval kunnen bepalen of hiermee een ontbindende of opschortende voorwaarde bedoeld wordt. Ik vermoed dat ze hiervoor Haviltexen, maar ik kan niet zo snel jurisprudentie vinden in relatie tot de aanschaf van een nieuwe auto met een lange levertijd.
Disclaimer: ik houd mij niet dagelijks bezig met verbintenissenrecht (of tenminste niet dergelijke verbintenissen) dus leid hier niets uit af.
Maar er staat dus niks in over prijswijzigingen of wat dan ook. Deze overeenkomst staat vrij zwak bij enige problemen, ze verwijzen niet naar andere voorwaarden die van toepassing zijn.
Mijn update is wel recenter, maar deze van 5 april lijkt nog te missen. Deze zorgt wel voor draadloze updates staat er.sn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:57:
[...]
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeList
Kun je hier iets mee? (Daar kun je ook software downloaden om de update te downloaden en op een stick te zetten)
Ik heb nu zelf het volgende staan. Die van 5 april is dan voor de navigatie app versie denk ik?
Bijgewerkt: 14-04-2022 (staat direct onder platform)
Navigatie app versie: 26-01-2022
Softwareversie: 11-02-2022
Firmwareversie: 27-01-2022
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Tenminste: voor in Nederland bij de Bovag aangesloten dealers.
Als samenvatting: bij de Bovag zijn er twee opties ten tijde van tekenen.
- Vaste prijs die alleen gewijzigd kan worden door overheidsmaatregelen (belasting ed).
- Niet-vast overeengekomen prijs waarbij de dealer wel de prijs kan aanpassen maar daarbij de koper op de hoogte moet brengen én hij de mogelijkheid heeft de koop te ontbinden.
:strip_exif()/f/image/n2dmKuB0vHWAZrXcspEu1ImN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een waanzinnige gave auto. Wij zijn er hier helemaal blij mee. Afgelopen donderdag geleverd gekregen en al de nodige kilometers gereden met een big smile. Aan allen die nog wachten.. de moeite van het wachten waard (bij mij 9 maanden) veel rijplezier allemaal! En houd er rekening mee dat je een boel vragen vanuit de buurt moet beantwoorden :-)
[ Voor 12% gewijzigd door Rethink op 25-04-2022 11:33 ]
Eens maar je catalogusprijs is wel vanaf je aanschafdatum. Dus je bijtelling en verzekering (later wegenbelasting) wordt ook iets hoger.Franciesco schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:05:
Voor degene die dit gemist hebben: over eventuele toegestane prijswijzigingen hebben we het pas ook gehad in het EV6 leveringen topic.
Tenminste: voor in Nederland bij de Bovag aangesloten dealers.
Als samenvatting: bij de Bovag zijn er twee opties ten tijde van tekenen.https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71214570
- Vaste prijs die alleen gewijzigd kan worden door overheidsmaatregelen (belasting ed).
- Niet-vast overeengekomen prijs waarbij de dealer wel de prijs kan aanpassen maar daarbij de koper op de hoogte moet brengen én hij de mogelijkheid heeft de koop te ontbinden.
LOL. Zoals?Rethink schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:22:
[Afbeelding]
Wat een waanzinnige gave auto. Wij zijn er hier helemaal blij mee. Afgelopen donderdag geleverd gekregen en al de nodige kilometers gereden met een big smile. Aan allen die nog wachten.. de moeite van het wachten waard (bij mij 9 maanden) veel rijplezier allemaal! En houd er rekening mee dat je een boel vragen vanuit de buurt moet beantwoorden :-)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom piept dat ding steeds als je achteruit de oprit afrijdt, kan dat niet uit?
Ben je niet bang dat je stil komt te staan?
Dus je gaat niet meer met de auto op vakantie?
Die accu's zijn ook slecht voor het mileu en je rijdt op steenkolen, wist je dat?
[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2022 11:39 ]
Er bestaat wel wat jurisprudentie rondom "Subject to board approval" clausules, bijvoorbeeld Hof Arnhem-Leeuwarden 06-04-2021, ECLI:NL:GHARL:2021:3293. Het is wel erg casuïstisch en dient van geval tot geval te worden beoordeeld (op basis van de omstandigheden van het geval zoals sn0x0r ook al aangeeft). Mogelijk dat je in de sfeer van afgebroken onderhandelingen terecht komt (en vraagstuk rondom schadevergoeding..)sn0x0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:49:
[...]
Ik ga niet in op de vraag OF er een koopovereenkomst tot stand is gekomen of niet, maar louter de zin:
Wij zijn in deze buurt sowieso al de eerste met een elektrische auto, en het model trekt veel aandacht. Ze willen hem even bekijken en als het mag even achter het stuur zitten. Veel vragen hoe het rijdt, etc. Verhouding tot Tesla, etc.
Wel erg grappig allemaal.
Ik snap die ophef hierover totaal niet. Ik woon in een rustige buurt dus ik zou het duidelijk moeten horen. Mijn oude Kia Niro maakte meer herrie.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:33:
[...]
Waarom piept dat ding steeds als je achteruit de oprit afrijdt, kan dat niet uit?
Ik snap die ophef echt niet!
Hier in de (nieuwbouw)wijk staan diverse elektrische auto's. Ook meerdere EV6'en. Even uit m'n hoofd staan hier +/- 3 a 4 EV6'en in de wijk. Diverse Tesla's etc. En maar 2 publieke laadpalen.Rethink schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:38:
[...]
Wij zijn in deze buurt sowieso al de eerste met een elektrische auto, en het model trekt veel aandacht. Ze willen hem even bekijken en als het mag even achter het stuur zitten. Veel vragen hoe het rijdt, etc. Verhouding tot Tesla, etc.
Een aanvraag voor een nieuwe publieke laadpaal moet dan toch gewoon geaccepteerd worden? Of is het nu gewoon nog wachten tot ze geplaatst worden?Rivanov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:42:
[...]
Hier in de (nieuwbouw)wijk staan diverse elektrische auto's. Ook meerdere EV6'en. Even uit m'n hoofd staan hier +/- 3 a 4 EV6'en in de wijk. Diverse Tesla's etc. En maar 2 publieke laadpalen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Geen idee. Heb geen elektrische auto, dus hou me daar niet mee bezig.MrBlueEyes schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:44:
[...]
Een aanvraag voor een nieuwe publieke laadpaal moet dan toch gewoon geaccepteerd worden? Of is het nu gewoon nog wachten tot ze geplaatst worden?
Maar vrijwel iedereen heeft gewoon een eigen oplader op de oprit. 99% van de woningen hier in de wijk heeft gewoon een eigen oprit.
[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 25-04-2022 11:45 ]
Oh wow, je zou toch verwachten dat in de meeste wijken met huizen met een oprit de (lease) EV ondertussen veel voorkomt.Rethink schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:38:
[...]
Altijd goed als meer mensen merken dat een EV eigenlijk helemaal niet zo apart of anders is dan een ICE. De drempel wordt lager
Hier ook niet hoor, in de straten om ons heen weet ik er twee, een e-Niro en een Tesla Model S.Smobbo schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:47:
[...]
Oh wow, je zou toch verwachten dat in de meeste wijken met huizen met een oprit de (lease) EV ondertussen veel voorkomt.
Altijd goed als meer mensen merken dat een EV eigenlijk helemaal niet zo apart of anders is dan een ICE. De drempel wordt lager!
In het hele dorp rijden er stuk of 10 EV's denk ik.
Maar met 300.000 EV's in Nederland op de 9 miljoen auto's (3,33% dus) is dat een vrij laag aandeel.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2022 12:19 ]
[ Voor 98% gewijzigd door marcovit op 25-04-2022 12:46 ]
De navigation updater ziet hem niet of wil hem nog niet downloaden. Hij zegt nog steeds dat november de meest recente versie is. Meer mensen bekend met dit fenomeen?MrBlueEyes schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:01:
[...]
Mijn update is wel recenter, maar deze van 5 april lijkt nog te missen. Deze zorgt wel voor draadloze updates staat er.
Ik heb nu zelf het volgende staan. Die van 5 april is dan voor de navigatie app versie denk ik?
Bijgewerkt: 14-04-2022 (staat direct onder platform)
Navigatie app versie: 26-01-2022
Softwareversie: 11-02-2022
Firmwareversie: 27-01-2022
Wegenbelasting op basis van cataloguswaarde? In Nederland?Rethink schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:24:
[...]
Eens maar je catalogusprijs is wel vanaf je aanschafdatum. Dus je bijtelling en verzekering (later wegenbelasting) wordt ook iets hoger.
Daar heb ik nog niets over gelezen.
Alleen moet ik één van de packs weglaten anders past de wagen niet in mijn budget.
Ik zou altijd voor het Lounge pack + warmtepomp gaan.
Maar ik twijfel of ik het Drive Assist Pack of het Premium Pack zou weglaten:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
- Assistent voor autonoom parkerent (RSPA)
- Assistent voor vermijden van aanrijding bij parkeren (PCA)
- Dode hoek assistentie (BCA)
- Visuele weergave van objecten in dode hoek (BVM)
- Snelwegassistent (HDA II)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Head-Up Display met AVR
- Meridian Sound System
- ASD (Active Sound Design
Ik ben een geluidsfreak, dus daarom opteer ik voor het Premium Pack, maar in het Drive Assist Pack zitten ook wel nuttige opties.
Kan iemand mij hier advies in geven?
Alvast bedankt om me te helpen met luxe keuze stress!
Ok, ben blij dat ik die niet heb, maar goed deze heb je niet ondertekend en is een eenzijdige kennisgeving.marcovit schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:49:
Toch maar even gecontroleerd maar ik heb blijkbaar een opdrachtbevestiging.
Hierin staat wel prijswijzigingen voorbehouden.
[Afbeelding]
Denk niet dat ze echt achteraf een hogere prijs in rekening gaan brengen, maar bijzonder blijft het wel. Ook het stukje over dat de uitrusting kan wijzigen.
Lijkt me nogal persoonlijk, dus valt lastig te adviseren.Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Volgende dilemma: ik mag via mijn werk een nieuwe KIA EV6 bestellen.(77,4kWh - 229 PK - RWD)
Alleen moet ik één van de packs weglaten anders past de wagen niet in mijn budget.
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
Ik ben een geluidsfreak, dus daarom opteer ik voor het Premium Pack, maar in het Drive Assist Pack zitten ook wel nuttige opties.
Meridian krijgt wisselende reviews, de een vind het top, de ander ondermaats (vooral qua bas).
Ik zou als ik moest kiezen voor het Drive Assist Pack gaan. Speakers kun je eventueel zelf later nog vervangen, HUD vond ik zelf eerder storend dan iets toevoegen, ASD zet vrijwel iedereen uit en dynamische knipperlichten zie ik zelf toch niet.
Een eigen bijdrage zodat je beide pakketten kan nemen is zeker geen optie?Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Volgende dilemma: ik mag via mijn werk een nieuwe KIA EV6 bestellen.(77,4kWh - 229 PK - RWD)
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
same here...INsaiGN schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:47:
[...]
De navigation updater ziet hem niet of wil hem nog niet downloaden. Hij zegt nog steeds dat november de meest recente versie is. Meer mensen bekend met dit fenomeen?
Zojuist weer even gecontroleerd.INsaiGN schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:47:
[...]
De navigation updater ziet hem niet of wil hem nog niet downloaden. Hij zegt nog steeds dat november de meest recente versie is. Meer mensen bekend met dit fenomeen?
De software geeft aan dat november de laatste versie is. Als je die download is het eigenlijk de versie van 11 februari.
Het verhaal wat in april is verteld op de site van Kia over wireless updates is dus eigenlijk de versie van 11 februari.
Heb hem net opnieuw gedownload en als ik deze versie in de auto wil zetten, geeft de auto al aan dat die versie er al op staat.
Het is niet super duidelijk op deze manier helaas.
Die zal ik dan al hebben.Mister I schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:41:
[...]
Zojuist weer even gecontroleerd.
De software geeft aan dat november de laatste versie is. Als je die download is het eigenlijk de versie van 11 februari.
Het verhaal wat in april is verteld op de site van Kia over wireless updates is dus eigenlijk de versie van 11 februari.
Heb hem net opnieuw gedownload en als ik deze versie in de auto wil zetten, geeft de auto al aan dat die versie er al op staat.
Het is niet super duidelijk op deze manier helaas.
Vandaar waarschijnlijk ook een losse regel met "bijgewerkt" waar 14-04-2022 staat bij mij.
Om hierop terug te komen. Vandaag weer via mijn werk telefoon Waze gebruikt. En volgens mij is de resolutie nu goed na de laatste updatetaa_nl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:39:
Gebruik zelf altijd Waze via Apple Carplay. In de KIA EV6 is de font size erg groot en ziet er niet uit. Google Maps werkt wel gewoon met normale font size. Iemand een idee hoe dit voor Waze aan te passen?[Afbeelding]
Dan maar de verzekering van Kia zelf pakken, of zitten daar nog bepaalde voorwaarden aan die slecht zijn?
Wat ik zo snel zie is dat de enige, betaalbare, die 5 jaar nieuwwaarde regeling biedt. Elders ben ik hetzelfde kwijt en krijg je maar 1 of 3 jaar.
Hmm lees wel met name negatieve reviews over Bovemij Verzekeringen.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2022 19:23 ]
Als ik hierin een keuze moest maken zou ik altijd drive assist pack boven het premium pack kiezen.Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
De led koplampen zijn wel echt heerlijk maar hoor ook niet veel klachten over de 'basis' lampen. Daarnaast is bijna alle wegen buitenom zeeland wel verlicht.
Dynamische punkers, leuk om te zien, maar je zit erin.
Hud is goed, maar als het een losse optie was twijfel ik aan een meerprijs ervoor, dashboard is ook compleet qua informatie.
Sound system, Tsja het doet het. Maar je kan ook evt zelf speakers upgraden.
ASD, staat bij mij op zijn zachts, heel licht hoorbaar. Scheelt misselijk bij de achterbankterroristen.
Driver assist met 360 camera en hda2 is wel echt super relax. Die zou ik altijd kiezen. Had op mij vorige auto al 360camera en hda1, en kan ook echt niet meer zonder.
No-brainer voor mij en dat is drive assist pack.Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
Ik heb ook naar een Kia verzekering gekeken, telefonisch zag het er goed uit, zeker de 5-jaars variant, tot dat de schriftelijke bevestiging kwam. Daarin bleek Bovemij een alarm te eisen, daarmee was het niet meer interessant.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:20:
Poeh de prijzen van verzekeringen zijn ook even flink omhoog geschoten zeg. Paar maanden geleden kwam ik op 65 euro uit, nu begint het bij 90 zo'n beetje.
Dan maar de verzekering van Kia zelf pakken, of zitten daar nog bepaalde voorwaarden aan die slecht zijn?
Wat ik zo snel zie is dat de enige, betaalbare, die 5 jaar nieuwwaarde regeling biedt. Elders ben ik hetzelfde kwijt en krijg je maar 1 of 3 jaar.
Hmm lees wel met name negatieve reviews over Bovemij Verzekeringen.
EX40 TMP Ultra MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren; PV: 6,7 kWp (zuid) Solis 3P6KG4; MT V3 5,12kWh V146-116-110 - CT003 V117
Is eigen bijdrage geen optie?Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
Ik zou geen van beiden willen missen.
Heb je een proefrit gedaan in een model met HUD? Ik vond hem zelf vooral storend, vooral omdat de projectie op de verkeerde plaats is voor mij (1m99 lang). Blijkbaar is dat wel af te stellen, maar dan hebben minder lange bestuurders hetzelfde probleem.Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
Active sound system vind ik persoonlijk de meest onzinnige optie op een EV. En vanwege de klachten over het Meridian audiosysteem vond ik dat zelf niet veel toevoegen.
Dynamische pinkers, dual LED koplampen zitten in België standaard in de GT-Line configuratie dus niets op aan te merken.
Idem voor lounge pack (standaard aanwezig op GT-Line).
Warmtepomp heb ik gekozen om maximaal rijbereik te krijgen, al kon de dealer niet echt veel garantie geven op de effectieve toegevoegde waarde. En het Drive Assist Pack was voor mij een van de grootste redenen om de EV6 te kiezen, t.o.v. de Ioniq 5.
[ Voor 7% gewijzigd door Mini-me op 25-04-2022 20:21 ]
Dat is toch raar, ze hebben me een offerte gestuurd en daarin staat Alarm Klasse 1 vereist, en dat is wat er op zit.ERN5T schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:08:
[...]
Ik heb ook naar een Kia verzekering gekeken, telefonisch zag het er goed uit, zeker de 5-jaars variant, tot dat de schriftelijke bevestiging kwam. Daarin bleek Bovemij een alarm te eisen, daarmee was het niet meer interessant.
Heb even opgezocht en had offertes opgeslagen in januari, gemiddeld dus 25 euro per maand duurder.
Ik zou de EV6 niet zonder de dode hoek assistentie willen rijden want het zicht links over mijn schouder is vrijwel afwezig. Zeker met de zon aan de linkerkant of in het donker. Mocht je nog een proefrit kunnen maken dan kun je dat misschien testen want iedereen heeft een andere zitpositie.Jan_VR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:59:
Drive Assist Pack:
- 360° camera (SVM)
Premium Pack:
- Dual LED koplampen
- Dynamische pinkers
- Meridian Sound System
PCA is ook een aanrader.
HUD is erg prettig en ik kijk niet meer op het display voor me, behalve af en toe voor het gemiddelde verbruik en controle of de lampen wel automatisch zijn aangegaan. Maar persoonlijk zou ik het niet ruilen voor de BCA.
Over het verschil tussen de soundsystemen kan ik je niet adviseren. Het Meridian systeem bevalt goed, maar geeft niet echt de top sound die ik had verwacht.
Geen HDA2, geen 360 camera, geen dodehoek assistentie, geen HUD.
Ja ik wou ook dat ik het had, maar is het echt onmisbaar?
Volgens mij zit dodehoek assistentie gewoon op de plus, alleen dodehoek camera mist tov de GT-linePhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:26:
Als ik jullie hoor dan is een Plus maar een pauper auto
Dodehoek assistentie is er wel hoor! Bevalt goed! Ja niet met beeld. Maarja hoe meer opties hoe leuker natuurlijk! Maar ik ben zelf hartstikke blij met de plus hoor! Genoeg luxe!Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:26:
Dat is geen geld en dus altijd aan te bevelen.Wiliyama schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:39:
[...]
Zo ziet dat er uit. (€3,50) incl. Verzendkosten.[Afbeelding]
Heb nog veel te leren.
Ik ga maar eens flink zoeken op Amazon.
In bestelling: Kia EV6 RWD 77 kWh Plus - OnePlus 8T - Erazer i7-9750H
HDA2 mis je zeker niet. Die anderen zijn nice to have.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:26:
Dit is de prijs die ik betaalde bij AliDennisvanBakel schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:54:
[...]
Dat is geen geld en dus altijd aan te bevelen.
Heb nog veel te leren.
Ik ga maar eens flink zoeken op Amazon.
Zou dat betekenen dat het voorverwarmen van de accu bij een laadstop enkel mogelijk gaat zijn met nieuwe hardware?The fresh battery pack will be complemented by a new battery conditioning system, which will allow the Ioniq 5 to automatically adjust the temperature of its battery while on the road, ensuring optimum charging conditions once the car reaches a charge point.
Het zou mij persoonlijk niet super veel uitmaken, want ik ga leasen, maar voor kopers snap ik dat dit wel anders ligt natuurlijk.Phusebox schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 05:45:
Ik las dit over de updates die gedaan zijn aan de nieuwe Ioniq 5 die er binnenkort aankomt:
[...]
Zou dat betekenen dat het voorverwarmen van de accu bij een laadstop enkel mogelijk gaat zijn met nieuwe hardware?
Daarmee de vraag, wat zou de kans zijn dat zoiets achteraf nog op reeds bestaande auto's kan worden toegepast? Ik meen dat Tesla dit met verschillende functionaliteiten (t.a.v. zelf-rijden volgens mij) wel eens doet/heeft gedaan, om zo bestaande auto's van nieuwe hardware te voorzien. Nu snap ik wel dat daar een ander belang achter zit, namelijk het vergaren van zoveel mogelijk data, en dat belang heeft Kia/Hyundai natuurlijk helemaal niet.
Sterker nog, waarom zouden ze het überhaupt toevoegen zonder een prijsverhoging door te voeren, ze voegen tenslotte extra functionaliteit toe? (Even los van de discussie of je vind dat het er allang in had moeten zitten)
Volledig eens ! Ook mijn Plus biedt voor mij/ons alles wat we wensen. Daar komt bij dat de kleur Glacier (vinden wij mooiste...) niet in GT Line verkrijgbaar was. Enige wat ik 'mis' ...een glazen kanteldakje...MrBlueEyes schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:35:
[...]
Dodehoek assistentie is er wel hoor! Bevalt goed! Ja niet met beeld. Maarja hoe meer opties hoe leuker natuurlijk! Maar ik ben zelf hartstikke blij met de plus hoor! Genoeg luxe!
De IONIQ 5 heeft geen standaard batterijverwarming (i.t.t. de EV6). Daarnaast krijgt de IONIQ 5 pas vanaf het nieuwe modeljaar het batterijpakket die de EV6 al vanaf het begin heeft. Tenminste: zo heb ik het eerder gelezen.Phusebox schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 05:45:
Ik las dit over de updates die gedaan zijn aan de nieuwe Ioniq 5 die er binnenkort aankomt:
[...]
Zou dat betekenen dat het voorverwarmen van de accu bij een laadstop enkel mogelijk gaat zijn met nieuwe hardware?
Of er ook nog extra vernieuwingen in dat pack zitten weet ik niet.
Maanden geleden is er al door een Duitse Hyundai topman aangegeven dat ook bestaande IONIQ 5 modellen de pre-conditionering krijgen. Al zal dat denk ik alleen gelden voor de modellen die met het batterij verwarmingspakket uitgerust zijn. Idem voor een Noors bericht dat die optie zou komen middels een softwareupdate voor bestaande modellen.
Dus dat geeft mij toch hoop dat dit ook voor de bestaande EV6-en gaat gelden.
Sowieso zal het preconditioneren extra energie kosten: dat is ook zo bij een Tesla of een Polestar 2. Je doet dit niet vanwege hogere efficientie, alleen voor het sneller kunnen laden.
Ja goed, ik heb ook liever navigatie met automatische planning van laadstops dan dit, maar goed. Laten we hopen dat het er allebei nog komt.Franciesco schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:34:
[...]
De IONIQ 5 heeft geen standaard batterijverwarming (i.t.t. de EV6). Daarnaast krijgt de IONIQ 5 pas vanaf het nieuwe modeljaar het batterijpakket die de EV6 al vanaf het begin heeft. Tenminste: zo heb ik het eerder gelezen.
Of er ook nog extra vernieuwingen in dat pack zitten weet ik niet.
Maanden geleden is er al door een Duitse Hyundai topman aangegeven dat ook bestaande IONIQ 5 modellen de pre-conditioning krijgen. Al zal dat denk ik alleen gelden voor de modellen die met het batterij verwarmingspakket uitgerust zijn. Idem voor een Noors bericht dat die optie zou komen middels een softwareupdate voor bestaande modellen.
Dus dat geeft mij toch hoop dat dit ook voor de bestaande EV6-en gaat gelden.
Sowieso zal het preconditioneren extra energie kosten: dat is ook zo bij een Tesla of een Polestar 2. Je doet dit niet vanwege hogere efficientie, alleen voor het sneller kunnen laden.
Verder heb ik 1 ochtend gehad dat het automatisch afremmen niet zichtbaar was op het scherm en dus niet actief. Bij de eerste bocht was dat wel schrikken als hij normaal op standje 3 of 4 staat. Heb toen de auto opnieuw moeten starten om het weer te kunnen gebruiken (helaas vergeten een foto te maken)
Was de accu toevallig stampes vol? Dan doet ie het niet inderdaad.De Ideale Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:51:
Verder heb ik 1 ochtend gehad dat het automatisch afremmen niet zichtbaar was op het scherm en dus niet actief. Bij de eerste bocht was dat wel schrikken als hij normaal op standje 3 of 4 staat. Heb toen de auto opnieuw moeten starten om het weer te kunnen gebruiken (helaas vergeten een foto te maken)
Wat mij van de week opviel is dat je tijdens het navigeren kunt zoeken naar laadstations en die als tussenstop toe kunt voegen aan je route.Phusebox schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:35:
[...]
Ja goed, ik heb ook liever navigatie met automatische planning van laadstops dan dit, maar goed. Laten we hopen dat het er allebei nog komt.
Niet super ideaal maar het is iets.
Enige nadeel is dat als je die melding in het begin krijgt, dat je het einddoel niet gaat halen, dan gaat ie zoeken naar laadstations in de buurt van je huidige positie. Dus als ze dat nog kunnen koppelen aan je actuele bereik dan zijn ze al een heel eind. Dat je dan bij het wegrijden of tijdens het laden je volgende stop handmatig weer moet plannen is dan niet onoverkoombaar.Loei123 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:37:
[...]
Wat mij van de week opviel is dat je tijdens het navigeren kunt zoeken naar laadstations en die als tussenstop toe kunt voegen aan je route.
Niet super ideaal maar het is iets.
Waarschijnlijk heb ik het ook, alleen met witte lak denk ik dat je het niet ziet.stimpyrulez schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
Ja dat klopt. Ik had hem net helemaal opgeladen. Goed om te weten. Ik kan beter AC laden tot 90%.Dartlink schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:13:
[...]
Was de accu toevallig stampes vol? Dan doet ie het niet inderdaad.
Ja ik klikte van de week een keer op een fastned locatie op de kaart en toen zag ik dat je ook de beschikbaarheid van de laders te zien krijgt. Dus 4 x 150kW waarvan 2 bezet en 1 x 300kW volgens mij was dat voorheen niet het geval maar wie weet heb ik het gewoon niet gezien.Phusebox schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:51:
[...]
Enige nadeel is dat als je die melding in het begin krijgt, dat je het einddoel niet gaat halen, dan gaat ie zoeken naar laadstations in de buurt van je huidige positie. Dus als ze dat nog kunnen koppelen aan je actuele bereik dan zijn ze al een heel eind. Dat je dan bij het wegrijden of tijdens het laden je volgende stop handmatig weer moet plannen is dan niet onoverkoombaar.
Van de week mijn EV6 plus installer grey besteld via anwb private lease via de lopende actie. Wat me opvalt is dat de anwb goedkoper is dan via de Kia dealer maar dat terzijde. Nu het lange wAchten totdat ie geleverd word, althans lang ze hadden op voorhand al een aantal wagens besteld en de levertijd in op dit moment 24wkn. Ben benieuwd.
We hadden een proefrit gemaakt in de gt line welke ook mij eerste keuze zou zijn. Alleen vertelde de dealer mij dat op de GT line geen dakdragers kunnen ivm het het glazen dat en omdat de dakstijlen dikker zijn, iemand hier al ervaring mee?
Bij thule hebben ze wel de pootjes voor de plus line te bestellen.
Overigens is mijn auto sinds vorige week weer gerepareerd. Alle deuren zitten er weer in, alleen nog een paar sierstrips die ontbreken (nalevering). Tip, rijdt voorzichtig bij schade kan het weken zoniet maanden duren voordat de onderdelen beschikbaar zijn!
Gefeliciteerd en welkom!Joer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:12:
Ben nieuw hier bij dit forum.
Van de week mijn EV6 plus installer grey besteld via anwb private lease via de lopende actie. Wat me opvalt is dat de anwb goedkoper is dan via de Kia dealer maar dat terzijde. Nu het lange wAchten totdat ie geleverd word, althans lang ze hadden op voorhand al een aantal wagens besteld en de levertijd in op dit moment 24wkn. Ben benieuwd.
We hadden een proefrit gemaakt in de gt line welke ook mij eerste keuze zou zijn. Alleen vertelde de dealer mij dat op de GT line geen dakdragers kunnen ivm het het glazen dat en omdat de dakstijlen dikker zijn, iemand hier al ervaring mee?
Bij thule hebben ze wel de pootjes voor de plus line te bestellen.
Er is inderdaad een prijsverschil tussen ANWB (Lease Plan) en Kia PL. Zitten een aantal verschillen in de voorwaarden van het leasecontract.
Belangrijkste verschil zit in de voorwaarden als je over over je afgesproken aantal km's heen gaat.
Leaseplan val je dan direct in de volgende staffel die je dan moet afnemen. Dus als je 10k tot 15k per jaar hebt afgesproken en je rijd er een jaar 17k dan kom je in de 15k tot 20k staffel. Dit wordt dan ook met terugwerkende kracht over de voorgaande maanden verrekend (dus over de maanden voorafgaand moet je ook de 15k-20k staffel betalen).
Dat kan best in de papieren lopen als je i) maar één keer boven je staffel uitkomt en de andere jaren de km's van de volgende staffel niet nodig hebt ii) als je dit laat in je contractduur doet, want je betaald en krijgt dan ineens een aanzienlijk aantal km erbij (van de extra staffel uit de voorgaande maanden) die je in de beperkte rest duur van je overeenkomst waarschijnlijk niet meer zal op rijden. In beide gevallen krijg je natuurlijk wel de km's die je overhoudt vergoed tegen de minder-km prijs uit je contract.
Bij Kia ben je iets flexibeler. Jaarlijks worden de meer of minder kilometers (dan in het contract) afgerekend tegen de prijs in je overeenkomst. Ga je structureel meer km rijden kan je het contract ook naar een hoger aantal km laten aanpassen, hierbij zijn de staffels iets voordeliger vs ANWB. Daar staat tegenover dat de basis prijs bij Kia hoger is maar als je meer km maakt dan je had afgesproken kan het voordeliger uitvallen (en meer flexibel).
Al met al geen enorm verschil, maar wel iets om op te letten (vooral bij ANWB wil je graag binnen de staffel blijven).
[ Voor 13% gewijzigd door roelwillems op 26-04-2022 15:16 ]
Dat staat in mijn (LP/ANWB) contract wel anders verwoord:roelwillems schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:04:
[...]
Dat kan best in de papieren lopen als je i) maar één keer boven je staffel uitkomt en de andere jaren de km's van de volgende staffel niet nodig hebt ii) als je dit laat in je contractduur doet, want je betaald en krijgt dan ineens een aanzienlijk aantal km erbij (van de extra staffel uit de voorgaande maanden) die je in de beperkte rest duur van je overeenkomst waarschijnlijk niet meer zal op rijden.
Dus 60 maanden x 1000km = 60k km. En als je dan 75k km hebt gereden na 5 jaar, dan betaal je dus (achteraf) bij voor de staffel die tot 15k km/jaar gaat.Hoe berekenen we de gemiddeld gereden kilometers per jaar?
We delen de kilometerstand van de auto door het werkelijk aantal maanden dat de lease duurde en vermenigvuldigen de uitkomst met twaalf maanden. Wij geven u de rekenmethode om het gemiddelde aantal kilometers per jaar te berekenen in een overzicht:
Kilometerstand / werkelijke looptijd x 12 maanden = gemiddeld gereden kilometers per jaar
Of je past al eerder je maandelijkse bedrag aan als je dat ziet aankomen, om te voorkomen dat je aan het einde een groot bedrag af moet rekenen.
EDIT: ik bedenk me nu dat je wel gelijk hebt
[ Voor 13% gewijzigd door 1Mark op 26-04-2022 16:09 ]
Ik weet niet of er een betere deal is, maar het is een prijs die regulier te noemen valt. Ik heb van Jade de Quartz 7H), en betaal jaarlijks 125 euro.alwinus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:25:
Zo net even bij de Car Cleaning bedrijf geweest die ook ceramische coatings doen. Heb de moonscape matte. Basisprijs is 900 euro (jade Quartz 9h) met 5 jaar garantie. 1x per jaar nabehandeling inclusief auto weer grondig poetsen is dan 150 euro. Best oké prijs volgens mij. Of zijn mensen met betere deals. Nadeel (maar dat is overal) ik ben de auto 3 dagen kwijt 😬
Het is een prima coating, en je zal (mits goed gezet) veel plezier ervan hebben!
Bij welk bedrijf is dit? PM sturen mag ook.alwinus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:25:
Zo net even bij de Car Cleaning bedrijf geweest die ook ceramische coatings doen. Heb de moonscape matte. Basisprijs is 900 euro (jade Quartz 9h) met 5 jaar garantie. 1x per jaar nabehandeling inclusief auto weer grondig poetsen is dan 150 euro. Best oké prijs volgens mij. Of zijn mensen met betere deals. Nadeel (maar dat is overal) ik ben de auto 3 dagen kwijt 😬
Dat beeld van de dode hoek bekijk ik nooit. Veel teveel gedoe. Het is het lampje in de spiegel waar je naar kijkt. En in de HUD maar die zit er dan niet bij als je een keuze tussen de 2 pakketten moet maken.MrBlueEyes schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:35:
[...]
Dodehoek assistentie is er wel hoor! Bevalt goed! Ja niet met beeld. Maarja hoe meer opties hoe leuker natuurlijk! Maar ik ben zelf hartstikke blij met de plus hoor! Genoeg luxe!
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

:strip_exif()/f/image/Y5BqznNWymhflZaTJLO8vqcs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gIRPqkLscQjqRNATZFEu5CiW.jpg?f=fotoalbum_large)