• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
gebruikerfz1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:08:
[...]

Zorgt een coating ook voor een hardere lak? Met mijn huidige BMW had ik laatst flink wat stenen tegen de auto gekregen door een auto die op het laatste moment over een verdrijvingsvlak ging terwijl ik aan het uitvoegen was. Gelukkig heeft de auto hier niks aan overgehouden omdat de BMW's van die tijd (2014) nog een harde lak hadden. Met xpel zit je sowieso safe aangezien de folie ook "zelfhelend" is wanneer die warm wordt.
Coating is vooral bedoeld om oppervlakkige schade / onheil aan je blanke toplaag te beperken (denk aan swirls, zuur van vogelpoep enz enz), maar ook om voor een langere periode vuil en waterafstotend te zijn.

Steenslag voorkom je niet, dat overkomt je. De coating is dermate dun (wel hard), dat de impact wel zichtbaar zal zijn, omdat de onderlaag (die je met de coating beschermt) nog steeds zacht is, en de schok moet absorberen.

Overigens is het niet persé een pré om een harde lak te hebben. Bij steenslag is kans groter dat er ‘chops’ afvliegen, omdat er geen absorptie is (wat een zachte lak wel heeft).

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:49
Die splitter (ik blijft het zo noemen, en door Iungo wordt het ding ook zo genoemd) is geen loadbalancing module. Hij kan wel gebruikt worden i.c.m. loadbalancing. Dat staat ook in het door jouw aangehaalde artikel.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:53
Franciesco schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:00:
[...]

Die splitter (ik blijft het zo noemen, en door Iungo wordt het ding ook zo genoemd) is geen loadbalancing module. Hij kan wel gebruikt worden i.c.m. loadbalancing. Dat staat ook in het door jouw aangehaalde artikel.
Ik vind het helemaal prima. Op mijn offerte noemt Eneco het een loadbalancer. ;) Noemen we het een extender, iedereen blij.

Het is trouwens iungo, lungo is koffie. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 21-04-2022 16:58 ]

Catch my drift?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
DaMenaz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:00:
[...]

Ik vind het helemaal prima. ;) Noemen we het een extender, iedereen blij.

Het is trouwens iungo, lungo is koffie. :)
Of het is gewoon iungo met een hoofdletter I... Iungo vs lungo :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DaMenaz
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:03:
[...]

Of het is gewoon iungo met een hoofdletter I... Iungo vs lungo :+
Haha _O-

Catch my drift?

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NymX3O5iXtJGczGth98lE0SO3aI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6jiJ9wemDT2LIkZrYqdi97Fh.jpg?f=user_large

Wat zijn dit? Ze zaten bij leveren in een van de deuren achterin.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:24

TGEN

Hmmmx_

MrBlueEyes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]

Sleepogen?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• MrBlueEyes
Dat zal het zijn als ik Google op Kia sleepogen komen vergelijkbare foto's naar voren.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• DaMenaz
Wel bijzonder dat er sleepogen bij zitten. Ik dacht dat je een EV niet mocht slepen, omdat je niet zoals bij een ICE de bak (die er niet is) in zijn 'vrij' kunt zetten.

Al zie ik dat de EV6 voor en achter wel de klepjes heeft in de bumper waar het bevestigingspunt achter moet zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door DaMenaz op 21-04-2022 11:42 ]

Catch my drift?

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:52
[b]MrBlueEyes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:10:

Met de huidige staalprijzen een behoorlijke gift :+

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-12-2025
xxander968 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:33:
[...]

Met de huidige staalprijzen een behoorlijke gift :+
Bijna de prijs van goud ;) :+

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 22:17
DaMenaz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:32:
Wel bijzonder dat er sleepogen bij zitten. Ik dacht dat je een EV niet mocht slepen, omdat je niet zoals bij een ICE de bak (die er niet is) in zijn 'vrij' kunt zetten.

Al zie ik dat de EV6 voor en achter wel de klepjes heeft in de bumper waar het bevestigingspunt achter moet zitten.
Om een ander (met een ICE) te slepen.. >:)

Mijn advertenties op V&A

• Bogey555
  • Laatst online: 09-12-2025
DaLass schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
[...]

Om een ander (met een ICE) te slepen.. >:)
Zou dat meer verbruiken als een caravan trekken :+ _O-

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Huh, twee verschillende? Terwijl het schroefdraad wel identiek lijkt?

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:54:
Tot nu toe valt het volgende me op na ca. 30 reacties op het formulier met betrekking tot krassen:

Zwart - Aurora Black Pearl
Van de 9 mensen geven 7 aan veel krassen te hebben waarvan 5 over de hele auto. Vier geven aan enkel met de hand te wassen en twee meestal met de hand.

Rood - Runway Red
Vier mensen met deze kleur en allemaal hebben ze last van veel krassen waarvan 3 enkel met de hand wassen.

Wit - Snow White Pearl
Geen van de vier mensen die gereageerd hebben heeft last van krassen, bovendien geven 3 ervan aan enkel de wasstraat te gebruiken.

Van de andere kleuren heb ik nog niet voldoende reacties, daar lijkt het nog een mixed bag te zijn.

Disclaimer: Ga er vanuit dat vooral mensen die last hebben van krassen eerder geneigd zijn het formulier in te vullen.
Niet iedereen met een rode auto heeft krassen.
grotegok schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:45:
[...]

ik ook niet (RunWay Red) al kijk ik niet met een vergrootglas en gaat gewoon door de wasstraat (iClean Naarden)
En voor de witte auto's kan de verklaring zijn dat je op een witte auto krassen en dan vooral swirls bijna niet ziet. Dan moet de zon er vol op staan. Tenminste dat is mijn ervaring met onze witte auto. In tegenstelling tot onze zwarte auto. Daarom ook hier nooit meer zwart metallic.

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:01:
[...]

Niet iedereen met een rode auto heeft krassen.

[...]
Wel iedereen die gereageerd heeft, of ja sorry in ieder geval problemen met de lak (eentje heeft sinaasappelhuid ingevuld als klacht).

• Franciesco
[Afbeelding]

Dat zijn wapens. ;)

3x raden welke Youtuber ik volg :)

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-01 14:59
Franciesco schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:13:
[...]

Dat zijn wapens. ;)

3x raden welke Youtuber ik volg :)
'What the heck are these things?!"

• MrBlueEyes
Heeft iemand tips om Kia Connect werkend te krijgen? Ik heb al 5 a 6 keer het geprobeerd maar ik krijg iedere keer de melding dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. Ik belde met Van Mossel en die zeiden dat het vaak meerdere keren duurt maar het eenmaal wel moet lukken.

Ik heb ook al 1x op de reset knop gedrukt voor het media systeem, maar voorlopig is er nog geen verbinding.

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02-2025
scoffie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:26:
Hier ligt een offerte van Prestige Car Detailing in Lommel (België) voor € 1851,30 (btw incl.) voor de duurste coating behandeling bij hen.
Ja dit is coating en geen folie, XPEL folie is veel duurder dan een coating aanbrengen en ook de prijs daarvan kan sterk verschillen naar gelang de gebruikte coating en standtijd.

Verwijderd

de stoelverkoeling/airco lijkt bij mij niet echt iets te doen (enkel een beetje bij mijn achterwerk maar niet bij hoge rug). Is het maar heel subtiel of zal ik er even mee terug gaan naar de dealer?

• MrBlueEyes
MrBlueEyes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:24:
Heeft iemand tips om Kia Connect werkend te krijgen? Ik heb al 5 a 6 keer het geprobeerd maar ik krijg iedere keer de melding dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. Ik belde met Van Mossel en die zeiden dat het vaak meerdere keren duurt maar het eenmaal wel moet lukken.

Ik heb ook al 1x op de reset knop gedrukt voor het media systeem, maar voorlopig is er nog geen verbinding.
Het is nu net wel meteen gelukt, gelukkig.

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06-01 12:20
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:03:
de stoelverkoeling/airco lijkt bij mij niet echt iets te doen (enkel een beetje bij mijn achterwerk maar niet bij hoge rug). Is het maar heel subtiel of zal ik er even mee terug gaan naar de dealer?
Denk dan effe naar de dealer.

Als ik hem op stand 1 zet voel ik het binnen 1 minuut en dan zowel mijn achterwerk als rug (rug duurt iets langer).
Maar moet zeggen dat ik het zeer goed merk (beter dan mijn stoelventilatie die ik in mijn mercedes had).

• MrBlueEyes
De pouch met de handleiding kan ik niet echt goed kwijt in de auto. Je hebt een soort van voorvakje in het handschoenenkastje, maar daar past hij net niet in.

• EricEB
  • Laatst online: 06-01 12:38
[Afbeelding]

Het antwoord is al gegeven...sleepogen dus.
Maar...wel vreemd;
-dat je er 2 hebt gekregen. > een (1) volstaat.
-dat ze in je deur liggen > in een hoesje/zakje in de frunk was netter geweest.

• DaMenaz
EricEB schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:59:
[...]

Maar...wel vreemd;
Die tweede is van @Speedfight :+
Speedfight schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:22:
Vraagje: Het sleepoog, hebben jullie die bij de auto gekregen en waar lag deze? Bij mijn collega lag hij los achterin, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.

Catch my drift?

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01 20:41
DaMenaz schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:25:
[...]

Dat is geen splitter. Dat is de loadbalancing-module! Zit trouwens wel een uitgaande P1-poort op, maar die is zonder spanning. Dus als je andere apparatuur hebt die het P1-signaal gebruiken, dan heb je daar alleen wat aan als die apparaten een eigen voeding hebben.
Dit is volgens mij toch een splitter:

https://www.iungo.nl/nl/bestellen/i/453-p1-poort-splitter

Voor mij interessant kan ik naast de load balancing ook mijn P1 Homewizard meter aansluiten. Opvallend genoeg is hier in het offerte traject met Eneco met geen woord over gerept. Weet iemand of je dit standaard krijgt bij Eneco load balancing?

• DaMenaz
glas86 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:21:
[...]

Voor mij interessant kan ik naast de load balancing ook mijn P1 Homewizard meter aansluiten. Opvallend genoeg is hier in het offerte traject met Eneco met geen woord over gerept. Weet iemand of je dit standaard krijgt bij Eneco load balancing?
Bij mij moest ik loadbalancing als optie doorgeven tegen meerprijs (bestelformulier via het werk).

Ik heb ook de P1 van HomeWizard en ook hun splitter. Volgens de installateur mocht de iungo alleen rechtstreeks in de slimme meter, maar hij doet het ook gewoon via de splitter van HomeWizard. Zie: DaMenaz in "Het grote KIA EV6 topic"

Eneco geeft geen extra splitter mee.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 21-04-2022 16:37 ]

Catch my drift?

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:35
glas86 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:21:
[...]

Ja de onder-onder aannemers van Eneco hebben dit bij zich maar je moet dit wel in je offerte mee laten nemen.
Inderdaad het is een splitter, mijn versie gebruik ik de poort voor P1>ESPhome>HA en daarnaast kan de 2de poort op langere afstand gebruikt worden naar een andere ruimte, in mijn geval voor loadbalancing.

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
DennisvanBakel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
[...]

Nope, Dichtstbijzijnde laadpaal is 1,2 kilometer verderop. Aanvraag openbare paal is al afgewezen.
Dus dat wordt uitsluitend snelladers langs de snelweg. 8)
Gewoon blijven doorstoeien bij de "grote baas" en dan komt die paal er vast wel. En anders kom je gewoon bij mij op de zaak je EV weer opladen. De koffie staat altijd klaar zoals je weet. ;)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

alwinus

Tweaked

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSq8j2Z1HR6aaeoAWUc-SkXBSrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZumSFmBlFaO4q3YsAl55rzeB.jpg?f=fotoalbum_large

Nou dat ziet er toch niet slecht na 1e ritjes. Met wat spielerij en veel instellen 😊 Gaat richting de 490km range. En dat voor een AWD op 20inch

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-12-2025
alwinus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:40:
[Afbeelding]

Nou dat ziet er toch niet slecht na 1e ritjes. Met wat spielerij en veel instellen 😊 Gaat richting de 490km range. En dat voor een AWD op 20inch
Prachtig om te zien. _/-\o_

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g11BQCH4kCxJbqGVgQUI_tMSvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wo2RohZ4h0fYRZuqAC2VqZkp.jpg?f=fotoalbum_large

Tripje snelweg vandaag (Haarlem-Arnhem)

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01 20:41
DaMenaz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:35:
[...]

Bij mij moest ik loadbalancing als optie doorgeven tegen meerprijs (bestelformulier via het werk).

Ik heb ook de P1 van HomeWizard en ook hun splitter. Volgens de installateur mocht de iungo alleen rechtstreeks in de slimme meter, maar hij doet het ook gewoon via de splitter van HomeWizard. Zie: DaMenaz in "Het grote KIA EV6 topic"

Eneco geeft geen extra splitter mee.
Loadbalancing heb ik ook aangevraagd. Zal eens gaan kijken naar die splitter. Heeft de installateur een reden gegeven dat de iungo alleen rechtstreeks op de slimme meter mag? Kan de Homewizard niet gewoon op de slave poort van die Loadbalancing module? Weliswaar met extra voeding. Ik dacht overigens in dit topic of anders in die van de Niro ergens gelezen te hebben dat deze combinatie niet zou werken met een Alfen paal.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07-2025
EricEB schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:59:
[...]

Maar...wel vreemd;
Ja ik moest even draadje voor de voeding van mijn dvd schermen onder het voetenmatje leggen achterin. Ligt daaronder het sleepoog. Hele rare locatie.

• De Ideale Man
stimpyrulez schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:09:
[...]

Denk dan effe naar de dealer.

Als ik hem op stand 1 zet voel ik het binnen 1 minuut en dan zowel mijn achterwerk als rug (rug duurt iets langer).
Maar moet zeggen dat ik het zeer goed merk (beter dan mijn stoelventilatie die ik in mijn mercedes had).
Bij mijn vorige auto voelde ik bijna niets in strandje 3. Bij de kia in strandje 1 voel ik al veel meer ook in mijn rug. Het werkt echt goed.

• De Ideale Man
Vraagje

Als ik van afstand mijn auto laat voorverwarmen of koelen en de auto zegt dat hij klaar is. Kom ik in de auto en start ik de auto, is mijn verwarming uitgeschakeld en moet deze weer aanzetten. Hebben jullie dat ook?

• Canby
1Mark schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:50:
[Afbeelding]

Tripje snelweg vandaag (Haarlem-Arnhem)
RWD...is, in principe, logisch. Maar wel knap van KIA, dat ze (bij warme temperaturen) in het praktijk aardig in de buurt van de theoretische range zitten

[ Voor 15% gewijzigd door Canby op 21-04-2022 21:30 ]

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 19:07

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Canby schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:19:
[...]

RWD...is, in principe, logisch. Maar wel knap van KIA, dat ze (bij warme temperaturen) in het praktijk aardig in de buurt van de theoretische range zitten
Nou, kan het nog niet echt merken

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• DaMenaz
glas86 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:53:
[...]

Loadbalancing heb ik ook aangevraagd. Zal eens gaan kijken naar die splitter. Heeft de installateur een reden gegeven dat de iungo alleen rechtstreeks op de slimme meter mag? Kan de Homewizard niet gewoon op de slave poort van die Loadbalancing module? Weliswaar met extra voeding. Ik dacht overigens in dit topic of anders in die van de Niro ergens gelezen te hebben dat deze combinatie niet zou werken met een Alfen paal.
Hij gaf geen reden, maar was heel stellig dat het anders niet zou werken. Maar hij kende die HomeWizard-splitter volgens mij niet. Zal wel slechte ervaringen hebben met mensen die er een gewone telefoonsplitter tussen frotten.

Slavepoort van de iungo kun je gebruiken als je iets aansluit met een eigen voeding idd. Heb ik getest (mijn splitter aangesloten met een usb-babeltje met stekker). Dan moet je voor je P1-meter dat adaptersetje van 8,95 bestellen bij HomeWizard (of een soortgelijke voeding regelen).

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 21-04-2022 21:58 ]

Catch my drift?

• Canby
--HOOLIE-- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:47:
[...]

Jammer, maar hoe zit het in het praktijk bij de gebruikers? Vergelijkbare weergaven op je dashboard (met identieke uitvoeringen) is het niet. Maar dan, heb jij "480" op de teller en haal jij 380 in het praktijk, en heb jij "415" op de teller en haal jij 370?
Is het een verkeerde inschatting van de auto zelf, of is het echt grote range verschil tussen de identieke uitvoeringen?

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Canby schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:30:
[...]

Jammer, maar hoe zit het in het praktijk bij de gebruikers? Vergelijkbare weergaven op je dashboard (met identieke uitvoeringen) is het niet. Maar dan, heb jij "480" op de teller en haal jij 380 in het praktijk, en heb jij "415" op de teller en haal jij 370?
Is het een verkeerde inschatting van de auto zelf, of is het echt grote range verschil tussen de identieke uitvoeringen?
In mijn app en in de auto heb ik max 401km bij 100% lading ( 77Kwh RWD )
In de praktijk haal ik globaal 360km ongeveer...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:35
glas86 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:53:
[...]

Ik heb een Alfen paal en mijn vorige auto, de e-Niro werkt er (iungo splitter tbv loadbalancing) prima op.

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10-2025
--HOOLIE-- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:11:
[...]

In mijn app en in de auto heb ik max 401km bij 100% lading ( 77Kwh RWD )
In de praktijk haal ik globaal 360km ongeveer...
Welke velgenmaat heb je?
Ik begreep van de dealer dat 20" t.o.v. de 19" velgen in de praktijk zo'n 60km range scheelt. O.b.v. berekening van Engineering Explained YouTube video over verschil qua range bij Tesla's lijkt dat een aardige inschatting.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

roelwillems schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:42:
[...]

Welke velgenmaat heb je?
Ik begreep van de dealer dat 20" t.o.v. de 19" velgen in de praktijk zo'n 60km range scheelt. O.b.v. berekening van Engineering Explained YouTube video over verschil qua range bij Tesla's lijkt dat een aardige inschatting.
Gewoon de standaard 19"

• Phusebox
Dat Urban Yellow vind ik persoonlijk toch wel erg lelijk. De gewrapte versie van een Koreaan die hier maanden geleden langskwam was toch een stuk mooier (warmer, wat meer oranje). Dit ziet er uit als een levenloze kanarie...

• DaMenaz
Volgens mij ene heel lastige kleur om te filmen/fotograferen. Denk dat het in het zonnetje echt wel gaaf is.

Catch my drift?

• Phusebox
DaMenaz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:54:
Volgens mij ene heel lastige kleur om te filmen/fotograferen. Denk dat het in het zonnetje echt wel gaaf is.
Smaken verschillen he. Vind het een erg platte kleur...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_Jh9zMvi2b_TvUz6HnKVLkaoXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hBfqUD05qhjRlmYOdDkSuPYH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU8A_FIyb_AawAGjn0C8tr79jtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dKvqJaHel5YxMb7aJPDXlAI7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI9DPJYzWOLtPth0TPg2lGYRqj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OtzTeYoKH0bVpahEMLqai53b.png?f=fotoalbum_large

Had wat meer goud en nuances mooier gevonden.
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWf1UaP5-BNr7W5l2TmwPcV4pnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z6PZmL2dikepXjVBvrqgINTz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2022 10:06 ]

• Phusebox
Nieuwe prijslijst van Kia, de wijzigingen in het kort:
  • Alles is 1000 euro duurder geworden behalve de 58 kWh Air, die is gelijk gebleven.
  • De matte Moonscape lak is nu ook duurder van 795 euro naar 1095 euro.

• MrBlueEyes
De Ideale Man schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:06:
[...]

Ja ik moest even draadje voor de voeding van mijn dvd schermen onder het voetenmatje leggen achterin. Ligt daaronder het sleepoog. Hele rare locatie.
Laat je hem daar liggen? Ik heb geen idee waar ik die apparaten moet laten, ze moeten ook niet gaan rollen natuurlijk.

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11-2025
Anderen die ook last hebben van groene aanslag? Ik heb mijn auto sinds novemberAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObzrFssObGepKdqF0My8uH4Bu2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyazcUWco5yhrLwbHgmYQulC.jpg?f=fotoalbum_large

• stimpyrulez
MrBlueEyes schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:20:
[...]

Laat je hem daar liggen? Ik heb geen idee waar ik die apparaten moet laten, ze moeten ook niet gaan rollen natuurlijk.
Ik heb hem in het (rode) tasje gedaan met de bandenvulling.
Ergens anders was er ook niet echt plaats voor.

Normaal is er ergens in de kofferbak wel plek hiervoor (een houder of zo).

Ik kwam er ook achter dat hij ergens in de binnenruimte lag aangezien hij begon te rollen.

• DaMenaz
PieterSn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:23:
Anderen die ook last hebben van groene aanslag?
Helaas een veelvoorkomend verschijnsel in ons vochtige landje. Had dit ook bij mijn huidige auto's. Sinds ik een carport heb is het weg.

Je kunt het wel schoonmaken trouwens. Wel even een klusje. Met een kwastje lukt het wel. Of met de hogedrukreiniger, maar dat is voor eigen risico. ;)

Catch my drift?

• EricEB
  • Laatst online: 06-01 12:38
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:56:
[...]

Smaken verschillen he. Vind het een erg platte kleur...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had wat meer goud en nuances mooier gevonden.
Zoiets:

[Afbeelding]
En hier 'live' te zien...op een dragstrip :-)

• Phusebox
EricEB schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:13:
[...]

En hier 'live' te zien...op een dragstrip :-)
[YouTube: KIA EV6 racing]
Only in 'murica.

• De Ideale Man
MrBlueEyes schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:20:
[...]

Nee natuurlijk niet. Heb hem bij 1 van de tassen gestopt. Zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken. We bellen de pechhulp wel.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37
PieterSn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:23:
Anderen die ook last hebben van groene aanslag? Ik heb mijn auto sinds november[Afbeelding]
Jup bij aflevering al, maar heb ik eigenlijk tot nu toe bij elke nieuwe auto gehad. Precies wat @DaMenaz zegt.

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2025
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:16:
Nieuwe prijslijst van Kia, de wijzigingen in het kort:
  • Alles is 1000 euro duurder geworden behalve de 58 kWh Air, die is gelijk gebleven.
  • De matte Moonscape lak is nu ook duurder van 795 euro naar 1095 euro.
Ik neem alleen voor nieuwe bestelling.
Ik moet de mijne nog betalen :>

• dosh
  • Laatst online: 05-01 14:49
--HOOLIE-- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:47:
[...]

Je bent zeker niet alleen. Ik ben ook verbaasd over de range. 77 kwh auto en bij 13 graden 398 km op de range. Niet wat je zou verwachten. Maar daar moet ik ook tegenover zetten dat ik 90% snelweg rijd waarvan zeer 50% tegen de 130+ Kmh is dus misschien is het ook best accuraat.
Het lastige van de inschatting van de auto is als ik er een aantal ritjes maak met een Max van 100 kmh dat het niet representatief is.

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Heb al een week dat Kia Connect niet meer met auto communiceert. App verwijderd en opnieuw ingesteld maar zonder succes.

Heeft er iemand tips voordat ik afspraak met garage maak? Bij voorbaat dank!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:17:
Heb al een week dat Kia Connect niet meer met auto communiceert. App verwijderd en opnieuw ingesteld maar zonder succes.

Heeft er iemand tips voordat ik afspraak met garage maak? Bij voorbaat dank!
Reset van je head unit door een pinnetje in de pinhole te steken van je bedieningspaneel?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dat gaatje voor de reset zit naast je fysieke volume/verwarmings knop op het dashboard. Bij slecht licht bijna niet te zien.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• alwinus

alwinus

Tweaked

dosh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 00:08:
[...]

Je bent zeker niet alleen. Ik ben ook verbaasd over de range. 77 kwh auto en bij 13 graden 398 km op de range. Niet wat je zou verwachten. Maar daar moet ik ook tegenover zetten dat ik 90% snelweg rijd waarvan zeer 50% tegen de 130+ Kmh is dus misschien is het ook best accuraat.
Het lastige van de inschatting van de auto is als ik er een aantal ritjes maak met een Max van 100 kmh dat het niet representatief is.
Ja dat wil dan ook wel met de range als je dan 50% tegen de 130+ zit. Dan haar verbruik rap omhoog. Als je 100 zou rijden dan vliegt de range wel omhoog. 😉

• De Ideale Man
Wel fijn dat splitscreen werkt van de auto bij auto android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asRMeRaHFfRtOzQJlluOi9uQod0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RavdNWulsiSerjDW2GxyAZSM.jpg?f=fotoalbum_large

• alwinus

alwinus

Tweaked

De Ideale Man schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:59:
Wel fijn dat splitscreen werkt van de auto bij auto android

[Afbeelding]
Met ottocast werkt het via carplay en dan heb je met Android auto wel full screen. Ik heb het idee dat het beeld van bijv Google maps dan ook scherper is...

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 16:20
dosh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 00:08:
[...]

Ik heb nu (95%) opgeladen 482km range (77.4 RDW). Op dit moment (max 100km snelweg en rustig rijden in Utrecht zelf) een verbruik van 7,24 km/kWh (13,8 kWh/100km)

- Eco mode
- i-pedal
- NACCS op snelweg
- Geen stoplichtsprintjes
- Niet veel harder dan 100 km/h

Kortom tevreden. Verbruik en dus range is afhankelijk rijgedrag. Wil je wel harder rijden, dan hoger verbruik en een kortere range. Je hebt het dus zelf in de hand _/-\o_

Ook Ottocast 3-in-1 werkt goed met Android Auto (via Carplay). Ik gebruik ABPR met de Vgate iCar pro dongle. De dongle past ruim achter het klepje. Het klepje kan dus gemakkelijk dicht. voor een goede en veilige werking heb ik via Amazon een verlengkabel met schakelaar ertussen gezet. Dan kan je de dongle uitzetten (kunnen derden de dongle niet meer scannen) en juist aanzetten indien nodig. Bij was dat ook nodig omdat de dongle niet automatisch "wakker" werd bij aanzetten auto.

Opladen Ionity en Fastned gaat goed. Gisteren gratis met Bonnet opgeladen. Helaas was het een Fastned 150 kW paal dus maximaal laden met 150 kW.

Mijn ervaring is dat je wel bij Tesla V2 stalls kan laden (150kW), maar (helaas) niet bij de V3 stalls (250kW). Wel jammer omdat in Frankrijk bijne alle Tesla 250 kW stalls zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door JanAllElectric op 23-04-2022 09:31 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• De Ideale Man
alwinus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:01:
[...]

Met ottocast werkt het via carplay en dan heb je met Android auto wel full screen. Ik heb het idee dat het beeld van bijv Google maps dan ook scherper is...
Ja dit is zonder dongel. Dan heb je toch het hele scherm met gegevens gevuld

• De Ideale Man
Ik heb even gezocht in dit forum of ik kan vinden om tijdens het handwassen de deuren en de achterklep niet automatisch open gaan als ik rond de auto aan het lopen ben. Is hier een instelling voor? Of ben ik elke keer verplicht om deze functies elk apart uit en aan te zetten?

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:06
De Ideale Man schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:37:
Ik heb even gezocht in dit forum of ik kan vinden om tijdens het handwassen de deuren en de achterklep niet automatisch open gaan als ik rond de auto aan het lopen ben. Is hier een instelling voor? Of ben ik elke keer verplicht om deze functies elk apart uit en aan te zetten?

Dus lock, unlock en daarna unlock voor 3 seconden ingedrukt houden en dan zouden ze buiten moeten blijven

[ Voor 15% gewijzigd door Tolga07 op 23-04-2022 12:51 ]

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07-2025
Weet iemand hoe je kan uitschakelen dat je je handen aan het stuur moet houden?is dit een setting?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 17:50

The Wizard

Moderator Mobile
de vliegvisser schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:52:
Weet iemand hoe je kan uitschakelen dat je je handen aan het stuur moet houden?is dit een setting?
Niet, het is een veiligheids feature.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Het is geen zelfrijdende auto, en zelfs bij die functie van de Tesla is het verplicht dat men de handen aan het stuur heeft tijdens het rijden. :)

• Phusebox
Neem aan dat dit sarcasme was :?

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

alwinus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:59:
[...]

Ja dat wil dan ook wel met de range als je dan 50% tegen de 130+ zit. Dan haar verbruik rap omhoog. Als je 100 zou rijden dan vliegt de range wel omhoog. 😉
Dus ook niet!

Als ik rij zit ik continu rond de 105...en dat doet geen moer met de range.
Het voelt een beetje als "bedrog" en ik ben er met open ogen ingetuind ... ( klinkt miss wat heftig, maar zo voel ik het een beetje ..)
Dat inc met de onverklaarbare krassen overal, doet toch een beetje af een het plezier van de auto...

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:02:
[...]

Dus ook niet!

Het voelt een beetje als "bedrog" en ik ben er met open ogen ingetuind ... ( klinkt miss wat heftig, maar zo voel ik het een beetje ..)
Dat inc met de onverklaarbare krassen overal, doet toch een beetje af een het plezier van de auto...
Maar wat zegt de dealer dan als je ze hier mee confronteert?

Ze kunnen vast dingen uitlezen. Je accu testen. Dat soort zaken. Want met het huidige weer zou je toch wel 400 zeker mogen verwachten als je dus inderdaad vrij gemiddeld rijdt.

Ik zou daar wel een harde verklaring voor willen.

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Als ik al bovenstaande berichten lees over de issues, denk wel bij mij zelf waar ben ik toch aan begonnen. Had ik toch niet beter voor een benzine auto kunnen gaan en over 5 jaar een EV gaan rijden.
Ben blij met mijn EV6 Plus RDW Yacht Blue!!
Wat een fantastische auto. Ik heb de auto nu 1 week. Het is even wennen maar na 1200km ben ik al gewend en wil ik niet meer terug. Alleen het achteruit rijden is wel een dingetje. Als je iets te veel gas geeft gaat hij als een speer achteruit. Misschien moet ik auto hold dan uitzetten.

Hij rijdt op de snelweg echt lekker rustig. De kinderen vinden de ruimte ook goed.
Volgende week weer de schermpjes op hangen voor de vakantie naar België en aansluiten op V2L.

De laadruimte in de kofferbak onder de vloer is wel weinig. Das wel effe passen en meten, maar de hele auto vol te hebben liggen met zaken die je niet gebruikt is ook niet nodig. Werkschoenen passen er niet onder. Deze maar het de frunk gestopt. Waar ik ook de laadkabel bewaar.

De publieke laadpaal is deze week voor mijn deur geplaatst (1 januari aangevraagd). Ik heb er nu 3 palen met totaal 6 aansluitingen binnen 200m van mijn huis staan en mijn werk is 2 min rijden en staan ook nog 2 palen.

Het is wel wennen dat de auto niet van zelf op slot gaat. Dit was ik gewend van mijn ICE. Gelukkig krijg ik een melding van kia connect en maak ik de auto op afstand op slot.

I-pedal vind ik fijn rijden binnen de bebouwde kom. Bij hogere snelheden gebruik ik standje 3 of 2.
Mijn vrouw vindt het nog spannend.

ACC is echt perfect. Dit heb ik altijd willen hebben. Eindelijk af van dat jojo rijden als personen voor he de hele tijd 70, 80 en weer 65 km/h gaan rijden. Filerijden is ook lekker relaxed. Heb de afstand houden bij snelheden tot 110km op standje 2 staan en bij hogere snelheden standje 1. Ik hou niet van bumperkleven.
Alleen bij een rotonde moet je wel even uitzetten. Hij gaat super makkelijk aan, uit of op pauze.

Het verbruik vind ik ook goed. Maar heb nog niet in de winter gereden. Verder kijk ik er niet naar. Let alleen op wanneer ik moet laden. Overdag rij ik 105km/h en na 19u gewoon 140km/h.

Voor de stoelen heb ik 2 strandjes opgeslagen. 1 voor lekker zithouding laag op de grond en 1 standje voor als er personen mee rijden zodat ze hun voeten onder mijn stoel kwijt kunnen.

De stoel verwarming en verkoeling zijn goed. Heb geen last van de touche drukknoppen perongeluk indruk.

Het voorverwarmen op afstand werkt nog niet perfect. Heb ik nu niet nodig.

Hoofdruimte in de plus is goed. Ik ben 1.88m.

De ruimte onder de armsteun gebruik ik vooral voor kleine boodschappen of blauwe kaart. Voor de blauwe kaart heb ik een steuntje gekocht voor op mijn raam om de blauwe kaart in te zetten. Werkt goed.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik neem aan dat je de melding van handen aan het stuur houden bedoelt.
En ja, dat is een setting, ik weet alleen niet meer waar die zit.
Bij mij staat het godzijdank gewoon uit!!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:04:
[...]

Maar wat zegt de dealer dan als je ze hier mee confronteert?

Ze kunnen vast dingen uitlezen. Je accu testen. Dat soort zaken. Want met het huidige weer zou je toch wel 400 zeker mogen verwachten als je dus inderdaad vrij gemiddeld rijdt.

Ik zou daar wel een harde verklaring voor willen.
Ik heb het gemeld bij de dealer en deze hebben het bij KIA gemeld.
Dealer wist mij wel te vertellen dat het een bekend probleem was.

Als ik niet op redelijke termijn wat hoor, ga ik klagen bij de leasemaatschappij. Zo ook over de lak/krassen.

En bij 100% zit ik nu op 401km ...maar dan nog mis ik er bijna 130... :(

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb het gemeld bij de dealer en deze hebben het bij KIA gemeld.
Dealer wist mij wel te vertellen dat het een bekend probleem was.

Als ik niet op redelijke termijn wat hoor, ga ik klagen bij de leasemaatschappij. Zo ook over de lak/krassen.

En bij 100% zit ik nu op 401km ...maar dan nog mis ik er bijna 130... :(
Het is algemeen bekend dat je normaal 80% van de WLTP moet verwachten bij een EV. Net als de fabrieksopgave van een benzine of diesel ook nor.asl nooit haalbaar is.

En dan zit je ongeveer aan die 400 km.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:09:
[...]

Het is algemeen bekend dat je normaal 80% van de WLTP moet verwachten bij een EV. Net als de fabrieksopgave van een benzine of diesel ook nor.asl nooit haalbaar is.

En dan zit je ongeveer aan die 400 km.
Ik heb toch al foto's van berijders voorbij zien komen die over de 500km heen gaan...
En met mijn 308 benzine, haalde ik ook makkelijk 1:19/1:20 zonder heel veel op snelheid toe te geven

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 11:48

Reacher

oldschool

Ik haal volgens de prognose van de auto zelf op 80% ~380 KM. In de praktijk lijkt dit ook wel overeen te komen. Op 100% zou dat dan ~ 475 zijn.

Hiervoor rij je dan wel 100KM/h. Op eco modus en ben je gewoon een verantwoordelijke deelnemer in het verkeer. Dus niet trappen gooien en smijten.

Rij ik een keer na 19 uur en de snelheid gaat naar 120/130.. dan ziet het er heel anders uit. Je moet dan ook wel realistisch kijken naar wat je doet. Je snelheid neemt toe met 20/30% de luchtweerstand gaat op die snelheden nog flinke factor zijn. Als dan je bereik afneemt met een gelijkwaardig percentage.. dan lijkt mij dat niet zo heel erg vreemd.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Phusebox
Nu heb ik de luxe dat ik thuis kan laden, als ik een EV heb, en 360 dagen per jaar meer dan genoeg heb aan 50% van de range of nog minder.

Anders zou ik ook geen EV kiezen.

• alwinus

alwinus

Tweaked

--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:02:
[...]

Dus ook niet!

Ja dat is toch echt wel vreemd. Met AWD kom ik met gemak aan de 460 en als ik kijk moet 490 in gunstig geval ook mogelijk zijn. Zou inderdaad vinger aan de pols houden bij de dealer. Lijkt net of je niet beschikt over de volle accu capaciteit.

Daarnaast werkt de online routebegeleiding van mij niet. Wordt geprobeerd op te starten maar geeft dan vervolgens weer dat het mislukt is en dat de interne routebegeleiding niet werkt. Iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen. Kan het niet vinden

[ Voor 15% gewijzigd door alwinus op 23-04-2022 13:54 ]

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

alwinus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:14:
[...]

Ja dat is toch echt wel vreemd. Met AWD kom ik met gemak aan de 460 en als ik kijk moet 490 in gunstig geval ook mogelijk zijn. Zou inderdaad vinger aan de pols houden bij de dealer. Lijkt net of je niet beschikt over de volle accu capaciteit.

Daarnaast werkt de online routebegeleiding van mij niet. Wordt geprobeerd op te starten maar geeft dan vervolgens weer dat het mislukt is en dat de interne routebegeleiding niet werkt. Iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen. Kan het niet vinden
Dat vermoeden heb ik ook een beetje.
Ik wacht nog ff tot de tempratuur wat hoger/stabieler wordt en anders weer heel snel terug naar de dealer / Leasemaatschappij

• The__Virus
  • Laatst online: 08:11
@--HOOLIE-- Enige wat je misschien nog kunt proberen is met climate Off te rijden en/of in de gaten houden hoeveel energie de climate control verbruikt. Misschien dat daar een afwijking in zit (bijv. te weinig koelvloeistof).

• Waterman53
  • Laatst online: 22-11-2025
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:11:
[...]

Ik heb toch al foto's van berijders voorbij zien komen die over de 500km heen gaan...
En met mijn 308 benzine, haalde ik ook makkelijk 1:19/1:20 zonder heel veel op snelheid toe te geven
Dan heb ik geluk met mijn accu denk ik, komt iedere week wel paar km bij…… _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIjC311djsvSfisnYopkh1KZrIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3FOXZl3onMQtQ0ZvZ3O00zd.jpg?f=fotoalbum_large

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

The__Virus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:37:
@--HOOLIE-- Enige wat je misschien nog kunt proberen is met climate Off te rijden en/of in de gaten houden hoeveel energie de climate control verbruikt. Misschien dat daar een afwijking in zit (bijv. te weinig koelvloeistof).
Thx, voor de tip, maar ik heb nooit de airco/climate aan ( nu het warmer is ) alleen stoel/stuur verwarming..

• Franciesco
@--HOOLIE-- Heb je nu al een keer geprobeerd je batterijcapaciteit te meten? Lijkt me interessant om te weten als je maar relatief weinig bereik hebt met wel een laag verbruik.
Daarnaast: om 500km te halen zou je gemiddeld ca 15,5kWh/100km moeten verbruiken. Red je dat?

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:05:
[...]

Oeh jammer, hier heb ik ook wel oren naar!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:24
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:05:
[...]

Deel aub deze gouden informatie. :*)

• JanAllElectric
Vakantievraagje

Wij gaan morgen op vakantie. Mijn vraag is nu hoe doe je dat met de reservesleutel. Je kan wel met de app de deuren openen, maar als de reverse sleutel in de auto ligt zou je zo kunnen wegrijden.

Wat zouden de oplossingen zijn? Reserve sleutel aan WAF geven en hopen dat zij hem niet kwijtraakt?

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• Phusebox
JanAllElectric schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:48:
Vakantievraagje

Wij gaan morgen op vakantie. Mijn vraag is nu hoe doe je dat met de reservesleutel. Je kan wel met de app de deuren openen, maar als de reverse sleutel in de auto ligt zou je zo kunnen wegrijden.

Wat zouden de oplossingen zijn? Reserve sleutel aan WAF geven en hopen dat zij hem niet kwijtraakt?
Ik zou de sleutel toch niet zo snel aan de hond geven....

• JanAllElectric
Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:49:
[...]

Ik zou de sleutel toch niet zo snel aan de hond geven....0
8)7 8)7 8)7 Ik bedoel vrouw _/-\o_ _/-\o_

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07-2025
Loei123 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:16:
[...]

Deel aub deze gouden informatie. :*)
Is er iemand die die setting weet?

• Phusebox
Begreep ik wel, maar je weet waar WAF voor staat?
Wife Acceptance Factor.

Als je bijvoorbeeld een duur speeltje koopt wil je dat het een hoge WAF heeft zodat je geen commentaar krijgt van je vrouw.

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben gisteren langs de Kia dealer gegaan omdat ik nogal pissig was om de prijsverhoging, nog geen week geleden was ik bij ze en toen hebben ze niks verteld. Wij stonden op het punt een GT te bestellen maar twijfelden nog over de kleur, aangezien het voor de levering niet uitmaakte of we een weekje langer wachten hebben we er over nagedacht en vervolgens is de auto 1000,- duurder geworden. De verkoper zei dat hij van niks wist eerder deze week en hij kon ook niks aan de prijs doen. Ik zou bijna uit principe niet meer een GT kopen en dan wacht ik nog liever op de Ioniq 5 N.

Hij vertelde wel dat er voor 2023 nieuwe kleuren komen waaronder de gele kleur die ze in amerika al hebben, of die ook op de GT/GT-line komt wist hij niet.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 11:48

Reacher

oldschool

Niet dat ik geen begrip heb voor het feit dat je boos bent over een prijsverhoging. Als je kijkt naar de bizarre omstandigheden waarin we verkeren... is €1000 euro 2% op een auto van €50k.

Ik zou zakelijk gezien tekenen als mijn suppliers maar met 2% verhogen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• stimpyrulez
Hebben andere eigenaren ook last van krasjes op de handgrepen?

Ik heb op alle handgrepen wel krassen zitten.
Lijkt erop dat ze de boven kant raken of zo.

Volgende week gaat de auto toch effe naar de garage voor updates.
Heb ook aangegeven dat de handgrepen krom beginnen te trekken.
Dus gelijk dit maar laten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JV4nPSo4hDswTDsKegN_OB7UXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bo4iu0jCdDT9Yt8uNreZHFXl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOY61dae5NXVIGA-1W7gEq39fpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVYj9IqKZuaNhjy84MBp3WRg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkj3UoAwOCs4rR722GxgFdVuGDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0ocv2VSh9EDb82Nk5LYt5YT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moM8iGs5XELFz649HDi-taF0iKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01n02FF9HRgyRhnCpLLp7xHy.jpg?f=fotoalbum_tile

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik weet sinds dit weekend dat je kinderkots prima van de achterbank, achterkant voorstoel, middenconsole, achterdeur en vloer kunt poetsen/krabben en dat je je sleutel prima mee kunt wassen in de wasmachine zonder nadelige gevolgen.

Beide incidenten gerelateerd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• DaMenaz
gebruikerfz1 schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:49:
Ik ben gisteren langs de Kia dealer gegaan omdat ik nogal pissig was om de prijsverhoging, nog geen week geleden was ik bij ze en toen hebben ze niks verteld. Wij stonden op het punt een GT te bestellen maar twijfelden nog over de kleur, aangezien het voor de levering niet uitmaakte of we een weekje langer wachten hebben we er over nagedacht en vervolgens is de auto 1000,- duurder geworden. De verkoper zei dat hij van niks wist eerder deze week en hij kon ook niks aan de prijs doen. Ik zou bijna uit principe niet meer een GT kopen en dan wacht ik nog liever op de Ioniq 5 N.

Hij vertelde wel dat er voor 2023 nieuwe kleuren komen waaronder de gele kleur die ze in amerika al hebben, of die ook op de GT/GT-line komt wist hij niet.
Waarom boos? De prijs wordt toch pas bij aflevering definitief. Dus besteldatum maakt formeel niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEZ3NfwPSpxa_zmQXsOsrzyJ1Dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b2ejOIH27emkQQ5Oiz4gK5IX.png?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 136 ... 457 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic