Ben blij met mijn EV6 Plus RDW Yacht Blue!!
Wat een fantastische auto. Ik heb de auto nu 1 week. Het is even wennen maar na 1200km ben ik al gewend en wil ik niet meer terug. Alleen het achteruit rijden is wel een dingetje. Als je iets te veel gas geeft gaat hij als een speer achteruit. Misschien moet ik auto hold dan uitzetten.
Hij rijdt op de snelweg echt lekker rustig. De kinderen vinden de ruimte ook goed.
Volgende week weer de schermpjes op hangen voor de vakantie naar België en aansluiten op V2L.
De laadruimte in de kofferbak onder de vloer is wel weinig. Das wel effe passen en meten, maar de hele auto vol te hebben liggen met zaken die je niet gebruikt is ook niet nodig. Werkschoenen passen er niet onder. Deze maar het de frunk gestopt. Waar ik ook de laadkabel bewaar.
De publieke laadpaal is deze week voor mijn deur geplaatst (1 januari aangevraagd). Ik heb er nu 3 palen met totaal 6 aansluitingen binnen 200m van mijn huis staan en mijn werk is 2 min rijden en staan ook nog 2 palen.
Het is wel wennen dat de auto niet van zelf op slot gaat. Dit was ik gewend van mijn ICE. Gelukkig krijg ik een melding van kia connect en maak ik de auto op afstand op slot.
I-pedal vind ik fijn rijden binnen de bebouwde kom. Bij hogere snelheden gebruik ik standje 3 of 2.
Mijn vrouw vindt het nog spannend.
ACC is echt perfect. Dit heb ik altijd willen hebben. Eindelijk af van dat jojo rijden als personen voor he de hele tijd 70, 80 en weer 65 km/h gaan rijden. Filerijden is ook lekker relaxed. Heb de afstand houden bij snelheden tot 110km op standje 2 staan en bij hogere snelheden standje 1. Ik hou niet van bumperkleven.
Alleen bij een rotonde moet je wel even uitzetten. Hij gaat super makkelijk aan, uit of op pauze.
Het verbruik vind ik ook goed. Maar heb nog niet in de winter gereden. Verder kijk ik er niet naar. Let alleen op wanneer ik moet laden. Overdag rij ik 105km/h en na 19u gewoon 140km/h.
Voor de stoelen heb ik 2 strandjes opgeslagen. 1 voor lekker zithouding laag op de grond en 1 standje voor als er personen mee rijden zodat ze hun voeten onder mijn stoel kwijt kunnen.
De stoel verwarming en verkoeling zijn goed. Heb geen last van de touche drukknoppen perongeluk indruk.
Het voorverwarmen op afstand werkt nog niet perfect. Heb ik nu niet nodig.
Hoofdruimte in de plus is goed. Ik ben 1.88m.
De ruimte onder de armsteun gebruik ik vooral voor kleine boodschappen of blauwe kaart. Voor de blauwe kaart heb ik een steuntje gekocht voor op mijn raam om de blauwe kaart in te zetten. Werkt goed.