• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
EricEB schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Thx, ben heel benieuwd...heb zelf een Fendt 510, max 1400 kg.

Ik volg iemand op Insta met een Tesla en een Fendt van max 1700kg, zijn verbruik kruipt naar de 40 kw...
maar zijn caravan is 2,5 mtr breed....
overigens in zijn laatste post heeft hij ook nog eens 3 fietsen op het dak van zijn Tesla... 8)7 .

[Afbeelding]
Vergeet niet dat een tesla een efficiënte motor heeft zonder belasting. Bij belasting piekt deze erg hoog. Bij de model x is dit ook van toepassing.

Rijd zelf soms met een platte kar met dan wat hogere belading erop. (Ca 1200kg) En dan blijft mijn verbruik (veel snelweg) op 20/21kw steken. Verwacht zomers met sleurhut (2300breed, wel zo'n dom hobby-trapje erop) ergens rond de 35kw max zal uitkomen. Voor mij ook een van de reden om de 4wd te kiezen, simpelweg deze de krachten beter kan verdelen en daardoor de motoren minder belast dan bij een enkele motor.
En gezien ik voor mijn werk minimaal 1/2x per maand met iets erachter rijdt een veilige gedachte.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nieuw record te pakken? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxm-2xtUwG8VJ1KbQ8zXyVygjfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNRpkeJCBC4xztC8PhIbErWq.jpg?f=fotoalbum_large

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

Arfman

Drome!

Waarom gebruikt Kia toch km/kWh en kWh/100km door elkaar? :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06-2025
De Ideale Man schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:19:
Weet iemand mij te vertellen waarom de laadapps zoals ABRP bij een route je steeds maar een paar min laat laden? Bv Van 33% naar 57%. Normaal rij toch tot 10% wacht je 20m en is hij weer 80% en ga je verder...
Dat komt doordat je bv hebt ingesteld dat de accu bij aankomst op 10% wilt hebben, omdat je bv verwacht op je aankomstlocatie langere tijd te kunnen laden.

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-01 12:38
Arfman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:58:
Waarom gebruikt Kia toch km/kWh en kWh/100km door elkaar? :(
Dit kan je zelf instellen, in de app maar ook in je auto (eenheden weergave).

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:49
EricEB schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Dit kan je zelf instellen, in de app maar ook in je auto (eenheden weergave).
Ik heb in de app gezocht, maar daar kan ik het niet vinden....

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Canby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:52:
[...]

Wat betekent "effectief" in dit geval? Eco staand?
Met effectief bedoel ik omgerekend en ja ik rijd op eco-stand. Ik ga lig de winterbanden eraf laten halen en duimen dat het beter wordt.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:56
EPE2021 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:31:
Ik lees hier de afgelopen dagen een aantal positieve verhalen over de stijgende actieradius ivm de huidige buitentemperatuur.
Zelf ben ik nog wat minder enthousiast, bij 78% accu stond er 300 km wat effectief 380KM bereik betekend.
De buitentemperatuur is 20%, regeneratie standje 3 en er staat niets aan van verwarming of verkoeling.

Ik heb een GT-line 77kw en rijdt wel voornamelijk korte aftanden.
Is dat laatste da de reden, ben ik te pessimistisch of kan er toch wat stuk zijn?
Hier ook korte stukjes met veel stoplichten.
Mijn verbruik zit vaak tussen 19 en 21kwh/100km.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
Ik ben nog mijn eerste lading aan het gebruiken (dinsdag opgehaald) en tot nu toe haal ik zo'n 16kWh/100km. Dat is echt veel beter dan verwacht. Maargoed, ik heb dus alleen met heel mooi weer gereden.

Ik rij tot nu toe met level 3 regen en de climate op 20 graden, zonder heat.

Daarnaast ga ik niet in op verleidingen op flink op te trekken bij het stoplicht. Ik voel me een nu al een ev-snob die niet ingaat op pruttel-auto's (benzine) die sneller weg willen zijn dan die blinkend schone ev6. :+

[ Voor 28% gewijzigd door 1Mark op 25-03-2022 09:04 ]

• EricEB
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Ik heb in de app gezocht, maar daar kan ik het niet vinden....
In de App:
In hoofdscherm tik je rechts onderin 'Meer' met 3 puntjes >> Voertuig & service instellingen >> Gebruikersprofiel >> Instellingen bekijken/wijzigen >> Algemene Instellingen >> Eenheden

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:05
EricEB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:43:
[...]

In de App:
In hoofdscherm tik je rechts onderin 'Meer' met 3 puntjes >> Voertuig & service instellingen >> Gebruikersprofiel >> Instellingen bekijken/wijzigen >> Algemene Instellingen >> Eenheden
Dit veranderd toch enkel de auto en niet de app? Deze instelling geeft mij kWh/100km neer, maar de app blijft op km/kWh staan bij energy usage.

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:49
Dartlink schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Dit veranderd toch enkel de auto en niet de app? Deze instelling geeft mij kWh/100km neer, maar de app blijft op km/kWh staan bij energy usage.
Staat bij mij inderdaad ook al zo, en in de auto wordt het inderdaad ook aangegeven kWh/100km.

• EricEB
Dartlink schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:47:
[...]

mmm, je hebt gelijk. in de app veranderd het niet.

in de auto wissel ik wel eens. ik lees en merk dat hier ieder eigen voorkeur aan geeft

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07-2025
1Mark schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:02:
Ik ben nog mijn eerste lading aan het gebruiken (dinsdag opgehaald) en tot nu toe haal ik zo'n 16kWh/100km. Dat is echt veel beter dan verwacht. Maargoed, ik heb dus alleen met heel mooi weer gereden.

Ik rij tot nu toe met level 3 regen en de climate op 20 graden, zonder heat.

Daarnaast ga ik niet in op verleidingen op flink op te trekken bij het stoplicht. Ik voel me een nu al een ev-snob die niet ingaat op pruttel-auto's (benzine) die sneller weg willen zijn dan die blinkend schone ev6. :+
Lekker zuinig, goed bezig.

Ik zelf ga zodra ik mijn EV6 in bezit heb als eerste langs een straat met veel stoplichten })

• De Ideale Man
De meeste hier rijden nu al een tijdje met hun EV6.

Wat zijn tot nu toe jullie 5 positieve ervaringen en (als ze er zijn) de 3 negatieve ervaringen?

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 10:39
Net de update voor het voorverwarmen laten installeren, er was nog een nieuwe update waarvan ze het zelf nog niet wisten maar die hebben ze er ook direct maar op gezet. Ben alleen vergeten te vragen waar die voor was.

Daarnaast had ik een plekje op de motorkap, die hebben ze gepolijst en daarna weer van wax voorzien. Helaas is het niet helemaal weg want er zit echt een deukje in de lak. Het vermoeden is dat het een steentje is geweest, verder geen schokkende beschadigingen.

@De Ideale Man
Positieve punten
1. Rijgedrag: comfortabel, stil en snel.
2. Veel ruimte binnen
3. Toch nog best zuinig zeker voor zijn formaat
4. Prijs kwaliteit verhouding is zeker goed te noemen.
5. Trekhaak tot 1600kg is subliem

Negatief
Softwarematig moet het beter kunnen. Niet altijd even snel ook. Van profiel wisselen duurt TE lang.
Kleine dingen bijvoorbeeld: achterklep automatisch openen om je boodschappen er in te zetten. Moet je daarna alsnog handmatig je deuren ontgrendelen. Want die gaan niet meer vanzelf open daarna. Je kan de ramen openen en sluiten met de afstandsbediening maar dat zijn alleen de voorramen en niet de achterramen. Op zich geen ramp maar wel jammer dat het open dak niet sluit. Dat vergeet ik nu wel eens en dan moet je dus echt de auto in. Daarnaast zou het ook fijn als je in de app de ramen en het dak kan sluiten, en de klimaat instellingen in de app zouden ook wat uitgebreider kunnen.

Kortom allemaal dingen die softwarematig op te lossen zijn.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:52
Die softwarematige oplossingen hoeven het probleem niet te zijn, maar ik ben benieuwd of dat gaat gebeuren. Gisteren werd mijn trekhaak geplaatst en sprak ik een verkoper over 'de ongemakken' van de connect app. Resetten van profiel, laaddoel halveren, overbodige meldingen. Daar werd letterlijk de schouders voor opgehaald met een verbale "dat is toch niet erg?". Erg niet nee, dat is wat er in Oekraïne gebeurd, maar als ik een halve ton betaal voor een auto dan heb ik ook een premium verwachting. Die wordt op het softwarevlak nog niet gehaald. Het is een hele fijne auto, maar die premium beleving heb ik nog niet. Overigens heb ik het woord premium van de verkoper geleerd die mij perse 240 euro wilde laten betalen voor de lakbehandeling. Hij noemde het een premium auto die ook premium afgeleverd werd.

In de appstore heb ik een twee ster review geschreven voor de connect app. Binnen 24 uur reageerde de ontwikkelaar met de vraag het contact formulier in te vullen zodat ze mij konden helpen. Whoohoo! Direct kwispelend het formulier ingevuld. Dat is nu 9 dagen terug en behalve de ontvangstbevestiging is het nog stil.

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
De Ideale Man schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:50:

Wat zijn tot nu toe jullie 5 positieve ervaringen en (als ze er zijn) de 3 negatieve ervaringen?
77,4kWh RWD GT-line
+ Zeer comfortabel rijden
+ Goede standaard uitrusting, zoals stoelverwarming achterin
+ Ruimte binnenin

- Geen normale CC. De ACC houdt teveel afstand, zeker als je haast hebt en het is druk op de weg is dit vervelend, want dan schieten er constant andere automobilisten tussen. Daarnaast remt hij al af op grote afstand van je voorligger. (afstand staat minimaal)
- Nog niet de beloofde 220kW laadsnelheid ervaren, hopelijk komt dat nog
- Hoogte achterbank in verhouding tot de bodem is niet comfortabel voor volwassenen op een lange rit.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 19:07

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

lrnt schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:21:
[...]

77,4kWh RWD GT-line
+ Zeer comfortabel rijden
+ Goede standaard uitrusting, zoals stoelverwarming achterin
+ Ruimte binnenin

- Geen normale CC. De ACC houdt teveel afstand, zeker als je haast hebt en het is druk op de weg is dit vervelend, want dan schieten er constant andere automobilisten tussen. Daarnaast remt hij al af op grote afstand van je voorligger. (afstand staat minimaal)
- Nog niet de beloofde 220kW laadsnelheid ervaren, hopelijk komt dat nog
- Hoogte achterbank in verhouding tot de bodem is niet comfortabel voor volwassenen op een lange rit.
What he said!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
[...]

77,4kWh RWD GT-line
- Geen normale CC.
Oh, dat was me nog niet opgevallen, bij het vergelijken.
Ik meende in de online handleiding die optie wel te hebben gezien.

Zit er op geen enkele versie een normale CC?

En Snelheids Limiet? Ook alleen dynamisch? Of ook handmatig?

[ Voor 9% gewijzigd door hharolds op 25-03-2022 11:40 ]

• O-B-One
  • Laatst online: 08-01 22:07

Positief:
-Wat een gave auto!!
-Rijdt zalig (en zuinig genoeg om laadstress te voorkomen)
-Prima uitrusting en afwerkings niveau
-Ruim, ook als er iemand achter mijn 1.95m moet zitten
-Groot maar beter wendbaar en overzichtelijker dan ik verwacht had

Minder positief (ik zeg expres niet negatief O-) ):
-Jammer dat qua max snelheid de onderborden niet gelezen (kunnen) worden om de snelheid automatisch aan te passen aan de tijd
-De “interne landkaart” klopt niet helemaal, af en toe vertraagt de auto wanneer ik op NAV SCC rij op een kaarsrechte weg zonder reden… Wanneer ik dan gas bij geef krijg ik de melding “rij voorzichtig”, das dan wel weer lief ;)
-Qua vorm van de voor en achterbumper (Plus uitvoering) word de auto niet helemaal goed schoon wanneer ik door de wasstraat rij (waar ik overigens geen krassen aan overhoud bij Loogman in Almere)

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2025
Positief:
Rijdt fantastisch,
Veel ruimte,
Complete uitrusting,
Ziet er geweldig uit,
Actieradius beter dan gedacht (58 kw)
Minder goed:
Verwarming leeft soms eigen leven,
ACC doet soms dingen die ik niet fijn vind, bij rijbaan wisselen van voorganger of ikzelf.
Is heel kritisch om de auto tussen de lijntjes te houden (geluidssignaal maar uitgezet)

• stimpyrulez
  • Laatst online: 21:28
Freezhost schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:10:
Net de update voor het voorverwarmen laten installeren,
wordt de verwarming nu dan ook warm als je de 'voorruitverwarming' aan zet (inplaatst van koude lucht blazen)?

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 10:39
stimpyrulez schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
[...]

wordt de verwarming nu dan ook warm als je de 'voorruitverwarming' aan zet (inplaatst van koude lucht blazen)?
Dat moet ik nog testen maar wel als het wat kouder is, ik zal de resultaten delen

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01 21:52
Morgen vertrek ik naar de Franse Alpen! met de AWD EV6 Plus. Route uitgestippeld met ABRP en OBD dongle dus dat moet helemaal goed gaan komen. Enige waar ik nog over twijfel is of ik via Duitsland/Zwitersland ga rijden of Frankrijk. Heb voorkeurslader zoveel mogelijk op Ionity gezet want ik hoor met name in Frankrijk verhalen over superchargers die niet echt toegankelijk zijn of het zelfs helemaal niet doen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
MChellinga schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:01:
Morgen vertrek ik naar de Franse Alpen! met de AWD EV6 Plus. Route uitgestippeld met ABRP en OBD dongle dus dat moet helemaal goed gaan komen. Enige waar ik nog over twijfel is of ik via Duitsland/Zwitersland ga rijden of Frankrijk. Heb voorkeurslader zoveel mogelijk op Ionity gezet want ik hoor met name in Frankrijk verhalen over superchargers die niet echt toegankelijk zijn of het zelfs helemaal niet doen.
Wie vertrouw je meer met goed werkende techniek, de Fransen of de Duitsers. Ik weet het wel :+

Fijne vakantie trouwens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

JPoers83 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Als je als idioot gaat rijden, zit je verbruik nu op ongeveer 30kw/100km. Dus max 250km schat ik zo in.
Vanwaar deze reactie? Denk jij serieus dat iedereen met een EV6 ermee bezig is om zo ver mogelijk met een accu te raken? Ik heb de AWD gekocht en niet voor niks. Jij maakt er meteen van dat ik als een idioot rij. Ik hou van stevig doorrijden en lekker optrekken, dat is heel iets anders. En echt NERGENS hier lees ik verhalen terug over mensen die ook stevig doorrijden en hoe ver je dan komt de EV6 komt

• The__Virus
  • Laatst online: 09-01 11:13
Dat beweert hij nergens en volgens mij geeft hij antwoord op je vraag.

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Vanwaar deze reactie? Denk jij serieus dat iedereen met een EV6 ermee bezig is om zo ver mogelijk met een accu te raken? Ik heb de AWD gekocht en niet voor niks. Jij maakt er meteen van dat ik als een idioot rij. Ik hou van stevig doorrijden en lekker optrekken, dat is heel iets anders. En echt NERGENS hier lees ik verhalen terug over mensen die ook stevig doorrijden en hoe ver je dan komt de EV6 komt
heb ook een AWD gekocht voor 'stevig doorrijden en lekker optrekken'.
Tevens voor de sleurhut die ik er mee wil trekken (En ja, dat kan prima met een RWD (dat waren mijn vorige auto's ook))
Maar voor 1500 euro een AWD i.p.v. RWD, vond ik een prima deal.

Zat ook te twijfelen met de range, maar een kameraad keek er wat nuchterder naar (en ik nu ook).
De range die ik mis t.o.v. rwd is in +/- 5min bij te laden. Dus ja... dan moet ik maar iets langer laden als ik ver weg ga bij een snellader (wat al minimaal is).

en ja.. als je 1 maal de snelheid gewend bent... dan is het wel verslavend hoor :9
En ik rij ook niet al een idioot. Maar af en toe lekker snel optrekken... tja daar doe ik het wel voor.

mijn verbruik lag lang rond de 23 (wat is het ook al weer wat er onder in je scherm staat qua verbruik) , maar nu laatst met het warme weer kwam ik op de 18,5 of zo.
Dikke prima en zal alleen maar beter worden.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

[...]

Afgelopen maand zat ik veel bij een klant in Dongen. Daar reed ik dan 's avonds om 20 uur weg en kon mooi 130 terugrijden. Cruisecontrol bijna de hele weg dan op 134 staan (een paar stukjes 100 op de A27). Ik woon zelf in Huizen dus zeg maar zo'n 90 km rijden. Gebruik was dan ongeveer 27 kWh per 100 kilometer.
Dus dan reed ik ook wel even wat sportiever door. Op de heen weg naar die klant cruisecontrol op 104 naar die klant en dan zat ik ergens rond de 18 kWh per 100 kilometer. Dit was vorige maand.

Merk nu voornamelijk dat het verbruik hard omlaag gaat binnen de bebouwde kom met de kortere stukken. Het snelweg verbruik wordt niet zo gek veel beter.

Screenshot van deze week was alleen maar binnen de bebouwde kom toen we als gezin wat gingen rondrijden in de buurt met het dakraam open en genieten van het mooie weer. Dan zie je opeens hoe extreem zuinig zo'n auto kan zijn wat dat betreft.

En het sportief wegrijden bij verkeerslichten blijft toch altijd wel aanlokkelijk om te doen :+

Edit: Volgende week vrijdag de caravan ophalen. Ben benieuwd :*)

• EricEB
Mister I schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Edit: Volgende week vrijdag de caravan ophalen. Ben benieuwd :*)
En weer een EV6-caravan combi...helemaal top ! @stimpyrulez gaat hem ook al snel halen...

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat...het gemak, verbruik enz...

• xxander968
  • Laatst online: 15:52
EricEB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:36:
[...]
En weer een EV6-caravan combi...helemaal top ! @stimpyrulez gaat hem ook al snel halen...

12 april ga ik op pad met de vouwwagen. Ben ook zeer benieuwd wat dat doet met de range.

• JanKoen
  • Laatst online: 07-01 15:07
xxander968 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:51:
[...]

12 april ga ik op pad met de vouwwagen. Ben ook zeer benieuwd wat dat doet met de range.
Bij het inpluggen van de stroomkabel van je aanhanger of fietsendrager, gaat de te behalen afstand in het Dashboard met 80-100 km naar beneden.
Als het een fietsendrager betreft, neemt al rijdende de te behalen afstand in het dashboard weer toe met 60 km.

• De Ideale Man

Leuke verhalen over jullie EV6. Bedankt.
Als ik hem straks ook effe heb gereden zal ik mijn verhaal vertellen bij de jaarlijkse Kia EV6 bijeenkomst!

• De Ideale Man
Hier een kia met zwarte velgen op de basis uitvoering

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-12-2025
Is er info betreft het range verschil tussen de "airflow" standaard wielen en zulke "open" velgen?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:24
EricEB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Zeker interessant! Hopelijk posten @Mister I & @stimpyrulez en anderen hun ervaringen hier.

• Ankabout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
[...]

Heb ervaren dat als je hem op slim zet (blauw dus en niet witte stipjes) dat hij van je leert en de afstanden aanpast aan je rijgedrag. ben zelf een klever, maar vond het ook bij lagere snelheden (80 of zo) beetje te veel ruimte. Tegenwoordig doet ie het prima!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
[...]

De ACC houdt teveel afstand, zeker als je haast hebt en het is druk op de weg is dit vervelend, want dan schieten er constant andere automobilisten tussen. Daarnaast remt hij al af op grote afstand van je voorligger. (afstand staat minimaal)
- .
"Ik rij als een aso. "
Fixed that for you. Minder woorden, zelfde boodschap.

• JPoers83
[...]

Vanwaar een reactie, volgens mij vroeg je om een ervaring bij stevig doorrijden en optrekken.

Ik zei ook niet dat jij als een idioot gaat rijden. Ik zeg dat ik ook wel eens een momentje heb gehad dat ik redelijk haast heb gehad. (Dus wel categorie idioot) Dus op sport en daar waar t kon het pedaal door de vloer heen. Dus na elke afslag/rotonde, irritante voorganger ervandoor. Ondanks dat en de winterse temperatuur zag ik later dat ik op 15km afstand op een verbruik van ca 30kw/100 zat. Als je 130 constant op de snelweg rijdt nu met het betere weer kom je lager uit.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:37

PB-powell

Mr. Laziness

henrov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:37:
[...]

"Ik rij als een aso. "
Kansloze reactie dit. Ik ervaar precies hetzelfde en zeker in de spits is dit irritant. Sterker nog, doordat er dan constant iemand voor je duikt remt de auto actief af wat je voelt en de auto’s achter je ook niet verwachten. Er is ook nog iets als doorstroming waar je rekening mee moet houden en als de auto daar niet aan mee werkt zul je dat zelf moeten regelen

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

PB-powell schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:11:
[...]

Kansloze reactie dit. Ik ervaar precies hetzelfde en zeker in de spits is dit irritant. Sterker nog, doordat er dan constant iemand voor je duikt remt de auto actief af wat je voelt en de auto’s achter je ook niet verwachten. Er is ook nog iets als doorstroming waar je rekening mee moet houden en als de auto daar niet aan mee werkt zul je dat zelf moeten regelen
Ik herken dit totaal niet. Aan het begin was de auto iets voorzichtiger, maar nu als iemand invoegt vlak voor mijn bumper en hij rijdt sneller dan ik, dan houdt de auto niet in. Mocht ie langzamer rijden dan ik, dan houdt de auto wel in uiteraard.

Heb dan wel dat automatische lerende acc aan staan ipv de standaard versie. Die houdt inderdaad meer afstand.

En het gaat natuurlijk niet altijd 100% zoals ik het wil, maar dan corrigeer ik het met het stroompedaal.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mister I schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:32:
[...]

Ik herken dit totaal niet. Aan het begin was de auto iets voorzichtiger, maar nu als iemand invoegt vlak voor mijn bumper en hij rijdt sneller dan ik, dan houdt de auto niet in. Mocht ie langzamer rijden dan ik, dan houdt de auto wel in uiteraard.

Heb dan wel dat automatische lerende acc aan staan ipv de standaard versie. Die houdt inderdaad meer afstand.

En het gaat natuurlijk niet altijd 100% zoals ik het wil, maar dan corrigeer ik het met het stroompedaal.
Hoe zet je die slimme modus aan? De dealer gaf aan dat ie zichzelf zou aanpassen aan mijn rijgedrag maar ik merk daar niks van. Ik heb dan ook de witte blokjes in beeld bij de afstand

• Dartlink
[...]

Precies dit ervaar ik ook! Tevens lijkt het ook minder abrupt remmen als je de regeneratie op een lager niveau zet, maar dit kan ook tussen mijn oren zitten...

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

PB-powell schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Hoe zet je die slimme modus aan? De dealer gaf aan dat ie zichzelf zou aanpassen aan mijn rijgedrag maar ik merk daar niks van. Ik heb dan ook de witte blokjes in beeld bij de afstand
Het heeft te maken met die knop van de afstand houden. Die heeft twee kleuren blokjes.

En ik heb toen ik hem kreeg het hele menu doorgelopen en kwam toen ook de optie tegen : afstand tot voorligger. Die heb ik toen op kort gezet volgens mij

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mister I schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Het heeft te maken met die knop van de afstand houden. Die heeft twee kleuren blokjes.

En ik heb toen ik hem kreeg het hele menu doorgelopen en kwam toen ook de optie tegen : afstand tot voorligger. Die heb ik toen op kort gezet volgens mij
Zal bij de volgende rit eens zoeken :)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mister I schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Ik had deze eerst op 1 streepje staan, en inderdaad is de automaat dan bruusk met invoegers/uitvoegers op het laatste moment (ongeacht zwaar regenereren setting ja/nee).
Een aantal tips:

* Naar mijn ervaring (dankzij tip @henrov ) rij ik nu op stand 3/4. Hierme is de auto veel rustiger.

* Vooraf instellen zwaarte regeneren maakt geen verschil. Wat wél verschil maakt voor de automaat: eco/normal/sport stand.
Als ik automaat rij, zet ik deze altijd op sport, want wil wel dat auto snel op snelheid komt als hij over de afstand trigger heen komt.
In Eco is de versnelling naar mijn mening te traag, en heeft verkeer er last van.

* Wat ook helpt is bij zijdelings verplaatsen je knipperlicht wat langer aan te houden (wanneer de automaat aan staat).
Omdat je dit doet is deze veel toleranter in de weg wissel detectie, maar ook in heb abusievelijk invoegen of onverwacht detecteren van auto’s waar eigenlijk geen reactie op hoeft te komen.

Laatste 2 tips geven een veel rustigere rij ervaring.
Gisteren achter een nieuwe EV6 gereden, en zag de eigenaar worstelen hiermee.
Gevolg: ook voor omliggende autorijders een onrustige auto om tegen te anticiperen.

Probeer het maar eens uit!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01 21:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7Di1lCjvHKbgTRuE_crQD0LaWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eTYipIh7hlRKYtz3i4LiI3P.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk! 18 min 3 naar 80%

• De Ideale Man
[...]

Is de slimme modus per profiel?

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

De Ideale Man schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Is de slimme modus per profiel?
Durf ik je niet te zeggen.

Zojuist nieuwe spiegels ontvangen voor de caravan :)

https://www.obelink.nl/mi...-xxl-caravanspiegels.html

Deze passen heel goed!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Mcry6taSUPvqh3goTpV-SzKdr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpGOQ1kYapcMUuJUT2pqkbca.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aP41cKt8dJonvh2MJMY_NByoEH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9W4Ss43nwtuPBqSoxlEDwlS.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
Mister I schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Deze passen heel goed!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pas je nog wel binnen de rijbaan met die spiegels :X

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02-2025
[...]

Deze passen heel goed!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de feedback over de spiegels, sta ook op het punt om nieuwe caravan spiegels te kopen maar twijfelde nog welke, nu niet meer😉

• stimpyrulez
[...]

Deze passen heel goed!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi (y) , die heb ik ook

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02
Pilot41Day schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor de feedback over de spiegels, sta ook op het punt om nieuwe caravan spiegels te kopen maar twijfelde nog welke, nu niet meer😉
Ik heb deze ( al jaren) bevallen uitstekend!!
https://www.obelink.nl/mi...-aero-caravanspiegel.html

• De Ideale Man

• Franciesco
@De Ideale Man: dat oogt als een mooie oplossing om stroom voor een dashcam te regelen!

• JPoers83
JPoers83 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]

Uhm, ja en nee. Je krijgt ze erop.

[Afbeelding]

De onderzijde is vlak en zit meeste ruimte tussen spiegel en behuizing. Echter kan je ze dan niet inklappen omdat de poten dan je deur in draaien.

[Afbeelding]

Bovenop met wat voorzichtig gewiebel krijg je m tussen spiegel en behuizing (maar stel dan niet later je originele spiegel bij)

Alleen bovenop is de spiegel niet vlak.

[Afbeelding]

Dus de pootjes zitten niet volledig erop. Al voelt het wel of ze stevig vast zitten (hoe hard durf je ze aan te draaien >:) )

[Afbeelding]

En je kan ze inklappen.

Nog eens bij droog weer goed bekijken en desnoods de voetjes misschien wat 'tweaken' zodat ze beter aansluiten. 7(8)7
Prima spiegels 😇

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dankzij jouw post had ik ze inderdaad besteld. Thnx nog voor het proberen _/-\o_

• JPoers83
Mister I schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Dankzij jouw post had ik ze inderdaad besteld. Thnx nog voor het proberen _/-\o_
Tegen het 'klapperen zou ik persoonlijk wel de montage poten iets verder uit elkaar zetten. Dat rijdt een stuk rustiger.

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
henrov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:37:
[...]

"Ik rij als een aso. "
Beetje treurige reactie. Maar fijn dat jij er iig geen last van hebt!

• Loei123
PB-powell schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:11:
[...]

Nouja sorry, maar als de kortste stand van de acc teveel afstand voor je is, ben je een aardige bumperklever.

• EricEB
Huh? Geen automatische winter naar zomer tijdschakeling...?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WH5PkN0ye0_ptB-aXca0Fg2AaGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8ve0BP8jbIUAz1wBWb2oiqQ.jpg?f=fotoalbum_large

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Nouja sorry, maar als de kortste stand van de acc teveel afstand voor je is, ben je een aardige bumperklever.
In de spits is dat te kort ja op de acc. Ook omdat deze dan weer nieuwe ruimte creëert en de volgende er tussen duikt, en de volgende, etc… waarbij de acc ook remt wat filevorming in de hand werkt.

• Phusebox
EricEB schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:01:
Huh? Geen automatische winter naar zomer tijdschakeling...?[Afbeelding]
Oh my god... Dat meen je niet. Hopelijk is het een instelling.

Had het er net met mijn vrouw over dat in onze Fiësta dat zo triest is dat ze niet eens een automatische zomer/wintertijd schakeling in de software hebben.

• Phusebox
PB-powell schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:02:
[...]

In de spits is dat te kort ja op de acc. Ook omdat deze dan weer nieuwe ruimte creëert en de volgende er tussen duikt, en de volgende, etc… waarbij de acc ook remt wat filevorming in de hand werkt.
Je weet dat de kortste afstand dus op basis van de 2 seconde regel is, dus de veilige afstand. Alles minder is per definitie niet veilig, hoe snel jij ook denkt te kunnen reageren.

• Loei123
PB-powell schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Maar zo dicht op je voorligger rijden dat er geen auto tussen past lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Kwestie van anticiperen en tijdig de acc weer even uitzetten. ;)

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Maar zo dicht op je voorligger rijden dat er geen auto tussen past lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Kwestie van anticiperen en tijdig de acc weer even uitzetten. ;)
Je kunt toch, hopelijk, net als bij ongeveer elke auto met ACC, even lichtjes op het gas drukken om de ACC te overrulen, zodat ie niet meteen hard afremt?

• Loei123
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Je kunt toch, hopelijk, net als bij ongeveer elke auto met ACC, even lichtjes op het gas drukken om de ACC te overrulen, zodat ie niet meteen hard afremt?
Dat kan inderdaad, eigenlijk is er dus geen probleem als je gewoon oplet op wat er voor je gebeurt. :*)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Je weet dat de kortste afstand dus op basis van de 2 seconde regel is, dus de veilige afstand. Alles minder is per definitie niet veilig, hoe snel jij ook denkt te kunnen reageren.
Klopt, maar op het traject waar ik rijd is 2 seconden zonder dat iemand er tussen duikt alleen mogelijk als je rechts achter de vrachtwagens blijft hangen.
Iedereen rijdt te kort op elkaar in de spits en als je met het verkeer mee wil komen zul je je daaraan moeten aanpassen.
Gelukkig rijdt verder iedereen hier precies de Max snelheid en houdt altijd voldoende afstand… :')

• Dartlink
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Oh my god... Dat meen je niet. Hopelijk is het een instelling.

Had het er net met mijn vrouw over dat in onze Fiësta dat zo triest is dat ze niet eens een automatische zomer/wintertijd schakeling in de software hebben.
Dit had mijn vorige BMW uit 2020 ook niet :+

• Phusebox
PB-powell schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Klopt, maar op het traject waar ik rijd is 2 seconden zonder dat iemand er tussen duikt alleen mogelijk als je rechts achter de vrachtwagens blijft hangen.
Iedereen rijdt te kort op elkaar in de spits en als je met het verkeer mee wil komen zul je je daaraan moeten aanpassen.
Gelukkig rijdt verder iedereen hier precies de Max snelheid en houdt altijd voldoende afstand… :')
Ik rij 98% op ACC, zowel N als A wegen.

• Loei123
PB-powell schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Dat laatste zegt niemand natuurlijk.

Maar lopen bitchen op een auto die de regels volgt is ook een beetje gek niet?

• Arfman

Arfman

Drome!

Probleem is alleen dat als jij de enige bent die de regels volgt, je conmstant naar "achteren" wordt geschoven op de snelweg. Mensen zien een gaatje (ja, ook op de kortste volgafstand) en smijten hem ertussen. Jouw auto neemt vervolgens weer afstand, er komt weer iemand tussen, ad infinitum.

En oh ja, zomer/wintertijd moet je zelf omschakelen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Ik rij 98% op ACC, zowel N als A wegen.
Fijn voor je, buiten de spits doe ik dat ook. Daarin nauwelijks.
@Loei123 bitchen is een groot woord en ik snap dat de auto ruimere marges aanhoudt, maar ik mag toch wel mijn ongenoegen hierover uiten?

@Arfman dat is precies het probleem wat ik beschrijf :p

[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 27-03-2022 12:13 ]

• Loei123
PB-powell schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Fijn voor je, buiten de spits doe ik dat ook. Daarin nauwelijks.
@Loei123 bitchen is een groot woord en ik snap dat de auto ruimere marges aanhoudt, maar ik mag toch wel mijn ongenoegen hierover uiten?
Dat mag zeker!
Maar als je openlijk aangeeft niet de twee seconden regel te hanteren kun je ook commentaar verwachten.

• Loei123
Arfman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:11:
Probleem is alleen dat als jij de enige bent die de regels volgt, je conmstant naar "achteren" wordt geschoven op de snelweg. Mensen zien een gaatje (ja, ook op de kortste volgafstand) en smijten hem ertussen. Jouw auto neemt vervolgens weer afstand, er komt weer iemand tussen, ad infinitum.

Persoonlijk concludeer ik dat je hier zelf het probleem bent, niet verkeerd bedoeld.

Maar als je het naar achteren geschoven worden als een probleem ziet ben je dus te druk met sneller zijn dan andere mensen die hoogstwaarschijnlijk een andere bestemming hebben...

• Arfman

Arfman

Drome!

Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Persoonlijk concludeer ik dat je hier zelf het probleem bent, niet verkeerd bedoeld.

Maar als je het naar achteren geschoven worden als een probleem ziet ben je dus te druk met sneller zijn dan andere mensen die hoogstwaarschijnlijk een andere bestemming hebben...
Wat een onzin, sorry hoor. Ik rijd niet eens op een echt drukke snelweg (oosten van het land) maar constant afgeremd worden naar +/- 90km/h is gewoon oervervelend, en dan heb ik de CC ingesteld op 107 km/h. Ik ben geen hardrijder maar ik wil gewoon soepeltjes door het verkeer gaan.

• Loei123
Arfman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Wat een onzin, sorry hoor. Ik rijd niet eens op een echt drukke snelweg (oosten van het land) maar constant afgeremd worden naar +/- 90km/h is gewoon oervervelend, en dan heb ik de CC ingesteld op 107 km/h. Ik ben geen hardrijder maar ik wil gewoon soepeltjes door het verkeer gaan.
Dan bedien je het stroompedaal..
Ik heb nog geen auto met ACC gehad waarin dit anders werkt dus ik snap niet welk punt je wilt maken.

• Phusebox
Arfman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:11:
Mijn god. Waar wordt deze software gemaakt? In Noord Korea waar ze nog in de jaren 80 leven?

• Loei123
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Mijn god. Waar wordt deze software gemaakt? In Noord Korea waar ze nog in de jaren 80 leven?
Of ze zijn voorbereid op het afschaffen ervan. :9

• king_dude
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Daar ben ik het goeddeels niet mee eens.

Ik herken de situatie van @PB-powell. De automaat is voor (d)ruk verkeer behoorlijk abrupt, en hier wordt door hem melding van gemaakt.

Je wilt in druk verkeer meekomen, en niet iedere keer naar achteren geschoven worden met een automaat die invoegend verkeer behandelt door een abrupte remactie. Hier heeft overig verkeer ook last van.

@Phusebox even gas bijgeven is er dan niet bij, omdat je dan altijd te laat bent, en de rem actie vrij abrupt is wanneer de automaat onverwacht iets detecteert.

Zie een paar Posts terug mijn tips, hiermee voorkom je onrustig rijden @PB-powell. Voor mij hiermee iig acceptabel. Wellicht ook voor anderen.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Dan bedien je het stroompedaal..
Ik heb nog geen auto met ACC gehad waarin dit anders werkt dus ik snap niet welk punt je wilt maken.
Het idee van de acc is juist dat je het stroompedaal niet hoeft aan te raken. Maar als het gedrag wat daarbij komt kijken niet de rijstijl matcht van de berijder dan mag je daar best kritiek op hebben. Overigens ken ik geen acc wat dit anders of beter doet en dat is puur gebrek aan inzicht wat het systeem niet heeft en jij als berijder wel.

@king_dude die tip ga ik dinsdag proberen op weg naar kantoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 27-03-2022 12:32 ]

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Ik herken de situatie van @PB-powell. De automaat is voor (d)ruk verkeer behoorlijk abrupt, en hier wordt door hem melding van gemaakt.

Je wilt in druk verkeer meekomen, en niet iedere keer naar achteren geschoven worden met een automaat die invoegend verkeer behandelt door een abrupte remactie. Hier heeft overig verkeer ook last van.

@Phusebox even gas bijgeven is er dan niet bij, omdat je dan altijd te laat bent, en de rem actie vrij abrupt is wanneer de automaat onverwacht iets detecteert.

Zie een paar Posts terug mijn tips, hiermee voorkom je onrustig rijden @PB-powell. Voor mij hiermee iig acceptabel. Wellicht ook voor anderen.
De ACC in mijn BMW remt ook vrij hard als iemand invoegt in die minimale afstand die ingesteld staat.

Maar als ik zie dat iemand gaat invoegen druk ik zelf lichtjes op het gaspedaal en laat me zo rustig afzakken naar de ingesteld afstand.

Ga het binnenkort ondervinden of dit hetzelfde gaat zijn.

---

Zomertijd handmatig instellen, ik kan er nog steeds niet bij 8)7

• EricEB
[...]

Mooi, passen goed !

Ik heb een setje universeel van Emuk, ook top spiegels! Op foto rechtop, maar kan ook horizontaal natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdMBxDPZgZ9XTz-Kp7Vly3ohTwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d11jYR1XKos6biuxoa8GVV7e.jpg?f=fotoalbum_large

• Loei123
Nou ik stop met de acc discussie.

Blijkbaar is het een groot probleem dat mensen met een andere bestemming je voorbij gaan.

• O-B-One
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:35:
[...]

---

Zomertijd handmatig instellen, ik kan er nog steeds niet bij 8)7
Je hoeft niks in te stellen, allen de knop “zomertijd” aanzetten. Maximaal 3 seconden werk.

Op het hoofdschema op de tijd drukken (1 sec)
Dan knop zomertijd indrukken (1 sec)
Dan op het huisje drukken (1 sec)

En weer een enorm probleem uit de wereld geholpen! ;) :+ *O*

• Phusebox
O-B-One schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Je hoeft niks in te stellen, allen de knop “zomertijd” aanzetten. Maximaal 3 seconden werk.

Sorry maar dat zijn nog steeds 3 seconde en 3 stappen teveel. Je kunt voor al dit soort slordigheidjes wel een omweg verzinnen, maar dit kan toch echt niet tegenwoordig.

Ik heb elektronica van 2 tientjes die nog automatisch inschakelt.

• king_dude
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:39:
Nou ik stop met de acc discussie.

Blijkbaar is het een groot probleem dat mensen met een andere bestemming je voorbij gaan.
Je kunt er ook voor kiezen (net als ik nu niet doe overigens) om niet te reageren, en je te onthouden van een oordeel over een ander, en wat niets toevoegt aan dit draadje.

Volgens mij willen we elkaar tips geven (zoals ik eerder gedaan heb), en elkaar hiermee helpen.
Laten we daar onze energie in steken.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
O-B-One schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2acZ-6mfGZIfNfTXiEZm5dHccs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuulPrhozzFL6cbryPF8vmE0.jpg?f=fotoalbum_large

Net even via de app gedaan 😊

• O-B-One
1Mark schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:24:
[...]

[Afbeelding]

Kan ook, ik zat toevallig in de auto vanmorgen ;)

• O-B-One
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Sorry maar dat zijn nog steeds 3 seconde en 3 stappen teveel. Je kunt voor al dit soort slordigheidjes wel een omweg verzinnen, maar dit kan toch echt niet tegenwoordig.

Ik heb elektronica van 2 tientjes die nog automatisch inschakelt.
Het is geen slordigheidje het is een keuze van Kia om het op deze manier te doen.

• Phusebox
O-B-One schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Het is geen slordigheidje het is een keuze van Kia om het op deze manier te doen.
Luiheid dan :+
Ook van mij dat ik dit niet wil aanpassen zelf maar verwacht dat het automatisch gebeurt.

Maak dan een optie voor mensen die het automatisch willen.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 21:13
Schijnt nu in UK een fix te zijn voor Remote Climate?

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:33
king_dude schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Vond wel je klimaattips. Fijn.
Waar staat je acc-tip?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Bogey555
  • Laatst online: 09-12-2025
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Luiheid dan :+
Ook van mij dat ik dit niet wil aanpassen zelf maar verwacht dat het automatisch gebeurt.

Maak dan een optie voor mensen die het automatisch willen.
Stel je voor dat ze het automatisch maken en ze dan de zomer/wintertijd afschaffen... sta je daar mooi :P :*)

• king_dude
  • Niet online
HansAuutB schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Vond wel je klimaattips. Fijn.
Waar staat je acc-tip?
quote]king_dude schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Ik had deze eerst op 1 streepje staan, en inderdaad is de automaat dan bruusk met invoegers/uitvoegers op het laatste moment (ongeacht zwaar regenereren setting ja/nee).
Een aantal tips:

* Naar mijn ervaring (dankzij tip @henrov ) rij ik nu op stand 3/4. Hierme is de auto veel rustiger.

* Vooraf instellen zwaarte regeneren maakt geen verschil. Wat wél verschil maakt voor de automaat: eco/normal/sport stand.
Als ik automaat rij, zet ik deze altijd op sport, want wil wel dat auto snel op snelheid komt als hij over de afstand trigger heen komt.
In Eco is de versnelling naar mijn mening te traag, en heeft verkeer er last van.

* Wat ook helpt is bij zijdelings verplaatsen je knipperlicht wat langer aan te houden (wanneer de automaat aan staat).
Omdat je dit doet is deze veel toleranter in de weg wissel detectie, maar ook in heb abusievelijk invoegen of onverwacht detecteren van auto’s waar eigenlijk geen reactie op hoeft te komen.

Laatste 2 tips geven een veel rustigere rij ervaring.
Gisteren achter een nieuwe EV6 gereden, en zag de eigenaar worstelen hiermee.
Gevolg: ook voor omliggende autorijders een onrustige auto om tegen te anticiperen.

Probeer het maar eens uit!
[/quote]

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 21:13
En mocht je nog op zoek zijn naar een Dashcam. Hiermee kan je de voeding aansluiten achter de binnenspiegel.

DASH CAM POWER ADAPTER (10-PIN KIA/HYUNDAI)

[ Voor 18% gewijzigd door Anunnaki op 27-03-2022 16:33 ]

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Kijk... Dat is het inderdaad.

• Franciesco
1Mark schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:24:
[...]

[Afbeelding]

De optie “GPS tijd” zou toch juist automatisch de tijd moeten aanpassen? Toch een bugje in de software?

• Dartlink
Franciesco schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:34:
[...]

De optie “GPS tijd” zou toch juist automatisch de tijd moeten aanpassen? Toch een bugje in de software?
GPS houdt afaik geen rekening met tijdzones of DST. Je client dient dit zelf te interpreteren. Satellieten zenden gewoon UTC uit (met wat speling ivm de schrikken secondes).

Ja, dit had beter gekund. Nee, ik vind het niet erg. Wat zijn twee keer drie klikken per jaar... Als dat de dingen zijn waar wij over vallen, dan betekend het dat het een geweldige auto is! 8)
Pagina: 1 ... 127 ... 457 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic