Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:42
Nice, toch even de uitslagen per land ff gekeken.
En natuurlijk de mooiste kleur op het podium laten shinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-04 09:16
Is er iemand die een poll ofzo kan maken t.a.v. type EV6 en huidige max range bij 100% laden? Vandaag weer max 360km bij 100% en dat is nogal een verschil met @Waterman53 Vraag mij haast af of er iets mis is met de accu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
Is er iemand die een poll ofzo kan maken t.a.v. type EV6 en huidige max range bij 100% laden? Vandaag weer max 360km bij 100% en dat is nogal een verschil met @Waterman53 Vraag mij haast af of er iets mis is met de accu..
Koppel dit dan ook aan je gemiddeld verbruik

Ik 380km / AWD / 4.04 km/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
Denk dat het meevalt...zijn zoveel factoren die rol spelen.
Heb (nog) geen thuislader, dus nooit 100% laden. Bij 80% kom ik meestal tussen 350 en 390 km.
Afgelopen week 3 x s nachts op het park wel tot 100% geladen. Erg koud en vol in de wind...380, 390 en 395 km range in de ochtend....
Ik heb de 77kw, RWD. Over 12K km verbruik 4,8 km/kWh.
Zal in voorjaar ongetwijfeld beter worden.

[ Voor 3% gewijzigd door EricEB op 28-02-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
EricEB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Denk dat het meevalt...zijn zoveel factoren die rol spelen.
Heb (nog) geen thuislader, dus nooit 100% laden. Bij 80% kom ik meestal tussen 350 en 390 km.
Afgelopen week 3 x s nachts op het park wel tot 100% geladen. Erg koud en vol in de wind...380, 390 en 395 km range in de ochtend....
Zal in voorjaar ongetwijfeld beter worden.
In je auto kan je bij het laden je bereik bij 100% weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
JPoers83 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:58:
[...]

In je auto kan je bij het laden je bereik bij 100% weergeven.
Ik laad dus wel thuis, maar ook vandaag weer max. 367km bij 100% laden, 25-30% verschil dus met @Waterman53 . Ik begrijp de verschillen als het gaat om rijstijl en snelweg/stadsverkeer, maar ik heb geen zware rechtervoet en regeneratie staat op 3, met mijn 77kW RWD. Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe je een poll hier kan maken met type EV6, gemiddeld verbruik en max.range na 100% laden. Of heeft @Waterman53 stiekem 2 accu's, want anders is er toch echt iets mis.. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P00Ejz0sAJ3J3JWzpUyNyiWbGZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v44ynDAN9ToRq1IiTZvfRMvL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:22
Heb toevallig net geladen tot 100%.

Bij mij geeft hij aan 351km

AWD GT LINE 20" velgen

Energieverbruik zegt hij 4,52 km/kWh bij 157Km.

Gisteravond gereden met +/- 6gr.

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 28-02-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 13-10 22:49
Vanochtend bij 100% 414 km

Vandaag 330 km. Verbruik 5,69. Recuperatie 4,26

77 KWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 21:05

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Ik laad dus wel thuis, maar ook vandaag weer max. 367km bij 100% laden, 25-30% verschil dus met @Waterman53 . Ik begrijp de verschillen als het gaat om rijstijl en snelweg/stadsverkeer, maar ik heb geen zware rechtervoet en regeneratie staat op 3, met mijn 77kW RWD. Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe je een poll hier kan maken met type EV6, gemiddeld verbruik en max.range na 100% laden. Of heeft @Waterman53 stiekem 2 accu's, want anders is er toch echt iets mis.. :-(

[Afbeelding]
Ik heb dus hetzelfde probleem.
100% geladen, 328km
GT-line 77Kwh RWD

Ook al bij de dealer aangegeven en deze vertelde dat het probleem bekend was en bij KIA gemeld. ( Dealer is KIA Vaneman in Amsterdam Zuidoost )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52:
[...]

100% geladen, 328km
GT-line 77Kwh RWD

Ook al bij de dealer aangegeven en deze vertelde dat het probleem bekend was en bij KIA gemeld. ( Dealer is KIA Vaneman in Amsterdam Zuidoost )
Welk probleem doelen ze hier dan precies op?

Na 100% had ik vanochtend via de app 370 en in de auto zelf was 359 af te lezen. Verder rij ik veel korte stukken met regeneratie op AUTO. Winterbanden Pirelli Scorpion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankabout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Even ander vraagje... Over de camera's...

Dat zal iedereen wel merken, maar als het regent zijn de camera's aan de spiegels en achteruit camera's natuurlijk een stuk minder zichtbaar door druppels, enz.

Nu dacht ik, zal ik zo'n flesje "nano vloeistof" halen dat je voor lenzen kan gebruiken dat ze droog houdt. Iemand dat ooit geprobeerd? Suggesties? Slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:33
Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:17:
Even ander vraagje... Over de camera's...

Dat zal iedereen wel merken, maar als het regent zijn de camera's aan de spiegels en achteruit camera's natuurlijk een stuk minder zichtbaar door druppels, enz.

Nu dacht ik, zal ik zo'n flesje "nano vloeistof" halen dat je voor lenzen kan gebruiken dat ze droog houdt. Iemand dat ooit geprobeerd? Suggesties? Slecht idee?
Heb ik met Rain-X geprobeerd, maar was geen succes voor de camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52:
[...]

100% geladen, 328km
GT-line 77Kwh RWD

In één van je vorige posts gaf je aan dat je regen op 0 hebt staan en gewoon remt. Dit kan wel een aanzienlijk verschil verklaren, ik heb hem op 2 staan en 'rem bij' met de linkerflipper ingedrukt houden indien nodig. Regen recupereert bij mij ca. 1/6e-1/5e van het totaal verbruik, best aanzienlijk dus. Zou dit het in jouw geval niet gewoon verklaren waarom de range een stukje lager is?
Wat is je concrete verbruik? Dus hoeveel km/kWh?
Ik zit na 13.000km, de laatste paar duizend km op 5km/kWh (~20 kWh / 100km) en de auto (niet de app) geeft tussen de 350 en 390 km range op (77kWh RWD, 19 inch, winterbanden Michelin), wat ook reëel is (5km * ca. 75kWh netto = 375km). Ik rij meestal max snelheid +10/15 km/u met 90%+ snelweg.

Met de zomerbanden was het verbruik een aanzienlijk stukje lager, dus ik denk dat we richting de lente en zomer echt wel hogere ranges gaan zien en dit kan momenteel, i.c.m. zuinig rijden door enkele gebruikers, ook de onderlinge verschillen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Redez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:35:
[...]

In één van je vorige posts gaf je aan dat je regen op 0 hebt staan en gewoon remt. Dit kan wel een aanzienlijk verschil verklaren, ik heb hem op 2 staan en 'rem bij' met de linkerflipper ingedrukt houden indien nodig. Regen recupereert bij mij ca. 1/6e-1/5e van het totaal verbruik, best aanzienlijk dus. Zou dit het in jouw geval niet gewoon verklaren waarom de range een stukje lager is?
Wat is je concrete verbruik? Dus hoeveel km/kWh?
Ik zit na 13.000km, de laatste paar duizend km op 5km/kWh (~20 kWh / 100km) en de auto (niet de app) geeft tussen de 350 en 390 km range op (77kWh RWD, 19 inch, winterbanden Michelin), wat ook reëel is (5km * ca. 75kWh netto = 375km). Ik rij meestal max snelheid +10/15 km/u met 90%+ snelweg.

Met de zomerbanden was het verbruik een aanzienlijk stukje lager, dus ik denk dat we richting de lente en zomer echt wel hogere ranges gaan zien en dit kan momenteel, i.c.m. zuinig rijden door enkele gebruikers, ook de onderlinge verschillen verklaren.
Ik heb regen nu ook op 2 staan, moet alleen nog wennen aan de linkerflipper.
Rij al een week zo, maar nog geen verschil gemerkt.
Heb er nu wel Michelin winterband onder liggen, maar in die paar weken dat ik op zomerbanden reed, was dit ook al zo..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:09

PB-powell

Mr. Laziness

Net gereden, met auto climate op stand 1 en 21 graden. Volledig door de stad met i-pedal. Voor het eerst dit lage verbruik, normaal ligt het tussen de 19 en 21 kWh per 100km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqq2htF1FaBdeAiVPd9OJrveMBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2Ji7gzf7uBMvir5Vb2J6u5N.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 13:56
Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:19:
[...]

[Afbeelding]
GT-Line AWD, met 20 inch Continental WinterContact winterbanden.
Vanochtend 100% geladen:

Kia Connect app: range 368 km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5wSCTo-New3mlLDOHFoEBONljs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NvguJILIzMOaI708tZpETrfT.png?f=fotoalbum_large

Gemiddeld verbruik volgens app, laatste rit: 5,38 km/kWh over 96 km, recuperatie 6,55 kWh (de laatste paar weken, standaard in Normaal drive mode)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwQwx-GftrNWMFtW-lnrwG8yl7I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s6exAWMKQlsUSseWKkduF3zO.png?f=fotoalbum_large

Totaal gemiddeld verbruik volgens de auto 21,9 kWh/100km - 4,56 km/kWh
Range bij 100% Normaal mode: 346 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exS4tZJ17sMi6ktR5DMOzSRc4ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WLx4csh2zH8c7jwn4ZGN7Ih.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ECO-mode, verwachte range 357 km
Bij Sport-mode, verwachte range 336 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Ik heb regen nu ook op 2 staan, moet alleen nog wennen aan de linkerflipper.
Rij al een week zo, maar nog geen verschil gemerkt.
Heb er nu wel Michelin winterband onder liggen, maar in die paar weken dat ik op zomerbanden reed, was dit ook al zo..
En je verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjAPJ5TnSwm3uaRNnQI9XJRyKzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2b66klvWSU1FMMpotj0Phkn.png?f=fotoalbum_large

De Car of the Year website is nu bijgewerkt met de winnaar van 2022, de EV6.

Beetje vaag wel dat ze in het filmpje dat ze plaatsen de GT laten zien en dat het van een Spaans YouTube kanaal komt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 13:56
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

De Car of the Year website is nu bijgewerkt met de winnaar van 2022, de EV6.

Beetje vaag wel dat ze in het filmpje dat ze plaatsen de GT laten zien en dat het van een Spaans YouTube kanaal komt?

[YouTube: Kia EV6, Car of the Year 2022]
Waarom vind je het vaag dat er een filmpje van de GT-uitvoering wordt getoond?
Spaanse Autopista is een van de organisaties van CarOfTheYear.org, dus zo vaag is het niet, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StickMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Waarom vind je het vaag dat er een filmpje van de GT-uitvoering wordt getoond?
Spaanse Autopista is een van de organisaties van CarOfTheYear.org, dus zo vaag is het niet, vind ik.
De GT is er nog niet, dus waarom zou je die laten zien want die is niet meegenomen in het besluit.
Ik had verwacht dat een dergelijke award zelf wel een YouTube kanaal zou hebben maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:35:
[...]

De GT is er nog niet, dus waarom zou je die laten zien want die is niet meegenomen in het besluit.
Ik had verwacht dat een dergelijke award zelf wel een YouTube kanaal zou hebben maar blijkbaar niet.
Ze laten gewoon het promo filmpje van Kia zien. Niks spannends of niks raars aan als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Ze laten gewoon het promo filmpje van Kia zien. Niks spannends of niks raars aan als je het mij vraagt.
Als je het filmpje pontificaal bij de auto van het jaar zet dan verwacht ik daar ook de desbetreffende auto te zien. Zal wel aan mij liggen dat het dan raar is dat de een auto laten zien die nog niet te krijgen is en ook behoorlijk afwijkt van de auto die nu gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankabout
Dartlink schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Heb ik met Rain-X geprobeerd, maar was geen succes voor de camera's.
Hielp gewoon niet, of was er iets anders mis?

Iemand anders ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Hielp gewoon niet, of was er iets anders mis?

Iemand anders ervaring mee?
Heb het ook gedaan met rainx.
werkt in het begin wel aardig, maar na een tijdje hangen er gewoon weer druppels aan.

Op de achterruit heb ik het ook gedaan.
Vind wel dat het water er dan stukken sneller afloopt als het regent (of als er dauw op zit).
Maar ook dat wordt in de loop der tijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik laat de achterruit en camera ook coaten als die van mij er is, kan dan wel vertellen of dat zin heeft gehad. Hopelijk hebben we dan wel minder regen als de afgelopen maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankabout
stimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:22:
[...]

maar na een tijdje hangen er gewoon weer druppels aan.

Maar ook dat wordt in de loop der tijd minder.
Hoe lang ongeveer? Vind het niet erg af en toe beetje op de cameras te smeren/sprayen. Maar elke week wordt natuurlijk wel veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Hoe lang ongeveer? Vind het niet erg af en toe beetje op de cameras te smeren/sprayen. Maar elke week wordt natuurlijk wel veel :D
Misschien een klein paraplutje er boven hangen.

Volkswagen heeft dat slim opgelost om de camera naar buiten te laten komen als je achteruit rijdt. Waarom nemen andere dat niet over of is dat een dure optie?

[ Voor 21% gewijzigd door De Ideale Man op 01-03-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik lees het zo door maar kan eigenlijk niet veel vinden. Zijn er mensen geweest die hem alleen op de snelweg hebben gebruikt en wat is adn de max Km die ze halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Mijn ervaring is een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Had iemand deze link al gedeeld?
Adapter voor een dashcam.
Voor de Ioniq 5,maar wellicht past hij ook gewoon op de EV6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:36
stimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:05:

[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
Heeft idd al op dit forum gestaan. Er zijn meerdere filmpjes hierover.
Link naar een verkoper op Amazon
Helaas uitverkocht.

Maar als er 12v daar aanwezige is, dan zou je dat ook met solderen kunnen en een DCDC converter. Voor diegene die er handig in zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door cruysen op 02-03-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik zag vanochtend deze (wat oudere) video van 'out of spec motoring'.

Nu valt mij op dat ze in amerika een heel andere app gebruiken.
Tevens hebben ze daar wel de feature dat je bijv. een 360 view rond om je auto kan krijgen op afstand.

Blijf het bijzonder vinden dat er verschillende app's zijn en dat er verschillende features zijn die in bepaalde landen werken en in europa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 13:02
cruysen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:53:
[...]

Heeft idd al op dit forum gestaan. Er zijn meerdere filmpjes hierover.
Link naar een verkoper op Amazon
Helaas uitverkocht.

Maar als er 12v daar aanwezige is, dan zou je dat ook met solderen kunnen en een DCDC converter. Voor diegene die er handig in zijn.
Via zijn eigen site wel te koop (link) maar dan betaal je wel goed voor het verzenden vanuit de US. Omgerekend met verzenden ong. €41,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:05:

[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
Heeft die dan permanent stroom dus voor parkeerbewaking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:12:
[...]

Heeft die dan permanent stroom dus voor parkeerbewaking?
nee, volgens dit filmpje niet.
de cam gaat uit als de auto ook uitgaat.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 20:56
Ik lees al een poosje mee in dit topic, maar mag mij sinds gisteren ook bij de EV6 rijders voegen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4KdLgGWECLE4zJGKLSLuBkTe3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2anYksAjv1BLdtSYYnMMraGh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XziXvmiXqektxdqe4oJVbjtDBCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myYgKYuF4lWBgRCAOfIR2Kyz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze prachtige bak heb ik gisteren op mogen halen bij Kia van Mossel in Harderwijk. Een Plus uitvoering in de kleur "Glacier".

Blij mee. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@DaLass Nice, moet zeggen dat ik de Glacier kleur steeds meer ga waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redez
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:40:
@DaLass Nice, moet zeggen dat ik de Glacier kleur steeds meer ga waarderen.
Idem! Ik zag hem pas voor het eerst rijden en ik moet zeggen dat dit ook zo'n uitvoering is (zeker in Plus om de een of andere reden) die in het echt nog beter tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:05
De Ideale Man schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Misschien een klein paraplutje er boven hangen.

Volkswagen heeft dat slim opgelost om de camera naar buiten te laten komen als je achteruit rijdt. Waarom nemen andere dat niet over of is dat een dure optie?
Als het alleen als achteruitrijcamera zou functioneren zou dat kunnen maar als de camera's worden gebruikt voor autonoom rijden werkt dat niet, bij de dode hoek camera's kan dat dus al niet. En in Korea zijn de camera's onderdeel van de ingebouwde dashcam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EricEB
DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:37:
Ik lees al een poosje mee in dit topic, maar mag mij sinds gisteren ook bij de EV6 rijders voegen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze prachtige bak heb ik gisteren op mogen halen bij Kia van Mossel in Harderwijk. Een Plus uitvoering in de kleur "Glacier".

Gefeliciteerd en veel plezier ermee ! Dat gaat zeker lukken.....ik rijd exact zelfde uitvoering en kleur al 4 maanden ;)
Ps, kleur Glacier is metallic, maar dat zie je alleen bij een gewassen auto....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G59M5oVURjZ86wNT-RFjssoN2IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLY4VFSz8pQJPQjyVKDiFI98.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 13:02
Inmiddels ook alweer even aan het meelezen, maar ook hier mijn Snow White Pearl EV6 GT-Line :)
Vorige week opgehaald ter vervanging van mijn Audi A3. Eerste keer elektrisch en het bevalt prima tot nu toe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZQZq8h8fFxe2rwKSIyM1FIaU4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdGxGraoHNMUP8MoPiT4lOT3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9VYLcpyGzPbJzFVU_7gmfz_gFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NW1OVu5jyfRwG86l6yW5xmlQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Als je het filmpje pontificaal bij de auto van het jaar zet dan verwacht ik daar ook de desbetreffende auto te zien. Zal wel aan mij liggen dat het dan raar is dat de een auto laten zien die nog niet te krijgen is en ook behoorlijk afwijkt van de auto die nu gewonnen heeft.
Welke heeft gewonnen dan? De Basis, Plus of de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Welke heeft gewonnen dan? De Plus of de GT-Line?
De EV6, maar de GT hebben ze niet kunnen beoordelen dus die moet je dan ook niet laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:05:
[...]

De EV6, maar de GT hebben ze niet kunnen beoordelen dus die moet je dan ook niet laten zien.
Welke dan wel? Alle drie in een filmpje laten zien dan?
Oké laat maar ik hou er over op. Zo zie je, discussie niet echt nuttig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Welke dan wel? Alle drie in een filmpje laten zien dan?
Oké laat maar ik hou er over op. Zo zie je, discussie niet echt nuttig....
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Gewoon niet de GT versie laten zien, het internet staat vol met (officiële) filmpjes van de EV6 waar de GT niet in voor komt. Maar zij pakken net eentje waar die wel in zit.

Dat vind ik gewoon getuigen van weinig verstand van je vak en gewoon maar wat doen. En nu ben ik er ook klaar mee. Weet niet waarom elke mening een discussie moet worden :/

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-03-2022 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13-10 21:40
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Gewoon niet de GT versie laten zien, het internet staat vol met (officiële) filmpjes van de EV6 waar de GT niet in voor komt. Maar zij pakken net eentje waar die wel in zit.

Dat vind ik gewoon getuigen van weinig verstand van je vak en gewoon maar wat doen. En nu ben ik er ook klaar mee. Weet niet waarom elke mening een discussie moet worden :/
Wel ik heb ook regelmatig een mening maar dat is het dan ook, een mening. Als je die mening verkondigt op tweakers dan lijkt het mij logisch dat je discussies kan verwachten van mensen met een andere mening.

Dus als je er klaar mee bent hou die mening dan voor jezelf zoals de meesten hier doen dat is beter voor je zenuwen ;)

btw: all the above is with a funny undertone O-) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 17:03
Zojuist m'n beste verbruik tot nu toe gehaald. Op een rit van 70km zo'n 18,5kw/100km. In AWD plus versie op winterbanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yor42day
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 15:13
Bogey555 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Wel ik heb ook regelmatig een mening maar dat is het dan ook, een mening. Als je die mening verkondigt op tweakers dan lijkt het mij logisch dat je discussies kan verwachten van mensen met een andere mening.

Dus als je er klaar mee bent hou die mening dan voor jezelf zoals de meesten hier doen dat is beter voor je zenuwen ;)

btw: all the above is with a funny undertone O-) :P
Welke kleur heeft eigenlijk gewonnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:50
Yor42day schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:39:
[...]

En heeft de winnaar een trekhaak? Is in mijn ogen wel een must om 'Auto van het jaar' te mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Yor42day schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Niet de mat grijze, want die staat in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
R20141016 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:53:
[...]

En heeft de winnaar een trekhaak? Is in mijn ogen wel een must om 'Auto van het jaar' te mogen zijn.
Je kunt ook het filmpje van de uitslag bekijken. Daar staan ze allemaal op een rij. De ev6 is niet eens GT-LINE. De skoda heeft een lelijke kleur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Theflying schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik heb hem nog liggen, ik zal eens kijken of hij past. Wordt ergens deze week.
Heb je deze nog kunnen passen? Ik ben benieuwd. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Heb je deze nog kunnen passen? Ik ben benieuwd. :)
Helemaal vergeten 8)7
Heb het in de agenda gezet en ga vanavond gelijk even kijken d:)b

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Theflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Helemaal vergeten 8)7
Heb het in de agenda gezet en ga vanavond gelijk even kijken d:)b
Mijn dank is groot, en bij een foto nog groter. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Niet de mat grijze, want die staat in het filmpje.
_O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theflying
DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Mijn dank is groot, en bij een foto nog groter. ;)
Bij deze de foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRf5iahb0jYqi-4exqFQ_Kucb1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6LV2kcpeKr2A1pS2G91aMrM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_eZw5LQPwEuv-tCvFrGb2clYQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDaYv4dB1xrrCFopvWr6gP20.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZvJ6PDOEZ7F6dY7xg-ht3GrdjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtN9hrqfBdtW4SaXGR45Ldh0.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan de zijwangen vast zetten met een zuignap of klittenband (zit er bij zoals je ziet).
Er zit ook een anti-slip laag onder en een grote flap zodat er geen beschadigingen op de bumper komen.

Het gaat dus om deze hondendeken:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

Hopelijk dat je er iets aan hebt.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Theflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Bij deze de foto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je kan de zijwangen vast zetten met een zuignap of klittenband (zit er bij zoals je ziet).
Er zit ook een anti-slip laag onder en een grote flap zodat er geen beschadigingen op de bumper komen.

Op het plaatje ziet hij er heel anders uit :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Theflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Bij deze de foto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dankjewel, daar kan ik zeker wat mee!

Ziet er voor de hond prima uit, de boel achterin wordt goed beschermd zo. d:)b

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
De Ideale Man schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Op het plaatje ziet hij er heel anders uit :/
Welkom in de wondere wereld van aliexpress _O-
Deze komt gewoon via alibaba of aliexpress, maar desondanks niks mee.
(Deze is ook al gebruikt en niet gestreken zoals op de foto's :+ )

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Dankjewel, daar kan ik zeker wat mee!

Ziet er voor de hond prima uit, de boel achterin wordt goed beschermd zo. d:)b
Ik heb er destijds nog een extra deken (verhuisdeken) ondergedaan om er zeker van te zijn dat hij niet krast als de hond instapte. Is namelijk bij de flap niet super dik.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb precies dezelfde besteld. Ik vind de kleur steeds mooier worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 13-10 22:39
R20141016 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:53:
[...]

De trekhaak lijkt met de levertijd ook richting 2023 te gaan. Volgend jaar is de EV6 mét trekhaak auto van het jaar. De GT zal auto van het jaar 2024 worden. Hou de slingers dus nog maar even bij de hand.

Voor de rijders met aanhanger, de ionity lader bij Ochten heeft een hoogte beperking door zo’n rood witte paal. De bocht om het terrein op te rijden is met aanhanger ook niet echt aangenaam. Zijn er meer laadplaatsen van Ionity waar de hoogte beperkt is? Met een caravan kom je daar echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-10 11:02
Beste EV6 rijders...

2 vragen die ik nog niet echt beantwoord heb en ook niet terugvindt in het forum: EV6 Plus overigens...

Gepland opladen, werkt wel nadat je alles hebt ingesteld, alleen daluren, 23:00 beginnen, eindtijd 10:00 (dan is tie al lang en breed vol), kabel aanpluggen, laadpaal activeren, roept keurig "wacht op voertuig" en prompt om 23:00 start de laadsessie. Als je echter 2 of 3 dagen later opnieuw de stekker er in stopt dan begint hij direct te laden en in de auto staat gepland opladen uit en ook het daluren schema is gewist. Het maakt niet uit of ik dat via de app of via het scherm instel, het is bij beiden maar eenmalig succesvol.

En dan nog een dingetje, is er een mogelijkheid om lane-assist/lane departure per-default UIT te zetten? nu is dat het eerste wat ik doe zodra ik de weg op ga. Positie op de weg, zeker bij het voorbijrijden van vrachtwagens op de snelweg is veel te kort op de midden belijning (zeker als die vrachtwagen daar al kort op zit), en op 60-wegen zonder middenlijn wil de auto bij tegemoetkomend verkeer wel eens (volledig random) een ruk naar links geven, niet heel prettig :-). Klaarblijkelijk wordt het uitzetten niet in het profiel opgeslagen.

Alle tips welkom.

PS, ik heb de laatste navigatie update gedraaid direct toen die uitkwam, eerst de versie die binnen een dag werd teruggetrokken en vervolgens de definitieve versie. Beiden hebben overigens ook het probleem dat in het EV-menu het scherm verdwenen is waarin je kunt zien hoeveel energie er naar rijden, clima en elektronica / batterijverzorging gaat, in plaats daarvan is er nu een nutteloos scherm met hoe lang het duurt om op te laden naar 100%.

[ Voor 19% gewijzigd door Mylo1 op 03-03-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:59
Mylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
Beste EV6 rijders...

En dan nog een dingetje, is er een mogelijkheid om lane-assist/lane departure per-default UIT te zetten? nu is dat het eerste wat ik doe zodra ik de weg op ga. Positie op de weg, zeker bij het voorbijrijden van vrachtwagens op de snelweg is veel te kort op de middenbelijning (zeger als die vrachtwagen daar al kort op zit), en op 60-wegen zonder middenlijn wil de auto bij tegemoetkomend verkeer wel eens (volledig random) een ruk naar links geven, niet heel prettig :-). Klaarblijkelijk wordt het uitzetten niet in het profiel opgeslagen.
Lane Assist permanent uit kan (mag) niet. Is EU wetgeving, geldt voor iedere nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Kwam net een rode EV6 tegen op de van heemstra weg richting Zaltbommel, iemand van hier misschien?
Beste mooi die rode.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo1
ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Lane Assist permanent uit kan (mag) niet. Is EU wetgeving, geldt voor iedere nieuwe auto.
Dus dat is dit keer geen Koreaanse bug maar een EU bug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Laatst online: 01-10 13:44
ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp mag je wel autos verkopen waar het niet op zit maar als het er op zit moet het standaard aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 09-10 15:59
diGierre schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Dus als ik het goed begrijp mag je wel autos verkopen waar het niet op zit maar als het er op zit moet het standaard aan staan?
Volgens mij moet het op modellen die na een bepaalde datum ( juli 2022 ) zijn geïntroduceerd standaard aanwezig zijn.

https://road-safety-chart...ecome-mandatory-across_en

[ Voor 19% gewijzigd door ThatGuy2303 op 03-03-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Viel mij afgelopen weekend ook weer op, een Tesla, iD4 en Lynk&Co 01 reden elektrisch aangedreven langs in de parkeergarage, en ik hoorde bij alledrie geen VESS.

Die eerste was misschien te oud voor die wetgeving maar die andere zeker niet. Toch wel spijtig dat je de Kia's en Hyundai's wel van twee straten verder aan hoort komen.

Ik vind de wetgeving prima, maar zorg dan ook dat het voor iedereen hetzelfde is qua volume en toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:52
Mylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
PS, ik heb de laatste navigatie update gedraaid direct toen die uitkwam, eerst de versie die binnen een dag werd teruggetrokken en vervolgens de definitieve versie. Beiden hebben overigens ook het probleem dat in het EV-menu het scherm verdwenen is waarin je kunt zien hoeveel energie er naar rijden, clima en elektronica / batterijverzorging gaat, in plaats daarvan is er nu een nutteloos scherm met hoe lang het duurt om op te laden naar 100%.
Had dit niet te maken met split screen? Ik dacht hier gelezen te hebben dat dat menu wel te kiezen is als split screen uit staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:39:

Die eerste was misschien te oud voor die wetgeving maar die andere zeker niet. Toch wel spijtig dat je de Kia's en Hyundai's wel van twee straten verder aan hoort komen.

Ik vind de wetgeving prima, maar zorg dan ook dat het voor iedereen hetzelfde is qua volume en toepassing.
Zal wel aan mij liggen, maar hoor mijn auto nooit thuis komen (als mijn vrouw er weg mee is).
Ik werk aan de voorkant van het huis op zolder en hoor haar nooit de oprit op rijden (dat is toch de VESS, voor het rijden).

Anders is als ze de achteruit aan gooit, dan hoor ik het geping wel.
Maar ja, ook dat valt (naar mijn mening) reuze mee.

En ben het eens dat de wetgeving voor iedereen moet gelden.
Alleen werdt de ID4 als per september 2020 geleverd (blijkbaar), is dus voor de VESS regel die naar mijn wetens per juli 2021 in ging.
Weet niet hoe het werkt, maar wellicht dat de GTX het nu wel verplicht heeft (of niet aangezien het 'ongeveer hetzelfde model is')?

Link & Co 01 beslaat blijkbaar ook al langer.
Dus wellicht geldt daarvoor hetzelfde.

Neem aan de registratiedatum van een model zit en niet op bouwdatum.
Anders moet je ineens updates gaan doorvoeren op bestaande modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 13-10 21:38
Zit te twijfelen over gebruik van trekhaak koffer of toch gebruik maken van mijn huidige dak koffer. Iemand al ervaring met het extra verbruik met gebruik dak koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 13-10 21:38
Overigens gisteren met Ionity geladen en voor het eerst de 200 KW behaald. Duurde slechts een paar minuten en ging daarna weer terug naar 150 KW. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lImT3ZIX84XCebr2CpiDo__8Ffw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezTfkrWiLazXcZga5IEmElrP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Volgens mij moet het op modellen die na een bepaalde datum ( juli 2022 ) zijn geïntroduceerd standaard aanwezig zijn.

Nee hoor, bij BMW i4 is het een optie op de i4. Misschien dat lane warning verplicht is maar leen-keeping niet dan zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor42day
  • Laatst online: 04-02 15:13
Phusebox schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:39:
Viel mij afgelopen weekend ook weer op, een Tesla, iD4 en Lynk&Co 01 reden elektrisch aangedreven langs in de parkeergarage, en ik hoorde bij alledrie geen VESS.

Sinds half 2021 is deze functie verplicht voor nieuwe EV’s
https://www.anwb.nl/auto/...os-niet-fluisterstil-zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

stimpyrulez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar hoor mijn auto nooit thuis komen (als mijn vrouw er weg mee is).
Ik werk aan de voorkant van het huis op zolder en hoor haar nooit de oprit op rijden (dat is toch de VESS, voor het rijden).

Anders is als ze de achteruit aan gooit, dan hoor ik het geping wel.
Maar ja, ook dat valt (naar mijn mening) reuze mee.

En ben het eens dat de wetgeving voor iedereen moet gelden.
Alleen werdt de ID4 als per september 2020 geleverd (blijkbaar), is dus voor de VESS regel die naar mijn wetens per juli 2021 in ging.
Weet niet hoe het werkt, maar wellicht dat de GTX het nu wel verplicht heeft (of niet aangezien het 'ongeveer hetzelfde model is')?

Link & Co 01 beslaat blijkbaar ook al langer.
Dus wellicht geldt daarvoor hetzelfde.

Neem aan de registratiedatum van een model zit en niet op bouwdatum.
Anders moet je ineens updates gaan doorvoeren op bestaande modelen.
Ik hoor de mijne ook niet en de ping bij achteruit rijden valt ook enorm mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
--HOOLIE-- schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik hoor de mijne ook niet en de ping bij achteruit rijden valt ook enorm mee.
Je zou net als bij de Tesla moeten kiezen welke geluid je achteruit rijdt. Leuk zou zijn scheet geluiden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

De Ideale Man schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Je zou net als bij de Tesla moeten kiezen welke geluid je achteruit rijdt. Leuk zou zijn scheet geluiden!!
Die mogen niet meer!!!... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Volgens mij gaat de lane assist uit door langdurige op het knopje op het stuur te drukken. Dan verdwijnt alleszins de indicator in de display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo1
JT900 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:29:
Volgens mij gaat de lane assist uit door langdurige op het knopje op het stuur te drukken. Dan verdwijnt alleszins de indicator in de display
klopt maar zodra je de auto uit zet en weer start staat die weer vrolijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Mylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:35:
[...]

klopt maar zodra je de auto uit zet en weer start staat die weer vrolijk aan.
Yep dat is zo , ik zet hem alleen af als het storend wordt zoals met hevige regenval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
taa_nl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:11:
Zit te twijfelen over gebruik van trekhaak koffer of toch gebruik maken van mijn huidige dak koffer. Iemand al ervaring met het extra verbruik met gebruik dak koffer?
Geen eigen ervaring, maar carwow heeft dit wel getest met een skoda enyaq. Hieronder zie je de resultaten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7neAS6EfQOaVHQGmsuIUFVUaI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jVzlZvSVudBZ3stDWJbh3cV.png?f=fotoalbum_largeMaar het zou inderdaad wek interessant zijn om dit te weten hoe het zit bij de EV6. Ik overweeg ook een trekhaakkoffer te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
BelgNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Ik overweeg ook een trekhaakkoffer te monteren.
Vorige week midweek Duitsland geweest..zat ook te denken aan zo'n trekhaakkoffer....
Koop: behoorlijk aan de prijs :(
Huur: beperkt verkrijgbaar, niet goedkoop, meeste echt heel lelijk maar vooral relatief weinig ruimte winst

Ik heb er vanaf gezien, heb de kofferbakplaat eruit gehaald, daarmee pak je al behoorlijk diepere ruimtewinst en is de kofferbak verrassend ruim (alleen rottige 'hoedenplank' plekje geven..) En voor het zicht naar achteren doe je evt camera continu aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 17:03
Ik sta momenteel bij Fastned charger.
Laadsnelheid tot 15 graden van de batterij 42kw, vanaf 15 graden 75 kw. Ik ben not amused

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
MChellinga schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:50:
Ik sta momenteel bij Fastned charger.
Laadsnelheid tot 15 graden van de batterij 42kw, vanaf 15 graden 75 kw. Ik ben not amused
Daar wordt aangewerkt als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:
[...]

diGierre schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Nee hoor, bij BMW i4 is het een optie op de i4. Misschien dat lane warning verplicht is maar leen-keeping niet dan zo lijkt het
Ik moet natuurlijk beter lezen....en bedankt voor de link. na juli '22 dus.....(en leen = lane...).
Nog steeds interessant dat op dit moment het dan verplicht aan moet staan als het erop zit maar dat de functie er nu nog niet verplicht op hoeft te zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door diGierre op 03-03-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38
Na een tweede(!) handwas beurt moet ik helaas ook concluderen dat de auto al aardig onder er fijne krasjes zit.

Geen idee hoe dit kan, wassen gebeurt hier redelijk zorgvuldig...

Ook lijkt er een winkelkar oid langs te zijn gegaan. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVNWekrmUiTvL4LjbC5eV44ILSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1gn9OuJXNzAJyoEI8G6D1eG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Loei123 op 03-03-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13-10 21:40
Inderdaad in het kader van de strijd tegen verkeersslachtoffers moeten alle nieuw gehomologeerde auto’s in de EU vanaf juli dit jaar over ISA beschikken.

Vanaf juli 2024 is deze voorziening verplicht in alle nieuwe auto’s in de EU.

https://www.autonieuws.be...egrenzer-in-nieuwe-auto-s

Vind ik persoonlijk nogal een domme maatregel omdat dit invoeren zonder dat het 100% op punt staat soms gevaarlijk kan zijn maar ja politiekers zijn meestal niet gekend voor hun weldoordachte beslissingen |:( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:24:
Na een tweede(!) handwas beurt moet ik helaas ook concluderen dat de auto al aardig onder er fijne krasjes zit.

[Afbeelding]
Oei vervelend. Ik go zo ook ff kijken, heb mijne al meerdere keren gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Vandaag met het mooi lentezonnetje even van Oost naar west en terug naar Oost gereden :)

Gem verbruik van circa 5.8km/kwh bij een scc snelheid van 110kmh. En bij snelheden onder de 80, dus voornamelijk in de binnenstad, het dakraam open :)

Ik ben tevreden. Morgen wederom een ritje, maar dan naar Breda op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

[Afbeelding]
Oh meh! Ik moet die van mij ook nog een keer weer wassen. Zal dan ook eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Laatst online: 09:40
Mijn huidige auto gaat gemiddeld 2 keer per week naar de wasstraat (abonnement). Het is een beetje spannend...

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde inderdaad, in de zon erg goed zichtbaar. Mijn KIA dealer meldde dat ze nog niet eerder klachten m.b.t. de lak ontvangen hebben (steenslag is ook zeer aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38
Redez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Ik heb precies hetzelfde inderdaad, in de zon erg goed zichtbaar. Mijn KIA dealer meldde dat ze nog niet eerder klachten m.b.t. de lak ontvangen hebben (steenslag is ook zeer aanwezig).
Ja maakt me niet uit hoe je de auto wast maar na één wasbeurt en geen wasstraten mag dit niet gebeuren lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien is het in lijn met de accu degradatie. Over 4 jaar is de lak er af maar door het gewicht dat je bespaart merk je niet dat je accu ook wat minder capaciteit heeft.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Ik heb klacht ingediend bij Kia in verband met de lak ! Gewoon doen , met hoe meer we zijn hoe beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:44

swat!

computeraar

Iemand al meegemaakt dat snelladen onderstaande fouten geeft? Dit heb ik nu een paar keer gehad bij meerdere palen/providers. Auto begint soms wel met laden, maar stopt dan abrupt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIeWXVOZrbz8GpdSvbElFIXjgW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cot50mei2UEztgD40TEFqFtE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s9P4XDRE064_89pN0KtdLvGidA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmyozQlw7RwHUEODSQz7KtpX.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 22:40
Redez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Die van mij werd na het plaatsen van trekhaak en updates gewassen door de dealer. (Eerste keer dat hij gewassen werd) Duidelijk door de wasstraat gehaald. Helemaal vol met krasjes en vegen. Heb ik contact over gehad met de dealer, ze hebben hem helemaal gepolijst. Stuk beter, niet 100% weg. Sindsdien nog niet gewassen, doe het zelf altijd met de hand. Zal het ook eens in de gaten houden. De mijne is trouwens zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 13-10 22:39
JT900 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:29:
Morgen heb ik een lakexpertise van een expert van KIA zelf na mijn geklaag. Ik neem een extra iemand mee die verstand heeft van lak. Blijkbaar zitten er onder de blanke lak ook fouten.😔
Als het goed is heeft de expert van Kia jouw auto bekeken. Wat is daaruit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppie2011
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-05 19:12
We hebben afgelopen zaterdag besteld, echter als ik allemaal lees over de lak (onze is rood)... is het meerwaarde om door de dealer de lakbescherming te laten aanbrengen of is dat weggegooid geld (Euro 190,-)?
Pagina: 1 ... 121 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic