Nice, toch even de uitslagen per land ff gekeken.
En natuurlijk de mooiste kleur op het podium laten shinen!
Nice, toch even de uitslagen per land ff gekeken.
Koppel dit dan ook aan je gemiddeld verbruikPapa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
Is er iemand die een poll ofzo kan maken t.a.v. type EV6 en huidige max range bij 100% laden? Vandaag weer max 360km bij 100% en dat is nogal een verschil met @Waterman53 Vraag mij haast af of er iets mis is met de accu..
Denk dat het meevalt...zijn zoveel factoren die rol spelen.Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
Is er iemand die een poll ofzo kan maken t.a.v. type EV6 en huidige max range bij 100% laden? Vandaag weer max 360km bij 100% en dat is nogal een verschil met @Waterman53 Vraag mij haast af of er iets mis is met de accu..
[ Voor 3% gewijzigd door EricEB op 28-02-2022 21:59 ]
In je auto kan je bij het laden je bereik bij 100% weergeven.EricEB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Denk dat het meevalt...zijn zoveel factoren die rol spelen.
Heb (nog) geen thuislader, dus nooit 100% laden. Bij 80% kom ik meestal tussen 350 en 390 km.
Afgelopen week 3 x s nachts op het park wel tot 100% geladen. Erg koud en vol in de wind...380, 390 en 395 km range in de ochtend....
Zal in voorjaar ongetwijfeld beter worden.
Ik laad dus wel thuis, maar ook vandaag weer max. 367km bij 100% laden, 25-30% verschil dus met @Waterman53 . Ik begrijp de verschillen als het gaat om rijstijl en snelweg/stadsverkeer, maar ik heb geen zware rechtervoet en regeneratie staat op 3, met mijn 77kW RWD. Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe je een poll hier kan maken met type EV6, gemiddeld verbruik en max.range na 100% laden. Of heeft @Waterman53 stiekem 2 accu's, want anders is er toch echt iets mis..JPoers83 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:58:
[...]
In je auto kan je bij het laden je bereik bij 100% weergeven.
[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 28-02-2022 22:42 ]
Ik heb dus hetzelfde probleem.Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:19:
[...]
Ik laad dus wel thuis, maar ook vandaag weer max. 367km bij 100% laden, 25-30% verschil dus met @Waterman53 . Ik begrijp de verschillen als het gaat om rijstijl en snelweg/stadsverkeer, maar ik heb geen zware rechtervoet en regeneratie staat op 3, met mijn 77kW RWD. Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe je een poll hier kan maken met type EV6, gemiddeld verbruik en max.range na 100% laden. Of heeft @Waterman53 stiekem 2 accu's, want anders is er toch echt iets mis..![]()
[Afbeelding]
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Welk probleem doelen ze hier dan precies op?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Ik heb dus hetzelfde probleem.
100% geladen, 328km
GT-line 77Kwh RWD
Ook al bij de dealer aangegeven en deze vertelde dat het probleem bekend was en bij KIA gemeld. ( Dealer is KIA Vaneman in Amsterdam Zuidoost )
Heb ik met Rain-X geprobeerd, maar was geen succes voor de camera's.Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:17:
Even ander vraagje... Over de camera's...
Dat zal iedereen wel merken, maar als het regent zijn de camera's aan de spiegels en achteruit camera's natuurlijk een stuk minder zichtbaar door druppels, enz.
Nu dacht ik, zal ik zo'n flesje "nano vloeistof" halen dat je voor lenzen kan gebruiken dat ze droog houdt. Iemand dat ooit geprobeerd? Suggesties? Slecht idee?
In één van je vorige posts gaf je aan dat je regen op 0 hebt staan en gewoon remt. Dit kan wel een aanzienlijk verschil verklaren, ik heb hem op 2 staan en 'rem bij' met de linkerflipper ingedrukt houden indien nodig. Regen recupereert bij mij ca. 1/6e-1/5e van het totaal verbruik, best aanzienlijk dus. Zou dit het in jouw geval niet gewoon verklaren waarom de range een stukje lager is?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Ik heb dus hetzelfde probleem.
100% geladen, 328km
GT-line 77Kwh RWD
Ook al bij de dealer aangegeven en deze vertelde dat het probleem bekend was en bij KIA gemeld. ( Dealer is KIA Vaneman in Amsterdam Zuidoost )
Ik heb regen nu ook op 2 staan, moet alleen nog wennen aan de linkerflipper.Redez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:35:
[...]
In één van je vorige posts gaf je aan dat je regen op 0 hebt staan en gewoon remt. Dit kan wel een aanzienlijk verschil verklaren, ik heb hem op 2 staan en 'rem bij' met de linkerflipper ingedrukt houden indien nodig. Regen recupereert bij mij ca. 1/6e-1/5e van het totaal verbruik, best aanzienlijk dus. Zou dit het in jouw geval niet gewoon verklaren waarom de range een stukje lager is?
Wat is je concrete verbruik? Dus hoeveel km/kWh?
Ik zit na 13.000km, de laatste paar duizend km op 5km/kWh (~20 kWh / 100km) en de auto (niet de app) geeft tussen de 350 en 390 km range op (77kWh RWD, 19 inch, winterbanden Michelin), wat ook reëel is (5km * ca. 75kWh netto = 375km). Ik rij meestal max snelheid +10/15 km/u met 90%+ snelweg.
Met de zomerbanden was het verbruik een aanzienlijk stukje lager, dus ik denk dat we richting de lente en zomer echt wel hogere ranges gaan zien en dit kan momenteel, i.c.m. zuinig rijden door enkele gebruikers, ook de onderlinge verschillen verklaren.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
GT-Line AWD, met 20 inch Continental WinterContact winterbanden.Papa73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:19:
[...]
Ik laad dus wel thuis, maar ook vandaag weer max. 367km bij 100% laden, 25-30% verschil dus met @Waterman53 . Ik begrijp de verschillen als het gaat om rijstijl en snelweg/stadsverkeer, maar ik heb geen zware rechtervoet en regeneratie staat op 3, met mijn 77kW RWD. Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe je een poll hier kan maken met type EV6, gemiddeld verbruik en max.range na 100% laden. Of heeft @Waterman53 stiekem 2 accu's, want anders is er toch echt iets mis..![]()
[Afbeelding]
En je verbruik?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:22:
[...]
Ik heb regen nu ook op 2 staan, moet alleen nog wennen aan de linkerflipper.
Rij al een week zo, maar nog geen verschil gemerkt.
Heb er nu wel Michelin winterband onder liggen, maar in die paar weken dat ik op zomerbanden reed, was dit ook al zo..
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom vind je het vaag dat er een filmpje van de GT-uitvoering wordt getoond?Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]
De Car of the Year website is nu bijgewerkt met de winnaar van 2022, de EV6.
Beetje vaag wel dat ze in het filmpje dat ze plaatsen de GT laten zien en dat het van een Spaans YouTube kanaal komt?
[YouTube: Kia EV6, Car of the Year 2022]
De GT is er nog niet, dus waarom zou je die laten zien want die is niet meegenomen in het besluit.StickMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Waarom vind je het vaag dat er een filmpje van de GT-uitvoering wordt getoond?
Spaanse Autopista is een van de organisaties van CarOfTheYear.org, dus zo vaag is het niet, vind ik.
Ze laten gewoon het promo filmpje van Kia zien. Niks spannends of niks raars aan als je het mij vraagt.Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:35:
[...]
De GT is er nog niet, dus waarom zou je die laten zien want die is niet meegenomen in het besluit.
Ik had verwacht dat een dergelijke award zelf wel een YouTube kanaal zou hebben maar blijkbaar niet.
Als je het filmpje pontificaal bij de auto van het jaar zet dan verwacht ik daar ook de desbetreffende auto te zien. Zal wel aan mij liggen dat het dan raar is dat de een auto laten zien die nog niet te krijgen is en ook behoorlijk afwijkt van de auto die nu gewonnen heeft.Anunnaki schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:39:
[...]
Ze laten gewoon het promo filmpje van Kia zien. Niks spannends of niks raars aan als je het mij vraagt.
Hielp gewoon niet, of was er iets anders mis?Dartlink schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Heb ik met Rain-X geprobeerd, maar was geen succes voor de camera's.
Heb het ook gedaan met rainx.Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Hielp gewoon niet, of was er iets anders mis?
Iemand anders ervaring mee?
Hoe lang ongeveer? Vind het niet erg af en toe beetje op de cameras te smeren/sprayen. Maar elke week wordt natuurlijk wel veelstimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:22:
[...]
maar na een tijdje hangen er gewoon weer druppels aan.
Maar ook dat wordt in de loop der tijd minder.
Misschien een klein paraplutje er boven hangen.Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Hoe lang ongeveer? Vind het niet erg af en toe beetje op de cameras te smeren/sprayen. Maar elke week wordt natuurlijk wel veel
[ Voor 21% gewijzigd door De Ideale Man op 01-03-2022 20:03 ]
Mijn ervaring is een paar weken.Ankabout schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Hoe lang ongeveer? Vind het niet erg af en toe beetje op de cameras te smeren/sprayen. Maar elke week wordt natuurlijk wel veel
Heeft idd al op dit forum gestaan. Er zijn meerdere filmpjes hierover.stimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:05:
Had iemand deze link al gedeeld?
Adapter voor een dashcam.
Voor de Ioniq 5,maar wellicht past hij ook gewoon op de EV6?
[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
[ Voor 16% gewijzigd door cruysen op 02-03-2022 00:00 ]
Via zijn eigen site wel te koop (link) maar dan betaal je wel goed voor het verzenden vanuit de US. Omgerekend met verzenden ong. €41,-cruysen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:53:
[...]
Heeft idd al op dit forum gestaan. Er zijn meerdere filmpjes hierover.
Link naar een verkoper op Amazon
Helaas uitverkocht.
Maar als er 12v daar aanwezige is, dan zou je dat ook met solderen kunnen en een DCDC converter. Voor diegene die er handig in zijn.
Heeft die dan permanent stroom dus voor parkeerbewaking?stimpyrulez schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:05:
Had iemand deze link al gedeeld?
Adapter voor een dashcam.
Voor de Ioniq 5,maar wellicht past hij ook gewoon op de EV6?
[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
nee, volgens dit filmpje niet.Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Heeft die dan permanent stroom dus voor parkeerbewaking?
Idem! Ik zag hem pas voor het eerst rijden en ik moet zeggen dat dit ook zo'n uitvoering is (zeker in Plus om de een of andere reden) die in het echt nog beter tot zijn recht komt.Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:40:
@DaLass Nice, moet zeggen dat ik de Glacier kleur steeds meer ga waarderen.
Als het alleen als achteruitrijcamera zou functioneren zou dat kunnen maar als de camera's worden gebruikt voor autonoom rijden werkt dat niet, bij de dode hoek camera's kan dat dus al niet. En in Korea zijn de camera's onderdeel van de ingebouwde dashcam.De Ideale Man schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:02:
[...]
Misschien een klein paraplutje er boven hangen.
Volkswagen heeft dat slim opgelost om de camera naar buiten te laten komen als je achteruit rijdt. Waarom nemen andere dat niet over of is dat een dure optie?
Gefeliciteerd en veel plezier ermee ! Dat gaat zeker lukken.....ik rijd exact zelfde uitvoering en kleur al 4 maandenDaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:37:
Ik lees al een poosje mee in dit topic, maar mag mij sinds gisteren ook bij de EV6 rijders voegen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze prachtige bak heb ik gisteren op mogen halen bij Kia van Mossel in Harderwijk. Een Plus uitvoering in de kleur "Glacier".
Blij mee.
Welke heeft gewonnen dan? De Basis, Plus of de GT-Line?Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
[...]
Als je het filmpje pontificaal bij de auto van het jaar zet dan verwacht ik daar ook de desbetreffende auto te zien. Zal wel aan mij liggen dat het dan raar is dat de een auto laten zien die nog niet te krijgen is en ook behoorlijk afwijkt van de auto die nu gewonnen heeft.
De EV6, maar de GT hebben ze niet kunnen beoordelen dus die moet je dan ook niet laten zien.Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Welke heeft gewonnen dan? De Plus of de GT-Line?
Welke dan wel? Alle drie in een filmpje laten zien dan?Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:05:
[...]
De EV6, maar de GT hebben ze niet kunnen beoordelen dus die moet je dan ook niet laten zien.
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Gewoon niet de GT versie laten zien, het internet staat vol met (officiële) filmpjes van de EV6 waar de GT niet in voor komt. Maar zij pakken net eentje waar die wel in zit.Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:08:
[...]
Welke dan wel? Alle drie in een filmpje laten zien dan?
Oké laat maar ik hou er over op. Zo zie je, discussie niet echt nuttig....
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-03-2022 11:30 ]
Wel ik heb ook regelmatig een mening maar dat is het dan ook, een mening. Als je die mening verkondigt op tweakers dan lijkt het mij logisch dat je discussies kan verwachten van mensen met een andere mening.Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Gewoon niet de GT versie laten zien, het internet staat vol met (officiële) filmpjes van de EV6 waar de GT niet in voor komt. Maar zij pakken net eentje waar die wel in zit.
Dat vind ik gewoon getuigen van weinig verstand van je vak en gewoon maar wat doen. En nu ben ik er ook klaar mee. Weet niet waarom elke mening een discussie moet worden
Welke kleur heeft eigenlijk gewonnen?Bogey555 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Wel ik heb ook regelmatig een mening maar dat is het dan ook, een mening. Als je die mening verkondigt op tweakers dan lijkt het mij logisch dat je discussies kan verwachten van mensen met een andere mening.
Dus als je er klaar mee bent hou die mening dan voor jezelf zoals de meesten hier doen dat is beter voor je zenuwen![]()
btw: all the above is with a funny undertone![]()
En heeft de winnaar een trekhaak? Is in mijn ogen wel een must om 'Auto van het jaar' te mogen zijn.
Niet de mat grijze, want die staat in het filmpje.
Je kunt ook het filmpje van de uitslag bekijken. Daar staan ze allemaal op een rij. De ev6 is niet eens GT-LINE. De skoda heeft een lelijke kleur....R20141016 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:53:
[...]
En heeft de winnaar een trekhaak? Is in mijn ogen wel een must om 'Auto van het jaar' te mogen zijn.
Heb je deze nog kunnen passen? Ik ben benieuwd.Theflying schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik heb hem nog liggen, ik zal eens kijken of hij past. Wordt ergens deze week.
Helemaal vergetenDaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:19:
[...]
Heb je deze nog kunnen passen? Ik ben benieuwd.
Theflying
Mijn dank is groot, en bij een foto nog groter.Theflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:33:
[...]
Helemaal vergeten![]()
Heb het in de agenda gezet en ga vanavond gelijk even kijken
Anunnaki schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:08:
[...]
Niet de mat grijze, want die staat in het filmpje.
Bij deze de foto's.DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:34:
[...]
Mijn dank is groot, en bij een foto nog groter.
Theflying
Op het plaatje ziet hij er heel anders uitTheflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Bij deze de foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan de zijwangen vast zetten met een zuignap of klittenband (zit er bij zoals je ziet).
Er zit ook een anti-slip laag onder en een grote flap zodat er geen beschadigingen op de bumper komen.
Het gaat dus om deze hondendeken:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Hopelijk dat je er iets aan hebt.
Dankjewel, daar kan ik zeker wat mee!Theflying schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Bij deze de foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan de zijwangen vast zetten met een zuignap of klittenband (zit er bij zoals je ziet).
Er zit ook een anti-slip laag onder en een grote flap zodat er geen beschadigingen op de bumper komen.
Het gaat dus om deze hondendeken:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Hopelijk dat je er iets aan hebt.
Welkom in de wondere wereld van aliexpressDe Ideale Man schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:18:
[...]
Op het plaatje ziet hij er heel anders uit
Theflying
Ik heb er destijds nog een extra deken (verhuisdeken) ondergedaan om er zeker van te zijn dat hij niet krast als de hond instapte. Is namelijk bij de flap niet super dik.DaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[...]
Dankjewel, daar kan ik zeker wat mee!
Ziet er voor de hond prima uit, de boel achterin wordt goed beschermd zo.
Theflying
Ik heb precies dezelfde besteld. Ik vind de kleur steeds mooier wordenDaLass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:37:
Ik lees al een poosje mee in dit topic, maar mag mij sinds gisteren ook bij de EV6 rijders voegen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze prachtige bak heb ik gisteren op mogen halen bij Kia van Mossel in Harderwijk. Een Plus uitvoering in de kleur "Glacier".
Blij mee.
De trekhaak lijkt met de levertijd ook richting 2023 te gaan. Volgend jaar is de EV6 mét trekhaak auto van het jaar. De GT zal auto van het jaar 2024 worden. Hou de slingers dus nog maar even bij de hand.R20141016 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:53:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Mylo1 op 03-03-2022 09:29 ]
Lane Assist permanent uit kan (mag) niet. Is EU wetgeving, geldt voor iedere nieuwe auto.Mylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
Beste EV6 rijders...
En dan nog een dingetje, is er een mogelijkheid om lane-assist/lane departure per-default UIT te zetten? nu is dat het eerste wat ik doe zodra ik de weg op ga. Positie op de weg, zeker bij het voorbijrijden van vrachtwagens op de snelweg is veel te kort op de middenbelijning (zeger als die vrachtwagen daar al kort op zit), en op 60-wegen zonder middenlijn wil de auto bij tegemoetkomend verkeer wel eens (volledig random) een ruk naar links geven, niet heel prettig :-). Klaarblijkelijk wordt het uitzetten niet in het profiel opgeslagen.
Dus dat is dit keer geen Koreaanse bug maar een EU bugThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Lane Assist permanent uit kan (mag) niet. Is EU wetgeving, geldt voor iedere nieuwe auto.
Dus als ik het goed begrijp mag je wel autos verkopen waar het niet op zit maar als het er op zit moet het standaard aan staan?ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Lane Assist permanent uit kan (mag) niet. Is EU wetgeving, geldt voor iedere nieuwe auto.
Volgens mij moet het op modellen die na een bepaalde datum ( juli 2022 ) zijn geïntroduceerd standaard aanwezig zijn.diGierre schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:34:
[...]
Dus als ik het goed begrijp mag je wel autos verkopen waar het niet op zit maar als het er op zit moet het standaard aan staan?
[ Voor 19% gewijzigd door ThatGuy2303 op 03-03-2022 09:40 ]
Had dit niet te maken met split screen? Ik dacht hier gelezen te hebben dat dat menu wel te kiezen is als split screen uit staat.Mylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
PS, ik heb de laatste navigatie update gedraaid direct toen die uitkwam, eerst de versie die binnen een dag werd teruggetrokken en vervolgens de definitieve versie. Beiden hebben overigens ook het probleem dat in het EV-menu het scherm verdwenen is waarin je kunt zien hoeveel energie er naar rijden, clima en elektronica / batterijverzorging gaat, in plaats daarvan is er nu een nutteloos scherm met hoe lang het duurt om op te laden naar 100%.
Zal wel aan mij liggen, maar hoor mijn auto nooit thuis komen (als mijn vrouw er weg mee is).Phusebox schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:39:
Die eerste was misschien te oud voor die wetgeving maar die andere zeker niet. Toch wel spijtig dat je de Kia's en Hyundai's wel van twee straten verder aan hoort komen.
Ik vind de wetgeving prima, maar zorg dan ook dat het voor iedereen hetzelfde is qua volume en toepassing.
Nee hoor, bij BMW i4 is het een optie op de i4. Misschien dat lane warning verplicht is maar leen-keeping niet dan zo lijkt hetThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:
[...]
Volgens mij moet het op modellen die na een bepaalde datum ( juli 2022 ) zijn geïntroduceerd standaard aanwezig zijn.
https://road-safety-chart...ecome-mandatory-across_en
Sinds half 2021 is deze functie verplicht voor nieuwe EV’sPhusebox schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:39:
Viel mij afgelopen weekend ook weer op, een Tesla, iD4 en Lynk&Co 01 reden elektrisch aangedreven langs in de parkeergarage, en ik hoorde bij alledrie geen VESS.
Die eerste was misschien te oud voor die wetgeving maar die andere zeker niet. Toch wel spijtig dat je de Kia's en Hyundai's wel van twee straten verder aan hoort komen.
Ik vind de wetgeving prima, maar zorg dan ook dat het voor iedereen hetzelfde is qua volume en toepassing.
Ik hoor de mijne ook niet en de ping bij achteruit rijden valt ook enorm mee.stimpyrulez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Zal wel aan mij liggen, maar hoor mijn auto nooit thuis komen (als mijn vrouw er weg mee is).
Ik werk aan de voorkant van het huis op zolder en hoor haar nooit de oprit op rijden (dat is toch de VESS, voor het rijden).
Anders is als ze de achteruit aan gooit, dan hoor ik het geping wel.
Maar ja, ook dat valt (naar mijn mening) reuze mee.
En ben het eens dat de wetgeving voor iedereen moet gelden.
Alleen werdt de ID4 als per september 2020 geleverd (blijkbaar), is dus voor de VESS regel die naar mijn wetens per juli 2021 in ging.
Weet niet hoe het werkt, maar wellicht dat de GTX het nu wel verplicht heeft (of niet aangezien het 'ongeveer hetzelfde model is')?
Link & Co 01 beslaat blijkbaar ook al langer.
Dus wellicht geldt daarvoor hetzelfde.
Neem aan de registratiedatum van een model zit en niet op bouwdatum.
Anders moet je ineens updates gaan doorvoeren op bestaande modelen.
Je zou net als bij de Tesla moeten kiezen welke geluid je achteruit rijdt. Leuk zou zijn scheet geluiden!!--HOOLIE-- schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Ik hoor de mijne ook niet en de ping bij achteruit rijden valt ook enorm mee.
Die mogen niet meer!!!...De Ideale Man schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Je zou net als bij de Tesla moeten kiezen welke geluid je achteruit rijdt. Leuk zou zijn scheet geluiden!!
klopt maar zodra je de auto uit zet en weer start staat die weer vrolijk aan.JT900 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:29:
Volgens mij gaat de lane assist uit door langdurige op het knopje op het stuur te drukken. Dan verdwijnt alleszins de indicator in de display
Yep dat is zo , ik zet hem alleen af als het storend wordt zoals met hevige regenvalMylo1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:35:
[...]
klopt maar zodra je de auto uit zet en weer start staat die weer vrolijk aan.
Geen eigen ervaring, maar carwow heeft dit wel getest met een skoda enyaq. Hieronder zie je de resultaten.taa_nl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:11:
Zit te twijfelen over gebruik van trekhaak koffer of toch gebruik maken van mijn huidige dak koffer. Iemand al ervaring met het extra verbruik met gebruik dak koffer?
Vorige week midweek Duitsland geweest..zat ook te denken aan zo'n trekhaakkoffer....BelgNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:00:
[...]
Ik overweeg ook een trekhaakkoffer te monteren.
Daar wordt aangewerkt als het goed isMChellinga schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:50:
Ik sta momenteel bij Fastned charger.
Laadsnelheid tot 15 graden van de batterij 42kw, vanaf 15 graden 75 kw. Ik ben not amused
ThatGuy2303 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:
[...]
Volgens mij moet het op modellen die na een bepaalde datum ( juli 2022 ) zijn geïntroduceerd standaard aanwezig zijn.
https://road-safety-chart...ecome-mandatory-across_en
Ik moet natuurlijk beter lezen....en bedankt voor de link. na juli '22 dus.....(en leen = lane...).diGierre schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Nee hoor, bij BMW i4 is het een optie op de i4. Misschien dat lane warning verplicht is maar leen-keeping niet dan zo lijkt het
[ Voor 27% gewijzigd door diGierre op 03-03-2022 15:24 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Loei123 op 03-03-2022 15:26 ]
Oei vervelend. Ik go zo ook ff kijken, heb mijne al meerdere keren gewassen.Loei123 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:24:
Na een tweede(!) handwas beurt moet ik helaas ook concluderen dat de auto al aardig onder er fijne krasjes zit.
Geen idee hoe dit kan, wassen gebeurt hier redelijk zorgvuldig...
Ook lijkt er een winkelkar oid langs te zijn gegaan.
[Afbeelding]
Oh meh! Ik moet die van mij ook nog een keer weer wassen. Zal dan ook eens controleren.Loei123 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:24:
Na een tweede(!) handwas beurt moet ik helaas ook concluderen dat de auto al aardig onder er fijne krasjes zit.
[Afbeelding]
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Ik heb precies hetzelfde inderdaad, in de zon erg goed zichtbaar. Mijn KIA dealer meldde dat ze nog niet eerder klachten m.b.t. de lak ontvangen hebben (steenslag is ook zeer aanwezig).Loei123 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:24:
[Afbeelding]
Ja maakt me niet uit hoe je de auto wast maar na één wasbeurt en geen wasstraten mag dit niet gebeuren lijkt me.Redez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:13:
[...]
Ik heb precies hetzelfde inderdaad, in de zon erg goed zichtbaar. Mijn KIA dealer meldde dat ze nog niet eerder klachten m.b.t. de lak ontvangen hebben (steenslag is ook zeer aanwezig).
Die van mij werd na het plaatsen van trekhaak en updates gewassen door de dealer. (Eerste keer dat hij gewassen werd) Duidelijk door de wasstraat gehaald. Helemaal vol met krasjes en vegen. Heb ik contact over gehad met de dealer, ze hebben hem helemaal gepolijst. Stuk beter, niet 100% weg. Sindsdien nog niet gewassen, doe het zelf altijd met de hand. Zal het ook eens in de gaten houden. De mijne is trouwens zwart.Redez schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:13:
[...]
Ik heb precies hetzelfde inderdaad, in de zon erg goed zichtbaar. Mijn KIA dealer meldde dat ze nog niet eerder klachten m.b.t. de lak ontvangen hebben (steenslag is ook zeer aanwezig).
Als het goed is heeft de expert van Kia jouw auto bekeken. Wat is daaruit gekomen?JT900 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:29:
Morgen heb ik een lakexpertise van een expert van KIA zelf na mijn geklaag. Ik neem een extra iemand mee die verstand heeft van lak. Blijkbaar zitten er onder de blanke lak ook fouten.😔
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq