xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Autohold ook nog uitzetten.Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:35:
[...]
Wat moet je doen dan?
Nu alleen in neutraal en ruitenwissers uit voor mijn benzine auto.
Maarrrrr, ging vlekkeloos
Deze week maar eens even troubleshooten met de verwarming functie en wat ik verder tegenkom.
Verder nog steeds een meer dan tevreden Kia EV6 rijder hiero
De dealer zal je niet verbieden deze updates te doen. Ze worden immers door Kia zelf aangeboden. Wat ik wel begreep is dat de dealer bijvoorbeeld een oude versie kan terugzetten. Wensink in Almere liet mij weten dat ze wel kunnen helpen als er iets mis gaat tijdens het updaten. Voor Kia Family members is dat voor nu gratis.INsaiGN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:42:
Update uitgevoerd per USB stick. Ik vond het een beetje spannend want zag al een doemscenario dat de dealer mij terecht ging wijzen dat ik dat allemaal niet mag doen.
Maarrrrr, ging vlekkeloosKind kan de was doen.
Deze week maar eens even troubleshooten met de verwarming functie en wat ik verder tegenkom.
Verder nog steeds een meer dan tevreden Kia EV6 rijder hiero
En als je geen familie in Korea hebt?KingOfNorway schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:58:
[...]
Voor Kia Family members is dat voor nu gratis.
Daar zit wat in. Ik zat meer te denken in " wat als het mis gaat en dan? " anyway, het werkt prima en ik heb het gevoel dat de klimaatregeling wat beter werkt maar misschien zoek ik naar dingen en wil ik verbetering vinden.KingOfNorway schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:58:
[...]
De dealer zal je niet verbieden deze updates te doen. Ze worden immers door Kia zelf aangeboden. Wat ik wel begreep is dat de dealer bijvoorbeeld een oude versie kan terugzetten. Wensink in Almere liet mij weten dat ze wel kunnen helpen als er iets mis gaat tijdens het updaten. Voor Kia Family members is dat voor nu gratis.
Even zoeken in dit forum. Kijk even bij mijn reactiesSMGGM schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:02:
Misschien al gevraagd hier, maar weet iemand hoe goed (of hoe slecht) het standaard audio systeem is?
Ik ben in de laatste rechte lijn om deze te bestellen en er zijn 100den reviews over het uitgebreide sound systeem maar niet over deze dat standaard wordt meegeleverd.
Ik ben helemaal geen audiofiel, als er dus weinig bij te winnen valt is het voor mij niet echt de moeite waard.
De optie waarin dit betere sound systeem zit is immers tamelijk duur (premium pack €2.500, althans in België) en hier zit eigenlijk enkel de heads up display in dat ik misschien zou willen. Om dit echter te nemen, moet ik eerste het open dak laten vallen terwijl dit hoger op het vervanglijstje stond.
Ter info: het is overigens leasing en zit dus tegen het budget aan te lopen.
YouTube: Kia EV6 Manufacturing | Kia Production Unit South Korea: Hwasung (Hw...
Het gaat niet over mij.KingOfNorway schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Ik ga bijna wekelijks richting wasstraat. Carwash mode lijkt mij onnodig. Hoe moeilijk is het om een paar handelingen uit te voeren.
Los daarvan geld dat natuurlijk voor heel veel dingen dat het niet zo moeilijk is om een paar handelingen uit te voeren en toch is het aanwezig zoals automatische ruitenwissers, verlichting, deur openen, handrem, afstand houden, snelheid houden etc. etc.....dus ik snap jouw opmerking niet zo goed. Ik geef aan dat niet iedereen zo handig en slim is zoals jij en ik . Het kan grote gevolgen hebben als de klep open gaat in de wasstraat.
[ Voor 13% gewijzigd door Wiliyama op 24-02-2022 17:07 ]
Welkom bij de club van Kia EV6 GT-Line RWD in Yacht Blue rijders.Chevalric schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:19:
Na lang puzzelen met lease-tarieven de knoop doorgehakt: er komt een Kia EV6 GT-Line RWD in Yacht Blue. Levertijd zal wel ruim een half jaar zijn, als ik de lijst uit het leveringen topic mag geloven.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Dan hoop ik wel dat je op dat moment een goede regenjas aan hebt en rubber laarzen want je moet best wel heel dicht achter de auto staan wil de klep reagerenstimpyrulez schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:33:
[...]
Jep, das wel spannend.
Sta je net in de wasstraat achter je auto te kijken, gaat je klep open

Basis getest dus geen thermometers in de auto gelegd enkel afgegaan op eigen gevoel.
Auto stond aan de lader, wel al 100% geladen.
Geactiveerd via de remote functie van de app , geen voorruitverwarming en achteruit / zijspiegelverwarming aan enkel de stuurverwarming en temperatuur op 27 graden.
15 minuten laten doen dan in de auto gaan zitten, auto had een vreemde geur binnenin. Precies de geur van een toestel dat voor de eerste keer werd aangezet. En jawel het was warm , wel geen 27 graden maar ik merkte verschil tussen binnen en buitentemperatuur. De auto staat in de garage dus kon niet opgewarmd zijn door de zon inval. Dus laat ons hopen dat het verholpen is.
De gene die al wat langer dit topic volgen weten van de krasjes op de lak. Dit is veel erger dan verwacht , detailer was er zelfs mee gestopt met de auto te behandelen om dat het echt abnormaal veel is. Een auto die 3 jaar elke maand naar de carwash gaat ziet er niet zo uit. Detailer had zelfs iemand van carrosserie laten komen en die kon zijn ogen ook niet geloven. Die heeft er nog enkele lak fouten uitgehaald , verschillende lakdiktes gemeten.....
Telefoon naar de dealer , en volgende week komt een expert van Kia de auto beoordelen......
Detailer heeft wel de pianolak helemaal mooi gezet aan de buitenkant en expell folie er over. Wel foto's getrokken van de toestand ervoor zodat Kia deze ook kan bekijken. Echt een domper dit .....
Het druk maken over problemen met de auto, de levertijd, de lak, de laadsnelheid... Het doet er even niet meer toe voor mij. Laten we hopen dat die gek daar snel tot inkeer komt of op een of andere manier tegenstand krijgt vanuit eigen land.
Sorry, offtopic, maar moest het even kwijt omdat ik de laatste tijd vooral hier diegene was die zich over deze onbenulligheden druk maakte. Ik weet het, zo gaat het leven en zit de mens in elkaar. Maar wordt nu wel even met mijn neus op de feiten gedrukt.
Voor kritische mensen met een gezonde zelfreflectie is altijd ruimte.Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:20:
De huidige situatie in Europa plaatst alles wel even in perspectief... Ik maak me er zelf ook veelvuldig schuldig aan maar zet je wel aan het denken.
Het druk maken over problemen met de auto, de levertijd, de lak, de laadsnelheid... Het doet er even niet meer toe voor mij. Laten we hopen dat die gek daar snel tot inkeer komt of op een of andere manier tegenstand krijgt vanuit eigen land.
Sorry, offtopic, maar moest het even kwijt omdat ik de laatste tijd vooral hier diegene was die zich over deze onbenulligheden druk maakte. Ik weet het, zo gaat het leven en zit de mens in elkaar. Maar wordt nu wel even met mijn neus op de feiten gedrukt.
Mijn optima had hetzelfde systeem.en in de wasstraat nooit problemen gehad. Daarbij kan je de klep niet automatisch bedienen zolang die in de versnelling/neutraal staat, dient op de p te staan.xxander968 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]
Het staat niet expliciet in het artikel maar het lijkt erop dat de achterklep van tesla opengaat door de aanraking van de borstels. Of dat vaak of heel weinig gebeurd maakt dan niet zo heel veel uit, er rijden er genoeg rond om bij een percentage van 0,1% de schade groot genoeg te maken.
[Bangmakerij aan] Kia heeft ook een automatisch openende klep. Ga niet met de sleutel achter de auto toekijken hoe hij de wasstraat inrolt [bangmakerij uit/]
Enig wa wel eens vervelend was was de geleiding via een aanhanger. Stond je iets in een karretje in te laden ging je klep open

Welkom bij de club van gt line yacht blue rijders, inclusief de awd versiesbitwizz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Welkom bij de club van Kia EV6 GT-Line RWD in Yacht Blue rijders.

Hebben jullie al een clubje??JPoers83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Welkom bij de club van gt line yacht blue rijders, inclusief de awd versies
Hartgrondig eens!Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:20:
De huidige situatie in Europa plaatst alles wel even in perspectief... Ik maak me er zelf ook veelvuldig schuldig aan maar zet je wel aan het denken.
Ik had deze al meteen op 'altijd vergrendeld' gezet. De laadkabel gaat dan pas los als de deuren ontgrendeld worden.
[ Voor 29% gewijzigd door cruysen op 25-02-2022 08:38 ]
Heb zelf ook even gekeken. Maar als hij op de knop drukt dan hoor je weldegelijk iets open/dicht gaan. Maar dit lijkt me vooral een Tesla issue en niet een EV6 probleem.cruysen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:36:
Heeft dat niet te maken met de instelling When the charging connector is locked`?
Ik had deze al meteen op 'altijd vergrendeld' gezet. De laadkabel gaat dan pas los als de deuren ontgrendeld worden.
Met snelladen unlockt de kabel ook als je het limiet (in mijn geval 80%) hebt bereikt. En dat bij elke snellader waar ik tot nu toe heb gestaan. AC laden blijft hij met die instelling wel gelocked.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2117506/0
Ik zie net het filmpje van de hyundai ioniq 5 dat het stuurt trilt. Ziet er heftig uit. Ik hoop zo dat ik dat niet ervaar met mijn auto...Franciesco schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:54:
@Electrocar: er is zelfs een dedicated topic over trillingen met de IONIQ 5.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2117506/0

Ik had exact hetzelfde. Tijdens laden, maar ook als laden klaar is, dan is de default in de EV6 inderdaad dat de kabel er gewoon uit kan. Setting naar "locked" gezet, en dat lijkt het op te lossen, maar moet je wel auto ontgrendelen inderdaad om hem eruit te krijgen.cruysen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:36:
Heeft dat niet te maken met de instelling When the charging connector is locked`?
Is dat normaal, bij elektrische auto's dat de kabel er gewoon uit kan als laden klaar is? Bij mij lijkt het of het bij een Allego paal ook gewoon eruit kan.
Slechte zaak. Benieuwd naar het oordeel. Ik heb hetzelfde gehad met mijn e-Niro. Al krassen door de lak heen bij aflevering, niet normaal. Dealer heeft twee keer gepolijst maar dat loste niet alles mooi op. Dit is een leaseauto dus leasemaatschappij heeft hierin beoordeling gemaakt en geaccepteerd, met al mijn foto's het vastgelegd zodat ik na afloop periode niet zelf voor verantwoordelijk wordt gehouden.JT900 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:01:
Ik heb der net even het voorverwarmen getest met de nieuwe update.
Basis getest dus geen thermometers in de auto gelegd enkel afgegaan op eigen gevoel.
Auto stond aan de lader, wel al 100% geladen.
Geactiveerd via de remote functie van de app , geen voorruitverwarming en achteruit / zijspiegelverwarming aan enkel de stuurverwarming en temperatuur op 27 graden.
15 minuten laten doen dan in de auto gaan zitten, auto had een vreemde geur binnenin. Precies de geur van een toestel dat voor de eerste keer werd aangezet. En jawel het was warm , wel geen 27 graden maar ik merkte verschil tussen binnen en buitentemperatuur. De auto staat in de garage dus kon niet opgewarmd zijn door de zon inval. Dus laat ons hopen dat het verholpen is.
De gene die al wat langer dit topic volgen weten van de krasjes op de lak. Dit is veel erger dan verwacht , detailer was er zelfs mee gestopt met de auto te behandelen om dat het echt abnormaal veel is. Een auto die 3 jaar elke maand naar de carwash gaat ziet er niet zo uit. Detailer had zelfs iemand van carrosserie laten komen en die kon zijn ogen ook niet geloven. Die heeft er nog enkele lak fouten uitgehaald , verschillende lakdiktes gemeten.....
Telefoon naar de dealer , en volgende week komt een expert van Kia de auto beoordelen......
Detailer heeft wel de pianolak helemaal mooi gezet aan de buitenkant en expell folie er over. Wel foto's getrokken van de toestand ervoor zodat Kia deze ook kan bekijken. Echt een domper dit .....
Mij leek het zo dat als de auto klaar is met AC laden, dat je dan de kabel uit de auto kan halen. Maar ook uit de laadpaal. Dus je kunt dan de kabel zo meenemenAnkabout schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Ik had exact hetzelfde. Tijdens laden, maar ook als laden klaar is, dan is de default in de EV6 inderdaad dat de kabel er gewoon uit kan. Setting naar "locked" gezet, en dat lijkt het op te lossen, maar moet je wel auto ontgrendelen inderdaad om hem eruit te krijgen.
Is dat normaal, bij elektrische auto's dat de kabel er gewoon uit kan als laden klaar is? Bij mij lijkt het of het bij een Allego paal ook gewoon eruit kan.

Bij DC laden had ik ook verwacht dat dan de stekker vergrendeld zou blijven. Anders kun je zoals in het filmpje het laden afbreken op de pomp en dan zal de stekker dus loskomen. Kunnen leuke taferelen van komen als het druk is bij een paal, of als 1 zijde niet werkt.

Ik zie het alleen al voorkomen dat het vergrendelgat(en) afgebroken is (zijn) waardoor de stekker er altijd uitgetrokken kan worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vAKL4mlbzrrKBOqed3CN0FVE.png?f=user_large)
Photoshop of haal je dit echt? Met mijn 77Kw RWD GT-line kom ik bij 100% laden toch echt niet verder dan 380km..Waterman53 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:10:
Bereik komt steeds dichter bij WLTP opgave….
[Afbeelding]
Dit heb ik gister avond bij de ionity lader in Bodegraven niet ervaren. Als ik echter op de ionity paal op stop drukte kon ik echter de kabel wel zo van de auto afhalen. Zonder dat ik een laadpaal of sleutel nodig had.Dartlink schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:07:
[...]
Heb zelf ook even gekeken. Maar als hij op de knop drukt dan hoor je weldegelijk iets open/dicht gaan. Maar dit lijkt me vooral een Tesla issue en niet een EV6 probleem.
Met snelladen unlockt de kabel ook als je het limiet (in mijn geval 80%) hebt bereikt. En dat bij elke snellader waar ik tot nu toe heb gestaan. AC laden blijft hij met die instelling wel gelocked.
Nee geen fake, staat er echt. Plus 77 kW RWDPapa73 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Photoshop of haal je dit echt? Met mijn 77Kw RWD GT-line kom ik bij 100% laden toch echt niet verder dan 380km..
Woon je soms in Zuid Spanje en rijd je alleen in de stad?Waterman53 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Nee geen fake, staat er echt. Plus 77 kW RWD
"The results are scheduled to be published before the summer."
Is de EV auto in het startscherm ook aangepast?marcokootstra schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:55:
Zojuist auto terug van dealer voor enkele updates. In korte ritje viel me nieuwe screen bij achteruit rijden op: de juiste auto!! Ik keur em goed.[Afbeelding]
Haha, nee maar wel overwegend korte ritten en af en toe 40 km snelweg met groot gedeelte trajectcontrole. Staat in verwarmde garage geparkeerd, zal ook wel helpen. Hoe dan ook, ben er heel tevreden over.Papa73 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:52:
[...]
Woon je soms in Zuid Spanje en rijd je alleen in de stad?
Dat klepje heb ik er even afgehaald om te kijken of ik daar overtollig snoer in kon achterlaten. De ruimte was er niet echt en de behuizing zat zo strak dat ik hem er niet helemaal af durfde te halen. Interessant als je daar de voeding weg kan halen. Ik heb hem vanaf de 12v voeding gehaald onder de middenconsole en de kabel achter de hemelbekleding weggewerkt. Alleen langs de camerabehuizing achter de spiegel is het snoer te zien. De gps kabel zocht ik nog een plekje voor, die kan daar wellicht dus toch weggemoffeld worden.De Ideale Man schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:44:
Heb je bij de EV6 ook z'n behuizing die je open kunt maken om dit stekkertje aan te brengen?
[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door xxander968 op 26-02-2022 01:44 ]
Gaat dan in de wasstraat ook de voor klep open zodat de ruitenwisser vloeistof meteen bijgevuld wordt? Heb die instelling nog niet in het menu gevonden 🤪xxander968 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]
Het staat niet expliciet in het artikel maar het lijkt erop dat de achterklep van tesla opengaat door de aanraking van de borstels. Of dat vaak of heel weinig gebeurd maakt dan niet zo heel veel uit, er rijden er genoeg rond om bij een percentage van 0,1% de schade groot genoeg te maken.
[Bangmakerij aan] Kia heeft ook een automatisch openende klep. Ga niet met de sleutel achter de auto toekijken hoe hij de wasstraat inrolt [bangmakerij uit/]
Volgens de gebruiksaanwijzing van de EV6 kun je de aanwezige camera achter de voorruit ook als dashcam gebruiken. Het heeft allerlei instellingen voor opnames. (De kwaliteit is wellicht minder dan een aparte cam)xxander968 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 01:40:
[...]
Dat klepje heb ik er even afgehaald om te kijken of ik daar overtollig snoer in kon achterlaten. De ruimte was er niet echt en de behuizing zat zo strak dat ik hem er niet helemaal af durfde te halen. Interessant als je daar de voeding weg kan halen. Ik heb hem vanaf de 12v voeding gehaald onder de middenconsole en de kabel achter de hemelbekleding weggewerkt. Alleen langs de camerabehuizing achter de spiegel is het snoer te zien. De gps kabel zocht ik nog een plekje voor, die kan daar wellicht dus toch weggemoffeld worden.
Alleen in KoreaYor42day schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:00:
[...]
Volgens de gebruiksaanwijzing van de EV6 kun je de aanwezige camera achter de voorruit ook als dashcam gebruiken. Het heeft allerlei instellingen voor opnames. (De kwaliteit is wellicht minder dan een aparte cam)
Moet toch een software-dingetje zijn dan? De hardware ervoor lijkt me wel degelijk aanwezig te zijn in de NL auto's. Liever een integraal systeem dan een losse unit. En als we dan toch bezig zijn, meteen opnamen van de zij- en achtercamera's en een sentry-modus zoals de Tesla's hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door AnotherFruitcake op 26-02-2022 10:27 ]
Je mist in ieder geval de opslag mogelijkheid in het dashboardkastje.AnotherFruitcake schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:25:
[...]
Moet toch een software-dingetje zijn dan? De hardware ervoor lijkt me wel degelijk aanwezig te zijn in de NL auto's.
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Nog een keer dan na 98% opladen vanochtend😜Papa73 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:52:
[...]
Woon je soms in Zuid Spanje en rijd je alleen in de stad?
/f/image/5EJbd9UVozVxAvRBSs7Ykx9g.png?f=fotoalbum_large)
Straks in voorjaar moet dat makkelijk boven 500 km kunnen komen…
2 zaken die mij opvallen:
Spontaan open gaan van de achterklep. Ik denk omdat ik de sleutels in mijn broekzak zitten. Is er een mogelijkheid de duur van het vasthouden te verlengen zodat dit minder spontaan gebeurt?
Waar zit de mic voor bellen(CarPlay)en kan je die harder of zachter zetten. Krijg veel klachten als ik met mensen spreek.
Hij gaat toch alleen open als je er achter staat voor meer dan 3 seconde? Of ben je bezig met de laadklep? Of gaat de achterklep op elke willekeurige locatie waar jij staat omhoog?djwb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:53:
Ik heb mijn ev6 inmiddels een maand en 1200 km gereden
2 zaken die mij opvallen:
Spontaan open gaan van de achterklep. Ik denk omdat ik de sleutels in mijn broekzak zitten. Is er een mogelijkheid de duur van het vasthouden te verlengen zodat dit minder spontaan gebeurt?
Waar zit de mic voor bellen(CarPlay)en kan je die harder of zachter zetten. Krijg veel klachten als ik met mensen spreek.
Nieuw topicje; EV6-hack?ERN5T schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:27:
[...]
Je mist in ieder geval de opslag mogelijkheid in het dashboardkastje.
De linker was er vanwege de stiltekring tbv Oekraïne.
(Dat is mijn patserbak
:strip_exif()/f/image/21XhIGxq3HPC2B8qa3lkXkpB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door henrov op 27-02-2022 10:42 ]
[ Voor 91% gewijzigd door henrov op 27-02-2022 09:10 ]
Dan valt toch wel op wat een dijk van ontwerp Toyota heeft neergezet met de Aygo. Die EV6-en vallen compleet weg naast zoveel auto. Het is dat je zei dat er 2 op de foto stonden, want ik zag ze niet.henrov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:08:
Hengelo gisteren. Een plus en een GT-line.
[Afbeelding]
Dan kwam je netjes uit de auto gestapt om op stop te drukken? Dan was je EV unlocked en kan je de kabel er idd zo uit halen.henrov schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Dit heb ik gister avond bij de ionity lader in Bodegraven niet ervaren. Als ik echter op de ionity paal op stop drukte kon ik echter de kabel wel zo van de auto afhalen. Zonder dat ik een laadpaal of sleutel nodig had.
Ik had gisteren zo’n fenomeen. Sta in Tilburg in de nacht bij FastNed (terrein Appie) te snelladen - want moest Stage managen op feest.Anunnaki schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Dan kwam je netjes uit de auto gestapt om op stop te drukken? Dan was je EV unlocked en kan je de kabel er idd zo uit halen.
Kom ik terug, staat er een tesla schuin voor mijn neus gemillimeterd. Mijn kabel uit auto getrokken (want vol), en hij laden. Nu komt ie: gast van half in 20, met lachgas in zijn auto.. suf naar mij te kijken. Ik geen schade zo in de nacht gezien te hebben - maar toch zo nog eens goed checken.
Reken maar dat mijn kabel op slot gaat in het menu vanaf nu..
Geen foto’s gemaakt, want terrein vol met camera’s inclusief FastNed cams
[ Voor 4% gewijzigd door xxander968 op 27-02-2022 10:27 ]
Ik was al in het restaurant voor ik mij realiseerde dat ik de verkeerde laadpas had gebruikt. Ik ben dus teruggelopen, heb op de stop knop gedrukt en heb daarna de goede pas uit de auto gepakt. (En heb toen pas de auto open gedaan)Anunnaki schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Dan kwam je netjes uit de auto gestapt om op stop te drukken? Dan was je EV unlocked en kan je de kabel er idd zo uit halen.
Ik ookxxander968 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:25:
Wat is het probleem als jouw auto vol is en iemand haalt normaal de stekker uit jouw auto wanneer jij er niet bent? Zolang de stekker er op normale wijze uitgehaald wordt doet dat toch niemand kwaad? Een snellader wordt al snel langzaam als je eerst een half uur mag wachten of er misschien iemand komt om zijn stekker eruit te halen. Als ik zou staan te wachten bij een snellader die klaar is met laden en de eigenaar is nergens te bekennen zou ik denk ik hetzelfde doen.
[ Voor 91% gewijzigd door henrov op 27-02-2022 10:41 ]
Hier onder een filmpje van een persoon die heeft getest na hoeveel bevroren regendruppels de handels vast komen te zitten en of ze ook weer sluiten als je gaat rijden.
Los van flauwe “grappen” en vandalen die laadkabels lostrekken, heeft het ook iets sympathieks als je de laadkabel los kan koppelen van een auto die opgeladen is. Het voorkomt “laadpaalkleven”. Tesla snelladers hebben een “idle fee”, €1 per minuut voor laadpaalklevers als de auto geladen is.Anunnaki schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Ik heb daar normaliter ook geen probleem mee, mits het normale bestuurders zijn, en niet bijna bewusteloos van lachgas in hun auto zitten, geparkeerd gemillimeterd schuin overdwars voor de neus van mijn auto. Zou jou dat ook niet aan het denken zetten? Dit probleem zou niet spelen als (en dat is het stuk waar ook eerdere Posts over gingen) de laad kabel gelockt zou zijn.xxander968 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:25:
Wat is het probleem als jouw auto vol is en iemand haalt normaal de stekker uit jouw auto wanneer jij er niet bent? Zolang de stekker er op normale wijze uitgehaald wordt doet dat toch niemand kwaad? Een snellader wordt al snel langzaam als je eerst een half uur mag wachten of er misschien iemand komt om zijn stekker eruit te halen. Als ik zou staan te wachten bij een snellader die klaar is met laden en de eigenaar is nergens te bekennen zou ik denk ik hetzelfde doen.
Is een GOM, maar haal je nu ook echt 480km (denk je)?Waterman53 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Nog een keer dan na 98% opladen vanochtend😜
[Afbeelding]
Straks in voorjaar moet dat makkelijk boven 500 km kunnen komen…
Mijn GOM was in begin ook 420 bij 2 graden en is nu nog maar 360-370km (jag ipace).
Je kan het ook teruglezen uit je gemiddelde verbruik. Die moet ongeveer tussen de 16kW op 100km zijn?
Dat ik het te gek voor woorden vind dat mensen onder invloed achter het stuur stappen hoeven we het wat mij betreft niet over te hebben, dat spreekt (voor mij) voor zich. Daar mag je ook gewoon de politie voor bellen, hoe meer mensen met een rijontzegging hoe beter.king_dude schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Ik heb daar normaliter ook geen probleem mee, mits het normale bestuurders zijn, en niet bijna bewusteloos van lachgas in hun auto zitten, geparkeerd gemillimeterd schuin overdwars voor de neus van mijn auto. Zou jou dat ook niet aan het denken zetten? Dit probleem zou niet spelen als (en dat is het stuk waar ook eerdere Posts over gingen) de laad kabel gelockt zou zijn.
Maar on topic; Dat een laadkabel bij een AC lader op slot gezet wordt is om kabeldiefstal te voorkomen. Bij een snellader zit de kabel altijd vast aan de lader en kan dus niet gestolen worden. Dat een snellaadkabel niet op slot gaat lijkt me daarom ook juist een goed iets. Die kabel is van de laadpaalexploitant en die wil zoveel mogelijk laadsessies. Juist een snellaadsessie zou niet heel lang moeten duren en verwacht je dat de eigenaar in de buurt is.
In de categorie gecombineerde spots:henrov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:08:
Hengelo gisteren. Een plus en een GT-line.
(Dat is mijn patserbak)
[Afbeelding]
Bij mij thuis op de oprit en de buurman
:strip_exif()/f/image/h2ijsTGkvFOKYkfospN5VH73.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door JPoers83 op 27-02-2022 12:59 ]
Waar heb je de actie wijzig dan?henrov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:40:
--zucht. Weer 'quote' in plaats van wijzig gekozen--
Op mijn mobiel kan ik alleen maar quoten.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
:strip_exif()/f/image/s1gaRNXGcb7ir1cCorh8WGhb.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het schoonmaken van de auto ben ik achtergekomen dat de hoge planten van de buurman bij het achterin parkeren van de auto de lak goed heeft beschadigd. Dat is K! Hij woont daar niet meer huis staat vrijwel leeg dus niemand om tegen aan te praten. Hoe kan ik het beste de krassen wegpoetsen iemand een idee? Of moet het toch door een prof gedaan worden
HansAuutB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:40:
[...]
Waar heb je de actie wijzig dan?
Op mijn mobiel kan ik alleen maar quoten.
:strip_exif()/f/image/NXSXQzMOCgTG9Prs9WLnE7bG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NX4ERX0vMJWkXara2m113kep.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag 90 km gereden en nog 80% SOC. Dus nee 480 km haal ik niet maar vind het toch een goede range bij deze temperatuur.kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:07:
[...]
Is een GOM, maar haal je nu ook echt 480km (denk je)?
Mijn GOM was in begin ook 420 bij 2 graden en is nu nog maar 360-370km (jag ipace).
Je kan het ook teruglezen uit je gemiddelde verbruik. Die moet ongeveer tussen de 16kW op 100km zijn?
Eerst maar eens rigoureus terug snoeien nu het huis toch leeg staat. Ik zou dit door een professionele detailer laten doen.jefjef schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[Afbeelding]
Tijdens het schoonmaken van de auto ben ik achtergekomen dat de hoge planten van de buurman bij het achterin parkeren van de auto de lak goed heeft beschadigd. Dat is K! Hij woont daar niet meer huis staat vrijwel leeg dus niemand om tegen aan te praten. Hoe kan ik het beste de krassen wegpoetsen iemand een idee? Of moet het toch door een prof gedaan worden
Ja, dat heb ik ook. Maar je had het over wijzigen.
Hoe doe je dat dan?
Wijzigen kan alleen op je eigen posts, is dat het misschien?HansAuutB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Maar je had het over wijzigen.
Hoe doe je dat dan?
Opel Ampera-e (2020)
Dank je, heb ik gedaan heb al mijn emotie is het terugsnoeien gestopt 😟Waterman53 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Eerst maar eens rigoureus terug snoeien nu het huis toch leeg staat. Ik zou dit door een professionele detailer laten doen.
Kan ook slechts een beperkte tijd denk ikWesco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[...]
Wijzigen kan alleen op je eigen posts, is dat het misschien?
Yep. Dank.Wesco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[...]
Wijzigen kan alleen op je eigen posts, is dat het misschien?
Komt het door stormschade (dus struiken waaien tegen jouw auto aan) of omdat zijn struiken zo zijn gegroeid dat jij telkens tegenaan moet parkeren?jefjef schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[Afbeelding]
Bij dat laatste, maar het ook niet uit als jij even met een tuinschaar alles flink wegwerkt. Niemand die erover gaat zeuren.
Hoog pampasgrasPhusebox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:46:
Over wat voor struiken hebben we het. Dikke scherpe takken? Want die lak begint steeds meer twijfelachtig te lijken als je dit soort krassen zo veel en zo snel hebt.
Not sure if serious...
Dat mag ik toch niet hopen.
Ik vraag me ook af in hoeverre een detailer hier iets (al dan niet preventief) aan kan doen, gezien het in de basis al dunne, zachte lak lijkt te zijn.
En ik dacht dat ze bij Mercedes zachte lak hadden op sommige modellen, maar dit is even wat anders... van wat planten? Lijkt eerder of je een heg in rijdt.jefjef schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[Afbeelding]
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
De bestuurdersstoel lijkt los te zitten bij mij, bij het optrekken (snel en normaal
Sorry voor de late reply, was ff een paar dagen offline.henrov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Wat zegt je dealer? Dit is zo afwijkend dat deze daar vast een reactie op heeft gegeven.
De dealer zegt dat hij vaker klachten over de batterij heeft gehad en dat het aangekaard is bij KIA. ( Dealer is KIA Vaneman in Amsterdam Zuidoost )
Wordt vervolgd..
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ik heb ook behoorlijk wat krassen.JT900 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:01:
..
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Even de zoekfunctie gebruikenmike0709 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:44:
Sinds afgelopen donderdag bestuurder van een mooie witte EV6 GTLine, nu wel een korte vraag:
De bestuurdersstoel lijkt los te zitten bij mij, bij het optrekken (snel en normaal) lijkt de stoel wat te kantelen. Is dit 'normaal' en hebben andere dit ook? Of is dit iets om na te laten kijken bij de dealer?
Het grote KIA EV6 topic
Kennen meer mensen dit fenomeen? De camera's waren wel schoon. Heel vreemd allemaal.
Auto hold aangezet?secretdk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:57:
Sinds kort heb ik dat bij het loslaten van het rempedaal de Kia niet automagisch gaat rijden, tenzij ik het gaspedaal indruk. Is er een setting of iets die dit veroorzaakt? Normaal ging hij gewoon naar voren of naar achteren als hij in D of R stond.
Staat linksonder in je scherm, is die groen, dan is het geactiveerd.
Autoholdsecretdk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:57:
Sinds kort heb ik dat bij het loslaten van het rempedaal de Kia niet automagisch gaat rijden, tenzij ik het gaspedaal indruk. Is er een setting of iets die dit veroorzaakt? Normaal ging hij gewoon naar voren of naar achteren als hij in D of R stond.
Dit heb ik wel eens meegemaakt.Dartlink schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:55:
Vanochtend op de snelweg met de zon in de rug ineens de melding dat o.a. HDA en dergelijke uitgeschakeld werden door beperkt camerazicht. En een paar minuten later werkte alles weer.
Kennen meer mensen dit fenomeen? De camera's waren wel schoon. Heel vreemd allemaal.
Ik vermoed dat het door ijs op de voorruit komt op het gedeelte waar de spiegel aan de voorruit zit.
Dit ontdooit slechter en volgens mij zitten daar ook camera's/sensoren achter.
In ander nieuws werkte vanochtend het voorverwarmen via de app.
Heb nog steeds geen enkele update uit laten voeren dus het was vast toeval, of de app is bijgewerkt wellicht.
Oh, en ik stond vanmorgen naast een grijze(?) Plus uitvoering bij een stoplicht in Almelo.
Iemand hier?
Ah ja, dat levert al wat handige info opPhusebox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:54:
[...]
Even de zoekfunctie gebruiken
Het grote KIA EV6 topic
Reactie van Wallbox Nederland is dat deze V2G laadpaal eind 2022 of begin 2023 komt, verder zijn er ook bij Wallbox Nederland nog geen details bekend. Dan gaat het denk ik vooral om de prijs. De vraag of dit werkt met de EV6 bleef onbeantwoord.Anunnaki schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:55:
Dit is dan weer heel ineterassant met de EV6. Zou dit al kunnen werken of moet Kia hiervoor nog de boel open gooien? Dit werkt volgens mij zonder de V2L adapter.
Wallbox Quasar 2
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zien we hier trouwens de TomTom software op de nieuwe Niro?
(Deze zal ook wel het Nvidia Drive platform krijgen als het goed is)
Die theorie had ik ook, maar ging volgens mij niet helemaal op. Ik had het bij het stuk als je van de A35 naar A1 gaat. En bij Holten hield hij erbij op en net iets voor Bathmen startte het weer. Erg vreemdLoei123 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Dit heb ik wel eens meegemaakt.
Ik vermoed dat het door ijs op de voorruit komt op het gedeelte waar de spiegel aan de voorruit zit.
Dit ontdooit slechter en volgens mij zitten daar ook camera's/sensoren achter.
In ander nieuws werkte vanochtend het voorverwarmen via de app.![]()
Heb nog steeds geen enkele update uit laten voeren dus het was vast toeval, of de app is bijgewerkt wellicht.
Oh, en ik stond vanmorgen naast een grijze(?) Plus uitvoering bij een stoplicht in Almelo.
Iemand hier?
Nope geen TomTom.Phusebox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:16:
Zien we hier trouwens de TomTom software op de nieuwe Niro?
(Deze zal ook wel het Nvidia Drive platform krijgen als het goed is)
[YouTube: 2023 Kia Niro Hybrid HEV – Test drive with detailed review]
Wat een heerlijke (reis) auto ! Net weekje duitse Eiffel achter de rug, enkele reis 420 km, grotendeels de 31 genomen. Met 4 man aan boord, de bak volgestouwd en dus flink zwaar. Maar wat een gemak en souplesse, zonder drama de top (192) aantikken, met gemak even invoegen of meerijden met snelle Duitsers, heerlijk !
En dan in de regio heuvels en haarspeldjes pakken alsof het vlak is, ik weet het, de EV6 is geen BMW qua sportiviteit, maar het gaf wel een grijns op mn gezicht, menig benzine rijder blijft ver achter je als je omhoog vol wegtrekt mrgreen.gif
Tja, het verbruik of laden, pas bij <15% of <100km range zocht ik een (snel)lader op. Op de snelweg geen probleem, elke pomp heeft snelladers, even benen strekken, koffie halen en je rijdt weer honderden kilometers...
Ik had voor vertrek wel bewust een Ionity 300kw ingepland na ruim 200 km rijden, in verwachting dat de accu zou worden voorverwarmd en dus hoge laadsnelheid zou krijgen...niet dus. bleef weer bij plm 150kw hangen.
Ik had mij voorgenomen mij niet meer druk te maken of laadsnelheid tegenvalt, verbruik hoog is etc... en dan blijkt dat het ook relatief is, naast mij een Fiat 500e, deed 48kw, een Nissan haalde 52kw, een ID3 deed 58kw en een Polestar2 deed 98kw....en dan ga ik niet klagen met 153kw :-). Leuk dat je bij Ionity palen alles zo kunt aflezen van je buren.
In de hele week geen enkele EV6 gezien...
ook even bij de 'Ring' geweest...
:strip_exif()/f/image/4Ha7QddJDqiOEsxXlLhkQUZj.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk stukje en graag gelezen.EricEB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:04:
IK heb de EV6 nu 4 maanden, plm 12K op de klok.
Wat een heerlijke (reis) auto ! Net weekje duitse Eiffel achter de rug, enkele reis 420 km, grotendeels de 31 genomen. Met 4 man aan boord, de bak volgestouwd en dus flink zwaar. Maar wat een gemak en souplesse, zonder drama de top (192) aantikken, met gemak even invoegen of meerijden met snelle Duitsers, heerlijk !
En dan in de regio heuvels en haarspeldjes pakken alsof het vlak is, ik weet het, de EV6 is geen BMW qua sportiviteit, maar het gaf wel een grijns op mn gezicht, menig benzine rijder blijft ver achter je als je omhoog vol wegtrekt mrgreen.gif
Tja, het verbruik of laden, pas bij <15% of <100km range zocht ik een (snel)lader op. Op de snelweg geen probleem, elke pomp heeft snelladers, even benen strekken, koffie halen en je rijdt weer honderden kilometers...
Ik had voor vertrek wel bewust een Ionity 300kw ingepland na ruim 200 km rijden, in verwachting dat de accu zou worden voorverwarmd en dus hoge laadsnelheid zou krijgen...niet dus. bleef weer bij plm 150kw hangen.
Ik had mij voorgenomen mij niet meer druk te maken of laadsnelheid tegenvalt, verbruik hoog is etc... en dan blijkt dat het ook relatief is, naast mij een Fiat 500e, deed 48kw, een Nissan haalde 52kw, een ID3 deed 58kw en een Polestar2 deed 98kw....en dan ga ik niet klagen met 153kw :-). Leuk dat je bij Ionity palen alles zo kunt aflezen van je buren.
In de hele week geen enkele EV6 gezien...
ook even bij de 'Ring' geweest...[Afbeelding]
* die laadwaardes zijn leuk maar zegt helaas niet veel/weinig zónder de bijbehorende SoC
waarin de desbetreffende auto op dát moment zat (ik laat de batt temperatuur even gemakshalve weg)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Thx, was leuke trip.Hansieo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Leuk stukje en graag gelezen.
* die laadwaardes zijn leuk maar zegt helaas niet veel/weinig zónder de bijbehorende SoC
waarin de desbetreffende auto op dát moment zat (ik laat de batt temperatuur even gemakshalve weg)
Ben het met je eens, de waarden zeggen niet zoveel...maar als gezegd, ik heb mij voorgenomen meer naar de positieve zaken te kijken en te relativeren. En gedurende de laadtijd van plm 25 minuten dat ik er stond waren er 3 EV's zelfde tijd aan het laden en heb ik hoogst waargenomen kw getal genomen.. kortom hun max laadsnelheid van die sessie.....maar dan is een ding zeker...ze hebben er allen langer over gedaan dan mijn EV6. Kijk, dat is positief
[Video: https://www.autovisie.nl/nieuws/volg-hier-live-de-bekendmaking-van-de-auto-van-het-jaar-2022/]
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic