Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Rem schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:40:
Ik ben aan het shoppen voor een kofferbak hoes / guard zodat de hond ook mee kan in de EV6. Vind die van Kia zelf wel heel erg aan de prijs.

Helaas hebben de bekende merken die op maat maken voor bepaalde auto's nog niets beschikbaar voor de EV6. Ik ga maar gewoon een universele bestellen en kijken hoe het past.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een handige opberkbox/tas voor de laadkabel. Als die in de kofferbak gaat ben ik bang dat de hond er binnen no time meerdere kabels van weet te maken. Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een opbergtas te vinden die op de achterbank 'hangt' aan de hoofdsteun van de acherbank, maar zoiets lijkt niet te bestaan. ( of ik kan niet zoeken )

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken voor een knappe opberg mogelijkheid voor de laadkabel in de auto?
De laadkabel kan je sowieso onderin leggen. ( Bodemplaat optillen en daar zit nog ruimte waar je de laadkabel kwijt kan)

Ik heb destijds een beschermdeken bestelt bij amazon voor mijn Ford Focus Station en dat werkte goed.
https://www.amazon.nl/Hon...2bcbbj3%2Caps%2C45&sr=8-1

Wellicht dat je er iets aan hebt.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken voor een knappe opberg mogelijkheid voor de laadkabel in de auto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL5wxFbblPJM5BxZXo3nApnk0YU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HxgTzH1Mqm12qn2JDxna5C1m.png?f=user_large
Zoiets voor achter aan de stoel? Kledinghaak voor autostoel voor €0,48
Edit: Zie nu dat dat een aanbieding was uit 2016 8)7 Maar het gaat om het idee

[ Voor 22% gewijzigd door cruysen op 22-02-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartHNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-05-2022
Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Dit is iets wat de dealer dus niet meeneemt in de updates?
Nee, de dealer doet enkel ECU gerelateerde updates, via de OBD poort. De firmware van de multimedia en de navigatie kaarten kun je zelf doen via update.kia.com. Maar let op, dat is niet zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-10 08:33
Is de datum van november nergens bijgewerkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rykpuiCfT4g94aBCbgNz63Yv5Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kq12Oe7Wg9BYzUj5myGQXSxc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 13:56
Koos Meijer2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:30:
Ik heb sinds 15 oktober een EV 6. Kwam er een paar weken geleden achter dat snelladen niet goed gaat. Hij blijft hangen bij 45 kW. Bij Fastned doet ie het helemaal niet (stekker omhoog houden zegt Fastned, maar dat helpt niet). Bij Ionity best goed, maar ben nooit verder gekomen dan 70 kW. Batterijen moeten warm worden, begrijp ik. Bij Shell valt ie steeds uit (voertuig verbreekt de verbinding). Bij Tesla (pilot Tilburg) begint ie met 40 kW maar valt ie ook uit na enkele minuten. Dealer in Den Bosch (Content, nou ...) weet er geen raad mee. Hebben ook niet serieus gekeken, volgens mij. Dealer Louwman in Breda gebeld, heeft via internet gezocht naar oplossingen, maar weet ook niet hoe hij het zou kunnen aanpakken. Volgende week op wintersport. Wordt dus iets langer wachten bij het laden. Balen natuurlijk. Hoop dat KIA met oplossing komt.
Het zou kunnen zijn dat de laadpoort defect is. Zie ook grotegok in "Het grote KIA EV6 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:38
...
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een handige opbergbox/tas voor de laadkabel. Als die in de kofferbak gaat ben ik bang dat de hond er binnen no time meerdere kabels van weet te maken. Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een opbergtas te vinden die op de achterbank 'hangt' aan de hoofdsteun van de acherbank, maar zoiets lijkt niet te bestaan. ( of ik kan niet zoeken )

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken voor een knappe opbergmogelijkheid voor de laadkabel in de auto?
Kijk eens voor onder de motorkap, die frunk is daar prima geschikt voor toch?

Iets meer werk om te openen en te sluiten maar je hoeft de kabel niet netjes op te rollen om in een tasje te proppen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik ben aan het shoppen voor een kofferbak hoes / guard zodat de hond ook mee kan in de EV6. Vind die van Kia zelf wel heel erg aan de prijs.

Helaas hebben de bekende merken die op maat maken voor bepaalde auto's nog niets beschikbaar voor de EV6. Ik ga maar gewoon een universele bestellen en kijken hoe het past.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een handige opberkbox/tas voor de laadkabel. Als die in de kofferbak gaat ben ik bang dat de hond er binnen no time meerdere kabels van weet te maken. Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een opbergtas te vinden die op de achterbank 'hangt' aan de hoofdsteun van de acherbank, maar zoiets lijkt niet te bestaan. ( of ik kan niet zoeken )

Waarom leg je de oplaadkabel niet onder de dubbele bodem van de kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04 16:12
HELFT NEDERLANDERS VINDT EV ONGESCHIKT VOOR WINTERSPORT
https://www.autoweek.nl/a...eschikt-voor-wintersport/

Vinden wij binnen dit forum de Kia EV6 wel geschikt om 1000km+ in één dag mee te rijden?
Of gaan we ons bezinnen over hoe we de vakantiereis voortaan maken? Het tempo, aantal etappes, pitstops, ... overnachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56

Wil je je ervaringen hier delen? Ik verwacht mijn EV6 ook snel en er zal ook bij mij een hond mee gaan achterin, dus wil ook graag een dergelijke oplossing in de auto.
Theflying schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:46:
[...]
Ik heb destijds een beschermdeken bestelt bij amazon voor mijn Ford Focus Station en dat werkte goed.
https://www.amazon.nl/Hon...2bcbbj3%2Caps%2C45&sr=8-1

Wellicht dat je er iets aan hebt.
Dat ziet er goed uit, en de prijs is ook best OK. Heb je die nog en hoe past die in je EV6?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Welabel De helft van de Nederlanders heeft geeneens een EV, waarom wordt dit aan hen voorgelegd?
Met de Kia e-Niro die een stuk langzamer laadt is 1000km op een dag al makkelijk te doen, dus met een EV6 zal het ook prima gaan. De eerste 350 km doe je op je eerste 100% lading, daarna elke 200km een stop, dus 5 stops in totaal. Even serieus de benen strekken en lekker ontspannen koffie drinken / lunchen ipv 2 tellen bij de pomp zorgt er ook voor dat je uitgeruster aankomt.
Wat wel aandachtspuntje is: hoeveel laders staan er op de route en hoe druk is het? Moeten wachten om te beginnen met laden is echt veel vervelender dan het laden zelf..

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Welabel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:50:

Vinden wij binnen dit forum de Kia EV6 wel geschikt om 1000km+ in één dag mee te rijden?
Of gaan we ons bezinnen over hoe we de vakantiereis voortaan maken? Het tempo, aantal etappes, pitstops, ... overnachting?
Die helft van de Nederlanders zijn waarschijnlijk deze mensen: "59 procent van de reizigers zegt onderweg te wisselen van bestuurder om in één ruk door te rijden naar de plaats van bestemming."

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Welabel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:50:

Autoweek, what can I say... Vooral een platform voor petjes als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
DaLass schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Wil je je ervaringen hier delen? Ik verwacht mijn EV6 ook snel en er zal ook bij mij een hond mee gaan achterin, dus wil ook graag een dergelijke oplossing in de auto.

[...]

Dat ziet er goed uit, en de prijs is ook best OK. Heb je die nog en hoe past die in je EV6?
Ik heb hem nog liggen, ik zal eens kijken of hij past. Wordt ergens deze week.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:56:
@Welabel De helft van de Nederlanders heeft geeneens een EV, waarom wordt dit aan hen voorgelegd?
Met de Kia e-Niro die een stuk langzamer laadt is 1000km op een dag al makkelijk te doen, dus met een EV6 zal het ook prima gaan. De eerste 350 km doe je op je eerste 100% lading, daarna elke 200km een stop, dus 5 stops in totaal. Even serieus de benen strekken en lekker ontspannen koffie drinken / lunchen ipv 2 tellen bij de pomp zorgt er ook voor dat je uitgeruster aankomt.
Wat wel aandachtspuntje is: hoeveel laders staan er op de route en hoe druk is het? Moeten wachten om te beginnen met laden is echt veel vervelender dan het laden zelf..
Precies. Ik heb trouwens het gevoel dat dit argument 'is niet geschikt' vooral komt van mensen zonder EV.
Je gaat anders denken over laden, tanken en rijden waardoor je je dat soort zaken nauwelijks afvraagt. Ik tenminste niet.
Ik heb trouwens samen met de buurman vastgesteld dat ik minder tijd kwijt ben aan laden dan mijn buurman kwijt is aan tanken. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 12-10 15:22
[quote]Rem schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:40:

[/

Waarom niet in de frunk? Perfecte ruimte daarvoor, ook als kabel vies/nat is.
…..al eerder gezegd zie ik nu……

[ Voor 53% gewijzigd door Waterman53 op 22-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henrov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O57Koeux7xExpjSxYfyjJ-1Hmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abHj819hZjI9vv9SZE2H6ftZ.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie getallenreeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Onbegrijpelijk....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 10:42
Ik krijg steeds meer het idee om de winterbanden er vroegtijdig af te halen. Ik kom niet verder dan 360km op 100%.

@henrov Heb jij er winterbanden onder liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Leezer14 op 22-02-2022 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik krijg steeds meer het idee om de winterbanden er vroegtijdig af te halen. Ik kom niet verder dan 360km op 100%.
Ik zou veiligheid altijd verkiezen boven extra range. Bovendien is range afhankelijk van zoveel zaken dat dit niet zoveel zegt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Arfman schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik zou veiligheid altijd verkiezen boven extra range. Bovendien is range afhankelijk van zoveel zaken dat dit niet zoveel zegt.
Zeker mee eens! Alleen zijn de andere factoren niet zo invloedrijk als de winterbanden helaas. Daar zit zo'n groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Zeker mee eens! Alleen zijn de andere factoren niet zo invloedrijk als de winterbanden helaas. Daar zit zo'n groot verschil.
Ik ga zelf dan ook voor all season banden dit najaar. Hopelijk helpt dat. Liefst iets speciaal voor EV's.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39
[...]

Heb je houten banden eronder liggen? 100km range ga je er niet bij krijgen door wielen te wisselen. Er zijn zoveel factoren die verbruik bepalen dat het kolder is om 1 getal te vergelijken zonder context.

Voorbeeld van mijn vorige dieselauto. Mijn vrouw reed altijd minder zuinig. Zij reed veelal korte afstanden, als ze al lange afstand reed was het s avonds waar ze 130 reed. Ik reed woon werk 70km met 100km/u. In dit geval was de auto hetzelfde maar de route anders. Voor de EV6 heb je andere banden, route, snelheid, inchmaat, rijstand, regeneratie, rijgedrag, gebruik van airco, stoelverwarming, voorverwarmen, stuurverwarming, alleen chauffeur en weet ik wat meer allemaal.

Volgens mijn app kan ik 468km rijden bij 100% acculading. Ik rij zelden 130 en rij vrijwel altijd in eco met I-pedal. Klimaat staat op auto stand 1. Af en toe een stoplichtsprintje maar verder een rustige rijder. 19 inch Kumho zomerbanden en een RWD. Stoelverwarming zet ik regelmatig aan, maar voorverwarmen nooit. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat jouw rechtervoet het grootste verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

xxander968 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Heb je houten banden eronder liggen? 100km range ga je er niet bij krijgen door wielen te wisselen. Er zijn zoveel factoren die verbruik bepalen dat het kolder is om 1 getal te vergelijken zonder context.

Voorbeeld van mijn vorige dieselauto. Mijn vrouw reed altijd minder zuinig. Zij reed veelal korte afstanden, als ze al lange afstand reed was het s avonds waar ze 130 reed. Ik reed woon werk 70km met 100km/u. In dit geval was de auto hetzelfde maar de route anders. Voor de EV6 heb je andere banden, route, snelheid, inchmaat, rijstand, regeneratie, rijgedrag, gebruik van airco, stoelverwarming, voorverwarmen, stuurverwarming, alleen chauffeur en weet ik wat meer allemaal.

Volgens mijn app kan ik 468km rijden bij 100% acculading. Ik rij zelden 130 en rij vrijwel altijd in eco met I-pedal. Klimaat staat op auto stand 1. Af en toe een stoplichtsprintje maar verder een rustige rijder. 19 inch Kumho zomerbanden en een RWD. Stoelverwarming zet ik regelmatig aan, maar voorverwarmen nooit. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat jouw rechtervoet het grootste verschil is.
19 inch Michelin winterbanden hier.
Altijd op ECO stand met 0 regen.
Nooit sprints en altijd max 110...
Geen airco aan alleen als de ramen beslaan ( ff 20 sec dan ofzo aan ) verder stoel en stuurverwarming.

340km range bij 100 lading...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:32
Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Dat lijkt mij niet de grote boosdoener. Ik heb Pirelli Scorpion (geloof ik) winterbanden eronder liggen en mijn range bij vol zit rond de 430 km de afgelopen maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 21:32
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Geen airco aan alleen als de ramen beslaan ( ff 20 sec dan ofzo aan ) verder stoel en stuurverwarming.

Waarom 0 regen en waarom 110km/h? Ik rij altijd 100 km/h met I-pedal aan. Heb je dat ook een geprobeerd om te kijken of dat verschil maakt? Ik rij overigens voornamelijk snelweg kilometers.

[ Voor 5% gewijzigd door O-B-One op 22-02-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

O-B-One schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Waarom 0 regen en waarom 110km/h? Ik rij altijd 100 km/h met I-pedal aan. Heb je dat ook een geprobeerd om te kijken of dat verschil maakt? Ik rij overigens voornamelijk snelweg kilometers.
Omdat verschillende mensen hier dat adviseerden om te kijken of dat een betere range oplevert.
Ipedal is NIETS voor mij,..kan er niet aan wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 21:28

Peetman

Tjah....

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Omdat verschillende mensen hier dat adviseerden om te kijken of dat een betere range oplevert.
Ipedal is NIETS voor mij,..kan er niet aan wennen...
Rem je dan met de linkerflipper of altijd het pedaal? Want met dat laatste icm regen stand 0 heb je dus geen recuperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
O-B-One schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:37:
[...]

Dat lijkt mij niet de grote boosdoener. Ik heb Pirelli Scorpion (geloof ik) winterbanden eronder liggen en mijn range bij vol zit rond de 430 km de afgelopen maanden.
Hier heb ik dezelfde banden en voor de wissel had ik netjes ~460km staan. Ik snap dat dat niet de enige factor is, maar hij deelt wel aanzienlijk mee.

Daarnaast meestal op ECO met regen. op auto. Maximaal 125/130 met soms een inhaal sprintje op de snelweg. Deze periode 95% van de tijd stadsverkeer ipv snelweg.

[ Voor 15% gewijzigd door Leezer14 op 22-02-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Peetman schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Rem je dan met de linkerflipper of altijd het pedaal? Want met dat laatste icm regen stand 0 heb je dus geen recuperatie.
Met de pedaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 21:28

Peetman

Tjah....

Dan zou ik maar eens op level 2 regen gaan rijden en dan eens kijken wat dat met je range doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben benieuwd wat ik straks met de EV6 ga halen. Zit met mijn BMW op minder dan 10% afwijking t.o.v. fabrieksopgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 22:49
Als ik de fietsendrager aansluit gaat de range,op het dashboard, gelijk met 70 km naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanKoen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:31:
Als ik de fietsendrager aansluit gaat de range,op het dashboard, gelijk met 70 km naar beneden.
Lijkt me nog vrij acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[...]

@henrov Heb jij er winterbanden onder liggen?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Wat zegt je dealer? Dit is zo afwijkend dat deze daar vast een reactie op heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Jij rijdt een GT-line toch? Maak eens een foto van het scherm waarin het rijgedrag is vastgelegd. Dat zou houvast moeten geven. In combinatie met gebruiksgegevens. Volgens je eigen beschrijving rij je extreem zuinig. Dat zou zich niet mogen vertalen in een abominabel bereik.
Hier klopt iets niet. En ik word steeds nieuwsgieriger wat er niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-10 14:47
Even een vraagje over de ACC met verkeerbordherkenning.

Ik begrijp dat met ACC aan de EV6 zelf de snelheid aanhoudt van het verkeerbord.

Nu is het met mijn huidige auto zo dat als ik de CC op 100 km/uur zet ik volgens de navigatie op mijn telefoon maar 96 km/uur ga. Ik moet dan de snelheid op de teller naar 104 km/uur zetten om in het echt 100 km/uur te rijden.

Hoe zit dat bij de EV6?

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
JanAllElectric schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:02:

Ik begrijp dat met ACC aan de EV6 zelf de snelheid aanhoudt van het verkeerbord.

Nu is het met mijn huidige auto zo dat als ik de CC op 100 km/uur zet ik volgens de navigatie op mijn telefoon maar 96 km/uur ga. Ik moet dan de snelheid op de teller naar 104 km/uur zetten om in het echt 100 km/uur te rijden.

Hoe zit dat bij de EV6?
Alleen als je precies de maximumsnelheid instelt dan past de EV6 die aan als er een nieuw snelheidsbord voorbij komt. Dus wel als die op 100 staat, niet als die op bijv 101 staat. Ik zet hem juist niet op 100 en wel op 101 oid, wil zelf beslissen wanneer de snelheid veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Begrijp het niet.
En wat doen ACC en SCC verschillend?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
HansAuutB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:09:
Begrijp het niet.
En wat doen ACC en SCC verschillend?
Beetje definitekwestie, maar ACC in de Kia houdt automatisch afstand tot de voorganger en leest de maximumsnelheid op de verkeersborden. De afstand tot de voorganger kan op 4 standen worden ingesteld en houdt rekening met of je voorganger van je wegrijd of niet en welke rijmodus (eco/normal/sport) je hebt. De ACC kan (hoeft niet) je snelheid automatisch terug- of opschroeven als de maximumsnelheid op de borden anders wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
JanAllElectric schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:02:

Hoe zit dat bij de EV6?
Jij gaat altijd 96 rijden 😂.

Je kunt ergens instellen dat als de max snelheid x is, jij met snelheid x+y wilt rijden.
Maar zijn die 4km echt zo belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
MBronkhorst schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Beetje definitekwestie, maar ACC in de Kia houdt automatisch afstand tot de voorganger en leest de maximumsnelheid op de verkeersborden. De afstand tot de voorganger kan op 4 standen worden ingesteld en houdt rekening met of je voorganger van je wegrijd of niet en welke rijmodus (eco/normal/sport) je hebt. De ACC kan (hoeft niet) je snelheid automatisch terug- of opschroeven als de maximumsnelheid op de borden anders wordt.
Ik heb mijn vraag onduidelijk gesteld blijkbaar. Ik bedoel hoeveel wijkt de werkelijke snelheid af van de door de EV6 zelf aangegeven snelheid.

NB: bij mijn huidige Skoda is dat 100 getoond en 96 in werkelijkheid.

Ik zou het "gewoon" vinden dat als het verkeerbord 100 aan geeft de EV6 dan ook 100 gaat rijden (en niet langzamer omdat de interne snelheidweergave onnauwkeurig is).

[ Voor 9% gewijzigd door JanAllElectric op 22-02-2022 22:36 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:32:
[...]

Ik heb mijn vraag onduidelijk gesteld blijkbaar. Ik bedoel hoeveel wijkt de werkelijke snelheid af van de door de EV6 zelf aangegeven snelheid.

NB: bij mijn huidige Skoada is dat 100 getoond en 96 in werkelijkheid.
Gewoon even een app op je telefoon gebruiken die de GPS snelheid weergeeft en je weet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Gewoon even een app op je telefoon gebruiken die de GPS snelheid weergeeft en je weet het...
Net zoals jij heb ik mijn EV6 nog niet. Daarom toch dit forum ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Net zoals jij heb ik mijn EV6 nog niet. Daarom toch dit forum ;w
Sorry, dacht dat je wel al een EV6 had en het daarom wilde weten.

Hier vind je een discussie, waar onder andere een afwijking van 4 km/u genoemd wordt in een test van TeslaBjorn.

https://www.speakev.com/threads/speedometer-accuracy.164223/

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
[...]

Ik zou het "gewoon" vinden dat als het verkeerbord 100 aan geeft de EV6 dan ook 100 gaat rijden (en niet langzamer omdat de interne snelheidweergave onnauwkeurig is).
In de navigatie kan je de gps snelheid aanzetten en die wijkt niet heel veel af, samen met flitsmeister op mijn telefoon zie ik op de snelweg soms 1km/uur verschil.
Nu is dat bij onze zoe ook redelijk nauwkeurig komt misschien door de digitale meter ipv een kruksasmeter bij die fossielverstokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:40
[...]

Dat ligt (grotendeels) aan je banden.

Als ik 80kmh rij wijkt hij ongeveer 2kmh af. Dus vaak 78 volgens GPS. Bij 130 is dat circa 4kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wordt er normaal eigenlijk van elke auto een Euro NCAP test gedaan? De Ioniq 5 was in oktober maar de EV6 is nog niets van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ik durf het niet te zeggen. Maar dit lijkt me een uitstekende vraag voor info@kia.nl

Wat was de uitslag voor de I5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:04:
Ik durf het niet te zeggen. Maar dit lijkt me een uitstekende vraag voor info@kia.nl

Wat was de uitslag voor de I5?
https://www.euroncap.com/nl/results/hyundai/ioniq-5/43813

Ik zal Kia eens vragen of ze iets weten hierover, maar ik kan het antwoord al raden :X
("We kunnen u in contact brengen met de dealer, mag ik uw gegevens dan nemen zij contact met u op...")

Heb ook een mail naar Euro NCAP gestuurd met de vraag of er een planning is waar de EV6 op staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 23-02-2022 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
xxander968 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde rijstijl zoals jij die beschrijft. Alleen heb ik de regen op auto staan ipv I-Pedal. Toch kom ik niet verder dan 390 bij 100% lading. Ik heb ook een Plus RWD, wel met winterbanden eronder. Ik weet niet hoeveel verschil dat maakt, ik weet wel dat ze meer geluid maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 21:40
[...]

Dit is een vraag die volgens mij niet echt te beantwoorden is. Hangt volledig af van je velgenmaat en bandenmaat. Bvb bij mijn Audi met 265/30 R20 is dat 100% juist maar dat wordt afgesteld door Audi. Leg ik bvb winterbanden die 255/40 R19 zijn kan dat 10km/h schelen of zo. Dus normaal zou KIA dit moeten kunnen afstellen op jou velgen/banden maat veronderstel ik.

Dit is een online calculator die ik gevonden heb:

https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/

[ Voor 5% gewijzigd door Bogey555 op 23-02-2022 10:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
Na lang puzzelen met lease-tarieven de knoop doorgehakt: er komt een Kia EV6 GT-Line RWD in Yacht Blue. Levertijd zal wel ruim een half jaar zijn, als ik de lijst uit het leveringen topic mag geloven.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:46
Bogey555 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Dit is een vraag die volgens mij niet echt te beantwoorden is. Hangt volledig af van je velgenmaat en bandenmaat. Bvb bij mijn Audi met 265/30 R20 is dat 100% juist maar dat wordt afgesteld door Audi. Leg ik bvb winterbanden die 255/40 R19 zijn kan dat 10km/h schelen of zo. Dus normaal zou KIA dit moeten kunnen afstellen op jou velgen/banden maat veronderstel ik.

Dit is een online calculator die ik gevonden heb:

https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/
Dank voor de link!

Uit nieuwsgierigheid heb ik eens de maten ingevuld van de door Kia geleverde 20 inch en 19 inch wielen. Aangenomen dat er met 20 inch wielen (zoals gebruikelijk) enige afwijking naar boven is (bv 124km/h op teller is 120km/h werkelijke snelheid), dan zal de afwijking t.o.v. de werkelijke snelheid na het wisselen voor 19 inch wielen 0,6km/h kleiner zijn bij 120km/h.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdXeou1DpRIPGBJnlzA1ROP06co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQ4qR5mtejfSjCnTXxqZqBRG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Franciesco schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Dank voor de link!

Uit nieuwsgierigheid heb ik eens de maten ingevuld van de door Kia geleverde 20 inch en 19 inch wielen. Aangenomen dat er met 20 inch wielen (zoals gebruikelijk) enige afwijking naar boven is (bv 124km/h op teller is 120km/h werkelijke snelheid), dan zal de afwijking t.o.v. de werkelijke snelheid na het wisselen voor 19 inch wielen 0,6km/h kleiner zijn bij 120km/h.

[Afbeelding]
Misschien zie ik het verkeerd maar ik zou zeggen 0.6km/h meer. Als je ervanuitgaat dat de eerste set 4km/h verschil geeft dan geeft de tweede nog 0.6km/hr meer. Of zie ik dat compleet verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
MBronkhorst schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Alleen als je precies de maximumsnelheid instelt dan past de EV6 die aan als er een nieuw snelheidsbord voorbij komt. Dus wel als die op 100 staat, niet als die op bijv 101 staat. Ik zet hem juist niet op 100 en wel op 101 oid, wil zelf beslissen wanneer de snelheid veranderd.
Dat doe ik ook, ééntje plus. (y)
Maar met wel zeggen dat het in België en Duitsland wel goed werkt verkeersborden en navigatie. (NACC)
Het ligt denk ik aan de overkill van snelheidsborden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:46
Bogey555 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd maar ik zou zeggen 0.6km/h meer. Als je ervanuitgaat dat de eerste set 4km/h verschil geeft dan geeft de tweede nog 0.6km/hr meer. Of zie ik dat compleet verkeerd?
Omdat ik uit ga van een afwijking naar boven (werkelijke snelheid ligt lager dan de teller weergeeft), en de berekening aangeeft dat de werkelijke snelheid bij 19 inch wielen hoger ligt lijkt het mij dat de netto afwijking kleiner wordt.

Dus bv met 20 inch en 124km/h op de teller=120km/h werkelijk. Met 19 inch ligt werkelijke snelheid 0,6km/h hoger, dus dan is 124km/h op de teller 120,6km/h in werkelijkheid.

Of denk ik hier in kronkels? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Franciesco schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:06:
[...]

Omdat ik uit ga van een afwijking naar boven (werkelijke snelheid ligt lager dan de teller weergeeft), en de berekening aangeeft dat de werkelijke snelheid bij 19 inch wielen hoger ligt lijkt het mij dat de netto afwijking kleiner wordt.

Dus bv met 20 inch en 124km/h op de teller=120km/h werkelijk. Met 19 inch ligt werkelijke snelheid 0,6km/h hoger, dus dan is 124km/h op de teller 120,6km/h in werkelijkheid.

Of denk ik hier in kronkels? :)
Lol nee inderdaad dat had ik volledig verkeerd gezien _O-

En de reden waarom het hier een kleine afwijking is, is omdat KIA natuurlijk diezelfde berekening doet. Als je zelf een afwijkende maat wil leggen kan het verschil groot worden :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Bogey555 op 23-02-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een kleine afwijking op de teller ten opzichte van de werkelijke snelheid heb.

Weliswaar in de vorm van bvb 120 km/hr op de teller en 116 werkelijk.

We hebben thuis 2 auto's en de ene is 100% correct terwijl de andere +- 6km/hr afwijkt.

Als ik met de auto met afwijking rijd ben ik geruster. Ik gebruik niet altijd CC omdat ik veel bebouwde kom doe en soms zit ik er zonder het zelf te beseffen al wat km/hr boven. De afwijkende teller geeft mij dan toch wat extra marge :P :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
jmens schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Dat doe ik ook, ééntje plus. (y)
Maar met wel zeggen dat het in België en Duitsland wel goed werkt verkeersborden en navigatie. (NACC)
Het ligt denk ik aan de overkill van snelheidsborden in Nederland.
Zal super fijn zijn als hij de borden goed pakt in Duitsland en Oostenrijk. De borden wisselen daar soms snel achter elkaar dat ik het soms niet heb gezien. Als je dan braaf 100km/h rijdt en dan moet je heel even 70km/h is het toch jammer als je bon binnenkrijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 13-10 16:39
Dit is dan weer heel ineterassant met de EV6. Zou dit al kunnen werken of moet Kia hiervoor nog de boel open gooien? Dit werkt volgens mij zonder de V2L adapter.

Wallbox Quasar 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tcl8lDjNKT1c8mwjsDZZ7RQPBxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ITJPME7KpycBPxndVWlIyLbQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klGNq2OJpZXjrtDz6lL1ir9CwZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tmP9xgO50pqIAdrpzZQJTcVt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Anunnaki schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:55:
Dit is dan weer heel ineterassant met de EV6. Zou dit al kunnen werken of moet Kia hiervoor nog de boel open gooien? Dit werkt volgens mij zonder de V2L adapter.

Wallbox Quasar 2

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorlopig werkt dit nog niet bij de KIA volgens wat de dealer mij vertelde enkele maanden geleden. Volgens mij moet het wel kunnen als ze iets wijzigen. Naast V2H zou V2G dan ook kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
Anunnaki schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:55:
Dit is dan weer heel interessant met de EV6. Zou dit al kunnen werken of moet Kia hiervoor nog de boel open gooien? Dit werkt volgens mij zonder de V2L adapter.

Wallbox Quasar 2
Deze Wallbox Quasar 2 werkt met het CCS snellaadprotocol (DC gelijkstroom), maar daarvoor moet de auto wel V2G (Vehicle to Grid) ondersteunen of V2H (Vehicle to Home). De KIA EV6 en Hyundai Ioniq 5 ondersteunen nu alleen V2L (Vehicle to Load) dat met 230v AC wisselstroom werkt.

Daarnaast moet ook het electriteitsnet en/of je huisinstallatie hier geschikt voor worden gemaakt. Volgens mij is het wachten nu op de goedkeuring van ISO-standaarden hiervoor zodat alles goed kan samenwerken.

Wallbox heeft eerder ook een Wallbox Quasar aangekondigd die met een Chademo DC-aansluiting werkt. De Nissan Leaf heeft zo'n aansluiting en ook V2H/V2G ondersteuning.
Deze zou bv. in België handig kunnen zijn om de dure piekstromen af te vlakken met het nieuwe capaciteitstarief daar, maar daar wordt nog aan de certificering gewerkt. Verder schijnt deze Wallbox Quasar ook nog niet leverbaar te zijn.

Kortom, veelbelovende techniek om onze stroomnetten te stabiliseren en de groei van het aantal elektrische auto's en laadpalen (thuis en publiek) beter te kunnen ondersteunen, maar het zal nog wel even duren voor we dit in de praktijk gaan zien.

Zolang er in Nederland een salderingsregeling geldt voor je zonnepanelen is het ook lastig dit soort technologie rendabel te maken, immers het electriciteitsnetwerk is nu je (gratis) thuisbatterij.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Wesco schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Deze Wallbox Quasar 2 werkt met het CCS snellaadprotocol (DC gelijkstroom), maar daarvoor moet de auto wel V2G (Vehicle to Grid) ondersteunen of V2H (Vehicle to Home). De KIA EV6 en Hyundai Ioniq 5 ondersteunen nu alleen V2L (Vehicle to Load) dat met 230v AC wisselstroom werkt.

Daarnaast moet ook het electriteitsnet en/of je huisinstallatie hier geschikt voor worden gemaakt. Volgens mij is het wachten nu op de goedkeuring van ISO-standaarden hiervoor zodat alles goed kan samenwerken.

Wallbox heeft eerder ook een Wallbox Quasar aangekondigd die met een Chademo DC-aansluiting werkt. De Nissan Leaf heeft zo'n aansluiting en ook V2H/V2G ondersteuning.
Deze zou bv. in België handig kunnen zijn om de dure piekstromen af te vlakken met het nieuwe capaciteitstarief daar, maar daar wordt nog aan de certificering gewerkt. Verder schijnt deze Wallbox Quasar ook nog niet leverbaar te zijn.

Kortom, veelbelovende techniek om onze stroomnetten te stabiliseren en de groei van het aantal elektrische auto's en laadpalen (thuis en publiek) beter te kunnen ondersteunen, maar het zal nog wel even duren voor we dit in de praktijk gaan zien.

Zolang er in Nederland een salderingsregeling geldt voor je zonnepanelen is het ook lastig dit soort technologie rendabel te maken, immers het electriciteitsnetwerk is nu je (gratis) thuisbatterij.
Onderstaande info ontving ik via mail van "Watt's Next", een bedrijf dat zich specialiseert in deze materie:
"Wallbox heeft beslist om CCS over te laten aan de Quasar 2 die eerst in de VS wordt uitgerold. Voor de Kia verwacht ik in alle eerlijkheid dat het merk inzet op AC-bidirectioneel. Momenteel kan de wagen mits een koppelstuk een standaard elektrisch apparaat voeden. Omdat dat kan, verwacht ik dat ze via AC ook een woning zullen kunnen voeden (met omvorming in de wagen en niet in de paal). We zijn in gesprek met een laadpaalfabrikant die nu modules aan het bouwen is om laadpalen om te bouwen naar bidirectionele zodat ze AC kunnen injecteren in de woning. De homologatie daarvan is nog niet rond. Maar we houden je graag verder op de hoogte van de ontwikkeling. Ik vrees wel dat je nog een jaar zal moeten wachten alvorens we beweging zien op de markt betreffende de mogelijkheden voor V2L-wagens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-02 09:30
Beste allen,

Ik heb proefrit gemaakt en beviel goed, behalve dan het Meridian geluidssysteem. Dat viel behoorlijk tegen. Zacht en nauwelijks laag/punchie alsof sub niet aanwezig was.

Weet iemand of de speakers en versterker gewoon niet afdoende zijn? Of is het iets softwarematigs wat nog verholpen kan worden?

Zit erover te denken de speakers te vervangen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Brenoli schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:49:
Beste allen,

Ik heb proefrit gemaakt en beviel goed, behalve dan het Meridian geluidssysteem. Dat viel behoorlijk tegen. Zacht en nauwelijks laag/punchie alsof sub niet aanwezig was.

Weet iemand of de speakers en versterker gewoon niet afdoende zijn? Of is het iets softwarematigs wat nog verholpen kan worden?

Zoek in het topic maar eens op Meridian.
Na inleertijd van de speakers blijken de meeste gebruikers zeer tevreden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Beste allen,

In welke versie heb je een proefrit gemaakt? In mijn GT-Line zit een behoorlijk lekkere sub in de kofferbak. In het begin vond ik het geluid ook niet denderend, maar na wat instellingen (zoals meridian intelliq) is het geluid echt aanzienlijk beter en van hetzelfde niveau als de Audi met b&o systeem die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:14

PB-powell

Mr. Laziness

Leezer14 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:06:
[...]

In welke versie heb je een proefrit gemaakt? In mijn GT-Line zit een behoorlijk lekkere sub in de kofferbak. In het begin vond ik het geluid ook niet denderend, maar na wat instellingen (zoals meridian intelliq) is het geluid echt aanzienlijk beter en van hetzelfde niveau als de Audi met b&o systeem die ik hiervoor had.
Dat kan ik bevestigen, nu 3500km onderweg en de speakers uit de Kia doen hetzelfde als die uit mijn A3 B&O:
zeer goed klinken.
Allicht dat @Brenoli in de demo auto de bas was teruggeschroefd. Zelf heb ik hem wat hoger gezet zodat ie wat beter aansluit op mijn eigen muzieksmaak :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
ruudje1983 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:46:
Mijn hele Kia Connect is verziekt, geen connectie meer. Iemand een tip of zoals de auto aangeeft de dealer inschakelen? Wellicht de paperclip actie nog te proberen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook gehad. Toen was mijn data/gsm module defect. DIe is toen door de dealer vervangen (duurde 8 weken voor dat de vervangende module er was, chiptekorten enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Beste allen,

Beetje voorbarige reactie. Zoek in het forum naar berichten over meridian.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 14:29
Gemiddelde verbruik gaat wel echt flink omlaag als het warmer is.. AC aan en op auto.. normaal zo rond 18/19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Byp6UujjAVMAT935kJuNGPoHkx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaV3CuNFzUPlBAEhDZfmeP24.jpg?f=fotoalbum_large

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brenoli
Hmm ik had ook op forum gelezen en gezocht op internet. Lees veel negatieve reacties op de audio, maar zie inderdaad ook positieve verhalen. Ik had niet veel tijd om te testen, dus ik wacht het nog wel even af zodra ik de auto heb. Van lease maatschappij mag ik later altijd alsnog de speakers vervangen indien gewenst, dus dat is een fijne gedachte.

Toch nog vraagje; lees weinig over bass. Kan die wel lekker laag en punchie? Heb nu Seat Leon met Seat Sound en dat klinkt goed hard en laag. Wil ik graag ook in Kia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-10 09:57
heggel007 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:35:
[...]

Een van mijn collega’s heeft inmiddels een 77 kWh EV6.
We gaan vanzelf zien hoe er geladen kan worden bij verschillende batterij temperaturen.

Het wachten is op de software update van Kia die voorverwarmen van de batterij mogelijk maakt, dat zou veel schelen.
Het lijkt me hopeloos... Ik denk dat hardware van EV6 ongeschikt is voor het voorverwarmen. Bij Tesla wel...

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Het lijkt me hopeloos... Ik denk dat hardware van EV6 ongeschikt is voor het voorverwarmen. Bij Tesla wel...
Waarom zou de hardware niet geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Canby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Waar heb jij deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Phusebox schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Waarom zou de hardware niet geschikt zijn?
Tijdens het gesprek met de verkoper begrepen. Hij heeft het niet letterlijk genoemd, maar voor mij was het zuiver genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Yilar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:38:
Gemiddelde verbruik gaat wel echt flink omlaag als het warmer is.. AC aan en op auto.. normaal zo rond 18/19

[Afbeelding]
Ja hier ook :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzLmb0GYI_Heb2uXaH4-HxsOO4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0C8XE6iByOyjNKbj6pj7CVN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 13-10 16:39
Canby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Tijdens het gesprek met de verkoper begrepen. Hij heeft het niet letterlijk genoemd, maar voor mij was het zuiver genoeg...
Duidelijk en onderbouwd… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Ik snap jouw punt wel, maar als zelfs een verkoper geen poging doet tot overtuigen van, dan zegt dat al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Wel fijn dat je een account hebt gemaakt om deze info te delen. ;)

Maar eh, even serieus, wat heeft ie dan wel gezegd?
De EV6 heeft een batterijverwarming en tijdens het laden werkt deze prima.

Het is dus vooral een kwestie van de software nog aanpassen zodat deze ook tijdens het rijden alvast kan verwarmen.

Overigens laadt de EV6 zonder voorverwarmen vaak sneller dan de Tesla met voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Ik snap jouw punt wel, maar als zelfs een verkoper geen poging doet tot overtuigen van, dan zegt dat al genoeg.
Dat zijn de verkopers tegenwoordig. De auto's zijn niet aan te slepen en het zal ze weinig boeien of jij die auto koopt, de volgende koopt hem wel.

Overdreven gezegd, maar zit een keer van waarheid in. Niet alle verkopers zijn zo, maar ze rennen niet meer zo hard als 5 jaar geleden. En verder kan hij ook niet zeggen dat voorverwarmen er in zit, want dat is niet zo momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Phusebox schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Wel fijn dat je een account hebt gemaakt om deze info te delen. ;)

Maar eh, even serieus, wat heeft ie dan wel gezegd?
De EV6 heeft een batterijverwarming en tijdens het laden werkt deze prima.

Het is dus vooral een kwestie van de software nog aanpassen zodat deze ook tijdens het rijden alvast kan verwarmen.

Overigens laadt de EV6 zonder voorverwarmen vaak sneller dan de Tesla met voorverwarmen.
Heren, excuses, als ik een onverwachts een pittige discussie veroorzaakt heb, ik wil ook een verbetering zien, ondanks dat mijn auto nog niet eens geassembleerd is. Maar het lijkt me, dat het niet zo makkelijk gaat worden ( hopelijk zit ik ver van de waarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Canby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Pas op met het doen van aannames gebaseerd op interpretaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
henrov schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Pas op met het doen van aannames gebaseerd op interpretaties.
Elke vraag over de bekende issues met EV6 was een soort overtuigend beantwoord. Maar juist over de baterijverwarming niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Dus de verkoper heeft dus ook geen flauw idee. Anders kon hij/zij dat ook overtuigend vertellen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 12-10 15:22
Bereik komt steeds dichter bij WLTP opgave….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnF5--mccYUbVYbAQqc7eIoLMIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwdCSI5UG0zfgNO34cOCIJM3.jpg?f=fotoalbum_large

• henrov
https://www.ad.nl/auto/wa...straat-in-mogen~a41b4446/

Met autohold off, ruitenwissers op off en de auto in N gaat het altijd goed in de wasstraat.
Maar heeft de KIA eigenlijk een wasstraat modus?

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 18:00
Misschien al gevraagd hier, maar weet iemand hoe goed (of hoe slecht) het standaard audio systeem is?

Ik ben in de laatste rechte lijn om deze te bestellen en er zijn 100den reviews over het uitgebreide sound systeem maar niet over deze dat standaard wordt meegeleverd.
Ik ben helemaal geen audiofiel, als er dus weinig bij te winnen valt is het voor mij niet echt de moeite waard.

De optie waarin dit betere sound systeem zit is immers tamelijk duur (premium pack €2.500, althans in België) en hier zit eigenlijk enkel de heads up display in dat ik misschien zou willen. Om dit echter te nemen, moet ik eerste het open dak laten vallen terwijl dit hoger op het vervanglijstje stond.
Ter info: het is overigens leasing en zit dus tegen het budget aan te lopen.

• Brenoli
[...]

Tja, mijn dealer zei heel serieus dat het bereik met AWD letterlijk de helft is van RWD…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13-10 13:47
henrov schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
https://www.ad.nl/auto/wa...straat-in-mogen~a41b4446/

Met autohold off, ruitenwissers op off en de auto in N gaat het altijd goed in de wasstraat.
Maar heeft de KIA eigenlijk een wasstraat modus?
Nope.

Maar vind het wel bijzonder, telsa maakt een wasstraat modes aangezien je anders wat klikken in diepere menu's door moet.

Had hiervoor een mercedes automaat (en eerder een bwm en passat).

Allemaal met autohold, auto ruitenwissers en automaat.

Dus met de EV6 moet ik precies hetzelfde doen als met die andere auto's.
Dus waarom dan een wasstraat modes?
Voor die paar keer per jaar?

Ik heb het in iedergeval niet nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Brenoli schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:14:
[...]
Tja, mijn dealer zei heel serieus dat het bereik met AWD letterlijk de helft is van RWD…
dus een rwd kan. Minstens 700km met een accu :P

• Brenoli
stimpyrulez schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:
[...]

dus een rwd kan. Minstens 700km met een accu :P
haha ja, of een awd zo’n 200 ;)

Ben er maar niet op ingegaan…

• xxander968
  • Laatst online: 22:39
stimpyrulez schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Het staat niet expliciet in het artikel maar het lijkt erop dat de achterklep van tesla opengaat door de aanraking van de borstels. Of dat vaak of heel weinig gebeurd maakt dan niet zo heel veel uit, er rijden er genoeg rond om bij een percentage van 0,1% de schade groot genoeg te maken.

[Bangmakerij aan] Kia heeft ook een automatisch openende klep. Ga niet met de sleutel achter de auto toekijken hoe hij de wasstraat inrolt [bangmakerij uit/]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Brenoli schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:49:
[...]
haha ja, of een awd zo’n 200 ;)

Ben er maar niet op ingegaan…
Mijn ervaring is dat je met de AWD minimaal 300 haalt (met de winterse weeromstandigheden die we dit jaar hadden).
Maar 350 is volgens mij ook prima haalbaar. En hopelijk kan ik van het zomer melden wat er dan realistisch is.
En dat is dan weer voor mij, aangezien ik wellicht minder zuinig (of zuiniger) rij dan een ander.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Iemand van hier? Staat bij mij achter in de wijk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stimpyrulez
xxander968 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]

[Bangmakerij aan] Kia heeft ook een automatisch openende klep. Ga niet met de sleutel achter de auto toekijken hoe hij de wasstraat inrolt [bangmakerij uit/]
Jep, das wel spannend.
Sta je net in de wasstraat achter je auto te kijken, gaat je klep open :P

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
[...]

Nope.

Maar vind het wel bijzonder, telsa maakt een wasstraat modes aangezien je anders wat klikken in diepere menu's door moet.

ik heb het ook niet nodig.
Maar weet iedereen dat en denkt iedereen hieraan? We zijn niet allemaal even handig en niet iedereen beschikt over een portie logica.
Daarom zou het toch wel handig zijn om een carwash- modus te hebben. Het schaadt niet.
Hoe en waar kunnen we zo'n verzoek neerleggen zodat het uiteindelijk bij Kia Korea terecht komt? Of zouden ze dat zelf al als update voor de toekomst hebben klaarliggen?
Wat denken jullie hierover?

• Ankabout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Heb zelf een GT-Line RWD en haal met een volle lading 370. Wij rijden heel zuinig (Auto of i-Pedal), en zelfs binnen bebouwde komen we niet onder de 20KWh/100.

Dat lijkt mij best hoog, moet beter kunnen. Ik zie veel gesprekjes hierover in de forum, maar waar moet ik beginnen om te kijken of er iets aan de hand is? Ik weet even niet de juiste troubleshoot stappen :D

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Wiliyama schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:40:
[...]

ik heb het ook niet nodig.
Maar weet iedereen dat en denkt iedereen hieraan? We zijn niet allemaal even handig en niet iedereen beschikt over een portie logica.
Daarom zou het toch wel handig zijn om een carwash- modus te hebben. Het schaadt niet.
Hoe en waar kunnen we zo'n verzoek neerleggen zodat het uiteindelijk bij Kia Korea terecht komt? Of zouden ze dat zelf al als update voor de toekomst hebben klaarliggen?
Wat denken jullie hierover?
Ik ga bijna wekelijks richting wasstraat. Carwash mode lijkt mij onnodig. Hoe moeilijk is het om een paar handelingen uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
[...]

Nope.

Ik ook niet nodig. Ik was meer benieuwd of er een functie was die ik niet ken ;)
Pagina: 1 ... 119 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic