En ik vind het erg lelijk staan. Spatlappen horen op een vrachtwagen.Electrocar schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Verstoord je luchtweerstand gaat je verbruik van omhoog, dan maar een vieze auto.
Helemaal mee eens!grotegok schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:55:
[...]
En ik vind het erg lelijk staan. Spatlappen horen op een vrachtwagen.
Normaal wel, maar de EV6 lijkt, afgaande op berichten die ik heb gezien en gelezen, dusdanig ontworpen dat ie erg snel vies zou worden van opspattende troep van de banden.grotegok schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:55:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 19-02-2022 17:20 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik rij als ervaringsdeskundige al even met een EV6 en ik vind het reuze meevallen, het 'meer vies worden dan een andere auto doordat hij dusdanig is ontworpen'.Phusebox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:15:
[...]
Normaal wel, maar de EV6 is dusdanig ontworpen dat ie erg snel vies worst van opspattende troep van de banden.
Pas 2 keer door de wasstraat geweest en gaat prima.
Heb het even aangepast, had het anders moeten verwoorden.grotegok schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:19:
[...]
Ik rij als ervaringsdeskundige al even met een EV6 en ik vind het reuze meevallen, het 'meer vies worden dan een andere auto doordat hij dusdanig is ontworpen'.
Pas 2 keer door de wasstraat geweest en gaat prima.
Knap als dat meetbaar zou zijn, een flapje achter de wielen...Electrocar schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Verstoord je luchtweerstand gaat je verbruik van omhoog, dan maar een vieze auto.
Een hele vieze achterkant en zijkant ook...grotegok schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:55:
[...]
Hebben we het over spatlappen die bijna op de grond hangen of spoilerachtige mudguards zoals op de foto. Misschien heeft iemand ze al gemonteerd. Hele zijkanten en achterkant onder de zooi ziet ook niet echt mooi uit. We zullen zien.grotegok schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:55:
[...]
:strip_exif()/f/image/SoL3jWPl1vfu8vQbWAIdkfXN.jpg?f=fotoalbum_large)
Er hangt nu toch al een soort verticaal plaatje. Deze is alleen iets langer en zit om het spatbord heengevouwen. Zelf niet enthousiast van het uiterlijk. Dan maar wat vaker afspuiten/wassen.Wiliyama schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:58:
[...]
Hebben we het over spatlappen die bijna op de grond hangen of spoilerachtige mudguards zoals op de foto. Misschien heeft iemand ze al gemonteerd. Hele zijkanten en achterkant onder de zooi ziet ook niet echt mooi uit. We zullen zien.
[Afbeelding]
Rijd nu ook weer met modder op t dak van bezoek op de bouw. Maar met mijn optima had ik dat ook regelmatig.
Al rijd ik nu ook met een bak zand over de auto rond wat de harde wind er gisteren op heeft achtergelaten. Gelukkig komen er wat flinke regenbuien aan kan het een beetje schoonspoelen.

Zelf gedaan, of via de dealer? Ik heb op 11/2 een update gehad bij de dealer, Active Sound probleem is er nog helaas. Ik dacht dat je alleen navigatie zelf kon updaten en niet de rest?MChellinga schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
Update geïnstalleerd.. voor zover ik kan zien, is die active sound bug gefixed! En OTA updates geactiveerd
Grof gezegd: wat je kunt instellen kun/moet je zelf updaten. Dus ook je ASD.Ankabout schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Zelf gedaan, of via de dealer? Ik heb op 11/2 een update gehad bij de dealer, Active Sound probleem is er nog helaas. Ik dacht dat je alleen navigatie zelf kon updaten en niet de rest?
Sorry, ASD?henrov schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:16:
[...]
Grof gezegd: wat je kunt instellen kun/moet je zelf updaten. Dus ook je ASD.
Ik heb een keer via die "Navigatie Update Tool" een update gedaan, via USB stick. Dat doet dus niet alleen de navigatie maar ook de rest van de software?
Grof gezegd: die doet alles wat je kunt instellen.Ankabout schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:18:
[...]
Sorry, ASD?
Ik heb een keer via die "Navigatie Update Tool" een update gedaan, via USB stick. Dat doet dus niet alleen de navigatie maar ook de rest van de software?
Edit: ASD = Active Sound Design. Altijd handig om een forum even terug te lezen zodat je weet waar er over gesproken wordt. Niet alle 4xx pagina's maar genoeg om te weten wat er besproken wordthenrov schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:22:
[...]
Grof gezegd: die doet alles wat je kunt instellen.
Polestar óók, een echte vuilmagneetPhusebox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:15:
[...]
Normaal wel, maar de EV6 lijkt, afgaande op berichten die ik heb gezien en gelezen, dusdanig ontworpen dat ie erg snel vies zou worden van opspattende troep van de banden.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
LET OP, de volgende beelden kunnen kunnen als schokkend worden ervaren!
Aanvulling: vertaald van Hongaars nieuwsbericht naar Nederlands…
“De elektrische Kia kwam op Váci út in botsing met een betonnen deflector, waarna deze in brand vloog en de bestuurder bij het ongeval gewond zou zijn geraakt. De lezer van Villanyautósok.hu maakte een video over de brandende EV6-taxi (?). Interessant is dat de voorkant van de auto in brand staat, dus vermoedelijk hebben de batterijen de brand niet veroorzaakt, aangezien ze zich aan de achterkant van de Kia bevonden, net als de oplaadconnector.”
Aanvulling: vertaald van Hongaars nieuwsbericht naar Nederlands…
“De elektrische Kia kwam op Váci út in botsing met een betonnen deflector, waarna deze in brand vloog en de bestuurder bij het ongeval gewond zou zijn geraakt. De lezer van Villanyautósok.hu maakte een video over de brandende EV6-taxi (?). Interessant is dat de voorkant van de auto in brand staat, dus vermoedelijk hebben de batterijen de brand niet veroorzaakt, aangezien ze zich aan de achterkant van de Kia bevonden, net als de oplaadconnector.”
[ Voor 64% gewijzigd door Francos op 21-02-2022 17:20 ]
Ai. Een taxi die tegen een blokkade aan is gereden?Francos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:35:
[YouTube: Pár hónapos Kia EV6 pusztulása]
Moet toch een flinke snelheid zijn geweest dan...
Edit: blijkbaar tegen zo'n blok aan gereden: Wikipedia: Jersey barrier
Maar dan neem ik aan dat het flinke klap geweest moet zijn. Anders is het wel verontrustend.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2022 09:48 ]
Dat lijkt er wel op. Zo te zien heeft de grote batterij geen vlam gevat, anders waren ze nu nog met blussen bezig geweest…Phusebox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Ai. Een taxi die tegen een blokkade aan is gereden?
Maar dan neem ik aan dat het flinke klap geweest moet zijn. Anders is het wel verontrustend.
Niet zomaar aannames doen als je niks weet. To ass-u-me makes an Ass out of U and Me. Bekijk wat je wel weet: hij brand goed, weer een pluspunt.Phusebox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Ai. Een taxi die tegen een blokkade aan is gereden?
Wat ik wel weet is dat als je met een lage snelheid tegen een betonblok oprijdt de gemiddelde auto niet in brand vliegt. Dus ik zei dan ook dat ik er vanuit ga dat een flinke klap is geweest. Zo niet dan zou het verontrustend zijn.xxander968 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:43:
[...]
Niet zomaar aannames doen als je niks weet. To ass-u-me makes an Ass out of U and Me. Bekijk wat je wel weet: hij brand goed, weer een pluspunt.
Kun je wegpoetsen, spatlappen niet.Wiliyama schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:45:
[...]
Een hele vieze achterkant en zijkant ook...
Is bekend of dit een fwd of awd is?Francos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:35:
[YouTube: Pár hónapos Kia EV6 pusztulása]
Mag ik zeggen dat ik het filmpje niet prettig vindt om te zien? En de opmerking plaatsen dat ik dit tweakers onwaardig vindt?
Als je het mij vraagt geniet ik van dit draadje door alle tips/tricks/positieve vibes. Deze berichten dragen er niet aan bij.
Als je het mij vraagt geniet ik van dit draadje door alle tips/tricks/positieve vibes. Deze berichten dragen er niet aan bij.
Eens, dit soort berichten en discussies vervuild dit topic en maakt het lastig om wat terug te zoeken als je wat wilt weten waar ooit al wat over geschreven is. Ga met dergelijke berichten naar FB….king_dude schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:30:
Mag ik zeggen dat ik het filmpje niet prettig vindt om te zien? En de opmerking plaatsen dat ik dit tweakers onwaardig vindt?
Heb met AC laden al vier keer gehad dat het laden gestopt werd, iedere keer na ongeveer 2 kw geladen te hebben. Het was bij twee verschillende laadpalen, iemand die dit ook meegemaakt heeft? Vandaag drie keer achter elkaar, lekker met dit weer iedere keer naar de auto om de sessie opnieuw te starten 😣
Nog niet meegemaakt maar kan je de sessie niet herstarten met de app?Electrocar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:34:
Heb met AC laden al vier keer gehad dat het laden gestopt werd, iedere keer na ongeveer 2 kw geladen te hebben. Het was bij twee verschillende laadpalen, iemand die dit ook meegemaakt heeft? Vandaag drie keer achter elkaar, lekker met dit weer iedere keer naar de auto om de sessie opnieuw te starten 😣
Heb je de laadlimieten in de app wel goed staan? Kan zijn dat ze zijn teruggezet naar 50 kWh, gebeurt soms dacht ik.Electrocar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:34:
Hoi allemaal, heb net mijn AAWireless binnen gekregen, werkt als een trein met de EV6. Zeker in combinatie met de draadloze Qi-charger. Lekker gaan zitten, mobiel neerleggen en gaan, heerlijk.
Downside is wel dat ik met m'n brakke hoofd in eerste instantie een Carlinkit CPC200-U2W Plus heb gekocht, iemand met een iPhone interesse om die over te nemen om draadloze Apple Carplay te krijgen? Unit is nooit open gemaakt, graag even PB als ik je er blij mee kan maken.
Downside is wel dat ik met m'n brakke hoofd in eerste instantie een Carlinkit CPC200-U2W Plus heb gekocht, iemand met een iPhone interesse om die over te nemen om draadloze Apple Carplay te krijgen? Unit is nooit open gemaakt, graag even PB als ik je er blij mee kan maken.
Eenmaal tot nu toe. Maar dat was achteraf een kapotte openbare laadpaal.Electrocar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:34:
Nee want de laadpaal is in de storing gevallen.Waterman53 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:40:
[...]
Nog niet meegemaakt maar kan je de sessie niet herstarten met de app?
Ik heb er ook 1 besteld en wordt in maart verstuurd. Hoelang heb jij erop moeten wachten?MBronkhorst schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:48:
Hoi allemaal, heb net mijn AAWireless binnen gekregen, werkt als een trein met de EV6. Zeker in combinatie met de draadloze Qi-charger. Lekker gaan zitten, mobiel neerleggen en gaan, heerlijk.
Ik heb de carlinkit voor iPhone, maar koppelt met enige regelmaat niet met m’n iPhone 12. Foutmelding op iPhone ‘incompatible’. Jullie soortgelijke ervaringen/ tips?
Heb de mijne begin december gekocht, werd afgelopen week geleverd, dus ongeveer 2,5 maand.De Ideale Man schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:12:
[...]
Ik heb er ook 1 besteld en wordt in maart verstuurd. Hoelang heb jij erop moeten wachten?
Net 2 uur durende stroomstoring gehad, had al even een kabel geknutseld om het hele huis in te voeden waarop de buren zich afvroegen waarom wij wel, en zij geen stroom hadden 😆
Het hele huis?Mylo1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:01:
Net 2 uur durende stroomstoring gehad, had al even een kabel geknutseld om het hele huis in te voeden waarop de buren zich afvroegen waarom wij wel, en zij geen stroom hadden 😆
Ja, als je geen grote verbruikers aan hebt staan dan verbruik je ergens tussen de 200 en 600 watt (afhankelijk of de koelkast/vriezer aanslaat). Dan is er ook nog wel ruimte om een kop thee te maken (waterkoker) of een pit va je inductieplaat te gebruiken of de frituur aan te zetten (maar niet alles tegelijk natuurlijk)
Maar hoe sluit je het hele huis aan... Of heb je alles op 1 stekkerdoosMylo1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:18:
Ja, als je geen grote verbruikers aan hebt staan dan verbruik je ergens tussen de 200 en 600 watt (afhankelijk of de koelkast/vriezer aanslaat). Dan is er ook nog wel ruimte om een kop thee te maken (waterkoker) of een pit va je inductieplaat te gebruiken of de frituur aan te zetten (maar niet alles tegelijk natuurlijk)
Nu een beetje provisorisch opgelost, als je het volgens het boekje wilt doen dan vervang je de hoofdschakelaar in de meterkast door b.v. Een hager HIM 404 omschakelaar waarmee je in de normale stand voedt uit het lichtnet en dan via de UIT stand omschakelt naar voeding uit de Kia. Om die dan netjes aan te sluiten gebruik je een CEE wcd (mannetje) en een verloopkabel van een normale stekker naar CEE. Wel er even aan denken de automaat van de zonnepanelen uit te zetten, denk niet dat de kia hier heel gelukkig van wordt.
Met dank aan @Hape4 zojuist even kunnen testen of V2L ook geschikt is voor de 58kwh modellen.
En ik heb goed nieuws; het werkt gewoon en ook exact hetzelfde als op de andere modellen; adapter er insteken en gaan.
Ben ik zelf wel vrij blij mee, is toch een functionaliteit waar ik niet meer op had gerekend!
Nu nog ergens voor een mooi prijsje zo'n adapter op de kop zien te tikken!
En ik heb goed nieuws; het werkt gewoon en ook exact hetzelfde als op de andere modellen; adapter er insteken en gaan.
Ben ik zelf wel vrij blij mee, is toch een functionaliteit waar ik niet meer op had gerekend!
[ Voor 11% gewijzigd door Martinblokhuis op 20-02-2022 17:47 ]
Dan ben ik wel benieuwd waarom de 58 kwh geen stekker in de achterbank heeft. Of is dit dan een 'ander' functie? Of alleen bestemd voor Plus en hoger?Martinblokhuis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:46:
Met dank aan @Hape4 zojuist even kunnen testen of V2L ook geschikt is voor de 58kwh modellen.
Nice! Zat ook aan te denken om die te kopen. Werkt het ook automatisch met 2 verschillende telefoons? Dat je bijvoorbeeld kan kiezen welke moet verbinden, of moet je dan opnieuw pairen? Kan hier niet zo snel antwoord op vinden, maar mogelijk heb jij het geprobeerd?MBronkhorst schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:48:
Heb ik niet geprobeerd, mocht ik komende week tijd hebben (vrouw kan elk moment bevallen) dan zal ik wel even testen.Ankabout schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:12:
[...]
Nice! Zat ook aan te denken om die te kopen. Werkt het ook automatisch met 2 verschillende telefoons? Dat je bijvoorbeeld kan kiezen welke moet verbinden, of moet je dan opnieuw pairen? Kan hier niet zo snel antwoord op vinden, maar mogelijk heb jij het geprobeerd?
---
[ Voor 100% gewijzigd door henrov op 21-02-2022 06:41 ]
Zie het als: Ergens moeten de kosten bespaard worden, de basis heeft ook geen 21" wielen of schuif/kanteldak.Tolga07 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:55:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd waarom de 58 kwh geen stekker in de achterbank heeft. Of is dit dan een 'ander' functie? Of alleen bestemd voor Plus en hoger?
Ik kan niet meer data vernieuwen in de Kia Connect app sinds gisteren, meer mensen last van?
Daarvoor is de RSPA-functie handig; auto 2m naar voren laten rijden, instappen en wegwezen.Hoppo198 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:08:
[Afbeelding]
Ze moeten toch die vakken eens groter maken, hier wil je er geen 3 van naast elkaar haha.
Dan moet je auto dat wel kunnenYor42day schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Daarvoor is de RSPA-functie handig; auto 2m naar voren laten rijden, instappen en wegwezen.
Ik kan al een paar dagen mijn locatie niet vernieuwen. Dat werk bij mij alleen nog maar als ik rijd of de auto net uitgeschakeld heb, dan blijft de locatie gecached.ruudje1983 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:38:
Ik kan niet meer data vernieuwen in de Kia Connect app sinds gisteren, meer mensen last van?
Wellicht helpt het gedwongen volledig sluiten van de app?plips schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:03:
[...]
Ik kan al een paar dagen mijn locatie niet vernieuwen. Dat werk bij mij alleen nog maar als ik rijd of de auto net uitgeschakeld heb, dan blijft de locatie gecached.
Goed om 'm meer in de kleur groen te zien!Hoppo198 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:08:
[Afbeelding]
Ze moeten toch die vakken eens groter maken, hier wil je er geen 3 van naast elkaar haha.
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Nog twee weken.........Tosemime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:33:
[...]
Goed om 'm meer in de kleur groen te zien!ik heb ook een groene in bestelling staan, maar heb 'm nog niet in het echt kunnen zien
Makkelijk voor jou, maar de auto's ernaast moeten wel hun deuren open maken en komen dan misschien met de deur tegen jouw auto aan.Yor42day schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Daarvoor is de RSPA-functie handig; auto 2m naar voren laten rijden, instappen en wegwezen.
Precies dit.De Ideale Man schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:43:
[...]
Makkelijk voor jou, maar de auto's ernaast moeten wel hun deuren open maken en komen dan misschien met de deur tegen jouw auto aan.
Als ik zie dat ik alleen weg kan door die functie te gebruiken kan een ander dus niet weg zonder mijn auto te raken.
Oftewel een ander plekje zoeken.
Even een vraagje heeft iemand last van rammelende achtergordels. Stop ze tussen de achterrugleuning, maar dat helpt ook maar kort.
Nee het is een melding dat de auto niet reageert. Kia servers reageren prima. Een verversing van de overige info uit de auto werkt prima. Alleen de locatie niet.KingOfNorway schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Wellicht helpt het gedwongen volledig sluiten van de app?
Sommige mensen kopen van die autogordel hoesjes om dat op te lossen.Electrocar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Even een vraagje heeft iemand last van rammelende achtergordels. Stop ze tussen de achterrugleuning, maar dat helpt ook maar kort.
Ziets als:

https://www.amazon.nl/Aut...+kapje%2Caps%2C93&sr=8-14
Zojuist aan de snellader gehangen.. Start met 45%SOC.. eerst met 70kw laden, je hoort dan een soort gezoem in de auto.. die stopte na ongeveer 5 minuten en toen sprong de snelheid naar 135kw (175kw laadplek) denk dat toen het verwarmen van de batterij gebeurd was..
:strip_exif()/f/image/xMzW7aNfh9hNfwlMeAzMKjIK.jpg?f=fotoalbum_large)
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Het zou toch bizar zijn dat je een probleem aan de nieuwe auto zelf moet oplossen.Franciesco schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Sommige mensen kopen van die autogordel hoesjes om dat op te lossen.
Ziets als:
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Aut...+kapje%2Caps%2C93&sr=8-14
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ja heb ik soms ook maar als ik de gordel dan weer even netjes hang is het over.Electrocar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Hup, naar de dealer dan. Niet je vraag neerleggen in een forum, ik zou er niet op rekenen dat je dealer hier meeleest.HansAuutB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Het zou toch bizar zijn dat je een probleem aan de nieuwe auto zelf moet oplossen.
@HansAuutB Het "probleem" is dat de gordel niet altijd goed terug gehangen wordt waardoor deze tegen hard kunststof oid kan gaan rammelen. Tenminste: zo heb ik het begrepen (heb zelf nog geen EV6). Zie ook de post van @Freezhost
Overigens kun je dit probleem bij vrijwel iedere auto hebben (ken het ook wel van mijn eigen auto's).
Overigens kun je dit probleem bij vrijwel iedere auto hebben (ken het ook wel van mijn eigen auto's).
Of je accu warm is of niet, kan je zien aan het accu symbooltje links onderin tijdens het laden. Als daar een sneeuwvlokje in te zien is, dan is de accu nog koud.Yilar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:43:
Zojuist aan de snellader gehangen.. Start met 45%SOC.. eerst met 70kw laden, je hoort dan een soort gezoem in de auto.. die stopte na ongeveer 5 minuten en toen sprong de snelheid naar 135kw (175kw laadplek) denk dat toen het verwarmen van de batterij gebeurd was..
[Afbeelding]
Vlokje was te zien bij de start.. Wat op zich ook apart was gezien het lange rijden door de storm daarvoor met veel remmen en optrekken.. Maar goed, zodra de opwarm fix uitgerold wordt, zou dit dus prima moeten werken icm snelladen..KingOfNorway schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:46:
[...]
Of je accu warm is of niet, kan je zien aan het accu symbooltje links onderin tijdens het laden. Als daar een sneeuwvlokje in te zien is, dan is de accu nog koud.
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Auto komt met dit weer niet op temperatuurYilar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Vlokje was te zien bij de start.. Wat op zich ook apart was gezien het lange rijden door de storm daarvoor met veel remmen en optrekken.. Maar goed, zodra de opwarm fix uitgerold wordt, zou dit dus prima moeten werken icm snelladen..
Zie mijn eerdere posts hierover met o.a. wat filmpjes en algemene richtlijnen.
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, zeker met het zonnetje erbijTosemime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:33:
[...]
Goed om 'm meer in de kleur groen te zien!ik heb ook een groene in bestelling staan, maar heb 'm nog niet in het echt kunnen zien
:strip_exif()/f/image/bkl1vK3Ds08LNaqNYx1QbKlo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Sr7zq5qtmcOOoGGF3X1QC47.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5Qr7KApZmfNeCPncn0CAR8E.jpg?f=fotoalbum_large)
Theflying
Thanks!Theflying schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, zeker met het zonnetje erbij![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het zonlicht ziet ie er zeker mooi uit!
Hadden jullie deze al gezien? EV 6 terugroepactie in de UK.
YouTube: New recalls for Kia EV6
YouTube: New recalls for Kia EV6
Net even geprobeerd, aawireless/Android Auto werkt alleen met Android 9 of hoger, mobiel van mijn vrouw is Android 8, dus kan het switchen niet testen helaas.MBronkhorst schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Heb ik niet geprobeerd, mocht ik komende week tijd hebben (vrouw kan elk moment bevallen) dan zal ik wel even testen.
[ Voor 7% gewijzigd door MBronkhorst op 21-02-2022 21:38 ]
Ja heb het zelfdeElectrocar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Zie ik nu op de 2e foto een aantal krasjes?Theflying schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, zeker met het zonnetje erbij![]()
[Afbeelding]

Lijkt me reflectie?R20141016 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 06:46:
[...]
Zie ik nu op de 2e foto een aantal krasjes?Of ligt het aan de telefoon waarmee de foto is gemaakt?
Dat lijkt me duidelijk reflectie, aangezien de lijnen de belijning van de auto volgen.R20141016 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 06:46:
[...]
Zie ik nu op de 2e foto een aantal krasjes?Of ligt het aan de telefoon waarmee de foto is gemaakt?
Zelf had ik ook heel graag een groene gewild, schitterende kleur!
Snap nog steeds niet waarom ze dit niet op de GT-Line leveren...
Ik moet wel bekennen dat het zwart in het zonlicht ook schitterend is, boven verwachting.
Maar goed dat smaken verschillen, anders had iedereen dezelfde auto.Loei123 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:08:
[...]
Dat lijkt me duidelijk reflectie, aangezien de lijnen de belijning van de auto volgen.
Zelf had ik ook heel graag een groene gewild, schitterende kleur!
Snap nog steeds niet waarom ze dit niet op de GT-Line leveren...
Ik moet wel bekennen dat het zwart in het zonlicht ook schitterend is, boven verwachting.
De uitvoering maakt ook nog verschil. Zag pas een Plus in het zwart en die vond ik echt lelijk. De GT Line in zwart is dan wel weer goed te doen.
Groen vind ik zelf soms wel mooi uitzien maar denk dat ik daar na een jaar wel moe aan zou zijn.
Zeker waar!Phusebox schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:24:
[...]
Maar goed dat smaken verschillen, anders had iedereen dezelfde auto.
De uitvoering maakt ook nog verschil. Zag pas een Plus in het zwart en die vond ik echt lelijk. De GT Line in zwart is dan wel weer goed te doen.
Groen vind ik zelf soms wel mooi uitzien maar denk dat ik daar na een jaar wel moe aan zou zijn.
Of groen na een jaar verveeld weet ik niet, heb zelf nog nooit een auto in een echt uitgesproken kleur gehad.
Nadeel van zwart is dat je er echt alles op ziet.
Ik ga hier de vraag nog eens stellen; en ik hoop even op meerdere reacties voor een eerlijk beeld. Ik heb in mijn EV6 als de heat aan staat een brom. Deze wordt ineens hard hoorbaar bij exact 29 km/u. Tot een snelheid van 60 is het ook echt wel storend (in zo'n stille auto). Daarna hoor je het eigenlijk niet meer door andere geluiden.
Je hoort het niet als de A/C aan staat. Enkel als de heat aan staat (dus meestal ook met auto climate).
Ik heb in dit forum al iemand gelezen waarvan de dealer koelvloeistof heeft bij gevuld, dat is bij mij ook gedaan maar werkt natuurlijk niet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik wil het aankaarten via de leasemaatschappij bij de importeur (toen met de inverter ook gedaan); alleen wellicht hoort het wel zo (al vind ik dat niet acceptabel). Dealer neemt het niet echt serieus, waarschijnlijk omdat ze het gewoon te druk hebben voor dit soort vage(re) klachten.
Je hoort het niet als de A/C aan staat. Enkel als de heat aan staat (dus meestal ook met auto climate).
Ik heb in dit forum al iemand gelezen waarvan de dealer koelvloeistof heeft bij gevuld, dat is bij mij ook gedaan maar werkt natuurlijk niet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik wil het aankaarten via de leasemaatschappij bij de importeur (toen met de inverter ook gedaan); alleen wellicht hoort het wel zo (al vind ik dat niet acceptabel). Dealer neemt het niet echt serieus, waarschijnlijk omdat ze het gewoon te druk hebben voor dit soort vage(re) klachten.
Verwijderd
Gevalletje pics or it didn't happen here. Om je hele huis te voeden moet je de meterkast ontkoppelen van het stroomnet en dan nog andere aanpassingen verrichten om je EV6 aan te sluiten op de meterkast. Dat is niet even wat je zo voor elkaar knutselt.Mylo1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:01:
If it's true; De buurman lachte jou voorlopig weer uit toen het stroom er op zat, en jij niet omdat je de meterkast weer moest ombouwen van je EV6 naar het stroomnet?
Daar ben ik het niet mee eens. Ben zelf ooit begonnen als elektrotechnicus en dat is zeker doenbaar op de manier dat hij in een latere post beschrijft. Het net ontkoppelen is simpel genoeg en idd als je zonnepanelen hebt die ook afkoppelen. De rest is eigenlijk heel simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:54:
[...]
Gevalletje pics or it didn't happen here. Om je hele huis te voeden moet je de meterkast ontkoppelen van het stroomnet en dan nog andere aanpassingen verrichten om je EV6 aan te sluiten op de meterkast. Dat is niet even wat je zo voor elkaar knutselt.
If it's true; De buurman lachte jou voorlopig weer uit toen het stroom er op zat, en jij niet omdat je de meterkast weer moest ombouwen van je EV6 naar het stroomnet?
Ik vermoed dat het technisch wel mogelijk is om de hoofdschakelaar af te schakelen, en dan een male/male kabel in een wandcontactdoos te steken. Dan zal alles op die fase "gewoon" werken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:54:
[...]
Gevalletje pics or it didn't happen here. Om je hele huis te voeden moet je de meterkast ontkoppelen van het stroomnet en dan nog andere aanpassingen verrichten om je EV6 aan te sluiten op de meterkast. Dat is niet even wat je zo voor elkaar knutselt.
Of het verstandig is...
Inderdaad, bij 3 fasen is het wel een beetje moeilijker maar installaties op 1 fase zijn een "eitje"Wild Chocolate schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:11:
[...]
Ik vermoed dat het technisch wel mogelijk is om de hoofdschakelaar af te schakelen, en dan een male/male kabel in een wandcontactdoos te steken. Dan zal alles op die fase "gewoon" werken.
Of het verstandig is...
Nextmove heeft het al een keer gedaan met de Ioniq5. Beetje hobbyist/tweaker kan dit zelf ook in elkaar knutselen 
YouTube: IONIQ 5 versorgt Haus mit Strom! (Bidirektionales Laden, Vehicle to ...
YouTube: IONIQ 5 versorgt Haus mit Strom! (Bidirektionales Laden, Vehicle to ...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Yep, hier zelfde probleem. Lijkt een ventilatortje dat aanloopt. Heb er een filmpje van gemaakt en naar dealer de Beer gestuurd. Ze kenden het issue niet maar zouden navraag doen bij Kia wat het kon zijn. Nog geen uitsluitsel/reactie.BartHNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:49:
Ik ga hier de vraag nog eens stellen; en ik hoop even op meerdere reacties voor een eerlijk beeld. Ik heb in mijn EV6 als de heat aan staat een brom. Deze wordt ineens hard hoorbaar bij exact 29 km/u. Tot een snelheid van 60 is het ook echt wel storend (in zo'n stille auto). Daarna hoor je het eigenlijk niet meer door andere geluiden.
De boel een keer resetten met paperclip ??ruudje1983 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:46:
Mijn hele Kia Connect is verziekt, geen connectie meer. Iemand een tip of zoals de auto aangeeft de dealer inschakelen? Wellicht de paperclip actie nog te proberen?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welabel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Yep, hier zelfde probleem. Lijkt een ventilatortje dat aanloopt. Heb er een filmpje van gemaakt en naar dealer de Beer gestuurd. Ze kenden het issue niet maar zouden navraag doen bij Kia wat het kon zijn. Nog geen uitsluitsel/reactie.
Ja precies dit! Super goed gefilmd, ik kreeg het er niet goed op met ruis en dergelijke. Ik ga deze doorsturen naar de dealer en daarna met de leasemaatschappij de druk wat opvoeren.
Nog een extra vraag: welke software versie heb jij? Dus navigatie/multimedia versie (210715 - 2111xx - 211214 of inmiddels al 220214)? Ik zit op die laatste, bij 211214 had ik het ook, maar ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door BartHNL op 22-02-2022 10:28 ]
Werkt doet het weer! Niet een volledige reset nodig gehad gelukkig.frank3523 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:19:
[...]
De boel een keer resetten met paperclip ??
Precies hetzelfde probleem hier! De auto is al tweemaal naar de dealer geweest, maar het probleem is nog niet verholpen. De eerste keer hebben ze enkel de koelvloeistof bijgevuld. Gisteren nogmaals gebeld en ze gaan nu nieuwe kleppen voor de koelvloeistofpomp bestellen. Het probleem wordt ook bij Kia aangemeld. Mocht je dealer navraag willen doen: Kia Huiskes in Oss, hier staat hij aangemeld voor onderhoud.BartHNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:49:
Oke, bedankt voor je reactie. Ik neem het mee. Voor jou dezelfde vraag; op welke multimedia software zit jij?Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:57:
[...]
Precies hetzelfde probleem hier! De auto is al tweemaal naar de dealer geweest, maar het probleem is nog niet verholpen. De eerste keer hebben ze enkel de koelvloeistof bijgevuld. Gisteren nogmaals gebeld en ze gaan nu nieuwe kleppen voor de koelvloeistofpomp bestellen. Het probleem wordt ook bij Kia aangemeld. Mocht je dealer navraag willen doen: Kia Huiskes in Oss, hier staat hij aangemeld voor onderhoud.
Ik vraag dit, omdat ik nagenoeg zeker weet dat het met 210715 niet was. Echter vind ik dat erg onlogisch, en kan het toeval zijn.
Zojuist bevestiging ontvangen van mijn bestelling, verwachte leverdatum week 39

Firmware versie bedoel je? Specifiek multimedia versie zie ik niet staan in het menuBartHNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Oke, bedankt voor je reactie. Ik neem het mee. Voor jou dezelfde vraag; op welke multimedia software zit jij?
Ik vraag dit, omdat ik nagenoeg zeker weet dat het met 210715 niet was. Echter vind ik dat erg onlogisch, en kan het toeval zijn.
Ja precies. Dus niet de dealer updates, maar de updates die je zelf via USB kunt doen. Firmware versie nummer als je deze bekijkt in de auto.Leezer14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Firmware versie bedoel je? Specifiek multimedia versie zie ik niet staan in het menu
CV_E.EUR.04.210719.MICOMBartHNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Ja precies. Dus niet de dealer updates, maar de updates die je zelf via USB kunt doen. Firmware versie nummer als je deze bekijkt in de auto.
Perfect, de oudste versie dus! Daar ligt het dus niet aan, dat is uitgesloten. Bedankt!
Dit is iets wat de dealer dus niet meeneemt in de updates?BartHNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Perfect, de oudste versie dus! Daar ligt het dus niet aan, dat is uitgesloten. Bedankt!
Heb al heel veel auto's gehad, allerlei merken en modellen maar nog nooit last van gehad.Ik let er goed op de de gordel goed hangt maar bij een hobbelige weg of een snel genomen bocht schuift de gordel naar de kant en rammelt hij tegen het plastic. Nu maar vastgemaakt in de gesp.Franciesco schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:13:
@HansAuutB Het "probleem" is dat de gordel niet altijd goed terug gehangen wordt waardoor deze tegen hard kunststof oid kan gaan rammelen. Tenminste: zo heb ik het begrepen (heb zelf nog geen EV6). Zie ook de post van @Freezhost
Ik heb sinds 15 oktober een EV 6. Kwam er een paar weken geleden achter dat snelladen niet goed gaat. Hij blijft hangen bij 45 kW. Bij Fastned doet ie het helemaal niet (stekker omhoog houden zegt Fastned, maar dat helpt niet). Bij Ionity best goed, maar ben nooit verder gekomen dan 70 kW. Batterijen moeten warm worden, begrijp ik. Bij Shell valt ie steeds uit (voertuig verbreekt de verbinding). Bij Tesla (pilot Tilburg) begint ie met 40 kW maar valt ie ook uit na enkele minuten. Dealer in Den Bosch (Content, nou ...) weet er geen raad mee. Hebben ook niet serieus gekeken, volgens mij. Dealer Louwman in Breda gebeld, heeft via internet gezocht naar oplossingen, maar weet ook niet hoe hij het zou kunnen aanpakken. Volgende week op wintersport. Wordt dus iets langer wachten bij het laden. Balen natuurlijk. Hoop dat KIA met oplossing komt.
Ik ben aan het shoppen voor een kofferbak hoes / guard zodat de hond ook mee kan in de EV6. Vind die van Kia zelf wel heel erg aan de prijs.
Helaas hebben de bekende merken die op maat maken voor bepaalde auto's nog niets beschikbaar voor de EV6. Ik ga maar gewoon een universele bestellen en kijken hoe het past.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een handige opberkbox/tas voor de laadkabel. Als die in de kofferbak gaat ben ik bang dat de hond er binnen no time meerdere kabels van weet te maken. Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een opbergtas te vinden die op de achterbank 'hangt' aan de hoofdsteun van de acherbank, maar zoiets lijkt niet te bestaan. ( of ik kan niet zoeken )
Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken voor een knappe opberg mogelijkheid voor de laadkabel in de auto?
Helaas hebben de bekende merken die op maat maken voor bepaalde auto's nog niets beschikbaar voor de EV6. Ik ga maar gewoon een universele bestellen en kijken hoe het past.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een handige opberkbox/tas voor de laadkabel. Als die in de kofferbak gaat ben ik bang dat de hond er binnen no time meerdere kabels van weet te maken. Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een opbergtas te vinden die op de achterbank 'hangt' aan de hoofdsteun van de acherbank, maar zoiets lijkt niet te bestaan. ( of ik kan niet zoeken )
Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken voor een knappe opberg mogelijkheid voor de laadkabel in de auto?
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic