Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:15
Bula schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:51:
Heb met veel plezier heel veel in dit forum gelezen, en sinds vorige week staat er een mooi witte AWD op de oprit:-)
Helaas slecht maar een maand, want heb de EV6 gehuurd om een ritje naar de alpen mee te maken.
Mijn eigen auto, een E-Golf , is hier minder geschikt voor, dus vandaar deze oplossing.

Nooit aan de sneeuwkettingen gedacht, en in inmiddels duidelijk dat dit een dure grap gaat worden ;-)

In het kader van niet geschoten is altijd mis.....

Is er iemand op het forum waar ik kettingen van kan lenen? evt. tegen een kleine vergoeding ;-)
Een EV huren om op vakantie te gaan. Die is nieuw. :)
Succes met de sneeuwkettingen regelen! (Ik heb er geen, de EV6 ook nog niet, die staat als het goed is op de boot).

• BelgNL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Heb met veel plezier heel veel in dit forum gelezen, en sinds vorige week staat er een mooi witte AWD op de oprit:-)
Helaas slecht maar een maand, want heb de EV6 gehuurd om een ritje naar de alpen mee te maken.
Mijn eigen auto, een E-Golf , is hier minder geschikt voor, dus vandaar deze oplossing.

Nooit aan de sneeuwkettingen gedacht, en in inmiddels duidelijk dat dit een dure grap gaat worden ;-)

Is er iemand op het forum waar ik kettingen van kan lenen? evt. tegen een kleine vergoeding ;-)
Dit lijkt mij best wel een goed plan, uitlenen/verhuren/huren van sneeuwkettingen. Voor die weinige keren dat je deze nodig hebt... Maar mijn EV6 staat ook momenteel op een boot...

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
jefjef schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:38:
Het is nu 11graden buiten en de auto staat op de oplader en is vol. Ik heb sinds het begin (dec 2021) in de app en in de auto de range niet meer hoger gezien dan 278/280km! Moet zeggen dat valt me echt zwaar tegen. Ik heb de 58kw. Iemand meer niet hoger dan 300km?
Ik haal 320 bij 100%. Ook 58kwh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik heb een setje Köning loopvlak sneeuwkettingen liggen voor een Plus met 19" velgen. Ophaallocatie Zeist. Feel free om een DM te sturen :)

[ Voor 24% gewijzigd door r0el op 17-02-2022 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
Weer een award:

KIA EV6 ELEKTRISCHE AUTO VAN HET JAAR 2022 https://www.autoweek.nl/a...e-auto-van-het-jaar-2022/

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
king_dude schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:45:
[...]

die 320 praktische kilometers haal ik ook net.
bij 77,4kw / AWD >:)

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
[...]

Vanochtend 294km bij 100%, 77kwh :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
Loei123 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:15:
[...]

Ah zo, en HVAC is dan een fancy naam voor het climate control systeem gok ik? :9

En met dat systeem uit zorgt de auto dus alsnog voor voldoende vocht en "frisse lucht" in de auto?
Heating, ventilation, and air conditioning (HVAC)
Inderdaad, hij staat uit maar zorgt als het nodig is zelf voor temp, frisse lucht etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
damianvd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Vanochtend 294km bij 100%, 77kwh :P
Gisterochtend 420 km bij 100% 77 kWh, Plus RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 22:49
r0el schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Ik heb een setje Köning sneeuwkettingen liggen voor een Plus met 19" velgen. Ophaallocatie Zeist. Feel free om een DM te sturen :)
Ik heb Picoya sneeuwkettingen 235/55/19 met 7 mm ketting, omdat er achter niet al te veel ruimte is om het wiel. Niet hoeven te gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:14

PB-powell

Mr. Laziness

henrov schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Ook daar wordt hard aan gewerkt, die storm frequentie gaat echt wel omhoog.

Wat (hebben we nu vastgesteld) heel goed is voor de actieradius van iedereen ten westen van Apeldoorn.
Jammer als je vanuit Apeldoorn precies naar het westen moet :+ helemaal nu omdat ik vanaf de A1 de A28 richting Utrecht niet op kan :( zoals in het carnavalslied 'Bij Hoevelaken linksaf' kan nu dus niet vanuit Apeldoorn
Maar ik merkte vanmorgen wel dat mijn verbruik aanzienlijk hoger was dan normaal. Ik zat rond de 21.5kWh/100km waar ik normaal rond de 19.5 zit. Vanmiddag kijken of het verbruik dan lager ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 17-02-2022 14:03 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Yilar
JPoers83 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:27:
[...]

die 320 praktische kilometers haal ik ook net.
bij 77,4kw / AWD >:)
Bij mij 426KM bij 90% eergisteren.. Ik kom ook rond de 6km/kWh uit.. 77KW GT-line RWD

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

• king_dude
  • Niet online
Die 320km is de weergave op 100%, niet de werkelijke afstand hè. JefJef vroeg naar theoretische afstand!

Is er een lijst met afkortingen zoals HVAC enz enz, en kan deze worden toegevoegd aan begin post?

Airco en verwarming uit geeft 12% extra range. Profiteren we in voor/najaar van!

Mijn wens is dat ik zoekopdracht van laadpaal het aantal kw kan selecteren (bijv alleen 150kw en groter), en dat over de hele database. Nu is het iedere keer lastig zoeken in de auto, maar ook losse appjes

• king_dude
  • Niet online
Per abuis

[ Voor 97% gewijzigd door king_dude op 17-02-2022 15:10 ]

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:53
@king_dude Je kan in de auto sowieso filteren op aansluiting dus als je dan kiest voor CCS zit je minimaal op 50kw laders, volgens mij kun je zelfs filteren op snelheid maar dat weet ik even niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:40
Freezhost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:26:
@king_dude Je kan in de auto sowieso filteren op aansluiting dus als je dan kiest voor CCS zit je minimaal op 50kw laders, volgens mij kun je zelfs filteren op snelheid maar dat weet ik even niet zeker.
Als je op HPC filtert zie je meende ik enkel DC laders die minimaal 100kW aankunnen :)

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
In het kader van de voorbereiding op mijn leven met de poor man's EV6 ;) (Air) zonder fancy luxe opties zoals V2L stuitte ik op deze interessante thread in een IONIQ 5 forum:

https://www.ioniqforum.co...r-secrets-not-many.39857/

Zo te zien is zo'n V2L connector vrij gemakkelijk zelf na te maken. Maar het begint ermee dat de benodigde omvormer in de Air wel aanwezig is. Waren er hier niet wat mensen die dat nog eens gingen proberen? Ik kan het zo snel niet meer vinden.

• Dartlink
@king_dude welke afkortingen mis je bijvoorbeeld? Want zoveel afkortingen specifiek voor de EV6 zijn er eigenlijk niet m.i.

• KingOfNorway
Dartlink schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:30:
@king_dude welke afkortingen mis je bijvoorbeeld? Want zoveel afkortingen specifiek voor de EV6 zijn er eigenlijk niet m.i.
Misschien:

HVAC: Heating Ventilation and Cooling
SCC: Smart Cruise Control
SOC: State of Charge

Veel verder kom ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
marcel3 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:30:
In het kader van de voorbereiding op mijn leven met de poor man's EV6 ;) (Air) zonder fancy luxe opties zoals V2L stuitte ik op deze interessante thread in een IONIQ 5 forum:

Zo te zien is zo'n V2L connector vrij gemakkelijk zelf na te maken. Maar het begint ermee dat de benodigde omvormer in de Air wel aanwezig is. Waren er hier niet wat mensen die dat nog eens gingen proberen? Ik kan het zo snel niet meer vinden.
Hmm dat is inderdaad wel interessant! Volgens mij is de 58kWh inderdaad wel geschikt hiervoor qua hardware want ik zie het namelijk in het infotainment systeem ook gewoon terugkomen. Ik had ook voorbij zien komen dat je de adapter los zou kunnen gaan aanschaffen in de toekomst, dus dan moet je de benodigde hardware wel al in je auto hebben zitten.
KingOfNorway schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Misschien:

HVAC: Heating Ventilation and Cooling
SCC: Smart Cruise Control
SOC: State of Charge

Veel verder kom ik ook niet.
Staan er heel erg veel in de KIA EV6 Prijslijst (FCA, MCB, LFA, LKAS, NSCC-C, HBA, DAW, BCA, RCCA en ga zo maar door)

[ Voor 16% gewijzigd door BDelamontagne op 17-02-2022 15:49 ]

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:56
Loei123 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Wat ik zelf wel een handige functie vond is dat in bepaalde vensters hij rechts onderin het scherm constant de dichtstbijzijnde laadpaal laat zien en hoe ver deze is.

Zodoende zou je eigenlijk nooit in problemen kunnen komen.
Dat is inderdaad handig en het geeft ook aan of er aan de laadpaal een stekker vrij is of helemaal in gebruik.

Hetzelfde zoals in Kia Charge app wordt een laadpaal/stekker als beschikbaar/vrij aangegeven ondanks dat er een auto (nog steeds aan de stekker) klaar is met laden (groen licht).
Gisteravond had ik dit jammer genoeg ervaren. Volgens de auto was er een stekker vrij. Een "laadplakker" had zijn/haar Enyaq niet snel genoeg de auto weggehaald/losgekoppeld ;) zelfs vanmorgen rond 6:30 ook niet.

De EV Charging app (New motion) of Chargemap geeft een laadpaal/stekker als vrij aan wanneer er geen auto aan de stekker zit.
Altijd dubbel checken dus.

• KingOfNorway
BDelamontagne schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Hmm dat is inderdaad wel interessant! Volgens mij is de 58kWh inderdaad wel geschikt hiervoor qua hardware want ik zie het namelijk in het infotainment systeem ook gewoon terugkomen. Ik had ook voorbij zien komen dat je de adapter los zou kunnen gaan aanschaffen in de toekomst, dus dan moet je de benodigde hardware wel al in je auto hebben zitten.

[...]

Staan er heel erg veel in de KIA EV6 Prijslijst (FCA, MCB, LFA, LKAS, NSCC-C, HBA, DAW, BCA, RCCA en ga zo maar door)
Je kan ook even Googlen ipv iermand anders aan het werk te zetten...

• marcel3
[...]

Als hij al na te leveren is zal hij niet goedkoop zijn, zie bv:

https://hyundaizubehoer.d...2l-connector-ioniq-5.html

Dat maakt het des te interessanter om zelf wat de knutselen, het moet ook wel een beetje Tweakers blijven hier toch?

[ Voor 8% gewijzigd door marcel3 op 17-02-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
[...]

Net geladen tot 93 % geeft aan dat ik 354 Km kan gaan afleggen, is een 58 kw model.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:37
[...]

[...]

Had de 58 kwh een stopcontact in de achterbank?

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Tolga07 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Nee, dat heeft hij niet

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-10 15:22
N.a.v. eerder beschreven last van trillingen bij snelheden > 110 km/h bij onze twee Plussen RWD, vandaag contact gehad met de dealer. Dealer gaf aan dat dit bekend is bij hun en ook de importeur. Zit in een badge Nexen banden. Bij 80% uit deze badge gaat het goed en bij 20% ontstaan er dus trillingen bij genoemde snelheden. De oplossing: 1000 km rijden, vaak is het probleem dan opgelost. Zoniet dan moeten de banden vervangen worden. Komt goed verwachten we met deze dealer.

• Waterman53
Vandaag geprobeerd AndroidAuto werkend te krijgen met mijn Samsung S21. Krijg wel AndroidAuto logo rechts op het scherm dashbord, maar linker gedeelte blijft zwart en de apps van de telefoon worden niet geladen. Met mijn oude Samsung S8 met zelfde usb-kabel lukt het wel. Zit dus kennelijk in de S21. Meer die hier mee zitten??

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrXGdZ6N91JYQopQXwBzwmpkyJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWHw1YmwJAPPtPvGL2gfaFZp.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk 100% vol en dan toch maar een bereik van 279km. Ergens mis ik dus 30 tot 70km

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:34
jefjef schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:37:
[Afbeelding]

Kijk 100% vol en dan toch maar een bereik van 279km. Ergens mis ik dus 30 tot 70km
Gezien je verbruik lijkt er niks mis te zijn.

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
Waterman53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:26:
Vandaag geprobeerd AndroidAuto werkend te krijgen met mijn Samsung S21. Krijg wel AndroidAuto logo rechts op het scherm dashbord, maar linker gedeelte blijft zwart en de apps van de telefoon worden niet geladen. Met mijn oude Samsung S8 met zelfde usb-kabel lukt het wel. Zit dus kennelijk in de S21. Meer die hier mee zitten??
Heb je al gekeken onder de android auto developer mode naar de resolutie? Misschien dat je het daarmee kan beïnvloeden.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39
Waterman53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:22:
N.a.v. eerder beschreven last van trillingen bij snelheden > 110 km/h bij onze twee Plussen RWD, vandaag contact gehad met de dealer. Dealer gaf aan dat dit bekend is bij hun en ook de importeur. Zit in een badge Nexen banden.
Met een motor (zo’n ding op 2 wielen) heb ik eerder last gehad van trillingen bij een bepaalde snelheid met 1 merk en type band. Meer mensen bleken ditzelfde te hebben en daar werd het cuppen genoemd. Omdat een motor band een ronde vorm heeft voor het contactvlak kwam daar bij bepaalde snelheid een bobbel net naast het midden van het wiel. Daar begon het stuur van te schudden, maar de bobbel was ook zichtbaar op het wiel. Ben wel benieuwd hoe dit met een autoband ontstaat. Die heeft een vlak oppervlak en vervormt nauwelijks op het loopvlak tijdens rijden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
xxander968 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Met een motor (zo’n ding op 2 wielen) heb ik eerder last gehad van trillingen bij een bepaalde snelheid met 1 merk en type band. Meer mensen bleken ditzelfde te hebben en daar werd het cuppen genoemd. Omdat een motor band een ronde vorm heeft voor het contactvlak kwam daar bij bepaalde snelheid een bobbel net naast het midden van het wiel. Daar begon het stuur van te schudden, maar de bobbel was ook zichtbaar op het wiel. Ben wel benieuwd hoe dit met een autoband ontstaat. Die heeft een vlak oppervlak en vervormt nauwelijks op het loopvlak tijdens rijden lijkt me.
Slippende banden tijdens wegrijden. Handrem bochtje. Of laten uitbreken kan allemaal cuppen veroorzaken bij een autoband :)

• BelgNL
JanKoen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Ik heb Picoya sneeuwkettingen 235/55/19 met 7 mm ketting, omdat er achter niet al te veel ruimte is om het wiel. Niet hoeven te gebruiken. :)
@JanKoen Zijn het de IDEAL7-18 sneeuwkettingen? Heb je deze (thuis) al eens geprobeerd? Lukt het goed om deze erop te leggen? Ik ben ook aan het kijken naar sneeuwkettingen en deze lijken mij wel heel voordelig.

• king_dude
  • Niet online
Dartlink schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:30:
De afkortingen voor de systemen zoals HVAC. Hier en ook elders zijn dit ‘vaktermen’, maar er is geen centrale plek waar de verklaringen staan
@Dartlink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10:15
jefjef schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:37:
[Afbeelding]

Het aantal kilometers klopt exact bij dat verbruik. Als je bijvoorbeeld 15kW/100km verbruik dan haalt hij wel 350 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:46
Waterman53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:22:
N.a.v. eerder beschreven last van trillingen bij snelheden > 110 km/h bij onze twee Plussen RWD, vandaag contact gehad met de dealer. Dealer gaf aan dat dit bekend is bij hun en ook de importeur. Zit in een badge Nexen banden. Bij 80% uit deze badge gaat het goed en bij 20% ontstaan er dus trillingen bij genoemde snelheden. De oplossing: 1000 km rijden, vaak is het probleem dan opgelost. Zoniet dan moeten de banden vervangen worden. Komt goed verwachten we met deze dealer.
Dat de Nexen banden de oorzaak zouden kunnen zijn is natuurlijk niet onmogelijk, maar het opvallende is wel dat bij de IONIQ 5 de trillingen vaak gewijd worden aan de Michel Primacy banden… En soms ook nog blijven bestaan na wissel met een heel ander merk/type.
Oftewel: ik denk dat er meerdere oorzaken zijn en dat het per auto verschilt wat wel/niet de oplossing is.

• JanKoen
BelgNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:29:
[...]

@JanKoen Zijn het de IDEAL7-18 sneeuwkettingen? Heb je deze (thuis) al eens geprobeerd? Lukt het goed om deze erop te leggen? Ik ben ook aan het kijken naar sneeuwkettingen en deze lijken mij wel heel voordelig.
Omdat ik de laatste 25 jaar wintersport nooit kettingen nodig heb gehad, ben ik voor een goedkope set gegaan.
Ik heb het omleggen nog niet geprobeerd,

• king_dude
  • Niet online
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) gelezen dat de Nexen banden qua opbouw afwijkend zijn tov een reguliere band. Er is een extra geluidsisolerende laag toegepast, en deze schijnt de boosdoener te zijn.

Heb helaas geen link meer, dus waarheidsvinding is niet 100%

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
king_dude schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:37:
[...]

De afkortingen voor de systemen zoals HVAC. Hier en ook elders zijn dit ‘vaktermen’, maar er is geen centrale plek waar de verklaringen staan
@Dartlink
Ik kan eventuele afkortingen wel opnemen in de startpost. Mogen via DM gestuurd worden.

Theflying

• JanKoen
BelgNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krFdQJZo1Q6YPvX4N2ofeXXriiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aM3J67ZamiH4kqfzZUbVMDIi.jpg?f=fotoalbum_large

• Waterman53
alexzel schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Heb je al gekeken onder de android auto developer mode naar de resolutie? Misschien dat je het daarmee kan beïnvloeden.
Ja, al geprobeerd zonder resultaat.

• Franciesco
Crosspost vanuit het IONIQ 5 topic en ook interessant voor de (toekomstige) EV6 rijders:
cooper_s1 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:51:
Voor wat betreft OTA updates, ik had een melding: (Abonnement voor optionele functies vereist)
Nu heeft mijn dealer dat gevraagd aan Hyundai Nederland en ik kreeg aan het eind van de middag dit antwoord:

“De melding “geen update beschikbaar (Abonnement voor optionele functies vereist)” komt omdat er op dit moment nog geen OTA update vrijgegeven is door Hyundai. De verwachting is dat medio mei-juni 2022 de eerste OTA update beschikbaar komt.

Het andere deel van de melding heeft te maken met Bluelink. Het Bluelink abonnement (waar OTA onderdeel van uit maakt) is voor de eerste drie jaar gratis. Daarna is het mogelijk om van deze dienst gebruik te blijven maken middels een abonnementenstructuur. Dit zal medio 2024 gaan spelen. Meer info hierover volgt medio 2023.

De klant kan dus de komende 3 jaar (in zijn geval tot 19-11-2024) gebruik maken van Bluelink en OTA zonder aanvullend abonnement of kosten.”

Wel handig om te weten in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Dartlink schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:38:
[...]

Voor zover bekend is dit enkel voorbereiding op OTA. En nog niet in productie genomen.
Dit dus :)

• BelgNL
Bedankt voor de info. Zou handig zijn om te weten of het omleggen wel degelijk lukt, want heb hier al verschillende keren gelezen dat dit bij deze reguliere sneeuwkettingen niet zo gemakkelijk zou zijn of zelfs niet zou lukken. Is ook de reden dat velen gaan voor loopvlak sneeuwkettingen.

• Franciesco
Idd! En nu dus ook “officieel” bevestigd, ik dacht dat dat nog niet gebeurt was.

• Waterman53
king_dude schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:13:
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) gelezen dat de Nexen banden qua opbouw afwijkend zijn tov een reguliere band. Er is een extra geluidsisolerende laag toegepast, en deze schijnt de boosdoener te zijn.

Heb helaas geen link meer, dus waarheidsvinding is niet 100%
Dan is het nu handig om te weten of alle EV6 rijders die met dit probleem kampen allemaal ook de Nexen banden hebben…..

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:53
Franciesco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Idd! En nu dus ook “officieel” bevestigd, ik dacht dat dat nog niet gebeurt was.
En hopelijk op tijd voor de zomervakantie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 20:30
BelgNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Bedankt voor de info. Zou handig zijn om te weten of het omleggen wel degelijk lukt, want heb hier al verschillende keren gelezen dat dit bij deze reguliere sneeuwkettingen niet zo gemakkelijk zou zijn of zelfs niet zou lukken. Is ook de reden dat velen gaan voor loopvlak sneeuwkettingen.
Ik heb deze https://autosock.nl/products/autosock-high-performance-697 gekocht. Tegenwoordig ook goedgekeurd als alternatief voor sneeuwkettingen.

• Wiliyama
Waterman53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Dan is het nu handig om te weten of alle EV6 rijders die met dit probleem kampen allemaal ook de Nexen banden hebben…..
Daar kun je geen conclusies uit trekken. Want ook Kuhmo heeft de noise réduction tirés en die worden nu blijkbaar als eerste montage toegepast. Meerdere merken leveren ze tegenwoordig. Misschien wordt door de centrifugaal kracht het schuim niet gelijkmatig ingedrukt. Bij bijvoorbeeld 110kmh wordt eerst een bepaald gedeelte ingedrukt, hierdoor onbalans, neemt de snelheid verder toe dan wordt het hele zaakje overal ingedrukt.
Trilling weg. Is maar een idee...
Heeft iemand er ook last van die er banden zonder dat schuim in heeft zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCxGBaYRqBJbfMjGJGKSTXXNMlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVWDZv6pc8gdWv6wH78eIvym.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTTl4SIvSCi1boEtzGjLRWxMwyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8BHStXJq60zlKssxYNASiHKK.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Wiliyama op 17-02-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Ondergetekende heeft als zomerband kumho's en had daarmee ook trilling rond 110kmh, vrij snel daarna winter gekregen en volledig opgelost daarna. Dus ik ga het zien als de zomerbanden er weer op gaan :)

• king_dude
  • Niet online
@Dartlink
Van Bdelamontagne. Deze bedoel ik exact.

• Yilar
Wiliyama schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Daar kun je geen conclusies uit trekken. Want ook Kuhmo heeft de noise réduction tirés en die worden nu blijkbaar als eerste montage toegepast. Meerdere merken leveren ze tegenwoordig. Misschien wordt door de centrifugaal kracht het schuim niet gelijkmatig ingedrukt. Bij bijvoorbeeld 110kmh wordt eerst een bepaald gedeelte ingedrukt, hierdoor onbalans, neemt de snelheid verder toe dan wordt het hele zaakje overal ingedrukt.
Trilling weg. Is maar een idee...
Heeft iemand er ook last van die er banden zonder dat schuim in heeft zitten?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die heb ik ook en geen trillingen gehad..

• Wiliyama
Yilar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Die heb ik ook en geen trillingen gehad..
Dat hoeft ook niet. Niet alle banden doen het. Weet je zeker dat er in jouw banden dat schuim zit? Niets zo flexibel als schuim. Ik kan me niet voorstellen dat het in de aandrijving zit. Die toleranties en kwaliteitseisen luisteren zo nauw. En dan is het niet zo onregelmatig.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
Wiliyama schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Dat hoeft ook niet. Niet alle banden doen het. Weet je zeker dat er in jouw banden dat schuim zit? Niets zo flexibel als schuim. Ik kan me niet voorstellen dat het in de aandrijving zit. Die toleranties en kwaliteitseisen luisteren zo nauw. En dan is het niet zo onregelmatig.
Heb ook Kumho met schuim. Ook geen trillingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
marcel3 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:30:

Ja, dat was ik! Maar net even een hectische periode. Ik zal er op korte termijn alsnog even werk van proberen te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
BelgNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Ik ga vanochtend proberen of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
JanKoen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Ik ga vanochtend proberen of het lukt.
Ik deel dan even een ervaring met je over een achterwiel aangedreven auto. Ook al lukt het thuis om de kettingen aan te brengen, met je eventuele gezin en volle bepakking in de auto is er veel minder ruimte tussen wielkast en band en zou het wel eens kunnen mislukken. En je wiel draaien om ruimte te maken lukt niet bij de achterwielen. Ik wist destijds niet dat een krik dan de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 10:26
De Ideale Man schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:00:
[...]

*O*

Staat de motorkap bij de witte auto nu open of zit er verschil in neus bij zwarte?
De zwarte is een GT-line en de witte een basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
marcovit schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:34:
[...]

Nou bij de witte is de motorkap toch echt wel een stukje open of er is iets mis met die auto. ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
marcovit schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:34:
[...]

Not sure if joking, maar die zwarte is juist de basis. Persoonlijk vind ik de uitvoering met de matzwarte kunststof delen mooier dan al dat glimmende zwart, maar ik ben enorm vooringenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:38:
[...]

Nou bij de witte is de motorkap toch echt wel een stukje open of er is iets mis met die auto. ;)
Zal de oplaadkabel wel uit de frunk hebben gehaald en toen de klep niet helemaal dicht hebben gedaan. Bij onze EV6 ook al een keer gehad, dat zie je wel van een afstand, maar merkte ik niet toen ik de klep dichtdeed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag in het Ioniq5 topic een post dat de Gen5W software inmiddels 'gekraakt' is. Hopelijk komen er dan ook mogelijkheden voor modificaties middels de OBD poort.

ijssgerb in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 10:26
marcel3 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Not sure if joking, maar die zwarte is juist de basis. Persoonlijk vind ik de uitvoering met de matzwarte kunststof delen mooier dan al dat glimmende zwart, maar ik ben enorm vooringenomen ;)
Ik had het verkeerd, moest andersom zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door marcovit op 18-02-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
Banden.

Ik ben er van overtuigd dat het niet alleen daar aan ligt.

Ik heb inmiddels 11000 km gereden. Maar niet met de originele (vanaf de boot...) set banden.
Ik heb er bij aflevering, 3 maanden geleden, nieuwe Continental AllSeasonContact 235/55/19 onder gekregen.

Binnen week trillen bij plm 110kmh. Binnen 3 weken alles balanceren, hielp 2 dagen....paar weken later weer alles nagekeken, balanceren, wisslen, andere wielen van andere EV6....resultaten wisselden. afgelopen weken weinig last meer gehad, bandenspanning iets lager (2,4 / 2,5). Maar sinds vorige week beginnen ze weer, nu bij hogere snelheid, 120 - 130.
Na vakantie maar weer mee aan de slag....met de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
EricEB schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:00:
Banden.

Ik heb inmiddels 11000 km gereden. Maar niet met de originele (vanaf de boot...) set banden.
Ik heb er bij aflevering, 3 maanden geleden, nieuwe Continental AllSeasonContact 235/55/19 onder gekregen.

Binnen week trillen bij plm 110kmh. Binnen 3 weken alles balanceren, hielp 2 dagen....paar weken later weer alles nagekeken, balanceren, wisslen, andere wielen van andere EV6....resultaten wisselden. afgelopen weken weinig last meer gehad, bandenspanning iets lager (2,4 / 2,5). Maar sinds vorige week beginnen ze weer, nu bij hogere snelheid, 120 - 130.
Helpt dynamisch uitbalanceren ook niet? Heeft iemand met dit probleem dat al eens laten doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 18-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Banden.

De auto waar ik proef mee gereden heb, had ook dit probleem. Hoogst iritant! Hoop wel echt dat niet iedere EV6 dit heeft... (die van mij moet ik nog geleverd krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 21:40
Banden.

Ik vraag me af of het iets met het gewicht van de wagen te maken heeft. Mischien dat "hardere" banden minder last hebben omdat die minder ingedrukt kunnen worden. Het is maar een gokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Griffen83 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:51:
[...]

De auto waar ik proef mee gereden heb, had ook dit probleem. Hoogst iritant! Hoop wel echt dat niet iedere EV6 dit heeft... (die van mij moet ik nog geleverd krijgen)
Ik heb tijdens mijn proefrit niet harder gereden dan 100kmh. Het trillen heb ik dus niet gemerkt. Ik zal het vervelend vinden als mijn nieuwe auto ook trilt. Misschien is dit in de tussentijd aangepast bij het produceerden van de auto naar aanleiding van de klachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanKoen
legofan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:03:
[...]

Ik deel dan even een ervaring met je over een achterwiel aangedreven auto. Ook al lukt het thuis om de kettingen aan te brengen, met je eventuele gezin en volle bepakking in de auto is er veel minder ruimte tussen wielkast en band en zou het wel eens kunnen mislukken. En je wiel draaien om ruimte te maken lukt niet bij de achterwielen. Ik wist destijds niet dat een krik dan de oplossing is.
Het omleggen van de sneeuwkettingen ging goed. Nog veel ruimte tussen de band en het chassis.
Zonder krik. Misschien even gemakkelijk om op YouTube een filmpje te gaan kijken hoe ze erom te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6S7UlyKq0LbmPXOu8KFzRnysnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZ7pomu7O95rfwcakW5FwMb2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ter info: er is vandaag een nieuwe EV6 prijslijst gepubliceerd.

Ik heb deze niet helemaal vergeleken met de vorige, maar zie wel dat de prijzen met €600 gestegen zijn. Dat geldt ook voor de Air 58kWh. De fiscale waarde van deze laatste ligt met €44.165,- nog onder de €45k, maar een warmtepomp er bij á €995,- lukt niet meer als je subsidie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Ze zullen vast een stootje kunnen hebben maar er staat wel een kruis door de SUV op de verpakking. Qua vorm is de EV6 geen SUV maar hij wordt er qua gewicht wel toe gerekend. Staat er in de handleiding van de kettingen iets van een maximum gewicht oid?

Ik zou ook graag normale kettingen kopen. Gezien de gebieden waar ik meestal heen ga is een sneeuwketting vrijwel nooit nodig, dus de kosten van een loopvlak ketting spaar ik graag uit (ondanks het eenvoudigere omleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag nu in de accessoirelijst ook spatlappen staan, heeft iemand die al besteld/geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
JanKoen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Het omleggen van de sneeuwkettingen ging goed. Nog veel ruimte tussen de band en het chassis.
Zonder krik. Misschien even gemakkelijk om op YouTube een filmpje te gaan kijken hoe ze erom te leggen.

[Afbeelding]
Bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
Zimonia2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Ze zullen vast een stootje kunnen hebben maar er staat wel een kruis door de SUV op de verpakking. Qua vorm is de EV6 geen SUV maar hij wordt er qua gewicht wel toe gerekend. Staat er in de handleiding van de kettingen iets van een maximum gewicht oid?

Ik zou ook graag normale kettingen kopen. Gezien de gebieden waar ik meestal heen ga is een sneeuwketting vrijwel nooit nodig, dus de kosten van een loopvlak ketting spaar ik graag uit (ondanks het eenvoudigere omleggen).
2000 kg autogewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeae
  • Laatst online: 28-02-2023
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:42:
Ik zag nu in de accessoirelijst ook spatlappen staan, heeft iemand die al besteld/geplaatst?
Worden bij mij 28 maart geplaatst. Is onderdeel van het Protection pack ( met rubberen matten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
Tolga07 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
oldeae schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Worden bij mij 28 maart geplaatst. Is onderdeel van het Protection pack ( met rubberen matten).
Wordt de auto dan minder snel vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
De Ideale Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:31:
[...]

Wordt de auto dan minder snel vies?
Stuk minder last van opspattend (vuil)water van de wielen tegen zijkant auto achter wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ben benieuwd hoe het er uitziet. Deel je even een foto als het zo ver is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Vanmiddag weer terug reden vanuit Rotterdam naar Almelo. Eunice grotendeels in de rug gehad. 17,5kW/100km ongeveer bij SCC op 110kmh :) vertrokken met 100% en met 52% thuis. Ik keur Eunice goed :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Dartlink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:40:
Vanmiddag weer terug reden vanuit Rotterdam naar Almelo. Eunice grotendeels in de rug gehad. 17,5kW/100km ongeveer bij SCC op 110kmh :) vertrokken met 100% en met 52% thuis. Ik keur Eunice goed :+
Dat is niet helemaal eerlijk want naar Almelo rijden is een gat in rijden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
henrov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Dat is niet helemaal eerlijk want naar Almelo rijden is een gat in rijden. :+
Bijna vergelijkbaar met de Gotthardpass :+

Maar pas op hoor, anders haal ik @Loei123 erbij en komen we naar Hengelo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:53:
[...]

Bijna vergelijkbaar met de Gotthardpass :+

Maar pas op hoor, anders haal ik @Loei123 erbij en komen we naar Hengelo :P
Nee, jullie mogen niet naar buiten. Dat zegt NLAlert!

Maar even serieus: hoe goed is de lane keeping met dit soort winden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
henrov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Nee, jullie mogen niet naar buiten. Dat zegt NLAlert!

Maar even serieus: hoe goed is de lane keeping met dit soort winden?
NLAlert staat uit op mijn telefoon om hartverzakkingen te voorkomen :+

Ik had geen centje pijn op de terugweg, mooi stabiel alsof er niets aan de hand was. Hetgeen wat mij vooral deed denken dat het een beetje waaide was het geluid van wind en de andere auto's die een beetje heen en weer zwiepten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Dartlink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:40:
Haha ik vanmiddag voor de storm de provincie zeeland ingereden. 60km gereden, gemiddeld verbruik was 31,4kw/100km. Waarbij ik niet harder heb gereden dan 100km/uur, hvac beperkt aangehad. Ik keur eunice niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW2UNtNeqVhRlphUxyGbe26hxfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZNgWWuUqpX7a4qcEDY4YMpy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
Blijkt toch de theorie dat je beter nu naar het Oosten kan rijden waar te zijn! (Sowieso is alles beter in het Oosten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 21:38
Weet iemand hoe vastgelopen Kia Connect weer werkend te krijgenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1e2cTBvJlFTaoS3Q7YDsmZFL1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JSg3xVZSlN6w3cBjEz8oHDeN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
taa_nl schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:32:
Weet iemand hoe vastgelopen Kia Connect weer werkend te krijgen[Afbeelding]
Probeer eens een head unit reset in de auto? (Met een pinnetje in het gaatje op de bedieningspaneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Je laat een plaatje van een verbindingsstoring zien. Hoezo constateer je dat er iets is vastgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Dit is een veel voorkomende melding de laatste tijd. Als je in dit topic zoekt kom je meerdere meldingen hier van tegen. Tip is om een melding maken bij kia connect.
https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
De EV6 is al electrische auto van het jaar 2022. Voor de titel auto van het jaar 2022 is er maar één niet electrisch model in de finale gekomen. Dat lijkt dus een gelopen race.
https://www.autoweek.nl/a...e%20haal%20moet%20gaan%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Daar ben ik nog niet zeker van.
De P308 is wel een grote kanshebber. Mooie auto voor een grote doelgroep. Het zou mij niet verbazen als die het wordt.
Zo niet, dan zou logischerwijs Evi de winnares zijn.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Zitten die er standaard bij? Wist ik niet. Ik heb dat pakket ook besteld. Dat zou mooi zijn.
Trouwens de verwachte aankomstdatum alweer verschoven. Eerst 28 maart, daarna half april, nu 17 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Zitten die er standaard bij? Wist ik niet. Ik heb dat pakket ook besteld. Dat zou mooi zijn.
Trouwens de verwachte aankomstdatum alweer verschoven. Eerst 28 maart, daarna half april, nu 17 mei.
Waar zie je packs? Ik heb nog nergens bij Kia packs gezien, niet in de webshop, niet in de accessoireslijst en is me ook niks over verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Dartlink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:58:
[...]

NLAlert staat uit op mijn telefoon om hartverzakkingen te voorkomen :+

Ik had geen centje pijn op de terugweg, mooi stabiel alsof er niets aan de hand was. Hetgeen wat mij vooral deed denken dat het een beetje waaide was het geluid van wind en de andere auto's die een beetje heen en weer zwiepten :P
Eunice met110km/h in de rug en zelf 110 rijden dan is het toch helemaal windstil. Waar komt dat windgeluid dan vandaan. Waarschijnlijk eigen ademhaling...was je een beetje gespannen misschien?? 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 19-02-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Waar zie je packs? Ik heb nog nergens bij Kia packs gezien, niet in de webshop, niet in de accessoireslijst en is me ook niks over verteld.
Staat in de prijslijst van augustus '21. Ik zie nu ook dat het spatlappenset er ook bij staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRQLR7nqAmhcImZK4GtO_5jvziU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmuxRz5nYaEKCnlR8hqRNerO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYf0h0im2kB4L7ic7Loij8aBJU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbXK7d5eICzVvtkt4lf1pwwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:08:
[...]
.

[ Voor 61% gewijzigd door Wiliyama op 19-02-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Er was een foutmelding. Nu staat het 2x dubbel.
Weet iemand hoe ik dit helemaal verwijderen kan?
.

[ Voor 185% gewijzigd door Wiliyama op 19-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
Waterman53 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Stuk minder last van opspattend (vuil)water van de wielen tegen zijkant auto achter wielen.
Verstoord je luchtweerstand gaat je verbruik van omhoog, dan maar een vieze auto. :+
Pagina: 1 ... 117 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic