Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Freezhost schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:51:
Doet de app het bij jullie, ik krijg netwerkfout. Auto heeft wel verbinding
Nope

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Bij mij ook 500 error en geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:10
[quote]pica schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:48:
De heren welke problemen hebben met hun climate control: Hebben jullie de laatste software updates al?
Ik moet zeggen na deze updates dat het best goed werkt nu. Heb hem nu eigenlijk permanent op auto staan op 21,5/22 zonder issues meer.
[/q

Na de update heb ik nog geen problemen meer gehad met de verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
damianvd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Dit probleem is bij nog nooit voorgekomen en ik leg mijn telefoon altijd aan de kabel voor Apple Carplay, heb de auto sinds 3 dec. en ong. 12k kilometers op de teller. Dit probleem had ik ook niet in mijn A3, Megane, Mondeo, V40... Maar misschien heb ik dan geluk ;)
Ja, ik vond het ook wat vreemd en ik heb in ieder geval in het ritje wat ik zojuist heb gemaakt al gezien dat de kaart gewoon crasht. Zonder iPhone aan de kabel. Ik heb wel al diverse updates geinstalleerd vanaf update.kia.com. Toen begonnen voor mij de problemen. Dus nu maar hopen op een volgende update die het allemaal gaat fixen. Want terug zetten naar een oudere versie ging ook niet meer. Tenminste de garage kon dat niet en ik heb de oude versies ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 15:15

Peetman

Tjah....

App deed het hier ook niet, ook de auto had geen online routebeschrijving. Duurt dan best lang voordat deze terugvalt op de ingebouwde kaarten om de route te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:57
Theflying schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Heb je dit dan handmatig ingesteld of in auto-climate. Heb namelijk zelf nooit dat in auto-climate de heat en airco tegelijk aan staan.
Als ik mijn ervaring vergelijk met de meeste berichten hier dan ben je beter af door auto-climate niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Laatst online: 12-02-2024
pica schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:48:
De heren welke problemen hebben met hun climate control: Hebben jullie de laatste software updates al?
Ik moet zeggen na deze updates dat het best goed werkt nu. Heb hem nu eigenlijk permanent op auto staan op 21,5/22 zonder issues meer.
Het is bij mij juist begonnen na de updates. Ik moet nog wel de inverter laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
EricEB schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Dit was ook reactie van mijn dealer/monteur. Hij kende het probleem inmiddels van de Kia hotline....Het is niet mooi, maar steekt (nog) niet ver naar buiten, dus binnen tolerantie. Nadrukkelijk moest ik het in de gaten houden of het erger/krommer wordt....

Ik wacht nog op reactie omtrent mijn stoel die 'los' zit...
Had jij nog wat gehoord van jouw dealer mbt de stoel? Mijn auto is vandaag geweest voor alle updates en de losse stoel en er was nog maar 1 andere melding (die van jou?) hierover bekend. Hun demo auto had het overigens ook zei hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Loei123 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Als ik mijn ervaring vergelijk met de meeste berichten hier dan ben je beter af door auto-climate niet te gebruiken.
Ik gebruik het zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

*O* AUTO VAN HET JAAR 2022 *O*

[ Voor 12% gewijzigd door De Ideale Man op 11-02-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:37:
[...]

Ehm, er is nog geen winnaar bekend...
Ja klopt, maar de Kia staat in de top 3 van onze NL vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
De Ideale Man schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Ja klopt, maar de Kia staat in de top 3 van onze NL vriend.
Met alle problemen zie ik de Kia niet winnen. Daar moeten toch mensen bij zitten van die 61 journalisten die dit weten of ervaren hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Met alle problemen zie ik de Kia niet winnen. Daar moeten toch mensen bij zitten van die 61 journalisten die dit weten of ervaren hebben.
Het mag duidelijk zijn dat kia niet de enige is met problemen.
En als ze een exemplaar hebben zoals de mijne gaan ze geen problemen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

jefjef schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:48:
Ik heb nu meerdere en verschillende USB sticks gebruikt om de laatste navi update via update.kia er op te zetten. Elke keer weer bij het insteken van de USB in de USB poort en het naar voren halen van settings pagina krijg ik de melding "Het updatebestand is onvolledig. Verwijder het updategeheugen. Download het updatebestand en probeer het opnieuw.

Iemand meer tegen dit aangelopen? Enige tips?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Weet niet of je de update via elke poort kan doen? Misschien een andere USB poort proberen dan als dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Redez schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:28:
V.w.b. het klimaatcontrolesysteem; ik mag toch ergens wel hopen dat dit een bug is en geen 'productfunctie' van een EV.
Nee hoor, mijn e-Niro doet het perfect. Zal vast ergens een bugje zijn in de EV6 software of een combinatie met bepaalde hardware. Ik kan mijn e-Niro gewoon op 21C instellen en er nooit meer naar kijken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Arfman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:22:
[...]

Nee hoor, mijn e-Niro doet het perfect. Zal vast ergens een bugje zijn in de EV6 software of een combinatie met bepaalde hardware. Ik kan mijn e-Niro gewoon op 21C instellen en er nooit meer naar kijken :)
Als het een bug was hadden ze die allang opgelost lijkt me, climate control is geen rocket science.

Een feature zal het ook niet zijn maar denk eerder een ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
Zijn er meer rijders hier waar de laadpaal na laden in storing staat :? Ik heb zelf geen EV6, maar er laad hier iemand hier in de buurt regelmatig een EV6 aan een openbare paal. Elke ochtend wanneer de EV6 weg is en ik ga naar mn werk knippert de paal rood.
(Amersfoort, zeker keer of 7 al gezien)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Als het een bug was hadden ze die allang opgelost lijkt me, climate control is geen rocket science.
Of het is een weinig voorkomend probleem, of er zijn hogere prioriteiten, of er vindt nog onderzoek plaats in de combinatie software/hardware, etcetera, etcetera.
Een feature zal het ook niet zijn maar denk eerder een ontwerpfout.
Ik heb werkelijk niets gezien dat daar ook maar enigszins op wijst.

Hoe dan ook, ik het wilde weg speculeren lijkt me verre van handig.

Voor je eigen gemoedsrust is het beter af te bestellen denk ik. Voor die van mij overigens ook, want het negatief gebagger begint me vreselijk de keel uit te hangen. Ik open dit topic met regelmaat ook niet, omdat de kans groot is dat er weer een ongefundeerde rant in staat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
FirePuma142 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:44:
[...]

[...]

Voor je eigen gemoedsrust is het beter af te bestellen denk ik. Voor die van mij overigens ook, want het negatief gebagger begint me vreselijk de keel uit te hangen. Ik open dit topic met regelmaat ook niet, omdat de kans groot is dat er weer een ongefundeerde rant in staat.
Ja daar heb je wel een punt @Killer
Ik lees natuurlijk ook veel liever de positieve verhalen of leuke weetjes van de Kia of verborgen snelfuncties, dan alleen maar de issues.

[ Voor 20% gewijzigd door De Ideale Man op 11-02-2022 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Ideale Man schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Ja daar heb je wel een punt @Killer
Ik lees natuurlijk ook veel liever de positieve verhalen of leuke weetjes van de Kia of verborgen snelfuncties, dan alleen maar de issues.
Beide moeten besproken worden denk ik, maar wel met enige realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 14:17
[...]

Wel lief zijn voor elkaar hè! ;)
Anders krijg je straks net zo'n opmerking als ik in het leveringen topic kreeg wanneer je zoiets zegt... O-)

Maar on topic.
Ik denkt dat Kia/Hyundai de problemen erg serieus neemt, oppakt en met oplossingen komt.
Gezien de historie met andere modellen van hun heb ik hier het volste vertrouwen in.
Je kunt ook een ID3 gekocht hebben. Dan mag je het lekker zelf uitzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door asennamm op 11-02-2022 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53
[...]

Welke problemen, ik heb geen problemen met mijn Kia.

Heb je hem nou geannuleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
Post toch maar ingetrokken.
Ik ga problemen krijgen als ik me hier mee ga bemoeien.
Maar ik deel bepaalde gevoelens @FirePuma142 @Roadman.

[ Voor 172% gewijzigd door asennamm op 11-02-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Roadman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Welke problemen, ik heb geen problemen met mijn Kia.

Heb je hem nou geannuleerd?
Nogmaals het is een mooie auto maar beweren dat er geen problemen zijn, ook al ervaar jij misschien geen problemen, is een beetje je kop in het zand steken.

De heating problemen zijn redelijk wijd verspreid en veel mensen klagen erover. Dat dit misschien maar een klein deel van de eigenaren is kan best, maar zolang als Kia ook zwijgt en niks naar buiten brengt is het van beide kanten gissen of er juist meer probleemloze auto's zijn of meer mét problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
[...]

Ik heb hem altijd op auto climate staan en eigenlijk nooit problemen. Ja, je merkt het iets als het zonnetje eruit komt zo half februari, dan schakelt de AC wel eens aan en dan voel je dat. Het lijkt erop dat de balans tussen de warme lucht van de verwarming en de koude lucht van de AC nog wat fine tuning nodig heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
portefam schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Maar als je met een caravan wilt rijden, hoe bevestig je dan de carvanspiegels?
Ductape :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Zal dan een gevalletje nieuwe warmtepomp worden verwacht ik, maar weet niet of mensen zonder warmtepomp deze problemen ook hebben.

Zou slecht zijn als die al onder gedimensioneerd is voor ons klimaat, laat staan koudere landen.
Sinds de software updates en nieuwe inverter heb ik hem ook weer op auto staan :) en ik vind dat ie het dan prima doet! Niet te koud niet te warm, geen enorm koude of hete vlagen met lucht. Vandaag ook weer een rit van vier uur en lekker comfortabel gehad.

Een positief geluid mag ook wel eens denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
KingOfNorway schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Ik heb hem altijd op auto climate staan en eigenlijk nooit problemen. Ja, je merkt het iets als het zonnetje eruit komt zo half februari, dan schakelt de AC wel eens aan en dan voel je dat. Het lijkt erop dat de balans tussen de warme lucht van de verwarming en de koude lucht van de AC nog wat fine tuning nodig heeft.
Laatst met 4 man een rit gereden van ca 280km, afgezien van een klein momentje iet wat beslagen ramen omdat we een enorme stort bui met natte sneeuw inreden (waarbij denk ik een brandstof auto ook ff moest schakelen) verder geen enkele klacht of steun over de hele auto.

Tot nu toe een heerlijke auto, waar de eerste problemen die ik heb gehad keurig zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Leezer14 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Wanneer je HEAT en AC aan hebt staan, komt er geen warme lucht uit. Dit werkte voorheen inderdaad prima met "Normale" auto's. Dus 22 graden verwarmen in de winter met AC en HEAT aan, zal niet gaan.
Zeker wel hoor :) maar je hebt wel in ieder geval de nieuwe update nodig.

Dit was mijn workarround voordat ik mijn inverter had. Om het beslaan te voorkomen en toch warm te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Nogmaals het is een mooie auto maar beweren dat er geen problemen zijn, ook al ervaar jij misschien geen problemen, is een beetje je kop in het zand steken.

De heating problemen zijn redelijk wijd verspreid en veel mensen klagen erover. Dat dit misschien maar een klein deel van de eigenaren is kan best, maar zolang als Kia ook zwijgt en niks naar buiten brengt is het van beide kanten gissen of er juist meer probleemloze auto's zijn of meer mét problemen.
Even herinneren aan vorige week dat Kia toch echt eigenaren mailt dat er updates klaar staan voor ze ;) dus wat mij betreft is Kia Nederland dus wel degelijk proactief aan het communiceren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
Dartlink schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Even herinneren aan vorige week dat Kia toch echt eigenaren mailt dat er updates klaar staan voor ze ;) dus wat mij betreft is Kia Nederland dus wel degelijk proactief aan het communiceren
Nogmaals ze gaan de op het E-GMP platform gebaseerde auto's echt niet laten mislukken. Daarvoor is het E-GMP platform te belangrijk voor de toekomst van Kia en Hyundai.

En nog een positieve noot. Kia staat op nummer 1 (en Hyundai op nummer 3) in het JD Powers betrouwbaarheidsonderzoek van 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:47
Theflying schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Heb je dit dan handmatig ingesteld of in auto-climate. Heb namelijk zelf nooit dat in auto-climate de heat en airco tegelijk aan staan.
Handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Gebruik altijd auto climate. Werkt prima zonder problemen.

Nu twee dagen ff handmatig ingesteld om te testen. Ook dat werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Welke problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:17
Dartlink schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Vandaag ook weer een rit van vier uur en lekker comfortabel gehad.

Mooi. Hoe plan je dan het laden?

Hoe zitten overigens de stoelen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Mee eens.…ik lees sommige bewust niet meer….
Ik zoek nuttige informatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:46:
[...]

Mooi. Hoe plan je dan het laden?

Hoe zitten overigens de stoelen?
Dit was een v.v. rit in Nederland. Dus erg makkelijk plannen met een snel laadstation om zowat elke hoek.

Voor mijn werk rij ik heel Nederland door en weet ik daardoor een beetje waar de snel laadstation zijn. Dus deze had ik niet eens gepland.

Ik heb een koffiezetapparaat bij me. Dus kofferbak open tijdens opladen. En bakje koffie zetten :) zo voelde het toch minder lang.

Tweede stop heb ik eens gezondigd en naar de McDonald's geweest met een 50kW lader voor de deur. Toch een goeie 30-40% erbij in de tijd dat ik er zat :) precies genoeg op weer op mijn eindbestemming te komen.

Afgelopen zondag ben ik naar Hemmoor (Duitsland) geweest en daar heb ik wel ABRP gebruikt en dit klopte behoorlijk! Tot op bijna de procent.

De stoelen zitten echt heel goed! Normaal heb ik rugklachten, zeker na zo'n lange rit, maar nu geen centje pijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
ybos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:32:
Zijn er meer rijders hier waar de laadpaal na laden in storing staat :? Ik heb zelf geen EV6, maar er laad hier iemand hier in de buurt regelmatig een EV6 aan een openbare paal. Elke ochtend wanneer de EV6 weg is en ik ga naar mn werk knippert de paal rood.
(Amersfoort, zeker keer of 7 al gezien)
Heb het ook een keer gehad, zag op de app dat het laden gestopt was. Laadpaal in de storing, van paal gewisseld geen problemen meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Anunnaki schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:54:
[...]

Mee eens.…ik lees sommige bewust niet meer….
Ik zoek nuttige informatie.
Ik haak hier dan toch even op in.
Soms is "de negatieve bagger" niet zo zeer bedoelt om de negatieveling uit te hangen maar soms ook te kijken of er meer mensen met problemen zijn. Soms kan hier zeer nuttige informatie uit voor komen zoals work-arounds.

En omdat er mensen zijn die hier zogenaamd helemaal geen problemen hebben, hoeft het niet zo te zijn dat andere mensen hun problemen niet hoeven te melden. Er zijn mensen die serieuze problemen ondervinden of verwachtingen niet voldoen met de auto en wellicht hier door ook gefrustreerd zijn en hier soms ook op zoek zijn naar draagkracht voor hun problemen of hier andermans mening over willen weten. (voorbeeld is de app en auto die gisteren geen verbinding kon maken, mensen melden dit en hier door wist ik dat het dus niet alleen bij mijn auto was)

Waar ik wel deels mee eens ben (en excuses als ik hier mensen tegen het zere been aan schop) zijn de personen die de auto nog niet eens hebben en al negatief zijn. Niet dat hun hun mening niet mogen delen begrijp me niet verkeerd, maar vind het wel bijzonder hoe de mening ontstaat over iets wat ze nog niet eens hebben. Soms is het goed om de gedachte bij je te houden en niet te delen met mensen die wellicht al in een negatieve spiraal zitten vanwege de problemen die ze hebben met de auto.

Dit is enkel mijn mening, ik begrijp goed dat mensen het er niet mee eens zijn. Maar ik vind dat alles hier een plek heeft, zowel negatief als positief. Echter is het negatieve wellicht iets te makkelijk om te delen dan het positieve.

Theflying

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Heb ook wel het idee dat er een verschil is tussen lease rijders en mensen die 50k+ zelf mogen aftikken.

Als het een lease was zou ik ook denken: boeien, niet mijn probleem. Als het niet wordt opgelost ben ik er na 4 jaar vanaf of de maatschappij neemt de auto maar terug omdat het niet is wat je mag verwachten.

Maar goed, ik zal mijn 'problemen', frustraties en angsten onderdrukken totdat ik 54k armer ben. Dan is het gerechtvaardigd om de problemen te belichten?

En ja, ik snap dat er mensen zijn zonder problemen. Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat de auto vanaf dag 1 de nodige problemen gekend heeft en er een aantal nog steeds zijn voor een (onbekend) deel van de eigenaren. "De iD3 heeft het ook" is voor mij geen excuus.

Misschien moeten dealers mensen dan maar gaan inlichten dat EV's buiten de brandstof en aandrijving ook op andere punten duidelijk anders zijn.

Halfwerkende klimaatregelingen, meer softwareproblemen, beslagen ruiten tijdens het rijden, deurhendels die verbuigen, discutabele koplampen (50/50 goed of matig). Dat soort zaken.

Verwachtte ik niet toen ik mijn handtekening zette voor een nieuwe auto anno 2021. Het meest frustrerende is dat het voelt als een 50k loterij. Krijg je een auto waarin alles werkt of niet?

Ik hoop voor iedereen hier, of ik er nu wel of niet straks in rijdt, dat problemen spoedig worden opgelost. Want het blijft een mooie auto en een mooi stukje techniek als alles werkt zoals het waarschijnlijk bedoeld was.

Edit: en nu ben ik klaar met mezelf verantwoorden. Succes met jullie auto's.

[ Voor 67% gewijzigd door Phusebox op 12-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Theflying schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:57:
[...]

En omdat er mensen zijn die hier zogenaamd helemaal geen problemen hebben, hoeft het niet zo te zijn dat andere mensen hun problemen niet hoeven te melden. Er zijn mensen die serieuze problemen ondervinden of verwachtingen niet voldoen met de auto en wellicht hier door ook gefrustreerd zijn en hier soms ook op zoek zijn naar draagkracht voor hun problemen of hier andermans mening over willen weten. (voorbeeld is de app en auto die gisteren geen verbinding kon maken, mensen melden dit en hier door wist ik dat het dus niet alleen bij mijn auto was)
Het gaat mij ook niet om die berichten, die lees ik en probeer mijn deel als nuttige input te geven. Daar gaat het ook echt niet om. Ik help graag, maak niet voor niets die mooie schema's hiero 8)
Theflying schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Waar ik wel deels mee eens ben (en excuses als ik hier mensen tegen het zere been aan schop) zijn de personen die de auto nog niet eens hebben en al negatief zijn. Niet dat hun hun mening niet mogen delen begrijp me niet verkeerd, maar vind het wel bijzonder hoe de mening ontstaat over iets wat ze nog niet eens hebben. Soms is het goed om de gedachte bij je te houden en niet te delen met mensen die wellicht al in een negatieve spiraal zitten vanwege de problemen die ze hebben met de auto.
Dit bedoel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Gisteren stond er trouwens een mat grijzen GT-Line naast de witte van mij bij mij thuis op de oprit. Wat een imposante verschijningen zo twee naast elkaar. Buurman had hem net twee weken en totaal geen problemen, smile van oor tot oor.

Denk dat bij de EV6's die nu aankomen de meeste problemen zijn opgelost. Straks kan Kia systematisch gaan bouwen naar de updates die we graag willen zien.

Mooie kleur die mat grijze, was mijn eerste keuze eigenlijk. Maar zo in het echt te zien en naast elkaar toch geen spijt van de witte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 09:37
Ik heb nu meerdere en verschillende USB sticks gebruikt om de laatste navi update via update.kia er op te zetten. Elke keer weer bij het insteken van de USB in de USB poort en het naar voren halen van settings pagina krijg ik de melding "Het updatebestand is onvolledig. Verwijder het updategeheugen. Download het updatebestand en probeer het opnieuw.

De inhoud van gedownloade bestanden moet worden gekopieerd naar de root van je USB-stick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0vEr4NHJkV2zpAkCrHndEhSVuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tF5pCn6rqJ2ZG5Osh6XqpFx4.jpg?f=user_large

Zelf gebruik ik in Windows robocopy. Dat gaat altijd goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS57l-xDktAPVTRKXYTMnuz6iTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Wpz5hEc1bXqEC0dP3s9fvlo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
Phusebox schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:02:
Heb ook wel het idee dat er een verschil is tussen lease rijders en mensen die 50k+ zelf mogen aftikken.

Als het een lease was zou ik ook denken: boeien, niet mijn probleem. Als het niet wordt opgelost ben ik er na 4 jaar vanaf of de maatschappij neemt de auto maar terug omdat het niet is wat je mag verwachten.
.
Ongetwijfeld zullen er lease rijders zijn die er zo overdenken en mee omgaan...

Maar zeker niet allemaal ! Ik spreek voor mijzelf ( en weet het van veel collega's) die de lease auto behandelen alsof het een eigen auto is. Ga er zuinig mee om, verwacht ik ook van gezin, sta op mijn strepen als iets niet goed is en verwacht een goede auto voor de periode dat ik er mee rijd. Lease rijden is niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
EricEB schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Maar zeker niet allemaal ! Ik spreek voor mijzelf ( en weet het van veel collega's) die de lease auto behandelen alsof het een eigen auto is. Ga er zuinig mee om, verwacht ik ook van gezin, sta op mijn strepen als iets niet goed is en verwacht een goede auto voor de periode dat ik er mee rijd. Lease rijden is niet gratis.
Bedoelde niet dat men er niet netjes mee omgaat, maar wel een ander idee want je bent er na 4 jaar vanaf en het heeft geen grote financiële impact zoals het wel heeft als later blijkt dat je een probleemauto hebt gekocht.

En nee is niet gratis, wel cheap ;) Waarschijnlijk een maandbedrag vergelijkbaar met een veel kleinere, minder luxe auto bij privé bezit, tegenover waar je nu een EV6 voor rijdt.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-02-2022 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Bedoelde niet dat men er niet netjes mee omgaat, maar wel een ander idee want je bent er na 4 jaar vanaf en het heeft geen grote financiële impact zoals het wel heeft als later blijkt dat je een probleemauto hebt gekocht.

En nee is niet gratis, wel cheap ;) Waarschijnlijk een maandbedrag vergelijkbaar met een veel kleinere, minder luxe auto bij privé bezit, tegenover waar je nu een EV6 voor rijdt.
Tone of voice...

Je bericht komt over dat lease rijders nonchalant zijn en het ze niet interresseert, immers 'niet boeien' en over 4 jaar er weer van af zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door EricEB op 12-02-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
EricEB schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Helemaal mee eens, hier ook. Ik ga met alle gekochte, gehuurde of geleasde spullen gewoon super zuinig mee om. Ik was de Kia niet voor niets met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anunnaki schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Helemaal mee eens, hier ook. Ik ga met alle gekochte, gehuurde of geleasde spullen gewoon super zuinig mee om. Ik was de Kia niet voor niets met de hand.
Dat heb ik ook niet geschreven.
Zorgvuldig omgaan met spullen is iets anders als weten dat je er na 4 jaar vanaf bent en dus geen financiële consequenties ondervindt van niet opgeloste problemen.

Dat schreef ik dan ook, boeien als het niet wordt opgelost. Niet boeien als de auto straks uitziet als een varkensstal.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Irrelevant.
Dan gaat het blijkbaar niet om de kwaliteit van het product, maar om wat er onderaan de streep overblijft aan het eind van de rit.
Maar goed, ik zal mijn 'problemen', frustraties en angsten onderdrukken totdat ik 54k armer ben. Dan is het gerechtvaardigd om de problemen te belichten?
Deze zelf aangemeten slachtofferrol siert je niet.
En ja, ik snap dat er mensen zijn zonder problemen. Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat de auto vanaf dag 1 de nodige problemen gekend heeft en er een aantal nog steeds zijn voor een (onbekend) deel van de eigenaren. "De iD3 heeft het ook" is voor mij geen excuus.
Niemand verexcuseert de problemen, maar nagenoeg iedereen heeft wel een stuk realistischer beeld van zowel de problematiek als de oplossingsbereidheid van KIA.
Misschien moeten dealers mensen dan maar gaan inlichten dat EV's buiten de brandstof en aandrijving ook op andere punten duidelijk anders zijn.
Waarom deze steek onder water zo tussendoor?
Halfwerkende klimaatregelingen, meer softwareproblemen, beslagen ruiten tijdens het rijden, deurhendels die verbuigen, discutabele koplampen (50/50 goed of matig). Dat soort zaken.
Komt voor en wordt actief opgelost, komt voor en wordt actief opgelost, zie punt 1, wachten op nieuws, is naar mijn idee geen issue.

Je trekt alles, maar dan ook werkelijk alles, in het extreme in het negatieve. Zonder enige reden.
Verwachtte ik niet toen ik mijn handtekening zette voor een nieuwe auto anno 2021. Het meest frustrerende is dat het voelt als een 50k loterij. Krijg je een auto waarin alles werkt of niet?
Een heel nieuw platform, dan is er altijd wel iets op te lossen. Ik denk dat je verwachtingspatroon niet helemaal realistisch is geweest.

De loterij is weer een prachtig voorbeeld van een extreem negatieve houding. Buiten dat, het is gewoon niet waar.
Ik hoop voor iedereen hier, of ik er nu wel of niet straks in rijdt, dat problemen spoedig worden opgelost. Want het blijft een mooie auto en een mooi stukje techniek als alles werkt zoals het waarschijnlijk bedoeld was.
Dat worden ze ook, maar je verwacht blijkbaar dat dat binnen enkele weken kan.

Kortom, asjeblieft, hou het een beetje realistisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:29
Ik heb de KIA EV6 particulier aangeschaft en ga hopelijk binnenkort 50K aftikken bij de dealer.
Ik hoop dat mijn auto geen problemen heeft maar je weet nooit.

Sommige reacties hier zijn soms wel van het azijnzeik niveau. ;) (Een app die een keer een foutmelding geeft, even een koude luchtstroom e.d.).
Maar als je constant problemen hebt met de verwarming en trillingen bij 100km/h is dat niet tof en zal ik ook flink gaan klagen bij de dealer en eisen om een fatsoenlijke oplossing. Dan moet hij niet aankomen met: 'de ID3 heeft dit ook....'. |:(

Tevens heb ik vanaf medio december nog maar 1 keer gevraagd bij de dealer of de verwachte levertijd van april 2022 nog haalbaar was. De dealer gaf aan dat hij geproduceerd is en april is nog steeds haalbaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 23:50
Heeft er iemand na de laatste software-update van de dealer nog last gehad van geen geluid uit de radio/parkeersensoren? Gisteren had ik daar last van, maar ik heb nog geen updates gehad. Vanwege quarantaine heb ik de afspraak moeten verzetten. Auto uit, uitstappen en auto op slot hielpen niet. Later opnieuw gestart en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan

Zelf heb ik meerdere leaseauto's gereden en altijd onderhouden alsof ze mijn "eigen" auto's zijn.
Toyota Verso 7-zittters. Goede auto, met een dynamo probleem. Bij twee onderhoudsbeurten had ik gemeld bij de Toyota dealer/garage over het piepende/zoomende geluid uit de motor. Beide keren hadden ze niks kunnen vinden. Een vriend van mij riep toen al dat het mogelijk de dynamo zou kunnen zijn. Totdat we (mijn vrouw en baby) een keertje op A13 reden en de auto opeens geen vermogen had en alle lichtjes in de auto gingen knipperen. Gevaarlijke situatie. Dat gebeurde vlakbij de afslag Delft Zuid. We konden nog langzaam rijden, max 10 km, rollen en aan de kant. Auto weggetakeld.

Peugeot 5008 Blue Lease Executive 2 liter diesel. Ik hoorde veel "slechte" verhalen over Franse auto's. Top auto, geen problemen gehad. Echt een feest auto voor de kids. Panoramadak, twee ingebouwde schermen in de hoofdsteun. Krachtige en stille diesel. Heerlijke vakantieauto. Goede dealer/garage.

BMW 320 Touring diesel. Minder ruim, dan de 5008, dat is duidelijk. Het is meer een auto voor papa :) Goede wegligging, top infotainment met i-Drive, dieselmotor maakte veel herrie. Wel een probleem met start/stop tijdens een vakantierit naar Portugal. Het werkte toen niet meer en moest olie bijgevuld worden. Altijd goede service bij de BMW dealer/garage.

Kia Optima SW GT-Line diesel. The Power to Surprise. Ik was inderdaad verrast met hoe goed de auto eruit ziet (samen met Audi A4 Avant, vind ik de mooiste station). Compleet. Ruimer dan de 320 touring. Heerlijke auto en goede service van Kia dealer. Jammer dat ik afscheid moest nemen.

En dan Kia EV6 GT-Line AWD.... smile... smile en smile....

@Phusebox na 4,5 jaar in een Optima, heb ik alle vertrouwen dat het goed komt met EV6

Als je je auto niet kan regelen, of niet werkt, zoals wat je wilt, dan pas ik me aan aan de auto. Het doel is uiteindelijk om je veilig te brengen en met plezier, van A naar B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 15:22

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jij zolang op je auto moet wachten, de dealer schuift het probleem voor zich uit en koopt zodoende tijd om je een EV6 te leveren waarbij kachel ivm hogere buitentemperatuur niet aanhoeft en de paar andere bugjes zijn opgelost. Win win _/-\o_

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• O-B-One
Normaal gesproken meng ik mij niet in online discussies want je hebt er namelijk niks aan. In dit geval ga ik het toch doen, althans mijn mening geven dan. Want ik heb alle 444 pagina’s van dit forum gelezen en ben heel veel tegengekomen….

Om maar te beginnen met het leaserijder verhaal… Ja ik lease de EV6 omdat ik een functie heb waar een leaseauto bij de arbeidsvoorwaarden hoort. (Als ik hem niet kon leasen had ik hem waarschijnlijk zelf gekocht.) Ik betaal ruim 450 euro per maand aan eigen bijdrage en bijtelling. Dit is omdat ik met het standaard leasebudget geen EV6 kan “veroorloven”. Omdat dan toch te doen en hiervoor bij te betalen is mijn eigen, weloverwogen keuze waar ik na 3 maanden gebruik nog geen moment spijt van heb gehad. Wanneer ik de auto na 5 jaar weer moet inleveren ben ik ruim € 25.000,= armer en heb ik niks meer op de oprit staan. Het is maar wat je “goedkoop” noemt.

Het boeit mij zeker wel als er wat mis is met de auto. Dat er twee weken geleden iemand een kras op mijn wielkast heeft gereden op het parkeerterrein bij ons op de zaak ben ik nog steeds ziek van. Een witte kras op de zwarte wielkuiprand van een Plus is alsof er een neon pijl en zwaailicht bij staat kan ik je vertellen.

Wanneer ik keer op keer naar de garage zou moeten bij problemen word ik als lease rijder ook niet blij. Dat is namelijk mijn eigen tijd en de baas of de leasemaatschappij betaalt mij daar niet voor. Ik ben blij dat ik tot op heden geen problemen met de auto heb gehad. Dat is niet “zogenaamd” dat is “echt niet!”.

Misschien werkt mijn gepland voorverwarmen wel niet. Ik zou het je echt niet kunnen vertellen want ik heb het niet geprobeerd en denk dat ik het ook nooit ga gebruiken. Hooguit op commando voorverwarmen wanneer er ijs op de auto zit. Dat is deze barre winter twee keer voortgekomen en heeft twee keer zonder problemen gewerkt. De audio en de Meridian speakers? Doen het altijd, elke dag, en het geluid is geweldig. Ik zal wel iets aan mijn oren mankeren want iedereen zegt dat het waardeloos is. Dat geloof ik meteen, maar zoals ik hem heb ingesteld vinden mijn kapotte oren het prachtig klinken. Het licht? De standaard LED verlichting op mij Plus is geweldig! Ik ben in het donker nog nooit ergens tegenaan gereden en niemand heeft mij over het hoofd gezien! Ik zeg win win situatie. Snelladen ook geen idee, mijn werkgever heeft liever niet dat ik ga snelladen en bij overmatig snellader gebruik moet ik het verschil met het brandstof voorschot zelf gaan bijbetalen. (Leaserijden was tocht goedkoop……?) Hij zal het vast niet op maximale snelheid doen bij de winterse temperaturen maar zelfs als hij met “slechts” 150kWh volgedruppeld word ben je sneller weg bij de Fastned dan de meeste andere EV rijders.

Wat ik maar bedoel te zeggen is dat iedereen heeft een ander verwachtingspatroon van de auto en iedereen heeft andere eisen.Wat ik alleen jammer vind is dat er heel vaak heeeeeel lang over dingen “gezeurd” word. Als voorbeeld; Ja de EV6 heeft geen draadloze carplay, en dat kan je “anno 2022” belachelijk vinden, maar dan had je gewoon een andere auto moeten nemen want het stond echt gewoon in de folder dat het er niet op zit.

Ik ben geen echte tweaker, ik zit niet in de IT en heb geen verstand van electronica ;) :+ *O* dus ik ben hier voor de leuke verhalen, ervaringen en tips en tricks om de EV6 nog leuker te maken. Ik vind het jammer dat die algemene tendens in de 444 pagina’s steeds negatiever lijkt te worden en dat het bijna “Het grote koop vooral geen KIA EV6 topic” aan het worden is. Het is goed om problemen kenbaar te maken en updates te geven over dealer en importeur feedback. Daar hebben we allemaal wat aan. Het heeft in mijn optiek alleen geen zin om er pagina’s met geklaag over vol te schrijven wanneer de dealer/KIA NL/KIA Korea dit nog in behandeling heeft. Wanneer ze zouden zeggen “zak erin” dan heb je reden tot klagen en anders, hoe vervelend het ook is moet je wachten op de oplossing.

Tot slot, aan onze favoriete tweaker en bron van input, we love you and you know it, je gaat in de EV6 of welke andere nagelnieuwe auto op een nieuw platform niet gelukkig worden. Niet met het wensen patroon wat je hebt. Wanneer je geen oplosbare kinderziektes op de koop toe wil moet je wachten tot na de eerste facelift. Dat is niet om lullig te doen maar dat is gewoon zo. Ik wil je wel een tip geven; klamp je vast aan de positieve verhalen in plaats van aan de negatieve verhalen. Zorg dat de “self forfilling prophecy” er eentje word dat jouw auto geweldig is en blijkt te zijn.

Happy Saturday allemaal! Ik spring in mijn Uber-smerige EV6 die nodig gewassen moet worden IN DE WASSTRAAT }) en ga boodschappen doen en hoop dat ik op het parkeerterrein weer missie werk mag gaan verrichten en aan mensen die mij aanspreken op mijn auto mag gaan vertellen hoe geweldig die is!

*O* *O* *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Djeezus, het wordt tijd voor een nieuw forum,
Al dat gezeik over wie vanuit welk perspectief het recht heeft om wat wel en niet te zeggen over de EV6?
Boeie... :O

Ik zou willen dat iedereen alles zou kunnen zeggen, het liefst over de EV6, zolang het maar met een beetje met respect naar elkaar is, dus liefst niet op de man spelen... *;

Irriteer je je aan wat de ander schrijft? Niet lezen dan.

Kut, heb ik het zelf ook gelezen, nu zeg ik er ook nog wat van... O-)

Terug naar de EV6. Ik zie uit naar de nieuwe Navi update, waarin de OTA funktie wordt geactiveerd. Ik had al wel verwacht dat'ie er zou zijn geweest na die mislukte introductie van twee weken geleden...

Misschien doe je het al, maar ik laat het update programma de files rechtstreeks op de USB drive wegschrijven. Volgens mij doet het updateprogramma dan ook een snelle formattering. Voorkomt in ieder geval dat je het onjuist naar de USB drive kopieert.

[ Voor 37% gewijzigd door PsychoMania op 12-02-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
O-B-One schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:09:
Normaal gesproken meng ik mij niet in online discussies want je hebt er namelijk niks aan. In dit geval ga ik het toch doen, althans mijn mening geven dan. Want ik heb alle 444 pagina’s van dit forum gelezen en ben heel veel tegengekomen….

Om maar te beginnen met het leaserijder verhaal… Ja ik lease de EV6 omdat ik een functie heb waar een leaseauto bij de arbeidsvoorwaarden hoort. (Als ik hem niet kon leasen had ik hem waarschijnlijk zelf gekocht.) Ik betaal ruim 450 euro per maand aan eigen bijdrage en bijtelling. Dit is omdat ik met het standaard leasebudget geen EV6 kan “veroorloven”. Omdat dan toch te doen en hiervoor bij te betalen is mijn eigen, weloverwogen keuze waar ik na 3 maanden gebruik nog geen moment spijt van heb gehad. Wanneer ik de auto na 5 jaar weer moet inleveren ben ik ruim € 25.000,= armer en heb ik niks meer op de oprit staan. Het is maar wat je “goedkoop” noemt.

Het boeit mij zeker wel als er wat mis is met de auto. Dat er twee weken geleden iemand een kras op mijn wielkast heeft gereden op het parkeerterrein bij ons op de zaak ben ik nog steeds ziek van. Een witte kras op de zwarte wielkuiprand van een Plus is alsof er een neon pijl en zwaailicht bij staat kan ik je vertellen.

Wanneer ik keer op keer naar de garage zou moeten bij problemen word ik als lease rijder ook niet blij. Dat is namelijk mijn eigen tijd en de baas of de leasemaatschappij betaalt mij daar niet voor. Ik ben blij dat ik tot op heden geen problemen met de auto heb gehad. Dat is niet “zogenaamd” dat is “echt niet!”.

Misschien werkt mijn gepland voorverwarmen wel niet. Ik zou het je echt niet kunnen vertellen want ik heb het niet geprobeerd en denk dat ik het ook nooit ga gebruiken. Hooguit op commando voorverwarmen wanneer er ijs op de auto zit. Dat is deze barre winter twee keer voortgekomen en heeft twee keer zonder problemen gewerkt. De audio en de Meridian speakers? Doen het altijd, elke dag, en het geluid is geweldig. Ik zal wel iets aan mijn oren mankeren want iedereen zegt dat het waardeloos is. Dat geloof ik meteen, maar zoals ik hem heb ingesteld vinden mijn kapotte oren het prachtig klinken. Het licht? De standaard LED verlichting op mij Plus is geweldig! Ik ben in het donker nog nooit ergens tegenaan gereden en niemand heeft mij over het hoofd gezien! Ik zeg win win situatie. Snelladen ook geen idee, mijn werkgever heeft liever niet dat ik ga snelladen en bij overmatig snellader gebruik moet ik het verschil met het brandstof voorschot zelf gaan bijbetalen. (Leaserijden was tocht goedkoop……?) Hij zal het vast niet op maximale snelheid doen bij de winterse temperaturen maar zelfs als hij met “slechts” 150kWh volgedruppeld word ben je sneller weg bij de Fastned dan de meeste andere EV rijders.

Wat ik maar bedoel te zeggen is dat iedereen heeft een ander verwachtingspatroon van de auto en iedereen heeft andere eisen.Wat ik alleen jammer vind is dat er heel vaak heeeeeel lang over dingen “gezeurd” word. Als voorbeeld; Ja de EV6 heeft geen draadloze carplay, en dat kan je “anno 2022” belachelijk vinden, maar dan had je gewoon een andere auto moeten nemen want het stond echt gewoon in de folder dat het er niet op zit.

Ik ben geen echte tweaker, ik zit niet in de IT en heb geen verstand van electronica ;) :+ *O* dus ik ben hier voor de leuke verhalen, ervaringen en tips en tricks om de EV6 nog leuker te maken. Ik vind het jammer dat die algemene tendens in de 444 pagina’s steeds negatiever lijkt te worden en dat het bijna “Het grote koop vooral geen KIA EV6 topic” aan het worden is. Het is goed om problemen kenbaar te maken en updates te geven over dealer en importeur feedback. Daar hebben we allemaal wat aan. Het heeft in mijn optiek alleen geen zin om er pagina’s met geklaag over vol te schrijven wanneer de dealer/KIA NL/KIA Korea dit nog in behandeling heeft. Wanneer ze zouden zeggen “zak erin” dan heb je reden tot klagen en anders, hoe vervelend het ook is moet je wachten op de oplossing.

Tot slot, aan onze favoriete tweaker en bron van input, we love you and you know it, je gaat in de EV6 of welke andere nagelnieuwe auto op een nieuw platform niet gelukkig worden. Niet met het wensen patroon wat je hebt. Wanneer je geen oplosbare kinderziektes op de koop toe wil moet je wachten tot na de eerste facelift. Dat is niet om lullig te doen maar dat is gewoon zo. Ik wil je wel een tip geven; klamp je vast aan de positieve verhalen in plaats van aan de negatieve verhalen. Zorg dat de “self forfilling prophecy” er eentje word dat jouw auto geweldig is en blijkt te zijn.

Happy Saturday allemaal! Ik spring in mijn Uber-smerige EV6 die nodig gewassen moet worden IN DE WASSTRAAT }) en ga boodschappen doen en hoop dat ik op het parkeerterrein weer missie werk mag gaan verrichten en aan mensen die mij aanspreken op mijn auto mag gaan vertellen hoe geweldig die is!

*O* *O* *O*
Precies dit.. (y) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
Waterman53 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jij zolang op je auto moet wachten, de dealer schuift het probleem voor zich uit en koopt zodoende tijd om je een EV6 te leveren waarbij kachel ivm hogere buitentemperatuur niet aanhoeft en de paar andere bugjes zijn opgelost. Win win _/-\o_
Ik denk dat de dealer zometeen de koop gaat annuleren. :+ O-)

De EV6 is gewoon 1 van de beste elektrische auto's van dit moment. Zo niet de beste in deze prijsklasse. Wordt gewoon auto van het jaar 2022.

Ik koop ook particulier van mij spaarcentjes, maar ik zie al die beren op de weg niet.

Voor wie hem al heeft lekker genieten van het comfort en hopelijk worden bij diegenen die nog problemen hebben deze zo snel mogelijk opgelost.
Maar zoals eerder gezegd kijk hoe het met de e niro is gegaan. Hier zijn in 1,5 jaar tijd alle kinderziektes uitgehaald en zo gaat het met de EV6 ook gaan.

En voor de doemdenker(s) ga eens kijken op het id3 forum ofzo, wat ze daar allemaal voor problemen hebben. En dat mag je dan met VW (elke cent telt) en PON (klantvriende wat zegt u) oplossen.

In de toekomst ga ik alleen nog maar zaken ten aanzien vam de EV6 posten en niet meer reageren op negatieve aannames van ph......in andere posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Volgens mij markeren de bestuurders van een EV6 ook allemaal wat. Afgelopen week heb ik er 4 gezien en allemaal zitten ze met hun rechterhand omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
xxander968 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:54:
Volgens mij markeren de bestuurders van een EV6 ook allemaal wat. Afgelopen week heb ik er 4 gezien en allemaal zitten ze met hun rechterhand omhoog.
Ook dat nog......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

xxander968 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:54:
Verstijfd van de koude luchtstromen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
O-B-One schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:09:
Happy Saturday allemaal! Ik spring in mijn Uber-smerige EV6 die nodig gewassen moet worden IN DE WASSTRAAT })
Ik nam je hele bericht serieus tot ik dit las. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
damianvd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Had jij nog wat gehoord van jouw dealer mbt de stoel? Mijn auto is vandaag geweest voor alle updates en de losse stoel en er was nog maar 1 andere melding (die van jou?) hierover bekend. Hun demo auto had het overigens ook zei hij.
Losse stoel als in hij lijkt wel een millimeter te verschuiven bij remmen/accelereren?
Daar heb ik inderdaad ook last van.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Loei123 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Ik nam je hele bericht serieus tot ik dit las. :+
Je mag het nog steeds serieus nemen en je krijgt bonuspunten omdat je hierop aanslaat *O* _O- (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
pica schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Losse stoel als in hij lijkt wel een millimeter te verschuiven bij remmen/accelereren?
Zit dit dan in de elektrisch verstelling of in de bevestiging van de stoel?
Ik vraag het zodat ik bij aflevering van de mijne hier op kan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
In afwachting op de GT, ben ik me aan het oriënteren op andere velgen, maar heb weinig aanknopingspunten mbt de keuze. Zijn er tweakers die andere velgen op hun EV6 hebben? Ik heb 1 site kunnen vinden, waarbij je type kan invoeren, en daar kwamen 5 velgen naar voren met een max van 21inch. Ik zat zelf te denken aan 22 inch Vossen velgen (veel te zien op Tesla's) maar dat lijkt niet te kunnen. Wellicht is de markt natuurlijk nog niet heel gevuld gezien de EV6 er maar net is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[...]

Misschien doe je het al, maar ik laat het update programma de files rechtstreeks op de USB drive wegschrijven. Volgens mij doet het updateprogramma dan ook een snelle formattering. Voorkomt in ieder geval dat je het onjuist naar de USB drive kopieert.
[/quote]

Ja zeker ik doe het op deze manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:59
Voor de mensen die op zoek zijn naar een draadloze oplossing voor Android Auto, lijkt me dit heel netjes:

https://motorolasound.com/audio-products/android-auto/ma1

Alleen voor nu nauwelijks aan te komen helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024

Misschien iets minder zwart kijken. Ik heb 60+ zelf afgetikt zoals je zegt. En zoals eerder gezegd erg tevreden over mijn auto.
Een klein aanloop probleempje in het begin met de 12v accu, welk netjes is verholpen.
Verder heb ik tot op heden geen klachten. En al zou er iets zijn is het niet direct dat je het volle bedrag in de wind zet. Kia is een groot bedrijf wat niet voor niets 7 jaar garantie geeft. Die zal alles eraan doen om zijn klanten tevreden te houden.

Van andere merken hoor ik structurele problemen. Tesla, gebrek aan service of reparatieonderdelen. Audi/volkswagen/skoda, hoog in de bol merk. Je luistert maar anders pech. Garantie max 2 jaar. Ford, afhankelijk waar ook service die ver te vinden is. Veel accuproblemen gehad, kijk naar de kuga die niet eens gebruikt mocht worden voor dik 3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JPoers83 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Van andere merken hoor ik structurele problemen. Tesla, gebrek aan service of reparatieonderdelen. Audi/volkswagen/skoda, hoog in de bol merk. Je luistert maar anders pech. Garantie max 2 jaar. Ford, afhankelijk waar ook service die ver te vinden is. Veel accuproblemen gehad, kijk naar de kuga die niet eens gebruikt mocht worden voor dik 3 maanden.
Ik heb met Mercedes ook niet bepaald plezierige ervaringen qua kwaliteit op een auto van een kleine 85K of van de ontzettend matige (6 pogingen tot reparatie nodig) service, die ook nog eens ontzettend prijzig (2,5K) was in een flagshipvestiging. En dat is dan premium. Ik rij er geen meer.

Van KIA heb ik vanuit mijn netwerk bij navragen geen onoverkomelijke zaken gehoord. Over Volvo en Land Rover was ik zelf ook altijd heel tevreden, ik heb er alle vertrouwen in dat dat voor KIA ook gelden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
Dartlink schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Sinds de software updates en nieuwe inverter heb ik hem ook weer op auto staan :) en ik vind dat ie het dan prima doet! Niet te koud niet te warm, geen enorm koude of hete vlagen met lucht. Vandaag ook weer een rit van vier uur en lekker comfortabel gehad.

Bij mij werkt de klimaatverwarming de afgelopen weken sinds het vervangen van de inverter en de software update ook weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
Heems78 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:21:
In afwachting op de GT, ben ik me aan het oriënteren op andere velgen, maar heb weinig aanknopingspunten mbt de keuze. Zijn er tweakers die andere velgen op hun EV6 hebben? Ik heb 1 site kunnen vinden, waarbij je type kan invoeren, en daar kwamen 5 velgen naar voren met een max van 21inch. Ik zat zelf te denken aan 22 inch Vossen velgen (veel te zien op Tesla's) maar dat lijkt niet te kunnen. Wellicht is de markt natuurlijk nog niet heel gevuld gezien de EV6 er maar net is.
Ik heb de GMP Matisse velgen 19 inch voor de winterbanden er onder liggen, met TPMS om de bandendruk per band te kunnen zien. Bevallen tot nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Heems78 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:21:
Ik weet niet of je in de markt ben voor echten Vossen velgen (hier doel ik op de prijs) maar wellicht dat je kan kijken bij Concaver wheels, die geven veel vrijheid in ET-waarde en steek.
Wellicht dat je er iets aan hebt.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:02
Ik denk dat de velgen van de Genesis-sibling heel goed zouden staan onder een EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Hey hallo. Ik hoor hier verschillende verhalen over de update van de navigatie naar TomTom. Of is het zo dat de complete software vervangen wordt door TomTom Indigo ? Het nieuwe besturingssysteem voor auto's van Tomtom ?

Iemand die me dit kan vertellen ? Verder ben ik benieuwd of mijn nieuwe EV6 die in Juni komt voorzien zal zijn van TomTom. Hoe reëel is deze gedachte ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
- never mind -

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 13-02-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
Theflying schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:20:
[...]

Ik weet niet of je in de markt ben voor echten Vossen velgen (hier doel ik op de prijs) maar wellicht dat je kan kijken bij Concaver wheels, die geven veel vrijheid in ET-waarde en steek.
Wellicht dat je er iets aan hebt.
Ja ik bedoelde de echte Vossen, maar dat lijkt dus niet te passen. Ik heb wat budget over aangezien ik waarschijnlijk ga switchen van kleur, zwart ipv moonscape matte. De dealer gaat navraag doen in Korea. Ik ben geen echte poetser, dus is Zwart een betere optie. Als ik de matte kleur neem, dan moet er bijna zeker een PPF coating op, dat zal zeker 5k gaan kosten. Maar goed eerst even reactie dealer afwachten. Iig dan voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Heems78 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Ja ik bedoelde de echte Vossen, maar dat lijkt dus niet te passen. Ik heb wat budget over aangezien ik waarschijnlijk ga switchen van kleur, zwart ipv moonscape matte. De dealer gaat navraag doen in Korea. Ik ben geen echte poetser, dus is Zwart een betere optie. Als ik de matte kleur neem, dan moet er bijna zeker een PPF coating op, dat zal zeker 5k gaan kosten. Maar goed eerst even reactie dealer afwachten. Iig dan voor de tip!
Zwart zie je ook alles op helaas, dus dan moet je alsnog flink poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
xxander968 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:27:
Heeft er iemand na de laatste software-update van de dealer nog last gehad van geen geluid uit de radio/parkeersensoren? Gisteren had ik daar last van, maar ik heb nog geen updates gehad. Vanwege quarantaine heb ik de afspraak moeten verzetten. Auto uit, uitstappen en auto op slot hielpen niet. Later opnieuw gestart en alles werkte weer.
Ik heb dit zelf twee keer mee gemaakt, mijn auto heeft nog geen updates gehad.

Lijkt vooral te gebeuren wanneer de auto erg nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
AnotherFruitcake schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:51:
Ik denk dat de velgen van de Genesis-sibling heel goed zouden staan onder een EV6.
Die zijn wel mooi, maar heb liever een andere soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Loei123 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Ik heb dit zelf twee keer mee gemaakt, mijn auto heeft nog geen updates gehad.

Lijkt vooral te gebeuren wanneer de auto erg nat is.
Niet ervaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10-10 13:27
JPoers83 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Misschien iets minder zwart kijken. Ik heb 60+ zelf afgetikt zoals je zegt.
Ja hier nog iemand... 60K privé armer voor een nieuwe blonde EV6 met geweldige eigenschappen, ontelbare mogelijkheden, mooi karakter en fantastische vormen..
Ik ben wel blij dat de auto pas in april geleverd wordt. Dan zullen veel probleempjes niet meer aanwezig zijn. Zo niet dan zullen ze alsnog opgelost gaan worden. Met sommige onhebbelijkheden moeten we dan maar mee leren leven. Daarnaast ook nog 7 jaar garantie geeft helemaal een veilig gevoel.
Eigenlijk net zoals een nieuwe relatie met een geweldige (blonde) vrouw met (fantastische) vormen, geweldig karakter en duizelingwekkende mogelijkheden... ;-) Je denkt in het begin dat een betere bijna niet bestaat. Maar dan blijken er toch wel wat start-up probleempjes te zijn. De meeste worden opgelost na goede communicatie, en er blijven altijd wat dingetjes over waar we mee moeten leren leven.
Iedereen een fijne positieve zondag toegewenst!

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 13-02-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bij mij was het twee keer in één week denk ik.
Daarvoor nog niet meegemaakt, en volgens mij is het voor die tijd echt niet altijd droog geweest.
Dus of het echt door regen/nattigheid komt weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Loei123 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Bij mij was het twee keer in één week denk ik.
Daarvoor nog niet meegemaakt, en volgens mij is het voor die tijd echt niet altijd droog geweest.
Dus of het echt door regen/nattigheid komt weet ik niet zeker.
Ik heb het wel 1x meegemaakt maar dat was met een 308sw na een bezoekje aan de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
Wiliyama schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Ja hier nog iemand... 60K armer voor een nieuwe blonde EV6 met geweldige eigenschappen en fantastische vormen..
Ik ben wel blij dat de auto pas in april geleverd wordt. Dan zullen veel probleempjes niet meer aanwezig zijn. Zo niet dan zullen ze alsnog opgelost gaan worden. Met sommige onhebbelijkheden moeten we dan mee leren leven. Daarnaast ook nog 7 jaar garantie geeft helemaal een veilig gevoel.
Eigenlijk net zoals een nieuwe relatie met een geweldige (blonde) vrouw met (fantastische) vormen en mogelijkheden... ;-) Je denkt in het begin dat een betere bijna niet bestaat. Maar dan blijken er toch wel wat start-up probleempjes te zijn. De meeste worden opgelost na goede communicatie, en er blijven altijd wat dingetjes over waar we mee moeten leren leven.
Iedereen een fijne positieve zondag toegewenst!
Ben ook bijzonder blij met mijn EV 6, rijdt geweldig. Een aantal mensen op het forum gaan te veel mee met de negatieve berichtgeving terwijl ze de auto zelf nog niet eens hebben.
Als je een auto zonder, of met minder problemen wilt rijden moet je kiezen voor een auto die al jaren op de markt is, niet voor een totaal nieuw Platform dan zijn er wel eens kinderziektes.

Al moet ik zeggen dat ik nergens last van heb, hij gaat geweldig. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• De Ideale Man
Wil je alles weten over de functies van de KIA EV6 moet je deze youtube kanaal kijken. 73 filmpjes. Zelfs hoe je de mate kleur moet wassen. Hoe je CC kunt rijden. Etc.

Veel kijkplezier.

[Video: https://youtube.com/playlist?list=PL_UL-JGglDC56LsSl6a_n-YPdJeFgxMyo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
De Ideale Man schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:31:
Wil je alles weten over de functies van de KIA EV6 moet je deze youtube kanaal kijken. 73 filmpjes. Zelfs hoe je de mate kleur moet wassen. Hoe je CC kunt rijden. Etc.

Veel kijkplezier.

[Video]
Goede tip. Ik heb die over ambient lighting gekeken.
Hoe Amerikaans. Die mevrouw glimlacht zo ontzettend hard en heeft zulke pretlichtjes in de ogen dat ik me continu in de maling voel genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Heems78 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Zwart is zeker een mooi alternatief, ik heb een zwarte AMG C63S Coupé maar heb deze gelijk bij aanvang in Modesta Glasscoating laten zetten om een mooi resultaat te behouden gedurende de jaren en eenvoudig is in het onderhoud.
Nu een EV6 GT in Moonscape Matt in bestelling staan en deze gaat gelijk in PPF zodra binnen.
Kortom je ontkomt er eigenlijk niet aan om dit te doen zowel voor zwart als deze matte kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:25
Oke, laat ik ook een duit in het zakje doen...

Ik ben ook enorm blij met de EV6. Het is de beste auto die ik ooit in mijn bezit heb gehad.
Gister nog even voor de lol naar DE gereden, gewoon voor de lol omdat hij zo fijn rijdt!

Ja ik heb nog wel wat gebreken, zal vast wel opgelost worden. Desondanks wil ik de komende jaren meer dan graag in deze auto blijven rijden.

Dus voor de echte twijfelaars onder ons, gewoon bestellen en daarna genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
pica schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Het is meer dan een millimeter.....
Het zit in de stoel, niet de bevestiging aan de bodem. En inderdaad, je merkt het eigenlijk alleen bij accelereren en remmen (sterk wisselen van snelheid).

Ik moet nog navraag doen naar status Kia NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Pilot41Day schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Zwart is zeker een mooi alternatief, ik heb een zwarte AMG C63S Coupé maar heb deze gelijk bij aanvang in Modesta Glasscoating laten zetten om een mooi resultaat te behouden gedurende de jaren en eenvoudig is in het onderhoud.
Nu een EV6 GT in Moonscape Matt in bestelling staan en deze gaat gelijk in PPF zodra binnen.
Kortom je ontkomt er eigenlijk niet aan om dit te doen zowel voor zwart als deze matte kleur.
Zoveel mensen zoveel meningen. Mijn vorige auto was 20 jaar oud en de lak was over het algemeen nog prima. Als je dan toch 2000 euro uitgeeft zou ik dat pas doen als overspuiten nodig is. Die coating helpt niet tegen portierdeukjes of wat er ook maar langsop zal gaan de komende jaren. De enige autokleur die ik heb gehad waar je niet op kon zien dat de auto vies werd was een grijze renault megane. Pas als hij weer gewassen werd kwam er een paar tinten lichter grijs uit. En daarmee woonden we in een nieuwbouwijk waar je zo ongeveer elke dag door de wasstraat kon, hij ging 3x per jaar.

Als er mensen foto’s hebben van geplaatste velgen zie ik ze overigens graag. Er zijn hier maar 2 of 3 keer plaatjes geplaatst van nieuwe velgen. Zelf vind ik de Tomasen AR1 black diamond polished en de MWS 80/5 black polished mooi. De GMP katana black polished had ik willen bestellen maar daar is de fabrikant nog niet zeker of ze nog gemaakt gaan worden. Als er iemand dat kan shoppen onder de gravity blue dan ben ik je dankbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louisj
  • Laatst online: 13-02-2022
mijne heren . dames,
heeft er iemand een idee of het stuurslot van de EV 6 GT voldoet aan de verzekerings eisen zoals SCM certificaat.ik kan dat nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShIv-2FvEqjKyka0pvIeMVH4JHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UY4fXvp6UXI8yTsmgHTSkBwu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf dus dit bericht zien bij het insteken an een usb. Snap er niets meer van. Ik wil gewoon niet elke keer naar de dealer voor alleen een software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
jefjef schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]

Ik blijf dus dit bericht zien bij het insteken an een usb. Snap er niets meer van. Ik wil gewoon niet elke keer naar de dealer voor alleen een software update
De multimedia update is heel wat anders dan de updates zoals die er zijn voor de verwarming e.d.
Wat je nu installeert gaat met name om wat je op de schermpjes ziet.

Aangezien je het met meerdere USB's heb geprobeerd, ligt het idd niet gewoon aan je download zoals de foutmelding ook stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vandaag weer meerdere EV6's gezien vanuit een IONIQ5 op de A2 vanuit België langs Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. Daar de A12 richting Den Haag gepakt. Leuk om er naast te rijden en de verschillen te zien :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
Pilot41Day schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Ok, goede tip, neem ik mee in mijn afweging. Ik ben er namelijk nog steeds niet uit 8)7

Aangezien het (beperkte)aanbod van velgen, kan ik dan beter sowieso een coating doen, als ik jouw feedback zo lees. Dan dan heeft de Moonscape Matte overigens wel mijn voorkeur. Waar ik woon leven volgens mij de meeste duiven in mijn stad, en heb geen mogelijkheid om binnen te parkeren :*)

Ik kan, als ik het zo neerpen, wel meedoen aan die Royal Club reclame! Wat een keuzestress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
Louisj schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:59:
mijne heren . dames,
heeft er iemand een idee of het stuurslot van de EV 6 GT voldoet aan de verzekerings eisen zoals SCM certificaat.ik kan dat nergens vinden
Dat weet ik niet. Ik moest sowieso een klasse 3 alarm hebben van mijn verzekering, dus in mijn geval was het standaard alarm niet afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:02
Heems78 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Dat weet ik niet. Ik moest sowieso een klasse 3 alarm hebben van mijn verzekering, dus in mijn geval was het standaard alarm niet afdoende.
Ik zag in de optielijst, nadat ik de mijne bestelde, dat dit een optie is van ongeveer 1k. Ga ik ook voor bellen, want zonder wordt verzekeren lastig denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
jefjef schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]

Mogelijk zijn de gedownloade updatebestanden beschadigd.

Hernoem de folder EV6_MY_22_EU naar bijvoorbeeld EV6_MY_22_EU_nietgoed en download opnieuw de update. Als het downloaden klaar is dan opnieuw de inhoud van de folder EV6_MY_22_EU kopiëren naar de USB stick.
Pagina: 1 ... 113 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic