Dank ga ik uitproberenStickMan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:15:
[...]
Mogelijk zijn de gedownloade updatebestanden beschadigd.
Hernoem de folder EV6_MY_22_EU naar bijvoorbeeld EV6_MY_22_EU_nietgoed en download opnieuw de update. Als het downloaden klaar is dan opnieuw de inhoud van de folder EV6_MY_22_EU kopiëren naar de USB stick.
Er zijn genoeg verzekeraars die de EV6 wel willen verzekeren zonder deze optie.AnotherFruitcake schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:15:
[...]
Ik zag in de optielijst, nadat ik de mijne bestelde, dat dit een optie is van ongeveer 1k. Ga ik ook voor bellen, want zonder wordt verzekeren lastig denk ik.
Althans de Plus versie. Ik weet niet of dit ook zo is met de GT(Line)
Andere verzekeringsmaatschappij is goedkoper. Er zijn er genoeg die pas vanaf 75k een klasse 3 alarm eisen.AnotherFruitcake schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:15:
[...]
Ik zag in de optielijst, nadat ik de mijne bestelde, dat dit een optie is van ongeveer 1k. Ga ik ook voor bellen, want zonder wordt verzekeren lastig denk ik.
Ja klopt! Dealer heeft mijn stoel voor nu zoveel mogelijk in de uiterste stand gezet zodat ik het niet meer merk. Mijn melding hierover was pas de 2e die bekend is bij Kia, had jij die van jou al gemeld?pica schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Losse stoel als in hij lijkt wel een millimeter te verschuiven bij remmen/accelereren?
Daar heb ik inderdaad ook last van.
Klopt, ik heb de GT Line via de Kia dealer gewoon kunnen verzekeren zonder extra alarmR20141016 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:45:
[...]
Er zijn genoeg verzekeraars die de EV6 wel willen verzekeren zonder deze optie.
Althans de Plus versie. Ik weet niet of dit ook zo is met de GT(Line)
Deze kwam ik tegen op eBay Kleinanzeigen:
Iets voor lange mensen die toch graag een matte gt-line zonder open dak willen met 20' velgen, winterwielen en alle opties.
https://www.ebay-kleinanz...s&utm_content=app_android
Iets voor lange mensen die toch graag een matte gt-line zonder open dak willen met 20' velgen, winterwielen en alle opties.
https://www.ebay-kleinanz...s&utm_content=app_android
Zojuist met ABN AMRO contact gehad. Ze verzekeren de gt-line inclusief extra 3 jaar nieuwwaarde voor ongeveer €60 zonder classe 3 alarm. Klingt goed. Hopelijk klopt het.Waterman53 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:15:
[...]
Andere verzekeringsmaatschappij is goedkoper. Er zijn er genoeg die pas vanaf 75k een klasse 3 alarm eisen.
Ik dacht ZEKUR nog goedkoper (naar wat ik einde vorig jaar bekeek)Wiliyama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:18:
[...]
Zojuist met ABN AMRO contact gehad. Ze verzekeren de gt-line inclusief extra 3 jaar nieuwwaarde voor ongeveer €60 zonder classe 3 alarm. Klingt goed. Hopelijk klopt het.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Kun je eens kijken welke maatschappij dat was?Hansieo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:20:
[...]
Ik dacht ZEKUR nog goedkoper (naar wat ik einde vorig jaar bekeek)
@Wiliyama ZEKUR is de maatschappij, ik zit overigens bij Bovag en betaal 78 euro
Hier hetzelfde. Ik heb een zwarte GT in bestelling staan. Ik rijd nu met een zwarte A5 quattro met zwarte Audi velgen. Staat prachtig. Maar om het rijbereik in de winter wat te compenseren dacht ik aan 19 inch velgen met echte top winterbanden. Ik hoop zo toch wat km's te winnenHeems78 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:21:
In afwachting op de GT, ben ik me aan het oriënteren op andere velgen, maar heb weinig aanknopingspunten mbt de keuze. Zijn er tweakers die andere velgen op hun EV6 hebben? Ik heb 1 site kunnen vinden, waarbij je type kan invoeren, en daar kwamen 5 velgen naar voren met een max van 21inch. Ik zat zelf te denken aan 22 inch Vossen velgen (veel te zien op Tesla's) maar dat lijkt niet te kunnen. Wellicht is de markt natuurlijk nog niet heel gevuld gezien de EV6 er maar net is.

Misschien kijk ik er overheen, maar waar vind ik het filmpje van rijden met CC??De Ideale Man schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:31:
Wil je alles weten over de functies van de KIA EV6 moet je deze youtube kanaal kijken. 73 filmpjes. Zelfs hoe je de mate kleur moet wassen. Hoe je CC kunt rijden. Etc.
Veel kijkplezier.
[Video]
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ja klopt, staat niet in deze lijst van de ev6 maar andere filmpjes van hun.--HOOLIE-- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:59:
[...]
Misschien kijk ik er overheen, maar waar vind ik het filmpje van rijden met CC??
Volgens hun moet je de knop om de afstand te bepalen tot je voorligger op het stuur, een paar seconde inhouden (2.20min).
Kan er gelijktijdig uit het interne en externe 230V stopkontakt 16A getrokken worden of totaal 16A? Weet iemand van jullie dat?
Zeg je hiermee dat je kunt switchen tussen CC en SCC? Eerder is hier nl. beweerd dat dat niet zou kunnen.De Ideale Man schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Ja klopt, staat niet in deze lijst van de ev6 maar andere filmpjes van hun.
Volgens hun moet je de knop om de afstand te bepalen tot je voorligger op het stuur, een paar seconde inhouden (2.20min).
[YouTube: Smart Cruise Control (SCC) with Stop & Go]
Dus dat!!...The__Virus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Zeg je hiermee dat je kunt switchen tussen CC en SCC? Eerder is hier nl. beweerd dat dat niet zou kunnen.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Poahh, dat ga ik zo onderweg naar de dealer direct uitproberen!The__Virus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Zeg je hiermee dat je kunt switchen tussen CC en SCC? Eerder is hier nl. beweerd dat dat niet zou kunnen.
Ik verwacht het niet.Wiliyama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:38:
Kan er gelijktijdig uit het interne en externe 230V stopkontakt 16A getrokken worden of totaal 16A? Weet iemand van jullie dat?
Ik denk dat er 1 omvormer in zit die intern aangesloten is. Als de V2L stekker aan de buitenkant erop gezet wordt, dan zal deze ook op die stekker gezet worden.
Mooi. Maar...De Ideale Man schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:31:
Wil je alles weten over de functies van de KIA EV6 moet je deze youtube kanaal kijken. 73 filmpjes. Zelfs hoe je de mate kleur moet wassen. Hoe je CC kunt rijden. Etc.
Veel kijkplezier.
[Video]
Ik krijg de melding:
36 niet-beschikbare video's zijn verborgen
Hebben jullie dat ook?
Zo nee, wat zou bij mij reden van verbergen kunnen zijn?
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Allen, er is een nieuwe update in de updater! ver. 110222
Waar zie je dat?BartHNL schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:18:
Ik keek toevallig op kiaevforums.com; gewoon je updater openen en nieuwe versie naar binnen halen.
Inderdaad. Uit de regel van het bestand EV6_MY_22_EU.verBartHNL schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:18:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JOUe3r2Vz1kDtlkwzEwS06Ud.jpg?f=user_large)
En wat zit er in die nieuwe update, nergens een changelog.... ik wacht wel even

[ Voor 0% gewijzigd door Freezhost op 14-02-2022 12:45 . Reden: typo ]
Nou dat werkt dus mooi niet op de EV6. Als je de afstandsknop ingedrukt houdt dan gaat er alleen een streepje van de afstand af (zelfde als gewoon 1x drukken). Als je de cruisecontrol knop ingedrukt houdt dan ga je naar LIM.BDelamontagne schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:55:
[...]
Poahh, dat ga ik zo onderweg naar de dealer direct uitproberen!
Wat is LIM?BDelamontagne schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Nou dat werkt dus mooi niet op de EV6. Als je de afstandsknop ingedrukt houdt dan gaat er alleen een streepje van de afstand af (zelfde als gewoon 1x drukken). Als je de cruisecontrol knop ingedrukt houdt dan ga je naar LIM.
Limiter
Dan zal de maximale snelheid beperkt worden.
Edit:
Limiter
Smart Cruise Control
[ Voor 44% gewijzigd door cruysen op 14-02-2022 13:04 ]
Limiter inderdaad, dan je niet harder kunt dan de ingestelde snelheid tenzij je een kickdown doet
Gelijk maar weer proberenBartHNL schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:24:
[...]
Ik keek toevallig op kiaevforums.com; gewoon je updater openen en nieuwe versie naar binnen halen.
Ik sta nu bij de dealer voor de software updates, ben benieuwd of hij dan deze gelijk al mee krijgt (ik gok van niet)BartHNL schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:18:
Dit zijn er de verschillen in file types
/f/image/mjosiQ2G27qTpN1eFqZQgjeW.png?f=fotoalbum_large)
Heb in de Kia Update chat gevraagd naar de changelog maar kreeg onderstaande antwoord:
It hasnt released on the website yet , but our website developers in korea is working on releasing it so soon , so keep an eye here please : https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373
/f/image/mjosiQ2G27qTpN1eFqZQgjeW.png?f=fotoalbum_large)
Heb in de Kia Update chat gevraagd naar de changelog maar kreeg onderstaande antwoord:
It hasnt released on the website yet , but our website developers in korea is working on releasing it so soon , so keep an eye here please : https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373
[ Voor 27% gewijzigd door Theflying op 14-02-2022 13:58 ]
Theflying
Je houdt de afstandsknop wel ingedrukt terwijl SCC uit staat? Zoiets zegt men in dat filmpje.BDelamontagne schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Nou dat werkt dus mooi niet op de EV6. Als je de afstandsknop ingedrukt houdt dan gaat er alleen een streepje van de afstand af (zelfde als gewoon 1x drukken). Als je de cruisecontrol knop ingedrukt houdt dan ga je naar LIM.
Whatever
Ja hij is momenteel aan het installeren. Ik stap over een half uur in de auto om naar huis te rijden. En weet eind van de middag als het goed is of er verbeteringen in zittenMChellinga schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:02:
Iemand de USB al in z'n KIA hangen?
Hopelijk kom je nog aan op je bestemmingMister I schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:20:
[...]
Ja hij is momenteel aan het installeren. Ik stap over een half uur in de auto om naar huis te rijden. En weet eind van de middag als het goed is of er verbeteringen in zitten

Zojuist even contact opgenomen met de service desk achter de udpate site, heb de volgende reactie gekregenFreezhost schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:35:
En wat zit er in die nieuwe update, nergens een changelog.... ik wacht wel even
Daarnaast heb ik ook nog gevraagd naar de bug waarbij de active sound design (ASD) elke keer weer aangezet wordt bij het starten van de auto. Hier konden ze helaas nog niets over zeggen, en werd er gevraagd om op een later moment er nogmaals naar te vragen.We recived this morning that this update to solve OTA and the Profile Reset issue.
Kia publiceert zelf een lijst met de laatste software versie voor al hun modellen. Ook is er een Koreaanse variant. Deze laatste liep de afgelopen maanden constant voor wat versie nummering betreft, echter lijkt de EU variant nu "Nieuwer" te zijn.
Freezhost schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Hopelijk kom je nog aan op je bestemming

Dat schoot wel door mijn hoofd net
Dit zijn infotainment updates. Dit bevat geen update van kritische systemen die essentieel zijn voor het rijden van de auto. Die gaan via de dealer.
Die lijst met laatste software versies is wel mooi alleen jammer dat daar geen changelog achter zit. We wachten het af, als er geen enorme verbeteringen in zitten wacht ik nog wel even met de update
Heb zonet zelf de instalatie achter de rug, so far niets obvious wat veranderd is.
Ota update staat bij de instellingen er bij.
Blijkbaar is de asd bug opgelost van een vriend horen zeggen.
Remote climate control geeft bij mij nog steeds koude lucht bij het activeren. Deze lijkt me niet opgelost te zijn.
Remote climate control geeft bij mij nog steeds koude lucht bij het activeren. Deze lijkt me niet opgelost te zijn.
Die laatste zal niet via een infotainment update worden opgelost. Dat gaat via dealer updates.Mannylama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:31:
Heb zonet zelf de instalatie achter de rug, so far niets obvious wat veranderd is.
Dat remote climate control krijg ik ook maar niet aan de praat. Alles geprobeerd. De app zegt nu wel dat hij aan het verwarmen is dus dat was al een stap. Echter, zodra ik de auto in stap is er niets verwarmd.Mannylama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:31:
Als iemand iets kan vertellen over de "29 km/u" brom in de laatste update? Dat is voor mij het belangrijkste. Sinds 211214 update heb ik vanaf 29km/u een brom in de passagiers voeten ruimte; onwijs irritant. Daarvoor was deze er niet. Als dat met deze update opgelost is ben ik een gelukkig man ..
Heb deze respons ook gehad vandaag van Kia Belgium, dat ze er aan aan het werken zijn.KingOfNorway schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:35:
[...]
Die laatste zal niet via een infotainment update worden opgelost. Dat gaat via dealer updates.
/f/image/EcRdClZRxOuZuJcX4b45OUyI.png?f=fotoalbum_large)
Enig idee of iemand climate control al werkende gekregen en/of er al een nieuwe dealer update is?
Gaan ze binnekort deze updates via ota bgeinnen doorvoeren, of enkel infortainment updates via ota?
Yep, werkt niet helaasDigiK-oz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:10:
[...]
Je houdt de afstandsknop wel ingedrukt terwijl SCC uit staat? Zoiets zegt men in dat filmpje.
Ik heb even in de chat gezeten met KIA navigatie support. Ze konden nog niet veel vertellen over de update, behalve dat de ontwikkelaars in Korea snel met bijgewerkte release notes zouden komen. Ik vroeg nog even naar een specifiek probleem dat ik heb, waarbij de kaart regelmatig crasht of vast loopt. Ik kreeg te horen dat dat probleem opgelost zou zijn.
De update wordt op dit moment naar mijn usb stick gekopieerd, dus ik ga hem zo installeren.
De update wordt op dit moment naar mijn usb stick gekopieerd, dus ik ga hem zo installeren.
De installatie duurt iig een stuk langer dan de vorige x.
Ik wou dat het lukte...MChellinga schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:02:
Iemand de USB al in z'n KIA hangen?
Door die extra 4 navi bestanden t.o.v. de vorige updates, past de nieuwe update niet meer op een 32GB stick.Theflying schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:57:
Dit zijn er de verschillen in file types
[Afbeelding]
Minimaal 64GB is nodig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xiqWSztYMExhUxPHQ90EZrKX.jpg?f=user_large)
Ik ontdekte het ook jaStickMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Door die extra 4 navi bestanden t.o.v. de vorige updates, past de nieuwe update niet meer op een 32GB stick.
Minimaal 64GB is nodig.
[Afbeelding]
Ja, ik verwacht het ook niet. Maar misschien weet iemand of het echt niet kan. Als er een stopcontact gebruikt wordt is het andere stopcontact dan nog steeds te gebruiken?cruysen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Ik verwacht het niet.
Ik denk dat er 1 omvormer in zit die intern aangesloten is. Als de V2L stekker aan de buitenkant erop gezet wordt, dan zal deze ook op die stekker gezet worden.
Heeft iemand hierover iets gelezen in de gebruiksaanwijzing? Stel dat er toch te veel ampère getrokken wordt, springt dan de zekering in de gewone zekeringen kast?
Hebben we een overzichtje van welke aankopen een toegevoegde waarde voor de EV6 bezitter zijn? Een grote USB-stick, een goede OBD2 adapter, een......
Dit vergroot allemaal weer de ik-wacht-op-mijn-auto vreugde.
[ Voor 17% gewijzigd door AnotherFruitcake op 14-02-2022 15:38 ]
Zie zeker voor een snelle usb (64gb), want de mijne doet er wel lang over om bestanden op te kopieren. Heb ook de OBDLink CX adapter om data uit te lezen met mijn gsm, dat zorgt er voor dat ik ABRP kan gebruiken en zelf ook de temperatuur kan uitlezen van de batterij. Als je vaak fastchargers gebruikt is de obd adpater zeker een hebbedingetje.AnotherFruitcake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
Hebben we een overzichtje van welke aankopen een toegevoegde waarde voor de EV6 bezitter zijn? Een grote USB-stick, een goede OBD2 adapter, een......
Een 2-in-1 of 3-in-1 USB kabel die geschikt is voor zowel Android Auto als Apple Carplay, zoals https://www.gsmpunt.nl/ka...1-kabelset-15-meter-zwartAnotherFruitcake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
Microvezeldoekje
Als kenteken bekend is
Milieusticker Duitsland: https://www.vwe.nl/Particulier/Milieusticker
Milieusticker Frankrijk: https://certificat-air.gouv.fr/
[ Voor 14% gewijzigd door StickMan op 14-02-2022 15:55 ]
Ik denk dat ik hem gemist heb, maar heb je een link waar je deze kan bestellen en hoe je deze in de wagen installeert?Mannylama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Zie zeker voor een snelle usb (64gb), want de mijne doet er wel lang over om bestanden op te kopieren. Heb ook de OBDLink CX adapter om data uit te lezen met mijn gsm, dat zorgt er voor dat ik ABRP kan gebruiken en zelf ook de temperatuur kan uitlezen van de batterij. Als je vaak fastchargers gebruikt is de obd adpater zeker een hebbedingetje.
Goed idee, die kan ik wel in de topicstart plaatsenAnotherFruitcake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
Ik weet niet of iemand een overzicht heeft met alle werken OBD2 adapters (of ervaring mee heeft)
Kan die allemaal netjes verwijzen naar de posts.
Theflying
Update geïnstalleerd.. voor zover ik kan zien, is die active sound bug gefixed! En OTA updates geactiveerd
Opvallende laadbeurt...
Moest dringend laden na half uur rijden, nog 9% soc. Fastned 300kw gepakt.
EV sprong direct op 70kw, bij 20% door naar 150kw, en ja bij precies 30% kwam er 198kw binnen.....holy, dat gaat lekker !
Maar bij 40% zakt hij
weer in naar 150kw...tot plm 70%.
Mooi snel geladen dus!
Toevallig stond service mdw van Fastned voor zonnepanelen met een Tesla aan de lader. Praatje mee gemaakt. Fluctueren doen alle auto's...grootste issue met snelheid zit in accu voorverwarmen...is ons hier bekend.
Dat werd door hem zelf pijnlijk duidelijk gemaakt. Zijn Tesla kende het nieuwe laadstation niet en was accu ook niet automatisch vooverwarmd. Laden bleef daardoor steken op 51kw ! Dan moeten wij niet 'klagen' met onze EV die meestal niet boven 150kw komt....
Moest dringend laden na half uur rijden, nog 9% soc. Fastned 300kw gepakt.
EV sprong direct op 70kw, bij 20% door naar 150kw, en ja bij precies 30% kwam er 198kw binnen.....holy, dat gaat lekker !
Maar bij 40% zakt hij
weer in naar 150kw...tot plm 70%.
Mooi snel geladen dus!
Toevallig stond service mdw van Fastned voor zonnepanelen met een Tesla aan de lader. Praatje mee gemaakt. Fluctueren doen alle auto's...grootste issue met snelheid zit in accu voorverwarmen...is ons hier bekend.
Dat werd door hem zelf pijnlijk duidelijk gemaakt. Zijn Tesla kende het nieuwe laadstation niet en was accu ook niet automatisch vooverwarmd. Laden bleef daardoor steken op 51kw ! Dan moeten wij niet 'klagen' met onze EV die meestal niet boven 150kw komt....
:strip_exif()/f/image/uZcQWPJPjIu4PYZagoFy8VZM.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, mijn excuses! Ik refereer naar een usb, zodat je via deze usb dan de updates kunt installeren in jouw auto. Het is dus enkel bij het updaten dat je deze er in steekt!PieterSn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat ik hem gemist heb, maar heb je een link waar je deze kan bestellen en hoe je deze in de wagen installeert?
Eentje zoal dit zou wel voldoen, al weet ik niet in welke mate de kia usb 3.0 ondersteund.
SanDisk Ultra Flair - Usb-stick - 64GB - USB 3.0
Ik heb deze en lijkt heel warm te worden/traag te kopieren van bestanden naar de usb en daardoor duurt het wat langer.
Kingston DataTraveler Duo USB 3.2/C-Type 64GB
Maar dus als je zelf updates wilt uitvoeren, gewoon een 64gb usb stick bij de hand hebben, die geformateerd mag worden, om de updates van kia (https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate) te installeren!
Ja is bekend, was meer als grap bedoeltKingOfNorway schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:31:
[...]
Dit zijn infotainment updates. Dit bevat geen update van kritische systemen die essentieel zijn voor het rijden van de auto. Die gaan via de dealer.
Bij mij de update ook er op staan nu. Tijdens het rijden moest ie wel opnieuw opstarten en dan zie je toch dat de auto alle veiligheidssystemen uitschakelt (behalve ACC). En netjes na 15 minuten weer opstarten zonder rare meldingen.
Er is mij nog niks opgevallen aan veranderingen ten op zichte van de januari update.
Zijn er op het moment nog meer mensen die een foutmelding krijgen op de Kia Connect App.
Krijg de melding:
Network Error. Please try again later. Please contact your service partner if the problem persists.
Heb al met 2 telefoons geprobeerd, 2 verschillende providers en wifi maar blijf de melding houden.
Krijg de melding:
Network Error. Please try again later. Please contact your service partner if the problem persists.
Heb al met 2 telefoons geprobeerd, 2 verschillende providers en wifi maar blijf de melding houden.
Theflying
Beetje off topic maar toch ook weer niet.
Ev6 Superbowl reclame voor wie hem nog niet gezien heeft:
YouTube: Kia EV6 - Robot Dog Super Bowl Full Commercial
-Arnout
Ev6 Superbowl reclame voor wie hem nog niet gezien heeft:
YouTube: Kia EV6 - Robot Dog Super Bowl Full Commercial
-Arnout
Yep same hier, soms gaat er eens een request door.Theflying schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:37:
Zijn er op het moment nog meer mensen die een foutmelding krijgen op de Kia Connect App.
Krijg de melding:
Same hereTheflying schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:37:
Krijg de melding:
@StickMan Dank je wel voor het melden, weet ik dat het niet aan mij ligt.Mannylama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Yep same hier, soms gaat er eens een request door.

Theflying
Plastic wegwerp handschoen om te tanken. Die pistolen, ja inderdaad ook bij snellaadzuilen, zijn zo goor. Worden nooit ontsmet. Hoe vaak zittten mensen van te voren in de neus, mond of broek te friemelen voordat ze gaan tanken?AnotherFruitcake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
Brrrrr.....
- Verder een gele parkeerschijf speciaal voor elektro auto's. (ANWB)
- Een zaklamp
- Een wegwerp regenjas
- Werkhandschoenen
- Laadkabels micro-usb, USB-3, I-phone kabel
voor pasagiers.
- etc...
Deze informatie gehaald van een post van @FranciescoTheflying schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Goed idee, die kan ik wel in de topicstart plaatsen![]()
Ik weet niet of iemand een overzicht heeft met alle werken OBD2 adapters (of ervaring mee heeft)
Kan die allemaal netjes verwijzen naar de posts.
What OBD BLE device should I get?
We cannot recommend any specific model, because the OBD dongle market is a jungle. Devices may not work for EV data, with certain phone models and potentially even with some car models. One hard requirement is that it uses BLE (Bluetooth Low Energy) for connection – not classic Bluetooth.
But since you are going to ask anyway:
The OBDLink CX is high quality and works with ABRP (with the latest firmware installed). It limits the window when it is available for pairing, making it slightly more secure. The manufacturer even claims “Safe to leave plugged in”.
The Maclean MCE 200 is inexpensive and works well for us (but not on all Android devices). It has no security whatsoever.
The Vgate iCar Pro BLE 4.0 also works fine on all devices we have tested it with. Still no security.
UniCarScan USCI-2000 has also been verified to work with ABRP. You can guess the security level.
If you find an OBD BLE device which actually has a physical pairing button or other somewhat secure way of only letting you connect to it, let us know.
Bij mij staat OTA in het overzicht, maar met melding dat er een abonnement voor nodig is. Hebben jullie dat ook?MChellinga schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
Update geïnstalleerd.. voor zover ik kan zien, is die active sound bug gefixed! En OTA updates geactiveerd
Werkt nu verwarmen met voorruit verwarming aan ook?MChellinga schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
Ja bij een normaal tankstation heb je altijd de beschikking tot wegwerp handschoenen. Jij geeft aan dat dit niet het geval is bij snelladers. Dat is jammer. Goed om te weten om zelf handschoenen mee te nemen.Wiliyama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:56:
[...]
Plastic wegwerp handschoen om te tanken. Die pistolen, ja inderdaad ook bij snellaadzuilen, zijn zo goor. Worden nooit ontsmet. Hoe vaak zittten mensen van te voren in de neus, mond of broek te friemelen voordat ze gaan tanken?
Brrrrr.....
- Een zaklamp
- Een wegwerp regenjas
- Werkhandschoenen
voor pasagiers.
- etc...
Misschien even standaard tot 100 tellen voordat je op de knop drukt.Phusebox schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:54:
- laat maar -
Misschien ook nog:Wiliyama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:56:
[...]
Plastic wegwerp handschoen om te tanken. Die pistolen, ja inderdaad ook bij snellaadzuilen, zijn zo goor. Worden nooit ontsmet. Hoe vaak zittten mensen van te voren in de neus, mond of broek te friemelen voordat ze gaan tanken?
Brrrrr.....
- Een zaklamp
- Een wegwerp regenjas
- Werkhandschoenen
voor pasagiers.
- etc...
- poetsdoek om de laadkabel schoon te maken bij nat weer een vuile stoep
- gele veiligheid hesjes voor iedereen in de auto. 🤔 Standaard zitten er 2 in, echter alle personen moeten bij pech z'n jas aan.
Dat heeft het bij mij altijd al gedaan voor zover ik weet.stimpyrulez schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:33:
[...]
Werkt nu verwarmen met voorruit verwarming aan ook?
Ja zoiets staat er bij mij ook. Maar ik meen me te herinneren dat ik dat bij meerdere mensen gezien heb.Ihkvdb schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Bij mij staat OTA in het overzicht, maar met melding dat er een abonnement voor nodig is. Hebben jullie dat ook?
Ik vind dit dus wel handig bedacht van Skoda (kun je zelf makkelijk namaken natuurilijk)cruysen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:58:
[...]
Misschien ook nog:
- gele veiligheid hesjes voor iedereen in de auto. 🤔 Standaard zitten er 2 in, echter alle personen moeten bij pech z'n jas aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wNSdKknx26SIO6Jc7dvRA3Rd.jpg?f=user_large)
Ik vind het nogal verspilling van plastic. Een handdoek werkt prima en die gooi je gewoon in de was mee.BDelamontagne schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:44:
[...]
Ik vind dit dus wel handig bedacht van Skoda (kun je zelf makkelijk namaken natuurilijk)
[Afbeelding]
Topicstarter is aangepast.
Changelog:
Changelog:
- Checklijst toegevoegd
- Software update 14-02-2022 toegevoegd (changelog nog niet compleet)
- Playlist Kia demonstratie filmpjes toegevoegd
Theflying
Haha ja je kunt ook gewoon een sponsje pakken natuurlijkanc schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Ik vind het nogal verspilling van plastic. Een handdoek werkt prima en die gooi je gewoon in de was mee.
Nog niet, was ik morgen van plan.damianvd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:21:
[...]
Ja klopt! Dealer heeft mijn stoel voor nu zoveel mogelijk in de uiterste stand gezet zodat ik het niet meer merk. Mijn melding hierover was pas de 2e die bekend is bij Kia, had jij die van jou al gemeld?
Ga ik combineren met het fixen van het kinderslot en inbouwen van draadloos laden.
Ik heb ook een aanvullende vraag over het interne 230V stopcontact. Is dat vrij als je snellaadt? Dan kan je bij mooi weer lekker het nespresso apparaat aanzettenWiliyama schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:35:
[...]
Ja, ik verwacht het ook niet. Maar misschien weet iemand of het echt niet kan. Als er een stopcontact gebruikt wordt is het andere stopcontact dan nog steeds te gebruiken?
Heeft iemand hierover iets gelezen in de gebruiksaanwijzing? Stel dat er toch te veel ampère getrokken wordt, springt dan de zekering in de gewone zekeringen kast?
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Nou net de boel ook weer geupdate.
Paste niet op mijn 32Gb usb stick, dus maar op een SD kaart gezet en dan die weer is een soort USB houder gedrukt.
Pfff wat traag...
Auto had 2uur nodig om te updaten.
Morgen eens kijken op het issue m.b.t. Active sound gefixed is.
Paste niet op mijn 32Gb usb stick, dus maar op een SD kaart gezet en dan die weer is een soort USB houder gedrukt.
Pfff wat traag...
Is bij mij gefixedstimpyrulez schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:14:
Bij mij is de active sound bug opgeloststimpyrulez schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:14:
Nou net de boel ook weer geupdate.
Pfff wat traag...
Ja bij mij ook. Had gehoopt dat er een abbo geactiveerd zou zijn nu. Dit stond er bij de vorige update ook al bij mij.Ihkvdb schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Bij mij staat OTA in het overzicht, maar met melding dat er een abonnement voor nodig is. Hebben jullie dat ook?
Het feit dat OTA nu toch uitgerold wordt, doet mij vermoeden dat MY22 geen TomTom krijgt.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
En een paraplu. Waarom hebben die snelladers meestal geen afdakje?De Ideale Man schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:33:
[...]
Ja bij een normaal tankstation heb je altijd de beschikking tot wegwerp handschoenen. Jij geeft aan dat dit niet het geval is bij snelladers. Dat is jammer. Goed om te weten om zelf handschoenen mee te nemen.
Ik heb ook altijd zo'n mini nood toilet in de auto liggen..De vloeistof wordt meteen hard. Nog nooit gebruikt. Maar wie weet, misschien nodig bij een hele langdurige file of zo. De prijs is voor 5 stuks.cruysen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:58:
[...]
Misschien ook nog:
:strip_exif()/f/image/yYLaKmBZjMrXmo8KHqjFKIrr.jpg?f=fotoalbum_large)
En frikandellen bakken als het koud is. Wel met ingeschakelde airco. Ik drink geen koffie...JanAllElectric schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Ik heb ook een aanvullende vraag over het interne 230V stopcontact. Is dat vrij als je snellaadt? Dan kan je bij mooi weer lekker het nespresso apparaat aanzetten.

Maar om op jouw vraag te reageren: ik weet het helaas niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Wiliyama op 15-02-2022 01:42 ]
Volgens mij zijn die HPC kabels allemaal gekoeld, dus dat gaat met een verlengkabel niet lukken.Wiliyama schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 01:46:
Nu een serieuze vraag:
Weet iemand of er een verlengkabel van bijvoorbeeld 2 meter te koop is. Dit om het probleem op te lossen als men bij Tesla snelladers wil laden. Tot nu toe ook in China nog niets kunnen vinden.
Volgens mij nietJanAllElectric schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Ik heb ook een aanvullende vraag over het interne 230V stopcontact. Is dat vrij als je snellaadt? Dan kan je bij mooi weer lekker het nespresso apparaat aanzetten.
Waarom het vermoeden?HansAuutB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:00:
Het feit dat OTA nu toch uitgerold wordt, doet mij vermoeden dat MY22 geen TomTom krijgt.
Je kan toch tomtom installeren via OTA?
Je kan op een laptop ook van win8/10 naar 11 upgraden door OTA.
Dus zie die beperking niet dat het niet gaat gebeuren.
Wellicht dat de KIA dealer straks wel de versie gaat installeren voor OTA (dat ze dat moeten), en dan krijgen de mensen die minder technisch zijn hem ook vanzelf.
Hahaha ik ben normaal gesproken wel in voor een gokje met elektronica van de AliExpress, maar bij 3,7 kW trek ik de grens. Dit is >>100kWWiliyama schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 01:46:
Nu een serieuze vraag:
Weet iemand of er een verlengkabel van bijvoorbeeld 2 meter te koop is. Dit om het probleem op te lossen als men bij Tesla snelladers wil laden. Tot nu toe ook in China nog niets kunnen vinden.
Waar zie je de melding LIM?BDelamontagne schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Als ik dit indruk switched hij tussen “Adaptieve Rijstijl SCC 3” en “Afstand 3”. Afstand puntjes worden dan blauw.
Geen idee wat dit inhoud.
Klopt, bij mij ookruudje1983 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:47:
[...]
Bij mij is de active sound bug opgelost
Ik verwacht eigenlijk dat het niet mag. Omdat de kabel gekoeld kan zijn, maar het kan ook zijn dat de stekker en/of de kabel temperatuur gemeten wordt.Wiliyama schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 01:46:
Nu een serieuze vraag:
En vergis je niet wat die zou gaan kosten?
Ik kwam deze al tegen op ali:
DC1000V 150A CCS2 Om CCS1 Ev Adapter Auto Opladen Connectors Evse Adapter € 697,09
En dat is alleen de conversie van type 2 naar type 1
En wat denk je dat z'n kabel gaat wegen? Er zit flink wat koper in.
[ Voor 6% gewijzigd door cruysen op 15-02-2022 08:58 ]
Ik las eerder deze week op het forum dat iemand een koffiezetapparaat meenam om te gebruiken tijdens het laden. Ik veronderstel dat het dus wel moet kunnen. Als die persoon dit leest kan hij dit misschien verduidelijkenJanAllElectric schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic