Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
BDelamontagne schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:48:
Met wat geklooi is het gelukt om de glasvezel met sfeerverlichting in te bouwen, of in ieder geval een eerst opzetje. Over het dashboard loopt een mooie strip over de gehele breedte en bij alle 4 de zitplekken heb ik verlichting bij de voeten. De lampjes zijn instelbaar qua felheid via de app, dat is wel prettig. Je kunt ze alleen niet individueel aan/uit zetten. Er zit ook een party mode op mocht je daar zin in hebben, dan krijg je een een complete lichtshow _O-

Hier wat plaatjes, niet teveel op de felheid van de verlichting letten is dus instelbaar en komt door foto's maken in het donker

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Best goed gelukt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Thanks! Gaat uiteraard nooit hetzelfde worden als af fabriek, maar een goede poging al zeg ik het zelf. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:15
Ik vind het ook enorm vet!

Ik wacht nu wel op een filmpje van de partymode in het donker :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Zo te zien hebben de updates van gisteren geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01XDWvOkhBMzC4lUvJq9PY8kdIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hmCYb7K4Etw4iSGTQNdUemD.jpg?f=fotoalbum_large

Van Mossel gaf aan dat ze mijn deurgrepen niet alleen zien torderen maar vindt ze ook niet netjes gemonteerd. Heeft contact opgenomen met Kia. Wordt vervolgd. Goede koffie daar en er lagen croissantjes+jam klaar in de wachtruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Met wat geklooi is het gelukt om de glasvezel met sfeerverlichting in te bouwen, of in ieder geval een eerst opzetje. Over het dashboard loopt een mooie strip over de gehele breedte en bij alle 4 de zitplekken heb ik verlichting bij de voeten. De lampjes zijn instelbaar qua felheid via de app, dat is wel prettig. Je kunt ze alleen niet individueel aan/uit zetten. Er zit ook een party mode op mocht je daar zin in hebben, dan krijg je een een complete lichtshow _O-

Hier wat plaatjes, niet teveel op de felheid van de verlichting letten is dus instelbaar en komt door foto's maken in het donker

Hoe ziet het er overdag uit? Als het uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
BDelamontagne schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Thanks! Gaat uiteraard nooit hetzelfde worden als af fabriek, maar een goede poging al zeg ik het zelf. :)
Woon jij ergens in de buurt van Den Bosch of Rotterdam? Zou graag eens kijken hoe het er uit ziet. Staat hoog op mijn verlanglijstje. Met name de midden console draad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 18:53
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 05:42:
Van Mossel gaf aan dat ze mijn deurgrepen niet alleen zien torderen maar vindt ze ook niet netjes gemonteerd. Heeft contact opgenomen met Kia. Wordt vervolgd. Goede koffie daar en er lagen croissantjes+jam klaar in de wachtruimte
Tsss, die heb ik dan weer gemist afgelopen vrijdag.
Ik mocht wandelend naar de KFC voor een lunch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb alle updates gehad , inverter vervangen maar helaas werkt het voorverwarmen nog altijd niet.
Deurklinken staan ook naar buiten. Maar vallen volgens de dealer binnen de tolerantie. Iemand die weet wat die tolerantie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:46
stimpyrulez schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Vandaag nog een poging gedaan bij Tesla.
Krijg het niet werkend.

Zat te zeuren over de betaling, maar heb mijn creditcard gekoppeld dus snap het niet.
Gister na het lezen dat anderen het wel gelukt was even gekeken in de tesla app.

Had een SEPA betaalmiddel toegevoegd (zakelijke betaalrekening).
Nu ook maar mijn zakelijke Creditcard toegevoegd. Kijken of dat de volgende keer wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JT900 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:58:
Ik heb alle updates gehad , inverter vervangen maar helaas werkt het voorverwarmen nog altijd niet.
Deurklinken staan ook naar buiten. Maar vallen volgens de dealer binnen de tolerantie. Iemand die weet wat die tolerantie is?
Ok ik had hier eerst geschreven nul, maar dat is wat erg strikt, maar ik zou toch zeggen niet meer dan 3 mm ofzo. Anders gaat het storen.

Hier zou ik wel op mijn strepen gaan staan en anders desnoods rechtsbijstand inschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2022 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 05:45:
[...]

Hoe ziet het er overdag uit? Als het uit staat?
Ga ik vandaag even op de foto zetten voor je!
king_dude schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:03:
[...]

Woon jij ergens in de buurt van Den Bosch of Rotterdam? Zou graag eens kijken hoe het er uit ziet. Staat hoog op mijn verlanglijstje. Met name de midden console draad
Woon in Amsterdam. Ben wel regelmatig in de buurt van Utrecht/Leiden. De middenconsole verlichting wil ik ook graag maar blijkt erg lastig om te monteren zonder dingen echt uit elkaar te halen. Ik ga er nog even mee stoeien want het moet wel kunnen, weet alleen nog even niet hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Phusebox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Ok ik had hier eerst geschreven nul, maar dat is wat erg strikt, maar ik zou toch zeggen niet meer dan 3 mm ofzo. Anders gaat het storen.

Hier zou ik wel op mijn strepen gaan staan en anders desnoods rechtsbijstand inschakelen.
Dealer ging melding maken bij Kia zowel van de klinken als van het niet werken van het voorverwarmen.
Voor het nemen van verdere stappen is het wel handig om die tolerantie te weten zodat ik zeker ben dat ik recht heb van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04 16:12
Welabel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Auto staat sinds zaterdagmiddag geparkeerd. Heb nu wel alle vinkjes ‘verwarmen/ontdooien’ in Kia connect App maar uitgezet. Morgen wordt nog halve meter sneeuw verwacht. Kijken of dat uitmaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kd3oBPrb2DTrFCeGO5u-HKm2pgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XUQtYMhq5IpF5cOIm1Ub9iW.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opnieuw gesmolten sneeuw onderaan voorruit/ bovenaan motorkap. Duidt er toch op dat er iets verwarmd wordt🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
Welabel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Vandaag opnieuw gesmolten sneeuw onderaan voorruit/ bovenaan motorkap. Duidt er toch op dat er iets verwarmd wordt🤔
De Tesla die er achter staat heeft het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 10-10 19:37
Eindelijk zit de trekhaak eronder. Wat een enorm ding. Garage heeft de scherpe rand, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9c05BWRp0Eb4U7NibBY4WV2pDmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiwTnSlmiOv5OyPZSXsO4b9y.jpg?f=fotoalbum_largevan het uitgezaagde deel, keurig met een strip afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:17

Netjes gedaan. Ziet er niet verkeerd uit.
Beetje zoals bij die Ioniq 5 die ik een tijdje geleden gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:38
Ik heb vanmorgen ook de updates voor traction control en verwarming gehad bij de KIA dealer. Echter heb ik van beide nagenoeg geen problemen gehad. Wederom heb ik het idee dat ik meer van meer issues en problemen op de hoogte ben dan de dealer zelf. Dit ervaar ik nu al bij 2 verschillende dealers.

- Zij waren als voorbeeld onbekend met het kromtrekken van de deur grepen. (Iets wat mij ook begint op te vallen).
- Het "coldgate" probleem deed geen belletjes rinkelen.
- Zombie mode herkende ze ook niet.
- Problemen met voorwerwarmen herkende ze ook niet

Blijft toch gek dat ze dus niet bij elke dealer op de hoogte zijn van lopende issues met de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
JanAllElectric schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:27:
Vandaag is de Ottocast Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter aangekomen. Ik kan deze helaas nog niet testen omdat ik nog wacht op mijn EV6 (eind maart).

Met deze adapter kan je zowel direct CarPlay als Android Auto (via emulatie) doen.
Ik heb de Ottocast inmiddels ook ontvangen en aan de praat gekregen in de EV6. Werkt uitstekend en snel verbinding als je instapt. Wel jammer dat ABRP een premium abonnement vereist om via Apple Carplay te werken. Tevreden met de aankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Een gekke vraag misschien maar is er hier iemand die kan photoshoppen? Ik ben op zoek naar een EV6 met tractorwielen.

(Mijn haagse collega's vinden dat een Twent een tractor hoort te hebben)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
Een gekke vraag misschien maar is er hier iemand die kan photoshoppen? Ik ben op zoek naar een EV6 met tractorwielen.

Als tukker noemen we het dan een trekker he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Als tukker noemen we het dan een trekker he :+
Dat snappen ze hier niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Nieuwe collega's zoeken :+

-----

Ik moet trouwens zeggen dat sinds de laatste updates en inverter upgrade ik nog niets te klagen heb! Ik heb het warm, auto start gewoon normaal. Ik ben blij!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:

Sorry, 5 min tijd dus heel quick en dirty.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BbMh-I3y_xLuMhBSzZ9eIzRVy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hq63UAqoDJvR9GsEq0HdrGpu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Groen tintje overheen en een echte John Deere 64EV6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:11
Dartlink schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:18:
[...]

Ik moet trouwens zeggen dat sinds de laatste updates en inverter upgrade ik nog niets te klagen heb! Ik heb het warm, auto start gewoon normaal. Ik ben blij!
Mooi. Fijn.

Nu nog de TomTom navigatie (incl laadstation-planning) waarover geruchten gaan.
En natuurlijk de pre-heat van de batterij.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Mooi. Fijn.

Nu nog de TomTom navigatie (incl laadstation-planning) waarover geruchten gaan.
En natuurlijk de pre-heat van de batterij.
Yes! :)

Maar dat zijn wat mij betreft "extra's" en niet basis functionaliteit van een auto :) Ik was behoorlijk pissig over de verwarming. Maar dit is gewoon netjes opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10-10 13:27
Phusebox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Los van welke tolerantie dan ook, de deurklinken springen niet van de ene op de andere dag van 0mm naar bijvoorbeeld 5mm. Dit tordeer proces gaat langzaam en het is dus te verwachten dat het na een tijdje wel 'buiten de tolerantie' gaat vallen. Er zijn serieus problemen hiermee. Ze moeten gewoon helemaal vlak zijn. Ik vind dat ze vervangen moeten worden. Maar wel pas als ze het productie probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Sorry, 5 min tijd dus heel quick en dirty.

[Afbeelding]
Topper!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Wiliyama schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Los van welke tolerantie dan ook, de deurklinken springen niet van de ene op de andere dag van 0mm naar bijvoorbeeld 5mm. Dit tordeer proces gaat langzaam en het is dus te verwachten dat het na een tijdje wel 'buiten de tolerantie' gaat vallen. Er zijn serieus problemen hiermee. Ze moeten gewoon helemaal vlak zijn. Ik vind dat ze vervangen moeten worden. Maar wel pas als ze het productie probleem hebben opgelost.
Van Mossel Hengelo gaf gisteren aan dit niet OK te vinden en heeft een melding gedaan bij Kia. Tevens vonden ze de deurgrepen sowieso niet mooi recht gemonteerd.
Ik verwacht een telefoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:06

anc

EricEB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Wat voor aanhanger had je erachter? enkelasser, dubbelasser, met of zonder huif...enig idee hoe zwaar het was ?

Dit vraagt een caravan trekker.... :)
Een simpele aanhanger (enkelasser) gevuld met een grote kledingkast, 2 nachtkasten en een dressoir. Auto was ook gevuld met laminaat voor een vloer van 16m2.
Ik vind het heel lastig om daar een concreet gewicht aan te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10-10 13:27
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Van Mossel Hengelo gaf gisteren aan dit niet OK te vinden en heeft een melding gedaan bij Kia. Tevens vonden ze de deurgrepen sowieso niet mooi recht gemonteerd.
Ik verwacht een telefoontje.
Netjes hoe ze hiermee omgaan. Toch denk ik, zoals eerder vermeld, dat het wel eens een groot
en kostbaar probleem voor Kia kan zijn/worden.
Veel groter en kostbaarder dan sommige software problemen. Zeker als alle auto's er last van krijgen. Wat ik overigens verwacht. Maar dat is hun probleem. Het wordt ons probleem als het niet opgelost gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 22:55
Ankabout schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Ik heb al tijdje een EV6 GT-Line en erg blij mee. Volgende week even wat kleine fixjes en ook software update.

Maar mijn vraag gaat even over koppelen met Google Assistant. Tzt ga ik met Home Assistant werken, maar is er voor nu een mogelijkheid om te linken met Google Assistant? Dat ik bijvoorbeeld een (voice) notificatie krijg als hij vol geladen is? Lijkt of dit vroeger met UVO (voormalig KIA Connect??) wel kon.

Iemand hier een tip van hoe ik dit werkend kan krijgen?
Toevallig heb ik gister de koppeling gemaakt met Home Assist.
Helaas eigenlijk alleen uitlezen. En alleen de deuren ver-/ontgrendelen. Had gehoopt op klimaat controle om dat vanuit daar te sturen.

Ik heb hiervoor:
HACS KIA_uvo / Hyundai Bluelink
En dan de 'Kia Uvo / Hyundai Bluelink' integration
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whlKYy5mIos3lpXGoMYCazbiWls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xhTdQuNdN1D4Npowg3dVCV1B.png?f=user_large
Maar ik zag dat er veel meer mogelijkheden zijn: https://github.com/topics/kia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnHR8KOivKWovudgeG8i_GNQHLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hFjqzw7H0v5OxhPqit2ioT9y.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door cruysen op 02-02-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:34
Welabel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Zie je achteruitgang van het batterij niveau? Uiteraard zonder dat je veel met de app gedaan hebt e.d. én bij ca gelijkblijvende buitentemperatuur? Want als er inderdaad iets is wat warm wordt, dan zou dat stroom moeten verbuiken en dus te zien zijn aan het batterijniveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
JT900 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:58:
Dit was ook reactie van mijn dealer/monteur. Hij kende het probleem inmiddels van de Kia hotline....Het is niet mooi, maar steekt (nog) niet ver naar buiten, dus binnen tolerantie. Nadrukkelijk moest ik het in de gaten houden of het erger/krommer wordt....

Ik wacht nog op reactie omtrent mijn stoel die 'los' zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand of de Thule Easyfold XT past op de trekhaak van de EV6?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gTZoIqpOR2TXzxBSD4dK0zG0oo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/asixB2d0r1oAd21vRtURXHcd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
heb jij een leuke opdracht voor mij? Met collega's die het weten wat een trekker is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
cruysen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Helaas eigenlijk alleen uitlezen. En alleen de deuren ver-/ontgrendelen. Had gehoopt op klimaat controle om dat vanuit daar te sturen.

Ik heb hiervoor:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Climate control kan zeker wel hoor ;)

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
      - type: custom:button-card
        color_type: card
        color: rgb(0,0,0)
        icon: mdi:radiator
        tap_action:
          action: call-service
          service: kia_uvo.start_climate
          data:
            Climate: true
            Temperature: 21.5
            Heating: true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:17
De eerste verlaagde EV6 die op het net tegenkom.
Zou dat nog enigzins rijden?

Iets te laag naar mijn smaak.

[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 02-02-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:49:
Weet iemand of de Thule Easyfold XT past op de trekhaak van de EV6?

[Afbeelding]
Ik heb een Thule Velocompact 925 en die vereist volgens de handleiding 65mm tussen trekhaak en bumper en dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 10-10 21:47
asennamm schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:00:
De eerste verlaagde EV6 die op het net tegenkom.
Zou dat nog enigzins rijden?

Iets te laag naar mijn smaak.

[YouTube: 전기차 기아 EV6 튜닝 제품 리뷰! 휠, 브레이크, 서스펜션, 랩핑 다양한 튜닝!]
Dat is volgens mij luchtvering. Je kan die dan laag zetten als je stilstaat en omhoog als je aan het rijden bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Vandaag nog contact gehad met de Kia update service met de openstaande vragen/problemen.
Volgens de chat komt er over enkele dagen een update beschikbaar met bijbehorende changelog.
Hier zou ook het probleem defrost van de voorruit opgelost moeten zijn.

Dus hopelijk klopt het wat ze zeggen en dat het waar is. Hou de update-tool dus goed in de gaten de komende dagen.

PS: Ze wilde de changelog nog niet delen helaas.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:52:
[...]

heb jij een leuke opdracht voor mij? Met collega's die het weten wat een trekker is?
Wat zoek je? Wij hebben nog een planner nodig en weten wel wat trekkers zijn 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Theflying schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:16:
Vandaag nog contact gehad met de Kia update service met de openstaande vragen/problemen.
Volgens de chat komt er over enkele dagen een update beschikbaar met bijbehorende changelog.
Hier zou ook het probleem defrost van de voorruit opgelost moeten zijn.

Dus hopelijk klopt het wat ze zeggen en dat het waar is. Hou de update-tool dus goed in de gaten de komende dagen.

PS: Ze wilde de changelog nog niet delen helaas.
Dat is mooi maar welke update tool? En is dat dan een update alleen te doen door de dealer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Kennen jullie het Kia ev6 kanaal op YT al? Met 37 how to movies
https://youtube.com/playl...lDC56LsSl6a_n-YPdJeFgxMyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Iemand ook serieus last van steenslag op de motorkap?
Ik kan er nu even geen foto van maken i.v.m. licht, maar ik heb nog net geen 10.000km gereden (en houd altijd voldoende afstand, zeker met de ACC) en ik zie nu al duidelijk plekjes van steenslag. Het zijn nog maar kleine stukjes, maar het lijkt zelfs of er niet eens een basislaag lak onder zit. Het is direct 'metaalgrijs' zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Timmiee schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:20:
[...]

Wat zoek je? Wij hebben nog een planner nodig en weten wel wat trekkers zijn 🤓
Ik zit in de WFM wereld, en kan je waarschijnlijk wel op weg helpen naar een juiste persoon. Dat wereldje is klein.

Verder over de deurgrepen: ik open ze heel specifiek voorzichtig, om het te voorkomen - en vraag het ook aan mijn passagiers - maar is natuurlijk niet normaal. Bij mij staan ze nog recht.
Afwachten tot de fix in productie is, en laten vervangen.

Voor nu rij ik nog even door mij mijn stock versie. Alles werkt (op sommige vlakken rudimentaire logica), en is na observatie te snappen /omheen te werken.

Ik baal, want mijn detailer ligt plat met Corona… wrappen met dat ding! En als de glasvezel van Bmontange bevalt (midden console) ga ik die ook doen. Kan alleen geen 1v6 versie meer vinden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Redez schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:41:
Iemand ook serieus last van steenslag op de motorkap?
Ik kan er nu even geen foto van maken i.v.m. licht, maar ik heb nog net geen 10.000km gereden (en houd altijd voldoende afstand, zeker met de ACC) en ik zie nu al duidelijk plekjes van steenslag. Het zijn nog maar kleine stukjes, maar het lijkt zelfs of er niet eens een basislaag lak onder zit. Het is direct 'metaalgrijs' zeg maar.
Toevallig dat je het zegt. Ik heb na 3300km één spot(je), vandaag gezien tijdens handmatig wassen.
Ook weet ik waar die van komt. Kloot viool op vluchtstrook verdrijvingsvlak links inhalen. Daar ligt altijd veel ellende - en pats - steenslag.

Wordt meegepakt met detailen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Hengelo-Den Haag-Hengelo.
Gemiddeld 17.1kw/100km.
39km/13% over bij thuiskomst. (met 100% vertrokken).
Ik ben tevreden. Heerlijk ontspannen gereden. Eigenlijk heeft de auto gereden. Ik heb alleen de laterale bewegingen gedaan en een paar km van en naar de snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnQaYgperqrnxzeDfCnoH99um0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Za7sDXTgcpp3PCxFLhFsrKAE.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: totaal gereden afstand is 394 km

[ Voor 58% gewijzigd door henrov op 03-02-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:34
Net verbruik @henrov!
De iets hogere temperatuur van vandaag zal vast ook enigszins geholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
BDelamontagne schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:41:
[...]

Ga ik vandaag even op de foto zetten voor je!

[...]

Woon in Amsterdam. Ben wel regelmatig in de buurt van Utrecht/Leiden. De middenconsole verlichting wil ik ook graag maar blijkt erg lastig om te monteren zonder dingen echt uit elkaar te halen. Ik ga er nog even mee stoeien want het moet wel kunnen, weet alleen nog even niet hoe.
De lipjes om ze ergens tussen te steken, zijn die voldoende stug om ze ‘erdoor’ te drukken?
Los van voeteneind (smaak natuurlijk) is dashboard strip érg geslaagd qua sfeerbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:45:
Gemiddeld 17.1kw/100km.
Ik ben tevreden. Bekijk ontspannen gereden. Eigenlijk heeft de auto gereden. Ik heb alleen de laterale bewegingen gedaan en een paar km van en naar de snelweg

[Afbeelding]
Rij jij met je HDA zo ver vooruit? Dan heb je óf weinig verkeer óf er komen continue auto’s tussendoor - en je hebt anderen die op de ontstane afremacties niet op je anticiperen (want veel tussenruimte, dus je gaat niet remmen).

Lijkt mij zwaar irritant rijden bij het laatste (veel verkeer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
jefjef schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Dat is mooi maar welke update tool? En is dat dan een update alleen te doen door de dealer?
Wat ik er zo uit kon halen ging het om de navigatie updater. (Met hun chatfunctie heb ik ook gesproken)
https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Maar het zou ook zo maar een dealer-update kunnen zijn. Ze gaven nog niet veel informatie vrij.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
king_dude schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Rij jij met je HDA zo ver vooruit? Dan heb je óf weinig verkeer óf er komen continue auto’s tussendoor - en je hebt anderen die op de ontstane afremacties niet op je anticiperen (want veel tussenruimte, dus je gaat niet remmen).

Ik hou van ruimte om mij heen ;). Zowel heen als terug door de spits. (Beide keren om 6 uur vertrokken). Geen files maar wel zo druk dat regelmatig de maximaal toegestane snelheid niet gereden werd.
Heb weinig last gehad van mensen die hem er tussen drukken. Wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Ik heb er geen ergernis van dus ook geen last van.
Wat de mensen achter mij doen is hun probleem. Ik hoop dat ze netjes afstand houden. Is wel prettiger voor ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
[...]

Oh ja, bij een grotere afstand zijn de remacties beheerster lijkt het. Ging allemaal heel soepeltjes en comfortabel. 0 ergernis, heerlijk genoten van de Meridianen, steeds heerlijk ontspannen aangekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:11
henrov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Oh ja, bij een grotere afstand zijn de remacties beheerster lijkt het. Ging allemaal heel soepeltjes en comfortabel. 0 ergernis, heerlijk genoten van de Meridianen, steeds heerlijk ontspannen aangekomen.
Klinkt als een heerlijke auto. Ik ervaar hem ook zo. En inderdaad, Meridian systeem is top in de EV6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welabel
Franciesco schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Zie je achteruitgang van het batterij niveau? Uiteraard zonder dat je veel met de app gedaan hebt e.d. én bij ca gelijkblijvende buitentemperatuur? Want als er inderdaad iets is wat warm wordt, dan zou dat stroom moeten verbuiken en dus te zien zijn aan het batterijniveau.
Nee, geen/nauwelijks batterij/km achteruitgang. ±3km per dag bij temp -5 lijkt me redelijk. Moet wel bekennen: Er stond in de App wel iets aangevinkt waardoor klimaat toch waarschijnlijk even aanspringt om 7:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Mbt tot het verdwijnen van de instellingen voor het vergrendelen van de kabel uit de 14-12-22 update van het infotainmentsysteem:
Speedfight schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Als je split screen uit zit dan is het menu weer zichtbaar in de EV sectie (bij mij tenminste).
Split screen staat uit en de instelling is niet te vinden onder voertuig instellingen nog de EV-sectie.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Begin ernstig aan mezelf te twijfelen... 8)7
Theflying schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:16:
Hopelijk heb ik kan ik de laadstekker dan ook weer vergrendelen... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankabout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
cruysen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb hiervoor:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah, top om te weten dat het in HA iig kan. Ik hoopte dat het voorlopig ook gewoon via Google zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
king_dude schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Ik zit in de WFM wereld, en kan je waarschijnlijk wel op weg helpen naar een juiste persoon. Dat wereldje is klein.

Verder over de deurgrepen: ik open ze heel specifiek voorzichtig, om het te voorkomen - en vraag het ook aan mijn passagiers - maar is natuurlijk niet normaal. Bij mij staan ze nog recht.
Afwachten tot de fix in productie is, en laten vervangen.

Voor nu rij ik nog even door mij mijn stock versie. Alles werkt (op sommige vlakken rudimentaire logica), en is na observatie te snappen /omheen te werken.

Ik baal, want mijn detailer ligt plat met Corona… wrappen met dat ding! En als de glasvezel van Bmontange bevalt (midden console) ga ik die ook doen. Kan alleen geen 1v6 versie meer vinden.. :(
Dank jullie. Ik verhuur mezelf als data specialist. Ben prima tevreden met de huidige opdracht. Ik zie wel even of ik die westerlingen kan leren wat een trekker is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Wat is de 'WFM wereld' eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Wat is de 'WFM wereld' eigenlijk?
Ik zit ook in die wereld... Work For Money. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Gemiddeld 17.1kw/100km.
Ik ben tevreden. Heerlijk ontspannen gereden. Eigenlijk heeft de auto gereden. Ik heb alleen de laterale bewegingen gedaan en een paar km van en naar de snelweg.

[Afbeelding]
Oehh, dat begint er op te lijken zeg!
Bij wat voor snelheden haal je dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
Loei123 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:47:
[...]

Oehh, dat begint er op te lijken zeg!
Bij wat voor snelheden haal je dit?
Ik moet zeggen dat ik bijna alles op 100km/uur heb gereden. Soms vond de auto dat zij 120 mocht ;). Dan mocht ze dat van mij ook. Ik heb niet echt opgelet hoeveel dat was. Wel duidelijk de minderheid van de tijd. Ik heb de airco op auto, stand 1, driver only.
Op de heenweg was de auto voorverwarmd aan de paal, op de terugweg niet. Regeneratie op 3 en alle hulpsystemen aan. Volume stond vrij hoog. Er hing een telefoon aan Android auto. Soms werd er even flink geaccelereerd bij het invoegen en inhalen. Waar ik erg scherp op probeerde te zijn: zodra ik zag dat de auto voor mij wit werd getoond door de hda ging ik waar mogelijk een rijbaan naar links om in te halen. Dit zodat er niet geremd en geaccelereerd hoefde te worden. Soms was even kort en fel accelereren even noodzakelijk om andere weggebruikers niet te hinderen. Ik heb de auto zoveel mogelijk zelf laten rijden. En ik heb nooit haast als ik in de auto zit.
In deze nog minder zelfs merk ik, zo geniet ik van de geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:46:
[...]

Ik zit ook in die wereld... Work For Money. :+
Ohh... Jij ook al? Kleine wereld inderdaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemiddeld 17.1kw/100km.

[Afbeelding]
Netjes. Hoeveel KM heb je heen en terug totaal gereden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BDelamontagne
@henrov @king_dude

Hier wat foto's van hoe de strip op het dashboard er overdag met de verlichting uit uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGI5cZTXDWvhIySwxUY7UDr2SX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjUDFo4NDfNomdyGelAvVrco.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgZ-raEm-6M-E5HH2xcnug-GBBM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7NofsSTFlxlyrvhMfYuE8hD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnWgINFY2H9sgKxuHhtWAOc7OBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEoqTceq8GuEo55Ja0Ef8yf8.jpg?f=fotoalbum_tile

Je ziet hem dus wel zitten maar omdat het een transparante strip is die parallel loopt aan de andere lijnen van het dashboard valt hij nauwelijks op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
[...]

Als je meer afstand houdt tot je voorganger, dan zijn de remacties ook minder heftig als er iemand ertussen komt. Ik heb hem meestal qua afstand op drie of vier staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Netjes. Hoeveel KM heb je heen en terug totaal gereden?
394 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:10

PB-powell

Mr. Laziness

Netjes, ik heb gister Apeldoorn - Rotterdam -Apeldoorn gedaan. Totaal 260km gereden met 110 op de acc op de snelweg. Bij thuiskomst had ik nog 130 over, ook met 100% vertrokken. De airco en alles stond bij mij wat hoger en voor de hele auto. Viel mij absoluut niet tegen, straks in de lente zullen we wel optimale afstanden halen als zowel de heater als de airco weinig hoeven te doen :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Ik zie al dat mijn rechtervoet eens wat minder zwaar moet worden :+

Aanstaande zondag Almelo - Hamburg - Almelo doen :) Ben benieuwd hoe dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

https://www.tesla.com/support/non-tesla-supercharging

Opengesteld nu in NL, Frankrijk en Noorwegen
Lidmaatschap voor niet tesla rijders 12,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Dartlink schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:08:

Ja absoluut. Van het weekend heb ik in de avond 135 gereden een stuk en toen liep het bereik met 1 km terug per 600 meter ongeveer :+ Het is voor mij ook wennen om gewoon wat rustiger te rijden. Overigens zal ik de momenten dat het kan en mag echt nog wel even doortrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
PB-powell schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Ja absoluut. Van het weekend heb ik in de avond 135 gereden een stuk en toen liep het bereik met 1 km terug per 600 meter ongeveer :+ Het is voor mij ook wennen om gewoon wat rustiger te rijden. Overigens zal ik de momenten dat het kan en mag echt nog wel even doortrappen.
Ik heb exact hetzelfde :P Ik rij nu vooral enorm vroeg of laat (dus 135) of in Duitsland (dus ook 135). Ik ik zit nu op 320 ofzo met volle accu.

In de tijd dat ik veel nog overdag reed (dus 105) haalde ik makkelijk de 400+ km.

Wat ik trouwens wel top vind is dat de regeneratie zo enorm effectief is. Afgelopen zondag had ik iets van 35% over de gehele dag geregenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 19:33
PB-powell schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Netjes, ik heb gister Apeldoorn - Rotterdam -Apeldoorn gedaan. Totaal 260km gereden met 110 op de acc op de snelweg. Bij thuiskomst had ik nog 130 over, ook met 100% vertrokken. De airco en alles stond bij mij wat hoger en voor de hele auto. Viel mij absoluut niet tegen, straks in de lente zullen we wel optimale afstanden halen als zowel de heater als de airco weinig hoeven te doen :)
Was dit overdag? Wat hier ook kan spelen is dat de verwarming bij weer als dat van gisteren (veel zoninstraling) nu al zo goed als niks meer hoeft te doen. Daarom zal de afname in verbruik tov het weer van de afgelopen periode best groot zijn. Verdere verbetering zal vooral nog moeten komen van factoren die 1 op 1 samenhangen met de buitentemperatuur zoals verlaging luchtweerstand en efficientere werking accu/motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:11
Dartlink schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb exact hetzelfde :P Ik rij nu vooral enorm vroeg of laat (dus 135) of in Duitsland (dus ook 135). Ik ik zit nu op 320 ofzo met volle accu.

In de tijd dat ik veel nog overdag reed (dus 105) haalde ik makkelijk de 400+ km.

Wat ik trouwens wel top vind is dat de regeneratie zo enorm effectief is. Afgelopen zondag had ik iets van 35% over de gehele dag geregenereerd.
Als de regeneratie zo goed is en je netto verbruik 320 dan is het bruto gebruik toch heel erg slecht?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Als de regeneratie zo goed is en je netto verbruik 320 dan is het bruto gebruik toch heel erg slecht?
Of dus een hele zware voet ;) Ik vind het net iets te leuk om sportief door het verkeer te gaan en stoplichtsprintjes te trekken.

Er is al iemand in Korea geweest die 600+ km op een accu heeft kunnen halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:08:

Laat het weten. Experimenteer anders eens. Een traject met zware rechtervoet en een traject heel
rustig, auto laten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik heb sinds dinsdag al de updates gekregen en de inverter vervangen. Ik merk wel verbetering bij de navigatie. Waar ik me ondertussen mateloos aan stoor is dat het active sound design steeds terug aan springt als je het uitzet. Heeft er hier iemand een oplossing voor?
Oh ja, ik had de automatische snelheidsaanpassingen uitgezet, maar nu ik Henrov dergelijke afstanden zie doen, wil ik dit ook, maar ik vind niet meer waar ik dit heb uitgezet.

Oh en ook het gezoem is niet opgelost met de inverter. Ik had hier gelezen dat het de koelvloeistof zou zijn en had dit doorgegeven aan de garage. Ze hadden het nagekeken maar het niveau stond helemaal goed. Iemand enige oplossing?

[ Voor 20% gewijzigd door TomVeeCee op 03-02-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

marcel3 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Was dit overdag? Wat hier ook kan spelen is dat de verwarming bij weer als dat van gisteren (veel zoninstraling) nu al zo goed als niks meer hoeft te doen. Daarom zal de afname in verbruik tov het weer van de afgelopen periode best groot zijn. Verdere verbetering zal vooral nog moeten komen van factoren die 1 op 1 samenhangen met de buitentemperatuur zoals verlaging luchtweerstand en efficientere werking accu/motor.
Ja dit was overdag, halverwege de rit schakelde de heater zichzelf inderdaad uit. Maar na een tijdje heb ik die zelf weer aangezet omdat ik de lucht langs m'n handen te koud vond maar de stuurverwarming geen zin meer in had (binnenkant hand vs buitenkant).

@TomVeeCee ik heb de instelling om de snelheidsborden te volgen voor de ACC uitgezet, ik reed eerst 115 en de auto schakelde zelf terug naar 100 waarbij hij vrij actief begon te remmen opeens. Daar was ik direct klaar mee. Ik dacht dat ik via het scherm bij het stuur een optie zag staan 'Houd OK voor instellingen' en dat ik toen op de plek uitkwam met die optie.

[ Voor 18% gewijzigd door PB-powell op 03-02-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 10:42
TomVeeCee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:43:
Ik heb sinds dinsdag al de updates gekregen en de inverter vervangen. Ik merk wel verbetering bij de navigatie. Waar ik me ondertussen mateloos aan stoor is dat het active sound design steeds terug aan springt als je het uitzet. Heeft er hier iemand een oplossing voor?
Oh ja, ik had de automatische snelheidsaanpassingen uitgezet, maar nu ik Henrov dergelijke afstanden zie doen, wil ik dit ook, maar ik vind niet meer waar ik dit heb uitgezet.

Oh en ook het gezoem is niet opgelost met de inverter. Ik had hier gelezen dat het de koelvloeistof zou zijn en had dit doorgegeven aan de garage. Ze hadden het nagekeken maar het niveau stond helemaal goed. Iemand enige oplossing?
Hi, precies dit heb ik ook! De garage gaf toen aan dat het inderdaad het lage niveau van de koelvloeistof was. Helaas was dit geen oplossing en gaat hij 14 feb terug naar de garage. Klopt het dat hij begint de zoemen vanaf 29/30 km/h? Daaronder stopt hij weer.

Is er iets opgelost na het vervangen van de invertor? Dat hebben ze bij mij niet gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Leezer14 op 03-02-2022 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 10-10 14:49
Onder de noemer eerste wereld problemen heb ik mijn dealer gevraagd of Kia de sleutel kan koppelen aan een profiel. Zowel mijn dealer als ik denken dat het nu nog niet kan. Wat ik wil is dat de sleutel gekoppeld wordt aan een profiel en dan op basis van dat profiel de positie van de stoel aanpast aan die bestuurder. Wat er nu gebeurd is dat het laatste profiel gepakt wordt met als gevolg dat ik opgevouwen wordt als mijn vrouw als laatste heeft gereden. Zij is 30 centimeter kleiner dan ik en dat is een merkbaar verschil. Omdat auto's met elektrische stoelverstelling dit 20 jaar geleden ook al konden valt dit me wat tegen.

De eerste reactie van mijn dealer was de knoppen op de deur te gebruiken voor positie 1 en 2. Daarmee maak je het echter nog een handmatige actie terwijl de auto het zelf prima moet kunnen. En het profiel moet dan nog geselecteerd worden als het opstarten eenmaal voltooid is.

Het zou helpen als meer mensen hier om vragen, dus bij deze de vraag of je dit bij je dealer aan kan kaarten om dit bij Kia in te dienen als wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
xxander968 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:43:
Onder de noemer eerste wereld problemen heb ik mijn dealer gevraagd of Kia de sleutel kan koppelen aan een profiel. Zowel mijn dealer als ik denken dat het nu nog niet kan. Wat ik wil is dat de sleutel gekoppeld wordt aan een profiel en dan op basis van dat profiel de positie van de stoel aanpast aan die bestuurder. Wat er nu gebeurd is dat het laatste profiel gepakt wordt met als gevolg dat ik opgevouwen wordt als mijn vrouw als laatste heeft gereden. Zij is 30 centimeter kleiner dan ik en dat is een merkbaar verschil. Omdat auto's met elektrische stoelverstelling dit 20 jaar geleden ook al konden valt dit me wat tegen.

De eerste reactie van mijn dealer was de knoppen op de deur te gebruiken voor positie 1 en 2. Daarmee maak je het echter nog een handmatige actie terwijl de auto het zelf prima moet kunnen. En het profiel moet dan nog geselecteerd worden als het opstarten eenmaal voltooid is.

Het zou helpen als meer mensen hier om vragen, dus bij deze de vraag of je dit bij je dealer aan kan kaarten om dit bij Kia in te dienen als wens.
Ik heb exact hetzelfde probleem, dus ik zal ook wel eens gaan klagen bij de dealer. Had eerder al de vraag gesteld of hier een oplossing voor was, maar hij wist het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123

Uit nieuwsgierigheid, welke auto van 20 jaar geleden kan dit?

Overigens is het volgens mij mogelijk om het automatisch verstellen van de stoel bij instappen uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Overigens is het volgens mij mogelijk om het automatisch verstellen van de stoel bij instappen uit te schakelen.
Een Jaguar XJ van 27 jaar geleden ;P

Maar mijn Niro doet het ook alleen met 1 en 2 knoppen. Ik vind het zelf niet mega storend. Voor mijn gevoel werken ze bij Kia gewoon nog met heel veel losse boordmodules, en niet 1 centrale computer die andere computer aanstuurt.

Heel veel dingetjes zijn zo onlogisch of niet op elkaar aangesloten. Je kan bv ook je ramen niet dicht doen met de sleutel. Dat is echt functie 1 die je verwacht.

Het comfort uit/instappen kan idd ingesteld worden in het systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 03-02-2022 12:12 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Loei123 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Volvo V70 had het al in 2000. Die had zelfs 3 posities voor geheugen en de sleutel kan je koppelen aan 1 van de geheugenposities. Van de modellen uit de jaren 90 weet ik het niet zeker, maar ik gok dat die het ook al kunnen.

Over dat uitschakelen van de uitstapstand, dan kom ik helemaal niet achter het stuur nadat mijn vrouw gereden heeft. Dat was dé reden dan ik dit op de must haves had staan voor een nieuwe auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxander968
_eLMo_ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Je kan bv ook je ramen niet dicht doen met de sleutel. Dat is echt functie 1 die je verwacht.
*kuch* Mijn Volvo garage liet me zien dat dit ook bij Kia kan door het knopje sluiten op je afstandsbediening langer ingedrukt te houden. Net zoals het andersom werkt met openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
xxander968 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:16:
[...]

*kuch* Mijn Volvo garage liet me zien dat dit ook bij Kia kan door het knopje sluiten op je afstandsbediening langer ingedrukt te houden. Net zoals het andersom werkt met openen ;)
Ah, dit kan nog niet bij de Niro, dus nieuw op de EV6 dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
[...]

Werkt alleen niet met het dakraam :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Wait what? Dat is toch wel een pauper oplossing zeg. Het maakt dus niet uit welke sleutel je gebruikt en je moet steeds handmatig een profiel selecteren?

Zou me niet verbazen als zelfs Dacia dit kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Wait what? Dat is toch wel een pauper oplossing zeg. Het maakt dus niet uit welke sleutel je gebruikt en je moet steeds handmatig een profiel selecteren?

Zou me niet verbazen als zelfs Dacia dit kan.
Jullie leven wel een beetje in de wolken hoor, hahaha. Mijn fords / VW / Kia’s van de laatste 10 jaar konden dit niet. Stoelgeheugen als optie op de hoogste uitvoeringen was al heel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:37
PsychoMania schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:34:
Mbt tot het verdwijnen van de instellingen voor het vergrendelen van de kabel uit de 14-12-22 update van het infotainmentsysteem:

[...]

Split screen staat uit en de instelling is niet te vinden onder voertuig instellingen nog de EV-sectie.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Begin ernstig aan mezelf te twijfelen... 8)7

[...]

Hopelijk heb ik kan ik de laadstekker dan ook weer vergrendelen... :Y
Instellingen -> Instellingen EV -> Vergrendelingsmodus oplaadstekker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ygw8wM1jX2lnWKc6123ti_sqHdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EvLjpw9aqNKWvROH7FjiFKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glwDQIT0m-XtKtiyt4Go0XPFnss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etqNfWCTgJZhBYO3K0n3BLB6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luBYGwEY__InxCDzs5pGX43450I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9d67QywrRZgBpemIjVrcmM2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
secretdk schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, dus ik zal ook wel eens gaan klagen bij de dealer. Had eerder al de vraag gesteld of hier een oplossing voor was, maar hij wist het ook niet.
Dat is echt balen. Heb het nu wel in mijn huidige auto. Per sleutel wordt alles ingesteld. Je zit meteen goed. Moet je wel de goede sleutel meenemen anders wordt je opgevouwen _O-

Kun je met de ev6 wel als je de auto in wilt stappen dan op 1 of 2 drukken op de deur, zodat hij dan wel de stoelen in de juiste positie zet voordat je instapt? Gaat de stoel altijd naar achteren bij het uitstappen?

Ik zag las laast dat je bij AUTO genereren je ook 3 standen kunt toepassen. Auto 1, 2 en 3. Heeft iemand dit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 10-10 21:47
Als ik dit lees ben ik al blij dat ik die toestanden niet ga hebben in de GT... geen elek in de sportstoelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 11:52
[...]

Die close functie is voor KIA 'nieuw' op de EV6. Mijn e-Niro kan dat niet. Was kleine tegenvaller na hiervoor een Volvo te hebben gereden. Top dat het er nu in zit, dat soort kleinigheidjes maken een hoop goed.

Dat van die stoelpositie is dan inderdaad weer een dingetje wat weer niet heel doordacht is, gemiste kans. Gelukkig hebben mijn vrouw en ik dezelfde lengte dus altijd zelfde stand :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
De Ideale Man schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Kun je met de ev6 wel als je de auto in wilt stappen dan op 1 of 2 drukken op de deur, zodat hij dan wel de stoelen in de juiste positie zet voordat je instapt? Gaat de stoel altijd naar achteren bij het uitstappen?
Het terugschuiven van de stoel bij uitstappen kan uitgezet worden. Als je na het sluiten van de deur op een stoelpositie drukt op de deur gaat de stoel naar die positie. Het is alleen wel zo dat er per profiel 2 stoelposities zijn. Bij het profiel van mijn vrouw heb ik een stoelpositie met meer ruimte ingesteld om origami te voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• henrov
xxander968 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Het terugschuiven van de stoel bij uitstappen kan uitgezet worden. Als je na het sluiten van de deur op een stoelpositie drukt op de deur gaat de stoel naar die positie. Het is alleen wel zo dat er per profiel 2 stoelposities zijn. Bij het profiel van mijn vrouw heb ik een stoelpositie met meer ruimte ingesteld om origami te voorkomen.
Ik heb het net even getest. Dit stappenplan lost je probleem op:
1. Programmeer in beide profielen stoelpositie 2 op een lekker ruime stand.
2. In het vervolg: als je de deur open doet, druk na het openen van de deur op stoelpositie 2 vóórdat je instapt. De stoel schuift naar achteren en je hebt alle ruimte.
3. Druk zodra je zit (na het evt kiezen van het juiste profiel) op knop 1 om je ideale stoelpositie in te stellen.

Alternatief: zoek een vrouw die bij jouw ideale stoelpositie past. (Heb ik ook gedaan, kost iets meer moeite maar scheelt voortaan wel twee handelingen bij het instappen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

xxander968 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Kun je niet al op de knop drukken met voor je zit? Ik rij nu een Mercedes die ook geen sleutelherkenning heeft, maar ik kan staand naast de deur al wel het juiste profiel kiezen voor ik ga zitten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
henrov schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Alternatief: zoek een vrouw die bij jouw ideale stoelpositie past. (Heb ik ook gedaan, kost iets meer moeite maar scheelt voortaan wel twee handelingen bij het instappen)
Nou, goed idee ! Met een nieuwe vrouw moet je ook nieuwe posities uitproberen en de knoppen testen....die moeite neem ik dan maar op de koop toe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
[...]

Kun je niet al op de knop drukken met voor je zit? Ik rij nu een Mercedes die ook geen sleutelherkenning heeft, maar ik kan staand naast de deur al wel het juiste profiel kiezen voor ik ga zitten.
Voor ik instap heb ik niet geprobeerd. Dan moet ik gaan bedenken wie er als laatst gereden heeft voor ik in ga stappen. Ik heb nu positie 1 bij mijn vrouw op 'groot' gezet. positie 2 is haar stand. Bij mijn profiel is stand 1 ook groot en stand 2 klein. Hopelijk maakt dit het makkelijker. Nog niet geprobeerd of de laatste stand voor haar onthouden wordt of dat deze standaard naar 1 gaat. Daar kom ik binnenkort nog wel achter denk ik :X Ennieweej, als Kia gewoon de sleutel koppelt ben ik tevreden. Het is ook maar een luxe probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
[...]

Dan is een extra auto voor haar toch echt voordeliger.
Pagina: 1 ... 107 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic