Niet langer dan met mijn diesel, daar kon ik het ook al in minder dan 5 minutenBDelamontagne schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:32:
Even stoken, maar hoe lang zijn jullie in godesnaam bezig met in/uitparkeren dat de buren klagen over de herrie??
Oke grapje, maar even serieus wat een azijnzeikers als buren heb je dan zeg. Het duurt hooguit 10/15 seconden, en dat is nog lang. Ik snap heus dat het niet per se het geluid is wat je wil horen vroeg in de ochtend, maar komaan zeg, niet zo zuur. Denken ze dat die diesel die 10 minuten staat op te warmen geen geluid maakt? Hoog tijd om eens te investeren in wat isolatie van je huis
Dat is het. Het is niet het volume. Het is de andere klank van het geluid die het doet opvallen.xxander968 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:15:
[...]
Niet langer dan met mijn diesel, daar kon ik het ook al in minder dan 5 minutenMijn buren klagen er ook niet echt over, het is gewoon een nieuw geluid en daar moeten mensen nog even aan wennen. Opvallend is een betere beschrijving voor het geluid.
Het is even wennen. Mijn vrouw hoort het al niet meer
Het is toch een kleine moeite er niet over te zeuren? Ik probeer mijn auto altijd zo te parkeren dat ik vroeg in de ochtend niet achteruit hoef te rijden.
Probleem dat er niet is opgelost.
Gewoon overstappen naar het systeem wat ze in Engeland ook gebruikenAnunnaki schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:39:
[...]
Gelukkig hebben ze het vrachtwagen geluidje niet bedacht omdat ze het grappig vonden…..
Grappig dat mijn vrouw juist klaagt dat ze als ze in de keuken staat die vooraan het huis is, mij juist niet meer hoort aankomen. M’n vorige auto hoorde ze wel maar deze niet. Dus snap de opmerkingen over het VESS ook niet zo
De buren spreken we niet zo veel dus geen idee wat die er van vinden. Verder is de hele familie wel onder de indruk van de auto, voornamelijk van de ruimte voor de inzittenden. Ben nog geen andere auto tegengekomen met zoveel ruimte
De buren spreken we niet zo veel dus geen idee wat die er van vinden. Verder is de hele familie wel onder de indruk van de auto, voornamelijk van de ruimte voor de inzittenden. Ben nog geen andere auto tegengekomen met zoveel ruimte
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Alleen al de Ioniq 5 heeft meer ruimte.PB-powell schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:44:
Verder is de hele familie wel onder de indruk van de auto, voornamelijk van de ruimte voor de inzittenden. Ben nog geen andere auto tegengekomen met zoveel ruimte
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hier in de wijk rijdende ze rond met Hoverkarts (hoverboards met zitje) en zitten lag bij de grond. (sowieso veel kinderen in de wijk)Loei123 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:08:
[...]
Precies dit dus, ik snap de ophef totaal niet.
Het is niet lawaaieriger dan een auto met ICE die de oprit oprijdt.
Mijn oprit zit tussen parkeerplaatsen en ik kan ze dus niet altijd zien aankomen. Toen ik mij benzine auto reedt parkeerde ik altijd vooruit in de oprit als ik thuis kwam. Meerdere malen de rem in moeten trappen omdat ze mij gewoon niet hoorde en ik hun te laat zag.
Nu met dat VESS iedereen let op en stopt ook met lopen als ik achteruit in parkeer door het waarschuwingssignaal. Het doet precies waar het voor bedoelt is en ik kan niet meer zonder.
Overigens nog niet echt opmerkingen overgehad. (alleen dat het een hele mooie auto is)
Theflying
Een ID4 heeft een 13cm kortere wielbasis dan de EV6, dat doet mij vermoeden dat het voor de achterpassagiers wat minder ruim zal zijn.Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:46:
[...]
Alleen al de Ioniq 5 heeft meer ruimte.De iD4 is volgens mij ook iets ruimer.
Wel is de kofferbak groter.
Heb zelf ook in de Ioniq5 gezeten en had niet het idee dat deze veel ruimer was qua passagiersruimte. De kofferbak kan zomaar groter zijn, die is niet super groot van de ev6, maar dat komt doordat die ruimte voorin is ingenomen.Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:46:
[...]
Alleen al de Ioniq 5 heeft meer ruimte.De iD4 is volgens mij ook iets ruimer.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Why this choice of coating? I know you’ve done your research so really interested as to why this over other glass/ceramic coats. ThxPhusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:26:
Ik ga toch maar voor een Gtechniq Crystal Serum Ultra coating heb ik me bedacht. Ga binnenkort twee detailers bezoekje brengen en even kijken welke me het meeste aanstaat.
Zit nog in de voorpret fase, zwarte gat tot aan de levering moet nog komen. Over twee weken wordt de Zappi geplaatst en over 2 maanden de aansluiting verzwaard. Dus als dat gereed is, en de detailer uitgezoxht en eventueel een dashcam gekozen kan het echte wachten beginnen. Tot die tijd vermaak ik me nog met deze randzaken uitzoeken.
Kwestie van gevoel en garantie. Uiteindelijk zal het allemaal wel een wassen neus blijken (pun intendedDarksprout schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Why this choice of coating? I know you’ve done your research so really interested as to why this over other glass/ceramic coats. Thx
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb zo de indruk dat hetgene we nog missen is een echt tweakers platform zoals vroeger met de eerste PC's. Die vinden dan vannalles uit om de auto zo te tweaken dat die volledig naar je zin is... Piep te luid... no prob... videotje, zo los je dit op en klinkt het al helemaal anders. Dan wordt het een rijdende smartphone

In that spirit -> wie is de eerste die het speakertje + kabeltje kan vinden voor het gepingel tijdens achteruitrijden en weet hoe je die moet loskoppelen? Of leuker nog, hoe je het geluid kunt aanpassen naar persoonlijke wensBogey555 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:35:
Ik heb zo de indruk dat hetgene we nog missen is een echt tweakers platform zoals vroeger met de eerste PC's. Die vinden dan vannalles uit om de auto zo te tweaken dat die volledig naar je zin is... Piep te luid... no prob... videotje, zo los je dit op en klinkt het al helemaal anders. Dan wordt het een rijdende smartphone![]()

[ Voor 5% gewijzigd door BDelamontagne op 25-01-2022 09:43 ]
Sinds vorige week zitten de winterbanden eronder. Het duurde even voordat ik een lange afstand ging rijden, maar resultaat is dat het trillen volledig voorbij is. Er zijn geen nieuwe velgen geplaatst dus het probleem zit m.i. dan toch echt in de banden.Hape4 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Nog een update over het trillen bij 110 km/h? Hoe gaat dat op winterbanden?
Hier gaat de auto over 2 weken terug naar de garage.
Gisteren btw een Citroën E-C4 proef gereden (voor privé erbij). Ik durf het bijna niet te schrijven maar het niet trillen van die auto voelde als een verademing.
Mogelijk moeten de zomerbanden dan ingereden worden maar ik vind dat een vreemd verhaal/werkwijze, de winterbanden zijn nml ook nieuw...
Maak gebruik van die voorkennis en schaf een paar TomTom aandelen aan……. VW, CARIAD en BOSCH gaan ook over op de full stack van TomTom ……
https://www.tomtom.com/cu...ining-driving-experience/
https://www.reuters.com/t...ving-software-2022-01-25/
Misschien heeft het toch te maken met het gewicht van de auto en het lange stilstaan. Ik had in het verleden een auto die verkocht moest worden dus ik had de winterbanden laten zitten. Na een superwarme dag had ik ook trillingen. Bleek dat het rubber last had vd warmte en vervormde.EPE2021 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Sinds vorige week zitten de winterbanden eronder. Het duurde even voordat ik een lange afstand ging rijden, maar resultaat is dat het trillen volledig voorbij is. Er zijn geen nieuwe velgen geplaatst dus het probleem zit m.i. dan toch echt in de banden.
Mogelijk moeten de zomerbanden dan ingereden worden maar ik vind dat een vreemd verhaal/werkwijze, de winterbanden zijn nml ook nieuw...
Ik zou er met plezier naar zoeken maar daarvoor moet ik er eerst één hebbenBDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
[...]
In that spirit -> wie is de eerste die het speakertje + kabeltje kan vinden voor het gepingel tijdens achteruitrijden en weet hoe je die moet loskoppelen? Of leuker nog, hoe je het geluid kunt aanpassen naar persoonlijke wens

Super interessant! Dank voor deze info. Is al bekend of- en wanneer KIA aansluit? Full stack zou top zijn.DutchyR schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:01:
Maak gebruik van die voorkennis en schaf een paar TomTom aandelen aan……. VW, CARIAD en BOSCH gaan ook over op de full stack van TomTom ……
De indeling is gewoon anders. De EV6 lijkt kleiner en compacter binnen. Achterbak van EV6 is kleiner.PB-powell schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Heb zelf ook in de Ioniq5 gezeten en had niet het idee dat deze veel ruimer was qua passagiersruimte. De kofferbak kan zomaar groter zijn, die is niet super groot van de ev6, maar dat komt doordat die ruimte voorin is ingenomen.
De ID4 is vooral vanwege de hogere daklijn wat praktischer. Ook heeft die 0,0 ruimte voorin de neus.
Here you go: https://www.youtube.com/watch?v=zXhy5Et-OJQDe Ideale Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:03:
Is er een filmpje van het geluid bij het achteruit rijden van een ev6?
Hij heeft een heel kanaal over de EV6 met best leuke filmpjes.
Be reasonable.... do it my way
Alleen jammer dat hij altijd zo beroerd filmt……fsve schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Here you go: https://www.youtube.com/watch?v=zXhy5Et-OJQ
Hij heeft een heel kanaal over de EV6 met best leuke filmpjes.
haha klopt, maar het gaat om de informatie zullen we maar zeggenWaterman53 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:39:
[...]
Alleen jammer dat hij altijd zo beroerd filmt……
Loskoppelen zou ik echt niet aan beginnen. Mocht je ooit een aanrijding hebben dan is er wellicht dit soort zaken uit te lezen. Om dan dan de picobello BV 'maar hep je man daar dan zelf aan zitten hannesen' te moeten horen gaat je zaak niet beter maken. Het zachter zetten met een relais oid is dan een betere poging. Helemaal afkoppelen was al mogelijk via het verwijderen van een zekering meen ik gelezen te hebben op dit forum.BDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
[...]
In that spirit -> wie is de eerste die het speakertje + kabeltje kan vinden voor het gepingel tijdens achteruitrijden en weet hoe je die moet loskoppelen? Of leuker nog, hoe je het geluid kunt aanpassen naar persoonlijke wens
Was ook meer een grapjexxander968 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
[...]
Loskoppelen zou ik echt niet aan beginnen. Mocht je ooit een aanrijding hebben dan is er wellicht dit soort zaken uit te lezen. Om dan dan de picobello BV 'maar hep je man daar dan zelf aan zitten hannesen' te moeten horen gaat je zaak niet beter maken. Het zachter zetten met een relais oid is dan een betere poging. Helemaal afkoppelen was al mogelijk via het verwijderen van een zekering meen ik gelezen te hebben op dit forum.
Sowieso rijd ik zelf lease en knoei liever niet met dat soort dingen, inderdaad om die reden.
Deze er maar in dan: https://www.sound-booster.com/en/sets/electric-vehicle.html
Ben op zoek naar een sneeuwketting. Nu lees in de handleiding dat stoffen variant wordt geadviseerd. Hebben jullie daar ervaring mee. Wat hebben jullie in gebruik? de sneeuwketting normaal versie of de nieuw loopvlakkettingen voor de ev6.
Milltek gaat die ook uitbrengen voor de EV6 hebben ze mij bevestigt. Eerste wat ik laat inbouwen
Welk buisje? Mijn EV6 gaat 1/2 binnen voor de inverter. Zou het wel appreciëren dat ze het mee oplossen dan!radeondutch schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:37:
Voor mensen die ook last hebben van een ratel in hun verwarming. Het is een buisje die contact maakt, kan dealer makkelijk voor je oplossen. Gister voor mij gedaan bij Stern
Ja dat is wat ik inderdaad nog mis. Hiervoor heb ik BMW gereden en daar kan je heel veel zelf coderen. Heel leuk om te doen en fijn dat je de auto naar eigen voorkeur kon afstellen.Bogey555 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:35:
Ik heb zo de indruk dat hetgene we nog missen is een echt tweakers platform zoals vroeger met de eerste PC's. Die vinden dan vannalles uit om de auto zo te tweaken dat die volledig naar je zin is... Piep te luid... no prob... videotje, zo los je dit op en klinkt het al helemaal anders. Dan wordt het een rijdende smartphone![]()
Hier nog een. Ik vraag me af of net als bij de Polestar/Telsa je nog een performance upgrade kan bestellen/programmeren. Of door Kia of via OBD. En anders de sentinel/dashcam functie die ze in Korea hebben.Makkievld 2.0 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Ja dat is wat ik inderdaad nog mis. Hiervoor heb ik BMW gereden en daar kan je heel veel zelf coderen. Heel leuk om te doen en fijn dat je de auto naar eigen voorkeur kon afstellen.
Ik had deze laatst besteld (niet voor EV6, maar de leenauto van vrienden aangezien ik nog geen trekhaak had voor een koffer)luck schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:26:
Ben op zoek naar een sneeuwketting. Nu lees in de handleiding dat stoffen variant wordt geadviseerd. Hebben jullie daar ervaring mee. Wat hebben jullie in gebruik? de sneeuwketting normaal versie of de nieuw loopvlakkettingen voor de ev6.
We even checken of je deze mag gebruiken in het land waar je naar toe gaat.
https://autosock.nl/
Ik had ze besteld via amazon.
Voordeel was dat ik ze na de wintersport weer retour kon doen aangezien ik ze niet gebruikt had.
Op de site kan je de juiste variant vinden voor je banden.
Er zijn ook nog andere varianten
Bijv. looptvlak kettingen
https://www.sneeuwkettingenstore.com/loopvlak-sneeuwketting
Deze zijn volgens mij ook platter en makkelijker te monteren bij auto's met weinig ruimte (volgens mij heeft Kia deze ook in de webshop )
Ja heb ik bij mijn audi ook via VAGCOM.fsve schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Hier nog een. Ik vraag me af of net als bij de Polestar/Telsa je nog een performance upgrade kan bestellen/programmeren. Of door Kia of via OBD. En anders de sentinel/dashcam functie die ze in Korea hebben.
Dat heb ik dus gedaan maar ik werd direct doorverwezen naar de dealer.Theflying schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:19:
Ondertussen ben ik weer wat wijzer over het doorgeven van foutmelding met de Kia connect app.
Ze geven dus aan dat het Pre-Heaten met Defrost voorraam te maken heeft met het commando die verzonden wordt naar de auto.
Alle problemen die je hebt met de Kia connect app (dus ook de defrost en waardes) melden via
https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/
Ik heb nu ook een respons teruggekregen dat ik naar de dealer moet gaan.Freezhost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Dat heb ik dus gedaan maar ik werd direct doorverwezen naar de dealer.

Zie bericht:
Dank voor het bericht. Wat vervelend om te vernemen dat de verwarming niet functioneert.
Het verwarmingsprobleem in EV6 is gerelateerd aan de voertuigcontroller/head-unit. Dit zal met de hoogste prioriteit worden opgelost. Het advies is om dit aan een dealer te melden, zodat zij een technische case kunnen openen, wat betekent dat ze een update / aangepast onderdeel kunnen leveren zodra we een goedgekeurde oplossing hebben.
Dus weer terug naar de dealer

Dadelijk is de winter al voorbij
Theflying
Dit heeft dealer mij 2 weken geleden ook al verteld....vandaag kwam monteur hier op terug, het was nogmaals onder de aandacht gebracht bij importeur, daar zeiden ze dat het al in Korea bekend is en er aan gewerktFreezhost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Dat heb ik dus gedaan maar ik werd direct doorverwezen naar de dealer.
wordt...
Mijn setje glasvezel voor interieurverlichting is binnen. Eens zien hoe netjes ik dit kan wegwerken zonder dat het er als een kermisattractie uit komt te zien!
Misschien een tip waar andere tweakers ook wat aan hebben: Ik heb de klimatisering / media display zo ingesteld dat hij na elke keer terug springt naar de media stand. Zo voorkom je dat je de klimatiering ongewenst wijzigt als je even snel het volume van je muziek wil wijzigen bijvoorbeeld (wat ik vaak deed).
Dit is in te stellen door de wisselknop even in te houden. Dan krijg je de optie om de default weergave te wijzigen.
Voor mij was het nieuw, maar wellicht is dit al bekend bij het grote publiek.
Dit is in te stellen door de wisselknop even in te houden. Dan krijg je de optie om de default weergave te wijzigen.
Kijk dit soort info van EV6 rijders is waardevol! Net zoals de opmerking van iemand anders onlangs dat als je hem handmatig op stadsverlichting zet, de DRL vóór én achter (hele balk) aan staat.Leezer14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:35:
Misschien een tip waar andere tweakers ook wat aan hebben: Ik heb de klimatisering / media display zo ingesteld dat hij na elke keer terug springt naar de media stand. Zo voorkom je dat je de klimatiering ongewenst wijzigt als je even snel het volume van je muziek wil wijzigen bijvoorbeeld (wat ik vaak deed).
Dank, ga het gelijk toepassen in m'n EV6.
Ikzelf wijzig het volume enkel op het stuur en heb de balk altijd op climate control staan.Leezer14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:35:
Waar ik wel eens last van heb is bij het draaien aan de temperatuurknop ik andere functies bedien doordat mijn vinger een deel van de balk raakt.
Zeker is deze info fijn, maar de display was al een keer gemeld met foto.Redez schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Kijk dit soort info van EV6 rijders is waardevol! Net zoals de opmerking van iemand anders onlangs dat als je hem handmatig op stadsverlichting zet, de DRL vóór én achter (hele balk) aan staat.
Dank, ga het gelijk toepassen in m'n EV6.
EV6 Forum....
Ik lees hier best veel, reageer of post ook nog wel eens, kortom vind het een dikke prima !
En toch....omdat het geen sub- onderwerpen kent is het nu eigenlijk een lange (405 pagina's !) opstapeling van vragen, tips, ervaringen, klachten etc etc door elkaar. Ja je kan zoeken op trefwoorden....maar hoe vaak bepaalde onderwerpen (soms tot vervelend toe...) weer opgerakeld worden of door nieuwe lezers worden aangehaald geeft mi aan dat het een wirwar is geworden. Volgens mij komt dit de structuur en zoekbaarheid niet ten goede...
Zie het niet als kritiek op dit forum en de leden maar als persoonlijke mening.
Ik lees hier best veel, reageer of post ook nog wel eens, kortom vind het een dikke prima !
En toch....omdat het geen sub- onderwerpen kent is het nu eigenlijk een lange (405 pagina's !) opstapeling van vragen, tips, ervaringen, klachten etc etc door elkaar. Ja je kan zoeken op trefwoorden....maar hoe vaak bepaalde onderwerpen (soms tot vervelend toe...) weer opgerakeld worden of door nieuwe lezers worden aangehaald geeft mi aan dat het een wirwar is geworden. Volgens mij komt dit de structuur en zoekbaarheid niet ten goede...
Ja klopt. Daar heb je gelijk in. Als je nu iets leuks hebt gezien of een tip en je wilt dit delen, dan weet je niet of dit al een keer gedeeld is.EricEB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:20:
EV6 Forum....
Ik heb net leuk filmpje gezien hoe je de auto kunt voor verwarmen. Als dat straks bij de EV6 ook werkt is het wel tof (heb je geen ijskrabber meer nodig in de achterklep)!
Ik heb zelf de indruk dat hier aardig wat mensen actief zijn die zich enkel op Tweakers.net hebben ingeschreven om aan dit specifieke topic deel te kunnen nemen.EricEB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:20:
EV6 Forum....
Niet dat dit verkeerd of een probleem is, maar het geeft denk ik aan dat er vraag is aan een gezamenlijke discussie.
Vanochtend ging mijn vrouw op pad met de auto. Haar profiel gebruikt uiteraard, nu stap ik in de auto en verwissel naar mijn profiel. Staat Active Sound nu standaard uit.
Nog eens geprobeerd, auto uit en weer aan. Geluid blijft nu uit staan 🤔
Dussss kweenie waarom hij nu uit blijft.
Ik heb contact gehad met de topicstarter om dit soort info te delen op de begin-post.EricEB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:20:
EV6 Forum....
Wellicht een idee dat ik een aanzet maak met zo veel mogelijk relevante informatie, tips en functies.
Verder ben ik wel een beetje van mening (dit ervaar ik trouwens op meerdere forums hoor) dat mensen het makkelijker vinden om vragen ergens "te dumpen" dan zelf even te google of een keer de handleiding te lezen. Maar wellicht dat ik mij hier ook schuldig aanmaak.

Theflying
Ik ben voor de loopvlak ketting gegaan: Köning K-Summit XXL K66 voor bandenmaat 235/55/19 (voor 405 gekocht). Nu in Oostenrijk maar heb ze niet hoeven gebruiken..luck schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:26:
Het concept werkt prima alleen is het met de bevestiging wel even pielen. De ketting zet je vast op een wielbout/wielmoer. Mijn EV6 Plus heeft conische wielbouten met een ronde kop: daar is t lastig grip op krijgen maar het lukt uiteindelijk wel. Als ik nu opnieuw zou kopen, zou ik de RUD Centrax V halen. Deze zijn volgens mij identiek aan de KIA branded versie die ze in de KIA webshop aanbieden. Afgaande op een instructiefilmpje van RUD lijkt de montage op de wielmoer makkelijker te gaan.
Tip van flip:
Als je auto naar de dealer gaat voor één van de vele recalls, controleer je interieur en maak wat foto's vooraf.
Bij mij hebben ze een mooie kras gemaakt op de deurhendel. Helaas daarna auto al paar dagen niet gebruikt, beetje laat om nog een claim te kunnen neerleggen.
:strip_exif()/f/image/RK5w5fsTMOSEu0DNEz9AYz40.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand voor mij nog een tippie hoe ik dit kan maskeren? cockpit spray lijkt me niet? bovendien zit je er te veel aan.
Edit: Nee Cockspray werkt hier niet voor, net getest. Ook vinyl en rubber care van autoglym niet.
Anything else?
Als je auto naar de dealer gaat voor één van de vele recalls, controleer je interieur en maak wat foto's vooraf.
Bij mij hebben ze een mooie kras gemaakt op de deurhendel. Helaas daarna auto al paar dagen niet gebruikt, beetje laat om nog een claim te kunnen neerleggen.
:strip_exif()/f/image/RK5w5fsTMOSEu0DNEz9AYz40.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand voor mij nog een tippie hoe ik dit kan maskeren? cockpit spray lijkt me niet? bovendien zit je er te veel aan.
Edit: Nee Cockspray werkt hier niet voor, net getest. Ook vinyl en rubber care van autoglym niet.
Anything else?
[ Voor 14% gewijzigd door radeondutch op 25-01-2022 18:19 ]
Wat al vaker gemeld is, mbt gebruikersprofiel, is mij ook overkomen vandaag.
Vandaag ritje heen en terug, alleen bij het aanzetten voor de terug rit de melding dat het profiel niet herkend werd en alles naar fabriek stand terug gaat. Enige keus was accepteren.
Via Android auto dan maar naar huis.
Thuis gekomen, mij opnieuw aangemeld, bij KIA connect en een back-up gedraaid, en warempel alles weer terug alleen de taal bleef Engels. Dit weer aangepast in het instellingen menu en alles ijkt weer als van ouds.
Dus op tijd een back-up maken op de app kan geen kwaad.
Wat de reden was, geen enkel idee.
Vandaag ritje heen en terug, alleen bij het aanzetten voor de terug rit de melding dat het profiel niet herkend werd en alles naar fabriek stand terug gaat. Enige keus was accepteren.
Via Android auto dan maar naar huis.
Thuis gekomen, mij opnieuw aangemeld, bij KIA connect en een back-up gedraaid, en warempel alles weer terug alleen de taal bleef Engels. Dit weer aangepast in het instellingen menu en alles ijkt weer als van ouds.
Dus op tijd een back-up maken op de app kan geen kwaad.
Wat de reden was, geen enkel idee.
Vandaag is mijn inverter vervangen. Ik heb direct melding gemaakt van de deurgrepen die als ze ingeklapt zijn iets gaan uitsteken (met name de achtergrepen in mijn geval). Alsof ze wat verbogen zijn.
Kreeg bij het ophalen te horen dat er meteen nieuwe grepen besteld zijn en dus vervangen worden. Gaat wsl wel even duren, maar prima service.
(NB kreeg als vervangende auto een nieuwe Niro demo mee. Nou mensen, wees maar blij dat je in een EV6 rijdt
)
Kreeg bij het ophalen te horen dat er meteen nieuwe grepen besteld zijn en dus vervangen worden. Gaat wsl wel even duren, maar prima service.
(NB kreeg als vervangende auto een nieuwe Niro demo mee. Nou mensen, wees maar blij dat je in een EV6 rijdt
[ Voor 6% gewijzigd door Adjo op 25-01-2022 20:26 ]
Vertel?Adjo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:58:
(NB kreeg als vervangende auto een nieuwe Niro demo mee. Nou mensen, wees maar blij dat je in een EV6 rijdt)
Beste EV6 liefhebbers. Zoals velen ben ik aan het wachten op mijn EV6 en ben me hier aan het inlezen over de tips en jullie ervaringen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de vele functies van het dashboard en instellingen. Nu heb ik nog niet alle 400 pagina’s gelezen, maar wellicht is er al iemand geweest die een instructie video heeft gemaakt of gevonden. Zoja, dan houd ik me zeer aanbevolen. Onderstaande wel gevonden, maar wat beperkte uitleg.
YouTube: New KIA EV6 Multimedia System & Digital Cockpit 2022
YouTube: New KIA EV6 Multimedia System & Digital Cockpit 2022
Linkje? Ik heb nu uit ioniq forum led strips zin 3 lengtematen. Nadeel is dat die geschikt zijn voor alleen indirecte verlichting. Maar ach: die komen wel op ergens in huisBDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:30:
Mijn setje glasvezel voor interieurverlichting is binnen. Eens zien hoe netjes ik dit kan wegwerken zonder dat het er als een kermisattractie uit komt te zien!
Dank voor de update !EPE2021 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Sinds vorige week zitten de winterbanden eronder. Het duurde even voordat ik een lange afstand ging rijden, maar resultaat is dat het trillen volledig voorbij is. Er zijn geen nieuwe velgen geplaatst dus het probleem zit m.i. dan toch echt in de banden.
Waar ik al bang voor was, het lijkt echt in de banden te zitten. Over inrijden van de zomerbanden heb ik sterke twijfels want het slijtagepatroon van een trillende band zal ongelijkmatig zijn. Dus kan alleen maar erger worden.
Daarbij heb ik er inmiddels meer dan 3,500 km opzitten, zou zo maar 10% van de levensduur kunnen zijn….
Vrijdag gaat ie weer naar de dealer.
Heb jij ook Nexen ? Ik zag ook sommige EV6’en uitgerust met Kumho
Deze heb ik gekocht via Amazon. Eerder is er hier een filmpje gepost van de interieur verlichting die men zelf had ingebouwd met behulp van zo'n setje. Ga er deze week mee aan de slag.king_dude schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:32:
[...]
Linkje? Ik heb nu uit ioniq forum led strips zin 3 lengtematen. Nadeel is dat die geschikt zijn voor alleen indirecte verlichting. Maar ach: die komen wel op ergens in huis
Voor de liefhebbers het Nederlands instructieboekje: http://webmanual.kia.com/STD_GEN5W/AVNT/EU/Dutch/index.html
Zou mooi zijn dat de strips dimmen tijdens het rijden.BDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:30:
Is er al meer informatie bekend?EricEB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:30:
Zie net Android update via Instagram...breedbeeld !
Tekst is vertaald naar NL....dus geen idee of en wanneer beschikbaar.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat!BDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Deze heb ik gekocht via Amazon. Eerder is er hier een filmpje gepost van de interieur verlichting die men zelf had ingebouwd met behulp van zo'n setje. Ga er deze week mee aan de slag.
Ik heb begrepen dat dit mogelijk is via een sideloaded app met de nodige risico's. Er is eerder over gesproken in dit forum. Zoek naar Netflix.
Edit:
MChellinga schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Telefoon rooten etc.. komt iets meer bij kijken
[ Voor 22% gewijzigd door henrov op 25-01-2022 23:15 ]
Fijn om te horen. Ik heb daar een tijd geleden hier op dit forum ook melding gemaakt van serieus kromgetrokken deurgrepen. Daar werd vrijwel niet op gereageerd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het slechts een uitzondering is dat de deurgrepen na een tijdje niet meer vlak aansluiten. Natuurlijk valt het bij een zwarte auto minder op. Gelukkig dat het een erkend probleem is. Ik heb het al bij meerdere EV6's gezien.Adjo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:58:
Vandaag is mijn inverter vervangen. Ik heb direct melding gemaakt van de deurgrepen die als ze ingeklapt zijn iets gaan uitsteken (met name de achtergrepen in mijn geval). Alsof ze wat verbogen zijn.
(NB kreeg als vervangende auto een nieuwe Niro demo mee. Nou mensen, wees maar blij dat je in een EV6 rijdt)
:strip_exif()/f/image/C9KprJOuHMwg5929eqLPc9tX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zou zeker leuk zijn! Ben benieuwd, je kunt ze bedienen via een app op je telefooon. Met een beetje geluk werkt die app ook op CarPlay, dan kun je het gewoon via je scherm bedienen. Volgens mij zou je er ook een afstandsbediening bij moeten kunnen kopen, zodat je hem altijd gewoon op afstand kunt bedienen zonder op een scherm te drukken. Op de 12v aansluiting zit ook een knop om alles aan/uit te zetten. Vraag mij wel af wat er gebeurt als ik die aan laat terwijl ik de auto uitzet. Zou dat je accu leegtgrekken?Anunnaki schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:39:
[...]
Zou mooi zijn dat de strips dimmen tijdens het rijden.
Het gaat mij niet om netflix. Deze persoon had gezien dat auto android beschikbaar was in full screen (zoals op foto).henrov schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:12:
[...]
Ik heb begrepen dat dit mogelijk is via een sideloaded app met de nodige risico's. Er is eerder over gesproken in dit forum. Zoek naar Netflix.
Edit:
[...]
Ik was benieuwd over daar al meer over bekend is of er een update komt van AA naar NL.
Ik had toevallig gisteren een update van Android Auto. Versie 7.1.614584 is nu geïnstalleerd.De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:07:
[...]
Het gaat mij niet om netflix. Deze persoon had gezien dat auto android beschikbaar was in full screen (zoals op foto).
Ik was benieuwd over daar al meer over bekend is of er een update komt van AA naar NL.
Of dit ook alle issues oplost weet ik niet, want ik gebruik het ( nog ) niet. ( zie er geen voordeel van )
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Vandaag werkte bij mij het voorverwarmen niet, auto deed niets. Vertrektijd stond goed maar de auto deed niets, toen handmatig via de app gestart maar ook dat deed niets. App gaf verder geen foutmeldingen
Bij de geplande pre-heat moet de laadkabel er in zitten. (Zou mooi zijn als je zelf kan kiezen of hij de geplande pre-heat mag doen of niet bij een X accu percentage)Freezhost schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:37:
Vandaag werkte bij mij het voorverwarmen niet, auto deed niets. Vertrektijd stond goed maar de auto deed niets, toen handmatig via de app gestart maar ook dat deed niets. App gaf verder geen foutmeldingen
Ik weet niet wat de staat was (laden of accu percentage). Het kan op dit moment meerdere oorzaken zijn omdat sommige problemen nog bestaan en wellicht effect kunnen hebben. Paar mogelijkheden:
- Account is gedeactiveerd en je EV6 is terug gegaag naar fabrieksinstellingen, wil nog wel eens gebeuren.
- Defrost voorruit is geactiveerd bij pre-heat, dan gaat enkel je airco aan en blaast alleen koude lucht.
- De auto heeft geen verbinding met de server.
Kreeg je verder wel meldingen dat de actie verstuurt is en dat hij actief is voor X minuten. Bij Android krijg je dan een kleine notificatie te zien in de app. Weet niet hoe dit bij Iphone is.
Verder zou ik dit ook melden bij de dealer en hun verzoeken dit ook te melden bij Kia Nederland via de Technische hotline.
Theflying
@FirePuma142 Kabel was aangesloten maar de accu was al op wel op 100%, van de geplande klimaatregeling kreeg ik geen melding in de app, handmatig kreeg ik de melding [Succes] Klimaatregeling gestart.
Het lijkt er op dat met 100% accu de auto denkt dat hij niet is aangesloten? Ik ga dit uiteraard melden bij de dealer
Het lijkt er op dat met 100% accu de auto denkt dat hij niet is aangesloten? Ik ga dit uiteraard melden bij de dealer
Zijn bij jou eventueel al de updates Campagne 210165 en/of Campagne 210168 al uitgevoerd? Deze hebben namelijk invloed op de werking van de climate. Toen ik deze update nog niet had kreeg ik na een "klimaatregelings gestart" een melding dat de laadkabel er niet in zit.Freezhost schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:50:
@FirePuma142 Kabel was aangesloten maar de accu was al op wel op 100%, van de geplande klimaatregeling kreeg ik geen melding in de app, handmatig kreeg ik de melding [Succes] Klimaatregeling gestart.
Maar zoals je al aangaf kreeg jij geen foutmelding, dus het is inderdaad vreemd dat hij niks deed. Misschien nog een ander idee, was de auto vergrendeld?
Theflying
Wait whut? "Als dat straks bij de EV6 ook werkt".De Ideale Man schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Ik heb net leuk filmpje gezien hoe je de auto kunt voor verwarmen. Als dat straks bij de EV6 ook werkt is het wel tof (heb je geen ijskrabber meer nodig in de achterklep)!
Betekent dit dat je de EV6 nu niet kan voorverwarmen dan?
ehhhh..HOI
Zit er standaard een ijskrabber in de achterklep of heb jij je eigen krabber daar gewoon neergelegd?De Ideale Man schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:
[...]
(heb je geen ijskrabber meer nodig in de achterklep)!
Vaker niet dan wel inderdaad....krizzziz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Wait whut? "Als dat straks bij de EV6 ook werkt".
Betekent dit dat je de EV6 nu niet kan voorverwarmen dan?
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Bij mij werkte het ook niet als hij aan de kabel lag, maar gisteren m'n software updates gehad en nu werkt het voorverwarmen zowel als hij aan het opladen is of volgeladen is met de kabel er nog in.
De issues zijn daarmee voor mij dus daadwerkelijk opgelost!
Bizar, werkt bij de IONIQ 5 zonder issues. Via app of onboard instellen.
ehhhh..HOI
Maar nog steeds met een kabel er in dus?Martinblokhuis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Bij mij werkte het ook niet als hij aan de kabel lag, maar gisteren m'n software updates gehad en nu werkt het voorverwarmen zowel als hij aan het opladen is of volgeladen is met de kabel er nog in.
Dat vind ik nog absurd.
Je moet toch ook kunnen voorverwarmen zonder aansluiting op een laadpunt.
Is dit nou nog een kinderziekte of een domme uitwerking van een idee.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Doet de jouwe nu wel de defrost voorraam met airco en warme lucht? Dit is bij mij namelijk nog een probleem. Alles werkt wel, maar niet zodra ik de defrost voorraam doe. Dan staat hij alleen maar koude lucht te blazen.Martinblokhuis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Theflying
Nee dat was een grapje richting de skoda enyaq. Daar zit een ijskrabber in de achterklep, maar als je kunt voorverwarmen is dat eigenlijk nutteloos, mits voorverwarmen niet werkt.Martinblokhuis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:15:
[...]
Zit er standaard een ijskrabber in de achterklep of heb jij je eigen krabber daar gewoon neergelegd?
Mits voorverwarmen wel werkt.*De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Nee dat was een grapje richting de skoda enyaq. Daar zit een ijskrabber in de achterklep, maar als je kunt voorverwarmen is dat eigenlijk nutteloos, mits voorverwarmen niet werkt.
Ik heb nog geen update gehad. Vreemd.--HOOLIE-- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Ik had toevallig gisteren een update van Android Auto. Versie 7.1.614584 is nu geïnstalleerd.
Of dit ook alle issues oplost weet ik niet, want ik gebruik het ( nog ) niet. ( zie er geen voordeel van )
Misschien iemand hier wel met een ev6??
Dat breedbeeld wordt veroorzaakt door een tooltje dat (oa) ontwikkeld werd om Netflix te kunnen kijken via Android Auto. Vanwaar die opmerking.De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:07:
[...]
Het gaat mij niet om netflix. Deze persoon had gezien dat auto android beschikbaar was in full screen (zoals op foto).
Ja, goed opgelet. Als het werkt natuurlijk
Bedankt voor de uitleg. Dat is jammer.henrov schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Dat breedbeeld wordt veroorzaakt door een tooltje dat (oa) ontwikkeld werd om Netflix te kunnen kijken via Android Auto. Vanwaar die opmerking.
Bij AA kun je ook gebruik maken van splitscreen. Dus maps en spotify samen op het scherm. Dat lijkt me dan niet handig als je geen full screen hebt. Dan kun je beter de functie van kia splitscreen gebruiken.
Zonder kabel lukte voor de software update ook al. Ik had alleen issues met het aangesloten opwarmen.HansAuutB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:25:
[...]
Maar nog steeds met een kabel er in dus?
Dat vind ik nog absurd.
Je moet toch ook kunnen voorverwarmen zonder aansluiting op een laadpunt.
Is dit nou nog een kinderziekte of een domme uitwerking van een idee.
Long story short: Het opwarmen doet het nu altijd.
En ook een paraplu in de deur aan de bestuurderskant! Ik vond het leuke gimmicks.De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Nee dat was een grapje richting de skoda enyaq. Daar zit een ijskrabber in de achterklep, maar als je kunt voorverwarmen is dat eigenlijk nutteloos, mits voorverwarmen niet werkt.
Die heb ik bij de Kia nog niet kunnen ontdekken helaas.
Poeh, geen idee, ik was allang blij dat ie aan ging en niet direct ook weer afsloeg.Theflying schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Doet de jouwe nu wel de defrost voorraam met airco en warme lucht? Dit is bij mij namelijk nog een probleem. Alles werkt wel, maar niet zodra ik de defrost voorraam doe. Dan staat hij alleen maar koude lucht te blazen.
Bovenstaande kan ik zo dadelijk tijdens de lunch wel even testen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid... heb je de af fabriek "Ambient lighting" en komt dit er bovenop?BDelamontagne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Deze heb ik gekocht via Amazon. Eerder is er hier een filmpje gepost van de interieur verlichting die men zelf had ingebouwd met behulp van zo'n setje. Ga er deze week mee aan de slag.
Niet helemaal hetzelfde, maar ik zag net deze paraplu storage voor de EV6 voorbij komen.. of het handig is is een tweede, maar wel inventief en netjes opgeruimd zo!Martinblokhuis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:54:
[...]
En ook een paraplu in de deur aan de bestuurderskant! Ik vond het leuke gimmicks.
Die heb ik bij de Kia nog niet kunnen ontdekken helaas.
Ja dat is wel een handig (verstop)plekje.Zilversmid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:25:
[...]
Niet helemaal hetzelfde, maar ik zag net deze paraplu storage voor de EV6 voorbij komen.. of het handig is is een tweede, maar wel inventief en netjes opgeruimd zo! [YouTube: Kia EV6 Secret Umbrella Store?]
Volgens mij niet heel handig als je de bank vaak neerklapt. De bank komt dan een stuk naar achter/omhoog meende ik. Vandaar dat dat gat daar zit.Zilversmid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:25:
[...]
Niet helemaal hetzelfde, maar ik zag net deze paraplu storage voor de EV6 voorbij komen.. of het handig is is een tweede, maar wel inventief en netjes opgeruimd zo! [YouTube: Kia EV6 Secret Umbrella Store?]
De plek in de voordeuren à la Skoda blijft briljant, jammer dat andere fabrikanten dit niet overnemen.Dartlink schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Volgens mij niet heel handig als je de bank vaak neerklapt. De bank komt dan een stuk naar achter/omhoog meende ik. Vandaar dat dat gat daar zit.
Volgens mij is Rolls Royce hiermee begonnen....Zilversmid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:44:
[...]
De plek in de voordeuren à la Skoda blijft briljant, jammer dat andere fabrikanten dit niet overnemen.
Daar was ik ook wel benieuwd naar ja of de Ioniq 5 deze issues ook heeft.krizzziz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Bizar, werkt bij de IONIQ 5 zonder issues. Via app of onboard instellen.
Maar blijkbaar dus niet (neem aan dat jij dit dan hebt uitgezocht).
Maar dan is het toch 'zo simpel' om te kijken hoe Hyundai dit gefixed heeft..?
Nope, heb ik niet. De 58kWh komt standaard zonder sfeerverlichting aan de binnenkant, vandaar dat ik dit zelf wel wil proberen aan te leggenfsve schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid... heb je de af fabriek "Ambient lighting" en komt dit er bovenop?
Dit bevestig ikAnunnaki schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:42:
Vanochtend ging mijn vrouw op pad met de auto. Haar profiel gebruikt uiteraard, nu stap ik in de auto en verwissel naar mijn profiel. Staat Active Sound nu standaard uit.
Dan snap ik hem... is al een aardige kermis met dit licht pakket, dus ik vroeg me al of het nog kleurrijker konBDelamontagne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Nope, heb ik niet. De 58kWh komt standaard zonder sfeerverlichting aan de binnenkant, vandaar dat ik dit zelf wel wil proberen aan te leggen
De kermis kan ook uit he?fsve schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Dan snap ik hem... is al een aardige kermis met dit licht pakket, dus ik vroeg me al of het nog kleurrijker kon
Zeker, maar ik heb er tot nu toe nog geen last van. Daarover gesproken zou de "dimmen in het donker" functie dat moeten verhelpen, maar dat lijkt echt heel weinig te doen.Dartlink schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:49:
[...]
De kermis kan ook uit he?Soms in de nacht op lange ritten wel erg fijn.
Sinds afgelopen donderdag eindelijk mijn Kia EV6 in bezit. Eerste indruk is erg positief, nog geen gekke dingen, klachten of mankementen. Wat me wel opvalt:
- Ik krijg de voorverwarming ook niet aan maar lees hier dat ik dan de kabel er in moet hebben.
- Hij rekent niet de accu terug vanuit de navigatie zoals ik gewend was bij Tesla of Volvo elektrisch rijden. Dus accustand bij aankomst. Wellicht volgt dat nog in een update en anders kan ik ook prima zelf rekenen
Powercharge ga ik nog even proberen. Er staat een 300kw paal ergens in de buurt van Fastned.
- Ik krijg de voorverwarming ook niet aan maar lees hier dat ik dan de kabel er in moet hebben.
- Hij rekent niet de accu terug vanuit de navigatie zoals ik gewend was bij Tesla of Volvo elektrisch rijden. Dus accustand bij aankomst. Wellicht volgt dat nog in een update en anders kan ik ook prima zelf rekenen
Powercharge ga ik nog even proberen. Er staat een 300kw paal ergens in de buurt van Fastned.
Op Feestboek beginnen nu Nederlanders te beweren dat ze volgende week en in de komende maanden GT's uitgeleverd krijgen. Heb ik iets gemist of heeft de dealer ze vergeten te vertellen dat het om 2023 gaat?
Gisternacht nog gebruikt. En doet wel degelijk wat. Probeer maar eens in het donker en het vinkje "dimmen tijdens rijden". Dat maakt best wat verschil.fsve schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Zeker, maar ik heb er tot nu toe nog geen last van. Daarover gesproken zou de "dimmen in het donker" functie dat moeten verhelpen, maar dat lijkt echt heel weinig te doen.
Voor beide punten even de zoekfunctie gebruikenINsaiGN schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:57:
Sinds afgelopen donderdag eindelijk mijn Kia EV6 in bezit. Eerste indruk is erg positief, nog geen gekke dingen, klachten of mankementen. Wat me wel opvalt:
- Hij rekent niet de accu terug vanuit de navigatie zoals ik gewend was bij Tesla of Volvo elektrisch rijden. Dus accustand bij aankomst. Wellicht volgt dat nog in een update en anders kan ik ook prima zelf rekenen![]()
- Voorverwarming, probeer eens zonder voorruitverwarming.
- Wellicht in de toekomst. Voorlopig nog niet.
- Snelladen gaat je met deze temperaturen wss niet boven de 150kW komen. Accu temperatuur, er zit nog geen accu voorverwarming in. Geruchtenmolen roept dat dit "binnenkort" komt.
Daar geloof ik niks van. Wat ik wel zie is dat heel veel mensen de GT-line afkorten als GT... misschien dat?KingOfNorway schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:30:
Op Feestboek beginnen nu Nederlanders te beweren dat ze volgende week en in de komende maanden GT's uitgeleverd krijgen. Heb ik iets gemist of heeft de dealer ze vergeten te vertellen dat het om 2023 gaat?
Yup, je hebt gelijk, alleen maar koude luchtTheflying schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Doet de jouwe nu wel de defrost voorraam met airco en warme lucht? Dit is bij mij namelijk nog een probleem. Alles werkt wel, maar niet zodra ik de defrost voorraam doe. Dan staat hij alleen maar koude lucht te blazen.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic