Denk het laatste😉KingOfNorway schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:30:
Op Feestboek beginnen nu Nederlanders te beweren dat ze volgende week en in de komende maanden GT's uitgeleverd krijgen. Heb ik iets gemist of heeft de dealer ze vergeten te vertellen dat het om 2023 gaat?
Ben wel eens nieuwsgierig naar wanneer er reviews uitkomen van de GT in praktijk
Op dit forum was er volgens mij ook iemand die beweerde een GT (niet de GT-line) ergens in Q1 2022 te krijgen. Tenminste: dat was hem verteld door de dealer (Wensink dacht ik).
Ik weet even niet meer wie dat was.
Uiterlijk 30 juni 2022 begreep ik op het EV6 forum. In Noorwegen hebben bezitters van de EV6 al een mail gehad dat de software te downloaden is vanaf 1-1-2022 en in Q2-2022 kan worden geactiveerd zodat vanaf 1 juli 2022 alle updates OTA vezonden kunnen worden en de ADAS maps van TomTom altijd (near) real time zijn.dedominee schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Super interessant! Dank voor deze info. Is al bekend of- en wanneer KIA aansluit? Full stack zou top zijn.
Zojuist de ervaring gehad dat het geluid egr blikkerig klonk.
Conclusie: De tweeters in de voordeuren doen het niet, verder werkt alles.
Iemand meer dit meegemaakt?
Edit: Na het vergrendelen en ontgrendelen van de auto werkt alles weer naar behoren.
Conclusie: De tweeters in de voordeuren doen het niet, verder werkt alles.
Iemand meer dit meegemaakt?
Edit: Na het vergrendelen en ontgrendelen van de auto werkt alles weer naar behoren.
[ Voor 20% gewijzigd door Loei123 op 26-01-2022 15:49 ]
De range getest van de auto, de voor en nadelen en welke issues de auto heeft.
It was me, en jawel 2x. Ik had beter moeten weten, maar goed als je dat 2x te horen krijgt, dan ga je er in gelovenFranciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:51:
Op dit forum was er volgens mij ook iemand die beweerde een GT (niet de GT-line) ergens in Q1 2022 te krijgen. Tenminste: dat was hem verteld door de dealer (Wensink dacht ik).

Hallo allen, sinds kort in het bezit van een Kia EV6. Super tevreden.
Echter, hoe kom ik erachter dat er een update beschikbaar is voor de auto? Wordt dit per mail gedeeld vanuit Kia of op een andere manier?
Echter, hoe kom ik erachter dat er een update beschikbaar is voor de auto? Wordt dit per mail gedeeld vanuit Kia of op een andere manier?
Waar ik benieuwd naar ben of de ev6 ook beschikt over thuiskom verlichting. Daar bedoel ik mee dat de verlichting voor 30 sec ofzo aan blijft als je naar huis loopt. Ik gebruik dit veel als ik mijn kinderen uit de auto haal dan zien andere automobilisten ons staan. Bij mijn huidige auto moest ik wel altijd bij het uitstappen effe seinen met grootlicht om het aan te zetten.
Voorlopig officieel "niet". Het zijn technical service bulletins door Kia. Wat inhoudt dat er geen terugroepacties zijn. Dus de dealer hoeft daar niet actief voor te benaderen.Val1983 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:
Hallo allen, sinds kort in het bezit van een Kia EV6. Super tevreden.
De betere dealers doen dit uiteraard wel
Voor zover ik weet zijn er drie updates:
- Rij verbeteringen (esp die anders aan gaat op snelheid)
- systeem verbetering oid (anti zombie mode)
- heating (spreekt voor zich als je hebt mee gelezen)
Als je je met één van deze klachten meld zal een dealer je sowieso de updates geven
Infotainment is sowieso nog niet geüpdatet bij mij. En ben ik ook blij van als ik alle ervaringen hier lees.
Yes zit erop. Coming home en leaving home. Volgens mij max 30 seconden dacht ik.De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
Waar ik benieuwd naar ben of de ev6 ook beschikt over thuiskom verlichting. Daar bedoel ik mee dat de verlichting voor 30 sec ofzo aan blijft als je naar huis loopt. Ik gebruik dit veel als ik mijn kinderen uit de auto haal dan zien andere automobilisten ons staan. Bij mijn huidige auto moest ik wel altijd bij het uitstappen effe seinen met grootlicht om het aan te zetten.
Dat heeft ieDe Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
Voor mij juist een van de eerste dingen om uit te zetten. Ik denk dat de buurt het prettig vindt wanneer ik niet met vol licht naar binnen schijn, haha.
Krijg net van Kia Nederland een mailing binnen dat er 1 of meerdere updates klaarstaan voor mijn auto en dat ik daarvoor een afspraak kan maken bij de dealer. Dat is wel netjes van ze
Beste heer xxxx,
Kia streeft naar hoge klanttevredenheid en de beste beleving van haar producten. Daarom staan de ontwikkelingen van de EV6 niet stil en zijn er de afgelopen tijd meerdere optimalisaties uitgerold.
Deze optimalisaties* staan nu ook klaar voor jouw EV6 met kenteken XXX.
Maak, voor de beste ervaring van jouw Kia EV6, direct een afspraak bij jouw Kia-dealer. Zij kunnen controleren welke actie(s) er van toepassing zijn. Uiteraard kun je hier ook terecht voor aanvullende vragen.
Beste heer xxxx,
Kia streeft naar hoge klanttevredenheid en de beste beleving van haar producten. Daarom staan de ontwikkelingen van de EV6 niet stil en zijn er de afgelopen tijd meerdere optimalisaties uitgerold.
Maak, voor de beste ervaring van jouw Kia EV6, direct een afspraak bij jouw Kia-dealer. Zij kunnen controleren welke actie(s) er van toepassing zijn. Uiteraard kun je hier ook terecht voor aanvullende vragen.
The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.
Yes, hier net ook gehad.Robvef schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:41:
Krijg net van Kia Nederland een mailing binnen dat er 1 of meerdere updates klaarstaan voor mijn auto en dat ik daarvoor een afspraak kan maken bij de dealer. Dat is wel netjes van ze
Beste heer xxxx,
Vanaf dinsdag is er plek bij de dealer.
Same here, ook de mail gehad, toevallig al vrijdag een afspraak staan, kom maar door met die updates
.
Dan nog ander vraagje, heeft iemand een manier gevonden om de ACC uit te zetten zonder dat de auto van snelheid veranderd/afremt? Zelfs als ik hem perfect probeer op te vangen met gas dan voel ik hem alsnog afremmen zodra de ACC uitgezet wordt.
Dan nog ander vraagje, heeft iemand een manier gevonden om de ACC uit te zetten zonder dat de auto van snelheid veranderd/afremt? Zelfs als ik hem perfect probeer op te vangen met gas dan voel ik hem alsnog afremmen zodra de ACC uitgezet wordt.
Ook als je harder rijdt dan de acc als je hem uitzet?MBronkhorst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:16:
Same here, ook de mail gehad, toevallig al vrijdag een afspraak staan, kom maar door met die updates.
Ja dan ook helaas, vandaar de vraagHoppo198 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:17:
[...]
Ook als je harder rijdt dan de acc als je hem uitzet?
Dit is helaas maar 15 seconden en kan je niet langer instellenDartlink schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Yes zit erop. Coming home en leaving home. Volgens mij max 30 seconden dacht ik.

Bij de tijd dat ik de twee kinderen heb uitgeladen sta ik al in het donker. Zou prettig zijn als je de tijd kon instellen. Heb dit ook gemeld bij de dealer in de hoop dat Kia er iets mee gaat doen.
Theflying
Zover ik weet heeft hier nooit wat vroegers gestaan dan Q3 2022? (Prijslijst)Heems78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:05:
[...]
It was me, en jawel 2x. Ik had beter moeten weten, maar goed als je dat 2x te horen krijgt, dan ga je er in geloven. Ik zal wel eerdaags een balletje opgooien, ik kan eigenlijk niet veel langer wachten dan de beloofde begin Q2.
:strip_exif()/f/image/gnpBQtLdTLKmZljN8G4xvcff.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rFhR3oxNRB5N7bLooH876LyK.jpg?f=fotoalbum_large)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Zijn er eerder al updates uitgevoerd bij jou EV6?Robvef schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:41:
Beste heer xxxx,
Theflying
Staat je regeneratie dan ook op level 0?MBronkhorst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:16:
Same here, ook de mail gehad, toevallig al vrijdag een afspraak staan, kom maar door met die updates.
Nope, ik rij eigenlijk standaard met iPedal. Wat ik dan doe is het gaspedaal zoveel indrukken in ACC dat je voelt dat je (net) harder gaat dan waarop je de ACC hebt ingesteld, en daarna de ACC eraf halen. In andere auto's pak je hem dan naadloos over, maar de EV6 remt dan dus merkbaar af. Geen groot issue, maar zou wel fijn zijn als je de ACC eraf zou kunnen halen zonder dat je dat direct voelt.Steven-J schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:45:
[...]
Staat je regeneratie dan ook op level 0?
Ben wel benieuwd of dit al de updates zijn voor de toekomstige OTA updates van TomTom vanaf 1 juli 2022Robvef schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:41:
Beste heer xxxx,
Nope, hij is nog helemaal origineel, nog geen updates uitgevoerd (behalve de navi, maar die heb ik zelf gedaan)Theflying schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:42:
[...]
Zijn er eerder al updates uitgevoerd bij jou EV6?
The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.
Denk het niet, die komt gewoon met de Navi update die je zelf kan doen. Enkele van ons hebben OTA al.DutchyR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:53:
[...]
Ben wel benieuwd of dit al de updates zijn voor de toekomstige OTA updates van TomTom vanaf 1 juli 2022
Ik denk dat je begin Q2, april dit jaar wel op je buik kunt schrijven. Ik weet niet wie je dat heeft beloofd, maar dat was nooit een realiteit. Kia heeft altijd Q4 gezegd. Je mag jezelf in de handjes knijpen als het ze lukt de GT nog in 2022 te leveren. Q2 2023 lijkt realistischer te zijn.Heems78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:05:
[...]
It was me, en jawel 2x. Ik had beter moeten weten, maar goed als je dat 2x te horen krijgt, dan ga je er in geloven. Ik zal wel eerdaags een balletje opgooien, ik kan eigenlijk niet veel langer wachten dan de beloofde begin Q2.
[ Voor 8% gewijzigd door KingOfNorway op 26-01-2022 19:43 ]
Onderstaand een gedeelte van de resultaten van de Noorse wintertest.
/f/image/skiZWeY5D6nHDXh6pKZDVgpk.png?f=fotoalbum_large)
https://motor-no.translat...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Opvallend dat de AWD versie van de EV6 een duidelijk kleinere WLTP afwijking heeft dan de RWD en ook een vrijwel identieke actieradius.
Verder onderaan de gelinkte pagina staan trouwens de verbruikscijfers per 50km.
/f/image/skiZWeY5D6nHDXh6pKZDVgpk.png?f=fotoalbum_large)
Opvallend dat de AWD versie van de EV6 een duidelijk kleinere WLTP afwijking heeft dan de RWD en ook een vrijwel identieke actieradius.
Zijn mooie verbruikswaardes voor de 2WD en 4WD op lage (vries) temperaturen.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
Dat is wel eigenaardig dat ze nagenoeg dezelfde range hebben. Stond de RWD op.grotere banden wellicht? Of waren de weersomstandigheden toch net ietsje anders? Wind en regen schelen enorm.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
Mja leuk die tests maar er zijn zoveel variabelen.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
@KingOfNorway Geen idee welke wielmaat onder de AWD en RWD zaten. Ik kan dat nergens terug vinden. Misschien dat er later nog een uitgebreider (video)verslag komt waarin/waarop dat te zien is.
Wat ik er van gezien heb wordt de test van de diverse auto’s vrijwel gelijk gedaan (min of meer in colonne). Dat zou onderlinge weersinvloeden moeten beperken. Maar natuurlijk: 100% identiek zullen de testen niet zijn (andere berijders b.v.).Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Mja leuk die tests maar er zijn zoveel variabelen.
Mooie cijfers...Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
Maar in NL krijg ik dat niet voor elkaar met een AWD.
Ik denk dat ik max rond de 325km kom onder de huidige omstandigheden en met mijn rechtervoet..
Lijkt me logisch. Waarom zou die meer verbruiken, uitgaande van het feit dat daar in Noorwegen niet sportief en niet in Sportstand gereden wordt. De maximale snelheid is op veel wegen 80 en op sommige 100 kmh. De front motor wordt dan toch mechanisch ontkoppeld en veroorzaakt dus geen extra weerstand. En bij veel gelijke snelheden heb je dus vrijwel evenveel energie nodig. Je luchtweerstand en rolweerstand zijn gelijk en dat is het gene je moet overwinnen. Het iets hogere gewicht is ondergeschikt bij gelijke snelheid. Ik denk dat de fabrieksopgave gebaseerd is op regelmatig alle motoren gebruiken.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Wiliyama op 26-01-2022 20:49 ]
@Wiliyama: met die aannames zou je dan toch ook verwachten dat de WLTP van de RWD en AWD vrijwel gelijk zijn? Met dezelfde velgenmaat zit daar 22km verschil tussen. Ook niet erg veel, maar wel meer dan in die wintertest is vastgesteld.
Ja, dat klopt. Maar in de praktijk verwacht ik vrijwel dezelfde gebruiksgegevens onder geschetste omstandigheden. Ook zullen beiden auto's op winterbanden staan.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:48:
@Wiliyama: met die aannames zou je dan toch ook verwachten dat de WLTP van de RWD en AWD vrijwel gelijk zijn? Met dezelfde velgenmaat zit daar 22km verschil tussen. Ook niet erg veel, maar wel meer dan in die wintertest is vastgesteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 26-01-2022 20:54 ]
Ook hier uitgeprobeerd en lijkt uit te blijven. Hopelijk blijft dat zo!Anunnaki schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:42:
Vanochtend ging mijn vrouw op pad met de auto. Haar profiel gebruikt uiteraard, nu stap ik in de auto en verwissel naar mijn profiel. Staat Active Sound nu standaard uit.
Nog eens geprobeerd, auto uit en weer aan. Geluid blijft nu uit staan 🤔
Dussss kweenie waarom hij nu uit blijft.
Ik heb de mail ook gehad van KIA, iemand enig idee om wat voor updates dit gaat? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk..
@MChellinga Dit zijn de updates die zo ver bekend zijn van de dealer
Campagne 210171 Software update ABS/ESP
De ABS-ESP software (anti brake system/electronic stability program) van sommige 2022MY EV6 voertuigen (CV) te upgraden om de werkingslogica van het TCS (traction controle system) te verbeteren van software versie 1.00 naar 1.01.
Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren.
Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.
Campagne 210165 EV6 kachel wordt slecht/niet warm.
Lot nummer controleren van de inverter van de airco pomp omdat de kachel slecht kan werken en dat er fout codes kunnen ontstaan. B169588/B160C88/B181588 Lot nummer / productie datum op de inverter controleren. Is deze van 17-08-2021 of eerder dan moet de inverter vervangen worden voor aangepaste type. Is het lotnummer/productiedatum van 17-08-2021 of later dan hoeft er niet vervangen te worden.
Campagne 210168 Kachel wordt soms slecht warm geeft geen warmte uit de roosters en auto beslaat dan aan de binnenkant.
Software update uitvoeren aan de DACT van software versie 12,00-103,00 naar 104,00 TSB nr KCE21-71-E081-CV. Eerst controleren of auto serie valt. Valt de auto in serie chassis reeks dan is nu een update op een update nieuwste software versie 106.00 auto valt in serie reeks.
De ABS-ESP software (anti brake system/electronic stability program) van sommige 2022MY EV6 voertuigen (CV) te upgraden om de werkingslogica van het TCS (traction controle system) te verbeteren van software versie 1.00 naar 1.01.
Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren.
Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.
Lot nummer controleren van de inverter van de airco pomp omdat de kachel slecht kan werken en dat er fout codes kunnen ontstaan. B169588/B160C88/B181588 Lot nummer / productie datum op de inverter controleren. Is deze van 17-08-2021 of eerder dan moet de inverter vervangen worden voor aangepaste type. Is het lotnummer/productiedatum van 17-08-2021 of later dan hoeft er niet vervangen te worden.
Campagne 210168 Kachel wordt soms slecht warm geeft geen warmte uit de roosters en auto beslaat dan aan de binnenkant.
Software update uitvoeren aan de DACT van software versie 12,00-103,00 naar 104,00 TSB nr KCE21-71-E081-CV. Eerst controleren of auto serie valt. Valt de auto in serie chassis reeks dan is nu een update op een update nieuwste software versie 106.00 auto valt in serie reeks.
Theflying
Komende dinsdag krijg ik mijn updates. ASD lijkt nu uit te blijven.Theflying schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:38:
@MChellinga Dit zijn de updates die zo ver bekend zijn van de dealer
Bij mij wordt maandag de inverter vervangen. De updates hadden geen invloed op het voorverwarmen. Zowel niet aan de kabel als via de remote.
Hallo allemaal, weet iemand een goede oplossing voor die (bijna altijd) smerige achteruitrijcamera? Vuil en vocht waait er lang niet zo mooi vanaf zoals bij de achterruit..🤨
Ik veeg iedere dag met een doekje de camera even schoon, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest van onze Koreaanse vriendjes.
Ik veeg iedere dag met een doekje de camera even schoon, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest van onze Koreaanse vriendjes.
[ Voor 28% gewijzigd door FrankvdB1972 op 27-01-2022 04:28 ]
Ik dacht dat het aan mijn rechtervoet lag. Maar bedankt kwam laatst zelfs niet boven de 300. Misschien die sportknop eens uitzettenstimpyrulez schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:28:
[...]
Mooie cijfers...
Maar in NL krijg ik dat niet voor elkaar met een AWD.
Ik denk dat ik max rond de 325km kom onder de huidige omstandigheden en met mijn rechtervoet..
Heerlijk zoals die 4wiel zich vooruit trekt.
Heb al RainX en angelwax h2go gebruikt, blijft niet veel schoner maar het maakt wel iets makkelijker schoon. Wees wel voorzichtig met krassen als je de camera afneemt met een doekje. Beste kan je eerst even detail spray gebruiken en dan met een microfiberdoek afnemen.FrankvdB1972 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 04:25:
Hallo allemaal, weet iemand een goede oplossing voor die (bijna altijd) smerige achteruitrijcamera? Vuil en vocht waait er lang niet zo mooi vanaf zoals bij de achterruit..🤨
Heb er nu een coating opzitten in de hoop dat het de camera in ieder geval beschermt tegen krassen. Ben echter bang door het design van de achterkant dat deze sowieso meer vuil wordt dan gebruikelijk.
Theflying
Door in colonne te rijden beïnvloed je de resultaten op allerlei manieren. De auto's die achteraan rijden zullen in schonere lucht rijden dan de auto's die voorop rijden. De achterste auto's zullen ook minder tegenwind en water op de weg ervaren.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:28:
[...]
Wat ik er van gezien heb wordt de test van de diverse auto’s vrijwel gelijk gedaan (min of meer in colonne). Dat zou onderlinge weersinvloeden moeten beperken. Maar natuurlijk: 100% identiek zullen de testen niet zijn (andere berijders b.v.).
Ik rij veel in de 'Normal' mode, maar kan het niet laten om geregeld even te switchen naar 'sport'...JPoers83 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:00:
[...]
Ik dacht dat het aan mijn rechtervoet lag. Maar bedankt kwam laatst zelfs niet boven de 300. Misschien die sportknop eens uitzetten![]()
Heerlijk zoals die 4wiel zich vooruit trekt.
en wel verslavend die versnelling.
Had een motor en daar moest het soms ook gewoon effe... omdat het kan
Maar eens kijken wat hij doet als het warmer is en beter weer.
Ik ben het op een buitenlandse forum tegengekomen dat iemand een soort van omhulsel voor de achter camera aan het 3D printen is. Het is nog in de fase van passend maken etc. Helaas weet ik niet meer op welke forum ik het tegen ben gekomen. 😒FrankvdB1972 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 04:25:
Helaas, zojuist stond het geluid weer aan.henrov schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:57:
[...]
Komende dinsdag krijg ik mijn updates. ASD lijkt nu uit te blijven.
Ik mag hopen dat het sowieso glas is en geen plastic. Ik veeg bij mijn huidige auto gewoon met mijn vingers en dan is ie schoon. Nooit iets gemerkt van krassen na 4 jaar.Theflying schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Heb al RainX en angelwax h2go gebruikt, blijft niet veel schoner maar het maakt wel iets makkelijker schoon. Wees wel voorzichtig met krassen als je de camera afneemt met een doekje. Beste kan je eerst even detail spray gebruiken en dan met een microfiberdoek afnemen.
Heb er nu een coating opzitten in de hoop dat het de camera in ieder geval beschermt tegen krassen. Ben echter bang door het design van de achterkant dat deze sowieso meer vuil wordt dan gebruikelijk.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Helaas vanochtend gewoon weer op zachtruudje1983 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:07:
[...]
Ook hier uitgeprobeerd en lijkt uit te blijven. Hopelijk blijft dat zo!
Niet elk plastic en glas is natuurlijk het zelfde en iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat ze zelf willen om willen van kennis, ervaring en gemak. Ook glas kan krassen, wel een stukmoeilijker dan plastic, maar nog steeds. Iedereen is natuurlijk daar helemaal vrij in.Phusebox schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:29:
[...]
Ik mag hopen dat het sowieso glas is en geen plastic. Ik veeg bij mijn huidige auto gewoon met mijn vingers en dan is ie schoon. Nooit iets gemerkt van krassen na 4 jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Theflying op 27-01-2022 08:43 ]
Theflying
Heeft iedereen zo'n mail gehad?? Ikzelf nog niet namelijk ( Lease via ALD )
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Iemand problemen met de kia connect app? Na het inloggen krijg ik enkel een wit scherm, kan geen auto toevoegen enz....
Net contact gehad met de dealer, hij was niet op de hoogte van updates die beschikbaar zouden staan. Ook niets gezien toen ze op mijn kenteken zochten.Leezer14 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
Auto zojuist naar de garage gebracht voor updates en wat issues met de klimatisering. Toevallig kreeg ik gisterenavond een e-mail van Kia. Ik ben benieuwd welke update er geplaatst worden en wat de veranderingen zijn.
[Afbeelding]
De dealer gaat contact opnemen met kia nl om te vragen hoe en wat en dat ze zelf ook op de hoogte worden gebracht van dergelijke acties.
Later meer...
Ik kreeg 'm ook niet direct maar vannacht een melding dat hij vast zat in mijn zakelijke SPAM quarantaine inbox. Wellicht dat hij daar zit?--HOOLIE-- schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:07:
Heeft iedereen zo'n mail gehad?? Ikzelf nog niet namelijk ( Lease via ALD )
Haha jezus, goede communicatie daar. Ik heb ook de email ontvangen en een afspraak ingeschoten dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word dan.Hoppo198 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Net contact gehad met de dealer, hij was niet op de hoogte van updates die beschikbaar zouden staan. Ook niets gezien toen ze op mijn kenteken zochten.
De dealer gaat contact opnemen met kia nl om te vragen hoe en wat en dat ze zelf ook op de hoogte worden gebracht van dergelijke acties.
Later meer...
Had het nog via die webchat gevraagd aan 1 van die support medewerkers daar maar die wist me ook geen antwoord te geven.
Mijn Ev6 stond afgelopen dinsdag bij dealer voor plaatsen van de trekhaak (zo hee...daar kan je mee gewichtheffen, wat een ding..). Overigens, welke trekhaakgebruikers heeft oplossing met losbreekkabel-oog?Leezer14 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
Auto zojuist naar de garage gebracht voor updates en wat issues met de klimatisering. Toevallig kreeg ik gisterenavond een e-mail van Kia. Ik ben benieuwd welke update er geplaatst worden en wat de veranderingen zijn.
[Afbeelding]
Ook melding gemaakt (volgens hen eerste van NL...) van een voorstoel die 'los' lijkt te komen. Alles aan het frame zit vast, dus zit ws in de stoel. Klacht is nu in Korea om eea uit te zoeken.
Deurgrepen beginnen heel klein beetje naar buiten te staan...was bekend euvel inmiddels, de mijne waren nog binnen tolerantie...mocht het erger worden volgt vervanging.
Software update gehad, nu ook navi laatste versie van dealer (NIET met OTA...). Men zei al dat er mail kwam van Kia...hoefde ik niet op te reageren, ik heb alle nwste sw al. Hier kunnen ze database en marketing beter op elkaar afstemmen lijkt mij...
Software 'AutoClimate AC/verwarming' en icm app gebruik...is nog altijd in verbeterfase...
Nee, ook niks in de SPAMbox...BDelamontagne schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Ik kreeg 'm ook niet direct maar vannacht een melding dat hij vast zat in mijn zakelijke SPAM quarantaine inbox. Wellicht dat hij daar zit?
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ik belde eigenlijk omdat ik 2 afspraken had ingeschoten via de kia app om er eentje te laten verwijderen (verkeerd gekeken in mijn agenda). Kreeg als reactie dat het goed was dat ik belde en ze updates normaal samen met onderhoud plannen. In dit geval natuurlijk niet omdat het om een nieuwe auto gaat. Ze wisten dus alleen van niks, ik kreeg nog de vraag om de mail van Kia door te sturen.R3vz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Haha jezus, goede communicatie daar. Ik heb ook de email ontvangen en een afspraak ingeschoten dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word dan.
Had het nog via die webchat gevraagd aan 1 van die support medewerkers daar maar die wist me ook geen antwoord te geven.
Ach, communicatie blijft voor veel bedrijven een lastig dingetje, ik sta er eigenlijk niet van te kijken dat zoiets gebeurt.
Gisteren was ik bij de Kia dealer voor verschillende updates, en begon ik over de navigatie updates die je als consument zelf kon installeren. De beste man gaf aan dat dat zeker niet de bedoeling was, want.. als het mis gaat.. wie is er dan verantwoordelijk? Ik gaf aan dat het wel vreemd was dat dit dan gewoon open en bloot op de site van Kia te vinden is. Vind het een vreemde gang van zaken, dat hier geen duidelijkheid over is.
Ben verder super tevreden over m'n EV6, enige grote punt van ergenis is de keyless entry en automatisch sluiten. Hier hebben ze in mijn ogen echt steken laten vallen. Als eerste: waarom sluit de auto niet automatisch af als ik met de sleutel in m'n zak weg loop? (ik weet dat dit onderwerp hier eerder ter sprake is gekomen, maar toch).
Ander scenario: ik loop met de sleutel in m'n zak richting de achterklep, deze gaat netjes open. Ik sluit de achterklep, loop door naar de bestuurdersportier (die normaalgesproken netjes automatisch opent), maar nee, niet in dit geval. Dan moet ik toch weer de sleutel pakken om de deur te openen. Blijkbaar werkt dit niet als je zojuist de achterklep hebt gebruikt.
Ben verder super tevreden over m'n EV6, enige grote punt van ergenis is de keyless entry en automatisch sluiten. Hier hebben ze in mijn ogen echt steken laten vallen. Als eerste: waarom sluit de auto niet automatisch af als ik met de sleutel in m'n zak weg loop? (ik weet dat dit onderwerp hier eerder ter sprake is gekomen, maar toch).
Ander scenario: ik loop met de sleutel in m'n zak richting de achterklep, deze gaat netjes open. Ik sluit de achterklep, loop door naar de bestuurdersportier (die normaalgesproken netjes automatisch opent), maar nee, niet in dit geval. Dan moet ik toch weer de sleutel pakken om de deur te openen. Blijkbaar werkt dit niet als je zojuist de achterklep hebt gebruikt.
Ik klik eigenlijk altijd met de sleutel in mijn zak op het knopje in de deurhendel. Zo hoef ik alsnog niet de sleutel erbij te pakken om de deur te openen.lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:
Uiteraard!KingOfNorway schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:20:
[...]
Door in colonne te rijden beïnvloed je de resultaten op allerlei manieren. De auto's die achteraan rijden zullen in schonere lucht rijden dan de auto's die voorop rijden. De achterste auto's zullen ook minder tegenwind en water op de weg ervaren.
Met "min of meer" bedoelde ik dus niet letterlijk in colonne, maar dat de auto's achter elkaar reden met een bepaalde onderlinge afstand. Waarbij ik er vanuit ga dat ze voldoende afstand hadden om niet uit weer en wind gehouden te worden.
Maar over dit soort "details" heb ik niet echt wat kunnen vinden.
Eens over die updates. Maar is inderdaad al eerder hier besproken. Zodra OTA actief is kunnen ze zich mijn inziens niet meer verschuilen achter "wie is verantwoordelijk?".lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:
Gisteren was ik bij de Kia dealer voor verschillende updates, en begon ik over de navigatie updates die je als consument zelf kon installeren. De beste man gaf aan dat dat zeker niet de bedoeling was, want.. als het mis gaat.. wie is er dan verantwoordelijk? Ik gaf aan dat het wel vreemd was dat dit dan gewoon open en bloot op de site van Kia te vinden is. Vind het een vreemde gang van zaken, dat hier geen duidelijkheid over is.
Ik heb dan nog geen EV6, maar zoals ik het lees werkt dit hetzelfde als bij mijn huidige BMW: die sluit ook niet automatisch af bij weglopen. Mijn Model 3 doet dat dan weer wel, maar eigenlijk controleer ik altijd of hij wel echt op slot gaat. Dus voor mij is de toegevoegde waarde hiervan beperkt. Ik kan dan net zo goed ff op het "knopje" van de deurhendel drukken.lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:
Betreft kofferklep is dat ook conform mijn BMW: wanneer je bij auto op slot en sleutel op zak de kofferklep opent via de knop op de auto gaat alleen de kofferklep open en de rest van de auto blijft op slot. Zelf vind ik dit wel handig als je tijdens boodschappen doen alleen even wat in de kofferbak wilt leggen en weer door gaat naar de volgende winkel. Bij automatisch op slot na weglopen zou het niet echt uitmaken of de hele auto van het slot gaat.
Je moet wat meer gas geven dan normaal, omdat het eerste gedeelte van de gasrespons in iPedal(stand 3 als de SCC uit zet) modus gebruikt wordt om de regeneratie te regelen, dus dan regenereer je minder ipv dat je echt gas/stroom geeft.MBronkhorst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:50:
[...]
Nope, ik rij eigenlijk standaard met iPedal. Wat ik dan doe is het gaspedaal zoveel indrukken in ACC dat je voelt dat je (net) harder gaat dan waarop je de ACC hebt ingesteld, en daarna de ACC eraf halen. In andere auto's pak je hem dan naadloos over, maar de EV6 remt dan dus merkbaar af. Geen groot issue, maar zou wel fijn zijn als je de ACC eraf zou kunnen halen zonder dat je dat direct voelt.
Ik heb dit 2e week van januari ook gemeld bij mijn dealer, mijn auto gaat in feb. pas naar de dealer.EricEB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Ook melding gemaakt (volgens hen eerste van NL...) van een voorstoel die 'los' lijkt te komen. Alles aan het frame zit vast, dus zit ws in de stoel. Klacht is nu in Korea om eea uit te zoeken.
Naar mijn inziens is Kia gewoon verantwoordelijk.lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:
Gisteren was ik bij de Kia dealer voor verschillende updates, en begon ik over de navigatie updates die je als consument zelf kon installeren. De beste man gaf aan dat dat zeker niet de bedoeling was, want.. als het mis gaat.. wie is er dan verantwoordelijk? I
Ze leveren een dienst (beschikbaar stellen update) en dat is vrij toegankelijk (bijv. de andere updates niet).
Tevens kan er niet veel mis gaan, maar gaat dat wel dan is dus het process niet 'fool proof'.
Of wel, ook Kia zijn schuld.
Maar ja, hoeveel merken hebben dit al niet jaren?
Hiervoor had ik een BMW en daar kon je het ook gewoon doen. Moest zelfs tussen door de USB vullen met een nieuwe file en opnieuw in de auto pluggen.
Ook hierbij nooit issues gehad.
En zoals eerder al gezegt, als er straks een OTA update komt, dan zijn ze net zo verantwoordelijk.
Ik krijg hier wel grote Windows 98/Windows vibesstimpyrulez schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Maar ja, hoeveel merken hebben dit al niet jaren?
Hiervoor had ik een BMW en daar kon je het ook gewoon doen. Moest zelfs tussen door de USB vullen met een nieuwe file en opnieuw in de auto pluggen.
Ook hierbij nooit issues gehad.
Mijn Prius 2008 heeft zelfs een cd-rom drive onder de bijrijdersstoel zitten voor navigatie updates...Dartlink schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Ik krijg hier wel grote Windows 98/Windows vibes
De dealer wereld moet nog een beetje wennen aan dat auto's tegenwoordig een computer met wielen is.
Software ontwikkeling en support is nu de standaard en daar zijn de verwachtingen en eisen van gebruikers hoog (OTA, jarenlange support en ontwikkeling, security)
Ik wil overigens niet bagatelliseren op de mechanical engineering en processen die ook nodig blijven, om te zorgen voor een mechanisch veilige auto.
De software wereld komt er alleen in 1x bij. En volgens mij moet KIA zelf daar een software-leverancier rol pakken en zorgen dat de dealers/monteurs hier niet ook verantwoordelijk voor worden.
Er moet iets mechanisch/fysieks gebeuren: ga naar een garage of dealer
Er moet iets met software gebeuren: KIA doet wireless distributie van software en de klant kan zichzelf helpen
@lawnmower Dealer heeft mij een mail vanuit Kia Nederland laten zien waarin ze aangeven dat mensen die zelf updates installeren gewoon gratis geholpen moeten worden als ze Kia Family Member zijn.
Wat het lastige is met de communicatie tussen Kia Nederland en de Kia dealers is dat het allemaal aparte ondernemingen zijn die niks over elkaar te zeggen hebben. De dealers loggen in op een portal bij Kia Nederland en krijgen daar de laatste updates en andere berichten. Andere informatie komt via de mail naar de dealers. Daar moet het dan ook weer verwerkt worden en naar alles en iedereen gecommuniceerd worden. En dat dagelijks. Dat is best wel een klus.
Wat het lastige is met de communicatie tussen Kia Nederland en de Kia dealers is dat het allemaal aparte ondernemingen zijn die niks over elkaar te zeggen hebben. De dealers loggen in op een portal bij Kia Nederland en krijgen daar de laatste updates en andere berichten. Andere informatie komt via de mail naar de dealers. Daar moet het dan ook weer verwerkt worden en naar alles en iedereen gecommuniceerd worden. En dat dagelijks. Dat is best wel een klus.
Dit staat zelfs op de site van Kia zelf:lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:Gisteren was ik bij de Kia dealer voor verschillende updates, en begon ik over de navigatie updates die je als consument zelf kon installeren. De beste man gaf aan dat dat zeker niet de bedoeling was, want.. als het mis gaat.. wie is er dan verantwoordelijk?
/f/image/J9J9wn411r5vCPtAYzUKzGoC.png?f=fotoalbum_large)
Als de boel vastloop vervangen ze waarschijnlijk alles tussen de voorruit en het stroompedaal. 1299 is echt te gek voor woorden. Saillant detail: ik rij 15.000 per jaar en kom dus om de twee jaar voor onderhoud. Als je een jaar niet in de garage bent geweest verloopt je Kia family card

Kia Wassink in Arnhem wist dat er een mail voor updates verstuurd was en melde dat het ging om verwarming en traction control. Dat komt overeen met de eerder geposte mail.
[ Voor 7% gewijzigd door xxander968 op 27-01-2022 11:39 ]
Zonder kaart-updates heb je toch niet alle chargers in je maps zitten? Lijkt me dus vitaal dat dat altijd up-to-date is en niet 1x per jaar...xxander968 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Als de boel vastloop vervangen ze waarschijnlijk alles tussen de voorruit en het stroompedaal. 1299 is echt te gek voor woorden. Saillant detail: ik rij 15.000 per jaar en kom dus om de twee jaar voor onderhoud. Als je een jaar niet in de garage bent geweest verloopt je Kia family card
Dat is eigenlijk best wel crimineel te noemen. Een site met updates hosten, mensen aanmoedigen om zelf die updates te installeren en dan zeggen dat je 1300 euro moet betalen als die updates niet werken. Op de update site zelf staat geen enkele waarschuwing.xxander968 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Dit staat zelfs op de site van Kia zelf:
[Afbeelding]
Hoe zit dat eigenlijk met die Kia Family Card? Moet je eenmaal per jaar naar de garage of 30.000km? Inderdaad vreemd als je maar 15.000 rijdt dat die desondanks toch verloopt. EV's hebben toch minder onderhoud nodig?xxander968 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Dit staat zelfs op de site van Kia zelf:
[Afbeelding]
Kia Wassink in Arnhem wist dat er een mail voor updates verstuurd was en melde dat het ging om verwarming en traction control. Dat komt overeen met de eerder geposte mail.
Daarom gaat Kia ook aan de slag met OTA updates. Er komen dagelijks laadpalen bij. Komende zomer ga ik op vakantie in Frankrijk. Daar moest ik enkele 10tallen kilometers omrijden als ik Ionity wil gebruiken. Op dit moment worden er laders gebouwd net aan de zuidkant van de stad waardoor de extra lus in de route overbodig wordt. Dat is wel een dikke plus in klantbeleving. Dat zal Kia ook wel begrijpen. Daarom vertrouw ik er ook op dat Kia voor de zomervakantie laadpalen kan plannen op basis van acculading en verbruik op dat moment. Die vakantie-ervaring gaat bepalend zijn voor wat wij allemaal op social media zetten. Daar zal Kia mooi op willen staan.1Mark schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:39:
[...]
Zonder kaart-updates heb je toch niet alle chargers in je maps zitten? Lijkt me dus vitaal dat dat altijd up-to-date is en niet 1x per jaar...
/f/image/jDTQbF9mVLc9a7PR5EDtKGqN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door xxander968 op 27-01-2022 11:58 ]
Ja daar heb je een punt, ze zullen dit voor de zomer moeten implementeren willen ze punten scoren. Ben benieuwd of dat gaat lukken...
Dat heb ik net via de chat gevraagd op de site van Kia. Uiteindelijk kwam daar de vraag of ik het fijn vond als de Kia dealer contact met me opneemt. Volgens mij zit hier een loophole in de Family card. Als ik voor de updates in de garage ben zal ik het eens bespreken met de dealer. Als iemand eerder bij zijn dealer staat, leef je uit.alwinus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met die Kia Family Card? Moet je eenmaal per jaar naar de garage of 30.000km? Inderdaad vreemd als je maar 15.000 rijdt dat die desondanks toch verloopt. EV's hebben toch minder onderhoud nodig?
Reden die ik me kan bedenken: Als je auto op slot gaat met mensen er in, dan gaat na een tijdje het alarm af. Dus vandaar dat ze op slot doen als bewuste actie hebben willen doorvoeren. Lijkt me namelijk best onhandig als je met je sleutel in je zak even onderweg uitstapt en naar brievenbus, friettent, etc. loopt.[b]lawnmower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:
En als je vergeet de auto op slot te doen krijg je een melding in de app, en dan kun je de auto ook via de app op slot doen.
ik verwacht dat KIA EV6 bezitters medio Q1/2 2022 een vergelijkbare mail krijgen over de update van de maps, laadpunten en het infotainment systeem. In onderstaan de mail staat dat de grote update al kan worden gedownload en moet worden gedownload voor 31 juni 2022. Voor de laatste keer met USB stick en het kan al worden geinstalleerd en zal eind Q2 worden geactiveerd, zodat de EV6 dagelijks OTA updates van maps, laadpalen, verkeerinformatie, etc. kan ontvangen en men over (near) real time gegevens beschikt.
Dear Hyundai customer,
We are pleased to announce that we have launched a
brand new "Navigation Updater" for home use.
Simply put, this is a program you can
download on your own PC or Mac, where last
navigation and software update for your
car infotainment is always available.
The program can be used to download
update to all supported models and you can
easily find your model in the overview. When you
have downloaded the latest update just to
transfer to a USB flash drive (FAT32 formatted,
must have 32GB capacity), and to plug this in
the car. Follow the instructions on the screen, and
system updated.
We hope this makes your car life even more enjoyable
easier!
READ MORE AND UPDATE HERE
Over the air update to your
IONIQ5
It has been known since the start of sales that everyone
IONIQ 5 will receive over the air updates
(OTA). Updates like this no longer
will need to update the car with a USB-
flash drive, when you get the updates sent to
the car automatically over the cellular network.
Over the new year, a new update will be available in
"Navigation Updater", and by updating this in
the car will OTA activated. Just this one
the update must therefore still be done by loading
download latest software and to transfer to a USB-
flash drive. Then the OTA is activated.
For the record: first actual OTA update,
an update that comes automatically
the mobile network is expected during Q2 2022. Therefore will
your system be activated with the new
the update that comes after the new year, but it
no update is scheduled for OTA until about
a couple of months.
Do you have questions about downloading maps and
and
updates you can reach customer service via chat
or telephone (englishsprā).
CONTACT CUSTOMER SERVICE
Make charging easy with Charge
myHyundai
As a Hyundai owner, you have access to Charge
myHyundai. Charge easily on one of the largest
public charging networks in Europe when you are on
trip.
Download the app to get an overview of the nearest
charging station, Check availability and navigate to
desired charging station.
Charging starts easily with Charge MyHyundai
the card that came with your new car or you can
order when establishing an agreement.
As an IONIQ 5 owner, you also have an extra advantage
atale for IONITY network, remember to activate
the deal before 31. June 2022 to enjoy this.
Since it's easy, you get é monthly invoice -
no matter which charging operator you use.
GET STARTED HERE
HYUNDAI MOTOR NORWAY
P. O. Box 6466 Etterstad
0605 OSLO
Telephone: 22 70 60 10
E-mail: kundeservice@hyundai.no
Dear Hyundai customer,
We are pleased to announce that we have launched a
brand new "Navigation Updater" for home use.
Simply put, this is a program you can
download on your own PC or Mac, where last
navigation and software update for your
car infotainment is always available.
The program can be used to download
update to all supported models and you can
easily find your model in the overview. When you
have downloaded the latest update just to
transfer to a USB flash drive (FAT32 formatted,
must have 32GB capacity), and to plug this in
the car. Follow the instructions on the screen, and
system updated.
We hope this makes your car life even more enjoyable
easier!
READ MORE AND UPDATE HERE
Over the air update to your
IONIQ5
It has been known since the start of sales that everyone
IONIQ 5 will receive over the air updates
(OTA). Updates like this no longer
will need to update the car with a USB-
flash drive, when you get the updates sent to
the car automatically over the cellular network.
Over the new year, a new update will be available in
"Navigation Updater", and by updating this in
the car will OTA activated. Just this one
the update must therefore still be done by loading
download latest software and to transfer to a USB-
flash drive. Then the OTA is activated.
a couple of months.
Do you have questions about downloading maps and
and
updates you can reach customer service via chat
or telephone (englishsprā).
CONTACT CUSTOMER SERVICE
myHyundai
As a Hyundai owner, you have access to Charge
myHyundai. Charge easily on one of the largest
public charging networks in Europe when you are on
trip.
Download the app to get an overview of the nearest
charging station, Check availability and navigate to
desired charging station.
Charging starts easily with Charge MyHyundai
the card that came with your new car or you can
order when establishing an agreement.
As an IONIQ 5 owner, you also have an extra advantage
atale for IONITY network, remember to activate
the deal before 31. June 2022 to enjoy this.
Since it's easy, you get é monthly invoice -
no matter which charging operator you use.
GET STARTED HERE
HYUNDAI MOTOR NORWAY
P. O. Box 6466 Etterstad
0605 OSLO
Telephone: 22 70 60 10
E-mail: kundeservice@hyundai.no
Wat is er met het losbreekkabel-oog?EricEB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Mijn Ev6 stond afgelopen dinsdag bij dealer voor plaatsen van de trekhaak (zo hee...daar kan je mee gewichtheffen, wat een ding..). Overigens, welke trekhaakgebruikers heeft oplossing met losbreekkabel-oog?
Heb je een foto van de constructie?
Welke trekhaak heb je?
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik zie nergens een oog waar ik de losbreekkabel aan kan bevestigen...ook niet onder de auto.HansAuutB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Wat is er met het losbreekkabel-oog?
Heb je een foto van de constructie?
Welke trekhaak heb je?
Dan zelf maar zo'n lelijke klem er op zetten ?
:strip_exif()/f/image/W6Ufy90nOH8msVnWsB7x8sjH.jpg?f=fotoalbum_large)
@EricEB Dat zit er bij mij wel en je hebt dezelfde trekhaak
Waar en/of hoe dan ?Freezhost schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:05:
@EricEB Dat zit er bij mij wel en je hebt dezelfde trekhaak
Volgens mij zit deze onder de auto.EricEB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Ik zie nergens een oog waar ik de losbreekkabel aan kan bevestigen...ook niet onder de auto.
Dan zelf maar zo'n lelijke klem er op zetten ?
[Afbeelding]
Zal straks even een foto maken.
Vlak naast het gat waar je de trekhaak in stopt zit een metalen lus (volgens mij)
b.t.w. wat is die haak lang zeg....
gelukkig past hij nog bij de kabel voor in de frunk (bij een AWD).
[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 27-01-2022 13:10 ]
Of je kijkt zelf iets beter Eric....

Sorry all....ik heb gister einde middag niet goed gekeken...nu net wel.
Zit idd een flink oog.
:strip_exif()/f/image/eGn8wQbNLDNu22ZCpsIYthUi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door EricEB op 27-01-2022 13:11 ]
Konden ze niet even met een schuurpapiertje even langs de randjes... man man man...
Of er een rubbertje overheen drukken, dit ziet er inderdaad niet heel chique uit.Dartlink schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:14:
Konden ze niet even met een schuurpapiertje even langs de randjes... man man man...
Net gebeld, had die mail ook gekregen.Leezer14 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
Auto zojuist naar de garage gebracht voor updates en wat issues met de klimatisering. Toevallig kreeg ik gisterenavond een e-mail van Kia. Ik ben benieuwd welke updates er geplaatst worden en wat de veranderingen zijn.
[Afbeelding]
Eerst mogelijke datum 17 februari as.
Ik zei, zo laat pas? antwoord U bent niet de enige die een afspraak wilt maken.
Ik kan er wel op wachten, schiet mij maar lek.
Dat is niet zo'n vreemde gedachte toch? Er gaan ook andere Kia's naar de garage voor andere zaken.jmens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Net gebeld, had die mail ook gekregen.
Eerst mogelijke datum 17 februari as.![]()
Ik zei, zo laat pas? antwoord U bent niet de enige die een afspraak wilt maken.
Ik kan er wel op wachten, schiet mij maar lek.
Je krijgt de mail van KIA NL, niet van de leasemaatschappij. Kia zal die mail in verschillende batches versturen omdat er anders 2600 EV6 rijders tegelijk een afspraak gaan inplannen ;-)
Ik die van mij overigens ook toevallig gister gehad.
Hoe wordt je KIA Family Member?KingOfNorway schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:35:
@lawnmower Dealer heeft mij een mail vanuit Kia Nederland laten zien waarin ze aangeven dat mensen die zelf updates installeren gewoon gratis geholpen moeten worden als ze Kia Family Member zijn.
Inschrijven op de site - wat bij mij al anderhalve maand niet lukt

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Niks over TomTom.DutchyR schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:53:
ik verwacht dat KIA EV6 bezitters medio Q1/2 2022 een vergelijkbare mail krijgen over de update van de maps, laadpunten en het infotainment systeem. In onderstaan de mail staat dat de grote update al kan worden gedownload en moet worden gedownload voor 31 juni 2022. Voor de laatste keer met USB stick en het kan al worden geinstalleerd en zal eind Q2 worden geactiveerd, zodat de EV6 dagelijks OTA updates van maps, laadpalen, verkeerinformatie, etc. kan ontvangen en men over (near) real time gegevens beschikt.
a couple of months.
CONTACT CUSTOMER SERVICE
myHyundai
Ik zie het als twee verschillende meldingen. Voor navigatie en voor laden (met blijkbaar een andere app).
Of de dealer effe vragen.
Je kreeg als het goed is een pasje bij de auto hiervoor en die wordt vanzelf verlengd bij de volgende beurt van de auto (als ik mij goed herinner).
Heb die van mij zelfs iets laten 'upgraden' zodat zelfs je caravan wordt afgesleept als je auto er mee stopt.
Volledige pechhulp voor caravan of aanhangwagen*
Je kunt de K.I.W. dekking uitbreiden met optionele caravan- of aanhangwagendekking. Vanaf €19,95 kun je een jaar lang onbezorgd op weg. Mocht je met jouw Kia stranden ten gevolge van mechanische of elektronische pech, dan wordt ook de eventueel aangekoppelde aanhanger naar de dichtstbijzijnde garage vervoerd. Reparatie, vervanging of repatriëring van deze aanhanger is echter niet in de K.I.W. dekking (Basis of Uitgebreid) opgenomen. Daarom kunt je een separate caravandekking afsluiten bij Kia.
*Wanneer je onverhoopt te maken krijgt met pech aan de auto, kan onder deze aanvullende caravan- of aanhangwagendekking de caravan of aanhanger wel gerepatrieerd worden, maar zal de vervangende auto indien van toepassing volgens de voorwaarden van de K.I.W. maximaal een voertuig uit de klasse B categorie zijn. Het kan zijn dat deze niet over dezelfde specificaties en het maximale trekgewicht beschikt als je eigen auto.
Die afwerking is toch verschrikkelijk? Fijn je handen aan bezeren.EricEB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Of je kijkt zelf iets beter Eric....![]()
Sorry all....ik heb gister einde middag niet goed gekeken...nu net wel.
Zit idd een flink oog.
[Afbeelding]
Welke dealer?
Hoeveel kost het gemiddeld om zo een trekhaak te laten installeren door de dealer?
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic