De SFP waar je naar verwijst is sowieso onbruikbaar. Een SFP voor XGS-PON voor in een normale router moet functionaliteit hebben voor identificatie, authenticatie, en-/decryptie en moet beheerd kunnen worden via het OMCI protocol. Die SFP’s worden hier en daar wel op websites genoemd maar zijn vrijwel niet leverbaar. In deze thread worden ze wel genoemd. Op de lijst van de benodigde BBF.247 certificering (zonder zal Delta hem vrijwel zeker niet willen registreren) staat er slechts 1, te koop in Brazilië. Enorme gok.zAo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:36:
Kan iemand een educated-guess doen of er binnen een jaar een SFP+ module voor XGSPON zal verschijnen die wordt ondersteund door Delta? Ik zie nu al deze online staan.
Ik sta op het punt een firewall te kopen waar 'alleen' 2.5Gbps nics inzitten en ben in die setup dus afhankelijk van een modem. Idealiter zou ik het fiber direct in mijn firewall/router prikken, maar dan moet ik op zoek naar andere hardware.
Daarnaast moet je reken op een prijs rond de EUR 300,-
Kortom: nee. En een kristallen bol hebben we helaas niet. Op verzoeken gaf fs.com als antwoord dat zij niet voornemens zijn dit aan te bieden.
Beste optie is dus op dit moment de Huawei HN8010Ts via cdr.pl, alle info paar pagina’s terug in deze thread.
En fingers crossed dat Delta ooit wat gaat aanbieden. Veel beloftes, weinig actie,