Acties:
  • +1 Henk 'm!
wout schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:58:
AON met eigen apparatuur blijft misschien nog wel een tijd nodig: er komen door het Delta-beleid natuurlijk veel AON-apparaten op de markt (zoals die van mij binnenkort), waardoor misschien wel veel mensen eens goedkoop een eigen router willen proberen. Voor drie tientjes heb je al een Fritz!box 5490.... té leuk om niet eens te proberen...
Inderdaad. Een AON SFP kost een tientje. Een mediaconverter ook bijna niks en zelfs nieuwe Genexis apparatuur staat op MP.

Maar de weg is duidelijk… AON gaat weg. Zal nog wel een tijd duren, zeker na de investeringen in de nieuwe buitengebieden. Die apparatuur moet nog wel even mee.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53
Oeps verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door esky op 07-08-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:38
Bogey911 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:24:
[...]

Of je gek bent, weet alleen jijzelf 8)7
Ik heb toegang van buitenaf naar mijn beveiligingscamerasoftware, via portforwarding. Meer heb ik ook niet nodig. Inderdaad 2 netwerkadressen, maar ik gebruik alleen die van de ASUS router, want daar hangt het hele thuisnetwerk aan.
Kan je misschien in een kort stappenplan uitleggen hoe je dat zo gedaan hebt?

Ik zit over enkele weken met exact hetzelfde, ook asus router met alles wat eraan hangt,( NAS, camera's, draadloze printers, switches enz. ) en dat wil ik graag zo houden, gewoon asus achter de nokia van delta hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-08 11:54
zojuist eindelijk mijn delta aansluiting kunnen activeren, en daarna meteen mijn huawei ont laten registreren bij delta. Er werd mij verteld dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen kan verwachten dat de registratie is uitgevoerd en dat ik dan een dag zonder internet kan zitten. Dat is heel wat anders dan wat ik hier lees dat na registratie de volgende ochtend alles werkt. Is dit een standaard praatje wat ze iedereen vertellen?

Middelharnis Solaredge 4900Wp Oost-west PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kliklakloe schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:55:
zojuist eindelijk mijn delta aansluiting kunnen activeren, en daarna meteen mijn huawei ont laten registreren bij delta. Er werd mij verteld dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen kan verwachten dat de registratie is uitgevoerd en dat ik dan een dag zonder internet kan zitten. Dat is heel wat anders dan wat ik hier lees dat na registratie de volgende ochtend alles werkt. Is dit een standaard praatje wat ze iedereen vertellen?
Lijkt me inderdaad onzin. Waarschijnlijk vannacht. Misschien eerder. Gewoon morgen de Huawei aansluiten en kijken of er verbinding is.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chalith2023
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-03-2024
Hoi, ik heb een fortigate icm een Nokia XS-010X-Q .

nokia gegevens zijn doorgegeven aan de provider en de PON led brandt constant groen.

dit heb ik op de fortigate geconfigureerd:
edit "wan2"
set vdom "root"
set mode dhcp
set distance 10
set type physical
set alias "bridge-fiber"
set estimated-upstream-bandwidth 150000
set estimated-downstream-bandwidth 150000
set role wan
set snmp-index 3
set dns-server-override disable
set speed 1000full
next

edit "caiway"
set vdom "root"
set mode dhcp
set allowaccess ping
set estimated-upstream-bandwidth 2500000
set estimated-downstream-bandwidth 250000
set role wan
set snmp-index 21
set interface "wan2"
set vlanid 100
next

de WAN interface komt niet up. Led brandt even bij starten nokia en blijft daarna uit.

heb ik iets gemist?

alvast bedankt voor je hulp

groeten

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chalith2023
om de nokia te "beheren" heeft ie een webinterface dat overigens gewoon bereikbaar is bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-08 13:24
chalith2023 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:45:
om de nokia te "beheren" heeft ie een webinterface dat overigens gewoon bereikbaar is bij opstarten
Klinkt als de bekende firmware issue.

toevallig uit Canada of US gekocht?

anders even kijken op [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chalith2023
inderdaad, canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49
chalith2023 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:42:
Hoi, ik heb een fortigate icm een Nokia XS-010X-Q .

nokia gegevens zijn doorgegeven aan de provider en de PON led brandt constant groen.

dit heb ik op de fortigate geconfigureerd:
edit "wan2"
set vdom "root"
set mode dhcp
set distance 10
set type physical
set alias "bridge-fiber"
set estimated-upstream-bandwidth 150000
set estimated-downstream-bandwidth 150000
set role wan
set snmp-index 3
set dns-server-override disable
set speed 1000full
next

edit "caiway"
set vdom "root"
set mode dhcp
set allowaccess ping
set estimated-upstream-bandwidth 2500000
set estimated-downstream-bandwidth 250000
set role wan
set snmp-index 21
set interface "wan2"
set vlanid 100
next

de WAN interface komt niet up. Led brandt even bij starten nokia en blijft daarna uit.

heb ik iets gemist?

alvast bedankt voor je hulp

groeten

Gerrit
Kun je zien welke firmware er draait op je Nokia? Mogelijk dat je de glasvezel even los moet halen om in te kunnen loggen op je Nokia.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobifet
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-08 10:34
Beste Tweakers,

Ik heb zelf al een tijdje glasvezel van Delta. Nu logde ik in op mijn glasvezelmodem (Nokia XS-2426G-B).
Tot mijn verbazing stond de firewall op de volgende settings: https://i.imgur.com/O9dFqPf.png
Nu ben ik een beetje een leek op dit gebied en er staat verder vrij karig uitgelegd wat het inhoudt. Maar ik heb attack protection nu op enabled gezet en security lvl op low.

Heeft er misschien iemand een idee wat deze settings doen en wat ik het beste kan selecteren. Alvast Merci boekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chalith2023
EWS99 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

Kun je zien welke firmware er draait op je Nokia? Mogelijk dat je de glasvezel even los moet halen om in te kunnen loggen op je Nokia.
3FE49337AOCK68 active en 3FE49337AOCK80 als standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chalith2023
allen, ik heb een Nokia XS-010X-Q met 3FE49337AOCK68 active en 3FE49337AOCK80 als standby firmware, wie kan me helpen deze naar 3FE49337AOCK85 te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 11:57

Superbeagle

Always smile

@chalith2023 Kijk eens hier in de TS bij de FAQ van de XS-010X-Q: [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)
Hint: R3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-09 19:02
superlion schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Kan je misschien in een kort stappenplan uitleggen hoe je dat zo gedaan hebt?

Ik zit over enkele weken met exact hetzelfde, ook asus router met alles wat eraan hangt,( NAS, camera's, draadloze printers, switches enz. ) en dat wil ik graag zo houden, gewoon asus achter de nokia van delta hangen
Yep, gewoon op WAN pport aanlsuiten.
Daarna bij LAN->iptv->ISP-profiel selecteren->handmatige instellingen-> eerste regel, VID waarde 100 invullen.
bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 11:42
Goedenavond Tweakers,

Ik heb wat vraagjes over een eigen modem aanlsuiten i.p.v. het standaard Nokia XS-2426G-B modem/router Ineens sinds 2 weken werkt port fowarding niet goed meer (ik heb geen 100.x.x.x adres maar een 141.x.x.x adres dus CG-NAT is niet het probleem).
Nadat ik van alles heb gelezen in fora en geprobeerd qua instellingen (zie door de bomen het bos niet meer) toch maar besloten om een Fritzbox 5530 XGS-PON modem router aan te schaffen.
Vandaag binnen en aan Delta het Modem ID en serienummer door gegeven ter registratie.
Nu vragen ze ook nog om een PON-ID en deze kan ik nergens vinden op de sticker of in het modem.
Daarnaast kwam ik erachter dat de glaskabel van de Nokia router die ik wil vervangen blijkbaar vast zit in het modem dus ik moet een andere kabel kopen.
De klantenservice van Delta zei ook dat het niet de bedoeling is om de slede los te halen van de glaskabel van het Nokia modem dat het glasvezelpunt van Delta in gaat.

1. Heeft Delta ook een PON-ID nodig (naast het modem id en serienummer)? Zo ja, waar kan ik het PON-ID vinden?

2. Klopt het dat de glaskabel van het Nokia modem vast zit? Zo ja wat voor soort glas kabel moet je kopen om een eigen Fritzbox 5530 XGS-PON aan te sluiten.

3. Moet je een eigen slede kopen om de losse glaskabel goed aan te sluiten op het Delta glasvezelpunt in de meterkast?

4. Ik heb wel alvast de nieuweste firmware op de Fritzbox 5530 gezet (FritzOS 07.56) waarbij ik het Delta/Caiway profiel kan kiezen, als mijn modem uiteindelijk goed geregistreerd wordt bij Delta, werkt dit dan in 1 keer of moet ik nog meer zaken aan passen in het modem?

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49
Martyzzz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:39:
Goedenavond Tweakers,

Ik heb wat vraagjes over een eigen modem aanlsuiten i.p.v. het standaard Nokia XS-2426G-B modem/router Ineens sinds 2 weken werkt port fowarding niet goed meer (ik heb geen 100.x.x.x adres maar een 141.x.x.x adres dus CG-NAT is niet het probleem).
Nadat ik van alles heb gelezen in fora en geprobeerd qua instellingen (zie door de bomen het bos niet meer) toch maar besloten om een Fritzbox 5530 XGS-PON modem router aan te schaffen.
Vandaag binnen en aan Delta het Modem ID en serienummer door gegeven ter registratie.
Nu vragen ze ook nog om een PON-ID en deze kan ik nergens vinden op de sticker of in het modem.
Daarnaast kwam ik erachter dat de glaskabel van de Nokia router die ik wil vervangen blijkbaar vast zit in het modem dus ik moet een andere kabel kopen.
De klantenservice van Delta zei ook dat het niet de bedoeling is om de slede los te halen van de glaskabel van het Nokia modem dat het glasvezelpunt van Delta in gaat.

1. Heeft Delta ook een PON-ID nodig (naast het modem id en serienummer)? Zo ja, waar kan ik het PON-ID vinden?

2. Klopt het dat de glaskabel van het Nokia modem vast zit? Zo ja wat voor soort glas kabel moet je kopen om een eigen Fritzbox 5530 XGS-PON aan te sluiten.

3. Moet je een eigen slede kopen om de losse glaskabel goed aan te sluiten op het Delta glasvezelpunt in de meterkast?

4. Ik heb wel alvast de nieuweste firmware op de Fritzbox 5530 gezet (FritzOS 07.56) waarbij ik het Delta/Caiway profiel kan kiezen, als mijn modem uiteindelijk goed geregistreerd wordt bij Delta, werkt dit dan in 1 keer of moet ik nog meer zaken aan passen in het modem?

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
martijn
Ik denk dat in de startpost van dit topic al je vragen beantwoord worden:
[Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

En zo niet, stel gerust je vragen in dat topic :)

Edit:
Ik heb zojuist de startpost bijgewerkt door een FAQ voor Fritz toe te voegen. Dit beantwoord je vraag over het PON-ID.

[ Voor 3% gewijzigd door EWS99 op 09-08-2023 20:03 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Martyzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 11:42
EWS99 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Ik denk dat in de startpost van dit topic al je vragen beantwoord worden:
[Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

En zo niet, stel gerust je vragen in dat topic :)

Edit:
Ik heb zojuist de startpost bijgewerkt door een FAQ voor Fritz toe te voegen. Dit beantwoord je vraag over het PON-ID.
@EWS99, dank voor de reactie, ik zal het straks nog eens goed doorlezen.
Ik heb sowieso al een glaskabel met groene connectors en feit dat modem ID gewoon het PON ID is daar kan ik wel verder mee
Vreemd trouwens dat de tweede lijn van Delta de eerste lijn aan mij laat vragen om het PON ID nog door te geven terwijl ze mijn moden ID al hebben, je zou zeggen dat een techneut de notatie van een dergelijke reeks symbolen wel zou moeten herkennen.
Ik kan alleen nergens terug vinden of met de laatste firmware van de Fritzbox (moment van schrijven 7.56) waarin nu wel het Delta/Caiway profiel te kiezen is gelijk alle instellingen goed staan.
Het is mij ook niet bekend of er andere instellingen nodig zijn wanneer je op het XGS-PON netwerk zit vs het AON netwerk.

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Nou mijn Nokia xs-010x-q heeft het 10 dagen volgehouden, het PON lampje brand maar de data blijft down...

Vanaf 12 uur of 1 uur vannacht geen uplink op mijn wan interface meer, alles uiteraard al gereboot, nu even afwachten tot delta support wakker is. Zijn er toevallig nog anderen die hetzelfde probleem ervaren of eerder hebben gehad met dit modem?
@Coaqii Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. Naast het feit dat er inmiddels een deel 2 is, gaat dit topic specifiek over het gebruik van een eigen router, niet het standaard router. Deze vraag kun je beter in het algemene topic stellen: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

• Coaqii
@robertwebbe Oh wist niet dat er een deel 2 was, zal daar de vraag stellen.
De Nokia xs-010x-q is niet het standaard modem, dat is een ander nokia modem ;)

• pedram
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 10:33
robertwebbe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:08:
Zijn er inmiddels ook andere tweakers in bezit van zowel de Huawei als de Nokia ONT met een 8 Gbps abonnement? Ik ben benieuwd of anderen ook lagere snelheden halen met de Nokia, voornamelijk upload.
Hi Robert, ik heb nog een nokia modem hier liggen die ik nog niet gebruik omdat mijn aansluiting nog niet aanwezig is. Als je wilt kan ik hem wel naar je opsturen zodat je kan testen.

Stuur maar een PB als je wilt.

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Coaqii schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:41:
Nou mijn Nokia xs-010x-q heeft het 10 dagen volgehouden, het PON lampje brand maar de data blijft down...

Vanaf 12 uur of 1 uur vannacht geen uplink op mijn wan interface meer, alles uiteraard al gereboot, nu even afwachten tot delta support wakker is. Zijn er toevallig nog anderen die hetzelfde probleem ervaren of eerder hebben gehad met dit modem?
@Coaqii ik mag hopen dat het nu wel duidelijk is dat de modellen uit de VS en Canada al een mooie tijd ergens in doos hebben gelegen en firmware AOCK68 hebben met een Nokia bug die de data poort dichtzet zodra fiber word aangesloten.

P.S.: volgens mij heb jij nu mooi licht op je FG!

• Coaqii
@R3D wel jammer dat de firmware niet zomaar te updaten is... Verder werkt het wel prima namelijk, maar als dit vaker voorkomt is het wel een reden om naar alternatieven te kijken!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.