Ik niet

Die laatste maakt alleen de cliënt devices. Nokia hele infrastructuren.
Genexis levert apparatuur voor beide kanten voor zover ik weet dus niet alleen aan de Client kant

Veel complexer, veel meer ervaring.
Ik zie heel veel bedrijven tegenwoordig als een soort ezel die in tegenstelling tot
de welbekende uitspraak gewoon keer op keer dezelfde fout maakt...
Helaas genoeg voorbeelden van...
En dan niet 2 poorten kunnen verbinden in het waarschijnlijk Linux gebaseerde OS?
Nee, ik streep die van mijn lijstje.
Proof me wrong.
*** Iets met een webGUI waarin al de optie staat om alle 4 LAN poorten in Bridge Mode te zetten, maar gewoon niet werkt en sommigen half werkend hebben gekregen via een of andere domme app die blijkbaar ergens op het Internet rondzweeft... ***

Vooral in dat opzicht snap ik niet dat Delta/Caiway niet bijvoorbeeld de Online.nl of KPN kant op zijn gegaan :
- Losse ONT.
- Eventueel losse Router erbij van ZyXel/Sagem die waarschijnlijk geen drol kost!
Vooral als je beseft dat Online.nl op hun eigen netwerk actief is op die manier...

wat gebeurt er als er een utp loop in het inhome netwerk zit
Dan sluit je de klant af, want die ONT heeft niks in dat netwerk te zoeken!

wat gebeurt er bij blikseminslag

Ik wil weleens zo'n test zien en welke apparatuur men gebruikt voor zoiets

Wat gebeurt er bij een FW upgrade terwijl klant de stekker eruit trekt
Een beetje apparaat is daar tegen beveiligd tegenwoordig

Het is dus logisch dat dit testen zo lang duurt.
IMHO waren ze gewoon slecht voorbereid op hun grote XGS-PON 8 Gbps avontuur ondanks al die "Glasvezel Experts" die ze volgens die stomme reclame in dienst hebben!

Rest natuurlijk de VLAN setup. De Nokia ONT heeft geen telefoonuitgang.
Nu zijn de zakelijke klanten juist diegene die het hardst staan te roepen om bridge mode, maar een heleboel zakelijke klanten hebben ook een VOIP nummer. (Zet maar eens het business pakket aan: dan krijg je een telefoonnummer of je wilt of niet). Er zou zomaar een klein percentage van die 5% zijn die hiervan afhankelijk is. Dan is een ONT plaatsen geen klinkklare oplossing voor ze. Ook hier moet aan gedacht worden.
Een beetje bedrijf heeft gewoon een eigen Telefoon/VoIP Centrale staan of neemt die extern af en heeft dus alleen een internetverbinding nodig en daar hoeft Delta dus precies alleen dat voor te doen : Een fatsoenlijke internetaansluiting leveren!

Rest nog de overboeking.
Daar hebben ze al jarenlang ervaring mee dus ik mag hopen dat ze daar geen moeite mee hebben...?!
De Nokia ONT ondersteunt wel rotleuk 10gbit en als je de thread hier een beetje doorleest zijn de snelheden hierop behoorlijk wisselend. Ja op sommige momenten worden de snelheden gehaald, maar het effect door de overbooking is behoorlijk zichtbaar als je gehele dag door test. Het vrijgeven van de volledige 8gbit op een enkele aansluiting is daarom behoorlijk risiscovol voor het netwerk.
Als je iets belooft dan moet je dat ook waar kunnen maken!
Daarnaast is meer dan grofweg 6,5 Gbps via een 10 Gbps aansluiting halen best wel een uitdaging en daarom zie je de snelheden ook zo rond die waarde hangen over het algemeen

Zelfs als je 2 x 10 Gbps in LACP combineert zal je meestal maar rond de 13 Gbps uitkomen en moet je de boel gaan finetunen om aan de 8 Gbps of 16 Gbps te komen!
Tja, ik had destijds een ISP gevonden die je via een klantenportaal de Genexis 7840 gewoon in Bridged Mode laat provisionen en dat heeft Delta/Caiway tot op de dag van vandaag nog steeds niet dus ik verwacht ook niet dat ze daaraan hebben gedacht als het gaat om de Nokia 2426-A/B eerlijk gezegd
Daarnaast blijf ik het maar een raar verhaal vinden dat andere providers via hun netwerk in feite een betere en handigere combinatie van apparatuur gebruiken dan Delta/Caiway zelf :
- Helden van Nu
- Online.nl
- Solcon misschien ook ?!