There is a PON light...maar nog steeds geen verbinding.
Volgens Delta chat medewerker was mijn verzoek nog steeds in behandeling en moet ik een specifiek nummer bellen (na 10:00).
The story continues...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Klopt, dat is bij de Huawei en de Nokia het geval.duderuud schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:03:
Ik kon niet bij de GUI van de ONT. Na veel testen blijkt dat de GUI alleen maar benaderbaar is als de glasvezel niet aangesloten is. Zodra ik die aansluit valt de verbinding weg
[ Voor 61% gewijzigd door robertwebbe op 18-03-2023 11:11 ]
Vreemd. Maar goed om te weten dat dat 'by design' is.robertwebbe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Klopt, dat is bij de Huawei en de Nokia het geval.
Geduld is een schone zaak.
[ Voor 28% gewijzigd door duderuud op 18-03-2023 11:19 ]
Heb je wel VLAN 100 geconfigureerd op je WAN? Want dat is wel nodig om een IP adres te krijgenduderuud schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:03:
Nou, er gaan een paar dingen niet goed bij het provisionen van mijn ONT.
Ik kon niet bij de GUI van de ONT. Na veel testen blijkt dat de GUI alleen maar benaderbaar is als de glasvezel niet aangesloten is. Zodra ik die aansluit valt de verbinding weg
Daarnaast is mijn ticket bij Delta niet verder behandeld. Medewerker aan de lijn ging zou ticket bijwerken zodat het weer "onder ogen komt".
Nu afwachten op bericht van Delta.
Irritant weer allemaal(I know, first world problems)
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Ik kan nog wel bij de interface van de Nokia. Het probleem is dat je internet op VLAN 100 zit, maar de webinterface zit op de default access VLAN (ik gok VLAN 1). Dus vanuit VLAN 100 kun je niet bij de webinterface, maar als je bijvoorbeeld je laptop aansluit kun je er wel bij.robertwebbe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Klopt, dat is bij de Huawei en de Nokia het geval.
Geduld is een schone zaak.
Ik heb idd VLAN 100 ingesteld.EWS99 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:18:
[...]
Ik kan nog wel bij de interface van de Nokia. Het probleem is dat je internet op VLAN 100 zit, maar de webinterface zit op de default access VLAN (ik gok VLAN 1). Dus vanuit VLAN 100 kun je niet bij de webinterface, maar als je bijvoorbeeld je laptop aansluit kun je er wel bij.
Welk IP adres gebruik je hiervoor? Ik kan er nu niet meer in gebruik vermoedelijk een verkeerde.EWS99 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:18:
[...]
Ik kan nog wel bij de interface van de Nokia. Het probleem is dat je internet op VLAN 100 zit, maar de webinterface zit op de default access VLAN (ik gok VLAN 1). Dus vanuit VLAN 100 kun je niet bij de webinterface, maar als je bijvoorbeeld je laptop aansluit kun je er wel bij.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 18-03-2023 11:53 ]
Ik dacht 192.168.100.1. En om die te bereiken doe ik dit op mijn USG:robertwebbe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:53:
[...]
Welk IP adres gebruik je hiervoor? Ik kan er nu niet meer in gebruik vermoedelijk een verkeerde.
1
2
3
4
5
6
7
| ifconfig eth0 192.168.100.1 netmask 255.255.255.0 up configure set service nat rule 5012 type masquerade set service nat rule 5012 outbound-interface eth0 set service nat rule 5012 protocol all set service nat rule 5012 destination address 192.168.100.0/24 commit;save;exit |
[ Voor 41% gewijzigd door EWS99 op 18-03-2023 12:12 ]
Zou je daar het pon ID van de Nokia in kunnen zetten? Zou wel makkelijk zijn scheelt Delta bellen met wat gelukrobertwebbe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:50:
@EWS99 Ja, ben er weer in. Had een foutje in mijn Windows IPv4 instellingen staan....
De gui van de Nokia XS-010X-Q is wel heel beperkt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als het al zou werken zou ik dat niet doen. Er is al gemeld dat Delta - omdat ze de Nokia XS-010X-Q zelf ook gebruiken - automatisch firmware updates daarop installeert. Dat lijkt me erg nuttig, om de firmware te hebben die klaarblijkelijk gewenst is op de DFN infra. Dat blokkeer je als je aan pretendeert een ander device te zijn.Computer guy schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:36:
[...]
Zou je daar het pon ID van de Nokia in kunnen zetten? Zou wel makkelijk zijn scheelt Delta bellen met wat geluk
@duderuud try again…duderuud schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:31:
[...]
Volgens Delta chat medewerker was mijn verzoek nog steeds in behandeling en moet ik een specifiek nummer bellen (na 10:00).
The story continues...
Firmware updates are disabled for non-provider cpe’s even if its the same model. So that shouldn’t be your worry.ernstoud schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:00:
[...]
Als het al zou werken zou ik dat niet doen. Er is al gemeld dat Delta - omdat ze de Nokia XS-010X-Q zelf ook gebruiken - automatisch firmware updates daarop installeert. Dat lijkt me erg nuttig, om de firmware te hebben die klaarblijkelijk gewenst is op de DFN infra. Dat blokkeer je als je aan pretendeert een ander device te zijn.
Er is gemeld dat op een extern aangeschafte XS-010Q-X wel degelijk door DFN firmware updates plaatsvinden.R3D schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:54:
[...]
Firmware updates are disabled for non-provider cpe’s even if its the same model.
VLAN100 getagged op je router? DHCP cliënt actief? Als PON brandt ben je provisioned volgens mij!kisanth schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:18:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wacht al sinds 6 maart tot ik mijn Huawei kan activeren.
Ik heb hem netjes laten registreren via de chat.
Al een keer of 7 gebeld / gechat, serienummer terug laten lezen etc. echter wordt hij niet ge-provisioned, hoe lang en op welk tijdstip ik hem ook aansluit.
PON lampje brandt groen, status blijft O1
Met dank aan @R3D heb ik nu een werkende verbindingkisanth schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:18:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wacht al sinds 6 maart tot ik mijn Huawei kan activeren.
Ik heb hem netjes laten registreren via de chat.
Al een keer of 7 gebeld / gechat, serienummer terug laten lezen etc. echter wordt hij niet ge-provisioned, hoe lang en op welk tijdstip ik hem ook aansluit.
PON lampje brandt groen, status blijft O1
Caiway
Goedenavond, ik ben [...]. Hoe kan ik je helpen?
maandag 13 maart 2023 19:52
User
Goedenavond!
Ongeveer een week geleden had ik contact met de helpdesk over mijn internet snelheid. Hier is toen een ticket voor aangemaakt. Ik vroeg mij af of hier al voortgang in was.
Caiway
Ik zal er meteen naar kijken!
Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie dat je een eigen modem gebruikt. Je hebt een pakket van 400 mbits bij ons, als je dit niet behaald met je eigen modem, kunnen wij daar echter niets aan doen. Dan zou je contact moeten opnemen met de fabrikant/leverancier.
maandag 13 maart 2023 19:59
User
Als ik het eigen modem verwissel door de originele modem dan haal ik de snelheid wel. Daarnaast is het met dit eigen modem mogelijk om meer dan gigabit snelheden te halen. Daardoor lijkt het mij toch iets dat het ergens anders aan ligt.
maandag 13 maart 2023 20:01
Hierbij heb ik alleen de modem verwisselt. De router er achter laat ik hetzelfde.
maandag 13 maart 2023 20:02
Caiway
Dat snap ik, maar het komt vanuit het modem en niet vanaf het router.
maandag 13 maart 2023 20:03
User
Ik heb forum posts gezien van iemand die bij Delta fiber werkt en dit model modem gebruikt om de 8 Gbps snelheid te testen (en te halen).
maandag 13 maart 2023 20:04
Caiway
Wie bieden geen ondersteuning op apparatuur dat niet van ons is.
maandag 13 maart 2023 20:05
User
Maar ik wil mijn apparatuur niet aanpassen. Ik wil dat jullie de apparatuur in jullie POP vertellen welk snelheid mijn modem mág halen. Die configuratie klopt niet.
maandag 13 maart 2023 20:06
Caiway
Dat kunnen wij niet, dit kunnen we alleen met ons eigen modems doen.
maandag 13 maart 2023 20:07
User
Jullie kunnen niet de snelheids limiet veranderen van 300 naar 400 Mbps? Dat is een limiet opgelegd door jullie apparatuur, niet die van mij.
maandag 13 maart 2023 20:08
Caiway
Op onze modems behaald je 400 mbps.
maandag 13 maart 2023 20:08
User
Ja, omdat ik vermoed dat bij het aanmelden van een modem de snelheid van het abbonement gekopieerd wordt naar het eigen modem. Het lijkt er op dat bij een aanpassing van het abonnement deze vervolgens niet meer automatisch door gekopieerd wordt.
maandag 13 maart 2023 20:09
Ik begrijp dat jullie geen ondersteuning bieden, maar het modem voldoet aan al jullie gestelde eisen, en zou geschikt moeten zijn tot 10 Gbps. Dus het moet toch ergens bij jullie liggen.
maandag 13 maart 2023 20:10
Caiway
Bij het registreren van een eigen modem, kan je gebruik maken van onze netwerk, maar wij kunnen niet garanderen dat je dan de zelfde snelheid behaald.
maandag 13 maart 2023 20:12
User
Nee dat snap ik. Maar het modem kan de snelheid halen, en de router kan de snelheid ook halen (getest icm jullie modem), dus hier kan ik niks meer aanpassen.
maandag 13 maart 2023 20:14
Caiway
Je zou contact kunnen opnemen met de leverancier/fabrikant hier voor. Want als je met ons apparatuur de snelheid haalt, ligt het niet aan ons netwerk.
maandag 13 maart 2023 20:15
User
En het is anders ook wel heel toevallig dat bij de snelheidsverhoging van 300 naar 400, ik nog steeds precies dezelfde snelheid haal. Als het door een fout in het modem komt zou ik toch wel iets van 320 of 350 of 380 verwachten, niet precies 300.
maandag 13 maart 2023 20:15
Maar het kan toch zijn, dat de snelheidsverhoging alleen is ingesteld voor het serienummer van jullie modem, en is vergeten voor het nieuwe serienunmmer?
maandag 13 maart 2023 20:16
Kan je dat uitsluiten?
maandag 13 maart 2023 20:16
Caiway
Dit is het mac adres die in het systeem staat: XX:XX:XX:XX:XX:XX
maandag 13 maart 2023 20:17
upload en download staat er 400 mbps.
maandag 13 maart 2023 20:17
User
En voor XX:XX:XX:XX:XX:XX ?
maandag 13 maart 2023 20:18
Caiway
Signaalwaardes zijn ook uitstekend.
maandag 13 maart 2023 20:18
Nee niks, maar heb je ooit je gegevens wel doorgegeven om je eigen modem te registreren in ons systeem?
maandag 13 maart 2023 20:19
User
Ja dat heb ik gedaan. Vorig jaar juli. Anders op PON id: ALCLxxxxxxxx
maandag 13 maart 2023 20:19
(Heel misschien het MAC adres van mijn router: XX:XX:XX:XX:XX:XX maar die heb ik nooit doorgegeven)
maandag 13 maart 2023 20:20
Caiway
Ik zie het, hij is wel gewoon verbonden met ons netwerk.
maandag 13 maart 2023 20:21
User
En staat daar ook een snelheid bij?
maandag 13 maart 2023 20:23
Caiway
Nee.
maandag 13 maart 2023 20:24
Dat kunnen wij niet zien omdat het modem neit van ons is.
maandag 13 maart 2023 20:24
User
Maar de snelheid wordt in de infrastructuur van jullie beperkt tot de abonnementssnelheid toch? Die configuratie bedoel ik. Anders zou ik wel 1Gbps halen als dat niet beperkt wordt.
maandag 13 maart 2023 20:25
Caiway
Ik merk dat we in herhaling vallen. Ik heb het ook overlegd met de technische afdeling en wij kunnen er niets aan doen dat je eigen modem deze snelheid niet behaald.
maandag 13 maart 2023 20:32
Ik heb hier ook nog een link met de voorwaarden van een eigen modem https://cdn.caiway.nl/-/m...9544D42461768ACEE7169169B
maandag 13 maart 2023 20:32
User
Ok, dan ben ik benieuwd naar jullie onderzoek, waarom het aannemelijk is dat het aan mijn apparatuur ligt.
maandag 13 maart 2023 20:34
Caiway
Het is geen onderzoek, wij kunnen je garanderen dat ons apparatuur gewoon de snelheid behaald.
maandag 13 maart 2023 20:34
Zoals ik vaker heb aangegeven, bieden we dus geen ondersteuning op eigen apparatuur, daar valt de snelheid die je er op behaald ook onder,
maandag 13 maart 2023 20:35
User
Ik doel op bullet 3 van de voorwaarden die je mij net stuurde.
Caiway
Daarom adviseer ik je om contact op te nemen met de fabrikan/leverancier.
User
Ik vind de snelheid een tekortkoming conform 20.4 van de algemene voorwaarden
Caiway
Op 04-03 is hier een ticket voor aangemaakt.
maandag 13 maart 2023 20:36
De technische afdeling heeft aangegeven dat wij er helemaal niets aan kunnen doen dat je dit niet behaald op eigen apparatuur. Ik probeer het je uit te leggen, maar meer dan dit kan ik ook niet voor je betekenen.
maandag 13 maart 2023 20:37
User
Ik doel op het onderzoek van de zin " waarbij het na onderzoek aannemelijk is dat de storing wordt veroorzaakt door het gebruik van uw eigen randapparatuur"
maandag 13 maart 2023 20:37
Caiway
Maar je hebt geen storing.
maandag 13 maart 2023 20:38
User
Het niet halen van de snelheid zie ik als een tekortkoming, wat in 20.4 gemeld wordt.
maandag 13 maart 2023 20:38
Caiway
Storing is wanneer je helemaal geen gebruik kan maken van de diensten of dat je internet verbroken wordt. Ik kan zoals eerder aangegeven neit meer voor je doen.
maandag 13 maart 2023 20:39
User
Daar staat "20.4 U kunt onderbrekingen, storingen of andere tekortkomingen in het functioneren van de Dienst van welke aard dan ook of een vermoeden daarvan telefonisch, via de website, per e-mail of per post melden bij Caiway. Caiway is, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, niet verplicht naar aanleiding van de hier bedoelde meldingen binnen een bepaalde periode actie te ondernemen. "
maandag 13 maart 2023 20:39
dit is een 'andere tekortkoming'
maandag 13 maart 2023 20:40
Caiway
Ik probeer je echter al een uur uit te leggen dat wij betreft de snelheid niets aan kunnen veranderen.
maandag 13 maart 2023 20:41
User
Dat vraag ik nu niet. Ik vraag naar het onderzoek naar waarom het aannemelijk is dat het probleem bij mij ligt.
maandag 13 maart 2023 20:45
Caiway
Het ligt aan je eigen apparatuur niet aan ons netwerk of ons apparatuur. Je kan echt het beste contact opnemen met je fabrikant/leverancier. Want dit valt steeds in herhaling.
maandag 13 maart 2023 20:46
Heel herkenbaar. In had exact hetzelfde inclusief hetzelfde verhaal via de chat. Enorm teleurstellend.mvdnes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:50:
Ik probeer trouwens nog steeds mijn snelheid gefixt te krijgen. Afgelopen maandag had ik een uur lang onderstaande discussie... Dit was wel een erg teleurstellende ervaring.
[...]
Ik heb exact hetzelfde gehad als mvdnes. Het lag bij mij toch echt aan Caiway die het profiel voor mijn eigen modem niet had aangepast. Het lijkt er op alsof de profielen voor eigen modem klanten "vergeten" zijn.R3D schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:29:
Even als NetworkEngineer en niet als medewerker van een bepaalde isp.
Je neem een abonnement af met daarin diensten waaronder je internet snelheid. Dit word een profiel met een id wat van je modem tot het open internet getransporteerd word.
Het serienummer word op de acces-laag gekoppeld aan dit profiel.
Zeer onwaarschijnlijk dus dat het wijzigen van serienummer invloed heeft op je snelheid, aangezien het profiel (met je snelheid) niet door aangepast word.
ISP’s hebben uitvoerig getest op modems die geleverd worden dat de geboden snelheid ook gehaald word.
Eigen modems brengen vele factoren met zich mee die de ISP niet kan inzien waarom snelheden niet gehaald worden (hier kan ik pagina’s aan uitweiden)
Maar even heel simpel als je op de geleverde modem wel de snelheid haalt en niet op je eigen modem …. Is er niks mis met je profiel.
-configuratie
-chipset
-ethernetkaart
Er zijn fabrikanten die die componenten in het modem hebben wat een foutief beeld geeft als je een speedtest doet.
Kortom heel veel factoren.
Ik heb je een DM gestuurd
Speciaal voor jou nog een mooi voorbeeld : PP van Dijk in "Advies glasvezel verbinding/abonnement"Babylonier schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:15:
En ligt dat dan aan de Nokia 2426A/B of een niet sluitende netwerk set-up van een NAT achter NAT configuratie achter die Nokia 2426A/B die de heren hebben opgezet ??
Heb met een middenstandsbedrijf contact, met twee internet adressen in België, en filiaal in Zeeland via Delta.
Zowel in België met Belgische provider als in Nederland via Delta een "NAT achter NAT" set-up.
VPN tussen de twee Belgische adressen gaf juist problemen. Niet vanuit Delta / Zeeland naar België toe.
Andersom vanuit België naar Delta / Zeeland ook niet.
Het was zelfs zo dat hij van de ene Belgische locatie een VPN opzette naar het Delta adres in Zeeland.
En omdat het uitgaande WAN IP-adres dan "Delta" / Nederland betrof.
Kon hij wel een VPN connectie opzetten van de ene Belgische locatie "via Delta als tussenstap",
naar de andere Belgische locatie.![]()
Met wat kleine aanpassingen in set-up, zijn er helemaal geen problemen meer met VPN.
Welke locatie ook wordt ingezet voor VPN. (Beheer en uitlezing van kassa systemen).
Als iemand die met Appliances van https://www.f5.com/ heeft mogen spelen een tijdje ben ik het niet eens met bovenstaand verhaal : Iets van Traffic Shaper/Load Balancer bepaalt de bandbreedte aan de kant van de ISP en Delta/Caiway moeten gewoon hun shit eens voor elkaar krijgen op dat gebied!R3D schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:29:
Even als NetworkEngineer en niet als medewerker van een bepaalde isp.
Je neem een abonnement af met daarin diensten waaronder je internet snelheid. Dit word een profiel met een id wat van je modem tot het open internet getransporteerd word.
Het serienummer word op de acces-laag gekoppeld aan dit profiel.
Zeer onwaarschijnlijk dus dat het wijzigen van serienummer invloed heeft op je snelheid, aangezien het profiel (met je snelheid) niet door aangepast word.
ISP’s hebben uitvoerig getest op modems die geleverd worden dat de geboden snelheid ook gehaald word.
Eigen modems brengen vele factoren met zich mee die de ISP niet kan inzien waarom snelheden niet gehaald worden (hier kan ik pagina’s aan uitweiden)
Maar even heel simpel als je op de geleverde modem wel de snelheid haalt en niet op je eigen modem …. Is er niks mis met je profiel.
-configuratie
-chipset
-ethernetkaart
Er zijn fabrikanten die die componenten in het modem hebben wat een foutief beeld geeft als je een speedtest doet.
Kortom heel veel factoren.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kan niet meer op de Huawei komen met behulp van een static IP... toch geprovisioned nu?robertwebbe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:54:
@SeD_NcL Ik vermoed dat de registratie dan vrijdag niet verwerkt is. Als ze op zaterdag niet werken, dan zal het waarschijnlijk pas in de nacht van maandag op dinsdag gaan gebeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door SeD_NcL op 19-03-2023 10:59 ]
Gelijk besteld! Thanks voor de tip!pingme schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:31:
Voor de snelle beslissers: Huawei HN8010TS is weer beschikbaar bij CDR:
https://en.cdr.pl/p9083,h...al-1x-10ge-1x-sc-apc.html
Mogen we hieruit concluderen dat je ONT niet aangesloten hoeft te zijn om te wachten op zijn provisioning?Fietspomp86 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:35:
Vrijdag tegen Delta gezegd, vrijdagavond Huawei eraangehangen.
Helaas zaterdagochtend niks, ook niet na reboot.
Op verzoek van vrouw toch de Nokia er maar aangehangen, want anders geen internet.
Nu net vanochtend toch weer even de Huawei proberen en gelijk een IP adres op de USG.
[ Voor 29% gewijzigd door robertwebbe op 20-03-2023 14:25 ]
Ja dat denk ik dus wel!MindBender schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:05:
[...]
Mogen we hieruit concluderen dat je ONT niet aangesloten hoeft te zijn om te wachten op zijn provisioning?
Nu heb ik alleen geen idee wat ze precies bedoelen, want sinds zondag ben ik gewoon online met de Huawei.Dit is een bericht naar aanleiding van ticketnummer XXXXX. Wij hebben naar aanleiding van de door jou gemelde storing opgemerkt dat verschillende aanpassingen gedaan zijn in de achterliggende systemen, waardoor het probleem inmiddels zou moeten zijn verholpen. Zodoende willen we je vragen om je eigen modem minimaal 3 minuten stroomloos te maken en vervolgens het modem opnieuw op te starten zonder internet kabels in de poorten. Kies voor ‘Nu afhandelen’ als je bovenstaand verzoek direct kunt uitvoeren. Schikt het nu niet, kies dan voor ‘Later contact’ om een belafspraak in te plannen. Is dit bericht niet langer van toepassing, kies dan voor ‘Het is opgelost’.
[ Voor 4% gewijzigd door Fietspomp86 op 20-03-2023 17:24 ]
Via MijnDELTA staat al een jaar ofzo op dit kan je binnenkort zelf doen. Misschien dat ze er een beta voor hebben? Maar kon zelf er ook niks van vinden en de vrije modem keuze pagina is nog niet geupdate naar hoe het zelf kanFietspomp86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Ja dat denk ik dus wel!
Alhoewel ik dit ook (weer) gevraagd had vrijdag, volgens haar moest ik het direct aansluiten en afwachten, want anders zou het vertraging opleveren als ONT niet aangesloten is maar wel wordt geactiveerd.
Zoveel verschillende verhalen maar wat is nu waar?
Want zoals gezegd, vrijdag gegevens doorgegeven, toen in de avond/nacht ONT aangesloten.
Zaterdagochtend 09:00 nog reboot, nog steeds niks dus toen Nokia er weer op.
Zondagochtend 10:00 weer ONT aangesloten en toen opeens had ik wél een IP.
Kreeg trouwens vanochtend nog een bericht van Delta, met daarin het volgende:
[...]
Nu heb ik alleen geen idee wat ze precies bedoelen, want sinds zondag ben ik gewoon online met de Huawei.
Of ze hebben het nog over mijn Adtran/Genexis gezeur, dat die allebei niet werkte.
Ik ga vanmiddag als ik thuis ben proberen de Adtran én Genexis eraan te hangen, kijken of die nu wel willen werken.
Wordt vervolgd!
PS: Meneer klantenservice vroeg zich af waarom ik niet gewoon online mijn ONT aanmeldde, want dat kan nu ook? Ik kan niks vinden onder MijnDELTA, dus ik vraag me af waar hij die wijsheid vandaan haalt.
Dit is ook mijn ervaring, heb er in mijn omgeving inmiddels 2 Huawei's aangesloten. Heb ze zelf de modem laten registeren bij de klantenservice, paar dagen later even langs geweest om de vezel uit de nokia modem te halen.robertwebbe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:12:
Volgens mij wel ja. Het wordt klaar gezet op een server en zodra je je ONT aansluit, haalt die het entitlement profile op. En indien noodzakelijk, wordt er dan ook direct een update gedaan.
Op grote lijnen klopt dit wel.Zodra je ONT aansluit wordt er een provisioing flow getriggered.robertwebbe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:12:
Volgens mij wel ja. Het wordt klaar gezet op een server en zodra je je ONT aansluit, haalt die het entitlement profile op. En indien noodzakelijk, wordt er dan ook direct een update gedaan.
Klopt toch @R3D @fagao ?
Ja geen idee!Computer guy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:00:
[...]
Via MijnDELTA staat al een jaar ofzo op dit kan je binnenkort zelf doen. Misschien dat ze er een beta voor hebben? Maar kon zelf er ook niks van vinden en de vrije modem keuze pagina is nog niet geupdate naar hoe het zelf kan
Precies wat ik nodig had
Ik vermoed @DieAndereJurre, vergelijk het IPv4 adres van de probe maar eens met DieAndereJurre in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"ernstoud schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:11:
Leuk, we hebben een RIPE Atlas probe eigenaar met een Huawei HN-8010Ts op 8Gbps. :
[…]
Wie zou dat nou zijn?
[ Voor 49% gewijzigd door robertwebbe op 21-03-2023 00:34 ]
ernstoud schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:11:
Leuk, we hebben een RIPE Atlas probe eigenaar met een Huawei HN-8010Ts op 8Gbps. :
https://atlas.ripe.net/probes/1005406/
Mooie lage latency: https://atlas.ripe.net/probes/1005406/#tab-builtins
Wie zou dat nou zijn?
Goed gezienrobertwebbe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:22:
[...]
Ik vermoed @DieAndereJurre, vergelijk het IPv4 adres van de probe maar eens met DieAndereJurre in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"
Maar de Huawei HN8010Ts is toch geen router? Of moet je bij 'Router Type' invullen wat je eerste actieve apparaat op je aansluiting is?
Ja, goeie vraag. Ik heb denk ik niet goed gelezen en het eerste apparaat ingevuld na de aansluitingMindBender schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:58:
[...]
Maar de Huawei HN8010Ts is toch geen router? Of moet je bij 'Router Type' invullen wat je eerste actieve apparaat op je aansluiting is?
[ Voor 57% gewijzigd door PurpleBlue op 21-03-2023 10:43 ]
Kan je is een screenshot sturen van de andere wan connecties. Als het goed is zijn er 4, als ik het goed herinner.PurpleBlue schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:24:
Afgelopen zaterdag tijd gehad even het nokia modem aan te sluiten, zonder succes.
PON lampje gaat aan, knippert even en blijft constant branden.
Zondag gebeld met Delta, en konden het niet fixen. (alles zou goed zijn) Zojuist door Van gelder gebeld, en zij komen morgen langs om een fysieke check te doen.
Als ik in het modem kijk, zie ik wel eea aan PON info:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand tips? Als ik het zelf kan oplossen scheel het weer iemand die moet langskomen.
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 21-03-2023 11:12 ]
Tweede plaatje laat zien dat er beide kanten op licht wordt waargenomen. Lijkt me dus dat er op een hogere laag en probleem is, ONT niet provisioned denk ik. Wellicht kan @R3D iets voor je betekenen.PurpleBlue schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:24:
Afgelopen zaterdag tijd gehad even het nokia modem aan te sluiten, zonder succes.
PON lampje gaat aan, knippert even en blijft constant branden.
Zondag gebeld met Delta, en konden het niet fixen. (alles zou goed zijn) Zojuist door Van gelder gebeld, en zij komen morgen langs om een fysieke check te doen.
Als ik in het modem kijk, zie ik wel eea aan PON info:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand tips? Als ik het zelf kan oplossen scheel het weer iemand die moet langskomen.
Nokia XS-010X-Q, een 10Gbps. ONT. Glas in, 10Gbps. ethernetpoort uit. Daarop moet je een eigen router aansluiten.Johanson16 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:16:
Na maanden overleg over en weer met Delta over een Bridge-modus voor de XGS-PON aansluiting op het werk hebben we eindelijk een oplossing in zicht.
Sinds vorige week is Delta Zakelijk Pro beschikbaar. Hierbij is op onze (XGS-PON) locatie een zakelijk abonnement t/m 4Gbps af te sluiten inclusief een ONT die ze "Bridged Modem" noemen. (Kosten éénmalig € 159,- excl.)
[Afbeelding]
Heb vanmorgen 5x moeten bellen voordat ik de zakelijke afdeling aan de lijn kreeg, toen ik de juiste afdeling eenmaal aan de lijn had was het omzetten van het huidige Delta abonnement naar Zakelijk Pro zo geregeld.
Wordt vervolgd, ik ben in ieder geval benieuwd welke apparatuur geleverd gaat worden.
Bij mij zijn het er 3, en allen hetzelfde als deze.DieAndereJurre schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:11:
[...]
Kan je is een screenshot sturen van de andere wan connecties. Als het goed is zijn er 4, als ik het goed herinner.
Dit abonnement is hier uitsluitend voor 65 euro pm af te sluiten ipv de 45 die jij laat zien. Voor de gewone consumenten is het maandbedrag met korting 45 euro pm. Dat is zelfs hoger dan die 35 die jij laat zien met korting. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig hoe jij aan zo'n aanbod komt?Johanson16 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:16:
Na maanden overleg over en weer met Delta over een Bridge-modus voor de XGS-PON aansluiting op het werk hebben we eindelijk een oplossing in zicht.
Sinds vorige week is Delta Zakelijk Pro beschikbaar. Hierbij is op onze (XGS-PON) locatie een zakelijk abonnement t/m 4Gbps af te sluiten inclusief een ONT die ze "Bridged Modem" noemen. (Kosten éénmalig € 159,- excl.)
[Afbeelding]
Heb vanmorgen 5x moeten bellen voordat ik de zakelijke afdeling aan de lijn kreeg, toen ik de juiste afdeling eenmaal aan de lijn had was het omzetten van het huidige Delta abonnement naar Zakelijk Pro zo geregeld.
Wordt vervolgd, ik ben in ieder geval benieuwd welke apparatuur geleverd gaat worden.
Dat bedrag is per maand denk ik. Die korting is 3 maanden.jinglewood schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:09:
[...]
Dit abonnement is hier uitsluitend voor 65 euro pm af te sluiten ipv de 45 die jij laat zien. Voor de gewone consumenten is het maandbedrag met korting 45 euro pm. Dat is zelfs hoger dan die 35 die jij laat zien met korting. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig hoe jij aan zo'n aanbod komt?
![]()
[Afbeelding]
Niet, ik was in de gauwigheid er vanuit gegaan dat die 135 stond voor 45 per maand (in de war met delen 3 omdat er stond voor 3 maanden)robertwebbe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:07:
Waar zie jij trouwens €45 staan in zijn screenshot?
Ik moet zeggen dat ik het voor een zakelijke verbinding nog erg schappelijk vind qua prijs... Ik weet niet wat de SLA op deze lijn is, maar vraag maar eens een Eurofiber lijntje aan...jinglewood schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:06:
Jeetje, zo ver was ik nog niet gekomen. Wat een bedragen dan zeg
Tja dan gaat het gelijk in de papieren lopen ja, maar ik bedoel het meer van "wat een maandbedragen om via die weg alsnog een bridged modem te verkrijgen".justdaboo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:19:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het voor een zakelijke verbinding nog erg schappelijk vind qua prijs... Ik weet niet wat de SLA op deze lijn is, maar vraag maar eens een Eurofiber lijntje aan...
Andere SLA en waarschijnlijk ook een andere overboeking ratio = Altijd duurder dan een Consumentenlijntjejinglewood schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:27:
Tja dan gaat het gelijk in de papieren lopen ja, maar ik bedoel het meer van "wat een maandbedragen om via die weg alsnog een bridged modem te verkrijgen".
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kan ook zijn "ben je een nieuwe abonnee" (in een oud gebied)ernstoud schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:40:
[...]
Ben je abonnee in een nieuw gebied? Want je hebt een Nokia modem gekregen, dus XGS-PON.
[ Voor 12% gewijzigd door Digicien op 21-03-2023 21:57 ]
Nee. In een “oud” gebied zullen de POPs op AON infra gebaseerd zijn. Vraag je dan glasvezel aan krijg jij ook AON. En krijg je dus een modem voor AON, dus de Genexis 7840.Digicien schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:54:
[...]
Kan ook zijn "ben je een nieuwe abonnee" (in een oud gebied)
Je kan een Nokia krijgen terwijl de buren bijvoorbeeld een Genexis hebben hangen
Nee hoor, het kan wel degelijk zoals @Digicien aangeeft. Je ziet nu ook dat in AON gebieden nieuwe klanten op XGSPON worden gezet. Aangezien het netwerk van Delta point to point is, is die mogelijkheid er. In de PoP moet alleen netwerk apparatuur voor beide hangen. Zo kan het dus voorkomen dat je buren een week ervoor op AON werden aangesloten en dat jij een week later XGSPON krijgt.ernstoud schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:54:
[...]
Nee. In een “oud” gebied zullen de POPs op AON infra gebaseerd zijn. Vraag je dan glasvezel aan krijg jij ook AON. En krijg je dus een modem voor AON, dus de Genexis 7840.
In de toekomst, als Delta/Caiway iedereen 8Gbps. abonnementen wil aanbieden op XGS-PON infra dan zal er in elke POP een Nokia ISAM moeten komen. Pas dan is - alleen voor die abonnees - uiteraard alleen de Nokia geschikt. Vermoedelijk gaat het nog jaren duren om alle abonnees naar XGS-PON om te zetten. Tot die tijd dus AON.
Media converter zoals de TP-Link en de juiste SFP.zuma schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:31:
Voor een kleinzakelijke toepassing is er een AON aansluiting bij Delta. Er is echter behoefte om een Ubiquiti met Unifi router er aan te hangen (vanwege remote management)
Ja de Genexis kan in bridge maar omwille van ruimte en een beetje denken aan niet te veel stroom verbruiken slaan we die optie graag over
En o ja er is telefonie van Delta dat moet blijven draaien. Zijn er opties?
Dus de titanium 22 in bridge en de telefonie kan je daar aanhangen en dan de ubiquiti unify router erachter voor het internet e.d.ernstoud schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:55:
[...]
Maar de Titanium-22 lijkt me in ieder geval de keuze die in ieder geval werkt. Twee aansluitingen voor telefonie. Stroomverbruik een paar Watt, dus geschat een KWh per week. Zal niet heel veel hoger zijn dan een losse media converter, SFP en ATA.
Inderdaad.zuma schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:33:
[...]
Dus de titanium 22 in bridge en de telefonie kan je daar aanhangen en dan de ubiquiti unify router erachter voor het internet e.d.
[ Voor 10% gewijzigd door justdaboo op 23-03-2023 13:46 ]
Dank je wel voor alle moeite die je voor ons gedaan hebt! De mijne is vanochtend bij Delta aangemeld. Hopelijk hebben we nog voor het weekend groed licht. Ik meld me hoedanook hier weer.justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
Zo... (eindelijk) het is gelukt! Voor de geïnteresseerde een doosje Nokia XS-010X-Q uit Zwitserland ontvangen! Via een omweg (met wat hulp hier-en-daar) nu inmiddels ook bij de Tweakers thuis.
De doos is inmiddels leegWas leuk om iets (terug) te kunnen doen voor de community.
Vandaag onder het genot van koffie met koek van Bakker Bril hier uit het dorp ook de Nokia opgehaald bij justdaboo.. Dank!justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
[Afbeelding]
Zo... (eindelijk) het is gelukt! Voor de geïnteresseerde een doosje Nokia XS-010X-Q uit Zwitserland ontvangen! Via een omweg (met wat hulp hier-en-daar) nu inmiddels ook bij de Tweakers thuis.
De doos is inmiddels leegWas leuk om iets (terug) te kunnen doen voor de community.
Toevoeging
Voor de mensen die dit hebben gemist, dit is eenmalig (en uiteraard) belangeloos gebeurt... of ik er 2 of 7 laat komen maakt immers ook niet uit.
MWAHAHAHA!!!justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
[Afbeelding]
Toevoeging
Voor de mensen die dit hebben gemist, dit is eenmalig (en uiteraard) belangeloos gebeurt... of ik er 2 of 7 laat komen maakt immers ook niet uit.
Hm; Omdat mijn vrouw vandaag thuis werkt, heb ik de Adtran nog in gebruik. Mijn nieuwe Nokia is dus nog niet aangesloten, maar Atlas melde zojuist dat mijn Ripe probe offline is:MindBender schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:32:
De mijne is vanochtend bij Delta aangemeld. Hopelijk hebben we nog voor het weekend groed licht. Ik meld me hoedanook hier weer.
Ik denk toch dat dat een beetje voodoo engineering is. Net zoals je voor het resetten van je modem tenminste 4 minuten de stekker uit het stopcontact moet laten. Ik vraag me dan altijd af waar dat getal vandaan komt, en waarom 3 minuten te kort geacht werd.joon schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:31:
mij werd wel op mijn hart gedrukt dat ik direct het nieuwe modem moest aansluiten
Mijn adtran is nooit geprovisioned dus dat scheelt en volgens mij halen ze het origineel geleverde Nokia modem niet uit het systeem als ik de posts hier moet geloven?MindBender schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:37:
[...]
Ik denk toch dat dat een beetje voodoo engineering is. Net zoals je voor het resetten van je modem tenminste 4 minuten de stekker uit het stopcontact moet laten. Ik vraag me dan altijd af waar dat getal vandaan komt, en waarom 3 minuten te kort geacht werd.
Mijn vrouw appte me daarnet dat ze offline is, en dat de Adtran een rode LED laat zien. Van Delta kreeg ik een mailtje over een gereset SIP wachtwoord voor de vrije modem keuze, dus ik denk dat het allemaal volbracht is.
Dus als ik vanavond thuis mijn Nokia inplug, en hij werkt kort daarna, is het bevestigd dat de ONT niet online hoeft te zijn ten tijde van de overschakeling.
De leverancier is de Zwitserse PROvider Init7, (https://www.init7.net/en/internet/hardware/) die hebben door grote vraag besloten om voor Pro Users bepaalde hardware los te leveren (zonder support). I.v.m. afspraken met hun leveranciers (in dit geval Nokia) mogen ze alleen leveren binnen Zwitserland. Init7 was snel en zeer meewerkend, ook snel met antwoorden, zelfs naar een "lastige" Nederlander.nero355 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:45:
[...]
MWAHAHAHA!!!NICE!!!
Maar hoe heb je die dan in Nederland gekregen gezien de strenge grenscontroles daar
En waar zijn deze precies gekocht ?!
Mocht ik ook toevallig die kant op gaan dit jaar dan kan ik er misschien ook een paar meesmokkelen!![]()
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door justdaboo op 23-03-2023 15:52 ]
Hier de bekende! Ik heb wat familie daar wonen dus dat was prima te regelen!justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:50:
[...]
De leverancier is de Zwitserse PROvider Init7, (https://www.init7.net/en/internet/hardware/) die hebben door grote vraag besloten om voor Pro Users bepaalde hardware los te leveren (zonder support). I.v.m. afspraken met hun leveranciers (in dit geval Nokia) mogen ze alleen leveren binnen Zwitserland. Init7 was snel en zeer meewerkend, ook snel met antwoorden, zelfs naar een "lastige" Nederlander.
Via een bekende (achteraf ook blijkbaar actief op dit topic) de zending via zijn familie naar Nederland laten sturen. Het verzenden is wel relatief duur vanuit Zwitserland, maar ach... zelf even ophalen is duurder
Er zijn met Zwitserland gewoon verdragen, er zit op electronica 0% import heffing, je moet uiteraard achteraf wel 21% BTW betalen aanzien het geen EU land is. De 9% BTW die je in Zwitserland betaald kan je terug vragen, dit moet in Zwitserland via eensoort Financieel Notaris of kantoor. Dit loopt aardig in de kosten dus dit heb ik voor die 9% maar gelaten voor wat het was.
[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2023 16:03 ]
Haha ja dat is mijn ogen juist goed. Ik kan me vaak ergeren aan teksten op devices. Altijd de kabels naar beneden, dit veroorzaakt minder krachten en voorkomt extra stof in de poorten.ernstoud schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:
Merkwaardig wel bij de Nokia... als je het device neerzet zoals de meeste mensen zullen doen, dus met de voeding en glasvezel naar achteren, staan de opschriften bij de LEDs en het Nokia logo op z'n kop.
Hang je hem op met de bekabeling naar beneden staat het goed, dat zal dan wel dan volgens Nokia de goede use case zijn.
Jammer dat de doos leeg is en eenmalig.......De doos is inmiddels leegWas leuk om iets (terug) te kunnen doen voor de community.
Toevoeging
Ha ha, Toen ik dus product manager was bij Toshiba, lang lang geleden, was er een serie business notebooks waar het Toshiba logo achterop het scherm verkeerd om stond. Met de klep open, dus voor iedereen zichtbaar in een vergadering of zo, stond dat Toshiba dus op z'n kop.justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:04:
[...]
Haha ja dat is mijn ogen juist goed. Ik kan me vaak ergeren aan teksten op devices. Altijd de kabels naar beneden, dit veroorzaakt minder krachten en voorkomt extra stof in de poorten.
Nee klopt dat viel me ook op, op de MREV2 staat het logo ook niet.ernstoud schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:11:
Opvallend detail... geen Nokia logo bovenop. Alle andere plaatjes op internet zijn wel met logo.
Op de verpakking en sticker ook wel Nokia logo's dus een OEM device is het niet.
Dat is bij de Huawei ook. Wanneer je deze hangt (d.m.v. schroeven, kan maar op 1 manier), hangen de kabels naar beneden, en het logo ondersteboven.ernstoud schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:
Merkwaardig wel bij de Nokia... als je het device neerzet zoals de meeste mensen zullen doen, dus met de voeding en glasvezel naar achteren, staan de opschriften bij de LEDs op hun kop.
Hang je hem op met de bekabeling naar beneden staat het goed, dat zal dan wel dan volgens Nokia de goede use case zijn.
M'n Oma is een site aan het haken.
Zeker. Reactie van mijn vrouw; heb je een nieuwe telefoon gekocht?
NielsNL schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:18:
[...]
Dat is bij de Huawei ook. Wanneer je deze hangt (d.m.v. schroeven, kan maar op 1 manier), hangen de kabels naar beneden, en het logo ondersteboven.
[ Voor 8% gewijzigd door justdaboo op 23-03-2023 16:26 ]
[ Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 23-03-2023 16:56 ]
Dat is wel bijzonder te noemen. Ik heb nog geen actieve lijn maar ben benieuwd naar de resultaten.robertwebbe schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:39:
@justdaboo Gezien jij er nu ook 2 hebt.... Ik haal met de Nokia aanzienlijk lagere upload snelheden dan de Huawei. Net nog even getest en gewisseld en dat is nog steeds het geval. Met de Huawei haalde ik zojuist telkens tussen de 5 en 6 Gbps, met de Nokia tussen de 2 en 3 Gbps.
Tussen 16:30 en 16:45 uur had ik de Nokia weer even aangesloten, daarvoor en erna de Huawei.
[Afbeelding]
@DieAndereJurre Wat haal jij voor snelheden met je UDM-P als je een speedtest doet?
By the way: officieel mag je maar 1 eigen modem geregistreerd hebben. Maar als je met een goed verhaal komt ('ik ben tester') dan registreren ze er meer onder voorbehoud dat in de toekomst de extra aangemelde niet actieve registraties kunnen vervallen.
En als je er dan meer hebt geregistreerd, dan kun je niet zomaar even wisselen. Er is wel een methode, maar dat is ook niet standaard.
Sterker nog, ik heb een Nokia met MREV2 (2020) en een met MREV5 of 6 (uit 2022) (uit mn hoofd) benieuwd wat het verschil is.robertwebbe schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:08:
Thx @justdaboo.
Wellicht iemand anders die er nu ook de Nokia en Huawei heeft en kan vergelijken?
Jou kennende met al die devices, heb ik het aangepast naar wat ze waarschijnlijk zou hebben gevraagdernstoud schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:18:
[...]
Zeker. Reactie van mijn vrouw; heb je weer een nieuwe telefoon gekocht?
justdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:50:
De leverancier is de Zwitserse PROvider Init7, (https://www.init7.net/en/internet/hardware/) die hebben door grote vraag besloten om voor Pro Users bepaalde hardware los te leveren (zonder support). I.v.m. afspraken met hun leveranciers (in dit geval Nokia) mogen ze alleen leveren binnen Zwitserland. Init7 was snel en zeer meewerkend, ook snel met antwoorden, zelfs naar een "lastige" Nederlander.
Via een bekende (achteraf ook blijkbaar actief op dit topic) de zending via zijn familie naar Nederland laten sturen. Het verzenden is wel relatief duur vanuit Zwitserland, maar ach... zelf even ophalen is duurder
Er zijn ook commerciële partijen die dit aanbieden, alleen die prijzen lopen erg uit een, en via een bekende vond ik het risico toch wat minder hoog.
Er zijn met Zwitserland gewoon verdragen, er zit op electronica 0% import heffing, je moet uiteraard achteraf wel 21% BTW betalen aanzien het geen EU land is. De 9% BTW die je in Zwitserland betaald kan je terug vragen, dit moet in Zwitserland via eensoort Financieel Notaris of kantoor. Dit loopt aardig in de kosten dus dit heb ik voor die 9% maar gelaten voor wat het was.
Doe mij een lol en stuur me effe een DM met alle bijkomende kosten erbij vermeld zodat ik daar rekening mee kan houden mocht ik voor dit topic iets kunnen betekenen op een soortgelijke manier in de toekomst!thomastvd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:53:
Hier de bekende! Ik heb wat familie daar wonen dus dat was prima te regelen!
Ik heb ooit 50 of 100 stuks van dit soort krengen gekocht : https://www.netwerkkabel....kte-rj45-poorten-zwa.htmljustdaboo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:04:
Haha ja dat is mijn ogen juist goed. Ik kan me vaak ergeren aan teksten op devices.
Altijd de kabels naar beneden, dit veroorzaakt minder krachten en voorkomt extra stof in de poorten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq