Waiting on the world to change
Zeker niet, verwacht ook dat Perez een paar races nodig heeft om bij te komen. Maar ook dat er altijd wel een gat zal blijven; zo'n 0.2 per ronde in de race. En Perez was nooit echt een kwalificatiebeest dus de race zal ze meer brengenBensimpel schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:32:
[...]
Schrijf Perez nog niet meteen af he..
Viva Mexico
Dat eerste is sowieso niet Perez z'n ding, als ie in de races standaard 4e er dicht achter kan zijn om Mercedes pitstops in de weg te lopen heeft Max al alles wat ie nodig heeft.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het kan nog alle kanten op
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2021 14:07 ]
Als het maar met de klok mee istweakduke schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:07:
1:31:* tijden zijn nog niet de tijden waar ze op mikken lijkt mij. In de trainingen vorig seizoen hadden ze tijden rond de 1:29 en in de Q 1:28 en Q3 uiteindelijk 1:27
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
F1.com
[ Voor 55% gewijzigd door basvn op 26-03-2021 14:13 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ze zouden 10% downforce kwijt geraakt moeten zijn toch? 1:28 + 10% zit je op 1:37. Daar gaat natuurlijk weer wat winter-ontwikkeling vanaf, maar ik weet niet of het een zekerheidje is dat ze de tijd van vorig jaar verbeteren / evenarentweakduke schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:07:
1:31:* tijden zijn nog niet de tijden waar ze op mikken lijkt mij. In de trainingen vorig seizoen hadden ze tijden rond de 1:29 en in de Q 1:28 en Q3 uiteindelijk 1:27
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Denk niet dat het zo werktnaitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Ze zouden 10% downforce kwijt geraakt moeten zijn toch? 1:28 + 10% zit je op 1:37. Daar gaat natuurlijk weer wat winter-ontwikkeling vanaf, maar ik weet niet of het een zekerheidje is dat ze de tijd van vorig jaar verbeteren / evenaren
I served in a company of heroes.
10% minder downforce betekent niet per definitie 10% langzamer natuurlijknaitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Ze zouden 10% downforce kwijt geraakt moeten zijn toch? 1:28 + 10% zit je op 1:37. Daar gaat natuurlijk weer wat winter-ontwikkeling vanaf, maar ik weet niet of het een zekerheidje is dat ze de tijd van vorig jaar verbeteren / evenaren

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Klopt in combinatie met het nieuwe rubber van Pirelli zou het maar zo kunnen dat ze nu langzamer zijn. Dat zou wel apart zijn, maar het komt ook niet vaak voor dat het circuit waar het seizoen mee eindigde meteen ook de eerste race in het nieuwe seizoen is.naitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:14:
[...]
ThunderNet schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:18:
[...]
10% minder downforce maakt natuurlijk niet dat ze ook 10% langzamer zijn.
Bij minder downforce is de kans ook groot dat je minder drag hebt.
hansvk schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:16:
[...]
10% minder downforce betekent niet per definitie 10% langzamer natuurlijk.
Nou ja, we gaan het zien, ik zou wel verbaast zijn als ze de tijd van vorig jaar verbeteren iigVuvuzela schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:16:
[...]
Denk niet dat het zo werktDie 10% is misschien 2seconden ofzo
Vorig jaar zaten ze al bijna in de :28 in FP1. Ik zie ze die tijd niet halen.
[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 26-03-2021 14:20 ]
10% minder downforce maakt natuurlijk niet dat ze ook 10% langzamer zijn.naitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Bij minder downforce is de kans ook groot dat je minder drag hebt.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Die was al verbroken tijdens de test dagen toch?naitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:17:
[...]
[...]
[...]
Nou ja, we gaan het zien, ik zou wel verbaast zijn als ze de tijd van vorig jaar verbeteren iig
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat was niet de vloek van Fernando geweest.Bart-Willem schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:52:
[...]
Moet je eens voorstellen als Alonso "gewoon" naar McLaren was gegaan in plaats van Alpine...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

"Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso"
https://www.autoblog.nl/n...ilton-aldus-alonso-878419
Als ik niet beter wist zou ik denken dat hij een grap maaktpoor Leno schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:28:
lol![]()
per aspera ad astra
Arrogantie is nooit iets geweest waar Fernando te weinig van heeft gehad. De kerel kan echt wel een potje sturen. Ik schat hem echter wel op ongeveer hetzelfde niveau als Lewis, Seb en Max. Maar wel als hij het niveau kan behalen als in 2005 a 2006.poor Leno schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:28:
lol![]()
WC-eend heeft gesproken...LAD93 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:29:
Als ik niet beter wist zou ik denken dat hij een grap maakt
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Alle coureurs vinden zichzelf de beste natuurlijk, dus dat is niet zo heel vreemd.poor Leno schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:28:
lol![]()
Er is een groot verschil tussen het uitspreken en het vinden.warp schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Alle coureurs vinden zichzelf de beste natuurlijk, dus dat is niet zo heel vreemd.
En ja, Alonso is 2x wereldkampioen geworden, maar sinds zijn Ferrari dagen (wat ook al 7 jaar geleden is) heeft hij in de Formule 1 niet veel meer laten zien.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou ja, ze vroegen hem "Ben jij net zo goed als Hamilton, of Verstappen?" En zijn antwoord was "Nee, ik ben beter".warp schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Alle coureurs vinden zichzelf de beste natuurlijk, dus dat is niet zo heel vreemd.
Dat antwoord zou iedere F1 coureur geven, denk ik.
Alonso heeft dat in 2007 als rechtstreekse teamgenoot met meer ervaring bij McLaren in ieder geval niet laten zien.NiaX schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:37:
[...]
Nou ja, ze vroegen hem "Ben jij net zo goed als Hamilton, of Verstappen?" En zijn antwoord was "Nee, ik ben beter".
Ik geloof best dat ALonso echt wel heel erg goed is. Maar hij heeft ook gewoon verkeerde keuzes gemaakt door telkens in de verkeerde auto te stappen, waar HAM het met MERC heel heel erg getroffen heeft.NiaX schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:37:
[...]
Nou ja, ze vroegen hem "Ben jij net zo goed als Hamilton, of Verstappen?" En zijn antwoord was "Nee, ik ben beter".
Denk dat Alonso niet minder is dan Hamilton, maar HAM is wel de koning van het geluk. En dat kan Fernando niet zeggen
Ik denk dat dit ook te maken heeft met het doorontwikkelen van de wagen, Waarschijnlijk is lewis hier beter in dan fernando.LZ86 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:41:
[...]
Ik geloof best dat ALonso echt wel heel erg goed is. Maar hij heeft ook gewoon verkeerde keuzes gemaakt door telkens in de verkeerde auto te stappen, waar HAM het met MERC heel heel erg getroffen heeft.
Denk dat Alonso niet minder is dan Hamilton, maar HAM is wel de koning van het geluk. En dat kan Fernando niet zeggen
Hij is vast nog net zo goed als in 2006Bartske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:44:
En Alonso wordt ook een dagje ouder, reactietijden worden langzamer. Dus de kans dat hij even goed nog is als in 2006 lijkt me niet heel groot.
Mijn boefje is liev!
En pas de 2e keer dat de 1e race van het jaar niet in Melbourne is.basvn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:13:
The first time since 2014 that Mercedes are not the fastest in the first FP1 session of the year
F1.com
Dat is ook sterk gerelateerd uiteraard.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Pre season testing was dit jaar al 1.28.**naitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:17:
[...]
[...]
[...]
Nou ja, we gaan het zien, ik zou wel verbaast zijn als ze de tijd van vorig jaar verbeteren iig
Edit:
Dit dusBrummetje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:21:
[...]
Die was al verbroken tijdens de test dagen toch?
[ Voor 21% gewijzigd door Brik op 26-03-2021 14:49 ]
Andere banden tijdens de test en wellicht andere weersomstandigheden, ander test programma.
Hoop factoren die er voor kunnen zorgen dat tijden nu wat langzamer zijn.
die 10% kun je niet zomaar bij laptime optellennaitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:14:
[...]
via omrekenen naar downforce punten zou je het misschien wel naar tiendes van seconden kunnen omrekenen.
PSN
Elke teamwissel van Alonso was crap sinds hij bij Renault weg ging, denk dat Alpine idd de Alonso-curse heeft dit jaarLZ86 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:41:
[...]
Ik geloof best dat ALonso echt wel heel erg goed is. Maar hij heeft ook gewoon verkeerde keuzes gemaakt door telkens in de verkeerde auto te stappen, waar HAM het met MERC heel heel erg getroffen heeft.
PSN
Zet hem op een bekend circuit, spa, Montreal, Imola. Geef hem zijn kampioenschapsauto, zet de quali setup erop, zacht rubber en kijken of hij in de buurt van zijn eigen tijd kan komen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hij kon op zijn fietsje ook niet meer remmen voor die afslaande auto.Bartske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:44:
En Alonso wordt ook een dagje ouder, reactietijden worden langzamer. Dus de kans dat hij even goed nog is als in 2006 lijkt me niet heel groot.

Ze reden net ook al met C4's , tijdens de testdagen werd er op C4 ook 1:28 gereden.Martin0 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:50:
[...]
Andere banden tijdens de test en wellicht andere weersomstandigheden, ander test programma.
Hoop factoren die er voor kunnen zorgen dat tijden nu wat langzamer zijn.
De andere factoren die je noemt zijn natuurlijk nog wel geldig
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Die tijd van Verstappen was in de test toch ook met de C4 die ze dit weekend ook hebben?
PSN
Met 4x blauw/donkerblauw was het aardig vervelend in de testdagen idd.Spotmatic schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:00:
Ik ben blij dat we af zijn van die verrekte kleurtjes in de timing balk aan de linkerkant van het scherm. Voor mij werkt dit veel beter.
Is wel beter, maar nog wel beetje wennen.
PSN
Uhm ja ze hadden deze band tot hun beschikking maar ook de C5 (dat bedoelde ik er meer mee te zeggen).Plenkske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:00:
[...]
Ze reden net ook al met C4's , tijdens de testdagen werd er op C4 ook 1:28 gereden.
De andere factoren die je noemt zijn natuurlijk nog wel geldig
waarom alleen tijdens FP en Q, voorheen gold dat dan toch het hele weekend?
PH-MRK request startup
- DaniëlWW2
- Niet online
Eindelijk zeg. Kwalificatie terwijl iedereen die bocht gewoon negeert en van de baan gaat daar is echt zo stom.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In de race boeit het niet zoveel als tijdens de Q denk ik.Mrkoekie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:17:
[...]
waarom alleen tijdens FP en Q, voorheen gold dat dan toch het hele weekend?
In FP en Q pushen ze de auto tot het limiet (in Q meer dan FP) waardoor je eerder over een limiet gaat.Type-R739 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:19:
[...]
In de race boeit het niet zoveel als tijdens de Q denk ik.
Bij de race zal het geen tot amper tijdwinst opleveren.
Ploaties!Plenkske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:29:
Ik hoopte om al foto's van wijzigingen tegen te komen hier, maar na wat gescroll zie ik vooral commentaar in schrijfvorm.
Aston Martin tested a new floor on the #AMR21 during FP1, with a Mercedes-like "box" in front of rear tyre.#F1 | #BahrainGP | #TechF1 pic.twitter.com/CAlT6K0WEE
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) 26 maart 2021
Voor nog meer foto's even Nicolas' twitter feed bekijken
[ Voor 8% gewijzigd door noo op 26-03-2021 15:41 ]
Maar 1 ding, waar zijn alle STREAMABLES! Ik heb nog geen filmpje voorbij zien komen
Ligt eraan wat voor filmpjes, je hebt YouTube en iets met Hamsters.CrazyFool schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:38:
Ik heb helaas niet kunnen kijken, maarrrrrrrr dit topic even teruggelezen en de voorpret is zeker aanwezig!
Maar 1 ding, waar zijn alle STREAMABLES! Ik heb nog geen filmpje voorbij zien komen
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
De belangrijksteCrazyFool schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:38:
Ik heb helaas niet kunnen kijken, maarrrrrrrr dit topic even teruggelezen en de voorpret is zeker aanwezig!
[Streamable: 2021 Bahrain GP FP1: Verstappen fastest in first practice]
-
Geen rare fratsen in FP1 helaas. Mietjes dat het zijn.CrazyFool schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:38:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Als groot liefhebber van hamsters, wil je de link delen, dm mag ookIllegal_Alien schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Ligt eraan wat voor filmpjes, je hebt YouTube en iets met Hamsters.
Now were talking! Thnx man! Hier wordt ik heel blij van
Edit: Die Red Bull ziet er wel uit alsof die heel strak op het asfalt ligt!
[ Voor 11% gewijzigd door CrazyFool op 26-03-2021 15:46 ]
PSN: Sluuz
Is Bottas 3.0, of 3.5, of 4.0 al gespot?Spotmatic schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:41:
[...]
Geen rare fratsen in FP1 helaas. Mietjes dat het zijn.
Wellicht dat hij dit jaar een keer HAM blocked in een quali ofzo. "To whom it may concern"
Waiting on the world to change
FOM.. You know the drill..
YouTube: FP1 Highlights: 2021 Bahrain Grand Prix
-
To be honest. To Whom It may concern is iets wat hij niet meer zou moeten gebruiken, De power achter die zin is weg, zeker omdat hij het nogmaals gebruikt heeft bij een GP waar hij de zege in de schoot geworpen kreeg afgelopen jaar (geloof penalties HAM en Motor problemen Max).pinda powerrr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:45:
[...]
Is Bottas 3.0, of 3.5, of 4.0 al gespot?
Wellicht dat hij dit jaar een keer HAM blocked in een quali ofzo. "To whom it may concern"
Ziet er goed uit. Opvallend weinig overstuur correcties. Behalve de laatste bocht, maar ik denk dat dat een foutje was van Verstappen. Te vroeg op het gas.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik heb uit betrouwbare bron dat Bottas dit seizoen voor de titel gaat.pinda powerrr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:45:
[...]
bron
Socchi, een Mercedes-circuit, en een 10s time penalty voor Lewis die daardoor ging van leiding naar verkeer in het middenveld.Martin0 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:52:
[...]
To be honest. To Whom It may concern is iets wat hij niet meer zou moeten gebruiken, De power achter die zin is weg, zeker omdat hij het nogmaals gebruikt heeft bij een GP waar hij de zege in de schoot geworpen kreeg afgelopen jaar (geloof penalties HAM en Motor problemen Max).
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nah, daar heb je Bottas for Worldcups 3.11 voor nodig.pinda powerrr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:45:
[...]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
22?Edd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:03:
Alle 22 on track aan het begin van FP2. Dat is weleens anders geweest.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
22? De beide Safety cars doen ook mee?Edd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:03:
Ja, minder tijd nu voor de longruns.Edd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:03:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Oké, en dat met maar 20 coureurs.Edd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:03:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-03-2021 16:04 ]
Dat is toch 1 van die rookies?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:04:
Volgens de radio van Max was die gele vlag voor een zekere Sir Hamilton.
Mazepin dusDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:04:
- DaniëlWW2
- Niet online
Yup, totale amateur dat ook. Gaat nooit wat worden.
Je zou eerder denken dat hij Sir Mix-a-Lot op de radio heeft.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:04:

Absoluut! Tijdens de test dagen was het niet te doen met zoveel kleuren die op elkaar leken.Jasphur schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:06:
Ik vind de logos in de positie graphic overigens zoveel beter dan de kleurtjes
Wishful thinking (er vanuitgaande dat de verhoudingen slechts marginaal zijn gewijzigd t.o.v vorig jaar)CrazyFool schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:11:
Russel & Max naar Mercedes? Waar is dat op gebasseerd?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Misschien vergis ik me maar bij FP1 viel me al op dat het lijkt alsof de achterkant van de Mercedes meer hobbelt dan de meeste andere auto's.Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:06:
BOT is blij dat hij glij
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik denk hierop:CrazyFool schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:11:
Russel & Max naar Mercedes? Waar is dat op gebasseerd?
https://www.gptoday.net/n...sell-in-2022-bij-mercedes
Even een Red Bull drinken danMartin0 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:12:
Oei Kimi mist zijn voorvleugel.

No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nee, daar ging het over, maar waar is het op gebaseerd?
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.