Baan wordt al beetje bij beetje sneller
Ze verwachten zondag juist weer veel meer wind, dus dat zou gunstig kunnen zijn voor RBR. Max gaf aan dat de RBR16B erg stabiel was op vrijdag, ook tijdens die enorm zandstormen...Chiron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:15:
[...]
dat zou ook kunnen verklaren waarom de kaarten nu anders geschud lijken te zijn, de Mercedessen waren wat meer gevoelig voor wind tijdens de "winter" tests.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Tuurlijk is ook zo, maar er is natuurlijk veel veranderd sinds zijn tijd.Bansheeben schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:13:
[...]
Tja, als het een afgestompte oude rot was zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar ik denk dat Alonso met zijn brede ervaring in de autosport in het algemeen toch wel wat kan vertellen aan Alpine.
En het ging me ook meer om 'het typische'.. Dan wordt er weer een oudje uit t vet gehaald, en dan wordt daar (misschien) te veel hoop en vertrouwen in gelegd.
Die dan vervolgens in al zn 'wijsheid' betere of andere ideeën de kop in drukt, want "ik ben hier de pro" etc etc.
Maar we zullen zien, dit is gewoon speculatie van mijn kant he, en gebaseerd op ervaringen met dat soort mensen
Bring it onExtigo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:16:
[...]
Dat wordt dan leuk zondag. Ze verwachten wind van +/- 30kmh met stoten tot 60kmh.
En de tijden zeggen nu natuurlijk nog geen reet in P1, voor hetzelfde geld zit Mercedes er nu wel naast en doen ze glory runs met een legere tank, maar het lijkt me van niet.
Yuki lekker luidruchtig over de radio
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
TSU boos om traffic.
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 26-03-2021 13:20 ]
Ukkie gaat ook lekker
Mijn boefje is liev!
Zo wat een uitbarsting van Tsunoda.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zullen ze bij RBR echt denken, we gaan vandaag niet veel rijden want het is toch niet representatief?
Grappig om te zien dat TSU zijn stuur zo ver naar voren komt
Yuki is echt geen stereotype timide Japanner zoals de heren van Honda
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Anders komt ie niet bij de trappersTrekDr0p schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:20:
Mijn boefje is liev!
Haas, Williams en Alpine de standaard kandidaten voor exit in Q1?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
TSU heeft al een beetje Max trekjes .. lekker fanatiek over de BR
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
vorig jaar stond max 6e met VT1, zegt allemaal nog niets
Ik denk dat RBR wat dingen heeft geprobeerd en deze P1 rustig aan doet. Sowieso rijdt RBR meestal niet veel in vrije trainingen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
"Theese Ferrari engienes suck yesh?"Maarten_E schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:03:
[Afbeelding]
Kwam bij een artikel van de NOS deze foto tegen.
Krijg echt Waldorf en Statler vibes..
Is gebanned inderdaadYonix schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:22:
Hoe zit het eigenlijk met de implementatie van DAS? Is dat niet toegestaan dit seizoen?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nee is banned voor dit seizoen.Yonix schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:22:
Hoe zit het eigenlijk met de implementatie van DAS? Is dat niet toegestaan dit seizoen?
Of ze zien bij RBR dat de data consistent is, de shakedown is ook goed en geloven het wel, en rijden wat beperktere rondjes. Waar Mercedes nog een hoop werk te doen heeft en heel veel meters aan het maken is.
HAM gaat voor de glory run om zijn zelfvertrouwen terug te krijgen
Hehehe, hij mag dan wel 20 jaar geleden begonnen zijn met F1 maar hij is er pas 2 seizoenen uit hoor.poor Leno schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Tuurlijk is ook zo, maar er is natuurlijk veel veranderd sinds zijn tijd.
Ik denk niet dat er zo heel veel verschil in die korte tijd zit. (dan in al die tijd ervoor)
Oke ... BOT WK!
3e is best netjes voor een merc tochrenzo4000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:23:
HAM gaat voor de glory run om zijn zelfvertrouwen terug te krijgen![]()
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Blijft een mooi gezicht die RB zo hoog achter
Oh oh oh, 9e tijd
gaat hem niet worden dit seizoen mannen

Nou VER, zer die VTEC maar aan.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Valt RENApine nou door de mand? OCO 1.8 sec erachter en Alo zelfs nog langzamer.
VER nog ff een sneller rondje?
Erger nog, PER is snellerMr.Whitewolf88 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:24:
Oh oh oh, 9e tijdgaat hem niet worden dit seizoen mannen
Alles op zijn tijdrenzo4000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:24:
VER nog ff een sneller rondje?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat HONDA is zo bruut op die achterkant van de RB16B, blijft vet om te zien
Mijn boefje is liev!
ChipSkylark schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:24:
[...]
Doet me denken aan dit beest van avatar
[Afbeelding]

Oh toch wel!Mr.Whitewolf88 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:24:
Oh oh oh, 9e tijdgaat hem niet worden dit seizoen mannen
Purple rain ... purple rain ... in de cockpit van max
Dat is dan nog nog de stoere variant. Als je ziet hoe een Stermol er in het echt uit ziet, dan schrik je je kapotChipSkylark schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:24:
[...]
Doet me denken aan dit beest van avatar
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is nog maar FP1
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Laatste bocht was slecht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kunnen jullie daar nou eens mee ophouden. Dat %driver% WDC confirmed grapje is echt niet leuk meer...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Volgens mij ging Max van zn gas af na de laatste bocht, iig niet 100% full throttle.
FP zegt niets
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Te wijd.Chiron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
Volgens mij ging Max van zn gas af na de laatste bocht, iig niet 100% full throttle.
As usual, 2e rijder RB op minimaal 6 tienden achterstand
Wel mooi plaagstootje weer, toch even een snelle tijd neerzetten.
Mag deze in de topic warning? @DaniëlWW2Damian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
Kunnen jullie daar nou eens mee ophouden. Dat %driver% WDC confirmed grapje is echt niet leuk meer...
per aspera ad astra
Samen met "testdagen zeggen niks" en "FP zegt niks"Damian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
Nieuw jaar, nieuwe teamgenoot, zelfde gat...
En dat wilde hij waarschijnlijk niet eens ... laatste sector te weinig verneukt zoals geplandChiron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:28:
Wel mooi plaagstootje weer, toch even een snelle tijd neerzetten.
Ik hoopte om al foto's van wijzigingen tegen te komen hier, maar na wat gescroll zie ik vooral commentaar in schrijfvorm.
Betreft deze FP1: aangezien het tijdstip niet echt representatief is voor de quali en race, denk ik dat de teams vooral wat setups en banden aan het proberen zijn. Verder niks spannends.
edit:
Wat me direct opviel waren de logo's aan de linkerzijde. Mag wat mij betreft blijven. Veel beter dan al die tinten blauw
Betreft deze FP1: aangezien het tijdstip niet echt representatief is voor de quali en race, denk ik dat de teams vooral wat setups en banden aan het proberen zijn. Verder niks spannends.
edit:
Wat me direct opviel waren de logo's aan de linkerzijde. Mag wat mij betreft blijven. Veel beter dan al die tinten blauw
[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 26-03-2021 13:30 ]
Toch maf hoe tof het kan zijn om weer de auto's echt in actie te zien. De testdagen niet echt gevolgd, dus voelt allemaal lekker nieuw aan. Blijft toch echt een sport die het lekker doet op beeld.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Komt wel. Wacht maar even tot de fotografen en analisten de tijd hebben gehadPlenkske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:29:
Ik hoopte om al foto's van wijzigingen tegen te komen hier, maar na wat gescroll zie ik vooral commentaar in schrijfvorm.
edit:
Jongens jongens ... iedereen hier in dit topic weet dat het allemaal nog niks zegt. Maar tijdens de trainingen mag er wel met een knipoog grapjes gemaakt worden toch? Tjeez meteen vragen om topicwarnings maakt het allemaal niet gezelliger hier. Doe eens een beetje relaxed, geniet van het feit dat F1 2021 weer begonnen is ... we zijn allemaal gewoon een beetje hyped.
Vind het persoonlijk wel goed dat FP1 nu maar een uur is geweest. Toch meer actie op de baan zo.
https://www.motorsport.co...021-tech-updates/5906003/Plenkske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:29:
edit:
Het ziet er verdraaid spannend uit! Met drie teams op het eerste oog aan elkaar gewaagd, en dan tel ik Ferrari nog niet eens mee.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wat een positieve comment, renzo4000 wdc confirmedrenzo4000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:31:
Jongens jongens ... iedereen hier in dit topic weet dat het allemaal nog niks zegt. Maar tijdens de trainingen mag er wel met een knipoog grapjes gemaakt worden toch? Tjeez meteen vragen op topicwarnings maakt het allemaal niet gezelliger hier. Doe eens een beetje relaxed, geniet van het feit dat F1 2021 weer begonnen is ... we zijn allemaal gewoon een beetje hyped.
Bensimpel
Positieve meneer
Schrijf Perez nog niet meteen af he..Holk schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:28:
Nieuw jaar, nieuwe teamgenoot, zelfde gat...
Viva Mexico
😆 - Denk ook eens om ;)
Ja maar waar moet ik dan heen met mijn stapel bingo kaarten?!?NiaX schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Samen met "testdagen zeggen niks" en "FP zegt niks"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gg5G0QAWxxD6Ibn3Kv6ZXT3w.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door The_Butler op 26-03-2021 13:37 ]
at your service
Verwijderd
McLaren doet echt niet mee, die doen altijd aan glory runs.naitsoezn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:32:
Het ziet er verdraaid spannend uit! Met drie teams op het eerste oog aan elkaar gewaagd, en dan tel ik Ferrari nog niet eens mee.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat heeft niet zoveel zin. Het houdt zo wel op en om nu regels in te gaan stellen en weer weg te halen, helpt ook niet. Kijk als je enige bijdrage in dit topic is herhaaldelijk WDC te verklaren na een snelle ronde, tja dan gaat het een ander verhaal worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tijden nog wel flink langzamer dan de laatste testdag als ik het zo snel zie. Die spiegel moet ik mijzelf maar even voorhouden , om de nuance wat te zoeken
Heb het niet goed kunnen zien maar zitten die golven nog steeds in de vloer van de Merc?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
@DaniëlWW2 Maar in de TW staat nog Renault
Dat moet natuurlijk Allpaïne, Aällepineuh, Allépiné, Alpine zijn
Oh en GRO doet niet meer mee dit jaar
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 26-03-2021 13:37 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Andere banden en aeropackage. Maar de tijden worden nog wel sneller.Wom schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:34:
Tijden nog wel flink langzamer dan de laatste testdag als ik het zo snel zie. Die spiegel moet ik mijzelf maar even voorhouden , om de nuance wat te zoeken
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
FP1 zegt nog niet veel, alleen wel dat RB redelijk probleemloos zijn rondes maakt, stabiel is en dus gewoon verder gaat waar het was gebleven tijdens de oefensessies.
Wat wel leuk is dat de Hamilton fans op F1tech toch wel nerveus aan het worden zijn, van allerlei redenen te verzinnen waarom Hammie niet 1 hier is.
Wat wel leuk is dat de Hamilton fans op F1tech toch wel nerveus aan het worden zijn, van allerlei redenen te verzinnen waarom Hammie niet 1 hier is.
Alapin had ook gekund. Maar dat is een andere sport...Jasphur schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:36:
@DaniëlWW2 Maar in de TW staat nog Renault![]()
Schaken
Veel belangrijker dan al die tijden...
Wie was die meid bij F1TV die erbij zat om commentaar te geven?
https://wren.co/join/Devian
Natalie PinkhamDevian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:38:
I served in a company of heroes.
Ach, Hammie heeft het seizoen wel eens vaker matig begonnen. Als de auto niet slechter is geworden dan komt dat wel goed.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:37:
FP1 zegt nog niet veel, alleen wel dat RB redelijk probleemloos zijn rondes maakt, stabiel is en dus gewoon verder gaat waar het was gebleven tijdens de oefensessies.
- DaniëlWW2
- Niet online
Natalie Pinkham.Devian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:38:
Zegt allemaal nog niet veel. Maar het is wel gelijk weer leuk.
Nu maar even MotoGP training op de achtergrond (Eurosport 1).
Nu maar even MotoGP training op de achtergrond (Eurosport 1).
Dang it Gasly die zevende wordt ipv 13e.
Had je Haas, Williams, Alpine, AT, AM en AR op volgorde gehad.
Had je Haas, Williams, Alpine, AT, AM en AR op volgorde gehad.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die kwam niet voor in deze videoSir_Lion schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:38:
[...]
Alapin had ook gekund. Maar dat is een andere sport...
Schaken
Twitterlink
Damian WCU confirmed!Damian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
* Worst Complaining User
Trouwens, Max heeft de minste rondes van alle coureurs gereden in FP1, maar wel de snelste tijd.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
In de Ziggo herhaling van de FP1 rond minuut 12: Ja, toch wel.AvK schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:35:
Heb het niet goed kunnen zien maar zitten die golven nog steeds in de vloer van de Merc?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar Mazepin was de langzaamste en de vloek van Fernando lijkt misschien weer in werking te zijn getreden. Het was een goede FP1.
Hoop wel dat Alpine toch wel wat sneller is dan het nu lijkt, anders zouden die wel een enorme drop hebben gemaakt. Zou niet goed zijn voor de sport. Maar goed, we zien het allemaal wel de rest van het weekend, want dit zegt natuurlijk helemaal niks.
@alpine nieuwe koeling misschien niet goed genoeg in deze temperatuur?
Ik hoop hetzelfde voor AM. Hoop dat ze allebei naar voren kunnen in FP2.Snowdog schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:47:
Hoop wel dat Alpine toch wel wat sneller is dan het nu lijkt, anders zouden die wel een enorme drop hebben gemaakt. Zou niet goed zijn voor de sport. Maar goed, we zien het allemaal wel de rest van het weekend, want dit zegt natuurlijk helemaal niks.
Moet je eens voorstellen als Alonso "gewoon" naar McLaren was gegaan in plaats van Alpine...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:45:
Maar Mazepin was de langzaamste en de vloek van Fernando lijkt misschien weer in werking te zijn getreden. Het was een goede FP1.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.