Erg genoten gisteren!
Voor degene die niet F1 TV of het engelse commentaar hebben meegekregen. Otmar was tijdens de race bij Ted (?) en zeurde inderdaad 2 keer "low rake cars are hit by the regs". Daarna zei Ted (?) tegen Crofty (?) dat als hij hem had gevraagd wat hij voor ontbijt heeft gehad Otmar's antwoord ongetwijfeld "low rake cars are hit by the regs" was geweest
Toch jammer dat het hier de hele tijd maar over de track limits gaat. Max maakte er in het post-race interview zelf ook niet echt een punt van. Norris bevestigde na de race tegen Will Buxton ook nog dat er tijdens de race geen track limits worden gesteld bij T4. Dat je niet de baan mag leaven en een lasting advantage mag gainen lijkt me duidelijk.
Dus meer focus op de rest:
Vettel, ik hoop dat hij er snel bovenop komt, want hij heeft het toch wel af laten weten. Q was natuurlijk gewoon pech, maar tijdens de race heeft hij ook niks voor elkaar gekregen. Stroll maakte gewoon een betere indruk. Nadat Seb vorig seizoen wel erg duidelijk door LEC werd verslagen bekruipt mij het gevoel dat het dringend tijd is weer te laten zien waarom hij 4 keer WDC is geworden.
Norris en Ricciardo lijken gelukkig goed mee te kunnen komen en lijken aan elkaar gewaagd. Ben erg benieuwd wie van beide hoger gaat eindigen dit seizoen.
Alpine is echt nog een raadsel voor mij. Kunnen ze aanhaken bij McLaren en Ferrari of moeten ze echt oppassen niet achter Alfa en Alpha te eindigen?
Alfa voor mij een grote verrassing. Hebben ze zoveel profijt van de verbeterde (en weer opengeschroefde (?)) Ferrari motor?
Alphatauri leek voor een grote stunt te gaan zorgen en zich in het gevecht om plaats 3 en 4 bij de constructeurs te gaan mengen, maar wist uiteindelijk toch maar 2 punten mee naar huis te nemen. Misschien was Q en race ook gewoon pech met GAS die z'n voorvleugel beschadigde. TSU natuurlijk een meer dan prima debuut.
Over haas hoeven we denk ik niets te zeggen. Die zijn al afgehaakt voor dit seizoen. 't Is te hopen dan Williams een paar punten kan pakken dit seizoen, zodat ze in ieder geval voor Haas eindigen.
Verder erg benieuwd over Per vs Bot dit seizoen. Hopelijk kan Checo snel wennen en bij de top 3 aansluiten.
Natuurlijk pas 1 race gehad dus veel weten we niet, maar in ieder geval echte resultaten om over te praten in plaats van "testtijden zeggen niks".
Wordt hopelijk een superspannend seizoen!