Blijft subjectief ja, zo krijgt VER van The Race bijvoorbeeld juist weer een 9...Woudloper schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:03:
Toch altijd bijzonder hoe de rijders worden beoordeeld door de verschillende kranten/journalisten. In L'equipe krijgt VER een 6,5 en HAM een 9.
Wat ik gezien heb was in mijn ogen geen 6,5 (en ik heb hierin niet door de Hollandse bril gekeken).
https://the-race.com/form...er-ratings-reader-debate/
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Yuki Tsunoda gaan we nog veel meer van zien. Die jongen is bloedsnel en durft nog wel eens iets uit te halen waar een ander voor terugdeinst. Gisteren ook met die uitremactie bij Alonso, je denkt hij redt het niet, maar hij haalde de bocht netjes. Hij heeft dan waarschijnlijk ook mazzel gehad dat hij een ervaren coureur op die manier inhaalde.
"When you grow up your heart dies"
Lol Fransen... Max het hele weekend overal bovenaan en in de race ook top. Okay, hij pakte de overwinning niet en dan een 6.5 geven... Die lui sporen niet. Ik zou zeggen lekker laten gaan...Woudloper schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:03:
Toch altijd bijzonder hoe de rijders worden beoordeeld door de verschillende kranten/journalisten. In L'equipe krijgt VER een 6,5 en HAM een 9.
Wat ik gezien heb was in mijn ogen geen 6,5 (en ik heb hierin niet door de Hollandse bril gekeken).
"When you grow up your heart dies"
Klopt, was het Stroll (of Vettel..) geweest zag de hele baan groen van de stukjes AM. Maar ook daar geldt natuurlijk voor dat het geluk met de winnaars is.sjaool schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:18:
[...]
Yuki Tsunoda gaan we nog veel meer van zien. Die jongen is bloedsnel en durft nog wel eens iets uit te halen waar een ander voor terugdeinst. Gisteren ook met die uitremactie bij Alonso, je denkt hij redt het niet, maar hij haalde de bocht netjes. Hij heeft dan waarschijnlijk ook mazzel gehad dat hij een ervaren coureur op die manier inhaalde.
ping 127.212.23.124
Waarom is Hamilton nu meteen weer een douchebag? iedere andere coureur had hetzelfde gedaan...poor Leno schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:09:
[...]
HAM heeft zelf aangegeven dat ie 'met opzet' laat remde en daardoor VER naar buiten heeft geduwd. Omdat volgens hem VER te gretig was en had moeten wachten. En hij wist dat VER hem de plek had moeten teruggeven. (Nogal hypocriete reactie na de race..)
VER is gewoon door HAM gepiepeld.
Nou is dat natuurlijk tactisch goed (laten we wel wezen) maar als je zelf de halve race 'misbruik' hebt gemaakt van een vage regel en dan vervolgens om te winnen, je tegenstander in dezelfde fout duwt, (Want inhalen buiten baan mag niet, maar consequent erbuiten wordt niets van gezegd, ondanks dat de regels anders zeggen; enkel bij overmacht..), dan ben je gewoon een douchebag imo.
Ik had liever gezien dat VER de plek niet had teruggegeven en op t einde 5 sec had gepakt. Kans was er wel dat ie dan alsnog 1e was geweest na het wegrijden. (Dan zelf ook maar een douchebag actie hoor.. je zit er tenslotte niet om gentleman te zijn en vriendjes te maken als het er écht om gaat..)
VER heeft te veel snelheid en tijd verloren met de plek terug te geven. Te veel afgeremd, waardoor ie niet meer in de mogelijkheid kwam om later evt nog een paar acties uit te voeren, want HAM was gewoon weg.
De FIA op de hand van Hamilton is ook niet waar. In de race in de VS paar jaar terug toen Verstappen Kimi ' buiten' de baan inhaalde zag je hetzelfde. Het halve veld reed toen ook in verschillende bochten buiten de lijnen de hele race door. Alleen bij een inhaalpoging zoals wat Verstappen gisteren en toen in de VS deed, wordt het bestraft. Heeft weinig te maken met dat de FIA op de hand van Hamilton zou zijn. De FIA is gewoon niet consequent in het stellen van track limits. De fout ligt dus bij de FIA of bij de layout van de circuits. Niet bij de coureurs...redwing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Totaal niet mee eens. De enige reden dat Hamilton dit kon doen is omdat de FIA op zijn hand is. Ze laten hem wel secondes winnen tijdens de race, maar als anderen het ook gaan doen wordt de regel plotseling wel gehandhaafd. Dus je kunt zeggen dat er goed gebruik (naar mijn idee misbruik) gemaakt is van de regels door Hamilton, maar vooral de FIA is weer lekker partijdig bezig waardoor ze direct impact hebben op de race en dus ook de uitslag.
En of Max het anders wel gewonnen had weet ik niet, Hamilton had hem er ook zonder dit soort trucjes niet snel voorbij laten gaan. Maar de FIA zorgt er wel weer voor dat er meer discussie is over de regels dan over de race zelf. En dan mag je je als organisatie wel eens heel hard achter je oren gaan krabben.
Ik zie het eigenlijk zo, zonder dat ik er verder wakker van kan liggen.ChipSkylark schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:23:
[knip]
Toch jammer dat het hier de hele tijd maar over de track limits gaat. Max maakte er in het post-race interview zelf ook niet echt een punt van. Norris bevestigde na de race tegen Will Buxton ook nog dat er tijdens de race geen track limits worden gesteld bij T4. Dat je niet de baan mag leaven en een lasting advantage mag gainen lijkt me duidelijk.
[knip]
Als er geen track limits zijn dan is dat gedeelte ook onderdeel van de baan op dat moment? Dus waarom zou je dan wel afgerekend worden op inhalen op datzelfde gedeelte? Ik ken de regels wel maar wat mij (en de meesten) tegenstaat is de willekeur in de handhaving daarvan.
Tijdens F2 werd er wel op gehandhaafd, waarom doe je dit dan niet in een andere klasse?
Waarom wel strikt tijdens de kwalificatie en niet tijdens de race, als het toch goed te controleren is?
Mag ik u even op ronde 51 wijzen waarin Hamilton zich verremde om vervolgens met vol gas buiten de baan meer afstand van Verstappen te nemen omdat deze wel binnen de lijntjes bleef kleuren, Verstappen werd zelfs even als nummer 1 in de race aangegeven, zolang bleef Hamilton buiten de lijntjes rijden.
Ook ik heb genoten van deze race, retespannend, maar telkens weer komt die onbegrijpelijke vage handhaving van de regels erbij kijken. En vaak is dit helemaal niet nodig.
Nu maar hopen dat het steeds billen knijpen gaat worden en dat Perez mee kan doen om de strategie van Mercedes te verstoren, dat was nu helaas niet het geval.
Testing, one, two ...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:15
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Want eerlijk is eerlijk Max had ook nog even kunnen wachten op het volgende DRS stuk en dan veilig een inhaalactie te doen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de strijd zich gaat ontwikkelen tussen die twee, het was heerlijk om te zien
Maar over regeltjes buigen gesproken; Als ik de topic warning zie moet ondertussen iedereen hier een penalty krijgen
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Gezeur over Hamilton.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
VER moest het nu natuurlijk weer tegen de 2 mercedessen opnemen door de pech van perez, helpt ook niet... Ook de issues met de diff...Jammer dat hij hem niet wist te winnen maar heb in tijden niet zo zitten te springen en wiebelen op de bank de laatste rondes. Heerlijke race en voorbode voor een prachtig seizoen.
De vraag is alleen of hij dan ook dicht genoeg erbij gekomen zou zijn of dat zijn banden te snel zouden degraderen achter de Mercedes. Ook kan er natuurlijk een situatie met een (V)SC komen waardoor je sowieso kansloos bent geworden.tweakduke schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:49:
Want eerlijk is eerlijk Max had ook nog even kunnen wachten op het volgende DRS stuk en dan veilig een inhaalactie te doen.
Nee, een gat is een gat en de inhaalactie leek ook prima. Als hij net een half metertje eerder had geremd had hij de bocht mogelijk wel gehaald, we zullen het nooit weten.
Precies toch wat ik de hele tijd zeg? Het enige wat ik Hamilton verwijt is dat hij er maar al te graag gebruik van maakt, op zo'n manier dat ik het misbruik vind (maar wat ik daarvan vind maakt geen bal uitTomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:25:
[...]
De FIA op de hand van Hamilton is ook niet waar. In de race in de VS paar jaar terug toen Verstappen Kimi ' buiten' de baan inhaalde zag je hetzelfde. Het halve veld reed toen ook in verschillende bochten buiten de lijnen de hele race door. Alleen bij een inhaalpoging zoals wat Verstappen gisteren en toen in de VS deed, wordt het bestraft. Heeft weinig te maken met dat de FIA op de hand van Hamilton zou zijn. De FIA is gewoon niet consequent in het stellen van track limits. De fout ligt dus bij de FIA of bij de layout van de circuits. Niet bij de coureurs...
De fout bij de FIA vind ik dan ook niet bij die inhaalaktie liggen, maar dat Hamilton pas na tig keer buiten de baan te gaan een keer een waarschuwing krijgt, precies op het moment dat andere teams het ook iedere ronde beginnen te doen.
Of je staat het toe en klaagt ook niet als iedereen het gaat doen, of je staat het niet toe en je geeft na de 2e keer al een waarschuwing. En dus niet zoals nu dat je halverwege de race eens een keer een waarschuwing geeft voor iets dat al tig keer eerder is gedaan.
[removed]
Hoop echt dat Perez vanaf de volgende race ook gewoon mee weet te doen want dat wordt - nu Mercedes en RBR zo dicht bij elkaar zitten - wel de sleutel tot het kampioenschap.m0ridin schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:15:
VER moest het nu natuurlijk weer tegen de 2 mercedessen opnemen door de pech van perez, helpt ook niet...
Verstappen kan zich simpelweg niet alleen maar op Hamilton richten, ze moeten ook met een half oog naar Bottas kijken. En gisteren heeft het Verstappen het extra punt voor de snelste ronde gekost. Als Perez dichterbij had gezeten had Bottas niet die gratis pitstop voor verse banden kunnen maken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niks, dit was de enige optie. Het was gewoon jammer dat Perez er niet was (lijkt eenmalig te zijn) en dat Max' auto niet helemaal optimaal fucntioneerde. Anders had hij die eerste undercut kunnen coveren.NoahAmber schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:20:
[...]
Er zijn er meerderen in dit topic die het wijten aan de strategie. Maar ik lees dan niet wat dan de betere strategie geweest zou moeten zijn. Dus mijn vraag is: "Wat hadden ze dan wel moeten doen"? In acht nemende dat MER 2 auto's voorin had en RBR slechts één
Ben benieuwd
een treffende spreuk
Dat is denk ik wat hij moest doen, hij zat ver genoeg voor ham om recht te hebben op de bocht en Ham had dan een auto moeten laten. ergo, zelf ook eerder moeten remmen. Buienkant bij ham is een gevaar.DarkFire1985 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:19:
[...]
De vraag is alleen of hij dan ook dicht genoeg erbij gekomen zou zijn of dat zijn banden te snel zouden degraderen achter de Mercedes. Ook kan er natuurlijk een situatie met een (V)SC komen waardoor je sowieso kansloos bent geworden.
Nee, een gat is een gat en de inhaalactie leek ook prima. Als hij net een half metertje eerder had geremd had hij de bocht mogelijk wel gehaald, we zullen het nooit weten.
Max neemt dit weer mee, fout was het niet maar van elke situatie leer je. Alleen heel jammer. Vooral om het gespin vanuit het mercedes kamp. Ik denk dat door het differentieel probleem Max niet de beste wagen had.
een treffende spreuk
Absoluut. Deze race was wel het bewijs dat Pérez het echt in zich heeft om vooraan te kunnen vechten (niet te ver vooraan natuurlijkalexbl69 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:44:
[...]
Hoop echt dat Perez vanaf de volgende race ook gewoon mee weet te doen want dat wordt - nu Mercedes en RBR zo dicht bij elkaar zitten - wel de sleutel tot het kampioenschap.
Dus uithuilen, foutjes en probleempjes oplossen en opnieuw beginnen. De schade is nog niet groot, maar RBR moet er inderdaad al vanaf het begin staan.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Perez had pech dat de auto uit viel op zondag maar die heeft het in de basis toch echt daarvoor zelf al verkloot door op een zaterdag buiten de track limits te gaan, z'n tijd afgepakt te zien worden en daarna een slechte ronde neer te zetten waardoor hij buiten de top 10 viel voor Q3. Vond het opvallend dat velen het een "fout van het team" noemden maar het was toch echt Perez zelf die het liet liggen in Q2.m0ridin schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:15:
VER moest het nu natuurlijk weer tegen de 2 mercedessen opnemen door de pech van perez,
Dat hij vervolgens op een P5 binnenkomt is leuk voor Perez maar dat mocht ook geen onmogelijke opgave wezen met de snelste auto van het veld, RBR koopt er echter helemaal niets voor in zo'n situatie want zolang Bottas doet wat hij moet doen (behalve in de waan zijn dat hij een kans maakt op het kampioenschap) sta je als Verstappen zijnde nog met 1-0 achter ten opzichte van Mercedes.
Gelukkig was het wel weer eens een ouderwets spannende race aan de kop... lang geleden dat ik ondertussen ook niet een beetje op de telefoon zat te loeren tijdens de race maar echt de hele race op het puntje van de stoel heb gezeten. Als dit toch eens een heel seizoen kan gaan duren is dat toch het beste nieuws sinds jaren.
Nou nou... een auto die samen met de Mercs behoorlijk veel sneller is dan de rest van het veld en die ook nog eens op rails lijkt te liggen, no offence maar dan mag je ook wel een beste inhaal race kunnen maken. Als je zag hoe makkelijk die RBR op de rechte stukken andere auto's voorbij ging is dat natuurlijk niet echt de moeilijkste opgave.Spotmatic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:59:
[...]
Absoluut. Deze race was wel het bewijs dat Pérez het echt in zich heeft om vooraan te kunnen vechten (niet te ver vooraan natuurlijk)
Dus uithuilen, foutjes en probleempjes oplossen en opnieuw beginnen. De schade is nog niet groot, maar RBR moet er inderdaad al vanaf het begin staan.
Perez had op de zaterdag nooit buiten de top 10 mogen vallen en dat dat wel gebeurde was echt zijn eigen schuld, track limits en vervolgens een ronde neerzetten die niet snel genoeg is mag Perez toch echt ziuhzelf aanrekenen.
[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 29-03-2021 16:14 ]
HAAS heeft al lang bekend dat ze dit seizoen volledig laten lopen qua ontwikkeling. Die hebben alles al lang op 2022 gezet. In DtS kwam nog ergens langs dat de coureurs te horen hadden gekregen dat ze echt helemaal niets van dit seizoen hoeven te verwachten en dat ze het puur moeten zien als leerschool.loekf2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:15:
[...]
Die auto is natuurlijk ook r*k. Ik las dat er een peloton Ferrari engineers naar de Haas fabriek in Italie zijn gegaan ivm de budget cut (dus net als alle top teams moest Ferrari ook mensen kwijt). Wat gaan die dan doen of hebben ze gedaan bij Haas ? Alle ballen op de 2022 auto ? Of is dit bewust taktiek om zo veel mogelijk windtunnel tijd te hebben ?
Leuk als je als pappa Mazepin veel geld in de hobby van je zoon stopt en elke race ziet ie alleen de baan in 360 graden.
Niet om Mazepin nou te verdedigen, maar die spins van hem zien er ook écht heel raar uit. In de race ging ie rond terwijl je al lang full throttle hoort te zijn. Je ziet 'm daar ook echt gewoon boem, gaan. Niet eerst vechten met de auto of nét uitkomen bocht, nee op een plek waar je al een tijdje full throttle bent. Ook in de quali dat moment dat ie spint als ie remt voor T1, hij heeft z'n auto gewoon recht en op het moment dat ie de curbs opgaat spint ie. Correct me if im wrong, maar volgens mij remt iedereen daar op die manier, om die bocht zo wijd mogelijk aan te snijden. Ik heb zo'n vermoeden dat de achterkant van die Haas gewoon heel instabiel is.
Schumacher ging ook in de rondte na de herstart... hoor je dan weer niemand over omdat het verder zonder gevolgen bleef maar Mazepin is blijkbaar een mooi alternatief voor het bashen van StrollPyr0_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:12:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat de achterkant van die Haas gewoon heel instabiel is.
Iedereen lijkt ook te vergeten dat de meesten (Mazepin nog het minste van alle pay drivers) naast een bak geld toch ook wel over talent beschikken omdat je het met geld alleen niet red. Een kampioenschap is namelijk niet te koop in opstap klassen waar in de basis het materieel een stuk gelijkwaardiger is dan in de F1.
Kwam er gisteren niet echt goed uit.. maar goed, nog 22 races om het te bewijzenR2D2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:23:
[...]
(Mazepin nog het minste van alle pay drivers) naast een bak geld toch ook wel over talent beschikken
Went all the way back to record it. Valtteri talking to Toto and he cuts him off 🤔 pic.twitter.com/2Vs9oaOmDm
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) 28 maart 2021
Meer een "Stop met zeiken!"TrekDr0p schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:26:
kreeg bottas na de race nou ook nog een ik snij je keel eraf van Toto
[Twitter]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Mwah, scheelde 3 tienden tussen Verstappen en Perez in Q2... natuurlijk heeft Perez het hier zelf laten liggen maar zo extreem slecht was het nou ook weer niet. Maar vooral het uitvallen in de warmup ronde had ik het idd over, scheelt nogal of je vanaf P11 mag starten of achteraan moet aansluiten vanuit de pits.R2D2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Perez had pech dat de auto uit viel op zondag maar die heeft het in de basis toch echt daarvoor zelf al verkloot door op een zaterdag buiten de track limits te gaan, z'n tijd afgepakt te zien worden en daarna een slechte ronde neer te zetten waardoor hij buiten de top 10 viel voor Q3. Vond het opvallend dat velen het een "fout van het team" noemden maar het was toch echt Perez zelf die het liet liggen in Q2.
Dat hij vervolgens op een P5 binnenkomt is leuk voor Perez maar dat mocht ook geen onmogelijke opgave wezen met de snelste auto van het veld, RBR koopt er echter helemaal niets voor in zo'n situatie want zolang Bottas doet wat hij moet doen (behalve in de waan zijn dat hij een kans maakt op het kampioenschap) sta je als Verstappen zijnde nog met 1-0 achter ten opzichte van Mercedes.
Vanaf P11 had hij nog een rol van betekenis kunnen spelen wellicht, nu was dat kansloos...
Zo bezien vind ik de Max veel slimmer geworden.
Het was prima, hij kan het nog steeds. Ik twijfelde wel even gedurende de FPs maar hij was Ocon in de maling aan het nemen. Ook dat doet hij dus nog steeds. Ocon is maar middelmaat die men goed acht omdat hij in de F3 met een superieure motor Max "versloeg" (op de baan heeft hij werkleijk elk duel verloren, maar hij had meer punten aan het eind van de rit, metname door motorische pech max).Pyr0_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:35:
Kunnen we het ook eens hebben over het ijzersterke optreden van Alonso? Wat je ook van die man vindt, ik was behoorlijk onder de indruk gister! Om zich in de eerste race met die draak van een Re.. Alpine, zich zo te mengen in de top 10.. Is toch wel klasse! Zeker vergeleken met zijn teamgenoot Ocon!
Hij is trouwens uitgevallen door een boterhamzakje (sandwichwrapper) wat in zijn brakeducts is blijven hangen en daardoor oververhitten zijn remmen. Dan denk ik toch, ruim toch *&@^^! je troep op!
Dat boterhamzakje, dat is ook een mooie anekdote om een echt/knullig probleem evt niet toe te hoeven geven. Of het was echt de reden. who knows.
Vettel daarentegen. oh my. stop maar.
een treffende spreuk
pas op het, het scheelde (dik) drie tienden van Perez zijn 2e run (op geel) naar Max zijn eerste en er was nogal wat track evolutie. Daar doel ik niet mee op Max zijn 2 paarse sectoren, dat was op rood.m0ridin schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:46:
[...]
Mwah, scheelde 3 tienden tussen Verstappen en Perez in Q2... natuurlijk heeft Perez het hier zelf laten liggen maar zo extreem slecht was het nou ook weer niet. Maar vooral het uitvallen in de warmup ronde had ik het idd over, scheelt nogal of je vanaf P11 mag starten of achteraan moet aansluiten vanuit de pits.
Vanaf P11 had hij nog een rol van betekenis kunnen spelen wellicht, nu was dat kansloos...
Kwali wordt nog een job voor hem om aan te sluiten maar in de race kan hij hopelijk, denk k wel druk zetten op Merc. Zo bezien vond ik de 2e run op geel niet zon gek risico. starten op rood was ook peeep geweest en nu stond hij op P11 met geel. Ware het niet dat het de pits werd. dubbel pech. race killer voor Max,, maakte de underrcut mogelijk (en max had door de differentieel problemen net de pace niet weg te rijden in stint 1.
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
-Nou Kees was echt niet te spreken over de banden. Dan weet je het ook wel.
-Ze waren niet onder de indruk van Perez die makkelijk door dat veld kan.
-Kampioenschap gevecht lijkt wel echt te gaan komen.
-Ze maken ook gehakt van de stewards en hadden die plek zelf niet opgegeven.
-Ze waren behoorlijk teleurgesteld in heel Aston Martin.
-Ze wijzen er terecht op dat alle teams langzamer zijn geworden en Ferrari het minst, dus die lijken nu beter.
-Williams maken ze ook af omdat die niks hebben gewonnen.
-Ze zeggen ook dat McLaren en AlphaTauri goed lijken te zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-03-2021 21:20 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Poeh, het rommelt bij Mercedes.TrekDr0p schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:26:
kreeg bottas na de race nou ook nog een ik snij je keel eraf van Toto
[Twitter]
Het is allemaal nog klein, maar het is het zoveelste dingetje de afgelopen tijd waaruit blijkt dat ze het spannend vinden bij Mercedes.
Het gedoe over contracten, Toto Wolf die een ander rol wilde en toch zijn aandeel in het team vergroot, Russell die het relatief gezien wel erg goed deed, hobbies en activisme van Hamilton, een overwinining en een extra record van Hamilton laten schieten door te vroeg te stoppen met de auto te ontwikkelen, slechte test, minder goede start van de race, slechte pitstop, coureurs die zelfs op het podium gefrustreerd staan te kijken, Bottas die het nodig vind om verhaal te gaan halen en dan wordt afgekapt door Toto. Voor mij sprak het gezicht van Toto na de race boekdelen. Ik heb die man nog nooit zó blij gezien, de overwinning leek voor hem echt een verassing te zijn. Als teamleider is het toch een beetje zijn werk om tegen beter weten in altijd goede hoop te hebben. Als hij er al niet meer in gelooft dan is het ernstig.
Dat het zo lang zo goed is gegaan met Mercedes kan een nadeel zijn geworden. Als de honger er vanaf is en de winst verwacht wordt dan komen de tegenslagen nog harder aan. We zijn allemaal bekend met hoe ze hun eigen succes daar downplayen en ten alle tijden volhouden dat ze weer hard hebben moeten werken en hun overwinning niet vanzelfsprekend was. Waarschijnlijk doen ze dat om die honger vast te houden.
Iedereen weet dat er ooit een einde komt aan de dominatie van Mercedes, ik vraag me af of het gevoel daar is ontstaan dat het alleen nog maar bergafwaarts kan.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Nee, Hamilton reed er 29 rondjes voor de gein overheenKenhas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Buiten de piste is asfalt niet in dezelfde staat, ligt er (zeker op dit circuit) meer stof en knal je nog eens over de curbs, waardoor het eigenlijk niet zeker is of je wel een voordeel haalt.

Haters everywhere but I don’t really care
Mooie plaatjes.Spotmatic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:07:
De beruchte bocht 4. Alle laps van de niet-top 2 rijders![]()
[Streamable: 001]
Wat zijn die Ferrari's aan het doen?
Heeft niemand ze vertelt dat ze over de streep mogen of sturen die auto's opeens zo goed dat ze de extra ruimte niet nodig hebben?
Dat zou best wel eens kunnen. Ik begin ook steeds meer te vermoeden dat de Mercedessen juist de wijde lijn namen omdat hun achterkant niet zo stabiel is. Dat zagen we ook in de wintertesten.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:19:
[...]
Mooie plaatjes.
Wat zijn die Ferrari's aan het doen?
Heeft niemand ze vertelt dat ze over de streep mogen of sturen die auto's opeens zo goed dat ze de extra ruimte niet nodig hebben?
Ik ben er nog niet over uit of Hamilton dit ook zegt omdat hij ook echt respect heeft voor Verstappen en het talent ziet, dus als advies, of dag het zoals bij Rosberg is: Rosberg gaf aan dat als Hamilton je gelijkwaardig vindt, hij ook in je hoofd probeert te zitten. Ik neig een beetje naar een combi, veel respect voor Verstappen, hij vindt het mooi om een keer echt te moeten strijden, en is ook niet vies van mindgames. Zou mooi zijn als het hele seizoen zo doorgaat, wie er dan ook wint, hebben wij een geweldig seizoen gehad.tweakduke schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:49:
Na het lezen van het commentaar van Hamilton op Verstappen kan ik alleen maar denken dat hij de situatie beter onder controle had dan Verstappen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de strijd zich gaat ontwikkelen tussen die twee, het was heerlijk om te zien
iemand iets leuks?
Natuurlijk. Zo klaar als een klontje. Iig, ik ben ervan overtuigd dat mercedes zo gedeeltelijk om het probleem heen kon werken.Spotmatic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Dat zou best wel eens kunnen. Ik begin ook steeds meer te vermoeden dat de Mercedessen juist de wijde lijn namen omdat hun achterkant niet zo stabiel is. Dat zagen we ook in de wintertesten.
Waarom heeft de wedstrijdleiding dit ronde na ronde toegelaten. Er is namelijk wél een regel dat je er alles aan moet doen op de baan te blijven.
Ik zit nog steeds zo te balen.
een treffende spreuk
100% mindgames. Alles wat hij zegt is bedacht en doet hij met een reden. Alles is inkleden.thealterego1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Ik ben er nog niet over uit of Hamilton dit ook zegt omdat hij ook echt respect heeft voor Verstappen en het talent ziet, dus als advies, of dag het zoals bij Rosberg is: Rosberg gaf aan dat als Hamilton je gelijkwaardig vindt, hij ook in je hoofd probeert te zitten. Ik neig een beetje naar een combi, veel respect voor Verstappen, hij vindt het mooi om een keer echt te moeten strijden, en is ook niet vies van mindgames. Zou mooi zijn als het hele seizoen zo doorgaat, wie er dan ook wint, hebben wij een geweldig seizoen gehad.
Nu is het verhaal dat Verstappen de fout maakt, altijd nog niet er aan toe is. Dat is de druk verhogen voor volgende races. Mercedes weet ook wel dat Max zijn differentieel niet goed werkte, sterker nog, begin race zaten ze daarover vol op de radio. O.a. Bottas aanmoedigen.
Daar wordt nu met geen woord meer over gerept. Terwijl het Hamilton was die zelf écht de fout in ging (bocht 10, laatste ronde voor Max aansloot miste hij totaal). Max was foutloos imho, inhalen met zo weinig voordeel was heel moeilijk.
Max raak je daar weldegelijk mee, daar ben ik van overtuigd, maar hij blijf zelf altijd vrij Fair en eerlijk in zijn besprekingen.
Lewis is altijd zo geweest.
een treffende spreuk
Volgens mij kan dit 1 van de simpelste regels in de F1 worden. Buiten de witte lijn is straf.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Op zich heel simpel idd. Alleen krijg je dan weer dat mensen gaan klagen dat er zoveel straffen uitgedeeld worden tijdens een race.Jasphur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:33:
Het gaat zo los op Twitter over die track limits. Los van of HAM bestraft moet worden of dat RBR had kunnen winnen als ze hetzelfde als Mercedes hadden gedaan. Er wordt zooo enorm veel over gesproken dat als de FIA niet met een response komt dat dat mij enorm zou verbazen.
Volgens mij kan dit 1 van de simpelste regels in de F1 worden. Buiten de witte lijn is straf.
Ik vind het juist verre van slim, nu geef je de punten cadeau aan Hamilton. Max lag ervoor dus hij had Hamilton moeten dwingen een keus te maken, liften of schuldig aan een aanrijding ipv uit te wijken en daardoor kansloos voor de overwinning.werphengel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:07:
Als dezelfde inhaalactie zich een jaar eerder had voor gedaan tussen Max en Lewis dan zou Max niet hebben uitgeweken en zou Lewis hem zeker achterstevoren hebben getikt.
Zo bezien vind ik de Max veel slimmer geworden.
En dan zelf buiten het podium vallen en Hamilton nog steeds op 1 met 5sec penalty? Juist....forzav schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:21:
[...]
Ik vind het juist verre van slim, nu geef je de punten cadeau aan Hamilton. Max lag ervoor dus hij had Hamilton moeten dwingen een keus te maken, liften of schuldig aan een aanrijding ipv uit te wijken en daardoor kansloos voor de overwinning.
Dat is nog veel simpeler op te lossen. Dan moeten die coureurs die altijd zo geven om de fans en spektakel willen leveren maar binnen die lijnen / regels opereren.Tomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:46:
[...]
Op zich heel simpel idd. Alleen krijg je dan weer dat mensen gaan klagen dat er zoveel straffen uitgedeeld worden tijdens een race.
Om de populaire voetbal vergelijking erbij te halen. Als bij voetbal de spelers continu de bal over de lijn trappen, gaat toch ook niemand klagen dat er zoveel inworpen zijn.
En dan kostbare punten al verliezen aan het begin van het seizoen door een crash.Daar heeft ie toch wel te veel ervaring mee gehad.Die 2de plaats is belangrijk, hij zal die punten nog hard nodig zijn het seizoen.forzav schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:21:
[...]
Ik vind het juist verre van slim, nu geef je de punten cadeau aan Hamilton. Max lag ervoor dus hij had Hamilton moeten dwingen een keus te maken, liften of schuldig aan een aanrijding ipv uit te wijken en daardoor kansloos voor de overwinning.
het ampioenschap worden word ie niet in 1 race beslist en het is een lang seizoen, de kans dat ie nieuwe kansen heeft is groot.
Zeker als die Red Bull geen diff probleempjes heeft.
Ik verheug me in elk geval op de volgende race,ook al is die pas over 3 weken,lol wachten zal lang duren.
Los van de reactie die Masi al hierover heeft gegeven?Jasphur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:33:
Het gaat zo los op Twitter over die track limits. Los van of HAM bestraft moet worden of dat RBR had kunnen winnen als ze hetzelfde als Mercedes hadden gedaan. Er wordt zooo enorm veel over gesproken dat als de FIA niet met een response komt dat dat mij enorm zou verbazen.
Het wordt altijd als mosterd na de maaltijd, dus wat maakt het dan nog uit? "resultaten uit het verleden geven....", gaat dan ook hier weer voor op.
Testing, one, two ...
mee eens, maar ja in verleden zag je ook dat mensen gingen klagen dat er zoveel straffen uitgedeeld werden en mensen vonden dat de FIA de coureurs meer moesten laten gaan. Kortom, uiteindelijk kan je het gewoon nooit goed doen...RobertMe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:29:
[...]
Dat is nog veel simpeler op te lossen. Dan moeten die coureurs die altijd zo geven om de fans en spektakel willen leveren maar binnen die lijnen / regels opereren.
Om de populaire voetbal vergelijking erbij te halen. Als bij voetbal de spelers continu de bal over de lijn trappen, gaat toch ook niemand klagen dat er zoveel inworpen zijn.
Je kunt op z'n minst consequent zijn.Tomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:11:
[...]
mee eens, maar ja in verleden zag je ook dat mensen gingen klagen dat er zoveel straffen uitgedeeld werden en mensen vonden dat de FIA de coureurs meer moesten laten gaan. Kortom, uiteindelijk kan je het gewoon nooit goed doen...
Ja, dat zou ik ook graag zien, maar dat is de FIA volgens mij nog nooit gelukt. In elk geval niet in alle jaren dat ik F1 kijk....sinds eind jaren 80...
Omdat slijtende banden, versterkt door het moeilijk dicht kunnen volgen van de auto voor je, er voor zorgen dat je de inhaalactie de volgende ronde niet nog dichterbij in kan zetten. Dat zag je ook, het is hem in de volgende rondes ondanks dezelfde volgafstand niet meer gelukt hem in te halen. Dat je in vrije lucht lekker snel dichtbij kan rijden wil niet zeggen dat dat dicht achter elkaar hetzelfde kan. Dat is de hele reden waarom DRS is geïntroduceerd, om tenminste nog iets mogelijk te maken. Wat Max hier juist slim heeft gespeeld is de auto wat wijder laten lopen zodat hij in ieder geval nog tweede kon finishen in plaats van DNF. Want hier gebeurde weer hetzelfde als waar Hamilton een handje van lijkt te hebben bij Albon. Zeker gezien zijn interview met Ziggo, waarin hij aangeeft dat hij expres laat remde en de zijkant van de baan hield, waardoor hij Verstappen dwong om buiten de baan te gaan. Aangezien Verstappen al veel verder er voorbij was, was dat dus niet dezelfde situatie als met Leclerc in Oostenrijk 2019 en had Hamilton Verstappen moeten laten gaan.Gynnad schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:12:
Heerlijk hoe zuur iedereen hier is. Gisteren zag je het verschil tussen een ervaren wereldkampioen in een mindere auto en een aanstormende coureur, Verstappen is vaak nog iets te gretig (al is het al veel verbeterd), waarom niet wachten tot het volgende lange rechte stuk met DRS?
Hamilton heeft dit gewoon goed gespeeld, basta.
Dus eigenlijk zijn er twee dingen gebeurd, leaving the track and gaining an advantage, wat opgelost is door het teruggeven van de plaats, en forcing another driver off the track, wat normaal minimaal +5s straf is maar nu onbestraft is gebleven.
Forcing a driver off track is wel beetje ver gezocht. Even screenshot in youtube gemaakt. Maar Hamilton doet vrij weinig om Verstappen naar buiten te duwen. Hier in screenshot is Verstappen er voorbij. Er is geen enkel contact geweest tussen beiden en is er nog zat ruimte over links van Hamilton.DataGhost schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:28:
[...]
Omdat slijtende banden, versterkt door het moeilijk dicht kunnen volgen van de auto voor je, er voor zorgen dat je de inhaalactie de volgende ronde niet nog dichterbij in kan zetten. Dat zag je ook, het is hem in de volgende rondes ondanks dezelfde volgafstand niet meer gelukt hem in te halen. Dat je in vrije lucht lekker snel dichtbij kan rijden wil niet zeggen dat dat dicht achter elkaar hetzelfde kan. Dat is de hele reden waarom DRS is geïntroduceerd, om tenminste nog iets mogelijk te maken. Wat Max hier juist slim heeft gespeeld is de auto wat wijder laten lopen zodat hij in ieder geval nog tweede kon finishen in plaats van DNF. Want hier gebeurde weer hetzelfde als waar Hamilton een handje van lijkt te hebben bij Albon. Zeker gezien zijn interview met Ziggo, waarin hij aangeeft dat hij expres laat remde en de zijkant van de baan hield, waardoor hij Verstappen dwong om buiten de baan te gaan. Aangezien Verstappen al veel verder er voorbij was, was dat dus niet dezelfde situatie als met Leclerc in Oostenrijk 2019 en had Hamilton Verstappen moeten laten gaan.
Dus eigenlijk zijn er twee dingen gebeurd, leaving the track and gaining an advantage, wat opgelost is door het teruggeven van de plaats, en forcing another driver off the track, wat normaal minimaal +5s straf is maar nu onbestraft is gebleven.
/f/image/bmJWfuf2o5ybBXS1ewGRyzwB.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk is het gewoon racen. Voorbeelden als 'nu was het anders dan met Leclerc' vind ik niet echt zinvol. Uiteindelijk doen alle rijders hetzelfde en laten ze de auto gewoon lopen om te verdedigen. Verstappen doet dat net zo goed als Hamilton. Dingen gaan roepen als daar lijkt Hamilton handje van te hebben is dus beetje overdreven. Ze doen het allemaal. En op internet gaat vervolgens iedereen los om argumenten te zoeken waardoor de rijder voor wie zij zijn toch had moeten winnen en de andere rijder bestraft had moeten worden...
Op dat moment wel, als je echter naar de hele bocht kijkt en vooral de knik waar het om gaat, zie je dat als Max op de baan had willen blijven, hij Hamilton had geraakt. Hamilton heeft ook zelf gezegd dat hij Max daar dwong wijd te gaan.Tomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:48:
[...]
Forcing a driver off track is wel beetje ver gezocht. Even screenshot in youtube gemaakt. Maar Hamilton doet vrij weinig om Verstappen naar buiten te duwen. Hier in screenshot is Verstappen er voorbij. Er is geen enkel contact geweest tussen beiden en is er nog zat ruimte over links van Hamilton.
[Afbeelding]
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Wat maakt het mij en veel anderen uit wie 'had moeten winnen'. Als het precies andersom was geweest had ik precies hetzelfde gezegd over de aktie. Hamilton misbruikt hier de regels en dwingt Max van de baan. Max trapt hier in en neemt de bocht te ruim. Had hij hem wel strakker ingestuurd en pas op het laatst van de baan gegaan was het Hamilton die een straf had gekregen. Dus een 'forcing a driver offtrack' vind ik niet echt ver gezocht.Uiteindelijk is het gewoon racen. Voorbeelden als 'nu was het anders dan met Leclerc' vind ik niet echt zinvol. Uiteindelijk doen alle rijders hetzelfde en laten ze de auto gewoon lopen om te verdedigen. Verstappen doet dat net zo goed als Hamilton. Dingen gaan roepen als daar lijkt Hamilton handje van te hebben is dus beetje overdreven. Ze doen het allemaal. En op internet gaat vervolgens iedereen los om argumenten te zoeken waardoor de rijder voor wie zij zijn toch had moeten winnen en de andere rijder bestraft had moeten worden...![]()
[removed]
DataGhost schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:28:
[...]
en forcing another driver off the track, wat normaal minimaal +5s straf is maar nu onbestraft is gebleven.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dus eigenlijk was hij er al voorbij zeg je? Dan is het toch gewoon een waarschuwing voor buiten de lijntjes kleuren?Tomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:48:
[...]
Forcing a driver off track is wel beetje ver gezocht. Even screenshot in youtube gemaakt. Maar Hamilton doet vrij weinig om Verstappen naar buiten te duwen. Hier in screenshot is Verstappen er voorbij. Er is geen enkel contact geweest tussen beiden en is er nog zat ruimte over links van Hamilton.
Nja, gezien dat screenshot hierboven is dat technisch gezien misschien niet gebeurd, maar de ingezette lijn was al duidelijk dus dat had op veel manieren fout kunnen gaan. Ik had dit screenshot overigens nog niet gezien en ging af op wat Hamilton zelf zei, namelijk dat hij hem dwong. Dat is toch geen heel gekke gedachte dan?
Laten we het erop houden dat dat wel héél ver gezocht is.DataGhost schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:06:
[...]
Nja, gezien dat screenshot hierboven is dat technisch gezien misschien niet gebeurd, maar de ingezette lijn was al duidelijk dus dat had op veel manieren fout kunnen gaan. Ik had dit screenshot overigens nog niet gezien en ging af op wat Hamilton zelf zei, namelijk dat hij hem dwong. Dat is toch geen heel gekke gedachte dan?
Wat andere shotjes dan maar als vervolg op het eerdere shot?DataGhost schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:06:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/GeYKs5AT3sPnnb0ojWbiBdXE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/PO3u6UMLYaW3WDwmEpjKX1YV.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/f1NaiLEwZoc9MSJQ96sX6bOB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wQkVhAdL0bYC3dWDvvdr1D8r.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
Volgens mij kan de scheidsrechter echt wel fluiten voor spelbederf.RobertMe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:29:
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
ja, duidelijk forcing another driver off the track.hardware-lover schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:11:
[...]
Wat andere shotjes dan maar als vervolg op het eerdere shot?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
schaamteloos. en dat voor een 7x wdc.
10 seconde stop&go
3 strafpunten op z'n SL
ongelooflijk dat de FIA daar niet op aanslaat
dieptepunt dit
Ho ho, we zijn er nog niet...iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:27:
[...]
ja, duidelijk forcing another driver off the track.
10 seconde stop&go
3 strafpunten op z'n SL
dieptepunt dit
Er mag nog een straf bij voor "leaving the track and gaining an advantage". Niet voor die tig keer op de plek die Verstappen nu fataal werd maar een eindje verderop. Net doen alsof je je verremt en daarna buiten de baan ipv erop, vol op het gas ipv proberen terug op de baan te komen
Dus je bent best nog genadig
Hamilton heeft het goed gespeeld, zonder twijfel.
Ik kan er echter wel mee leven, als het keer op keer deze spanning op gaat leveren (en Verstappen ook regelmatig als winnaar van beiden over de streep komt).
@MatsSkoe, let op de smiley van Tweaker iichel, de hint was overduidelijk
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2021 22:59 ]
Testing, one, two ...
Lage reactie dit. Overdreven, onnodig en niets toevoegend. Tijd om dit topic uit de bookmarks te halen en te wachten op het volgende topic.iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:27:
[...]
ja, duidelijk forcing another driver off the track.
10 seconde stop&go
3 strafpunten op z'n SL
dieptepunt dit
Edit:
Sportief opgepakt @hardware-lover
[ Voor 4% gewijzigd door MatsSkoe op 29-03-2021 22:48 ]
MatsSkoe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:46:
[...]
Lage reactie dit. Overdreven, onnodig en niets toevoegend. Tijd om dit topic uit de bookmarks te halen en te wachten op het volgende topic.
Edit:
Sportief opgepakt @hardware-lover

Misschien had jij zelfde gezegd, maar als de situatie andersom geweest was, dan had de discussie hier op forum ook andersom geweest. Stel dat Hamilton Verstappen had ingehaald op deze manier en geen straf had gekregen ervoor, dan had nu iedereen hier geroepen dat Hamilton gestraft had moeten worden, want hij was buiten de lijnen en zie maar Verstappen met Kimi in de VS.... Als Mercedes had gejaagd op Max en Max degene was die ronden lang daar buiten de baan ging, dan had men hier lopen klagen over watvoor zeikerds Mercedes zijn en naar de regels gewezen dat er in de race geen track limits golden op die plek. En dat is wat ik bedoel. Hier willen meeste mensen dat Verstappen wint, dus gaat men op zoek om Verstappen te verdedigen. Als dit een Engels forum had geweest, hat het andersom geweest.En daarom vind ik de vergelijking die je maakt met Leclerc ook onterecht. Als dit forcing a driver off track was, dan was dat met Leclerc destijds ook zo. Daar laat Verstappen hem ook gewoon naar buiten lopen. Hier was er nog zat ruimte over en er was geen contact. Dus ja, Hamilton liet hem misschien wel naar buiten lopen tot op zekere hoogte, maar unfair kan je dit moeilijk noemen. Dan kan je elke verdedigende move wel in twijfel gaan trekken.redwing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Op dat moment wel, als je echter naar de hele bocht kijkt en vooral de knik waar het om gaat, zie je dat als Max op de baan had willen blijven, hij Hamilton had geraakt. Hamilton heeft ook zelf gezegd dat hij Max daar dwong wijd te gaan.
[...]
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Wat maakt het mij en veel anderen uit wie 'had moeten winnen'. Als het precies andersom was geweest had ik precies hetzelfde gezegd over de aktie. Hamilton misbruikt hier de regels en dwingt Max van de baan. Max trapt hier in en neemt de bocht te ruim. Had hij hem wel strakker ingestuurd en pas op het laatst van de baan gegaan was het Hamilton die een straf had gekregen. Dus een 'forcing a driver offtrack' vind ik niet echt ver gezocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomcatter_31 op 29-03-2021 23:01 ]
Nee, want hij heeft net Hamilton ingehaald, dus gaining an advantage... althans in FIA logica. Wat mij betreft moeten ze consequent zijn en of altijd bestraffen of helemaal niet. Wat mij betreft moeten ze altijd binnen de lijntjes kleuren. Maar ja, dan krijg je wat ik eerder al schreef dat er weer gezeurd gaat worden dat er zoveel straffen uitgedeeld worden.DataGhost schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:04:
[...]
Dus eigenlijk was hij er al voorbij zeg je? Dan is het toch gewoon een waarschuwing voor buiten de lijntjes kleuren?
[ Voor 6% gewijzigd door Tomcatter_31 op 29-03-2021 23:08 ]
Snap ik. Blijft ik bij mijn punt, was alleen misschien ‘niet grappig’ vergeten

Sorry, maar dit is nog steeds dezelfde dooddoener. Er is hier ook genoeg kritiek op Max geweest als hij een onbezonnen aktie had gemaakt. Dus ga nu niet de boel omdraaien en zeggen dat het dan anders was geweest. Daarnaast is de situatie niet andersom dus heeft het geen nut om dat scenario te bespreken.Tomcatter_31 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:52:
[...]
Misschien had jij zelfde gezegd, maar als de situatie andersom geweest was, dan had de discussie hier op forum ook andersom geweest. Stel dat Hamilton Verstappen had ingehaald op deze manier en geen straf had gekregen ervoor, dan had nu iedereen hier geroepen dat Hamilton gestraft had moeten worden, want hij was buiten de lijnen en zie maar Verstappen met Kimi in de VS.... Als Mercedes had gejaagd op Max en Max degene was die ronden lang daar buiten de baan ging, dan had men hier lopen klagen over watvoor zeikerds Mercedes zijn en naar de regels gewezen dat er in de race geen track limits golden op die plek. En dat is wat ik bedoel. Hier willen meeste mensen dat Verstappen wint, dus gaat men op zoek om Verstappen te verdedigen. Als dit een Engels forum had geweest, hat het andersom geweest.En daarom vind ik de vergelijking die je maakt met Leclerc ook onterecht. Als dit forcing a driver off track was, dan was dat met Leclerc destijds ook zo. Daar laat Verstappen hem ook gewoon naar buiten lopen. Hier was er nog zat ruimte over en er was geen contact. Dus ja, Hamilton liet hem misschien wel naar buiten lopen tot op zekere hoogte, maar unfair kan je dit moeilijk noemen. Dan kan je elke verdedigende move wel in twijfel gaan trekken.
En in dit geval geeft Hamilton zelfs precies aan wat hier wordt gezegd. Hij remde bewust anders en stuurde laat in om Max buiten de baan te duwen. Volgens de FIA is het binnen de regels, ik vind dat het om racen moet gaan en niet om mensen bewust de regels te laten overtreden.
Daarnaast vind ik het ongestraft continue buiten de baan rijden van Hamilton veel storender. De FIA moet gewoon eenduidig zijn en zich aan hun eigen regels houden. En niet een halve race de ogen dicht doen om dan toch maar een waarschuwing uit te delen als meer mensen het gaan doen.
[removed]
Overigens vond ik het wel fijn dat de westrijdleiding onmiddelijk aangaf dat Verstappen de plaats moest teruggeven zodat hij nog een paar rondes had om het goed te maken. Zo bleef de race spannend.
Hadden ze Hamilton op dat moment ook maar een 5s penalty gegeven voor alle keren dat hij in die bocht over de streep ging. Dan had hij de plaats wel teruggekregen maar om te winnen zou hij dan 5s van Verstappen weg moeten te rijden. Volgende keer
Jij was degene die begon over als de situatie andersom was geweest en nu vind je het geen nut hebben om dat verder te bespreken... whatever duderedwing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:27:
[...]
Sorry, maar dit is nog steeds dezelfde dooddoener. Er is hier ook genoeg kritiek op Max geweest als hij een onbezonnen aktie had gemaakt. Dus ga nu niet de boel omdraaien en zeggen dat het dan anders was geweest. Daarnaast is de situatie niet andersom dus heeft het geen nut om dat scenario te bespreken.
En in dit geval geeft Hamilton zelfs precies aan wat hier wordt gezegd. Hij remde bewust anders en stuurde laat in om Max buiten de baan te duwen. Volgens de FIA is het binnen de regels, ik vind dat het om racen moet gaan en niet om mensen bewust de regels te laten overtreden.
Daarnaast vind ik het ongestraft continue buiten de baan rijden van Hamilton veel storender. De FIA moet gewoon eenduidig zijn en zich aan hun eigen regels houden. En niet een halve race de ogen dicht doen om dan toch maar een waarschuwing uit te delen als meer mensen het gaan doen.
Maar wat Capslock al zegt en ik eerder al zei... Er was geen contact en Hamilton heeft op dat moment de baan niet verlaten. En idd, Verstappen heeft zelf vaak genoeg mensen buiten de baan gedwongen. Dus ik vind het een dooddoener om Hamilton dat nu aan te rekenen terwijl er nu niet eens contact was en andere gevallen van Verstappen vervolgens te verdedigen, zoals in Oostenrijk met Leclerc... waar er in feite veel meer sprake was van iemand van de baan dwingen.
En waarom is het buiten de baan rijden van Ham storender? Bottas deed het overigens ook, gek genoeg hoor ik daar niemand over.
In de VS reed ook iedereen buiten de lijnen en werd ook alleen Max bestraft voor de inhaalactie op Kimi. Ben het er mee eens dat de FIA eenduidiger moet zijn.
Maar ja, als ik dit forum moet geloven wint Hamilton alleen maar omdat hij in een Mercedes zit, kan Mercedes beter Russell in de auto zetten, want die wint net zo makkelijk en is veel goedkoper... is de FIA op hand van Hamilton en Mercedes, ook al is Ham bv wel gestraft voor de aanrijdingen met Albon en bv voor zijn proefstart op de verkeerde plek vorig jaar... maar toch komt Hamilton overal mee weg.
En dan meer penalties? Ze hebben toch een stuur, rem en gaspedaal? Volgens mij kun je met een combinatie van die 3 prima binnen de lijntjes kleuren, ook nu zijn er niet veel penalties dus nu kunnen ze het ook.
Ik denk dat jij en ik (en veel anderen) moeite hebben om met dat stuur, gas en rem van hen alsnog binnen de lijntjes te blijvenDarkFire1985 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:43:
En toch blijf ik erbij dat ze gewoon altijd binnen de lijntjes moeten blijven anders hadden ze die lijnen ook wel achterwege kunnen houden.
En dan meer penalties? Ze hebben toch een stuur, rem en gaspedaal? Volgens mij kun je met een combinatie van die 3 prima binnen de lijntjes kleuren, ook nu zijn er niet veel penalties dus nu kunnen ze het ook.
Neemt niet weg dat ik dit met liefde zou willen uitproberen
Ik zeg dat het mij geen bal uit maakt wie dit soort akties doet. Als je naar races kijkt waarbij Max iets stoms gedaan heeft werd precies hetzelfde gezegd. Maar voor de rest hebben die what-if scenario's bespreken totaal geen zin.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:32:
[...]
Jij was degene die begon over als de situatie andersom was geweest en nu vind je het geen nut hebben om dat verder te bespreken... whatever dude
Er is een verschil tussen bewust iemand buiten de baan dwingen om hem een regel te laten overtreden of racen en iemand echt proberen in te halen. Dat is wat mij stoort aan Hamilton (en vroeger ook aan Schumacher trouwensMaar wat Capslock al zegt en ik eerder al zei... Er was geen contact en Hamilton heeft op dat moment de baan niet verlaten. En idd, Verstappen heeft zelf vaak genoeg mensen buiten de baan gedwongen. Dus ik vind het een dooddoener om Hamilton dat nu aan te rekenen terwijl er nu niet eens contact was en andere gevallen van Verstappen vervolgens te verdedigen, zoals in Oostenrijk met Leclerc... waar er in feite veel meer sprake was van iemand van de baan dwingen.
Inderdaad, alleen Merc deed het continue, en van de Mercs was er maar eentje die er enig nut van heeft gehad. Daarnaast maakt het mij vooral uit dat de FIA er helemaal niets aan doet, totdat anderen het ook gaan doen. De FIA moet eens zijn eigen regels naleven en handhaven. En niet halverwege de race plotseling dingen veranderen omdat meerdere mensen er gebruik van maken. Dan krijg je het beeld dat ze bep. teams voortrekken.En waarom is het buiten de baan rijden van Ham storender? Bottas deed het overigens ook, gek genoeg hoor ik daar niemand over.
In de VS reed ook iedereen buiten de lijnen en werd ook alleen Max bestraft voor de inhaalactie op Kimi. Ben het er mee eens dat de FIA eenduidiger moet zijn.
Volgens mij heb je dan een heel aantal pagina's gemist waar gezegd wordt dat RB de betere of iig een gelijkwaardige auto heeft dit jaar. Merc heeft inderdaad een goede auto, en dat helpt heel erg mee, maar Hamilton is echt wel een hele goede rijder. Naar mijn idee samen met Max de beste 2 van het veld.Maar ja, als ik dit forum moet geloven wint Hamilton alleen maar omdat hij in een Mercedes zit, kan Mercedes beter Russell in de auto zetten, want die wint net zo makkelijk en is veel goedkoper... is de FIA op hand van Hamilton en Mercedes, ook al is Ham bv wel gestraft voor de aanrijdingen met Albon en bv voor zijn proefstart op de verkeerde plek vorig jaar... maar toch komt Hamilton overal mee weg.
En Merc/Ferrari en de FIA, tja de beslissingen vallen wel heel vaak hun kant op. Alleen bij dingen waar ze echt niet onderuit kunnen wordt er iets gedaan en dan nog alleen als het voor de uitslag geen bal meer uitmaakt. Dat kan toeval zijn, maar het gebeurt wel vaak en dat dit idee er is, is zeker de FIA heel hard aan te rekenen.
Maar hoe dan ook is het grootste probleem met de FIA dat ze simpelweg niet consequent zijn. Hamilton had hier na de 2e keer een waarschuwing moeten krijgen. Dan had je heel deze discussie niet gehad.
[removed]
Dat vind ik dus ook. En geef ze dan 1 of 2 waarschuwingen, maar daarna gewoon een straf. Hamilton kon hier na de waarschuwing ook prima binnen de lijnen blijven. Het is dus duidelijk dat hij bewust buiten de lijnen reed (sowieso hebben we het over Hamilton die precies weet wat de auto wel/niet kan)DarkFire1985 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:43:
En toch blijf ik erbij dat ze gewoon altijd binnen de lijntjes moeten blijven anders hadden ze die lijnen ook wel achterwege kunnen houden.
[removed]
Een paar races veel straffen en de heren leren het heel snel. Dit zijn tenslotte courreurs van het hoogste niveau, die kunnen vast wel goed omgaan met stuur, gas en rem als het echt nodig is.DarkFire1985 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:43:
Gewoon grote grindbakken 1 meter buiten de lijn en laat ze het verder maar uitzoeken. Als iemand denkt dat door de grindbak heen sneller is, prima.DarkFire1985 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:43:
Nou ja, the kerb is ook de stoep, dus dat klopt wel.Icephase schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:53:
Gewoon een stoeprandje neerleggen aan de buitenkant van de kerbstones... dan is het snel afgelopen met over de witte streep rijden.
Op de Tilkedromes zijn dat vaak gewoon gekleurde stukjes asfalt.
Vroegah was dat een stoeprand, daarachter gras. Daar wilde je dus ook niet overheen.
ping 127.212.23.124
Verder vind ik mezelf niet zo goed met photoshop, maar ik vind mezelf wel heel grappig.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Iets wat ervoor zorgt dat die onduidelijke afspraken en gedoe over tracklimits in de toekomst niet meer kan ontstaan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor de veiligheid is het ook beter om flink wat ruimte en asfalt om het circuit heen te hebben en niet overal muren en grindbakken te hebben. Het is ook helemaal niet leuk als ze uitvallen omdat ze in de grindbak staan. Als dat nodig is voor de veiligheid kan ik er mee leven, maar leuker wordt het er niet van.
Als we echt de regels willen afdwingen denk ik dat we het automatisch moeten doen. Bv bij iedere overtreding krijg je automatisch 1sec straftijd van de computer (te vervullen bij de volgende pitstop of aan het einde van de race). Dat is hoog genoeg dat het eigenlijk nooit de moeite waard is om het met opzet te doen en laag genoeg dat een foutje of een duw niet direct je race verwoest.
Alleen deed Hamilton dat helemaal niet, zie screenshot. Hij dwong Max misschien verder naar buiten, maar er was zat ruimte over. En nogmaals. Alle rijders doen dit, niet alleen Hamilton. Als je je hieraan stoort, zou je je dus ook aan Verstappen moeten storen, want die doet het zelf ook, zie oa Oostenrijk met Leclerc...redwing schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:08:
Er is een verschil tussen bewust iemand buiten de baan dwingen om hem een regel te laten overtreden of racen en iemand echt proberen in te halen. Dat is wat mij stoort aan Hamilton (en vroeger ook aan Schumacher trouwens), die gebruiken de regels regelmatig om te winnen ipv het racen te gebruiken om te laten zien wie sneller is. Maar wat ik ook al eerder zei, het mag vaak wel.
En ja, moet ook even denken aan wat Jo Ramirez zei in de F1 docuserie die onlangs op Ziggo uitgezonden is over Prost en Senna dat Prost het gat dichtgooide op Suzuka in 1989. Hij zei als Prost dat niet gedaan had en ik was teambaas geweest, dan had ik wel mijn twijfels over prost gekregen qua rijder. Kortom coureurs hebben die eigenschap nu eenmaal dat ze tot het uiterste gaan en soms er overheen. Verstappen zegt zelf ook....soms moet je gewoon een eikel zijn in deze sport. En ja, ik stoorde mij vroeger ook aan Schumacher. Maar zijn acties vind ik wel van andere categorie dan wat Hamilton doet. Hamilton heeft nooit aanrijdingen veroorzaakt ala Adelaide 1994 of Jerez 1997...
Mee eens dat het voornamelijk de FIA is die het laat liggen in dit geval. Die zijn weer eens lekker onduidelijk. Maar die besluiten ineens halverwege de race de regels te veranderen nadat RB erover klaagt. Alleen van voortrekken is in dit geval geen sprake. De FIA liet het gewoon gaan totdat RB erover begon te klagen. Dat Verstappen teruggefloten werd kwam omdat hij Hamilton ingehaald had en vervolgens met 4 wielen buiten de baan kwam. Net zoals in de VS bij Kimi toen. En die race waren er ook de hele race al voorbeelden van rijders die op verchillende plekken buiten de baan kwamen. Niet alleen de Mercedes rijders toen...Inderdaad, alleen Merc deed het continue, en van de Mercs was er maar eentje die er enig nut van heeft gehad. Daarnaast maakt het mij vooral uit dat de FIA er helemaal niets aan doet, totdat anderen het ook gaan doen. De FIA moet eens zijn eigen regels naleven en handhaven. En niet halverwege de race plotseling dingen veranderen omdat meerdere mensen er gebruik van maken. Dan krijg je het beeld dat ze bep. teams voortrekken.
Ik doelde voornamelijk op de discussie hier op het forum tot aan het begin van het seizoen. Deze race had RB idd de betere auto. Maar tot voor kort werd er hier vaak genoeg geroepen dat Hamilton alleen maar wint omdat hij de beste auto heeft...Volgens mij heb je dan een heel aantal pagina's gemist waar gezegd wordt dat RB de betere of iig een gelijkwaardige auto heeft dit jaar. Merc heeft inderdaad een goede auto, en dat helpt heel erg mee, maar Hamilton is echt wel een hele goede rijder. Naar mijn idee samen met Max de beste 2 van het veld.
Mee eensMaar hoe dan ook is het grootste probleem met de FIA dat ze simpelweg niet consequent zijn. Hamilton had hier na de 2e keer een waarschuwing moeten krijgen. Dan had je heel deze discussie niet gehad.
Automatisch hoeft niet eens. Je zag nu ook dat na de waarschuwing er niemand meer bewust over de lijnen ging. Het is nl. helemaal niet erg als er af en toe iemand net een beetje overheen rijdt/schuift. Het is wel een probleem als doelbewust de baan ronde na ronde wordt verlegd door de coureurs. Maar heel simpel gezegd, na die ene waarschuwing reed iedereen prima en washet probleem ook helemaal weg. De FIA moet dus gewoon de regels handhaven en dat hoeft niet eens gelijk met straffen.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:34:
Ik vind het ook een beetje frustrerend dat de lijnen de ene keer wel tellen en de andere keer niet, maar volgens mij is dat haast onvermijdelijk op circuits die niet specifiek voor de race worden gebouwd. Je zal rekening moeten houden met uiteenlopende voertuigen en omstandigheden.
Voor de veiligheid is het ook beter om flink wat ruimte en asfalt om het circuit heen te hebben en niet overal muren en grindbakken te hebben. Het is ook helemaal niet leuk als ze uitvallen omdat ze in de grindbak staan. Als dat nodig is voor de veiligheid kan ik er mee leven, maar leuker wordt het er niet van.
Als we echt de regels willen afdwingen denk ik dat we het automatisch moeten doen. Bv bij iedere overtreding krijg je automatisch 1sec straftijd van de computer (te vervullen bij de volgende pitstop of aan het einde van de race). Dat is hoog genoeg dat het eigenlijk nooit de moeite waard is om het met opzet te doen en laag genoeg dat een foutje of een duw niet direct je race verwoest.
[removed]
Helemaal mee eens. Als ze geen grindbakken of gras kunnen plaatsen, dan moeten ze gewoon eenduidig zijn over wat de track limits zijn. Track limits zouden altijd moeten gelden, zowel wanneer je in je eentje rijdt, als wanneer je aan het inhalen bent. In deze race werden track limits selectief toegepast. Pas na 30x overtreden van Hamilton en totdat Verstappen het ook ging doen en vervolgens bij het inhalen. Je mag óf wel over dat lijntje óf niet. Je kan niet alleen die regel toepassen wanneer er een inhaalactie is en er zogenaamd voordeel is. Alsof een Hamilton hier geen 30x voordeel uit haalt. Deze coureurs rijden op enkele centimeters nauwkeurig, iedereen weet dat je hiermee sneller bent. Je meet dus met twee maten en dat hoort nergens thuis.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:34:
Ik vind het ook een beetje frustrerend dat de lijnen de ene keer wel tellen en de andere keer niet, maar volgens mij is dat haast onvermijdelijk op circuits die niet specifiek voor de race worden gebouwd. Je zal rekening moeten houden met uiteenlopende voertuigen en omstandigheden.
Duidelijkheid schep je middels automatisch toegepaste regels (zie hawkeye in tennis, doellijntechnologie in het voetbal). Neem gewoon altijd de witte lijnen als track limit. Als je er met 4 wielen buitenkomt, waarschuwing + eventuele straf. Dan heb je deze discussie nooit.
Het is overigens ook slecht voor de sport. Iedereen zeikt nu over de regels, in plaats van de geweldige battles die we gezien hebben
Hamilton geeft zelf aan dat hij bewust zo reed om Max buiten de baan te krijgen. Dat is wat anders dan vol gas nog net iemand in willen halen en het maar net wel/niet halen. Zeker omdat Max er hier volgens de regels al wel voorbij was, maar niet goed in kon sturen zonder Hamilton te raken. Ik vind de situatie hier dus wel wat anders, zeker gezien Hamilton het zelf ook aangeeft.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Alleen deed Hamilton dat helemaal niet, zie screenshot. Hij dwong Max misschien verder naar buiten, maar er was zat ruimte over. En nogmaals. Alle rijders doen dit, niet alleen Hamilton. Als je je hieraan stoort, zou je je dus ook aan Verstappen moeten storen, want die doet het zelf ook, zie oa Oostenrijk met Leclerc...
Mee eens hoor, dit is ook meer een gevoel dan dat er echt iets fout ging. Dat Hamilton het achteraf zo zegt geeft al aan dat hij weet dat er volgens de regels niets aan de hand is.En ja, moet ook even denken aan wat Jo Ramirez zei in de F1 docuserie die onlangs op Ziggo uitgezonden is over Prost en Senna dat Prost het gat dichtgooide op Suzuka in 1989. Hij zei als Prost dat niet gedaan had en ik was teambaas geweest, dan had ik wel mijn twijfels over prost gekregen qua rijder. Kortom coureurs hebben die eigenschap nu eenmaal dat ze tot het uiterste gaan en soms er overheen. Verstappen zegt zelf ook....soms moet je gewoon een eikel zijn in deze sport. En ja, ik stoorde mij vroeger ook aan Schumacher. Maar zijn acties vind ik wel van andere categorie dan wat Hamilton doet. Hamilton heeft nooit aanrijdingen veroorzaakt ala Adelaide 1994 of Jerez 1997...
Ik vind dat dus wel voortrekken. En volgens mij heeft RB niet eens geklaagd, maar simpelweg tegen Max gezegd dat hij de bocht wat ruimter mocht gebruiken. Hoe dan ook geeft die waarschuwing aan dat het niet mocht. Dus dan moet je gelijk optreden, of op dat moment tegen RB zeggen dat het toegestaan is om zo te rijden. Iemand eerst 29 keer gebruik laten maken om dan te zeggen dat het niet mag is wat mij betreft gewoon voortrekken.[...]
Mee eens dat het voornamelijk de FIA is die het laat liggen in dit geval. Die zijn weer eens lekker onduidelijk. Maar die besluiten ineens halverwege de race de regels te veranderen nadat RB erover klaagt. Alleen van voortrekken is in dit geval geen sprake. De FIA liet het gewoon gaan totdat RB erover begon te klagen. Dat Verstappen teruggefloten werd kwam omdat hij Hamilton ingehaald had en vervolgens met 4 wielen buiten de baan kwam. Net zoals in de VS bij Kimi toen. En die race waren er ook de hele race al voorbeelden van rijders die op verchillende plekken buiten de baan kwamen. Niet alleen de Mercedes rijders toen...
En dat is toch ook zo? Andersom zal alsnog niet iedereen in die auto kunnen winnen. Maar de afgelopen seizoenen had Hamilton echt niet gewonnen als hij in de RB had gezeten en Max in de Merc. Het is dus een combinatie van een goede auto met een goede rijder.[...]
Ik doelde voornamelijk op de discussie hier op het forum tot aan het begin van het seizoen. Deze race had RB idd de betere auto. Maar tot voor kort werd er hier vaak genoeg geroepen dat Hamilton alleen maar wint omdat hij de beste auto heeft...
[removed]
Dit mag wel in het groot, want dit vind ik eigenlijk het belangrijkste van dit hele gedoe. Heb je eindelijk weer eens een echt spannende race, gaan we klagen over de handhaving van de regels. Daarnaast doet het in mijn ogen ook af aan de overwinning van Hamilton terwijl die toch weer prima gereden heeft.Tk55 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:55:
[...]
Het is overigens ook slecht voor de sport. Iedereen zeikt nu over de regels, in plaats van de geweldige battles die we gezien hebben
[removed]
Eens, Hamilton heeft het zeker erg goed gedaan. Het zijn gewoon die kleine momenten die blijven hangen, omdat ze steken. Dit gebeurt vooral in sporten waarbij er enkele momenten zijn die cruciaal zijn voor de einduitslag. Bij F1 omdat er vaak weinig inhaalmomenten zijn waarbij het gaat om de winst, bij voetbal zijn er weinig goals. Die enkele momenten zijn veelbesproken, zeker als het voor velen niet eerlijk is gegaan.redwing schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Dit mag wel in het groot, want dit vind ik eigenlijk het belangrijkste van dit hele gedoe. Heb je eindelijk weer eens een echt spannende race, gaan we klagen over de handhaving van de regels. Daarnaast doet het in mijn ogen ook af aan de overwinning van Hamilton terwijl die toch weer prima gereden heeft.
Plan A en B hetzelfde?DoeEensGek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:
Iemand nog geïnteresseerd in de taktiek van Ricciardo?
[Afbeelding] https://i.imgur.com/eAac1kF.jpg
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat staat daar nou? Omtzigt positie elders?DoeEensGek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vorig jaar stond er Abiteboul positie elders.PatrickC schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:54:
[...]
Wat staat daar nou? Omtzigt positie elders?
Nog even na genieten van de hoogtepunten:
*spam*
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2021 11:45 ]
Haha interessant. Ik vraag me af of de andere teams dat ook nog hebben gezien voor de race...DoeEensGek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ollongren is voortaan teammanager?DoeEensGek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:
Ze hadden er twee rondjes voor nodigwarp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:45:
[...]
Ja, wist je dat nog niet? Ze moest toch wat na het formatiedebacle
Volgens mij mag dit topic dicht
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bath time for our 2022 #Fit4F1 18-inch tyres after working hard with @scuderiaferrari and @Carlossainz55 in the morning! 7 sets and 54 laps for him! pic.twitter.com/Ew4ebM9aPb
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 30 maart 2021
Ze zijn trouwens zwart
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 30-03-2021 12:36 ]
Was toch al bekend dat ze dat zouden doen na de eerste race?Martinspire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:35:
Blijkbaar is Ferrari aan het testen met de 2022 velgen:
[Twitter]
Ze zijn trouwens zwart
Weet even niet welke andere 2 teams dat ook gingen doen, volgens mij waren het er 3 totaal die ermee gingen testen.
Lol ik snapte al niet waarom je die Nascar tweet postteMartinspire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:35:
Blijkbaar is Ferrari aan het testen met de 2022 velgen:
[Twitter]
Ze zijn trouwens zwart

Ja zou me niets verbazen inderdaad. Vooral ook omdat, als ik het goed lees:Blokker_1999 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:35:
Kan goed zijn dat die eerste pagina zelfs misinformatie bevat, net voor dit soort gevalletjes.
- Plan A: 15, 35
- Plan B: 15, 35
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 30-03-2021 13:20 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Kan ook weer bedoeld zijn om over de radio te trucen. RIC let's go plan B. Teams kunnen dan juist bedenken dat ze werkelijk iets gaan doen.GermanPivo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Ja zou me niets verbazen inderdaad. Vooral ook omdat, als ik het goed lees:
- Plan A: 15, 35
- Plan B: 15, 35
Ocon Overtaking Tsunoda Off Track At Turn 4 Without Penalty
[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 30-03-2021 14:25 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.