Mensen die rustig zijn roken een sigaar. Als je sigaar zo groot als een sigaret is, dan is dat gewoon hetzelfdeAvK schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:50:
[...]
Sigaartje......
Mensen die zenuwachtig zijn roken een sigaretje.
Mensen die rustig zijn roken een sigaartje.....
Mocht de vloer van Max zijn auto nou vervangen worden of?Zo ja dan reed hij dus met zowel een beschadigde vloer en dus een diff wat niet 100% was.Nou dan is het toch wel knap dat ie er zo snel nog mee was.Op een niet Red Bull circuit.
Terechte beslssing dat Max zijn plek moest tereug geven.
Maar de Stewards hebben wel de nodige steken laten vallen met de track limits.Die moeten toch gewoon vast staan,ga je er overheen,krijg je een waarschuwing,doe je dat nog een keer dan krijg je een straf,.Dat zie je bv met de Motogp ook,dat ze dat op die manier.Nu is het veel te vaag wat wel en niet mag.Vind ik dan.
Terechte beslssing dat Max zijn plek moest tereug geven.
Maar de Stewards hebben wel de nodige steken laten vallen met de track limits.Die moeten toch gewoon vast staan,ga je er overheen,krijg je een waarschuwing,doe je dat nog een keer dan krijg je een straf,.Dat zie je bv met de Motogp ook,dat ze dat op die manier.Nu is het veel te vaag wat wel en niet mag.Vind ik dan.
Track limits.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 28 maart 2021
The problem, as I've always seen it, is that the second you make allowances, you create the opportunity for confusion and inconsistency.
All four wheels over the line is either permitted or its not.
It needs to be black and white.
You can't be half pregnant.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
OMG... Half pregnant... Wat een grandiose opmerking x'D. Ik lig in een deuk.
Iemand al gevonden waarom Perez is ronde 2 nieuwe mediums kreeg? Tijdens de safetycar maakte hij een pitstop en wisselde van medium naar medium. 
"We just wanted to get some fresh rubber" aldus de boordradio.
[ Voor 18% gewijzigd door itsme op 28-03-2021 22:41 ]
Nothing to see here
Deze al voorbij gekomen? Verstappen denk dat hij die 5s penalty wel had kunnen hebben..
https://streamable.com/ubk77n
https://streamable.com/ubk77n
Hallo met Tim
Volkomen offtopic.... maar hoop dat het mag.Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:17:
[...]
Mensen die rustig zijn roken een sigaar. Als je sigaar zo groot als een sigaret is, dan is dat gewoon hetzelfde
SPREUK VOOR AAN DE WAND.
Sigaretten rokers zoeken rust.
Pijp rokers geven rust.
Sigaren rokers hebben rust.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
When Lewis runs wide at Turn 4 #BahrainGP #WTF1 pic.twitter.com/EV1eYAZNf9
— WTF1 (@wtf1official) 28 maart 2021
En nu ik Drive To Survive Seizoen 3 heb gezien, zie ik het gem nog doen ook haha
Ik ookJasphur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:31:
[Embed][Afbeelding]
En nu ik Drive To Survive Seizoen 3 heb gezien, zie ik het gem nog doen ook haha

Nog niet helemaal overtuigd van dat Red Bull dit jaar de kaarten juist geschud heeft.
Natuurlijk, het kostte MB meer moeite dan anders, maar dat kwam vooral door hun f*ckup van de pitstop van Bottas. Was die goed gegaan had MB de volledige strategie in handen. Daar kun je weer tegen in brengen dat Perez waarschijnlijk mee had kunnen doen mocht z'n auto niet moeilijk doen in de formation lap, maar naar iemand toe rijden is 1, inhalen is 2. Ik schaar het middenveld hier niet onder, want die rijden nog steeds 0,75 seconde per ronde langzamer.
En vergeet Albon zijn debuut destijds niet. Van Perez gebruik kunnen maken zal nog wel 4 a 6 races duren. Hopen dat tot die tijd Max een paar overwinningen kan pakken op pure rijderskwaliteit, anders ben ik bang dat Hamilton al vroeg zicht heeft op #8.
Los van bovenstaande een vermakelijke race, vooral mooie actie van Tsunado op Alonso. Hij ging er van uit dat de ervaring van Alonso voor een goed einde zou zorgen. Mooie gast
Natuurlijk, het kostte MB meer moeite dan anders, maar dat kwam vooral door hun f*ckup van de pitstop van Bottas. Was die goed gegaan had MB de volledige strategie in handen. Daar kun je weer tegen in brengen dat Perez waarschijnlijk mee had kunnen doen mocht z'n auto niet moeilijk doen in de formation lap, maar naar iemand toe rijden is 1, inhalen is 2. Ik schaar het middenveld hier niet onder, want die rijden nog steeds 0,75 seconde per ronde langzamer.
En vergeet Albon zijn debuut destijds niet. Van Perez gebruik kunnen maken zal nog wel 4 a 6 races duren. Hopen dat tot die tijd Max een paar overwinningen kan pakken op pure rijderskwaliteit, anders ben ik bang dat Hamilton al vroeg zicht heeft op #8.
Los van bovenstaande een vermakelijke race, vooral mooie actie van Tsunado op Alonso. Hij ging er van uit dat de ervaring van Alonso voor een goed einde zou zorgen. Mooie gast
Maar dan ga je niet even snel naar buiten om te roken, dan rook je tijdens de race!AvK schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:30:
[...]
Volkomen offtopic.... maar hoop dat het mag.
SPREUK VOOR AAN DE WAND.
Sigaretten rokers zoeken rust.
Pijp rokers geven rust.
Sigaren rokers hebben rust.
:strip_exif()/f/image/lZuaoOVtFFzbVmcSV0BjaTbw.jpg?f=fotoalbum_large)
Met uiteraard een portje erbij
Een sigaar duurt minimaal een uur. Dus dat doe je niet even snel buiten
wordt nog een spannend seizoen zo, actie vooraan, in het midden en achteraan. mooie winnaar, mooie strijd.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
After watching Yuki Tsunoda's GP great debut, I remembered my first GP at Suzuka many years ago.
— Taki Inoue (@takiinoue) 28 maart 2021
I hit into the concrete wall heavily and miserably on lap 3.
Tyre management?
Who knows!!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik vermoed de temperatuur. Hij stond stil naast de baan en daarna lang in de pitstraat. Toen kwam de safety car, waarbij temperatuur altijd een issue is.itsme schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:29:
Iemand al gevonden waarom Perez is ronde 2 nieuwe mediums kreeg? Tijdens de safetycar maakte hij een pitstop en wisselde van medium naar medium.
Mogelijk had hij ze dan niet meer goed op temp gekregen en dat nieuwe setje kwam uit de bandenwarmers.
https://www.nu.nl/formule...-het-is-grijs-gebied.htmlJasphur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:31:
[Embed][Afbeelding]
Hopen dat het tot iets leid.
Het is van het zotte hoe het gegaan is.
In dat kader hoop ik dat Hamilton een zware pijp te roken krijgtErazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:35:
[...]
Maar dan ga je niet even snel naar buiten om te roken, dan rook je tijdens de race!
[Afbeelding]
Met uiteraard een portje erbij
Een sigaar duurt minimaal een uur. Dus dat doe je niet even snel buiten
Mijn boefje is liev!
Hij reed laatste, en voordat de SC naar binnen ging was hij alweer aangesloten. Oftewel, de pitstop koste niks. Maar hij had en versere, opgewarmde, banden, en daarnaast kon die gassen om weer aan te sluiten achter de SC. Want achter de SC rijden ks behelpen om temleraturen te managen / in juiste window te krijgen. Perez had nu een halve formation lap wat beter is.itsme schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:29:
Maar ff los van bocht 4 wat wel of niet mag.Sir_Lion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:56:
[...]
Hopen dat het tot iets leid.
Het is van het zotte hoe het gegaan is.
Dan zou het toch nog steeds, leaving the track and gaining a advantage zijn bij een overname?
Zekers. Maar dan zou Hamilton niet zo'n 30x 0.1-0.2s gewonnen hebben eerder in de race. Dat had ook verschil gemaakt.Mektheb schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:59:
[...]
Maar ff los van bocht 4 wat wel of niet mag.
Dan zou het toch nog steeds, leaving the track and gaining a advantage zijn bij een overname?
De volgende race duurt wel erg lang. Hoop niet dat Mercedes in die tijd te erg verbeterd
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ja, maar zolang je geen waarschuwing krijgt is er niets aan de hand. Bij Max was het wel een duidelijk voordeel, omdat hij ingehaald heeft. De regel was ook dat er geen track limit was, maar dat je een waarschuwing kon krijgen als je er te veel misbruik van maakte. En die waarschuwing bleef dus uit.Sir_Lion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Zekers. Maar dan zou Hamilton niet zo'n 30x 0.1-0.2s gewonnen hebben eerder in de race. Dat had ook verschil gemaakt.
Ja ok helder, dat is wel waar.Sir_Lion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Zekers. Maar dan zou Hamilton niet zo'n 30x 0.1-0.2s gewonnen hebben eerder in de race. Dat had ook verschil gemaakt.
Nu heeft Mercedes dus nog 3 weken om 7 10e goed te gaan maken, want eigenlijk zijn ze gewoon langzamer.
Maar door zijn kunstjes in bocht 4 en een niet hele lekkere dif heeft hij nu gewonnen.
Heeft iemand die website van Mazepin? Mbt zijn spins.
Mijn boefje is liev!
https://whendidmazepinspin.com/JB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:06:
Heeft iemand die website van Mazepin? Mbt zijn spins.
https://racingnews365.com...ot-change-during-the-race
"There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there but it wasn't a constant thing."
29 keer is niet constant?
"There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there but it wasn't a constant thing."
Even de onboard van Perez opgezocht. Held, ook gewoon als die in de pitstraat staat te wachten even vragen van "motor laten draaien?". Ik zou toch niet op het idee komen om hem handmatig af te zetten en dan einde (tweede) formation lap weer hopen te kunnen starten 
Overigens ook frappant dat hij in de post show van F1 bij Will zegt dat hij ineens Jonathan hoorde. Op de onboard zit meer audio. Hugh Bird (nu zijn race engineer, t/m vorig seizoen performance engineer van Verstappen) doet meermaals een "radio check". En op een gegeven moment springt echt spontaan het display weer aan waarbij eigenlijk een "radio check" van Hugh en Jonathan ("if you can hear me...") overlappen, waarna ze nog een aantal keren door elkaar babbelen. Inclusief wat verwarring over "box" vs "through the pitlane" en Perez nog even echt moet vragen van "box of gewoon wachten einde pitlane?"
Overigens ook frappant dat hij in de post show van F1 bij Will zegt dat hij ineens Jonathan hoorde. Op de onboard zit meer audio. Hugh Bird (nu zijn race engineer, t/m vorig seizoen performance engineer van Verstappen) doet meermaals een "radio check". En op een gegeven moment springt echt spontaan het display weer aan waarbij eigenlijk een "radio check" van Hugh en Jonathan ("if you can hear me...") overlappen, waarna ze nog een aantal keren door elkaar babbelen. Inclusief wat verwarring over "box" vs "through the pitlane" en Perez nog even echt moet vragen van "box of gewoon wachten einde pitlane?"
Ik kwam hiervan net een clip tegen op Reddit.RobertMe schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:08:
Even de onboard van Perez opgezocht. Held, ook gewoon als die in de pitstraat staat te wachten even vragen van "motor laten draaien?". Ik zou toch niet op het idee komen om hem handmatig af te zetten en dan einde (tweede) formation lap weer hopen te kunnen starten
https://streamable.com/m878ij
Net zoals bij Mercedes een Toto of James kan praten met de coureurs, zullen bij RB ook meerderen een knopje hebben om met ze te praten.
-
Ik vond het echt een fantastische race, heb bijna de volle race op het puntje van mn stoel gezeten om alle actie die er gebeurde. Jammer dat Max hem niet heeft gewonnen maar als dit de nieuwe standaard wordt hoe races gaan zijn dit seizoen maakt het mij niet uit wie er wint of kampioen wordt. Zolang het maar mooi, eerlijk en hard racen is!
Masi en Verstappen is nooit een goede combinatie geweest. Die mag Verstappen gewoon niet.Exocet schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:08:
Ik vind dit gewoon schofterig om tijdens de race de regels aan te passen als een andere coureur 29 (!) keer al de TL heeft genegeerd. En dan druk ik me nog zacht uit.
Verstappen had gewoon door moeten blijven rijden en na de race die video van Hamilton laten zien. Dan sta je als leiding gewoon met je bek vol tanden.
"There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there but it wasn't a constant thing" Dit is toch gewoon hilarisch. 29 keer occasional noemen.
Tijdens de race constant die TL negeren levert je net zo goed een lasting advantage op.
[ Voor 26% gewijzigd door Justevo op 28-03-2021 23:23 ]
Hamilton heeft er dus ook voordeel van gehad door die 30 rondjes x 0.1-0.2s.Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:05:
[...]
Ja, maar zolang je geen waarschuwing krijgt is er niets aan de hand. Bij Max was het wel een duidelijk voordeel, omdat hij ingehaald heeft. De regel was ook dat er geen track limit was, maar dat je een waarschuwing kon krijgen als je er te veel misbruik van maakte. En die waarschuwing bleef dus uit.
Daarnaast zou HAM nog steeds elke mogelijke effort moeten doen om binnen de bocht te blijven (Article 27.3). Als je van de 36 rondjes (laten we 32 zeggen want SC enzo) bijna 30x er buiten gaat en dikwijls ook erg wijd... Dan doe je dat duidelijk niet.
Jongens lekker laten gaan. Dikke punten en door. De basis staat, doorpakken nu!
Mijn boefje is liev!
Exocet schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:08:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kV3fUTmx7aPLSwoOHpbnGOsx.png?f=user_large)
Je snapt het niet. Het gaat er niet om of hij wel of niet voordeel had of wel of niet fout was. Het gaat erom dat hij geen waarschuwing van de wedstrijdleiding heeft gekregen.Sir_Lion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Hamilton heeft er dus ook voordeel van gehad door die 30 rondjes x 0.1-0.2s.
Daarnaast zou HAM nog steeds elke mogelijke effort moeten doen om binnen de bocht te blijven (Article 27.3). Als je van de 36 rondjes (laten we 32 zeggen want SC enzo) bijna 30x er buiten gaat en dikwijls ook erg wijd... Dan doe je dat duidelijk niet.
Je kan bij voetbal ook continue overtredingen maken. Maar als er niet gevloten wordt, dan wordt er door gevoetbald. Dit is exact hetzelfde. Je maakt pas een overtreding als deze bevestigd wordt.
Regels zijn gewoon niet duidelijk. Dan krijg je dit soort onzin:
"Het was voor iedereen duidelijk dat we de track limits niet zouden monitoren tijdens de race. Maar toen zagen we dat sommige teams er misbruik van maakten, door het elke ronde te doen. Dat was niet de bedoeling. We hebben doorgegeven dat wie het zou blijven misbruiken, gewaarschuwd zou worden”, doelde hij op onder meer Hamilton, die de bocht veelvuldig wijd uitkwam en zo tijd won. - Masi
"Het was voor iedereen duidelijk dat we de track limits niet zouden monitoren tijdens de race. Maar toen zagen we dat sommige teams er misbruik van maakten, door het elke ronde te doen. Dat was niet de bedoeling. We hebben doorgegeven dat wie het zou blijven misbruiken, gewaarschuwd zou worden”, doelde hij op onder meer Hamilton, die de bocht veelvuldig wijd uitkwam en zo tijd won. - Masi
Haters everywhere but I don’t really care
Dat is toch ook wat ik impliceer? HAM hoorde dus wel een penalty te krijgen. Dan niet voor TL, dan wel voor overtreden van A27.3.Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:24:
[...]
Je snapt het niet. Het gaat er niet om of hij wel of niet voordeel had of wel of niet fout was. Het gaat erom dat hij geen waarschuwing van de wedstrijdleiding heeft gekregen.
Je kan bij voetbal ook continue overtredingen maken. Maar als er niet gevloten wordt, dan wordt er door gevoetbald. Dit is exact hetzelfde. Je maakt pas een overtreding als deze bevestigd wordt.
Precies, er is geen limiet tenzij te vaak overschreden.
Alleen dat is al belachelijk. Gewoon witte lijn erover is 1 waarschuwing, 2e waarschuwing is 5 sec om te beginnen. Monaco geeft ook niet mee.
Als je dan Mercedes ziet met 29x overschrijding van minimaal 0,1-0,2 sec en ook nog eens minder bandenslijtage dan wringt het wel.
Tegelijk met die overschrijding, het differentieel, de slechte startpositie van Perez en het feit dat het geen RBR circuit is, geeft wel hoop.
Alleen dat is al belachelijk. Gewoon witte lijn erover is 1 waarschuwing, 2e waarschuwing is 5 sec om te beginnen. Monaco geeft ook niet mee.
Als je dan Mercedes ziet met 29x overschrijding van minimaal 0,1-0,2 sec en ook nog eens minder bandenslijtage dan wringt het wel.
Tegelijk met die overschrijding, het differentieel, de slechte startpositie van Perez en het feit dat het geen RBR circuit is, geeft wel hoop.
Of ze moeten gewoon de witte lijn die de track limit voorstelt wat opschuiven. Dan is de hele discussie ook klaar.
Ik blijf er bij dat als er twee witte lijnen zijn dat je daar gewoon binnen moet kleuren. Altijd. Er is geen enkele reden om anders toe te staan.
Laat ze het anders ook maar in Monaco zo doen, dan liggen ze er snel uit. Daar kunnen ze het wel, dus waarom hier niet?
Ik blijf er bij dat als er twee witte lijnen zijn dat je daar gewoon binnen moet kleuren. Altijd. Er is geen enkele reden om anders toe te staan.
Laat ze het anders ook maar in Monaco zo doen, dan liggen ze er snel uit. Daar kunnen ze het wel, dus waarom hier niet?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Omdat ze Formule 1 rijden misschien? Als er een lijn sneller is waar ze mee wegkomen zullen ze die rijden. Ze hebben duidelijk bij Mercedes besproken: we rijden die lijn totdat we een waarschuwing krijgen, en dat is ook slim van ze. De enige die hier schuld aan heeft is de FIA die van die een grijs gebied maakt door daar geen tracklimit te hanteren.Gé Brander schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:38:
Of ze moeten gewoon de witte lijn die de track limit voorstelt wat opschuiven. Dan is de hele discussie ook klaar.
Het is niet eens een grijs gebied. Het staat gewoon in de regulations dat een coureur altijd zijn best moet doen om binnen de 2 witte lijnen te blijven.Bartske schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:41:
[...]
Omdat ze Formule 1 rijden misschien? Als er een lijn sneller is waar ze mee wegkomen zullen ze die rijden. Ze hebben duidelijk bij Mercedes besproken: we rijden die lijn totdat we een waarschuwing krijgen, en dat is ook slim van ze. De enige die hier schuld aan heeft is de FIA die van die een grijs gebied maakt door daar geen tracklimit te hanteren.
Waar het mis gaat is naleving en handhaving door de FIA zelf. Zij lijken het geen probleem te vinden dat deze regel wordt overtreden en gaan er dan ook niet straffen op uitdelen.
Wat mij betreft staat het wel een beetje haaks op het zero-tolerance beleid wat ze willen hanteren, althans volgen Mol.
Maar misschien dat Domenicali hier iets van gaat vinden en gaat ingrijpen.
We zullen het zien de volgende race.
-
Excuse my language, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het zijn allemaal volwassenen die precies weten wat wel en niet mag. Die waarschuwing is er alleen uit coulance.Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:24:
Het gaat er niet om of hij wel of niet voordeel had of wel of niet fout was. Het gaat erom dat hij geen waarschuwing van de wedstrijdleiding heeft gekregen.
Als ik autorijd met een surveillance auto van de politie achter me en ik sla één keer af zonder het knipperlicht te gebruiken laten ze me gaan, doe ik het twee keer houden ze me wellicht staande en krijg ik een waarschuwing. Zien ze me echter 35 keer afslaan waarbij ik 29 keer het knipperlicht niet gebruik zal ik toch echt een boete krijgen.
Je omschrijft het nu alsof datgene wat Hamilton heeft gedaan volgens de regels was, en dat was het dus blijkbaar niet, en uiteindelijk heeft hij er ook een waarschuwing voor gekregen. En juist/ook die waarschuwing geeft aan dat het niet mag. Je zult immers geen waarschuwing krijgen als je iets volgens de regels doet.
En met de algememere discussie. In de regels staat dus blijkbaar dat je er "alles aan moet doen" om binnen de lijnen te blijven. Wat Hamilton deed is dat duidelijk niet. Wat er vervolgens in de events notes staat doet er niet toe. In de events notes staat immers niet dat je in T4 niet binnen de lijnen hoeft te blijven. In de events notes staat dat er in T4 tijdens de FPs en Q een zero tolerance beleid zou zijn. En dus geen "doe er alles aan om binnen de lijnen te blijven", maar direct "blijf binnen de lijnen en anders telt de tijd niet". De event notes zijn dus geen "overrule" van de geldende regels, maar een strictere variant ervan.
Hamilton moet dus ook niet zeggen "maar het mag", maar hij moet zeggen "ik maakte een foutje, en kwam daardoor per ongeluk iets buiten de baan en dat mag". Alleen maakt Hamilton wel heel erg toevallig 29x een foutje op dat punt. En dan lijkt het ineens geen foutje meer. En niet als naaiere of om Verstappen te laten winnen. Maar wat mij betreft mag de FIA Hamilton hier alsnog voor bestraffen, aangezien uit letterlijk alles blijkt dat hij niet alles eraan heeft gedaan om binnen de lijnen te blijven. Zou ook een mooie boel zijn "maar ik doe het al de hele tijd". Sta je voor de rechter "waarom heeft u die winkel overvallen?" => "Maar dit is al mijn 29e keer, dus dan mag het".
Post race interview
[YouTube: F1 2021 Bahrain GP - Post-Race Press Conference (HAM, VER, BOT)]
[YouTube: F1 2021 Bahrain GP - Post-Race Press Conference (HAM, VER, BOT)]
Welke kant op? Ik neem aan naar binnen toe? Want als ze hem naar buiten toe dan kan ik je nu al vertellen wat gaat gebeuren. Dan heb je namelijk over een paar jaar een bolletje en ver er omheen een grote cirkel. Of ze maken er een oval van. Als de circuits worden aangepast om meer ruimte te geven dan weet je gewoon van tevoren met 100% zekerheid wat er gaat gebeuren. Ook die nieuwe lijn gaan ze zich niks van aan trekken.Gé Brander schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:38:
Kijk ook nu maar. "Geen track limits" is het dan en hop meteen buiten de baan blijven rijden. De coureurs zullen gewoon altijd de grens op blijven zoeken, letterlijk en figuurlijk. En als die grens wordt opgeschoven, gaan ze zich weer in het grijze gebied van de nieuwe grens begeven en kun je weer opnieuw beginnen.
Mercedes mag dit dus 29 keer doen, Red Bull zegt tegen Max ga maar gewoon wijdt in bocht 4 kennelijk mag dat, binnen no-time meldt de race leiding dat het niet meer mag.matthijst schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:26:
Regels zijn gewoon niet duidelijk. Dan krijg je dit soort onzin:
Dat is dus halverwege de race de regels veranderen ten gunste van Mercedes, ik kan het echt niet anders zien.
Hier gelukkig wel een 1-2 van RBR

en de snelste ronde

en de snelste ronde

[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 29-03-2021 07:08 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het was van Red Bull gewoon een verkapte manier om daarop te protesteren. Het zelfde als hoe twee jaar geleden duidelijkheid werd gevraagd over hoe de bekabeling van de fuelflow sensor moest lopen. De race erna was Ferrari nergens. En ja dat is een technisch dingetje maar de essentie is het zelfde.Exocet schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:04:
[...]
Mercedes mag dit dus 29 keer doen, Red Bull zegt tegen Max ga maar gewoon wijdt in bocht 4 kennelijk mag dat, binnen no-time meldt de race leiding dat het niet meer mag.
Dat is dus halverwege de race de regels veranderen ten gunste van Mercedes, ik kan het echt niet anders zien.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Amen.Scooper schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:43:
Naar mijn idee heeft Max het verprutst door te snel in te willen halen. Hij had nog 3 of 4 ronden met DRS in zijn voordeel. Dit had hij nooit weg mogen geven door op een risicovolle plek op het circuit de inhaalactie in te zetten. Toch weer te ongeduldig. Wat mij betreft mag Max dit verlies zichzelf heel hard aanrekenen. Dit zijn wel de punten waarop je een WDC mis gaat grijpen.

En wat heb ik de wellus/nietus discussies van jullie gemist bij mijn ochtendkoffie.
Je kan merken dat F1 echt weer begonnen is
Maar...als dit een voorbode is voor de rest....

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 29-03-2021 07:59 ]
Probleem alleen is blijkbaar dat als ie vlak achter elkaar rijd dat banden vreet. Dat is wat Max in elk geval zei. Vandaar ook dat ie daarna niet meer echt voordeel had,nadat ie Ham voorbij liet.streamnl schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:58:
[...]
Amen.
En wat heb ik de wellus/nietus discussies van jullie gemist bij mijn ochtendkoffie.
Maar...als dit een voorbode is voor de rest....![]()
Maar het is toch waardeloos dat dat nodig is? Dat is gewoon duidelijk proberen Red Bull tegen te werken. Gezien de kleine verschillen bepaalt dit zomaar de uitslag van de race. Want Hamilton had dan of tijd verloren of zijn banden harder versleten. In beide gevallen had dat Max aan het eind van de race een paar rondes extra gegeven.Bastie-88 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:28:
[...]
Het was van Red Bull gewoon een verkapte manier om daarop te protesteren. Het zelfde als hoe twee jaar geleden duidelijkheid werd gevraagd over hoe de bekabeling van de fuelflow sensor moest lopen. De race erna was Ferrari nergens. En ja dat is een technisch dingetje maar de essentie is het zelfde.
Hier ben ik het ook mee eens. Hij was te gretig waardoor hij op het meest risicovolle moment inhaalde. Zeker met Hamilton die de regels ge(/mis)bruikt moet je dat niet doen.streamnl schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:58:
[...]
Amen.
Maar...als dit een voorbode is voor de rest....![]()
En zeker een leuke race, hopelijk blijft de rest ook zo'n gevecht om de 1e plaats (en nu nog hopen dat datzelfde gaat gebeuren met de plaatsen erachter)
[removed]
Zo goedemorgen iedereen
, maar nu met een lagere bloeddruk 
Iedereen een beetje bijgekomen van die heerlijk race?
Heerlijk die spanning in de top!
Hopelijk blijft die spanning het hele jaar tijdens de race
[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2021 08:10 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@redwing Inderdaad, Max was iets te gretig. Hij weet zelf (achteraf) dat hij het anders had kunnen spelen om daarmee wel netjes en zekerder te kunnen winnen.
Focus moet liggen op de toekomst, waarmee er nog genoeg races gewonnen kunnen worden. Dat weet RBR op dit moment ook.
Links- of rechtsom, als je FP1, FP2, FP3 en Q op P1 eindigt, dan klopt het niet dat je met foutloze rondjes de race niet wint. En volgens mij komt het vooral door de te late eerste pitstop, waarbij Hamilton langzaam maar zeker een paar seconden voor Max kwam. Dat kon Max op het nippertje goedmaken toen hij Lewis inhaalde. Dat het zo op het nippertje was, is de echte oorzaak van de uitslag. Dan leg je het lot in de handen van het lot.
Focus moet liggen op de toekomst, waarmee er nog genoeg races gewonnen kunnen worden. Dat weet RBR op dit moment ook.
Links- of rechtsom, als je FP1, FP2, FP3 en Q op P1 eindigt, dan klopt het niet dat je met foutloze rondjes de race niet wint. En volgens mij komt het vooral door de te late eerste pitstop, waarbij Hamilton langzaam maar zeker een paar seconden voor Max kwam. Dat kon Max op het nippertje goedmaken toen hij Lewis inhaalde. Dat het zo op het nippertje was, is de echte oorzaak van de uitslag. Dan leg je het lot in de handen van het lot.
Bloeddruk was alweer gestegen toen ik zag dat we drie weken moeten wachten tot de volgende raceG_Dragon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:10:
Zo goedemorgen iedereen, maar nu met een lagere bloeddruk
Misschien een muur zoals de Wall of Champions ipv tracklimits, dan doe je het toch echt zelf als je de bocht niet meer haalt.
In Monaco lukt het toch ook?
In Monaco lukt het toch ook?
Ik dacht in eerste instantie ook dat Max te gretig was en beter had kunnen wachten.Playa del C. schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:23:
@redwing Inderdaad, Max was iets te gretig. Hij weet zelf (achteraf) dat hij het anders had kunnen spelen om daarmee wel netjes en zekerder te kunnen winnen.
Maar als ik de beelden terug kijk en zie hoeveel meer snelheid Max had bij het uitgaan van bocht 3 en bijna helemaal voor Hamilton ligt bij het ingaan van bocht 4 kom ik hierop terug.
Het is niet meer dan normaal dat je het dan probeert als coureur. Misschien had Max harder moeten zijn en wat meer moeten knijpen. Maar hij maakt de beweging naar buiten omdat Hamilton ook wat naar buiten glijd.
Hamilton heeft gewoon slim gebruik gemaakt wat men liet toestaan van de track limits. Misschien als max dit vanaf het begin had gedaan was zijn voorsprong ruimer geweest. We zullen het nooit meer weten.
Maar op het puntje van mijn stoel heb ik wel gezeten, hopelijk gaan we dit nog veelvuldig meemaken.
Dit is ook het stukje sluwheid van Hamilton. Hij roept meteen op de boordradio, natuurlijk omdat Max over die lijn gaat, maar ook icm de klacht van RBR omdat ie er 29x overheen was gegaan. Hamilton is berekend... pakt vaak in zijn voordeel uit.d-vine schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Hamilton heeft gewoon slim gebruik gemaakt wat men liet toestaan van de track limits. Misschien als max dit vanaf het begin had gedaan was zijn voorsprong ruimer geweest. We zullen het nooit meer weten.
Mijn boefje is liev!
Bizar korte tijden inderdaad tegenwoordig. Laatst nog een race uit de jaren '90 gekeken en dan doen ze er 10-12 seconde over.basvn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:07:
Hier gelukkig wel een 1-2 van RBR
[Afbeelding]
[...]
Het verschil tussen de man die 7x WDC is geworden en de man die dat nog 8x gaat worden; ook weten hoe je het spelletje zo speelt dat het in jouw voordeel uitvalt: Ham blokt op zo'n manier dat Max die bocht 4 niet kan halen, laat hem met opzet een beetje naar buiten lopen en Max kan niet anders dan buiten de lijnen kleuren.d-vine schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Ik dacht in eerste instantie ook dat Max te gretig was en beter had kunnen wachten.
Maar als ik de beelden terug kijk en zie hoeveel meer snelheid Max had bij het uitgaan van bocht 3 en bijna helemaal voor Hamilton ligt bij het ingaan van bocht 4 kom ik hierop terug.
Het is niet meer dan normaal dat je het dan probeert als coureur. Misschien had Max harder moeten zijn en wat meer moeten knijpen. Maar hij maakt de beweging naar buiten omdat Hamilton ook wat naar buiten glijd.
Red Bull zou dit moeten weten, denk maar aan hoe Albon achterstevoren getikt wordt want: "Ik haalde de bocht anders echt niet met deze banden!" - niemand die tegen Hamilton zegt: "Je gleed weg, je ging er dus te hard in?" Vergeet niet, deze mannen kunnen alles met 4 wielen ultraprecies besturen, dan is glijden ineens een keus, geen fout.
Het gaat om de details, en die heeft Hamilton als beste in de vingers. Liev doen maakt geen WDC. Maar het is leerzaam om zo te verliezen, hoop ik.
ping 127.212.23.124
ging er daar niet ook een zooi brandstof bij? ik bedoel dat gaat nou eenmaal minder snel dan bandjes wisselen (nou ja een stuk sneller dan aan de pomp dat welJolke schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:50:
[...]
Bizar korte tijden inderdaad tegenwoordig. Laatst nog een race uit de jaren '90 gekeken en dan doen ze er 10-12 seconde over.
In de kwalificatie levert het voordeel op en in de race niet? Hamilton moest gewoon een 5sec penalty krijgen.Bastie-88 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:28:
[...]
Het was van Red Bull gewoon een verkapte manier om daarop te protesteren. Het zelfde als hoe twee jaar geleden duidelijkheid werd gevraagd over hoe de bekabeling van de fuelflow sensor moest lopen. De race erna was Ferrari nergens. En ja dat is een technisch dingetje maar de essentie is het zelfde.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hij had ook problemen toch met de auto toch? Dat kan ook zo maar 1 a 2 tiende per rondje schelen uiteindelijk. Plus inderdaad die 29x kleine beetjes. Dat had betekend dat Max een paar rondjes langer de tijd had gehad om er voorbij te komen. Of dat de inhaalmanouvre plaats had gevonden zonder dat daar nog een 3e persoon reed.Playa del C. schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:23:
Dit dus.
Race control is degene die naar RBR is gegaan en wij horen natuurlijk alleen de board van Hamiton.JB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Dit is ook het stukje sluwheid van Hamilton. Hij roept meteen op de boordradio, natuurlijk omdat Max over die lijn gaat, maar ook icm de klacht van RBR omdat ie er 29x overheen was gegaan. Hamilton is berekend... pakt vaak in zijn voordeel uit.
Het suggereert vaak dat het komt door Hamilton maar ik denk dat dit niet had uitgemaakt wel of geen board van hem.
Het is precies wat je zegt Hamilton is berekenend en sluw hierin, maar Max is dat ook heeft vaak genoeg situaties gehad waarin hij zijn voordeel mee pakt.
Dat RBR bocht 4 track limits aankaart is logisch je kan van te voren niet weten dat Max op die ongebruikelijke positie juist daar Hamilton gaat inhalen.
Was het net wel gelukt heb je de inhaal actie van het jaar ligt zo dicht bij elkaar.
Die had meerdere penalty's moeten krijgen, levert gewoon een voordeel op. FIA is gewoon aan het slapen als het om Mercedes gaat.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja precies. Ik heb er ook niet zo'n moeite mee. Learning curve icm aan stoelpoten zagen. Heerlijk! Gas erop en door ipv "douze points". Vorige jaar was het na een paar races al soort van klaar, laten we hopen dat RBR het nu wel voor elkaar heeft. Man wat was het weer billen knijpen met een BSOD bij PER en vervolgens diff issues over de boordradio... Renault flashbacks...d-vine schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:56:
[...]
Race control is degene die naar RBR is gegaan en wij horen natuurlijk alleen de board van Hamiton.
Het suggereert vaak dat het komt door Hamilton maar ik denk dat dit niet had uitgemaakt wel of geen board van hem.
Het is precies wat je zegt Hamilton is berekenend en sluw hierin, maar Max is dat ook heeft vaak genoeg situaties gehad waarin hij zijn voordeel mee pakt.
Dat RBR bocht 4 track limits aankaart is logisch je kan van te voren niet weten dat Max op die ongebruikelijke positie juist daar Hamilton gaat inhalen.
Was het net wel gelukt heb je de inhaal actie van het jaar ligt zo dicht bij elkaar.
Mijn boefje is liev!
Wat vonden jullie trouwens van Bottas? Bleef lange tijd binnen 3 - 4 seconden achter Max rijden en uiteindelijk pech door de pitstop - pakt uiteindelijk toch nog 16 punten door snelste ronde te rijden.... Hopelijk pakt Perez hem volgende race...
Die krijgt nu vanzelf druk als het veld dichterbij kan komen. Gaat door de mand vallen, zeker nu die auto lastiger is, onderscheiden de echte zich.F1dude schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:59:
Wat vonden jullie trouwens van Bottas? Bleef lange tijd binnen 3 - 4 seconden achter Max rijden en uiteindelijk pech door de pitstop - pakt uiteindelijk toch nog 16 punten door snelste ronde te rijden.... Hopelijk pakt Perez hem volgende race...
Mijn boefje is liev!
Here is the usual race pace plot. Sorry for the delay, I was neuken in de keuken and obviously didn't have time to post.
There we go, thanks for the incredible advice @WhySoSerious.

Max really tried, but Hamilton just had a marvelous race. The way he defended with old tires was pretty incredible. I still think that Red Bull is the strongest car right now, but the two teams are very even at the moment.
Perez had a great race as well. 4th in race pace even after starting from the back and having to overtake most of the grid.
Source: me
There we go, thanks for the incredible advice @WhySoSerious.
Max really tried, but Hamilton just had a marvelous race. The way he defended with old tires was pretty incredible. I still think that Red Bull is the strongest car right now, but the two teams are very even at the moment.
Perez had a great race as well. 4th in race pace even after starting from the back and having to overtake most of the grid.
Source: me
Ik heb die oproep van RB niet gemist. Ik ben het er ook niet mee eens. Het is heel simpel. Als Hamilton er 29 keer overheen mag, dan mag iedere andere coureur dat ook. Of er nou iemand naast rijdt of niet. Bovendien heeft Hamilton dan ook al 29 keer zijn rempunt gemist en daarmee een significant voordeel gehaald (naar jouw eigen zeggen). Daarnaast heeft iemand hier al aangegeven dat de regel over het algemeen is dat je alles moet doen om binnen de lijnen te blijven. Dat is bij Hamilton duidelijk ook niet gebeurd en hij heeft hier voordeel gehaald tov max. En ik heb max geen enkele keer tijdens de race niet de curbstones zien raken, met uitzondering van toen Hamilton er naast reed.Blokker_1999 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:31:
[...]
Omdat het voordeel dat je haalt door T4 te breed te nemen niet kunt kwantificeren. Dat kan mogelijks om duizendsten van een seconde gaan, dat kan zelfs zijn dat het puur een gevoel is. Of je daar blijvend voordeel uit haalt is ook niet zeker omdat je daar op het vuil gaat rijden terwijl de baan zelf een stuk properder is.
Maar als je gaat inhalen en je haalt je rempunt niet meer om de bocht te nemen dan is het breder nemen van de bocht een oplossing om toch maar niet zoveel snelheid te moeten terugnemen dat je tegenstander je weer voorbij kan. Max gaat te laat op de remmen en haalt dan wel een duidelijk, kwantificeerbaar voordeel uit het te breed nemen van de bocht. Iets waarvan voor de race zeer duidelijk is aangegeven door de raceleiding dat dat niet getolereerd zal worden. Daar moet je dan toch geen discussie over gaan voeren of hij die plaats moet terug geven?
Heb je trouwens die oproep van RB naar Max gemist? RB gaf aan Max trouwens de instructie dat hij het ook mocht doen omdat race control op dat moment liet begaan. En de regie toonde dat in de volgende ronde Max ook iets breder ging, net over die curbstones. Het is dus ook niet alsof Max er enkel en alleen maar naast de baan is gegaan op het moment dat hij naast Hamilton zat.
Als men de regels netjes had gehandhaafd, had Max misschien iets vroeger bij Hamilton gezeten, maar daar zitten opnieuw zoveel variabelen tussen dat je ook dat weer niet kunt stellen als feit. Zomaar zeggen dat dit de reden is dat Max de wedstrijd verloren heeft is gewoon foutief. Daar is geen enkel bewijs voor.
Track limits zijn al jaren een probleem in de F1 en zullen dat nog jaren blijven. Tenzij men deze altijd en overal met absolute zekerheid kan toepassen, en dat kan men niet op elk circuit op dit moment, zal het een menselijke factor blijven waarbij raceleiding en teams met elkaar over in discussie zullen blijven gaan en zal men de marges blijven opzoeken van wat wel en wat niet kan.
Het handhaven van tracklimits is helemaal geen probleem. Als je er gewoon duidelijke afspraken over maakt. Dit gebeurt in zoveel races wel. Dan wordt er bij elke overschrijding doorgegeven dat je er overheen bent gegaan en na een bepaald aantal keer volgt er een penalty. Dat hebben ze ik deze race duidelijk niet gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door AMD1800 op 29-03-2021 09:05 ]
Los van de discussie wel/niet 29x rempunt gemist; loopt er nog een onderzoek/protest met eventuele gevolgen hieromtrent?
Mijn boefje is liev!
Jullie moeten wel twee dingen uit elkaar halen:
- wat Hamilton (en waarschijnlijk meer coureurs) deed was duidelijk en expliciet besproken in de briefing. bij bocht 4 liggen geen track limits.
- Verstappen haalde in off-track. dat mag gewoon nooit en staat ook duidelijk in de sporting regulations.
dus Hamilton deed gewoon niets verkeerd en 't is de FIA die halverwege (op verzoek van Red Bull nota bene
) de regels van 't spelletje veranderden.
- wat Hamilton (en waarschijnlijk meer coureurs) deed was duidelijk en expliciet besproken in de briefing. bij bocht 4 liggen geen track limits.
- Verstappen haalde in off-track. dat mag gewoon nooit en staat ook duidelijk in de sporting regulations.
dus Hamilton deed gewoon niets verkeerd en 't is de FIA die halverwege (op verzoek van Red Bull nota bene

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
RBR zei "doe het ook maar" en daarna veranderde de FIA naar "foei!", dat is dus nog steeds in het _voordeel_ geweest van HAM dan toch?iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:06:
dus Hamilton deed gewoon niets verkeerd en 't is de FIA die halverwege (op verzoek van Red Bull nota bene) de regels van 't spelletje veranderden.
De andere vraag; waarom deed RBR het niet al vanaf start, want LEC vertelde ook dat het gewoon was toegestaan tijdens de race.
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 29-03-2021 09:08 ]
Mijn boefje is liev!
Klopt niet, het is duidelijk gezegd dat het niet de bedoeling was om dit consequent te doen. Mercedes deed dit wel, dus dit het bestraft moeten worden.iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:06:
dus Hamilton deed gewoon niets verkeerd en 't is de FIA die halverwege (op verzoek van Red Bull nota bene) de regels van 't spelletje veranderden.
Blijkbaar was er in de ochtend aangegeven dat de tracklimits niet van toepassing zouden zijn tijdens de race, aldus Leclerc:
https://twitter.com/Thando3296/status/1376309010832486412
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Het klopt wat je zegt dat het is besproken maar wel met de nadruk dat als het consequent werd gebruikt om je voordeel eruit te halen het niet mocht. en daar zit het discussie punt.iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:06:
en ik had eerder al gepost.
Onder motto ALS je dingen weet van te voren
Daar komt wederom de sluwheid om de hoek kijken. Max heeft dat in zich, maar ervaring komt er ook mee om de hoek kijken. HAM voelt die druk wel. Had ie bij ROS ook, dat was ook zo'n type. Komt goed!d-vine schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Het klopt wat je zegt dat het is besproken maar wel met de nadruk dat als het consequent werd gebruikt om je voordeel eruit te halen het niet mocht. en daar zit het discussie punt.
en ik had eerder al gepost.
Onder motto ALS je dingen weet van te voren
Mijn boefje is liev!
De bocht in de VS waar Verstappen Kimi inhaalde waren ook geen officiële tracklimits, maar toch kreeg hij daar toen straf voor.Stoksbrood schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:08:
Blijkbaar was er in de ochtend aangegeven dat de tracklimits niet van toepassing zouden zijn tijdens de race, aldus Leclerc:
Dat er geen officiële tracklimits staan op een punt, betekend nog steeds niet dat je daar continu buiten de baan mag.
Maargoed gewoon een grijs gebied waar je oneindig over door kan discussiëren
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 29-03-2021 09:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er wordt hem de verkeerde vraag gesteld. Hier kun je niks mee omdat het onvolledig is. Er ligt weliswaar geen harde tracklimit, maar het is niet de bedoeling geweest om er constant overheen te rijden. En daarnaast blijft de regel altijd dat de coureur zijn best moet doen om op de baan te blijven. Dit is door iemand hier ook al eerder aangegevenStoksbrood schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:08:
@JB naar mijn weten wordt er tot nu toe niks mee gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 29-03-2021 09:14 ]
Wel apart dat het geen probleem is, maar zodra Red Bull over de radio Max instructie geeft om ook maar wijd te gaan in bocht 4 de wedstrijdleiding ineens met een instructie komt dat het niet meer mag.Stoksbrood schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:08:
Dat is toch dan niet uit te leggen?
Precies als Max Hamilton continu onder druk kan houden dit seizoen gaat Hamilton ook een keer te ver of foutjes maken logisch gevolg van elkaar tot het uiterste drijven. Maar dat willen we allemaal zien.JB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Daar komt wederom de sluwheid om de hoek kijken. Max heeft dat in zich, maar ervaring komt er ook mee om de hoek kijken. HAM voelt die druk wel. Had ie bij ROS ook, dat was ook zo'n type. Komt goed!
Achteraf is het makkelijk. Natuurlijk hadden de track-limits duidelijk moeten zijn. Vooraf werd er vanuit gegaan dat de coureurs ook zonder track limits, wel hun best zouden doen om de bocht netjes te rijden. Dus voor de enkele keer dat die (lastige) track-limit niet kon worden gehaald, zouden ze niet streng reageren. Dat is waarschijnlijk gedaan om te voorkomen dat het halve veld een +5s of +10s of +30s aan de broek zou krijgen. Echter, de sluwe coureurs gebruikten alle gegeven ruimte. In een race met dergelijke belangen is dat logisch, het was geen voor-de-lol wedstrijdje op het heuveltje achter het dorp met een gepimpte zeepkist.
Het leermoment voor de FIA is dat de grenzen duidelijk moeten zijn. En RBR heeft op zich een voordeel: Max heeft volgens iedere kijker (ook HAM en de HAM-fan) eigenlijk gewonnen. Jammer van de punten, maar RBR staat er alsnog beter voor dan MER op dit moment.
Het leermoment voor de FIA is dat de grenzen duidelijk moeten zijn. En RBR heeft op zich een voordeel: Max heeft volgens iedere kijker (ook HAM en de HAM-fan) eigenlijk gewonnen. Jammer van de punten, maar RBR staat er alsnog beter voor dan MER op dit moment.
Dit is ook het probleem. Er is gezegd dat het geen track limit is, maar dat je het niet consequent moet doen. (sowieso al vaag). Hamilton doet het de hele race, zoals hij zelf ook zegt, want geen track limits. Verstappen doet het niet, en krijgt te horen dat het wel mag aangezien Hamilton het ook doet. Beide coureurs hebben het dus blijkbaar anders begrepen van de FIA. Maar dan besluit de wedstrijdleiding te zeggen dat het niet meer mag.Exocet schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Wel apart dat het geen probleem is, maar zodra Red Bull over de radio Max instructie geeft om ook maar wijd te gaan in bocht 4 de wedstrijdleiding ineens met een instructie komt dat het niet meer mag.
Dat is toch dan niet uit te leggen?
Het is blijkbaar iets wat dus sowieso al niet super duidelijk is, en tijdens de race ineens hard gemaakt wordt. Dit kun je makkelijk voorkomen door te zeggen: Minimaal 2 wielen op de baan (baan is asfalt incl. curb) ten aller tijden (behalve bij een probleem).
Heel benieuwd of we eerdaags een bericht vanuit de FIA gaan krijgrn over tracklimits in de aankomende races.
Want eigenlijk, wat Buxton ook zei, gewoon binnen de witte lijnen blijven. Punt. Dan heb je ook geen discussie nodig
Want eigenlijk, wat Buxton ook zei, gewoon binnen de witte lijnen blijven. Punt. Dan heb je ook geen discussie nodig
Beetje hoofdpijnG_Dragon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:10:
Zo goedemorgen iedereen, maar nu met een lagere bloeddruk

Maar verder.. tsja.. Ik weet nie..
Ik heb het gevoel dat ik een 'spannende' race heb gekeken, puur vanwege t gevecht tussen HAM en VER.
Maar als ik terugdenk, is t alleen omdat zij ongeveer de enige in beeld zijn geweest. Wat er zich in het middenveld heeft afgespeeld was leuk, maar heeft veel te weinig aandacht gekregen.
Dus dan moet je t vooral van tijden, eindstanden en replays hebben

En dan tot de conclusie komen dat het eigenlijk helemaal niet 'spannend' was en het gewoon weer een herhaling van de jaren ervoor was..
Dat dezelfde twee bovenaan zouden komen was op zich geen verrassing, maar dat er bijna 50 sconden tussen zou zitten naar plaats 4, had ik echt niet verwacht en gehoopt.
Had toch wel gehoopt op veel meer druk en opschudding.
Dit is voor mij niet echt 'acceptabel' (om het zo maar te zeggen), wat toch wel een voorwaarde is om een spannende of leuke race te kijken.
Maar goed, dit was de eerste race, laten we het nog een paar race'jes aankijken. Ik hoop toch op iets meer prestaties dan dat we gister hebben gezien (van de anderen)
Ham blokkeerde ook al een keer in de T10? hairpin, dus het was iig duidelijk dat de druk er vol op stond.d-vine schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:15:
[...]
Precies als Max Hamilton continu onder druk kan houden dit seizoen gaat Hamilton ook een keer te ver of foutjes maken logisch gevolg van elkaar tot het uiterste drijven. Maar dat willen we allemaal zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
1,9 miljoen kijkers voor de race. Flinke cijfers hoor!
In totaal zelfs 2,8 miljoen kijkers zelfs, via alle kanalen.
In totaal zelfs 2,8 miljoen kijkers zelfs, via alle kanalen.
[ Voor 40% gewijzigd door Wom op 29-03-2021 09:28 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Begreep dat mensen die de onboard van Alonso gevolgd hebben echt hele toffe beelden hebben gezien. Die zat continue in gevechten, tot zijn uitvallen. Wil zelf daar de beelden ook nog van zien.poor Leno schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Maar als ik terugdenk, is t alleen omdat zij ongeveer de enige in beeld zijn geweest. Wat er zich in het middenveld heeft afgespeeld was leuk, maar heeft veel te weinig aandacht gekregen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat was alleen aan het einde. Er waren wat mij betreft meer dan genoeg momenten waarop ze de actie lieten zien op het middenveld, omdat er vooraan weinig gebeurde. Ik vond de regie meer dan prima gisteren. Ze kunnen niet alles tegelijk laten zien, en dat lossen ze dan soms op met een klein beeld aan de linkerzijde.poor Leno schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:25:
Tsja, hoewel ik het snap voor de kijkcijfers, vind ik dat er toch iets meer aandacht aan besteed kan worden door de regie.Wom schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:27:
[...]
Begreep dat mensen die de onboard van Alonso gevolgd hebben echt hele toffe beelden hebben gezien. Die zat continue in gevechten, tot zijn uitvallen. Wil zelf daar de beelden ook nog van zien.
En dat je 1 coureur volgt via de onboard is misschien leuk, maar dan zie je alsnog de rest niet.
Daarbij ben ik gewoon een Ziggo-peasant
Ik vraag me ook nog af of ze niet te laat waren met de track limit.Jasphur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:22:
Heel benieuwd of we eerdaags een bericht vanuit de FIA gaan krijgrn over tracklimits in de aankomende races.
Tijdens FP1 en FP2 was de track limit er niet. Op zaterdag bij FP3 en bij de Q was die er wel. Waren ze te laat en hebben ze het daarom zo opgelost ? Vorig jaar waren er genoeg races met het hele weekend 1 of meerde track limits met automatische detectie. Werd vaak aan het begin van de sessie weergegeven met een beeld van de safety car.
Bottas ging toch ook tijdens zijn snelste ronde buiten de lijntje T4? wel met de wielen over de curbs, maar buiten de lijnen.
YouTube: DHL Fastest Lap Award: Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021 (V... (0:36)
YouTube: DHL Fastest Lap Award: Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021 (V... (0:36)
Neu.iichel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:06:
1. het was niet duidelijk en expliciet genoeg, want Max dacht dat het niet mocht, Lewis dacht dat het wel mocht.
2. “In all cases during the race, drivers are reminded of the provisions of Article 27.3 of the Sporting Regulations,” it adds. This rule states: “drivers must make every reasonable effort to use the track at all times and may not leave the track without a justifiable reason”. The white lines bordering the asphalt define the track edge.
Every reasonable effort lijkt me niet 29x naast de pot pissen en als er dan een klacht komt opeens altijd erin
Ik vond de regie "okay", je zag vaak links in die kleine schermpjes de acties van het middenveld terwijl er op het grote scherm (nog) geen actie was. Had liever gehad dat ze dat tijdelijk hadden omgedraaid.Plenkske schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:29:
[...]
Dat was alleen aan het einde. Er waren wat mij betreft meer dan genoeg momenten waarop ze de actie lieten zien op het middenveld, omdat er vooraan weinig gebeurde. Ik vond de regie meer dan prima gisteren. Ze kunnen niet alles tegelijk laten zien, en dat lossen ze dan soms op met een klein beeld aan de linkerzijde.
Gaat mij niet over de tracklimit voor T4, maar gewoon alle witte lijnen in alle bochten maar ook de rechte stukken. Tracklimit over elke mm van de baanPlenkske schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Ik vraag me ook nog af of ze niet te laat waren met de track limit.
Tijdens FP1 en FP2 was de track limit er niet. Op zaterdag bij FP3 en bij de Q was die er wel. Waren ze te laat en hebben ze het daarom zo opgelost ? Vorig jaar waren er genoeg races met het hele weekend 1 of meerde track limits met automatische detectie. Werd vaak aan het begin van de sessie weergegeven met een beeld van de safety car.
Snap ik, en ben ik het ook wel mee eens.Jasphur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:35:
[...]
Gaat mij niet over de tracklimit voor T4, maar gewoon alle witte lijnen in alle bochten maar ook de rechte stukken. Tracklimit over elke mm van de baan
Ik bedoelde het eigenlijk ook meer in zijn algemeen dus ik had misschien beter jou niet moeten quoten.
Wat is eigenlijk de reden geweest om de tracklimits van bocht 4 tijdens de race NIET te handhaven (tot RBR het ook ging doen), maar wel tijdens de Q? Dat slaat nergens op...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat is volgens mij ook heel veel de oorzaak van de discussieSpotmatic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:37:
Wat is eigenlijk de reden geweest om de tracklimits van bocht 4 tijdens de race NIET te handhaven (tot RBR het ook ging doen), maar wel tijdens de Q? Dat slaat nergens op...
Maybe een systeem waarbij er een gemiddelde van tijden wordt bijgehouden voor alle minisectors, en dat als iemand in de minisector buiten de baan gaat en daardoor niet significant tijd verliest (of zelfs sneller is) een tijdstraf? Dan moet iedereen binnen de lijntjes blijven maar als je buiten de baan komt door een fout waar je zelf al last van hebt word je niet dubbel gestraft. Dan heb je ook die BS niet meer van iemand die zich verremt en buiten de baan komt en dan maar gewoon vol gas accelereert buiten de baan om zn plek te behouden (*kuch* Lewis gisteren *kuch*).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.