[F1 2021] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste
Acties:
  • 140.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bullet NL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:12:
Het voordeel van Red Bull is wel dat de druk en favorietenrol nu bij Mercedes ligt, terwijl de RB op de baan sneller was.... Strategische overwinning, jammer dat Perez geen hulp kon bieden...
Volgens mij is dit het 8e seizoen op rij dat Mercedes mag laten zien op zich wel prima uit de voeten te kunnen met de rol als favoriet.

Ik zie ze nog niet als favoriet, da's een ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:16:
Heeft iemand toevallig een lijstje met percentages vol gas voor alle circuits?
Want dit is normaal gesproken echt geen RBR baan met zo';n hoog percentage vol gas. Ik probeer een beetje een gevoel te krijgen wat andere banen gaan doen. :)

In de timings zag ik ook steeds dat het vergelijkbaar was tussen Verstappen en Hamilton in S1 en in S2 won Max flink. Dit ondanks een probleem met het differentieel en dat stukje vloer dat afgebroken was. Het is echt niet zo slecht. Imola zal al meer neerwaartse druk zijn en RBR kan volgens mij makkelijk meer vleugel zetten dan Mercedes indien nodig.
https://www.racefans.net/f1-information/going-to-a-race/

Dan een race selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
ben toch wel benieuwd naar die orders van race control RBR waar max het over had bij het naar binnen rijden. Het leek wel alsof hij het rustiger aan moest doen om een of andere reden....

Ook nu denk ik weer: knap gedaan van Hamilton, dubbele undercut en op oude banden Max erachter houden. chapeau! 6 ronden lang op een baan met 3 drs-zone's....wauw!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
JB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:23:
Bijzonder hoe HAM geniet. Ben benieuwd of het zo blijft als kwartje de andere kant op gaat vallen maar voor nu chapeau!
Precies dat. Dan had hij waarschijnlijk ook gezegd hoe hij had genoten, maar als het dan 3 races op rij gebeurt, wordt het een ander verhaal, vermoed ik.

Overigens, ook wel goed om te zien dat Hamilton onder druk foutjes maakt. Gaan we vast nog meer zien dit seizoen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Melkaz schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Nog een voordeel, Imola’s track limits zijn bijna overal het gras! De stukken die asfalt zijn worden vooraf al wel duidelijk aangegeven volgens mij werd vorig jaar daar bij het halve grid 50 procent van de ronde afgepakt lol
Dat zou ook fijn zijn ja. Het is ook gewoon belachelijk dat de FIA niet eens fatsoenlijk de grenzen van de baan kan definiëren, de definitie blijkbaar tijdens de race kan veranderen en compleet faalt in de handhaving. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 18:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

JB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:23:
Bijzonder hoe HAM geniet. Ben benieuwd of het zo blijft als kwartje de andere kant op gaat vallen maar voor nu chapeau!
Een stuk minder gezeur dan wanneer hij een inhaalrace moet doen. Laat die kwartjes dit seizoen maar wisselend een kant opvallen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 15-09 12:53
Zoals ik ook op twitter verkondigd had, Merc had het strategische voordeel en dit hebben ze correct uitgespeeld om de race te winnen.
Doordat Bottas druk kon uitvoeren waardoor max niet van de leiding naar de leiding kon heeft ze veel geholpen.
Dit er ook vanuit gaand dat de RBR en MB kwa racepace gelijk zijn.
Het is zuur dat het Max uiteindelijk gelukt was maar toch net niet.
Dit is racen.

Hopelijk zit checo er volgende race dichter bij en wordt het echt een titanen strijd.
Daarnaast had RBR toch wel meer probleempjes dan de Merc.

Twitch

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
Tja, eerlijk is eerlijk. Ontzettend knap van HAM dat ie m gehouden heeft. Wat een geweldige opener van het seizoen.

Helaas RBR afgetroefd op tactiek (en die diff) maar HAM is prima te pakken blijkt. Ook goed van PER, eindelijk een 2e rijder waar je wat aan hebt, als die een beetje vooraan gaat starten straks als de technische malheur er niet is gaat die BOT zoekrijden en is HAM plots alleen.

Natuurlijk is er wel wat te zeggen voor die T4 bounds, maar neemt niet weg dat ik 15 ronden op het puntje van de stoel heb gezeten.

Nu vooral jammer dat we ontzettend lang moeten wachten op de volgende vroem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Bij T4 een grindbak neerleggen. Ben je meteen klaar...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja, HAM heeft onder de omstandigheden gemaximaliseerd zoals je van hem en 7WDC mag verwachten.

Hij is eigenlijk nooit slecht en dit is typisch waarom hij zo goed is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Heb genoten van de race...lekker spannend!!

Weer laat Mercedes zien tactisch de betere te zijn.
Lewis vond dit al belangrijke punten...dus hij verwacht een close seizoen.

Ik kan niet wachten op meer.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Over de 5 seconden: max bleek te hebben gezegd dat ie de plek niet terug wilde geven en 5 seconden van hamilton vandaan had kunnen racen. Boldmove!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LZ86 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:27:
Tja, eerlijk is eerlijk. Ontzettend knap van HAM dat ie m gehouden heeft. Wat een geweldige opener van het seizoen.

Helaas RBR afgetroefd op tactiek (en die diff) maar HAM is prima te pakken blijkt. Ook goed van PER, eindelijk een 2e rijder waar je wat aan hebt, als die een beetje vooraan gaat starten straks als de technische malheur er niet is gaat die BOT zoekrijden en is HAM plots alleen.

Natuurlijk is er wel wat te zeggen voor die T4 bounds, maar neemt niet weg dat ik 15 ronden op het puntje van de stoel heb gezeten.

Nu vooral jammer dat we ontzettend lang moeten wachten op de volgende vroem.
Ze zijn niet afgetroefd op strategie, want die werkte gewoon. Ze kwamen in deze positie omdat Perez faalde om P4 te kwalificeren. Dat is de enige reden dat Mercedes dit kon doen. Want als Max, Hamilton had gevolgd, dan hadden beiden achter Bottas gezeten en daar had Mercedes gebruik van kunnen maken. Met Perez kan dit helemaal niet omdat Hamilton dan achter Perez komt en als RBR dan de normale strategie rijdt, dan had Perez die P3 kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar was de D.O.T.D. verkiezing deze keer? :+

Én nogmaals: Waarom loopt 't geluid bij Ziggo niet synchroon met 't beeld op '14' ... :o

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 28-03-2021 19:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqSugZ-ww-SWRKXzsmwLNGyEYHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhfOsjagK9Yn86xggxERoCKA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

Wat een race, wat een spanning...
Dit mag 23 races zo zijn.

Yuki mooi 2 puntjes

Perez toch nog mooi terug gekomen.

Bot mag gewisseld worden voor russel, echt een pannenkoek die heeft echt nul komma nul iets laten zien.

Blijft bizar RBR en MER +1 s sneller per rondje.

[ Voor 10% gewijzigd door TrekDr0p op 28-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 13:36

Damian

Insane Obtrusion

Meh als Max dit tempo kan rijden met een kapot Diff zie ik het wel goed komen dit jaar ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
Kevinr1989 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat zoiets zeer beperkt te kwantificeren is, mogelijk zelfs een gevoelskwestie. Maar nogmaals, Red Bull heeft daarin zitten slapen ben ik wel van mening. Had, of Verstappen hetzelfde laten doen of, eerder de melding bij race control gemaakt (die in mijn optiek ook wel iets beter naar dit soort situaties mag kijken).

Nogmaals, ik probeer het zonder Oranje aanzicht te benaderen en vind dat Hamilton erg goed geraced heeft. De call van RB om Max de positie terug te geven snap ik, echter op die plaats on track..? Had gewacht op een andere plaats of had ervoor gezorgd dat je er dichter op had gezeten.

Wellicht iets teveel op eigen kracht vertrouwd door RB. Worden nog hele leuke races dit seizoen 😁
Ik had die positie helemaal niet teruggegeven. Hamilton rijdt notabene precies dezelfde lijn een aantal ronden eerder. Daarmee heeft hij hetzelfde tijdvoordeel als Max. En daarnaast heeft Hamilton naar eigen zeggen al constant buiten de baan gereden. De raceleiding moet gewoon een duidelijke grens stellen. Bijvoorbeeld de tweede keer erover heen is 0,5 seconde tijdstraf. Niet deze willekeur. Je zou kunnen stellen dat dit discriminatie is. Kun je wel allemaal mooi gaan knielen voor de wedstrijd, maar je ware aard komt toch wel naar boven.

[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 28-03-2021 19:37 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:56
Zijn er beelden van bovenaf bij de inhaalmanoeuvre van Max? Ik vraag mij af of hij er al niet helemaal voorzat. Lijkt mij eigenlijk niet, want dan had hij de apex wel gehaald van bocht 4.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:28:
Bij T4 een grindbak neerleggen. Ben je meteen klaar...
Kan niet :) Want dan kan de Endurance & Outer loop niet meer gereden worden.

T4 (bij deze race) is dan een klein knikje om het "andere" circuit op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Ze zijn niet afgetroefd op strategie, want die werkte gewoon. Ze kwamen in deze positie omdat Perez faalde om P4 te kwalificeren. Dat is de enige reden dat Mercedes dit kon doen. Want als Max, Hamilton had gevolgd, dan hadden beiden achter Bottas gezeten en daar had Mercedes gebruik van kunnen maken. Met Perez kan dit helemaal niet omdat Hamilton dan achter Perez komt en als RBR dan de normale strategie rijdt, dan had Perez die P3 kunnen pakken.
Is het natuurlijk de vraag hoeveel dat had uitgemaakt toen zijn auto stil viel... ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Will_M schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:31:
Waar was de D.O.T.D. verkiezing deze keer? :+

Én nogmaals: Waarom loopt 't geluid bij Ziggo niet synchroon met 't beeld op '14' ... :o
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExlULYtXMAYCAhN?format=jpg&name=large

;)

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

Spotmatic

Ken sent me

Plottwist: kon HAM zijn banden langer goed houden omdat hij zich niks aantrok van de track limits?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Erazzzer volgens mij hebben we allebei een mooie race kunnen zien. Ik had graag Max op P1 gezien, maar misschien is dit net zo goed. RBR weten meteen dat ze niet stil kunnen zitten, Max weet dat Lewis gewoon retesnel is en dat hij echt top zal moeten zijn om hem te pakken dit jaar.

Op naar een mooi seizoen; het begin is er.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Zeara schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Is het natuurlijk de vraag hoeveel dat had uitgemaakt toen zijn auto stil viel... ;)
Fair enough, maar toch. Het mag niet meer gebeuren want deze titelstrijd is er echt. Dit was een cadeautje aan Mercedes en dat moet je ten alle kosten voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

Spotmatic schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:48:
Plottwist: kon HAM zijn banden langer goed houden omdat hij zich niks aantrok van de track limits?
Dat zal wel mee gespeeld hebben denk ik. Hoe ruimer je bocht, hoe minder wrijving dus slijtage.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 15-09 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

AMD1800 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Ik had die positie helemaal niet teruggegeven. Hamilton rijdt notabene precies dezelfde lijn een aantal ronden eerder. Daarmee heeft hij hetzelfde tijdvoordeel als Max. En daarnaast heeft Hamilton naar eigen zeggen al constant buiten de baan gereden. De raceleiding moet gewoon een duidelijke grens stellen. Bijvoorbeeld de tweede keer erover heen is 0,5 seconde tijdstraf. Niet deze willekeur. Je zou kunnen stellen dat dit discriminatie is. Kun je wel allemaal mooi gaan knielen voor de wedstrijd, maar je ware aard komt toch wel naar boven.
zucht ... opnieuw:

Hamilton rijdt die lijn omdat hij de notities en briefing interpreteerd op een manier dat dit is toegestaan. De winst die hij eruit haalt is marginaal en niet te kwantificeren. Het is aan de raceleiding om in te grijpen als men vindt dat het niet is toegestaan. Na melding van nota bene Red Bull heeft de raceleiding ook aan Mercedes aangegeven dat Hamilton ermee moet stoppen die dat dan ook gedaan heeft.

Op het moment dat Max buiten de baan gaan op het einde van de race is dat een direct gevolg van zijn inhaalactie op Hamilton. Had hij zijn snelheid aangepast zodat hij binnen de baan bleef, en die ruimte was er, dan had Max mogelijks de positie niet kunnen houden. Hij werd er ook niet afgeduwd door Hamilton, die liet namelijk voldoende plaats en verloor daardoor ook snelheid. Max heeft dus duidelijk een blijvend en groot voordeel gehaald uit het buiten de baan gaan. Iets wat hij ook rondenlang toonde door hoe moeilijk het is om, ondanks het hebben van een snellere wagen, die Mercedes in te halen. In diezelfde notities en in diezelfde briefing waaruit Hamilton haalde dat hij T4 zo kon nemen als er niemand in zijn buurt zat stond ook zeer duidelijk in niet mis te verstane woorden dat dit soort actie, zoals van Max, waarbij dus een duidelijk, blijvend voordeel wordt behaald, een voordeel dat dus wel te kwantificeren is, zou bestraft worden. Daarom dat Max deze heeft teruggegeven.

En in het geval van Hamilton stellen de regels dus ook netjes: eerst mondelinge waarschuwing, dan een finale waarschuwing door middel van de zwart/witte vlag en vanaf dan een tijdstraf van 5 seconden per overtreding. Je kan stellen dat de raceleiding vanaf de tweede ronde al met een waarschuwing had moeten beginnen, maar je kan evenzeer zeggen dat RB ook eerder melding had kunnen maken.

Heeft Max deze wedstrijd verloren omdat Hamilton gedurende een deel van de wedstrijd te ver ging in T4? Ik denk het niet. Had Max de wedstrijd gewonnen had hij hem binnen de baan kunnen houden? We zullen het nooit weten, al acht ik de kans groot.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

franssie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Dat zal wel mee gespeeld hebben denk ik. Hoe ruimer je bocht, hoe minder wrijving dus slijtage.
Alleen deed hij dat niet met zijn derde en laatste set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:59

g0tanks

Moderator CSA
wowly schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:29:
Over de 5 seconden: max bleek te hebben gezegd dat ie de plek niet terug wilde geven en 5 seconden van hamilton vandaan had kunnen racen. Boldmove!
Video van dat moment:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 13:35

Spotmatic

Ken sent me

Blokker_1999 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Hamilton rijdt die lijn omdat hij de notities en briefing interpreteerd op een manier dat dit is toegestaan. De winst die hij eruit haalt is marginaal en niet te kwantificeren.
Dus dat Lewis dit deed was eigenlijk zinloos? Blijkbaar niet, anders deed hij dit ook niet. Ik schaar dit gewoon onder "leaving the track and gaining an advantage". Hoe klein ook: het voordeel was er volgens Lewis.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Blokker_1999 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Alleen deed hij dat niet met zijn derde en laatste set.
Klopt maar toen was de waarschuwing van RC ook aan hem doorgegeven toch? de "What Track Limits?" opmerking over de radio.

maar inderdaad betrof het niet de laatste run.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 28-03-2021 20:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:56:
en snel door naar de MotoGP

Vanavond nog NASCAR dirt race, lijkt me ook leuk. Ze hadden al regen dus modder.
Die was afgelast werd in de Ziggo nabeschouwing gezegd

Dit wordt een mooi seizoen, dat is wel waar ik blij van wordt :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tja, een domper omdat MAX de race niet wist te winnen maar positief dat de RBR 16-b wel de snelheid van de Mercedes kan matchen.

Verder een prima race van Perez (zoals verwacht), Mazepin en Vettel: zucht... Tsunoda en Norris prima!!

Ik zit met gemengde gevoelens na deze race en ben reuze benieuwd wat Imola over 3 weken gaat brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik denk dat het naïef sportief is van RB. Het gaat hier om de winst van de race, niet om een mooie race.

Lewis heeft een behoorlijk voordeel behaald door het consequent negeren van de track limits in bocht 4, in tijd en in sparen van banden. Op het moment dat het zo dichtbij elkaar zit, heeft dit een direct invloed gehad op de eind uitslag. Waar RB veels te veel fair play is geweest, geldt het andere uiterste voor Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD1800
@Blokker_1999 wat betreft meldingen van de raceleiding en RB zijn wij het eens.

Maar in je verhaal schrijf je dat het voordeel enkel duidelijk te kwantificeren is wanneer je in T4 iemand inhaalt. Het is weliswaar duidelijk dat max hierdoor iets verder voor Hamilton komt te liggen. Maar, hoe dan ook, voor elk team is er elke ronde een tijdsvoordeel als de track limits daar worden overschreden. Hamilton heeft dat ook eens gedaan. Naar zeggen van Hamilton ook al vele ronden achter elkaar, iets van 25. En Max heeft datzelfde minimaal een keer gedaan. Als Hamilton dezelfde lijn al meerdere keren heeft gereden, waarom moet max dan positie teruggeven?Hamilton heeft al eerder tijdsvoordeel gehaald uit het overtreden van track limits. En als Max het een keer doet en Hamilton rijdt er toevallig naast, dan moet hij positie terug geven? Als men de regels netjes had gehandhaafd dan was max er al lang voorbij geweest op het rechte stuk en hadden wij hier geen discussie gevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TrekDr0p schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:33:

Bot mag gewisseld worden voor russel, echt een pannenkoek die heeft echt nul komma nul iets laten zien.
Dat is Bottas z`n functie.
(zo langzaam mogelijk rijden terwijl de constructeurs titel toch nog wel gepakt wordt, hij is de grootste zandzak die Mercedes heeft)

Hij heeft vandaag dus precies gedaan waarvoor hij is ingehuurd.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
https://streamable.com/mxuijf

Interessant, Leclerc geeft aan dat er geen straf zou volgen voor naast de baan te gaan in bocht 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:46
Die vijf seconden had hij er toch nooit meer bij kunnen rijden? En voor hetzelfde geldt had hij 10 seconden gehad

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je kunt er van alles van vinden en bijhalen, maar het is gewoon slim geweest van Mercedes en Hamilton. Op strategie van Mercedes, en de slimheid, ervaring en snelheid van Hamilton, gewonnen.

We've got a race on our hands!

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Erazzzer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:28:
Bij T4 een grindzandbak neerleggen. Ben je meteen klaar...
Ftfy.

Op elke plek naast de baan direct een strook van 1m gras of grind. Niemand die de witte lijn nog over wil.
Daarna mag asfalt van mijn wel als dat beter afremt..

En bij dit circuit het stukje baan naar een ander deel gewoon wat verleggen.
Als ze in de zandbak een toren van 1km hoog kunnen maken, kunnen ze ook een manier bedenken om T4 niet wijd te gaan maar wel de functie naar andere delen vh circuit beschikbaar houden

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 28-03-2021 20:19 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
TheBrut3 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Klopt, maar Max deed het bij een inhaalactie.
Als ik RBR was zou ik ook gokken op de straf, zoals Max zei.
Dat moet niet uitmaken, met kwali mocht je er niet komen. Hamilton zag je in de race op meerdere replays veeeel wijder gaan daar als Max bij de inhaalactie deed.

Winst is winst, als jij 20 ronden lang daar de tracklimits straffeloos negeert en je komt daardoor bijvoorbeeld 3 ronden eerder bij iemand in de buurt dan heb je er profijt van, inhaal actie of niet.

Dat Max de plek terug moest geven was terecht, want nadat Max de tip kreeg dat je daar de tracklimits mag negeren werd Mercedes geïnstrueerd (door RC waarschijnlijk) om dat niet meer te doen. En ruim na dat bericht ging Max daar buiten de lijn tijdens de inhaalactie.

Dus terecht dat hij de plek terug moet geven, maar wel in en in triest dat men niet gewoon zegt: 4 wielen buiten de witte lijn is offtrack en bij 4 offtracks een penalty, ongeacht het circuit en waar op dat circuit.

Mja dan begint Hamilton weer te huilen 'ze proberen ons af te remmen omdat ik zwart ben' (heb net de betreffende aflevering van DtS gekeken op Netflix dus... :r )

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 28-03-2021 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ze moeten gewoon aan de achterkant van de curbstone een sleufje uitgraven of de curbstone een tikje op laten staan waar je als je er vanuit het asfalt erop rijdt geen last hebt, maar als je terug wil sturen je auto stevig gaat wiebelen, zodat je dan een stuk verder om de curbstone heen moet rijden om zonder onvoorspelbaarheden weer op de baan terug te keren.

Dan valt het gelijk extreem op, en na de practicesessies komt nagenoeg geen enkele rijder daar meer.

btw de ergste vond ik toen Lewis bij de hairpin eraf schoot, en door kon gaan met maar 0.3 sec verschil, en dat voor een grote remfout.
Zoiets hoort tenminste 1-2 seconden te kosten. (wat ook gewoon zo gemaakt kan worden dat het dat ook kost)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Vooral tijdens stint 1 vond ik het opvallend dat Max niet verder weg kon rijden. Blijkbaar was op dat moment de racepace tussen Max en Lewis vrijwel gelijk. Of het dan komt door dat probleem wat Max had.... Zou kunnen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Jasphur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:15:
Die vijf seconden had hij er toch nooit meer bij kunnen rijden? En voor hetzelfde geldt had hij 10 seconden gehad
En anders hadden ze ‘m wel 10 seconden gegeven voor de zekerheid. RBR moet het zelf fixen, no room for mistakes. Gas op die lolly! Begin is er

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

jgj82

Ja, maar = nee

Plenkske schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:25:
Vooral tijdens stint 1 vond ik het opvallend dat Max niet verder weg kon rijden. Blijkbaar was op dat moment de racepace tussen Max en Lewis vrijwel gelijk. Of het dan komt door dat probleem wat Max had.... Zou kunnen natuurlijk.
Of omdat Hamilton z'n bochtje 4 lekker te buiten ging... O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het duurde even voor ik bijgelezen was (vanochtend was ik blijven steken op pagina 41, nu tel ik er 75 :)).

Mooie race, en volgens mij heeft Max het hier net niet gewonnen door twee dingen:
- de eerste stint zijn ze te lang buiten gebleven. Zodra duidelijk was dat HAM snel aan het inlopen was (laten we zeggen na 2 ronden na zijn pitstop), hadden ze VER ook binnen moeten halen. Nu kwam hij achter HAM weer de baan op, imho totaal onnodig.
- De veelbesproken T4: de FIA is hier veel te vaag geweest. De regel was tijdens training en Q gelden track limits, tijdens de race niet als er niet te veel voordeel gehaald wordt. Wat mij betreft laat dat teveel ruimte voor discussie: zeg dat het wel mag of niet mag, maar niet "mwoah, we kijken tijdens de race wel wat er gebeurt". HAM heeft er volgens de gestelde regel optimaal gebruik van gemaakt, en was (terecht) verbaasd dat het ineens niet meer mocht. VER heeft het geïnterpreteerd als "je mag daar niet buiten de baan" en heeft zichzelf te kort gedaan tot het team aangaf dat MER al ongeveer de hele race buiten de baan ging daar, en hij dat dus ook mocht gaan doen.

Ik denk persoonlijk niet dat VER nog 5 seconden weg had kunnen rijden in de laatste 3 (?) ronden, dus de uitkomst zou sowieso HAM, VER, BOT zijn geweest als hij was doorgereden. Het team heeft nu voorkomen dat er na de eerste race al een rel ontstaat.

Al met al heb ik een leuke race gezien, en ik vond het ook mooi om te zien dat HAM echt moest bijkomen en volgens mij meer voldoening uit deze overwinning heeft gehaald omdat hij er zoveel moeite voor moest doen. Ik kijk uit naar de volgende races: met PER gelijk op de staart van BOT krijgt die het veel moeilijker en is WCC geen garantie meer voor MER, en ook het middenveld had lekker veel actie met MCL, FER en vlak daarachter AT, AM en ALP. Zelfs de Williams lijkt niet zo brak als vorig jaar, al zie ik RUS nog niet heel snel veel punten halen. Ik hoop wel dat hij er een paar meepikt als er gekke situaties op de baan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Spotmatic schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Dus dat Lewis dit deed was eigenlijk zinloos? Blijkbaar niet, anders deed hij dit ook niet. Ik schaar dit gewoon onder "leaving the track and gaining an advantage". Hoe klein ook: het voordeel was er volgens Lewis.
Daarom snap ik ook niet waarom er tijden de VT en Q tracklimits zijn en tijdens de race ineens niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 10:14
Extigo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:39:
Zijn er beelden van bovenaf bij de inhaalmanoeuvre van Max? Ik vraag mij af of hij er al niet helemaal voorzat. Lijkt mij eigenlijk niet, want dan had hij de apex wel gehaald van bocht 4.
Van bovenaf (nog) geen beelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHDZ5PzjP7YjamnWVccfpr2NmtQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fd6qpI3DONvlkDrSzyQLXsuf.png?f=fotoalbum_large

Remzone: achterband ter hoogte van voorvleugel.
Apex: Halve auto
Uitkomen bocht: Halve auto
Max komt op vuil en moet corrigeren, zie zijn rechtervoorband (links voor ons): Onduidelijke voorsprong.
Er is ook geen ruimte meer naast Hamilton: Onduidelijke voorsprong

erutangiS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het ergste vind ik nog dat de race leiding Mercedes lekker de track limits laat overschrijden totdat Red Bull er wat van zegt. Dan is het ineens wel een probleem.
Achteraf had Red Bull Max gewoon moeten instrueren om netjes t4 te nemen en een protest tegen Mercedes moeten indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Achteraf had Red Bull niks tegen Max moeten zeggen over wat Mercedes bij T4 deed, maar gewoon rechtstreeks naar de wedstrijdleiding om Mercedes een penalty aan te smeren

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 28-03-2021 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
https://streamable.com/85ywfw
Tsunoda interview

https://streamable.com/dg51y6
Vettel interview, die toch een beetje zijn schuld toegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
Exocet schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:34:
Het ergste vind ik nog dat de race leiding Mercedes lekker de track limits laat overschrijden totdat Red Bull er wat van zegt. Dan is het ineens wel een probleem.
Achteraf had Red Bull Max gewoon moeten instrueren om netjes t4 te nemen en een protest tegen Mercedes moeten indienen.
Ik meen dat er gisteren tijdens de kwalificatie werd gezegd dat er tot en met de kwalificatie track limits gelden, maar dat dit voor de race niet het geval was.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Jammer dat Verstappen Hamilton uiteindelijk niet kon pakken, maar als elke race dit seizoen zo tot de laatste ronde spannend is voor de overwinning is het wat mij betreft al geslaagd.

Ik vroeg me wel af: als Perez gewoon op P11 gestart was, had Bottas dan nog steeds zo zonder risico die snelste ronde kunnen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@MrOleo kun je ook beelden vinden waar je de lijn van Hamilton, wanneer hij de track limits overschrijdt, kan vergelijken met met Max in de beelden hierboven?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 13:41
Ik snap niet dat mensen zeggen dat Mercedes op strategie heeft gewonnen. Dat hebben ze juist niet. De strategie van Red Bull bleek sneller/beter.

Naar mijn idee heeft Max het verprutst door te snel in te willen halen. Hij had nog 3 of 4 ronden met DRS in zijn voordeel. Dit had hij nooit weg mogen geven door op een risicovolle plek op het circuit de inhaalactie in te zetten. Toch weer te ongeduldig. Wat mij betreft mag Max dit verlies zichzelf heel hard aanrekenen. Dit zijn wel de punten waarop je een WDC mis gaat grijpen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:02

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:15:
Ik denk dat hij wel die 5 sec had kunnen pakken. En het verschil met BOT was dusdanig dat je die tweede plek wel had veiliggesteld, ook bij 10 sec penalty.

Dus iets teveel fair play en had gewoon moeten gaan en dan na de finish moeten zien wat er zou gebeuren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zuur voor max natuurlijk, heb je een perfect weekend, haal je het net niet in de laatste ronde..

Ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen in Italie, als Redbull weer dichtbij zit dan heeft Honda echt goede stappen gezet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
https://streamable.com/b63nlz
Gasly geeft aan dat ze de Ferrari en de McLaren kunnen bijbenen. Zonde van zijn race.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Video van Reddit hoevaak Hamilton over de lijn gaat bij bocht 4 https://streamable.com/tl50nv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:20

Mef

franssie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Niet akkoord daarmee. Als je de bocht ruimer neemt, ga je met meer snelheid door de bocht. Daardoor zal de centripetale kracht (die de auto naar buiten duwt) groter zijn en wordt dus ook de wrijvingskracht groter.
Wat wel zo zal zijn is dat als je de baan volgt en binnen de limieten blijft dat je de bocht dus trager zal nemen. In dat geval zal je misschien meer slijtage van de banden hebben doordat je meer afremt (en misschien een kleine lock-up hebt dan) en na de bocht terug moet accelereren met eventuele wheelspin wat dan ook weer slijtage veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

v8power67 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Heeft dat niet met leaving the track and gaining an advantage wat anders is dan een keertje wijd gaan ?
Hij deed het enorm vaak. Vooral die outlap (op koude banden) is dat een enorm voordeel.

Daardoor moest Max toch echt een stuk meer van zijn banden vragen om uiteindelijk bij Lewis te komen. Hij had maar 0.5 seconden pace voordeel over toen hij er was. dat is meestal niet genoeg om de overtake te maken. Het lukte dan net, maar niet zonder de tracklimits. Helaas. Gio zat ook net ongunstig.

Ik hoop dat het differentieel probleem nog flink wat pace verborg. Kijkend naar de mini sectors en hoe moeilijk hij uit de bochten accelereerde lijkt dat Idd aanzienlijk te zijn geweest.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Scooper schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:43:
Ik snap niet dat mensen zeggen dat Mercedes op strategie heeft gewonnen. Dat hebben ze juist niet. De strategie van Red Bull bleek sneller/beter.

Naar mijn idee heeft Max het verprutst door te snel in te willen halen. Hij had nog 3 of 4 ronden met DRS in zijn voordeel. Dit had hij nooit weg mogen geven door op een risicovolle plek op het circuit de inhaalactie in te zetten. Toch weer te ongeduldig. Wat mij betreft mag Max dit verlies zichzelf heel hard aanrekenen. Dit zijn wel de punten waarop je een WDC mis gaat grijpen.
Verstappen was niet werkelijk te vroeg, hij had de pech dat hij voor zijn inhaalpoging niet zowel links als rechts voorbij zou kunnen gaan. Er reed er namelijk één in de weg daar aan de rechterkant. Dat was gewoon botte pech en een samenloop van omstandigheden, het was niet anders.

Was die ruimte er wel geweest dan was Hamilton misschien wel meer naar rechts gegaan en was het probleem om de bocht nog te halen er voor voor Verstappen helemaal niet geweest. Had Hamilton links blijven rijden dan had Verstappen er aan de binnenkant voorbij kunnen gaan, nu was de ruimte er niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 13:32
Scooper schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:43:
Naar mijn idee heeft Max het verprutst door te snel in te willen halen. Hij had nog 3 of 4 ronden met DRS in zijn voordeel. Dit had hij nooit weg mogen geven door op een risicovolle plek op het circuit de inhaalactie in te zetten. Toch weer te ongeduldig.
Dit ja. Lekker nog 2 rondes zijn ERS harvesten terwijl die in DRS hangt, Hamilton rijdt zijn ERS helemaal leeg en je kunt er gewoon langsaf rijden. Achja, het was een mooie race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
https://streamable.com/kcird2
Raikkonen interview. (op zijn Raikkonen's.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Formula one schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:51:
Video van Reddit hoevaak Hamilton over de lijn gaat bij bocht 4 https://streamable.com/tl50nv
29x gaining advantage = 29 x 5 sec penalty 😇

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze hier al gepost?

:+

Compilatie van Lewis die de tracklimits overschrijdt :P

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 28-03-2021 21:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 15-09 18:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Mef schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Niet akkoord daarmee. Als je de bocht ruimer neemt, ga je met meer snelheid door de bocht. Daardoor zal de centripetale kracht (die de auto naar buiten duwt) groter zijn en wordt dus ook de wrijvingskracht groter.
Wat wel zo zal zijn is dat als je de baan volgt en binnen de limieten blijft dat je de bocht dus trager zal nemen. In dat geval zal je misschien meer slijtage van de banden hebben doordat je meer afremt (en misschien een kleine lock-up hebt dan) en na de bocht terug moet accelereren met eventuele wheelspin wat dan ook weer slijtage veroorzaakt.
Ook als je de de snelheid in de bocht gelijk houd, maar wel meer radius kan pakken in de bocht zal je dat ook wel extra voordeel geven qua slijtage.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
AMD1800 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:43:
@MrOleo kun je ook beelden vinden waar je de lijn van Hamilton, wanneer hij de track limits overschrijdt, kan vergelijken met met Max in de beelden hierboven?
Blijkbaar heeft iemand de lijnen van Lewis al gedaan, Max rijdt vergelijkbare lijn, niks ernstigs bij zijn uitstapje:
JvS schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:05:
Deze hier al gepost?

:+

[Streamable: Lewis_29_t4]

Compilatie van Lewis die de tracklimits overschrijdt :P

erutangiS

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Om het nog even bevestigd te krijgen. Ja de stewards hebben tijdens de race, de regels aangepast omdat RBR begon te zeuren over Mercedes. Het kwam ook een paar ronden nadat Max verteld was ook de limiet te negeren. Het is werkelijk te stupide voor woorden. De stewards hebben zichzelf dus alweer, ALWEER, onsterfelijk belachelijk gemaakt. Is het nu werkelijk zo moeilijk om gewoon vier mensen aan te wijzen die het permanent doen en die eens een klein beetje consequent zijn. Want het is gewoon schandalig dat ze in een sport waar zoveel geld in rondgaat en er zoveel technologie is, ze dit niet eens kunnen. Het is een lijn, zeg gewoon dat je er niet overheen mag en leg sensoren. Hoe moeilijk kan het zijn. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik meen dat er gisteren tijdens de kwalificatie werd gezegd dat er tot en met de kwalificatie track limits gelden, maar dat dit voor de race niet het geval was.
Nee, daar werd gezegd dat je in de Q je tijd gelijk kwijt bent, maar dat je in de race niet direct een penalty krijgen bij 1 overschrijding, maar wel als je het vaker doet. Ik zag er iemand in de F2 ook een penalty voor krijgen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het gat tussen de top twee teams en de rest is volgens mij nog wel heel erg groot. Da's dan wel weer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:14:
Om het nog even bevestigd te krijgen. Ja de stewards hebben tijdens de race, de regels aangepast omdat RBR begon te zeuren over Mercedes. Het kwam ook een paar ronden nadat Max verteld was ook de limiet te negeren. Het is werkelijk te stupide voor woorden. De stewards hebben zichzelf dus alweer, ALWEER, onsterfelijk belachelijk gemaakt. Is het nu werkelijk zo moeilijk om gewoon vier mensen aan te wijzen die het permanent doen en die eens een klein beetje consequent zijn. Want het is gewoon schandalig dat ze in een sport waar zoveel geld in rondgaat en er zoveel technologie is, ze dit niet eens kunnen. Het is een lijn, zeg gewoon dat je er niet overheen mag en leg sensoren. Hoe moeilijk kan het zijn. }:|

[Embed: Leclerc confirms drivers were told there would be no penalty for going off the circuit at turn 4]
Ja het is gewoon stom. Er zijn gewoon witte lijnen. Daar moet je tussen blijven met minimaal 1mm van je rubber. Dat roepen zij bij Sky al jaren. Snap niet waarom dat niet gewoon de regel is.

Een keertje erbuiten kan gebeuren. Hoeft niet bestraft te worden. Maar structureel erbuiten wel. En iemand inhalen en dan erbuiten mag gewoon ook niet.

Weet niet of sensoren handig is, maar er is voldoende videobeeld om het mee te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Blijkbaar heeft iemand de lijnen van Lewis al gedaan, Max rijdt vergelijkbare lijn, niks ernstigs bij zijn uitstapje:

[...]
Met als enige verschil dat hij er daar een plek mee wint.
Blijft natuurlijk wel vreemd maargoed buiten de baan inhalen mag gewoon niet maar het moment van de plek teruggeven had wel wat tactischer gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
hardware-lover schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Verstappen was niet werkelijk te vroeg, hij had de pech dat hij voor zijn inhaalpoging niet zowel links als rechts voorbij zou kunnen gaan. Er reed er namelijk één in de weg daar aan de rechterkant. Dat was gewoon botte pech en een samenloop van omstandigheden, het was niet anders.

Was die ruimte er wel geweest dan was Hamilton misschien wel meer naar rechts gegaan en was het probleem om de bocht nog te halen er voor voor Verstappen helemaal niet geweest. Had Hamilton links blijven rijden dan had Verstappen er aan de binnenkant voorbij kunnen gaan, nu was de ruimte er niet.
Daar heb je toch je engineer voor die je die info geeft? Pech zou ik het echt niet willen noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pinda powerrr schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:43:
Ik denk dat hij wel die 5 sec had kunnen pakken. En het verschil met BOT was dusdanig dat je die tweede plek wel had veiliggesteld, ook bij 10 sec penalty.

Dus iets teveel fair play en had gewoon moeten gaan en dan na de finish moeten zien wat er zou gebeuren.
maar als de wedstrijdleiding tegen je zegt "geef de plek terug" .. dan geef je de plek terug. Anders weet ik niet of je er met 5ec vanaf komt, denk eerder een DSQ voor het niet opvolgen van de instructies van de wedstrijdleiding. Hadden ze niets tegen RedBull gezegd, dan was het uiteraard een ander verhaal. Al vind ik wel dat inhalen binnen de lijntjes behoort te gebeuren, al was dat juist in bocht 4 erg discutabel gezien je anders ook wijd "mocht". Ze hadden gewoon bij 3x moeten waarschuwen en bij 4x penalty, klaar.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
Kunnen ze nu nog in beroep gaan bij redbull omdat Ham 29x over de lijn is gereden? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Blijft natuurlijk wel vreemd maargoed buiten de baan inhalen mag gewoon niet maar het moment van de plek teruggeven had wel wat tactischer gekund.
Als Max hem strakker instuurt heb je volgens mij gewoon een botsing, ook als je kijkt waar Hamilton de bocht uitkomt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Na de winst van Hamilton was ik even depressief.... heel kort.
Ik liep naar buiten en rookte een sigaartje. Toen die op was dacht ik:

Hamilton slaapt vannacht niet. Verstappen gaat slapen als een roos.

Het wordt een mooi seizoen!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DoubleDutch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
Kunnen ze nu nog in beroep gaan bij redbull omdat Ham 29x over de lijn is gereden? 🤔
Nee, want Mercedes deed helemaal niks verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
DoubleDutch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
Heeft geen zin. Je mocht er namelijk alleen tijdens training en kwali niet komen. Tijdens de race mocht je er wel komen tenzij je er overduidelijk voordeel uit haalt en dat deed Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
AvK schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:28:
Ik liep naar buiten en rookt een sigaartje. Toen die op was dacht ik:

Exact! Dit wordt een top seizoen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03
Ook zonder track limits is er de regel dat je niet buiten de baan mag while gaining an advantage. Dat is al vaker discussiepunt geweest.. als je buiten de lijnen inhaalt is het duidelijk een voordeel behalen..maar als je zonder anderen erbij gewoon sneller bent is het toch net zo goed een voordeel behalen?
Die tracklimits zouden niet moeten bestaan. Ze bestaan al en zijn als witte lijnen zichtbaar.
Juist door voor de FP en Q specifiek te benoemen dat er een tracklimit ligt is verwarrend

Ik zeg omdraaien die regel..net als in racespellen met die sensor niet meten of iemand erbuiten komt..maar of je er binnen blijft. CHECKPOINT... En checkpoint niet gehaald is een joker lap verplicht de volgende ronde. En niet in 1 bocht..maar in elke bocht! Met als enige uitzondering dat je van de baan geduwd wordt...en dan mag die ander een joker lap doen

Los daarvan vind ik het terecht dat de inhaalactie van Max niet telde. Ze hadden alleen ook veel eerder bij Lewis moeten optreden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Dus als ze gewoon niks gedaan hadden na die radio call aan Verstappen was er niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Redbull toch ook niet dan of zie ik het verkeerd, één keer over de lijn met inhalen of 29x over de hele wedstrijd. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

AMD1800 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:09:
@Blokker_1999 wat betreft meldingen van de raceleiding en RB zijn wij het eens.

Maar in je verhaal schrijf je dat het voordeel enkel duidelijk te kwantificeren is wanneer je in T4 iemand inhaalt. Het is weliswaar duidelijk dat max hierdoor iets verder voor Hamilton komt te liggen. Maar, hoe dan ook, voor elk team is er elke ronde een tijdsvoordeel als de track limits daar worden overschreden. Hamilton heeft dat ook eens gedaan. Naar zeggen van Hamilton ook al vele ronden achter elkaar, iets van 25. En Max heeft datzelfde minimaal een keer gedaan. Als Hamilton dezelfde lijn al meerdere keren heeft gereden, waarom moet max dan positie teruggeven?Hamilton heeft al eerder tijdsvoordeel gehaald uit het overtreden van track limits. En als Max het een keer doet en Hamilton rijdt er toevallig naast, dan moet hij positie terug geven? Als men de regels netjes had gehandhaafd dan was max er al lang voorbij geweest op het rechte stuk en hadden wij hier geen discussie gevoerd.
Omdat het voordeel dat je haalt door T4 te breed te nemen niet kunt kwantificeren. Dat kan mogelijks om duizendsten van een seconde gaan, dat kan zelfs zijn dat het puur een gevoel is. Of je daar blijvend voordeel uit haalt is ook niet zeker omdat je daar op het vuil gaat rijden terwijl de baan zelf een stuk properder is.

Maar als je gaat inhalen en je haalt je rempunt niet meer om de bocht te nemen dan is het breder nemen van de bocht een oplossing om toch maar niet zoveel snelheid te moeten terugnemen dat je tegenstander je weer voorbij kan. Max gaat te laat op de remmen en haalt dan wel een duidelijk, kwantificeerbaar voordeel uit het te breed nemen van de bocht. Iets waarvan voor de race zeer duidelijk is aangegeven door de raceleiding dat dat niet getolereerd zal worden. Daar moet je dan toch geen discussie over gaan voeren of hij die plaats moet terug geven?

Heb je trouwens die oproep van RB naar Max gemist? RB gaf aan Max trouwens de instructie dat hij het ook mocht doen omdat race control op dat moment liet begaan. En de regie toonde dat in de volgende ronde Max ook iets breder ging, net over die curbstones. Het is dus ook niet alsof Max er enkel en alleen maar naast de baan is gegaan op het moment dat hij naast Hamilton zat.

Als men de regels netjes had gehandhaafd, had Max misschien iets vroeger bij Hamilton gezeten, maar daar zitten opnieuw zoveel variabelen tussen dat je ook dat weer niet kunt stellen als feit. Zomaar zeggen dat dit de reden is dat Max de wedstrijd verloren heeft is gewoon foutief. Daar is geen enkel bewijs voor.

Track limits zijn al jaren een probleem in de F1 en zullen dat nog jaren blijven. Tenzij men deze altijd en overal met absolute zekerheid kan toepassen, en dat kan men niet op elk circuit op dit moment, zal het een menselijke factor blijven waarbij raceleiding en teams met elkaar over in discussie zullen blijven gaan en zal men de marges blijven opzoeken van wat wel en wat niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

JvS schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:21:
Ja het is gewoon stom. Er zijn gewoon witte lijnen. Daar moet je tussen blijven met minimaal 1mm van je rubber. Dat roepen zij bij Sky al jaren. Snap niet waarom dat niet gewoon de regel is.
In principe staat die regel ook gewoon in de Sporting Regulations..

Wat er in de Event Notes stond over tracklimits, ging (in mijn optiek) alleen over de rondetijden.
D.w.z. als men een snelste raceronde zou zetten, door bij T4 wijd te gaan, dan zou deze gewoon blijven staan.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
forzav schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Als Max hem strakker instuurt heb je volgens mij gewoon een botsing, ook als je kijkt waar Hamilton de bocht uitkomt.
Jup, volgens mij ziet niemand dit als expres buitenom inhalen, maar desondanks is het niet toegestaan.
Ook niet als het per ongeluk is of om een ongeluk te vermijden.
Is ook niks nieuws dit, gebeurt wel vaker dat er een plek teruggeven moet worden alleen is het in dit geval erg jammer dat het tijdens de cruciale laatste rondes was.

Anyway, de seizoenen dat Mercedes wegens gebrek aan concurrentie al bij de 1e race kon beslissen wie wereldkampioen werd en welke coureur 2e liggen volgens mij wel achter ons, nu zullen ze flink aan de bak moeten, wat het voor ons kijkbuiskinderen extra leuk maakt.
Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat we een seizoen krijgen waarin Max oppermachtig is zonder concurrentie, dat is gewoon saai. Dan liever gevechten tot de laatste ronde zoals in deze race.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Krankenhausen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Dus als ze gewoon niks gedaan hadden na die radio call aan Verstappen was er niks aan de hand?
Dat is dus de vraag waar we geen antwoord op gaan krijgen. Max was Hamilton voorbij toen hij van de baan ging, maar zijn lijn was ook zo ingezet dat van de baan gaan, vrijwel niet te vermijden was voor die inhaalactie. Het was waarschijnlijk uitgelopen op een dieptreurige vertoning zoals Oostenrijk 2019. Het resultaat durf ik je niet te zeggen.

Wel kan ik je zeggen dat deze puinzooi compleet op conto van de stewards valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

PalingDrone schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:34:
Anyway, de seizoenen dat Mercedes wegens gebrek aan concurrentie al bij de 1e race kon beslissen wie wereldkampioen werd en welke coureur 2e liggen volgens mij wel achter ons, nu zullen ze flink aan de bak moeten, wat het voor ons kijkbuiskinderen extra leuk maakt.
Heb toch het idee dat binnen Mercedes zelf de kaarten alweer geschud zijn :+ Bottas kan die top twee nog altijd niet bijhouden, en het zou me niet verbazen dat hij het ook moeilijk gaat hebben met Perez als die eenmaal mee vooraan kan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Edd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:31:
[...]

In principe staat die regel ook gewoon in de Sporting Regulations..
Ah ja, ik bedoel ze moeten het gewoon altijd handhaven. Daarvoor hoef je helemaal niet met sensoren 100% data te hebben.

Je blijft er gewoon binnen
Een keertje erbuiten kan gebeuren, doe je dat vaker dan krijg je die vlag, doe je het dan nog een keer, dan een straf
Iemand inhalen en dan tijdens / vlak na die move buiten de baan komen is gewoon positie teruggeven

Ik snap niet dat dit niet gewoon zo gehandhaafd kan wordne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Heb toch het idee dat binnen Mercedes zelf de kaarten alweer geschud zijn :+ Bottas kan die top twee nog altijd niet bijhouden, en het zou me niet verbazen dat hij het ook moeilijk gaat hebben met Perez als die eenmaal mee vooraan kan starten.
Je dacht toch niet echt dat ze de 1e en 2e rijder opeens zouden wisselen?
Perez vreet Bottas gewoon op wanneer hij in de buurt zit, beetje jammer dat hij nu als allerlaatste gestart was en dat nu niet gelijk kon laten zien maar daardoor wel een toprace van PER.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
FastFred schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Heeft geen zin. Je mocht er namelijk alleen tijdens training en kwali niet komen. Tijdens de race mocht je er wel komen tenzij je er overduidelijk voordeel uit haalt en dat deed Max.
Nee lijkt mij niet:

21)Track Limits
21.2Race
a) The track limits at the exit of Turn 4 will not be monitored with regard to setting a lap time, as the defining limits are the artificial grass and the gravel trap in that location.
b)In all cases during the race, Drivers are reminded of the provisions of Article 27.3 of the Sporting Regulations.

Sporting regulations:
27.3 Drivers must make every reasonable effort to use the track at all times and may not leave the track without a justifiable reason.

Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and, for the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not. Should a car leave the track the driver may re-join, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any lasting advantage.

At the absolute discretion of the Race Director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage hegained by leaving the track.

Dit moeten ze gewoon eens handhaven en klaar.
[...]

Uiteraard, correct. Dat had ik beter kunnen opschrijven. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AvK schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:28:
Ik liep naar buiten en rookte een sigaartje. Toen die op was dacht ik:

Precies dat! Zonder het sigaretje dan.

Alles en iedereen van Red Bull is teleurgesteld, maar mega relaxed in alle interviews.

Die weten dat ze vandaag op strategie (en pech) zijn gepakt. Op een Mercedes circuit. En niet op snelheid. Dus dat gaat op de meeste van de resterende 22 races wel goed komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Franco10 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Precies dat! Zonder het sigaretje dan.

Alles en iedereen van Red Bull is teleurgesteld, maar mega relaxed in alle interviews.

Die weten dat ze vandaag op strategie (en pech) zijn gepakt. Op een Mercedes circuit. En niet op snelheid. Dus dat gaat op de meeste van de resterende 22 races wel goed komen.
Sigaartje......

Mensen die zenuwachtig zijn roken een sigaretje.
Mensen die rustig zijn roken een sigaartje..... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Als ik 10 seconde achter jou rij met gelijke rondetijden, elk rondje door deze bocht wijd te nemen, pak ik 0,5sec op jou, heb ik volgens de regels dan geen 'gaining an advantage'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer, wel een leuke strijd maar helaas in het voordeel van Hamilton.
Positieve punt voor mij is dat ik nu en ook gisteren een leuke en relaxte Hamilton zag, niet de grote BLM man van vorig jaar die makkelijk rondjes reed en de race won.
Ik geloof zeker dat dit zijn laatste jaar kan zijn, Verstappen verslaan in een auto die of net zo snel is of sneller en zo afsluiten is natuurlijk een kroon op je carrière. En als het niet lukt dan is het ook geen drama, want de RB is sneller. Maar als het wel lukt dan van iedereen gewonnen, ook van de jonkies je kan het niet beter afsluiten, ik hoop het natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mef schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Ontbinding van factoren van krachten. Ik ben het niet met je eens hierin. Mijn aanname is wel dat een band iets sneller slijt bij zijdelingse wrijving, maar dan nog, bij remmen en acceleratie is de wrijving en slijtage gewoon hoger in een krappe bocht dan een ruime bocht (wrijving kost ook energie).
Dat dus maar ook zonder echt slippende banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:53:
Erg jammer, wel een leuke strijd maar helaas in het voordeel van Hamilton.
Positieve punt voor mij is dat ik nu en ook gisteren een leuke en relaxte Hamilton zag, niet de grote BLM man van vorig jaar die makkelijk rondjes reed en de race won.
Ik geloof zeker dat dit zijn laatste jaar kan zijn, Verstappen verslaan in een auto die of net zo snel is of sneller en zo afsluiten is natuurlijk een kroon op je carrière. En als het niet lukt dan is het ook geen drama, want de RB is sneller. Maar als het wel lukt dan van iedereen gewonnen, ook van de jonkies je kan het niet beter afsluiten, ik hoop het natuurlijk niet :)
Hamilton houdt van racen. Die gaat daar mee door zolang hij in een leuke auto kan rijden. En ik ga er eigenlijk vanuit dat hij tot de nieuwe motoren bij Mercedes blijft.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.