We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 161.593 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
''We begrijpen het als je dit geen ideale optie vindt; ook wij vinden het niet ideaal. Als alternatief is door ons onderzocht wat het effect van een venster zou zijn waarin je kunt kiezen om cookies te accepteren of te weigeren. Uit een test blijkt dat jullie dan in groten getale voor ‘nee’ zouden kiezen, veel vaker dan bij een gemiddelde website''
Duhhh, je moet ook een gedeelte van inkomsten van de andere websites in Tweakers stoppen. Doek anders Tweakers op; het lijkt alsof jullie Tweakers niet meer welkom vinden, want die weten te veel, of maak het nog algemene dan het is; 'Een soort oma weet raad'' en hoppa cashen want de gemiddelde bezoeker klikt toch op die groene grote dikke banner, en heeft geen blokkades aanstaan.

Met abonnementen verkracht je de hele scene. Alles moet tegenwoordig in abbo-vorm. Websites, spellen, tv, enzovoort. Dan doet Tweakers net zo dik mee aan het ''censureren'' van informatie want het is dan enkel voor de rijken beschikbaar.

Anyway Tweakers/DPG kan wel lullen over Facebook, Google enz enz maar ze doen net zo hard mee. Dat van trackingvrij in de toekomst.. dat zal wel weer niet, of het zal wel jaren duren

@GekkePrutser Heb je de forum wel eens gezien? Allemaal ''Oma weet raad''. Bv: ''Auto gejat. En nu?''

Edit: Aantal uur later.. Gooi Tweakers gewoon op zwart. Vraag & Aanbod misschien nog rendabel. Aan alles komt een eind. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MariusSim op 12-03-2021 02:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MariusSim schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:31:
[...]
Duhhh, je moet ook een gedeelte van inkomsten van de andere websites in Tweakers stoppen. Doek anders Tweakers op; het lijkt alsof jullie Tweakers niet meer welkom vinden, want die weten te veel, of maak het nog algemene dan het is; 'Een soort oma weet raad'' en hoppa cashen want de gemiddelde bezoeker klikt toch op die groene grote dikke banner, en heeft geen blokkades aanstaan.
Op dit punt, ik vind inderdaad ook wel dat Tweakers soms teveel loopt te zoeken om uit de niche te komen. Dat het een niche website is, maakt het juist zo goed. Zodra je een "Computer Idee" wordt dan ben je niet meer de beste techsite maar 1 van de vele mainstream sites en is de meerwaarde weg.

In diezelfde context vond ik ook de reclames van "100.000 slimme neefjes erbij' een beetje vreemd (is al langer geleden maargoed). Hebben ze wel eens geprobeerd een absolute n00b vraag op GoT neer te plempen? >:) :P Meteen 20 reacties van "heb je zelf al eens gezocht??". En terecht. Het moet geen helpdesk worden vind ik.

@MariusSim Dat soort posts heb ik wel eens gezien maar ik zit meestal in de langlopende posts, daar komt het zelden voor :) Op zich vind ik overleggen en advies vragen ook niet slecht. Alleen als mensen zo een vraag neerplempen en meteen een oplossing verwachten dan irriteert dat me.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 12-03-2021 00:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Jammer gemiste kans van Tweakers. Ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal.

Het probleem zit hem er volgens mij niet in dat Tweakers leden niet hun portemonnee willen trekken. Het gaat er ook om waarvoor.

Wij als gebruikers van Tweakers voelen ons al jaren niet serieus genomen.

Kijk naar het nachtmodus topic!
Feature Tweakers.net Nachtmodus.

Als tweakers naar haar leden zou luisteren en ze zouden zeggen weet je wat, wij hebben een supporters abonnement en wij gaan die nachtmodus maken. Dan ben ik de 1e die een abonnement gaat afnemen.

Maar betalen om cookies te blokken? Dan heb je ergens een afslag gemist, en dan installeer ik wel weer gewoon Adblock of Ghostery...

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyFool op 12-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:58
Krisp schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Technisch kan het, maar daarmee is Tweakers niet levensvatbaar meer. De inkomsten drogen dan te veel op.

[...]
Definieer 'levensvatbaar'. Ik zie hier vooral het argument 'there is no alternative' (TINA) voorbij komen - een communicatie-tactiek die vaak wordt gebruikt om onwelgevallige discussies af te kappen. "We kunnen niet anders", "we moeten wel", etcetera.

In verreweg de meeste gevallen waarin zulke valse tegenstellingen worden opgeroepen, is dat helemaal niet waar. Er zijn vaak genoeg alternatieven. Maar er is dan wellicht een reorganisatie nodig, waarbij nog eens goed wordt gekeken wat er nou écht belangrijk is, en hoeveel betaald personeel je nodig hebt om dat uit te voeren. En ik snap prima dat dat een zeer impopulaire strategie zou zijn bij het bestaande personeel, en ik snap dus ook prima dat er een keuze wordt gemaakt om de negatieve effecten van voldoen aan de wet af te wentelen op de users in plaats van op het personeel. Maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Je hebt een budget gekregen, en je vindt het geen optie om te accepteren dat dat budget omlaag zou gaan als je wel een oplossing zou implementeren die privacy serieus neemt.

De discussie in het extreme trekken door net te doen alsof er geen enkele andere mogelijkheid zit tussen de huidige 'oplossing' en 'Tweakers houdt op te bestaan' is gewoon vals. Die mogelijkheden zijn er wel, maar Tweakers wil vasthouden aan de gekozen strategie en de huidige omvang van het personeelsbestand, ook als dat ten koste gaat van de privacy van de bezoekers. Da's begrijpelijk, maar opnieuw: wees daar dan gewoon eerlijk over. Stop met die flauwe TINA-strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:36
Tweakers is tweakers niet meer. Ik zit hier, laten we zeggen, al geruime tijd... Ik zie het met de dag achteruit gaan.

Mensen die zich aanmelden op een tech-forum om in een vervoertopic te vragen om advies. Tweakers is ontzettend commercieel geworden en deze actie bevestigd dat maar weer... jammer!

Zoveel mogelijk leden werven. Dat ze eenmalig komen om hun vraag te dumpen vind men prima, levert immers advertentie inkomsten op, niet?

Mij betreft mag tweakers eens achter de oren gaan krabben aan wie ze dit succes te danken hebben, Zuiver en alleen de community! Tweakers gaat bij mij ook van de whitelisting af, gemiste kans jongens!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

CyberMania schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Ja klopt, maar de community roept al jaren dat de implementatie illegaal was. Bijna elke andere site was al om, behalve techsite Tweakers (zie Cb). Uit pure goodwill hadden ze ook kunnen zeggen: sorry jongens we messed up, tot de definitieve implementatie beschikbaar is zetten we het voor iedereen uit. Maar daarvoor wordt niet gekozen en zijn we straks drie jaar verder voor het echt voor iedereen tracking vrij is (de stip op de horizon).

Dus ik denk dat mensen niet zo zeer boos zijn dat het nu klopt naar de letter van de wet, maar voor de keuze: of je geld of je persoonlijke spullen. In plaats van sorry en dat ook gewicht geven door te zeggen in de tussentijd voor iedereen tracking vrij toegankelijk. Maar nee als je dat wilt nu per se paid.

Die keuze steekt velen en geeft ook niet echt gewicht aan het sorry.
Maar zo werkt het in de wereld niet. Als het praktisch gezien nog niet kan, dan moet je een tussenoplossing bieden. Ook dat is productmanagement. En ik kan niet genoeg benadrukken dat dit te laat is en dat ik ook niet begrijp waarom dit meer dan 2 jaar moet duren, maar hier staan we. En qua excuses quote ik Bart:
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie. Jammer dat je in deze post geen, of te weinig excuses ziet. Dat is het in mijn ogen wel en ik heb er dan ook voor gepleit (en ik niet alleen) dat we excuses maken. Want we zijn er niet trots op, ik niet, het MT niet, maar zeker ook alle andere medewerkers van HQ niet. Ondubbelzinnig nogmaals een excuus voor het feit dat we dit verkeerd hebben ingeschat en soms te opportunistisch zijn geweest.

Voor wat betreft de trigger, dit was niet het stuk van de Consumentenbond, alleen heeft e.e.a. wel versneld. In die zin was de trigger vanuit jullie veel belangrijker. Sowieso stond dit scenario al een tijd op de agenda en is de uitrol na eerst een keer uitgesteld te zijn, nu juist iets naar voren gehaald.

[...]

Ik sta natuurlijk achter de nu gekozen oplossing, maar het is een keuze uit een aantal kwaden. Ben er dus niet trots op. Trots was ik geweest als we vorig jaar advertentie trackingvrij aan hadden kunnen kondigen. Die ambitie hebben we (en heb ik) nog steeds, maar zoals ook te lezen valt, is dat veel lastiger dan we ooit hadden kunnen dromen. Vooral ook doordat we hoe dan ook willen zorgen voor financiële continuïteit, ook dat is onderdeel van onze (en mijn) verantwoordelijkheid.
En hier staat ook een vrij duidelijke reactie op @Anakha:
Anakha schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Definieer 'levensvatbaar'. Ik zie hier vooral het argument 'there is no alternative' (TINA) voorbij komen - een communicatie-tactiek die vaak wordt gebruikt om onwelgevallige discussies af te kappen. "We kunnen niet anders", "we moeten wel", etcetera.

In verreweg de meeste gevallen waarin zulke valse tegenstellingen worden opgeroepen, is dat helemaal niet waar. Er zijn vaak genoeg alternatieven. Maar er is dan wellicht een reorganisatie nodig, waarbij nog eens goed wordt gekeken wat er nou écht belangrijk is, en hoeveel betaald personeel je nodig hebt om dat uit te voeren. En ik snap prima dat dat een zeer impopulaire strategie zou zijn bij het bestaande personeel, en ik snap dus ook prima dat er een keuze wordt gemaakt om de negatieve effecten van voldoen aan de wet af te wentelen op de users in plaats van op het personeel. Maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Je hebt een budget gekregen, en je vindt het geen optie om te accepteren dat dat budget omlaag zou gaan als je wel een oplossing zou implementeren die privacy serieus neemt.

De discussie in het extreme trekken door net te doen alsof er geen enkele andere mogelijkheid zit tussen de huidige 'oplossing' en 'Tweakers houdt op te bestaan' is gewoon vals. Die mogelijkheden zijn er wel, maar Tweakers wil vasthouden aan de gekozen strategie en de huidige omvang van het personeelsbestand, ook als dat ten koste gaat van de privacy van de bezoekers. Da's begrijpelijk, maar opnieuw: wees daar dan gewoon eerlijk over. Stop met die flauwe TINA-strategie.
Er wordt gegaan voor financiële continuïteit. Dat is een mooi woord voor 'de omzet moet op peil blijven'. En het alternatief van een omzet die op peil blijft, is niet alleen dat er mogelijk mensen moeten verdwijnen. Maar binnen DPG betekent dat doorgaans ook dat je nog meer je best moet doen om een eigen koers te varen. Want wat Tweakers doet binnen DPG is uniek: tweakers heeft als enige een eigen privacy policy, een eigen privacy gate (cookie wall), gegevens worden (daarom) ook niet gedeeld binnen de rest van DPG. Een alternatief is dat het die kant op gaat. Dat is niet het alternatief wat de community wil, en terecht. Daarom: TINA.

Maar ik zou er wel op aan willen dringen dat Tweakers een concreet tijdspad presenteert naar een trackingvrije website, of tenminste regelmatig (op kwartaalbasis) uitlegt wat er gedaan is om dat doel te bereiken. Zo laat je zien dat het onderwerp belangrijk is, en nog steeds speelt. Zo kan ook de community meedenken, en meevoelen wat het betekent om daar te komen. Het lijkt me leerzaam, maar ook een goede vorm van de verantwoording afleggen naar de community over dit onderwerp. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:58
Dank, @Krisp, dat is al een stuk genuanceerder dan 'dan is Tweakers niet levensvatbaar'. Ik blijf van mening dat dit geen excuus is om de TINA-strategie toe te passen. Als je me uitlegt wat de alternatieven zijn en waarom die onwenselijk geacht worden, kan ik daar prima in mee. Als je tegen me zegt dat het slikken of stikken is, want er is geen alternatief, dan schiet ik in de weerstand, want dan wil iemand gewoon het eerlijke verhaal niet vertellen. En ik durf de stelling wel aan dat ik niet de enige eigenwijze betweter op dit forum ben voor wie dat zo werkt, alleen lijkt Tweakers dat in de communicatie nog niet altijd helemaal te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• URKb8DvHFz
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-06-2021
Kan dat reCapcha dan ook gelijk de deur uit? => hCapcha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-05 17:26
WoutF schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Ik kan goed begrijpen dat je niet blij bent met de oplossing, maar de Autoriteit Persoonsgegevens geeft zelf aan dat toegang na betaling een valide alternatief voor tracking is
[Afbeelding]
Nogmaals, daar voldoen jullie dus niet aan. Lees het nogmaals, de cookiewall is verplicht. Je kan niet op nee klikken en de website bezoeken. Voor mij persoonlijk maak het niks uit omdat ik een adblocker hebt, echter ik wil wel reageren om te benadrukken dat jullie (op dit moment) absoluut niet aan de wet houden.

Dit stukje is belangrijk:
Dat betekent dat u uw bezoekers of gebruikers de mogelijkheid moet geven om tracking cookies te weigeren. Bijvoorbeeld door een informatiebalk of pop-up aan te bieden met een duidelijke keuze tussen ‘ja’ en ‘nee’. U mag geen cookies plaatsen voordat de bezoeker een keuze heeft gemaakt.

Weigert iemand tracking cookies? Dan moet u deze persoon toch toegang geven tot uw website of app, bijvoorbeeld na betaling. (Dit is bij jullie niet mogelijk met de huidige cookiewall en zal ook niet opgelost kunnen worden met een betaald abbonoment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:35

jelle.

Product Owner
World Citizen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:21:
En uhh..als we nou ruwweg moeten zeggen wat ik had opgeleverd aan advertenties. Zit ik dan met de prijs van Hero in buurt of hebben we het dan al snel over Elite?

Wat brengen we een beetje op aan advertenties en welk abbo past daar netjes bij?
De prijs van het nieuwe Hero-abonnement (€3-4 euro per maand, afhankelijk van looptijd) is mede gebaseerd op het gemis aan inkomsten uit advertenties. De precieze inkomsten verschillen natuurlijk enorm per (type) gebruiker. Misschien meer iets voor Het grote Tweakers Plus topic :)

Wat ik wel wil benadrukken is dat het werven van abonnees geen doel an sich is van de aangepaste cookiewall. Het is een tijdelijke oplossing met als einddoel trackingvrije advertenties.
Remzi1993 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:44:
Nogmaals, daar voldoen jullie dus niet aan. Lees het nogmaals, de cookiewall is verplicht. Je kan niet op nee klikken en de website bezoeken. Voor mij persoonlijk maak het niks uit omdat ik een adblocker hebt, echter ik wil wel reageren om te benadrukken dat jullie (op dit moment) absoluut niet aan de wet houden.
En dat is wat we gaan veranderen, zoals ook in de topicstart is uitgelegd. Het stuk wat jij citeert is de exacte aanpassing die we gaan doorvoeren, maar uiteindelijk streven we naar een Tweakers zonder trackingcookies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
jelle. schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:
[...]

De prijs van het nieuwe Hero-abonnement (€3-4 euro per maand, afhankelijk van looptijd) is mede gebaseerd op het gemis aan inkomsten uit advertenties. De precieze inkomsten verschillen natuurlijk enorm per (type) gebruiker. Misschien meer iets voor Het grote Tweakers Plus topic :)

Wat ik wel wil benadrukken is dat het werven van abonnees geen doel an sich is van de aangepaste cookiewall. Het is een tijdelijke oplossing met als einddoel trackingvrije advertenties.

[...]

En dat is wat we gaan veranderen, zoals ook in de topicstart is uitgelegd. Het stuk wat jij citeert is de exacte aanpassing die we gaan doorvoeren, maar uiteindelijk streven we naar een Tweakers zonder trackingcookies.
Maar wat is dan doorlooptijd naar het eind doel? Niks is zo vast als een tijdelijke oplossing. Tweakers doet nu al twee lang een dansje om een cirkel en komt dan met dit.... kunnen we dan weer jaren gaan wachten op een definitieve oplossing?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
[...]

[...]

Tja €3-4 per maand is voor mij te veel €15 per jaar viel nog te overwegen (het huidige supporter abo). Tot de definitieve oplossing gaan jullie van de whitelist.
Ben echt ontgoocheld dat jullie na 2 jaar als enige haalbare oplossing komen dat de cookiewall ook direct de paywall gaat worden, net op het moment dat de prijzen voor de abonnementen serieus verhoogd worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:22

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dit is echt de minst grappige Tweakers 1-april-stunt ooit.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 13-06 16:35

jelle.

Product Owner
HKLM_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:00:
Maar wat is dan doorlooptijd naar het eind doel? Niks is zo vast als een tijdelijke oplossing. Tweakers doet nu al twee lang een dansje om een cirkel en komt dan met dit.... kunnen we dan weer jaren gaan wachten op een definitieve oplossing?
Op dit moment hebben we geen tijdspad vanwege onze afhankelijkheid van derden hierin. Feit is dat er in de industrie op dit moment geen oplossing is voor ons probleem (zie chengbondkwok in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij"). Google heeft zelf aangekondigd thirdpartycookies in 2022 in de ban te willen doen, dus de markt kan nu ook niet achterblijven.

Zoals @Krisp al suggereerde zijn we aan het kijken op welke manier we een periodieke update kunnen geven van de ontwikkelingen. Dan weten jullie waar we staan en kunnen jullie ook meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
jelle. schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Op dit moment hebben we geen tijdspad vanwege onze afhankelijkheid van derden hierin. Feit is dat er in de industrie op dit moment geen oplossing is voor ons probleem (zie chengbondkwok in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij"). Google heeft zelf aangekondigd thirdpartycookies in 2022 in de ban te willen doen, dus de markt kan nu ook niet achterblijven.

Zoals @Krisp al suggereerde zijn we aan het kijken op welke manier we een periodieke update kunnen geven van de ontwikkelingen. Dan weten jullie waar we staan en kunnen jullie ook meedenken.
En dan kiezen jullie voor dit? Ik snap het echt niet... dit komt gewoon over als het introduceren van een Paywal en samen met de plus artikelen komt het tweakers zeer goed uit.

Dat er geld verdient moet worden snap ik maar misschien moeten jullie eens naar je medewerkers bestand kijken. Als ik bij https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/ kijk en zie wat voor “pret” functies / dubbele er zijn dan dan kunnen er andere keuzes gemaakt worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Krisp schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:54:
Er wordt gegaan voor financiële continuïteit. Dat is een mooi woord voor 'de omzet moet op peil blijven'. En het alternatief van een omzet die op peil blijft, is niet alleen dat er mogelijk mensen moeten verdwijnen. Maar binnen DPG betekent dat doorgaans ook dat je nog meer je best moet doen om een eigen koers te varen. Want wat Tweakers doet binnen DPG is uniek: tweakers heeft als enige een eigen privacy policy, een eigen privacy gate (cookie wall), gegevens worden (daarom) ook niet gedeeld binnen de rest van DPG. Een alternatief is dat het die kant op gaat. Dat is niet het alternatief wat de community wil, en terecht. Daarom: TINA.
Dit lijkt met toch een beetje selectief shoppen in wat de community wel of niet wil om zo je eigen wens in te kunnen vullen.

Maar je hebt volledig gelijk dat de omzet telt. En de community is een product wat ten gelde gemaakt moet worden. Zo simpel is het. De truc is om het zo te doen dat je de community wel behoud en dat lukt heel aardig. Daarom moeten ze deze kansloze discussie hier ook voeren, terwijl de invloed natuurlijk 0,0 is als het om inhoud. Slechts als de onvrede groot genoeg wordt dat het een bedrijfsrisico wordt zal T.net koers veranderen.

Ik ben dus vooral verbaasd over iedereen die hier zo boos reageert. Trek je eigen plan, maar je eigen afwegen. De user als belangrijk voor inhoudelijke invulling van t.net heeft al in 2005 afgedaan. T.net is niet "van ons", maar gewoon een commerciële site en net zo betrouwbaar (of onbetrouwbaar) als elke andere willekeurige site. Alsof Linkedin of facebook wel zijn zijn gebruikers luistert 8)7. De lijst van gebroken principes voor inkomen is langer als het aantal dagen dat T.net bestaat. Dat kan elke oudgediende je vertellen. Laat het los. Ga weg als het je niet bevalt of gebruik je eigen middelen om te realiseren dat wat je wil hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anakha schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:08:
Dank, @Krisp, dat is al een stuk genuanceerder dan 'dan is Tweakers niet levensvatbaar'. Ik blijf van mening dat dit geen excuus is om de TINA-strategie toe te passen. Als je me uitlegt wat de alternatieven zijn en waarom die onwenselijk geacht worden, kan ik daar prima in mee. Als je tegen me zegt dat het slikken of stikken is, want er is geen alternatief, dan schiet ik in de weerstand, want dan wil iemand gewoon het eerlijke verhaal niet vertellen. En ik durf de stelling wel aan dat ik niet de enige eigenwijze betweter op dit forum ben voor wie dat zo werkt, alleen lijkt Tweakers dat in de communicatie nog niet altijd helemaal te begrijpen.
Je kunt het eerlijke verhaal niet vertellen want dat valt het hele kaartenhuis in elkaar. Vergelijk met HiFi magazines. Als die eerlijk gaan vertellen dat het onzin is om die dure kabel te kopen, valt de bodem onder hun advertentiemarkt uit en zijn ze weg. Hoe kunnen ze dan eerlijk zijn?
Dat geld ook voor T.net in zijn vele facetten. Daarom moet de community "gemanaged" worden. Daarom willen ze geen namen van webshops in het forum. Hoe ga je nog kwaliteit goede "vrijwilligers" krijgen als daarmee blijkt dat je vooral de Tesla van de directie sponseert.

Wat je vraagt is dus onmogelijk. Het sprookje van de meedenken, actieve, meeregerende community moet in stand blijven (dat levert gebruikers en €€'s op) maar is eigenlijk niet levensvatbaar om zichzelf te bedruipen en zeker niet als onderdeel van een bedrijf als DPG media waar er toch minimaal % als rendement verwacht wordt voor nu of in de toekomst. En de community denk aan veel, maar niet aan de winst die de aandeelhouder verwacht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:43

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb nog niet het hele topic bijgelezen, maar wil wel een duit in het zak(je?) doen.

Ten eerste, hou alsjeblieft op met termen als "op de korte termijn" en "naar voren gehaald" als het gaat over deze ontwikkeling.
Jullie zijn al twee jaar te laat om aan de wet te voldoen. Als je dan toch zo graag wil toelichten dat het eigenlijk later op de agenda stond, en vanwege (onder andere) nieuwsberichten nu meer aandacht heeft, zeg dan iets als: 'iets minder te laat'

Daarnaast: het verstoppen van content achter een betaalmuur (ja, dit is wat er nu gebeurd) om zo maar aan de wet te voldoen is in mijn ogen belachelijk. Het feit dat dit tegelijk komt met een nieuwe abbostructuur, waar ik meer moet gaan betalen om de website reclamevrij te zien, helpt hier totaal niet mee.
Jullie blijven stellen dat het niet met elkaar te maken heeft, maar het heeft wel invloed op elkaar! Zeker vanwege de timing.

Een klein scenario voor de apperceptie.
* dragonhaertt was een trots gebruiker van het tweakers platform, onderdeel van de community en raadde de website graag aan aan anderen.
* dragonhaertt geeft de link aan een vriend/kennis, deze opent de website en komt een koekiehek tegen. "Oh, ik kan koekies niet weigeren, want dan moet ik betalen"
Tja, zo werkt dat tegenwoordig bij tweakers, als je dat niet wil kan je beter ergens anders kijken.

Ik denk dat hier gigantisch onderschat wordt hoe een grote impact dit gaat hebben op de aanwas van nieuwe gebruikers/betalende gebruikers, op het community gevoel en op de goodwill van huidige gebruikers.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:42:
Lol. "Omdat jullie te veel waarde hechten aan privacy kunnen we jullie geen privacy geven".

goed, beetje zout natuurlijk, maar het is wel droevig gesteld als je gewoon ronduit moet toegeven dat je businessmodel niet kan bestaan zonder je bezoekers er bij te naaien... Helaas lijkt dit tegenwoordig de regel voor de meeste mediabedrijven.
Probleem is dat de advertentieopbrengsten al tijden teruglopen volgens mij, terwijl de kosten voor hosting alleen maar toenemen.

Dan ben je gauw klaar.

Ik zie dit ook niet echt goedkomen trouwens, want ik zie mezelf ook niet betalen voor Tweakers. Ik vind het gezellig op het forum, om met wat deels "like minded people" te praten, maar that's it. Veel casual users raak je snel kwijt, zodra het commercieel wordt.

Voorbeeld: op het Fok! forum kon ik een tijd helemaal niet komen, omdat ik dan een popup kreeg dat ik hun advertenties blokkeerde (ik gebruik niet eens een ad blocker, maar browse wel vaker gewoon in cognito mode). Nou ja, dan is het meteen klaar. Ik probeer het een paar keer, denk van "heh gatver" en dan ga ik iets anders doen, want zó graag kwam ik er nou ook weer niet.

Terwijl ik er normaal gesproken weleens kwam en dan toch advertenties in beeld had. Ik keek er verder niet naar, maar ze stoorden mij ook niet enorm (behalve als ze full screen waren }:| ). Alleen als ik niet eens met in cognito mode een site kan bezoeken, houdt het wel gauw op :)

Ik snap dat er geld verdiend moet worden en vind een advertentie hier en daar acceptabel, maar ik hou ook van mijn privacy en zodra die teveel in het geding komt, is het gewoon klaar.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

dragonhaertt schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:33:
Ik heb nog niet het hele topic bijgelezen, maar wil wel een duit in het zak(je?) doen.

Ten eerste, hou alsjeblieft op met termen als "op de korte termijn" en "naar voren gehaald" als het gaat over deze ontwikkeling.
Jullie zijn al twee jaar te laat om aan de wet te voldoen. Als je dan toch zo graag wil toelichten dat het eigenlijk later op de agenda stond, en vanwege (onder andere) nieuwsberichten nu meer aandacht heeft, zeg dan iets als: 'iets minder te laat'

Daarnaast: het verstoppen van content achter een betaalmuur (ja, dit is wat er nu gebeurd) om zo maar aan de wet te voldoen is in mijn ogen belachelijk. Het feit dat dit tegelijk komt met een nieuwe abbostructuur, waar ik meer moet gaan betalen om de website reclamevrij te zien, helpt hier totaal niet mee.
Jullie blijven stellen dat het niet met elkaar te maken heeft, maar het heeft wel invloed op elkaar! Zeker vanwege de timing.

Een klein scenario voor de ...
* dragonhaertt was een trots gebruiker van het tweakers platform, onderdeel van de community en raadde de website graag aan aan anderen.
* dragonhaertt geeft de link aan een vriend/kennis, deze opent de website en komt een koekiehek tegen. "Oh, ik kan koekies niet weigeren, want dan moet ik betalen"
Tja, zo werkt dat tegenwoordig bij tweakers, als je dat niet wil kan je beter ergens anders kijken.

Ik denk dat hier gigantisch onderschat wordt hoe een grote impact dit gaat hebben op de aanwas van nieuwe gebruikers/betalende gebruikers, op het community gevoel en op de goodwill van huidige gebruikers.
Je hebt helemaal gelijk, ik denk ook zo. Maar inmiddels heeft Tweakers.net een paar tiental man in dienst, en die kosten worden niet vanzelf betaald. Aka: ze kunnen niet zonder deze inkomsten.

Wat mij betreft zou Tweakers.net moeten "afslanken" en weer wat amateuristischer worden. Dat zou het beste zijn voor de community (misschien sla ik de plank mis).
Helaas is dit 1. niet (makkelijk) mogelijk ivm NLse wetgeving, 2. Niet winstgevend voor de aandeelhouders.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

Ethirty

Who...me?

Lekker weggestopt op een plek waar mensen nauwelijks kijken.
Op dit topic past maar 1 reactie, maar die is niet policy proof. Dus ik houdt het maar bij een 8)7.

Gek he dat straks iedere trouwe supporter of zijn (aanzienlijk duurder geworden) abo op zegt of zijn adblocker uit zet. Of gewoon weg loopt.

Goed plan, na 2 jaar vertraging d:)b

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 19:43

dragonhaertt

@_'.'

_eLMo_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik denk ook zo. Maar inmiddels heeft Tweakers.net een paar tiental man in dienst, en die kosten worden niet vanzelf betaald. Aka: ze kunnen niet zonder deze inkomsten.

Wat mij betreft zou Tweakers.net moeten "afslanken" en weer wat amateuristischer worden. Dat zou het beste zijn voor de community (misschien sla ik de plank mis).
Helaas is dit 1. niet (makkelijk) mogelijk ivm NLse wetgeving, 2. Niet winstgevend voor de aandeelhouders.
Ik ben bang dat dit voor behoud van community maar een van de weinig opties zijn. Ik weet niet of er inzichten zijn in de verdeling van inkomsten over de verschillende onderdelen van Tweakers (nieuws, pricewatch, forum, V&A).
Ik kan me enigzinds voorstellen dat een splitsing van het duurste onderdeel (nieuws?) een goed alternatief zou zijn om de community te kunnen behouden.

Ik ben zelf bereid om te betalen voor alle andere diensten, maar betalen om uberhaupt trackingvrij de website te kunnen bezoeken is voor mij echt een dooddoener.

Ik denk(weet) dat ik niet de enige ben die zo denkt, en ben bang dat een deel van de community zijn heil elders gaat zoeken (of zelf opstarten).

[ Voor 6% gewijzigd door dragonhaertt op 12-03-2021 10:47 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

dragonhaertt schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Ik ben bang dat dit voor behoud van community maar een van de weinig opties zijn. Ik weet niet of er inzichten zijn in de verdeling van inkomsten over de verschillende onderdelen van Tweakers (nieuws, pricewatch, forum, V&A).
Ik kan me enigzinds voorstellen dat een splitsing van het duurste onderdeel (nieuws?) een goed alternatief zou zijn om de community te kunnen behouden.

Ik ben zelf bereid om te betalen voor alle andere diensten, maar betalen om uberhaupt trackingvrij de website te kunnen bezoeken is voor mij echt een dooddoener.

Ik denk(weet) dat ik niet de enige ben die zo denkt, en ben bang dat een deel van de community zijn heil elders gaat zoeken (of zelf opstarten).
Dat valt mij ook op dat het altijd gaat over de redactie en de frontpage, terwijl Tweakers voor mij 90% het forum is. Maar ik kan me voorstellen dat dit verschilt tussen gebruikers. Sommigen zijn meer actief op de frontpage (reacties) anderen in het forum (forumposts), soms beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Lethalis schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Probleem is dat de advertentieopbrengsten al tijden teruglopen volgens mij, terwijl de kosten voor hosting alleen maar toenemen.

Dan ben je gauw klaar.
Natuurlijk levenscyclus van een website/product vrees ik. Zie o.a. Theodore Levitt en de uitwerking daarna.
Gaat ook op voor producten op internet. Alleen dan kan zowel de opkomst als ondergang veel sneller gaan.

Ik gok dat t.net nu vooral in de cashcow fase zit. Dus natuurlijk is het zaak om er zo veel mogelijk uit te trekken tot de onvermijdelijke neergang.

Nogmaals kijk naar je eigen rol en hoe je erin staat. Daar zit de mismatch, niet in wat T.net doet. Want T.net handelt zoals elke bedrijf doet. Grenzen omzoeken om kosten te vermijden en inkomsten te genereren.
[...]
e hebt helemaal gelijk, ik denk ook zo. Maar inmiddels heeft Tweakers.net een paar tiental man in dienst, en die kosten worden niet vanzelf betaald. Aka: ze kunnen niet zonder deze inkomsten.
Nou daar gaat het niet om hoor. Want als de aandeelhouders 1 euro meer zouden kunnen verdienen zonder deze mensen, staan ze morgen buiten.
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:48:
Dat valt mij ook op dat het altijd gaat over de redactie en de frontpage, terwijl Tweakers voor mij 90% het forum is. Maar ik kan me voorstellen dat dit verschilt tussen gebruikers. Sommigen zijn meer actief op de frontpage (reacties) anderen in het forum (forumposts), soms beide.
Again.. de complexe verhouding. Je hebt het forum nodig om de mensen massa te genereren. Maar dat kost alleen geld en levert niets op. Gok dat 99% van de geld via de FrontPage gemaakt wordt (waaronder ook pricewatch). Daardoor zitten in een lastige spagaat.
_Mystikal_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:52:
Ok, dit is wellicht wat flauw, maar ik vraag me het wel oprecht af: komt er nog een nieuwsartikel zoals nieuws: T-Mobile deelde herleidbare locatiegegevens met CBS voor bouwen van a... maar dan over Tweakers?
Luister tip daarbij is de NRC podcast van gisteren. Daaruit blijkt ook voornamelijk dat T-mobile vooral het bedrijfsrisico van reputatieschade versus mogelijk winst als belangrijkste motivator in voor zijn handelen had. Of te wel hoeveel kunnen we verdienen als het ons lukt om het stil te houden en hoeveel kost het als het uitkomt. Daar zat geen enkele andere morele, wettelijke of andere afweging onder. Ja, voor de buhne, wel en daarom wilde ze openbaar niet meewerken aan dezelfde gegevens leveren voor coronabestrijding.

Zie daar ook weer het instandhouden van het sprookje.

Maar ik val in herhaling.

[ Voor 61% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

laat maar, te kinderachtig wel.

[ Voor 92% gewijzigd door _Mystikal_ op 12-03-2021 10:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Wat een lachertje zeg.

De mond vol over hoe belangrijk het is en vervolgens niets, maar dan ook niets waarmaken anders dan lippendienst.

@WoutF je zou bij de VVD moeten gaan. Of zit je daar al? Dit is bijna een Ruttiaanse draai. Maar mij houd je er niet mee voor de gek. Dit is gewoon pappen en nathouden, je kletst uit je nek dat hier echt energie in gestoken is. Het is het minimale en het netto resultaat is nul.

Tweakers is nu voor mij echt definitief niet meer betrouwbaar. Het was al twijfelachtig, dit is de zoveelste bevestiging dat ook dit gewoon een commerciele toko is met maar één belang. De centjes. Wanneer mogen we de volgende advertorials lezen? Ik kan niet wachten.

Gelukkig geloven jullie zelf nog dat het meer voorstelt. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Vayra op 12-03-2021 11:16 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Cyberpope schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Nou daar gaat het niet om hoor. Want als de aandeelhouders 1 euro meer zouden kunnen verdienen zonder deze mensen, staan ze morgen buiten.
Je interpreteert me verkeerd. Ik bedoelde dus dat er minder wordt verdient en we amateuristischer blijven. Dit levert geen geld op, maar kost dus ook minder geld voor de bezoekers. En nee, dat is geen realistisch scenario want er zijn aandeelhouders in het spel, maar we wisten dat deze dag kwam toen Tweakers door VNU werd overgenomen natuurlijk. Nog knap dat het zo lang gerekt / winstgevend gehouden kon worden.
[...]

Again.. de complexe verhouding. Je hebt het forum nodig om de mensen massa te genereren. Maar dat kost alleen geld en levert niets op. Gok dat 99% van de geld via de FrontPage gemaakt wordt (waaronder ook pricewatch). Daardoor zitten in een lastige spagaat.
Kunnen we die complexe verhouden dan even inzichtelijk maken? Want ik vermoed dat de frontpage dus ook veel meer kost dan het forum. Betaalde moderators kun je terugschroeven door community inzet (zie Reddit) en de hosting kosten zijn echt wel op te vangen op een andere manier dan een pay wall. Zit je alleen nog met de huidige software development kosten van de forumsoftware die (zover ik weet) volledig custom is.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Fascinerend om te zien hoe Tweakers na het Premium debakel (en vele andere wijzigingen in het verleden) nog steeds niet weet hoe ze een boodschap helder en volledig moeten communiceren.

Anyway, zoals bij Premium/Plus ook het geval is: de keuze is gemaakt, dit topic is vooral bedoeld als frustratie/irritatie uitlaatklep en we gaan weer verder tot de orde van dag.

De 2 tools die je hebt om een statement te maken is je portemonnee en een adblocker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

_eLMo_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:16:
Kunnen we die complexe verhouden dan even inzichtelijk maken? Want ik vermoed dat de frontpage dus ook veel meer kost dan het forum. Betaalde moderators kun je terugschroeven door community inzet (zie Reddit) en de hosting kosten zijn echt wel op te vangen op een andere manier dan een pay wall. Zit je alleen nog met de huidige software development kosten van de forumsoftware die (zover ik weet) volledig custom is.
Waarom in godsnaam? Wil je dit soort dingen weten en op kunnen meesturen? Ik zou zeggen wordt grootaandeelhouder bij DPG. En het frontpage kan meer kosten maar is dat relevant? Het gaat om wat het oplevert. Ik voor A 100 betaald maar dat levert me 200 euro op, is dat nog altijd winstgevender als voor B waar ik 10 euro betaal en 1 euro terug krijg. Toch neem ik die 9 euro graag op de koop toe als ik daarmee de winst van A mogelijk maak. Doel is simpel >> zo veel mogelijk cash genereren. Als onweerlegbaar vast zou staan dat T.net 10 euro meer winst zou maken door zich te richten op kantklossende oma's, is dat morgen geregeld. Zo simpel is het.

Geniet van T.net en haal wat je wil halen en breng wat je wil brengen. De rest is alleen frustratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Cyberpope schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Waarom in godsnaam? Wil je dit soort dingen weten en op kunnen meesturen? Ik zou zeggen wordt grootaandeelhouder bij DPG. En het frontpage kan meer kosten maar is dat relevant? Het gaat om wat het oplevert. Ik voor A 100 betaald maar dat levert me 200 euro op, is dat nog altijd winstgevender als voor B waar ik 10 euro betaal en 1 euro terug krijg. Toch neem ik die 9 euro graag op de koop toe als ik daarmee de winst van A mogelijk maak. Doel is simpel >> zo veel mogelijk cash genereren. Als onweerlegbaar vast zou staan dat T.net 10 euro meer winst zou maken door zich te richten op kantklossende oma's, is dat morgen geregeld. Zo simpel is het.

Geniet van T.net en haal wat je wil halen en breng wat je wil brengen. De rest is alleen frustratie.
Helemaal eens. Het is een rouwproces. Ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten. Tweakers.net is echt een ongekende community in IT land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

_eLMo_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Helemaal eens. Het is een rouwproces. Ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten. Tweakers.net is echt een ongekende community in IT land.
Je loopt hier al 20 jaar mee. Dan heb je toch dit proces van vercommercialisering toch al jaren (decennia) zien voltrekken. En weet je waarschijnlijk ook genoeg om de prijs van betalen met je eigen data laag genoeg te houden.

En ja T.net is uniek en zeldzaam. Niet allen in ICT-forums maar ook op inhoud van de GC-forum en niveau van discussie daar. Op die manier een instituut met waarde om overeind te houden. Maar als de gebruiker er niet voor wil betalen en het een eigenaar heeft die gewoon gedreven wordt door shareholder value kunnen we elkaar allemaal gek gaan lopen maken en in sprookjes geloven (inclusief de medewerkers), maar dan is het pad wel helder en ook de keuzes die er dan gemaakt worden. Voor mij in elk geval wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 01:43
chengbondkwok schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:11:
[...]

We doen al aan content based advertising, dankzij de tags die onderaan een artikel staan (bijvoorbeeld een smartphone banner onder een artikel over de Galaxy S21). Het probleem is alleen dat sommige adverteerders ook een set aan producten willen tonen in de banner, met realtime aanbiedingen/prijzen. Die werken op HTML5 basis, maar met onze huidige adserver (Google Ad Manager) kan dat niet third party trackingvrij.

We zijn met wat partijen aan het discussieren om dit mogelijk te maken, maar de technieken die gebruikt worden door dergelijke adverteerders maakt het niet makkelijk om dat zomaar te repliceren buiten Google om.
Beetje late reactie.

Maar als de adverteerders realtime prijzen willen hebben. Waarom maken jullie dan niet zelf iets waar de aangeleverde producten gekoppeld worden aan de toch al beschikbare product informatie+prijs uit de pricewatch. Zo heb je het volledig in eigen beheer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Normaal gesproken als een aangekondigde wijziging heel slecht wordt ontvangen, dan wordt het een proefballon genoemd en weer ingetrokken. Ik zie mogelijkheden ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17
HKLM_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
[...]

En dan kiezen jullie voor dit? Ik snap het echt niet... dit komt gewoon over als het introduceren van een Paywal en samen met de plus artikelen komt het tweakers zeer goed uit.

Dat er geld verdient moet worden snap ik maar misschien moeten jullie eens naar je medewerkers bestand kijken. Als ik bij https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/ kijk en zie wat voor “pret” functies / dubbele er zijn dan dan kunnen er andere keuzes gemaakt worden.
Een vrij botte manier van formuleren...
[...]

Ik heb laatst even 15 jaar terug gepakt om te zien hoe de toenmalige redactie stukken schreef. Ja dat was duidelijk korter en bondiger... Maar is het zo verkeerd? Onnodig opkloppen van content - wat tijd en geld kost en waardoor het lezen langer duurt is ook niet alles.

1. Regeren is vooruitzien... Ja van de een op andere dag een goed deel van het personeel eruit gaat niet zomaar... maar het probleem aan de financiële kant van de site speelt al veel langer.
2. Blijkbaar is het nu al niet of niet voldoende winstgevend, anders waren er geen aanpassingen nodig...

Het voelt voor mij dat Tweakers te groot, te log en te traag geworden is... En dat even flink schudden aan de boom om de dorre takken en bladeren er uit te halen misschien maar eens overwogen moet worden... Ja dat is heel vervelend - zeker ook voor een deel van de redactie die hier positief probeert bij te dragen... Maar toch echt iets wat directie en management maar moet overwegen... Meer en meer en meer is niet altijd beter.

Ik zie de verveelvoudiging van het personeelsbestand amper af in de output... en dat is niet een heel goed teken... maar das mijn indruk.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:56

jacobras

Developer

Terranova schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Beetje late reactie.

Maar als de adverteerders realtime prijzen willen hebben. Waarom maken jullie dan niet zelf iets waar de aangeleverde producten gekoppeld worden aan de toch al beschikbare product informatie+prijs uit de pricewatch. Zo heb je het volledig in eigen beheer.
Adverteerders zullen daarin ook mee moeten gaan. Als je bijna alle websites kan bereiken met één systeem en voor Tweakers een los systeem moet onderhouden kan ik me voorstellen dat ze overgeslagen gaan worden. Het publiek dat je hier bereikt met zal niet veel anders zijn dan op andere sites omdat ik vermoed dat de "echte Tweakers" (rare formulering maar niet zo bedoeld) sowieso toch overal advertenties blokkeren en onbereikbaar zijn.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Een ander oplossing is.... Aan alles komt een eind. Doek Tweakers op. Wij zijn te slim voor jullie. Het is mooi geweest. Alles weg, behalve V&A; Dat een leuke 'Technische' tegenhanger voor MP. Na 2 jaar kwakkelen is dit het resultaat? Het zal een groot verlies zijn, maar er zal vast wel weer een 'pure Tweakers' ontstaan vanuit een amateur-inleg, met en door amateurs. Cookies weigeren, geen tracking, geen reclame. Hoppa.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Laatst online: 07-06 04:25
[b][
Je denkrichting klopt hier wel aardig, een aantal nuances zijn wel te maken. Inderdaad we verdienen het meeste geld vanuit de frontpage en de Pricewatch. Daarnaast met advertenties bij nieuwsartikelen, reviews en alle content vormen die daar tussen zitten, zoals best buy guides, etc. Tweakers is een uniek ecosysteem, waarbij heel veel doorverwijzingen zijn, populairder gezegd 'klantreizen' die idd geld opleveren door display advertising, branded content en onze affiliate inkomsten in de Pricewatch, daarnaast kennen we nog gebruikersinkomsten, zoals abonnementen. Zie ook onderstaand overzicht;

Omzet opbouw Tweakers

50% affiliate in de Pricewatch, cost per click en cost per sale model
33% display advertising, cost per mille (1000) model
11% events, branded content, activaties, promoties e.d.
5% gebruikersinkomsten, vnl. abonnementen
1% overig, prijsdata, licenties e.d.

Feit is dat we met display advertising nog meer geld zouden kunnen verdienen (korte termijn), dan we nu doen. Echter voor de lange termijn kiezen we ervoor om bijvoorbeeld geen takeovers toe te staan, heel bewust vrijwel geen bannering toe te staan in het forum en daarnaast (natuurlijk) geen popups, inread banners etc. Dat levert voor jullie een fijner platform op en uiteindelijk voor de adverteerder ook meer waarde.

Ander feit is dat de community ons het meest oplevert, direct en indirect, veel meer dan de meer casual of eenmalige bezoeker. Om die reden hebben we ook steeds meer focus op deze core groep. Hoewel dat in deze discussie anders lijkt te worden uitgelegd en dat begrijp ik. Wij moeten eerst maar eens bewijzen leveren nietwaar? Vanuit die focus op de core is het zo dat we o.a. willen overgaan op een advertentie trackingvrije omgeving omdat het eens wens is van de hardcore gebruiker (waaronder de community), de meer casual bezoeker interesseert het relatief weinig. Daarnaast zijn we bezig met onderzoeken naar een shopfilter, dark modus, 2FA en nog veel meer zaken die op het wensenlijstje van de core gebruikers staan.

Ik snap dat we het onszelf communicatief niet makkelijk hebben gemaakt en dat je ook gerust kan stellen dat de openheid en communicatie echt tekort is geschoten. Onder andere door dit forum topic en door in de toekomst meer te delen over dit en andere onderwerpen hoop ik dat we het gevoel van, het slecht geïnformeerd zijn van de community kunnen omdraaien. Dat zal niet makkelijk worden, maar dat zie ik wel als onze taak en plicht. Er zijn een aantal vormen en initiatieven die we momenteel hiervoor bespreken, daarover snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Dat zijn een hoop mensen inderdaad. Wat zo'n Bureau Gekkigheid nou precies is... ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
RodeStabilo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Dat zijn een hoop mensen inderdaad. Wat zo'n Bureau Gekkigheid nou precies is... ?
Dat verdiend inderdaad wel wat uitleg, Bureau Gekkigheid is ons interne concept en event bureau. Mooie naam voor de club mensen die evenementen bedenken en organiseren als de Meet Ups, Developers Summit, Het Huisfeestje, Testfest e.d. Daarnaast creëren ze branded content en allerlei activaties, zoals de testpanels, Black Friday acties, December Prijzenparade etc. etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Dat is trouwens een beste lijst met mensen. Zeker als je het afzet tegen de unieke, kwalitatief hoogwaardige, content die op de frontpage langs komt. Het blijft vooral toch 70+% copy-paste nieuws dat op andere sites ook wel te vinden is. Ik had nooit gedacht dat er meer dan een stuk of 10 man zouden werken. 8)7

Er zijn Youtubers die in hun eentje meer unieke content produceren :X
RodeStabilo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Denk dat dat de mensen zijn die dit soort idiote dingen bedenken en hun klanten tegen zich in het harnas jagen. (:+)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 15:56
Terranova schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Beetje late reactie.

jacobras schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Adverteerders zullen daarin ook mee moeten gaan. Als je bijna alle websites kan bereiken met één systeem en voor Tweakers een los systeem moet onderhouden kan ik me voorstellen dat ze overgeslagen gaan worden. Het publiek dat je hier bereikt met zal niet veel anders zijn dan op andere sites omdat ik vermoed dat de "echte Tweakers" (rare formulering maar niet zo bedoeld) sowieso toch overal advertenties blokkeren en onbereikbaar zijn.
Wat @jacobras zegt klopt: iedereen heeft een eigen feed systeem (wellicht dat ze op elkaar lijken, maar technisch anders in elkaar zitten), en de adverteerders zien ons ook als een geschikt platform om te testen. Maar zij adverteren ook niet alleen bij ons. Om voor iedere publisher een speciale feed te managen is niet kostenefficient voor de adverteerder.

Daarnaast heb je naast een prijsfeed ook een productimagefeed. En die is huge. De adverteerders gebruiken productfoto's vanuit verschillende hoeken (voor, achter, links, rechts, ondersteboven, you name it).

We hadden in onze meest recente gesprekken met STER besproken om onze feed in te zetten, maar dat werkte niet voor alle adverteerders. Sommige adverteerders die hebben een scoringsmechanisme voor hun eigen feed, om te bepalen welk product wel of niet getoond moet worden. Dit soort logica is een laag boven op de feed, wat niet zomaar gerepliceerd kan worden.

Daarnaast zou het ook omslachtig zijn: de prijs en productfeed ophalen bij Tweakers, om vervolgens weer de juiste productafbeelding te vinden... Het zou de performance niet ten goede komen.

Voor STER is de opdracht in ieder geval duidelijk, nadat we om tafel hebben gezeten met de adverteerders, dus wij zijn in afwachting van hun mogelijkheden :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik snap best dat het allemaal niet eenvoudig is en dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn (als nobody), maar oef.

Tweakers zou toch technisch gezien vooruit moeten lopen, de nieuwe ontwikkelingen vroeg kunnen inzien - dat omarmen en daar dus ook als voorbeeld in kunnen fungeren. "ze komen naar ons voor vragen of uitleg" werd ooit nog eens geroepen meen ik?

En wat hebben we, een community die meermaals de cookiewall heeft opgegooid als onderwerp; "kan dit nog wel?". Dat werd continu gepareerd met "juristen dit", "dpg dat", "we wachten op..." en wat hebben we nu?

Een herhaling van de fora-samengang "we weten dat dit niet goed valt, we zijn veel te laat met de mededeling, dit is zo nu eenmaal besloten en we konden nu niet anders". I don't buy it. Je creëert een prioriteit door iets veel, maar dan ook echt veel, te laat op te pakken en gebruikt dat dan indirect als een argument.

Kom op, als je weet dat de gemiddelde gebruiker tegen tracking is en "op nee klikt", dan zoek je toch een alternatief en oplossing vóórdat je niet anders kan? Tweaker-bezoekers weten adblockers, Pi-Hole, ghostery en no-script toch wel te vinden; dit was een probleem lang voordat de huidige cookiemuur niet meer door de beugel kon.

Trackingvrije ads, iets wat typisch zo'n Tweakers-dingetje had kunnen zijn..."kijk naar ons, wij kunnen het - jullie dus ook!". Gemiste kans. Het momentum is verloren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Een einddoel zonder enige deadline waar we je aan kunnen houden. Doe eens boter bij de vis en kom met een planning. Je verwacht nu, voor de zoveelste keer in dit drama, welwillendheid en geduld van de gebruiker zonder dat je zelf enige commitment toont vanuit HQ anders dan een luchtige belofte zonder concrete inhoud.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:33

duderuud

Sliden is koel

Blijkbaar zijn de reacties van de directeur verdwenen...apart.
https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/1215740

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:56

Grvy

Bot

Die zijn er nooit geweest. Is gewoon een glitch omdat ze als auteur staat bij de topicstart. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

1 post : mede-auteur van dit topic
1 post : in een forum waar wij geen rechten op hebben

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Cookies op Hardware Info
Hardware Info maakt gebruik van cookies

Hardware Info is onderdeel van DPG Media. Onze sites en apps gebruiken cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie onder andere om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren, en deze informatie toevoegen aan bezoekersprofielen.

Cookies kunnen worden gebruikt om op Hardware Info advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen die aansluiten op je interesses. Ook derden kunnen je internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Dankzij cookies van derde partijen kun je daarnaast informatie delen via sociale media, zoals Twitter en Facebook. Meer informatie hierover vind je op hardware.info/extra/cookies.

Om pagina's op Hardware Info te kunnen bekijken, moet je de cookies accepteren door op 'Ja, ik accepteer cookies' te klikken.
Wat betekent dit voor deze cookiewall?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

crisp schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Hier kan ik dan wel wat op inhaken. We zijn begin vorig jaar al begonnen aan een vervanging van de cookiewall. In eerste instantie met een door DPG aangedragen 'toolbox' oplossing waar we medio vorig jaar een test mee hebben gedaan.
De eerste keer is mijn vraag, uiteraard, totaal genegeerd, dus dan proberen we het gewoon nog een keer:

Waarom zijn jullie pas in 2020 begonnen aan het vervangen van de cookiewall?

Ook toen was het al een jaar duidelijk dat het simpelweg verboden was. En daarvoor was het al behoorlijk duidelijk dat het niet de bedoeling was, er was alleen nog geen uitspraak over. Het was echt geen donderslag bij heldere hemel dat wat jullie deden simpelweg niet mocht.

En toch duurt het 2 jaar om aan het absolute minimum van de wet te voldoen, op een manier die werkelijk de grootste fuck you naar de community is die ik me kan bedenken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het korte antwoord dat je nooit gaat horen is €€€

DPG heeft een hoop betaald voor de site en zal dat geld op zijn minst terug willen, op welke manier dan ook.

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En kennelijk vinden de regelmakende instanties het ook niet zo erg, anders had er allang een dwangbevel o.i.d. op de deurmat gelegen. Er is dus ook geen prikkel uit die hoek, om snel aanpassingen te maken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ethirty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:08:

DPG heeft een hoop betaald voor de site en zal dat geld op zijn minst terug willen, op welke manier dan ook.
Maar het vreemde vind ik dat dat al jaren geleden gebeurt is, Tweakers is al 15 jaar niet meer van Femme, en ja, natuurlijk, het klagen over vreemde beslissingen is van alle tijden, ik ken de introductie van Tweakers 7 nog goed, het lumineuze idee om handelaren toe te laten in V&A ook, en natuurlijk 2 jaar cookiemuur.

Maar het afgelopen jaar lijkt alles echt in een stroomversnelling te zitten. De aankondiging van "Tweakers wordt weer voor echte Tweakers" ging soepeltjes over in "....en daarvoor kun JIJ gaan betalen" en dan nu nog de middelvinger zonder vaseline van "...oh, voor je privacy ook trouwens"

Dat is niet waar ik aan dacht toen ik las dat Tweakers zich weer op de core ging richten -O-

Ik ben oprecht benieuwd wat er is gebeurd. Heeft corona zo'n grote wissel op de financiën getrokken? En waarom is dan al deze gekte bedacht, en niet een "help Tweakers de winter door" actie, waarbij de abo's wat extra aandacht kregen, en misschien weer eens een leuk welkomstcadeau.

Het voelt nu echt alsof de oude stamkroeg opeens een La Cubanita is geworden. En da's niet heel tof.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

We kunnen alleen maar gissen, maar het economische model achter de site (focus op Henk en Mien) van een paar jaar terug zal wel mislukt zijn. Daar werd door de kern ook al genoeg over geklaagd. Wellicht ook dat de advertentie inkomsten het afgelopen jaar zijn opgedroogd.

En in Amsterdam zitten met zo veel personeel in je kantoor kost natuurlijk ook centjes. Op zich is de samensmelting met hardware.info geen gek idee, nu moeten ze eigenlijk alleen flink afslanken en met een fatsoenlijke usp komen.

Het feit alleen al dat fatsoenlijke content achter een paywall moet zegt eigenlijk al genoeg over de overleefbaarheid van het concept.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RobinHood schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Maar het vreemde vind ik dat dat al jaren geleden gebeurt is, Tweakers is al 15 jaar niet meer van Femme, en ja, natuurlijk, het klagen over vreemde beslissingen is van alle tijden, ik ken de introductie van Tweakers 7 nog goed, het lumineuze idee om handelaren toe te laten in V&A ook, en natuurlijk 2 jaar cookiemuur.

Ik ben oprecht benieuwd wat er is gebeurd. Heeft corona zo'n grote wissel op de financiën getrokken? En waarom is dan al deze gekte bedacht, en niet een "help Tweakers de winter door" actie, waarbij de abo's wat extra aandacht kregen, en misschien weer eens een leuk welkomstcadeau.

Het voelt nu echt alsof de oude stamkroeg opeens een La Cubanita is geworden. En da's niet heel tof.
Nee, ik denk niet dat het daarin zit. Maar eerder dat langzaam (maar zeker) er een kantelpunt bereikt is. Steeds meer "oude" garde is verdwenen. En die hebben ook heel bewust gekozen om daarna afstand te nemen om de "nieuwe" niet voor de voeten te lopen of zijn echt totaal iets anders gaan doen. En dan komt er weer een nieuwe directeur die andere kijk heeft, niet van de geschiedenis weet (en dat ook niet boeit, want "just another job". ) en vooral wordt afgerekend op financiële prestaties.

En tegelijk verander je zelf ook.

En dan komt er plots een kantelpunt dat je het gaat merken. En dan ga je er op letten en valt het nog meer op. Maar eigenlijk zit de verandering aan 2 kanten.

Overigens zie je deze vorm van "management is ook een vak, dus ik hoef niets te weten van de inhoud kant" nog steeds op vele plekken opgang doen. Een vorm van onteigening die meestal resulteert in een mate van voortdurend conflict met de werkvloer. Waarna er dure consultants worden ingevlogen om dit "contact" met de werkvloer weer te herstellen. En zo krijgen we vele bull-shit-jobs erbij. Daar draaien hele bedrijfstakken op en gelukkig hebben we genoeg welvaart om dat te betalen. Dus je niet druk over maken.

Vergelijk met eens stamkroeg is trouwens wel goed. Die kan ook niet alleen op de oude gasten draaien en zal veranderen. En zit je plots in en denk je... Wat doe ik hier. De muziek pas me niet meer, de mensen ken is niet meer en ......

[ Voor 30% gewijzigd door Cyberpope op 14-03-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ethirty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:38:
We kunnen alleen maar gissen, maar het economische model achter de site (focus op Henk en Mien) van een paar jaar terug zal wel mislukt zijn. Daar werd door de kern ook al genoeg over geklaagd. Wellicht ook dat de advertentie inkomsten het afgelopen jaar zijn opgedroogd.

En in Amsterdam zitten met zo veel personeel in je kantoor kost natuurlijk ook centjes. Op zich is de samensmelting met hardware.info geen gek idee, nu moeten ze eigenlijk alleen flink afslanken en met een fatsoenlijke usp komen.

Het feit alleen al dat fatsoenlijke content achter een paywall moet zegt eigenlijk al genoeg over de overleefbaarheid van het concept.
Hij hoeft nog eens niet mislukt te zijn om nu weer achterhaalt te kunnen zijn. Zelfs hele succesvolle concepten kunnen na verloop van tijd achterhaalt zijn. En je hebt de natuurlijke levenscyclus van producten (ook virtuele als websites) die maar weinigen ontsnappen. Zelfs hele grote jongens als facebook voelen die druk en kopen daarom concurrenten op en vernieuwen stevig. Dat is een site als T.net niet zo snel gegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Ethirty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:38:

Ik herinner me de reclameborden nog goed.

Het kwam op mij een beetje over als de computerclub van vroeger, en helemaal niet door de styling of het uiterlijk van de posters. Dat was eigenlijk wel prima. De slogan ook niet gek. Maar wat je dan op de site tegenkomt matchte gewoon niet.

Reviews van het niveau Coolblue - enkele uitzonderingen daargelaten.

Een dekkingsgraad van tja.... wat eigenlijk? Er is een frontpage met een nieuwsfeed over 'van alles met tech'... en er zijn mondjesmaat wat artikelen over 'van alles met tech'. Wat is nou het smoelwerk ooit geweest?

Het antwoord: dat smoelwerk en karakter, de ziel van deze community is door al die mainstream ellende tot een minimum gereduceerd. Je moet goed zoeken om het nog terug te vinden.

De hoofdopdracht van vandaag zou dus moeten zijn: breng dat weer terug. Ga met je poten in de modder staan. Niet met een Bureau Gekkigheid. Maar door inderdaad bijna als enkele Youtubers jezelf neer te zetten als de club die technologie echt op de pijnbank legt. Die zegt: 'wij bieden je meer inzicht dan een consumentenbond, als het over X en Y gaat'. Die dat ook waarmaakt.

Dat is nooit gebeurd, en ook het binnenhalen van HWI is wat dat betreft geen knip voor de neus waard. Ook daar stinkt het naar oude sokken en ontbreekt het meermaals aan juistheid en diepgang, en/of ongezouten kritiek als zaken gewoon echt ruk geregeld zijn. Ook nu komt dat nog onvoldoende naar voren. Wel een frontpage vol met clickbiat, maar als je je daadwerkelijk KUNT vastbijten in iets dat niet in de haak is dmv een vlammende review, dan wordt het nagelaten.

Ik zal het nooit vergeten. The Witcher 3. Elke half serieuze review identificeerde Hairworks als een Nvidia only feature en zette het uit of bracht het minimaal zeer sterk naar voren. Bij jullie moest ik er met een vurige comment onder de review op wijzen dat dat niet in de haak was. Het werd gecorrigeerd. Maar het tekent de oplettendheid. Dit gaat niet eens over geld. Maar over inzicht. En belangrijker wellicht, als we dit op de huidige situatie leggen... dit gaat dan indirect ook over die verdenking dat er toch wel wat zakjes geld onder de toonbank door gaan of dat er minimaal een 'tip' wordt gegeven zaken zus of zo te doen om niet in een verkeerd daglicht te komen bij een hardwareboer.

Denk eens aan de huidige GPU-ellende - dat is een serieuze verstoring van een grote, en groeiende markt, er is zelfs een link te leggen naar de pandemie met verhoogde vraag e.d.. Waarom zijn jullie nog niet met een item in het acht uur journaal geweest? Waar is die meerwaarde die zorgt dat jullie dat zouden kunnen? Daar horen vraagstukken bij die technologie verbinden met alledaagse keuzes.\ en waarmee je de Henk en Mien in die wereld kunt trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Vayra op 14-03-2021 20:36 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ethirty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:08:

Dat laatste is niet waar. Toen VNU Media destijds werd overgenomen door De Persgroep (wat nu DPG is) zat Tweakers min of meer toevallig in de boedel. Het zal niet helemaal op 0 zijn gewaardeerd, maar het was oorspronkelijk niet eens het plan om Tweakers binnen het concern te houden. Daar kwam men pas later op terug. Het is bovendien al weer bijna 9 jaar geleden, ik denk niet dat er nu nog iets terugverdiend moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Beetje off-topic maar ik vind het in ieder geval positief dat er beter over de communicatie is nagedacht en dat dat ook wordt opgevolgd. Dat scheelt een hoop ruis op de lijn.

Of de directeur actief is op het forum vind ik eerlijk gezegd totaal irrelevant. Heel plat gezegd, ze heeft er mensen voor om haar van de relevante informatie te voorzien, die hoeft ze niet zelf te gaan halen.

Het voelt natuurlijk lekker knus en good old days, maar nostalgie is een bijzonder matige meetlat om je directie langs te leggen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Toch knap dat je binnen 4 maanden de volledige gunfactor weg kan krijgen bij iemand. Met plus en nu dit etc. Dit kan ook gevolgen hebben op langetermijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

florijnvb_ schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:52:
Toch knap dat je binnen 4 maanden de volledige gunfactor weg kan krijgen bij iemand. Met plus en nu dit etc. Dit kan ook gevolgen hebben op langetermijn.
Dat geeft ook gevolgen op de lange termijn. Er komt een punt dat de oude garde het genoeg vind en wegblijft en dan verdwijnt er een groot deel van de kennis waar Tweakers op draait.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Daniel schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Dat laatste is niet waar. Toen VNU Media destijds werd overgenomen door De Persgroep (wat nu DPG is) zat Tweakers min of meer toevallig in de boedel. Het zal niet helemaal op 0 zijn gewaardeerd, maar het was oorspronkelijk niet eens het plan om Tweakers binnen het concern te houden. Daar kwam men pas later op terug. Het is bovendien al weer bijna 9 jaar geleden, ik denk niet dat er nu nog iets terugverdiend moet worden.
Dan is het beleid zelfs nog schokkender dan ik dacht. Dat zou betekenen dat men nauwelijks nog zijn eigen broek op kan houden. :?

Tweakers moet nog eens heel goed nadenken over wie nou de primaire klant is, de adverteerder of de bezoeker. Want zonder bezoekers blijven de adverteerders uiteindelijk ook weg.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Daniel schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Geloof je op je woord dat "terugverdienen" niet het juist is. Maar dat er een target gehaald moet worden is wel heel helder. Ze zijn geen filantropische instelling. En natuurlijk zijn ze zuinig op de community, maar wel vanwege verdienpotentie van de community, niet vanwege de intrinsieke waarde van deze community. Of te wel community is een middel en geen doel in zichzelf. En is meer en meer het geval en dat merken mensen. De huidige directie had niets met T.net en voor hun is het een product zoals ze ook pakjes boter kunnen verkopen. En dan doel ik niet de boer die pakjes boter verkoopt die hij zelf met liefde gemaakt heeft.

Maar ja we gaan in rondjes rond. Waarbij T.net wel deze verplichte rondjes moet maken vanwege de economische waarde van de community, maar nooit kan toegeven dat ze het alleen vanwege de economische waarde omdat daarmee de waarde van de community verloren gaat. Maar mensen komen hier niet vanwege de economische waarde van de community, maar juist voor de intrinsieke waarde daarvan, En daar zit de mismatch en zal deze blijven zitten zolang personeel niet een verbinding met T.net moeten hebben voordat ze er gaan werken.

Ik zou zeggen kijk vooral naar het handelen en niet naar het verplicht praatje hier.
En kijk ook naar de historie. Zie hetzelfde patroon, hoop reuring en verwijten, maar plan gaat gewoon 1 op 1 door. En dit ook. Dus tot het volgende relletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JohanKupers schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Dat geeft ook gevolgen op de lange termijn. Er komt een punt dat de oude garde het genoeg vind en wegblijft en dan verdwijnt er een groot deel van de kennis waar Tweakers op draait.
I
Ik denk dat dit wel meevalt. Als oude garde, zie ik heel weinig oude garde posten in de tech forums.
De oude garde zijn vooral de mopperende muppets op het zijbalkon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ethirty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:18:
Tweakers moet nog eens heel goed nadenken over wie nou de primaire klant is, de adverteerder of de bezoeker. Want zonder bezoekers blijven de adverteerders uiteindelijk ook weg.
Maar die bezoeker wil er ook niet voor betalen... en zonder geld geen site.

Ergo onmogelijke spagaat, zeker omdat kostendekkend niet genoeg is Er moet % gehaald worden, anders sluiten die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cyberpope schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Maar die bezoeker wil er ook niet voor betalen... en zonder geld geen site.

Ergo onmogelijke spagaat, zeker omdat kostendekkend niet genoeg is Er moet % gehaald worden, anders sluiten die handel.
Als reclame én abonnees niet genoeg is, wat dan wel? Dan moet je toch eens goed naar de kostenkant kijken. Misschien eens wat dure managers minder, of... vul maar in.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vind ik te gemakkelijk. Meestal een ongefundeerd populistisch roepen dat het aan de managers ligt.
Ik ben een groot voorstander van minimal management, maar dit is te gemakkelijk hier nu als argument. We hebben het hier over mensen.

Wellicht heeft een site als T.net in zijn huidige omvang geen bestaansrecht (meer). In elk geval niet als commercieel gerunde site voor een heel breed publiek, met een structureel rendement bovenop de kosten. En gaat ze aan hun eigen ambitie (iedereen binnen willen halen) ten onder.

Wellicht achteraf gezien gaat dan een forum als FOK! T.net overleveren omdat die puur alleen de eigenaar van een bescheiden inkomen hoeft te voorzien. Meer markt is er wellicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:57
Vroeger was T.net echt de place to be voor alle hardcore technische zwik. Overklokken, modden, verzin het maar.

Femme heeft het gewoon goed gedaan en op tijd verkocht. Met alle andere nieuws- en forum achtige sites op internet die er tegenwoordig zijn vraag ik me ook wel af wat de toegevoegde waarde is van Tweakers als nieuws website.

Ja, het niveau van veel topics op GoT is echt om te janken, maar dat krijg je als je doelgroep veranderd. Ik bedoel, zelfs zat ik vroeger ook helemaal in het overklokken, waterkoeling, etc. maar die tijd is nu wel voorbij. Nu kom ik eerder op GoT voor zaken die bij mijn huidige levensfase passen.

Als Tweakers door zou gaan als GoT zonder nieuwsdienst zou dat imo niet eens zo erg zijn. Nieuws over games, electrische auto's of software kun je prima ook van andere bronnen halen. Er zijn tal andere sites waarbij je er niet voor hoeft te betalen, misschien is het dan wel in het Engels maar ach.

Ik zou zelf eerder geneigd zijn om af en toe een paar euro te doneren voor GoT (als Henk terugkomt that is) dan dat ik zou betalen als abo voor de nieuwssite zelf.

Wat dat betreft dus wel eens/overlap met @Cyberpope .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cyberpope schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:10:
Vind ik te gemakkelijk. Meestal een ongefundeerd populistisch roepen dat het aan de managers ligt.
Ik ben een groot voorstander van minimal management, maar dit is te gemakkelijk hier nu als argument. We hebben het hier over mensen.
Ik zei ook managers of. Snap dat het over mensen en banen gaat, maar zo'n personeelsbestand is toch nauwelijks nog realistisch te noemen. In ieder geval in verhouding tot de output.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De_Bastaard schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:25:
Vroeger was T.net echt de place to be voor alle hardcore technische zwik. Overklokken, modden, verzin het maar.
Nou heeft de tijd dat ook wel ingehaald. De plaats van de computer en internet is natuurlijk volledig veranderd van hobby / experiment / iets voor liefhebbers naar een gebruiksvoorwerp dat gewoon moet werken. Dat kun je b.v. ook zien bij auto's. Daar zijn ook een stuk minder mensen die er zelf aan sleutelen. Zo heb ik zelf nog een koppeling vervangen ooit. Je had dan die Vraagbaak boekjes waarvan je alles van je auto kunt vinden. Is ook verdwenen. Gaat niet meer terugkomen. T.net van vroegah komt ook niet meer terug.

Ik wens ze veel succes in hun zoektocht om er niets van te maken. Ondertussen haal ik wat ik wil halen en breng soms ook nog eens wat. Zien wel hoe lang het duurt. Hopelijk nog heel lang, maar anders is het leuk geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cyberpope schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Geloof je op je woord dat "terugverdienen" niet het juist is. Maar dat er een target gehaald moet worden is wel heel helder. Ze zijn geen filantropische instelling.
Klopt. Het kon VNU Media destijds niet zo veel schelen hoe veel winst er gemaakt werd, als er maar geen geld bij hoefde. De directie had haar handen vol aan het in de lucht houden van de recruitmenttak en zolang Tweakers haar eigen broek ophield was het prima.
DPG kijkt daar heel anders naar, er wordt verwacht dat de digitale producten een stevig rendement maken. In die zin kun je het management van Tweakers niet eens veel verwijten, die zitten ook maar tussen twee vuren. Er is een flinke organisatie opgetuigd met een navenant kostenniveau, om te proberen via sterke groei dat rendement te realiseren - ook geheel volgens DPG recept. Dat is an sich een heel goed verdedigbare strategie, omdat het product er ook beter van kan worden. Redactie en development zijn nu twee keer zo groot als ze in mijn tijd ooit geweest zijn, daar kun je best aardige dingen mee doen voor de gebruiker :)

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel op 15-03-2021 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amx

amx

https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/

Ik vind zoals Tweakers het over zichzelf zegt, best realistisch. Ik geef iedereen zijn recht om hier te ventileren, maar eerlijk gezegd kan ik het Tweakers niet kwalijk nemen geld te willen verdienen.
We snappen als geen ander dat er op internet een 'alles is gratis'-cultuur heerst en werken daar graag aan mee door onze content en functionaliteit gratis ter beschikking te stellen.
Dat is het grotendeels; er wordt niet meer stilgestaan bij de kosten om het draaiend te houden (als ik kijk naar de gemeend boze reacties). Ik denk persoonlijk dat het eerlijke verhaal is, dat gratis ter beschikking stellen 1. advertenties betekent, en 2. pogingen van adverteerders om via tracking zoveel mogelijk data te verzamelen om hier winst op te maken

Punt 1 kan als vervelend worden ervaren omdat het de aandacht afleidt
Punt 2 kan als bedreigend voor de privacy worden ervaren.
We beperken het aantal tags (tracking cookies) dat we meesturen per pageview tot gemiddeld vijf.
Dit zegt mij persoonlijk niks, maar het feit dat het vermeld wordt, doet vermoeden dat het geen geldwolven zijn bij Tweakers

Ik denk wel dat hoe makkelijker het wordt om third party tracking te blokkeren, en hoe vaker dat dit gebeurt, er ruimte moet ontstaan voor de discussie: wat is wel een eerlijk verdienmodel? Ik zie een heleboel boze reacties maar kan geen cijfers vinden of die 1 euro per maand evenredig is aan je gegevens voor tracking firma's over de periode van 1 maand. Wat koop ik voor die ene Euro.

Helemaal mooi had ik het gevonden als Tweakers hier zelf een bericht over had geschreven. Mooi om te zien dat via een forumbericht (ik proef de azijn al in mijn nek dat het geen nieuwsbericht op de frontpage is) transparatie wordt gegeven. Waarom geen in depth artikel over kostenverdeling, en wat het voor Tweakers betekent mocht een bepaald percentage van de gebruikers die Euro gaan betalen. Kan het dan naar 4 tracking cookies per persoon? Geeft verdieping aan de community en is leerzaam want gericht op de doelgroep.

Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat er geen antwoord is gekomen op mijn eerdere vraag: wat met HWI? Die zit toch ook achter een cookiewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
RobinHood schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:32:
[...]

De eerste keer is mijn vraag, uiteraard, totaal genegeerd, dus dan proberen we het gewoon nog een keer:

Waarom zijn jullie pas in 2020 begonnen aan het vervangen van de cookiewall?

Ook toen was het al een jaar duidelijk dat het simpelweg verboden was. En daarvoor was het al behoorlijk duidelijk dat het niet de bedoeling was, er was alleen nog geen uitspraak over. Het was echt geen donderslag bij heldere hemel dat wat jullie deden simpelweg niet mocht.

En toch duurt het 2 jaar om aan het absolute minimum van de wet te voldoen, op een manier die werkelijk de grootste fuck you naar de community is die ik me kan bedenken.
De eerste keer dat deze vraag gesteld werd heb ik deze in ieder geval gemist, maar de vraag is tegelijk ook wel heel lastig te beantwoorden. De waarheid duurt het langst, maar of dat op applaus mag rekenen betwijfel ik.

Denk dat 2 punten relevant zijn;

1). Onze juridische afdeling (DPG media) heeft altijd stevige discussie gehad (en nog steeds) met de AP over het interpreteren van de wet, hoe duidelijk de AP het ook opschrijft er is nog nooit een wettelijke toetsing geweest. Daarmee wil ik niet beoordelen wat de wet wel en niet zegt, maar er is discussie over. Iets waar wij overigens niet direct bij betrokken zijn.

2). Tot en met eind 2020 (oktober) hebben vrijwel alle mediapartijen niet voldaan aan een cookiewall met de vrije keuze tot het weigeren van cookies. Daarin hebben wij niet heel anders gehandeld dan 90% van de mediawereld. En evengoed wilde we toen al graag overstappen op een geheel advertentie tracking vrije wereld, zelfs al voor STER en Google daarmee aan de slag gingen. Punt is, en dat is al eerder genoemd dat het niet fraai is dat we daarin niet geslaagd zijn tot nu toe. Daarmee lopen we opeens achter i.p.v. voor, wat op dit thema meer onze gewenste en logische positie zou zijn. De rest is geschiedenis, hoezeer we dat ook vervelend vinden en hoezeer we er ook onze excuses voor aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Bart Zoetmulder schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:21:
[...]

De eerste keer dat deze vraag gesteld werd heb ik deze in ieder geval gemist, maar de vraag is tegelijk ook wel heel lastig te beantwoorden. De waarheid duurt het langst, maar of dat op applaus mag rekenen betwijfel ik.

Denk dat 2 punten relevant zijn;

1). Onze juridische afdeling (DPG media) heeft altijd stevige discussie gehad (en nog steeds) met de AP over het interpreteren van de wet, hoe duidelijk de AP het ook opschrijft er is nog nooit een wettelijke toetsing geweest. Daarmee wil ik niet beoordelen wat de wet wel en niet zegt, maar er is discussie over. Iets waar wij overigens niet direct bij betrokken zijn.

2). Tot en met eind 2020 (oktober) hebben vrijwel alle mediapartijen niet voldaan aan een cookiewall met de vrije keuze tot het weigeren van cookies. Daarin hebben wij niet heel anders gehandeld dan 90% van de mediawereld. En evengoed wilde we toen al graag overstappen op een geheel advertentie tracking vrije wereld, zelfs al voor STER en Google daarmee aan de slag gingen. Punt is, en dat is al eerder genoemd dat het niet fraai is dat we daarin niet geslaagd zijn tot nu toe. Daarmee lopen we opeens achter i.p.v. voor, wat op dit thema meer onze gewenste en logische positie zou zijn. De rest is geschiedenis, hoezeer we dat ook vervelend vinden en hoezeer we er ook onze excuses voor aanbieden.
Goed verhaal! En toen had dus iemand het idee om een betaalde je mag mij niet tracen inkomstenbron te introduceren? Ik snap de visie van een "geheel advertentie tracking vrije wereld" maar jullie zijn geen Google of STER jullie hebben gedacht dat jullie wereld sterren zijn en de wereld wel even gingen veranderen. Hebben vervolgens een goede poging gedaan maar deze mislukt.

Waarom moet de community daar dan voor opdraaien met een paywall?

Cloud ☁️

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
De adverteerder van vandaag (Freedom Internet) heeft ook een interessante visie op cookiewalls:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W9mM95Z.png

[ Voor 13% gewijzigd door citruspers op 15-03-2021 20:58 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:53:
[...]
DPG kijkt daar heel anders naar, er wordt verwacht dat de digitale producten een stevig rendement maken. In die zin kun je het management van Tweakers niet eens veel verwijten, die zitten ook maar tussen twee vuren. Er is een flinke organisatie opgetuigd met een navenant kostenniveau, om te proberen via sterke groei dat rendement te realiseren - ook geheel volgens DPG recept. Dat is an sich een heel goed verdedigbare strategie, omdat het product er ook beter van kan worden. Redactie en development zijn nu twee keer zo groot als ze in mijn tijd ooit geweest zijn, daar kun je best aardige dingen mee doen voor de gebruiker :)
Dit is een groot deel van het probleem vind ik. Sterke groei vind ik geen geweldig doel voor een site als deze, omdat dit de kern van Tweakers verwatert. Tweakers is juist zo goed omdat het zo sterk is op gebied van techniek. Maar die niche is al verzadigd. Elke 'tweaker' van naam in Nederland is hier al aanwezig. Zeker sinds de samenvoeging met HWInfo.

Zodra je te veel wil groeien kom je niet onder het verbreden en mogelijk verwateren van je kernwaarden uit, door een breder publiek aan te spreken is de kans groot dat je je oorspronkelijke fans minder aanspreekt. Dat zie je nu al een beetje gebeuren met het frontpage ontwerp (steeds visueler, ik heb pas nog uitgebreid uitgelegd wat ik het probleem daarvan vind). Er wordt inderdaad veel energie in nieuwe dingen gestopt maar dat zijn niet altijd goede ontwikkelingen vind ik.

Even twee voorbeeldjes. De mainstream computer gebruiker (reclame van de 100.000 helpdesk neefjes). Dat vond ik een typisch geval van verwatering van de kernwaarden. Hoe meer mainstream hoe minder ik me hier thuis zal voelen en hoe minder geld ik er voor over heb. Ik heb het al eerder gezegd maar als het hier een "Computer Idee" wordt dan heb ik er niks meer te zoeken.

Verder was er de zakelijke kant: Daaruit kwam onder andere het hele carriere verhaal en de (tegenwoordig redelijk verwaarloosde) "IT Pro" sectie naar boven. Dat laatste vond ik dan nog wel een logisch idee, veel interessanter dan richting de mainstream aangezien de meeste enthousiaste Tweakers uit de begintijd inmiddels midden in hun carriere als IT'er zitten. En daar ook via-via nieuwe tweakers kunnen werven. Maar echte diepgang op dit gebied (en dan denk ik aan de diepgang a la C'T Magazine of zelfs iX Magazine) mis ik nogal. Mijns inziens heb je dat niveau nodig om echt groot te worden op dit gebied. Alleen dan kom je natuurlijk wel weer tegen de beperkingen van het Nederlandse taalgebied aan. Het Carriere gebeuren is best interessant maar alleen relevant als je van baan verandert. Zelf werk ik al sinds 2010 bij hetzelfde bedrijf :) Bovendien concurreer je daar met LinkedIn dat gewoon een betonnen bunker van een marktpositie heeft.

Ik ben zelf op Tweakers geweest sinds 1999 (al had ik sinds 2004 pas een account). En me altijd heel betrokken gevoeld en daarom had ik sinds 2007 al constant een abonnement. En ook bijna altijd de duurdere versies. Maar vorig jaar begon het toch wel een beetje te knagen. Toen ben ik van hero naar supporter gegaan. Reden #1 was de reden die nu eindelijk aangepakt wordt: Namelijk dat zelfs hero abonnees nog tracking mee kregen. Dat stootte me echt tegen de borst.

Reden #2 was dat er steeds minder interessante events georganiseerd werden. Ik mis de Tweakers Express erg. Als hero abo hadden we voorrang op de boeking ervan en bovendien kregen we een lichte korting. De meetups vind ik teveel los van de site staan. De TE was een ideale combinatie van dagje uit, feestje en beurs kijken. Ook omdat ik niet in Nederland woon: De TE was iets waarvoor ik altijd wel een bezoek wou combineren. Een meetup niet. Ze zijn voor mij te zakelijk en vaak te veel gedreven door een bepaalde leverancier.

Maar de vraag is hoe verder, ik snap ook wel dat het management tussen twee vuren zit. De opdracht van DPG voor meer rendement vind ik jammer maar wel te begrijpen. Aan de andere kant weet ik ook dat Tweakers zeer betrokken is bij de community, veel meer dan bijna elke andere site. Ik zou ook niet graag in de schoenen staan van het management nu. Op zich vind ik het betalen voor het ontwijken van tracken ook niet zo vreselijk, alleen ik vind Hero en met name Plus wel weer erg duur eigenlijk. En juist daartussen zit verbazend weinig verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 15-03-2021 23:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:27
Bart Zoetmulder schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:21:
Daar heb ik een praktische (en waarschijnlijk verplichte) oplossing voor. Gezien de risico's voor de rechten van betrokkenen acht ik het waarschijnlijk dat voor dergelijke tracking door o.a. adverteerders een data protection impact assessment (art 35 AVG) verplicht is om uit te voeren. Tweakers als mede-verantwoordelijke voor de verwerking is mede-verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan en kan zelfs besluiten om er zelf eentje uit te voeren. Mijn ervaring met het uitvoeren van DPIA's zegt mij dat er hier waarschijnlijk een paar hoge rest-risico's uit zullen komen. In dat geval is een voorafgaande raadpleging bij de Autoriteit Persoonsgegevens verplicht. De AP moet daarna binnen korte termijn (14 weken incl. uitstel) met een advies komen. Nu weet ik ook wel dat bijna niemand dit doet, maar er is gewoon een formele weg om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Floort schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Daar heb ik een praktische (en waarschijnlijk verplichte) oplossing voor. Gezien de risico's voor de rechten van betrokkenen acht ik het waarschijnlijk dat voor dergelijke tracking door o.a. adverteerders een data protection impact assessment (art 35 AVG) verplicht is om uit te voeren. Tweakers als mede-verantwoordelijke voor de verwerking is mede-verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan en kan zelfs besluiten om er zelf eentje uit te voeren. Mijn ervaring met het uitvoeren van DPIA's zegt mij dat er hier waarschijnlijk een paar hoge rest-risico's uit zullen komen. In dat geval is een voorafgaande raadpleging bij de Autoriteit Persoonsgegevens verplicht. De AP moet daarna binnen korte termijn (14 weken incl. uitstel) met een advies komen. Nu weet ik ook wel dat bijna niemand dit doet, maar er is gewoon een formele weg om dit voor elkaar te krijgen.
Ik stuur jouw reactie door naar onze DPO, vooral interessante input voor hen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Als ik zo een opinies lees en info over wat Google weer aan het doen is. Zou het een tech site sieren om te zeggen tot hier en niet verder ( Deze las ik onlangs https://datanews.knack.be...icle-opinion-1712109.html )

Ik vind het op zich een schandalige redenering en een redenering op zijn kop die hier gesteld is. Onze gebruikers lezen de cookiewall / consent en gaan bovenmatig nee klikken. Dus omdat je hier gebruikers hebt die geven om privacy weten wat ze doen ga je het niet implementeren. Ik persoonlijk ervaar dat als minachting en mensen in hun gezicht uitlachen.

Soit ik heb jaren met veel plezier Supporter betaald maar dat is ook het maximum wat er in zit, pw is ook al geen referentie meer omdat partijen die toch het goedkoopst zijn en niet betalen er niet inzitten.

En ik blijf bij mijn punt ik ga niet betalen voor iedere DPG titel apart, in mijn internet abbonement zit DPG ( HLN ) digitaal als ik dat mag omwisselen voor T.net mij best. Maar niet betalen voor DPG via mijn tv abbo, dpg via mijn internet abbo en dan nog eens abbo's op de apargte DPG sites. Trop is te veel en te veel is trop. (

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 20:20
Over cookies gesproken.
Is er een lijst met cookies beschikbaar die tweakers gebruikt? Ik probeer al weken de cookies te resetten zonder alles globaal weg te gooien en ik overal opnieuw in moet loggen en dergelijke maar tweakers blijft me dag in dag uit dezelfde ondertussen zwaar verouderde bol.com en coolblue ads voorschotelen in de vorm van een .jpg
Ik had tweakers al tijden gewhitelist maar dat lijkt gewoon niet te werken en zelfs na het verwijderen van adblock plus blijf ik dezelfde ads krijgen. Ook alle cookies met de naam tweakers er in zijn al naar de vuilnisbak verhuisd maar blijkbaar staat er ergens nog een cookie met rare naam die dit probleem in stand houd.
Dit moet toch ook duidelijker kunnen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
computerjunky schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:29:
Is er een lijst met cookies beschikbaar die tweakers gebruikt?
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/cookies/
https://gathering.tweakers.net/forum/cookiemonster

Maar wat jij beschrijft lijkt me nou juist een third-party cookie issue en dus niet iets wat Tweakers doet.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 16-03-2021 17:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 20:20
RobIII schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:32:
[...]

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/cookies/
https://gathering.tweakers.net/forum/cookiemonster

Maar wat jij beschrijft lijkt me nou juist een third-party cookie issue en dus niet iets wat Tweakers doet.
GA er even mee aan de slag. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

*zucht* Goed dat er aanpassingen gedaan worden, veel minder goed welk soort aanpassingen gedaan worden.

Dat jullie pas op de langere termijn werkelijk aan de wet gaan voldoen, en zelfs het lef hebben om voorlopig alleen betalende bezoekers een 'ervaring aan te bieden' die voldoet aan de wet, is te bizar voor woorden.

Misschien klopt het naar de letter van de wet, maar absoluut niet naar de geest (bedoeling) van de wet...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf heb ik de indruk dat veel mensen hier via de Pricewatch en andere middelen componenten en andere dingen die ze willen kopen bij webshops kopen. Zijn er geen afspraken te maken met webshops over (kleine) percentages 'linkcommissie' of iets in die trent voor elke verkoop die via T.net tot stand kwam?

Ik neem aan dat de meeste Tweakers tegen zoiets geen bezwaar zullen hebben als het geen al te obstructieve manier van linken is (dat je bv niet bij een link op het forum een grote 20-size tekst krijgt die pijnlijk op gaat vallen telkens), en tot zover ik zo vlug kan bedenken zou qua GDPR er daar ook geen probleem mee zijn zolang het gebruik van de link en de SID eenmalig zijn en niet aan het profiel worden gelinkt voor advertentiedoeleinden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blokker_1999 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Niet helemaal akkoord. Hoewel het nog beter zou kunnen, en moeten, is de huidige pop-up die je op de meeste DPG sites krijgt redelijk gebruiksvriendelijk naar mijn mening. Allesinds een stuk beter dan de eerste versie die ze hadden. Gewoon op "Instellen" klikken en dan "Voorkeuren opslaan" en je hebt geen cookies aanvaard omdat, zoals het moet, alles standaard uit staat op die instellingspagina. Ik ken heel wat sites die daar nog iets van kunnen leren, bijvoorbeeld omdat ze een lijst met honderden partners tonen die je allemaal handmatig zou moeten uitvinken.
Dat heeft ook eea aan voeten in de aarde gehad Blokker. Neem aan dat ik lang niet de enige ben geweest, maar heb 2x DPG Media NL er op moeten attenderen dat de standaardinstellingen die ze gebruikten voor verschillende websites dus echt niet mogen (voorkeuren die standaard 'aan' stonden etc).

------------------------------------------
Marrtijn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:56:
We kunnen hier natuurlijk wel klagen, maar tientallen pagina's aan klachten zullen het toch echt afleggen tegenover de financiële belangen van DPG Media. Er is een reden dat het hier in een hoekje op het forum is weggestopt.
Echter dat is de fout in de denkwijze die door Tweakers (ik tag hier even @Bart Zoetmulder als CD maar dit gaat ook de anderen aan) een beetje gemaakt is. Nu zijn er toch nog aardig wat reacties, maar de meeste reacties door een select groepje mensen.

Wat denk je dat er gebeurd als die koerswijziging er is en waarschijnlijk de meeste bezoekers overvallen gaan worden door een site die veel meer gelocked is? Juist.... Dat is de fout (ik ga geen namen noemen want ik weet uberhaupt niet wie deze strategische blunder gemaakt heeft) die andere bedrijven en sites de kop gekost heeft - nieuws over een grote wijziging welke (iig in het begin) alleen op een meer afgelegen hoekje te vinden is terwijl het ook gaat over een grotere ergenis van 2+ jaar lang onder de gebruikers/consumenten.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 392841 op 16-03-2021 20:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 392841 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:16:
Zelf heb ik de indruk dat veel mensen hier via de Pricewatch en andere middelen componenten en andere dingen die ze willen kopen bij webshops kopen. Zijn er geen afspraken te maken met webshops over (kleine) percentages 'linkcommissie' of iets in die trent voor elke verkoop die via T.net tot stand kwam?
Dat is er al en zorgt voor 50% van de omzet. T.net heeft daarmee een enorm voordeel tov andere nieuwssites en zou dus juist met minder tracking toe kunnen, maar het moet kennelijk én én zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Anoniem: 392841 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Dat heeft ook eea aan voeten in de aarde gehad Blokker. Neem aan dat ik lang niet de enige ben geweest, maar heb 2x DPG Media NL er op moeten attenderen dat de standaardinstellingen die ze gebruikten voor verschillende websites dus echt niet mogen (voorkeuren die standaard 'aan' stonden etc).
Ook met de oude pop-up die ik mij herinner vanop de Belgische websites was het mogelijk om zonder een instelling aan te klikken alle niet essentiele cookies te weigeren. Maar je moest wel enkele keren doorklikken voordat je je voorkeur kon aangeven en dat was niet correct natuurlijk. Maar eenmaal op die voorkeurspagina was de default wel ingestelt op het minimale.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Blokker_1999 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Ook met de oude pop-up die ik mij herinner vanop de Belgische websites was het mogelijk om zonder een instelling aan te klikken alle niet essentiele cookies te weigeren. Maar je moest wel enkele keren doorklikken voordat je je voorkeur kon aangeven en dat was niet correct natuurlijk. Maar eenmaal op die voorkeurspagina was de default wel ingestelt op het minimale.
Dan had DPG Media BE het beter voor elkaar dan DPG Media NL... Want daar was en het systeem bij meerdere sites in het begin niet kloppend en later de voorkeuren die tegen de wet in op 'aan' stonden bij meerdere ad-content partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
[b]
Echter dat is de fout in de denkwijze die door Tweakers (ik tag hier even @Bart Zoetmulder als CD maar dit gaat ook de anderen aan) een beetje gemaakt is. Nu zijn er toch nog aardig wat reacties, maar de meeste reacties door een select groepje mensen.

Wat denk je dat er gebeurd als die koerswijziging er is en waarschijnlijk de meeste bezoekers overvallen gaan worden door een site die veel meer gelocked is? Juist.... Dat is de fout (ik ga geen namen noemen want ik weet uberhaupt niet wie deze strategische blunder gemaakt heeft) die andere bedrijven en sites de kop gekost heeft - nieuws over een grote wijziging welke (iig in het begin) alleen op een meer afgelegen hoekje te vinden is terwijl het ook gaat over een grotere ergenis van 2+ jaar lang onder de gebruikers/consumenten.
Het eerlijke verhaal; We hebben dit in het forum geplaatst omdat het dé plek is om een inhoudelijke discussie te hebben. Daarmee is het inderdaad op dit moment kleiner dan als we het frontpage hadden gebracht. Dat is bewust omdat de oplossing nog niet helemaal af is. Als we de oplossing eind maart live zetten zullen we dit via de frontpage bekendmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:54
Weet niet helemaal of het hier on-topic is, maar volgens mij heeft de crew vanochtend ergens iets gesloopt: Ik kom nu uberhaupt niet meer door de cookie-muur. (Ook niet met andere browser of apparaat).

De popup werkt nog wel, maar als je op 'ok' probeert te drukken dan krijg je deze pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJD9JVTsaRX3gfy7DE8pc9mpE0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pGugg3jpd8fqyQ2rrOmPRc1P.png?f=fotoalbum_large
F5 werkt ook niet, want dan krijg je de popup gewoon opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Bigheld schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:28:
Weet niet helemaal of het hier on-topic is, maar volgens mij heeft de crew vanochtend ergens iets gesloopt: Ik kom nu uberhaupt niet meer door de cookie-muur. (Ook niet met andere browser of apparaat).

De popup werkt nog wel, maar als je op 'ok' probeert te drukken dan krijg je deze pagina:
[Afbeelding]
Dan heb je je abonnement niet tijdig betaald :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:54
HKLM_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Dan heb je je abonnement niet tijdig betaald :+
tweakers werkt gewoon op mijn primaire browser (waar ik de cookies dus al eerder heb geaccepteerd), dus ik ben hier niet blocked oid en op mijn telefoon, via 4g, op een browser die ik nog nooit eerder gebruikt heb ik bij tweakers dezelfde issue. Het kan natuurlijk dat het aan mij ligt, maar lijkt me onwaarschijnlijk

[ Voor 23% gewijzigd door B127 op 17-03-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Bigheld dat is uiteraard niet de bedoeling. We zijn er naar aan het kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De_Bastaard schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:25:

Femme heeft het gewoon goed gedaan en op tijd verkocht. Met alle andere nieuws- en forum achtige sites op internet die er tegenwoordig zijn vraag ik me ook wel af wat de toegevoegde waarde is van Tweakers als nieuws website.

Ja, het niveau van veel topics op GoT is echt om te janken, maar dat krijg je als je doelgroep veranderd. Ik bedoel, zelfs zat ik vroeger ook helemaal in het overklokken, waterkoeling, etc. maar die tijd is nu wel voorbij. Nu kom ik eerder op GoT voor zaken die bij mijn huidige levensfase passen.

Als Tweakers door zou gaan als GoT zonder nieuwsdienst zou dat imo niet eens zo erg zijn. Nieuws over games, electrische auto's of software kun je prima ook van andere bronnen halen. Er zijn tal andere sites waarbij je er niet voor hoeft te betalen, misschien is het dan wel in het Engels maar ach.

Ik zou zelf eerder geneigd zijn om af en toe een paar euro te doneren voor GoT (als Henk terugkomt that is) dan dat ik zou betalen als abo voor de nieuwssite zelf.

Wat dat betreft dus wel eens/overlap met @Cyberpope .
Maar ondanks de verandering van interesses (niet meer overclocken) merk ik wel dat er op Tweakers heel veel fora en topics zijn waar ik met mijn huidige interesses (gewoon als user) in terecht kan. Nieuwe auto kopen? In het vervoer forum weet iemand wel de plus- en minpunten van het model waar je een oogje op hebt. Nieuwe pc samenstellen? Binnen 5 tellen een BBG of topic over bepaalde CPU reeks gevonden. Huis automatiseren? Er is al iemand voorgegaan die mijn type ketel heeft aangesloten op domotica en zijn ervaring heeft gedeeld. Op zoek naar een router ter vervanging van de experiabox? Er staan complete configs klaar. En dat vind ik het mooie, het kunnen beantwoorden van vragen, en het ontvangen van advies van pro's op de zaken waar je minder in thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:45:
[...]

Maar ondanks de verandering van interesses (niet meer overclocken) merk ik wel dat er op Tweakers heel veel fora en topics zijn waar ik met mijn huidige interesses (gewoon als user) in terecht kan. Nieuwe auto kopen? In het vervoer forum weet iemand wel de plus- en minpunten van het model waar je een oogje op hebt. Nieuwe pc samenstellen? Binnen 5 tellen een BBG of topic over bepaalde CPU reeks gevonden. Huis automatiseren? Er is al iemand voorgegaan die mijn type ketel heeft aangesloten op domotica en zijn ervaring heeft gedeeld. Op zoek naar een router ter vervanging van de experiabox? Er staan complete configs klaar. En dat vind ik het mooie, het kunnen beantwoorden van vragen, en het ontvangen van advies van pro's op de zaken waar je minder in thuis bent.
Nou goed, je geeft precies aan waar het krom loopt, Tweakers faciliteert het forum, hier willen ze geld voor (of persoonsgegevens om te gebruiken voor ads), maar die inhoud is geschreven door de mensen die het forum bezoeken.

Waarom zou Pietje, die die configs maakt, nu niet gewoon op Github gaan zitten? Of of Discord? Waarom zou hij moeten betalen voor zijn privacy?

Dan kan je beter gewoon je model helemaal aanpassen en je "community wegdoen" en gewoon een modulaire dienst van maken, dan heb je ook geen discussie, maar is tweakers gewoon een hosting dienst....

Toegang Frontpage - standaard gratis - plus a x per maand
Toegang forum - standaard gratis in cat x y en z, wil je advies / codes inzien, betalen! (Maar wie gaat die configs delen dan?)
Toegang pricewatch - altijd gratis
Toegang V&A - READ gratis, plaatsen x EUR per ad

Want hoe dan ook, linksom of rechtsom raak je de community....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 13:03

DaFeliX

Tnet Devver
Bigheld schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:28:

[Afbeelding]
niet echt on-topic, maar dat kon je ook niet weten.

Dit probleem kwam door mijn changes in de Apache config (zie ook Fotoalbum 404? ). Daar had ik gisterochtend een change voor gepusht en alles leek te werken. Ik kwam er gisteravond in mijn eigen test-omgeving achter dat het accepteren van de cookie-wall niet werkte, maar omdat we op de server de Apache nog niet hadden herstart speelde 't probleem niet op tweakers.net; alleen lokale omgevingen. Alleen, Apache heeft vanacht de configs opnieuw ingelezen waardoor het probleem ineens speelde op de productie-omgeving. Daarnaast werkte mijn eerste fix (natuurlijk) niet, en de tweede ook niet waardoor het 'pas' nu gefixt is. Terwijl ik had gehoopt dat niemand er last van gehad zou hebben |:(

Het goede nieuws, het werkt nu weer :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

https://blog.google/produ...a-more-privacy-first-web/

Ik ben nu wel oprecht geinteresseerd: wat maakt dit besluit van Tweakers nog uit in het licht van bovenstaand bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

amx schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:11:
https://blog.google/produ...a-more-privacy-first-web/

Ik ben nu wel oprecht geinteresseerd: wat maakt dit besluit van Tweakers nog uit in het licht van bovenstaand bericht?
Misschien ook eens lezen wat privacy-minded partijen vinden van Googles ideeën: https://www.eff.org/nl/de...oogles-floc-terrible-idea ;)

Chrome staat ook niet bepaald voor privacy: https://www.cookiestatus.com/

En die 2 samen doen toch meer vermoeden dat Google er een eigen agenda op nahoud die alleen in het belang is van Google zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 18-03-2021 15:18 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

crisp schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Misschien ook eens lezen wat privacy-minded partijen vinden van Googles ideeën: https://www.eff.org/nl/de...oogles-floc-terrible-idea ;)

Chrome staat ook niet bepaald voor privacy: https://www.cookiestatus.com/

En die 2 samen doen toch meer vermoeden dat Google er een eigen agenda op nahoud die alleen in het belang is van Google zelf.
Los van of je het daar eens of oneens mee bent, als vanaf 2022 third party cookies standaard geblokkeerd worden in 's werelds meest gebruikte browser, wat heeft dit besluit dan nog voor impact/nieuwswaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

amx schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:19:
[...]

Los van of je het daar eens of oneens mee bent, als vanaf 2022 third party cookies standaard geblokkeerd worden in 's werelds meest gebruikte browser, wat heeft dit besluit dan nog voor impact/nieuwswaarde?
Dat kan ook pas eind 2022 zijn vziw, en ook Google's ideeën zullen uiteindelijk getoetst moeten worden op basis van de Europese privacywetgeving wat volgens mij ook nog geen uitgemaakte zaak is.

Daarnaast: moet je die afhankelijkheid van Google wel willen? Zijn er geen betere oplossingen denkbaar, en zou Tweakers dat niet minstens moeten onderzoeken?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

Firefox doet er ook aan mee (dat wisten we in dit topic denk ik al)
https://blog.mozilla.org/.../total-cookie-protection/

Wat ik eerder wilde zeggen is: de trend inzake third party cookies beweegt in een andere richting dan dit besluit waar 2 jaar over nagedacht is.

Ik zeg er meteen bij dat er voor het besluit te laten kiezen tussen betalen met geld of met gegevens an sich zeker wel discussiewaarde is. Je krijgt in ieder geval wel het eerlijke verhaal, mits je wat Tweakers zelf aangeeft over hoeveel ze verdienen geloofwaardig vindt.

Trouwens nog steeds geen antwoord wat met de cookiewall bij HWI :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bundin schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Kijk, uiteindelijk moeten we onszelf niet te belangrijk gaan vinden. Voor iedere 100 boze tweakers die extra moeite doen, zijn er duizenden die straks alsnog gewoon op Accepteren klikken. Doel bereikt. En ik vermoed dat van de mensen die "dan zeg ik m'n account op" roepen, slechts een fractie die stap ook zal zetten.

Uiteindelijk is dit een (niet onterechte) financiële afweging, waarbij die paar man die écht verdwijnen niet zoveel gemist worden als dat inkomsten gemist zouden worden. En de discussie bloedt ook wel dood, zie het vorige cookie wall topic: af en toe 10 man die posten, verder storm+glas water.

Dus ja, begrijpelijk besluit. Ook een kutbesluit, maar ach, we zeggen nog wel een keer sorry.
Ik begrijp je reactie, maar wij als community, burgers, mannen, vrouwen zouden moeten bepalen hoe deze wereld draait en ik ben van mening dat we teveel slikken en elke keer maar weer water bij de wijn doen. Daar begin ik me steeds meer aan te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

amx schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:56:
Firefox doet er ook aan mee (dat wisten we in dit topic denk ik al)
https://blog.mozilla.org/.../total-cookie-protection/

Wat ik eerder wilde zeggen is: de trend inzake third party cookies beweegt in een andere richting dan dit besluit waar 2 jaar over nagedacht is.
Dit besluit was er een die we liever niet hadden willen nemen. We wilden de trend juist voor zijn, maar gingen blijkbaar toch te hard (en vlogen toen de bocht uit...)
Trouwens nog steeds geen antwoord wat met de cookiewall bij HWI :?
Van wat ik begrepen heb gaan we voor HWI in eerste instantie de standaardoplossing van DPG toepassen. We hebben daar ook niet echt een alternatief. Het zal in ieder geval wel interessante inzichten geven in hoeverre een tech-savy publiek daadwerkelijk cookies gaat weigeren en of dat overeenkomt met de test die we zelf eerder hebben gedaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

Het is ook lastig denk ik dat er zo veel oude garde is op t.net. Ik ben zelf ook van het 28.8k modem tijdperk en heb heerlijk genoten van Kazaa.
Netflix was niet eens iets waar we over droomden in die tijd.

Hedendaags is dat gewoon anders. Ik moest zelf ook best lang nadenken en wennen aan het idee dat T.net betaald zou worden. Uiteindelijk heb ik ook pas vorig jaar een abbo genomen omdat ik vond dat GoT het wel waard is. Zoals @_ferry_ Hier schrijft zit de kracht hem echt in het forum voor mij. Het is enorm breed en tikt vrijwel alle onderwerpen aan. Ik begin vrijwel altijd te zoeken op GoT en zelden word ik nog lid van een specialistisch forum omdat GoT niet genoeg info bied.
Meestal is GoT meer dan voldoende info.

Ik ben het wel eens met Ferry dat de doelgroep veranderd, en dat ik dit ook aan mijzelf merk.
Ik heb laatst geprobeerd om een casemod op te zetten zodat @Olaf potentieel iets voor zijn community update had, maar het lukt me gewoon niet meer. Ik ben te oud en niet meer jong genoeg voor overclocken en casemodden. Ik vraag me ook af of dat hele onderwerp nog wel zo levend is, maar voor mij persoonlijk zit het er niet meer in. Ik ben nu meer te vinden in topics over Auto's, huizen, verbouwen en ondernemen.

Ondanks dat, is GoT gewoon rijk aan topics en variatie. Ik heb niks met Reddit of andere soortgelijke. Ik vind GoT juist zo tof doordat je meerdere invalshoeken hebt en je dezelfde users overal tegenkomt. Je ziet ze een mening geven of kennis delen in allerlei topics. Reddit snap ik gewoon niet, dus dat sla ik over :)

Ik ben dus met mijn oude leeftijd overstag gegaan en betaal voortaan voor T.net omdat het eenvoudig is en lekker werkt. Het is ook breed genoeg om niet het gevoel te krijgen dat ik lid moet worden van nog 10 andere forums.

-------------

Ik vraag me af of dit onder de jeugd anders is. Die betalen bijvoorbeeld ook graag voor Twitch of doneren aan Youtubers. Ziet Tweakers.net dit ook terug in hun betalende leden? Dat oude lui zoals ik moeite hebben maar jonge mensen het makkelijker doen?

Want dan mag @crisp ons oude zakken best negeren en gewoon meegaan met de jonge lui :D.
Her en der een euro betalen.. of een klein abbo lijkt nou eenmaal prima te werken onder de jeugd.

(ik heb al moeite om Netflix/Apple music te betalen gezien ik weet wat torrents en nieuwsgroepen zijn :o )

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klik hier voor het overzicht van alle reacties van HQ: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij