Toon posts:

Fotoalbum 404?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Topicstarter
Probeerde iets te uploaden naar mijn album, kreeg een 404. Werkte deze week nog.

https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

crisp

Devver

Pixelated

We gaan er naar kijken :)

Intentionally left blank

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27
Heb het zelfde probleem hier.

https://wren.co/join/Devian

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zou inmiddels weer moeten werken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +10Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 14:45

DaFeliX

Tnet Devver
Ik had wat changes gedaan in onze apache config, en daar ging iets mis.

We gebruiken her-en-der .htaccess-files in de code. Deze .htaccess-files zijn eigenlijk bedoeld voor shared-hosting waar je geen volledige controle hebt over de Apache configuratie zelf. Het is aan te raden om de .htaccess-files te verplaatsen naar je Apache config (oa voor performance redenen), als dat kan.

Aangezien we onze eigen webservers prima kunnen beheren, heb ik daarom afgelopen periode een aantal van deze .htaccess bestanden omgezet naar configuratie in Apache. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van onze eigen ontwikkelde tests voor het end-to-end testen van bepaalde URLs, maar ik had daar de link naar 't fotoalbum verkeerd in gezet (zeg maar, de bestandsnaam hoe 't op de schijft staat, maar niet de URL die we gebruiken).

Vanmorgen had ik deze changes gereleased op 1 webserver. Daarna hield ik de logs in de gaten om te kijken of er niet ineens een hoop 404's werden teruggegeven. Dat leek niet het geval, en heb ik de change uitgerolt over de andere servers. De reden dat ik de fotoalbum fouten niet zag is dat verhoudingsgewijs er natuurlijk veel minder verkeer op deze endpoint binnenkomt dan op alle andere punten, dus viel dit simpelweg niet op.

Wat ik nu heb gedaan is de configuratie voor dit deel teruggezet, zodat het gewoon weer werkt zoals vroeger. Ik kan dan op m'n gemak kijken waarom mijn eerste change niet heeft gewerkt, en die in alle gemak even testen. Zo kan iedereen het fotoalbum weer gebruiken, en hoef ik mij niet te haasten met het fixen.
Tevens heb ik de test aangepast zodat deze nu de juiste endpoint test, dus zelfs al zou iemand mijn vorige change ineens terugdraaien, dan faalt die test en kan die change niet gereleased worden. Dit specifieke probleem zou dus niet meer voor (mogen) komen :)

maar da's geen garantie dat ik iets anders stukmaak natuurlijk >:)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kan bevestigen dat het weer werkt.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Thanx voor de leerzame verduidelijking. :)

Ik had zelf het vermoeden dat het met jullie Symfony framework te maken had met de routing. Maar zo te horen is het nog een stukje obsolete legacy code. ;)

[Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2021 19:16. Reden: oeps, dat bedoelde ik dus....]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:28:

Ik had zelf het vermoeden dat het met jullie Symfony framework te maken had met de routing. Maar zo te horen is het nog een stukje obsolete code. ;)
Niet obsolete, maar wel legacy ;) Het fotoalbum zit inderdaad nog niet in Symfony.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 14:45

DaFeliX

Tnet Devver
AW_Bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:28:

Ik had zelf het vermoeden dat het met jullie Symfony framework te maken had met de routing. Maar zo te horen is het nog een stukje obsolete code. ;)
Graag gedaan, leuk om te lezen dat je 't leuk vind. Dat vind ik dan leuk.

Het is niet zozeer obsolete, het wordt immers nog gebruikt, maar zeker wel legacy. Dit maakt zulke taken dan ook juist ingewikkeld, want juist de code die je niet vaak aanraakt, is code die net wat anders in elkaar steekt. Daarom heb je 't risico dat je 't juist daar foutloopt (minder focus, en grotere kans dat 't niet werkt). Als ik de frontpage had gesloopt, dan was mij dit heus wel opgevallen :+ .

Het voordeel van zulke taken uitvoeren is dan wel dat je attent wordt op dit soort legacy zaken die anders in elkaar steken; dus kun je er mooi je tests/documentatie op aanpassen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee