Hmm, lastig dit, tweakers wil geld verdienen maar weten niet hoe en de gebruikers zijn het niet eens met de methodes die ze nu willen hanteren om inkomsten te vergaren.
Ik zie veel geklaag en gezwoeg van de gebruikers over de cookiewall en dat er betaalt moet worden om privacy te waardborgen, terecht, het is zeker geen goede oplossing, maar ik zie ook niet zo snel iemand die dan met alternatieve oplossingen komt. "Geef tweaker users de optie om alle cookie instelling te beheren, in plaats van dit verdien model, probeer oplossing 1, 2, of 3 als verdien model" of ergens in die trend.
Wat ik persoonlijk apart vind is dat tweakers (na het lezen van verschillende pagina's) verschikkelijk afhankelijk is van tracking cookies en advertenties. Als grote techsite, is het dan niet interesanter om bijv. meer collab artikelen te schijven voor bedrijven en dat op de frontpage te zetten? Denk hierbij aan meer adventorials en bijvoorbeeld "sponsored content" artikelen. Gooi een paar verkopende sites erin zodat mensen die interesse hebben in het product het kunnen kopen via de tweakers link en dan 5 euro oid eraf kunnen krijgen als ze die link gebruiken. Zo verdienen vele mensen op youtube ook hun brood en ik denk dat het als grote techsite dit ook wel goed uit kan pakken, zeker als je een contact persoon of twee hebt bij de grote jongens zoals NVidia of Intel.
Als je meer abonnees wilt werfen en op de community wilt richten, maak een G.I.G.A.N.T.I.S.C.H.E. poll aan, maak de vraag open antwoord, maar concreet (5 tot 10 woorden bijvoorbeeld) en zet hier een man of tien op om alle antwoorden wat te generaliseren. De een wil meer css opties of forum emotes en de ander wil een darkmode of geen advertenties zien om wat uit de losse mouw te schudden, de opties zijn eindeloos, maar aan het eind van de rit kun je wel dingen op een hoop gooien en wat generaliseren. Maak hier ook weer een poll van, maar dan met een 10-tal punten die met kop en schouder boven uit stak in de eerder genoemde poll en laat de tweaker gebruiker een twee of drie kiezen en bekijk de resultaten wat de grootste vraag heeft en werk de lijst af van meest gewild naar minder gewild. Ga dan vervolgens aan de slag met die functies, als een functie makkelijk te implementeren is en redelijk hoog op het lijstje staat, doe die dan eerst zodat de abonnees er snel profijt van kunnen hebben van hun abonnement
Ik denk dat je ook meer aan de community kunt vragen wat zij vinden wat een abonnement moet hebben.
Maak hier ook een gigantische topic van (zoiets als slowchat crypto) zodat je alle data op een plek hebt.
Toegegeven, ik zit niet verschikkelijk veel op het forum (interessante forum topics op de frontpages helemaal onderaan is mijn grootste interesse), ik lees ook erg weinig artikelen gezien deze vaak niet aan mij gericht zijn. Dus ik weet niet of ik wel het recht van spreken heb betreft critisie naar tweakers toe, maar ik vind het wel belangrijk dat de site blijft bestaan, al is het omdat ik hun "vraag & aanbod" wel erg goed vind werken. Vandaar dat ik toch wat wil proberen voor een eventuele oplossing, mocht mijn beeld compleet onrealistisch wezen, excuus hier dan voor.
Ik weet ook niet het hele verhaal tussen tweakers en gebruikers van de afgelopen twee jaar, schijnbaar gaat het al jaren wat slechter met de comminucatie tussen tweakers.net en de community en dit is een van de vele druppels die de emmer doet overlopen? Hoe het ook went of keert, het gaat niet lekker met de relatie tussen bedrijf en bezoekers, dat is duidelijk. Mocht het bovenstaande punten nog niet opgenoemt zijn en tweakers.net of de gebruikers zien hier wel een toekomst in, misschien dan overleggen met de community en de mensen die bij tweakers werken om deze relatie te verbeteren, want zoals het nu gaat (afgaande van de reacties) kan het alleen maar slechter gaan ben ik bang.
Excuus als er eerder in de pagina's wel een mooie oplossing of voorstel is gedaan, ik kon het even niet op brengen om door 20 pagina's te spitten en 4 uur van mijn tijd te vragen als ik zelf wat op de lippen heb qua opties. Ik weet ook niet of tweakers hiervoor al degelijke akties ondernomen heeft, zij het advertentie artikelen, zei het een poll waar de community op reageren kan, maar ik vond het toch wel belangrijk om in iedergeval *wat* te opperen als oplossing, misschien gaat het balletje rollen en zijn er meer competente tweakers hier die betere ideeen hebben dan mij en die kunnen voorstellen hoe tweakers abonnementen of inkomsten kunnen werfen.
*insert potato*