Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 70.133 views

Acties:
  • +688 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Je ziet het veel tegenwoordig op websites dat er een "nachtmodus" of een "dark mode" beschikbaar is. Zoals bv op Youtube, Geenstijl's nieuwe Lay, etc. Zelfs Windows 10 biedt tegenwoordig de optie om het felle wit om te ruilen voor zwart.

Nu weet ik dat je op Tweakers de achtergrond op "donker" kan zetten, maar dat is nog steeds vééls te licht en ook de grote tekstvakken zijn nog steeds #FFFFFF (wit) als achtergrond. Wat gewoon zeer vervelend is als je in het donker wil lezen.

Vergelijk het met Geenstijl in "nachtmodus".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CKo40A4vwms0rr8xS9l83NP/thumb.png

En je kan zien wat ik bedoel.

Is dit iets waar jullie iets voor voelen?

Dit gaat niet om de witruimte terug te dringen maar om de site leesbaar te maken met weinig licht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29
Zou inderdaad wel een fijne feature zijn als je het op een donkere lay-out kunt zetten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Jazeker! Erg prettig om nog even in bed iets te lezen zonder meteen je partner wakker te maken.

Arstechnica is trouwens een goed voorbeeld hoe het kan met keuze uit twee schema's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Dit zou ik ook gewoon direct gaan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Je kan wel gebruik maken van een blauw scherm filter, maar ik heb gemerkt dat dat niet altijd lekker werkt :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zou inderdaad een mooie feature zijn!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Eens met hierboven.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:56

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Helemaal eens met hierboven.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 21:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ook ik ga mee met de rest ^

Ik zeg: Doen!!!

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoiets dus als nachtmodus?
GoT

Custom CSS ftw ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hero of Time schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:37:
Zoiets dus als nachtmodus?
[afbeelding]

Custom CSS ftw ;)
Dat ziet er zeer nice uit. Care to share?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Glashelder schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Dat ziet er zeer nice uit. Care to share?
Dat shotje is ondertussen redelijk oud. Als in, het is iets van 2 jaar geleden gemaakt. Uiterlijk is iets anders, maar nog wel redelijk actueel. De CSS die ik heb is echter verre van compleet, maar dekt wel een hoop. Zal 'm eens opnieuw uploaden naar Google Drive en linken in 't CSS topic in LA (is namelijk te groot voor 1 post).

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 28-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27

Fiber

Beaches are for storming.

DPReview was altijd donker, maar heeft sinds een jaar of wat ook een lichte en een donkere modus. Erg netjes gedaan in mijn ogen.

https://www.dpreview.com/forums

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 15:04

iMars

Full time prutser

Fiber schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:54:
DPReview was altijd donker, maar heeft sinds een jaar of wat ook een lichte en een donkere modus. Erg netjes gedaan in mijn ogen.

https://www.dpreview.com/forums
Yes please _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou erg fijn zijn :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:24
Tsja, met Tweakers 7 is iedereen over op de 'dagmodus'.
Je kunt inderdaad hem in plaats van wit, lichtgrijs maken. Dat heb ik meteen gedaan. Alsook de spacing op minimaal gezet. Technisch zit deze nieuwe layout natuurlijk veel beter in elkaar, maar het kleurgebruik is het enige waar ik nooit aan heb kunnen wennen :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36
+1 ik lig vaak in bed naast mijn vrouw nog op mijn mobiel even te bladeren op tweakers. Dit zou echt een hele mooie optie zijn als dit er zou komen!!

[ Voor 3% gewijzigd door CrazyFool op 28-07-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:51:
[...]

Dat shotje is ondertussen redelijk oud. Als in, het is iets van 2 jaar geleden gemaakt. Uiterlijk is iets anders, maar nog wel redelijk actueel. De CSS die ik heb is echter verre van compleet, maar dekt wel een hoop. Zal 'm eens opnieuw uploaden naar Google Drive en linken in 't CSS topic in LA (is namelijk te groot voor 1 post).
Leuk idee, ik heb dat topic alvast aan m'n bookmarks toegevoegd. Ik was van plan zelf ook iets met css te verzinnen maar dat van mij wordt nooit zo goed :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05

crisp

Devver

Pixelated

Tof idee, maar vanuit technisch oogpunt zijn dergelijke features een nachtmerrie wat betreft onderhoud. We hebben al veel verschillende weergave-modi met het responsive design, de keuze voor de achtergrond en compact/cozy (welke we al niet meer ondersteunen bij nieuwe designs en op termijn helemaal willen afschaffen), en dat moet allemaal meegenomen worden bij ontwikkeling, onderhoud en testing...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Desondanks hoop ik wel dat dit een top request wordt. Zou het erg fijn vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:50:
Tof idee, maar vanuit technisch oogpunt zijn dergelijke features een nachtmerrie wat betreft onderhoud. We hebben al veel verschillende weergave-modi met het responsive design, de keuze voor de achtergrond en compact/cozy (welke we al niet meer ondersteunen bij nieuwe designs en op termijn helemaal willen afschaffen), en dat moet allemaal meegenomen worden bij ontwikkeling, onderhoud en testing...
Ik zie dus een ja! Gaan we doen! :P Die paar uitdagingen maakt het werk leuk, knopje hier en daar wordt zo saai toch ;)

Maar ik ben voor! Maar wel selectable, dus niet aan de hand van een tijdstip :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27

Fiber

Beaches are for storming.

Als een fotografie-website het kan moet Tweakers het toch ook wel kunnen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op verzoek: Hero of Time in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'". Het is niet bugvrij. Gebruikersmenu is onleesbaar bijvoorbeeld (voor desktop, moet ik nog steeds fixen). :P En ik pas meer aan dan een paar kleurtjes. ;) En niet getest voor de mobiele weergaven, het werkt toevallig redelijk goed.

Misschien dat @crisp e.a. er inspiratie uit kunnen halen? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 03:01
... de keuze voor de achtergrond en compact/cozy (welke we al niet meer ondersteunen bij nieuwe designs en op termijn helemaal willen afschaffen) ...
Mèh! :( ;)

Vandaar dat de tekst en witruimte in artikelen "stiekem" zo enorm uitgedijd zijn? Ik kwam hier eigenlijk om juist daarover een suggestie te plaatsen maar dat is dus, bij voorbaat, kansloos als ik het goed begrijp ;)

Ik vind dat "uit-elkaar-getrokken" spul helemaal niks. Op de telefoon gaat het nog wel maar op een monitor is het echt een verschrikking. Het lijkt steeds meer of je in het Omniversum zit en je scrollt je overal een ongeluk.
Wat mij betreft is "compact" eerder "normaal" en mogen er nog wel 2 standjes compacter bij komen.

Een nachtmodus zou ik overigens gelijk gebruiken. Dag en nacht. Ik heb de helderheid van mn scherm al vrij laag staan en toch is tweakers een bouwlamp van "een halve vierkante meter".

Het ziet er naar uit dat ik mijn vastgeroeste "css-skills" in een emmer cola moet gaan gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zou ook graag een dark-modus willen zien - gebruik het al bij veel sites/apps die het ondersteunen.
Het lijkt me wel veel werk, helaas niet zo simpel als 'ik gooi er even een filter overheen'. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

90710

Topicstarter
HollowGamer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:48:
Zou ook graag een dark-modus willen zien - gebruik het al bij veel sites/apps die het ondersteunen.
Het lijkt me wel veel werk, helaas niet zo simpel als 'ik gooi er even een filter overheen'. :/
Je kan darkmode op een paar manieren inbouwen.
1. Een copy van de standaard site CSS waarbij je lichtere kleuren vervangt door donkere.
2. Verschillende "klassen" in html + css om de kleuren te veranderen.
3. De css klassen van de lichtere stijl overschrijven in CSS met donkere kleuren bij de keuze voor een donkere modus.

Methode 1 is het meest onderhoud intensieve, maar biedt wel de meeste vrijheid. Je kan dit met CSS compilers als LESS of SASS makkelijker opvangen. De kleuren doe je dan in variabelen en zo kan je feitelijk twee CSS bestanden genereren met verschillende kleuren.

Methode 2 is sneller, maar geeft problemen wanneer je niet heel grondig werkt. Ook vereist dit (veel) meer Javascript werk dan methode 1,wat de performance niet ten goede komt.

Methode 3 is feitelijk wat je met custom css doet, en niet echt ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 14:40
Ik zou dit ook graag willen zien. Tweakers brand op dit moment bijna mijn ogen uit 8) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Sorry hoor maar ik begrijp het punt niet zo. Het zou toch stom zijn als elke website een speciale knop zou hebben voor een dark lay out, je kunt toch veel beter een overlay instellen die de kleuren warmer maakt en/of het scherm minder helder. iOS en Windows 10 heeft dit al, dit werkt prima en je bent niet afhankelijk van de ondersteuning per website. Oh en leuk als Tweakers niet meer wit is maar hoe zit ‘t dan met de adres- en tabbalken van je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nino_070 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 01:12:
Sorry hoor maar ik begrijp het punt niet zo. Het zou toch stom zijn als elke website een speciale knop zou hebben voor een dark lay out,
Er zijn al sites die zo'n optie hebben. Youtube heeft dat laatst ook als proef voor iedereen beschikbaar gemaakt, nu moet je een account hebben voor die setting, maar het is er wel. En dat is verdomt handig en fijn.
je kunt toch veel beter een overlay instellen die de kleuren warmer maakt en/of het scherm minder helder. iOS en Windows 10 heeft dit al, dit werkt prima en je bent niet afhankelijk van de ondersteuning per website.
Dan wordt het wat roder van kleur. Leuk, maar je zit alsnog tegen redelijk felle kleuren aan te kijken. Als je gevoelige ogen hebt, is dat helemaal geen pretje. En als je hoofdpijn hebt, of nog erger, migraine, dan zijn felle, lichte pagina's echt geen pretje.
Oh en leuk als Tweakers niet meer wit is maar hoe zit ‘t dan met de adres- en tabbalken van je browser?
Daar zijn thema's voor en de adresbalk kan je verbergen. Op de PC in veel gevallen iig. Verders zijn die dingen veel kleiner dan de rest van de site. Of zijn bij jouw die twee zaken 500 pixels hoog op je full HD scherm? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Hero of Time schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:24:

[...]

Daar zijn thema's voor en de adresbalk kan je verbergen. Op de PC in veel gevallen iig. Verders zijn die dingen veel kleiner dan de rest van de site. Of zijn bij jouw die twee zaken 500 pixels hoog op je full HD scherm? ;)
offtopic:
Ja, ik heb nog altijd 4 handige Yahoo taakbalken op mijn internet explorer :+

Nee alle gekheid op een stokje, ik begrijp je punt wel. Tuurlijk is ‘t fijn als Tweakers dit biedt. Maar eigenlijk zou het een soort overkoepelende browser functionaliteit moeten zijn, net als de “Do not track” modus een nightmode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn add-ons die dit soort gedrag kunnen regelen voor je. Lights-off oid, maar het nadeel is dat het niet fatsoenlijk werkt voor de site. Zou je 't op tweakers gebruiken, dan zal alle tinten lichtgrijs naar zwart veranderen. Er is dan geen verschil meer tussen elementen. Een +3 reactie zal dan hetzelfde eruit zien als een -1. Je moet echt een zekere intelligentie in gaan bouwen en dat gaat met kleurrijke sites gegarandeerd fout. Enige oplossing hiervoor is om zelf een donkere stijl te bieden aan je bezoekers. Kijk naar sites Gamefaqs.com en XDA-Developers. Onderaan kan je een ander kleurenschema kiezen. En zo zijn er meer sites die met of zonder account meerdere thema's aanbieden. Ik heb bijvoorbeeld op het forum van NewsLeecher gevraagd aan de site admin om een donker thema beschikbaar te maken en dat verzoek is uitgevoerd. Geen schijnwerper in m'n gezicht, maar een normaal bruikbare site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Prima... als we maar niet doorslaan uiteindelijk naar een "all black" look met witte of nog erger ... grijze letters/cijfers/leestekens... Sommige game fora hebben dat.. Niet om te lezen... ook al is het scherp verschil, dat zwart is zo immens massief.

Word Perfect had vroeger niet voor niets witte letters op een (donker)blauwe ondegrond. kwam niet zo massief over als het zwart.
Het wit van Word is ook niet fijn; heb wel eens anders geprobeerd maar de combi met de menu kleuren zijn vreselijk om aan te zien, veel te druk allemaal, helemaal al sinds we die vreselijke ribbons hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daarom dat mijn CSS geen #000 gebruikt, maar #212323 e.d. en de tekstkleur is niet #FFF maar #EDEEEE. ;) Genoeg contrast, maar geen extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
Dit lijkt me een handige feature. Mag ik er gelijk even op voortborduren? Het lijkt mij ook handig als je automatisch kunt wisselen. Bijvoorbeeld 22:00 nachtmodus aan, 7:00 weer uit. Dat het extra werk en extra moeilijk is geloof ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 25-04 21:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

O88088 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:22:
Dit lijkt me een handige feature. Mag ik er gelijk even op voortborduren? Het lijkt mij ook handig als je automatisch kunt wisselen. Bijvoorbeeld 22:00 nachtmodus aan, 7:00 weer uit. Dat het extra werk en extra moeilijk is geloof ik wel :)
Het zou niet lastig hoeven te zijn, als je je stylesheet op een eigen webruimte hebt staan (via https geserveerd).
Dan kan je met zoiets een nieuwe CSS inladen.
code:
1
@import url("https://www.site.nl/night-css.php");

Natuurlijk programmeer jij erin dat hij op bepaalde tijden voorzien wordt van je night-style.
Het is helemaal chique als je gebruik maakt van date_sunset en date_sunrise

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:33

Zeror

Ik Henk 'm!

Als Tweakers nu eens begint om op basis van tijd van de dag de body een extra class te geven (body.day of body.night). Dan kunnen CSS-knutselaars op basis daarvan zelf een nachtmodus gaan maken in custom css.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36
Ik stem hier ook voor... genoeg last gehad van mijn ogen 's-avonds, sinds de overstap naar Tweakers 7. Graag betere controle over de helderheid, en ook minder spacing please.... ik scroll me een ongeluk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zit eraan te denken om mijn CSS op Github te zetten zodat anderen er ook aan kunnen bijdragen (overbodige code verwijderen, nog niet aangepaste elementen toevoegen, etc). Zijn er mensen hier die daar behoefte aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Goh, dit heb ik indertijd (langlang geleden) direct aangevraagd toen tweakers van geel-paars (zoiets was het toch) overging naar het huidige zwart-rood-wit (in heule grote lijnen). Toen was er echt geen sprake van, het klinkt nu al wat milder :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 14:35
Hero of Time schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:51:
Ik zit eraan te denken om mijn CSS op Github te zetten zodat anderen er ook aan kunnen bijdragen (overbodige code verwijderen, nog niet aangepaste elementen toevoegen, etc). Zijn er mensen hier die daar behoefte aan hebben?
Ben zelf niet echt thuis in CSS maar heb de behoefte wel om de huidige site/forum in een donkere variant te hebben. Hoe zou ik jouw CSS (indien dat mag) kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GroeneThee schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:21:
[...]

Ben zelf niet echt thuis in CSS maar heb de behoefte wel om de huidige site/forum in een donkere variant te hebben. Hoe zou ik jouw CSS (indien dat mag) kunnen gebruiken?
In dit topic staat een link naar een post van mij waar ik 't op Gdocs heb gezet. Die is niet helemaal bij, maar zal je iig een deel op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 14:35
Hero of Time schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:56:
[...]

In dit topic staat een link naar een post van mij waar ik 't op Gdocs heb gezet. Die is niet helemaal bij, maar zal je iig een deel op weg helpen.
Super, ga er mee aan de slag. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Firefox heeft nu met de laatste traject standaard een nachtmodus ingebakken, hiermee is voor mij de directe noodzaak wat minder geworden om deze feature nog langer te verlangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05

crisp

Devver

Pixelated

Miki schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:41:
Firefox heeft nu met de laatste traject standaard een nachtmodus ingebakken, hiermee is voor mij de directe noodzaak wat minder geworden om deze feature nog langer te verlangen :)
Sowieso had je al 'Reader View' waar je ook al kon kiezen voor lichte letters op een donkere achtergrond bij het lezen van artikelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Miki schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:41:
Niet iedereen gebruikt FireFox (ik niet en heb ook geen interesse om FireFox te gaan gebruiken). Voor mij blijft de wens iig onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
crisp schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:28:
[...]

Sowieso had je al 'Reader View' waar je ook al kon kiezen voor lichte letters op een donkere achtergrond bij het lezen van artikelen ;)
Reader view vond ik zelf wat minder omdat je dan soms(afhankelijk van de opmaak) nog wel eens context/content mist vanwege het letterlijk ontdoen van alle css elementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

de keuze voor de achtergrond en compact/cozy (welke we al niet meer ondersteunen bij nieuwe designs en op termijn helemaal willen afschaffen)
Oh alsjeblieft niet zeg. Laat compact er in. Ik browse nooit op mobiele devices en al die onnodige witruimte op mijn beeldcherm is heel erg vervelend.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 20:44
graag nachtmodus inderdaad. de "donker"instelling is wat mij betreft echt totaal niet voldoende!
Het wordt slechts een paar tinten grijzer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 22:05
Ben ook fan van donkere thema’s - dus als tweakers de optie heeft ben ik daar ook blij mee.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Echt zwart als background voor de amoled schermen plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:22

Meg

Met Stylish kun je eenvoudig een theme over Tweakers gooien, waardoor Tweakers een mooie donkere stijl heeft. ;-)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hero of Time schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:51:
Dit idee staat nog steeds op m'n todo. Mensen die interesse hebben en eventueel willen bijdragen (code of bugreports)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Hero of Time schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:23:
[...]

Dit idee staat nog steeds op m'n todo. Mensen die interesse hebben en eventueel willen bijdragen (code of bugreports)?
Sure - maar dat wist je natuurlijk al, als je naar onze DM convo kijkt...

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Markimoo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Sure - maar dat wist je natuurlijk al, als je naar onze DM convo kijkt...
Ik hoopte op wat meer gegadigden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kost jou en anderen een hoop werk. Ooit van F.lux gehoord? Past zich ook netjes aan aan de tijd van de dag enzo en kan zelfs je Hue lampen aansturen. Dat zie ik de T.net CSS nog niet doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@The Eagle, f.lux is meer een blauw licht filter dan om iets echt donker te maken. Ik zou 't geen alternatief willen noemen. Ik heb op m'n mobiel al iets vergelijkbaars waardoor m'n scherm meer rood wordt en als je plain Tweakers pakt, is het nog steeds een halve schijnwerper in je gezicht. Met mijn eigen css is dat niet 't geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
@Hero of Time Ik wil ook wel helpen met testen. Al was ik zelf ook begonnen aan een "Nachtmodus"-thema voor Tweakers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hero of Time schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:18:
@The Eagle, f.lux is meer een blauw licht filter dan om iets echt donker te maken. Ik zou 't geen alternatief willen noemen. Ik heb op m'n mobiel al iets vergelijkbaars waardoor m'n scherm meer rood wordt en als je plain Tweakers pakt, is het nog steeds een halve schijnwerper in je gezicht. Met mijn eigen css is dat niet 't geval. ;)
Wanneer heb je f.lux voor het laatst gebruit dan? Is toch echt wel iets meer dan dat. Maar idd, het gooit niet je hele kleurenpalet om :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Eagle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:36:
Kost jou en anderen een hoop werk. Ooit van F.lux gehoord? Past zich ook netjes aan aan de tijd van de dag enzo en kan zelfs je Hue lampen aansturen. Dat zie ik de T.net CSS nog niet doen ;)
Een tool als f.lux gaan gebruiken om de schijnwerper van een website aan te pakken is enkel een workaround natuurlijk, dus nee f.lux is niet echt een alternatief. Zou tof zijn als Tweakers een dark thema zou hebben, de request staat niet voor niets bovenaan de 'most wanted features' lijst.

Meest gewaardeerde feature requests

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:23:
[...]

Ik doe graag mee met bugreports :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan ga ik komend weekend eens tijd maken om 'm in Github te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 22:14

LodanMax

Systeembeheerder

@Hero of Time @sanderev66
https://pastebin.com/aEz2xYG1

Dit is mijn variant van Hero z'n CSS, er zit erg veel, maar is nog niet netjes opgemaakt, en het past rood naar blauw aan.

Ik ga 'n binnenkort weer eens opnieuw maken, maar dit keer nog duidelijker O-)

Enkele dingen die ik specifiek heb aangepakt:
+3 en +2 reacties iets aangepast.
Tweakers-mods een ander kleurtje, (net als de OP)
De "True" hosting icon weggehaald (sorry!)
Rood naar Blauw

[ Voor 27% gewijzigd door LodanMax op 03-01-2018 14:51 ]

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LodanMax schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:48:
@Hero of Time @sanderev66
https://pastebin.com/aEz2xYG1

Dit is mijn variant van Hero z'n CSS, er zit erg veel, maar is nog niet netjes opgemaakt, en het past rood naar blauw aan.

Ik ga 'n binnenkort weer eens opnieuw maken, maar dit keer nog duidelijker O:)
Wacht dan tot ik mijn actuele op Github en staan en maak er dan een diff van met wat je aanpast. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Waar ik mee bezig ben is juist wat meer gelijk aan Tweakers v7 maar dan donker. (Dus zonder verder iets aan te passen).

Zelf zit ik er aan te denken het tot een echte extensie om te vormen. (En het zo modulair te maken)

Voorproefje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GeCzczqEuj16bvoaB2z6dXfM/thumb.png

[ Voor 27% gewijzigd door 90710 op 03-01-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat was ook mijn idee. Ik doe meer, omdat ik dat zelf wil. Daarom moet ik wat tijd ervoor nemen om juist die zaken er uit te halen en in een apart bestand te plaatsen voor Github, in geval men die ook wil. Moet je alleen handmatig de twee combineren, maar dat is in principe geen issue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Ben weer een paar dagen verder met knutselen :)
Als iemand de CSS code wil.

Momenteel op pastebin:
https://pastebin.com/bfjLxfhA

Je kan 'm gewoon in Stylish importeren.

Je kan 'm ook als je de karma css functie hebt de css code daar neer zetten. Vergteet niet de
code:
1
@-moz-document domain("tweakers.net") {
weg te halen als je dat doet.

Uiteindelijk ga ik 'm wel naar stylish uploaden, maar momenteel is hij nog lang niet af. Veel pagina's zullen er ook nog niet goed uitzien.

Known issues:
1. Forum wordt niet goed weergegeven.
2. User instellingen menu (bovenin het scherm) wordt niet goed weergegeven.
3. De style werkt alleen als je de "achtergrond" in het user instellingen menu niet op "Licht" hebt staan.
4. Reviews worden deels of volledig niet goed weergegeven.
5. De meeste lijsten worden niet goed weergegeven (V&A, Pricewatch, etc.).
En nog vele kleine andere zaken.

[ Voor 28% gewijzigd door 90710 op 07-01-2018 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iets meer dan een maand later, maar mijn code staat niet meer op Github nu. Zie Hero of Time in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'" voor meer info. :)
Ik hoor graag via de issuetracker welke bugs er zijn, en waar er bijvoorbeeld wel een !important moet, nu ik ze er allemaal uit heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Ik ben ook nog bezig met mijn CSS, vooral het forum levert nog wat problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

90710 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:17:
Ik ben ook nog bezig met mijn CSS, vooral het forum levert nog wat problemen op :)
Ben benieuwd welke issues je dan hebt, want ik heb tot op heden nergens last van. Moet alleen nog eens de code blokken aanpakken, die is nog stock 'wit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:30:
[...]

Ben benieuwd welke issues je dan hebt, want ik heb tot op heden nergens last van. Moet alleen nog eens de code blokken aanpakken, die is nog stock 'wit'.
Ik heb al gemerkt dat de kleur té vaak weer op "wit" wordt gereset op vele elementen. En heb ik gemerkt dat het handig is een tweede stylesheet exclusief voor het forum te maken, gezien sommige elementen zowel op het hoofddomein als op het forum voorkomen (en standaard anders gestyled zijn).

En verder begint mijn code een beetje een rommeltje te worden :p

[ Voor 5% gewijzigd door 90710 op 10-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

90710 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Ik heb al gemerkt dat de kleur té vaak weer op "wit" wordt gereset op vele elementen. En heb ik gemerkt dat het handig is een tweede stylesheet exclusief voor het forum te maken, gezien sommige elementen zowel op het hoofddomein als op het forum voorkomen (en standaard anders gestyled zijn).
Daarom heb ik 3 secties in mijn code: globaal, FP en GoT. Het meeste heb ik daarmee afgevangen en omdat ik toch alles wil veranderen (FP en GoT), zal het niet zo'n ramp zijn als er een element van de FP ook op 't forum en vice versa wordt gebruikt.
En verder begint mijn code een beetje een rommeltje te worden :p
Je hebt het niet in groepen gezet en voorzien van comments? Mijn code is ook niet super netjes, zou dat eigenlijk ook eens onder handen moeten nemen, maar weinig zin en motivatie voor eigenlijk. :P Net zoals ik nog een paar losse zaken heb om te fixen, zoals het gebruikersmenu (om naar je profiel, instellingen, afmelden e.d. te gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Toevallig zelf een all-you-can-eat darkmodus gemaakt...

Gewoon een eenvoudige proxy die een black/white css injecteert... zelfs de afbeeldingen worden z/w :p

Werkt helaas niet met Tweakers, omdat die eisen dat je cookies zet - maar alle andere sites ter wereld doen het er goed in...

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/r8mhwbeff/Clipboard-1.png

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/lkg75gzt7/Clipboard-2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Daarom heb ik 3 secties in mijn code: globaal, FP en GoT. Het meeste heb ik daarmee afgevangen en omdat ik toch alles wil veranderen (FP en GoT), zal het niet zo'n ramp zijn als er een element van de FP ook op 't forum en vice versa wordt gebruikt.
Voor mij is het wel iets moeilijker, ik probeer juist zo min mogelijk te veranderen (behalve wit > donker) Maar door dingen als verschillende link kleuren, tabellen die tussen het forum en bv de Pricewatch anders werken (maar grappig genoeg dezelfde classes hebben). Langzaam maar zeker begin ik steeds meer in te zien waarom de devs er zelf niet aan willen beginnen :+
[...]

Je hebt het niet in groepen gezet en voorzien van comments? Mijn code is ook niet super netjes, zou dat eigenlijk ook eens onder handen moeten nemen, maar weinig zin en motivatie voor eigenlijk. :P Net zoals ik nog een paar losse zaken heb om te fixen, zoals het gebruikersmenu (om naar je profiel, instellingen, afmelden e.d. te gaan).
Helaas niet, daar ben ik vrij vroeg mee de fout in gegaan. Wat het nu alleen maar moeilijker maakt om het te "fixen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

90710 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Voor mij is het wel iets moeilijker, ik probeer juist zo min mogelijk te veranderen (behalve wit > donker) Maar door dingen als verschillende link kleuren, tabellen die tussen het forum en bv de Pricewatch anders werken (maar grappig genoeg dezelfde classes hebben). Langzaam maar zeker begin ik steeds meer in te zien waarom de devs er zelf niet aan willen beginnen :+
Ja, tabellen is ook een ding bij mij. M'n Github code heeft 't niet, maar de code die ik nog actief gebruik zorgt ervoor dat tabellen op het forum niet de werkelijke kleuren krijgen die het zouden moeten als deze door de poster is verandert.
[...]

Helaas niet, daar ben ik vrij vroeg mee de fout in gegaan. Wat het nu alleen maar moeilijker maakt om het te "fixen".
Tja, een goed begin is het halve werk. Ik heb redelijk wat met /* comment */ aangegeven voor welk deel van de pagina of site het dient. Tijd voor jou dus om opnieuw te beginnen en dat gelijk toe te passen.

@b2vjfvj75gjx7, dat ziet er uit als een simpele add-on, iets wat gewoon werkt met Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:37:
[...]

Tja, een goed begin is het halve werk. Ik heb redelijk wat met /* comment */ aangegeven voor welk deel van de pagina of site het dient. Tijd voor jou dus om opnieuw te beginnen en dat gelijk toe te passen.

@b2vjfvj75gjx7, dat ziet er uit als een simpele add-on, iets wat gewoon werkt met Tweakers.
Ik ben nu begonnen mijn CSS code naar LESS aan het omzetten (inclusief mixins ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Weet niet of het is aangehaald maar je kan toch de extensie Stylish downloaden en daar tweakers dark in activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 15:45
Core2016 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:45:
Weet niet of het is aangehaald maar je kan toch de extensie Stylish downloaden en daar tweakers dark in activeren
En op je mobiel dan ? :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:13

LankHoar

Langharig tuig

Dat niet alleen. Heb T.net maandenlang met Stylish gebruikt, echter moest ik hem steeds uitschakelen indien ik fatsoenlijk reacties wilde schrijven (tekst die over elkaar heen viel en onleesbaar was etc.).

Het beste is natuurlijk native ondersteunt thema van T.net via het instellingen menu. Second best is een CSS zoals al eerder beschreven, dan heb je zelf de vrijheid die via Karma, Stylish o.i.d. in te stellen.

Wel zeer welkom inderdaad :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

90710 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:52:
[...]

Ik ben nu begonnen mijn CSS code naar LESS aan het omzetten (inclusief mixins ed)
Dat wil ik ook doen, maar geen idee of dat wordt ondersteund hier in de custom css functie. Als dat wel zo is, dan kan ik veel sneller elementen van een kleur voorzien of allemaal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Dat wil ik ook doen, maar geen idee of dat wordt ondersteund hier in de custom css functie. Als dat wel zo is, dan kan ik veel sneller elementen van een kleur voorzien of allemaal aanpassen.
Ik gebruik het icm. Visual Studio en die compiled het naar css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, zo kan ik 't ook wel doen, maar daar heb je weinig aan als anderen je code van Github willen halen zonder extra moeite te willen doen. ;) Dan moet ik telkens twee bestanden uploaden, een .css en een .less. Kan ik net zo goed gewoon .css houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 14:04
Ook ik ben groot voorstander van een Dark mode. Leest een stuk prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Laatst online: 05-02 19:57
Kom op T.net, niet zo gierig en zet iemand aan het werk!

Night mode ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

dindr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:14:

Night mode ftw!
Ik denk dat er ook andere dingen moeten gebeuren hè? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82

Night mode ftw!
Stuur een sollicitatie op dan kan je helpen :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Stuur een sollicitatie op dan kan je helpen :+
Liefst no cure no pay. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Night mode ftw!
Verdien genoeg karma (of neem een abbo), dan kan je mijn css gebruiken. Kom je wat tegen, dan maak je een issue aan op m'n Github repo. Klaar, jij wat je wilt, devvers tijd voor dringendere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Een abbonement is er al vanaf €3,75 per maand, waarbij je de mogelijk hebt voor custom CSS.

@dindr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Het was meer een excited sarcastische grapje. En elke keer als ik die maak op Tweakers dan bijt het me in mijn kont dat dit het platform er niet voor is.

Everyone just goes 01010101 robocop Microsoft Sam on you. @Meg @Hero of Time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dindr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:40:
Het was meer een excited sarcastische grapje. En elke keer als ik die maak op Tweakers dan bijt het me in mijn kont dat dit het platform er niet voor is.

Everyone just goes 01010101 robocop Microsoft Sam on you. @Meg @Hero of Time.
Tja, als je weet dat je in je achterste wordt gebeten, weet je dat je dit soort opmerkingen niet moet maken. En toch blijf je het doen. En dan versteld staan dat je een voet in je achterste krijgt.

Je wilt iets, er is een oplossing voor de time being en nog heb je wat te klagen. Stop met klagen, of kom zelf met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Hero of Time schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:13:
[...]

Tja, als je weet dat je in je achterste wordt gebeten, weet je dat je dit soort opmerkingen niet moet maken. En toch blijf je het doen. En dan versteld staan dat je een voet in je achterste krijgt.

Je wilt iets, er is een oplossing voor de time being en nog heb je wat te klagen. Stop met klagen, of kom zelf met een oplossing.
Het is verdomd vermakelijk om semi autistische ICTers in het rond te zien spatteren. Zo serieus en moreel strijdlustig altijd. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jnqMTFeM03WvkuSSjbqR6I2J/full.png
Ik ben ook alvast begonnen aan mijn Tweakers-nachtmodus Chrome extensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:12

The_Worst

Unox

90710 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:25:
Ben weer een paar dagen verder met knutselen :)
Als iemand de CSS code wil.

Momenteel op pastebin:
https://pastebin.com/bfjLxfhA

Je kan 'm gewoon in Stylish importeren.

Je kan 'm ook als je de karma css functie hebt de css code daar neer zetten. Vergteet niet de
code:
1
@-moz-document domain("tweakers.net") {
weg te halen als je dat doet.

Uiteindelijk ga ik 'm wel naar stylish uploaden, maar momenteel is hij nog lang niet af. Veel pagina's zullen er ook nog niet goed uitzien.

Known issues:
1. Forum wordt niet goed weergegeven.
2. User instellingen menu (bovenin het scherm) wordt niet goed weergegeven.
3. De style werkt alleen als je de "achtergrond" in het user instellingen menu niet op "Licht" hebt staan.
4. Reviews worden deels of volledig niet goed weergegeven.
5. De meeste lijsten worden niet goed weergegeven (V&A, Pricewatch, etc.).
En nog vele kleine andere zaken.
Heb deze nu een halve dag draaien en op de desktop werkt die goed. Ga her en der nog wel wat aanpassen maar de basis is er!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:58
Tweakers nachtmode zou inderdaad prettig zijn. Zit hier achter een 40" scherm en sites in puur wit zijn vrij waardeloos. Op elk scherm trouwens, zelfs op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb tot nu toe maar 1 bugreport gehad op m'n github repo (de commit om dit te fixen moet ik nog pushen, want er moet nog iets meer gefixt worden denk ik). Zijn er úberhaupt mensen hier die mijn code wel hebben overgenomen, naast Meg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Ik heb al een tijdje niks meer laten horen, maar dat komt voornamelijk omdat ik ook vrijwel geen tijd over heb om aan de nachtmodus te werken. Dus het project, voor mij, draait nu op een laag pitje.

Ik denk dat ik eerst de CSS -> Less conversie af ga ronden en dan pas de Chrome extensie verder ga bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door 90710 op 20-03-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yes, ik heb je CSS nu in gebruik. Ik weet ook weer waarom ik 'm de vorige keer weggedaan had ondanks dat ik een donkerder scherm prettiger vind: de zoekbalk zat voor een deel van het menu. Het meest rechter item wat klikbaar is is "Forum". Dit betekent dat ik dus niet mijn meldingen kan lezen of instellingen kan maken.

Daarnaast: De datum/tijd en auteur van een quote is niet te lezen (wit op wit) en de tekstvakken en posts gaan buiten de kaders wanneer ik op standaard grootte de boel bekijk.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 20-03-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sypie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:12:
Yes, ik heb je CSS nu in gebruik. Ik weet ook weer waarom ik 'm de vorige keer weggedaan had ondanks dat ik een donkerder scherm prettiger vind: de zoekbalk zat voor een deel van het menu. Het meest rechter item wat klikbaar is is "Forum". Dit betekent dat ik dus niet mijn meldingen kan lezen of instellingen kan maken.
Daarvoor kan je het makkelijk fixen door het hele stuk tussen /*** New header ***/ en /*** End new header ***/ te verwijderen. Vraag mij wel af welke resolutie je zit, want op 't werk met full HD kan ik alles prima doen en ik voer niets extra's uit met m'n browser zelf, want ik thuis wel doe. En mobiel is er alleen het probleem dat het zoekveld niet zichtbaar is, maar wel functioneert. Dat moet ik nog eens fixen idd.
Daarnaast: De datum/tijd en auteur van een quote is niet te lezen (wit op wit) en de tekstvakken en posts gaan buiten de kaders wanneer ik op standaard grootte de boel bekijk.
Dat vind ik dan weer heel raar. Dit probleem heb ik namelijk niet. Heb je een screenshot van het probleem?

Ik moet wel toegeven dat ik m'n eerste revisie van GH gebruik, waar nog allerlei !important zaken bij staan, terwijl de huidige versie die allemaal heeft verwijdert. Op Goede Vrijdag en 2e Paasdag ben ik vrij, ik wil die dagen eigenlijk gebruiken om verder aan m'n code te werken. Het zou dan fijn zijn als er een paar bugreports zijn die ik ook kan fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het eerste stuk van de "new header" verwijderen lost iets op, ik kan de pictogrammen weer zien. Nog steeds kan ik bij 100% niet op mijn naam en dergelijke klikken. De pictogrammen tussen "Forum" en de landinstellingen zijn niet klikbaar. Bij 1 tandje kleiner kan ik alleen mijn naam niet aanblikken, bij 2 tandjes kleiner kan ik alles in de menubalk aanklikken.

Mijn resolutie: 1280*800 (MacBook Unibody late 2008)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWpqX6V.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7ruq0s.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Llsmldd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sypie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:32:
Het eerste stuk van de "new header" verwijderen lost iets op, ik kan de pictogrammen weer zien. Nog steeds kan ik bij 100% niet op mijn naam en dergelijke klikken. De pictogrammen tussen "Forum" en de landinstellingen zijn niet klikbaar. Bij 1 tandje kleiner kan ik alleen mijn naam niet aanblikken, bij 2 tandjes kleiner kan ik alles in de menubalk aanklikken.
Ik zei toch 'alles verwijderen', niet 'een stukje'? Want er wordt nog steeds een groot deel aan aanpassingen gebruikt.
Mijn resolutie: 1280*800 (MacBook Unibody late 2008)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Op je derde screenshot heb je idd weer een mooi werkende header zo te zien. Dat de datum bij posts verspringt vind ik dan weer wat vreemd, maar kan door je resolutie komen. Mobiel zal je er geen last van hebben en met een hogere resolutie denk ik ook niet. Ik kan iig wel testen met een 1440x900 scherm, anders zal ik het moeten forceren door m'n browser venster te verkleinen of toch maar een VM aan te slingeren en zo verschillende resoluties forceren.

Je zei ook nog iets over witte achtergrond bij quotes. Misschien dat ik die vanzelf tegenkom volgende week.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.