Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 70.440 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 19:52

Fanta

FordPerformance™️

t14wo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:10:
Over de poll: waarom in vredensnaam vraag je 5x hetzelfde??

Als ik grijs op de frontpage wil. Hoef ik geen groen in het forum en blauw in de pricewatch. |:(
Helemaal mee eens. Kies gewoon 1 kleur, anders wordt het een rommeltje.

Ik ga voor zwarte achtergrond met groene letters. Heel sjiek! :9~

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

lenwar

ni

Ik vind persoonlijk de grijze optie het mooiste.
Uiteraard puur op smaak natuurlijk. Het mooiste zou zijn als de members zelf kunnen kiezen welk van de drie toch? Al kan ik me voorstellen dat dat mogelijk gedoe geeft met het kiezen van plaatjes/foto's (daar moet je cosmetisch toch rekening mee houden)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Ik ben voor optie C gegaan en dan puur en alleen omdat optie A wat mij betreft een slecht leesbare kleur lettertpe heeft. Het baby blauw achtige kleurtje leest gewoon niet prettig en ik mekte dat ik last van mij ogen kreeg.
Ik denk dat Variant A met een wit/grijs lettertype het beste is. Oftewel variant D ;)

Optie B heb ik genegeerd omdat ik dat gewoon op alle fronten niets vind.

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 04-04-2023 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik had het ook al opgemerkt in de 'enquete', maar ik had meer keuzes verwacht over accentkleuren, etc. Nu was het inderdaad 5x stemmen op dezelfde achtergrondkleur...

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 13:05
Ik vind het een misser dat de echte zwarte volledig alles chemisch groen maakt, knoppen, iconen, sterren.. visueel misschien heel consistent, maar je verliest alle onderscheid tussen de verschillende elementen.

Tweakers moet misschien eens een ui/ux designer vragen naar hoe contrast en urgentie werkt. Want als alles belangrijk is, dan is niks belangrijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HashIT
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 19:45
Ik heb ook met name voor optie A ('grijs') gekozen, met name omdat optie C ('zwart') me te veel groen/geel bevatte. Ik kan me voorstellen dat een combinatie van A en C (zwart met een stuk minder groen/geel) nog beter zou zijn. Het blauw van optie B, en dan ook met name met die roze/rode accentkleur vind ik niets. Heeft misschien ook iets met mijn kleurenblindheid (rood/groen) te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
computerjunky schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:20:
Ik ben voor optie C gegaan en dan puur en alleen omdat optie A wat mij betreft een slecht leesbare kleur lettertpe heeft. Het baby blauw achtige kleurtje leest gewoon niet prettig en ik mekte dat ik last van mij ogen kreeg.
Ik denk dat Variant A met een wit/grijs lettertype het beste is. Oftewel variant D ;)

Persoonlijk heb ik dan dus juist liever de font kleuren van Variant A met de achtergrondskleur van C, aangezien ik dat geel veel te opvallend vind en ik daar last van mijn ogen bij kreeg. Zeker s'nachts lijkt dat felle geel mij best kut als de rest zo mooi donker is.

Wel grappig hoe verschillend de ervaringen zijn.

Naast dat ik de zwarte achtergrond fijner vond dan de grijze en blauwe, heb ik in mijn keuze ook meegenomen dat het mogelijk batterijduur kan schelen op telefoons aangezien de meeste inmiddels OLED hebben en die de pixels dan uit kunnen laten waar het zwart is. Ook heb je dan minder een gloed die je bij grijs en blauw wel zou hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Pompi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:32:
[...]

Persoonlijk heb ik dan dus juist liever de font kleuren van Variant A met de achtergrondskleur van C, aangezien ik dat geel veel te opvallend vind en ik daar last van mijn ogen bij kreeg. Zeker s'nachts lijkt dat felle geel mij best kut als de rest zo mooi donker is.

Wel grappig hoe verschillend de ervaringen zijn.

Naast dat ik de zwarte achtergrond fijner vond dan de grijze en blauwe, heb ik in mijn keuze ook meegenomen dat het mogelijk batterijduur kan schelen op telefoons aangezien de meeste inmiddels OLED hebben en die de pixels dan uit kunnen laten waar het zwart is. Ook heb je dan minder een gloed die je bij grijs en blauw wel zou hebben.
Achtergrond kleur van C kan ik inkomen Die is iets donkerder en dus nog net iets prettiger voor sommigen.

Ik ben bang dat we gewoon weer met custom .CSS aan de bak moeten om alles aan te passen. Jammer dat er niet een soort van menu opgezet word waarbij gebruikers in hun instellingen simpelweg hun voorkeur voor achtergrond en lettertype/kleur kunnen selecteren. Dan hadden we dit soort tests helemaal niet nodig en zo ingewikkeld lijkt me dat niet te implementeren.

En ja ervaringen zullen helaas altijd verschillen. ik heb zelf ook geen idee waarom geel voor mij makkelijker leest als dat blauw.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 04-04-2023 13:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13
Hier nog iemand die graag een zwarte achtergrond wil, maar dan zonder Chernobyl font- en knopkleuren :+

Die kleur is overigens niet heel consistent doorgevoerd, want bij het artikel is weer de een groot deel wit?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
@jelle. is het misschien niet handiger om net als met de feedback op de frontpage, ook een feedbacktopic te maken voor deze opties? Aangezien het dan voor jullie mogelijk makkelijker is om de feedback te verzamelen dan in een al lang topic waar het vooral ging/gaat over dat mensen de feature graag hebben en jullie nu al een stap vooruit hebben gezet richting de realisatie met mock-ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Plus: is het de bedoeling dat er gestemd wordt voor de mooiste kleur of de kleur die het minst druk en het "zachtst" is voor de ogen op late tijdstippen?

* Stukfruit heeft dat laatste gedaan omdat een dark mode daar doorgaans voor bedoeld is

[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 04-04-2023 14:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor alle versies getoond in de enquete is de grijze het beste. Deze is het meest rustige voor de oogjes vanwege het lagere contrast. Donkerblauw staat als kleur te ver van de huisstijl af wat mij betreft. Zwart met het felle groen is weer te hoog contrast naar mijn idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 04-04-2023 16:59 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zeror schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:
Voor alle versies de grijze is het beste. Is het meest rustige voor de oogjes vanwege lagere contrast. Donkerblauw staat als kleur te ver van de huisstijl af wat mij betreft. Zwart met het felle groen is weer te hoog contrast naar mijn idee.
en mijn punt met de groene dat dat het niet meer afsteekt tegen de plekken waar nu al groen gebruikt word, zoals de 5 sterren rating, het vrachtwagentje met verzendtijd,of de tijden in de tracker.

ik denk dat een andere accentkleur beter had gepast met de echt zwarte achtergrond

vond het wel grappig om mn oude build weer tegen te komen _O-

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:23

duderuud

Sliden is koel

Beetje onzinnig om verschillende designs voor te stellen voor verschillende onderdelen. Je wil toch juist uniformiteit hebben?

5 x A gestemd iig.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vond ook A overwegend het mooiste maar voor een artikel met wat lijstjes vond ik C ook wel mooi omdat het gele daar er voor zorgt dat het er iets meer uitspringt. De zachtere achtergrond van A vond ik dan wel weer rustiger voor de ogen. Echt zwart is wel heel erg zwart, daarom heb ik in mijn eigen CSS ook #212121 als achtergrondkleur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vSIaao8.png

[ Voor 27% gewijzigd door P_Tingen op 04-04-2023 14:49 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:37
Variant A ervaar ik als het meest rustig. Dat geel/groene van C oogt op het eerste gezicht leuk maar is toch te opvallend vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

computerjunky schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:20:
Ik ben voor optie C gegaan en dan puur en alleen omdat optie A wat mij betreft een slecht leesbare kleur lettertpe heeft.
Het baby blauw achtige kleurtje leest gewoon niet prettig en ik mekte dat ik last van mij ogen kreeg.
Dat roep ik al jaren, maar helaas verdwijnt die ellende maar niet! :-(
IMHO moeten we gewoon een paar opties krijgen als instelling in ons Profiel :
- Grijs + Witte letters.
- Zwart + Witte letters.
- Grijs + Geel/Groene letters.
- Zwart + Geel/Groene letters.

Ik denk dat je dan iedereen tevreden houdt! :)
Ik vraag me serieus af wie er in vredesnaam voor BLAUW is gegaan i.p.v. een donkere tint/meerdere tinten van het "Tweakers Rood" :? 7(8)7 :D
computerjunky schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:45:
Ik ben bang dat we gewoon weer met custom .CSS aan de bak moeten om alles aan te passen.
Jammer dat er niet een soort van menu opgezet word waarbij gebruikers in hun instellingen simpelweg hun voorkeur voor achtergrond en lettertype/kleur kunnen selecteren. Dan hadden we dit soort tests helemaal niet nodig en zo ingewikkeld lijkt me dat niet te implementeren.
Helemaal mee eens! d:)b
En ja ervaringen zullen helaas altijd verschillen. ik heb zelf ook geen idee waarom geel voor mij makkelijker leest als dat blauw.
Omdat het blauw nooit had mogen bestaan en je daar waarschijnlijk echt niet de enige in bent! ;)

Ik heb trouwens dus niks gestemd omdat IMHO de keuzes niet aansluiten op hetgene dat ik het liefst zie gebeuren!
Helaas kan je ook niet alleen een antwoord op de laatste vraag insturen dus dan maar niks insturen...

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 04-04-2023 14:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 17:19
De 5 verschillende screenshots zijn bedoeld om je de keuze in 5 verschillende contexten te laten maken. Dit wordt bij uiterlijk en vision gerelateerde verschillen standaard gedaan. Heeft zeer waarschijnlijk niets te maken met verschillende thema's voor verschillende delen van de site.

Verder vind ik blauw inderdaad ook verschrikkelijk. Zal wel als optie zijn gegeven omdat de buren bij hardware info het gebruiken.

Imho het liefst donkergrijs zoals de populaire custom css darkmodes en bijvoorbeeld youtube etc het doen. Perfect zwart hoeft van mij niet. Mijn ervaring is dat dit eerder tot inbranding leidt op sommige oled schermen. Bovendien hoeft tweakers.net er van mij niet uit te zien als een jaren 90 linux terminal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Pompi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:17:
@jelle. is het misschien niet handiger om net als met de feedback op de frontpage, ook een feedbacktopic te maken voor deze opties? Aangezien het dan voor jullie mogelijk makkelijker is om de feedback te verzamelen dan in een al lang topic waar het vooral ging/gaat over dat mensen de feature graag hebben en jullie nu al een stap vooruit hebben gezet richting de realisatie met mock-ups
In het formulier is een veld beschikbaar voor kwalitatieve feedback :) En de reacties hier lezen we ook. We hebben er met deze voorkeurstest overigens bewust voor gekozen om te werven via de 'broadcast' bovenin de site, juist om een bias te voorkomen. Er zijn ook een heleboel gebruikers die niet op het forum komen of nooit reageren.

Verderop in het traject publiceren we nog een .plan met bevindingen en volgende stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

nero355 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:
IMHO moeten we gewoon een paar opties krijgen als instelling in ons Profiel :
- Grijs + Witte letters.
- Zwart + Witte letters.
- Grijs + Geel/Groene letters.
- Zwart + Geel/Groene letters.

Ik denk dat je dan iedereen tevreden houdt! :)
Als Tweakers het goed wil doen, dan luistert de website naar de ingestelde dark mode of high contrast mode van je OS of browser zonder dat je dit moet instellen op Tweakers. Als ze dan het gebruik van de kleuren ook beter balanceren, heb je geen keuze nodig qua thema.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

youridv1 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:20:
De 5 verschillende screenshots zijn bedoeld om je de keuze in 5 verschillende contexten te laten maken. Dit wordt bij uiterlijk en vision gerelateerde verschillen standaard gedaan. Heeft zeer waarschijnlijk niets te maken met verschillende thema's voor verschillende delen van de site.
Denk ik ook, maar de vragen hadden wel wat uitgebreider gekund IMHO :)
Verder vind ik blauw inderdaad ook verschrikkelijk. Zal wel als optie zijn gegeven omdat de buren bij hardware info het gebruiken.
Daar past het echter PERFECT! bij de kleuren van de website en daarom snap ik ook niet dat Tweakers niet voor allerlei tinten van Rood is gegaan ;)
Imho het liefst donkergrijs zoals de populaire custom css darkmodes en bijvoorbeeld youtube etc het doen.
Perfect zwart hoeft van mij niet.
Maak er een keuze van : KLAAR!!! :Y)
Bovendien hoeft tweakers.net er van mij niet uit te zien als een jaren 90 linux terminal.
Kubuntu Desktop - Desktop - Neofetch Kubuntu Updates - Terminal Version

Linux Terminals zijn PRACHTIG!!! O+
jelle. schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:22:
In het formulier is een veld beschikbaar voor kwalitatieve feedback :)
Alleen kan je die niet onafhankelijk van de rest insturen :?

Zie mijn vorige reactie : nero355 in "Feature Tweakers.net Nachtmodus."
Zeror schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:23:
Als Tweakers het goed wil doen, dan luistert de website naar de ingestelde dark mode of high contrast mode van je OS of browser zonder dat je dit moet instellen op Tweakers.
Als ze dan het gebruik van de kleuren ook beter balanceren, heb je geen keuze nodig qua thema.
Ik vind het wel fijn om het een en ander onafhankelijk van elkaar te maken of los in te kunnen stellen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
jelle. schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:22:
[...]

In het formulier is een veld beschikbaar voor kwalitatieve feedback :) En de reacties hier lezen we ook. We hebben er met deze voorkeurstest overigens bewust voor gekozen om te werven via de 'broadcast' bovenin de site, juist om een bias te voorkomen. Er zijn ook een heleboel gebruikers die niet op het forum komen of nooit reageren.

Verderop in het traject publiceren we nog een .plan met bevindingen en volgende stappen.
Duidelijk, bedankt voor het snelle antwoord. Ik bedoelde het ook niet perse als in plaats van de voorkeurstest maar meer als een add-on waar je na het invullen van de test zoals hier nu gebeurd verder te praten en mogelijk met verbeterpunten te komen. Ook om bijvoorbeeld de mensen die de optie "geen van deze opties" in de voorkeurstest missen een plek te geven om hun mening te geven zoals deze user
nero355 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:
Ik heb trouwens dus niks gestemd omdat IMHO de keuzes niet aansluiten op hetgene dat ik het liefst zie gebeuren!
Helaas kan je ook niet alleen een antwoord op de laatste vraag insturen dus dan maar niks insturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

duderuud schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:39:
Beetje onzinnig om verschillende designs voor te stellen voor verschillende onderdelen. Je wil toch juist uniformiteit hebben?

5 x A gestemd iig.
Aanname: het is meer om context te geven lijkt me. Leuk de frontpage in A/B/C, maar hoe ziet dat er in een artikel uit? Of op de Pricewatch.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 21:36
Zag zojuist de banner voorbij komen. Heb zelf uiteindelijk voor A gestemd in alle gevallen. Ahoewel A soms erg saai overkomt en ik in B en C vooral het gebruik van kleur in titels wel leuk vond, waren B en C als geheel te druk.

Overigens lijkt A erg op de custom CSS die ik ooit hier van het forum had gehaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
html,
img,
#menubar,
#tracker,
.ankeiler .title,
.ankeiler .meta,
iframe,
.popup,
.scoreButton,
video,
#heroBlock,
#bottom
{
    filter: invert(95%)hue-rotate(180deg);
}

iframe[id*="datawrapper"] {
  filter: hue-rotate(180deg);
}

#heroBlock {
    opacity: 0.5;
}

.scoreButton {
    opacity: 0.8
}

body div.fpAnkeiler {
    background-color: #d5e5f9;
}

#bottom div.hr {
    background-color: #343535;
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Ook A gestemd maar soms met pijn in m'n hart. C zou het ook zo kunnen zijn.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 18:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik vond A-grijs erg saai. B-blauw vond ik helemaal niets. C-zwart vond ik wel erg geslaagd.

Is er ook gekeken naar een variant met tweakers-rood?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
Fijn! Dat we na 6 jaar eindelijk een Dark Mode lijken te krijgen!

Ik kan niet genoeg uitdrukken hoe blij ik hier mee ben! @Tweakers wat is de verwachte termijn voor de uitrol van deze functie?

Praten we over maanden of kwartalen? Hebben jullie enigszins een indicatie voor ons? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:29
Gaaf dat er 3 nieuwe designs voor de dark-mode zijn gemaakt.

Bij variant C miste ik de rode header. Deze is toch wel kenmerkend voor het design van Tweakers. Verder vond ik de homepage erg geel door alle linkjes.

Aan het blauw van variant B kon ik niet wennen.

Variant C met een rode header en wat minder gele linkjes op de homepage zou perfect zijn.

Uiteindelijk voor variant A gekozen, deze sluit het meeste bij het huidige design aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:12
De bedoeling van nachtmode is toch om rust voor de ogen te geven? Wie bedenkt er dan om voor blauw te gaan...

Ik heb voor optie A gekozen. Puur dat dat de meest rustige lay-out is.

[ Voor 25% gewijzigd door corporalnl op 04-04-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:17
Optie B het meest prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
corporalnl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:41:
De bedoeling van nachtmode is toch om rust voor de ogen te geven? Wie bedenkt er dan om voor blauw te gaan...

B(lauw) is rustiger omdat de tinten beter op elkaar zijn afgestemd.

Bij A is het wit van de tekst bijvoorbeeld nog te wit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

Grappig dat precies onder jouw reactie iemand kiest voor B, de blauwe optie.

Ik gebruik al jaren de grijze CSS optie en heb dus al een grijze dark-mode. Hoop dat met een 'echte' darkmode wat esthetische probleempjes worden opgelost, verder is optie A voor mij dus hoe het er al uit ziet maar vond ik optie C in sommige onderdelen ook wel te doen. B voor mij dus ook niet/nooit/nee :+

Wat nog mooier zou zijn is als je gewoon in je profiel zelf kunt kiezen :7
Wellicht een fraaie abo-optie.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Telegram op macOS is blauw-grijzig, niet keihard grijs.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TucanoItaly schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:29:
Telegram op macOS is blauw-grijzig, niet keihard grijs.
Geen idee hoe dat eruit ziet, maar de Telegram Client onder Linux is gewoon Zwart/Grijs met de standaard blauwe dingetjes hier en daar weergegeven en daarnaast kan je bijna alles aanpassen door naast de standaard thema's gewoon zelf wat bij elkaar te clicken en er desnoods een regenboog toestand van te maken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Laatst online: 22-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0fW3x8JRyRbLoqgey_IP2yDaQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYueNQQnk7RjlzzfYzGyOfNH.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet mijn Tweakers er al jarenlang uit met Custom CSS.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
body {
        color: #999;
     font-family: "Helvetica Neue",Helvetica,Arial,sans-serif;
        background-color: #111;
}

#contentArea{
 background-color: #333 !important
}

body.hero #contentArea{
 background: #333 !important
}

h1, h2, h1 a, h2 a .title {
    color: #bbbbbb;
}

a {
      color: #55b
}

#menubar {
  background: #222; 
  background-color: gray;
  border-bottom: none;
  box-shadow: none;
}

#contentArea{
border-color: #444;
}

.fpaItem .fpaMeta{
background-color: #444;
}

.fpaItem .fpaMeta a{
}

#categoryBar{
visibility: hidden;
}

#searchbar{
background-color: #333;
}

#reactieFormContent {
    background-color: #555;
    color: #aaa;
}

.reactieBody.spotlight {
  background-color: #777;
  color: #ccc;
}

.title a{ 
color: #bbb;
}

a:hover, a.highlightlink {
 color: #eee;
}

#menu > ul > li > a{
font-family: unset;
font-size: unset;
}

.username{
font-size:7px !important;
}

#bottom{
display: none
}

#menu > ul > li:hover:not(.selected) {
    background: #788;

}

.reactieBody {
    border: 1px solid #8888;
}

#menubottombar{
display: none;
}

.nl{
}

li.active.more, li.active, .active.more {
color: black !important;
background: none !important;
background-color: gray !important;
background-image: none !important;
}
.reactieBody.informative {
background-color: #444
}

HK

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
kidde schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
body {
     font-family: "Helvetica Neue",Helvetica,Arial,sans-serif;
}

#contentArea{
 background-color: #333 !important
}

body.hero #contentArea{
 background: #333 !important
}

h1, h2, h1 a, h2 a .title {
    color: #bbbbbb;
}

a {
      color: #55b
}

#menubar {
  background: #222; 
  background-color: gray;
  box-shadow: none;
}

#contentArea{
border-color: #444;
}

.fpaItem .fpaMeta{
background-color: #444;
}

.fpaItem .fpaMeta a{
}

#categoryBar{
visibility: hidden;
}

#searchbar{
background-color: #333;
}

#reactieFormContent {
    background-color: #555;
    color: #aaa;
}

.reactieBody.spotlight {
  background-color: #777;
  color: #ccc;
}

.title a{ 
color: #bbb;
}

a:hover, a.highlightlink {
 color: #eee;
}

#menu > ul > li > a{
font-family: unset;
font-size: unset;
}

.username{
font-size:7px !important;
}

#bottom{
}

#menu > ul > li:hover:not(.selected) {
    background: #788;

}

.reactieBody {
    border: 1px solid #8888;
}

#menubottombar{
display: none;
}

.nl{
}

li.active.more, li.active, .active.more {
color: black !important;
background: none !important;
background-color: gray !important;
background-image: none !important;
}
.reactieBody.informative {
background-color: #444
}
Heb jij bovennatuurlijk goede ogen? Want vrijwel alle teksten in jouw screenshot zijn voor mij zo goed als onleesbaar :X

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
Hahn schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:04:
[...]

Heb jij bovennatuurlijk goede ogen? Want vrijwel alle teksten in jouw screenshot zijn voor mij zo goed als onleesbaar :X
Mijn ogen waren vrij bagger voordat ze vorig jaar gelaserd zijn.

Ed: Probeer de CSS eens zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door kidde op 04-04-2023 20:07 ]

HK

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
kidde schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:07:
[...]

Mijn ogen waren vrij bagger voordat ze vorig jaar gelaserd zijn.
Dan snap ik serieus niet hoe je dit bruikbaar vindt. Die zwarte, blauwe en paarse teksten op een donkergrijze achtergrond heeft een bizar laag contrast.
Ed: Probeer de CSS eens zou ik zeggen.
Gedaan, ziet eruit als op je screenshot. Ikke niet snappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 04-04-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
Hoog contrast zuigt.

Terminals zijn ook nooit #fff op #000.

HK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
kidde schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:10:
Hoog contrast zuigt.

Terminals zijn ook nooit #fff op #000.
#FFF op #000 zit aan het extreme uiterste van leesbaar contrast. Jouw Custom CSS zit in de buurt van het andere uiterste :+

En dat is niet eens heel erg overdreven:
#FFF op #000 = contrastwaarde van 21
#1F466D (blauw) op #333 (donkergrijs) uit jouw screenshot = contrastwaarde van 1.30

Onder de 4-5 is matig, onder de 2 is eigenlijk onbruikbaar. Maar goed, als jij het fijn vindt, lekker gebruiken. Ik raad 'm alleen niet aan voor anderen om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-07 17:56
Ondanks dat ik A wel het beste vond, kan ook A kan nog wel wat tweaks gebruiken. Niet slecht, maar het kan nog wel wat 'frisser' en bijna moderner. Ook die kleur rood is best wel 'vies' :P

Verder, mooi dat er voortgang is. Kudo's, ongeacht wat er uit komt.

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 04-04-2023 20:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
kidde schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]

offtopic:
Ik zit hier nu volledig in het donker en de icoontjes + het blok met artikel over de Motorola Edge 40 Pro duwen de tekst volledig weg.

Als je dit moet gebruiken met echt slechte ogen dan ben je na een uur lezen zwaar vermoeid door het constante scherpstellen en knijpen joh :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 12:11

Geckoo

Good news, everyone!

Heb de blauwe gestemd met de vraag of het iets meer richting paars mag met gele letters #oldskool

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
Hahn schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:14:
[...]

#FFF op #000 zit aan het extreme uiterste van leesbaar contrast. Jouw Custom CSS zit in de buurt van het andere uiterste :+

En dat is niet eens heel erg overdreven:
#FFF op #000 = contrastwaarde van 21
#1F466D (blauw) op #333 (donkergrijs) uit jouw screenshot = contrastwaarde van 1.30

Onder de 4-5 is matig, onder de 2 is eigenlijk onbruikbaar. Maar goed, als jij het fijn vindt, lekker gebruiken. Ik raad 'm alleen niet aan voor anderen om te gebruiken.
Nou ja, dan is het mooi dat ik hopelijk binnenkort ervan verlost ben, maar in ieder geval vind ik dus zelfs een belabberde amateuristische donkere modus van mezelf beter dan de witte van Tweakers. Want die doet pas echt pijn aan mn ogen.

Stemmen had ik eigenlijk weinig zin in want dan moet ik volgens mij inloggen met Google, het is jammer dat we niet gewoon via Tweakers kunnen stemmen?

HK

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
kidde schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:51:
[...]

Stemmen had ik eigenlijk weinig zin in want dan moet ik volgens mij inloggen met Google, het is jammer dat we niet gewoon via Tweakers kunnen stemmen?
Ik heb het in incognito mode gedaan. Dus zonder in te loggen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Stukfruit op 04-04-2023 20:55 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:33
Even voor mijn beeld, er is dus niet een of andere plugin die ge ruikt kan worden? Misschien gekke vraag, maar ik zit ook op een voetbalforum en daar kan je met 1 druk zelf kiezen voor light/dark mode waarbij Dark mode een beetje dat material Grey is. Toevallig ook met rode accenten. Ziet er gewoon heel strak en fijn uit voor de oogjes. De maker heeft volgens mij gewoon een plugin of dergelijke gebruikt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:01:
Even voor mijn beeld, er is dus niet een of andere plugin die ge ruikt kan worden? Misschien gekke vraag, maar ik zit ook op een voetbalforum en daar kan je met 1 druk zelf kiezen voor light/dark mode waarbij Dark mode een beetje dat material Grey is. Toevallig ook met rode accenten. Ziet er gewoon heel strak en fijn uit voor de oogjes. De maker heeft volgens mij gewoon een plugin of dergelijke gebruikt.
Nee, helaas. Voor zo'n knop moeten mensen achter de schermen maandenlang hard werken als het om eigen software gaat (zoals Tweakers en GoT).

En een dark mode toevoegen heeft heel wat meer voeten in de aarde dan je zou denken :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:01:
Jullie voetbalforum is een off-the-shelf pakket en niet iets dat men over de loop der tijd compleet zelf hebben geschreven. Het 'eventjes' een ander likje verf geven gaat dus niet zo eenvoudig als bij een pakket dat gemaakt is voor het relatief makkelijk aanpassen van wat kleurtjes.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:33
Voor de duidelijkheid, het was geen kritiek he. Ik vroeg het me gewoon af, ook bij een volledig zelf ontworpen en gebouwde website. Of daar geen specifieke darkmode plugins of templates of wat dan ook voor zijn die je kan importeren/gebruiken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:01
Ik vind variant A toch het meest rustig ogen. Variant B is me te blauw en variant C geeft me teveel Windows 98 High Contrast vibes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:00:
Voor de duidelijkheid, het was geen kritiek he. Ik vroeg het me gewoon af, ook bij een volledig zelf ontworpen en gebouwde website. Of daar geen specifieke darkmode plugins of templates of wat dan ook voor zijn die je kan importeren/gebruiken.
Je geeft zelf het antwoord al: Op een volledig zelf ontworpen en gebouwde website zijn er geen generieke templates voor iets beschikbaar, die maak je zelf.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

*knip* best grappig, maar dit gaat wat te ver offtopic.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 05-04-2023 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 22:15
Wordt de nachtmodus eigenlijk direct uitgerold of komt er eerst een testversie? Dit in verband met dat je op je profiel kunt aangeven mee te willen doe met bètatests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/2005712404.png

Ik zit nog eens even te kijken en nu ik het nog eens goed bekijk, denk dat een samensmelting van variant A en B het beste is. Het donkergrijze van Variant A heeft zeker mijn voorkeur, maar de Heading-teksten van variant B in dat rood/roze kleurtje past ook goed. En het groen/geel kan nog wel hier en daar als extra accentkleur gebruikt worden zonder dat het een kermis wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Werd eens tijd!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-07 21:47
6 jaar later en nog steeds geen darkmode :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SmokingSig schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:56:
6 jaar later en nog steeds geen darkmode :/
Lees je dit topic eigenlijk wel? ;)

En ook dit?
.plan: Populaire forumtopics terug op de frontpage - Development-iteraties #2...

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2023 23:42 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien bedoelt @SmokingSig dat we te lang in het donker worden gehouden over de huidige status? :P

Sorry voor de pun. Ik moest 'm maken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-07 21:47
Oei die pagina is me ontgaan.

but still 6 jaar djeez xD

Maar mooi dat het er aan komt _/-\o_ Goed bezig!

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 28-04-2023 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-07 08:44
De dark-modus kan me niet gauw genoeg komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Inmiddels 11-6-2023 en nog geen dark mode? |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 13:26

DaFeliX

Tnet Devver
Spierenburg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:02:
Inmiddels 11-6-2023 en nog geen dark mode? |:(
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wil bereiken? Als het is om irritatie op te wekken, is je dat in elk geval gelukt.

Zoals je in de posts erboven hebt kunnen zien, zijn wij er druk mee bezig. Ook het team dat dit forum bijhoudt is daar druk mee bezig. Ik denk dat reacties zoals die van jou alleen maar averechts werken, omdat deze mensen nu hun werkdag beginnen met een vervelend gevoel en daardoor wellicht minder productief zijn en minder zin hebben om aan darkmode te werken. Ik zou dus vooral wat positieve energie sturen :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik stel voor dat @Spierenburg wat Chocotoffs stuurt als dank aan de developers:
Tweakers, t.a.v. lieve devvers, Jacob Bontiusplaats 9, 1018 LL Amsterdam

;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spierenburg
DaFeliX schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wil bereiken? Als het is om irritatie op te wekken, is je dat in elk geval gelukt.

Zoals je in de posts erboven hebt kunnen zien, zijn wij er druk mee bezig. Ook het team dat dit forum bijhoudt is daar druk mee bezig. Ik denk dat reacties zoals die van jou alleen maar averechts werken, omdat deze mensen nu hun werkdag beginnen met een vervelend gevoel en daardoor wellicht minder productief zijn en minder zin hebben om aan darkmode te werken. Ik zou dus vooral wat positieve energie sturen :)
Dark mode is de sprankelende ster aan het firmament van Tweakers, waarmee we een onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen op een enorme schare enthousiaste bezoekers die zich met plezier nog langer onderdompelen in onze wereld. Met zijn oogverblindende elegantie, betoverende oogvermoeidheidsverlichting en verbluffende leesbaarheid creëert dark mode een betoverende gebruikerservaring die al onze concurrenten doet verbleken. Bij Tweakers geven we onze gewaardeerde gebruikers de kracht om de weergave volledig naar hun wensen en verlangens aan te passen, waardoor ze zich in een waar paradijs wanen en elk moment op onze website intens kunnen genieten. Het is een glorieuze triomf die onze bezoekers betovert en hen keer op keer naar onze oase van technologie terugroept, waar ze zich als koningen en koninginnen kunnen wanen! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
AW_Bos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:12:

;)
Zodra de langverwachte dark mode voltooid is, zal ik deze heerlijke lekkernijen naar de devs toe sturen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:47

Moonsugar

Communitymanager
AW_Bos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:12:

;)
Correctie:

Tweakers, t.a.v. lieve devvers, Capellalaan 65, 2132 JL Hoofddorp :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Moonsugar schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Correctie:

Tweakers, t.a.v. lieve devvers, Capellalaan 65, 2132 JL Hoofddorp :)
Zitten die niet meer in Amsterdam dan, bij de rest van de Tweakers Crew?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:47

Moonsugar

Communitymanager
AW_Bos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Zitten die niet meer in Amsterdam dan, bij de rest van de Tweakers Crew?
Nee dat is tijdelijk gesplitst totdat we in ons nieuwe gebouw intrekken, alleen de redactie en het testlab zitten nog in Amsterdam :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-07 19:17
Had vandaag toevalliglig ergens in een ander topic deze vraag gesteld maar zal wel een antwoord krijgn zoals hier meerdere keren is beanwoord, word helemaal gek van die beesten nu even lekker op terras tweakers even doornemen...

Zal wel nooit komen ben ik bang voor...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:55

BM

Moderator Spielerij
Deldenaar schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:28:
Had vandaag toevalliglig ergens in een ander topic deze vraag gesteld maar zal wel een antwoord krijgn zoals hier meerdere keren is beanwoord, word helemaal gek van die beesten nu even lekker op terras tweakers even doornemen...

Zal wel nooit komen ben ik bang voor...
Als je even een paar posts terugkijkt naar de post van @DaFeliX zul je zien dat er daadwerkelijk aan gewerkt word ;-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Is er iets misgegaan met het implementeren/uitrollen van de dark mode?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fbCS3PraXbIjk2I0dWNjOr1QEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nemF9Sn5xn1k1Jeg1jRV9Dlq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJwvc30DaK-JDMcOJnvM5Ak2DzM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0YVElKixAIzv65PlTdHCCcSt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmipHaMG5izC6VXgZxTXmXmay68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6G87Gzmq4iBZuGEFqLYCEJPo.png?f=user_large

Laatste twee screenshots zijn voor mij bevestiging dat het om dark mode gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-06-2023 10:38 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hier precies hetzelfde, bijna niet meer te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xxana
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-06 18:57
De nieuwe front page is haast onleesbaar, althans op Firefox. Geen idee of het in Chrome-based browsers ook zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-07 09:33
In safari in OS16 is het ook bijna niet te lezen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-07 20:04
Chrome en Firefox hebben beide hetzelfde.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 18:46

WoutF

Hoofdredacteur
Probleem is bekend, fix wordt aan gewerkt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 13:41

Marvellanius

Devver
Fix is gereleased!

Het was inderdaad door aanpassingen die gedaan zijn voor de aankomende darkmode, hier hadden we e.e.a. over het hoofd gezien.
Excuus voor het ongemak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
ik wacht echt met smart op de eerste release, het idee dat ik straks nog maar de helft (of minder) van het antal custom css dingen hoef te hebben om een goede en leesbare (darkmode) site te kunnen ervaren en er niet op random momenten weer rare bugs optreden bij één of andere grafiek of andere nifty-new feature,

ik vraag me echter wel af of er dan ook een opruim-actie komt van custom css snipsets, nu al merk ik soms dat er snips tussen staan die al tijden niet meer zijn geupdated, of waar er vervolgens andere tweakers zijn die reparantie pogingen hebben gedaan.

voor een bepaalde donkere tweakers snip is het inmiddels volgens mij zelfs zo erg het ongeveer zo zit.

script om tweakers donker te maken,
fix voor script om tweakers donker te maken
fix 2 voor script om tweakers donker te maken
fix 1 voor fix 2 om tweakers donker te maken
fix 2 voor fix 2 om tweakers donker te maken.
alternatief voor fix 2 voor fix 2 om tweakers donker te maken

ik weet niet of er een manier is, maar misschien is het wel een goed idee om alle personen een PM te sturen met de vraag of ze hun script tegen de nieuwe layout willen testen en als de scripts nog doen wat de auteur bedacht had, om deze dan 'veilig' te stellen (aan te geven dat ze nog compatible zijn)... en na een bepaalde tijd de rest gewoon te verwijderen. heb je als end user de 'fouten' uit eeen bepaald script gehaald dingen aangepast zodat ze wel weer werken dan kun je jouw verbeterde script misschien beter als nieuw publiceren dan als fix van een fix op een fix. na een bepaald aantal keren is het ook gewoon niet meer te doen om uit te vinden waar een bepaald probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

i-chat schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:53:
Ik weet niet of er een manier is, maar misschien is het wel een goed idee om alle personen een PM te sturen met de vraag of ze hun script tegen de nieuwe layout willen testen en als de scripts nog doen wat de auteur bedacht had, om deze dan 'veilig' te stellen (aan te geven dat ze nog compatible zijn)... en na een bepaalde tijd de rest gewoon te verwijderen. heb je als end user de 'fouten' uit eeen bepaald script gehaald dingen aangepast zodat ze wel weer werken dan kun je jouw verbeterde script misschien beter als nieuw publiceren dan als fix van een fix op een fix. na een bepaald aantal keren is het ook gewoon niet meer te doen om uit te vinden waar een bepaald probleem vandaan komt.
Persoonlijk zie ik dat niet zo zitten. De custom css snippets is een feature die is gemaakt voor de community en wordt gebruikt en de snippets worden onderhouden door de community. Als er een snippet is dat niet meer doet wat je wilt, dan neem je zelf contact op met de schrijver of zet je de snippet uit als het te veel problemen geeft.

Nu vraag je in zekere zin een hovenier om de personen aan te spreken die een gedeelde tuin onderhouden omdat het onkruid meters hoog staat, maar die hovenier doet niets met die tuin en is er ook niet verantwoordelijk voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
Nu vraag je in zekere zin een hovenier om de personen aan te spreken die een gedeelde tuin onderhouden omdat het onkruid meters hoog staat, maar die hovenier doet niets met die tuin en is er ook niet verantwoordelijk voor.
op zich heb je natuurlijk een goed punt, maar tegelijkertijd zou een argument ook kunnen zijn, he we hebben een flinke zut aan aanpassingen gemaakt geef even aan dat jouw code nog werkt (dus daar leg je al het werk al bij de submitter) of anders ruimen we de boel op...

het punt dat ik maak ligt hier volgens mij vooral bij de technische implementatie, de technische complicatie,

ik zou als user handmatig alle snipsets kunnen testen en vervolgens alle persoontjes kunnen aantikken en een pb kunnen sturen, sommigen ervan zijn misschien niet eens meer lid van, tweakers of hun account is misschien wel in-actief. maar zelfs als ik dat gedaan heb en ik heb een gepaste tijd gewacht dan wat... dan gebeurt er voor het grootste deel dus alsnog niks...

het is inmiddels een lijst met honderden snipsels waarvan wellicht de helft al niet meer werkt en waar 1 op de 10 wellicht zelfs totaal kaput is. toen de tweakblogs kaput waren werdt uiteindelijk ook besloten ermee te stoppen hier zou het gewoon een reboot zijn gewoon één keer in de zoveel tijd alles in de prullenbak zodat alleen actieve snipsels overblijven.

is een kwestie van 2x een klein sql scriptje maken met
stap 1: if user posted snipsel, send message to user, "in de komende maand gaan we eens flink opruimen, we vragen daarom aan jouw om te kijken of jouw snip na al ons harde werk nog relevant (en werkend) is. is dat zo voeg dan de text "%text string" toe aan de descriptie anders wordt jouw snip helaas verwijderd"

stap 2: if snipsel_description hasnot "text string" delete snipset.

stel dat je zoiets eens per x tijd (bijvoorbeeld 1 a 2 jaar) doet, dan blijft de lijst dus enigszins schoon, en courant. zet daar tegenover de enige 2 alternatieven ... of je laat het versloffen totdat het één grote bende is, (heeft niemand iets aan) of je lost het helemaal geweldig netjes op en je introduceert een feature met, repot snip als broken... en dan moet je daar daadwerkelijk nog dev-tijd in gaan stoppen ook... wat een veel grotere verspilling is.

de oplossing hierboven lijkt me dan een veel eenvoudigere (en van uit tweakers devs dus ook een veel minder lastige ...

of om bij jouw voorbeeld van die hovenier te blijven, je kunt vragen of de hovenier het hele gazon wil bijhouden, of je kunt als hovenier een bord op hangen, - het gazon is totaal overwoekerd dus aanstaande maandag spuiten we alles dood, redt voor die tijd uw plantjes..

[ Voor 5% gewijzigd door i-chat op 02-07-2023 21:30 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

i-chat schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:24:
[...]

op zich heb je natuurlijk een goed punt, maar tegelijkertijd zou een argument ook kunnen zijn, he we hebben een flinke zut aan aanpassingen gemaakt geef even aan dat jouw code nog werkt (dus daar leg je al het werk al bij de submitter) of anders ruimen we de boel op...

het punt dat ik maak ligt hier volgens mij vooral bij de technische implementatie, de technische complicatie,

ik zou als user handmatig alle snipsets kunnen testen en vervolgens alle persoontjes kunnen aantikken en een pb kunnen sturen, sommigen ervan zijn misschien niet eens meer lid van, tweakers of hun account is misschien wel in-actief. maar zelfs als ik dat gedaan heb en ik heb een gepaste tijd gewacht dan wat... dan gebeurt er voor het grootste deel dus alsnog niks...
En als er een DM vanuit Tweakers komt, wat dan? De persoon die de snippet heeft gemaakt moet dan alsnog aanpassingen maken. Hoe is dat anders dan wanneer een gebruiker ze een por geeft?
of om bij jouw voorbeeld van die hovenier te blijven, je kunt vragen of de hovenier het hele gazon wil bijhouden, of je kunt als hovenier een bord op hangen, - het gazon is totaal overwoekerd dus aanstaande maandag spuiten we alles dood, redt voor die tijd uw plantjes..
Nee, dat zou de hovenier niet gaan doen, want die beheert de gezamenlijke tuin niet. Anders dan uit persoonlijke titel iemand of een paar mensen aanspreken zal het niet worden. Het heeft dan de grond wel aangeboden, maar daar houdt het dan ook bij op.

Je hebt zelf de snippet aangeklikt om te gebruiken. Niemand heeft je gedwongen dat te doen. Dus je bent zelf verantwoordelijk om iets dat stuk is uit te schakelen, hopen dat de eigenaar ervan de fouten corrigeert of je schrijft zelf een nieuwe versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
Nee, dat zou de hovenier niet gaan doen,

want die beheert de gezamenlijke tuin niet. Anders dan uit persoonlijke titel iemand of een paar mensen aanspreken zal het niet worden. Het heeft dan de grond wel aangeboden, maar daar houdt het dan ook bij op.
dus tweakers laat de boel liever versloffen dan dat ze meewerkt of zelfs maar in het minste bijdraagt aan oplossingen. en dat alles om om een kwartiertje werk te besparen.
Je hebt zelf de snippet aangeklikt om te gebruiken. Niemand heeft je gedwongen dat te doen. Dus je bent zelf verantwoordelijk om iets dat stuk is uit te schakelen, hopen dat de eigenaar ervan de fouten corrigeert of je schrijft zelf een nieuwe versie.
ah het eeuwige je doet het zelf argument, je besluit zelf de straat over te steken en als iemand toevallig die auto wél ziet aanscheuren en je niet naroept, niemand heeft je immers gedwongen om over te steken en je had natuurlijk ook gewoon zelf goed uit moeten kijken en bovendien is die omstander ook degene niet die te hard rijdt. soms 'hoef' je niets te doen maar kun je desondanks veel ellende voorkomen door het toch te doen.

jammer dat tweakers er zo on-sociaal in staat, een beetje met elkaar meedenken zou de boel zoveel beter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
i-chat schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:50:

jammer dat tweakers er zo on-sociaal in staat
Allereerst spreekt @Hero of Time hier niet voor 't devteam van Tweakers:
Hero of Time schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:05:
Persoonlijk zie ik dat niet zo zitten.
Waar ik 't wél mee eens ben: Je kiest zelf om een snippet te gebruiken of niet. Werkt 't niet, of is 't niet naar je zin, dan schakel je 't uit of maak je een "fork" en pas je 't naar je zin aan. Dat is met browser-extensies net zo (en komt wat dichterbij dan hoveniers 8)7 ). Toen voor deze opzet van custom CSS is gekozen was duidelijk dat er snippets zouden stuk gaan. Dat doen ze al sinds dag 1; bij elke mogelijke wijziging in de HTML/CSS kán er ergens een snippet omvallen en 't is dan aan de auteurs (of de community) om dat te fixen (desnoods met een "fork" als de originele auteur niet (meer) reageert).

Kan er een bericht vanuit Tweakers naar snippet-auteurs? Vast. Of dat gaat gebeuren is aan Tweakers en de devvers - persoonlijk zie ik ook niet echt nut/meerwaarde; ik zou eerder een alinea opnemen in het .plan wanneer dark mode live gaat betreffende custom CSS: "Zie je iets dat stuk is, zoek dan uit welke snippet 't is en sein de auteur in. Aan auteurs: check je snippets voor deze, toch wel grote, update! *O*". Klaar. Maar wat 't uiteindelijk wordt is dus niet aan mij, noch aan @Hero of Time.

Implementatie-technisch gezien: Een snippet dat eenmaal publiek is kan niet meer non-publiek worden gemaakt en blijft dus in de lijst staan; misschien zou een vinkje "snippet verbergen vanaf nu" of "snippet archiveren" o.i.d. een optie zijn; dan kunnen mensen die een snippet willen (blijven) gebruiken die nog steeds gebruiken maar komen er geen nieuwe gebruikers meer bij en wordt de lijst scho(o)n(er). Ikzelf heb 1 of 2 publieke outdated snippets gewoon verwijderd een poos geleden, maar die hadden dan ook < 5 gebruikers.

Uiteindelijk denk ik dat je je, met alle respect, misschien iets drukker maakt dan nodig. Ik verwacht dat het meeste zichzelf oplost in de eerste week of 2. De populaire snippets zullen snel geupdated blijft een schijtwoord danwel geforked en gefixed worden en alles wat 't helemaal upfucked en niet fixt zal snel genoeg abandoned worden.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-07-2023 00:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe zit het er mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jelle.
Ons doel is om dark mode deze sprint releaseklaar te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
jelle. schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Ons doel is om dark mode deze sprint releaseklaar te maken :)
Kan je definiëren wat 'deze sprint' en 'releaseklaar' inhouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Hahn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Kan je definiëren wat 'deze sprint' en 'releaseklaar' inhouden?
In de komende 2 weken willen we dark mode klaarmaken voor release, maar de precieze livegang is nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
jelle. schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:30:
[...]

In de komende 2 weken willen we dark mode klaarmaken voor release, maar de precieze livegang is nog niet bekend.
Hoe snel gebeuren releases meestal? Gaat dat om dagen, weken, maanden?

Prima dat je geen precieze dag of moment wilt aangeven, maar benoemen dat je het 'releaseklaar' wilt maken is nog steeds aardig vaag. Op mijn werk betekent dat dat het de volgende dag live kan gaan, terwijl ik ook bedrijven ken waarin dat betekent dat het een half jaar later live zal gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jelle.
Hahn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Hoe snel gebeuren releases meestal? Gaat dat om dagen, weken, maanden?

Prima dat je geen precieze dag of moment wilt aangeven, maar benoemen dat je het 'releaseklaar' wilt maken is nog steeds aardig vaag. Op mijn werk betekent dat dat het de volgende dag live kan gaan, terwijl ik ook bedrijven ken waarin dat betekent dat het een half jaar later live zal gaan.
Met releaseklaar bedoel ik dat het technisch gereed is. We doen aan continuous delivery, dus dat kan in principe elk moment daarna. De livegang moet echter ook afgestemd worden met andere afdelingen en disciplines, en daar zitten ook wat afhankelijkheden. Vandaar dat ik nog geen datum kan noemen :)

Het gaat in elk geval over weken vanaf nu, geen maanden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
jelle. schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Met releaseklaar bedoel ik dat het technisch gereed is. We doen aan continuous delivery, dus dat kan in principe elk moment daarna. De livegang moet echter ook afgestemd worden met andere afdelingen en disciplines, en daar zitten ook wat afhankelijkheden. Vandaar dat ik nog geen datum kan noemen :)

Uiterlijk woensdag 2 augustus staat de nachtmodus live dus, top!

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Dank voor de toelichtingen. Interessant om te lezen de stappen die nu (sprint) en daarna nog moet worden genomen. We wachten het af, spannend! Succes & werkze voor de devs. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Zojuist start ik mijn mobiele browser opnieuw op en is alles donker. Is dit de implementatie van de nachtmodus, @jelle.? <3

[ Voor 151% gewijzigd door bazzemans op 13-07-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
bazzemans schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:21:
Zojuist start ik mijn mobiele browser opnieuw op en is alles donker. Is dit de implementatie van de nachtmodus, @jelle.? <3
Nope, dat is niet onze dark mode ;) Ik denk dat je telefoon of browser zelf een dark mode genereert op websites?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
jelle. schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Nope, dat is niet onze dark mode ;) Ik denk dat je telefoon of browser zelf een dark mode genereert op websites?
Kennelijk dan. Dat werkt overigens zeer goed dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Kennelijk dan. Dat werkt overigens zeer goed dan.
Toevallig Brave?

Ik vond die zelf wat moeilijk om naar te kijken. Afbeeldingen (inclusief smilies) waren inverted :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Stukfruit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Toevallig Brave?

Ik vond die zelf wat moeilijk om naar te kijken. Afbeeldingen (inclusief smilies) waren inverted :p
Nee, Edge dus wel een op Chromium gebaseerde browser. Niet alle afbeelden zijn inverted. Het lijkt heel erg op het resultaat met de donkere modus extensie voor Chromium websites. Alleen de smilies komen er niet lekker uit, voor de rest heel prettig en dus standaard als instelling overgenomen van de donkere modus instelling op mijn telefoon (als ik die uitzet, is Tweakers weer normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.