Nu vraag je in zekere zin een hovenier om de personen aan te spreken die een gedeelde tuin onderhouden omdat het onkruid meters hoog staat, maar die hovenier doet niets met die tuin en is er ook niet verantwoordelijk voor.
op zich heb je natuurlijk een goed punt, maar tegelijkertijd zou een argument ook kunnen zijn, he we hebben een flinke zut aan aanpassingen gemaakt geef even aan dat jouw code nog werkt (dus daar leg je al het werk al bij de submitter) of anders ruimen we de boel op...
het punt dat ik maak ligt hier volgens mij vooral bij de technische implementatie, de technische complicatie,
ik zou als user handmatig alle snipsets kunnen testen en vervolgens alle persoontjes kunnen aantikken en een pb kunnen sturen, sommigen ervan zijn misschien niet eens meer lid van, tweakers of hun account is misschien wel in-actief. maar zelfs als ik dat gedaan heb en ik heb een gepaste tijd gewacht dan wat... dan gebeurt er voor het grootste deel dus alsnog niks...
het is inmiddels een lijst met honderden snipsels waarvan wellicht de helft al niet meer werkt en waar 1 op de 10 wellicht zelfs totaal kaput is. toen de tweakblogs kaput waren werdt uiteindelijk ook besloten ermee te stoppen hier zou het gewoon een reboot zijn gewoon één keer in de zoveel tijd alles in de prullenbak zodat alleen actieve snipsels overblijven.
is een kwestie van 2x een klein sql scriptje maken met
stap 1: if user posted snipsel, send message to user, "in de komende maand gaan we eens flink opruimen, we vragen daarom aan jouw om te kijken of jouw snip na al ons harde werk nog relevant (en werkend) is. is dat zo voeg dan de text "%text string" toe aan de descriptie anders wordt jouw snip helaas verwijderd"
stap 2: if snipsel_description hasnot "text string" delete snipset.
stel dat je zoiets eens per x tijd (bijvoorbeeld 1 a 2 jaar) doet, dan blijft de lijst dus enigszins schoon, en courant. zet daar tegenover de enige 2 alternatieven ... of je laat het versloffen totdat het één grote bende is, (heeft niemand iets aan) of je lost het helemaal geweldig netjes op en je introduceert een feature met, repot snip als broken... en dan moet je daar daadwerkelijk nog dev-tijd in gaan stoppen ook... wat een veel grotere verspilling is.
de oplossing hierboven lijkt me dan een veel eenvoudigere (en van uit tweakers devs dus ook een veel minder lastige ...
of om bij jouw voorbeeld van die hovenier te blijven, je kunt vragen of de hovenier het hele gazon wil bijhouden, of je kunt als hovenier een bord op hangen, - het gazon is totaal overwoekerd dus aanstaande maandag spuiten we alles dood, redt voor die tijd uw plantjes..
[
Voor 5% gewijzigd door
i-chat op 02-07-2023 21:30
. Reden: verduidelijking ]