Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 70.549 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 21:18
Leuk en aardig voor jou, maar ik zit momenteel op:

Karma in het afgelopen halfjaar: 269
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 0
Beschikbare karma: 269

Dus voor mij schiet het voor geen meter op. Als het zo simpel is en kan, waarom kan dat dan niet gewoon voor iedereen? Tweakers is ondertussen zo ongeveer de enige site anno 2022 die geen dark modus heeft. Zelfs de at5 website heeft een dark modus, CMON zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
En dan nog iets, die punten blijven blijkbaar maar een half jaar goed ofzo? WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:54
@Mouze88 Je draagt dus simpelweg niet genoeg bij aan tweakers om custom css te unlocken. Dat is alles.

Waarom het niet open kan voor iedereen? Weet ik niet. Tweakers wil blijkbaar die feature alleen open hebben voor relatief actieve gebruikers.

Tweakers heeft dus wél een darkmode. Er is immers gewoon een css snippet zoeker die kan sorteren op meest gebruikt. Daar kun je de dark theme zo aanzetten en nog wat ander mooi spul.

Voor jou schiet dat inderdaad niet op nee en dat is jammer voor jou. Ik vraag me alleen wel af waarom je zo stellig een darkmode probeert te eisen. Tweakers is jou als gebruiker niet per se iets verschuldigd. Het is een grotendeels gratis te bezoeken tech nieuwssite en forum en marketplace etc. Je krijgt dus letterlijk bijna alle functionaliteit voor gratis, inclusief goede moderatie.

Er zijn een hele hoop nieuwssites die in hun geheel achter een paywall zitten, of market places waar je moet betalen om dingen te mogen verkopen, of fora die alleen open zijn voor mensen met een account en waar je niet mag posten tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Dat eist Tweakers allemaal niet van je.

Maar omdat de webpagina voor jou geen ander kleurtje kan aannemen omdat dat achter een pay/contributionwall zit word je boos?

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 09-08-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
wil ook best eenmalig een tientje betalen voor een dark modus, maar dat kan ook weer niet.

M'n punt is dat tweakers als techsite gewoon hopeloos achterloopt met het ontbreken van dit soort functies, die inderdaad anno 2022 gewoon voor iedereen gratis zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Ik zie niet in hoe jij van een bedrijf kunt eisen dat een feature gratis moet zijn, want dat werkt bij geen enkel ander bedrijf, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
Daarnaast heb ik geen zin om moeilijk te doen met custom css geneuzel, ik wil gewoon een knop met dark of light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
youridv1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:25:
Ik zie niet in hoe jij van een bedrijf kunt eisen dat een feature gratis moet zijn, want dat werkt bij geen enkel ander bedrijf, maar goed.
Ik eis het ook niet, ik vraag er om, net zoals heeeel veel andere tweakers. Het is namelijk de meest gevraagde feature, al jaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Mouze88 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:40:
Daarnaast heb ik geen zin om moeilijk te doen met custom css geneuzel, ik wil gewoon een knop met dark of light
Dat is ook hoe het werkt. Je zet een vinkje achter dark mode en drukt op save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

youridv1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Dat is ook hoe het werkt. Je zet een vinkje achter dark mode en drukt op save
Er is een Tweakers Perfect Dark, die bij elke interfacewijziging stuk gaat. Onbeperkt tijd heeft de originele auteur ook niet, dus zijn er een handvol patches bovenop, die elk weer ook niet geüpdatet worden. Mijn huidige toegepaste snippets, Tweakers Perfect Dark en Addon voor Perfect Dark snippet, zijn ook niet perfect. Zo is deze tabel in de powerbank-roundup ronduit brak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-9lTf3Qpq38x9hZmB5j7qvBgeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tcAw81732oiIM3MA8Tf6pGyC.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking, Dark Reader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkXRQAIPrbZb3wDBxNOwdMio8Bw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kj4MlNTavKDEix11PBCkByGH.png?f=fotoalbum_large

Een "echte" dark mode vanuit Tweakers zou heel erg welkom zijn :)

Is ergens wel best jammer. Abbofeature en nog is het hartstikke brak (en leunt het exclusief op medegebruikers die handig zijn met CSS). Anno 2022 mag je toch wel een (al dan niet gratis) dark mode verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
@ikt Een eigen dark mode van tweakers zou exact dezelfde nadelen hebben. Die zou ook breken met interface wijzigingen en dan moet er een tweakers web dev, die ze wellicht liever voor nuttige dingen betalen, zijn niet onbeperkte tijd gaan besteden aan dat fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
Precies wat ik bedoel, werkt allemaal net niet lekker die custom oplossingen. En als een Tweaker dev een wijziging doet aan de interface, kan die direct alles meenemen, een stuk makkelijker dan achteraf fixen en gaat er ook niks stuk voor de users...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
En voor zo'n halfgare oplossing moet je dan 36 tot 48 euro per jaar voor betalen? Lekker bedrijf die dat durft te vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

crisp

Devver

Pixelated

Mouze88 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:04:
En voor zo'n halfgare oplossing moet je dan 36 tot 48 euro per jaar voor betalen? Lekker bedrijf die dat durft te vragen
Uiteraard is Custom CSS maar een heel klein onderdeel van een abonnement, en eigenlijk is het meer een karma-feature ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ikt schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Er is een Tweakers Perfect Dark, die bij elke interfacewijziging stuk gaat. Onbeperkt tijd heeft de originele auteur ook niet, dus zijn er een handvol patches bovenop, die elk weer ook niet geüpdatet worden. Mijn huidige toegepaste snippets, Tweakers Perfect Dark en Addon voor Perfect Dark snippet, zijn ook niet perfect. Zo is deze tabel in de powerbank-roundup ronduit brak.

[Afbeelding]
Weet je waarom het brak is? Die tabel is heel nasty via een iframe toegevoegd. Custom CSS werkt wat funky als er een iframe toegevoegd wordt. Mijn eigen custom css met m'n eigen dark mode valt er ook over. En als ik de tekst kleur definitie uit zet, wordt het net iets anders zwart, ipv wat ik default heb ingesteld. Er zit dus een rare overruling op, omdat het juist via iframe is ingevoegd.

Enige reden dat DarkReader het beter lijkt te doen, is omdat het op elk element wat het tegenkomt wat probeert uit te vogelen. Dat doet het in de meeste gevallen in-line en dat kan je met custom css niet.

Is ergens wel best jammer. Abbofeature en nog is het hartstikke brak (en leunt het exclusief op medegebruikers die handig zijn met CSS). Anno 2022 mag je toch wel een (al dan niet gratis) dark mode verwachten.
Het is zeker jammer dat het nog steeds niet native beschikbaar is. Maar in dit topic heeft men van kantoor meerdere keren uitgelegd dat de hoeveelheid legacy code voor van alles en nog wat aardig in de weg zit om dit fatsoenlijk op te pakken en een dark mode beschikbaar te maken.

Sites die het opeens aanbieden hebben óf de mogelijkheid al gehad, óf waren technisch niet zo complex als Tweakers, óf hebben een compleet nieuw uiterlijk voor de site gemaakt en zo de boel opgelost. Heb ook een aantal gezien die het heel simpel en 'dom' hebben opgelost: er is een toggle voor 'dark' mode en het enige wat dat doet is de kleuren omdraaien. Iets wat DarkReader overigens ook regelmatig gebruikt als 'oplossing'. Let maar eens op zaken die lijken op afbeeldingen, maar eigenlijk met css gemaakt zijn. Zoals het vlaggetje bij het tandwieltje in de menubalk hier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

Hero of Time schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Weet je waarom het brak is? Die tabel is heel nasty via een iframe toegevoegd. Custom CSS werkt wat funky als er een iframe toegevoegd wordt. Mijn eigen custom css met m'n eigen dark mode valt er ook over. En als ik de tekst kleur definitie uit zet, wordt het net iets anders zwart, ipv wat ik default heb ingesteld. Er zit dus een rare overruling op, omdat het juist via iframe is ingevoegd.

Enige reden dat DarkReader het beter lijkt te doen, is omdat het op elk element wat het tegenkomt wat probeert uit te vogelen. Dat doet het in de meeste gevallen in-line en dat kan je met custom css niet.
Het voorbeeld was meer om aan te tonen dat CSS zeker niet de heilige graal van bruikbare niet-verblindende UI was - er zijn nog zat voorbeelden waar het niet lekker zit.

In dit opzicht is het eigenlijk bizar dat gebruikers "Ga maar 48 euro dokken aan Tweakers voor een jaartje dark mode" als antwoord krijgen op een vraag naar een donker thema, terwijl dat niet goed werkt. Een suggestie van een add-on zou redelijker zijn...
Hero of Time schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:02:
Het is zeker jammer dat het nog steeds niet native beschikbaar is. Maar in dit topic heeft men van kantoor meerdere keren uitgelegd dat de hoeveelheid legacy code voor van alles en nog wat aardig in de weg zit om dit fatsoenlijk op te pakken en een dark mode beschikbaar te maken.

Sites die het opeens aanbieden hebben óf de mogelijkheid al gehad, óf waren technisch niet zo complex als Tweakers, óf hebben een compleet nieuw uiterlijk voor de site gemaakt en zo de boel opgelost. Heb ook een aantal gezien die het heel simpel en 'dom' hebben opgelost: er is een toggle voor 'dark' mode en het enige wat dat doet is de kleuren omdraaien. Iets wat DarkReader overigens ook regelmatig gebruikt als 'oplossing'. Let maar eens op zaken die lijken op afbeeldingen, maar eigenlijk met css gemaakt zijn. Zoals het vlaggetje bij het tandwieltje in de menubalk hier.
De uitleg komt uit 2017. Er zijn ondertussen 5 hele jaren en nog een beetje verstreken, er zijn een hoop mooie features en .plans langsgekomen, met hier en daar een design-update. Ik mag toch hopen dat er langzamerhand met al die veranderingen iets van aanpasbare thema's in het achterhoofd zit bij het implementeren van de features? Of zijn er nog 4 jaar aan dat "anderhalf decennium" aan legacy toegevoegd?

Het lijkt mij in ieder geval niet onredelijk om als gebruiker af en toe te porren voor zo'n feature. Erkenning dat de vraag er is en een overweging om het langzaam door te voeren, als de werkzaamheden weer een stukje UI aanraken, zou velen al blij maken...

Dark Reader wordt trouwens steeds beter met het wel of niet omdraaien van kleuren, het vlaggetje bij het tandwieltje is bijvoorbeeld netjes rood-wit-blauw/zwart-geel-rood. Maar er was inderdaad een tijd dat het dommer was en nieuwsplaatjes negatief maakte, en dat het je browser extreem vertraagde. Ondertussen is Dark Reader gewoon heel fijn geworden en heb ik alle niet-native-dark-mode websites daarmee draaien.

Maar dus terug naar het eerste punt... Abbo is absoluut géén antwoord op donker thema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
crisp schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Uiteraard is Custom CSS maar een heel klein onderdeel van een abonnement, en eigenlijk is het meer een karma-feature ;)
Oke, even kijken wat je allmeaal krijgt:
  • Controle over advertenties > Hebben we ad blockers voor
  • Alle karmafeatures, zoals Custom css > Hier gaat het dus om
  • Label bij je username (indien gewenst) > Heel leuk hoor
  • Maandelijkse abonneeloterij > Ook heel leuk, maar hoef ik niet
  • Jaarlijkse Abonneedag > Leuk, maar niet voor mij
  • Toegang tot Abonneeforum > Wat is dit, kan niet eens zien wat ik krijg voordat ik het koop
  • Korting op evenementen > Leuk, maar niet voor mij
En dan krijg je niet eens DE feature die interessant is, de plus artikelen.
Dus al met al zou ik alleen de karmafeatures gebruiken, waarvan alleen de custom css voor dark modus.
Nou, lekkere service is dat. Daar ga ik dus geen 42 euro per jaar voor betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:53:
Wat destijds ook maar geïntroduceerd is als lapmiddel om de daadwerkelijke problemen die er toen waren (zoals de wens van een darkmode) te verbloemen / in een hoekje te stoppen. Getuige het feit dat dit topic intussen al twee jaar loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mouze88 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:52:
[...]
  • Controle over advertenties > Hebben we ad blockers voor
Tsja... :')

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:41:
[...]
Wat destijds ook maar geïntroduceerd is als lapmiddel om de daadwerkelijke problemen die er toen waren (zoals de wens van een darkmode) te verbloemen / in een hoekje te stoppen. Getuige het feit dat dit topic intussen al twee jaar loopt.
Dat vind ik wel een beetje een cynische visie. Custom CSS is denk ik voor heel veel 'custom' wensen waar wij geen gehoor aan kunnen/willen geven een prima oplossing, en het is daarin veel breder dan enkel een tool voor een darkmode, en veel krachtiger dan de voorloper daarvan waarbij je alleen CSS voor jezelf kon instellen en niet kon delen.

Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is dat we welwillend zijn wat betreft het implementeren van een darkmode voor iedereen, maar dat we dat niet willen doen in de huidige frontend-setup. Het vernieuwen van die setup is een project waar we al geruime tijd mee bezig zijn; nieuwe en vernieuwde features en pagina's worden in die nieuwe setup ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld de vernieuwde frontpage en de nieuwe moderatiepopup bij reacties op artikelen.

In deze nieuwe setup hebben we de mogelijkheid tot 'theming', en kunnen we dus (hopelijk) eenvoudig(er) een darkmode gaan ontwikkelen. Echter heb je daar nog niet zo veel aan zolang de meeste pagina's en modules nog geen gebruik maken van die nieuwe setup. We moeten daar dus op een gegeven moment 'critical mass' bereiken waarbij een darkmode ook werkbaar wordt op grote delen van de site. Hoe we daar precies naartoe gaan werken is dus iets waar we over na moeten gaan denken.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 10-08-2022 12:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:05:
Dat vind ik wel een beetje een cynische visie. Custom CSS is denk ik voor heel veel 'custom' wensen waar wij geen gehoor aan kunnen/willen geven een prima oplossing, en het is daarin veel breder dan enkel een tool voor een darkmode, en veel krachtiger dan de voorloper daarvan waarbij je alleen CSS voor jezelf kon instellen en niet kon delen.
Uit de discussie destijds werd het ook gebruikt als drogreden om bepaalde fouten daadwerkelijk met Custom CSS op te lossen. Daar heb ik destijds meerdere posts aan gewaagd om uit te leggen, maar dat was uiteindelijk (zo kreeg ik de indruk destijds) tegen blindemansogen geschreven (ipv gezegd tegen dovemansoren).
Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is dat we welwillend zijn wat betreft het implementeren van een darkmode voor iedereen, maar dat we dat niet willen doen in de huidige frontend-setup. Het vernieuwen van die setup is een project waar we al geruime tijd mee bezig zijn; nieuwe en vernieuwde features en pagina's worden in die nieuwe setup ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld de vernieuwde frontpage en de nieuwe moderatiepopup bij reacties op artikelen.
Dit is mij bekend, maar toen de discussie over de darkmode voor het eerst was aangezwengeld, werd in eerste instantie toch echt verwezen naar Custom CSS, dat leek zo'n beetje als de heilige graal voor jullie destijds. Gelukkig zijn tijden en inzichten veranderd. Ik ben dus zeker blij dat er aan een echte dark mode gewerkt wordt intussen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:10:
[...]
Uit de discussie destijds werd het ook gebruikt als drogreden om bepaalde fouten daadwerkelijk met Custom CSS op te lossen. Daar heb ik destijds meerdere posts aan gewaagd om uit te leggen, maar dat was uiteindelijk (zo kreeg ik de indruk destijds) tegen blindemansogen geschreven (ipv gezegd tegen dovemansoren).

[...]
Uiteraard wisten wij op dat moment ook wel dat er veel vraag was naar een darkmode, en dat we dat op korte termijn niet zelf zouden kunnen faciliteren. In die zin is die wens inderdaad wel deels ook een aanjager geweest om dan maar de Custom CSS feature te verbeteren, en ik begrijp dat het daarom gezien kan worden als een band-aid. Als je het echter hebt over een 'drogreden om bepaalde fouten op te lossen' dan denk ik dat daar meer sprake is van een verschil in visie in wat jij als 'fout' ziet, maar wij zelf niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:24:
Als je het echter hebt over een 'drogreden om bepaalde fouten op te lossen' dan denk ik dat daar meer sprake is van een verschil in visie in wat jij als 'fout' ziet, maar wij zelf niet...
Nou... Dat zie ik echt anders. Voor bepaalde discussies op het forum (heb even geen exacte voorbeelden meer beschikbaar, maar volgens mij ook vanuit de "spontane" A/B test die niet aangekondigd was, waar veel feedback uit kwam en zelfs een uitleg op de FP) kwam ook veelvuldig het antwoord dat Custom CSS de oplossing is voor bepaalde aanpassingen wanneer het niet bevalt, ook al waren er meerdere mensen het niet eens en gaf men feedback waarom + wat er beter kon. En dat is echt meer dan eens gebeurd, helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
ikt schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]

Ter vergelijking, Dark Reader:

[Afbeelding]

Waarom "Tweakers Perfect Dark" gebruiken? Laatste update uit 2019.

Gebruik zelf al meerdere jaren naar tevredenheid "Tweakers Dark" van @EotT :)
Heb je maar een CSS nodig.
Laatste update juni 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SwT38M97RDFP60Jvfguuih9tro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RYUQ2q6SddstXC4MkIy5UkKx.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:26
Zelf ook fervent gebruiker van de nachtmodus, op alle sites overigens en ook gewoon overdag. Sommige sites hebben weer een 'feature' dat de dark mode enkel tussen bepaalde uren werkt, maar als het dan weer een Amerikaanse site betreft heb je er alsnog niets aan. Als ik nu volledig witte/lichte pagina's open dan vraag ik me serieus af wie dat nog aanbiedt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexOo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 18:55
Ypuh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:48:
Zelf ook fervent gebruiker van de nachtmodus, op alle sites overigens en ook gewoon overdag. Sommige sites hebben weer een 'feature' dat de dark mode enkel tussen bepaalde uren werkt, maar als het dan weer een Amerikaanse site betreft heb je er alsnog niets aan. Als ik nu volledig witte/lichte pagina's open dan vraag ik me serieus af wie dat nog aanbiedt!
Als een developer de tijd er voor krijgt en het netjes wilt oplossen is hier een super eenvoudige fix voor, prefers-color-scheme.

Dat met dark mode enkel tussen bepaalde uren klinkt afschuwelijk, wie verzint zoiets. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
walterworld schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Waarom "Tweakers Perfect Dark" gebruiken? Laatste update uit 2019.

Gebruik zelf al meerdere jaren naar tevredenheid "Tweakers Dark" van @EotT :)
Heb je maar een CSS nodig.
Laatste update juni 2022
[Afbeelding]
Eens. Alleen jammer dat je nu opeens grijze borders hebt tussen de artikelen. Dat was eerder niet. Tijd weer voor een kleine opfrisbeurt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Dannydekr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Eens. Alleen jammer dat je nu opeens grijze borders hebt tussen de artikelen. Dat was eerder niet. Tijd weer voor een kleine opfrisbeurt.
Welke grijze borders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuY3oum_ZrzgbLA2VTNKlAe6ogQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hreMlrV1SKTTwvRtLZq1plsq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:20
De volgende config geeft een heel fijn beeld om naar te kijken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtSbyojcrPFN8dq-nyksJDJYuG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G2P8LEtZJjwj6TIIoJUOuNbA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqLiwaIRQG9wHTs4H8CJEBEOtuM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pm1RiA9E98xelb9mikt1cGkJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Stiello op 18-08-2022 17:24 ]

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EotT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:48
Dannydekr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Kan je me beter uitleggen wat het probleem is (eventueel met screenshot)? Dan kan ik het misschien oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
EotT schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Kan je me beter uitleggen wat het probleem is (eventueel met screenshot)? Dan kan ik het misschien oplossen.
Als je het verschil hierboven ziet tussen de twee screenshots van 'perfect dark' en jouw benadering, vind ik persoonlijk dat de grijze lijnen tussen de artikelen veel te veel contrasteren met de background-color. Naar mijn smaak mogen die grijze lijnen wel wat minder omdat het anders heel onrustig oogt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Voorbeeldje als je de border-color op #333 zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfnD0zaeTSU0a03IfYQ1KHXVOOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3jI1iK08DC4XazZyz2mCokwW.png?f=user_large

In mijn optiek een stuk eleganter.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 19-08-2022 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EotT
Dannydekr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:38:
[...]Als je het verschil hierboven ziet tussen de twee screenshots van 'perfect dark' en jouw benadering, vind ik persoonlijk dat de grijze lijnen tussen de artikelen veel te veel contrasteren met de background-color. Naar mijn smaak mogen die grijze lijnen wel wat minder omdat het anders heel onrustig oogt.
Ok, ik snap wat je bedoeld. Ik heb de lijnen tussen de verschillende artikels aangepast (zoals je had aangegeven), maar de lijn onder de titels wel witter gelaten, zodat er een groter onderscheid is tussen de verschillende onderdelen. Ik ben nog aan het zien of deze lijn witter mag blijven, ik ben er nog niet helemaal uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/62ff6184784d9/62ff618474c90-screenshot.55.png

[ Voor 5% gewijzigd door EotT op 19-08-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Ziet er meteen veel beter uit! Thanks.

Wellicht op andere plekken ook niet verkeerd om door te voeren. Op het forum is de witte-border ook heel heftig tussen de posts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFfMLwYI-1NwwY361K0-x2P2KG0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oeCr3s6cIAcYO6lxJrFDo1gg.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 19-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EotT
Ok, dat is ook aangepast. Ziet er inderdaad beter uit nu.
Bedankt om het te melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 07:24
@EotT
EotT in "Feature Tweakers.net Nachtmodus."

Zou je de border fix ook door kunnen trekken naar: "popular_news" div/"Veel bekeken" blok?

Zie screenshot: https://i.imgur.com/xdNIF4A.png

Thanks!

Edit: Zag dat de borders al zijn aangepast, nice!

Persoonlijk zie ik 'reactieBody' (Reacties onder nieuws artikel) graag ook met een grijze background, net zoals de forum posts. " background: rgb(27,27,27) "

maar begrijp dat hier de smaken in kunnen verschillen!

[ Voor 37% gewijzigd door Christoxz op 10-10-2022 11:58 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EotT
@Christoxz Het is inderdaad aangepast :)

Wat de reactieBody kleur betreft: Indien de kleur lichter is, zie je amper nog het verschil met post met +2 en +3, waarbij de achtergrondkleur ook lichter is.

[ Voor 3% gewijzigd door EotT op 10-10-2022 13:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 10:53
Implementatie van een site-wide dark mode à la NRC of Ars Technica zou erg prettig zijn. De site is nu te licht om prettig te kunnen gebruiken 's avonds en 's nachts, en dit vermijd ik dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siretrasher
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 20:31
in edge : edge://flags/#enable-force-dark , aanzetten en enjoy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

siretrasher schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:42:
in edge : edge://flags/#enable-force-dark , aanzetten en enjoy !
Dat is een algemene Chromium optie die niet altijd even goed uitpakt... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siretrasher
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 20:31
Maar voor zover ik kan zien de beste optie om onder edge tweakers.net in dark mode te bekijken. Als je een betere optie heb hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:19
Ik had weer eens tijd voor een update:

https://userstyles.org/styles/121883/tweakers-dark-v2-by-jooch

Schiet er maar op, zal vast wel wat bugs gemist hebben. Er is nog een optie in de maak om plus artikelen te filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
@Azbest plus artikelen zijn EOL. Is in een recente .plan aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Wordt toch hoogtijd met de toename van OLED-schermen bij PC's om een darkmode-variant te hebben. Beter voor de energierekening in geval van OLED, en ook beter voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadButcher schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:31:
Wordt toch hoogtijd met de toename van OLED-schermen bij PC's om een darkmode-variant te hebben.
Zijn dat er zoveel dan ondertussen :?

Tot nu toe ken ik misschien 3 schermen hooguit en een paar Laptops die een OLED paneel hebben...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azbest
youridv1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:39:
@Azbest plus artikelen zijn EOL. Is in een recente .plan aangekondigd.
Weet ik, maar de plus artikelen die al gemaakt zijn blijven bestaan. Er zijn misschien ook mensen die dat ook niet terug willen zien in de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooowwww
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 15:08
Beetje oude post maar voor als mensen hier nu nogsteeds problemen mee hebben: Ik heb een chromeextension gemaakt die dit probleem oplost. Ik ben nog aan het ontwikkelen, maar de huidige versie dekt al een hoop. ff zoeken op tweakers dark mode in de chrome webstore dan kan je hem toevoegen :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Waarom is dit nog steeds niet gewoon onderdeel van tweakers website... is toch van de zotte dat men exstenties moet installeren? om Tweakers in dark mode te krijgen? ik gebruik nu gewoon darkreader.

[ Voor 9% gewijzigd door firest0rm op 05-01-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 16:29

orvintax

www.fab1an.dev

firest0rm schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:47:
Waarom is dit nog steeds niet gewoon onderdeel van tweakers website... is toch van de zotte dat men existenties moet installeren? om Tweakers in dark mode te krijgen? ik gebruik nu gewoon darkreader.
Ben het er mee eens hoor, maar de reden tot nu toe is dat er zo veel legacy code is dat ze wachten op de theming functionaliteit die ze aan het maken zijn. Hierin zou dit namelijk makkelijker moeten lukken.

https://dontasktoask.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Jammer dat een techsite geen darkmodus heeft in 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 18:36

Exirion

Gadgetfetisjist

mangahuisman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:45:
Jammer dat een techsite geen darkmodus heeft in 2023
Om niet te zeggen kansloos. Letterlijk de enige site waar ik kom die me tracteert op een bom licht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat is dat voor hyperspace technologie :?

https://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/trakteren

/Flauw, maar kon het niet laten! O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orvintax

orvintax

www.fab1an.dev

Exirion schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 05:44:
[...]

Om niet te zeggen kansloos. Letterlijk de enige site waar ik kom die me tracteert op een bom licht.
Pleisteroplossing, maar ik heb de darkreader extensie geinstalleerd en hem alleen op Tweakers actief staan :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:00
Wordt idem toch weleens tijd dat er een dark-mode gaat komen. Zoals eerder aangegeven het is idem een 'bom van licht' zodra je de site opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatlebattle
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09-2024
Ben ook voor een dark-modus. Ik schrok gewoon van de lichtbom die ik in m'n gezicht kreeg zojuist. Had verwacht dat juist Tweakers er wel 1 zou hebben, aangezien alle techsites die ik bezoek het al wel hebben.

Het hele custom css heb ik achter me gelaten aangezien ik het resultaat niet goed krijg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
beatlebattle schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:25:
Ben ook voor een dark-modus. Ik schrok gewoon van de lichtbom die ik in m'n gezicht kreeg zojuist. Had verwacht dat juist Tweakers er wel 1 zou hebben, aangezien alle techsites die ik bezoek het al wel hebben.

Het hele custom css heb ik achter me gelaten aangezien ik het resultaat niet goed krijg.
Heb je ook de CSS van @EotT geprobeerd?
Tweakers Dark
Laatste wijziging: 22-11-2022

Gebruik deze zelf al meerdere jaren naar tevredenheid, bij mij zijn de resultaten goed, :)

• Raven__NL
walterworld schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Heb je ook de CSS van @EotT geprobeerd?
Tweakers Dark
Laatste wijziging: 22-11-2022

Gebruik deze zelf al meerdere jaren naar tevredenheid, bij mij zijn de resultaten goed, :)
Goed initiatief.
Maar niet iedereen staat te wachten om maar extra addons te installeren. Persoonlijk stoort tweakers mij het meest als ik het in de late of vroege uurtjes bezoek. En dan zou ik voor 1 site een addon moeten installeren.

Het zou fijn zijn als dit standaard erin komt. Ik ben geen ontwikkelaar maar als een tweaker bezoeker een custom css kan maken dan moet het toch voor een webdeveloper van Tweakers toch ook wel lukken, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven__NL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:12:
Goed initiatief.
Maar niet iedereen staat te wachten om maar extra addons te installeren. Persoonlijk stoort tweakers mij het meest als ik het in de late of vroege uurtjes bezoek. En dan zou ik voor 1 site een addon moeten installeren.

Het zou fijn zijn als dit standaard erin komt. Ik ben geen ontwikkelaar maar als een tweaker bezoeker een custom css kan maken dan moet het toch voor een webdeveloper van Tweakers toch ook wel lukken, toch?
Het is een Tweakers eigen feature : https://tweakers.net/instellingen/customcss/

Zodra je inlogt dan wordt het meteen toegepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
nero355 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:08:
[...]

Het is een Tweakers eigen feature : https://tweakers.net/instellingen/customcss/

Custom css niet beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mouze88 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 01:17:
[...]

Custom css niet beschikbaar
Met een abo wel ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
nero355 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:08:
[...]

Ah kijk, top _/-\o_
Ik dacht dat je sommige css files via een addon moest inladen. Had het namelijk eens getest maar wist niet dat het in de karmastore stond. Meteen geactiveerd! thx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mouze88
Hahahahaha ja ik ga 4 euro per maand betalen voor een dark mode 8)7 Moet niet gekker worden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mouze88 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 05:35:
Hahahahaha ja ik ga 4 euro per maand betalen voor een dark mode 8)7 Moet niet gekker worden hoor
Als je sinds 2005 meer dan 151 berichten had geplaatst dan had je nu zoveel Karma dat het je maar € 1,50 per maand zou kosten! :P

#DamnLeechers! :N >:) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouze88
nero355 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Als je sinds 2005 meer dan 151 berichten had geplaatst dan had je nu zoveel Karma dat het je maar € 1,50 per maand zou kosten! :P

#DamnLeechers! :N >:) :+
Wel mooi, mij ene leecher noemen terwijl tweakers 4 euro per maand van mij wilt leechen voor een dark mode... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik draai zelf al een aantal maanden een dark theme met een paar custom CSS snippets. Dit zijn de snippets die ik momenteel gebruik:
  • Tweakers Perfect Dark
  • Addon voor Perfect Dark snippet
Daarnaast nog een eigen CSS sausje eroverheen gelegd om onder andere de titelbalk wat minder opvallend te maken en wat kleine fixes te doen die me irriteerden:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#menubar { filter: gray; filter: grayscale(100%); background-color: #545454; background-image: linear-gradient(#656565, #545454 68px); }

#logo { filter: gray; filter: grayscale(100%); }

.labelCard.topicstarter {
   filter: hue-rotate(132deg);
}

.labelCard.topicstarter a {
   background-blend-mode: color;
}

En zo ziet het er dan uit... klik voor groot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxGiaYC26CTkwQpFQRwbScQ9Rro=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/z77RbhLnBBglP12S44Vp5sWB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5FSeIOk_JbOU2cJWfpzzR6HERw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RrEewIr0qui1LnJMnN0lPpfT.png?f=fotoalbum_tile

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-09 21:47
Exirion schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 05:44:
[...]

Idd. al heel lang een flater van jewelste. Dus dan maar een browser plug die dat realiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45
Tweakers nieuwe frontpage, R.I.P. de custom CSS die ik al een flinke tijd in gebruik had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Freeman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:23:
Tweakers nieuwe frontpage, R.I.P. de custom CSS die ik al een flinke tijd in gebruik had :')
Hier ook, zal wel door CSS makers in de komende dagen worden opgelost. Spijtig om te zien dat we op een grote Techsite afhankelijk zijn van custom CSS makers voor een donker thema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
ze zoeken in dit topic nog feedback overigens:
Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbdZesPgi-zpOSYs5-0aPv7ZH00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2eimQIP1ErZpgrTyUMOB5At.png?f=fotoalbum_large
Dat is snel @EotT _/-\o_
"Laatste wijziging: 20-02-2023 16:35"

Je voorbeeld is wel nog van de oude layout. ;) B)

[ Voor 58% gewijzigd door walterworld op 20-02-2023 17:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb mijn dark theme add-on ook maar even aangepast aan de nieuwe frontpage layout:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4U_5iE5VK3gpxQ68lPIf4lr__o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O85CnDXX7f52eenY3ZCJKNkW.png?f=fotoalbum_large

Nu for your convenience gebundeld tot snippet: Even Darker Theme.
Deze dient met "Tweakers Perfect Dark" en "Addon for Perfect Dark snippet" geactiveerd te worden...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zal ook eens naar mijn dark theme kijken of ik dat moet aanpassen, aangezien ik mijn scherm nooit breder dan 1024 heb.
Dark in progress zonder !important

[ Voor 32% gewijzigd door DJMaze op 20-02-2023 23:11 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blizz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-08 15:58
Naar aanleiding van de nieuwe frontpage besloten dat ik m'n automatische dark mode snippet moest bijwerken, ook omdat ik zag dat ik 50 anderen martel met de verouderde code (sorry daarvoor). Zojuist gedaan! Daarom berichtje in dit en het andere relevante draadje.
Blizz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:41:
Voor iedereen met custom CSS, ik heb vanmiddag Tweakers' favoriete dark mode snippet en de verschillende aanvullende snippets in 1 snippet samengevoegd met de media queries die hier zo te zien ook al besproken werden. Ik post er hier over omdat ik niet zo gauw een css verzameldraadje zag staan, maar deze tegenkwam op pagina 1 van dit subforum. :)

custom css snippet: Auto Tweakers Perfect Dark + Add-ons

[ Voor 5% gewijzigd door Blizz op 21-02-2023 01:43 ]

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
hier stond een offtopic bericht

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 21-02-2023 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:16

DaFeliX

Tnet Devver
Dit topic is bedoeld voor de vraag naar darkmode. Het aanbieden van snippets mag je doen in [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'; discussies/opmerkingen over de nieuwe frontpage mogen in Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage

Laten we het nu weer on-topic houden :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouze88
*knip* bij commentaar op de moderatie graag contact opnemen met de mod in kwestie. Graag dan wel op een iets constructievere toon.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 21-02-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
*knip* de modbreak was duidelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 21-02-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door DaFeliX op 22-02-2023 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
*knip* bij commentaar op de moderatie graag contact opnemen met de mod in kwestie

[ Voor 73% gewijzigd door DaFeliX op 22-02-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:43
Wow, nooit geweten dat die custom css een ding was, eindelijk een dark mode! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
een Dark-plugin (voor FireFox/Windows in mijn geval) werkt ook prima. Dan kan T.net gewoon lekker klussen op de achtergrond en breekt er hier niets.

(of f.lux ff een duw geven :D )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
Topic kan dicht, poll op de voorpagina om Dark Mode te realiseren. *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mouze88
Awesome, maar topic kan pas dicht als die er is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
Mouze88 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:49:
Awesome, maar topic kan pas dicht als die er is ;)
Dat inderdaad, en is het dan ook iets waar iedereen het mee eens is? Het blijft nog wel steeds tweakers :Y) Ik had eigenlijk Perfect Dark vorige week willen updaten, maar er zitten momenteel een aantal CSS selectors in verwerkt die niet toegestaan zijn (het nadeel van custom CSS).
Alles is op te lossen, maar dan gaat er te veel tijd in zitten. Als in, dan wordt het werk in plaats van hobby.

Wel een beetje goed nieuws voor mobiele bezoekers. De nightly versie van Firefox heeft sinds kort een aantal zeer gemiste add-ons erbij. Dit keer tampermonkey, waarmee je ook CSS scripts kan draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4mAKymSJGsca8KVQ_cGWHjYNxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnSHEpi9bXIwCjpQVmBPpKBc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
Wat ik veel las in de comments van de poll is waarom ze niet een slider zouden maken, waarmee je zelf de 'hoeveelheid' dark in kan stellen. Als je toch iets van scratch gaat ontwerpen, lijkt me dat de meest robuuste oplossing. Dan kan iedereen zelf bepalen hoe dark of light die het wilt hebben. Raar dat ze dit niet in de poll hebben mee genomen.

Jammer van de custom CSS, zo zie je maar weer waarom een native dark mode nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat ik zie :
- Ruimtevretende elementen waardoor je amper de headlines van de nieuwsberichten ziet...
- Iets over een Ford F-150 pickup truck : Wat doet zoiets op Tweakers :?

:| :N :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
Mouze88 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:55:
Wat ik veel las in de comments van de poll is waarom ze niet een slider zouden maken, waarmee je zelf de 'hoeveelheid' dark in kan stellen. Als je toch iets van scratch gaat ontwerpen, lijkt me dat de meest robuuste oplossing. Dan kan iedereen zelf bepalen hoe dark of light die het wilt hebben. Raar dat ze dit niet in de poll hebben mee genomen.
Je zal uiteindelijk voor al die stappen nog wel al die kleuren moeten definiëren, dus het komt er op neer dat je meerdere thema's gaat maken. Ik denk dat dat wat te kostbaar is voor het dev team. Als er een dark thema is, wordt het een stuk makkelijker om een custom CSS te maken. Je hoeft dan niks meer te 'hacken', wat kleuren aangaat.
nero355 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Wat ik zie :
- Ruimtevretende elementen waardoor je amper de headlines van de nieuwsberichten ziet...
- Iets over een Ford F-150 pickup truck : Wat doet zoiets op Tweakers :?
Nieuwswaardigheid van items is inderdaad wel een aardig grijs gebied geworden ja. Tegenwoordig verwacht ik nieuws over van alles waar maar een stekker aan zit.

Wat betreft de ruimtevretende elementen, dat is nou juist zo mooi van een CSS script, je kunt elementen wegpoetsen naar wens. De code hiervoor zou dan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
.ankeiler-1.ankeiler-large.review {
    border: 0px !important;
    padding: 0px !important;
    height: 0px !important;
    overflow: hidden !important;
    display: none !important;
}

[ Voor 34% gewijzigd door Azbest op 14-03-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orvintax

orvintax

www.fab1an.dev

Mouze88 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:55:

Jammer van de custom CSS, zo zie je maar weer waarom een native dark mode nodig is.
Maar zo een soort slider is er toch al? Als ik onder het tandwiel de "Algemeen" sectie uitklap dan is er zo een slider voor de achtergrond kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Azbest schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
Je zal uiteindelijk voor al die stappen nog wel al die kleuren moeten definiëren, dus het komt er op neer dat je meerdere thema's gaat maken. Ik denk dat dat wat te kostbaar is voor het dev team.

Als er een dark thema is, wordt het een stuk makkelijker om een custom CSS te maken.
Je hoeft dan niks meer te 'hacken', wat kleuren aangaat.
Vroeger hadden we volgens mij wel 3 verschillende thema's voor zowel de Frontpage als GoT maar die zijn op een gegeven moment helaas afgeslacht... ;w
Wat betreft de ruimtevretende elementen, dat is nou juist zo mooi van een CSS script, je kunt elementen wegpoetsen naar wens. De code hiervoor zou dan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
.ankeiler-1.ankeiler-large.review {
    border: 0px !important;
    padding: 0px !important;
    height: 0px !important;
    overflow: hidden !important;
    display: none !important;
}
Mja, je kan ook gewoon een fatsoenlijk design maken waarin dergelijke dingen niet nodig zijn! :)
orvintax schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:43:
Maar zo een soort slider is er toch al?

Als ik onder het tandwiel de "Algemeen" sectie uitklap dan is er zo een slider voor de achtergrond kleur.
Daarvan zijn wel een aantal opties verdwenen of niet meer overal toepasselijk dus ik vraag me af hoe lang die slider nog te leven heeft, want ik zou hem echt serieus missen als die opeens zou verdwijnen! :-(

/Vroeger was alles beter... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
orvintax schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Maar zo een soort slider is er toch al? Als ik onder het tandwiel de "Algemeen" sectie uitklap dan is er zo een slider voor de achtergrond kleur.
Volgens de slider gaat die van Licht naar Donker, maar het is meer van Licht naar licht grijs... Is niet echt donker te noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mouze88 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:01:
Volgens de slider gaat die van Licht naar Donker, maar het is meer van Licht naar licht grijs... Is niet echt donker te noemen
Nu nog wel ja, maar straks zou die natuurlijk richting 100% ZWART kunnen gaan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orvintax

orvintax

www.fab1an.dev

nero355 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Vroeger hadden we volgens mij wel 3 verschillende thema's voor zowel de Frontpage als GoT maar die zijn op een gegeven moment helaas afgeslacht... ;w

[...]

Mja, je kan ook gewoon een fatsoenlijk design maken waarin dergelijke dingen niet nodig zijn! :)

[...]

Daarvan zijn wel een aantal opties verdwenen of niet meer overal toepasselijk dus ik vraag me af hoe lang die slider nog te leven heeft, want ik zou hem echt serieus missen als die opeens zou verdwijnen! :-(

/Vroeger was alles beter... :'(
Aha, ik dacht oprecht dat die slider nieuw was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orvintax

orvintax

www.fab1an.dev

Mouze88 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Ja, dat was voor mij heel erg teleurstellend haha :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Fore! schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 05:35:
Topic kan dicht, poll op de voorpagina om Dark Mode te realiseren. *O*
Wat is het nut van een poll? Volgens mij is het vrij duidelijk van diverse kanten dat een dark mode erg wenselijk zou zijn?

Het hoeft niet meteen perfect te zijn, maar de mogelijkheid om nieuws te lezen ‘s avonds zonder in een wit licht te kijken zou fijn zijn.

Heb geen behoefte om zelf CSS te gaan bakken of extensies te draaien puur voor deze site. Ook wat raar om dat als een “oplossing” te zien.

Dit is een site voor nerds. Als er één groep aan mensen is die graag dark mode wil gebruken, dan zijn het wel nerds. Vraag maar aan MKBHD :)

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blizz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-08 15:58
Blizz schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 01:42:
Naar aanleiding van de nieuwe frontpage besloten dat ik m'n automatische dark mode snippet moest bijwerken, ook omdat ik zag dat ik 50 anderen martel met de verouderde code (sorry daarvoor). Zojuist gedaan! Daarom berichtje in dit en het andere relevante draadje.

custom css snippet: Auto Tweakers Perfect Dark + Add-ons
Tweakers had afgelopen maand het bewerken van reclamebanners gepatcht, duuss daar heb ik omheen gewerkt zodat de tekstuele fallback weer mooi donker is. Er zat voorheen een display:none in een van de andere snippets (die ik in mijn auto-switcher had meegenomen), die neem ik niet mee zodat er geen reden voor Tweakers is om ook dit te patchen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK8Kt0w99T27QUEilS9P32skYY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fT2WXfg9O4v8S32BjCyttQhx.png?f=fotoalbum_large

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Zyphrax schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:15:
[...]

Wat is het nut van een poll? Volgens mij is het vrij duidelijk van diverse kanten dat een dark mode erg wenselijk zou zijn?
Nou, het nut van deze poll is dat hij geïnitieerd is door Tweakers zelf. Daarbij aangenomen dat eindelijk het kwartje is gevallen (of de feature eindelijk boven water is gekomen met de prio die hij had) om er wat mee te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik weet niet of ik nu het juiste draadje omhoog trap maar ik zit met het volgende,

Ik krijg een hele mooie blauwe popup met de vraag om te stemmen op Dark Mode templates.
Maar ik krijg een Google doc foutmelding omdat ik geen rechten heb.

Dus ik vermoed dat daar iets fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 18:06
Hennie-M schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:08:
Ik weet niet of ik nu het juiste draadje omhoog trap maar ik zit met het volgende,

Ik krijg een hele mooie blauwe popup met de vraag om te stemmen op Dark Mode templates.
Maar ik krijg een Google doc foutmelding omdat ik geen rechten heb.

Dus ik vermoed dat daar iets fout gaat :)
Nu wel. ;) give it some time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Enthousiasme is altijd lastig te temperen he...
Hier werkt het nu idd ook :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 18:06
Over de poll: waarom in vredensnaam vraag je 5x hetzelfde??

Als ik grijs op de frontpage wil. Hoef ik geen groen in het forum en blauw in de pricewatch. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

:)

Bovenstaande vroeg ik mij ook al af.

Anyway, grijs voor op LCD schermen - met de optie om alles wat grijs is volledig zwart te maken voor OLED. :Y

Wellicht de huidige slider gebruiken om (per device!) zelf te kunnen kiezen tussen gitzwart en grijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSkLhGvReKSmhtL38UepwTYjTOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Od1iPjmC0vNhqUAVvL44569z.png?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 04-04-2023 13:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.